Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 11 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.876 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 93354

De Asus, AX800 Pro/TVD is toch een ViVo? En welk gedeelte van de code op de geheugenchips geeft aan of het 1.6ns mem is?

edit: edit: Samsung 419 K4j55323qf-gc16 is toch 1.6ns geheugen?

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 21-09-2004 10:17]

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Driverheaven heeft wat artikelen online staan:

X700XT preview:
http://www.driverheaven.net/reviews/X700XT/index.htm

Catalyst AI artikel:
http://www.driverheaven.net/articles/atiop/

:) veel leesplezier!

Edit:
HardOCP's preview van X700XT:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NjY2

[Voor 26% gewijzigd door SpankmasterC op 21-09-2004 12:14]

Meer X700XT - X700Pro - X700 Reviews

http://www.driverheaven.net/reviews/X700XT/
Anandtech: ATi Radeon 700 XT: More PCIe Midrange
Toms Hardware: ATi Hits Back (Again) with Mid-Range X700 Line, Driver Tweak
Hothardware: ATi's Answer To The GeForce 6600
Tech Report: The Red Team Answers
http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD04NzI=
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1648630,00.asp
http://www.bit-tech.net/review/357/
http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=605
http://www.neoseeker.com/...eviews/x700pro/index.html (X700 Pro)
http://www.pcper.com/article.php?aid=74 (X700 Pro)
Gipsy King schreef op 21 september 2004 @ 05:50:
[...]

woie weer een plus puntje O-)
En nu zit nVidia weer op een 'achterstand' want Catalyst AI kan niet alleen de texture/detail optimalisaties uit zetten, maar zet ook echt alle game specifieke applicaties uit, iets wat de nV drivers niet doen.

Edit

De pricing van de X700 serie is op z'n minst opvallend te noemen:

http://www.driverheaven.net/reviews/X700XT/thecards.jpg

X700XT 128 MB: $199
X700 Pro 256 MB: $199
X700 128 MB: $149

Ik denk dat er ook wel fabrikanten zijn die een 128 MB versie van de Pro gaan aanbieden voor een lagere prijs ($179?), en er zullen waarschijnlijk ook wel 256 MB versies verschijnen van de X700XT.

Edit 2
De 256MB versie van de X700XT gaat $249 kosten.

En mocht nVidia met de 6600Ultra komen... er is nog altijd ruimte voor een XT PE. ;)

[Voor 67% gewijzigd door CJ op 21-09-2004 16:08]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• SpankmasterC
Hmm... ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld in de x700xt...
Hij is niet sneller als de 6600GT, als AA en AF ingeschakeld worden vaak zelfs langzamer... de koeler is ook nog van een prototype (zeggen ze bij Driverheaven tenminste), en de meeste sites weten er niet echt grote overclocks uit te halen...

dat, plus het feit dat nVidia SLi ondersteund + SM3.0 (ja, het zal allebei waarschijnlijk niet gebruikt worden, het zit er nou eenmaal op dus moet het meetellen in de weging) vind ik dat de nVidia deze ronde gewonnen heeft...

maar misschien komt daar verandering in met een andere koeler + geoptimaliseerde drivers + hogere clocks?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

De X800 wordt zelfs amper langzamer als de opt uitstaan :D

Niet op voorraad.

De cooler schijnt inderdaad verandert te worden voor de versie die in de winkels verschijnt.

Wat betreft de performance in AA en AF ben ik ook best wel verrast dat het in bepaalde spellen gewoon langzamer is dan een 6600GT. Maar je moet niet vergeten dat de X700 gebaseerd is op een nieuwe core die ook de nieuwe programmeerbare memory controller heeft net zoals de R420/R423.
Dit zal vooral bij AA en AF voor performanceverbeteringen kunnen zorgen in nieuwere drivers, wanneer het driverteam beter leert omgaan met de nieuwe memory controller icm met de 128-bit memory interface. Dus daar zou ik me verder niet zo veel zorgen over maken.

Voor de rest vind ik ze wel aan elkaar gewaagd, maar zou ik persoonlijk toch voor een X700XT gaan vanwege het feit dat deze sneller is in games die ik zelf wel eens speel (of van plan ben te spelen), maar ook door features als bv Temporal AA. De X700XT blaast er genoeg fps uit om T2 aan te zetten en dan is het ineens een heel ander speelveld. Jammer dat dit niet getest kan worden.

Maar goed, ze liggen vaak dicht bij elkaar, en vaak ook niet. Maar dat is geheel afhankelijk van de games die er gebruikt worden.

Je ziet bijvoorbeeld dat de X-serie veel sterker is in de populaire MP games van het moment zoals Battlefield 1942, Battlefield Vietnam en Joint Operations, maar ook in aankomende games als CMR05 en Tribes Vengeance is het verschil groot. Dit zijn toch verschillen die je niet zo maar weg kan vagen. Maar wanneer er OpenGL games worden getest dan is nV van nature vaak de snelste en in andere games zitten ze juist weer dicht bij elkaar.

En SLI tja, het is een leuke feature... maar de mainstream markt koopt niets voor niets een kaart van $199. Tegen de tijd dat ze er weer aan toe zijn om nog een tweede kaart te kopen (die als het goed is dan wel lager geprijst is), zijn er al weer nieuwe mainstream kaarten voor een paar centen meer die in single-setup waarschijnlijk ook dezelfde performance bieden als een SLI setup.

De standaard 6600 wordt overigens wel weggevaagd door de standaard X700. En deze kaart zal waarschijnlijk nog populairder worden dan de GT, gezien de prijsklasse. $149 voor een kaart die bijna net zo snel is als een 9800XT... da's niet slecht.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Anoniem: 84104

Veel zal afhangen van de uiteindelijke winkelprijs en wat de fabrikanten er nou werkelijk opzetten. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die zo langzamerhand :r van de 'SE/LE/64bit & extra langzaamgeheugen' trend. Maar qua specs lijkt de X700 beter te gaan worden dan de 6600. Wel zou het fijn zijn als de A.I. van de Catalyst A.I. (don't call it a cheat, it's a feature!) een tikje verbeterd wordt, het baart mij als ATI fan (heb overigens niks tegen Nvidia hoor) nogal zorgen dat een X700XT in FarCry zonder AA klop krijgt van een 6600GT met AA en tevens rare renderfouten maakt.

Overigens zal de goed geinformeerde tweaker die wil gamen natuurlijk niet 25% op de prijs van zijn videokaart en nog pakweg 5% van de kosten van zijn systeem willen besparen als hij daarvoor 20-30% van zijn game prestaties kwijtraakt, de X700 en 6600 zijn m.i. weinig aantrekkelijk tenzij zij heel erg goedkoop en/of heel goed overclockbaar blijken te zijn.

De volgende vraag is natuurlijk wanneer de AGP varianten komen. Vlak overigens de alternatieven niet uit, want waar de 6800LE eerst alleen als OEM versie op de markty zou komen, blijken de fabrikanten tegenwoording weinig meer aan te trekken van de plannen van Nvidia (of ATI), zo hoorde ik van onze Duitse vrienden van Mindfactory dat zij halverwege oktober verwachten een retail versie van een Leadtek 6800LE voor slechts 159 euro aan te kunnen bieden. En die heeft wel een 256bit memorybus.

Ook voor de koopjesjagers breken er leuke tijden aan, het leuke van nieuwe modellen is ook dat de oude flink in prijs zakken, zo zag ik de bekende Duitse verzender e-Bug de bij de MOD-freaks zo populaire Radeon 9800 SE voor nog geen 100 euro dumpen (en wel een Sapphire in retail versie), helaas waren zij wel binnen 2 dagen van hun voorraadje af.

Oftewel het zijn spannende tijden en Meneer_E wacht dan ook met spanning af (en wel tot de X800Pro of 6800GT flink in prijs gaan dalen....)
Anoniem: 84104 schreef op 22 september 2004 @ 00:23:
De volgende vraag is natuurlijk wanneer de AGP varianten komen.
Ik geloof nog voor de kerst.

Nog een review van de X700XT namelijk die van Firingsquad:

http://firingsquad.com/hardware/ati_radeon_x700_xt/

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Het PCB is er voor aangepast om een externe power-connector te huisvesten, en ik neem aan dat dit kaartje wel meer dan 45w nodig heeft, en zal er dus ook zeker wel een AGP versie van komen, zei het met externe powerconnector in de vorm van een berg-connector.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 79835

CJ schreef op 21 september 2004 @ 12:28:
En nu zit nVidia weer op een 'achterstand' want Catalyst AI kan niet alleen de texture/detail optimalisaties uit zetten, maar zet ook echt alle game specifieke applicaties uit, iets wat de nV drivers niet doen.
Volgens mij draai je weer een paar dingen om. Ik citeer uit 1 van bovenstaande reviews:

"As far as the new Catalyst A.I. performance optimizations are concerned, we are left with a bad aftertaste. Due to their adaptive nature, it is next to impossible to judge what is being optimized when and where in what manner. The only control ATi allows the user to have over these optimizations is whether they are turned on or off. Yet even when A.I. is switched off, other optimizations are still present and active. "

In Nv drivers kan opts afzetten, in cats niet. Ik wil nu wel eens weten waarom je alles verdraait?

