Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MISKOOP]Ik koop nóóit meer een..... omdat.... [deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.402 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Blue_Fear schreef op 31 augustus 2004 @ 20:52:
Nooit meer aldi computers,
Ik wilde mijn 1.8 ghz processor even eruithalen, zat de processor aan de heatsink vastgeplakt met koelplaksta. Ik kreeg die er niet af dus moest ik hem met heatsink erbovenop terug proberen te klikken, en ja hoor --> een paar pinnetjes begonnen scheef te staan en die braken naderhand af.
Bovendien had ik een vaag MSI OEM meoderbord waar geen ondersteuning en geen nieuwe BIOS van was.
Dat je koelblok eraan blijft zitten is niet de schuld van de aldi cq medion!
intel levert deze processor met een "boxed" koeler, en op die boxed koeler zit dus die pasta! Intel is de schuld :P

Ik heb het zelf ook gehad, 2 rijen pennetjes krom op mn nieuwe 3 ghz!
gelukkig nog een beetje recht kunnen pielen met een pinpas, ze braken bijna af :(

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
goedkope draadloze muizen en toetstenborden! wat een rommel van de aldi en andere aanbieders toch voortaan maar logitech

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

hp38guser schreef op 31 augustus 2004 @ 18:27:
[...]

Hmm, ik heb ook tot 3 maal toe problemen gehad met een CD-brander, nadat ik deze gekocht heb bij Norrod. Volgens mij bouwt Norrod gewoon gebruikte onderdelen weer in, als deze door ontevreden klanten zijn teruggestuurt. Zo zou je asus-moederbord wel eens teruggebracht kunnen zijn door een andere klant met dezelfde problemen. Ik koop in ieder geval geen computer meer bij Norrod :r
Dit is een feit maar dit gebeurt zeker niet alleen bij Norrod hoor.
De oplossing? Als ik iets koop dat in een *open* doosje zit kijk ik altijd of ergens het schroefdraad is beschadigd. Als dat zo blijkt te zijn eis ik een nieuwe.

Veel pc hardware wordt om dubieuze redenen door klanten binnen 8 dagen terug gebracht en de pc winkel kan die hw niet terugsturen naar de fabrikant.
Dus die gaan gewoon de doos in en worden aan de volgende klant verkocht.

Edit: ik koop nooit meer MSI, TI4200 waarvan de msi-drivers/tools het nooit gedaan hebben en de beruchte K7T turbo met de lekkende condensatoren. RMA gedaan via Funprice (koop ik sowieso nooit weer wat) krijg ik een ASRock terug :?
Je levert een A merk in en je krijgt een B-merk terug, zonder driver cdtje en zonder boekje. En Qtec voedingen, ultra silent lol, leek wel een stofzuiger (dual 80mm fan 450watt, doorgefikt terwijl de pc uit stond)

[ Voor 20% gewijzigd door Cozm0 op 31-08-2004 21:12 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10 14:19
Ik ben zelf van plan nooit meer Packard Bell laptops te kopen. Ik heb er nu zelf een die tijdens de garantieperiode een paar keer stuk is gegaan. Een keer was de CD-ROM speler kapot gegaan. Op zich niet zo'n probleem om even te bellen met de helpdesk. Maar als ze dan aan de andere kant van de lijn maar proberen vol te houden dat het een virus is, dan twijfel ik toch echt aan hun competentie. Eindelijk overtuigd dat het de CD-ROM speler zelf is, komt die met dezelfde klacht terug van de TD. Pas na de tweede keer hebben ze de CD-ROM speler zelf vervangen.
Daarnaast is het beeldscherm na een tijd gaan flickeren.

Maar het is voor mij nooit meer een packard bell. Niet alleen vanwege de laptops, maar ook vanwege de service. De packardbell die ik nu heb gebruik ik maar totdat hij echt stuk is, of totdat ik genoeg geld heb gespaard voor een nieuwe.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27
Ik had ook Trust, maar dat koop ik ook nooit meer.
Echt goedkope rommel, me toetsenbord van trust (weet het, moet nog een andere kopen :P) die flipt elke dag wel een paar x en me muis heb ik zelfs weggedaan omdat hij zo flut was :)
Nee nooit meer trust voor mij :P :9

Verwijderd

die laatste tobo en muis van de aldi waren prima hoor (heb hier ook een setje)

btw kruidvat verkoopt het setje nu onder de naam trust :P

ik koop iig nooit meer een merk pc :P alleen maar problemen mee, ook nooit meer lifetec voor mij, 2x dode laptop wil je niet vaker meemaken :)

ook geen siemens meer voor mij, loslatende knopjes zijn niet fijn, ook als je na een poosje ineens het probleem krijgt dat je een kijharde ateam tune krijgt bij het opstarten die niet uit te krijgen is :P

mmhz, voor de rest, geen trust voor mij... heb ik is een tobo van gehad... is kapot, muis is ook kapot..

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:00:
[...]

intel levert deze processor met een "boxed" koeler, en op die boxed koeler zit dus die pasta! Intel is de schuld :P

gelukkig nog een beetje recht kunnen pielen met een pinpas, ze braken bijna af :(
Wrong.... :P

Die boxed coolers hebben absoluut geen lijm eronder zitten normaal gesproken. Volgens mij hebben de laatste serie's medion bakken ook helemaal geen boxed coolers maar 1 of ander 'home-grown' cooling systeem. (wat na een half jaar problemen geeft, maar dat is een heel ander verhaal ;) )

Verwijderd

Ik zal van mijn leven geen Trust, Sweex of Compac meer kopen!

Nooit meer Trust - Scanner werd 1 week na de garantieperiode een visueel gehandicapte (vage lijnen in het scanbeeld)
Nooit meer Sweex - USB 2.0 kaart niet aan de praat te krijgen + geen service
Compac - accu snel brak en na anderhalf jaar, harddisk om zeep (IBM).

Ik heb veel negatieve reacties gelezen over Maxtor schijven. Mijn negatieve ervaringen blijven beperkt tot een enkele 80 GB Maxtor schijf, die na een half jaar plotseling overleed (en netjes vervangen werd via Alternate). De andere 9 Maxtor schijven draaien (gelukkig) nog steeds goed.

Verwijderd

dominator schreef op 31 augustus 2004 @ 22:24:
[...]

Wrong.... :P

Die boxed coolers hebben absoluut geen lijm eronder zitten normaal gesproken. Volgens mij hebben de laatste serie's medion bakken ook helemaal geen boxed coolers maar 1 of ander 'home-grown' cooling systeem. (wat na een half jaar problemen geeft, maar dat is een heel ander verhaal ;) )
ook wrong.... :X

Weet er diverse te staan die nu rustig staan te snorren, ook intensief in gebruik en niet aangepast zijn kwa koeling ofzo. Zelfs 1-tje met extra HDD erin, no problemo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 23:05 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:00:
[...]

had ik ook last van bij een 1.8 ghz , ik dacht ik zet er ff een nieuwe cooler op (was 2 jaar geleden ofzo :P)

ik die cooler er af... is de cpu er niet af te krijgen ik naar de pc winkel, zij die vent dat je er gewoon een dun mesje tussen kan steken en hem voorzichtig los kan halen.. dat dan maar gedaan en de cpu draait nog steeds.. natuurlijk wel met ander geheugen, ander mobo en andere cooler :)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Branders zonder burn proof(dus just link). Ok zelf nooit gehad. maar ik heb er genoeg gezien in pc's die net te traag waren, of dat ze iets deden waardoor de cd's zijn mislukt. 2 jaar geleden vooral gezien bij Aopen branders.

Verder heb ik nooit echt problemen gehad met hardware. En kapopte gf 2 gts van asus. Na garantie werkt hij nog steeds. Aopen dvd-speler was na 2 jaar kapot ineens. maar ik weet nie of het daan de dvd lag die erin zat(die is nl gaan splijten.).

Qtec voedingen. Niet echt problemen mee, maar af en toe geen goed gevoel bij, draait nog steeds, maar toch gevoel is niet helemaal goed.

1x kapote maxtor gehad (80 gb toen er veel kapot gingen waarschijnlijk slechte serie) . had binnen 2-3 weken na opsturen nieuwe thuis. die werkt nog steeds.

Het belangrijkste is gewoon dat je ff goed kijkt naar wat je koopt en niet meteen van dat cheap ass spul koopt wat vaak niet helemaal aan de high end eisen van ons voldoet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55

Meneer aard

Porsche rulez!

Wat is jullie probleem met asus? Ik snap dat geheel niet, Mijn pa al een paar jaar een Geforce 3 ti 200 deluxe van hun...problemen met fannetje? had ff gebeld de volgende dag kwam je om in de fannen...

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

houthakker schreef op 31 augustus 2004 @ 19:41:3. zeer vage onbekende goedkope troep, en 9 van 10 keer heeft de man die het verkoopt, een vrouw bij het materiaal meegekregen. (koreaans/japans/chinees/vietamees) :P
Is dat zogenaamd grappig?

