Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MISKOOP]Ik koop nóóit meer een..... omdat.... [deel 2]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.402 views sinds 30-01-2008

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 20:10

jep

Mijne hele serverpark draait met succes maxtor (knockknock), gaat om een stuk of 30 disks. Geen problemen gehad, nog nooit. :P

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 11:29
Als ik dat zo lees hier begint Maxtor een tweede Seagate te worden: Sie geht oder sie geht nicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruuddie op 01-11-2004 07:34 ]

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik koop nooit meer een Adaptec (2904cd) SCSI kaart. Hij heeft problemen met de Iomega Zip Plus, als ik een SCSI CD-ROM of SCI HD eraan hang. Maar dit probleem kwam niet op een Blizzard SCSI-kit (Symbios) en op de Squirrel PCMCIA SCSI kaarten voor. (Beide Amiga hardware).

Verder wil ik geen Abit videokaart meer, had een TNT2 M64 kaart. Die kaart gaf erg brak beeld op een resiolutie van 1024x768 @ 75 MHz. De Geforce 2MX van Asus en TNT van Diamond gaven beter beeld, totdat ik een Ati Radeon 8500le van Hercules kocht. :)

[ Voor 1% gewijzigd door amiga1260 op 01-11-2004 08:07 . Reden: tikfoutje ]

Verwijderd

Ik verkoop erg veel budget computersystemen. Deze zijn vrijwel allemaal uitgerust met 40 GB Maxtors en een PC-Chips moederbord.
Goedkope onderdelen maar ik ben er uitermate tevreden mee, de PC-Chips moederborden draaien superstabiel en ook nog eens onverwacht snel. Ookal wil ik lage prijzen kunnen bieden, kwaliteit staat op de eerste plaats, anders krijg ik het veel te druk met RMA's. Ik heb nu alle PC's binnen het bedrijf zelf ook gewoon draaien op PC-Chips/Maxtor!
Gemiddeld verkoop ik 17 systemen per week met een Maxtor 40 GB HD, dat komt tot en met week 44 uit op 748 stuks en ik heb er dit jaar nog geen enkele van terug gehad. Vorig jaar één exemplaar op het hele jaar! Dat terwijl ze maar 40 euro per stuk kosten, ik ben Maxtor fan.
Ook Sweex routers werken meestal prima, inderdaad begin dit jaar een paar terug gehad die je steeds moest resetten maar de laatste tijd doen ze het allemaal erg goed. Zeker de draadloze routers zijn erg goed, super bereik voor een prima prijs, ik heb mijn eigen Linksys accesspoint en Asus WL500G inmiddels weer vervangen door Sweex exemplaren.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

vreemd, ik gebruik al jaren alleen maar maxtor en werkelijk Nooit problemen mee gehad, idem voor qtec en asus.

wel nooit meer: intel processoren. heb een PIII 800 gehad tussen de amd's door en dat hielp me acuut herrineren waarom ik amd zo vind heersen.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

trust digicam die 2mp interpoleert naar 4mp :D
hij verziekte alle fotos qua contrast en kleuren, maardankzij dat heb ik wel een van mn mooiste silhouettefoto's kunnen maken, gewoon omdat t zo'n k*tcam was.'

kijk maar:

http://www.photosig.com/g...ew?id=774501&forward=user

verder: een merkloze router (binnenwerk d-link ofzo), die iedere dag een keer verdween uit het netwerk en dan niet meer te pingen was. alleen een harde reset werkte.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:08
Trust in zijn algemeen komt er bij mij niet meer in. Heb in het verleden eens een geluidskaart gehad (door iemand anders gekocht), maar kreeg deze voor geen mogelijkheid aan het werk. Tijdje terug iemand geholpen met nieuwe computer waar oude modem (Trust) weer in moest. Werkte niet dus maar ander noname modem er in en klaar is kees.

Verder slechte ervaringen met Litec (Aldi) cd's.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 17:11
ik koop nooit meer een Xerox printer want dat grote print/scan/fax apparaat dat hier staat was binnen kortste keren defect, maakte een ongelofelijke herrie, was meer een orgel dan een printer als je hoorde wat voor geluiden die maakte, na tijdje kon ie papier niet meer pakken, printe rare tekens, veel vage errors waarbij de oplossing was om stekkers eruit en er weer in te doen en uiteindelijk is er een papier helemaal in vastgelopen en is hij klaar voor de schroothoop.. dag dag orgel

[ Voor 5% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-11-2004 08:45 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik koop zeker geen Western Digital harde schijven meer. Had er 4 of zo, en daarvan werkt er nog maar 1.. -DENK IK-. Vind ik absoluut onacceptabel. Ik hou't wel bij Maxtor, of beter nog, bij Seagate. Heb een Maxtor harde schijf dat 1 slechte sector heeft, maar daarna nog jaren volhoudt, hij werkt nu nog steeds. En deze Seagate harde schijf werkt ook lekker. Seagate heeft het altijd goed gedaan voor mij.

Ik neem zeker ook geen Medion. Mijn broer en vader zijn beiden dol op dat Aldi spul, maar ik heb er alleen maar last van.. want wie moet de troep van mijn vader fixen? Juist ja, ik! En dat was nogal vaak! En de Medion monitor die hij heeft gekocht mag dan wel 19" zijn, maar god man.. hij is zo BOL! En daar moet ik dan naar turen! Geen Medion voor mij!

Oh, en absoluut geen Trust! Behalve als het een goedkope wireless keyboard is, dat gaat nog wel. Maar deze Trust camera die ik gratis kreeg zuigt als de neten. Besides, het is een overduidelijk 'goedkoop merk', en dat kan ik niet erg waarderen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Ik koop nooit geen HP printer meer, had een G55 all in one ding gekocht. Weigert gewoon volle/niewe cartridges te accepteren, bovendien zijn die cartridges asociaal duur :( . Ik heb nu canon en ik moet zeggen dat is echt stukken beter, de printer is bloedsnel ziet er goed uit en ik hoef niet alle kleuren te vervangen als er slechts 1 op is.

Ik koop zeker wel samsung spinpoint harddiscs, lekker stil worden niet warm en je kan ze vanaf 1.50 meter op een marmeren vloer laten stuiteren en ze werken nog steeds >:) (tijdens installeren vielen ze van de tafel en aan de klappen te horen dacht dat het onmogelijk zou zijn dat ze dit zouden kunnen overleven).

Verwijderd

ik koop ook nooit meer een olivetti inkjet printer. hij was maar 39 gulden bij de postbank destijds, maar de inkt gaat nog geen 2 weken mee! (te weinig inkt, en als je zuinig doet droogt ie uit)
wat ik WEL voortaan koop is een laserprinter, heb nu een HP 6p laser. hij print alleen zwart-wit maar ik heb denk ik al 20.000 printjes gemaakt en heb maar 1x de toner hoeven vervangen (en die was nog goedkoop ook, 45 euro incl verzenden). nooit papierstoringen, streperige prints, slechte kwaliteit, of uren wachten: altijd allemaal top! en als ik kleur wil printen doe ik dat wel op mn werk ofzo. voor mij geen inkjet meer!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pinnacle TV Pro kaarten .... de software is zo brak! En nooit weer een KT266 chipset op wat voor board dan ook. Nog nooit zo veel apparaten op 1 irq gehad .... Ja hoor windows lost dat wel op, nou .... Echt niet dus....

Western Digital harddisken ... 2x 40gb in raid 0 ... Normaal gaat er 1 stuk, bij mij 2 ... Jammer joh....

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Blasterxp schreef op 01 november 2004 @ 09:12:
Pinnacle TV Pro kaarten .... de software is zo brak! En nooit weer een KT266 chipset op wat voor board dan ook. Nog nooit zo veel apparaten op 1 irq gehad .... Ja hoor windows lost dat wel op, nou .... Echt niet dus....