"We are concerned about the colored dots or dashes we are seeing crop up in games on the X700XT. Here today we noticed it in DOOM 3, FarCry, and City of Heroes, all of which are popular current games. This does not seem to have anything to do with CATALYST A.I. since when we disabled it they were still present. If it is a game bug or a driver bug perhaps this is something that would benefit from being fixed through application detection."

En over welke achterstand heb je het?

HardOCP:
One thing is for sure, the GeForce 6600GT and the Radeon X700XT are very competitive products when it comes to overall gaming performance. If we had to edge out a card that offers up the better value we would have to lean towards the GeForce 6600GT at this point in time. In our two days of X700XT experience we saw it get held out of the top spot in terms of both framerate and image quality by the GeForce 6600GT. Keep in mind that the GeForce 6600 series also packs the performance potential of Shader Model 3.0 once games start using it.
Anoniem: 79835 schreef op 22 september 2004 @ 12:01:
[...]
In Nv drivers kan opts afzetten, in cats niet. Ik wil nu wel eens weten waarom je alles verdraait?
Je weet dat verder kijken dan je neus lang is en goed lezen, geen kwaad kan he? 8)7 Maar goed, als je graag met quotes wilt gaan smijten... dat kan ik ook hoor...
We put this to the test on an X800 to see if the generic texture filtering optimisations ATI are currently using would be disabled when Catalyst AI was disabled:

....

The differences images (although difficult to see here - download them and do your own analysis) show that the difference between the Trilinear and Bilinear image is greater with the Catalyst 4.10 drivers and AI disabled than they are are under the 4.9 drivers. A greater image difference means that there is less area whereby only one mip-map is being sampled, hence a greater area of the image is actually receiving normal Trilinear filtering.
http://www.beyond3d.com/misc/catai/

En dit op Tech Report:
Notably, disabling Catalyst A.I. will turn off general optimizations as well as app-specific ones, including ATI's adaptive texture filtering algorithm; this is the first time the company has offered that option to its customers
http://www.techreport.com...adeon-x700xt/index.x?pg=4

Of wat dacht je hier van:
Its also worth mentioning that ATI give you the option to disable all optimizations, where as when we disabled the Nvidia optimizations it was texture/detail optimizations only. Any Application specific optimizations cannot be disabled in the Nvidia drivers and are therefore causing the Nvidia results to be higher. It would be nice to see Nvidia take steps to allow all optimizations to be turned off in future drivers.
http://www.driverheaven.net/articles/atiop/

Zoals ik dus al zei worden alle application specific optimisations uitgezet, dus ook bv de Humus tweak in Doom 3, maar ook andere gamespecifieke optimalisaties die juist wel goed zouden kunnen zijn...

Dus vandaar mijn opmerking over 'achterstand', want nVidia biedt deze optie niet.

En HardOCP over Cat AI:
Finally ATI has listened to gamers and have given them full control over these optimizations. CATALYST A.I. can be easily disabled if you do not wish for the driver to do application detecting or texture filtering optimizations.
En nog maar even een quote voor de lol:
In the past we have seen new refresher GPU’s from ATI which have only increased performance by this margin over the older version of core logic. Free performance… we love that kind of thing! ATI users are in for a treat, are you worried yet nVidia?

...

Bottom line on this subject, CATALYST A.I. improves performs without compromising image quality as promised in the press material from ATI.
http://www.tweaktown.com/...php?dType=article&dId=703

En dat is natuurlijk het belangrijkste dat de IQ niet omlaag gaat bij het aanzetten van Catalyst AI.

Tja het is niet echt niew maar * Anoniem: 93354 heeft nu ook een asus x800pro @ xt-pe :)

@ pro speeds haalde ik met mijn 3200+ en 1gb ram 9549 3dmarks en @ xt-pe speeds 11447 punten. Klopt dat een beetje?

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zoals CJ min of meer al aangaf, er worden 2 dingen door elkaar gehaald: tri/bri-lineair optimalizations (textures) versus shader replacements (game specific). Beiden kunnen met de nieuwe AI driver uitgezet danwel "getuned" worden, Nvidia biedt enkel de mogelijkheid om de tri/bri opts uit te zetten.
Overigens verwacht ik dat in de toekomst Nv hier nu veel kritiek op zal krijgen, Ati biedt het immers wel, dus vroeg of laat zullen ze ook wel met die mogelijkheid komen.

Overigens, CJ, ik heb Doom3 screenshots zitten vergelijken met en zonder AI opts, maar zover ik heb kunnen zien lijkt dit niet op de Humus tweak. De Humus tweak toont imho een groter verschil in IQ. Maar het was maar één shot, dus ik kan er naast zitten.

• Niet online
@ pro speeds haalde ik met mijn 3200+ en 1gb ram 9549 3dmarks en @ xt-pe speeds 11447 punten. Klopt dat een beetje?
Met een "normale" 3200+ is dit volgens mij wel goed, met een A64 3000 haal ik 600 puntjes meer. De mensen die met een niet overklokt systeem "monsterscores" halen (>12.500/13.000) zitten te kloten in hun settings (zetten deze op "optimal performance", dit is gelijk aan bi-lineair). Imho moet je altijd testen met "optimal quality" i.p.v. "performance".
Volgens mij is de Humus tweak wel geintegreerd in Cat 4.10, want in Doom3 wordt de lightingshader, die gebaseerd was op een look-up table, vervangen door een "mathematically precise" lighting shader die sneller is op ATi hardware dan de standaard shader. En dat is precies wat Humus met z'n tweak deed.

Overigens heeft X-Bit Labs weer een uitvoerige review geplaatst en een uitvoerig indepth artikel van de X700 architectuur:

ATi Radeon X700XT: Architecture Preview

ATi Radeon X700XT: Gaming Performance Preview

Volgens X-Bit Labs zitten er toch nog wel wat bugs in de drivers die er voor zorgen dat de performance in bepaalde games slechter is dan verwacht. Bv in Halo en Far Cry vallen bepaalde waarden ver buiten de toon, wat er op doet lijken dat er nog het een en ander gefinetuned moet worden. Maar dit zal ongetwijfeld bij release wel weer rechtgezet worden.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Anoniem: 38733 schreef op 22 september 2004 @ 19:46:
[...]

Zoals CJ min of meer al aangaf, er worden 2 dingen door elkaar gehaald: tri/bri-lineair optimalizations (textures) versus shader replacements (game specific). Beiden kunnen met de nieuwe AI driver uitgezet danwel "getuned" worden, Nvidia biedt enkel de mogelijkheid om de tri/bri opts uit te zetten.
Overigens verwacht ik dat in de toekomst Nv hier nu veel kritiek op zal krijgen, Ati biedt het immers wel, dus vroeg of laat zullen ze ook wel met die mogelijkheid komen.
Niet enkel die mogelijkheid, nVidia biedt een stuk meer fintetune mogelijkheden in zijn driver dan Ati, waaronder Anisotropic optimization aan/uit. Wat ik zie is Ati die meer kritiek krijgt momenteel, ook al vanwege dat je gedwongen naar CCC moet gaan (persoonlijk vind ik dat 10x niks van wat ik ervan gezien heb).
En ik denk dat nVidia niet zoveel kritiek zal krijgen, nu ze gewoon een goeie capabele serie op de markt heeft gezet zal men een stuk milder zijn. En niemand weet of er nog verborgen optimalisaties zijn die Ati lekker niet uitzet, ook al zet je het uit. Desalniettemin hoop ik dat ze het ook invoeren, tuurlijk. :)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
Sjah schreef op 22 september 2004 @ 20:41:
En niemand weet of er nog verborgen optimalisaties zijn die Ati lekker niet uitzet, ook al zet je het uit. Desalniettemin hoop ik dat ze het ook invoeren, tuurlijk. :)
sjah, dat geld natuurlijk net zo goed voor Nv...

het is dat ik erg wantrouwig ben, maar een béétje vertrouwen moet je denkik maar hebben. of de situatie iig maar accepteren zoals ie nu is.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
klopt geldt ook voor nVidia als die het invoeren. Ik wilde er alleen maar even op wijzen dat we nergens zeker van moeten zijn. Stel dat Ati of nVidia een optimalisatie hebben waarvan ze weten dat niemand er ooit achterkomt, omdat alleen zij hun eigen architectuur en drivers tot op de bodem kennen. Verleidelijk om het dan aan te laten staan... Maar goed, laten we maar weer vertrouwen in de mensheid hebben, kan geen kwaad. _/-\o_
Dat soort dingen komen toch altijd uit, dus over bepaalde dingen als optimalisaties moeten ze eigenlijk nu wel eerlijk zijn... anders krijg je het 10x zo hard terug wanneer het wel publiekelijk bekend wordt.

En waarom het uit komt? Denk bijv aan de mensen van de Code Maffia die een paar jaar terug bij nVidia werkten, maar nu braaf voor ATi werken... waaronder bv een van de grote ATi spokesmen van het moment: Richard Huddy. Dat soort geheimen blijven nooit echt geheim en lekken toch altijd uit.

