[OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.988 views sinds 30-01-2008

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
X800Pro Naar X800xt Topic

Afbeeldingslocatie: http://kookie.nl/av3ng3r/logo.jpg
Delen[rml][ OC] X800pro Naar X800xt Mogelijk?[/rml]
[OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2
[OC] X800pro naar X800XT mod deel 3
Dit zal je kaart uiteindelijk worden, mits succesvol :)

Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/products/vga/ax800xt/ax800xt_l.jpg
X800 XT PE

Info over de kaarten:

De nieuwe generatie videokaarten van ATI is uit, zoals jullie allemaal wel zullen weten zijn er deze modellen:
*X800pro ~400 euro
*X800pro+Vivo ~450/470 euro
*x800xt ~500/550 euro.

Ik heb een poll gemaakt die je kan beantwoorden om te kijken of het slagingspercentage van mods groot is:
Poll: Is jouw flash of hardmod gelukt?
Ja, hardmod
Ja, Softmod
Nee, hardmod
Nee, softmod
(nog) niet geprobeerd
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=15956&layout=2&sort=prc

Ook een poll of je X800Xt speeds (520/560) hebt gehaald:
Poll: Haalde jou kaart Xt speeds?
Ja, zonder vmods
Ja, met vmods
Nee, zonder vmods
Nee, met vmods
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=15958&layout=2&sort=prc

De hardmod methode
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgHoe werkt de hardmod?
Bij de hardmod is het de bodoeling dat men de 2 punten rechtsboven op de gpu verbonden worden met zilverlijm, even de coating wegkrabben.
Afbeeldingslocatie: http://neoremy.hihome.com/x800Pro_core1.JPG
Let op!! Deze hardmod werkt enkel en alleen op de GA cores van de gewone x800pro!!!
Daarna moet je een x800xt bios in je kaart flashen en dan zijn de 16 pipes enabeled als je een ga core hebt. Voor de GB cores is (nog) geen mod ontdekt.

Klik hier voor een uitgebreide tutorial voor het wegkrabben en verven/flashen
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgX800pro ViVo Softmod naar X800xt
Al snel werd het bekend dat de Vivo versies van de x800pro wél 100% modbaar waren en altijd lukte, en er hoeven geen hardmods meer uitgevoerd te worden, een bios flash was genoeg!
Dus iedere tweaker koopt tegenwoordig eigenlijk ViVo versies van de x800pro, omdat die softmodbaar zijn en en nix meer op de gpu gedaan hoeft te worden wat dus veel minder risico met zich meebrengt. Én je hoeft je niet meer druk je maken of je een GA of GB core hebt, ze werken dus (bijna, er is 1 kaart die 2ns mem had) áltijd _/-\o_

Let op!
Verschillende fabrikante zijn nu 2,0 ns geheugen op hun kaarten aan het zetten, wat dus betekent dat deze NIET meer sofmodbaar zijn :(
Tot nu toe bekend zijn:
-MSI
-Powercolor
-Sapphire

Klik hier voor een uitgebreide tutorial voor het flashen van een x800pro vivo naar x800xt pe

In deel 3 werd vermeld dat er een nieuwe bios in omloop was. Ik weet nog niet wat deze bios doet (betere oc results ofzo denk ik).
Je kunt hem in ieder geval hier downloaden:
Klik hier

Nu (18-9) komen er berichten dat deze bios zeer goed overclockt én meer punten opleverd!
Flashen dus!
Klik

Er zijn inmiddels (21-8) veel x800xt/pro biossen in omloop omdat de kaarten steeds beter verkrijgbaar worden :)
Voor de mensen die dus de perfecte bios zoeken kunnen ze hier kijken.
bios site

Ook is er nu een RaBit uitgebracht die wél core/memclocks aanpassingen ondersteund (dus als je xt speeds niet haalt kun je de bios van te voren editen :) )
Dowload hem hier

Als je de Xt speeds niet haalt (vooral de core heeft hier last van) is er nu een goede oplossing gevonden!
Een potlood vmod bij een weestandje op de kaart verhoogt het vgpu voltage en daardoor kunnen er wel Xt corespeeds behaald worden (echter dit is geen garantie)
Klik hier voor de pencil mod tutorial

Omdat de pencil mod wat vragen opleverde heeft Timtitanium een goed stukje geschreven erover :)
Timtitanium schreef op 01 september 2004 @ 04:10:
Jeps effe een screentje gemaakt, dat het wat handiger is voor (luie ) mensen

http://users.pandora.be/timtitanium/ati/radeon%20pmod.JPG

Je zoekte R1597 bevindt zich op de achterkant in rechterbovenhoek, als je aan de rechterkant ook je uitgangen van beeld hebt staan .Na de pencil mod wat best met een potlood HB2 gedaan wordt, krijgt de gpu ongeveer 1.39 a 1.4 V. Dit zou normaal genoeg moete zijn om een beetje meer uit je kaart te krijgen.
In de delen van dit topic kwam vaak langs dat mensen geen floppydrive hadden en vroegen of ze van bootable cdroms oid konden flashen.
Ja :) Dit kan :*)
Klik hier voor de tutorial om bootable cdroms te maken
Als je cdrom bootable is, zet je er de gigabyte flash utility op en de gewenste bios(sen) en je kunt flashen vanaf cdrom :)

Voltmods
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgVoltmods op de x800pro

De echte die hard overclockers willen hun kaart natuurlijk écht tot het uiterste pushen >:)
Daarom zijn er zogenaamde voltmods, die het core en het memory voltage verhogen waardoor deze nog verder overclocken.
Ik wil graag bio blade bedanken voor de pictures en de guide, deze komt namelijk van www.voidyourwarranty.nl

Klik hier voor een uitgebreide x800pro vmod guide

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgEigen risico
Onthoud AUB wel dat alles wat in dit topic wordt beschreven en uitgelegd wordt geheel op eigen risico is.
Ik, Gathering of Tweakers en Voidyourwarranty zijn dus Niet verantwoordelijk voor zaken als ze mis gaan of niet blijken te werken.
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgAfsluiting
Dit was de Ts van dit topic, hij is compleet vernieuwd, ik heb gebruik gemaakt van de uitstekende Topicstart van Het grote ATi Nieuws & Discussie-topic uit V&B.
Ook heb ik gelinkt naar VYW.
Bedankjes
Deze mensen wil ik graag bedanken:
• CJ voor de uitstekende lay out van het topic uit V&B, ik had het zelf niet kunnen doen.
• SmokeyTheBandit En Bio-Blade, voor hun informatie en natuurlijk de vmod guide.
• Av3ng3rtje voor het logo.
• Jullie allemaal, jullie maken het tenslotte mogelijk dat dit topic al weer toe is aant een 4e :9 deel, en jullie voegen alle informatie in dit topic en helpen users met problemen, Bedankt Daarvoor _/-\o_

©El Snorro
GoT 2004.

