Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MISKOOP]Ik koop nóóit meer een..... omdat.... [deel 2]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.402 views sinds 30-01-2008

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Na 3 jaar hoog tijd voor een kakelvers topic over miskopen. Niet bedoeld om leveranciers af te branden maar om bepaalde merken waar zo op het oog alleen jij altijd en alleen maar problemen mee hebt te vermelden.
  • Welk merk en type moederbord kostte jou dagen om aan de praat te krijgen?
  • Hoeveel keer ben je teruggegaan naar je leverancier met je CD-brander om uiteindelijk maar met een ander merk huiswaarts te gaan?
  • Welk merk en type harddisk kostte net zoveel aan postzegels om op te sturen naar de RMA-afdeling als dat de aanschaf was?
  • Welke videokaart heb je verkocht aan een vriend, die er nu nog steeds plezier aan heeft, omdat hij bij jou absoluut niet wilde werken.
Kortom, welk stukje hardware van welk merk komt er absoluut nooit meer in je PC kast.

Als TS trap ik af.

Ik koop nooit meer iets van Matrox . Ik ben echt maanden bezig geweest een Marvel G450 eTV aan de praat te krijgen. Het lukte maar niet ondanks alle tips op het technische forum van Matrox. Het was een herhaling van een ervaring met andere Matrox-kaarten uit de jaren ervoor. Slechte drivers.

Ten einde raad heb ik een kwartier aan de telefoon gehangen met Matrox in Canada maar het resultaat was slechts een forse telefoonrekening. Gelukkig wilde de leverancier de kaart inruilen en kostte het me omgerekend een slordige 100 Euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 13-12-2004 13:20 . Reden: Opgefrist ivm nieuwe layout, tekstueel ongewijzigd. ]

ARME AOW’er

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

* Outerspace koopt nooit meer een computer van een maat van mij.
een witte kast, en dan heeft hij de dvd-rom slecht zwart gespoten :X

Ziet er dus niet uit ;)

^^ Guardian Angel misschien de [*] gebruiken. Word wat overzichtelijker :)

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 31-08-2004 09:19 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

een kiss dp450. Draait de helft van mijn oude films niet op.. daar heb ik hem nooit voor gekocht. Heeft meerdere bugs.
ipv daarvan had ik nu wel een xbox kunnen hebben.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik koop nooooit meer iets van Trust.

UPS: leeg na 2 minuten
Front USB/Cardreader: Doorgebrand bij installatie (ja, geen idee hoe zoiets kan)
USB Hub: Devices worden niet herkend
...
:(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik koop nooit meer een ATi-videokaart.
Voor de Radeon 8500LE heb ik 8 maanden op linux-support moeten wachten, voor de Radeon 9700Pro 5 maanden.
In beide gevallen 50% trager als in Windows.

(En, voor elke kaart *weer* een andere driverset)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:03

Thandor

SilverStreak

Ik koop geen Q-Tec voedingen meer. Deze hebben totaal geen vermogen, de voltage lijnen wijken te ver af. Bah :P . Ik heb nu een Antec Truepower 480 :9
Ze worden ontzettend warm, ook als de PC uit staat.
Er staat silent op, hij is alleen silent met oordoppen in :(.

Goedkope muizen blijf ik ook bij weg, de draden gaan veel te snel stuk.

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 31-08-2004 16:26 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik ben voorgoed genezen van Maxtor harddisks. In 6 maanden tijd zijn onverwacht 3 120gb schijven kapot gegaan.

Maxtor heeft persoonlijk voor mij even afgedaan als HDD merk.

Verder slechte ervaringen met MSI moederboarden. Twee kennissen kochten onafhankelijk van elkaar een MSI moederboard ( twee verschillende types ) en beide waren behoorlijk instabiel ondanks drivers / nieuwe voedingen etc etc.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Thandor schreef op 31 augustus 2004 @ 09:33:
Ik koop geen Q-Tec voedingen meer. Deze hebben totaal geen vermogen, de voltage lijnen wijken te ver af. Bah :P . Ik heb nu een Antec Truepower 480 :9

Goedkope muizen blijf ik oko bij weg, de draden gaan veel te snel stuk.
eigenlijk ben ik er eigenlijk heel tevreden over..heb q-tec 450w en die doet het weer prima... 4 harde schijven en 5 usb apperaten trekt die nog prima.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

Niet geheel persoonlijke ervaring, maar op de TD van een computerzaak waar ik werk, hebben we ooit een 10-tal A-Open 20x10x40 CD-RW drives gehad, staat met grote letters "Just-Link" voorop. Binnen het jaar zijn ze allemaal teruggekomen met klachten, de meesten na 3 weken al. Ik zou dus zelf niet snel meer een brander van A-Open kopen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Nokia Communicators.

Ik vind het fantastische apparaten qua functionaliteit maar die (dure) krengen zijn bij mij altijd binnen een jaar kapot. Dan ben je hem een paar weken kwijt voor de (garantie) reparatie waarna hij vervolgens net buiten de garantie weer kapot gaat. Iedere reparatie kost je natuurlijk honderden euro's, al gaat het alleen om een lullig kabeltje dat door de scharnier loopt en dat je (als het los verkrijgbaar was) zelf voor 2 euro zou kunnen fixen.

Ik vin het een perfecte vervanging voor een PDA, maar helaas hebben ze de features en de prijs van een top-end PDA gecombineerd met de levensduur van een telefoon. :(

Advies: Koop er alleen eentje als je er 2 jaar garantie bij kunt krijgen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

* AtleX heeft altijd Trust-muizen.

In de 10 jaar dat ik met computers werk heb ik er pas 4 versleten :)

Verder koop ik nooit meer een Gigabyte moederbord, nog nooit zo veel instabiliteit gehad :(. Ook Maxtor komt er bij mij niet meer in, ik heb er eentje gehad, die was binnen 2 maanden dood terwijl mijn Seagates en WD's het jaren volhouden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Nooit meer iets van ASUS:

1) CD-rewriter na 2 maanden stuk, onder garantie een nieuwe gekregen en ook die was na 4-5 maanden gaar. Terwijl beide hooguit 10 CD's hebben gebrand.

2) Grafische kaart GF3 Ti 200. Na iets meer dan 1 jaar stuk. Nooit overgeklokt of overdreven gebruikt.

3) Moederbord, na 2 weken geheugenbanken stuk waardoor te veel spanning op de banken kwam en 1Gb aan geheugen ook de geest gaf :( .

Of wel nooit meer ASUS voor mij, nog liever knutsel ik het spul zelf in elkaar.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55

Meneer aard

Porsche rulez!

DaRoot schreef op 31 augustus 2004 @ 09:40:
Niet geheel persoonlijke ervaring, maar op de TD van een computerzaak waar ik werk, hebben we ooit een 10-tal A-Open 20x10x40 CD-RW drives gehad, staat met grote letters "Just-Link" voorop. Binnen het jaar zijn ze allemaal teruggekomen met klachten, de meesten na 3 weken al. Ik zou dus zelf niet snel meer een brander van A-Open kopen.
Ik doe mee, aopen shit koop ik ook nooit meer:

Aopen ax6b; vanaf het windows 98 geen usb? Nergens een oplossing voor :?
CDRW 6x4x24: jaar goed gedaan :7 en na een jaar kwamen de problemen...voorkeuren voor cd`s ensow :Y)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MSI, 4 moederborden (wel goedkope :P ) in 2 jaar tijd, allemaal geheugenbays dorogebrand :(

Lite-On dvd spelers, 3 van gehad, 2 hiervan na verloop van tijd slechtere toegangstijden en het niet meer kunnen lezen van dvd's/cd's, zelfs na firmware upgrade, 1 leeft nog, zit in mijn pc, is nu 3 maanden oud, begint alweer slecht te worden :(

Compaq Monitoren, f*ck*ng slecht beeld :( gekregen via pc-prive project van mijn vader, pc dood, monitor leeft nog...

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Abit moederborden wat een ellende!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:33

SmartDoDo

Woeptiedoe

/me SmartDoDo koopt nooit meer een Epson printer.