Ok, je hebt altijd nog zoiets als beroepsgeheim, maar Code Maffia was bv bij nVidia weg gegaan, omdat nVidia niet wilde luisteren naar hun toen ze zeiden dat de hele FX reeks gedoemd was om te mislukken. Dus toen zijn ze maar bij ATi gaan werken die wel naar hun ideeen wilde luisteren... en je kan mij niet vertellen dat de Code Maffia niet beinvloed is door hetgeen ze bij nV hebben opgedaan.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Als niemand die optimalisatie doorheeft zal hij ook niet de IQ veranderen en dat is positief in mijn ogen. De CCC is trouwens erg fijn om te werken maar heeft 1 groot nadeel: het is zwaar om te draaien, duurt even voor het geladen is.

• Niet online
Sjah schreef op 22 september 2004 @ 20:41:
[...]

nVidia biedt een stuk meer fintetune mogelijkheden in zijn driver dan Ati, waaronder Anisotropic optimization aan/uit.
Ik was in de veronderstelling dat Ati's AF optimalisatie's hand in hand gaan met bri-lineair filteren, dus nu bij de nieuwe AI bri-lineair uitgezet kan worden zijn er ook geen AF optimalisatie's meer. But correct me i.i.w. :)
Ati die meer kritiek krijgt momenteel, ook al vanwege dat je gedwongen naar CCC moet gaan (persoonlijk vind ik dat 10x niks van wat ik ervan gezien heb).
De enige kritiek die er op het nieuwe CCC is, vergeleken met het oude CP, is dat het "zwaar" is qua werkgeheugen, maar vroeg of laat zullen er uitgeklede versie's komen, of worden de functie's ondersteund door andere CP's zoals Ati tray tools. Kwestie van tijd.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 22-09-2004 22:26]

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
en CCC is buggy as hell, niet vergeten!

• SpankmasterC
Wat ik tot nu toe heb gemist in de previews die ik heb gelezen: wanneer ligt de kaart nou in de winkels? wanneer is de shipping date?
daar heb ik nog niemand iets over zeggen....

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-04 20:48

The PyroPath

Go Tweak your ass off

epo schreef op 22 september 2004 @ 22:26:
en CCC is buggy as hell, niet vergeten!
niets meer van gemerkt sinds ik de ccc die je bij 4.9 krijgt heb geïnstalleerd...

[Voor 3% gewijzigd door The PyroPath op 23-09-2004 03:48]

Breek je nek voorzichtig

Abit is volgens mij de eerste die officieel de X700XT en Pro heeft aangekondigd. De Abit X700 maakt gebruik van een custom designed cooler:

http://www.abit-usa.com/images/products/rx700propcie-card.jpg
X700Pro (in zowel 128MB als 256MB versies)
http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=2&model=222
http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=2&model=221
Richtprijs: $199,- voor de 256MB kaart; 128MB onbekend

http://www.abit-usa.com/images/products/rx700xt256pcie-card-lg.jpg
X700XT 256MB
http://www.abit-usa.com/i...x700xt256pcie-card-lg.jpg
Richtprijs: $249,- voor de 256MB kaart; $199,- voor de 128MB kaart

Persbericht: http://www.abit-usa.com/news/2004/20040921.php

Beschikbaarheid:
X700Pro: NU
X700XT: October

[Voor 14% gewijzigd door CJ op 23-09-2004 19:41]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:35
Anoniem: 38733 schreef op 22 september 2004 @ 19:52:
[...]

. De mensen die met een niet overklokt systeem "monsterscores" halen (>12.500/13.000) zitten te kloten in hun settings (zetten deze op "optimal performance", dit is gelijk aan bi-lineair). Imho moet je altijd testen met "optimal quality" i.p.v. "performance".
je doet maar.....maar dan ben je wel de enigste zowat !

ik stel de driver zo in dat ik zo véél mogelijk punten krijg....3dmark draai ik op default-settings.....en ik haal een ''monsterscore'' van 14.377 (3d2003-futuremark-whql-driver)

is logisch toch ?....bij 3dmark wil je punten zien.....als ik een bench draai met dezelfde instellingen dan waarmee ik spellen speel(4xAA/16xaf/quality), kom ik ''maar'' aan de 6000-8000ofzo :?

[Voor 41% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-09-2004 14:19]

Ach 3dmark scores zijn niet zo interresant vind ik. Ik geef geen 465 euro uit om een hoge score te krijgen, ik heb liever een lage score en dat al me games lekker lopen dan een hoge score maar dat me spellen crap lopen.

Hmm ik heb net ff css gespeeld maar ik haal over het algemeen nog minder fps dan met mijn r9600xt (alles op high, 1024) :? Ik speel op 1024 met 6x 8x aa/aaf en ik haal op sommige plekken nog onder de 30fps. Is dit normaal?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 93354 schreef op 23 september 2004 @ 16:43:
Hmm ik heb net ff css gespeeld maar ik haal over het algemeen nog minder fps dan met mijn r9600xt (alles op high, 1024) :? Ik speel op 1024 met 6x 8x aa/aaf en ik haal op sommige plekken nog onder de 30fps. Is dit normaal?
Het is globaal, maar een format c: wil altijd wel eens helpen na een nieuwe videokaart :Y)

Maar als je bij andere games/benches wel genoeg achteruit gang hebt, ligt het gewoon aan de gebruikte software, we hebben het hier nog steeds over een béta versie van CS:S

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Ik heb nog eens gekeken met aa/aaf uit en het scheelt in de stress test 4 fps en ingame max 6 a 8 fps ofzo mjah dan is de fps toch al niet erg hoog (rond de 35). In css merk ik dus eigelijk geen verschil tussen een x800xt-pe en een 9600xt behalve dat de xt full aa/aaf doet maar globaal denk ik dat ie zelf wat minder fps trekt dus dat zal dan wel aan css leggen hoop ik. Of het is mijn proc. Een 3200+ is natuurlijk niet het snelste wat er te krijgen is maar dan alsnog... 3dmark geeft iig wel goede scores dus vanavond maar eens met far cry en doom3 kijken.

edit: doom3 timedemo geeft zonder aa/aaf 55 fps en met 6x/16x aa/aaf 35fps.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 23-09-2004 18:19]

• Niet online
je doet maar.....maar dan ben je wel de enigste zowat !

ik stel de driver zo in dat ik zo véél mogelijk punten krijg
De score die ik behaal is puur voor mezelf, een graadmeter om te bekijken wat een bepaalde driver doet in de settings die ik speel, ik test naast de normale mode dus ook met AA en AF aan.
Wat de kaart/driver doet bij "bi-lineair" filteren (slider op optimal performance) interesseert me geen ruk aangezien ik zo m'n spellen niet wil spelen, jij wel? Daarnaast is het natuurlijk leuk om te kijken wat gelijke systemen van anderen doen, om zo te zien of je score een goede is of dat er wat aan je systeem mankeert. Maar dan moeten we allemaal wel hetzelfde doen natuurlijk. :/
De "serieuze" reviewsites gebruiken bij hun reviews "high quality" als ze 3dMark03 benchen, dit is af te lezen aan de scores die je tegenkomt (in het algemeen tussen de 11.500 en 12.500 voor een 6800U of X800XTPE). Ze willen weten wat de kaart presteert en hoe de IQ is bij bri/tri-lineair filteren, niet bij het minderwaardige bi-lineair.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op 23 september 2004 @ 18:49:
[...]

Wat de kaart/driver doet bij "bi-lineair" filteren (slider op optimal performance) interesseert me geen ruk aangezien ik zo m'n spellen niet wil spelen, jij wel? .
Zo doe ik het ook, alles op de hoogste kwal. anders heeft het geen nut. Stel je voor dat merk X een zo lage lod bias of filtering heeft dat er de helft minder gerenderd hoeft te worden, dan kun je nauwelijks nog van een 3d prestatie spreken.

Reviews testen ook meestal met HQ.

Niet op voorraad.

• Niet online
Anoniem: 93354 schreef op 23 september 2004 @ 16:43:
Heb net ff een servertje gestart en ben al schietend wat rondjes gaan rennen, op 1280x1024 met 6xAA/16xAF schommelt m'n framerate tussen de 75 en 120, met een enkele dip richting 60 ofzo. Jouw situatie lijkt me dus niet gezond.
Maar heb jij geen last van verbindings-lag met veel spelers, dit kan de framerate in ongunstige gevallen doen laten kelderen. Ligt niet aan je videokaart.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-09-2004 19:21]

Anoniem: 38733 schreef op 23 september 2004 @ 19:16:
[...]

Heb net ff een servertje gestart en ben al schietend wat rondjes gaan rennen, op 1280x1024 met 6xAA/16xAF schommelt m'n framerate tussen de 75 en 120, met een enkele dip richting 60 ofzo. Jouw situatie lijkt me dus niet gezond.
Maar heb jij geen last van verbindings-lag met veel spelers, dit kan de framerate in ongunstige gevallen doen laten kelderen. Ligt niet aan je videokaart.
Als ik zelf een server maak is het laagste wat ik heb ong 80fps op 1024x768 het hoogste is 140 oid en gemiddeld zit ie tussen de 100 en 90. Ik kan nu ff geen server vinden waar ik echt een goede ping heb maar als ik tussen het verschil kijk in een server met een ping van 80 a 100 en eentje met 300+ is het verschil niet echt groot.