[ Voor 86% gewijzigd door El Snorro op 22-09-2004 09:09 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• El Snorro
Mensen, ik ben vanaf dadelijk op vakantie tot dinsdag (zie sig) dus ik zal er een klein weekje niet zijn om advies te geven, topicstart te updaten enzo.
Maar gelukkig heeft GoT goede users (zoals jullie allemaal) die het wel zonder mij af kunnen in dit topic voor een weekje :P
Dus Ik ga iig weekje ardenne wat raften/survivalle/paintballen en quadrijden >:) _/-\o_
Jullie veel succes met modden/overclocken/wat dan ook!
Happy posting (sow het lijkt net of ik een jaar wegga ofzo, maar ik ben zo weer terug hoor :P ;) )

edit:
Miss is er daar in de buurt wel iets van internet cafe ofzo, dus miss zien jullie me nog wel langskomen

[ Voor 11% gewijzigd door El Snorro op 26-08-2004 09:51 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Anoniem: 103892

Mensen . . na een fresh install van XP 3Dmark03 gedraaid en een dikke 9915 punten gehaald (uiteraard op standaard settings).

En dat met een 100% standaard lopende Asus X800 Pro _/-\o_
Dat lijkt me toch wel errrgg goed (voor een volledig standaard lopende X800 Pro).
Wat zou het worden als ik een XT PE van maak . . . hmmmm.

Nou zou ik graag ervaringen en de 3Dmark03 (op standaard settings) van andere mensen willen weten die een gelijke systeem als ik hebben en de X800 pro nog op 100% standaard snelheden hebben draaien (of gedraaid hebben).

Specs:

PIV 2,6 HT @ 3,1 GHz
P4P800-E Deluxe
Maxtor 120 Gb 7200 Rpm
2 x 512 Mb Corsair op dual channel
Asus X800 Pro

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 23:31
offtopic:
suc6 :)

echt vaag dat die fabrikanten nu die 2.0 ns geheugen kaarten uitbrengen. ik heb vorige week een Sapphire kaart gekocht bij Mycom met 1.6ns (vivo) dus ik had nog een beetje mazzel. ik ga eerst eens kijken of ik de boel zo een beetje kan clocken zonder flash en daarna ram ik die xt pe er wel op. kheb goed vertrouwen in de zaak :)

                           

• El Snorro
jeehaa schreef op 26 augustus 2004 @ 10:36:
offtopic:
suc6 :)

echt vaag dat die fabrikanten nu die 2.0 ns geheugen kaarten uitbrengen. ik heb vorige week een Sapphire kaart gekocht bij Mycom met 1.6ns (vivo) dus ik had nog een beetje mazzel. ik ga eerst eens kijken of ik de boel zo een beetje kan clocken zonder flash en daarna ram ik die xt pe er wel op. kheb goed vertrouwen in de zaak :)
offtopic:
Bijna laatste post voor vakantie :)

Maarjah, dat doen die fabrikanten waarschijnlijk met opzet, om de modders gewoon tegen te gaan.
Wat ook kan is dat de 1,6ns memvooraad van samsung aardig aant slinken is vanwege de grote vraag naar de x800xt en x800pro vivo kaarten.
En dat die fabrikanten dan maar gewoon een simpele en voor de hand liggende oplossing hebben gevonden door 2,0 ns mem op de kaarten te plakken.
(bij de meeste kaarten is dan 1 kant 1,6ns mem en 1 kant 2,0 ns mem, volgens mij is dat omdat de vivo gedeelte, rage theater enzo, niet overweg kan met 2,0ns mem en dat ze daarom het gedeelte wat de vivo gebruikt (de achterkant volgens mij) volplakken met 1,6ns mem. en dan de bovenkant(onder de koeler dus) voldoen met 2,0ns mem om de vooraden niet te verzadigen.
Let op, dit is maar een brainstorm, niet gebaseerd op feiten (behalve halve kaarten met 1,6 en 2,0 ns mem, dat is wel een feit) voor de rest is dit een brainstorm maar ik denk dat dit best weleens waarheid kan zijn.

Zo, nu @ vakantie :P

Jij trouwens suc6 met je flash! vergeet de poll niet in te vullen na je flash!

[ Voor 3% gewijzigd door El Snorro op 26-08-2004 10:47 ]

Anoniem: 82299

El Snorro schreef op 26 augustus 2004 @ 09:42:
Als je de Xt speeds niet haalt (vooral de core heeft hier last van) is er nu een goede oplossing gevonden!
Een potlood vmod bij een weestandje op de kaart verhoogt het vgpu voltage en daardoor kunnen er wel Xt corespeeds behaald worden (echter dit is geen garantie)
Klik hier voor de pencil mod tutorial
Dit zou ik toch eerder onder het kopje Vmods doen.

De kopjes kloppen eigenlijk ook niet. Want waarom heb je voor 'X800pro ViVo Softmod naar X800xt' ook niet zo'n rode balk gedaan net als bij 'hardware methode'?
En onder voltmods staan ook risico's over het gehele Topic en Afsluiting.

Maar voor de rest: de verhalen zijn duidelijk, en het is een mooi TS.
En veel plezier op je vakantie!! :)

Als ik toch nog even mag... Je krijgt niet voor niets bij Nederlands zo'n planning/start blad (hoe dat mag heten) voordat je een verhaal mag schrijven. Dit zorgt ervoor dat je verhaal een logische/duidelijke structuur krijgt. Ik heb die planners eerst ook direct weggegooid en ik begon direct met typen, maarja cijfer was dan niet zo hoog. :P

Ik zou het zo doen:

> X800Pro Naar X800xt Topic
- logo
- andere delen
- kort info over alle kaarten, prijzen, kenmerken
- uitleg welke methode je moet uitvoeren voor welke kaart, core, vivo
> Hardmod - X800Pro naar X800XT
- wat je er nu eigenlijk al heb staan onder het kopje 'De hardmod methode'
(- misschien nog of flashen na hardmod een optie is.)
> Softmod - X800Pro VIVO naar X800XT
- Wat je nu onder 'X800pro ViVo Softmod naar X800xt' hebt staan excl. vmod verhaaltje.
> Voltmod voor de X800Pro
- verhaal wat je al hebt + potlood vmod.
> Afsluiting
- Alle poll's, wat je al hebt, maar bij eerst poll de vraag maken: 'Is jouw X800Pro een X800XT geworden? Welke methode heb je toegepast?
- eigenrisico, wat je al hebt
- bedanktjes, wat je al hebt

Ja en die logotjes van ATI er steeds naast. Beetje saai. Misschien leuker als je die rode kopjes vervangt voor mooie zelfgemaakte 'paintshoppro' plaatjes. :9

Ik wil niemand kwaad maken, van 'alsof de topic starter het FOUT doet.' Nee... Maar de Topicstarter zou het beter kunnen doen. En ik wil alleen helpen. :Y)

Anoniem: 90220

heeey deel 4:D gaat goed snorro!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is er eigenlijk al wat bekend voor GC cores of niet?
(non-VIVO dan natuurlijk)

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 12:22
mijn pipelines zijn geactiveerd. Ik heb het idee dat de core echter te warm word, want ik krijg regelmatig checkboards of volledig witte schermen. Zelfs bij volle toeren van de koeler. Daar heb ik geen zin in! Ik wil dit later nog eens doen maar dan met waterkoeling. Schakel je die pipelines weer uit als ik m'n oude bios er weer op zet? Of blijven ze dan nog ingeschakeld?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

ppotter10 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:04:
mijn pipelines zijn geactiveerd. Ik heb het idee dat de core echter te warm word, want ik krijg regelmatig checkboards of volledig witte schermen. Zelfs bij volle toeren van de koeler. Daar heb ik geen zin in! Ik wil dit later nog eens doen maar dan met waterkoeling. Schakel je die pipelines weer uit als ik m'n oude bios er weer op zet? Of blijven ze dan nog ingeschakeld?
Ik denk eerder dat je je core te hoog geclocked heb :) Klok hem wat terug en kijk wat een verschil dat maakt ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• ppotter10
DaWaN schreef op 26 augustus 2004 @ 14:30:
[...]