Wat een flutprinters. Probleem zijn de niet vervangbare aka vaste printkoppen die vol inkt komen te zitten ondanks de zelfreinigende procedures van dat ding. Als je dan geen garantie hebt kun je volgens winkel en Epson doodlazeren. Fijne service.
Lang leve laserprinters en printers mét vervangbare printkoppen.

En /me SmartDoDo koopt geen Trust meer vanwege de belachelijk slechte service die ik eens heb ervaren met een verrotte handscanner.
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 09:53:
Ja echte shitdingen, de mijne doet het ook nog steeds. Volgens mij moest je nog wat onderbouwen :P

• punisher007
  • Laatst online: 01-11 12:37
Hitachi / IBM schijven .....

De ellende begon met de oude beruchte serie van IBM waarvan er 2 gesneuveld zijn en laatst hitachi het voordeel van de twijfel gegund ..... en ook binnen het jaar gesneuveld.

Lang leve garantie en nieuwe schijven, maja HD crash is nooit fijn.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Draadloze keyboards en/of muizen (logitech of elk ander merk)
Ze blijven traag en batterijen blijf je verwisselen...

NEC gsm's slechte kwaliteit cameras, traag menus en onzuinig met batterijen.

Palm PDA's vanwege slechte softwareupdates (TungstenT)

• 3dfx
  • Niet online
Philips: they should make better things...

-PC-speakers: krakend/zoemend geluid als je volumeknop aanraakt
-webcam: driver probs onder win2k
-videorecorder: 'vergeet' steeds de correcte tijd/datum, erg handig als je iets wilt programmeren
-TV's: kapotte trafos, krom/wegtrekkend beeld, standby-stand die bijna brand veroorzaakt (gelukkig op tijd bij), geluid dat wegvalt, harde zoemtoon als tv aanstaat, bepaald zenderfreq. bereik plots weg etc.

Kortom, dat merk komt er hier niet meer in (op een gloeilamp na misschien :P)

• glashio
  • Laatst online: 13:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

Heassets met van die pieterpeuterige Line-Out/Mic-In draadjes :( ( 3 versleten )
Telkens komt er weer zo'n breuk in dit soort snoertjes.
Ben al tijden opzoek naar draadloze oplossing, helaas zonder resultaat.
Heb nu een USB-Headset en deze houd het (zolang het duurt) nog uit :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 09:53:
Same here, eigenlijk nooit problemen gehad met andere hardware maar zowel zakelijk als prive bovengemiddeld veel narigheid met Abit mobo's.

Oh, 3Com netwerkkaarten, geef mij maar Intel.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Dit wordt zo'n opsom topic.

Waar ik het niet mee eens ben is dat bijvoorbeeld een moederbord van een bepaald merk binnen 2 maanden defect is, het merk gelijk slecht wordt gevonden. Het is elektronica.....

Als zo'n zelfde (of het is een bekend probleem, zoals de beruchte IBM serie) moederbord 3 keer defect gaat, kan je pas zeggen dat het een slecht merk is.

Maar ik ben het wel met een paar eens, Trust is zeer slecht van kwaliteit :/

[ Voor 9% gewijzigd door htol op 31-08-2004 10:22 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39

OgWok

U.N.C.L.E.

Een Philips cd writer (made in Hongary). Na iets meer dan een jaar weinig gebruikt: kapot.

Philips zegt: "jammer buiten de garantie, repareren te duur koop maar nieuw" :(

Over "Let's make things better" gesproken; waarschijnlijk bedoelen ze: "Our products are so good we give no service".

Sindsdien Lite-On en nooit problemen mee.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Geen videokaart van Aopen meer.
Ik ben geen gamer en kaart of pc was niet overclockt.

Ik kocht een Aopen GeForce 4200 TI, na iets minder dan een jaar gaf deze de geest (artifacts, spontane reboots, ...). Via de winkel garantie kunnen krijgen, en kreeg een nieuwe (?) kaart. Na 1,5 maand terug hetzelfde verhaal. Ondertussen was natuurlijk mijn garantie vervallen (> 1 jaar oud).

Winkelier heeft echter nog geproberd om via fabrieksgarantie iets te kunnen fixen, maar geen telefoonnrs van support of garantie van aopen te vinden. E-mails nemen ze ook niet aan, enkel een vaag webformulier.
Heb kaart buitengegooid en andere kaart aangeschaft.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nooit meer Trust,

Want het is slechte kwaliteit, als je het alleen al vastpakt merk je dat het gewoon bagger kwaliteit is en dat het binnen no-time stuk gaat en dat gevoel blijkt waar te zijn.
Ik loop daarom ook met een grote boog om trust heen (al jaren)

Verder nooit meer "white" label cd's, want die verpest je alleen maar tijdens het fikken en uiteindelijk is het dus duurder dan de "dure" merk dingen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 09:49:
Nooit meer iets van ASUS:

1) CD-rewriter na 2 maanden stuk, onder garantie een nieuwe gekregen en ook die was na 4-5 maanden gaar. Terwijl beide hooguit 10 CD's hebben gebrand.

2) Grafische kaart GF3 Ti 200. Na iets meer dan 1 jaar stuk. Nooit overgeklokt of overdreven gebruikt.

3) Moederbord, na 2 weken geheugenbanken stuk waardoor te veel spanning op de banken kwam en 1Gb aan geheugen ook de geest gaf :( .

Of wel nooit meer ASUS voor mij, nog liever knutsel ik het spul zelf in elkaar.
wooooot, pcies, brakke moederborden :( gewoonweg huilen die ASUS planken. Service is ook niks, 4 maanden wachten vinden ze normaal en alles moet via de winkel ipv rechtstreeks met ASUS.

Netgear heeft het bij mij ook afgedaan; we will send a replacement unit as soon as we get the defective unit. Zit na 3 weken nog op de vervangende 10/100 switch te wachten. Dat ding is allang afgeleverd bij Netgear.. |:(

En last but not least, SWEEX is helemaal om te :r Wat een rare bedrijven heb je op de wereld. Ik zou zo de mail wisseling hier willen posten, maar neem maar van mij aan dat die lui daar de woorden service of klantgerichtheid niet kennen. Bovendien zijn hun producten simpel gezegd slecht.

• Pollewob
  • Niet online
Probeer de post een beetje te onderbouwen, alleen een merk/artikel noemen en dan hard 'NOOIT MEER!' roepen kunnen we niet veel mee :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
htol schreef op 31 augustus 2004 @ 10:16:
Dit wordt zo'n opsom topic.
Dat hangt helemaal af van de manier waarop men reageert.
Waar ik het niet mee eens ben is dat bijvoorbeeld een moederbord van een bepaald merk binnen 2 maanden defect is, het merk gelijk slecht wordt gevonden. Het is elektronica.....
En dus mag het binnen twee maanden stuk? Als je dan een nieuw stuk elektronica als vervanging binnen de garantie krijgt en het gaat wéér stuk?
Als zo'n zelfde (of het is een bekend probleem, zoals de beruchte IBM serie) moederbord 3 keer defect gaat, kan je pas zeggen dat het een slecht merk is.
Dan is er sprake van een slechte serie maar nog steeds niet van een slecht merk.
Maar ik ben het wel met een paar eens, Trust is zeer slecht van kwaliteit :/
En hier ontbreekt een behoorlijk stuk motivatie waarom maar daarin ben je niet de enige in dit topic, helaas. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Geen trust meer

Ik koop een cheap ass muis gewoon voor op mijn server te hangen, ik wil de muis erin steken, gaat niet, ik kijk naar de pinnetjes, er staan er al 2 scheef :? Ik probeer er trug recht te zetten, krakt er eentje af 8)7 Nooit kunnen gebruiken dus...

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Ik koop nooit meer een product op een beurs, omdat je je garantie met meer moeite krijgt en daarnaast het geldverschil minimaal is. B)

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:54

HeepH

Dope Rapper

Ik koop nooit meer een onbekende geluidskaart ....