De doom3 timedemo loopt bij mij in 1024 met 6/16 aa/aaf 39fps. Zou het probleem anders toch bij mijn proc liggen dat die het gewoon net niet trekt?

• Niet online
Wat betreft CSS ligt het probleem dus duidelijk aan de factor "lag" want zoals je zelf al laat zien is je framerate wel uitstekend als je in je eentje op je eigen server rondloopt.
Je Doom3 score ziet er ook goed uit. Ik haal met jouw settings maar 0,4 fps hoger (op high quality en zónder Humus tweak. Off Cat4.9. heb m'n kaart op 526/560 draaien), en dat met een niet overklokte Athlon64 3000.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-09-2004 20:00]

• Niet online
Sharkbyte schreef op 20 september 2004 @ 17:11:
In windows heb ik de kleuren ingesteld met 0.80 gamma. Elke keer als ik uit een spel kom, staat de gamma ofwel op 1.3 ofwel op 1.0. Met CCC duurt het ook nog eens een poos voor de zooi geladen is. Heb dus maar uit gemak de CCC eruit gegooid. Als iemand een tip heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik op mijn desktop ALTIJD 0.8 gamma heb en in games een andere, het is zeer welkom :D
Snelste manier van Gamma veranderen is zover ik weet met Ati tray tools van Ray Adams (is zowiezo het snelst toegankelijke CP met alles). Je kunt veel functie's, waaronder verandering van Gamma, onder een "hotkey" zetten.
Het mooie is dat het zelfs tijdens het spelen werkt, dus je kunt in het spel zelf de gamma corrigeren met de 2 hotkeys die je hebt ingesteld (één voor +, ander voor min). Let er wel op dat je de hotkeys niet onder de toetsen zet die je gebruikt in het spel, dus zet niet "+ gamma" onder de spatiebalk want dan gaat de gamma omhoog elke keer als je springt. :)

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 24-09-2004 07:45]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aha bedankt ! Ik zal er eens mee prullen :D
The Inq komt weer met z'n dagelijkse/wekelijkse portie geruchten over ATi.

Dit keer weten ze te vertellen dat er iets groots staat aan te komen wat betreft Linux, maar dat ATi wel proportioneel aan de drivers werkt. Dwz dat 4% van de Radeon bezitters Linux gebruikt, en ze dus ook 4% van de totale driverdevelopment resources gebruiken om Linux drivers te ontwikkelen.

Verder nog een klein stukje over 22% performanceboost in Doom3 dankzij Catalyst AI in Catalyst 4.10 (wat we inmiddels hebben kunnen zien in veel previews van Cat AI).

Lees het volledige verhaal hier: http://www.theinq.net/?article=18664

Edit
En nVidia laat z'n marketingmachine weer eens op volle toeren draaien en probeert de mensen te overtuigen dat ATi's producten slecht zijn:
http://www.computerbase.d...r/dont_get_fooled_by_ati/

Voor een bedrijf dat 'zo zeker is' over hun eigen producten doen ze wel enorm hun best om de producten van de concurrent af te kraken. En er wordt vooral enorm misbruik gemaakt van Doom3 (top selling game of 2004!), waarschijnlijk meteen ook de enige test waar een FX5200/5500 sneller is dan een Radeon9550. :D

En ze wisten waarschijnlijk niet eens dat de X700XT nu ook $199 ging kosten.

Hehe... Which card would you rather own!

[Voor 44% gewijzigd door CJ op 24-09-2004 17:05]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik snap nog steeds niet hoe dom de mensen zijn die in zo'n larie trappen...
Ach, ik kan me er verder niet eens druk om maken. Ze hebben het vaker geflikt, dus ik kijk nergens meer van op. En het bevestigd voor mij alleen maar het feit dat ze zich wel heel erg opgejaagd voelen door ATi. :7

ATi heeft de OEM markt op zak, ATi heeft de desktop markt op zak (ok, ze zijn tweede na Intel, maar nV was hier altijd met overgrote meerderheid tweede), ATi heeft de mobiele sector op zak, ATi heeft de afgelopen twee jaar de DX9 markt gedomineerd, en de games die op ATi hardware zijn gedeveloped komen nu langzamerhand uit (bv Tribes, HL2 en Black & White 2)... Ik had gehoopt dat nVidia wat minder van dit soort dingen zou doen, nu ze met de NV40-NV45 toch weer de boel weer op orde begonnen te krijgen na het FX fiasco.

De X700Pro is volgens nVidia 112% langzamer dan de 6600GT in Doom3... dat wil dus zeggen dat de X700Pro een negatieve framerate heeft? :?

[Voor 10% gewijzigd door CJ op 24-09-2004 17:20]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hahaha :D zoiets kun je ook alleen van nvidia verwachten http://images.fok.nl/s/schater.gif

Ben zelf vrij ATi-minded, maar nvidia laat ons toch af en toe goed lachen :)

En ze testen natuurlijk een 128bit FX5500/5200 tegen een 9550SE, die een 64bits geheugen bus heeft, de 9550 heeft zelf een 128bits geheugenbus.

Iets van een kat in het nauw?

[Voor 43% gewijzigd door Pubbert op 24-09-2004 18:00]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
CJ schreef op 24 september 2004 @ 17:19:
ATi heeft de OEM markt op zak
Wat er nu is, jah mee eens maar dit zegt niet dat oem bouwers niet kunnen overstappen (vaak zat gebeurt niks nieuws) maar je hebt een punt.
ATi heeft de desktop markt op zak
Vorige generatie wel (9xxx vs fx 5xxx) maar als je denkt dat dit weer het geval zal zijn dan ben je wel heel erg optimisties want de verhoudingen liggen wel heel dicht bij elkaar.
X700Pro is volgens nVidia 112% langzamer dan de 6600GT in Doom3... dat wil dus zeggen dat de X700Pro een negatieve framerate heeft? :?
Nee dat betekend dat de nvidia kart meer als het dubbele scoort zo kom je aan dat percentage (al hebben ze idd wel heel erg de meest positieve positie gebruikt om te vergelijken)
Tjah weet nooit echt wat ik van die powerpoints moet vinden tis wel erg backstabbing en niet echt nodig in mijn ogen. Tja tis een harde markt en vuil spel kunnen ze allemaal om hun cijfers beter te laten worden (hopen ze)

• epo
  • Laatst online: 27-05 18:17
CJ schreef op 24 september 2004 @ 16:49:
The Inq komt weer met z'n dagelijkse/wekelijkse portie geruchten over ATi.

Dit keer weten ze te vertellen dat er iets groots staat aan te komen wat betreft Linux, maar dat ATi wel proportioneel aan de drivers werkt. Dwz dat 4% van de Radeon bezitters Linux gebruikt, en ze dus ook 4% van de totale driverdevelopment resources gebruiken om Linux drivers te ontwikkelen.

Verder nog een klein stukje over 22% performanceboost in Doom3 dankzij Catalyst AI in Catalyst 4.10 (wat we inmiddels hebben kunnen zien in veel previews van Cat AI).

Lees het volledige verhaal hier: http://www.theinq.net/?article=18664

Edit
En nVidia laat z'n marketingmachine weer eens op volle toeren draaien en probeert de mensen te overtuigen dat ATi's producten slecht zijn:
http://www.computerbase.d...r/dont_get_fooled_by_ati/

Voor een bedrijf dat 'zo zeker is' over hun eigen producten doen ze wel enorm hun best om de producten van de concurrent af te kraken. En er wordt vooral enorm misbruik gemaakt van Doom3 (top selling game of 2004!), waarschijnlijk meteen ook de enige test waar een FX5200/5500 sneller is dan een Radeon9550. :D

En ze wisten waarschijnlijk niet eens dat de X700XT nu ook $199 ging kosten.

Hehe... Which card would you rather own!
Wat is je probleem nou eigenlijk ? Hetgene waar jij zogenaamd niet mee zit (dat nvidia zijn kaarten promoot met bv Doom 3 , en terecht! ) zit jij al jaren hier te doen. Ook die zogenaamde altijd beargumenteerde verhalen van je, NOT, altijd
een backstab naar Nvidia, destijds bv met het cheaten van Nvidia. De periode dat ATI werd betrapt werd op cheaten waren het opeens optimalisaties, bah hoe smerig is dat zeg. En ja vooral nu met het buggy CCC icm met een cheatpaneel :) wat een feest zeg die x700 serie , native trekt ie het niet tegeen de 6600 serie misschien dankzij een handvol cheats wel. Nee dank je, ik zou voor de 6600gt gaan! Maar goed, hopelijk hou je nou eens een keer op met dat backstabben van Nvidia. En aub kom niet terug met een of ander slap zogenaamd beargumenteerd verhaaltje, NO THANKS.
sjek schreef op 24 september 2004 @ 18:05:
[...]
[...]