Ik denk eerder dat je je core te hoog geclocked heb :) Klok hem wat terug en kijk wat een verschil dat maakt ;)
Al geprobeerd. Van 520 naar 506, maakt amal niet veel uit.

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

ppotter10 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:35:
[...]

Al geprobeerd. Van 520 naar 506, maakt amal niet veel uit.
Doe nog eens naar 450 ofzo, maakt dat niet uit, dan denk ik dat je kaart niet modbaar is :/

• -Tarantula-
  • Laatst online: 04-06 12:37
Club-3D Radeon X800 Pro, 256MB GDDR3, DVI,ViVo, AGP (CGA-PX86VTVD) besteldbij funcomputer voor maar 415€, hoop dat ie modbaar is O-)

• ppotter10
DaWaN schreef op 26 augustus 2004 @ 14:53:
[...]

Doe nog eens naar 450 ofzo, maakt dat niet uit, dan denk ik dat je kaart niet modbaar is :/
Nou, de pipes kunnen gewoon geactiveerd worden. Tis gewoon zo, als ik een tijdje bezig ben dan wordt dat ding zo heet dat hij artifacts gaat geven enzo. Dus een betere koeling zou uitkomst moeten brengen...hoop ik.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Heeft iemand hier uberhaupt wel ervaringen met de(vooral met het flashen naar XT) :

VGA HIS AGP 256Mb X800Pro ICEQ VIVO
Afbeeldingslocatie: http://www.auspcmarket.com.au/images/info/IMG_VI-HISX800Q_16112_0.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.hardavenue.com/reviews/hisx800pro_3.jpg
Blits ding om eerlijk te zeggen 8)

Ze krijgen deze kaart 25/08/2004 binnnen bij onze leverancier. Ik ga nu even rondneuzen op google naar wat reviews, want volgens mij is HIS een goed merk qua overclock.
Hmm, er zit zowiezo al een Arctic VGA Silencer op.
klein nadeeltje is dat hij 2 sloten gebruikt.

review: http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=561

we were able to increase the VPU speed from 475MHz to an impressive 555MHz, which equates to a 16.8% gain. We also faired well with the GDDR3 memory speeds, increasing from 900MHz to 1180MHz, resulting in an even more impressive 31% increase. :9~

[ Voor 73% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-08-2004 18:40 ]

Anoniem: 111269

Mijn X800 Pro doet trouwens ook makkelijk 545 core en 570 mem. Denk dat ik mn geheugen en core nog wel iets verder kan klokken als ik de Ati silencer 4 erop gooi.

tja ik wou ook eigenlijk die inplaats van mijn sapphire maar jah past niet in een barebone he.. had ook geen zin om een 2 weken oude barebone al gaten in te zagen aleen voor vidkaartje:D heb gelukkig een sapphire vivo met succes gemod:)
dus ben wel happy

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

ppotter10 schreef op 26 augustus 2004 @ 17:43:
[...]

Nou, de pipes kunnen gewoon geactiveerd worden. Tis gewoon zo, als ik een tijdje bezig ben dan wordt dat ding zo heet dat hij artifacts gaat geven enzo. Dus een betere koeling zou uitkomst moeten brengen...hoop ik.
Heel vreemd..... Draait je fan wel? Of ander ff met AtiTool je fanspeed de hele tijd op 100% houden :)

• ppotter10
DaWaN schreef op 26 augustus 2004 @ 19:38:
[...]

Heel vreemd..... Draait je fan wel? Of ander ff met AtiTool je fanspeed de hele tijd op 100% houden :)
Ik hoor hem hier zoemen, is dat goed? :o Maar goed, gaan die pipelines nu wel of niet uit?

Ik heb nog NOOIT geluk gehad met dit soort dingen :'( :'(

[ Voor 10% gewijzigd door ppotter10 op 27-08-2004 19:51 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 22:58

d0s

sssst

Vorig topic zat dicht dus dan hier:

Ik heb vorige week een X800pro ViVo van Sapphire gehaald bij de Mycom in Arnhem.

Ik heb hem net geflashed naar een XT en de 16 pipes staan allemaal open en hij loopt stabiel op 520/560. 3d mark kwam ik doorheen en na een half uur doom3 was de kaart 64 graden. Idle is hij nu 44 graden. De fan draait bij 65 graden pas op 60 % van zn kunnen en hij is nog niet boven de 70 graden uitgekomen.

Voor de flash haalde ik 10400 3dmarks en nu haal ik er 12404. (catalyst 4.7)

Mijn verdere Spec's zijn:

asus p4pe-deluxe
p4 3,2 ghz
corsair 1024 mb twinx matched pair
Sapphire X800PRO 256MB ViVo (nu dus een XT-PE >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 103892 schreef op 26 augustus 2004 @ 10:31:
Mensen . . na een fresh install van XP 3Dmark03 gedraaid en een dikke 9915 punten gehaald (uiteraard op standaard settings).

En dat met een 100% standaard lopende Asus X800 Pro _/-\o_
Dat lijkt me toch wel errrgg goed (voor een volledig standaard lopende X800 Pro).
Wat zou het worden als ik een XT PE van maak . . . hmmmm.

Nou zou ik graag ervaringen en de 3Dmark03 (op standaard settings) van andere mensen willen weten die een gelijke systeem als ik hebben en de X800 pro nog op 100% standaard snelheden hebben draaien (of gedraaid hebben).

Specs:

PIV 2,6 HT @ 3,1 GHz
P4P800-E Deluxe
Maxtor 120 Gb 7200 Rpm
2 x 512 Mb Corsair op dual channel
Asus X800 Pro
Ik heb een standaard x800 pro ViVo laatst ge 3dmarked op een bepaald niet verse WinXP install en haalde al 10058 punten. Dat is dan wel op een atlhon 64 3200+, maar toch. (was trouwens met catalyst 4.8 met de driver die wer meegeleverd met de kaart (8.02) haalde ik ook iets met 9'ens erin, preceis weet ik nie meer)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Woei, zojuist mijn Gecube x800 pro vivo geflashed. Werkt perfect.
van 10058 3dmarks 2003 naar 12058 3dmarks :9~ (catalyst 4.8)
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3015337

Alleen een vraagje nog:
als je kaart clean door een 3dmark heenkomt, en niet absurd warm wordt (niet boven de 65 graden na fanspeed mod in atitool). Is ie dan stabiel te verklaren op XT speeds. Of is het aan te raden om nog langer/zwaarder te testen en evt. dan terug te klokken en in stapjes omhoog te gaan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Nee dan is hij stabiel. Veel plezier met je XT PE :( Me is jaloers ! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411

Mijne loopt al tijdje op een pro @ xt zonder problemen op default speeds,

hij wordt gekoeld dmv watercooling,

als ik nu via atitool temp monitoring aanzet, komt die onder 3dmark niet boven de 40 graden, dus ik denk hopla gaan um nog verder clocken, die gaat dus niet.....

