[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.577 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Hoi ik heb een vraagie...

Ik zoek een heele echt een heele goede water cooling systeempje voor me..

AMD XP 3200+ (400)
Asus a7n8x-E Deluxe
2x 512 DDR S-Data (400)
MSI VIVO x800 XT PE
HD maxtor 160GB 8 cache - IDE
HD WD 200 gig 8 cache - IDE

Nou krijg ik me 3200+ niet verder dan 2390.. kdenk dat dat neer komt op een 3400+
Dit kan liggen aan me DDR? S-Data? oftewel aan me voeding, die het gewoon begeeft.
Specs:
iCute: 430 watt/230volt
+3.3 +5 +12
28A 36A 20A

kheb gehoord dat Zalman erg goed is in water cool systemen, maar ik hoor hierbij graag nog uw mening, en welke types nou echt super goed cooler voor juist over clockers.
Dus, zal ik veel kunnen verwachten met een nieuwe Stabiele voeding en watercool systeem (en meschien nog wel OC DDR?) voor mijn AMD XP 3200+.
En ik zit nu op 50C idle en 60 stressed zowel me CPU als me GPU.

khoor het graag van jullie, ik kon dit ook plaatsen on over clockers topics, maar sins ik toch jaag op een goede WC, vond ik het hier meer bij passen

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door AngelusHD op 30-10-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Wat is je budget voor waterkoeling ?

En ik vermoed dat je moederboard je weerhoud van hoger overclocken. Ik heb zelf ook hetzelfde moederboard gehad, maar dat mobo is redelijke bitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
hmm kut mobo dus? :P

me buget is de prijs wat dit geintje me gaat koste, om me cpu zpver mogelijk zien te océn en met videokaart

das mijn buget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, het is niet echt zo'n super kut mobo, ik haalde met mijn mobile er 2670 mhz mee ofzo. Alleen heb ik dan wel m'n nb gekoelt met wc, ( cpu natuurlijk ook ) en m'n southbridge dmv een koellichaam + 40 mm fan. En ik heb op veel volt regelaars heatsinks geplakt.

Btw kheb nog wel wat thermal images :

http://www.r3con.cjb.net/...rige/a7n8x/thermalimages/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Me CPU is trouwens een unlocked versie van AMD XP .. want ik kan hem gewoon op 12,5 x zetten ..

Maarja Tis alleen jammer dat ie alleen dan in windows komt :)
Standaart draait hij 11x 200
zal je denken met goede cooling en stabiele voeding(als deze niet stabiel genoeg is) 12x220?

mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

angelus20 schreef op 30 oktober 2004 @ 13:46:
Me CPU is trouwens een unlocked versie van AMD XP .. want ik kan hem gewoon op 12,5 x zetten ..

Maarja Tis alleen jammer dat ie alleen dan in windows komt :)
Standaart draait hij 11x 200
zal je denken met goede cooling en stabiele voeding(als deze niet stabiel genoeg is) 12x220?

mogelijk ?
denk dat het voor jouw raadzaam is om flink wat reviews te gaan lezen over watercooling en ocen. help je klein beetje op weg zallman is niet geweldig om te ocen wel ideaal als je stilte wil want hun set is namelijk passief. je kan uit 2 dingen kiezen 1 een complete set 2 zelf samen stellen. het tweede zal meer tijd kosten.
als je voor een complete set gaat is de Asetek KT12A-L30 waterkoelingsset een hele leuke set. als je zelf iets wilt samen stellen om dik te ocen moet je wel diep je in buidelen tasten. rbx enz blokjes zijn niet goedkoop.

nog 1 advies : bezuining niet op de slangen tygon is zoooo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ik zo niet zeggen. Moet je je vcore wel omhoog schroeven dan is het best mogelijk gok ik. Ik heb nu tijdelijk deze overclock, omdat mijn geheugen sux ( tijdelijk dane elec geheugen )

Afbeeldingslocatie: http://hosting.ambience.nl/lam-lan/crew/freek/Pictures/2600Mhz.jpg

Dit is wel op waterkoeling. ( Frigus.nl blokjes, met Impreza kachelrad + hydor l20 )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 30-10-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
gakkethijs schreef op 30 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

denk dat het voor jouw raadzaam is om flink wat reviews te gaan lezen over watercooling en ocen. help je klein beetje op weg zallman is niet geweldig om te ocen wel ideaal als je stilte wil want hun set is namelijk passief. je kan uit 2 dingen kiezen 1 een complete set 2 zelf samen stellen. het tweede zal meer tijd kosten.
als je voor een complete set gaat is de Asetek KT12A-L30 waterkoelingsset een hele leuke set. als je zelf iets wilt samen stellen om dik te ocen moet je wel diep je in buidelen tasten. rbx enz blokjes zijn niet goedkoop.

nog 1 advies : bezuining niet op de slangen tygon is zoooo fijn.
iteresant ... ookal zie ik het graag voor me, zelf bouwen met water cooling zie ik niet echt zitten.. Maar ik neem aan dat er zeker wel goede totaale sets op de markt zijn..
Ze kosten alleen wat meer, Maar zoals ik in me vorige post heb gezegt, is dat niet echt mijn punt.

een water cooling systeem koop je 1 keer en dan kan het nog wel een aantal jaar mee gaan.
Stil? heb ik nix aan .. interseert me ook eigelijk echt niet, het gaat mij om de cooling.

Asetek KT12A-L30 ik zal is gaan kijken, wat dit allemaal inhoud en wat ik ervoor krijg. verder hoop ik nog wat reacties te krijgen over meerdere Goede(oc) wc systemen.

bedankt trouwens .. ik zoek het ff uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:03
die asetek set heb ik sinds een tweetal maanden en ik ben meer dan ZEER te vreden. echt een top set. lekker stil en super koeling.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
kheb wat geneust en eerste wat me opviel was dit zinnetje op gathering tweakers zelf.

Wat kan ik ervan verwachten?
Ten eerste: verwacht geen wonderen. De Asetek Waterchill is een goede waterkoeling, maar niet bedoeld om extreem lage tempertaturen te halen ofzo. Je kan, afhankelijk van je setup, een idle temp verwachten van 30-40 graden, en stressed tussen de 40 en 50 graden. Wat je wel van de Waterchill mag verwachten is: stilte. Een Asetek is beduidend stiller dan 7 loeiende fans in je kast. Met wat knutselwerk kan je er zelfs bij slapen

Ik verw8 nog betere temps dan dit op me AMD XP 3200+ }) , ik zoek voor een set die meer in de buurt komt van:
Idle: 20-30
Stressed 30-40

Deze temps zijn dan ook als alles in me computer staat op Stock.
door dit hoop ik dan ook lekker te kunnen overclocken

Wat ik voornamelijk zoek is een radiator die aparte uitgangen en ingangen heeft voor elke warmte bron.
wat wil ik Apart coolen.
CPU
VGA
Chipset
Dus ik wil geen combinaties zien van CPU & VGA ofzo..

alvast bedankt voor uw medewerking

[ Voor 15% gewijzigd door AngelusHD op 30-10-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
angelus20 schreef op 30 oktober 2004 @ 16:02:

Ik verw8 nog betere temps dan dit op me AMD XP 3200+, ik zoek voor een set die meer in de buurt komt van:
Stressed 30-40

Waarom wil je dit dan? Ik kan mijn temps ook onder de 30 houden met alle fans aan (bij 20 graden kamertemp).
Nu echter, zonder fans aan, kabbelt hij op zo'n 35 graden (gamen, internet enz). Als je radiator groot genoeg is, lukt dat met gemak.

Als je dat wilt omdat je dan kan overclocken-> dat kun je met 35 graden ook nog wel hoor ;)
Check bijvoorbeeld dit Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Wat ik voornamelijk zoek is een radiator die aparte uitgangen en ingangen heeft voor elke warmte bron.
Lees de FAQ maar eens, dat gaat je niet veel brengen. Radiateurs zelf hebben dit zowiezo niet, dus je zult met T stukjes moeten gaan werken. Gevolg-> je zult een sterkere pomp nodig hebben, welke weer meer warmte genereert enz

Succes :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Roamor op 30-10-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Ok daar heb ik dus nix aan...

Ik weet wel wat een cpu kan verdragen.. en hoeveel graden hij dan wel mag zijn.
Maar uit zelf kennis, cpu's die boven de 70 graden gaan werken gaan toch minder presenteeren.

Logies

Nou het overklokken of de CPU temps wat ze wel en niet aan kunnen intreseert me eigelijk niet zo echt, ik denk omdat ik dat al wist. Gokje :)

wat ik wel vroeg is, welke set of cool bloken en radiator kunnen dit zo leveren wat ik er eigelijk van verwacht.

Want ik kan wel naar verschillenden sites gaan en ff alles lezen, toch stel ik het meer op prijs als ik dit soort dingen vraag aan ervaren mensen, en die vind je hier.

Ik hoop je hiermee voldoende antwoord hebben geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

wat de faq vertelt wat over de oudere versie van de set. de nieuwste heeft het antartica koelblokje die heeft net als de rbx 3 fittingen. dit blokje geeft een veel betere prestatie dan de oudere. de nieuwste heet Asetek Waterchill KT12a-L30 (CPU, VGA, NB) en de oudere Asetek Waterchill KT12-L30 (CPU, VGA, NB). Zelf een setje samenstellen geeft veel betere prestaties.

dangerden rbx cpu blok
The Double Heater Core rad
Swiftech MCP650 pomp
dit zou bijv mijn keus zijn als ik moest kiezen uit bestaande dingen en een ruim budget. gewoon reviews lezen, zorg dat de fittings even groot zijn en er kan weinig mis gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

angelus20 schreef op 30 oktober 2004 @ 16:02:
kheb wat geneust en eerste wat me opviel was dit zinnetje op gathering tweakers zelf.

Wat kan ik ervan verwachten?
Ten eerste: verwacht geen wonderen. De Asetek Waterchill is een goede waterkoeling, maar niet bedoeld om extreem lage tempertaturen te halen ofzo. Je kan, afhankelijk van je setup, een idle temp verwachten van 30-40 graden, en stressed tussen de 40 en 50 graden. Wat je wel van de Waterchill mag verwachten is: stilte. Een Asetek is beduidend stiller dan 7 loeiende fans in je kast. Met wat knutselwerk kan je er zelfs bij slapen

Ik verw8 nog betere temps dan dit op me AMD XP 3200+ }) , ik zoek voor een set die meer in de buurt komt van:
Stressed 30-40

wat wil ik Apart coolen.
CPU
VGA
Chipset
Dus ik wil geen combinaties zien van CPU & VGA ofzo..

alvast bedankt voor uw medewerking
Ik denk dat je met jouw temperatuurwens beter kan kijken naar iets anders dan water. De reden hiervaan is simpel. Met een hele goede radiator zit je watertemp 5 graden boven kamertemperatuur. Met een heel goed coolblok op je CPU zit je 10 graden boven watertemperatuur. Uitgaande van een kamertemperatuur van 20 graden, zit je dan snel aan 35 graden. Belangrijker is het verschil tussen idle en stressed. Hoe beter de set, hoe kleiner het verschil.

Een radiator met aparte aansluitingen voor meerdere blokken kom je in de praktijk niet tegen. Het heeft ook niet zoveel zin. Een goede, grote radiator kan de warmte van alle blokjes afvoeren. Als je het persé wil scheiden, dan kom je op meerdere radiatoren. Dat betekent dan 3 grote radiatoren, want anders heb je per setup een hogere watertemp en dus minder cooling. Kortom: 1 'super'radiator werkt beter dan 3 iets minder goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110667

Weet iemand wat de afmetingen van de gaten van een evo 240 zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Anoniem: 44203 schreef op 30 oktober 2004 @ 17:16:
[...]

Ik denk dat je met jouw temperatuurwens beter kan kijken naar iets anders dan water. De reden hiervaan is simpel. Met een hele goede radiator zit je watertemp 5 graden boven kamertemperatuur. Met een heel goed coolblok op je CPU zit je 10 graden boven watertemperatuur. Uitgaande van een kamertemperatuur van 20 graden, zit je dan snel aan 35 graden. Belangrijker is het verschil tussen idle en stressed. Hoe beter de set, hoe kleiner het verschil.

Een radiator met aparte aansluitingen voor meerdere blokken kom je in de praktijk niet tegen. Het heeft ook niet zoveel zin. Een goede, grote radiator kan de warmte van alle blokjes afvoeren. Als je het persé wil scheiden, dan kom je op meerdere radiatoren. Dat betekent dan 3 grote radiatoren, want anders heb je per setup een hogere watertemp en dus minder cooling. Kortom: 1 'super'radiator werkt beter dan 3 iets minder goede.
Ok, Dit is duidelijke taal.
Bedankt voor je informatie, nu dus een andere optie :)
ik Zoek dus de combinatie tussen de pomp en de radiator dat ie het koudste punt berijk.

Ik neem dus aan dat de Asetek Waterchill KT12a-L30 dat erg goed doet vergeleken met ze oudere broertje.
Maar een goede coolblok is zeker niet mis, en welke is dan beter?

dangerden rbx cpu blok of de antartica
bijde 3 fittingen
welke presteert beter? hebben mensen dit al personelijk getest ?

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 31-10-2004 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83803

Er zijn zo verschrikkelijk veel reviews te vinden van zowel de asetek setjes als de DD RBX, waarom bekijk je niet een aantal van deze reviews en bepaal je aan de hand daarvan welk blokje voor jou het beste is?
Bovendien staan de laatste 10 (!!) delen van het grote waterkoelingtopic vol met gebruikerservaringen met de meest uiteenlopende combinaties van pompen radiators en blokjes, zodat je best een goed idee kan krijgen wat een goede combinatie is.

Tip:

De koelprestatie van het RBX blokje is behoorlijk afhankelijk van de flow. Het is bij de RBX dus belangrijk dat je naast een krachtige pomp een radiator zoekt die niet te veel weerstand geeft in je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn verschillende reviews over die blokken. De RBX scoort beter dan de blokken uit setjes. Hoe goed de RBX presteert, is heel erg afhankelijk van de pomp. Bij een normale flow presteert de WhiteWater beter, maar bij een hoge tot zeer hoge flow (en head) presteert de RBX beter. Er gaat hier, en op het net, al een eindeloze discussie wat nou het beste blok is. Heb je een radiator met een hoge flow-drop, dan is de RBX wat minder geschikt. Ook de andere blokken in je setup bepalen hoe je RBX gaat presteren. Heb je één of meerdere blokken met een hoge flowdrop+flowrestrictive radiator, dan is RBX minder aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22
Misschien beetje een :+ vraag maar is het per sé nodig om teflon te gebruiken bij je WC-blokken of gebruik je dat alleen als je slangpilaren ergens indraait? Want ik ik heb het vandaag dus gebruikt, maar het ziet er echt niet uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvgemert/PIC_0014-640x480.jpg

Voor m'n gevoel was het ook niet echt nodig, de slangen drukten het teflon vanzelf naar achteren. De slangpilaren kreeg ik niet eens in het reservoir gedraaid met dat teflon er omheen. Vond alleen dat de slangen bij het Whitewater blok er wel erg makkelijk opgingen.

Goed 't is al twee keer 02.00 uur geweest :Y), tijd om naar bed te gaan :Z :Z :Z

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 23:39

Rayzman

+31 Rayzman

Matr1x: Teflon tape doe je om de schroefdraad van je slangpilaar en dan schroef je hem in het blok. Het is om de schroefverbinding waterdicht te maken. Tussen slangpilaar en slang is het overbodig, daar moet je juist een slangklem om doen zodat hij goed vast zit.(of een Tie-wrap) Het is een beetje moeilijk te zien, maar het zijn toch slangpilaren in je setup en geen plug&cool of zo?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

Anoniem: 110667 schreef op 30 oktober 2004 @ 17:47:
Weet iemand wat de afmetingen van de gaten van een evo 240 zijn ?
je bedoelt de gaten waar de bouten in moeten. hoe groot ze zijn weet ik niet maar m3 bouten passen goed.

ik heb een rbx en een airplex 240 samen met een l30 pomp. en dat gaat best samen ik won 5 graden op mijn maze4. als ik mijn pomp vervang door een mcp650 dan denk ik dat ik een graad of 1,2 win en als ik de radiator vervang door een black ice zal de winst waarschijnlijk ook 1,2 graden zijn.

ik merk wel dan ik vaak last heb van lucht in mijn rbx maar dat ligt aan mijn reservoir.

[ Voor 43% gewijzigd door ikman op 31-10-2004 12:17 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
OK dat dacht ik al ja, thnx. Slangklemmen wilde ik ook gaan gebruiken, die had ik al liggen van een IA.
Ja het zijn inderdaad slangpilaren, maar die zaten er al allemaal ingedraaid toen ik ze kocht, behalve bij het res dan.

Ik wou trouwens net vragen of iemand wist waar dit op betrekking had:
Important for Socket A (AMD systems and Aluminum topped White Water ONLY: one end of the water-block has 3 noches on the middle plate while looking at the block from the top reading the engraving, it would be the right side...You will see degraded cooling performance unless this measure is taken
Maar ik heb het hier al gevonden, mss handig voor jullie:
Afbeeldingslocatie: http://geeksupport.com/images/forums/procooling/threadid-7359/ww_mounted.jpg

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:35
MaTr1x schreef op 31 oktober 2004 @ 02:31:
Misschien beetje een :+ vraag maar is het per sé nodig om teflon te gebruiken bij je WC-blokken of gebruik je dat alleen als je slangpilaren ergens indraait? Want ik ik heb het vandaag dus gebruikt, maar het ziet er echt niet uit:

[afbeelding]
mooie setup trouwens...
waar heb je die pomp vandaan? :P en wat koste die
(is een iwaki md15?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 11:08
Anoniem: 86836 schreef op 30 oktober 2004 @ 13:55:
Dat kan ik zo niet zeggen. Moet je je vcore wel omhoog schroeven dan is het best mogelijk gok ik. Ik heb nu tijdelijk deze overclock, omdat mijn geheugen sux ( tijdelijk dane elec geheugen )

[afbeelding]

Dit is wel op waterkoeling. ( Frigus.nl blokjes, met Impreza kachelrad + hydor l20 )
misschien een laten quote maar toch.

Wat voor Mobile is dat dan wel niet ?
Mijn 2400+ doet 1.95 Volt (2506Mhz, ), idem frigus blokje, Hydor L30, en opel kachel rad :|
(Ambient temp: 21.3°C, Water 33.4°C Cpu tegen de 50 stressed)
Afbeeldingslocatie: http://img59.exs.cx/img59/7696/cpu-z.th.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Silent Hunter op 31-10-2004 13:08 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Vandread schreef op 31 oktober 2004 @ 12:31:

mooie setup trouwens...
waar heb je die pomp vandaan? :P en wat koste die
(is een iwaki md15?)
thanx. ja het is idd een Iwaki, een MD15-R om precies te zijn. Die heb ik een half jaar geleden bij iemand gekocht die wat te koop had bij V&A hier en die had toen ook die pomp nog :). Kostte toen tegen de 100 euro geloof ik.

PS Setje heeft nu al 18 uur gedraaid, nog niet gelekt, kan ook niet met die extra teflon :P. Ik geloof dat het met de flow wel goed zit, want het is een klein golfslagbad in het reservoir :9

Moet zeggen dat die pomp trouwens best wel stil is, heeft in het begin wel ff lichtjes gemopperd, maar nu alle lucht er uit is, is die muisstil.

BTW ik neem aan dat ik dit gedistilleerd water i.c.m. het Waterwetter gewoon kan opvangen en later weer kan gebruiken?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
MaTr1x schreef op 31 oktober 2004 @ 22:02:
[...]thanx. ja het is idd een Iwaki, een MD15-R om precies te zijn. Die heb ik een half jaar geleden bij iemand gekocht die wat te koop had bij V&A hier en die had toen ook die pomp nog :). Kostte toen tegen de 100 euro geloof ik.
Heb me het apelazerus gezocht naar zo'n pomp... alleen ging het richting de 200+ euro's aangezien ik em niet 2ehands kon vonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:26
MaTr1x schreef op 31 oktober 2004 @ 12:20:
OK dat dacht ik al ja, thnx. Slangklemmen wilde ik ook gaan gebruiken, die had ik al liggen van een IA.
Ja het zijn inderdaad slangpilaren, maar die zaten er al allemaal ingedraaid toen ik ze kocht, behalve bij het res dan.

Ik wou trouwens net vragen of iemand wist waar dit op betrekking had:

[...]

Maar ik heb het hier al gevonden, mss handig voor jullie:
[afbeelding]
Dat waterblokje bestaat uit 3 delen. Het middelste deel bevat de nozzle (vernauwing) die ervoor zorgt dat het water met druk erin wordt gespoten.