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
lameeuw schreef op 31 augustus 2004 @ 19:18:
Never nooit meer Asus moederborden, heb met een XP2600+ vier verschillende types gehad en alleen maar vage problemen met niet op willen starten, spontaan rebooten, schijven niet herkennen.... GEK werd ik ervan :( Nu draait de proc op een (ASUS) Asrock bordje zonder problemen :? 8)7 (we hebben toen in 6 weken tijd 3 "compleet nieuwe pc's" gekocht in onderdelen).

Verder ook nooit meer een Compaq laptop, heb er nu een, maar het verhelpen van dingen die onder de garantie vallen vind ik uitermate bagger, zeggen dat het 2 weken duurt.... 8 weken later is m'n laptop nog niet terug (terwijl er alleen maar een DVD-ROM vervangen hoefde te worden) :(
Wat betreft je ASUS moederborden denk ik dat je of enorme pech hebt gehad of dat er ergens iets in je configuratie scheef zat waardoor het misging. Ik had ook een A7N8X-E deluxe met niet werkende Gigabit-controller waardoor 'slechts' 1 lanpoort het maar deed. Terug naar de winkel en omgeruild voor een goeie en hij draait sindsdien (3weken) probleemloos, zonder ook maar welke foutmelding dan ook.

Om ook nog een miskoop aan dit topic toe te voegen: voor mij nooit meer een ECS K7S5A moederbord. Vanwege het ontbreken van een plastic stripje rond de socket druk je geheel zonder problemen de haakjes van je koeler een paar mm in je moederbord....en ja...ook met ervaring want met het eerste ex. ben ik ooit terug geweest naar de winkel en zelfs daar ging het door een ervaren helpdeskmedewerker fout. Slecht ontworpen Moederbord gewoon dus liever geen ECS K7S5Ameer.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
objectief2 schreef op 01 september 2004 @ 08:20:
[...]

Wat betreft je ASUS moederborden denk ik dat je of enorme pech hebt gehad of dat er ergens iets in je configuratie scheef zat waardoor het misging. Ik had ook een A7N8X-E deluxe met niet werkende Gigabit-controller waardoor 'slechts' 1 lanpoort het maar deed. Terug naar de winkel en omgeruild voor een goeie en hij draait sindsdien (3weken) probleemloos, zonder ook maar welke foutmelding dan ook.

Om ook nog een miskoop aan dit topic toe te voegen: voor mij nooit meer een ECS K7S5A moederbord. Vanwege het ontbreken van een plastic stripje rond de socket druk je geheel zonder problemen de haakjes van je koeler een paar mm in je moederbord....en ja...ook met ervaring want met het eerste ex. ben ik ooit terug geweest naar de winkel en zelfs daar ging het door een ervaren helpdeskmedewerker fout. Slecht ontworpen Moederbord gewoon dus liever geen ECS K7S5Ameer.
Ook komen er nooit meer Q-tec voedingen in m'n pc's! Als ik naar lawaai van ventilatoren wil luisteren ga ik liever naar Schiphol naar vliegtuigen kijken :) Sinds m'n Zalman 400wattB-APS is het oorverdovend stil geworden hier!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Als ik zo lees van de HDs, heb ik toch wel een beetje mijn bedenkingen.
Vroeger was ik tevreden van IBM HDs, tot de zogenaamde GXP06&75 reeksen. Daarmee heb ik ook enkele keren beroep moeten doen op garantie. (Die overigens wel steeds vrij netjes afgehandeld werd door IBM... Heb de laatste keer een 70 GB 7k250 gekregen ipv een 45 GB GXP75)
Sindsdien ben ik overgeschakeld op maxtor, en heb nu ook 1 WD draaien.
Alle tot hiertoe nog geen probs.

Maar ik vraag me soms wel af wat er met die HDs gebeurd...
1) Hier staat achter elke hd (of per 2 natuurlijk) een fan op 7V te draaien, zodat de temps laag blijven. Een HD moet tegenwoordig (bijna verplicht) gekoeld worden. +50° is niet zo heel bevorderlijk voor de levensduur.

2) Je HD elke dag uit je pc halen, en vervoeren naar iedereen is ook niet echt aan te raden.

3) Soms zie ik foto's van HDs die bengelen aan een ata kabel, zonder hem vast te maken in een case, of tenminste op een stabiele ondergrond...

[ Voor 4% gewijzigd door Kristof op 01-09-2004 09:02 . Reden: paar typo's ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Ik koop nooit meer iets van e-tech, tijdje terug een wireless access point gekocht, uren mee zitten klooien, drivers updaten, via lan proberen te configureren, via usb, niks werkte, niet eens zonder security met de default settings (na het aanpassen van lokale settings aan zijn defaults). Dacht toen dat ik iets niet begreep met betrekking tot wireless oid. Toen een 3Com gekocht, werkte binnen 2 minuten, compleet met WEP en zelfs WPA.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-11 15:20
XanderH schreef op 31 augustus 2004 @ 18:33:
Typisch dat iedereen negatieve ervaringen heeft met Maxtor, maja, het zal wel komen omdat Maxtor relatief veel verkocht wordt, misschien niet gek dat er dan relatief veel problemen mee zijn :+

...

De mensen die hier zoveel HDD's verslijten in een korte tijd, ooit gekeken of het misschien niet aan jezelf lag? Ik heb er iig nooit problemen mee gehad.
Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nooit, problemen gehad met een harde schijf.
Totdat ik besloot een maxtor (twee nogwel) te kopen. Ik loop al een tijdje mee in de ICT en heb dus inmiddels al behoorlijk wat schijven zien passeren.
twitt schreef op 31 augustus 2004 @ 18:43:
Ik koop nooit geen quantum harde schijven meer!
Waarom? Omdat ze niet meer bestaan! :)
Als ze nog zouden bestaan kocht ik ze gelijk weer. Echt nog nooit problemen mee gehad, en (tja) eerste schijf, eerste liefde :).

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

JeroenB schreef op 01 september 2004 @ 09:00:
Ik koop nooit meer iets van e-tech, tijdje terug een wireless access point gekocht, uren mee zitten klooien, drivers updaten, via lan proberen te configureren, via usb, niks werkte, niet eens zonder security met de default settings (na het aanpassen van lokale settings aan zijn defaults). Dacht toen dat ik iets niet begreep met betrekking tot wireless oid. Toen een 3Com gekocht, werkte binnen 2 minuten, compleet met WEP en zelfs WPA.
Ik heb ook een wireless router van E-tech. De eerste liep om de 2 dagen vast, en na een kleine maand bleef het 'diag'-lampje branden. Terug naar Norrod nieuwe gehad: probleem opgelost. Tot ik gister een siteje via mijn laptop aan het uploaden was met FTP. Om de 5 minuten kon ik naar de router lopen om de stroom er ff af te halen :'(

Zit er nu wel serieus over te denken om een Linksys op te halen vanmiddag ... ieg nooit meer een e-tech!!

En ook eerst geen harde schijven meer van IBM/Hitachi. 40GB 60GXP, je raadt het al. 2 stuks teruggestuurd, 2 keer een nieuwe gehad. De laatste hangt nu in mijn download-bak en wordt dus tamelijk intensief gebruikt. Ze werken steeds een maand of 15, dus deze zal in Januari ook wel overlijden. Dan koop ik wel weer een Maxtor erbij. Nu 2 Maxtors in mijn werkstation en die zijn lekker rustig en snel.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:12
Bij mij ligt HP er definitief uit, voor mij staat het voor "Hopeloos Product". Ik heb meerdere printers gehad die scheef afdrukken, als je de print recht wilde krijgen moest je het papier scheef invoeren. Scanners met ontzettend brakke drivers, om de haverklap crashes. Bovendien heb ik twee keer een vastgelopen scankop gehad, de eerste keer na 3 maanden en de tweede keer op dezelfde dag dat ik hem kocht. Wilden ze bij HP gaan beweren dat de scanner bij transport was gevallen en dat het dus MIJN fout was. Dus al die dure, slecht functionerende HP-zooi met slechte support komt er bij mij NOOIT meer in. :r

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

* AtleX heeft een E-tech router :)

Dit is de derde in een half jaar tijd :(, de eerste 2 konden niet overweg met inkomend SSH (poort 22) en inkomend FTP (poort 21). Dan worden ze gloeiend heet en branden gewoon door, gelukkig heb ik ze elke keer in de garantie kunnen ruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 01-09-2004 11:00 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Ik koop nooit meer ECS moederborden. Had zo'n k7s5a, vers aangekomen, DOA. Terug gedaan naar de winkel, nieuwe gekregen, DOA. Nogmaals naar de winkel geweest, deze keer eerst getest. Na enkele dagen weer stuk. Dus ik dacht "ah, gewoon pech, winkel heeft een slechte lading gehad", winkel heeft dan ECS gecontacteerd en mij (weer) een nieuwe plank gegeven, en JAWEL, ze werkte, maar het heeft me dagen gekost om ze aan de praat te krijgen. De PCI bus op dat ding is zwaar bagger, als ik LAN en sound tegelijk gebruik begint alles te kraken. Feest.