Western Digital harddisken ... 2x 40gb in raid 0 ... Normaal gaat er 1 stuk, bij mij 2 ... Jammer joh....
Als er "normaalgesproken" 1 kapotgaat in raid 0 heb je toch al zowiezo een probleem :p

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:15

sapphire

Die-hard pruts0r

Sitecom routers, Ik zit nu al aan me 3e sitekom router dit jaar en deze begint ook steeds vaker kuren te vertonen zoals wegvallen ed. :(

Gabriël AM5

Verwijderd

Ik zal nooit iets kopen van asus!!!! 8)7

Op dit moment op mijn stage heb ik al een aantal computers gebouwd met 9 van de 10 keer dat het Asus moederbord geen teken van leven geeft |:(
Dus asus zal er bij mij nooit inkomen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:30
QTEC en Sweex behuizingen... Ze zien er op het plaatje heel leuk uit, maar als je ze thuis krijgt, lijkt het alsof er bij de TPG een stel debielen werken die hele dagen op je pakketjes staan te springen...
verder zijn de PSU's in die kasten enorm brak. Bij een beetje PC worden ze veel te warm, bij een simpele Duron 1600 trekken de Sweex PSU's het al niet meer :X
Voor mij alleen nog maar AOpen kasten: niet duur, maar wel voldoende kwaliteit (ja, er zijn betere, maar nee, daar ga ik niet voor dokken)

Verder alles waar AOpen op staat, behalve de kasten dan. 52X CD-ROM spelers die geluiden maken alsof ze je CD elk moment kunnen opknallen, CDs die eruit komen met krassen, etc. Gelukkig nog net geen 56X, want dan krijg je em idd in 1000 stukjes terug. Heb ooit een DVD speler van AOpen gehad die bij invoeren van een audio CD of een DVD zo enorm hard opspinde dat de HDD een headcrash maakte (normale CDs ging wel gewoon goed, dus ik stond vreemd te kijken toen klant dat ding terugbracht met "volgens windows is mijn hdd kapot, kwam nadat ik CD invoerde")

Harddisks is weinig over te zeggen, heb veel Maxtor geleverd, redelijk wat van teruggekregen. Seagate zijn iets duurder, maar procentueel gezien evenveel van teruggekregen (ik verkoop amper seagate). Veel goede ervaring met de RMA service van zowel Maxtor, IBM, WD en Seagate. IBM ooit 2 disks van gehaald, allebei binnen een maand kapot. Heb een tijd gewacht met opsturen, heb nu mooi 180GXPs teruggekregen voor die dingen, die doen het nog steeds. Kan wel gaan zeggen dat merk X en merk Y brak zijn, maar elk merk heeft zn uitval. Op dit moment doe ik meer met Samsung, tenslotte was die headcrashende disk met die AOpen DVD ook een samsung, en die leeft nog steeds :). Ik kan weinig zeggen over samsung, heb nog te weinig disks gehad van dat merk.

Verder TwinMOS geheugen. Het heeft een merk, het kost meer geld dan naamloos geheugen, maar er zit blijkbaar geen SPD chip op (kon em niet vinden op de laatste DDR400 reep die ik kocht). Vervolgens stop je dat ding in een bord met een SiS chipset en kom je erachter dat je systeem niet start. Geen piep, nix... Andere reep met SPD erin, gewoon werken. Reep ernaast, werkt ook, want het lift mee op de SPD van naamloze reep die ernaast zit :X

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 16:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

_JGC_ schreef op 01 november 2004 @ 09:42:
Op dit moment doe ik meer met Samsung, tenslotte was die headcrashende disk met die AOpen DVD ook een samsung, en die leeft nog steeds :).
Uhm, bij een headcrash beland de schrijfkop fysiek _op_ de oppervlakte van de schijf. De schijf en de schrijfkop zijn dan allebei voorgoed naar de klote

Ik heb wel hele goede ervaringen met Seagate. Zon beetje alle schijven die hier nog leven zijn van seagate, van een 45mb IDE dingetje tot een hele stapel 13.6gb barracudas. Ik heb ook een keer een seagate (waarvan ik dacht dat ie dood was) van 2 meter in een stalen prullenbak gegooid, toen weer aangesloten en het ding deed het nog. _/-\o_

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik koop nooit meer Asus. Ik heb nu in een maan 4 dode Asus moederborden gehad, waarvan 2 doa. Ik heb deze maand 2 Asus moederborden gekocht, allebij doa.

spontaan dood:
Asus A7N8X rev 2.0
Asus A7V-e

doa:
Asus A7N8X-e deluxe
Asus A7V 600-X

In mijn eigen PC zit nu een DFI moederbord, die werkt wel gewoon goed, daar ga ik denk ik meer van kopen.

• Boushh
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Joepie: kan ik eindelijk mijn grootste ergenis eens kwijt _/-\o_

Nooit meer een AMD moederboard met een VIA chipset erop...

Het begon allemaal terug in eind/begin 2001/2002 toen ik mee mocht doen aan een PC Prive project. Onderdeel van mijn bestelling was een AMD XP2000+ en een Soltek AMD board (weet het type niet meer). Bij binnenkomst bleek het niet te werken. Hoewel achteraf de CPU stuk bleek te zijn toch een ASUS A7V266-E gekocht.

Op een of andere manier draaide het toen al niet helemaal lekker, het liep gewoon niet vloeiend.

6 maanden later bouwde ik een PC'tje voor mijn broertje met een XP1700+ en een ASUS A7V266-C. Dat Moederbord was gewoon sneller en vloeiender dan de A7V266-E. Dus een paar maanden later een A7V333 gekocht. Maar die overleed tijdens een BIOS update.

Dus een A7V8X gekocht. Die liep voor een tijdje goed. Toen hield spontaan de PC van mijn ouders er mee op (Packer Bell, standaard en nooit wat mee gerommeld). Daar zat een MSI bord in. Ik naar de winkel om een nieuwe te kopen, alles omgeprikt en werken.

2 maanden later, MSI moederbord weer stuk. Wilde die A7V266-E er in zetten (had ik tussen die A7V333 en A7V8X nog gebruikt als tijdelijke oplossing). Maar die deed helemaal niks meer. Dus toen maar een A7V8X-X gekocht. Die arrriveerde samen met een XP2600+ (ter vervanging van mijn XP2000+). Maar toen ik die op mijn eigen A7V8X wilde proberen deed dit MB het in eens ook niet meer. Dat waren binnen 2 maanden tijd 2 MSI borden en 2 ASUS borden.

Overigens heeft die PC Prive project PC nog geen dag lekker gedraaid. Hij was orgineel Hfl. 5500,-. En ik heb nagerekend dat met al die MB's en een fortuin dat ik heb uitgegeven aan voedingen en ventilatoren omdat die koel en stil te krijgen (ook nooit gelukt) hij in totaal zo'n Hfl. 10000,- piek heeft gekost !!!

Uit ellende had ik tussendoor een P4 systeem gekocht, en die draaid nog steeds als een tiet. Ook al heb ik daar ook al flink mee lopen rommelen.

ASUS Moederborden koop ik nog steeds, en buiten die hierboven genoemde exemplaren verder nooit last mee gehad. Maar ik heb het nooit voor elkaar gekregen om een AMD met een VIA Chipset fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Zo'n systeem loopt lang niet zo soepel als een Intel systeem.

Oh ja, die drivers van VIA werden ook met de release erger....

En Samsung DVD spelers (voor in de compu) ook een ramp. Nog nooit 1 DVD met fatsoen op kunnen afspelen..

Even als tegewicht tegen al die negative Maxtor berichten: Gebruik ze al 5 jaar en heb er pas eentje met een probleem gehad. Heb dan ook in mijn nieuwe systeem weer gewoon Maxtor's gezet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Boushh op 02-11-2004 00:45 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Blasterxp schreef op 01 november 2004 @ 09:12:

De software van Pinnacle is brak ja, maar daar heb je Dscaler voor :o

He who controls the Spice, controls the Universe.