krijg de core gewoon niet hoger dan 535, want dan krijg ik al artifacts terwijl de kaart dus niet echt extreem heet wordt zoals hier soms gezegd worden.... de mem heb ik dan op 600 lopen zonder mem koeling ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101411 schreef op 27 augustus 2004 @ 17:08:
Mijne loopt al tijdje op een pro @ xt zonder problemen op default speeds,

hij wordt gekoeld dmv watercooling,

als ik nu via atitool temp monitoring aanzet, komt die onder 3dmark niet boven de 40 graden, dus ik denk hopla gaan um nog verder clocken, die gaat dus niet.....

krijg de core gewoon niet hoger dan 535, want dan krijg ik al artifacts terwijl de kaart dus niet echt extreem heet wordt zoals hier soms gezegd worden.... de mem heb ik dan op 600 lopen zonder mem koeling ofzo.
misschien voltmod. POTLODEN..! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Voltmod vind ik beetje scary zonder multimeter

heb sinds vandaag wel me arctic silencer rev 4 binnen, dus morgen maar weer es een kaartje slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiBoD
  • Laatst online: 16-06 15:36
Ik had de Saphire X800pro vivo bij komplett.nl besteld, maar nu zag ik dat bij deze de levertijd nogal lang is (20.09.2004).
Weet iemand nog een winkel waar ik een goede vivo met 1.6ns mem kan krijgen die nog op voorraad is?

Edit: Zou deze 1.6ns geheugen hebben? 01.09.2004 vind ik snel genoeg, maar is er omdat het een nieuwe lading is, veel kans op 2.0ns geheugen.
(http://www.multicom-shop....HPSESSID=66Loq0JKbZrJYQ1y)

[ Voor 34% gewijzigd door TiBoD op 27-08-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TiBoD schreef op 27 augustus 2004 @ 20:47:
Ik had de Saphire X800pro vivo bij komplett.nl besteld, maar nu zag ik dat bij deze de levertijd nogal lang is (20.09.2004).
Weet iemand nog een winkel waar ik een goede vivo met 1.6ns mem kan krijgen die nog op voorraad is?
dus je wilt je 16mb krak video vervangen? draaide doom3 te langzaam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Orion84 schreef op 27 augustus 2004 @ 13:49:
Woei, zojuist mijn Gecube x800 pro vivo geflashed. Werkt perfect.
van 10058 3dmarks 2003 naar 12058 3dmarks :9~ (catalyst 4.8)
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3015337

Alleen een vraagje nog:
als je kaart clean door een 3dmark heenkomt, en niet absurd warm wordt (niet boven de 65 graden na fanspeed mod in atitool). Is ie dan stabiel te verklaren op XT speeds. Of is het aan te raden om nog langer/zwaarder te testen en evt. dan terug te klokken en in stapjes omhoog te gaan?
nee helaas
bij mij werkt het anders, bij 3dmark komt m'n kaart aan ongeveer 60 graden, maar crasht dan niet met core op 520. als ik na 2 runs bijvoorbeeld farcry ga spelen, staat het beeld binnen 1 minuut vast. met recovery lukt het dan nog wel ns om terug te komen in windows, maar stabiel.... neej niet dus. een 3dmark vind ik geen stabiliteits- tester dus. ik moest dus uiteindlijk op 510 mhz draaien om farcry-stabiel te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
klein vraagje

is bij deze kaart de afstand tussen de 2 gaten waar de koeler aan vast zit hetzelfde als bij een radeon 9600 PRO ?

aangezien als ik zo'n kaart koop wel graag hetzelfde waterkoelings blok wil gebruiken als dit mogelijk is

het zou wel mooi zijn als dit mogelijk is want dan kan ik hetzelfde blok erop zetten die eerst op mijn GF4-mx440 zat en nu op mijn radeon 9600 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
PilatuS schreef op 27 augustus 2004 @ 21:26:
klein vraagje

is bij deze kaart de afstand tussen de 2 gaten waar de koeler aan vast zit hetzelfde als bij een radeon 9600 PRO ?

aangezien als ik zo'n kaart koop wel graag hetzelfde waterkoelings blok wil gebruiken als dit mogelijk is

het zou wel mooi zijn als dit mogelijk is want dan kan ik hetzelfde blok erop zetten die eerst op mijn GF4-mx440 zat en nu op mijn radeon 9600 zit
Ik had een 9800pro en daarvoor ook een blokje
Heb hem er nog niet opzitten, maar volgens mij is de afstand tussen de gaten identiek. Heb namelijk wel even gekeken of het zou passen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Ik ga toch maar een artic silencer 4 kopen na wat goede verhalen te hebben gehoord. Hopelijk kan ik nu mijn kaart op 530/570 stabiel draaien ( nu op 515@560).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vaag draai stabiel op 540/580 @ 72 graden stockkoeler nu:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 17:16

epo

Weet iemand nog een zaakje waar een vivo te koop is die ik morgen (of vandaag :) ) kan halen ? heb al rondgekeken, maar het zijn voornamelijk normal pros die in voorraad zijn, ik zie nergens een vivo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

sjoerdjanson schreef op 27 augustus 2004 @ 21:25:
[...]

nee helaas
bij mij werkt het anders, bij 3dmark komt m'n kaart aan ongeveer 60 graden, maar crasht dan niet met core op 520. als ik na 2 runs bijvoorbeeld farcry ga spelen, staat het beeld binnen 1 minuut vast. met recovery lukt het dan nog wel ns om terug te komen in windows, maar stabiel.... neej niet dus. een 3dmark vind ik geen stabiliteits- tester dus. ik moest dus uiteindlijk op 510 mhz draaien om farcry-stabiel te lopen.
Hmm, heb ooknog een poosje doom3 en ut2004 zitten spelen vandaag en nergens last van gehad. Eens kijken of ik een der komende dagen tijd heb om eens een poos lang achter elkaar doom3 of farcry te spelen dan.

Wel irritant, heb je alles werkende, maar blijft het toch maar een beetje afwachten of het stabiel blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 28-08-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Bij hiq-computer hadden ze er vandaag nog een hoop op voorraad ...

Ati X800 Pro Vivo van Sapphire (Lite retail) = Kaart + alle benodigde kabeltjes en drivercd

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zo, ik heb mijn voltage verder opgevoerd... 1.46V
nu ff kijken of ik XT clockspeeds kan halen met mijn core

edit: teveel spanning :( artifacting like hell @ desktop na 5 seconden het bureaublad te hebben vertoond....

[ Voor 35% gewijzigd door bigfoot1942 op 28-08-2004 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Punisher007 schreef op 28 augustus 2004 @ 01:19:
Bij hiq-computer hadden ze er vandaag nog een hoop op voorraad ...