*knuffelt zijn Abit NF7s 2.0*

Echt nooit meer ECS.

Verwijderd

IK KOOP NOOIT MEER: EEN Q-TEC Voeding, :( , rotte brakke dingem , pc restarte soms gewoon, nieuwe q-tec voeding geen probleem maar soms wil ik me neon aanzette, pc valt uit, etc. etc. NOOIT MEER!

En toruwens die samsung combo's zijn ook niet om over te spreken :'(

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:16

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie veel reply's van mensen die slechte ervaringen hebben met Trust... Toch raar.

Ik heb een aantal jaar geleden een Trust-stuurtje gehad voor (toen nog) Grand Prix 2. Werkelijk duizenden virtuele kilometers mee gereden, toen kreeg ik een nieuw stuur dus dat Trust-ding ging de deur uit.

Heb nu al enkele maanden een 2.1 Boxensetje van Trust. Zuiver geluid, geen enkel probleem mee.

En ik heb nog wel meer van Trust gehad maar dat kan ik me zo niet eens herinneren.

En over het algemeen vind ik Samsung een goed merk, alleen die 52x cd-rom spelers zijn volgens mij wel brak... :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

zo'n beetje elke 52x Cd-ROM speler is brak, CD's zijn er niet voor gemaakt om met die snelheid gelezen te worden. Daarom geven ze vaak slechte resultaten, en ploffen er veel CD's in die dingen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Sloten slechte hardware onder handen gehad...degene die me nog het best bijstaan:

mobo's...

Gigabyte 8HKi3 ofzoiets...zeer stabiel.

MSI K7t266 Pro - Op een goede dag...busted zonder reden.
-RMA,3 maanden later kwam eindelijk de vervanger.

MSI K7t266 Pro - Ook op een goede dag busted zonder reden.
-RMA,3 maanden later kwam eindelijk de vervanger.

MSI K7t266 Pro
-verkocht en K7t266 Pro2 gekocht

Msi K7t266 Pro2
-Op den duur onstabiel (kon alleen nog maar op 100 fsb draaien)

Aopen AK77-600GN
-Werkte 1 dag,volgende dag dood.
(Na 1 maand kwam de vervanger)

Daarna een Epox 8KHA+ gekocht en daar werk ik nu al 'n paar jaar mee! _/-\o_
M'n Soyo owns ook al 6 jaar waarvan 3 jaar op +50% OC
-------
USB 2.0 pci hub van Conceptronic,model C480i1
-Herkent geen externe drives.
-------
Aopen drives
-Veel cd's/dvd's niet willen lezen...
-En 1 geval van een cd die uit elkaar was gespetterd in een Aopen 52x
-------
U.S.Robotics 4p router
-Max 2 uur verbinding
(ondersteuning bij hun is goed maar isp werkt niet mee)
-------
Sweex 16P Switch
-Adapter verslinder
(nooit reactie gehad op emails hierover)
------
Philips monitoren
-Werden niet ouder dan 3,5 jaar.
-----
M-Tec geheugen
-Werd nooit ten volle herkend en veroorzaakt instabiliteit.
-----
Sony Playstation 2
-Start vaak niet door (hebben veel PS2's)
-----
Lifetec/Medion scanners
-Brakke drivers
-----
Lifetec cdr's
-Ziet de belletjes gewoon onder de folie
-----

Van hierbovengenoemde merken wil ik niks meer hebben: MSI ; Aopen ; Sweex ; M-Tec.
Is het niet om de brakheid danwel om de ondersteuning (of allebei)

Over de anderen zou ik nog eens goed over moeten denken...
Als die een vet apparaat als eerste uitbrengen...misschien...

[ Voor 10% gewijzigd door I Am Weasel op 01-09-2004 12:00 ]

Verwijderd

Ik wilde mijn 1.8 ghz processor even eruithalen, zat de processor aan de heatsink vastgeplakt met koelplaksta. Ik kreeg die er niet af dus moest ik hem met heatsink erbovenop terug proberen te klikken, en ja hoor --> een paar pinnetjes begonnen scheef te staan en die braken naderhand af.
Sorry maar dit is gewoon onkunde !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 11:57:
[...]

Sorry maar dit is gewoon onkunde !!!
Ik zal je eens zeggen, dat hoeft geen onkunde te zijn.
Hier heb ik ooit eens een aantal bakken gekregen waarvan de heatsink met lijm was vastgeplakt aan de core, serieus.
Dus als je dan de cpu wilt vervangen kun je indenken wat er gebeurd.
Zodoende heb ik een aantal mooie sleutelhangers nu :)

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
lolol...losweken in een bad chemicalien?

Verwijderd

Vind het wel grappig dat veel mensen bij Asus zweren en Medion bij de vuilnis stoppen aangezien ASUS lappies maakt voor Medion? 8)7

Ook iets anders, vraag me af hoeveel MB van deze topics ook waren overgeclockt?

Wat ik ECHT nooit meer zal kopen is.. TRUST

Had ooit zo een contactdoos/POWER PROTECTOR gekocht van hun want je wilt je PC beschermen. Maar dat ding ging binnen 1 Dag kapot! Iets lichts opgevallen en schakelknop gedeelte was 100% vernield. Heb nu een OEM/No-Name contactdoos die het nog BETER doet en tegen meer stoten kan!

Ook raak ik flink geirriteerd door hun reclame truukjes. Camera van 3M pixels die niet eens een echte 3M pixels chip inzit
I´m a European (Danish) and I have actually testet some of the Trust cameras myself. My advice is: Don´t even consider this brand. The pictures the cameras produce are grainy, blurred and full of noise. The only positive thing about them is the price.

The Trust 510FX Familyc@m is marketed and sold as a 3.3 MPixel camera. In reality its optical resolution is 1.3 MPixel. The 3.3 MPixels are achieved thrugh interlacing. This company should change its name to "Dont Trust" instead!

http://forums.dpreview.co...orum=1001&message=4928636
Zo doorgaan TRUST, denk dat ik ook wel een 10GHZ computer van jullie kan kopen 8)7

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 13:07 ]

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op 31 augustus 2004 @ 19:29:
Antieke laptop: IBM Thinkpad 760L,(serienummer begint met 666) is meerdere keren gevallen, minstens 4x officieel overleden en dr donderd constant plastic vanaf en er vallen schroefjes uit, maar is steeds met een gerichte klap te reanimeren. Ookal begint het DC>DC board nu ECHT naar de klote te gaan.

Antiek IBM Ps/2 keyboard.
Onverwoestbaar! gaat nooit meer weg...

Al het andere spul wat ik hier heb ben ik wel tevreden over. Alles werkt of pleurt gewoon van ouderdom uit elkaar, en tegen die tijd heb ik toch allang een vervanger
LOL als die laptop meerdere keren is gevallen, kan ik wel verwachten dat het NIET raar is dat die gek doet

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 16-10 14:49
Q-tec voedingen... ik zie ze bij vrienden en klasgenoten ook steeds vaker kapot gaan
HP digicam, een ruis alsof het mistig is
Edimax router.... ondersteund geen routes en heeft me 8 dagen voor garantie in de steek gelaten
IBM harddisks, de deathstar serie, die verhalen zijn wel bekend...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

AtleX schreef op 01 september 2004 @ 11:15:
zo'n beetje elke 52x Cd-ROM speler is brak, CD's zijn er niet voor gemaakt om met die snelheid gelezen te worden. Daarom geven ze vaak slechte resultaten, en ploffen er veel CD's in die dingen.
Dit is best wel bullshit :) =>

Alle 40+ speed CD-ROM/CD-RW's komen niet boven de 44 speed uit !!!

Vandaar ook dat tussen mijn 52x brander en van een vriend van mij zijn 48x brander vrijwel geen verschil zit kwa brandtijd.

Ik denk eerder dat je de balanceermethodes de schuld moet geven als er iets mis gaat ?!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Nou mijn lijstje met ervaringen ook maar even:

Samsung optische drive
PC met een samsung dvd driver ooit gekocht, waarop ME staat, drive doet het prima, maar ik wilde er graag XP opzetten en er werd geen beetje ondersteuning geleverd, en het ding dus ook niet aan de praat gekregen bij xp. Deed het verder wel oke, alleen jammer van de support en zo zijn levensduur...

Coolermaster
Heb een fan gehad van coolermaster en nog steeds een Aerogate 2, het is leuk spul en niet al te duur... Fan maakte naar mijn zin wat teveel lawaai iig meer dan de beloofde 26 dB en de aerogate heeft ook een nadeel en dat is dat je de speakertje ervan niet kan uitzetten. Verder heb ik het gevoel dat het spul niet altijd even lekker werkt.

Trust
Al zoveel over verteld hier dat er gewoon geen argumenten meer nodig zijn

Alcatel
Ooit zo'n modem van gehad die bij adsl pakket van de kpn kwam, dingen worden gloeiend heet en viel ongelofelijk vaak uit in de zomer, iets wat ik niet echt acceptabel vind.