• wisselwerking
  • Laatst online: 23:08
Waarom blijf je dan ook zo hardnekkig vasthouden aan via. Nooit van Nforce gehoord? O-)

Verwijderd

Plextor optical.........

Mijn toen retedure 8432 IDE Plex gaat na 2 jaar en 1 maand kaduuk |:( en Plextor Belgie zegt doodleuk da's lullig koop maar een nieuwe...........

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 08:18 ]

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Nooit meer een Dell of Compaq. 1e is niet te overklokken, heeft eigen bios zonder normale instelmogelijkheden. 2e brandde voeding van door die voor minimaal 100 (!) euro te vervangen blijkt.

Qua hardware nooit meer een logitech joystick. Mooie layout, maar nergens goed mee te spelen. Of een combikaart zoals de gecombineerde audio/videokaart destijds van Escom (nu van Vobis, en da's weer van het moederbedrijf van Mycom ;)). Alleen maar conflicten met interruptjes en irq'tjes.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07 11:16
Ik koop nooit meer een draadloze Trust muis. Eerst eentje met een bal gehad, daar moest je binnen 1 meter recht voor blijven zitten. Daarna 1 optische, die had soms slecht ontvangst (schokkerig over het beeld) en de baterij moest zo ongeveer om de dag in de lader. Heeeeel irritant als je net lekker aan het gamen bent.
Heb nu gewoon een optische microsoft bulk muis aan een draadje en hij werkt geweldig: beter en goedkoper.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 01:53
Zeker de draadloze routers zijn erg goed, super bereik voor een prima prijs
Mja, helaas heb je daar niet veel aan met brakke firmware release en het ontbreken van support bij sweex (lees: je hoort nooit meer wat van ze als je contact met ze probeert op te nemen)

Ik zelf zal nooit meer iets van toshiba kopen nadat ze weigerde om de windows versie terug te nemen die meegeleverd werd bij mijn notebook

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:30
mentalmadnizz schreef op 01 november 2004 @ 14:52:
[...]

Uhm, bij een headcrash beland de schrijfkop fysiek _op_ de oppervlakte van de schijf. De schijf en de schrijfkop zijn dan allebei voorgoed naar de klote.
In dit geval kreeg ie een oplawaai van de DVD speler en schoot ie met zn koppen naar een plaats waar ie niet thuishoort, om vervolgens luid klikkend als een dooie IBM Deathstar 75GXP te gaan melden dat ie kaduuk is. Stroom eraf en er weer op... werkt gewoon weer :P
Ik heb wel hele goede ervaringen met Seagate. Zon beetje alle schijven die hier nog leven zijn van seagate, van een 45mb IDE dingetje tot een hele stapel 13.6gb barracudas. Ik heb ook een keer een seagate (waarvan ik dacht dat ie dood was) van 2 meter in een stalen prullenbak gegooid, toen weer aangesloten en het ding deed het nog. _/-\o_
Heb al diverse disks naar Seagate gestuurd voor RMA. Moet wel zeggen dat ik de beste ervaring heb met Seagate als het op RMA afhandeling aankomt: gewoon serienummers intikken, alles in een doos kwakken met de juiste verpakking en dan in 1x opsturen. Vervolgens na een kleine week gerepareerde schijven terug. Bij Maxtor mag je dan 5 losse RMA's aanmaken, 5 bonnen printen en hopen dat ze 5 RMA's in een doos accepteren...
Wat betreft onverwoestbaarheid van seagate: heb nog zo'n ST3243A pantserding uit de 486 tijd in een gereedschapskist liggen. Is een hamer en diverse andere troep op gevallen, ding zit vol deuken, maar het ding blijft gewoon werken :P

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 15:55

AMDFreak

Intel is zo..

Nooit meer WD voor mij omdat, HD Crash.. was toen nog een n00bje.. dus ik terug naar de winkel.. ja.. je bent alles kwijt.. we zullen een andere hd voor je inbouwen ;) was een maxtor en die draaide perfect *nu nog steeds overigens*

Heb dan ook inmiddels 8 Maxtor HD's in me pc hangen.. totaal geen problemen mee ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

AMDFreak schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:26:
Nooit meer WD voor mij omdat, HD Crash.. was toen nog een n00bje.. dus ik terug naar de winkel.. ja.. je bent alles kwijt.. we zullen een andere hd voor je inbouwen ;) was een maxtor en die draaide perfect *nu nog steeds overigens*

Heb dan ook inmiddels 8 Maxtor HD's in me pc hangen.. totaal geen problemen mee ;)
Je koopt nooit WD omdat 1 hardeschijf bij jou gecrashed is?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Modbreak:bedankt voor deze nuttige bjidrage :/

[ Voor 78% gewijzigd door Oscar the Grouch op 26-11-2004 08:50 ]

Hallo met Tim

• GewoonNico
  • Laatst online: 24-11 11:18
Trust is bij mij een merk dat er nooit meer in komt. Zwaar slechte drivers trage shit en onnozelig "Install drivers first!" gedoe irriteerd mij aan trust.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

* janklp Koop nooit mee batterijen van varta, ze halen het niet bij gp's

Verwijderd

Twisted schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:36:
[...]

Je koopt nooit WD omdat 1 hardeschijf bij jou gecrashed is?
Jij koopt elke dag een nieuwe HD ofzo ?

Verwijderd

ik koop nooit meer: een biertje, ben namelijk ontzettend brak.

verder: de gebruikelijke Trust zooi (digicams voorop)

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:53:
[...]

Jij koopt elke dag een nieuwe HD ofzo ?
Ik schrijf niet een hele merk af alleen omdat 1 hardeschijf kapot is gegaan.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18

Maximus

There is no substitute

Voor mij ook Maxtor:

2x een 80gb 8MB Cache schijf terug gebracht, spinde niet meer op. En data ook gelijk verloren.
Trust spul, maakt niet uit wat, het motto thuis van trust is geworden "Trust?, wel trusten"

PhD i.o.

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:16

AzzKickah

06-CENSORED

Ik koop _NOOIT_ meer een CD-RW/DVD combo-drive van NU, omdat dat butt-ding van mij vaak net doet alsof-ie brandt... Dan heb ik aan t eind gewoon nog een lege CD :?
En ook omdat ie niet normaal CD's kan lezen :? :( Ik kan bijvoorbeeld NFSU2 niet installeren, omdat ie gewoon de hele tijd een schrapend geluid blijft maken :(

Volgende week haal ik mij meteen een andere!

Verwijderd

Nooit meer kruidvat condooms! Heb een kind nu...

En nooit meer target randapparatuur... kwaliteit van nop; te goedkoop om serieus te nemen.....

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23-11 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Maximus schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:06:
Trust spul, maakt niet uit wat, het motto thuis van trust is geworden "Trust?, wel trusten"
Ik dacht dat het iets was als:

Trust nothing/no one. :P

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
Ik koop nooit meer een sweex netwerkkaart :|

Verwijderd

En ik koop nooit meer een a-open cd-rom drive 56* :/

A-open stond bij mij altijd wel bekend om zijn goede voedingen enz. maar ik heb drie cd-rom drives van hun in mn pc gehad in twee weken :/
Tis inderdaad een poos terug (nu koop je alleen nog maar dvd-drives als je iets nieuw s koopt) maar ik heb er mijn afschuw aan overgehouden.
/me heeft nu alweer een half jaar een mooie asus dv drive in zijn pc-tje zitten :Y)

En voorlopig komen dr ook geen antec voedingen meer in... jaja, ik weet het, goed merk. Nou, je praat wel anders, als er een straal vuur uit je voeding komt (die 2 1/2 maand oud was) ja, ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt , maar tis echt zo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 17:20 ]

Verwijderd

Twisted schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:29:
[...]