Nee dat betekend dat de nvidia kart meer als het dubbele scoort zo kom je aan dat percentage
offtopic:
Ja ik snap dat ze dat er mee willen zeggen. :)

Maar het is volgens mij heel erg krom in dit zinsverband "Doom3 is up to 112% slower than the 6600GT". Dat had beter kunnen zijn "The 6600GT is 112% faster than the X700Pro". Het gaat me puur om het woord slower wat compleet verkeerd is gebruikt, waardoor de zin taaltechnisch een andere betekenis krijgt.

Theoretisch gezien:
Als een kaart 50% langzamer is dan een ander, dan is-ie dus de helft langzamer. Zie bv. 100 fps voor de 6600GT, X700Pro zou dan 50 fps halen. Als-ie 100% langzamer is, dan haalt-ie dus een framerate van 0. En nVidia zegt nu dat de X700Pro 112% langzamer is.. wat dus wil zeggen dat een X700Pro dan -12 fps zou halen...

Volgens mij heeft iemand dus gewoon niet zitten nadenken op de PR afdeling van nVidia. Of ik zit hier echt helemaal verkeerd te rekenen. 8)7

En @ Epo. Dat laat maar weer zien hoe veel verstand van zaken jij hebt. Ga dus aub ergens anders lopen flamen als je niet tegen kritiek op de groene reus kan. B)

[Voor 11% gewijzigd door CJ op 24-09-2004 18:26]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

epo schreef op 24 september 2004 @ 18:18:
[...]

Wat is je probleem nou eigenlijk ? Hetgene waar jij zogenaamd niet mee zit (dat nvidia zijn kaarten promoot met bv Doom 3 , en terecht! ) zit jij al jaren hier te doen. Ook die zogenaamde altijd beargumenteerde verhalen van je, NOT, altijd
een backstab naar Nvidia, destijds bv met het cheaten van Nvidia. De periode dat ATI werd betrapt werd op cheaten waren het opeens optimalisaties, bah hoe smerig is dat zeg. En ja vooral nu met het buggy CCC icm met een cheatpaneel :) wat een feest zeg die x700 serie , native trekt ie het niet tegeen de 6600 serie misschien dankzij een handvol cheats wel. Nee dank je, ik zou voor de 6600gt gaan! Maar goed, hopelijk hou je nou eens een keer op met dat backstabben van Nvidia. En aub kom niet terug met een of ander slap zogenaamd beargumenteerd verhaaltje, NO THANKS.
Als jij nu eens net zo'n nette en goed be-argumenteerde posts als CJ had dan vind ik dat je pas zo'n commentaar op hem mag leveren.

Maar laten we dit topic nu aub niet gaan verzieken :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:18
epo schreef op 24 september 2004 @ 18:18:
[...]

lachwekkend verhaaltje. :X

• sjekneck
Thund3r schreef op 24 september 2004 @ 18:27:
[...]

Als jij nu eens net zo'n nette en goed be-argumenteerde posts als CJ had dan vind ik dat je pas zo'n commentaar op hem mag leveren.

Maar laten we dit topic nu aub niet gaan verzieken :)
Hij heeft wel deels gelijk moet ik zeggen. De x700 serie moet duidelijk toegeven aan de 6600 serie die gewoon echt beter is. De AI functie is interessant maar ook nvidia kan met zoiets gaan komen en heeft de 6600 bij de eerlijke vergelijking (dus zonder AI, en bijna altijd met) gewoon een voorsprong. Dit neemt niet weg dat de X700 slecht is, integendeel.
Als ik vraag welke kaart ik moet kopen voor de allersnelste prestaties no mather what de cost dan zeg bijna iedereen de X800XT. Dit is ook juist want hij is ook ietsje sneller als de 6800 ultra.
Maar als iemand de beste prestaties wil hebben voor 200 a 250 euro dan zegt CJ de x700 (om persoonlijke redenen), dit keurt epo af en ik eigenlijk ook.
Als je zoals CJ doet met veel argumenten maakt en erg veel bezig bent met dit topic dan moet je ook kunnen zeggen dat je een ander merk de betere kaart heeft. (geen flame btw)
Als je niet objectief bent dan krijg je vaak een flamewar en als gevolg een paar pagina's die nergens meer over gaan.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als nu iedereen er zich bij neerlegt dat je vandaag de dag geen slechte kaart kan kopen als je een recente ATI of nVidia koopt, is iedereen blij en is er geen discussie.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Blijft toch moeilijk voor mensen dat ATI nog steeds niet betrapt is op echt cheaten ;)

• Niet online
En @ Epo. Dat laat maar weer zien hoe veel verstand van zaken jij hebt.
Epo heeft een Nvidia X800XTPE in z'n pc zitten. :)

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 38733 schreef op 24 september 2004 @ 19:31:
[...]

Damn zijn die ook al uit? :? Ik hou het echt niet meer bij met al die achtervoegsels en benamingen! :P ;)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

sjek schreef op 24 september 2004 @ 18:54:
[...]

Hij heeft wel deels gelijk moet ik zeggen. De x700 serie moet duidelijk toegeven aan de 6600 serie die gewoon echt beter is. De AI functie is interessant maar ook nvidia kan met zoiets gaan komen en heeft de 6600 bij de eerlijke vergelijking (dus zonder AI, en bijna altijd met) gewoon een voorsprong. Dit neemt niet weg dat de X700 slecht is, integendeel.
Als ik vraag welke kaart ik moet kopen voor de allersnelste prestaties no mather what de cost dan zeg bijna iedereen de X800XT. Dit is ook juist want hij is ook ietsje sneller als de 6800 ultra.
Maar als iemand de beste prestaties wil hebben voor 200 a 250 euro dan zegt CJ de x700 (om persoonlijke redenen), dit keurt epo af en ik eigenlijk ook.
Als je zoals CJ doet met veel argumenten maakt en erg veel bezig bent met dit topic dan moet je ook kunnen zeggen dat je een ander merk de betere kaart heeft. (geen flame btw)
Als je niet objectief bent dan krijg je vaak een flamewar en als gevolg een paar pagina's die nergens meer over gaan.
Ik had het vooral over de flame op CJ, en dat ik epo nooit zo'n beargumenteerde posts zie maken, en de 6600GT en X700XT zijn zeer gewaagd aan elkaar, dus ik weet niet welke review jij gelezen hebt :? Maar in de meeste is het gewoon 50/50 kwa benchmarks winnen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Anoniem: 38733 schreef op 24 september 2004 @ 19:31:
[...]

Dat ben ik me ook wel bewust hoor, en daar gaat het me ook niet om. En dat er een Radeon in iemands pc zit wil niet automatisch zeggen dat je geen onzin uit kunt kramen.

En mijn mening over de X700 blijft nog altijd onveranderd. Zoals ook de recente (en zeer uitgebreide) test op X-Bit Labs laat zien, kan je niet spreken van een duidelijke winnaar, en zitten er nog te veel driverfouten in de X700 drivers. Vandaar ook dat je op veel sites de opmerking ziet dat dit niet meer dan een preview is, en dat er in de tijd naar retaillevering nog wel het een en ander zal veranderen (zoals een nieuwe cooler, wat al door ATi is aangegeven, maar ook een beter geprogrammeerde memorycontroler voor betere AA en AF prestaties).

Dus ik maak de eindstand wel op wanneer er retailversies getest worden. :7

Anoniem: 81502

Weet er iemand wat de reden is dat de X800Xt Pe na bijna 5 maanden nog altijd niet leverbaar is? Ik begin meer en meer te geloven dat Ati wat overmoedig is geweest over de klocksnelheid van de X800xt Pe. De meeste X800Pro's Vivo, hebben wel de volle 16 pipelines, maar werken zelden aan 520mhz met stock koeling. Er werd ook verteld dat Samsung de 1.6ns geheugens niet in grote hoeveelheden kon leveren, maar dat is weer een paar maanden geleden. Gaat de X800Xt Pe wel ooit verschijnen of was het maar een paper launch? (wss niet, omdat er al geleverd zijn, in heel kleine mate) Aan de andere kant gaat Hl² normaal gezien binnekort verschijnen, dit kan een extra motivatie vormen voor Ati om de kaart zo snel mogelijk op de markt te brengen. Ik kan ook totaal verkeerd zijn, maar ik vroeg me het gewoon af.