• Haaguit
  • Laatst online: 27-10 15:33

Haaguit

HBZNPLT!

Grootste miskoop van dit jaar? Verlenging van wanadoo abo :( Moest verlengen vlak na het geknutsel aan de newsgroups. Ik nog speciaal gebeld of het weer op het oude niveau terug zou komen. Keiharde garantie gekregen dat het zo was. Niet dus, en weer een jaar vast aan die incompetente club idioten...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Blue_Fear schreef op 31 augustus 2004 @ 20:52:
- Nooit meer iets kopen bij de computerwinkel SanSoft in Vlijmen. Ik vraag via de telefoon netjes een AMD Athlon 64 3000+, kostte me 215 euro dus dat is best aan de hoge kant. Blijkt er dat ze er een 3000+ XP hebben ingezet. Dus ik klagen dat ik een 64-bit had besteld zeggen ze dat ik de ergste klant was ooit en dat de 3000+ XP ook goed is. Ja daag, ik ben niet achterlijK! Verder verkopen ze producten exclusief BTW. Ik kwam uit op 340 euro volgens hun, ik naar de winkel, is eht in 1 keer 407 euro })
Dit slaat werkelijk alles! :D

Iemand zou een compilatie van de grappigste stukjes uit dit topic moeten maken en naar een uitgever gaan. ;)

Verwijderd

Ik koop nooit meer iets van compaq/hp

iets meer dan 3 jaar terug p3 1 Ghz gekocht, thuis aan gesloten en na 3 minuten knalt de voeding uiteen en hele computer naar de ****. Service was echter wel goed want kreeg met 1 dag een nieuwe. na wekenlang rond te hebben gelopen met een trauma begon ik eenmaal met dat ding te werken.

alles ging mis, was instabiel, crashte etc etc

moest na een maand of 2 windows opnieuw instaleren en daar had ik een recovery cd bij gekregen, leuk en aardig, maar de drivers zaten er niet bij. Bellen naar de service desk, moest ik zelf zorgen voor de drivers en ze konden met niet vertellen wat voor hardware er precies in zat.

zoektocht van 3 weken, alles proberen, want alles wat van een ander merk dan compaq was, daar werd gewoon compaq op gezet.

Dus nooit meer compaq/hp voor mij.

ook geen maxtor meer, alles wat ik er van had is kapot gegaan binnen een jaar.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Fire69 schreef op 31 augustus 2004 @ 09:29:
Ik koop nooooit meer iets van Trust.

UPS: leeg na 2 minuten
Front USB/Cardreader: Doorgebrand bij installatie (ja, geen idee hoe zoiets kan)
USB Hub: Devices worden niet herkend
...
:(
Een UPS is ook om een pc / server / whatever goed af te kunnen sluiten, niet om uren mee door te werken, je zal hetzelfde hebben met een APC ;)

Verder geen problemen met Trust... (muisje is wel lekker en de usb hubs doen wat ze moeten doen)

Wat ik nooit meer koop is harde schijven van seagate: wat een tyfusdingen zijn dat, heb 4x achter elkaar (dat waren de vervangende dus) dat ze stuk gingen, bad sectors opeens, gewoon dood zonder reden... heb toen een maxtor vervanging gekregen en sindsdien blijf ik hierbij. Nooit meer problemen gehad!

Aopen: jawel, hier ook een just link ex bezitter. 2x gehad: 2x zonder reden dood (binnen 6 maanden). Toen een noname 48x brander gekregen, doet het nog steeds na anderhalf jaar!

[ Voor 10% gewijzigd door tvdleur op 01-09-2004 17:45 ]

Verwijderd

tvdleur schreef op 01 september 2004 @ 17:40:
[...]

Een UPS is ook om een pc / server / whatever goed af te kunnen sluiten, niet om uren mee door te werken, je zal hetzelfde hebben met een APC ;)

Verder geen problemen met Trust... (muisje is wel lekker en de usb hubs doen wat ze moeten doen)

Wat ik nooit meer koop is harde schijven van seagate: wat een tyfusdingen zijn dat, heb 4x achter elkaar (dat waren de vervangende dus) dat ze stuk gingen, bad sectors opeens, gewoon dood zonder reden... heb toen een maxtor vervanging gekregen en sindsdien blijf ik hierbij. Nooit meer problemen gehad!
weleens een grote bouwlamp op een goede apc gezet? doet het zonder moeite 20 minuten

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:44:
[...]

weleens een grote bouwlamp op een goede apc gezet? doet het zonder moeite 20 minuten
weleens een hardwerkende pc / server alleen op een APC gezet? Doet het hooguit 5 minuten (tis geen trust natuurlijk) en dan begint ie echt te piepen dat de accu leeg raakt. Heb hier thuis een APC 1000 staan: die doet precies hetzelfde met nieuwe accu's (2 stuks erin dan 12 minuten)

[ Voor 4% gewijzigd door tvdleur op 01-09-2004 17:51 ]

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nooit meer een MSI TV kaart, de winxp drivers werkte niet, op een site vond ik een topic met het zelfde probleem.
Win2000 drivers geprobeerd werkte ook niet :X , Windows2000 op mijn schijf gezet drivers voor win2k erover Niks noppes nada..

MSI komt er niet meer in ... (naa.... dat nieuwe 939 mobo is wel :9~ )

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 17:34:
Ik koop nooit meer iets van compaq/hp

iets meer dan 3 jaar terug p3 1 Ghz gekocht, thuis aan gesloten en na 3 minuten knalt de voeding uiteen en hele computer naar de ****. Service was echter wel goed want kreeg met 1 dag een nieuwe. na wekenlang rond te hebben gelopen met een trauma begon ik eenmaal met dat ding te werken.

alles ging mis, was instabiel, crashte etc etc

moest na een maand of 2 windows opnieuw instaleren en daar had ik een recovery cd bij gekregen, leuk en aardig, maar de drivers zaten er niet bij. Bellen naar de service desk, moest ik zelf zorgen voor de drivers en ze konden met niet vertellen wat voor hardware er precies in zat.

zoektocht van 3 weken, alles proberen, want alles wat van een ander merk dan compaq was, daar werd gewoon compaq op gezet.

Dus nooit meer compaq/hp voor mij.

ook geen maxtor meer, alles wat ik er van had is kapot gegaan binnen een jaar.
welke van de 2. 3 jaar geleden waren compaq en hp niet samen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
leuk dat ook redelijk, in mijn ogen, goede fabrikanten worden genoemd zoals aopen en abit.

ben altijd al blij geweest met mn abit mobo's, de kt7a, de at7, beide overclock wondertjes. resp 150fsb en 220fsb.

8)

Verwijderd

nooit meer Qtec had een 450 watt voeding en die heeft 4 western digital wd800jb aan puin geholpen

nooit meer msi condensatoren vlogen om mijn oren

nooit meer sweex je moet altijd zoeken naar de goede drivers want die meegeleverd zijn werken meestal niet

nooit meer biostar alleen maar gebakken cpu's ondanks arctic silver en zalman het was gewoon poef! en cpu was dood

nooit meer isdn usb modems van draytek helpt je windows xp aan gort

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10
Nooit meer Aopen cdrom of dvd-spelers voor mij. In 5 jaar tijd 3 cdromspelers en 1 dvdspeler versleten (lazen naar verloop van tijd echt helemaal niets meer). Koop nu alleen nog maar plextor spullen, een cdbrander van plextor uit 2000 doet het nog steeds zonder problemen.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• FX16
  • Laatst online: 23-11 14:46
IK koop never never never nooit meer Princo DVDR's

waarom ,simpel omdat ze ronduit BAGGER zijn.

vanaf 4 GByte is de dye zo rot als ik weet niet wat .
Als je ze dan terug probeert te rippen krijg je zowat altijd op 90% een read error
Vandaag toevallig eens het oppervlak lopen te bekijken en het stikt gewoon van de rare vlekken op de schijfjes , het is ronduit belachelijk dat dit soort afval verkocht wordt.
Voor minder geld heb je beter spul.

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 13:03
Wou me hierbij maar aansluiten bij de Sweex haters. Wat een klote Router. Grote problemen met het doorlaten van sommige multiplayer spellen. Geen nieuwe firmware meer en laat de internetverbinding soms gewoon vallen :(

(snap de problemen met maxtor trouwens niet, de mijne doet het al een jaar of zes :))

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Princo is het merk dat me altijd al teleurgesteld heeft, van vroeger 8x CD-R's tot nu 8x DVD-R's.

Wat ik ooit nooit meer koop is een scanner met een speciale interface. Had vroeger een scanner gekocht van Agfa (SnapScan 310), zat ISA SCSI-kaart bij. Heel tevreden van het ding enzo, maar nu kan ik nergens met die kaart heen ! En Agfa is ook nog eens gestopt met er drivers voor te updaten. Het ding kostte toen 250€ en nu krijg ik het nog niet eens kwijt voor 20€.