Ati X800 Pro Vivo van Sapphire (Lite retail) = Kaart + alle benodigde kabeltjes en drivercd
mm thnx, het is wel in duitsland maar ze hebben hem idd op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Laatst online: 08:36
Bij Mycom Eindhoven hadden ze er vandaag nog 9 staan, Sapphire x800pro Vivo met 1.6ns geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

ok, dat klinkt goed, op naar eindhoven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Misanthropia schreef op 28 augustus 2004 @ 02:28:
Bij Mycom Eindhoven hadden ze er vandaag nog 9 staan, Sapphire x800pro Vivo met 1.6ms geheugen.
:X

en over die 1.46 V van zopas... dat was precies 1.462V, na ff flink blazen over de voldtmod is de spanning gedaald naar 1.460V en draait ie weer normaal... alleen wel een stukkie beter te OC-en natuurlijk.

okee, de max van de core lijkt 530MHz, Mem is 584 of anders 580MHz...
dit een paar keer 3dmark2003 stable.
Nu ook nog ff kijken wat Far Cry ervan vindt...

[ Voor 49% gewijzigd door bigfoot1942 op 28-08-2004 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

epo schreef op 28 augustus 2004 @ 00:00:
Weet iemand nog een zaakje waar een vivo te koop is die ik morgen (of vandaag :) ) kan halen ? heb al rondgekeken, maar het zijn voornamelijk normal pros die in voorraad zijn, ik zie nergens een vivo :(
Kijk nou, het moet niet gekker worden, Epo wil een Vivo@X800XTPE. :) :P

Haal dan wel aub dat plaatje weg Epo. :)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/16295/twimtbp_logo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op 28 augustus 2004 @ 10:15:
[...]

Kijk nou, het moet niet gekker worden, Epo wil een Vivo@X800XTPE. :) :P

Haal dan wel aub dat plaatje weg Epo. :)

[afbeelding]
ik zie nergens dat plaatj.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
hey iedereen ik post ff van mijn vakantieadres :)
kheb hier een internetcafeetje gevonden.
Over die topicstart, ik kom dinsdag terug en dan heb ik er wel tijd voor om het te fixen :)
Verder, keep on modding/ocing guys!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21301

Ik heb 3 exemplaren van de Sapphire X800 pro VIVO.

De eerste 2 exemplaren zonder problemen naar naar XT gemod én 16 pipes
leverde me een score op van 13260 ongeveer.

Nu doet die laatste kaart wat moeilijk, core doet ie zonder problemen 520 maar het geheugen (en het is 1.6NS) wil niet verder dan 551 wat dus een probleem zou geven moest ik naar XT flashen.

Nu heb ik het voltage van het mem gemeten en blijkt 1.7V te zijn dat gegeven wordt. Is dit bij elk merk 1.7 want ik had ergens gelezen dat het standaard 1.9 zou zijn?

Is het tevens ook mogelijk eens geflasht naar een XT en ik zou artifacts hebben, terug naar Pro te flashen (ik denk van wel, logisch) maar twijfel toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Je kunt gewoon terug flashen naar pro als je wilt, heb het gister ook gedaan :)
Als je 16 pipes open wilt houden dan flash je hem gewoon met flashrom.
Als je terug wilt naar 12 pipes dan flash je hem met de gigabyte flash-util :)

Misschien wel interessant:

X800PRO Standaard: 10400 3dmarks
X800PRO 16 Pipes: 11300 3dmarks
X800PRO @ XT 520/560 (gigabyte bios): 12500
X800PRO @ XT 520/560 (ATI X800XT bios): 12400

Bij mij geven die 4 extra pipes dus veel extra winst :)
Ik laat m nu op PRO 12 pipes totdat ik een Arctic Silencer Rev 4 heb.
Hij werd namelijk toch iets te warm na paar uur doom3 :) (77 graden)
De X800PRO met 16 Pipes blijft ongeveer op dezelfde temperatuur als dat hij dat doet met 12 Pipes.

Dit was met de Catalyst 4.8 drivers.
Met de DNA-Drivers haalde ik met het gigabyte bios 12628.

[ Voor 23% gewijzigd door d0s op 28-08-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

vanmiddag een Sapphire x800pro vivo gekocht (met 1.6ns), eerste 3dmark op default settings :

1ste :10700
2ste :11800 (core en geheugen op XT speeds)

vervolgens geflashed met de XT bios (ati) en direct 3mark2003 gedraaid :
12800 puntjes http://service.futuremark.com/compare?2k3=3023498
en 16 pijpjes :) moet nog wel hoger kunnen, maar goed dat komt wel :)
Temperatuur van de core wordt niet hoger dan 36 graden dankzij de waterkoeling :)

[ Voor 67% gewijzigd door epo op 28-08-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na het flashen van de XT bios erin ging het blijkbaar dus wel :)

Dus sapphire 3 op 3 :)

Atm met crapy systeem haal ik 13260 dus

er staan wat screens op

http://users.pandora.be/timtitanium/ati

voor degeen die willen zien .

En als systeem trug up to date is dan ga ik voor 14k + :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 21301 schreef op 28 augustus 2004 @ 19:17:
Na het flashen van de XT bios erin ging het blijkbaar dus wel :)

Dus sapphire 3 op 3 :)

Atm met crapy systeem haal ik 13260 dus

er staan wat screens op

http://users.pandora.be/timtitanium/ati

voor degeen die willen zien .

En als systeem trug up to date is dan ga ik voor 14k + :)
hoe kom jij nou aan zo'n hoge score? is 3dmark toch meer afhankelijk van het hele systeem dan ik dahct of heb je een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Het is idd wel een hele hoge score :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd heb met 3.2 ghz maar 12200 ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 90220 schreef op 28 augustus 2004 @ 19:50:
idd heb met 3.2 ghz maar 12200 ongeveer..
Maar heb jij ook 250mhz FSB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orion84 schreef op 28 augustus 2004 @ 19:24:
[...]

hoe kom jij nou aan zo'n hoge score? is 3dmark toch meer afhankelijk van het hele systeem dan ik dahct of heb je een andere reden?
Heum kheb zoals in sig nen 2600 @ 3250 nu (fsb 250 en ram @ fsb 200 latency 2-5-2-2) . Wegens teveel stof in de kast anders bench ik @ fsb 264 maar da gaat dus niet.

Tevens draaide de kaart wel op 559/599 dus vandaar die score denk ik, want aan mijn systeem zal het niet liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Oww die speeds van die kaart verklaren een hoop :)

Ik namelijk ook 3.2 en komt ook niet boven de 12600 met standaard speeds van een XT :)

[ Voor 5% gewijzigd door d0s op 28-08-2004 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

ik heb nu 13400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 18:18

Bl0cKeR

titel

STIMPPYYY schreef op 26 augustus 2004 @ 18:15:
Heeft iemand hier uberhaupt wel ervaringen met de(vooral met het flashen naar XT) :

VGA HIS AGP 256Mb X800Pro ICEQ VIVO
*pixknip*
Blits ding om eerlijk te zeggen 8)

Ze krijgen deze kaart 25/08/2004 binnnen bij onze leverancier. Ik ga nu even rondneuzen op google naar wat reviews, want volgens mij is HIS een goed merk qua overclock.
Hmm, er zit zowiezo al een Arctic VGA Silencer op.
klein nadeeltje is dat hij 2 sloten gebruikt.

review: http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=561

we were able to increase the VPU speed from 475MHz to an impressive 555MHz, which equates to a 16.8% gain. We also faired well with the GDDR3 memory speeds, increasing from 900MHz to 1180MHz, resulting in an even more impressive 31% increase. :9~
Ja, ik heb die kaart sinds een paar weken. softmod gedaan, kaart haalde net geen XT speeds. Pencil mod gedaan en kaart haalt nu 550+ / 600+ 8)
zie ook: http://home.zonnet.nl/blocker/x800/