• Niet online
Hetzelfde geldt voor de 6800U, ook deze is niet normaal leverbaar. Overigens, als je er écht een wilt hebben dan vind je 'm, maar dat is een kwestie van iedere dag 15 shops afbellen en 30 sites scherp in de gaten houden. :)
De meeste X800Pro's Vivo, hebben wel de volle 16 pipelines, maar werken zelden aan 520mhz met stock koeling.
Ik geloof dat dit wel meevalt, velen halen 't wel als ik het X800Pro@XT topic moet geloven.
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat het niet aan de cores ligt dat niet alle Vivo's zomaar 520 doen, maar dat dit ligt aan de koppeling met het 1,6ns geheugen, immers, iedere normale Pro die hardwarematig gemod is naar 16 pipes doet wel altijd probleemloos 520 en hoger. Hetzelfde geldt min of meer voor de 6800GT's, velen halen Ultra speeds maar waarom is de 6800Ultra dan zo moeilijk leverbaar? Imho omdat zodra er 1.6ns geheugen in het spel komt (wat de 6800U dus heeft, een GT heeft 2.0ns) dan komen er blijkbaar moeilijkheden.
Een andere verklaring heb ik niet. :/ :)
Nvidia X800XT, damn zijn die ook al uit?
Njah, daar ga ik vanuit. Epo bezit namelijk een X800XT maar heeft een Nvidia logo in z'n sig. :)

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 24-09-2004 21:52]

Anoniem: 81502 schreef op 24 september 2004 @ 21:09:
Weet er iemand wat de reden is dat de X800Xt Pe na bijna 5 maanden nog altijd niet leverbaar is? Ik begin meer en meer te geloven dat Ati wat overmoedig is geweest over de klocksnelheid van de X800xt Pe. De meeste X800Pro's Vivo, hebben wel de volle 16 pipelines, maar werken zelden aan 520mhz met stock koeling. Er werd ook verteld dat Samsung de 1.6ns geheugens niet in grote hoeveelheden kon leveren, maar dat is weer een paar maanden geleden. Gaat de X800Xt Pe wel ooit verschijnen of was het maar een paper launch? (wss niet, omdat er al geleverd zijn, in heel kleine mate) Aan de andere kant gaat Hl² normaal gezien binnekort verschijnen, dit kan een extra motivatie vormen voor Ati om de kaart zo snel mogelijk op de markt te brengen. Ik kan ook totaal verkeerd zijn, maar ik vroeg me het gewoon af.
CJ had toch al eerder gezegd dat hij hier in NL niet echt te verkrijgen is maar dat dat in andere landen wel anders is? kan opzich wel kloppen want in vergelijking heeft ATi in NL natuurlijk niet zon grote afzet.

Modbaarheid van vivo's is volgens mij wel goed. Mijne draait iig zonder probs op xt-pe speeds en als je in het ati mod topic kijkt is dat bij de meeste zo.

Anoniem: 101975

@Apple, X800Pro Vivo's hebben ook allemaal 1.6ns geheugen.

Niet allemaal. Er zijn merken die er 2.0ns mem op proppen.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tsja ik ben blij dat ik (al heel vroeg) een XT PE'tje te pakken heb kunnen krijgen, deze kaart ga ik steeds meer waarderen en ik vond em al zo goed. Met de onlangs uitgekomen demo's van MOH PA en Tribes Vengeance is hij gewoon ruim sneller dan m'n 6800U, het verschil in MOH PA is gewoon groot te noemen en dan speel ik nog met v-sync aan ook (lang leve forced triple buffer in openGL).

De XT PE is nog steeds de snelste kaart met de beste AA en AF in mijn ogen (voorlopig) de beste keus en je hem tenminste kan vinden en het geld er voor over hebt.

[Voor 82% gewijzigd door edward2 op 24-09-2004 23:16]

Niet op voorraad.

• sjekneck
Thund3r schreef op 24 september 2004 @ 20:32:
[...]

Ik had het vooral over de flame op CJ, en dat ik epo nooit zo'n beargumenteerde posts zie maken, en de 6600GT en X700XT zijn zeer gewaagd aan elkaar, dus ik weet niet welke review jij gelezen hebt :? Maar in de meeste is het gewoon 50/50 kwa benchmarks winnen.
Het is eerder 60/40 maar dat maakt verder niet uit. Heb ook niet gezegt dat de x700 alles verliest of veel slechter is ofzo, maar ik vind de scores met AI an niet representatief tegenover de 6600 en lijkt het me meer een benchmark utility dan een goede oplossing.
Verder beschreef hij sli als iets wat niet nuttig is omdat mainstream daar niks mee doet, een mainstream gaat wel temporal AA gebruiken zeker? Als ik een gamer was met een laag budget en toe was aan een nieuwe kaart dan zou ik de 6600 heel interesant vinden.
En we kunnen de mainstream markt niet eens inschatten de meeste letten niet eens op de videokaart laat staan dat ze er bij de aanschaf aan denken om serieus games te spelen. Ik ken er zoveel die aan me gingen vragen waarom games het niet deden omdat er een onboard oplossing in zat die niet vooruit te branden was icm een p4 3.0 ghz. En zovaak zeggen ze achteraf dat zer niet eens wisten dat een videokaart zo cruciaal was om spelletjes te spelen......wel leuk in het begin maar tegelijkertijd ook wel weer zorgwekkend hoe snel mensen hun geld investeren door alleen ff naar de cpu clocksnelheid te kijken.

Anoniem: 93354 schreef op 24 september 2004 @ 22:44:
Niet allemaal. Er zijn merken die er 2.0ns mem op proppen.
Alle modbare Pro Vivo's hebben 1.6ns geheugen :9 , als je 2ns hebt kun je hem niet flashen.
Een van de eisen van de modbare Pro is 1.6ns geheugen, en natuurlijk ViVo, paarse powerconnector (alhoewel dit laatste ook soms het geval is bij normale Pro's). Dit zijn in feite 'afgekeurde XT PE's' , niet omdat ze niet werken met 16pipelines maar omdat ze de XT PE snelheden niet altijd halen.
Andere mogelijkheid was dat toen de Pro's slecht leverbaar waren ze XT Pe's hebben gerelabeled.

• Niet online
Alle modbare Pro Vivo's hebben 1.6ns geheugen , als je 2ns hebt kun je hem niet flashen.
Ik geloof nog niet dat er al 2.0ns Vivo's in NL gesignaleerd zijn, maar wie weet, misschien zijn dit wel de beste kaarten om te modden...
Ik heb 't al eerder geopperd, misschien zijn dit kaarten waarvan de cores een lasercut hebben om 4 pipes uit te schakelen, net als de normale Pro's, daarom zijn ze niet flashbaar. Maar wie weet hebben deze kaarten wél een 100% hardmod garantie + de zekerheid dat ze +520/560 doen. (bij de normale Pro's heb je die garantie namelijk als de hardmod gelukt is.)
sjek schreef op 24 september 2004 @ 23:32:
[...]
Verder beschreef hij sli als iets wat niet nuttig is omdat mainstream daar niks mee doet, een mainstream gaat wel temporal AA gebruiken zeker?
In de nieuwe CCC is Temporal AA een stuk toegankelijker gemaakt dan het eerst was, tenminste toegankelijker voor de 'newbies', dan wel de mainstream markt. De uitgebreide help functie beschrijft wat het is in gemakkelijk te begrijpen woorden, en de preview laat het verschil ook nog eens zien. Het is dus niet meer een functie waarvan alleen de techneuten weten wat het doet en waar je het moet activeren.

• sjekneck
CJ schreef op 25 september 2004 @ 01:44:
[...]

In de nieuwe CCC is Temporal AA een stuk toegankelijker gemaakt dan het eerst was, tenminste toegankelijker voor de 'newbies', dan wel de mainstream markt. De uitgebreide help functie beschrijft wat het is in gemakkelijk te begrijpen woorden, en de preview laat het verschil ook nog eens zien. Het is dus niet meer een functie waarvan alleen de techneuten weten wat het doet en waar je het moet activeren.
Je mist me punt een beetje denk ik, vond dat je vergelijking nogal scheef en gebruikte dit als een voorbeeld.
Sli word toch ook aardig duidelijk aangegeven in dat geval en zal vrij nadrukkelijk in de handleiding staan of op de doos.....en zo kunnen we heen en weer blijven gaan ;)
sjek schreef op 25 september 2004 @ 01:51:
[...]

Je mist me punt een beetje denk ik, vond dat je vergelijking nogal scheef en gebruikte dit als een voorbeeld.
Sli word toch ook aardig duidelijk aangegeven in dat geval en zal vrij nadrukkelijk in de handleiding staan of op de doos.....en zo kunnen we heen en weer blijven gaan ;)
SLI is inderdaad vrij duidelijk. Twee kaartjes in je PCIe sloten prikken, connectortje er tussen. SLI even aanvinken in de drivers... en huppakee... :)

Het ging mij er meer om dat (volgens mij) SLI nog ver buiten het bereik zit van jan modaal in de mainstream.

Mensen kopen op dit moment toch geen SLI set up aangezien je dan beter een high-end kaart kan kopen die waarschijnlijk ook nog eens sneller is dan een SLI setup van 2 6600GTs.

Daarnaast zijn er weinig SLI ondersteunende moederborden. En tegen de tijd dat die er in overvloed zijn, zijn we weer een half jaartje (of misschien zelfs wel meer) verder. Dan is het hopen dat de 6600GT enorm in prijs gedaald is, anders was je een half jaar geleden nog beter uitgeweest om even door te sparen voor een 6800Ultra. Maar voor die tijd betaal je nog vrij veel voor 2x een 6600GT, en is dus een single high-end goedkoper.

Tel daar dan nog een paar maanden bij op en je hebt al een nieuwe mainstream kaart, die waarschijnlijk dubbel zo goed presteert voor de prijs van maar 1 kaartje... En die dan ook nog eens meer features en snufjes ondersteunt ook, en waarschijnlijk ook nog eens geen duur mobo vereist en een zware PSU.