LS-120 drive: je denkt dat het dan een beter, betrouwbaarder medium is, wel: FOUT ! Die diskettes zijn even goed nog onbetrouwbaar en aangezien het totaal niet is doorgebroken (ik ken 1 persoon die er nog eentje heeft/had) is het alleen goed voor backup. Maar das waar, daar is het niet betrouwbaar voor. Is me vroeger het ding ook nog in de rook opgegaan omdat je het voedingsstekkertje op 2 manieren (ja echt wel) kon inpluggen en dat was toevallig de verkeerde dus...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Sharkbyte schreef op 01 september 2004 @ 19:10:
Is me vroeger het ding ook nog in de rook opgegaan omdat je het voedingsstekkertje op 2 manieren (ja echt wel) kon inpluggen en dat was toevallig de verkeerde dus...
Weer een geval van onkunde.... :P

Je had natuurlijk ook gewoon even kunnen kijken hoe het stekkertje moest ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik koop nooit meer een moederbord met SiS chipsets erop!! de AGP slot heeft 3 videokaarten kapot gemaakt omdat de voltage verkeerd door de chipset geregeld werd volgens de computerwinkel.
telkens na 1 videokaart om reparatie gestuurd en ze zeiden dat et goed was maar steeds niet.
na de 3e keer is ie naar het kerkhof gegaan })
oftewel de container in :Y)
(de videokaarten kreeg ik telkens een nieuwe op et einde een andere aan over gehouden:) in et begin was het een gf4 mx420 aan et einde een gf4 mx440 :7 )
en over sweex en trust gesproken, Wie koopt dat nou dat is vragen om problemen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Lieuwe15 op 01-09-2004 19:46 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

XanderH schreef op 01 september 2004 @ 19:18:
[...]

Weer een geval van onkunde.... :P

Je had natuurlijk ook gewoon even kunnen kijken hoe het stekkertje moest ;)
Doe dat maar als je ze op beide manieren kan steken :P Stond niet aangegeven. Normaal heb je inkepingen enzo, bij zo'n floppyachtige stekker. Wel, die had het dus niet...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

* RSpliet is het eens met de non-sweexers.
1. Sweex routertje bij de buren, kan met enige regelmaat een reset ontvangen (bij t opzetten al een keer of 3).
2. Sweex modem (ook bij buren), hij moet maar eens van z'n processor afblijven :X
3. Sweex infrarood dingetje, kan je niet neerzetten door erorm onhandig rubberen voetje, en te zware ontvanger voor dat voetje.
en zo kan ik nog wel even doorgaan

Verders koop ik nooit meer wat van IIYama, zit nu aan m'n tweede kapotte Vision Master 1403, de service die ze claimen is erg magertjes (2 a 3 weken tijd om om te ruilen) en een monitor mag in een jaar niet kapot, en zeker niet kapot aankomen...

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik (of eigenlijk m'n vader) zal nooit meer een Medion Pc kopen
hij heeft het apparaat nu ruim een half jaar (vanaf december) en constant problemen
1. muis is kapot (doet helemaal niets meer)
2. tft scherm is kapot geweest, terug gegaan en het huidige scherm heeft af en toe ook problemen (word zomaar volledig wit)
3. op dit moment, videokaart is in rook opgegaan en moederbord erbij
4. speakerset heeft 2 niet functionerende speakers (van 5.1 set) en verschrikkelijk brak geluid (ok das niet vreemd voor zo'n cheapass setje)

maar ik heb niet alleen negatieve ervaringen met medion, jaren geleden een 19" schermpje gekocht van lifetec en die doet het nog perfect, werkt beter dan het Iiyama van een vriend van me (zelfde specificaties)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nooit meer een 60GB IBM 7200 rpm schijf. Had er 5 gekocht en alle 5 zijn ze stuk gegaan. Gelukkig wel via rma alles terug kunnen krijgen. Maar toch..

http://www.xbmcfreak.nl/

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:14
nou, kom ik aan:

Ik koop nooit meer iets van trust, omdat dat de grootste rommel is.. webcam gehaald, is na 2 weken stuk. draadloos toetsenbord en muis, na 3 dagen leeg (duracell batterijen). boxen, vervormen alleen maar, en als je de zolder op komt (houten vloer) beginnen die boxen ontzettend te knetteren door het gewiebel. alledrie liggen die dus ook in de prullenbak.

Nou, ik koop nooit meer wireless AP's enzo van E-tech. In de eerste instantie was hier alles van e-tech. Nou, dat ging allemaal zo weer kapot, zowel het AP als de ontvanger. Dus de ontvanger heb ik nieuw gekregen, en ik heb nu een Philips AP (die overigens perfect werkt.). Nadat ik weer 2 ontvangertjes versleten had, was ik het zat, en heb ik er ook maar een Philips ontvanger bijgekocht. Sindsdien nergens last van.

alles wat hier genoemd is, wat niet werkte, is in de container verdwenen ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Seven of Nine schreef op 01 september 2004 @ 20:14:
* Guardian Angel is het eens met de non-sweexers.
1. Sweex routertje bij de buren, kan met enige regelmaat een reset ontvangen (bij t opzetten al een keer of 3).
2. Sweex modem (ook bij buren), hij moet maar eens van z'n processor afblijven :X
3. Sweex infrarood dingetje, kan je niet neerzetten door erorm onhandig rubberen voetje, en te zware ontvanger voor dat voetje.
en zo kan ik nog wel even doorgaan

Verders koop ik nooit meer wat van IIYama, zit nu aan m'n tweede kapotte Vision Master 1403, de service die ze claimen is erg magertjes (2 a 3 weken tijd om om te ruilen) en een monitor mag in een jaar niet kapot, en zeker niet kapot aankomen...
Mmm, nieuwe usert :) O-)

Raar, ik heb sinds een paar maanden een Sweex router van wel € 33,= hele euro's en het ding heeft me nog geen ene maal in de steek gelaten.

Daarnaast draaien er hier een 3-tal iiyama's al eeuwen probleemloos.

Maar ok, het bewijst maar weer eens wat bij de een niet werkt, doet het perfect bij een ander en dát is nu het lollige aan dit topic.

ARME AOW’er

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 22:26
nooit meer maxtor voor mij, eerst gaat mn 160 gb stuk en nou gisteren mn 200 gb...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

offtopic:
tsja, als mijn nick onleesbaar blijkt O-)

Sweex is voor mij een soort van Aldi, er kan best wel wat goeds tussen zitten, maar het meeste is gewoon goedkope bagger 8)7

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

om eens een positieve bijdrage te geven:

ik ben aangenaam verrast door (doordat ik subjectief gezien de merken echt niet supporter):

hp brander (8/4/32), dat ding blijft meegaan, leest de rotste cds en is ongelofelijk stabiel (ondanks geen bufferunderrun protectie)

Compaq v1100, mijn 21" monitor, superbeeld

sweex, niet driverafhankelijk materiaal (cardreader, kast)

de merken die ik echt niet zo goed vind:

Ecs moederborden, het is soms echt moeilijk om ze te installeren
sweex memory pen: werkte nergens behalve in xp-computers

shuttle moederborden: support is om te huilen, stuur ik een mailtje voor condensators omdat ze kappot zijn buiten garantie. Geen antwoord. zeg ik dat ik veel computers bouw. wel antwoord (pff) en ze kunnen hem repareren voor 15 eur. AS IF! vraag ik gewoon een paar condensators omdat ik geen zin heb gespecialiseerde zaken af te schuimen (en omdat het hun schuld is), ga ik echt geen geld aan een oud moederbord uitgeven.

philipsboxen: zijn dof na 3,5 jaar, ben ik nog niet uit of het nu mijn eigen schuld is of niet
philips koptelefoon infrared: heel vroeger gekocht: veel ruis, nijpt te hard , samen met al mijn andere ervaringen met het merk (radio's die steeds stuk gaan): een keer maar nooit meer.

chaintech moederborden handleidingen: om te huilen, er staan verschillende dingen gewoon niet in, de uitleg van de raid controller is eigenlijk de handleiding van de pci-kaart etc...
goed moederbordje dat wel, (op het geluid na, kabeltjes van front bay die te kort zijn, te veel kabels)

Aopen: cd-readers (do i need say more)

ik begrijp trouwens niet wat mensen tegen maxtor en seagate hebben, dat zijn nu net mijn favoriete merken... de maxtor koel ik wel altijd actief en de seagates zijn enkel van de recente reeksen.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Seven of Nine schreef op 01 september 2004 @ 20:14:
[...]
:) Opvallend.

Ik ben juist heel erg blij met mijn Iiyama Vision Master Pro 410, die al meer dan vijf jaar een uiterst stabiel, rustig en scherp beeld geeft.

Zo zie je maar dat er bij een slechte fabrikant soms goede series tussen zitten en vice versa.

Expanding the inexpandable

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Maxtor hardeschijven
Gaan herrie maken, worden kokend heet, echt heel snel zijn ze niet ivm andere merken en gaan vrij vaak kapot.