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Ik ga die pencil mod ook doen v/d week, echter heb ik niet zo'n metertje, wat kost zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

epo schreef op 28 augustus 2004 @ 21:27:
Ik ga die pencil mod ook doen v/d week, echter heb ik niet zo'n metertje, wat kost zoiets?
Dat ligt er maar net aan wat je wilt besteden, maar je kunt al voor zo'n 5 à 10 euro klaar zijn. Wil je een beetje een enigsinds een goede reken dan zo'n 20 à 30 euro :) Of je pakt gelijk een Fluke van 520 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op 28 augustus 2004 @ 22:11:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat je wilt besteden, maar je kunt al voor zo'n 5 à 10 euro klaar zijn. Wil je een beetje een enigsinds een goede reken dan zo'n 20 à 30 euro :) Of je pakt gelijk een Fluke van 520 euro :P
dan maar meteen een XT-PE... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb voor eerst artifacts gehad hehe.. had um op 560/600. kreeg gelijk geheel arties in windows heheh.. draait stabiel op 540/600 maar dat verschil is minimaal met 520/560 stockspeed dus ik laat um normaal. die 400 3dmarks boeien nie echt dan eheh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Anoniem: 90220 schreef op 29 augustus 2004 @ 13:28:
heb voor eerst artifacts gehad hehe.. had um op 560/600. kreeg gelijk geheel arties in windows heheh.. draait stabiel op 540/600 maar dat verschil is minimaal met 520/560 stockspeed dus ik laat um normaal. die 400 3dmarks boeien nie echt dan eheh..
hehe ehe :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Ik ben van plan vandaag m'n ViVo te bestellen... maar ik heb een klein probleempje:
Of het wordt een Peak X800 Pro ViVo voor 425 euro (mooi prijsje al zeg ik het zelf), of een His Excalibur/Sapphire Toxic X800 Pro ViVo vanwege de betere cooling. Ik heb het liefst 1 van de 2 laatste, maar ik kan die nergens op voorraad kan vinden. :/
Weet iemand een winkel waar ze die wél op voorraad hebben?
Hij kreeg artifacts bij 560/600, bij 540/600 draait de boel wél stabiel.
Maar bij 540/600 vindt hij het prestatie verschil te klein vergeleken met de standaard 520/560, dus houdt hij zijn kaart op 520/600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 115695 schreef op 29 augustus 2004 @ 17:20:
Ik ben van plan vandaag m'n ViVo te bestellen... maar ik heb een klein probleempje:
Of het wordt een Peak X800 Pro ViVo voor 425 euro (mooi prijsje al zeg ik het zelf), of een His Excalibur/Sapphire Toxic X800 Pro ViVo vanwege de betere cooling. Ik heb het liefst 1 van de 2 laatste, maar ik kan die nergens op voorraad kan vinden. :/
Weet iemand een winkel waar ze die wél op voorraad hebben?
Waarom koop je nu gewoon niet een ViVo en zet je daar een ATI Silencer 4 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op 29 augustus 2004 @ 17:43:
[...]

Waarom koop je nu gewoon niet een ViVo en zet je daar een ATI Silencer 4 op?
Omdat ik veel te vaak topics zie van mensen die een Arctic VGA Silencer (ATI Silencer bestaat volgens mij niet :? ) zelf op hun kaart hebben gezet en de kaart vervolgens vaak verneukt is.
Ik betaal liever wat extra zodat dit standaard gebeurd is; ik wil zo min mogelijk risico bij een kaart van ~450 euro.

Edit1:En volgens mij is een Arctic VGA Silencer rev.4 ook niet zo makkelijk te vinden... 8)7

Edit2: Ik heb geen Sapphire Toxic of HIS met IceQ 2 op voorraad kunnen vinden, dus m'n Peak X800 Pro ViVo wordt hopelijk binnenkort geleverd. :)
Verder ga ik er denk ik helemaal geen Arctic VGA Silencer meer opzetten, maar sparen voor een mooie watercoolingset. >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 30-08-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Watercooling doet blijkbaar veel.

Mijn temp is met 8graden idle gedaald en stressed met 25 graden bijna :)

Mijn kaart is nu idle 29 graden en stressed komt hij niet boven de 40 uit.

Als kamer nog wa fris is krijg je van deze temps :p

http://users.pandora.be/t...ati/radeon%2024graden.JPG.

En verder kan ik nu al zonder vmods 570/610 uit de kaart krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Laatst online: 13-06 22:02
Heeft het zin om bij een pro versie alleen de 4 extra pipelines open te zetten,
en de clocksnelheden normaal te laten? Dus 450/450 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

450/475 als ik me niet vergis, en natuurlijk heeft het zin. De kaart zal aanmerkelijk sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het iemand al gelukt om een X800 Pro TD van ASUS te softmodden (Bios flashen) naar een X800 XT PE ???

Ik ben namelijk toch achtergekomen dat ik een TD heb i.p.v een TVD. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet hoe vaak het al is gezegd maar een X800 Pro non vivo is NIET te flashen/softmodden naar XT PE (16 pipes). Je hebt dus gewoon pech tenzij je een GA core hebt en bereid bent deze te hardmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975 schreef op 30 augustus 2004 @ 14:40:
Ik weet niet hoe vaak het al is gezegd maar een X800 Pro non vivo is NIET te flashen/softmodden naar XT PE (16 pipes). Je hebt dus gewoon pech tenzij je een GA core hebt en bereid bent deze te hardmodden.
Ik heb nog niet gekeken wat voor geheugen er op zit, maar wat als er wel 1,6ns geheugen op zit ? Is het dan wel te doen (softmodden) ?
Of hangt het ook nog van andere dingen af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hangt dus als van het feit VIVO of NON VIVO.
Bij een VIVO kaart zijn de 4 pipelines softwarematig uitgeschakeld, dus door middel van een biosflash kan je die terug activeren.

Bij een NON VIVO kaart (een gewone PRO dus) zijn deze hardwarematig uitgeschakeld , dus wil je die activeren , moet je het zelf doen (dmv iets geleidend aan de core rechts boven).

En wat ook gebleken is ,is dat GA cores over het algemeen hardwarematig modbaar zijn, dus als je dat ook even checkt kun je uitmaken voor jezelf of je het wilt proberen of niet.

Als je 1.6NS geheugen hebt, maakt dit de kans alleen maar groter dat je geheugen hogere speeds aankan, wat zowieso al een vereiste is om te modden naar XT, omdat je dan op die speeds moet kunnen blijvend draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975 schreef op 30 augustus 2004 @ 12:01:
450/475 als ik me niet vergis, en natuurlijk heeft het zin. De kaart zal aanmerkelijk sneller worden.
Tis precies andersom; 475 (core) / 450 (mem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9205

Vandaag een sapphire vivo bij Mycom gehaald in Hoofddorp, ze hadden er nog een stapel liggen.

Ze verkopen deze echter voor 479(!)en niet voor 449 zoals vermeld in het blaadje en op hun homepage. Uiteraard is deze VIVO met 1,6ns geheugen en hij draait hier stabiel op 513/560.