Ik schrijf niet een hele merk af alleen omdat 1 hardeschijf kapot is gegaan.
ja dat snapte ik al.
ik bedoel dus : je koopt niet elke dag een HD, dus als een keer 1 schijf van een bepaald merk bij mij kapot gaat, dan pak ik de volgende keer toch echt een ander merk.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik koop nooit meer een Sweex 10/100 Mbit switch. Waarom niet? Ik werd eergisteren wild omdat bij mij thuis de helft van de tijd iets mis was met een of andere netwerkverbinding.
De layout bij mij thuis is zo:
ADSL -- speedtouch -- 10mbit hub -- (coax) -- 10 mbit hub -- (UTP) -- sweex 10/100 mbit switch -- computers
Op gegeven moment kon ik van de computers wel de speedtouch pingen, maar pingen onderling ging niet, of met een packetloss van > 90%. Ik was wat aan het installeren en dat was zo godvergeten traag, daar werd je echt gek van. Uiteindelijk de Sweex er tussenuit gehaald en alle computers op de 10 mbit hub gezet, alles werkt perfect (alleen een beetje langzaam natuurlijk). Gisteren nog even de Sweex geprobeerd, hij maakt een paar seconden een gek zoemend geluid als je hem aanzet, doet dan wel een of andere zelftest (alle ledjes knipperen een keer) maar als je een computer op een willekeurige port inprikt dan knipperen de drie link/collision/100mbit ledjes elke 5 seconden heel kort maar link geven doet hij dus niet.

Leeftijd? 1 jaar en 9 maanden. Moet nog even uitzoeken of ik er 1 of 2 jaar garantie op heb. Wat het ook is, binnen twee jaar hoeft een hub van mij niet te sterven en los daarvan heb ik 4 andere 10 mbit hubs in huis liggen die stuk voor stuk veel ouder zijn. Kut Sweex.

[edit]
Even typenummer opgezocht, het is de LA200022, 8 poorts 10/100Mbit switch

[edit]
En uitgezocht: heb er zelfs 3 jaar garantie op. Ik hoop dat de webshop waar ik hem kocht niet raar gaat doen want Sweex werkt op 'RMA on credit'. Dit lees ik als 'je produkt wordt nooit gerepareerd, je krijgt alleen dagwaarde terug. Dat is :r

[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 26-11-2004 10:56 ]

Signatures zijn voor boomers.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
* struul koopt nooit meer goedkoop mem, alleen maar problemen mee. eerst op een MSI kt4v-l mobo, toen later op een asrock k7s8x. allebei vastlopers :( . toen heb ik corsair mem gekocht en weg waren de problemen :) . Dane-elec komt er ook niet meer in, allemaal vage problemen.

• Jiffy
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

HP Deskjets: een HP694 en een 970 die na ongeveer 1.5 jaar bij zéér licht gebruik (ik gebruik voornamelijk een laserprinter) volledig de geest gaven. En dat terwijl ik wél erg tevreden ben met m'n beide HP Laserjets (de 4L en de 2100). Als ik nog es een kleurenprinter koop, wordt het een laser...

Draadloos toetsenbord/muissetje van Logitech: wat een ramp. Eerst goed werken, na een paar weken een constant wegvallende verbinding. Tig keer resetten, weer een paar minuten verbinding. Batterijen vervangen: hielp niks. Dat was dus eens maar nooit weer.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Geen MSI moederborden meer voor mij. Ik heb er twee gehad en ze zijn beide kapot gegaan binnen een jaar (gelukkig dus wel binnen de garantie termijn). Met Asus, Aopen en ECS geen problemen.

Geen Philips branders meer. Een hoop ellende mee gemaakt met die branders en als ik dit topic doorlees, ben ik niet de enige. Heb twee a-open brander (12x en 52x) en beide geen problemen mee.

Ik had IBM harde schijf uit de beruchte serie. Dus zal niet zeggen "nooit meer IBM voor mij". Wel slechte ervaringen met Maxtor hd's. Met WD en seagate geen problemen gehad.

Verwijderd

ik had ooit een jetway MoBo, ook een regelrecht drama. veel conflicten met andere hardware, vastlopers etc etc
pas opgelost toen ik (jawel) een budget ECS mobo kocht (l7s7a2 incl multi-cardreader), echt een prima dingetje tot nu toe!

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:59:
[...]

ja dat snapte ik al.
ik bedoel dus : je koopt niet elke dag een HD, dus als een keer 1 schijf van een bepaald merk bij mij kapot gaat, dan pak ik de volgende keer toch echt een ander merk.
Ja, dat snapte ik ook al :)
Ik bedoel alleen maar dat je ervaring met 1 hardeschijf niet representatief is. De volgende hardeschijf van dezelfde merk kan net zo goed fantastisch presteren ...

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 17:33

BertV

Handgemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/1900u-c.jpg
IBL® Box NT/80

hm, was ook te mooi om waar te zijn. Ondanks dat op deze site veel dingen te koop zijn die je pc echt stiller maken. Dit werkt niet, alleen al omdat m'n Zalman 400 z'n warmte niet kwijt kan en voor straf lekker harder gaat blazen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door BertV op 26-11-2004 09:42 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-11 21:39

Darth Punk

professionalized prutz0r

[off-topic]
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:20:
Nooit meer kruidvat condooms! Heb een kind nu...

En nooit meer target randapparatuur... kwaliteit van nop; te goedkoop om serieus te nemen.....
Da's indeed klote als je niet zit te wachten op kind. Maar je bent nu toch wel blij met je kindje he?
Wat heb je gedaan dan? condoom ge OC-ed ? >:)

[/off-topic]

on topic:
voor mij ook geen Trust garbage meer. Ooit koptelefoon van trust gehaald. geluid was goed. Vooral de bass met C&C tiberian sun was cool >:) . koptelefoon stierf door breuk in draad, terwijl ik altijd heel voorzichtig dat ding weer oprolde. :? de 2e koptelefoon van trust was precies dezelfde als de vorige, die ging na 6.1 (winkel gaf 6 mnd garantie) maand verrot. hoe? op dezelfde manier als de vorige natuurlijk 8)7 . Een ander nadeel was dat hoe zacht je het geluid ook zette, iedereen kon nog steeds meegenieten met wat voor muziek je ook luisterde.

daarna een labtec koptelefoon gehad. dat was goeie kwaliteit draadjes, maar omdat ik te veel en te hard werd gekontschopt in een potje quake 3 trok ik erg woest mijn koptelefoon van mijn kop af. gevolg: koptelefoon in 2-en :'(
Dit was mijn eigen schuld, maar ik wil wel nog even zeggen dat veel koptelefoons van (gammel) plastic zijn.

heb nu al een tijdje een Sennheiser huppeldepup 80. Deze is helaas ook van plastic, maar ik vwil oortaan echt geen ander merk meer, geluid is superb ( voor een koptefoon dan)

i want LART!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 14:23
Ik koop nooit meer een telefoon waarmee je via internet kan bellen. Heb het ooit geprobeerd, je moest je speakers dan weer op die telefoon aansluiten volgens mij. Was toen 20 euro. Incl. telefoonhoorn.

_@/'

• KabalA!
  • Laatst online: 23-11 23:14

KabalA!

[ No-Life ]

AzzKickah schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:17:
Ik koop _NOOIT_ meer een CD-RW/DVD combo-drive van NU, omdat dat butt-ding van mij vaak net doet alsof-ie brandt... Dan heb ik aan t eind gewoon nog een lege CD :?
Dan moet je hem van eerst proberen afhalen en gelijk echt laten branden :+

Ik heb nog een maxtor schijf waarvan ik 30 min na de aankoop spijt van kreeg en dat is nooit weggegaan :X

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

Twisted schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:34:
[...]