En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je ook nog eens exact dezelfde 6600GT moet hebben. Dus van hetzelfde merk en hetzelfde type, aangezien SLI niet werkt met twee kaarten van verschillende merken. En we zien nu al dat bij veel merken de kaarten elkaar om de haverklap afwisselen. Tel daarbij op dat er ook nog eens kleine verschillen kunnen zijn in bv bios of een andere revisie, waardoor de hele SLI setup verklooit kan worden tenzij er geflashed wordt of misschien zelfs helemaal niet werkt... Het is tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk als toen 3DFx met SLI kwam.

En wat te denken van (zoals ik al eerder aanhaalde) het enorme stroomverbruik? Ben benieuwd of je het met 2 kaarten nog zonder externe voeding kunt doen. PCIe levert meer power dan AGP, maar ook genoeg voor 2? En de mainstream markt moet je dus ook nog eens weg wijs maken in de wereld van de PSU's...

Tegen de tijd dat je twee kaarten, een duur SLI ondersteunend moederbord, een een high end powersupply hebt, was je waarschijnlijk beter uit geweest met een spliksplinternieuw high-end kaart.

Nee, dan is een oplossing als Video Array van Alienware heeft bedacht, volgens mij, langer houdbaar. Ik zeg niet dat SLI geen leuk idee is zonder animo, want er zijn vast mensen die wel veel geld over hebben voor zo'n setup, maar volgens mij (dus persoonlijke mening) is de mainstream daar niet aan toe. In de high-end zitten de enthusiasts die veel geld over hebben voor hun setup, maar zelfs voor velen van hen is 1 GF6800U al een enorme uitgave.

Maar goed, misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. Ik ben daarom ook benieuwd wat Project Reveille gaat brengen met de Dual X800XT. :7

[Voor 3% gewijzigd door CJ op 25-09-2004 03:11]

Anoniem: 38733 schreef op 25 september 2004 @ 00:37:
[...]

Ik geloof nog niet dat er al 2.0ns Vivo's in NL gesignaleerd zijn, maar wie weet, misschien zijn dit wel de beste kaarten om te modden...
Ik heb 't al eerder geopperd, misschien zijn dit kaarten waarvan de cores een lasercut hebben om 4 pipes uit te schakelen, net als de normale Pro's, daarom zijn ze niet flashbaar. Maar wie weet hebben deze kaarten wél een 100% hardmod garantie + de zekerheid dat ze +520/560 doen. (bij de normale Pro's heb je die garantie namelijk als de hardmod gelukt is.)
De Pro Vivo's met 2ns geheugen zijn niet te modden. Dit hebben ze geprobeerd op Xtreme. Flashen ging niet want dan kreeg de kaart een andere 'code', die niet herkend werd door de driver. Ook hardmodden bracht geen succes.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 09:52
Ik heb sinds kort ook een Ati Radeon 9800pro, prachtig ding en werkt heerlijk.
Alleen één probleempje, met mijn oude Nvidia Geforce 4 TI 4200 kon ik bij mijn beeldinstellingen opgeven dat hij resoluties niet moest uitrekken op mijn TFT.
Als ik dus een spel speelde op 1024x768 dan kwamen er gewoon zwarte balken om heen en bleef alles toch mooi scherp.
Met mijn ATI heb ik deze optie (nog) niet kunnen vinden, is deze optie er niet of kijk ik er gewoon over heen ?

• Christiano007
  • Laatst online: 06:53

Christiano007

Ich bin der champion

ik twijfel nogsteeds tussen de GeForce 6800 GT en de X800 pro VIVO.
Wat maakt de X800 net beter dan de 6800 gt? of andersom :)
Heeft x800 pro wel gewoon AGP en de GT alleen pci-e?

[Voor 20% gewijzigd door Christiano007 op 25-09-2004 11:52]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 01:23
Ze zijn allebei alleen nog in AGP vorm te verkrijgen.

http://www.swfemedia.com

• sjekneck
CJ schreef op 25 september 2004 @ 03:10:
en heel lang verhaal dat echt niet nodig was.
Je begrijpt het blijkbaar nog steeds niet. Ik geef toch al aan dat deze dicussie eindeloos kan zijn, gaat het je om het laatste woord ofzo? Ik gaf met me laatste post al aan dat dat dit nergens heenging.........

sjek schreef op 25 september 2004 @ 13:01:
[...]

Je begrijpt het blijkbaar nog steeds niet. Ik geef toch al aan dat deze dicussie eindeloos kan zijn, gaat het je om het laatste woord ofzo? Ik gaf met me laatste post al aan dat dat dit nergens heenging.........
Geldt hetzelfde niet voor jou? Als je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks :X
En waarom denk je dat dit het Ati Nieuws & DISCUSSIE Topic is? 8)7

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 25-09-2004 13:17]

Nee hoor. Het gaat me niet om het laatste woord. Het gaat er om dat dit topic een "Nieuws & Discussie" topic is, en discussie voeren is juist waar het in dit soort topics om draait (hoe eindeloos het ook mag lijken), mits het op een onderbouwde manier gebeurt (wat sommigen helaas niet schijnen te kunnen in dit topic). :Y)

Ik geef gewoon mijn persoonlijke, onderbouwde mening in een discussietopic. Daarvoor heb ik dit topic in eerste instantie geopend, om leuke discussies te voeren zonder geflame en zonder persoonlijk te worden. Speel de bal en niet de man.

Mensen die dit niet kunnen, verzoek ik dan ook vriendelijk om gewoon niet te reageren. :7

-----------

Dan wat anders. PCI Sig ontkent alles wat nVidia zegt over het niet-voldoen aan de PCIe norm van de ATi kaarten. Ze zeggen dat het document wat nVidia continue aanhaalt als 'bewijs', onrechtmatig is en niet goedgekeurd is door het PCI Sig.

Helaas dus weer een aanvalspunt minder voor nV op ATi. En wie zou dat document toch gemaakt hebben?

Bron: http://www.pcisig.com/dev...ce_program/quality_notice

• Niet online
Christiano007 schreef op 25 september 2004 @ 11:50:
ik twijfel nogsteeds tussen de GeForce 6800 GT en de X800 pro VIVO.
Wat maakt de X800 net beter dan de 6800 gt? of andersom :)
Laat wel één ding duidelijk zijn, de Pro Vivo moet je bios-flashen naar 16 pipes, anders is de GT net ff de betere kaart. Vooral zijn prestatie in Doom3 en toekomstige games die gebruik gaan maken van de Doom3 engine laat de balans naar de GT doorslaan, de normale Pro is hier geen ster in. Is de flash van de Vivo echter gelukt (zie: modden van X800Pro@XT topic) dan is deze weer net ff de betere algemeen gezien. Daarnaast is de Vivo koeler een stuk stiller en de kaart gebruikt minder stroom. Nog een voordeel van de Vivo is zijn betere FSAA (wegwerken van kartelrandjes in spellen), want 6xAA is goed speelbaar in veel recente spellen (op 1280x1024 resolutie) terwijl de 6800GT daar maar 4xAA tegenover kan stellen, 6xAA kent Nvidia niet. Ze hebben wel een 8xAA modus maar dit is veelal te traag voor recente spellen.
Eigenlijk heeft een GT maar één troef, en dat is PS3.0, mits het toegepast wordt in spellen. De praktijk heeft echter uitgewezen dat Ati's PS2.0b een zelfde speedboost geeft.

De Vivo is waarschijnlijk een paar tientjes duurder dan een GT, maar al met al imho het prijsverschil dubbel en dwars waard.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-09-2004 14:40]

• sjekneck
CJ schreef op 25 september 2004 @ 13:18:
Dan wat anders. PCI Sig ontkent alles wat nVidia zegt over het niet-voldoen aan de PCIe norm van de ATi kaarten. Ze zeggen dat het document wat nVidia continue aanhaalt als 'bewijs', onrechtmatig is en niet goedgekeurd is door het PCI Sig.

Helaas dus weer een aanvalspunt minder voor nV op ATi. En wie zou dat document toch gemaakt hebben?

Bron: http://www.pcisig.com/dev...ce_program/quality_notice
Zover mij duidelijk is dat pp bericht niet voor de buitenwereld bestemt en is de inhoud vaak zo slecht dat ik zelfs twijfel of het daadwerkelijk van nvidia zelf afkomt.
sjek schreef op 25 september 2004 @ 14:11:
[...]

Zover mij duidelijk is dat pp bericht niet voor de buitenwereld bestemt en is de inhoud vaak zo slecht dat ik zelfs twijfel of het daadwerkelijk van nvidia zelf afkomt.
Ik had het niet over de gelekte presentatie van nVidia, maar over eerdere berichten waar nVidia hier al eens op wees. Die presentatie was niet de eerste keer namelijk dat er door nV naar PCI Sig werd verwezen als bewijs dat ATi kaarten niet aan de standaard zouden voldoen.