Ik heb een hercules muse 5.1 dvd, is simpel 5.1 kaartje, concurrent van creative audigy 1. Geluids is perfect, maar de drivers zijn ronduit een ramp.... Ik heb ongeveer 2 weken liggen kloten met drivers en instelling voor ik het voor elkaar had om dat ding werkend te krijgen (iig , dat ie muziek speelde) en toen had ik nog steeds niet dat mixer icoontje dat ieder anders mens wel in zijn tray hoort te krijgen na de installatie van de drivers ....

na een tijdje klooie had ik ook dat voor elkaar....

nou het was de moeite niet, je kunt echt _NIETS_ instellen...

mijn volgende kaart word m-audio, creative,of terratec, want ik word hier gek van, bij elke reinstall dat gekloot.

http://specs.tweak.to/16495

• nhimf
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Guardian Angel schreef op 31 augustus 2004 @ 10:30:
[...]

Dat hangt helemaal af van de manier waarop men reageert.

[...]

En dus mag het binnen twee maanden stuk? Als je dan een nieuw stuk elektronica als vervanging binnen de garantie krijgt en het gaat wéér stuk?
In zo'n geval is het of pure pech of idd slechte kwaliteit.
Maar er zijn een hoop mensen die een merk gelijk afschrijven omdat toevallig 1 hdd na 2 maanden stuk gaan, of 1 mobo binnen een week stuk is. En dat is gewoon onterecht, omdat het idd electronica is en dat altijd stuk kan.
Heb je vaker bij 1 merk last dat dingen te snel stuk gaan, dan kan je idd zeggen dat het een slecht merk is en nooit meer een optie is voor een aanschaf.
[...]

Dan is er sprake van een slechte serie maar nog steeds niet van een slecht merk.

[...]

En hier ontbreekt een behoorlijk stuk motivatie waarom maar daarin ben je niet de enige in dit topic, helaas. :)
Ja, ik moet toegeven dat ik ook aan motivatie mis :P
Maar met trust heb ik eenmaal slechte ervarigingen in het verleden gehand, niet alleen bij mijzelf maar ook anderen, denk hierbij aan apparaten met slechte drivers, dingen die te snel stuk gaan en vooral het erg goedkoop aanvoelen (wat niet hoeft).
Moet ik toegeven dat dit al tijden terug is, maar het gevoel is blijven hangen. Terecht? misschien niet, maar ik koop gewoon geen trust meer.

Met white label cd's heb ik gewoon erg vaak gehad dat ik zoveel cd's verpestte doordat ze slecht te fikken waren, waardoor het eigenlijk goedkoper was om een duurder merk te kopen welke allemaal goed fikbaar waren.
Op een gegeven moment heb ik dus besloten om nooit meer white label cd's te kopen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 11:04
MSI K8T neo Fis2r nooit meer voor mij!! In Januari eentje gekocht, installeer windows op me nieuwe systeempje, week later blijft die hangen in windows-opstarten. Met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Opnieuw alles installeren, waarbij opvalt dat formateren binnen een minuut klaar is (80gb sata).
3 dagen later weer vast. Na veel uitproberen mobo verwisseld met chaintech en klaar was ik. Mijn vorige MSI was een kt7 turbo die het 3 jaar perfect heeft gedaan.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Verwijderd

Fire69 schreef op 31 augustus 2004 @ 09:29:
Ik koop nooooit meer iets van Trust.

UPS: leeg na 2 minuten
Front USB/Cardreader: Doorgebrand bij installatie (ja, geen idee hoe zoiets kan)
USB Hub: Devices worden niet herkend
...
:(
Vaag dat hier het spul van trust het erg goed doet. USB Hub van trust die ik verlengd heb naar de huiskamer. Werkt perfect met de usb muis toetsenbord en dans matten.

De trust muis met handige oplaadbakje, gebruik ik al paar jaar en werkt nog steeds perfect.

Trust Foce feedback race master III. Door de rubber overbreng snaren heeft die een erg realistiche feedback. (stukke beter dan die stuurwielen met tandwielen.)

Of wel trust heeft zeker ook erg goede producten, maar ook minder goede producten. Je moet gewoon goed opletten of je het juiste product koopt, en dat geld voor elk merk.

Wat ik nooit zou kopen is die toetsenborden van logitech, ik krijg zweet handen van de plastic die ze gebruiken en de toetsen aanslag is erg brak. Ik heb liever elk jaar een nieuwe IBM toetsenbord met nederlandse laqout voor maar 2,50 .

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik nooit meer Nashua CD's/DVD's omdat geen van de 5 spindels zonder uitval te branden was.

Met een merk als Sony heb ik dat probleem niet (en zoveel duurder zijn ze nu ook weer niet als ik rekening hou met hoeveel Nashua's ik verpest).

[ Voor 6% gewijzigd door -=bas=- op 31-08-2004 10:46 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik koop nooit meer een Diamon Viper II S200 omdat die gewoon bagger is en gewoon slecht functioneerde. Verder heb ik eigenlijk weinig te klagen. Alles wat ik tot nu toe gekocht heb heeft zeker 2 a 3 jaar gefunctioneerd.

Verwijderd

ATI Radeon 9600pro en xt komen er hier NOOIT meer in! Mijn 9600Pro heb ik al een keer terug moeten sturen omdat deze gewoon niet werken wilde. De gene die ik nu heb houd het wel uit. maar prestaties zijn triest. Goede FPS maar toch schokken :( Heb al meerdere pc's gebouwd met de 9600pro of xt en altijd was er wel iets mee aan de hand!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 18:03

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen AOPEN spullen ever, heb een aantal DVD spelers en CD rom spelers gehad en allemaal hadden ze last van lees problemen, zelfs originele mixed mode cd's (games met muziek) werden herkend als audio cd's.

Geen Trust, alles functioneerd gewoon niet zoals het moet.

Geen Maxtor meer, HDD's maken na een relatief korte tijd veel kabaal en heb bij veel vrienden die HDD's snel zien sterven.

Verwijderd

Leuk om te zien hoe het merk waar 1 persoon bij zweert een ander nooit meer hoeft te hebben.

Verwijderd

PHILIPS!!!!!!

Mijn eerste philips 2 speed brander, dat beruchte type las ik later hier op tweakers.
Ik denk dat ik wel 100+ cd's weg heb moeten flikkeren, tig keer naar de winkel en het zou gemaakt zijn, BAH!!!.

Had ook standaard philips boxjes bij dezelfde computer, opeens gaat dat spul kraken als ik de volume wil aanpassen, volume valt ook weg.
Zat ik constant aan die knoppen te sjorren :(

Ze zullen nu wel prima zijn die branders maar alleen om die shit ervaring zal ik nooit meer een philips brander halen, of het moet heel goedkoop zijn vergeleken met anderen ;)
Het was ook mijn eerste computer met windows en internet heb ik allemaal ontdekt zeg maar.
Dan hakt zo'n ervaring er heel hard in kan ik je vertellen :(

Ik koop sowieso nooit meer gsm's boven 100 euro.
Die dingen hebben of de hele tijd vage klachten dat je tig keer terug moet.
De winkels zijn ook uiterst belabberd met service of beleeftheid.
2 weken later is je gsm helft van de prijs of een upgrade model komt uit :r
100 euro valt nog to overzien liefst zelfs nog 50 euro :)

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:06:
Draadloze keyboards en/of muizen (logitech of elk ander merk)
Ze blijven traag en batterijen blijf je verwisselen...

NEC gsm's slechte kwaliteit cameras, traag menus en onzuinig met batterijen.

Palm PDA's vanwege slechte softwareupdates (TungstenT)
Logitech MX (bt) heeft daar geeb last van hoor :)

Verwijderd

Het will idd nog wel eens voorkomen dat iets van de 1e generatie niet helemaal voldoet aan de wensen van de consument. Ik heb ditzelfde ondervonden toen ik 5 jaar geleden een Pinnacle DV500 kocht. Niks anders dan problemen mee gehad.

Verwijderd

Ik koop geen maxtor HD's meer, van de 20 harde schijven die ik ooit heb gehad zijn alleen 2 maxtors ooit kapot gegaan. Van elk ander merk werken alle HD's nog goed, zelfs de 2 en 10 GB modellen van Samsung, Seagate en IBM.

Ik koop voorlopig geen ABIT of ASUS moederbord. Beide werkten niet goed en er zijn genoeg andere merken om uit te kiezen.

