Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Virusscanners] discussietopic deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.384 views sinds 30-01-2008

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wanneer begint KAV nou eindelijk eens met het updaten van het programma via "liveupdate"? Dat werkt hier nooit namelijk. De software versie blijft hetzelfde.

Frontpagemoderatie Forum

• BoGhi
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-02-2017
Gezien de ervaringen met 5.0.227 ben ik blij dat ze dat niet doen. Heb het sowieso zelf liever in de hand.

P4 1.8a@2.62 - MODded Colorcase Noblesse -

• Bor

Bor

quote:
BoGhi schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:12:
Gezien de ervaringen met 5.0.227 ben ik blij dat ze dat niet doen. Heb het sowieso zelf liever in de hand.
Laat dan de keuze over aan de gebruiker: wel updaten of niet. Nu is een update een complete reinstall van de applicatie.

Frontpagemoderatie Forum

• BonzO
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 03-12 06:49
Ik zit daarnet op zdnet.nl te kijken en ineens zie ik ClamWin Free Antivirus. (linkje) Toen ff naar www.clamwin.com gegaan.

Ik vind het er allemaal wel goed uitzien... heeft er iemand praktijkervaringen met dat programma? Ik ga 't nu zeker ff testen.

• Bor

Bor

quote:
BonzO schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:39:
Ik zit daarnet op zdnet.nl te kijken en ineens zie ik ClamWin Free Antivirus. (linkje) Toen ff naar www.clamwin.com gegaan.

Ik vind het er allemaal wel goed uitzien... heeft er iemand praktijkervaringen met dat programma? Ik ga 't nu zeker ff testen.
Ah, hoe ga je een goede test doen? Het programma heeft versie 1.0 nog niet eens bereikt trouwens. Erg duidelijk over de updates zijn ze ook niet in alle gevallen.

Frontpagemoderatie Forum

• BonzO
quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:43:
[...]

Ah, hoe ga je een goede test doen? Het programma heeft versie 1.0 nog niet eens bereikt trouwens. Erg duidelijk over de updates zijn ze ook niet in alle gevallen.
Hoe ik een goede test doe? Ik kan zelf nooit helemaal testen of hij wel bestand is tegen alle virussen. Ik kan wel alle programmaopties bekijken en uitproberen. Bijvoorbeeld dat hij gekoppeld is aan verkenner. Ik kan bijvoorbeeld een rar met een virus erin kopieren vanaf het netwerk hier. Kijken of hij die eruit pikt. Ook kan ik alle opties eens bekijken of er wel genoeg instelmogelijkheden zijn (voor mijn inzien). Ik post ff een overzichtje als ik alles een beetje bekeken heb.

edit:
Ik heb nu ff gekeken en d'r zijn een paar dingen die opvallen:
Algemeen:
- Het is een passieve scanner. Dat moet wel in de gaten worden gehouden. Hij wordt door windows security center gelukkig ook niet "goedgekeurd" (of hoe je dat ook moet noemen :9 )

Positieve punten:
- Het programma is in opbouw HEEL erg simpel gehouden. Van mij hoeft er geen pracht en praal op een programma als dat te zitten.
- De instelopties zijn voldoende voor mij. (bij de screenshots is een beetje te zien wat instelbaar is)
- Hij pakt er wat trojans uit waarvan ik wist dat ze op mijn computer stonden.

Negatieve punten:
- Hij scant langzaam. (4668 bestanden - 899.41 MB -> 11m 47s zonder al te veel packed files)
- Ingepakte bestanden scant hij bijna niet, vooral omdat bij de programma opties de archives opties vrij strict staan omdat hij de bestanden eerst uitpakt :?

Ik denk dat ik dit programma wel handig vind naast een betaalde real-time scannende virusscanner.

BonzO wijzigde deze reactie 27-07-2005 17:44 (41%)

• andree
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-11-2007
dit is ook wel een goede virusscanner http://antivirus-una.com/

• Bor

Bor

quote:
BonzO schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat ik dit programma wel handig vind naast een betaalde real-time scannende virusscanner.
Naast een betaalde virusscanner kun je beter iets als Bitdefender Free installeren imho dan dit halfbakken product (als ik het zo lees).

Frontpagemoderatie Forum

• BoGhi
quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:20:
[...]

Laat dan de keuze over aan de gebruiker: wel updaten of niet. Nu is een update een complete reinstall van de applicatie.
Een keuze voor de gebruiker is altijd goed. Maar als ik kijk hoeveel problemen bijvoorbeeld een Norton veroorzaakt met z'n LiveUpdate (zoek maar eens op LUxxxx in de knowledge base van Symantec :X ) dan vind ik het prima dat een programma-update bij KAV een reinstall betekent. Sowieso zie ik het nadeel daar niet zo van.

• Bor

Bor

quote:
BoGhi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:07:
[...]

Een keuze voor de gebruiker is altijd goed. Maar als ik kijk hoeveel problemen bijvoorbeeld een Norton veroorzaakt met z'n LiveUpdate (zoek maar eens op LUxxxx in de knowledge base van Symantec :X ) dan vind ik het prima dat een programma-update bij KAV een reinstall betekent. Sowieso zie ik het nadeel daar niet zo van.
Het nadeel is natuurlijk dat het weer werk is en dus tijd kost. Bovendien heeft niet iedereen de kennis om een goede uninstall en een goede reinstall te doen. Een virusscanner is geen applicatie dat alleen is geschikt voor tweakers. Gebruikers willen zo veel mogelijk een "install and forget" applicatie als dat kan.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoGhi
Bij een programma-update van KAV wordt toch alleen gevraagd of je het actieve programma wilt afsluiten s.v.p., en dan draait die programma-update vanzelf. Dat is niet al te ingewikkeld..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is wellicht niet al te ingewikkeld maar het programma geeft nog steeds niet aan dat er uberhaubt een nieuwe versie is. Ik denk dat in verhouding maar weinig mensen de website van Kaspersky bezoeken om hierop te controlleren.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08-12 20:03
Misschien is het inderdaad handig om de tests van virusscanners die gevonden worden in de startpost zetten.

Dus bijvoorbeeld de test die TRFSALKAS heeft gevonden op Chip.de, om die top 10 in de startpost te zetten, met een datum erbij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

quote:
Game-Freak schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:13:
Misschien is het inderdaad handig om de tests van virusscanners die gevonden worden in de startpost zetten.

Dus bijvoorbeeld de test die TRFSALKAS heeft gevonden op Chip.de, om die top 10 in de startpost te zetten, met een datum erbij...
Het punt is dat veel "kenners" van mening zijn dat die testen niets tot nauwlijks iets zeggen (behalve over de features). Daar zijn hier meerdere dingen over gepost (en in deel 1). Dit is via de search te vinden.

Frontpagemoderatie Forum

• wenneyhanney
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-12 19:04
Heej jongens,

Ik zoek een nieuwe virusscanner voor mijn pc (liefst een virusscanner met een ingebouwde firewall). Ik gebruik nu Norton Internet security 2003 (inclusief NAV 2003), maar die vertraagt mijn pc enorm. Ik wil NAV verwijderen en misschien toch NIS gebruiken met andere virusscanner (liever niet, ik wil alles van Norton kwijt). Heeft iemand een tip??

Alvast bedankt

Hope for the best, prepare for the worst...

• andree
quote:
wenneyhanney schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 04:16:
Heej jongens,

Ik zoek een nieuwe virusscanner voor mijn pc (liefst een virusscanner met een ingebouwde firewall). Ik gebruik nu Norton Internet security 2003 (inclusief NAV 2003), maar die vertraagt mijn pc enorm. Ik wil NAV verwijderen en misschien toch NIS gebruiken met andere virusscanner (liever niet, ik wil alles van Norton kwijt). Heeft iemand een tip??

Alvast bedankt
f-secure internet security 2005 of zonealarm Internet Security Suite 6.0

• Bor

Bor

quote:
andree schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:35:
[...]
Een onderbouwing zou welkom zijn.

Frontpagemoderatie Forum

• Soyuz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-11 17:50
quote:
andree schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:35:
[...]
Jij geeft twee compleet verschillende producten...

F-Secure: Superieure protectie met drie scanengines (KAV (AVP - Kaspersky), Orion en Libra). Geen snelle scanprestaties, wel bijzonder hoge protectie.

ZoneAlarm: Basic antivirus protectie, vooral ITW samples maar vrijwel geen trojans.

• MOmax
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:47
Bitdefender heeft problemen met updaten bij mij. De site is zo goed als onbereikbaar. Wat is er aan de hand...? Ik ben eigenlijk niet zo tevreden sinds ik ben overgestapt van AVast! naar Bitdefender.

• Bor

Bor

quote:
MOmax schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:57:
Bitdefender heeft problemen met updaten bij mij. De site is zo goed als onbereikbaar. Wat is er aan de hand...? Ik ben eigenlijk niet zo tevreden sinds ik ben overgestapt van AVast! naar Bitdefender.
De site is hier prima te bereiken hoor. Jammer dat je niet zo tevreden bent. Waardoor komt dit als ik vragen mag? Misschien is dat interessant voor de rest hier. Ik heb Bitdefender altijd graag gebruikt.

Bor wijzigde deze reactie 01-08-2005 23:09 (5%)

Frontpagemoderatie Forum

• MOmax
Het upgraden gaat gewoon bijzonder k*t. Maar al te vaak als ik handmatig update, wordt er gemeld "Unable to contact upgrade server". Of dit is een bijzondere manier om te melden dat er geen updates zijn...

Daarbij is hun webserver gewoon heel vaak down. Neem bijvoorbeeld de link http://kb.bitdefender.com/KB41-en--Troubleshooting-Live , deze was op 1/8/2005 niet bereikbaar van 10:30 tot moment van posten.

• BoGhi
De link werkt bij mij prima..

• Bor

Bor

quote:
Same here. De link werkt prima. Het updaten gaat hier eigenlijk ook vrijwel altijd goed. Weet je zeker dat je niet iets blocked in bv een personal firewall oid?

Frontpagemoderatie Forum

• MOmax
Dus bij jou verschijnt er niet in rode lettertjes:

This article doesn't exist.

• Bor

Bor

quote:
MOmax schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:47:
Dus bij jou verschijnt er niet in rode lettertjes:

This article doesn't exist.
Ja, dat verschijnt er wel. Maar de pagina verschijnt dus wel, dat is wat ik bedoelde.

Frontpagemoderatie Forum

• MOmax
Nou, dan begrijpen we elkaar nu.

Je krijgt weliswaar wat te zien, maar veel heb je er niet aan. En 't is echt vaak zo bij die Roemenen!

Mag ik vragen wat er gebeurd als je op de upgrade toets drukt (handmatige upgrade)?

Wat kan je hier soms toch heerlijk je ei kwijt, klaag, klaag, ...

MOmax wijzigde deze reactie 01-08-2005 23:54 (20%)

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:12

vr6-only

Blub Blub

ik gebruik nu mcafee 2005 antivirus en firewall.

ik gebruikte eerst norton 2000, 2002, 2003 en bij 04 was ik het zat. te veel toeters en bellen. te langzaam.

mcafee 2004 erop en pc draaide weer lekker.
laatst dacht ik, he ik ga gewoon een aantal bekende av langs.

panda, bitdefender, kav, avg en eTrust av.

panda= te veel toeters en bellen maar redelijk goeie scanner.
bitdefender= heel leuk, als me mcafee lecentie af is gelopen dan stap ik over op bitdefender
kav= super maar me pc werd er echt traag op met programma's openen etc.
avg= pff leuk en aardig maar vind bijna niets.
etrust= simpel en efficient maar detecteerd ook niet echt veel.

bij mijn tests heb ik op snelheid, upates, scna snelheid en detectie gelet.

15 virussen geplaatst en bitdefender, kav, norton en mcafee vond ze allemaal.

It ain't stupid if it works!

• wenneyhanney
  • Laatst online: 03-12 19:04
Ik gebruik nu NIS 2003 inclusief NAV 2003. Persoonlijk vind ik NAV2003 wel redelijk, maar die verbruik veel resources }:O }:O . Nu wil ik Avast! AV Home edition proberen ipv NAV 2003 omdat veel er mensen goede ervaring hebben. Verbruik die Avast! AV niet meer resources dan NAV2003?

Hope for the best, prepare for the worst...

• BonzO
quote:
vr6-only schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:56:

ik gebruikte eerst norton 2000, 2002, 2003 en bij 04 was ik het zat. te veel toeters en bellen. te langzaam.

[...]
F-Secure nu alleen nog testen? Want dat vind ik toch wel een erg goede scanner als je vind dat kaspersky teveel resources gebruikt...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08-12 11:29

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
vr6-only schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:56:

panda= te veel toeters en bellen maar redelijk goeie scanner.
bitdefender= heel leuk, als me mcafee lecentie af is gelopen dan stap ik over op bitdefender
kav= super maar me pc werd er echt traag op met programma's openen etc.
avg= pff leuk en aardig maar vind bijna niets.
etrust= simpel en efficient maar detecteerd ook niet echt veel.

bij mijn tests heb ik op snelheid, upates, scna snelheid en detectie gelet.

15 virussen geplaatst en bitdefender, kav, norton en mcafee vond ze allemaal.
Opvallend dat jouw test precies het tegenover gestelde zegt van iedere andere test die er tot nu toe gedaan zijn (en dan nog door professionele bureau's).
Maar helaas zegt jouw overzicht tot nu toe niets.
Welke virussen hebt je geplaatst enz.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Hallo,

ik ben op zoek naar een goede virusscanner voor een zakelijke server - workstation omgeving

we hebben nu norton draaien maar hier willen we vanaf omdat deze te veel resources gebruiken
mcafee klinkt in iedergeval erg goed en is qua prijs nog redelijk per werkplek (ongveer 7 werkplekken + 1 windows 2003 server)

ik heb ook F-prot gezien, deze is qua prijs erg aantrekkelijk maar is deze even goed als mcafee in het opsporen en verwijderen van virussen?

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:31
quote:
mschol schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:58:
Hallo,

ik ben op zoek naar een goede virusscanner voor een zakelijke server - workstation omgeving

we hebben nu norton draaien maar hier willen we vanaf omdat deze te veel resources gebruiken
mcafee klinkt in iedergeval erg goed en is qua prijs nog redelijk per werkplek (ongveer 7 werkplekken + 1 windows 2003 server)

ik heb ook F-prot gezien, deze is qua prijs erg aantrekkelijk maar is deze even goed als mcafee in het opsporen en verwijderen van virussen?
En over welke norton hebben we het dan? Ik zou zeggen probeer corporate 10 eens van norton, gebruikt weinig resources en is bedoelt voor netwerk omgeving :)

We Are Borg wijzigde deze reactie 05-08-2005 01:09 (3%)

• Bor

Bor

quote:
MeNTaL_TO schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:54:
[...]
Opvallend dat jouw test precies het tegenover gestelde zegt van iedere andere test die er tot nu toe gedaan zijn (en dan nog door professionele bureau's).
Maar helaas zegt jouw overzicht tot nu toe niets.
Welke virussen hebt je geplaatst enz.
Volgens mij heeft ie alleen naar features en snelheid etc gekeken.

Frontpagemoderatie Forum

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
We Are Borg schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:09:
[...]

En over welke norton hebben we het dan? Ik zou zeggen probeer corporate 10 eens van norton, gebruikt weinig resources en is bedoelt voor netwerk omgeving :)
ik zelf had het over norton systemworks 2004, deze trekt natuurlijk al meer resoucres dan alleen antivirus maar ik denk zelf dat de corp versie zwaar zal zijn voor de server of vergis ik me hier in?
ik zal even gaan kijken of ik er wat informatie over kan vinden of het wat is...

probleem van norton is, vind ik, dat je elk jaar nieuwe antivirus definities moet kopen...
dit kan aardig in de papieren lopen..

mschol wijzigde deze reactie 05-08-2005 14:43 (11%)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• loW
  • Niet online
Ik gebruik Kaspersky.
Elke dag is er wel een update, die ik binnenhaal.
Alleen worden die gebruikt als ik een full scan doe, of als Kas op de achtergrond loopt de draaien?

Anders update ik liever 1x in de week, net voor ik een full scan doe.

• Bor

Bor

quote:
Wc_eend schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:27:
Ik gebruik Kaspersky.
Elke dag is er wel een update, die ik binnenhaal.
Alleen worden die gebruikt als ik een full scan doe, of als Kas op de achtergrond loopt de draaien?

Anders update ik liever 1x in de week, net voor ik een full scan doe.
Voor beide natuurlijk :)

Frontpagemoderatie Forum

• WizZie-
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:24
Hoi dudes,

Weet één van jullie wanneer Norton 2006 uit gaat komen? Hopelijk is die wat beter dan 2005 in performance, maar dat terzijde. Rond Augustus komen toch altijd de nieuwe virusscanners/firewalls van Norton uit? Vorig jaar kwam 2005 ook ergens eind zomer.

• andree
quote:
WizZie- schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:51:
Hoi dudes,

Weet één van jullie wanneer Norton 2006 uit gaat komen? Hopelijk is die wat beter dan 2005 in performance, maar dat terzijde. Rond Augustus komen toch altijd de nieuwe virusscanners/firewalls van Norton uit? Vorig jaar kwam 2005 ook ergens eind zomer.
nee maar waarom norton,als je kan kiezen uit nod32,kaspersky,bitdefender?

• WizZie-
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:24
Just curious my friend :)

• tjolder
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2009
welke AV is eigenlijk gratis (zonder 30 dagen trial) en toch tamelijk goed?

Want door de bomen zie ik het bos niet meer.

Flandria: domi nostrae of, Vlaanderen onze thuis. ...

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
tjolder schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:49:

Ben wel tevreden met AVG free, gratis en weinig resources gebruikend.
Kwam wel goed uit de test (een stukje terug 2e achter panda).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• ParaNoiMia
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06-12 22:12
quote:
tjolder schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:49:

Ik draai hier zowel AVG als Avast en scan de pc's af en toe met een online virusscanner. Ze lopen beide erg goed, hoewel AVG heel af en toe een probleem met het updaten heeft (denk omdat het dan te druk is met het ophalen van updates). AVG is naar mijn idee wel iets lichter dan Avast, maar is weer in het Engels, terwijl Avast ook Nederlandstalig te verkijgen is.

• NVDS
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 21:18
Ik had nl zelf update problemen gehad met BitDefender en heb die als volgt opgelost :
Je gaat naar update, instellingen wijzig daar de primaire downloadsite naar : update2.bitdefender.com of update3.bitdefender.com zo kon ik terug updaten. De servers zijn soms overbelast.

• loW
  • Niet online
Misschien een raar probleem, maar met Kaspersky Anti-Virus Personal krijg het het icoon rechts onder niet uit beeld.
In Kaspersky opties heb ik hem uitstaan, maar na een herstart is die er weer.
Ook staat in start options, Always Hide, maar dan komt hij ook weer terug.

Alleen problemen met die programma's.

Iemand die kan helpen :D heb graag alleen handige dingen in die balk staan.

• NVDS
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 21:18
@Wc_eend probeer dit eens ga naar het gedeelte waar je de systeemklok ziet klik met je rechtermuisknop en kies voor meldingen aanpassen dan ga je naar icoon van kaspersky nu heb je een keuzemogelijkheid en kies voor altijd verbergen.

• loW
  • Niet online
Al gedaan maar hij komy weer terug :(

• SV3NNER
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-11 02:08

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Heeft iemand ervaring met viruscanners op het windows x64 OS
Ik wil namelijk overstappen naar x64 maar kan er weinig informatie over vinden hier op GOT.
Wat ik zoek is een virusscanner die weinig geheugen in gebruik neemt en natuurlijk goed z'n werk doet.
Op 32bit windows gebruik ik AVG en dat bevalt erg goed en is gratis.
Nu kwam ik een 64bit virusscanner tegen, avast anti-virus zowel 32bit als 64bit(deze is gratis)
heeft iemand ervaring met deze virusscanner en gebruikt het veel geheugen.

| Youtube |

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:31
Klik

:)

We Are Borg wijzigde deze reactie 14-08-2005 21:13 (24%)

• Bor

Bor

quote:
Die link brengt me terug naar dezelfde post?

Frontpagemoderatie Forum

• SV3NNER
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-11 02:08

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

quote:
thx deze link heeft m'n vragen beantwoord _/-\o_
Avast is gratis. (wist ik al)
Het gebruikt weinig geheugen.
Veel mensen zijn er tevreden over.
Dus voor 64bit moet dit wel aan mijn eisen voldoen.

| Youtube |

• MOmax
Bitdefender is nu verkrijgbaar in versie 9.

Upgraden van versie 8 naar 9 is vrij.

BitDefender 9 Standard
BitDefender 9 Professional

• Bor

Bor

quote:
MOmax schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:07:
Bitdefender is nu verkrijgbaar in versie 9.

Upgraden van versie 8 naar 9 is vrij.

BitDefender 9 Standard
BitDefender 9 Professional
Jammer dat Bitdefender Free nog altijd versie 8 is.

Frontpagemoderatie Forum

• vliegjong
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017
McAfee is bezig met zijn enterprise lijn om versie 8.5 in beta neer te zetten icm epo 3.6.
Als ik kijk naar de versie 8.5 icm de 5000 engine moet ik zeggen dat het een rete stabiel en uitgebreid product is. Zelfs dingetjes als spy en adaware worden steeds beter afgevangen, nadeel blijft echter het geheugengebruik.... 49 MB.
Nu moet ik zeggen dat de doelgroep: Enterprise hier geen last van moet hebben.
Jammer is en blijft dat de scriptproxy.dll van mcafee veel problemen veroorzaakt in IE. Ik heb de combo IE 7 met deze getest (samen met ie 6) en het geeft nog steeds issue's als je het de-instaleerd dat je geen scripts meer in IE kan draaien.
Geen conclusie's natuurlijk.... want dit is beta met beta testen :D

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• jaspov
  • Laatst online: 08-12 20:15
Vraagje. Ik heb net de trial van nod32 geinstalleerd. Hij vindt een zip bestand waar een geinfecteerde exe file in zit. In het scherm met acties is echter alleen de knop LEAVE zwart. CLEAN, DELETE en REPLACE zijn grijs. Ik kan dus niets.

Ik dacht eerst dat de trial wellicht alleen de scanengine had, maar op de site staat "Although the trial version represents a fully functional version of NOD32". Ik kan uiteraard simpel zelf de file wel wissen maar ik wil toch graag een scanner die dat voor me doet! Doe ik iets verkeerd? Onder settings kon ik niets vinden, anders dan: prompt user action en daar staat ie nu op. Ook heb ik gekozen voor SCAN & CLEAN (itt alleen scan).

• andree

• jaspov
  • Laatst online: 08-12 20:15
Ik heb er gekeken. Het hele stuk doorgelezen voor de settings van NOD32 (de scanmodule) maar volgens mij staat alles goed.

• duncanvdlinden
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-11 19:38
ik heb een vraagje, ik heb voor mijn oom een pc geinstalleerd met windowsXp pro, op een pIII 600 mhz, met 200mb ram, dit loopt best aardig en het zal een pc zijn voor alleen een beetje internetten enzo. Ik heb hier AVG free op geinstalleerd, ik zie alleen wel dat ie toch nog 22mb aan geheugen snoept!

Is dit normaal voor een virusscanner of zijn er virusscanners die minder gebruiken?
het hoeft echt niet persee een hele goede te zijn, wel zo geheugen besparend mogelijk!

edit:
na een tijdje browsen op deze pc liep het geheugengebruik al op naar 25mb

duncanvdlinden wijzigde deze reactie 21-08-2005 14:21 (9%)

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• Janssen
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-12 23:13
quote:
duncanvdlinden schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:13:
ik heb een vraagje, ik heb voor mijn oom een pc geinstalleerd met windowsXp pro, op een pIII 600 mhz, met 200mb ram, dit loopt best aardig en het zal een pc zijn voor alleen een beetje internetten enzo. Ik heb hier AVG free op geinstalleerd, ik zie alleen wel dat ie toch nog 22mb aan geheugen snoept!

Is dit normaal voor een virusscanner of zijn er virusscanners die minder gebruiken?
het hoeft echt niet persee een hele goede te zijn, wel zo geheugen besparend mogelijk!

edit:
na een tijdje browsen op deze pc liep het geheugengebruik al op naar 25mb
Een PIII 600 met 200 :? MB trekt XP maar net, als je dan ook nog een virusscanner installeert wordt het zo traag als stront in een trechter.
Als je een beetje fatsoenlijk wilt kunnen werken op die pc zou ik in elk geval beginnen met het vervangen van XP door 98 of ME. Je zegt dat je oom alleen maar wat wil internetten, waarvoor heeft hij dan uberhaupt XP nodig?

AVG is overigens één van de lichtste virusscanners.

• duncanvdlinden
quote:
Janssen schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:39:
[...]
Een PIII 600 met 200 :? MB trekt XP maar net, als je dan ook nog een virusscanner installeert wordt het zo traag als stront in een trechter.
Als je een beetje fatsoenlijk wilt kunnen werken op die pc zou ik in elk geval beginnen met het vervangen van XP door 98 of ME. Je zegt dat je oom alleen maar wat wil internetten, waarvoor heeft hij dan uberhaupt XP nodig?

AVG is overigens één van de lichtste virusscanners.
Mijn oom is een beginnende computergebruiker, sterker nog hij heeft nog nooit eerder achter een pc gezeten, en aangezien windows xp dan zijn start OS zou worden, dan leert hij wel hetgene wat momenteel het meest gebruikt wordt.

en wat jij bedoelt met zo traag als stront in een trechter kan ik nu nog niet weinig van merken eigenlijk, ik ben een beetje aan het tweaken geweest al met overbodige geheugenslurpende xp meuk, en het loopt best lekker zo, ik probeer gewoon alles eruit te halen wat er uit te halen is :p

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
duncanvdlinden schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:24:
[...]

Mijn oom is een beginnende computergebruiker, sterker nog hij heeft nog nooit eerder achter een pc gezeten, en aangezien windows xp dan zijn start OS zou worden, dan leert hij wel hetgene wat momenteel het meest gebruikt wordt.

en wat jij bedoelt met zo traag als stront in een trechter kan ik nu nog niet weinig van merken eigenlijk, ik ben een beetje aan het tweaken geweest al met overbodige geheugenslurpende xp meuk, en het loopt best lekker zo, ik probeer gewoon alles eruit te halen wat er uit te halen is :p
Wat valt er te leren aan XP? Ik zou op die pc dan als het persee NT based moet zijn windows 2k installeren.

• loW
  • Niet online
Ik heb ook jaren een 733mhz @ XP gehad.
geheugen was 2 x 128mb en ging perfect.
Zelfs spellen als cs. 1.6 waren speelbaar (32mb tnt)

• duncanvdlinden
quote:
MeNTaL_TO schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:58:
[...]

Wat valt er te leren aan XP? Ik zou op die pc dan als het persee NT based moet zijn windows 2k installeren.
hmm ik denk dat als je je verplaatst in een echt beginnende gebruiker kun je beter maar leren wat op het moment gebruikelijk is, voor een beginnende gebruiker is het verschil in werken met windows2k en Xp ook veel groter te noemen dan een gebruiker die er veel verstand van heeft, die ziet wel meer verschillen maar de overstap is sneller gemaakt.

Ik denk dat al met al windowsXP voor een beginnende gebruiker ook gebruiksvriendlijker is, tja minder leerzaam dan weer wel :p

Ach zo kan hij ook zeggen van, ik heb WindowsXP op de pc staan hoor! :)

maarja ik ga wel erg offtopic zo....

Ik houd het ff bij AVG, heb het vergeleken met mijn Symantec Antivirus 9.0, en die verbruikt toch met al die symantec software componenten een stuk meer + dat de recourses na een tijdje ook weer afnemen na het opstarten bij AVG, omdat de updater even de tijd neemt om te kijken of er wat nieuws is. kom ik op zo'n 18mb uit als de pc even aanstaat, dus dat is wel netjes verder.

• mmedia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2013
Ik zoek al een tijdje naar die online virusscanner die gebruikt maakt van signatures van verschillende antivirussoftware. Weet iemand nog de url? Staat helaas ook niet in de FAQ.... wellicht een idee om deze erbij te zetten.

mmedia wijzigde deze reactie 22-08-2005 12:41 (15%)

• Bhai
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08-12 00:51
quote:
mmedia schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:29:
Ik zoek al een tijdje naar die online virusscanner die gebruikt maakt van signatures van verschillende antivirussoftware. Weet iemand nog de url? Staat helaas ook niet in de FAQ.... wellicht een idee om deze erbij te zetten.

Die site gebruik ik ook als ik een bestand echt niet vertrouw. Is een hele goede site met 10 bekende virusscanners :)
Alleen jammer dat de laatste tijd (omdat die steeds bekender aan het worden is denk ik) de server load bijna 100% is :/

• Pretorian_
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2018

Pretorian_

It's time to burn

weet iemand hoe je het voor elkaar kijgt om in NOD32 een tag in uitgaande email te krijgen als je mailt met Mozilla Thunderbird? ik kan het echt niet vinden na 3 uur zoeken...
Inkomend gaat wel goed en de instellingen van NOD32 zijn goed.(heb het 100 keer nagekeken :S)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Klaus_1250
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08-09 17:45
quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Jammer dat Bitdefender Free nog altijd versie 8 is.
Die is net geupdate naar van 7 naar 8 :-? De free edition loopt altijd 1 versie achter en mist ook een resident scanner. Geloof (maar dat weet ik niet zeker) wel dat ze dezelfde scan-engine en virus database gebruiken.

• Bor

Bor

Dat het een resident scanner mist is niet erg. Je kunt het erg goed gebruiken als backup / 2e on demand scanner.

Frontpagemoderatie Forum

• MOmax
Versie 9 is voorzien van HiVE -> een nieuw heuristisch scanalgoritme. Of het marketingblaat is of gewoon echt waar, weet ik niet, maar ZOTOB schijnt heuristisch herkent te worden in ek geval.

• Soyuz
Ik was afgelopen week een beetje aan het expeimenteren geweest met F-Prot. Nu ben ik best positief geworden over dit programma.

Positief:
# Snelle on-demand scan.
# Vreet weinig RAM voor de on-access scan (950kb).
# Lekkere "plain" interface.

Negatief:
# Geen configuratie opties voor on-access scanner.
# Zelf handmatig automatishe updates plannen in Windows Scheduler (http://www.f-prot.com/support/windows/fpwin_faq/88.html)

Zijn hier andere tweakers die al langer ervaring hebben met F-Prot?

• Bor

Bor

Ik ben redelijk blij met de functie in de laatste versie(s) KAV waarbij je bij het uitzetten van de on access scanner de mogelijkheid krijgt deze na een bepaalde tijd automatisch weer aan te laten zetten. Ik mis echter de optie om het weer automatisch aan te zetten nadat een bepaald proces (bv een game of een erg intensieve taak) is afgerond. Misschien is dat een leuke "tip" voor Schouw?

Bor wijzigde deze reactie 06-09-2005 15:21 (7%)

Frontpagemoderatie Forum

• Schouw
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
kav6 heeft/krijgt de mogelijkheid alle acties van proces x te 'negeren'.

• Bor

Bor

quote:
Schouw schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:47:
kav6 heeft/krijgt de mogelijkheid alle acties van proces x te 'negeren'.
Alles van een proces negeren wil ik niet. Ik wil de hele on access scanner uit hebben totdat een bepaald proces is afgelopen. Dat is precies andersom dus :)

Frontpagemoderatie Forum

• Schouw
  • Niet online
quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:09:
[...]

Alles van een proces negeren wil ik niet. Ik wil de hele on access scanner uit hebben totdat een bepaald proces is afgelopen. Dat is precies andersom dus :)
Het lijkt me logisch dat de methode die wij implementeren een stuk beter is dan diegene die jij oppert.
Denk er maar eens over na. :)

• Bor

Bor

quote:
Schouw schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:31:
[...]

Het lijkt me logisch dat de methode die wij implementeren een stuk beter is dan diegene die jij oppert.
Denk er maar eens over na. :)
Ik heb er over nagedacht maar ben het niet helemaal met je eens. Hoewel het wel veiliger is belast de on access scanner nog steeds het systeem tijdens het draaien van "proces x". Dat is juist wat ik niet wil. Een bepaald proces negeren is inderdaad een goede optie maar niet de meest ideale om de performance dip veroorzaakt door de AV scanner te minimaliseren. KAV biedt nu ook de mogelijkheid om de hele on access scanner voor bv 10 minuten uit te zetten (en daarna automatisch weer aan). Ik ben dus meer in die hoek op zoek. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het draaien van games. Veel mensen zetten dan zowiezo de scanner uit. Het gevaar zit er dan in het vergeten om de scanner weer aan te zetten. Als KAV dat automatisch zou kunnen doen als bv "gamex.exe" is afgerond is dat natuurlijk perfect :)

Frontpagemoderatie Forum

• Schouw
  • Niet online
quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:46:
[...]

Ik heb er over nagedacht maar ben het niet helemaal met je eens. Hoewel het wel veiliger is belast de on access scanner nog steeds het systeem tijdens het draaien van "proces x". Dat is juist wat ik niet wil. Een bepaald proces negeren is inderdaad een goede optie maar niet de meest ideale om de performance dip veroorzaakt door de AV scanner te minimaliseren.
Precies wat is de performance dip die een AV kan veroorzaken onder het gamen?
Het scannen van de in te laden bestanden van de betreffende game.
quote:
Als KAV dat automatisch zou kunnen doen als bv "gamex.exe" is afgerond is dat natuurlijk perfect :)
Nee, daar zie ik niets in.
De enige reeële dip waar sprake van kan zijn onder het gamen is dat de te laden gamebestanden worden gescand, daar is bij onze implementie geen sprake meer van.
Daarnaast is het ook nog eens veiliger om het op onze manier te doen.

• Bor

Bor

quote:
Schouw schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:27:
[...]

Precies wat is de performance dip die een AV kan veroorzaken onder het gamen?
Het scannen van de in te laden bestanden van de betreffende game.

[...]
Een een OS doet onder het gamen niets op de achtergrond zeker? Bovendien heb je nu de implementatie al zoals ik het graag zou willen zien alleen hangt de heractivatie af van tijd en niet een process.
quote:
Daarnaast is het ook nog eens veiliger om het op onze manier te doen.
Het is niet "het op jullie manier doen" want jullie doen totaal iets anders.

Ik heb bijvoorbeeld de hele BF2 directory geexclude echter merk ik een ontzettend verschil als ik de hele on access scanner uit zet.

Bor wijzigde deze reactie 06-09-2005 18:24 (60%)

Frontpagemoderatie Forum

• Schouw
  • Niet online
quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:21:
[...]

Een een OS doet onder het gamen niets op de achtergrond zeker? Bovendien heb je nu de implementatie al zoals ik het graag zou willen zien alleen hangt de heractivatie af van tijd en niet een process.
Tja, je kan er op daar gaan wat je wil, dat zal weinig nut hebben.
Ik zie er het nut niet van in.
quote:
Ik heb bijvoorbeeld de hele BF2 directory geexclude echter merk ik een ontzettend verschil als ik de hele on access scanner uit zet.
Weet je zeker dat je alle directories hebt excluded welke BF2 gebruikt?

• Bor

Bor

quote:
Schouw schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:50:
[...]

Tja, je kan er op daar gaan wat je wil, dat zal weinig nut hebben.
Ik zie er het nut niet van in.
Wellicht iemand anders wel toch? Het mag ook een ander product zijn natuurlijk :) Daarnaast heb je gewoon geen gelijk als je het hebt over "op onze manier doen". Dat wilde ik aangeven. Als iemand een product weet die dit wel gewoon kan hou ik mij natuurlijk aanbevolen :)
quote:
[...]

Weet je zeker dat je alle directories hebt excluded welke BF2 gebruikt?
Ja hoor, maar een OS als windows doet ook nog wel andere zaken dan alleen de game runnen natuurlijk. Het probleem is gewoon dat KAV zo ontzettend belastend is voor het onderliggende systeem. Vandaar dat ik op zoek ben naar een goede oplossing om KAV te disablen tijdens het gamen zonder dat ik het risico loop dat ik het weer vergeet aan te zetten.

Bor wijzigde deze reactie 06-09-2005 19:11 (6%)

Frontpagemoderatie Forum

• Schouw
  • Niet online
quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:10:
[...]

Ja hoor, maar een OS als windows doet ook nog wel andere zaken dan alleen de game runnen natuurlijk.
Dat valt in principe reuze mee.
quote:
Het probleem is gewoon dat KAV zo ontzettend belastend is voor het onderliggende systeem.
Als KAV zorgt voor een drop van 1 FPS dan zou ik het al gigantisch veel vinden, zeker als de directories excluded zijn. Normaal heb je het over een drop van misschien 0,1 FPS.
Dan zou ik het toch eens ergens anders gaan zoeken.

• Bor

Bor

quote:
Schouw schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:17:
[...]

Dat valt in principe reuze mee.

[...]

Als KAV zorgt voor een drop van 1 FPS dan zou ik het al gigantisch veel vinden, zeker als de directories excluded zijn. Normaal heb je het over een drop van misschien 0,1 FPS.
Dan zou ik het toch eens ergens anders gaan zoeken.
KAV zorgt juist niet voor een constante FPS daling maar een algehele lag en schokken af en toe. Dat is trouwens bij iedereen zo die ik ken met KAV en BF-2.

Hoewel de detectie goed is is de systeembelasting bij KAV altijd al het zwakke punt geweest in mijn ogen.

Bor wijzigde deze reactie 06-09-2005 19:19 (10%)

Frontpagemoderatie Forum

• BoGhi
Veel gamers zetten inderdaad hun virusscanner (al dan niet KAV) uit als ze gaan spelen. Ben het wel met Bor eens dat het verschil merkbaar is, inderdaad schijnen er pieken te zijn in de belasting door de on-access scanner. Erg veilig is het echter niet, als je geen risico wil lopen moet ie actief blijven, dus daar ben ik het eens met Schouw.

Ik heb even gedacht aan een scheduler, gewoon onder Windows, dat ziet dat het game-proces beeindigd wordt, en dan de on-access virusscanner weer start, maar ik weet niet of Windows dat onderdeel van KAV uberhaupt kan starten. KAV.exe zelf wel natuurlijk, maar alleen dat onderdeel?? Is KAV.exe een COM-object, dan moet dit te programmeren zijn, maar ja..
Zou het niet voldoende (of in ieder geval een verbetering) zijn dat je in KAV een optie krijgt om bij iedere reboot van het systeem de on-access scanner standaard weer in te schakelen?

• Schouw
  • Niet online
quote:
BoGhi schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:51:
Zou het niet voldoende (of in ieder geval een verbetering) zijn dat je in KAV een optie krijgt om bij iedere reboot van het systeem de on-access scanner standaard weer in te schakelen?
Die is er nu al.

• ellen
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01-12-2007
Ik heb nu Panda Platinium 2005 security maar deze vertraagd wel je systeem. En daarbij is het irritant de pop-ups iedere keer van spyware ed te hebben gevonden.
Ook nu weer heeft de firewall bescherming een fout. Dan moet je weer downloads doen om dit te verhelpen. Denk erover weer terug naar Escan van mwti te gaan die ik hiervoor eens heb gehad.
Toendertijd scande hij alleen niet de emails per mail in outlook, die er reeds in staan. Wel als je de software erop hebt staan scant hij uiteraard de inkomende.
Misschien is dit nu verbetert.
Maar verder een licht programma en toendertijd nooit een virus gehad.
Eigenaardig dat je hier praktisch niet meldingen leest van Escan.

• Bor

Bor

quote:
BoGhi schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:51:
Erg veilig is het echter niet, als je geen risico wil lopen moet ie actief blijven, dus daar ben ik het eens met Schouw.
Veiligheid is een afweging. De mindere optie -> de onaccess scanner uitzetten en hem vergeten weer aan te zetten, is er nu ook al dus wat dat betreft brengt het idee alleen maar verbeteringen met zich mee. Bovendien schat ik het gevaar voor besmetting laag in als ik alleen aan het gamen ben, geen vreemde software op start, regelmatig een full system scan doe, niets download ondertussen, geen mail ontvang ondertussen etc.

Frontpagemoderatie Forum

• gerbruggeman
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 29-11 03:31
Tot nu toe heb ik ervaring met Norton 2003 & 2004 (te zwaar), McAfee versie 8 (te zwaar) en AVGfree (laat naar mijn idee nog teveel door).
Ik heb inmiddels veel gelezen over welkenou het beste zou moeten zijn maar iedereen zegt iets anders en alle tests wijzen een ander winnaar uit...

Dus daarom een praktijkgerichte/ervaringsgerelateerde vraag:
Welke Virussanner is nu echt goed (qua protectie) met weinig (zo min mogelijk?) system resources ?Panda AV, PCcillin, Kaspersky, Avast, F-Secure, Sophos, eTrust, NOD32, Dr. Web, eScan, F-Prot (DOS), AVG, Norman AV Control, Command Antivirus, Bitdefender ?
Is dit mogelijk gratis te doen (AVG of Avast of anders ?) of beter een paar 10-tjes betalen ?

Help Java!

• BoGhi
Nog een tip voor KAV: de infectie van Win32.Agent.cs betekent ondermeer dat er een aantal .com bestanden in %SYS32% worden geplaatst (regedit.com, cmd.com etc), die de werking van de goede versies van die commando's dus onderuit halen. Verwijdering dit virus door KAV zou deze com-bestanden ook weg mogen halen..

• sjaakaq
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-07 07:04

sjaakaq

It might get loud

Als ik nu de keuze had (en die heb ik :) ), welke virusscanner kan ik dan het beste nemen?

-NOD32 Antivirus Administrator Edition v2.50.25
-McAfee VirusScan Enterprise 8.0i

Systeem:
AMD Ath64 3000+ 1,8Ghz
2x512mb RAM
WinXP Pro SP2

Uiteraard is zo min mogelijk belasting een pre, maar als de ene beduidend beter is dan de ander dan neem ik een beetje snelheidsverlies op de koop toe :)

Oja, voor "thuisgebruik" (deze licenties kan mijn vader via zijn werk krijgen; deze PC is via een regeling van zijn werkgever (semi PC-Privé iets) aangeschaft dus ik neem aan dat het dan legaal is)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Schouw
  • Niet online
quote:
BoGhi schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:46:
Nog een tip voor KAV: de infectie van Win32.Agent.cs betekent ondermeer dat er een aantal .com bestanden in %SYS32% worden geplaatst (regedit.com, cmd.com etc), die de werking van de goede versies van die commando's dus onderuit halen. Verwijdering dit virus door KAV zou deze com-bestanden ook weg mogen halen..
Dit is niet de plaats voor zulke dingen, dit gaat voorbij aan het doel van het topic.
http://forum.kaspersky.com lijkt me hiervoor een meer geschikte plaats.

