Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MISKOOP]Ik koop nóóit meer een..... omdat.... [deel 2]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.402 views sinds 30-01-2008

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24

Cybje

First Post!

binknl: Hier zijn Maxtor harddisks juist de stabielste. Ik heb sowieso 50 Maxtor harddisks hier (eigen bedrijf) en echt praktisch geen uitval. Misschien 1 of 2 harddisks. Seagate daarintegen heeft een wat hogere uitval, maar ook nog vrij laag. Ik snap echt niet wat iedereen doet met harddisks. Ik heb 3 jaar lang een IBM schijf uit die slechte serie van vroeger gehad, heeft zonder problemen gewerkt. Daarna heb ik 'm verkocht, want hij was overbodig. Overigens zitten die harddisk allemaal in systemen die 24/7 aan staan en ook flink gebruikt worden, zoals webservers enzo. Uiteraard maak ik voor de zekerheid nog wel backups :)

AOpen ook .. ik heb 2 jaar lang alleen AOpen CD-ROM spelers gekocht en heb er sowieso 20 a 30 in mijn bezit. Nooit problemen mee gehad. De enige reden dat ik nu een ander merk pak is dat een ander merk net iets goedkoper is soms.

Enige waar ik flink ruzie mee heb gehad is Crucial/MT geheugen ... 4 geheugen modules, 4 kapot gegaan in een jaar tijd. Maar dat was waarschijnlijk een slechte batch (alhoewel ze verdeeld over 2 maanden zijn gekocht).

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Ik wil nooit meer een dvd brander van MSI.

Vaak wazige problemen en firmware updaten is en blijft ellende.

De MSI DR8A

Verwijderd

KatirZan schreef op 31 augustus 2004 @ 09:52:
MSI, 4 moederborden (wel goedkope :P ) in 2 jaar tijd, allemaal geheugenbays dorogebrand :(

Lite-On dvd spelers, 3 van gehad, 2 hiervan na verloop van tijd slechtere toegangstijden en het niet meer kunnen lezen van dvd's/cd's, zelfs na firmware upgrade, 1 leeft nog, zit in mijn pc, is nu 3 maanden oud, begint alweer slecht te worden :(

Compaq Monitoren, f*ck*ng slecht beeld :( gekregen via pc-prive project van mijn vader, pc dood, monitor leeft nog...
Grappig. Ik heb met Lite-On dvd spelers precies dezelfde ervaringen. Heb er op dit moment nog twee in gebruik, maar het blijft iedere keer afwachten of de DVD wel gelezen wordt. Vaak komt er een vage foutmelding.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:12
mkleinman64 schreef op 31 augustus 2004 @ 09:34:
Ik ben voorgoed genezen van Maxtor harddisks. In 6 maanden tijd zijn onverwacht 3 120gb schijven kapot gegaan.

Maxtor heeft persoonlijk voor mij even afgedaan als HDD merk.

Verder slechte ervaringen met MSI moederboarden. Twee kennissen kochten onafhankelijk van elkaar een MSI moederboard ( twee verschillende types ) en beide waren behoorlijk instabiel ondanks drivers / nieuwe voedingen etc etc.
Het was natuurlijk al eigenlijk vanaf de lancering van deze hdd's bekend dat d 120 GB variant nou niet bepaald de sterkste en betrouwbaarste HDD uit de reeks was. Ik heb ook idd al twee 120 GB schijven zo verloren, maar die heb ik dan wel mooi om kunnen ruilen bij Maxto zelf voor 2 160 GB schijven. Gratis! Maxtor blijft hierom ook nummer 1 op HDD-gebied.

Zelf heb ik ook nog een paar merken:
ASUS videokaarten --> Ze kunnen niet de optimale kracht uit dezelfde chipset halen als de andere fabrikanten, en na een maand of twee begon de koeler van mijn GeForce FX 5900 TD veel herrie te maken. Nog geen week later gaf hij er helemaal de brui aan. ASUS is goed op MoBo gebied, maar ze kunnen zich beter weghouden van de videokaarten!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BasieP schreef op 02 september 2004 @ 13:12:
trust is bij mij ook gewoon troep gebleken, ik heb er headsetjes en muizen van gehad, en ook een joystokje..
alles binnen een maand kapot :/
Hey.... ik herinner me opeens dat ik ooit een gamepad van Trust had met maar 4 knopjes en dat ding is langer heel gebleven dan een Gravis Pro die ik maar liefst 4 keer bij de Dixons heb moeten wisselen !!! :/

Dus Trust kan wel af en toe iets normaals maken :D
verder vind ik SiS moederborden super brak, maar dat is wel bekend volgens mij :P
owja, klinkt stom, maar ik heb altijd problemen gehad met via chipsets :P (vooral omdat ik 2x geluidskaart heb, en via hiermee icq's verkloot
met nforce2 ging het wel goed
Ik neem aan dat je IRQ bedoelt ;)

Verder gaan naar mijn mening nForce2 mobo's langer mee dan VIA :

nVidia maakt gewoon in 1 keer een mobo dat bijvoorbeeld tot en met 400 als FSB kan en VIA blijft je maar naaien met KT400 die dus geen 400 aan kan dan komt er een KT400A die kan het weer wel en dan "opeens" een KT600 en weer "opeens" een KT800 ofzo .... :|

Blijf je geld verspillen !! Hoewel ik echter zat VIA mobo's heb gehad totdat nForce opeens in het wereldje erbij kwam, echter zolang het kan : Nooit meer VIA !!!

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 02-09-2004 15:09 . Reden: [quote] schrijven is soms zoo moeilijk :S ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Ik heb er nog eentje:

De Thermaltake Blue Orb vga cooler

onderkant zo krom als een hoepel en de fan was na 3 maanden al kapot

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

trust, never nooit meer koop ik daar zut van

begon allemaal met een simpel joystickje, dat niet te calibreren was. drivers amper tot niet werkend.

muis van gehad en volgens mij ook een webcam. echt wat een low-end quality.

eigenlijk het enigste merk wat ik nooit meer zou kopen.
met hdd's geef ik altijd voorkeur aan maxtor. heb er nog nooit problemen mee gehad. en moet zeggen dat ik de andere merken ook als b merk zie. niet dat dat zo is alleen wel gevoelsmatig :)

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 31 augustus 2004 @ 10:02:
/me SmartDoDo koopt nooit meer een Epson printer.

Wat een flutprinters. Probleem zijn de niet vervangbare aka vaste printkoppen die vol inkt komen te zitten ondanks de zelfreinigende procedures van dat ding. Als je dan geen garantie hebt kun je volgens winkel en Epson doodlazeren. Fijne service.
Lang leve laserprinters en printers mét vervangbare printkoppen.
Het doodlazeren buiten de garantie mag je ook bij HP (ervaring) en Canon (daar was je zelf bij, in de winkel).

Tja, van alle kwaden was Canon toch de minste, met een nieuwe i865 als opvolger van mijn S750... al heb ik toch wel even over een Epson met enkele kleurpatronen gedacht. Ik wil per se elke kleur apart. Dat heeft alleen Canon, en Epson met 1 of twee printers voor zover ik weet.

"Vroeger", tot een jaar geleden, was ik echt Canon fanaat... printers, scanners, camera's; alles van Canon. Maar na een paar slechte ervaringen (waarom kost de handleiding van een A80 30 euro? Ik woon in Nederland, maar wil een Engelse handleiding; ruil die dan gewoon om onder de serivce !)
En /me SmartDoDo koopt geen Trust meer vanwege de belachelijk slechte service die ik eens heb ervaren met een verrotte handscanner.
Trust en Sweex komen er hier ook niet in. Het enige budgetmerk dat ik wel koop, is Sitecom. Daar heb ik goede ervaringen mee; ook met de helpdesk. (Al heb ik nu een Eminent router, die ook goed is, speciaal gekocht om een Sweex of Trust uit de deur te houden; en wat blijkt... Sweex heeft exact hetzelfde model :X :P )

Daarnaast mogen alle budgetmerken op PC-gebied opvliegen :Y)
Weg met ECS, AsRock, Club3d, PowerColor en andere zut. :)

Voor mij is het, in deze volgorde:
Asus (Alleen goede ervaringen)
Gigabyte (Goede ervaringen, maar niet zo goed verkrijgbaar hier in de buurt, en ze hebben vaak nét niet hetgene wat ik wil.)
ABit/MSI/Epox (Geen voorkeur; met Abit heb ik goede en slechte ervaringen, met MI en Epox hetzelfde.)

Edit: En nog maar een IBM en Maxtor ervaring erbij, die me te binnen schiet.

De 60GXP van mijn neefje ging stuk. Gewoon ge-RMA'd naar IBM. Het was een schijf van 60GB. Nou; we kregen een 20GB 60GXP model terug. We hebben er 2x voor moeten bellen, maar toen werd overeengekomen dat we die 20 GB terug moesten sturen, en dan zouden we een andere schijf krijgen. We kregen inderdaad een andere schijf: een 80 GB 120GXP. 20 GB extra en een nieuwer model "ter verontschuldiging".Die schijf draait nog steeds goed. Dit alles werd binnen 4 weken afgehandeld, ongeveer.

Nu Maxtor. Ik was bij een klant; schijf kapot. Hij wilde niet wachten op een nieuwe schijf, dus we hebben er een andere in gezet. Ik mocht de schijf RMA sturen, en de retourschijf houden, als onderdeel van de betaling. Het was een DiamondMax 9, van 80 GB. Die heb ik opgestuurd, en 5 weken later kreeg ik de retourschijf: Een 40GB model. (Andere fabrikant, wéér een kleinere schijf?) Ik heb al een paar keer gemaild, maar ik krijg gewoon géén antwoord. Bellen naar support levert LANGE wachtrijen op. Nog niks gehoord over vervanging van het te kleine model... we zijn nu ondertussen al weer 8 weken verder. (Na in totaal 13 weken heb ik dus nog steeds geen gelijkwaardige schijf.) De te kleine 40GB schijf staat hier nog steeds in de kast, gesealed en ingepakt in de doos; hij kan zo de post op. (De anti-statische zak is zelfs nooit opgen geweest, omdat ik "40GB" erdoorheen op de sticker kan lezen.)

Ik koop zelf Western Digital of Seagate, maar als ik dat om de een of andere reden niet doe, ga ik eerder bij IBM dan bij Maxtor kijken...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 16:46 ]

Verwijderd

Ik koop nooit meer iets US Robotics, als ik hulp nodig heb zit ik een half uur in de wachtrij voor de Nederlandse helpdesk krijg ik een engelsman aan de lijn en hij snapte mijn probleem niet hing hij zomaar op.