Dat er 1 keer iets mankeert aan hardware kan natuurlijk altijd maar de keuze is groot genoeg dat je zo kritisch kunt zijn dat je na 1 kapotte raid controller of agp slot meteen kunt besluiten om niets meer te kopen van dat merk.

Van hauppage een TV-kaart die niet goed werkend te krijgen is ondanks dat ik hem in 3 pc's heb aangesloten.

Ik koop geen high-end hardware meer omdat het 50% extra in de prijs is voor 10% extra prestatie.

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 13:14

Acmosa

...no comment.

Ik Koop (misschien) nooit meer een Asus moederbord.

Ik had een asus moederbord waarbij ik wanneer ik 2 geheugen banken gebruikte een systeem crash kreeg en bij het gebruik van 1 bank niets aan de hand was.

Ik heb ander geheugen gekocht van merkloos naar Dane-elec maar dat mocht ook niet baten.

Ik heb het moederbord naar Alternate terug gebracht en heb daar de eerste keer een nieuw bord van hetzelfde merk en type gekregen maar die vertoonde de zelfde keuren.
Weer terug naar Alternate en die hebben toen het bord opgestuurd naar Asus waarna ik hem na 3 maanden weer eens terug kreeg met de melding "Hij is niet kapot" terwijl ik met memtest86 kon bewijzen dat bij het gebruik van 2 geheugen banken ik een sloot errors kreeg. Maar Alternate zei dat als Asus zegt dat het bord niet defect is ze niets willen/kunnen doen.

Toen ben ik naar Informatique gegaan en heb daar een MSI bord gekocht mijn geheugen getest op dat bord en alles werkte prima zonder errors.
Nu gebruik ik dat MSI bord nog steeds naar volle tevredenheid.

Het Asus bord heb ik bewaard om me te herrineren aan de ellende die het me bezorcht heeft.

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

Ik koop nooit meer een moederbord van ECS, mijn ECS K7S5A alleen maar problemen mee gehad, diverse repen geheugen, koelblok van de chipset vervangen, andere bios-en niets hielp

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Naja nooit meer plextor wil ik niet zeggen, maar ik vind mijn Plextor 708A dvd fikker wel een ongelooflijk kutding, ben al 3x terug naar winkel gegaan, 3x nieuwe gekregen en ben nu dus met mijn 4e bezig en zelfs die werkt nog niet 100% (dvdtjes mislukken regelmatig met verschillende software enz)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Nooit meer Maxtor schijven voor mij, die krengen gaan veelste snel stuk (ja net nadat de garantie is verlopen dus...) en geen LG dvd-rom drives meer een CD erin waar al een krasje op zat en hop de DVD-Drive nokt er ook mee, 't lees lampje blijft nu constant knipperen en de drive gaat niet meer open/dicht...

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:01:
Leuk om te zien hoe het merk waar 1 persoon bij zweert een ander nooit meer hoeft te hebben.
Dat verbaast mij ook altijd.
Het lijkt wel of 1 persoon altijd weer de verkeerde in handen krijgt bij vervanging of als je meerdere koopt.
Eenmaal kapot dan gaat het allemaal kapot :?

Is dat niet een nieuwe wet?
Of heeft iemand die al geclaimd :)

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 10:35:
Geen trust meer

Ik koop een cheap ass muis gewoon voor op mijn server te hangen, ik wil de muis erin steken, gaat niet, ik kijk naar de pinnetjes, er staan er al 2 scheef :? Ik probeer er trug recht te zetten, krakt er eentje af 8)7 Nooit kunnen gebruiken dus...
ROFL! Ik lig toch aardig dubbel van heel wat posts hier. :D

Mijn bijdrage: koop nooit een pc bij een winkel die berucht is om zijn goedkope pc's. In dit geval een P3 450 met een moederbord waarop nergens een merkje te vinden is; retetraag en ik kreeg onlangs bij de installatie van een USB 2.0 kaartje het kaartje bijna onmogelijk in het PCI-slot (lag niet aan het kaartje). :r

Ik zou sowieso _nooit_ een complete pc in een winkel kopen of het moet een laptop zijn... ;)

Verder kan ik eigenlijks niks bedenken wat ik heb en niet werkt. Mijn eerste pc had een MSI Slot A mobo en dat was lekker snel en werkte goed en stabiel. Alleen werkt sinds een tijd niet al het geheugen meer wat erin zit (zit nu in die P3 450 waarin het wel werkt).

Ohja, Canon FP300 scannertje van mijn broer is echt superbrak (strepen in beeld); kostte 120 gulden destijds dus niet al te duur...

De Maxtor Diamondmax 9 schijf van m'n broer vind ik trouwens ook erg traag (en lawaaierig) vergeleken met mijn WD800JB. Mijn volgende schijf wordt een Hitachi 7k250 schijfje.

Trouwens, bij veel defecte/slecht functionerende functionerende is er natuurlijk ook wel sprake van een zekere mate van bewuste danwel onbewuste user abuse of een combinatie van slechte hardware (voeding) die ervoor zorgt dat er de hier beschreven symptomen optreden. Dat is ook de reden waarom ik nooit een pc in een winkel koop; er zitten altijd wel componenten in waarop is bezuinigd.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-08-2004 11:54 ]

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 15:08
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:35:
[...]

Het lijkt wel of 1 persoon altijd weer de verkeerde in handen krijgt bij vervanging of als je meerdere koopt.

Is dat niet een nieuwe wet?
Of heeft iemand die al geclaimd :)
bij deze : de wet van malle jopie >:)

meestal is het in dergelijke gevallen beter om niet aan symptoombestrijding te doen (garantie blijven claimen tot dat ophoudt en dan kansloos gaan klagen). Je kan nadat een zwik harde schijven is overleden in korte tijd bijvoorbeeld ook eens naar voedingsspanningen / temperaturen / vibraties etc gaan kijken...

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

nooit meer:

Sweex Broadband Router: op sommige dagen om onverklaarbare reden disconnecten om de paar minuten zodat je handmatig moet resetten. zeer irritant.

Pinaccle PCTV: wat een baggerkwaliteit tuner

Maxtor HD: al mijn data weg... en dat na net een jaar...

Verwijderd

Een ezel stoot zich .......

Nooit meer een Logitech toetsenbord dus!

Ik heb er 2 gehad en op de een of andere manier (na install van de drivers) werkt XP niet meer goed (Kan niet meer afsluiten |:( )

[off-topic]De muizen van Logitech (bijv. mijn huidige MX-500) zijn wel OK[/off-topic]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Een q-tec kast.
Nadat ik deze eens bij een pc vna een klant had gedaan bleek echt alles van brakke kwaliteit. De voeding die erin zit is volgens mij een 145 watt gelabled op 350 watt, in ieder geval, hij wordt loeiheet. Het is ook een kleine voeding en zeker niet zo "goed" als een echte qtec 350 watt.

Maar dan wil je dus bijvoorbeeld de cdroms en hdd's inbouwen... blijkt de zijkant één te zijn met de bovenkant.. en deze zijn gepopnageld aan de kast. De drives kunnen dus maar aan 1 kant vastgemaakt worden.
Dus ja.. dan gaan we maar de drives vastschroeven. Dus ik draai die gewoon NORMAAL vast... breekt de kop van de schroef af, lijkt wel van lood die schroefjes die je erbij krijgt.
Je krijgt er ook te weinig schroefjes bij trouwens, een en al brak dus.... op de look na, hij oogde wel netjes.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik koop nooit meer een cheap-ass monitor. Ik heb ooit een Proview 17 inch monitor gehad. Mijn ogen zijn nu nog aan het herstellen. Nu al 4 jaar in het bezit van een iiyama a902mt zonder problemen en perfect beeld op 1280x1024@100hz. Bezuinig nooit op je monitor!!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
DutchTSE schreef op 31 augustus 2004 @ 11:23:
Naja nooit meer plextor wil ik niet zeggen, maar ik vind mijn Plextor 708A dvd fikker wel een ongelooflijk kutding, ben al 3x terug naar winkel gegaan, 3x nieuwe gekregen en ben nu dus met mijn 4e bezig en zelfs die werkt nog niet 100% (dvdtjes mislukken regelmatig met verschillende software enz)
Ehm, als je plextor belt voor garantie, dan komen ze m met een koerier ophalen ;)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Nooit meer een:

- Raptor 74GB 10.000rpm sata, absoluut níet stil, zelfs niet in een vantec vortex hdd koeler. Wel bloedsnel, maar met zoveel meer herrie dan mijn seagate maakte, het snelheids- en prijsverschil écht niet waard..
offtopic:
nu maar hopen dat ik hem gewoon in mag ruilen

- en nooit meer een goedkope webcam (creative NX pro), als je dan ergens komt waar ze wél een dure hebben, zie je écht het verschil wel (vooral bij slecht licht), uiteindelijk maar een Logitech quickcam 4000 gekocht en daar wel tevreden over!