Gigabyte 8IPE1000
Aaaargh! :/
Niets tegen moederborden van Gigabyte, maar van dit model heb ik nog geen exemplaar gezien wat binnen een half jaar nog werkte. Allemaal stuk voor stuk hetzelfde probleem, pc aan: beep-beep-beep-beep-beep
Het is te verhelpen met een BIOS reset. Ja leuk om elke keer je pc open te halen voor dat batterijtje.... en Gigabyte weet van niets O-)
Ik houd m'n hart vast bij dat K8V bord van ze.... nu reeds 2 dode exeplaren met beide zelfde probleem.... hangen na tellen van ram geheugen.... ;(

MSI moederborden
De ervaringen hiermee zijn wisselend. Ik heb ze enorm stabiel gezien en werkend tot op de dag van vandaag, maar heb ze ook gezien met de meest vage problemen meestal tot einde komend met 4 rode diagnostic leds.
Dan praat ik niet over de K7T serie - Lekkende elco's is gewoon een pech kwestie geweest en wordt door MSI nog steeds opgelost (gratis elco's).

JNC/Super 300 watt voedingen
The horror... voeding geeft teveel spanning af en je ziet in enkele seconden je pc veranderen naar een hoopje printplaten met doorgebrande chips. :'(

Iiyama CRT monitoren
Mooi beeld mooie specs. Gepaard met gare voedingen, vage strepen, zwabberende beeldbuizen, en in veel gevallen een zeer slechte service.

Asus A7V8X-X
DOA....DOA....DOA....DOA....instabiel....DOA....incompatible RAM....DOA...incompatible met ATI 7000...DOA.... :z

Iceberg Socket A koelers
Leuk, een koeler waarvan de as schuinzakt en de schoepjes afbreken waardoor je vervolgens je Athlon in rook op ziet gaan.

Dat waren de meest voorkomende die ik me herrinner, werkende in een computerwinkel. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Sweex 8 ports lan switch, wat een bagger ding... loopt om de haverklap vast |:(

In dit geval was goedkoop, duurkoop :/

[ Voor 3% gewijzigd door Tentacle1 op 01-09-2004 21:10 ]

System specs

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 12:15:
[...]

Ik zal je eens zeggen, dat hoeft geen onkunde te zijn.
Hier heb ik ooit eens een aantal bakken gekregen waarvan de heatsink met lijm was vastgeplakt aan de core, serieus.
Dus als je dan de cpu wilt vervangen kun je indenken wat er gebeurd.
Zodoende heb ik een aantal mooie sleutelhangers nu :)
Is wel onkunde.

Dat P4 processoren aan de heatsink blijven plakken is een bekend iets, althans voor mij wel. Dat is echter het probleem niet want je rukt hem gewoon uit de socket en de pinnetjes blijven recht.

Echter DAARNA... kan je dat ding natuurlijk niet terugplaatsen met de hendel van de socket naar beneden. |:(
Flink hard duwen dan worden de pennetjes idd krom. Dat noem ik dus wel onkunde.

Toevallig heb ik vandaag nog zo'n ding eraf gehaald, uiteraard bleef de CPU weer op de heatsink plakken. Dus ik wip hem er zo af met een platte schroevendraaier, maak de hele boel schoon en doe er nieuwe koelpasta op. Klaar....

Dat een bedrijf dat computers assembleert die troep van de Intel heatsinks gebruikt vind ik trouwens ook onkunde...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ik koop nooit meer een e-tech ap, eerst doen ze het niet, dan doen ze het wel na een leuke reset, dan kom je d'r niet meer in en zit je zonder beveiliging :@

en sweex adsl modems, wat een rotzooi _/-\o_ echt prachteg die service van hun, bel je op zeggen ze: ja ik zou het ook niet weten tuutuutuutuut _/-\o_ echt mooi hoe slechte spullen sommige mensen kunnen maken :9

voor de rest, geen SWEEX meer :@ ik heb een kast /voeding combinatie van hun gehad (nu thermaltake/enermax :))
die kast die valt gewoon uit elkaar joh, en de voeding heeft instabiele voltages en een super instabiele vcore....
nieuwe voeding: problem solved :)

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Lieuwe15 schreef op 01 september 2004 @ 19:44:
Ik koop nooit meer een moederbord met SiS chipsets erop!! de AGP slot heeft 3 videokaarten kapot gemaakt omdat de voltage verkeerd door de chipset geregeld werd volgens de computerwinkel.
De SIS chipset heeft natuurlijk NIKS te maken met het voltage van jouw AGP slot. Feit is wel dat SIS chipsets vaak gebruikt worden op low-budget moederbordjes, waarbij de 'omringende' electronica wellicht van wat mindere kwaliteit is. Dat heeft natuurlijk NIKS met SIS te maken... ik kan VIA toch ook niet aansprakelijk houden voor het feit dat ik al twee MSI bordjes heb mogen weggooien omdat de condensatoren niet goed waren? Overigens, mijn server loopt prima... ondanks de SIS chipset op het AsRock moederbord... ;)

• jos707
  • Laatst online: 23-11 20:27
Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/84/MusePocketBanner_Large.jpg

Ik koop gewoon niets meer van Hercules. Ik heb vandaag dit ding gekocht en voel me flink genaaid. Die knop is zo gamel als wat en reageert helemaal niet alert wanneer je er gaat aandraaien. Wanneer ik het volume helemaal naar beneden draai hoor ik een soort gezoem door de speakers en het ding is bovendien licht statisch geladen...Ik kan het niet meer gaan inruilen in de winkel want ik heb kastiket bij het buitenkomen in vuilbak gepleurd :X 8)7

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik koop nooit meer een moederbord met een integrated ProSavage8 videochip. De drivers voor dat kreng zijn heel brak, waren (toen) moeilijk te vinden en veroorzaakte zoveel BSODs dat ik uiteindelijk maar een oud AGP kaartje in dat Asrock K7VM2 moederbord heb geduwd. Dat moederbord had ik toen gekocht voor m'n (ex-)vriendin omdat ze nog SD-RAM had liggen maar later misschien wel naar DDR wou upgraden.

Ik koop ook nooit meer een Freecom CD-RW drive. Enkele jaren geleden had ik er één gekocht en na 2 weken begon hij al vaag te doen. Elke CD-R of CD-RW dat ik er instak kwam er onleesbaar en onbeschrijfbaar uit (ook al had ik nog niets geschreven!). Ik ben er dan mee teruggegaan en heb na lang klagen voor niets een Plextor 24x10x40x gekregen (die het nu nog altijd perfect doet :*) )

SMC routers en Epson printers zijn voor mij ook uit de boze maar de reden waarom staat in het vorige topic :P

offtopic:
@jos707: lekker slim ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-09-2004 21:36 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-11 21:40
Ik heb niet echt slechte ervaringen met spullen, maar ik koop meestal ook merkspullen.
De oude AOpen CD-rom spelers waren idd bagger, cd's die fout gelezen werden (bitjes vern**kt) of spelers die vroegtijdig kapot gingen.
Echter mijn huidige AOpen DVD speler is absoluut veel beter dan m'n vorige Pioneer.

Verder heb ik vrij veel slechte ervaringen met 3Com spullen. NIC's die problemen geven met bepaalde mobo's of drivers, switches die compleet crashen, switches waarvan de management crasht of switches waarbij de STP gaat flippen en dus je hele netwerk gruwelijk om zeep geholpen wordt enzovoort...

Met de unmanaged switches en de moderne 3c996 NIC's heb ik echter nog geen problemen gehad (dat is dan ook geen 3Com ontwerp :) )

[ Voor 6% gewijzigd door FatalError op 01-09-2004 21:46 ]

If it ain't broken, tweak it!

Verwijderd

nooit meer ropla/sweex/ander goedkoop baggermerk atx case
kast is van dun blik en toen ik 1 x mijn pc vervoerd had was de kast dus krom
gevolg printbreuk op mx440 en agp slot van mijn a7v133 gaar
dus als ik nu mijn vga kaart wil wisselen moet ik dus beetje gaan pielen voordat ik beeld heb

ik zweer bij thermaltake

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:52
ecs serie 5 moederborden gehad zijn alle 5 binne 1½ jaar overleden
verschillende moederborden. 2x elco's
1x geheugen bays
2x onbekend kon nix gaars terug vinden gewoon dood

Verwijderd

Sweex broadband router. settings gaan verloren, ik moet resetten, als alle computers erop staan aangesloten dan reset ie vanzelf :?

verder alles van trust, camera's, muizen, speakers... allemaal flut.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Ik koop nooit meer Qtec producten..
Heb er een Wireless Router van, die minstens 1x per week 15 seconden zonder stroom moet zitten, want dat is de enige manier om de vastgelopen shit weer werkend te krijgen :(
De instellingen blijven overigens wel behouden gelukkig..

Verder zijn de antennes die erop zitten bagger, geen enkele functie werkt, en hij vergeet alle port-mapping instellingen als pc nr. 2 zich aanmeldt bij MSN Messenger :(

Troep...

Ja ik wist dat het geen super merk was toen ik het ding kocht, maar zo slecht had ik ook weer niet verwacht O-)

Leave only footprints, take only memories

• DaWaN
  • Laatst online: 18:32

DaWaN

'r you wicked ??