Ja, dat snapte ik ook al :)
Ik bedoel alleen maar dat je ervaring met 1 hardeschijf niet representatief is. De volgende hardeschijf van dezelfde merk kan net zo goed fantastisch presteren ...
klopt, zeker :)
alleen ik snap dus wel dat mensen dat merk lekker links laten liggen na 1x slechte ervaring, en jij snapt dat kennelijk niet >:)

Verwijderd

Ik koop nooooit meer GEIL geheugen

Ik ben in het bezit van GEIL Ultra Dual Channel PC3200 geheugen a 280 euro toenmalig. Dit zou overclock geheugen moeten zijn echter kom ik niet boven de 202 mhz fsb, met simpel dane-elec geheugen kom ik makkelijk tot 220 8)7 (en nee, het ligt niet aan de latency's of voltages)

G.skill mem onderweg :9~
Dat moet veel beter zijn :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KabalA! schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:51:
[...]
Ik heb nog een maxtor schijf waarvan ik 30 min na de aankoop spijt van kreeg en dat is nooit weggegaan :X
Had je hem niet kunnen ruilen dan?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:33:
Ik koop nooooit meer GEIL geheugen

Ik ben in het bezit van GEIL Ultra Dual Channel PC3200 geheugen a 280 euro toenmalig. Dit zou overclock geheugen moeten zijn echter kom ik niet boven de 202 mhz fsb, met simpel dane-elec geheugen kom ik makkelijk tot 220 8)7 (en nee, het ligt niet aan de latency's of voltages)

G.skill mem onderweg :9~
Dat moet veel beter zijn :)
MDT roeleert, spotgoedkoop en PC3200 doet meer dan 230MHz \0/.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

NOOIT meer een Epson product.

Ik heb 2 jaar een 1250 photo scanner, weinig gebruikt maar is toch al keduuk. Zelfs geen ledje brand, iets met de voeding dus. 6 maanden en ca 15 mailtjes naar Epson service later, [NOOIT ANTWOORD!] geef ik het maar op.

Vorige week bij Aldi een Medion gekocht.

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:52:
[...]

klopt, zeker :)
alleen ik snap dus wel dat mensen dat merk lekker links laten liggen na 1x slechte ervaring, en jij snapt dat kennelijk niet >:)
oh ik snap dat wel, ben het alleen niet mee eens :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik koop nooit meer een Tyan moederbord. De service van Tyan is dermate ruk dat ik mijn bordje dat begin dit jaar gekocht is meer bij Tyan heeft gelegen dan dat ik het heb kunnen gebruiken (heb er al met al 2 weken plezier van gehad).

Ook al draait mijn andere Tyan lekker, de service is dermate kut dat ik wel naar gigabyte of supermicro overstap.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01

Bob Popcorn

Plop!

Nooit meer een AMD Thunderbird icm een golden orb koeler. Door een onverklaarbare reden viel de koeler uit, waardoor de proc doorbrandde, waardoor de koeler incl socket van mn mobo viel, waardoor de videokaart ook nog eens afbrak omdat de socket precies op dat gedeelte viel. :)

P4 1,6 Ghz voor terug gekregen, nooit meer problemen gehad :)

Overigens snap ik niet dat mensen Logitech afkraken hier, ik heb nu al 2x een defect gehad, en beide keren kreeg ik volledig gratis een nieuw product terug (Een Desktop Optical opgestuurd, Desktop MX terug, een Desktop Navigator (=goedkoopste draadloze set) een ook weer een MX terug :) )

Logitech, I love you & your service :9 O+

Kan niet stoppen met ontploffen!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik koop nooit meer een hdd van maxtor, Er zijn er in een jaar tijd gewoon 4 overleden. mochten ze nu overlijden dan stap ik over!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

HielkeJ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:35:
[...]

Had je hem niet kunnen ruilen dan?
Mja hij was al een keer geruild (bij die eerste was de bootsector d00d, kon wel als opslag dienen, maar booten ging niet), daarna kreeg ik deze... deze wordt soms niet goed herkend om een vage reden, hij ligt nu op me bureau stof te happen, ik vind het prima heb 'gewoon' een andere gehaalt (geen maxtor maar een WD) en die doet het prima :)

was ook maar een 40Gbt'je dus niet echt boeiend voor de moeite :P

• TommyGun
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Snap niet dat sommige mensen bepaalde producten zo afzeiken alsof het nooit iets geweest is en het nou nog steeds niet is.

Maxtor:

Ik heb een Maxtor Diamand Plus 9. Draait al 2 jaar op 24/7. Snel en nooit problemen mee gehad. Ook niet teveel herrie en gekke geluiden maakt ie al helemaal niet. Gewoon een kwestie van goed koelen.

Trust:

Is misschien geen top merk maar voor de gemiddelde gebruiker zijn deze dingen toch goed hoor. Ik tik al zo'n 5 jaar op een Trust Direct Acces Keyboard en heb er nog nooit problemen mee gehad. Werkt perfect. Heb ook een Trust FlashCam. Hij maakt geen super foto's en is ook niet snel maar heb deze 1 jaar inmiddels en heeft nog geen een error, crash of fout aangegeven of mijn foto's verwijderd.

Creative:

Hoorde iemand over Creative speakers + PC = niks. Nou heb ik een Creative Inspire 4400 (4.1 setje dus) en deze draait al zo'n 2 á 3 jaar perfect op mijn PC. Nooit problemen mee gehad. Zowel niet op een oude PC als mijn nieuwe PC. Ook na het opblazen van de woofer door zelf veroorzaakte kortsluiting kreeg ik een nieuwe en die werkt nog steeds perfect.

Asus:

Heb al 2 á 3 jaar een ASUS P4P800 Deluxe moederbord samen met een ASUS 16x DVD-ROM. Deze hebben altijd al goed gewerkt en heb er nog nooit maar ook echt nooit problemen mee gehad. Het is werkelijk plug and play. Heb ook een ASUS CD-RW 48x gehad maar deze heb ik helaas zelf gesloopt maar dit was echt de fijnste brander die ik ooit heb gehad. Beter dan mijn Philips CD-RW 52x die ik nu heb.

Conclusie:

Die mensen hier die alles afzeiken die gaan gewoon niet goed met hun hardware om. Simpel. Geen fans op de HDD, lomp doen met moederbord, gewoon overal 't moederbord opleggen. (Lees: stenen vloer, voerbedekking etc). En als je een product wil van goede kwaliteit dan weet je toch wel zoiezo dat bijv Trust geen top merk is maar zoals ik al zei voor de 'gemiddelde' gebruiker. Koop dan gewoon een Canon weet ik 't hoe dure cam die super werkt maar let op; Niet iedereen heeft daar geld voor. En er zijn ook mensen die zo'n ding maar 1x in de maand gebruiken voor een huis, tuin en keuken foto'tje. Wat moeten die in hemelsnaam met een dure Canon cam.

Ik vindt het meeste hier dus maar bullshit. Maar er zijn natuurlijk ook feiten qua slechte hardware. Q-Tec heeft gewoon slechte voltlijnen en zijn instabiel. Klaar. Misschien dat ze wel werken onder 'lichte' systemen maar met een high end systeem werken ze dus echt niet. Met name de 400 W serie. Zelfde geldt voor Aopen drives. Dingen breken echt alles wat ze eten. (Lees: Hoger dan 52x speed). En dan zal ik even duidelijk maken; Dit verzin ik niet zomaar of vertel ik omdat ik 't een keer heb meegemaakt oid maar ik lees op tientallen hardware site's, en ik hoor van tientallen personen dat zei problemen met zulke spullen hebben zoals de bovengenoemde merken. Natuurlijk hebben ze altijd wel goede producten erbij zitten maar in 't algemeen is het troep! En nogmaals; dit leid ik niet alleen uit uit m'n eigen ervaringen. Als ik hier op GoT zoek met Aopen breekt CD's dan zie ik genoeg mensen die dat hebben.

Ik hoop dus dat mijn punt duidelijk is.

*Meeste mensen hier gaan slecht met hardware om.
*Koelen hardware niet goed.
*Proberen teveel uit hardware te halen.
*Verwachten te veel van een product van bijv Trust.

Ohja; Over Sweex wil ik niks kwijt.... Enigste product wat ik nooit meer koop.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 26-11-2004 14:05 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Een lang verhaal waaruit alleen maar blijkt dat ook jij problemen hebt met bepaalde hardware-onderdelen.

Laat dit nu net de opzet van dit topic zijn. Wat is het grappige? Waar de een maar alsmaar mee tobt, heeft de andere juist geen last van.

Als ik een keer zin/tijd heb zal ik eens kijken welk merk NIET als troep/rotzooi genoemd is. :)

ARME AOW’er

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik had zo'n reactie wel verwacht. Tuurlijk heb ik wel problemen met spullen zoals Sweex maar daar lees je bijna iedereen over. Sweex staat ook niet bekend om high tech stuff en is ook niet echt van goede kwaliteit.

Maar bijv Maxtor. Een groot bedrijf met veel stuff en ook van zeer goede kwaliteit. Als iemand daar ooit eens problemen mee heeft gehad door (ik denk eigen fout) dan koopt die gene het meteen niet meer. Daarom geef ik wat voorbeelden. Als je goed met je hardware omgaat dan blijft het veel langer meegaan. Daar heb ik wel van geleerd.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als er 2 hdd's uit vallen te gelijk met case fans er op gericht. dan is het niet mijn fout dat die dingen kapot gaan had ze net een maand. Dus kom niet aan met dat ik en andere niet goed met hun hardware om gaan wat dat slaat werkelijk nergens op.

Dus iedereen die snel uitvallende maxtor's heeft gaat slecht met zijn hardware om yeah right

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 26-11-2004 14:15 ]

• 418O2
  • Laatst online: 22:57
sja en je kan een maandagmorgen model hebben.

Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan dit topic. Het zijn toch ervaringen en geen bewijzen voor de braqueheid van bepaalde merken

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

TweakingPro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:02:
[...]
Ohja; Over Sweex wil ik niks kwijt.... Enigste product wat ik nooit meer koop.
Grappig, hier juist wel goede ervaringen met Sweex. Heb 2 keyboards, 2 webcam's en UPS van sweex.
Aan die UPS hangt een heel zware PC, 2500+ op 3200+ verstookt in z'n eentje al 90Watt, en nog 2 wireless AP's+switch en hij houd het toch nog 12 minuten vol als de stroom uitvalt.
Beeld van de webcam is voor een camera van 14 euro echt super, 300K pixel, vergelijkbare cam's zijn al gauw 25 euro en geven minder mooi beeld. Ding hangt nu al ruim een jaar buiten (wel helemaal dicht gekit hoor) en nog steeds mooi beeld.
Alleen de toetsenborden worden hier uitgefaseerd. Af en toe reageerd een toets niet, lijkt erop dat er wat oxideerd ofzo. Paar keer hard erop rammen en hij doet het weer een paar maanden. Niet echt geschikt voor dagelijks gebruik. Hangt nu aan me server want die bedien ik toch met me muis of via VNC.
Ook nog een kast, voeding is echt goed. Kast is wat slapjes. Wel lekker veel ruimte voor HDD's.

ontopic:
Ik heb slechte ervaringen met WD. Hier nu 2 raptor's in huis waarvan er 1 al 2 keer vervangen is (50% uitval dus). Schijven hangen goed gekoeld aan een goede voeding. Eerste schijf had een onbalans in een platter en resoneerde verschrikkelijk (klonk als een rotte fan). De tweede was na 20 dagen 24/7 plotseling mors dood. Nu dus al 3e raptor in deze PC :( Vriend van me had dode 80GB schijf, ook WD. Wel weer goede ervaringen met maxtor, stuk of 15 schijven in gebruik of gehad. Nu 1 echt uitgerangeerd ivm gierende lagers en een klik-of-death, alleen doet ie het nog wel.
Verder vermijt ik Abit, A-open en Epson. Asus varieerd sterk, bios update doet vaak wonderen (maar tis nogal lastig flashen als ie bijv. je CPU niet pikt...)

[ Voor 33% gewijzigd door NBK op 26-11-2004 14:49 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zeg niet dat ik slechte ervaringen heb met Sweex. Heb er alleen een case van gehad en die is voor lan party's e.d gewoon te slap. De reden dat ik niks over Sweex zeg is omdat het het zelfde verhaal is als bij Trust.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

418O2 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:17:
Ik hecht persoonlijk niet zoveel waarde aan dit topic. Het zijn toch ervaringen en geen bewijzen voor de braqueheid van bepaalde merken
Idd ik erger me al langer aan dit topic. Als je iets wilt gaan kopen zoek dan eerst wat reviews of andere mensen op of anders heb je nog garantie. Maar om al je zogenaamde miskopen hier te posten vindt ik dus echt nutteloos. Dus ik zou n.a.v dit topic nooit meer een Maxtor HDD kunnen kopen :P

Verwijderd

DaRoot schreef op dinsdag 31 augustus 2004 @ 09:40:
Niet geheel persoonlijke ervaring, maar op de TD van een computerzaak waar ik werk, hebben we ooit een 10-tal A-Open 20x10x40 CD-RW drives gehad, staat met grote letters "Just-Link" voorop. Binnen het jaar zijn ze allemaal teruggekomen met klachten, de meesten na 3 weken al. Ik zou dus zelf niet snel meer een brander van A-Open kopen.
Ben ik het niet mee eens heb er eind 2001 een van gekocht. brandde perfect totdat mijn voeding het begaf en de brander een tik meegaf... ;(

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

TweakingPro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:37:
Ik zeg niet dat ik slechte ervaringen heb met Sweex. Heb er alleen een case van gehad en die is voor lan party's e.d gewoon te slap. De reden dat ik niks over Sweex zeg is omdat het het zelfde verhaal is als bij Trust.
Dus toch een slechte ervaring met sweex, want hij is te slap :+

Daarbij vind ik je argumenten een beetje onzin, "iedereen met kapotte hardware, gaat slecht met z'n hardware om", tuurlijk... best grappig dat er dan ook gewoon DOA-hardware bestaat... maw de fabrikanten gaan slecht met hun producten om |:(, je moest eens weten hoe vaak er een product gewoon terug gaat door een stomme productie fout die niks met de manier van omgang met het product te maken heeft :X

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

KabalA! schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:51:
[...]

Dan moet je hem van eerst proberen afhalen en gelijk echt laten branden :+
Sorry maar zo'n stomme n00b ben ik nou ook weer niet :) Als ik zeg dat dat ding de kuren heeft, dan is dat ook zo :)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:33

Dethroned

Liev

Er is bijna geen enkel merk wat geen enkel fatsoenlijk produkt kan afleveren. Uiteraard zijn er fabrikanten die wel heel vaak terugkomen.
Uit eigen ervaring zou ik niet meer zo snel geneigt zijn een IBM harddisk te kopen. Zeker niet een GXP-serie. 3 hdd's kwijt, 1 die zelfs voordat ie kapot ging de partities verwijderd werden.
Ik heb zelf een dodelijke combinatie gekocht ooit. Een Soltek DRV nogwat + Athlon +2000.
Samen werkten de 2 produkten, afzonderlijk heeft het moederbord 3 procs gemold en heeft de proc 5 MSI's KT4 gemold. Wat er mis is gegaan, geen idee maar dat was echt KUT :(

I got a problem-solver and its name is revolver

• Kickasz
  • Niet online
Ik koop nooit meer een (ATI) Sapphire 9600XT. Over de performance van het kaartje valt niks te verwijten. Ik kan alleen sinds Catalyst 4.3 niet eens meer fatsoenlijk mijn Video-out gebruiken... Met heel wat gepriegel kan ik met een beta driver een beetje Tv-out krijgen.

Hiervoor had ik altijd een nVidia kaart, ik ga mooi weer terug naar nVidia. Het gebruikersgemak van Tv-out ligt gewoon zover hoger. :9

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

AzzKickah schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:08:
[...]

Sorry maar zo'n stomme n00b ben ik nou ook weer niet :) Als ik zeg dat dat ding de kuren heeft, dan is dat ook zo :)
Dat snap ik ook wel :) vandaar ook de " :+ " ;)

Verwijderd

TweakingPro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:02:
Snap niet dat sommige mensen bepaalde producten zo afzeiken alsof het nooit iets geweest is en het nou nog steeds niet is.

Maxtor:

Ik heb een Maxtor Diamand Plus 9. Draait al 2 jaar op 24/7. Snel en nooit problemen mee gehad. Ook niet teveel herrie en gekke geluiden maakt ie al helemaal niet. Gewoon een kwestie van goed koelen.
Die Maxtor problemen zijn zeer zeker niet subjectief meer te noemen. De problemen die je daar overal van hoort de laatste tijd lopen echt de spuigaten uit.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-11 16:00
Ik koop nooit meer een Asus DVD-ROM speler; ding amper een jaar gehad en eigenlijk vanaf dag 1 al lopen tikken en spinnen met elk mogelijke dvd (orginelen). Had misschien destijds terug moeten gaan.

• Joghert
  • Laatst online: 21-11 10:48
hmm waar ken ik dat van :P
Asus DVD readers vertrouw ik ook niet meer
dat ding ging op den duur gewoon systemen storen, het systeem ging slecht booten en vast lopen als de drive in een willekeurige pc zat

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Voor mij geen Acer meer. Vorig jaar heb ik een TravelMate 800 gekocht. Het apparaat is vier keer met exact hetzelfde probleem defect geraakt (Video-gebeuren faalde, ws. door slechte soldeerverbinding.)

De Acer helpdesk laat je rustig een half uur in de wacht hangen (a €0,20/minuut). De eerste reparatie duurde 1,5 maand, de overige 2 gingen ook niet echt soepel.

De vierde keer dat het kreng de brui eraan gaf heb ik aangegeven dat ik een model uit een andere serie wil, omdat ik uit genoeg verhalen op internet lees dat de hele 800-serie met dit euvel te maken heeft. Na tig keer bellen (a €0,20/minuut..) en mailen heb ik nog steeds geen reactie gekregen. Er moet een aangetekende brief met een in-gebreke-stelling aan te pas komen. Prompt 2 dagen later telefoon, ze willen de TM800 omruilen voor een TM803. Leuk, maar dat accepteer ik niet, ik wil een andere serie.

Enfin, pas na een brief van een advocaat komt Acer tot inzicht dat ik niet met mij laat sollen, en hebben ze me een nieuwe laptop uit de TM8000-serie aangeboden. Nou is er, bij mijn weten, niets mis met de 8000-serie, maar ik heb het helemaal gehad met de Acer-"service" en wil gewoon van het hele merk af.
I.s.m. met de winkelier heb ik het apparaat ingeruild (met bijbetaling) tegen een Sony Vaio.

Résumé:
-De TM800-serie is brak. Kan gebeuren. Maar Acer geeft dat niet toe, en fixt het niet eens afdoende.
-De service van Acer is slecht. De chef Service daar (M.v.d.B) is zeer onvriendelijk, kortaf en klantonvriendelijk.

• 1nsane
  • Laatst online: 20:52
asus moederborden, troep eerste klas, ik heb er 3 gehad in 1 maand en toen ik de derde ook niet vertrouwde maar een MSI gehaald die het gewoon goed doet! fok asus en alle praatjes eromheen dat het goeie mobo's zijn ze zuigen.

/edit en boxed AMD processoren zuigen ook, je betaald 25 euro meer voor een lomp plastic doosje, een garantiebewijs waar je geen ruk aan hebt en een OEM koeler die binnen 3 weken herrie begint te maken als een stoomtrein.

[ Voor 35% gewijzigd door 1nsane op 26-11-2004 16:27 ]

Adjust non olet, plerumque...

• 1nsane
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:25:
[...]

Die Maxtor problemen zijn zeer zeker niet subjectief meer te noemen. De problemen die je daar overal van hoort de laatste tijd lopen echt de spuigaten uit.
mijn 40 gb maxtor 7200 rpm doet soms ook raar, slaat soms spontaan in de slotstand en dan echt aantal keer achter elkaar, dan is ie ook ff niet aanspreekbaar enz, ik heb gelukkig alles gebackuped inmiddels dus hij gaat naar de eeuwige jachtvelden, niet tevreden over!

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:17:
sja en je kan een maandagmorgen model hebben.

Nee, sla al deze ervaringen in de wind en koop vooral die brakke merken... 8)7

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Merken als bijv. Maxtor worden veel verkocht. Het is dan ook wel begrijpelijk dat absoluut gezien meer mensen problemen hebben. De vraag is, wat het relatieve getal is..

Belangrijker vind ik hoe bedrijven ermee om gaan.

Verwijderd

TweakingPro schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:39:
[...]

Idd ik erger me al langer aan dit topic. Als je iets wilt gaan kopen zoek dan eerst wat reviews of andere mensen op of anders heb je nog garantie. Maar om al je zogenaamde miskopen hier te posten vindt ik dus echt nutteloos. Dus ik zou n.a.v dit topic nooit meer een Maxtor HDD kunnen kopen :P
22 pagina's met reactie's vinden dit niet nutteloos... Snap niet dat als je je ergens aan ergert alsnog gaat posten |:( Er zijn genoeg andere draadjes waar jij je ei wel in kwijt kan lijkt me

Verwijderd

Ik vind niet dat je een HDD extra zou moeten koelen om deze niet te laten crashen.

Wat een onzin. HD moet gewoon werken. Niets meer, maar zeker niets minder.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 15:04:
Ik vind niet dat je een HDD extra zou moeten koelen om deze niet te laten crashen.

Wat een onzin. HD moet gewoon werken. Niets meer, maar zeker niets minder.
Nou, dit vind ik meer onzin. Een 7200rpm HDD wordt nu eenmaal warm en je moet iets aan je airflow langs je HDDs doen om ze op een respectabele temperatuur te laten draaien.

En anders moet je maar een 5400rpm HDD op de kop tikken.

Je kan het ook vinden dat huidige processors niet extra gekoeld moeten worden maar het is nu eenmaal zo omdat ze sneller zijn dan de oude processors die nog passief gekoeld konden worden :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nou ik koop er niet nooit meer want dit kan natuurlijk gebeuren maar het gebeurt mij wel weer. Zonet: Ik op 't fietsje 15 minuten trappen naar de zaak, waar ik mijn nieuwe zilveren Asus 52x CD-ROM speler had besteld, om het ding op te halen.
OK, aanpakken, betalen, weg. 15 minuten terugfietsen, huppa, ging wel lekker, stoplichtjes mee en zo...

Ben nu thuis, haal dat ding uit de doos (waar een zilveren cd-rom speler op staat afgebeeld met bladiebla er omheen), en ja natuurlijk, je voelde 'm al 10 minuten aankomen: gewoon een "blanke" cd-rom speler.

Zucht. Morgen maar weer 30 minuten fietsen dan maar... :(

En oh jah, vanaf nu kijk ik dus écht overal waar ik wat koop éérst in de doos vóórdat ik vertrek! Dit soort domme pech is me nu té vaak gebeurd!! :(

[ Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 01-12-2004 17:30 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:29:
Nou ik koop er niet nooit meer want dit kan natuurlijk gebeuren maar het gebeurt mij wel weer. Zonet: Ik op 't fietsje 15 minuten trappen naar de zaak, waar ik mijn nieuwe zilveren Asus 52x CD-ROM speler had besteld, om het ding op te halen.
OK, aanpakken, betalen, weg. 15 minuten terugfietsen, huppa, ging wel lekker, stoplichtjes mee en zo...