[Voor 7% gewijzigd door CJ op 25-09-2004 14:30]

• Christiano007
  • Laatst online: 06:53

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 38733 schreef op 25 september 2004 @ 13:58:
[...]

Laat wel één ding duidelijk zijn, de Pro Vivo moet je bios-flashen naar 16 pipes, anders is de GT net ff de betere kaart. Vooral zijn prestatie in Doom3 en toekomstige games die gebruik gaan maken van de Doom3 engine laat de balans naar de GT doorslaan, de normale Pro is hier geen ster in. Is de flash van de Vivo echter gelukt (zie: modden van X800Pro@XT topic) dan is deze weer net ff de betere algemeen gezien. Daarnaast is de Vivo koeler een stuk stiller en de kaart gebruikt minder stroom. Nog een voordeel van de Vivo is zijn betere FSAA (wegwerken van kartelrandjes in spellen), want 6xAA is goed speelbaar in veel recente spellen (op 1280x1024 resolutie) terwijl de 6800GT daar maar 4xAA tegenover kan stellen, 6xAA kent Nvidia niet. Ze hebben wel een 8xAA modus maar dit is veelal te traag voor recente spellen.
Eigenlijk heeft een GT maar één troef, en dat is PS3.0, mits het toegepast wordt in spellen. De praktijk heeft echter uitgewezen dat Ati's PS2.0b een zelfde speedboost geeft.

De Vivo is waarschijnlijk een paar tientjes duurder dan een GT, maar al met al imho het prijsverschil dubbel en dwars waard.
Aah kijk hier heb ik iets aan danku.
Nog een site waar de VIVO te bestellen is? Zie overal wel de gewone Pro maarja daar heb ik niks aan ik wil flashen :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Christiano007 schreef op 25 september 2004 @ 15:34:
[...]

Nog een site waar de VIVO te bestellen is? Zie overal wel de gewone Pro maarja daar heb ik niks aan ik wil flashen :)
http://www.pczaak.nl/cata...5b2&keywords=x800&x=0&y=0

Houd hun maar in de gaten, ik gok maandag/dinsdag weer nieuwe :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Christiano007 schreef op 25 september 2004 @ 15:34:
[...]

Moet je ff bij pchut.nl vragen die hadden er geloof ik nog 1. Ik heb ook mijn vivo daar vandaan.

Anoniem: 70103

edward2 schreef op 24 september 2004 @ 23:05:
Tsja ik ben blij dat ik (al heel vroeg) een XT PE'tje te pakken heb kunnen krijgen, deze kaart ga ik steeds meer waarderen en ik vond em al zo goed. Met de onlangs uitgekomen demo's van MOH PA en Tribes Vengeance is hij gewoon ruim sneller dan m'n 6800U, het verschil in MOH PA is gewoon groot te noemen en dan speel ik nog met v-sync aan ook (lang leve forced triple buffer in openGL).

De XT PE is nog steeds de snelste kaart met de beste AA en AF in mijn ogen (voorlopig) de beste keus en je hem tenminste kan vinden en het geld er voor over hebt.
Wat doet triple buffering precies dan in openGL ?

aangezien ik veel openGL games speel en ook een X800XT PE heb :P

• M@NIC
M@NIC schreef op 25 september 2004 @ 11:48:
Ik heb sinds kort ook een Ati Radeon 9800pro, prachtig ding en werkt heerlijk.
Alleen één probleempje, met mijn oude Nvidia Geforce 4 TI 4200 kon ik bij mijn beeldinstellingen opgeven dat hij resoluties niet moest uitrekken op mijn TFT.
Als ik dus een spel speelde op 1024x768 dan kwamen er gewoon zwarte balken om heen en bleef alles toch mooi scherp.
Met mijn ATI heb ik deze optie (nog) niet kunnen vinden, is deze optie er niet of kijk ik er gewoon over heen ?
Kickje, het lijkt me toch echt wel dat iemand hier meer van weet. :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

M@NIC schreef op 25 september 2004 @ 18:17:
[...]

Kickje, het lijkt me toch echt wel dat iemand hier meer van weet. :)
Dit topic is niet voor zo'n vragen bedoeld, dus niet zo gek dat mensen je niet helpen :P

Maar ik ken de optie niet, en gebruik toch al een aantal jaar ATi drivers, maar is je kaart niet snel genoeg om alles in 1280x1024 te draaien (wat naar mijn mening de optimale resolutie van je TFT is?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 70103 schreef op 25 september 2004 @ 18:14:
[...]

Als je met v-sync. speelt, dan valt de fps niet met de heft terug als het aantal fps de frequentie van je monitor niet haalt.

Niet op voorraad.

• M@NIC
Thund3r schreef op 25 september 2004 @ 18:28:
[...]

Dit topic is niet voor zo'n vragen bedoeld, dus niet zo gek dat mensen je niet helpen :P

Maar ik ken de optie niet, en gebruik toch al een aantal jaar ATi drivers, maar is je kaart niet snel genoeg om alles in 1280x1024 te draaien (wat naar mijn mening de optimale resolutie van je TFT is?)
Ja daar is hij ook snel genoeg voor, maar je hebt spellen waar de menu's in 1024x768 of 800x600 zijn.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

M@NIC schreef op 25 september 2004 @ 18:45:
[...]

Ja daar is hij ook snel genoeg voor, maar je hebt spellen waar de menu's in 1024x768 of 800x600 zijn.
Dat klopt, maar is het zo erg dan dat je niet meer kunt navigeren in de menu's? Het ziet er op mijn TFT niet zo strak uit, die reso, maar ik kan er goed genoeg mee werken, en ingame pak ik gewoon 1280x1024 :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 01:23
edward2 schreef op 25 september 2004 @ 18:44:
[...]

Als je met v-sync. speelt, dan valt de fps niet met de heft terug als het aantal fps de frequentie van je monitor niet haalt.
FF een n00b vraag hoe zet je dat aan?

http://www.swfemedia.com

Nou ik denk dat ik hier toch wel wat niews heb. Een pro die sneller loopt dan een xt-pe. Zowel in d3 als fc is mijn pro gewoon sneller ingame dan als die op xt speeds loopt. Iemmand die dit begrijpt?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 25-09-2004 20:29]

Zie X800 naar XTPE topic, ligt aan je systeem. Zou zelfs de voeding kunnen zijn.

• Niet online
Zowel in d3 als fc is mijn pro gewoon sneller ingame dan als die op xt speeds loopt.
Teruggeflashed naar 12 pipes of enkel de klokspeed naar beneden (dus nog wel met 16 pipes)?

edit: ik zie dat je dit probleem ook al aan de orde stelt in OC, daar is het idd beter op z'n plaats. Ik heb daar ook een mogelijke oplossing neergezet.

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 25-09-2004 22:24]

Helemaal terug naar pro setup. Denk niet dat het aan me voeding ligt. Ik heb een 360watt chieftec en al zou die niet sterk genoeg zijn dat zou me comp toch wel instabiel worden?

Morgen maar eens opniew flashen en de bios aanpassen kijken of dat helpt.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 25-09-2004 21:46]

Anoniem: 70103 schreef op 25 september 2004 @ 18:14:
[...]

Team Radeon heeft laatst een hele leerzame guide online gezet over: V-Sync, Triple Buffering en Temporal AA. Je kan het hier vinden:

http://www.teamradeon.com...des/vsync/vsync_guide.asp

Ik heb CCC geinstalleerd maar als ik windows boot dan zegt hij kan cli.exe niet juist installeren. Ik heb de drivers al opniew proberen te installeren maar dat hielp niet.

Heb je Windows .Net service wel geïnstalleerd?

Anoniem: 118428

Weet iemand wanneer de AGP versie komt van de X700XT?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 09:14
dat is nog niet duidelijk.

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als het goed is komt hij eind dit jaar uit. ;)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik hoorde dat er al ergens een 4.10 beta te krijgen was, iemand meer info hierover? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Thund3r schreef op 26 september 2004 @ 22:35:
Ik hoorde dat er al ergens een 4.10 beta te krijgen was, iemand meer info hierover? :)
Waar 'hoorde' je dat, bij het NOS journaal :D. Ik heb helaas nog niks gevonden op de flora van rage3d, b3d etc. maar daar zal je zelf ook wel gekeken hebben.

Niet op voorraad.

Thund3r schreef op 26 september 2004 @ 22:35:
Je bedoelt de 4.9 hotfix voor Psychotoxic, die nieuwer is dan de originele 4.9 drivers (en waarvan men zegt dat het een voorbode is op 4.10)?

http://www2.ati.com/drive...otoxic-hotfix-018185E.exe

Of was er een andere 4.10 beta?

De rollercoastertycoon3 demo is uit: http://us.games2.yimg.com...t/p/4/45624/rct3_demo.exe

rct3 zou roch 3dc gaan gebruiken?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 93354 schreef op 27 september 2004 @ 12:28:
De rollercoastertycoon3 demo is uit: http://us.games2.yimg.com...t/p/4/45624/rct3_demo.exe

rct3 zou roch 3dc gaan gebruiken?
Tribes Vengeance ook, alleen schijnt dat nog niet in de demo te zitten.

Niet op voorraad.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee