[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Vandread schreef op 18 oktober 2004 @ 21:05:
hebben ze toch wel bij http://www.oc-shop.nl/ ofzo..... gewoon ff vragen/mailen/bellen
en een Y fitting is natuurlijk nog mooier en beter werkend? tis voor de RDX neem ik aan
Oc-shop heeft het ja had net gemaild voor jouw post :*) wat een service daar kreeg net nog mail gestuurd dat alles is geregeld! _/-\o_
Maar om een t-line te maken heb je toch een t-stuk nodig?
y-stuk zat al bij de rbx-blok

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 18-10-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
nog geen pic van blokje :( cad programma is een beetje aan het flipppen dus ik kan geen screenshotje maken.

-edit-

Ik ben vandaag langs de sloop geweest en daar vertelde ze mij dat het bijna onmogelijk is om voor een fatsoenlijke prijs een koperen heatercore te vinden omdat ze al 30 jaar niet meer worden gebruikt. Nu hebben hier vrij veel mensen koperen heatercores volgens mij. Wat hebben jullie daar voor betaald en weet iemand miss een adresje in de buurt van leiden?

[ Voor 64% gewijzigd door lemming_nl op 19-10-2004 16:38 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

In Den Haag zit op de Binkhorst een sloper die ze in alle gewenste maten kan leveren. Prijs: € 20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo had hem al een tijdje liggen me BigWater maar gister eindelijk aangesloten op me CPU. Hier een korte samenvatting :

Aansluiten :

Het aansluiten is vrij simpel als je de opzet gebruikt uit de handleiding die is bijgeleverd, uiteraard heb ik het niet zo aangesloten maar ik heb het reserve oftewel het bijvul resevoir ook actief opgenomen in de kring. Hierdoor was ik half uurtje langer bezig maar het effect is ook stukken beter namelijk , je kan nu zien of het water ook daadwerkelijk nog loopt en bovendien kan je hem "live" bij vullen als dat nodig is, Bovendien ontlucht je de kring ook nog eens op die manier automatisch.

Temps :

Mijn CPU ging van gemiddeld 45 Graden Stressed naar een constante 33 Graden stressed.
Mijn Case Temp daalde ook van gemiddelt 38 graden naar 34 Graden.

Shiny Factor ;) :

Het oog wil natuurlijk ook wat , het cpublock icm de UV coollant geeft en erg mooi effect de pomp zelf geeft ook blauw neon ligt hierdoor krijg je alles mooi en duidelijk te zien.

Overclocking :

Ben er nog niet aan begonnen maar dit zal ik later ook zeker even posten.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 20-10-2004 10:30 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100532

gaaf zo'n waterkoelingsset bij je cpu als boxed cooler. zat er al wel aan te komen als je ziet hoe warm een prescott nu al wordt. waneer worden de 1e phch machines uitgereikt bij je cpu als ''boxed'' cooler? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Schop

verder niemand die nog weet wat ze er voor betaald hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
0 euro was eigenlijk 30 euro... klassieke auto restaurateur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
lemming_nl schreef op 20 oktober 2004 @ 17:40:
Schop

Ik heb voor mn DangerDen Heatercore + Shroud 50euro betaald. Ik heb er nog 1 liggen van D-tek met dubbele fan shrouds, daar heb ik iets minder voor betaald.

DangerDen gekocht bij Tweakstore, D-tek bij particulier

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 20-10-2004 19:03 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lemming_nl schreef op 20 oktober 2004 @ 17:40:
Schop

Hoezo 'schop'? Heb je een adres en een prijs gegeven, die ook nog in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 44203 schreef op 20 oktober 2004 @ 20:06:
[...]

Hoezo 'schop'? Heb je een adres en een prijs gegeven, die ook nog in de buurt is.
Ik heb het ook niet tegen jou :P Ik dacht dat er toch wel meer dan 1 persoon was die nog wist waar ie 'm had gekocht en tegen welke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 16:27
Heb mijn dualheatcore met shroud's gekocht op dangerden.com.

binnen 1 week van bestelling in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Ik wil binnekort ook een wc setup gaan kopen.
Maar aangezien mijn kast wat klein is wil ik de rad extern gaan bouwen.
Nu viel mijn oog op de standaartjes op een airplex evo 240 van aquacomputer extern te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/evo_extern_11_200.jpg

Nu is mijn vraag of iemand weet wat de afmetingen van de steuntjes zijn (hoeveel wordt de airplex langer).

Want ik heb alleen nog maar de afmetingen van de rad zonder steuntjes kunnen vinden.

edit:
De Airplex 240 (zonder steunen) is 28,1 cm

edit:
Ik heb op het forum van aquacomputer.de gevraagt. De airplex word met steunen aan elke kant 25mm langer, 50mm totaal dus.

[ Voor 50% gewijzigd door pimpeters op 21-10-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 23:39

Rayzman

+31 Rayzman

M'n huidige pc is opgebouwd uit hetvolgende:
Aopen H600B case (350W voeding met stille 12cm fan)
Epox EP-4PEA+
P4 2.66Mhz met boxed cooler
Hercules Radeon 9700Pro
2 Maxtor 60Y080 HD's in raid 0
DVD-ROM en DVD brander
1 outtake fan 8cm @2600rpm
1 outtake fan 8cm @1200rpm met tempsensor
1 intake fan 8cm @1200rpm met tempsensor
1 NBcooler met fan

Ik heb hier een lijstje voor m'n geplande setup.

Black Ice extreme 1/4"
Papst 4412 F/2 GLL ,70m3/h 18dBa (Is toch wel genoeg airflow om te koelen?)
Alphacool AGB-eheim 1000 (pomp met reservoir)
Alphacool Nexxos Xp Silver
GFX Alphacool NexXxoS GP2-A ATI 9xxx
Alphacool AP NB-I 1/8" (met bevestingingskit voor op 2 oogs intel board)
Op alles komen 10mm slangpilaren, nu zoek ik alleen nog 10mm ID slang.

De radiator met 12cm fan komt boven in de kast te hangen en blaast dan recht omhoog naarbuiten. Alle andere fans gaan eruit.

Nu is het NB blok met maar 1/8" schroefgaten uitgerust en de rest 1/4", moet ik voor een goede flow in het systeem een parallelle aftakking maken langs het NB blok of is dat nergens voor nodig?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie samenstelling. Bij dat NB blok zou ik er andere pilaren indraaien, anders houdt die de waterflow tegen. Een aantal fans in je case is nooit weg ivm warmte die onderdeeltjes van je moederbord/videokaart of hardeschijf afstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 23:39

Rayzman

+31 Rayzman

Er komen net als in de rest ook 10mm Slangpilaren in het NB blok, maar het gat in het blok is maar 1/8" terwijl de rest 1/4" is. Uit welke NB blokken zou ik dan moeten kiezen? Hij moet wel een mounting voor 2 oogs intelboard hebben want ik ga hem er niet opplakken.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou kunnen informeren bij een plexiglas bedrijf in de buurt of zij zo'n topje voor je willen maken met grotere gaten en schroefdraad erin zodat je je pilaren erin kunt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
ik heb een rad gevonden :D:D geen idee welk merk/type auto maar ik vind het wel een goede deal. 10 euro voor een rad van ongeveer 18 bij 16 in goede staat. Nu moet ik 'm nog even schoon maken en kijken of ie water dicht is. Plaatje kan ik helaas niet maken, heb alleen maar zo'n telefoon camera :(

-edit-

Ik heb een harrison A80 heatercore waar die ook vandaan mag komen. Schoonmaken schiet al aardig op. Hij is nu mooi goud kleurig :D:D

[ Voor 30% gewijzigd door lemming_nl op 21-10-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54555

eff een vraag dus, wtf is een heatercore gewoon een rad ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54555 schreef op 21 oktober 2004 @ 15:50:
eff een vraag dus, wtf is een heatercore gewoon een rad ofzo?
Een heatercore is idd een radiator, zn volledige naam is Dangerden Heatercore.

offtopic:
zou je voortaan minder msn taal willen spreken? leest namelijk wel zo makkelijk voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 100532 schreef op 21 oktober 2004 @ 16:23:
[...]
Een heatercore is idd een radiator, zn volledige naam is Dangerden Heatercore.

offtopic:
zou je voortaan minder msn taal willen spreken? leest namelijk wel zo makkelijk voor ons
nee, een heatercore is de engelse naam voor een kachel radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
-UPDATE-

Het prototype door mij ontworpen blokje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/protoblokje1.jpg

blokje met deksel

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/protoblokje2.jpg

blokje zonder deksel

dingen om te verbeteren:

deksel moet dunner
blokje mag wel iets lichter: hij is nu 506.nogwat gram en dat is best wel zwaar omdat ik geen gaten rondom socket heb en het dus aan socket moet hangen

C&C welkom

-edit-

ik wou hem vast maken aan socket d.m.v. dangerden ding (tab hold down) om hun maze 4 aan socket vast te maken

[ Voor 15% gewijzigd door lemming_nl op 21-10-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
  • Laatst online: 17-10-2024
lemming_nl schreef op 21 oktober 2004 @ 20:42:
-UPDATE-

[afbeelding]

blokje met deksel

[afbeelding]

blokje zonder deksel

dingen om te verbeteren:

deksel moet dunner
blokje mag wel iets lichter: hij is nu 506.nogwat gram en dat is best wel zwaar omdat ik geen gaten rondom socket heb en het dus aan socket moet hangen

C&C welkom

-edit-

ik wou hem vast maken aan socket d.m.v. dangerden ding (tab hold down) om hun maze 4 aan socket vast te maken
Lijkt wat op het interne van een Frigus blokje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

en dat van een maze4

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Lemming was eigenlijk ook op zoek naar feedback.... ^_^
(graag gedaan dat hosten lemming ;))
Maaruh afslanken dus?
Is het geen idee om een plexi top te maken? weegt weer wat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

Exigence

dnkroz

UTerror schreef op 21 oktober 2004 @ 21:53:
[...]

Lijkt wat op het interne van een Frigus blokje denk ik.
Totaal niet kan ik je uit eigen ervaring vertellen ;) Tenminste, de oudere versie.

Anyway, het ziet er netjes, simpel en doeltreffend uit, maar zou je je niet wat meer concentreren op de core, en daar wat meer, en wat dunnere vinnen plaatsen. Er zit nu wat loze ruimte in, ruimte die wel gekoeld wordt, maar uiteindelijk nauwelijks nut heeft omdat daar toch geen contactvlak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het feit wil, hij wil het geheel passief draaien (iig proberen, dus ook zonder pomp: convectie)
dus hij wil een blok met weinig flow weerstand enzo. Zijn er geen natuurkundige die weten of dit te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Vandread schreef op 22 oktober 2004 @ 00:05:
Het feit wil, hij wil het geheel passief draaien (iig proberen, dus ook zonder pomp: convectie)
dus hij wil een blok met weinig flow weerstand enzo. Zijn er geen natuurkundige die weten of dit te doen is?
Een exacte berekening is haast niet te doen, wat je wal kan proberen is wat schattingen te maken, maar er zijn HEEL erg veel voorwaarden aan verbonden. Een van de eerste dingen waar je naar moet kijken is de temperatuursverschillen die je wilt toestaan. Daarbij de bijbehorende massa's van het water uitrekenen. Daarna dus kijken naar de hoogteverschillen, zodat je weet hoeveel "energie" je uit iedere omloop kan halen. Daarmee moet je een schatting gaan maken hoesnel je water rond gaat stromen. Dit is een van de lastige dingen, aangezien je de weerstand niet weet, deze weerstand is ongetwijfeld afhankelijk van de stroomsnelheid van het water in het kwadraat. Dus je hebt een dikke kans dat deze waterstroom erg tegen gaat vallen. Ook nadenken over je blok is lastig.

Dan moet je kijken hoeveel warmte je dan per omloop kan afvoeren (Daarvoor heb ik eens een berekening voorgedaan.
Dan moet je nog weten hoeveel warmte je radiator kan afvoeren (staat misshcien in de handleiding, maar zonder actieve airflow is dat erg lastig). Op zich is dit wel te proberen...

Kortom, het zal erg lastig zijn om eea uit te rekenen, maar ik vermoed dat zo'n passieve koeling onmogelijk is. Ik zou echt voor een (desnoods heel klein en stil) pompje gaan.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

lemming_nl schreef op 21 oktober 2004 @ 20:42:
-UPDATE-

plaatje

blokje met deksel

plaatje

blokje zonder deksel

dingen om te verbeteren:

deksel moet dunner

C&C welkom

-edit-

[offtopic] IO-er ?? Ziet er erg SolidWorks-achtig uit [/offtoppic]

Over volledig passief draaien: lijkt me sterk dat dat lukt.. zie ook het verhaal hierboven (waar ik het alleen maar mee eens kan zijn, een echte berekening lijkt me vrij ondoenlijk..)
Wil je alleen je cpu volledigpassief gekoeld hebben of nog meerdere onderdelen?

Toen ik mijn eheim nog niet aan een relais had hangen heb ik hem ook ooit vergeten aan te zetten.. bij mij was de convectie dus niet genoeg :P
Godzijdank heb een klein LCD schermpje dat temperaturen weergeeft, toen ie op 70 stond zag ik het.. net op tijd! (mijn 9700 was dus ook zo heet !)

IDEE:
Als je meerdere onderdelen volledig passief wil koelen is het misschien een idee om een verticale pijp (diameter 3cm ofzo) van koper door je kast te laten lopen (omhoog) en daar met heatpipes de hitte naar toe af te voeren (dus blokje op cpu,gpu etc en dan verbinden met de pijp met heatpipes).. Dan vanaf die pijp hoog de radiateur in en dan laag weer van de rad naar de pijp. Ik denk dat dat wel zou kunnen werken, je hebt er alleen wel wat heatpipes voor nodig (Zalman spul aanpassen?)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 22-10-2004 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Totaal niet kan ik je uit eigen ervaring vertellen Tenminste, de oudere versie.
Ja, ik heb het over de nieuwe blokjes, maar dan nog twijfel ik of ik het juist heb hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Geloof dat Lemming het in ieder geval eens wil testen en dan maar met 1 warmtebron (cpu)

trouwens: http://www.informit.com/articles/article.asp?p=336871
edit: laat maar er zit toch een pomp bij... }:O

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 22-10-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op 22 oktober 2004 @ 07:26:
[...]

[offtopic] IO-er ?? Ziet er erg SolidWorks-achtig uit [/offtoppic]

Over volledig passief draaien: lijkt me sterk dat dat lukt.. zie ook het verhaal hierboven (waar ik het alleen maar mee eens kan zijn, een echte berekening lijkt me vrij ondoenlijk..)
Wil je alleen je cpu volledigpassief gekoeld hebben of nog meerdere onderdelen?

Toen ik mijn eheim nog niet aan een relais had hangen heb ik hem ook ooit vergeten aan te zetten.. bij mij was de convectie dus niet genoeg :P
Godzijdank heb een klein LCD schermpje dat temperaturen weergeeft, toen ie op 70 stond zag ik het.. net op tijd! (mijn 9700 was dus ook zo heet !)

IDEE:
Als je meerdere onderdelen volledig passief wil koelen is het misschien een idee om een verticale pijp (diameter 3cm ofzo) van koper door je kast te laten lopen (omhoog) en daar met heatpipes de hitte naar toe af te voeren (dus blokje op cpu,gpu etc en dan verbinden met de pijp met heatpipes).. Dan vanaf die pijp hoog de radiateur in en dan laag weer van de rad naar de pijp. Ik denk dat dat wel zou kunnen werken, je hebt er alleen wel wat heatpipes voor nodig (Zalman spul aanpassen?)
Jep het is solidworks :) Als ik daar namelijk een tekening in maak kan ie direct uitgevreest worden. Dat heatpipe idee is wel aardig moet ik me maar eens in gaan verdiepen. Ik wou trouwens alleen de CPU koelen niet de andere onderdelen. NB word niet warm en op mijn videokaart heb ik zo'n zalman ding zitten.

Plexiglas top kan op zich wel maar dan moet ik ff uitzoeken hoe ik die slangpilaren vast krijg. Op koper kan ik hardsolderen op plexi niet.

Water flow moet wel te doen zijn. Het is iemand anders (http://www.plees.f2s.com/ec/pas-cool/pas-cool.htm) ook gelukt om het passief te doen en zonder een ideale opstelling kreeg hij toch 300l/h rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een intercooler! natuurlijk, ene kant water erin andere kant eruit, is natuurlijk heel anders dan een normale heatercore waar de koppelingen aan dezelfde kant zitten, met die intercooler gaat het op een natuurlijke wijze van beneden naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Klopt maar met deze rad op z'n kant en een beetje gedraaid moet ik dat ook voor elkaar kunnen krijg en zo niet zetten we ff een van die slangpilaren aan de andere kant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik heb net (sinds 9.15) mijn watercooling blockjes binnen van Frigus.
Ik zou de onderkant nu willen laten glimmen (polijsten oid?) ..

Wie weet hoe je dat het beste kan doen .. gewoon met koperpoets en een doekje en dan het laten glimmen of op een andere manier ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
niet met koperpoets. Dan gaat ie wel glimmen maar word hij niet vlak. Je zou hem eigelijk moeten schuren tot grid 2000 of hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
lapping guide:
http://www.overclockerscl.../heatsinklappingguide.php
(glimmend = niet perse goed he, het moet VLAK zijn, als jij met een doekje gaat poetsen komen er hoogte variaties in het blok waardoor het kan zijn dat het blok zelfs slechter koelt, ook al glimt ie mooi ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 21:06
Heb nergens nog iets kunnen vinden over de installatie van een Innovatek Graph-O-Matic Rev2.0 op een northbrige, heeft er iemand hier ervaring mee?
En wie heeft er gebruik gemaakt van de Innovatek klemmen die hiervoor ontworpen zijn??

Wil gewoon wat meer informatie over het uitbreiden van mijn WC set.

Pentium 4 2,8E
Asus P4P800 SE
Innovatek XX-Flow
Eheim 1048
Cooltek Liquid Freezer 4 chieftec

In hoeverre gaat mijn set het nog trekken als ik er nog een NV40 Coolmatic tussen zou zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik ben net bij de Gamma geweest, daar hadden ze de volgende schuurpapier types (ik weet het niet meer precies uit mn hoofd, maar zoiets stond er op dat bord):

60 = extra grof
80 = grof
100 = normaal ofzo
150 = fijn
200 - 250 = mega fijn

Toen later ben ik nog bij een speciaal zaak geweest en daar was 400 het allerfijnste wat er bestond (in nederlandse termen dan) :?

De maten die in de tutorial van het lappen staat zijn deze http://www.overclockerscl.../heatsinklappingguide.php

400 Grit Super Fine Wet/Dry
600 Grit Ultra Fine Wet/Dry
800 Grit Ultra Fine Wet/Dry
1000 Grit Ultra Fine Wet/Dry
1500 Grit Mirror Fine Wet/Dry
2000 Grit Mirror Fine Wet/Dry

Zijn er mensen die dat lappen al gedaan hebben, en wat voor soort schuurpapier hebben jullie ervoor gebruikt ?? Nederlandse types, want dan kan ik het bij die speciaalzaak kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ik heb mijn lapping kit bij tweakstore gehaald en dat is 400 t/m 2500.

je kan auto garages proberen voor zulk schuur papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
Bij ons (in veghel) zit een zaak waar ze allerlei zooi voor auto's verkopen daar haal ik altijd t/m grid 1000 en voor fijner gebruik ik polijst borstles.

Maar ik denk dat als je naar een "echte" verf zaak gaat ze het ook wel zullen hebben.

En 400 is in mijn ogen super grof. Dat geld natuurlijk niet als je een stuk hout glad wilt schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Gewoon naar een automaterialenzaak gaan inderdaad. Die hebben vaak tot 1000-1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Exigence schreef op 22 oktober 2004 @ 18:35:
Gewoon naar een automaterialenzaak gaan inderdaad. Die hebben vaak tot 1000-1200 :)
Mijn pappa verkoopt dat spul aan die autoschadeherstelbedrijven...
schuurpapier wat wij hebben liggen, van 3M, is P16 tot P2600

edit: die P2600 is bijna gewoon printerpapier.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door wmkuipers op 22-10-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK mijn watercooling setje ligt klaar morgen alleen nog ff slangenklemmen halen en dat kan ik gaan testen ik heb hier het volgende liggen:

pomp: Swiftech mcp650
blok: DD RBX 13mm
Radiator: DD Dual Heatercore + shroud
slang: tygon 13mm
T-stuk 13mm.

Mijn vraag wat is nu beter opstelling 1 of 2 of maakt niks uit.
1. pomp>radiator>blok>pomp
2. pomp>blok>radiator>pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ Ferry82

het maakt niets uit welke opstelling je neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
Anoniem: 99584 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:47:
OK mijn watercooling setje ligt klaar morgen alleen nog ff slangenklemmen halen en dat kan ik gaan testen ik heb hier het volgende liggen:

pomp: Swiftech mcp650
blok: DD RBX 13mm
Radiator: DD Dual Heatercore + shroud
slang: tygon 13mm
T-stuk 13mm.

Mijn vraag wat is nu beter opstelling 1 of 2 of maakt niks uit.
1. pomp>radiator>blok>pomp
2. pomp>blok>radiator>pomp
in principe zou pomp>radiator>blok het beste zijn omdat dan het koudste water (niet opgewarmt door je pomp) naar je cpu gaat. Maar in praktijk scheelt dit (vrijwel) niks. Ik zou gewoon kijken hoe je het beste uitkomt met je slangen en de plaatsing van je pomp en die volgorde aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op 22 oktober 2004 @ 11:10:
lapping guide:
http://www.overclockerscl.../heatsinklappingguide.php
(glimmend = niet perse goed he, het moet VLAK zijn, als jij met een doekje gaat poetsen komen er hoogte variaties in het blok waardoor het kan zijn dat het blok zelfs slechter koelt, ook al glimt ie mooi ;))
Glimmend is inderdaad niet persé goed, maar wel erg practisch. Na het schuren t/m 1500 op een glasplaat, kun je met koperpoets het oppervlak een hoogglans geven. Dan kun je perfect zien of er eventueel nog krassen in het blok zitten. En dat is toch het doel: een krasloos en perfect vlak oppervlak. Overigens moet je wel heeeel lang met koperpoets aan de gang om echte oneffenheden te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
koperpoets en een dremel doen wondereren MMMMM ;)

Je kan het ook ff testen Ferry82 :) als je een echte die hard bent haal je ff wat crappy 1/2inch slang (kost je 1 euro ofzo) en dan meet je het ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op 22 oktober 2004 @ 23:11:
koperpoets en een dremel doen wondereren MMMMM ;)

Je kan het ook ff testen Ferry82 :) als je een echte die hard bent haal je ff wat crappy 1/2inch slang (kost je 1 euro ofzo) en dan meet je het ^_^
Dat probleem ligt meer aan de dremel dan aan de koperpoets. Heb hier een tijd terug ook gelapt, maar dan zonder dremel. Glanzen doet ie! Heb een foto gemaakt boven een stuk tekst. Als je de foto spiegelt, is de tekst net zo scherp als het origineel. Heb het blokje op de glasplaat geplakt met een druppel water. Het water vormde overal een laagje en het blok kreeg ik er alleen af door het te verschuiven naar de zijkant. 100% vlak dus. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Wie weet hier een adres waar ik een dangerden tab hold down (weet geen andere naam) kan kopen? Ik heb al een tijdje gezocht maar niets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Misschien direct bij Dangerden(.com)? Je zult ze even een mailtje moeten sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Anoniem: 44203 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:24:
[...]
Dat probleem ligt meer aan de dremel dan aan de koperpoets.
Het was meer een geintje... maar er zijn echt mensen die dat gedaan hebben :X en die mensen wil ik behoeden voor zo'n fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Exigence schreef op 23 oktober 2004 @ 13:32:
Misschien direct bij Dangerden(.com)? Je zult ze even een mailtje moeten sturen :)
ok, dat wist ik dan net nog wel maar ik bedoel eigelijk in nederland. Daar moeten ze denk ik wel wat goedkoper zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

voor 15 euro bij tweakstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
ikman schreef op 23 oktober 2004 @ 16:07:
voor 15 euro bij tweakstore.
Waar dan? Ik heb ze niet kunnen vinden.

-edit-

lama, gevonden. Ik had de menutjes gebruikt maar search werkt beter :)

-edit2-

ik vind 15+7.50 wel een beetje duur. Ik ga maar eens kijken of iemand er zo'n eentje heeft bij vraag & aanbod. Of weet iemand hier een andere manier om een blokje voor gaten rond socket op een socket zonder gaten te krijgen?

[ Voor 52% gewijzigd door lemming_nl op 23-10-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Of weet iemand hier een andere manier om een blokje voor gaten rond socket op een socket zonder gaten te krijgen?
lijkt mij zo goed als onmogelijk, meestal zijn blokken die je vastzet in de gaten rond de socket ook redelijk zwaar, heb zelf een swiftech blok en die moet dus ook in die gaten en ik kan me niet voorstellen dat ie er op een andere manier ook op kan

gaat dus helaas niet werken tenzij iemand anders nog een goed idee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Weet iemand nog een leuke elcheapo watertempmeter? (voor chiller...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
PilatuS schreef op 23 oktober 2004 @ 17:07:
[...]

lijkt mij zo goed als onmogelijk, meestal zijn blokken die je vastzet in de gaten rond de socket ook redelijk zwaar, heb zelf een swiftech blok en die moet dus ook in die gaten en ik kan me niet voorstellen dat ie er op een andere manier ook op kan

gaat dus helaas niet werken tenzij iemand anders nog een goed idee heeft
Ik maak zelf het water blok maar een constructie erop maken om hem vast te krijgen aan socket is moeilijk te ontwerpen. Daarom is een kant-en-klaar oplossing handiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb een nieuw blokje ontworpen die ik gewoon aan de socket vast kan maken door een clip van een boxed amd koelertje iets te verlengen en die vervolgens bovenop het blokje te zetten. Ik zal morgen pics posten van mijn nieuwe ontwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb een probleempje: ik denk dat een dunne bodem (1mm) beter is voor mijn blokje (voor basic opzet zie post stukje terug). Mijn vader denkt hoe dikker de bodem hoe beter. Heeft hier iemand een _geinformeerde_ mening over of de bodem dik of dun moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Bij een dikkere bodem heb je minder snelle temperatuurschommelingen als de flow wat veranderd, omdat je een soort van warmtebuffer hebt. Hetzelfde effect als een condensator in de elektro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

lemming_nl schreef op 24 oktober 2004 @ 19:52:
Ik heb een probleempje: ik denk dat een dunne bodem (1mm) beter is voor mijn blokje (voor basic opzet zie post stukje terug). Mijn vader denkt hoe dikker de bodem hoe beter. Heeft hier iemand een _geinformeerde_ mening over of de bodem dik of dun moet zijn?
In princiepe heeft koper een beter Warmtegeleidingscoefficient. dan water (aldus natuurkunde.nl. In dat geval heb je dus aan een dunne bodem niet zo veel voordeel. Als je de warmte in het blok eerst met koper (Dat beter geleid) verdeelt, kan je het daarna met water afvoeren. Alleen als je door een dunnere bodem gebruik zal het alleen lastiger zijn om de warmte af te voeren, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Luxx schreef op 24 oktober 2004 @ 21:42:
[...]

In princiepe heeft koper een beter Warmtegeleidingscoefficient. dan water (aldus natuurkunde.nl. In dat geval heb je dus aan een dunne bodem niet zo veel voordeel. Als je de warmte in het blok eerst met koper (Dat beter geleid) verdeelt, kan je het daarna met water afvoeren. Alleen als je door een dunnere bodem gebruik zal het alleen lastiger zijn om de warmte af te voeren, lijkt me.
lijkt mij ook alleen waarom hebben de meeste blokjes (zover ik weet) dan een dunne bodem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De dunne bodem kom je alleen tegen bij blokjes waar het water direct op de core wordt gespoten, zoals de DD RBX en de WW. Een dikke laag koper vertraagd dan het koelingseffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Wil de Blackice-pro2 inbouwen in de top van mijn kast. nu zoek ik een fanshroud om deze aan te bevestigen. het gaat om 2 x 120 papstfans die aan de radiator zitten. weet iemand waar zo'n shroud te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
tweakstore.nl heeft ze

http://www.tweakstore.nl/...398&content=list&grID=343

Alleen staat deze shop niet echt bekend als klant vriendelijk.
die grills zijn van aquacomputer.de je zou ze ook daar kunnen bestellen
maar daar zijn de levertijden weer nie echt snel (ongeveer 4 weken wachten)
En ik weet niet of deze grill past bij een black ice.

Je kan trouwens ook gewoon losse 120mm fan guards gebruiken
En je zou ook even kunnen googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
thanks. had al gegoogled maar daar kwam niet echt veel uit. tweakstore maar gemailed. (heb trouwens wel goeie ervaringen met die zaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandread schreef op 23 oktober 2004 @ 17:22:
Weet iemand nog een leuke elcheapo watertempmeter? (voor chiller...)
Een binnen/buiten electronische thermometer. De buitensensor is waterdicht en het kost maar een paar euro. (bij blokker oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je je voeding kan laten draaien zonder dat ie op het moederbord zit dat was mogelijk met een nietje tussen 2 ingangen van de atx stekker heeft iemand daar een plaatje of een link van?
Dit is om mijn waterkoeling te laten lopen (ontluchten) vond zonde voor apart topic.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 25-10-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik dacht het groen en een zwart draadje met elkaar verbinden. Weet niet zeker meer maar dit kan je makkelijk opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan niks vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks _/-\o_ :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
-UPDATE-

Zoals ik (een paar dagen geleden) beloofd heb is hier een update van mijn blokje zoals ie nu is. Er moeten nog 3 dingetjes bij:
een groef voor rubbertje
meer ruimte voor schroeven + inkepingen voor schroefkop en moertje
en klein gleufje in die gleuf bovenop zodat de clip goed bijft zitten.

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/waterblokjebijnafinal.jpg

Opmerkingen en tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

:( bah. ik was vandaag vrolijk op zoek naar een nieuw rad. wij hebben een klein radiator zaakje waar ze radiators repareren. daar lagen 6 kachel rads van (voor mij) perfecte maat 24x12x3. kopere binnenkant met alu finnen. maar helaas deze kwamen uit een streekbus en moesten gemaakt worden :(. grmbl search gaat verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26

OcGuru

Giulietta Qv

Ik ben van plan een complete waterkoeling set te kopen bij Freezing Hardware.

De onderdelen heb ik al geselecteerd:
- Swiftech MCW6000-64 CPU Blok
- Black Ice Pro II - 1/4" Radiator - Eheim 1048 Pompje - Reservoir voor Eheim 1048 - aluminium

Nu komt mij vraag waar alles me te boven gaat.
Welke fittingen en slangen moet ik nog meer hebben om alles passend te maken.

Een tweetal 120 mm fans met een flinke airflow heb ik al.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ seagate volgens mij kan je het Reservoir de Eheim 1048 aluminium beter niet kopen aangezien je een radiator en waterblok van koper hebt, heb zelf ook dat reservoir alleen dan de plexiglas versie

van slangmaten heb ik niet echt verstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx

Luxx

PilatuS schreef op 28 oktober 2004 @ 16:30:
@ seagate volgens mij kan je het Reservoir de Eheim 1048 aluminium beter niet kopen aangezien je een radiator en waterblok van koper hebt, heb zelf ook dat reservoir alleen dan de plexiglas versie

van slangmaten heb ik niet echt verstand
Als dat aluminium gelakt of geandoniseerd is, geeft het geen problemen hoor...
Ik neem aan dat dat wel het geval is. Alu lijkt me steviger dan plastic, maar als het dus onberwerkt is, kan het problemen geven (vooral dat het langzaam oplost in het water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik vind zelf ook dat het reservoir duur is want het is gewoon heel klein. Kan je denk ik beter een andere nemen(zo'n ronde bijvoorbeeld, voor achter op je case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122380

Hier mijn PCtje met mijn Roestvrijstalen water reservour AKA dongel of whatever dat heet.