Ben nu thuis, haal dat ding uit de doos (waar een zilveren cd-rom speler op staat afgebeeld met bladiebla er omheen), en ja natuurlijk, je voelde 'm al 10 minuten aankomen: gewoon een "blanke" cd-rom speler.

Zucht. Morgen maar weer 30 minuten fietsen dan maar... :(

En oh jah, vanaf nu kijk ik dus écht overal waar ik wat koop éérst in de doos vóórdat ik vertrek! Dit soort domme pech is me nu té vaak gebeurd!! :(
Goed voor de gezondheid :)

En waarom koop je eigenlijk nog een CD-ROM drive terwijl je voor enkele euro's meer een CD schrijver of DVD-ROM drive kan kopen?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

amour021 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:31:
[...]

Goed voor de gezondheid :)

En waarom koop je eigenlijk nog een CD-ROM drive terwijl je voor enkele euro's meer een CD schrijver of DVD-ROM drive kan kopen?
Heb ik al :D combi-drive :P 8)

Verwijderd

Als dit zo doorgaat.. koop ik nooit meer een Maxtor omdat ze zeer slechte service leveren! :(

Mijn Maxtor HD is kapot gegaan en binnen anderhalf jaar is die echt finaal kapot... terug geleverd bij de computerbedrijf.... hoor ik na 3 a 4 weken dat er geen garantie meer opzat

(zat in die periode met 1 jaar garantie met OEM) maar ik geloof dat vanaf 2001 of 2002 toen ik dit nog niet had gekocht de garantie periode naar 2 jaar is vastgesteld door de EC... :(

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:14:
Als er 2 hdd's uit vallen te gelijk met case fans er op gericht. dan is het niet mijn fout dat die dingen kapot gaan had ze net een maand. Dus kom niet aan met dat ik en andere niet goed met hun hardware om gaan wat dat slaat werkelijk nergens op.

Dus iedereen die snel uitvallende maxtor's heeft gaat slecht met zijn hardware om yeah right
Mijn maxtors hebben het 3 maanden goed gedaan bij temps van +60 graden?

Nu heb ik er tog maar wat koelfans op gericht, beetje lullig als ik strax 240gb krijt raak omdat een van de twee besluit door te branden :P
Wat moet je dan met een cd-rom speler? koop dan een dvd fikker. een nec kost je like 40 - 50 euro oid. kun je ook dvd's over fikken ipv alleen lezen in de combi drive....

Naja ik koop nooit meer een....

Q-tec voeding.

2x stront meej gehand, doen we niet meer :p

De eerste keer klapte de voeding na het plaatsen van een maxtor diamond max 9 om in raid 0 te zetten. Naja twas ook maar een 300 watt voeding, en dan vier schijven trekken + 9600 xt + oc'ed cpu.... bad move :P

De 2e keer:
Algehele systeem malaise: Crashes,BSODs en Beschadigde files

Voor 45 euro een 650watt sweex voeding gekocht @ hcc, afgezien van een hoge pieptoon die bijna verloren gaat onder het geraas van de fans, roeleert ie. Zelfs al valt ie in de praktijk 150watt lager uit dan blijft er genoeg juice over om mijn systeem te trekken :P

Sindien loopt mijn systeem als een kanon, zelfs overclocken is er wel bij.

[ Voor 26% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-12-2004 10:51 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

Trust Muis, vreet 2 AAA batterijen per 2 dagen.

Trust toetsenbord, Was op een homelan, verwisselde TB telkens met de server en me normale pc en ineens deed me toetsenbord het maar half.

Trust Boxen, opgeblazen op volume 6 van de 10

ECS k7s5a, Heb een chipset mod moeten uitvoeren voordat me pc stabiel liep omdat lieve ECS dubbelzijdige geleidende tape gebruikt voor hun chipset koelplaatje. Vervangen voor een p1Koelplaat"+Koeler pc loopt weer stabiel en slaat niet vast na +- 10 minuten itensief gebruik.

Samsung CDBranders, Heel veel foutiefe cdtjes

MMORE, een volle 10pack cdtjes gekocht 1 ervan deed het er maar

En nog wat meer meuk

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik koop nooit meer een premium stereo usb 30 headset van logitech, omdat deze alleen hogen tonen weergeeft, er geen software bij zit en het totaal product gewoon keihard zuigt.

Verwijderd

Ik koop nooit meer een draadloze muis (zeker niet van Trust). Batterijen gaan snel op, opladen is irritant en hij kan vallen. Werd er helemaal Para van. Logitech MX510 rules!

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Twinmos geheugen :( 3 keer retour kunnen sturen voordat ik een setje kreeg dat uberhaupt op FSB 333 wilde werken.

.

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik koop nooit meer een earocool voeding.

Dit is al mijn 2e die ik heb nu.

De eerste stuurde ik terug omdat ie piepte onder load, hele irritante soort aanlopende toon. (nee niet de fan)
De 2e piept continue, alleen dat valt minder op als je er nu een tijdje naast zit, pas als je weer de kamer uit loopt en terug komt denk je sjees, wat een klote voeding!

Deze moet ook weer terug naar perfectsystems nu. Puur voor het uiterlijk gekocht had ik hem, maar inmiddels kost ie me wel 111 + 2x 7.50 aan verzendkosten, en binnenkort moet ie weer terug (weer +7.50), dus een dure grap is het al :(

Levicom 420 watt die ik @ de hcc kocht voor 15 euro, is een stuk minder fancy, maar wel zonder gepiep (wel de fans vervangen, anders maakt ie een takke herrie).

Verwijderd

Nou dan moet je voor de gein een keer met een jewel laptop werken.....

een hele ICT opleiding van een school werkt ermee. meer dan de helft heeft problemen met die dingen, zelf heb ik er ook een.. hij ligt nog net niet buiten door het raam (niet compatible met het raam denk ik :9 )

problemen die ik met mijn laptop gehad heb:

- Moederbord kapot (vervangen)
- Accu kapot (vervangen, daarnaa valt ie alsnog steeds uit)
- Beeldscherm lamp kapot (knippert een paar keer voordat ie aangaat, net een TL buis)
- Harde schijf zo brak als wat. valt soms ineens uit waardoor je systeem crashed.
- behuizing kapot

enzo voort. verder zijn er nog veel meer problemen met die dingen, tip koop NOOIT een jewel :r

ps. alpha-laptops zijn ook van Jewel, ook nooit aan beginnen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 23:06 ]

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik koop nooit meer een nokia gsm omdat ik constant problemen heb met de software (7210)
Een ECS mobo vanwege brakke IDE controllers 3 stuks versleten geen van allen hebben het langer dan een maand uitgehouden.
Sony autoradio veel problemen met verlichting van frontje wat regelmatig kapot gaat.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Ik koop nooit meer iets van microsoft.
De lijst met gebreken is te groot voor de beschikbare bandbreedte van tweakers, maar iedereen kan zich er vast wel iets bij voorstellen.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:02

Rio

Ik heb al een boek

- Nooit meer een Asus moederbord, omdat en van mij IDE-controllers net buiten de garantie stuk ging en ik een los kaartje met IDE connectors moest kopen, wat me VEEL snelheid kostte
- Nooit meer een Cordless Desktop Optical van Logitech, omdat de muis hiervan batterijen vrèèt (verder prima ding moet ik zeggen)
- Nooit meer de nieuwste Catalyst drivers voor mijn Ati kaart, omdat elke keer als ik dat doe mij hele pc in de soep draait en ik het ofwel met zeer veel moeite kan herstellen, ofwel heel windows opnieuw moet installeren

[ Voor 10% gewijzigd door Rio op 09-12-2004 23:18 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.