SmoothTweaker schreef op 01 september 2004 @ 21:49:
2x onbekend kon nix gaars terug vinden gewoon dood
Jah, idd, dat was mijn bord, zijn er hier dus ook 2 van overleden zonder reden 8)7 Terwijl mn broers K7S6A het hier al 2 jaar perfect doet :P
Voor mij nooit meer Aopen, ik had een 48x cd speler daarvan, las maar ong 50% van de cd's, heb ik opgeschroeft en toen met een hamer bewerkt :o Sindsdien gebruik ik Lite-On en ik heb nu al zo'n 150 cd's gefikt en gigantisch veel gelezen en ik merk nog nix van slijtage 8)
En voor alle moederborden van A-merken die d00d gaan, tjah, mobo's gaan nu eenmaal vaak stuk :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:29
Compaq komt er niet in, te duur vind ik en je kan er niks meer aan veranderen!

Q-tech voedingen zijn uit den boze, wat een verschil is die tagan 480, nooit meer crasches!!

ecs mobo's, ik heb 2 ecs ls7a2 mobo's gehad. ze waren beide instabiel, op allebei verschillende voedingen en apparaatuur aangesloten

http://axrotterdam.blogspot.nl

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tentacle1 schreef op 01 september 2004 @ 21:10:
Sweex 8 ports lan switch, wat een bagger ding... loopt om de haverklap vast |:(

In dit geval was goedkoop, duurkoop :/
Hier kan ik over meepraten :/

Had aan dat pokkeding 30 € ofzo uitgegeven en werken ?? hoo maar.... allemaal collisions op mijn Alcatel Home@Pro poort :|

Later 2dehands van iemand een Linktec gekocht en die werkt perfect !!! Nog nooit van gehoord maar ding is wel goed tot nu toe :D en maar 15 €

Nu wel een Alcatel 510 gekocht voor 25 € + verzendkosten maar ik ga echt niet dat ding weer gebruiken, verkoop het wel allemaal appart ofzo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Liteon moederbord. Had kunnen weten dat een brander fabrikant niet zo ervaren zou zijn in het maken van moederborden.

Mijn ervaring met dat moederbord:

1: Slechte bios
2: Instabiel
3: Soms slecht compatible, bijvoorbeeld met mijn HDD's die soms niet herkend werden.

Een vriend van me had tegelijk met mij dat moederbord gekocht en precies hetzelfde ervaren. Daarna trouwens nooit meer een moederbord van Liteon gezien.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met stip op 1: Alles van Trust

Toetsenborden, muizen, hubs het is allemaal veel te vroeg kapot gegaan. Zoiezo ziet het er ook ontzettend cheap uit.

Verder de al eerder genoemde Nashua CD's. Ik heb ooit een pak van 10 gehad waarvan er 4 mislukten, met een Plextor PX-708A, nu overgestapt op Sony en alles ging goed. Met mijn oude Lite-On gaven die Nashua's trouwens minder problemen, maar die was ook langzamer dan die Plextor.

SOHO routers van Belkin kan ik ook afraden, ik heb die zelf geen, maar heb wel een tijd aan Internet gehangen via de router van mijn huisgenoot. Wat een fuckding, liep om de haverklap vast. Na 2 maanden ben ik mijn Draytek gaan claimen bij degene die hem geleend had en nu is alles weer goed :)

Verder koop ik ook nooit meer goedkope koreaanse MP3 spelers :) Ik heb een Duex XP gehad, maar nu toch maar een iPod gekocht. Kost wat meer, maar je hebt er gewoon veel meer lol van.

Verwijderd

NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER EEN aopen geforce fx5200..
wa een rot videokaart man...
hek nu nog geen jaar... al aan vervanging toe!
hij houd geen een spel bij . :( :O

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:02

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 00:30:
NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MEER EEN aopen geforce fx5200..
wa een rot videokaart man...
hek nu nog geen jaar... al aan vervanging toe!
hij houd geen een spel bij . :( :O
buget kaart? Betaald weinig, krijgt weinig

• Rollerjooster
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik koop nooit meer een FU-FME met een casefan. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.fu-fme.com/images/f-big.JPG

20 hechtingen :'(

But seriously, ik koop nooit meer een Aopen case. Dát was pas goed voor snijwonden.

[ Voor 24% gewijzigd door Rollerjooster op 02-09-2004 00:37 ]

Forza Mucca!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
WTF? Het lijkt wel een vinger shredder, met dat gat zo... :? 8)7

Ik heb pas één keertje een snee in m'n vingers gehad van een 92 mm fan (te weinig ruimte in de kast en toch eraan prutsen hè).

Iets wat ik trouwens nog af kan raden is om YS-Tech fans te kopen; op zich goeie kwaliteit en levensduur maar na een paar maanden gaan ze gewoon meer lawaai maken.

LoL! Even op die link geklikt. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-09-2004 06:17 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Rollerjooster schreef op 02 september 2004 @ 00:35:
Ik koop nooit meer een FU-FME met een casefan. :(

[afbeelding]

20 hechtingen :'(

But seriously, ik koop nooit meer een Aopen case. Dát was pas goed voor snijwonden.
wat gebeurt er .. als je op dat knopje drukt?
20 hechtingen?
:)

Verwijderd

Ik koop nooit meer iets van ATI. Ze maken vreselijk brakke drivers.
Toen ik mijn 3dkaart wilde configureren in windows 98 kreeg ik het volgende probleem:

http://www.pkarels.nl/probleem.jpg

Oftewel gewoon een domme fout en zeer lastige in de ATI software. Dus ik nieuwste drivers gedownload en metteen hetzelfde probleem.
Na lang zoeken en mijn ogen verpesten (wat wil je met 21'' op 60 hertz) heb ik een driver kunnen vinden die naast dat hij mijn 3d kaart goed configureerde hij ook mijn pc vol met spyware vulde.

En dan ook nog iets over de hardware. Als ik een grafisch spel speel dan zijn de textures bij de randen van de frames ronduit slecht. (heel veel pixelate) Dus voor mij geen ATI meer :(

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik koop nooit meer een Club3D, omdat toen ik de 9700 Club3D in mijn pc deed, de computer niet eens wou booten :(
Waardeloos, nu altijd Sapphire, en nooit problemen :)

En misschien: Ik koop nooit meer een Gigabyte product omdat de service ronduit slecht is.
Ik zit nou al een jaar met problemen met het geheugen, en ze doen er maar niks aan. Ze gaan het met totaal andere hardware testen. Als ik een ATi kaart heb met problemen, gaan die idioten hem bijna met een nVidia testen :r

Maar goed, ik wil liever ook geen Trust meer, maar sommige trust produkten zijn wel goed, de andere niet.
Ik heb nml een keer Trust boxen gehad, die waren echt goed.
Nu wel mooi Creative 5.1 >:)
Maar ik heb ook een Trust muis gehad die tegen het slechte aan zit.
Vandaar dat ik nu ook Microsoft Wireless Optical Mouse 2.0 heb >:)

Ik snap niet wat mensen voor problemen hebben met Lite-on's. Ik draai al bijna mijn hele leven op Lite-on's en heb nooit problemen gehad.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Duinkonijn schreef op 01 september 2004 @ 17:51:
[...]

welke van de 2. 3 jaar geleden waren compaq en hp niet samen
destijds was het Compaq.

maar van HP koop ook daarom ook niets meer :r

• macnerd
  • Laatst online: 02:01

macnerd

No Apples please :-)

Nooit is een groot woord...

Voorlopig koop ik niet meer:
* HP printer (ondanks jarenlange tevredenheid) - de eerste printer van HP die ik zelf kocht (DeskJet 3820) is net na het eerste jaar kapot gegaan (stom plastic klepje dat niet meer vastklemde), totaal geen service van HP ondanks de levering van een ondeugdelijk product. Dit klepje is echter wel belangrijk, omdat daardoor het papier omgedraaid wordt. Achteraf gezien was er al ruim binnen heet eerste jaar iets mis, want het papier trok al enige tijd scheef (helaas had ik niet in de gaten waardoor). Kosten van reparatie zouden 15,- + 12,50 verzendkosten bedragen, excl. btw; onderdeel kon niet worden opgehaald. Met de huidige prijs is dit bijna de helft van de nieuwwaarde. Gezien vele andere HP printers die na 5 jaar nog nooit iets gemankeerd hebben, denk ik dat ze hebben bezuinigd op kwaliteit. Voor mij volgende keer dus een ander merk.
* Epson printer - de Styles Color 600 is de slechtste kleurenprinter die ik ooit ben tegengekomen. Inktcartridges waren iedere keer binnen no-time uitgedroogd, eruithalen van de cartridges is een ramp (je moet tijdens het opstarten van de printer snel de stekker eruit trekken om uberhaupt een nog gevulde cartridge eruit te kunnen halen, bv. om schoon te maken), en de kwaliteit van de afdruk was belabberd, ondanks de resolutie van 720x1440 dpi. De eerste inktjet van m'n ouders (HP DeskJet 550C) deed het aanzienlijk beter met z'n 300x300 dpi.
* Trust - had er al een negatief beeld van, wat meteen waargemaakt werd toen ik een (goedkope) draadloze muis kocht. De muis heeft nooit iets gedaan, dus het waren dure penlites... :)
* Compaq - door positieve ervaringen op het werk besloten een Compaq laptop te kopen, welke er al na 1.5 jaar spontaan mee ophield van de een op andere dag. Mijn huidige laptop van het merk Sky (B-merk) doet het al twee jaar perfect

[ Voor 8% gewijzigd door macnerd op 02-09-2004 10:26 ]

MacNerd

• FatalError
O ja, de Microsoft Basic Optical muis is wel de slechtste muis die ik ken.. Dat ding flipt constant, op ieder oppervlak.
Verder nog n ECS bord met kapotte elco's, en 3 kapotte MSI borden.