Er zitten 2 kamers in de pijp, het water moet eerst omhoog gepompt worden waarnaa het aan de andere kant naar beneden valt.

Het houd mijn Mobile 2400+ @ 2500Mhz (11.5x216@2.1) wel op 50 graden stressed iig

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/lan1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/lan2.jpg

Hier de grote versie:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/lan1.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/jth.slagter/lan2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Wat een kabel bende :P Maar ziet er verder prima uit :+ Waar blaast die 80mm fan eigelijk over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 17:51
Ik hoorde vandaag op de radio een reclame om in je pc en WC te laten zetten door een bedrijf in scheveningen :P WC begint dus steeds commercieler te worden :D

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

heb straks een nieuw WC blokje voor mijn A64 ( Little River Cascade )

maar daar moet ik natuurlijk nog een radje bij hebben.

ik heb het niet ruim in mijn chieftec kast, dus zit hier even mee..

zit te twijfelen tussen de Dangerden Heatcore single en dubbel.

in 1e instantie komt alleen mijn CPU eraan ( misschien in later stadium VGA en of NB)

die enkele heatercore, is die afdoende voor CPU/VGA/NB, of moet ik wel met de dremel aan de gang.

ik zie eigenlijk niet de mogelijkheid om een grote rad waar 2x 120mm fans opkomen een plek te geven in mijn Chieftec Dragon kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
ik zie eigenlijk niet de mogelijkheid om een grote rad waar 2x 120mm fans opkomen een plek te geven in mijn Chieftec Dragon kast.
Is het een midi of big tower? Anders steek je die rad gewoon boven je voeding, zoals ik van plan ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Gister eindelijk het grootste deel van m'n bestelling bij Fictions gekregen (grootste IA deel II, ja ik heb heel lang moeten wachten). Dus kan gelukkig bijna m'n PC ook eens van water gaan voorzien, net zoals de rest van de Tweakfreaks in dit draadje...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.bruynen/pc/DSCF0177_klein.jpg

Het enigste wat ik nog van Fictions moet krijgen is de EVO 240 rad, die wel al 2 x op vooraad is geweest, maar om een of andere rare reden niet in m'n pakketje terecht is gekomen. In ieder geval ben ik dus begonnen met wat voorbereidingen treffen voor als ie over een tijdje dus echt komt.

Nu m'n vraag dus... Zoals jullie misschien al op de bovenstaande foto hebben gezien, heb ik dus zo'n heerlijke DD RBX CT besteld....

Hoe strak moet ik deze ongeveer aandraaien op m'n 2500+? Voor de duidelijkheid hieronder even een foto... Op de linkse schroef is de veer NIET aangedraaid (volledige uitslag), op de rechtse schroef heb ik em ongeveer half aangedraaid. Kan ik em zo half aandraaien zonder dat ik m'n core crush?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.bruynen/pc/CF0178_klein.jpg

Zullen hier vast wel wat mensen rondposten die er ervaring mee hebben en mij iets wat zekerheid kunnen geven hierover... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb mn WhiteWater ook maar op gevoel vastgedraaid. Zal ook wel rond de helft zitten schat ik. Ik heb voor de zekerheid wel een shim ertussen zitten (Tweakmonster shim) :) Post nu vanaf werk, dus kan het niet echt zien ;)

[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 29-10-2004 11:47 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18

DaWaN

'r you wicked ??

@ kram335:
Je core crush je echt niet zo snel, alleen wel als je niet recht aandraaid, als je gewoon elke 4 schroeven om de beurt een beetje aandraaid zodat ie recht aangedraaid wordt zou ik me nergens zorgen over maken :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122380

lemming_nl schreef op 28 oktober 2004 @ 18:37:
Wat een kabel bende :P Maar ziet er verder prima uit :+ Waar blaast die 80mm fan eigelijk over heen?
Die kabel bende is de netwerk kabels.. de swich staat namenlijk op de tafel ;)

Die 80mm fan blaast op mn Mosfets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
Dat ik ze een voor een een beetje aan moest draaien wist ik al wel... Maar eens vragen om tips kan nooit geen kwaad dacht ik zo... Misschien dat ik toch weer net iets over het hoofd zie wat er belangrijk is... Bij het blok zaten trouwens wel nog 6 anti crush pads, die ga ik er dan ook allemaal ter bescherming opplakken...

En mochten de temps tegen gaan vallen, dan kan ik altijd het blok strakker proberen te krijgen, totdat de temps acceptabel zijn lijkt me zo...

Ik schat trouwens m'n 2500+ op zo'n 30 graden te krijgen als ie standaard loopt, overclocked, met meer voltage zou ik nog niet echt durven zeggen. Heb voorlopig ook nog maar alleen m'n CPU watergekoeld (EVO 240, MCP 650, RBX en 1/2" tygon) Uitbreidings mogelijkheden genoeg dacht ik zo om later m'n northbridge en GRAKA erbij te doen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt nou aan mij of zitten die veertjes op de RBX niet goed teminste ik heb ze onder het blok geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
Er zit geen handleiding bij die RBX, maar mij lijkt het toch dat ze boven het blok moeten!!! Lijkt mij in ieder geval het meest logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18

DaWaN

'r you wicked ??

kram335 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:04:
Dat ik ze een voor een een beetje aan moest draaien wist ik al wel... Maar eens vragen om tips kan nooit geen kwaad dacht ik zo... Misschien dat ik toch weer net iets over het hoofd zie wat er belangrijk is... Bij het blok zaten trouwens wel nog 6 anti crush pads, die ga ik er dan ook allemaal ter bescherming opplakken...