Hoewel in het geval van zulke 'detectie issues' er ook naar virus@kaspersky.nl gemaild kan worden.

• BoGhi
Mag je hier alleen maar roepen hoe goed KAV is met zijn detectie, en niet als ie iets niet goed doet? En het is nog wel zo'n mooi concreet geval.. :?

• Schouw
  • Niet online
quote:
BoGhi schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:06:
Mag je hier alleen maar roepen hoe goed KAV is met zijn detectie, en niet als ie iets niet goed doet? En het is nog wel zo'n mooi concreet geval.. :?
Dit is een algemeen discussietopic, niet een "vraag de KL researcher" topic.
Ik betwijfel dus of dat het topic ten goede komt.

Daarnaast kijk ik eigenlijk niet echt vaak meer in dit topic, dus de kans dat je via andere wegen op zulk een vraag antwoord krijgt is een flink stuk groter.

Om echter alsnog op je vraag terug te komen: Nee, KL zal geen 'detectie' voor zulke files toe gaan voegen. KAV is een AV en heeft daarom bits nodig om een signature tot stand te brengen.

KAV 6 zal waarschijnlijk wel naar de aanwezigheid van dit soort files kijken.

edit:
Er mag trouwens gerust kritiek op KAV geüit worden, laat dat duidelijk zijn.

Schouw wijzigde deze reactie 14-09-2005 21:14 (8%)

• BoGhi
Ik had de melding geplaatst als kritiekpunt richting het produkt, niet bedoeld als vraag richting een KAV researcher (ben jij dat btw?. kan es handig zijn.. :-) ). Ik vind namelijk in het algemeen gewoon dat een goede virusscanner, als hij eenmaal een virus heeft herkend (en dat had KAV dus wel gedaan, op basis van een andere file) het virus op zou moeten ruimen inclusief bekende (en vervelende) bijbehorende bestanden (en niet alleen het bestand waar de signature in zit).

• Schouw
  • Niet online
quote:
BoGhi schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:00:
Ik had de melding geplaatst als kritiekpunt richting het produkt, niet bedoeld als vraag richting een KAV researcher (ben jij dat btw?. kan es handig zijn.. :-) ).
Omdat er laatst een vraag specifiek aan mij werd gesteld in dit topic, nam ik aan dat dat ook nu weer het geval was, excuus. :)
Ja, ik ben KL's (Anti-)Virus expert voor de Benelux. :P
quote:
Ik vind namelijk in het algemeen gewoon dat een goede virusscanner, als hij eenmaal een virus heeft herkend (en dat had KAV dus wel gedaan, op basis van een andere file) het virus op zou moeten ruimen inclusief bekende (en vervelende) bijbehorende bestanden (en niet alleen het bestand waar de signature in zit).
Zulke dingen worden wel met regkeys gedaan mbv. extra module, maar met dit soort bestanden niet.

AV engine heeft een body nodig om te kunnen scannen, 0 byte files hebben deze uiteraard niet.

KAV6 heeft een speciale clean up module welke dit soort dingen zal detecteren.

• sjaakaq
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-07 07:04

sjaakaq

It might get loud

quote:
leokennis schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:20:
Als ik nu de keuze had (en die heb ik :) ), welke virusscanner kan ik dan het beste nemen?

-NOD32 Antivirus Administrator Edition v2.50.25
-McAfee VirusScan Enterprise 8.0i

Systeem:
AMD Ath64 3000+ 1,8Ghz
2x512mb RAM
WinXP Pro SP2

Uiteraard is zo min mogelijk belasting een pre, maar als de ene beduidend beter is dan de ander dan neem ik een beetje snelheidsverlies op de koop toe :)

Oja, voor "thuisgebruik" (deze licenties kan mijn vader via zijn werk krijgen; deze PC is via een regeling van zijn werkgever (semi PC-Privé iets) aangeschaft dus ik neem aan dat het dan legaal is)
Iemand hier een opinie over :) ??

leoaq.fm // Jeune Loop

• vliegjong
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017
Ik heb alleen ervaring met VSE8.0i van NAI. Ik moet zeggen wel een geheugenvreter (45MB) maar werkt lekker, kijk ook of je de anti spyware plugin kan krijgen. Werkt wel het makkelijkst..

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• andree
vraag aan schouw krijgt kav 2006 een boot cd voor virussen net zo als in antivirenkit 2006?

• Bor

Bor

quote:
andree schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:42:
vraag aan schouw krijgt kav 2006 een boot cd voor virussen net zo als in antivirenkit 2006?
Waar haal je de nieuwste definities dan weg? Download de client die runtime dan?

Frontpagemoderatie Forum

• Soyuz
quote:
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:31:
[...]

Waar haal je de nieuwste definities dan weg? Download de client die runtime dan?
Nee, je kan zelf boot-cd's bakken vanuit het programma met de nieuwste definities (and dan op een RW branden natuurlijk ;) ). Is echt een mooi systeem :)

• andree
quote:
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:31:
[...]

dat is het probleem bij antvirenkit dat je niet kan update.de def zijn geloof ik van augustus .maar ik ga volgende week effe kijken voor dit prog bij dynabyte.

• Pretorian_
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2018

Pretorian_

It's time to burn

ik stel mijn vraag nog even een keertje: Weet iemand of het mogelijk is om in thunderbird een tag van NOD32 in je uitgaande mail te krijgen? (ja bij outlook werkt dat wel) inkomend is geen probleem, maar uitgaand is me niet gelukt. (heb al uren gezocht....maar niet gevonden)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Bor

Bor

quote:
Pretorian_ schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:07:
ik stel mijn vraag nog even een keertje: Weet iemand of het mogelijk is om in thunderbird een tag van NOD32 in je uitgaande mail te krijgen? (ja bij outlook werkt dat wel) inkomend is geen probleem, maar uitgaand is me niet gelukt. (heb al uren gezocht....maar niet gevonden)
Geen idee. Wat is uberhaubt het nut van een "scanned by:" tag onderin e-mail behalve als spam?

Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True