Verwijderd

TDK CDR's
Spindeltje van 100 stuks gekocht. 48x stond er op. Een enkeling daargelaten bakken ze niet harder dan op 32x. Grafzooi. :)

• FatalError
Weet je zeker dat dat niet aan je brander ligt? ;)

Verwijderd

Tis op zich wel een leuke topic maar ik kan er niet veel waarde aan hechten. Dat een hardware onderdeel het niet doet of een gebruiker een slechte ervaring met een retailer heeft zegt helemaal niets. Computers zijn vaak nu eenmaal onderhevig aan meerdere faktoren en kan niet op 1 punt beoordeeld worden.

Het is vaak meer de gebruiker zelf dan het stukje waar men over schrijft, waar men slechte ervaringen mee heeft. En smaak verschilt nu ook eenmaal, de 1 zweert bij Trust, een ander weer vervloekt het. De 1 heeft goeie ervaringen ergens mee, de ander niet.

Maar goed, wel een leuke shoutbox :)

• kolderindekop
  • Laatst online: 22:29

kolderindekop

yeaahhhh

Een msi dvd brander +_ brander maar plus brand die niet 8 soorten geprobeerten nee hoor .Voor mij voortaan een pioneer.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-11 21:44

Just_I

What did you just say?

Ik koop nooit mer een Lexmark printer na slechte ervaringen met een I3. Het ding maakt een takke herrie, het vreet inkt kwaliteit is niet echt je van het :X . Wel een voordeel dat je er nog iets op kan zetten, maar dat heb ik nooit gedaan

Ook case fans die veel lawaai maken komen er bij mij niet meer in. Slechte ervaringen met Just Coolers.

De Sweex case die ik nou heb vind ook ook niet echt geweldig. Heel gedoe om even een optisch drive te instaleren, voorplaatsen van pci kaart moet je metalen plaatjes er met geweld uitbreken en de case is niet mooi.

Mijn muis van trust (Amimouse 250S optisch, 5 knops) begint niet ook wat kuren te vertonen. Bij het scrollen verticaal wordt er na het scrollen (verticaal) ook nog naar rechts gescrold :? . Ook de kleur begint bij op de plek van de handpalm te verdwijnen. Voor de rest geen problemen met de muis en ben er ook wel tevreden mee hoor ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door Just_I op 02-09-2004 11:47 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:45
Geen trust natuurlijk. Geen Q-tec. Geen vage merken geheugen. Geen IBM hd's.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BiZaR232
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

BiZaR232

How BiZaR!

Maxtor schijven:
Kunnen niet tegen 24/24 gebruik. 3 schijven in 1+ jaar doordat ondertussen de garantietermijn was veranderd-> laatste keer geen nieuwe.

Q-tec voedingen:
Silent is misleidend, 400w is piek vermogen (320 eff)

A-open branders:
Zeer kritisch met lezen

Blanco Cdr's:
Slechte toplaag makkelijk beschadigd

AMD Barton XP 2500+@3400+, Asus a7n8x deluxe, 512 MB twinmos, Sapphire Radeon 9800SE@9800XT, LG 915FT+

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Dekaasboer schreef op 01 september 2004 @ 22:34:
Compaq komt er niet in, te duur vind ik en je kan er niks meer aan veranderen!

Q-tech voedingen zijn uit den boze, wat een verschil is die tagan 480, nooit meer crasches!!

ecs mobo's, ik heb 2 ecs ls7a2 mobo's gehad. ze waren beide instabiel, op allebei verschillende voedingen en apparaatuur aangesloten
Da's fijn om te lezen, want ik hebt net een tagan 480 besteld i.p.v. mijn q-tech 350 :D

Hallo met Tim

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11 22:19

amd187

Ondertitel

nooit meer iets van creative.

vroeger (SB16 bijvoorbeeld, en AWE64 ISA) waren ze bij mij erg goed, maar tegenwoordig maken ze echt troep in mijn ogen.
ik heb een webcam gehad van hun en een paar geluidskaartjes (SB Audigy 1, Live! 5.1) en geen van de produkten hebben ooit vlekkeloos hun werk goed gedaan.
de webcam heb ik nooit langer goed installed gehad dan een week ongeveer, altijd ging windows totaal over de zeik met wat voor driver dan ook na een tijdje.
de geluidskaartjes werkte ook nooit goed bij mij, met name de live, die dan zomaar oppeens op een of andere surround stand bleef staan bijvoorbeeld als je uit een spel was gekomen.
leuk mp3's luisteren was dat altijd....
Verder nog een GF2 Pro gehad van hun, deed z'n werk dan weer wel goed, maar kvond het beeld maar lelijk hoor als ik het vergelijk met de GF4 TI4200 die er daarna in kwam (ik heb het over de 2d kwaliteit)

verder heb ik een gruwelijke hekel aan pc's die mensen kant en klaar kopen in de winkel, en dan met name de goedkopere merken.
vind daar maar es drivers of moederbord layouts van, als je bijvoorbeeld windows opnieuw wil installeren of een USB aansluiting aan de voorkant van de kast wilt aansluiten :(
geen merkje te vinden op die spullen, laat staan een type nummer |:(

en maxtor... maar dat is voor de meeste het geval zo lijkt het, bij mij zijn ook 2 hdd's van hun overleden (en nog 1 van een vriend van me). de rest van mijn hdd's van andere merken doen het nog altijd uitstekend, ik koop tegenwoordig alleen nog maar western digital wat dat betreft (kheb er 10 van draaiend, 3 daarvan al meer dan 1,5 jaar).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 11:16:
Tis op zich wel een leuke topic maar ik kan er niet veel waarde aan hechten. Dat een hardware onderdeel het niet doet of een gebruiker een slechte ervaring met een retailer heeft zegt helemaal niets. Computers zijn vaak nu eenmaal onderhevig aan meerdere faktoren en kan niet op 1 punt beoordeeld worden.

Het is vaak meer de gebruiker zelf dan het stukje waar men over schrijft, waar men slechte ervaringen mee heeft. En smaak verschilt nu ook eenmaal, de 1 zweert bij Trust, een ander weer vervloekt het. De 1 heeft goeie ervaringen ergens mee, de ander niet.

Maar goed, wel een leuke shoutbox :)
Niet mee eens, vooral niet over het gedeelte dat je beweert dat de gebruiker zelf het probleem is. De meeste GoT'rs schat ik hoger in dan de gemiddelde pc-n00b. Je denk toch niet de meeste hiero hun hardware, die ze met hun zuurverdiende geld hebben gekocht, zelf gaan verkl**ten omdat ze dat leuk vinden ? 8)7
Dingen gaan kapot ja, maar de een wat sneller en vaker kapot dan andere. Als je hier goed leest dan zie je een trend in sommige merken en hun hardware.

- Trust (alles)
- Maxtor (hdd)
- Aopen (optical drives)
- Sweex (routers & service)
- Q-Tec (voedingen)

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee of blijf die meuk vooral kopen...

En nu maar hopen dat mijn 160 GB Maxtor blijft draaien, ik let in ieder geval op of deze meer herrie gaat maken ;)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
trust is bij mij ook gewoon troep gebleken, ik heb er headsetjes en muizen van gehad, en ook een joystokje..
alles binnen een maand kapot :/

verder vind ik SiS moederborden super brak, maar dat is wel bekend volgens mij :P
owja, klinkt stom, maar ik heb altijd problemen gehad met via chipsets :P (vooral omdat ik 2x geluidskaart heb, en via hiermee icq's verkloot
met nforce2 ging het wel goed

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 02-09-2004 13:12 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Epson Stylus Color 480 SXU (en ook andere epson printers)

* met inkt vervangen: je moet de hele software installeren voordat hij eens een volle cardridge herkend
* wil je de pc om 2 uur s'nachts uitzetten begint dat apparaat te ratelen als de pest
* trek je de stekker eruit om dat ratelen te voorkomen is de inkt ineens leeg :S

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 22:40
nooit meer msi, 12 moederborden binnen 3 jaar kapot.
doorbrand problemen, onstabiel, je moest veelste vaak bios updaten etc.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.