Heb ook slechte ervaring met Dell computers, het is een hels karwei om Red Hat 6.0 erop te installeren.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
Nog een ding, ik bestel nóóit meer een PC bij Computerland. Ik wacht nu al drie weken op het kreng :(

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24

Cybje

First Post!

Ook al Bezet: assembleren is meestal niet hun meest sterke kant nee :P ik geloof dat ze op het hoofdkantoor door willekeurige mensen worden geassembleerd. Heb er ooit gewerkt daar, redelijk vaag bedrijf en vage organisatie en vage mensen. Meeste mensen werken er ook hooguit een paar maanden, da's ook nooit zo gezond.

Wat ruist er door het struikgewas

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Ook al Bezet schreef op 02 september 2004 @ 16:54:
Nog een ding, ik bestel nóóit meer een PC bij Computerland. Ik wacht nu al drie weken op het kreng :(
ja ikheb van computerland ook ooit is 3x een kapot moederbord gekregen :(
en elke keer lang wachten tussendoor..

totaal geen service daar :@ moest alle extra kosten zelf betalen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45
Ook al Bezet schreef op 02 september 2004 @ 16:54:
Vrouwen moet je ook niet bij de Computerland bestellen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wat ik WEL weer koop is Medion. Mijn accu van mijn MD5400 ging stuk. Mailtje gestuurd naar Medion op maandag. Dinsdag had ik reactie en woensdag stond er een koerier voor de deur en 7 dagen later weer een met mijn laptop en een compleet nieuwe accu :)

Dingen die ik nooit meer koop is Oregon Scientific spul. Heb 2x een pda achtig ding gekocht, 2x gebruikt en daarna niet meer omdat die dingen gewoon superonhandig werken. Heb nu een Medion (jaja!) PDA met GPS en die is gewoon super. Ik had bij die oregon ook een pc-link kabeltje gekocht met software om zo te kunnen synchroniseren met de pc. Nou die zooi heb ik meteen terug gebracht. Er zal DOS software bij die onder realtime dos moest draaien Als je wat overzette van de oregon, het op de pc bewerkte en weer terugseinde stond alles er 2x in 8)7 dus die zooi werkte voor geen meter.

• vingerfrits
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ik wil nooit meer een Jaton 3dforce fx5200LE Die kaart kan 3dmark 2001 nog niet eens fatsoenlijk draaien, en dat standaard koelblokje wat er op zit doet ook nix dat ding word donders heet zelfs op standaard clock frequenties :? Ma goed heb hem zojuist verkocht voor 55 euro en er een MSI GeForce ti4200 128mb voor weer gekocht. Hield nog 5 euro over ;) Ik kan je vertellen een wereld van verschil :D

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
vingerfrits schreef op 02 september 2004 @ 20:31:
Ik wil nooit meer een Jaton 3dforce fx5200LE Die kaart kan 3dmark 2001 nog niet eens fatsoenlijk draaien, en dat standaard koelblokje wat er op zit doet ook nix dat ding word donders heet zelfs op standaard clock frequenties :? Ma goed heb hem zojuist verkocht voor 55 euro en er een MSI GeForce ti4200 128mb voor weer gekocht. Hield nog 5 euro over ;) Ik kan je vertellen een wereld van verschil :D
Tja, de GeForce FX 5200 is al een zwakke kaart en een "LE" versie zal het nog wel slechter doen :P

Maar inderdaad, van Jaton koop ik ook geen grafische kaart meer. Ik heb er een GeForce 2 MXje van gehad (ja, laag budget :P) en dat ding werd zo heet op standaardsnelheden.

Ook veroorzaakte hij BSODs toen ik die kaart uit m'n AMD XP 1700+ had gehaald en in m'n AMD K6-2 450MHz had gestoken. Dus nu ligt hij in m'n computerkast weg te rotten terwijl er weer vrolijk een S3 Savage 3D 8MB in draait :P

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
vingerfrits schreef op 02 september 2004 @ 20:31:
omg een fx5200 LE . Ik wist niet eens dat die bestonden. Dan heb je echt een graka performance van 0,0 . fx5200 was al super slecht. Maken ze er ook nog een Le bij 8)7 . Wie koopt em eigenlijk voor 55 euro. Is dat niet beetje te duur? B)

maar even ontopic:
Sitecom, sweex en trust probeer ik zoveel mogelijk te meiden. Goedkope budget zooi. Alhoewel sitecom kan soms nog behoorlijk duur zijn :X

• vingerfrits
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

de LE heeft gewoon een 64 bits geheugenbus en de normale 128 bit. (nog) slomer geheugen dus. Heb hier ook nog een geforce 2 mx 32 liggen, en juist ook van jaton |:( Maar goed deze was wel voor niks, performance van die kaart is ongeveer identiek aan die van die fx5200 }) Heb in december die fx5200le gekocht 84 euries!!!!! Maar had toen ff snel een videokaartje nodig om de ´saaie´maand december door te komen en toen had ik GOT ook nog niet ontdekt. Ik zat toen dus mooi met 5 fps |:( en idd 55 euro is veel maar dat wist de koper gelukkig niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door vingerfrits op 02-09-2004 23:02 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Fairy schreef op 02 september 2004 @ 17:31:
Wat ik WEL weer koop is Medion. Mijn accu van mijn MD5400 ging stuk. Mailtje gestuurd naar Medion op maandag. Dinsdag had ik reactie en woensdag stond er een koerier voor de deur en 7 dagen later weer een met mijn laptop en een compleet nieuwe accu :)
Inderdaad, Medion/Tevion heeft echt een super service. Tevion is hetzelfde als Medion neem ik aan.

Mijn mp3 speler van Tevion was gevallen, defect.
Opgestuurd, binnen een week had ik een gloednieuwe opgestuurd gekregen.

Verwijderd

Ik koop nooit geen apparaten van Phillips meer ... apparaten gehad met slechte ervaringen

TV Toestel -> Defect na 3 maanden 4 keer binnen geweest en nu is hij rozig ...
Geluidskaart -> Drivers een catastroof
Versterker in de auto -> Totaal onstabiel
Radio in de auto -> Harder dan 50% totaal misvormt
Scherm op pc 21 inch -> 1 jaar en hoogspanning defect

Oh boy ...

Verder een slechte ervarig met een canon BJC draagbare printer nooit iets af gedrukt en paar keer bij kanon binnen geweest,

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 12:21
Ik koop nooit meer een aopen 56speed cd-rom speler. Bij de eerste heb ik hem al na 1 maand sofwarematig vertraagt naar 24 speed omdat hij anders geen cd-roms meer kon inlezen. Na een half jaar las hij helemaal niets meer. Ik kreeg toen via de garantie een nieuwe cd-rom speler, en deze moest ik na 1 maand alweer vertragen naar 24 speed omdat hij anders weer niets kon inlezen. En nu (weer ongeveer een half jaar later) is hij weer kapot. Als ik sommige verhalen mag geloven kan ik nog van geluk spreken dat er nooit een cd-rom uit elkaar is gespat in mijn cd-rom speler. Maar ik gebruik hem dan ook bijna nooit (2-3 keer per maand ofzo).

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Ik heb het eigenlijk gehad met het merk Maxtor, ooit op de HCC beurs een DX740 gekocht en enkele weken later 1tje erbij ergekocht om raid te kunnen draaien.
1tje dacht gelukkig in de garantieperiode nog dat ie een klopboor wilde worden :) en de andere is helaas na de garantieperiode kabaal gaan maken.
In me laatste jaar op school hebben we een eigen disk gekregen, 3 in een half jaar kapot en dat terwijl ik een van de weinigen was die niet aan het gooien was met de disk.
Maxtor in mijn handen staat gelijk tot narigheid :)

Verwijderd

Extreem slechte ervaringen met epson printers, printerkoppen die uitdrogen/stukgaan, die verdomde top papier invoer die regelmatig 3-4 vel meepakt voor 1 pagina en erg slechte support.
Doe mij maar een HP printer, ze zijn mischien duurder in inkt en aanschaf maar mijn 6 jaar oude hp400 doet het nog steeds en dat kan ik van de epson van mijn broer niet meer zeggen.

En trust, tsjah veel dingen van gehad (muis,keyboard scanner, digitale camera) en enkel de scanner werkt nog steeds, de rest allemaal stuk na een jaartje.

Verwijderd

Het is al een paar keer gezegd, maar ik doe ook nog maar even een duit in het zakje:
als iemand een slechte ervaring heeft met 1 bepaald produkt, is dat illustratief, maar meer niet.

Je kan daar dus niet veel waarde aan hechten. Ook al zijn er hier veel mensen die bv geen vertrouwen meer hebben in maxtor, dat krijgt pas betekenis als je ziet hoeveel mensen er wel vertrouwen hebben en wel probleemloos die producten gebruiken.

Van maxtor hd's zijn er hier toch nogal veel die melden dat ze er juist geen problemen mee hebben, en dat terwijl dit een 'probleemvertel-topic' is.

Kleine anecdote: Yuri Geller, de vermaarde magier (right..) deed vaak een truc op tv waarbij mensen/kijkers thuis gevraagd werden om met een mechanisch, niet werkend horloge in de geografische richting van de studio te lopen. Mocht het horloge weer gaan lopen, 'omdat hij magische krachten uitstraalde' dan moesten mensen de studio gaan bellen.
En wat denk je? De telefoon stond binnen een mum van tijd roodgloeiend.
Ik denk niet dat we hier met zijn allen de conclusie hoeven te bespreken of Yuri Geller hiermee werkelijk zijn magische krachten vertoond heeft.....

Je hebt pas wat aan gegevens over kapotte hardware als je ook weet hoeveel hardware geen klachten oplevert.
Ik vraag dat bijna altijd in grote winkels (mediamarkt, etc), je moet wel goed inschatten aan wie je het vraagt, maar in principe zijn de verkopers er ook niet bij gebaat om hardware te verkopen waarvoor deklant nog terugkomt. Vaak zeggen ze ook: met dit product zijn wel/geen problemen te verwachten, of: ik kan u dat aan/afraden.
Zij weten namelijk best welke producten het meest terugkomen, en met welke producten klanten al dan niet tevreden zijn.

C'T heeft een tijd geleden onderzocht hoeveel procent van welke hd's terugkwamen; Maxtor kwam er niet slecht vanaf, vergelijkbaar met WD en Seagate; IBM kwam er zeer slecht vanaf, vanwege de dtla gxp serie.
Goed wil in dit geval zeggen: 2 a 3% uitval binnen 2 jaar. Slecht (IBM) is: meer dan 9% uitval binnen 2 jaar.
Maxtor wordt gewoon heel veel verkocht, vandaar dat je met 3 probleemgevallen per 100 stuks in totaal meer probleemgevallen zult tegenkomen dan van minderverkochte merken,...

Wat overigens wel interessant en in direkte zin waardevol is, is te horen hoe de verschillende winkels zijn en hoe de service verloopt van de fabrikanten.
Heeft een winkel of fabrikant een absoluut slechte garantiestrategie dan is dat gewoon een reden om een bochtje om te gaan om die winkel/dat merk.

Overigens, kleine hint: een kennis van me die bij Philips werkt (en weer iemand kent bij de dvd-brander afdeling) hoorde dat ik op zoek ben naar een dvd-brander, en heeft me met klem afgeraden een Philips dvd-brander te kopen.... Dat vind ik dan wel weer veelzeggend....
Wordt toch een NEC (3500), daarvoor is er tenminste een linux tool om de firmware up te graden...

Oh ja, om nog aan te sluiten bij dit topic (als ik het nog niet gezegd had): Ik koop nooit meer hardware die het niet goed doet met linux, als het even kan met open source drivers. (Eea ivm het "linux philips webcam"-debacle dat nu aan de gang is...)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
lexmark printers koop ik nooit weer wat een rommel 3-4 vellen tegelijk of meer. nee mijn epson (die ik net verkocht hebt) draait al 5 jaar zonder problemen nu maar weer op zoek naar een andere epson

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• zodje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10-2021
merkloos geheugen.

Alleen maar bsod's 8)7

Daarna merkgeheugen gekocht en prima draaien

ahtlon 64 3500 met H2O 1024mb 6800 gt

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-11 15:20
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 15:01:

...

Van maxtor hd's zijn er hier toch nogal veel die melden dat ze er juist geen problemen mee hebben, en dat terwijl dit een 'probleemvertel-topic' is.

...

C'T heeft een tijd geleden onderzocht hoeveel procent van welke hd's terugkwamen; Maxtor kwam er niet slecht vanaf, vergelijkbaar met WD en Seagate; IBM kwam er zeer slecht vanaf, vanwege de dtla gxp serie.
Goed wil in dit geval zeggen: 2 a 3% uitval binnen 2 jaar. Slecht (IBM) is: meer dan 9% uitval binnen 2 jaar.
Maxtor wordt gewoon heel veel verkocht, vandaar dat je met 3 probleemgevallen per 100 stuks in totaal meer probleemgevallen zult tegenkomen dan van minderverkochte merken,...
Best een leuke redenatie, maar dan hebben de meeste hier wel extreem veel pech met hun harde schijven. Na 6 RMA's nog geen goed werkend product, laat mij de geloofwaardigheid van deze bepaalde fabrikant verliezen. En ik denk dat ik hier niet de enige in ben.

Als iemand nooit geen problemen heeft met Maxtor kan ik dat alleen maar toejuichen, ik maak hier immers geen verwijten richting deze eindgebruikers. Maar aan mij zal Maxtor geen enkel product meer slijten.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:44
Best een leuke redenatie, maar dan hebben de meeste hier wel extreem veel pech met hun harde schijven. Na 6 RMA's nog geen goed werkend product, laat mij de geloofwaardigheid van deze bepaalde fabrikant verliezen. En ik denk dat ik hier niet de enige in ben.
Als je ook soms ziet hoe er met harde schijven wordt omgesprongen. Dan denk ik ook, goh hoe zou dat nou komen....

Verwijderd

Ik koop nooit meer...

Hmm omdat nu alle merken wel voorbij zijn gekomen voel ik mij niet geroepen om mijn ervaringen met computer hardware te noemen. :P

Vandaar dat ik nu iets offtopic ga en andere ervaringen ga posten.

Een jaar geleden heb ik een Abus (fiets)kettingslot gekocht van €96,- . Nu kom ik eergisteren ochtend op de fietsenstalling bij het station. Heb een lichte haast (zoals altijd >:) ) zie ik dat de fiets schuin tegenover mij eenzelfde soort Abus slot heeft. Fijn denk ik, ook iemand die niet graag zijn spullen gejat ziet. Kom ik laat in de middag terug, probeer ik mijn fiets te vinden (ik kijk altijd naar het hangslot omdat die lekker opvalt en ik voor de rest ook niet echt weet hoe mijn fiets van 10 jaar eruit ziet ;) ). Deze keer kan ik mijn fiets niet zo snel vinden. Ik dus toch maar op de uiterlijk gaan zoeken. Zie ik hem staat zonder slot (afgezien van het normale fiestslot natuurlijk :) ).

Blijkt dat mijn kettingslot gewoon weg is. Past blijkbaar die sleutel van die ******** in mijn Abusslot !!! En heeft die mijn slot gewoon gejat... ;(

Verwijderd

Da's lekker; 1 sleutel die op alle Abussloten past.

En daarnaast... een slot op je fiets hangen omdat je je eigen spullen niet graag gejat ziet, maar wel jatten van anderen! Hoe verdraaid hypocriet kun je zijn! :X :(

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:34:
Ik koop nooit meer...

Hmm omdat nu alle merken wel voorbij zijn gekomen voel ik mij niet geroepen om mijn ervaringen met computer hardware te noemen. :P

Vandaar dat ik nu iets offtopic ga en andere ervaringen ga posten.

Een jaar geleden heb ik een Abus (fiets)kettingslot gekocht van €96,- . Nu kom ik eergisteren ochtend op de fietsenstalling bij het station. Heb een lichte haast (zoals altijd >:) ) zie ik dat de fiets schuin tegenover mij eenzelfde soort Abus slot heeft. Fijn denk ik, ook iemand die niet graag zijn spullen gejat ziet. Kom ik laat in de middag terug, probeer ik mijn fiets te vinden (ik kijk altijd naar het hangslot omdat die lekker opvalt en ik voor de rest ook niet echt weet hoe mijn fiets van 10 jaar eruit ziet ;) ). Deze keer kan ik mijn fiets niet zo snel vinden. Ik dus toch maar op de uiterlijk gaan zoeken. Zie ik hem staat zonder slot (afgezien van het normale fiestslot natuurlijk :) ).

Blijkt dat mijn kettingslot gewoon weg is. Past blijkbaar die sleutel van die ******** in mijn Abusslot !!! En heeft die mijn slot gewoon gejat... ;(
Dan jat jij toch gewoon zijn slot !!
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

cardinal808 schreef op 03 september 2004 @ 16:16:
[...]

Als je ook soms ziet hoe er met harde schijven wordt omgesprongen. Dan denk ik ook, goh hoe zou dat nou komen....
Tja...
Bij mij komt er nooit meer een mailorder artikeltje van Alternate in. Ik wil best dingen kopen daar, maar dan gewoon afhalen en zorgen dat 't knulletje achter de balie nie tlanger en breder is dan jij als je er mee terug moet.
Tot nu toe via de post gekocht:
-120GB IBM deskstar schijf (schijf in doos, verpakkingsmateriaal erop...) |:(
-Asus P4P800 -> mobo onderin doos, daarop de 450watt voeding, inpakmateriaal er los bovenop... three guesses |:(
-2GB DDR/400 van Kingston, behorende bij de P4P800 die hierboven genoemd wordt: de DIMMs hebben klem gezeten tussen de voeding en het moederbord. Eén doosje is gewoon open gebarsten en de ander is voldoende gekreukeld dat ik het niet eens ga proberen. |:(
-200 GB Maxtor schijfje. Schijf onderin doos, verpakkingsmuk er los bovenop, en in de brievenbus die klerezooi. |:(
-450watt voedinkje. Deze kwam heel aan, omdat het moederbord en het geheugen als verpakkingsmateriaal waren gebruikt... |:(

Ik ben met ál deze rotzooi, behalve de voeding, dus terug gegaan. Dan ruilen ze het wel om, maar Ridderkerk is toch weer drie kwartier rijden, dan een uur wachten bij de "service" balie (misnomer), vervolgens moest ik in het geval van de DIMMs nog bijna dat jochie over de balie heensleuren voor hij door kreeg dat ik gezien de status van de levering toch écht niet tevreden ging zijn met zin opmerking dat hij geen visuele schade kon ontdekken en omdat het al sluitingstijd was geweest hij eigenlijk de DIMMS niet meer wilde gaan testen... :X
Allemaal best kut. Als je het gewoon ophaalt en zelf vervoert kan het allemaal best, en zijn ze niet eens heel duur, maar via de post... no fucking way.

Ook nooit meer:
Iiyama - alle schermen tot nu toe hebben vage strepen gehad, piepen bij hoge resoluties, en de service is ronduit klote.
ECS - budget crap. geen features, slechtst mogelijke 3rd party spullen erbij, en blijkbaar hoeven chipsets niet gekoeld te worden ofzo.
ASRock - ook geprobeerd. zie ECS.
E-Tech accesspoints - ik heb er ondertussen vier versleten op m'n werk, om een wifi brugje naar een aangrenzend pand te maken. Loopt zomaar vast, en na een reset is ie z'n MAC lijst kwijt dus mag iedereen overal op. Ook mooi.
Tulip Laptops - moederbord nummer drie zit er in ondertussen...
Medion - Goedkoop, ja. features zat, ook. maar de buildquality is echt beroerd, het hele ding wordt zó heet dat de BUITENKANT van de kast heet genoeg wordt om je fikken aan te branden, en als het crasht door die oververhitting dan val je buiten garantie want "de processor is er niet op berekend dat u de hele dag op vol vermogen computert"... ondanks dat m'n oude PCs allemaal vlotjes doorkoeien de hele dag.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Guardian Angel schreef op 31 augustus 2004 @ 12:27:
Wat mij verder benieuwd is waarom mensen, dus ik ook, toch weer een nieuwer model kopen van een merk wat eigenlijk totaal niet is bevallen.
Ik had eerder een probleem met een asus moederbord wat volgens mij aan een brakke agp sleuf ligt en heb daarom maar net zo een gekocht omdat ik dacht dat je om 2 keer een moederbord te krijgen met een defect wel heel veel ongeluk moet hebben ;)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• silentsnake
  • Laatst online: 17-11 14:15
Typisch dat mensen problemen hebben met die 8 poorts Sweex switch. Hier doet ie het al twee maanden zonder enig probleem.

• wouter37
silentsnake schreef op 03 september 2004 @ 20:34:
Typisch dat mensen problemen hebben met die 8 poorts Sweex switch. Hier doet ie het al twee maanden zonder enig probleem.
ja en?? :? wat voegt dat toe

nooit meer een sitecom router wel goede ondersteuning maar een slechte router ism @home

Verwijderd

De Sitecom DC-202 draait echter al 3 jaar probleemloos bij mijn oom thuis.... op @Home :P

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:45
Ik koop nooit meer een onderdeel bij alternate, omdat het een 'pc lidl' is, waar ze het woord service niet kennen.

Nou ja, ze kennen het er wel. Maar ik verwacht altijd service, en niet soms. En wel door een prof, en niet door een kiddo achter die balie. Graag ook geen gezeik over garantie. Want als ik het zelf sloop, ga ik er niet mee terug.

Alternate, ik kan er boeken over vol schrijven. Maar geef mijn portie maar aan fikkie.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zal nooit meer Antec spullen kopen. Ik heb meerdere malen gehad dat de voedingen na een tijd doorbranden. Terwijl een Antec 300w maar 3 maanden met een iets te zwaar systeem er door gaat gaat een Sweex voeding 300w 9 maanden ermee door. Voedingen worden constant te heet en moeten dan vervangen worden. Alle 20 kasten die ik heb uitgeleverd zijn tot nu toe alle voedingen binnen 1 jaar vervangen.

Ik zal nooit meer goedkope voedingen van Sweex kopen want voor 15 eurotjes meer heb je een Enlight voeding met PFC en fan controller en die is stukken stabieler dan die hele Sweex gevallen.

Matsonic zal ik nooit meer wat mee doen want van de 10 die ik heb uitgeleverd hebben een aantal al gezegd doe hetzelf maar en voor iets meer geld heb je dan Asus.

Nooit meer OEM geheugen maar gewoon voor iets meer geld zal ik merkgeheugen kopen omdat het goedkope geheugen nog wel eens rare problemen wil veroorzaken.

Philips hardware probeer ik altijd zoveel mogelijk te vermijden want ik heb 2 keer een DVD speler van philips gehad en dat ding draaide in de PIO0 mode en het lichtje van lezen zelfs zonder cd ging constant even aan en uit iedere seconde. Boxen gaat nog wel maar liever kies ik voor andere merken vanwege de onhandige bediening.

Toetsenborden ga ik altijd voor Logitech en Microsoft omdat die Sweex en zo echt niet lekker typen. Leuk die toetsen boven je F knoppen bij Sweex maar het is zo primitief en werkt vaak niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

itsalex schreef op 04 september 2004 @ 10:29:
Ik zal nooit meer Antec spullen kopen. Ik heb meerdere malen gehad dat de voedingen na een tijd doorbranden. Terwijl een Antec 300w maar 3 maanden met een iets te zwaar systeem er door gaat gaat een Sweex voeding 300w 9 maanden ermee door. Voedingen worden constant te heet en moeten dan vervangen worden. Alle 20 kasten die ik heb uitgeleverd zijn tot nu toe alle voedingen binnen 1 jaar vervangen.
Je geeft aan dat je het ding te zwaar belast en gaat ook nog klagen dat ie stuk gaat :? 8)7

Ik vermoed zelf dat dit een beetje je eigen onkunde/onbenulligheid is.

nofi

Als je een zwaar systeem hebt koop dan ook een zware voeding (500 watt bijv. heeft antec ook wel). maar ga niet piepen over een 300 watt voeding die bezwijkt onder een geforce 6800 super ultra, athlon 64 3400+ @ 3100MHz 2 scsi kaarten en 10 harddisks. Disclaimer: Opgegeven specificaties zijn enkel een illustratie en berusten niet op de werkelijkheid :P .

• wouter37
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:43:
De Sitecom DC-202 draait echter al 3 jaar probleemloos bij mijn oom thuis.... op @Home :P
@home breedband en een motorola modem niks anders dan drama wegvalende verbindingen en niet sneller downloaden dan 150kb

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 12:52
AtleX schreef op 31 augustus 2004 @ 09:49:
* AtleX heeft altijd Trust-muizen.

In de 10 jaar dat ik met computers werk heb ik er pas 4 versleten :)

Verder koop ik nooit meer een Gigabyte moederbord, nog nooit zo veel instabiliteit gehad :(. Ook Maxtor komt er bij mij niet meer in, ik heb er eentje gehad, die was binnen 2 maanden dood terwijl mijn Seagates en WD's het jaren volhouden.
offtopic:
2,5 jaar per muis, zit nu al 6 jaar met een boomslang ... nog steeds dezelfde. Weet wel dat andere mensen meer pech hebben met boomslang, maar dat is meestal al zo bij aankoop en het slecht vervoeren :*)

Ik koop zelf nooit meer wat van sweex als het even kan. Ze zijn wel HET low-budget merk bij uitstek, maar een switch (8 ports) deed het met 1,5 jaar al niet meer. Het irritante was dat hij het niet opeens NIET deed, maar dat hij heel langzaam de pijp uit ging waardoor ik begon te zoeken bij m'n router en netwerk-kaart ipv die suffe switch.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:43
Maxtor harddisks koop ik nog wel, heb wel een harddisk gehad die 2x uitviel dan loop je toch wel te balen maar was maar 20 gig. Dus de schaade viel toen wel mee :).

Ik heb nou niet iets van oei dat is toch bagger, maar noname DVD-ROM/CD-ROM spelers koop ik niet meer. En no-name geheugen koop ik ook niet meer :).
Nu heb ik een Pioneer DVD-rom en dat ding leest en doet zijn werk superieur. Vergeleken met zo'n noname meuk ding, heerlijk zo'n ding :P.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 20:10

jep

Trust he, heb ongeveer 5 dingen van ze gehad en alles is stuk. Dat is echt rommel. Je denkt als je het koopt 'dit is zo simpel, dit kan niet kapot', maar toch. Zo ook mijn WLAN setje van 299 euro destijds.

Merken waar ik nooit problemen mee heb gehad zijn asus intel en maxtor. Heb die combinatie in zo'n 20/25 servers draaien die me 24/7 zonder problemen serveren. :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Een Sony :(
omdat ik zeer slechte ervaringen heb met de klantenservice.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Maxtor hardeschijven met 1 jaar garantie.

1 120 gB PATA 2MB cache gekocht, en 2 maanden later weer hetzelfde type gekocht.

1e hardeschijf ging stuk na 1 jaar en 2 maanden
2e hardeschijf ging stuk na 11 maanden

Sturen ze beide op naar maxtor (met maar 1 RMA formulier) in de hoop dat zij het ook raar vinden dat een hardeschijf het geen anderhalf jaar volhoudt. Krijgen we maar 1 terug. En de hardeschijf die net buiten de garantie viel kregen we niet terug gestuurd.

[Edit] We kregen een belletje dat ze eenmalig de hardeschijf wel vervangen, dus de volgende hardeschijf die ik koop word een maxtor _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Dre op 12-09-2004 13:06 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb slechte ervaringen met logitech draadloze tobo's en muizen.
verlopen regelmatig van frequentie en de batterijen zijn veel te snel leeg.

moederborden van ECS
3 gehad allemaal defect in IDE controller en dat binnen een jaar

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Domino schreef op 03 september 2004 @ 16:14:
[...]

Als iemand nooit geen problemen heeft met Maxtor kan ik dat alleen maar toejuichen, ik maak hier immers geen verwijten richting deze eindgebruikers. Maar aan mij zal Maxtor geen enkel product meer slijten.
Kijk, dan baseer jij jouw standpunt op de ervaring mbt de serviceafhandeling; waar ik het over had is dat 1 persoon zegt dat zijn maxtor kapot is gegaan en anderen daarop hun mening baseren dat je dat merk dan maar moet vermijden.
Dat C'T onderzoek was gebaseerd op ondervraging van meer dan 10.000 computeraars, dus mag je aannemen dat het statistisch representatief is/was.

En in de eerste plaats wil je een harde schijf die het doet, dus moet je die merken vermijden met hoge uitval, dus IBM. Nou zijn mensen niet al te dom, en daarom heeft IBM vrij snel na het DTLA fiasco z'n biezen gepakt en de hd-markt verlaten.

Van de overige merken gaan hd's ongeveer evenvaak kapot; de wijze les is dat van alle merken af en toe een schijf komt te overlijden, dus backups zijn een noodzaak.
Natuulijk moet je dan een product nemen van een merk met goede service. Dus als dan voor jou Maxtor heeft afgedaan, no problem. Mij gaat het niet om Maxtor (dat boeit me slechts in zoverre dat ik er thuis 6 heb), maar puur om sommige reacties hier.

Ik blijf erbij, als je een merk niet meer koopt omdat je 1 keer een probleem gehad hebt met een product dan maak je een emotionele beslissing. Als je een merk vermijdt vanwege onkunde om problemen te verhelpen, echt statistisch vaker kapotte producten, slechte service etcetc dan maak je een rationele beslissing.
In beide gevallen is het je goed recht, maar enkel in het 2e geval heeft de fabrikant echt een probleem.

Bij winkels merk je natuurlijk meteen of de service slecht is, en in zulke gevallen moet je met je portemonnee stemmen; dan liever een klein beetje meer uitgeven in een zaak waar ze geen stuk onbenul achter de balie hebben staan die puur een barriere vormt om goed bediend te worden....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 13:08 . Reden: tekst formattering ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Echt problemen met merken heb ik eigelijk nog niet gehad. Alleen ga ik geen schijven van maxtor meer kopen denk ik. Die zijn inmiddels al redelijk 'berucht'.

Daarbij heb ik nog geen 2 weken ook crash-verschijnselen gezien bij 1 van de 2 120Gb maxtors in mijn bezit. Na een reboot kon het ding niet meer gelezen worden. Na een 2e reboot weer wel. Met moeite files backuppen. Sommige files konden niet meer gelezen worden. De nodige tikken kon je horen.

Nadat ik dat tooltje van maxtor had gedraait was er geen enkel probleem meer :?. Maar jah, ik heb een backup van hetgene wat ik nodig heb.

Verder koop ik geen lowbudget spullen meer. Er is altijd wel iets mee aan de hand. Het werkend krijgen is vaak een probleem. Daarbij zijn lowbudget-spullen traag enz. Ik geef liever 300 / 400 euro aan een goed apparaat uit, dan 30 aan een lowbudget apparaat.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Ik koop nooit meer een Western Digital HD. Heb er 3 gehad, binnen 1 week waren ze kapot :S
Blijkt later, bij alle 3 een fabrieksfout...lekker is dat. Bovendien ken ik nog wel enkele mensen die ook deze problemen hadden met WD HD's, zowel extern als interne HD's.

Verwijderd

Ik koop niks anders meer dan alleen nog maar WD en Seagate... met IBM en Maxtor heb ik teveel problemen gehad. (Serieus.)

Wat is dan nou beter? Jij zegt "nooit meer WD", ik wil niks anders...

;) :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Even een kick om dit topic weer wat hoger te krijgen. Er werd in het 'oude' topic uit de oertijd onnodig gereageerd.

ARME AOW’er

• rapture
  • Laatst online: 04:15

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nooit meer Toshiba-laptops. Begin september 2003 had ik een Toshiba-laptop via de hoge school besteld.