De 449 versie, de non-VIVO hebben ze trouwens nog Niet op voorraad.

met 2,53ghz 1gb intern, en die sapphire dus haalde ik met pro-settings 9400 3d-marks
met XT-settings is dat gestegen tot 11500

lijkt me geslaagd

Mijn dankbetuigingen aan iedereen die aan deze thread meewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 23:31
Anoniem: 9205 schreef op 30 augustus 2004 @ 17:30:
Vandaag een sapphire vivo bij Mycom gehaald in Hoofddorp, ze hadden er nog een stapel liggen.

Ze verkopen deze echter voor 479(!)en niet voor 449 zoals vermeld in het blaadje en op hun homepage. Uiteraard is deze VIVO met 1,6ns geheugen en hij draait hier stabiel op 513/560.

De 449 versie, de non-VIVO hebben ze trouwens nog Niet op voorraad.

met 2,53ghz 1gb intern, en die sapphire dus haalde ik met pro-settings 9400 3d-marks
met XT-settings is dat gestegen tot 11500

lijkt me geslaagd

Mijn dankbetuigingen aan iedereen die aan deze thread meewerkt!
in hun blaadje staat de non vivo voor 449. de vivo op de site is 459 en in de winkel 479... had ik ook, maar ach

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik wil even kijken naar een vivo kaartje, waarschijnijk asus.

Hoeveel mem chipjes zitten er op de kaart om te controleren op 1,6ns?
Er zit soms een grote koeler op, dus ik ben bang dat ik misschien een paar 2ns mem chips mis onder de koeler. maar als ik weet hoeveel erop zitten is dat makkelijker :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Laatst online: 09-05 21:51
ErikRo schreef op 30 augustus 2004 @ 18:38:

Er zit soms een grote koeler op, dus ik ben bang dat ik misschien een paar 2ns mem chips mis onder de koeler. maar als ik weet hoeveel erop zitten is dat makkelijker :)
Bij alle kaarten 4 voor 4 achterkant. Er staat op de chips iets als 16 i.p.v. 20. Spit deel 3 anders even door, daar staat het zeker wel in.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heum nee de memchips op de voorkant zijn gelijk , en de memchips op de achterkant ook. Dus als je kijkt naar de laatste cijfertjes op een memchipje op de voorkant (16 voor 1.6ns en 20 voor 2ns) en je doet dit ook op achterkant dan kan je kijken of je een goede kaart hebt :).

Wat nu wordt gedaan om de mod tegen tegaan is 1.6 op voor of achterkant en dan 2.0ns op de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij hoef je alleen te kijken naar de bovenkant en de onderkant, er is een (zeer kleine) kans dat die 2 verschillen en dat het dus een ViVo is die niet moddable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
jeehaa schreef op 30 augustus 2004 @ 18:22:
[...]

in hun blaadje staat de non vivo voor 449. de vivo op de site is 459 en in de winkel 479... had ik ook, maar ach
Ik wil niet lullig zijn maar bij komplett.nl hebben de Sapphire X800 XT PE voor 499 euro |:( en die komt als het goed is 13e binnen dat is dan weer wel jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

vier stuks aan de onderkant (die zijn afaik altijd 1.6ns) en vier stuks aan de bovenkant (evt. onder de koeler) die zijn dus soms 2.0ns.
(hmm, oeps, ff gemist dat er al een apgina vier was en het antwoord al drie keer gegeven was :X)

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 31-08-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Laatst online: 09-05 21:51
Ik heb eerder ook al wat aangegeven, dat op standaardsnelheden voor en X800Pro (472,50/452,25) het Gigabyte X800XT Bios iets beter presteert als dat van ATI als ik de Gametest van 3DMark03 draai.

Zojuist nog een test gedaan tussen Sapphire X800Pro Bios (voor alle duidelijkheid met 16 pipelines) en GB X800Pro. ook nu blijkt de GB marginaal sneller te zijn (vergelijking nu op 504/564.90). Score die ik nu haalde in 3DMark zat rond de 12150. GB lijkt iets beter te overklokken qua geheugen als het Sapphire Pro Bios.

Ik mis dit soort meldingen van anderen. Ben namelijk heel benieuwd naar resultaten van anderen met de verschillende Bios-sen. verrschillen zijn voor zover ik weet niet erg groot, maar misschien net weer wel met een bepaald BIOS. Meesten zeggen GB voor de 16 pipelines en de ATI voor het overklokken, maar ik en een ander hebben al betere resultaten met GB.

Over voltmod heb ik al gekeken op vr-zone geloof ik dat het was. Waar doen jullie het streepje mee trekken (2B?)? Potloden die ik hier heb waaronder vulpotlood zijn niet bepaald een succes.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij betreft , ik heb 3 Sapphire VIVO kaarten ter mijne beschikking, is die ATI bios echt wel een pak beter.

Alle kaarten waren modbaar naar XT , maar bij de laatste kaart had ik problemen met het geheugen. Nochtans is het 1.6NS geheugen, maar het wou niet bove 557 lopen en das net te weinig voor de XT mod. Ik probeerde toch de flash en met de gigabyte bios gaf dit dus problemen (artifacts etc) . Wel ik flashte die ATI bios erin en kaart liep erna op 573 (in die bios staat ie standaard op 573) en nog hoger zelfs. Tot 585 zonder problemen en dervoor niet eens 557 zonder artifacts. Dus wat mij betreft is die ATI bios vele beter om hogere clocks te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 22:31
Jeronim0 schreef op 31 augustus 2004 @ 13:19:

Over voltmod heb ik al gekeken op vr-zone geloof ik dat het was. Waar doen jullie het streepje mee trekken (2B?)? Potloden die ik hier heb waaronder vulpotlood zijn niet bepaald een succes.
Er staat 2B dus ook een 2B gebruikt en het werkt gewoon :)

Verder nog over die bios kwestie met de sapphire xt bios kan ik ook minder ver overklokken dan de retail bios. Momenteel gebruik ik een Ati bios waarbij die standaard op 525/573 loopt (Dit is niet de zogenaam de retail bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 07-06 10:06
Ik heb net een Sapphire ATI X800Pro 256MB VIVO besteld met paarse 12V ingang en Samsung K4J55323QF-GC16 geheugen .

Voor de zekerheid kan me iemand snel verzekeren dat dit VGA de modden is naar 16 piplines??

Ok dat weet ik dat er 100% niet aanwezig is. Maar ik hoop dat ik toch zeer grotte kansen heb dat de mod slaagt.

Verder heeft iemand al een TV-OUT uitgeprobeerd bij de gemode VGA naar X800PE ??

Bij voorbaat bedankt.

[ Voor 31% gewijzigd door SlowikPL op 31-08-2004 15:55 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Zijn er paar van de VIVO die niet te modden waren, 100% garantie krijg je nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SlowikPL schreef op 31 augustus 2004 @ 15:18:
Ik heb net een Sapphire ATI X800Pro 256MB VIVO besteld met paarse 12V ingang en Samsung K4J55323QF-GC16 geheugen .

Voor de zekerheid kan me iemand snel verzekeren dat dit VGA de modden is naar 16 piplines??