Verwijderd

Pinky schreef op 31 augustus 2004 @ 11:19:
Ik Koop (misschien) nooit meer een Asus moederbord.

Ik had een asus moederbord waarbij ik wanneer ik 2 geheugen banken gebruikte een systeem crash kreeg en bij het gebruik van 1 bank niets aan de hand was.

Ik heb ander geheugen gekocht van merkloos naar Dane-elec maar dat mocht ook niet baten.

Ik heb het moederbord naar Alternate terug gebracht en heb daar de eerste keer een nieuw bord van hetzelfde merk en type gekregen maar die vertoonde de zelfde keuren.
Weer terug naar Alternate en die hebben toen het bord opgestuurd naar Asus waarna ik hem na 3 maanden weer eens terug kreeg met de melding "Hij is niet kapot" terwijl ik met memtest86 kon bewijzen dat bij het gebruik van 2 geheugen banken ik een sloot errors kreeg. Maar Alternate zei dat als Asus zegt dat het bord niet defect is ze niets willen/kunnen doen.

Toen ben ik naar Informatique gegaan en heb daar een MSI bord gekocht mijn geheugen getest op dat bord en alles werkte prima zonder errors.
Nu gebruik ik dat MSI bord nog steeds naar volle tevredenheid.

Het Asus bord heb ik bewaard om me te herrineren aan de ellende die het me bezorcht heeft.
Grote kans dat die alleen een bios update nodig had.

Goh dat men om één produckt meteen alle andere producten van het zelfde merk brak verklaard terwijl het mischien gewoon aan je zelf lag.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

IBM/Hitachi schijven.

Het afgelopen jaar zijn hier alle (het waren er 4) IBM 40GB Deskstar schijven één voor één kapot gegaan. En ik hoor dat de 120GB Deskstar versie die Hitachi nu maakt ook al niet zo best is.

Chaintech moederborden.

Aargh, wat een klote website hebben die lui, en drivers en BIOSsen worden ZO slecht geupdate. Ik heb hier meerdere Chaintech Socket 370 moederborden liggen die geen harddisk groter dan 32GB aan kunnen, maar geen nieuwe BIOS in sight.

Ik heb hier ook een aantal Asus P2B en P3B moederborden (slot-1 dus, echt oud) en Asus heeft netjes nieuwe BIOSsen uitgebracht, zelfs nog 4 jaar na dato.

Macbook Pro

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik koop nooit meer Sennheiser oordopjes. Na talloze goede opmerkingen te hebben gelezen op dit forum dat ze zo "subliem" zijn... Na een kwartier doen ze pijn in mijn oren van het harde plastic, de mousse kapjes blijven niet zitten, de geluidskwaliteit is zó goed ook weer niet, ze zijn gewoon el cheapo gemaakt en dat merk je aan veel dingen. En dat kost tussen de 10 en 20€ (MX400-500). Ook is de kabel te kort, nog niet eens een vergulden stekker.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:35:
Geen nieuwe wet. Als jij een stuk apparatuur voor garantie inlevert krijg je er volgens mij meestal niet een nieuwe voor terug, maar gewoon eentje die iemand anders met garantie heeft ingeruild en die gerepareerd/refurbished is.

Ik weet zeker dat het bij bijvoorbeeld monitoren zo gaat. En ik denk dat ze het bij harddisken ook wel doen.

En als een product end-of-life is, dan worden al het refurbished spul dat ze nog over hebben op de HCC dagen gedumpt.

Prima, refurbished is niet per definitie slecht. Maar de kans dat je een halfgaar apparaat terug krijgt is toch groter dan wanneer ze het apparaat splinternieuw van de lopende band hebben geplukt.

Macbook Pro

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 20:59
lowrider schreef op 31 augustus 2004 @ 11:29:
Nooit meer Maxtor schijven voor mij, die krengen gaan veelste snel stuk (ja net nadat de garantie is verlopen dus...)
Vreemd, zoals al meerdere malen boven is gezegd, zijn het puur persoonlijke ervaringen.

Als er bij Maxtor 1 op de 100 schijven stuk gaat, en bij Hitachi 3 op de 100, is de Maxtor kwalitatief stukken beter (voorbeeld). Als die ene Maxtor in jouw handen binnen 2 maanden stuk gaat, is Maxtor daardoor gelijk een onbetrouwbaar merk?

Wij hebben thuis 14 Maxtor schijven varierend van 1 maand tot 6 jaar oud. Allemaal doen zij het perfect, nooit een probleem mee gehad. Ook hebben wij een IBM schijf uit de beruchte 60gxp serie (eerste klas uitvalschijf) van 3 jaar oud, deze doet ook nog prima.

Ik heb wel een samsung schijf gehad die met 2 maanden stuk was. Moet ik nu gaan roepen dat samsung onbetrouwbaar is?

• TRAXION
  • Laatst online: 21-11 20:05
*Ik koop nooit meer een se/le/mx videokaart.

Dingen zijn gewoon te traag...

• punisher007
  • Laatst online: 01-11 12:37
Aham brahmasmi schreef op 31 augustus 2004 @ 11:42:
[...]
Dat is ook de reden waarom ik nooit een pc in een winkel koop; er zitten altijd wel componenten in waarop is bezuinigd.
Hehehehe waar koop jij dan .... bij de vrachtwagen ? :p

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Nooit meer: (kan er bijna een boek over schrijven)

sweex: router hangt iedere week, moet de stroom er 10 min vanaf kan ik weer internetten.

Dell monitor: Lamers bij de helpdesk laten je het scherm resetten (nuttig) en dan nog 2 weken gebruiken. Terwijl ik 20 zeg dat hij kapot is. En ze willen geen ander komen brengen ik moest eerst nog 2 weken proberen.

Creative 6.1 boxenset: Bagger geluid (Nieuwe z-680 setje roeleert :) )

Creative geluidskaart: Bagger geluid en nog baggere driver support (Nieuwe terratec 7.1 kaartje mooooooi geluid)

Philips cd-roms/branders: Koop een philips cdrom 4jaar geleden ofzo 40speed. Ding maakte een geluid alsof er een boeing langs kwam. En kon beetje bekraste cds niet lezen. Terug naar de winkel aopen40x beste cd-rom ooit ofzo.

Datawrite dvdr's: 4x25 spindels gekocht 1ste spindel ging goed 2 misslukte.
Andere 3 spindels heb ik weg kunnen gooien. (ricotec is wel goed :) )

Trust: nuff said, wat een kwaliteit zeg.

Philips tv nieuw: TV reset als je ik hem helemaal uitzet stekker wel nog in stopcontact. En tv maakt heel irritant piep geluid en dat komt niet uit de boxen. En als ik de tv op standbye laat staat spring ie iedere morgen om 9:30 aan. Nee geen timer ofzo erop.

Maxtor hds: Afgelopen donderdag pc hangt, RAID controller zoekt lang naar hds. En ja hoor weer een maxtor kapot 120gb s-ata. Al mijn anime weg :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 12:31 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Het is inderdaad grappig om te lezen hoe verschillend de ervaringen zijn. De een brandt eem merk/model af, de ander zweert erbij.

Zo heeft dit topic een leuk verloop. Wat mij verder benieuwd is waarom mensen, dus ik ook, toch weer een nieuwer model kopen van een merk wat eigenlijk totaal niet is bevallen.

Als ik bedenk hoeveel slechte ervaringen ik zelf met Matrox had is het me een volslagen raadsel waarom ik toch weer een kaart ervan kocht. Misschien door de vele reviews die er erg positief over spraken? De uitstekende support die men bood maar waar ik dus alleen maar slechte ervaringen mee had.

Waarom stoot je je twee of meerdere malen aan dezelfde steen? Ik heb er geen antwoord op.

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:57:
[...]

Grote kans dat die alleen een bios update nodig had.

Goh dat men om één produckt meteen alle andere producten van het zelfde merk brak verklaard terwijl het mischien gewoon aan je zelf lag.
onzin, zelfde drama meegemaakt met asus plankjes. Alles gedaan, BIOS update-downgrade, testen, check, dubbel check etc etc etc. terug naar winkel (aangezien Asus niet rechtstreeks met z'n klanten RMA wil afhandelen) Na 4 maanden bij ASUS gelegen te hebben (waarschijnlijk stof te happen) nog steeds dezelfde sjit ellende. Tis dat de pc-winkel uit zichzelf me een vervangende MSI bord gaf, anders had ik kunnen fluiten naar me centen.

• Part
  • Laatst online: 18:33

Part

Helemaal niets.....

Dat doet hij ook niet. Hij heeft het duidelijk over dat ene bord van hem.
En als zon bord een duidelijk aantoonbaar mankement heeft dan baal je als een stekker als de leverancier doodleuk vertelt dat het bord ok is.
Zeker als je daar ook nog eens 3 maanden op moet wachten en het probleem nog niet opgelost is.

Zo koop ik niets meer van Sony.
Ik had een DAT drive van dit merk en via een firware update zou hij ook 8gb tapes aan kunnen.
De revisie die ik had was echter nog niet in staat om via de scsi bus de firmware te updaten. Dat zou volgens de website van Sony wel kunnen via een speciale update tape waarna het dan ook mogelijk was om de firmware wel weer via de scsi bus te updaten.
Bestel nummer type nummer en alles had ik van deze tape.

Dus bellen met SONY Nederland.
Ik heb het aan 11 mensen moeten uitleggen die me telkens weer met een volgende afdeling door verbonden en heb zo 3 uur in de wacht gestaan.
Uiteindelijk kwam ik telkens bij dezelfde afdeling uit maar daar werden ze zo kwaad dat ze de hoorn er op gegooid hebben.

Kort om nooit meer Sony voor mij.
Misschien maken ze wel mooie dingen maar de service die ik heb mogen ervaren was bagger slecht. En de telefoonkosten waren ook niet laag.

Verwijderd

nhimf schreef op 31 augustus 2004 @ 10:24:
Nooit meer Trust,

Want het is slechte kwaliteit, als je het alleen al vastpakt merk je dat het gewoon bagger kwaliteit is en dat het binnen no-time stuk gaat en dat gevoel blijkt waar te zijn.
Ik loop daarom ook met een grote boog om trust heen (al jaren)
/me agrees.

En voor mij ook nooit meer een ECS moederbord.
Ik ben eens dagen bezig geweest een K7S5A aan de praat te krijgen. Dat ding gaf alleen maar BSOD's in XP. Toen overgestapt op MSI en nooit meer problemen gehad _/-\o_

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16
Een AMD, gaan bij mij allemaal kapot na een half jaar of zo. M'n pentium draait al een jaar 2600@3462. (mijn persoonlijke ervaring, geen flame...je hoeft er dus ook niet op te reageren!!!)

Oh, en MSI moederboren laat ik ook liggen.

[ Voor 48% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 31-08-2004 12:34 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Printers met dure inkt, zoals HP of mijn huidige (maar niet meer aan de gang te krijgen) Lexmark.

Dat zijn vervelende verassingen als je inkt nodig hebt, maar niet veel geld over hebt :|

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Mijn ervaringen:

Trust camera's: Al vaker gezegd en gewoon :r
Andere hardware heb ik geen ervaring mee.

Maxtor hd's: ik heb er geen klachten over, maar bij vrienden die overclocken sterven ze bij bosjes... Misschien iets te maken met 't feit dat Maxtor de enige is met ATA133?

Twinmos geheugen met M-tec chippies: Brakke timings! Heb nu Twinmos geheugen met Twinmos chippies en dat scheelt enorm!

Lite-on dvd-rom 16x48: Heeft nooit lekker gewerkt bij mij, trage data-overdracht en veel dvd's/cd's vrat-ie gewoon niet...

Philips speakersetjes: Te duur voor wat je krijgt en niet echt duurzaam. Klinken wel ok.

Intel Celeron processors: Te duur voor te weinig kracht! Zelfs een AMD duron met een Ghz minder is beter dan dit gerei....(die nieuwe prescott-Celerons heb ik nog niet mee gewerkt, dus: geen mening)

Just my 2 cents.

Verwijderd

lowrider schreef op 31 augustus 2004 @ 11:29:
Nooit meer Maxtor schijven voor mij, die krengen gaan veelste snel stuk (ja net nadat de garantie is verlopen dus...) en geen LG dvd-rom drives meer een CD erin waar al een krasje op zat en hop de DVD-Drive nokt er ook mee, 't lees lampje blijft nu constant knipperen en de drive gaat niet meer open/dicht...
Dat gebeurt wel vaker met cd/dvd-drives.
Men pakke een paperclip, vouwen deze uit tot een recht stuk staal en steekt dat in het gaatje (aan de voorkant van je speler ;)) met als gevolg dat het laatje vanzelf opengaat. Soort van 'emergency' exit. Doe jezelf een lol en haal eerst de spanning van de drive af, om UFO's te voorkomen.

• Aham brahmasmi
X-t-r-e-m-e schreef op 31 augustus 2004 @ 12:33:
Een AMD, gaan bij mij allemaal kapot na een half jaar of zo. M'n pentium draait al een jaar 2600@3462. (mijn persoonlijke ervaring, geen flame...je hoeft er dus ook niet op te reageren!!!)

Oh, en MSI moederboren laat ik ook liggen.
Dan heb je echt zwaar ongeluk of je doet iets heel erg fout, als al je AMD procs kapot gaan...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Philips CD-writers en lezers heb ik dus ook allang mijn vertrouwen niet meer in gestoken. Ik ken mensen die een Philips CDRW kochtten en daar wilde Philips CD's nog niet eens in schrijven ! Zelf ken ik een persoon die in de CD-drive fabriek werkt in België. Het probleem met Philips is dat ze er hun eigen loopwerken voor ontwikkelen. Torenhoge ontwikkelingskosten, 6 maanden testprocedures en de concurrentie is al 2 generaties verder ! Philips was nog bezig met hun 48x toen 52x's al volop te krijgen waren, op RW gebied stond hun 10x loopwerk nog niet eens op punt terwijl er al 24x en zelfs 32x CDRW-drives waren.

Ook de CD-ROM-stations zijn vaak allesbehalve betrouwbaar. Vroeger gebruikte Philips ook Taiyo Yuden media voor hun CD's. Tot 8x, toen sloegen ze bij 12x ineens over naar budgetmerken. En de writers van hun waren al sinds de 3610 en 3600 niks meer waard. Mijn oude 3610 heeft het lang uitgehouden, maar alle ervaringen erna waren voor 90% slecht op gebied van CD-R(W)-stations, CD-R(W)-media en CD-ROM-stations.

Verwijderd

Race Eend schreef op 31 augustus 2004 @ 11:54:
Nooit meer een:

- Raptor 74GB 10.000rpm sata, absoluut níet stil, zelfs niet in een vantec vortex hdd koeler. Wel bloedsnel, maar met zoveel meer herrie dan mijn seagate maakte, het snelheids- en prijsverschil écht niet waard..
offtopic:
nu maar hopen dat ik hem gewoon in mag ruilen
En ook hier weer zo'n geval van 'Wat is dit nou weer voor opmerking'.
Hoort hier eigenlijk niet thuis, want als ik eerlijk ben...

Iedereen weet dat een Raptor tering veel herrie maakt. IEDEREEN. Dus zeker als je zo'n ding gaat aanschaffen moet je dat weten. Sorry hoor, maar dit is duidelijk een kwestie van 'niet goed geinformeerd' of zoiets als 'het voldoet niet aan je verwachting' maar het is NIET een reden om nooit meer iets van dat merk te kopen. Dat is hetzelfde als zeggen 'Nou, ik heb een Porsche 911 Turbo, maar dat ding maakt afgrijselijk hoge geluiden als ik stevig doortrek.'

Sorry hoor..... |:( |:( |:(

• Aham brahmasmi
RetepV schreef op 31 augustus 2004 @ 11:59:
IBM/Hitachi schijven.

Het afgelopen jaar zijn hier alle (het waren er 4) IBM 40GB Deskstar schijven één voor één kapot gegaan. En ik hoor dat de 120GB Deskstar versie die Hitachi nu maakt ook al niet zo best is.

Chaintech moederborden.

Aargh, wat een klote website hebben die lui, en drivers en BIOSsen worden ZO slecht geupdate. Ik heb hier meerdere Chaintech Socket 370 moederborden liggen die geen harddisk groter dan 32GB aan kunnen, maar geen nieuwe BIOS in sight.

Ik heb hier ook een aantal Asus P2B en P3B moederborden (slot-1 dus, echt oud) en Asus heeft netjes nieuwe BIOSsen uitgebracht, zelfs nog 4 jaar na dato.
Welke Deskstar bedoel je dan? GXP60 (en 75 dacht ik) zijn de bekende IBM Death Stars. Welke Hitachi 120 GB bedoel je dan? GXP180 of 7k250? Zijn allebei lekkere schijfjes en vooral de laatste. :9~

Verwijderd

a-open dvd speler, dvds werden veel te warm, kon niet alle dvds afspelen etc. Daarvoor ook al aantal a-open producten gehad bij klanten die ook niet erg lang mee gingen (mobo & video kaard). A-Open komt er hier niet meer in

en een logitech mx 1000 muis, zie topic wat over die muis gaat waarom (ding is niet waterpas)

en nog van die HD coolers. Die dingen hebben 2 HD's gesloopt. Power connector was er niet goed van ofzo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 12:56 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

*koop nooit meer een lexmark printer

Ik koop nooit meer iets van lexmark, heb 2 X73 printer/scanner gehad en de print kwaliteit was ver beneden de maat, en na korte tijd werkte de aansluiting niet meer, en werd het device niet herkent op verschillende pc's, ook al was ie daarvoor nooit aangesloten

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:01:
Als ik dit topic zo doorlees ben ik bang dat ik mij ga bekeren tot een playstation of gamecube :+ .

Ontopic : ik koop nooit meer maxtor harde schijven.
Ooit twee gekocht, de eerste begaf het al na twee weken -> RMA. Netjes een nieuwe gekregen. De tweede begaf het na een goeie maand, ook RMA. Hierna zijn beide RMA schijven kort na elkaar uitgevallen en zijn ze naar maxtor gestuurd. Ook deze schijven hebben later weer problemen gegeven, gelukkig niet in mijn machine, ik was al zo verstandig geweest ze weg te geven.
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 11:17:
Ik koop geen maxtor HD's meer, van de 20 harde schijven die ik ooit heb gehad zijn alleen 2 maxtors ooit kapot gegaan. Van elk ander merk werken alle HD's nog goed, zelfs de 2 en 10 GB modellen van Samsung, Seagate en IBM.
Idem.

• Flex
  • Laatst online: 13:37
Koop nooit meer MSI produkten. :r
Heb al een tijd een bluetooth dongle waar een activatiecode voor nodig is om de software te installen,dit gaat via mac adress van dongle die je moet opsturen om de code te krijgen.
Na 4 weken mailen nog geen code gezien. :r

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

bille

Don't call me Buff

hmjah Ati R8500LE .. ondanks alle goede geluiden waren de drivers zwaar brak op mijn systeem. Bij een maat van me draait dat ding nog steeds soepel als een deurkruk :(

Maxtor ben ik ook vanaf gestapt. Ze zouden ow zo snel zijn e.d. Praktijk: lawaai & 3 HD's in 1/2 jaar tijd dood gegaan..

Onbekendmerk V2 radiator. Ding heeft een luchtdoorstroming van een betonnen muur. Volgende keer gewoon een goeie BlackIce.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tegenwoordig wordt er volgens mij niet echt troep meer verkocht... Ik heb natuurlijk ook wel es wat kapot gehad, maar de neiging om het nooit meer te kopen heb ik nog niet vaak gehad.

Enige is eigenlijk een router van Sweex. Soms doen online games enzo het niet meer en moet je hem eerst resetten voor het weer werkt... En bij bepaalde acties loopt ie soms ook helemaal vast. Niet echt praktisch als het ding op de kamer van een huisgenoot staat die dan altijd net niet thuis is :(
Die Sweex is eigenlijk het enige wat ik nooit meer zal kopen of iemand anders zal aanraden.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 zal NOOIT meer een printer kopen boven de 50 € !!!

Als je nieuwe inkt nodig hebt koop je gewoon weer een nieuwe :Y) cheaper enzo....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:43
Ik koop nooit meer Trust en Sweex.

De spycam van Trust was zo verschrikkelijk brak dat als ik het ding vastpakte hij al wazige beelden ging geven.

Sweex is een merk dat bijna net zo erg is, ik had er een keer een ramplank (aka toetsenbord) van gekocht. Na 2 weken zat de spatiebalk al los, het is ZO brak dat als je het toetsenbord omkeert de toetsen er bijna uitvallen :?...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• jotheman
  • Laatst online: 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Nevernooit meer Seagate HD's voor mij, heb er 2 gehad... Één en al problemen, 2x RMA en alsnog geen goede schijven, werkelijk... Ik zweer bij Hitachi (gewoon omdat die 't bij mij, in tegenstelling tot andere mensen blijkbaar, altijd prima hebben gedaan :)).
En nooit meer MSI videokaarten, mijne was gaar, streepjes en blokjes over 't beeld (DOA). Dus RMA erop via de winkel. Degene die ik terugkreeg was nog veel erger, die draaide niet als er videokaartdriver was geïnstalleerd én een chipset (AGP/GART driver), dus dat was 'n lekkere aankoop... Maar verkocht aan iemand die er (alsnog) op vooruitging vanaf zijn Geforce 1.

I see dead pixels...

Verwijderd

Ton koopt nooit meer een iiyama beelscherm, ik heb hier een vision master 1403. Elke keer als het scherm uit gezet is, moet ik weer de gehele instellingen goed gaan zetten. Daar ben je toch minstens weer 3 minuten mee bezig als je het goed wilt gaan doen.

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:40
nooit meer: een epsonprinter (vaste printerkoppen etc.)
nooit meer: een draadloze muis zonder oplaadunit

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42
Het enige waar ik misschien een heel klein beetje spijt van heb gehad is m'n Acer 19"TFT monitor met 25ms. Toen gekocht voor 700, en m'n Iiyama 903DT verkocht voor 200,-

Waarom?
Omdat de Iiyama 1600x1200 op 100Hz aankon, en geen ghosting had.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

IBM: ik heb er 2 gehad, zijn allebei doodgegaan.
Trust: alles doet goedkoop aan en is van slechte kwaliteit. service is ook nog eens slecht.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tja, dan reageer ik ook maar 's met m'n brakke ervaringen vd IBM 60GXP :), die dingen zijn gewoon gemaakt op stuk te gaan lijkt wel. Verder eigenlijk nooit echt veel problemen met hardware, misschien omdat ik voor een aankoop behoorlijk wat research probeer te doen. En voor ieder stukje hardware heb ik nu wel zo ongeveer mijn favo fabrikant gevonden.
Alleen Plextor CD writers zijn mij slecht bevallen, al paar van stuk gehad. En dat vind ik voor de prijs toch wat minder fijn. Met de Lite-On die ik nu heb geen problemen, en och, mocht die het begeven, dan is vervangen tenminste goedkoper dan bij een Plextor. Maar ik heb Plextor toch een 2e kans gegund :).
Wat echter niet wil zeggen dat ik nooit een gokje waag, zo ga ik eerdaags weer een AMD configuratie bouwen voor bij de TV (HTPC), heb al sinds die mooie AMD 486/133 geen CPU van hen meer voor mezelf gebruikt. Wel voor andere, en het werkt altijd prima, hangt natuurlijk mede van board en chipset af. Hoewel er misschien niet veel zullen geloven dat die oude AMD perfect liep op een SiS chipset :D. (weet helaas niet meer welke, er kon zowel AMD als Intel op, en had net PCI).