- Enkele weken later DeadOnArrival (extreem veel bluescreens, max uptime : 5 minuten), dus een weekje op herstelling.
- Teruggekomen met dezelfde problemen, dan 3 weken op herstelling (mobo vervangen).
- Teruggekomen met dezelfde problemen: de admins van de hoge school weet dat ik een tweaker bent, dus ik ging zelf uitzoeken. Verslag + dikke FAQ geschreven over how-to-fix-my-laptop en RMA 3 is begonnen.
- Teruggekomen met een klein probleempje dat ik niet gezien had. RMA 4 gaat beginnen, het begint mij de keel uit te hangen, andere Toshiba-slachtoffers van onze campus ook. Jurische kabaal gemaakt en ze hebben een andere laptop gegeven die wel vanaf de eerste keer werkt. Toen was het al mei 2004.

Is het normaal dat je bijna 1 jaar moet wachten op een werkende laptop??? Tuurlijk moet je op tijd betalen, maar leveren...

Ondertussen is Toshiba-servicecenter-belgium failliet (terecht), dan gaan die kapotte laptops naar Nederland.

De hoge school gaat dit jaar shoppen bij IBM.

Verwijderd

een Trust race stuurtje bij de dixons in purmerend (Trust NF340 Race Master Racing Wheel).

Stuur 1 - met pokke bus naar purmerend stuurtje gehaald, ik blij, kom ik thuis ga NFSU spelen, blijft de POV naar boven, linksboven en rechtsboven niet te werken.

sochtends vroeg weer met die pokke bus naar purmerend, blijkt die fuck winkel pas 9.30 open te gaan terwijl er dus dood leuk om 8 uur op die site stond :( :( :(

Stuur 2 - en wat is dat draggen tog moeilijk, en wat rij ik toch weer sloom, en terwijl ik dat gaspendaal zodat door een dikke beton laag de kelder in loop te trappen heeft hij nog moeite om in zn vrij de 7.000rpm te halen. ik kijken onder de eigenschappen van de spelbesturing... blijkt dat als het gaspendaal volledig indruk hij tusse de 50% en 90% van volgas loopt te bibberen (kalibreren hielp niet), maar we mogen natuurlijk niet zeuren, de POV deed het goed |:(

ik weer met de bus terug naar de winkel om dat stuurtje te ruilen, krijg ik te horen dat het de laatste is en word ik als een mongool behandeld als ik mn geld terug vraag.

het is hopelijk duidelijk dat ik dus nooit meer voor iets naar de dixons in purmerend ga de service is ronduit kut, ik heb lekker in zaandam een Logitech stuurtje gekocht (Logitech Wingman Formula Force GP) voor 20 meer, en hij was tenminste in 1 keer goed, en werkt nu nog perfect.

ik heb trouwens niets tegen Thrust, ik heb er ook geen gamepad van, met zown analoog wieltje erop, en die doet het na een aantal jaar trouwe dienst nog steeds perfect (mn vriendin gebruikt hem altijd als ze bij mij NFSU speelt, vind ze lekkerder als dat stuurtje).

Verwijderd

Ik heb slechte ervaringen met alles wat draadloos is..

een jaar geleden had ik een wireless keyboard + muis.
De battarijen van die 2 gingen in no time op en de reactie ging na 3 maanden al hard achteruit..
Ik zelf zweer het nu bij muis en tobo met draad :)

• Furinax
  • Laatst online: 28-10 13:22

Furinax

It'll only hurt until you die

Duidelijk Trust.

Nieuwe pc gekocht met Trust muis, netwerkkaart en monitor.
Trustmuis zaten win3.11 look-a-like drivers bij (was een win98 machine) die constant op je taakbalk bleef staan. Muis was na 2 weken stuk.

Monitor brandde na een week door. Deze is netjes vervangen door de leverancier. de 2e monitor heeft t nog geen week uitgehouden.

De netwerkkaart =3x vervangen en heeft nooit gewerkt.

Geen Trust meer voor mij.

Verwijderd

een jaar geleden had ik een wireless keyboard + muis.
De battarijen van die 2 gingen in no time op en de reactie ging na 3 maanden al hard achteruit..
Ik zelf zweer het nu bij muis en tobo met draad :)
zelf heb ik een logitech setje van 2 jaar oud ofzow, en mn toetsebord doet het nog steeds geweldig, eens in de 9 maanden batterijen vervangen. ik dacht alleen 1x dat hij stuk was, maar dat bleek te komen doordat ik er tijdelijk el cheapo batterijen in had gestoken om dat ik geen duracell meer had. voor mn muis gebruik ik gewoon accu's die houden het zown weekje 1-2 uiten zijn binnen 2 uur opgeladen. :*)
Duidelijk Trust.

Nieuwe pc gekocht met Trust muis, netwerkkaart en monitor.
Trustmuis zaten win3.11 look-a-like drivers bij (was een win98 machine) die constant op je taakbalk bleef staan. Muis was na 2 weken stuk.

Monitor brandde na een week door. Deze is netjes vervangen door de leverancier. de 2e monitor heeft t nog geen week uitgehouden.

De netwerkkaart =3x vervangen en heeft nooit gewerkt.

Geen Trust meer voor mij.
heb zelf een Thrust gamepad die na x aantal jaar nog steeds goed doet, dat stuur wat ik daarna had gekocht was ronduit brak. verder gebruik ik voor netwerk 3com spul, oja in mn pc zit al 3 jaar n el cheapo netwerk kaartje no-name (realtek nic) en ik heb er nog nooit iets mee gehad (klopt af O-) )

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:02
Ik neem nooit meer een pc van dell, ALTIJD GEZEIK!!!!!!!!!!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

shameblaster

BB4E^Cons

Ik koop nooit meer iets van Trust omdat het prul is:

-Digicam , was slecht nu een canon : >
-muis , snel kapot

Cons:::BB4E

• ROFLASTC
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

nooit meer trust spul want toetsenbord en koptelefoon+microfoon combi zijn na 3 maanden kaduuk en ik ben best voorzichtig met mijn spullen.

Phillips heeft die 2-u-cameraatjes voor msn internet whatever je wilt en die zijn ook niet best. nu weer een derde gekregen omdat de 1e DOA was en de 2e in mijn handen uitelkaar viel (behuizing brak gemonteerd en begaf het)

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Creative Muvo MP3 spelers, goedkope afwerking en ik werd helemaal gestoord van de jack plug aansluiting die kapot ging van binnen. (2 mp3 spelers versleten.)

• Johnny
  • Laatst online: 24-11 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik koop nooit meer iets van US Robotics.

Ik had een router die binnen de garantieperiode kapot ging, zoals in de handleiding staat heb ik een e-mail gestuurd waarin alles netjes uitgelegd staat. Vervolgens sturen ze me een ongevere een week later e-mail terug dat ik naar een nummer in de UK moet bellen (zonder de reden, openingstijden en kosten te vermelden), of een e-mail moet sturen. :? Dus ik stuur weer een e-mail: geen antwoord. Een paar dagen later weer eentje: geen antwoord.
Na 12 dagen wachten weer een e-mail gestuurd, dit keer met wat straffere taal: hun antwoord: "bel dit nummer of stuur ons een e-mail".

Uiteindelijk heb ik maar een nieuwe router van een ander merk gekocht aangezien ik al meer dan twee weken geen fatsoenlijk interenet meer had.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Zerora
  • Laatst online: 23:39

Zerora

Ik Henk 'm!

een Microsoft Wireless Intelli Explorer 3.0
Wat ik een crap muis. Nu ik een Logitech Pilot Wheel Mouse Optical heb, wil ik niks anders meer. Die reageert veel sneller dan die MS muis.

[ Voor 14% gewijzigd door Zerora op 22-10-2004 16:32 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Een Thermaltake kast :(

Het screw-less PCI slot systeem werkt voor geen meter, knopjes zijn van goedkoop plastic en breken af, etc.

Slechte kwaliteit dus gewoon :(

Verwijderd

Nooit meer een:

- Maxtor HD (formateer je een partitie, is die andere ook leeg :( , of hij is zo van de een op de andere dag leeg (die laatste was van m'n broer) )
- Fujitsu HD (denk je garantie te hebben moet je 80 euro betalen om hem te laten controlleren/repareren/vervangen)
- Fujitsu Siemens Laptop (gammele behuizing, die scheurt binnen een half jaar :( en dan willen ze je nog geen eens garantie toekennen)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 11:45:
- Maxtor HD (formateer je een partitie, is die andere ook leeg :(
Ik heb toch het vage vermoeden dat dat niet hardwarematig was :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:49

WhiteDog

met zwarte hond

... iets van D-Link

DI-624 Router: Reboot enkele keren per dag, probleem is al een jaar aanwezig en toch blijven ze die krengen verkopen. 7 firmware updates later is het probleem er nog steeds...

DWL-520 Wireless PCi Kaart: WPA werkt voor geen meter, als je Windows start moet je daarna eerst de netwerkadapter aan- en uitzetten voor het werkt. Laatste driver-update was een jaar geleden, ik heb de adapter een maand geleden gekocht... :r

... iets van LG

CD-Writer: ging kapot 1 week buiten garantie

Scherm: ging na 2 dagen stuk, de reparatie duurde 2 maanden (hoezo DOA?)

DVD-Rom Speler: leest bijna geen enkele DVD-R

... iets van Sony

DVD-Writer: Met de laatste firmware update schrijft en leest hij geen DVD-R's meer, met de voorlaatste update kan hij ze al wel lezen en met die daarvoor werkt het gelukkig wel allemaal...

... iets van Trust

cheap ass Webcam: na 2 dage rode spikkels op het beeld

USB Lampje voor laptop: zelfs dat verneuken ze, ding geeft amper licht en verlicht nog niet de helft van mijn keyboard...

[ Voor 44% gewijzigd door WhiteDog op 23-10-2004 21:39 ]

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:40
Mijn grootste miskoop (wat betreft computers):

een epson printer (dure cartridges, binnen t jaar kapot

miskopen:
canon scanner (een van de eerste die maar 2 cm hoog was, waarschijnlijk ook een van de eerste die t begaf.....
jbl boxen

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Epson printers zijn echt niet aan te raden. Volgens de software is de inktcartridge na 10 keer printen al leeg en als je 'm er dan uit haalt zit 'ie nog half vol :?
Daar komt bij dat die printers 5 minuten nodig hebben om op te starten.

Realtek netwerkkaarten zijn ook prut. Ze vragen echt veel te veel resources van je PC. Ik heb er 1 in een Pentium 1 200mmx zitten en daarmee kan je niet meer gamen over lan, omdat die netwerkkaart zoveel vraagt van die processor. Daarvoor had ik een ISA 10 mbit ding en die was gewoon zoveel beter, maar die doet het om de een of andere reden niet meer (IRQ problemen).

Ik heb ook slechte ervaringen met een draadloze Thrust muis. Die heeft het maar 1 of 2 keer gedaan. Sindsdien wordt 'ie niet meer herkent door windows en zegt windows dat er gewoon geen muis in zit. Mijn Logitech muis wordt echter wel gewoon herkent.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhannie op 24-10-2004 10:08 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 15:17
Harddisks:
Vooral geen IBM/Hitachi schijven. 5 40 GB's versleten, een 60 na garantie meteen verkocht, een dooie 60 later uit een server, en laatst nog een dooie 40.

Netwerkapparatuur:
Geen 3com switches verdienen mijn voorkeur, hun garantieregelingen ook niet.
2x SS2 gehad (3300XM, 10/100mbit 24port), 2x kapot. Garantie ging de 2e keer wel beter door een voorkeursbehandeling (krijg je nieuwe voor ze oude hebben), maar dat is dan ook alles. Ze hadden de oude gerepareerd: Nieuwe stikker met "warranty void if removed"... maar de switch gaf het na een dag weer op.

Sweex: Leuk voor netwerkkaarten van die realteks, maar draadloos, dat bereik is echt een ramp... zo'n soort USB stick.

Trust: Mijn vroegere Serial muizen gingen niet echt lang mee. Overigens, trust=sweex, als ik mij niet vergis. De promotie op de beurs is wel leuk overigens altijd :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14

CerandoX.nl

Vides

En daar komt ie weer ;) Q-tec voedingen,heb al tijden last van het wegvallen van een tak van me voeding,waardoor bij het opstarten mijn pc gaat zeuren dat die powerconnecter van mijn 9800 Pro niet geconnect is.Even uit en aanzetten en 5 van de 10 keer doet hij het weer :Y) ,maar het hangt wel van de PSU zijn bui af volgens mij :9

[ Voor 3% gewijzigd door CerandoX.nl op 24-10-2004 22:59 ]

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nooit meer Epson: printer duurde eeuwen om op te starten en als je m te lang niet gebruikte (epson Stylus Photo 800) dan moest je eerst weer 10x koppen reinigen (=inkt verspillen) (hoewel die ouwe epson stylus color 600 nog perfect werkt :P)

Excuses aan Club3D :P, driver probleem lag blijbaar aan WinXP, na een verse install doet 4.14 beta t hier nu prima

Sweex ook niet zo'n aanrader: USB 2.0 kaartje wilde geeneens werken in mijn ouwe pc (PII) en USB 1.1 kaartje hield ermee op na 4 maanden. Ook een usb (1.1) stick: 1 grote ramp (bevestigings dopje...kwijt na 2 weken gebruik)

Trust: zelf nog wat kapotte muisjes en toetsenborden gehad (ook van vrienden) en een 2.0 setje wat nu al (na 3 maanden) voor 50% kapot is (1 van de 2 werkt niet meer :()

[ Voor 51% gewijzigd door SleutelMan op 21-11-2004 15:29 . Reden: verbeterde omstandigheden :P ]

Logius | Somda | Twitter

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
SleutelMan schreef op 24 oktober 2004 @ 23:12:
Ook nooit meer Club3D. Goedkoop kaartje, en niet zo heel errug slechte prestaties (voor een radeon 9600), maar altijd gedonder met drivers (Winxp en flash animatie=blue screen)....
Euh, je installeerd toch gewoon ATI drivers voor zo'n kaart? Heeft Club3D verder weinig mee te maken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Een Philips DVD-speler (tvspeler)
Toen der tijd 700gulden voor betaald, en nu zegt hij na ~20/30 min film kijken "ERROR"
en skipt hij alle hoofdstukken van de dvd tot in het mainscreen van de dvdspeler zelf....
wil je hierna weer de dvd opnieuw starten/kijken flipt ie weer (het zelfde alleen dan meteen) en kan hij geen disk meer vinden.
wat nou "no disk"!!!
gblzbzbz...

Verwijderd

Nooit meer...

Western Digital : had 8x 40gb hd's gekocht, 2DOA(terug naar zaak en vervangen door zaak), 3 binnen 4 weken kapot (2 compleet dood, 1 badsectors ook vervangen door zaak) laat ik het verhaal kort houden, alle schijven die ik omgeruild,vervangen etc had gehad gingen allemaal binnen 1 jaar kapot!!!!!
Heb deal gesloten met zaak, allemaal vervangen door seagte's iets waren duurder.(gebruik ze nogsteeds).

Trust: webcam, gekocht toen windowsxp nog niet officieel uit was, geen/nooit driver support geweest voor windowsxp. liet pc crashen etc.

logitech wireless tb/ms: draadloos setje gekocht, muis reageerde niet elke keer knopje op ontvanger indrukken drivers herinstalleren, systeem vast na reboot....
terug naar zaak, geld terug, mouseman dual optical gekocht en werkt nogsteeds, gebruik ook MS intelli mouse explorer werken nog steeds.

Philips cd-r/rw: (zwart met goud ding) media problemen, nog geen 60cd's gefikt en defekt buffer underuns, error na error. vervangen en net buiten garantie verrot gegaan :S

CTX dvd speler: installeer ding, kijk 1 dvd, stop er een cd in en komt er in stukken uit binnen werk van dvd speler lag er in stukken in. (garantie en vervangen door lite-on)

Lite-on dvd speler: geinstalleerd heeft 6 weken gewerkt, stop er een dvd in, lampje blijft branden ding begint te zoemen als een boing 747 (zoals eerder vermeld) en verrot pc reboot, reageerde nergens meer op. terug naar zaak en LG dvd speler gehaald. doet het nu nogsteeds HULDE aan LG.

Creative SB live/value/audigy1: Live, poortjes verrot, nieuwe gehaald werkte helemaal niet. algemeen bekend drivers zuigen.Value, zelfde GEZEIK met drivers :S, na installatie drivers pc traag, bsods, etc. audigy optische uitgang verrot, nooit gebruikt?!

Asus mobo: werkt 2 weken fdd controller verrot, terug naar zaak hebben ze vervangen, toen binnen 1 week weer verrot.... weer terug andere vent in zaak kon niet vervangen worden, ok opgestuurd 4 weken gewacht, krijg em terug werkte niet, weer terug wilde mijn geld niet terug geven hoop gezeik etc ECHT NOOIT MEER ASUS.

Medion pc : 1 na laatste gekocht, 8000xl geloof ik (probeer dat zo gauw mogelijk te vergeten) pc staat bij mij 24/7 aan, voeding is echt bagger werdt zo heet dat fan vast smolt, kast was niet beet te pakken, videokaart verrot (reboots/bsods/artifacts - non oc), dvd fikker calibration error, dvd speler leeste niets meer, card reader werkte niet (nooit gebruikt) kortom nix anders dan gezeik, bleef voor garantie bellen, en kort daarna weer gezeik. kheb nu 1 hele nieuwe medion gehad. khed alles eruit gehaald, nieuw mobo/kast/voeding gekocht, zelf systeempje gebouwd en medion troep weggeflikkerd. draait nu goed (moeder gebruikt em nu)

er waren nog meer dingen die niet goed waren, tv kaarten,videokaarten,voedingen,geheugen..... maar kheb er nu genoeg van

bij mij komt er wel in :

Epox 4BEAR/4PCA3+,samsung TV/dvdspeler,NEC dvd fikker,LG dvd speler,Abit be 6II. Seagate/maxtor, logitech webcams,3com switch/nic's, intel nic's. creative cambridge soundworks fps1000.

ik hoop dat er meer mensen zijn met deze ellende tis zo alleen at the top :P

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 22:23

Erikie

www.erikie.nl

nooit meer : asus!! vroeger had ik die a7v moederborden, 1e crachte te vaak, en de ingeruilde mobo fikte door na een paar maandjes :(. Daarna nog een asus ti4400 gekocht, en psies 1.1 jaar later stopte z'n el cheapo ventilator er mee. En goedkope muizen komen er bij mij ook niet meer in :) lol, wat heb ik daar mee rond geslingerd :) . en maxtor hardeschijven, die niet beveiligd zijn van onder, zodat je snel met je fikken op de printplaat zit zodat je hele hdd het niet meer doet :) (eigen schuld)

wat er wel in komt :
de allergoedkoopste toetsenborden zonder windows toets :). damn, als ik die nog ergens kon vinden :)

traktor scratch!

• SleutelMan
  • Laatst online: 20-11 20:43

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nou ik installeer idd de Ati drivers (die erbij geleverd zitten...), maar zodra ik nieuwe driver probeer te installeren (bijv 4.9) dan weigert ie, terwijl ie wel gewoon werkt op andere pc's. Kortom toch de kaart denk ik zo...(dat was dus fout, t was mn brakke WinXP :P)

[ Voor 13% gewijzigd door SleutelMan op 21-11-2004 15:30 . Reden: tsja... ]

Logius | Somda | Twitter

• ThaStealth
  • Laatst online: 24-11 14:05
* ThaStealth koopt nooit meer een Creative Inspire 5.1 5500, ding werkte gewoon niet op een pc!

ik kreeg het ding voor geen meter aan de praat op mijn Audigy 2, maar op een dvd speler doet het ding het perfect.

* ThaStealth koopt trouwens nooit iets van Trust (=Triest) maar heeft een keer van Telfort een gratis webcam/fotocamera gekregen.

dat was echt zooi! op vakantie mijn 256 mb kaartje volgeschoten, hangt het ding zich op, voor geen mogelijkheid meer iets mee te doen dus batterijen er maar uit gehaald en terug erin gedaan. was ie alle foto's kwijt :(. als webcam vervult ie zijn functie ook al niet, moet eerst jaren wachten voordat ie alle drivers installeert en dan ziet hij hem *misschien*.

Mess with the best, die like the rest

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 21:32
Ik koop nooit van me leven meer IBM hdds :r die dingen zijn binnen nu en morgen kapot mijne viel nog 1 dag binnen garantie dus ik heb snel rma aangevraagt scheelde 1 uurtje of mijn hdd was niet meer onder garanie,

MSI mobos zijn ook niet al te fijn kheb 2 k7t pro borden gehad en van bijde gingen condensatoren langzaam open :X

wat haat ik miskopen toch :7 en de aandelen maar stijgen van IBM als ze dit horen kelderen ze in Geen-tijd maar gelijk :+

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 15:17
ThaStealth schreef op 25 oktober 2004 @ 20:48:
* ThaStealth koopt nooit meer een Creative Inspire 5.1 5500, ding werkte gewoon niet op een pc!

ik kreeg het ding voor geen meter aan de praat op mijn Audigy 2, maar op een dvd speler doet het ding het perfect.
Ik heb zelf zo'n creative, en met die paar toetsen die die heeft begrijp ik niet wat er verkeerd aan is? Ik heb hem op soundstorm gehad, werkte prima, je zegt zelf al dat het op een DVD speler werkt... zou het dan niet toenvallig een verkeerde instelling zijn op de audigy kaart (ook van creative, dat moet dus wel werken..?)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Admiral Freebee
  • Niet online
ThaStealth schreef op 25 oktober 2004 @ 20:48:

* ThaStealth koopt trouwens nooit iets van Trust (=Triest) maar heeft een keer van Telfort een gratis webcam/fotocamera gekregen.

dat was echt zooi! op vakantie mijn 256 mb kaartje volgeschoten, hangt het ding zich op, voor geen mogelijkheid meer iets mee te doen dus batterijen er maar uit gehaald en terug erin gedaan. was ie alle foto's kwijt :(. als webcam vervult ie zijn functie ook al niet, moet eerst jaren wachten voordat ie alle drivers installeert en dan ziet hij hem *misschien*.
Inderdaad, ik heb onlangs een Trust webcam voor een lage prijs verkocht aan een vriendin als cadeau voor haar broertje en natuurlijk had ik aangeboden om dat ding te komen installeren.

Natuurlijk was ik de originele drivers CD ooit eens kwijtgeraakt maar ja.. geen probleem, je kan gewoon de drivers downloaden. Nou, de XP versie van de drivers op de Trust website werkte langs geen kanten. De camera werd nog steeds als unknown USB device herkent en er kwam ook geen beweging in..

Dan maar de Windows 2000 versie gedownload en de drivers handmatig geinstalleerd :( gelukkig werkte dit :)

Verwijderd

Van alle duizenden stuks hardware die ik heb gehad:

QDI moederborden.
Slechts enkelen werkten na het inbouwen naar behoren. Veel problemen met oververhite processors die in andere moederborden goed werkten. Sommigen werkten gewoon niet. Ook nieuwe drivers/biossen zoeken was een ergernis. Tegenwoordig betalen we een paar euro extra voor wat bekendere borden.

Trust spul.
De speakers waren bagger, muizen liggen neit lekker in de hand en reageren ook neit geweldig. De netwerkkaarten waren zo kapot, en een webcam was na een jaar al morsdood. Zelfs het drivers downloaden is een ramp.

Pentium 4's.
Nog nooit een processor gehad die zo traag aanvoelt. De meesten zijn meteen doorverkocht. Mijn collega is er ook snel van afgestapt nadat hij er een paar gehad heeft.

"Merkloze" cd/dvd-romdrives
Vaak problemen mee gehad icm zelfgebrande cd's en compatibiliteit.

IBM/Hitachi/Quantum/Maxtor HD's
De IBM's waren zo dood door bad clusters, ook heel veel om me heen zien overlijden. De Hitachi's waren al net zo naadje. Quantums kapten er ook vaak spontaan mee. maxtors maken een takkeherrie. Sindsdien alleen nog Seagates. Sommigen werken na 10 jaar nog.

Q-Tec voedingen
Geven slechte waarden. De opgegeven waarden zijn maximums, dus niet echt representatief. Daarnaast gaan ze binnen zo'n jaar dood. Het liefst Aopen waar ik altijd goede ervaringen mee heb gehad.

Toch jammer dat hier zovele dingen voorbij komen waar ik juist goede ervaringen mee heb. Aopen moederborden zijn bij mij nog NOOIT doodgegaan, wat ik er ook mee deed. Asus moederborden doen het bij mij altijd. Ook de ondersteuning is er goed, met name drivers/biossen downloaden is er erg makkelijk. LG CD-brander heb ik ook gehad. Werkte 2 jaar perfect, en kon zelfs lezen wat geen andere lezer of schrijver kon lezen. Zit nu bij een kameraad in de PC en werkt dus al dik 3 jaar perfect. Ook compaq wat iedereen afzeikt. Het instaleren mag dan niet altijd even makkelijk gaan. Ombouwen/upgraden/overklokken ook niet. Maar daar is het niet voor gemaakt. Het is stil, en het loopt gewoon, en nog bijzonder stabiel ook. Ik heb van alle PC's nog de minste Compaq's laten crashen in Windows. En dat waren bakken die de gewone gebruikers nog nooit hadden laten vastlopen in 3 jaar.

• ThaStealth
  • Laatst online: 24-11 14:05
pierre-oord schreef op 25 oktober 2004 @ 22:01:
[...]

Ik heb zelf zo'n creative, en met die paar toetsen die die heeft begrijp ik niet wat er verkeerd aan is? Ik heb hem op soundstorm gehad, werkte prima, je zegt zelf al dat het op een DVD speler werkt... zou het dan niet toenvallig een verkeerde instelling zijn op de audigy kaart (ook van creative, dat moet dus wel werken..?)
Ik weet het niet, heb em inmiddels allang omgeruild tegen een Inspire 6.1 6700 (analoog ding) en die werkte meteen! Het probleem was dat ik de set niet in Surround modus kreeg. ik kreeg er wel geluid uit, maar het geluid was gewoon niet om aan te horen :+

Mess with the best, die like the rest

• Furinax
  • Laatst online: 28-10 13:22

Furinax

It'll only hurt until you die

Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 00:37:
Toch jammer dat hier zovele dingen voorbij komen waar ik juist goede ervaringen mee heb. Aopen moederborden zijn bij mij nog NOOIT doodgegaan, wat ik er ook mee deed.
Het enige probleem dat ik met Aopen heb gehad, is dat t speakertje wat erop zit die je letterlijk verteld wat het probleem is (your cpu may have a problem) spontaan begon te praten. Was een productiefout. voor de rest zijn t perfecte dingen.
Ook compaq wat iedereen afzeikt. Het instaleren mag dan niet altijd even makkelijk gaan. Ombouwen/upgraden/overklokken ook niet. Maar daar is het niet voor gemaakt. Het is stil, en het loopt gewoon, en nog bijzonder stabiel ook. Ik heb van alle PC's nog de minste Compaq's laten crashen in Windows. En dat waren bakken die de gewone gebruikers nog nooit hadden laten vastlopen in 3 jaar.
Compaq = ook geen consumenten PC. Koop er nooit 1 voor jezelf thuis. Die dingen zijn ontwikkeld voor de werkvloer en dat is goed te merken ook. Werkvloer = A merk. Thuis = C

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:47
Ik koop nooit meer wat van Trust:

Draadloze optische muis gekocht maar dat ding had de rare gewoonte om als je hem 2 sec. niet had bewogen en dan weer wel bewoog hij gewoon 2 sec. nodig had om het weer te doen. Ik naar de winkel en via de garantie een nieuwe gekregen, bleek deze precies hetzelfde probleem te hebben! Ik weer terug en het nieuwere model meegekregen, heeft hier gelukkig geen last van.

Van die draadloze infrarood zendertjes gekocht, om dus via bv. de TV-out van je videokaart draadloos de beelden naar de TV beneden te zenden. Doet nix anders dan storen, gaat 2 min goed dan alleen maar ruis en strepen door het beeld, dan gaat het weer even goed etc. Ook als iemand boven in de buurt van de zendertjes loopt gaat ie direct storen.

Netwerkkaart van Trust voor mijn huisgenoot gekocht, ze hadden helaas geen ander merk. Heeft het 2 maanden gedaan en toen had ze geen internet meer. Bleek dat de netwerkkaart niet meer herkend werd, ik hem er bij mij ingedaan en hoppa tijdens dat windows werd opgestart bleef de computer al hangen met een hoop gepiep. Teruggegaan naar de winkel en geregeld dat ik een Sitecom mee terug kreeg.

Gelukkig is de garantie bij Trust wel redelijk geregeld, je krijgt zonder morren een nieuwe mee en hoeft dus ook niet te wachten tot ie gerepareerd is (Of de service van Dixons en Dynabyte is gewoon errug goed :) ). Desalnietemin koop ik nooit meer iets van Trust, 3 van de 4 dingen die ik van dat merk gekocht heb hebben op een of andere manier problemen...

"Speed combined with technology" Minardi F1 (was hun slogan) tja wat zal ik hier nou eens op zeggen 8)7

Verwijderd

Nou, ik heb al een aantal Mobo's gehad, maar nu heb ik een 2 Asus mobo versleten en eentje heb ik DOA gekregen >_<

Andere asus mobo... evne proberen of die CPU werkt.. eh nee... MOBO dood.. CPU niet >_< |:(

Andere Asus.... kijken of die werkt..s hit start niet op... ruilen dan maar.... terug naar de winkel... eh Asus mobo werkt niet.. maar hij "bevriest" in de bios na 1 minuut 8)7

Een vriend zei me voordat ik de laatste kocht... ja ik wil geen Asus later in mijn nieuwe PC... ze gaan zo snel kapot... Ik dacht.. zal wel meevallen... Dus kocht weer eentje.. de Asus A7N8X-X.. en ja.. start niet eens op!! }:O

Mijn Gigabyteje draait nog vrolijk verder.. terwijl ik het dezelfe onderhandeling mee heb ondergaan :*)

Ach ik ga een Abitje kopen dan.. :*)

Verwijderd

MelvinvdC schreef op 27 oktober 2004 @ 12:24:
Ik koop nooit meer wat van Trust:

Draadloze optische muis gekocht maar dat ding had de rare gewoonte om als je hem 2 sec. niet had bewogen en dan weer wel bewoog hij gewoon 2 sec. nodig had om het weer te doen. Ik naar de winkel en via de garantie een nieuwe gekregen, bleek deze precies hetzelfde probleem te hebben! Ik weer terug en het nieuwere model meegekregen, heeft hier gelukkig geen last van.

Van die draadloze infrarood zendertjes gekocht, om dus via bv. de TV-out van je videokaart draadloos de beelden naar de TV beneden te zenden. Doet nix anders dan storen, gaat 2 min goed dan alleen maar ruis en strepen door het beeld, dan gaat het weer even goed etc. Ook als iemand boven in de buurt van de zendertjes loopt gaat ie direct storen.

Netwerkkaart van Trust voor mijn huisgenoot gekocht, ze hadden helaas geen ander merk. Heeft het 2 maanden gedaan en toen had ze geen internet meer. Bleek dat de netwerkkaart niet meer herkend werd, ik hem er bij mij ingedaan en hoppa tijdens dat windows werd opgestart bleef de computer al hangen met een hoop gepiep. Teruggegaan naar de winkel en geregeld dat ik een Sitecom mee terug kreeg.

Gelukkig is de garantie bij Trust wel redelijk geregeld, je krijgt zonder morren een nieuwe mee en hoeft dus ook niet te wachten tot ie gerepareerd is (Of de service van Dixons en Dynabyte is gewoon errug goed :) ). Desalnietemin koop ik nooit meer iets van Trust, 3 van de 4 dingen die ik van dat merk gekocht heb hebben op een of andere manier problemen...