...
Die pads !!!NIET!!! erop doen, het nekt je temps vreselijk, dan kun je beter het blok iets minder strak aandraaien als die stomme dingen erop doen....

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
DaWaN schreef op 29 oktober 2004 @ 13:20:
[...]

Die pads !!!NIET!!! erop doen, het nekt je temps vreselijk, dan kun je beter het blok iets minder strak aandraaien als die stomme dingen erop doen....
ohh.... Oke dan, Kijk dit soort tips zit ik op te wachten... Dat kan je dus zelf nooit weten, totdat iemand met ervaring je dat verteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 99584 schreef op 29 oktober 2004 @ 13:13:
Ligt nou aan mij of zitten die veertjes op de RBX niet goed teminste ik heb ze onder het blok geplaatst?
Heb je het verkeerd gedaan lol! Die veertjes zitten er om gelijke druk uit te oefenen op het blok. Jij drukt het blokje als het ware eraf :) Er was nog iemand hier die het ook zo had, maar die ondervond niet al teveel problemen ermee.

Beste is om het om te draaien!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UTerror schreef op 29 oktober 2004 @ 07:12:
[...]

Is het een midi of big tower? Anders steek je die rad gewoon boven je voeding, zoals ik van plan ben...
hehe, kijk net ff in mn case, maar dat gaat ook never nooit niet lukken...

http://www.antec.com/productImageInside.php?ProdID=91082#

dit is precies zelfde kast ( ANTEC)

het onderste HD rack is er al uit, dit om mijn vorige 1x 120mm Black ice pro rad een plekje te geven.

kijk ik wil wel een andere kast hebben, maar 2e hands raak ik deze chieftec nooit kwijt..

iemand een idee waar ik in deze kast een dubbele DD heatercore kan plaatsen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065 schreef op 29 oktober 2004 @ 19:04:
[...]

hehe, kijk net ff in mn case, maar dat gaat ook never nooit niet lukken...

http://www.antec.com/productImageInside.php?ProdID=91082#

dit is precies zelfde kast ( ANTEC)

het onderste HD rack is er al uit, dit om mijn vorige 1x 120mm Black ice pro rad een plekje te geven.

kijk ik wil wel een andere kast hebben, maar 2e hands raak ik deze chieftec nooit kwijt..

iemand een idee waar ik in deze kast een dubbele DD heatercore kan plaatsen _/-\o_
Als je ff je mail adres geeft of msn dan laat ik ff wat pics zien heb precies bijna dezelfde setup in mijn antec kast :*) ik zie het wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op 29 oktober 2004 @ 13:32:
[...]

Heb je het verkeerd gedaan lol! Die veertjes zitten er om gelijke druk uit te oefenen op het blok. Jij drukt het blokje als het ware eraf :) Er was nog iemand hier die het ook zo had, maar die ondervond niet al teveel problemen ermee.

Beste is om het om te draaien!
Hmmz kunnen mijn temps dan nog beter worden >:) betwijfel het maar zal van de week ff omdraaien :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ik heb een probleem(pje), ik heb nu al ongeveer 4 maand waterkoeling, wat mij uitstekend bevalt. Mooi een beetje prutsen met je pc om een lagere temp te krijgen. Ik heb zelf een Chieftec kast, en ik had eerst m'n radiator bovenin hangen, en die werd gekoelt door 2x 80 mm fan waarvan 1 80 mm fan het rad maar voor de helft koelde, dit was niet optimaal dat wist ik meteen al, dus heb ik m'n rad verhuist.

M'n radiator zit nu voorin waar normaal de hardeschijven etc. zitten. En die heb ik toen laten koelen door 2x 80 mm fans, maar het vreemde is dat m'n temp 34 graden idle is, terwijl toen ik mijn rad bovenin had was mijn temp 29 graden idle.

Wat zou dit kunnen zijn ? Ik heb wel verschillende dingen gewijzigt sinds ik die temps heb gemeten. Ik heb een nieuw moederboard, nieuwe cpu. Verder is ook alles eruit geweest ivm modden, maar heb blokje heb ik al geprobeert strakken aan te draaien etc.

Even ter indicatie :

Afbeeldingslocatie: http://hosting.ambience.nl/lam-lan/crew/freek/Pictures/res.JPG
Let niet op de kabels, want het is nog een beetje een mess ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 29-10-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584 schreef op 29 oktober 2004 @ 20:15:
[...]

Als je ff je mail adres geeft of msn dan laat ik ff wat pics zien heb precies bijna dezelfde setup in mijn antec kast :*) ik zie het wel :Y)
u can reach me at:

jeroenkuiper op home puntos nl

EDIT:

thanx m8 voor de pic. _/-\o_

jah, boven op de kast is inderdaad een van de enige opties...

heb misschien ook iemand die mn kast over wil kopen, zal eens zien wat ie er voor geeft, anders ga ik jouw idee uitwerken

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 57065 op 29-10-2004 22:10 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.