[ Voor 41% gewijzigd door _XipHiaS_ op 31-08-2004 13:35 ]

• uJay
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09-2021
Nooit meer Maxtor schijven. Na een maand al een ontzettende toename van geluid, en nu echt een drama. Een andere schijf als naar 2 weken Rma. Gelukkig werd er aangeboden deze schijf te vervangen voor Samsung schijfje. Daar super ervaringen mee.

Nooit meer trustspul. Ziet er ongelooflijk cheap-ass uit. Muizen muizen niet lekker. Toetsenbord toetst niet lekker.
Overingens wel een Trustscanner die super is. (zal wel geen trust zijn??)

Geen Club3D ati kaarten meer. 9500 nonPro defect 3 weken buiten garantie. 9800se AIW zelfs zonder Pro-hack al artifacts bij eerste installatie. Geruild voor Asus 9600XT, die weer wel perfect.

ASUS problemen??? IK NIET
2 Moederborden, 2 videokaarten van dit merk, nooit problemen mee gehad.

MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik koop nooit meer een Abit moederbord, dat ding is rete instabiel.

If it aint broke, fix it till it is!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 18:14
Ik koop nooit meer iets van Nintendo.
Nintendo heeft voor mij afgedaan al sinds de N64 eigenlijk maar had toch een GayCube gekocht. Ik vindt Nintendo bizar slecht omdat er zo weinig goede games uitkomen. Natuurlijk zijn er toppers voor de GameCube maar die komen (bijna) allemaal uit de Nintendo stal.

Ook qua diversiteit vindt ik het echt mager. Wat het probleem was voor de N64 heeft zich flink doorgetrokken naar de GC... Namelijk geen RPG's of sportspellen of lekkere goede vechtspellen. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet meer zoveel op consoles speel (Pc roelezzz big time, zelfs voor games) maar af en toe bij vrienden nog flink los kan gaan met Tekken 4 of Unreal Championship. >:)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Leuk om te lezen hoeveel personen wel niet problemen hebben met bekende merken :9

Eén ding is zeker, hier komt nooit weer iets van Samsung weer in huis :( service is een regelrechte ramp.

zie ook:
Samsung tikt
Samsung deugt niet

Ik had na de 2de week na aanschaf major probs met de monitor, eerst tikte ie en daarna werd het beeld 3 dubbel (convergentie fouten oid) :/
Gelukkig is het na de 5de keer heen & weer wel goed *zucht*

Maar de Samsung SyncMaster 753dfx heeft inmiddels plaatsgenomen voor een Iiyama ProLite E431S-B :)

En verder met andere merken heb ik vrij weinig tot geen problemen mee gehad *afkloppen*

offtopic:
Een rijtje waar ik wel goeie ervaringen mee heb zijn de volgende:

-AMD (CPU duh! :9 )
-Asus (videokaart & moederbord)
-Sony (dvd speler, cdrom & brander)
-Logitech (luidsprekers, 2x toetsenbord, 2x muis & joystick)
En Aiwa (=Sony) maar dat valt buiten computerspul

edit:

toevoegsel

[ Voor 20% gewijzigd door rlkz op 31-08-2004 14:10 ]

I browse with Vivaldi

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 23:09
Ik koop nooit meer iets van trust... Spul valt half uitelkaar op het moment dat je het koopt, drivers zijn ronduit slecht... en dan niet te spreken over het design/kleurgebruik :X van Trust..

Verder geen SuperFlower voedingen voor mij meer, mn vorige heeft 3 inverters en een FX 5900XT opgeblazen

MSI = ook niet gewenst hier thuis. Niets dan ellende gaf dat bord, instabiliteit maar vooral slechte prestaties. Bordje draait atm in een 1600+ servertje, maar je moest absoluut niet proberen om een leuke 3Dmark score/leuk aantal FPS met dat bord te halen. :(

offtopic:
Verder heb ik hele goeie ervaringen met
Asus (3 moederborden)
LiteOn (2x cdrw, 3x dvd, 1x cd)
AOpen (3 vga kaarten)

In tegenstelling tot anderen hier op t forum :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door SyS_ErroR op 31-08-2004 13:43 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De meeste IK KOOP NOOIT MEER dingen zijn toch echt 2/3de exemplaristische problemen. De ene heeft probs met Asus, de andere niet (ik heb nu Asus maar volgende wordt geen Asus meer ivm. garantie), sommigen met Abit, Maxtor, IBM (te verwachten, de 60GXP serie...),...

Trust/Target is unaniem slecht bevonden wel :D

Zou eens wat toffer zijn als het wat onderbouwd werd ipv. exemplaristische problemen aan te duiden. Er zijn meer mensen tevreden met Iiyama maar toch een deel ertegen. Dat kan iedereen ook wel raden dat er wat slechte exemplaren zijn. Defect gaan buiten garantie is ook niet echt iets waar het merk veel aan kan doen.

My 2 cents.

Verwijderd

Vinnie84 schreef op 31 augustus 2004 @ 13:35:
Ik koop nooit meer iets van Nintendo.
Nintendo heeft voor mij afgedaan al sinds de N64 eigenlijk maar had toch een GayCube gekocht. Ik vindt Nintendo bizar slecht omdat er zo weinig goede games uitkomen. Natuurlijk zijn er toppers voor de GameCube maar die komen (bijna) allemaal uit de Nintendo stal.

Ook qua diversiteit vindt ik het echt mager. Wat het probleem was voor de N64 heeft zich flink doorgetrokken naar de GC... Namelijk geen RPG's of sportspellen of lekkere goede vechtspellen. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk niet meer zoveel op consoles speel (Pc roelezzz big time, zelfs voor games) maar af en toe bij vrienden nog flink los kan gaan met Tekken 4 of Unreal Championship. >:)
Beetje zelf schuld hé?
Ninteno richt zich voornamelijk op kids t/m 14.
Vandaar dat geen ingewikkelde rpg's en vechtspellen.
PS2 en xbox hebben een oudere doelgroep vanaf 16. Dus die hebben wel meer geweldadige en "ingewikkelde" spellen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:08

Piggen

Lekker bakkie

Nooit meer een DVD-speler van Lite-On. Ten eerste maken die dingen een hoop herrie en ten tweede ging op een gegeven moment het laatje niet meer open, waardoor ik het ding moest openschroeven om mijn DTM Race Driver 2 DVD te kunnen verwijderen.
Ik heb nu een LG en dat bevalt beter.

Nooit meer een netwerkkaart met Realtek chip. Trager dan anderen en het vreet meer resources.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 13:41:
[...]

Beetje zelf schuld hé?
Ninteno richt zich voornamelijk op kids t/m 14.
Vandaar dat geen ingewikkelde rpg's en vechtspellen.
PS2 en xbox hebben een oudere doelgroep vanaf 16. Dus die hebben wel meer geweldadige en "ingewikkelde" spellen.
Mario Party 5 en Mario Kart zijn anders serieus populair in mijn vriendenkring en we zijn tussen 16 en 25 jaar. Maar idd. Nintendo treft geen schuld omdat het niet zijn smaak is. Was hij zelf ook achter kunnen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 31-08-2004 13:50 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

/me All_by_myself koopt nooit meer......

* Aopen spullen. Ik heb zowel moederborden, als DVD/CD spelers gehad en altijd brak. Te veel lawaai, CD's werden echt warm en veel CD's waren onleesbaar daarin. De moederborden zouden van uitstekende kwaliteit zijn, maar die van mij waren net even brak... Zul je altijd zien.

* Dure merkapparatuur. Ik heb jarenlang dure merkenspullen gekocht zoals Abit, Epox, Asus en Pioneer maar tegenwoordig zijn de grootste budgetmerken meer dan genoeg voor mij. Niks ten nadele van de duurdere merken, alleen de meerprijs weegt niet tegen de extra kwaliteit op.

* Goedkope computerkasten. Ik heb mij net even te vaak opengehaald aan die krengen. Voor anderen wil ik nog wel eens zo'n kastje in elkaar zetten, maar ik zweer bij Chieftec kasten.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.