"Speed combined with technology" Minardi F1 (was hun slogan) tja wat zal ik hier nou eens op zeggen 8)7
Minardi = 2de handse auto's }:O
Trust = 2de graads producten }:O

En dat zijn feiten 8)7

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 15:32
Nooit meer een Nex IA... De display is kapot :(

|>

Verwijderd

Toch nog even leuk te vermelden dat mijn Matrox G450-eTV al bijna 3 jaar probleemloos draait... ik ben benieuwd met welk OS GuardianAngel probeert de kaart aan de gang te krijgen ? Ik heb met zowel Windows 2000 als XP geen enkel probleem ondervonden.

Ik heb zelfs meerdere malen de originele recordingsoftware gebruikt, en ook dat werkte prima. :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:19:Ik ben benieuwd met welk OS GuardianAngel probeert de kaart aan de gang te krijgen?
Denk dat dit 98SE moet zijn geweest. I.i.g., de kaart was toen net uit. Als je op het Forum van Matrox zoekt vindt je zo veel problemen met die kaart dat je ervan schrikt.

Indertijd erkende Matrox het probleem helemaal maar kon, zoals gezegd, geen oplossing bieden.

Overigens vind ik mijn huidige ATI 9600 en nog wat :) prima al heb ik hiervan niet de versie met TV-Tuner maar een met passieve koeling.

Opeens herinner ik me uit die tijd ook nog gigantische ellende met een A-Open CD-writer. Diverse keren teruggebracht en een nieuwe gekregen maar uiteindelijk is het ding verdwenen in een Kids-PC als CD-speler.

ARME AOW’er

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Erikie schreef op 25 oktober 2004 @ 02:22:
nooit meer : asus!! vroeger had ik die a7v moederborden, 1e crachte te vaak, en de ingeruilde mobo fikte door na een paar maandjes :(. Daarna nog een asus ti4400 gekocht, en psies 1.1 jaar later stopte z'n el cheapo ventilator er mee. En goedkope muizen komen er bij mij ook niet meer in :) lol, wat heb ik daar mee rond geslingerd :) . en maxtor hardeschijven, die niet beveiligd zijn van onder, zodat je snel met je fikken op de printplaat zit zodat je hele hdd het niet meer doet :) (eigen schuld)

wat er wel in komt :
de allergoedkoopste toetsenborden zonder windows toets :). damn, als ik die nog ergens kon vinden :)
asus geeft 3 jaar garantie op z'n videokaarten.. ikzelf heb hem ook nog omgeruilt daarom :) kheb namelijk precies dezelfde videokaart :P Hij blijft trouwens wel werken zonder fan.. en is dan lekker stil B)

[ Voor 8% gewijzigd door consolefreak op 29-10-2004 20:00 ]

Verwijderd

Maxtor (kut HD) komt er niet meer in, en same goes for AOpen (Brander heeft NOOIT goed/snel gebrand!)...
:)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 20:19 ]

• brute51
  • Laatst online: 07-08 23:35
Ik koop nooit geen merk goedkoopie moederboorden meer. Na 3 maanden is er vaak al geen bios update meer te krijgen terwijl er bij duurdere moederboorden na 3 jaar nog vrolijk bios updates worden uitgebracht. Is wel zo makkelijk als je bv een 80gb schijf wilt installeren...

Ik koop nooit geen bedrade muis meer. Ook geen draadloze met batterijen trouwens. Ik heb nu een optische muis van trust (jaja!) met 5 knoppen en zo'n oplaad bakje -> perfect! Ik raad die dingen iedereen aan (niet persee van trust hoor).
Ik koop nooit geen draadloos of usb toetsenboord. De computer van m'n moeder heeft zon ding (draadloos + usb) en je kan gewoon nie in t bios komen of windows in veilige modus laten opstarten met F8.

Ik koop ook nooit geen Linksys accesspoints meer. Heb een BEFW11S4... die het eindelijk aardig goed doet (firmware 1.50.14). Het duurde effe een jaartje... :s (moet je voor de gein is met google zoeken naar 'BEFW11S4 problems' ofzo).

Ook een belangrijke -> spullen met 1 jaar (of minder!) garantie. Van nu af aan alleen maar boxed procs, 8mb schijven, etc. (bij informatique natuurlijk).

Verder koop ik geen noname spul (meer). Ooh, en geen andere dan maxtor schijven. Echt nooit problemen mee (en ik heb dr heel wat). Misschien kan ik de slechte naam van maxtor hier beetje mee omhoog halen...

edit:
Schiet me net nog iets te binnen (eigenlijk was dat de hoofdreden dat ik hier een bericht plaatste... hoe ken ik dan dit vergeten te typen? |:( ). Mijn allergrootste miskopen: tv kaartjes met conexant BT 787 chips (of 878. 747 is trouwens net zo slecht). 3 kaartjes van verschillende merken gekocht, allemaal bagger. Heb nu een All in wonder videokaart en dat is een heel stuk beter (eindelijk ruisloos beeld op een normale resolutie!)

[ Voor 16% gewijzigd door brute51 op 29-10-2004 22:51 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik koop juist nooit meer maxtor HD's, allemaal bout. 3 gehad, 2 gingen tikken binnen 1 maand en de 3e ..... nouja gebruik de search maar 8)7

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-11 16:06

ADH_ED

Hoogbevaagd

Iig geen IBM harddisks meer, heb er 1 in mijn PC gehad, en die gaf al vrij vlot de geest, gelukkig had ik op tijd een andere gekocht (WD, waar ik wel gelukkig mee ben)

Geen qtec, mijn wireless kaart is echt bout :( , telkens opnieuw netwerk zoeken terwijl hij verbinding heeft, slaat nergens op, heb een Sitecom gekocht, en die werkt een stuk beter :)

Verwijderd

Ik heb alleen maar Maxtor schijven in huis, stuk of 8, en ze werken allemaal vlekkeloos.
Trust lees ik hier veel, maar het is toch redelijk bekend dat zij alleen maar goedkope bulkshit inkopen en zelf een stickertje erop plakken ? Nooit kopen.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Omdat het toch een beetje steekt dat bepaalde reacties het hier hebben over de slechte kwaliteit van Asus moederborden...... ;) Van de 6 die ik het afgelopen halfjaar in handen heb gehad (3x A7N8X en 3x K8N-E Deluxe) had alleen een A7N8X een probleempje met een gigabit controller....that's all :)

Voor de rest draait m'n Asus geforce 2 vid.kaart nog probleemloos sinds oktober 2001....Al met al niks op aan te merken en voor mij alleen maar Asus indien er niet iets beters mocht zijn. Eerste keus dus!

• Termi
  • Laatst online: 04:43
Noname CD/DVD-ROM spelers,
Na anderhalf jaren kunnen ze geen media meer lezen. Een keer Pioneer gekocht en doet het nu nog perfect ziet er ook iets degelijker uit :).
Voor de rest noname netwerktroep, doe maar gewoon een 3com of iets anders des noods 2e hands. Maar het is toch af en toe beter:+.

• Ruuddie
  • Laatst online: 20-11 11:29
Nooit meer een E-tech router voor mij.
Kan er niet veel mee instellen en hij crasht blijkbaar als je >500 connecties tegelijk hebt (eMule/BitTorrent, dan haal je dit zo).

Ook geen mp3-diskmans meer, en al helemaal geen van Marquant. Heb een keer een Marquant MP3 diskman gekocht voor 40 euro, werkte enigszins voor dat geld. Maar na 2 weken werkte hij dus voor geen meter meer, cd's herkende hij niet en zo. Ding ingewisseld, kreeg 2-3 weken later eindelijk een nieuwe omdat Marquant niet snel genoeg leverde. Die werkte dus al niet toen ik hem kreeg. Ook ingewisseld, en dan voor 100 euro een Philips MP3 diskman genomen. Die las de cd's wel goed, maar sloeg over bij het kleinste hakkeltje. Fietsen met dat ding was echt niet te doen.
Heb ook nog eens een van die allereerste MP3 diskmans gehad, weet t merk niet eens meer, typenummer was iets van 768 of zo. Die was echt brak in het kwadraat, heb m 2x moeten inleveren en tot overmaat van ramp ging het bedrijf waarbij ik hem net had ingeleverd ook nog eens failliet... Weg 330 gulden.

Nog even erbij:
@ objectief2: Asus komt er hier niet zo snel meer in. Twee keer een A7N8X Deluxe gehad, allebei dood gegaan. Mooie Gigabyte plank gehaald, geen probleempjes.

Ik blijf aanpassen he, kwam weer wat in me op:
Geen Lexmark printers meer voor mij. Goedkoop is duurkoop kan ik je zeggen. Dingen zijn altijd zo traag als wat en gebruiken inkt als water.

Ook zooi van Palm komt er hier niet meer in. PDA's die ze maken zijn zo brak als wat, kunnen niets voor wat ze kosten en garantie is peumen geregeld. Heb hier een kapotte Palm V liggen, maar die kan ik niet opsturen omdat het serienummer eraf is gesleten. Dat hebben die gasten op de achterkant afgedrukt of zo. Inkt slijt er af jongens... Ook de Palm m100 of zo die ik hiervoor had was brak, maar weet niet meer precies wat daarmee is gebeurd toen. Heb m iig niet meer :P

[ Voor 31% gewijzigd door Ruuddie op 30-10-2004 13:10 ]

Verwijderd

Grrr dacht Maxtor is niet zo slecht hoor..

HD dood!! met al mijn data erop voordat ik een backup heb kunnen maken.....
Gelukkig heb ik alles "cut" van een andere HD die nog wel werkt.. en hoop daar al de data vandaan te halen.... Weet iemand trouwens meer over die garantie regeling van Maxtor?

Voor mij dus een tijdje geen Maxtor meer

• naaa
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik koop nooit meer Maxtor's HD's, heb een 80gb gehad die weigerde af een toe op te starten, maakte allemaal piepende geluiden en dan maar hopen dat de schijf toch nog wil starten. Heb nu nog in èèn pc een 80gb van Maxtor, maar ook die geeft al problemen. En een herrie dat die schijven maken, in het begin zijn ze nog wel stil, maar een jaar veder (als ze dat volhouden :+ ) maken ze nog meer geluid dan een oude 220V fan.

Veder goedkope cd-rom spelers/branders, heb ooit een 20 speed Lite-On cd-speler gehad, werd nooit herkend tijdens de installatie van Windows, lekker moeilijk installeren dus. Veder nog een 52 speed cd-speler en brander gehad, beide hebben het geen jaar volgehouden...

Maar gelukkig heb ik met andere merken wel weer goede ervaring, zo heb ik nog nooit problemen gehad met een cd-speler of brander van Aopen of Philips :Y), en heb 3 MSI K7T mobo's gehad en beide werken nog steeds perfect :) .
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.