Bij voorbaat bedankt.
Ja de kans is vrij groot, nooit 100% , maar ik zeg u vrij groot.
test eerst is met atitool de max speeds (core en mem) en zie of ze 520/560 haalt.
Is dit niet het geval gene paniek, als core het niet doet, doe je simpel de potloodmod (zie eerste pagina voor uitleg) , en aangezien je 1.6NS geheugen hebt zal het wel 560 doen. Lukt da ni, je geheugen krijgt 1.7V met vmod is dat dan wel zeker te doen in het slechtste geval.

En over die pipes, ja dat moet zeker gaan naar 16 pipes, aangezien de VIVO een XT is met 4 softwarematig uitgeschakelde pipes, dus dit moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 07-06 10:06
Anoniem: 21301 schreef op 31 augustus 2004 @ 15:58:
[...]

Ja de kans is vrij groot, nooit 100% , maar ik zeg u vrij groot.
test eerst is met atitool de max speeds (core en mem) en zie of ze 520/560 haalt.
Is dit niet het geval gene paniek, als core het niet doet, doe je simpel de potloodmod (zie eerste pagina voor uitleg) , en aangezien je 1.6NS geheugen hebt zal het wel 560 doen. Lukt da ni, je geheugen krijgt 1.7V met vmod is dat dan wel zeker te doen in het slechtste geval.

En over die pipes, ja dat moet zeker gaan naar 16 pipes, aangezien de VIVO een XT is met 4 softwarematig uitgeschakelde pipes, dus dit moet wel lukken.
Ik was ook van plan deze procedure te volgen . Verder vord de core en mem . gekoeld met water. De pipes is voor mij het belangerijkste.

Waar ik nu nog bang ben dat de TV-out/in niet goed gaad doen. Maar op de X800PE zit toch hetzelfde VIVO chip :?

Shit , ik hoop dat op beide kanten de 1.6ns gehugen op zitten :/

[ Voor 4% gewijzigd door SlowikPL op 31-08-2004 19:27 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
gvd ik naar de winkel om die chips te controleren, was het geen asus vivo maar een club3d vivo (tijdelijk 440) plus hij was uitverkocht en de nieuwe leveringsdata zijn ook niet bekend.
Als ze eindelijk binnenkomenz ijn ze waarschijnlijkweer oude prijs (475)

Zit er nou echt helemaal niks mee in het leven :(

[ Voor 15% gewijzigd door ErikRo op 31-08-2004 17:10 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in het allereerste begin een X800Pro Vivo van Club3D gekocht voor 435 euro. 1ste of 2de week van Juli geloof ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat nu wordt gedaan om de mod tegen tegaan is 1.6 op voor of achterkant en dan 2.0ns op de andere kant.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat deze kaarten wel modbaar zijn, maar weer met een hard-mod. (er is hier dus weer een laser-cut gebruikt.)
Als je 1.6NS geheugen hebt, maakt dit de kans alleen maar groter dat je geheugen hogere speeds aankan, wat zowieso al een vereiste is om te modden naar XT
Ik ken 2.0ns chippies die dik over de 600mhz. lopen, en 1.6ns chippies die 560mhz niet halen. 2.0ns of 1.6ns zegt wat dát betreft helemaal niets.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 31-08-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Mensen, ik ben terug van vakantie, ik ga binnenkort alle informatie van de 4 delen bij elkaar scharrelen en maar weer een nieuwe ts vormen :)
Dus als je nog tips/vragen ofzo hebt mail/msn ofzo me maar, het kan alleen maar helpen :Y)
bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikal
  • Laatst online: 11-03 14:28
Zie hier, de Sapphire X800 Pro 256MB VIVO bij de PC Zaak voor maar 415 Euro.
Ik heb alleen geen idee of het met 2.0ns geheugen is of niet, maar dan moet je maar mailen als je dat wilt weten :P.
http://www.pczaak.nl/cata...1_24_195&products_id=1913

Eigenlijk best stom, want voordat ik de kaart bij Komplett.nl had gekocht, had ik ze nog gemailed met de vraag of ze die ooit gingen leveren, en toen was het antwoord nee. Naja, ik heb iig langer :P.

[ Voor 32% gewijzigd door Tikal op 31-08-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73794

Na lezen lezen lezen lezen kom ik er nog niet helemaal uit wat ik nu moet doen. Ik heb een Asus ATi X800Pro kaart en wil deze dus graag ook flashen/modden naar een X800XT. Wat ik dus probeer uit te zoeken is of dit mogelijk is via een softmod of alleen via een hardmod? Alles wat ik lees gaat alleen maar over VIVO uitvoeringen, maar niet over de niet-VIVO. Kan iemand me iets doorlinken waar ik verder mee kan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73794 schreef op 31 augustus 2004 @ 22:53:
Na lezen lezen lezen lezen kom ik er nog niet helemaal uit wat ik nu moet doen. Ik heb een Asus ATi X800Pro kaart en wil deze dus graag ook flashen/modden naar een X800XT. Wat ik dus probeer uit te zoeken is of dit mogelijk is via een softmod of alleen via een hardmod? Alles wat ik lees gaat alleen maar over VIVO uitvoeringen, maar niet over de niet-VIVO. Kan iemand me iets doorlinken waar ik verder mee kan?!
Lees de topicstart. Dan kom je een heel eind:
Alleen de VIVO is te softmodden; de niet-VIVO moet je hardmodden.
Links staan ook in de topicstart, gewoon die lezen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73794

Anoniem: 115695 schreef op 31 augustus 2004 @ 22:57:
[...]

Lees de topicstart. Dan kom je een heel eind:
Alleen de VIVO is te softmodden; de niet-VIVO moet je hardmodden.
Links staan ook in de topicstart, gewoon die lezen dus. :)
Kijk dan weet ik al meer waar ik aan toe ben :+
Dat wordt dus hardmodden dan als ik hem wil occ'en.
Is het hardmodden een vereiste om extremer te gaan? Of kan je ook gewoon de core en mem occ'en naar de waardes van een XT?

edit:

Is een andere koeler eventueel aan te raden bij de mod, of kan de standaard koeler ermee door?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 73794 op 31-08-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan gaat hij wel harder, maar nooit net zo snel als een XT met 16 pipelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had net vage blokken in cs source.. maar denk dat dat door cs zelf komt want heb voor de rest nergens last van. als ik atitool 10 min ff laat stressen is er niets aan de hand.. doom 3 time demo ook niet dus niets aan de hand denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

mijn kaartje vind uiteindelijk de stock speeds van de XT toch niet zo leuk :( core wil denk toch wat meer voltage, heeft iemand een fototje van zijn pencil mod ? eentje in close up ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeps effe een screentje gemaakt, dat het wat handiger is voor (luie :p) mensen

http://users.pandora.be/timtitanium/ati/radeon%20pmod.JPG

Je zoekt de R1597 ,bevindt zich op de achterkant in rechterbovenhoek, als je aan de rechterkant ook je uitgangen van beeld hebt staan .Na de pencil mod wat best met een potlood HB2 gedaan wordt, krijgt de gpu ongeveer 1.39 a 1.4 V. Dit zou normaal genoeg moete zijn om een beetje meer uit je kaart te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 21301 op 02-09-2004 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 12:03
ja maar pencil v-mod vergaan naar een tijde vaste v-mods niet ;)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.