Schijnbaar is het mogelijk het middelste deel verkeerd om te monteren, waardoor de nozzle niet precies boven de core hangt. Beetje dom maja...

Never mind... ik lees weer eens niet... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 01-11-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122087

HmZz..

Twijfel twijfel...

Alphacool AP900 of Eheim 1048? :?
Mijn voorbkeur gaat uit naar de AP900 omdat ie op 12v draait, maar is ie sterk genoeg?

Mn huidige Eheim 1046 12v pomp heeft niet genoeg kracht om door mn Asetek blokjes te pompen CPU-NB-GPU (ik had 't kunnen weten, majah, eigenwijs he!) :r
Iemand ervaring met de AP900?

Te koop op: http://www.ikbenstil.nl/p...h=149_156&products_id=576

ThnX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
fRiEtJeSaTe schreef op 01 november 2004 @ 16:56:

Schijnbaar is het mogelijk het middelste deel verkeerd om te monteren, waardoor de nozzle niet precies boven de core hangt. Beetje dom maja...
fRiEtJeSaTe, toch bedankt voor de reply, weet ik ten minste ook de reden waarom dat blokje er zo op moet :)

[ Voor 23% gewijzigd door MaTr1x op 02-11-2004 10:44 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 21:30
Ik zit er sterk over te denken om ook eens aan waterkoeling te gaan beginnen. Mijn oog viel op het setje van Thermaltake: de BigWater. Nu heb ik dit topic eens doorgespit en heb nog een paar vragen:

* Is de pomp sterk genoeg om ook vga block op te nemen in de kring?
* Zo ja: welk vga block kan ik het beste nemen voor een Radeon 9800 Pro
* Moet de radiator per se in de kast worden geinstalleerd of kan deze ook op een gemakkelijke manier buiten de kast worden gehangen (als ik op de thermaltake site kijk zie ik een plaatje waar die erbuiten hangt, maar waarom zie ik hier dan niemand die dat gedaan heeft)
url plaatje: http://www.thermaltake.co...0005bigwater/cl-w0005.htm
* Is het kwalitatief een goede set (niet alleen kwa koelen, maar ook kwa levensduur)
* Zijn er betere alternatieven voor een vergelijkbare prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Een vriend van mij heeft de mogelijkheid om voor mij waterkoeling te vrezen op school. Het is de bedoeling dat we 3 blokjes gaan maken voor:
#1- CPU, amd athlon xp-m op een dfi lp nfII rev b.
#2- Chipset, nforce 2
#3- GPU, Geforce 6800LE

Helaas zitten we met een bperkende factor, we kunnen namelijk maar minimaal kanaaltjes van 3 mm breed vrezen anders moeten we zelf bitjes voor de machines gaan kopen, te duur dus.
Ik heb zelf alleen theoretische kennis met waterkoeling. Ik ben nu onderhand al aardig lang aan het rondkijken op sites als procooling en natuurlijk hier.

Ik was al begonnen aan het ontwerp voor het cpu blok want daarvan had ik de maten op internet gevonden. tot nu toe was het een vrij simpel ontwerp. met een center inlet en 1 outlet en de kanaaltjes recht over de core (ik zal even kijken of ik een plaatje kan uploaden).
Ik denk echter dat dit kwa prestaties geen superblok wordt omdat er 1, weinig oppervlakte is door de in mijn ogen wijde kanalen en 2, weinig turbulentie in het water.

Kunnen jullie mij helpen met het ontwerpen van de blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

kanalen van een rbx waren dacht ik ook ongeveer zo groot.
wat gaten boven de core a la cascade, rbx, tdx voor meer turbilentie.
Afbeeldingslocatie: http://www.crazymodders.be/review/dangerdenrbx/m/8.JPG

een eigen Accelerator Nozzle plates maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.crazymodders.be/review/dangerdenrbx/m/13.JPG

je kan ook zelf een mix maken van cascade, g4, rbx, tdx, JayDee's R-Type enzo.

[ Voor 65% gewijzigd door ikman op 04-11-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
lijkt me stug dat de kanalen van de rbx 3mm zijn, de goot voor de afsluit ring is geloof ik 3mm.
Ik heb er trouwens wel is eerder aan gedacht om een Cascade kloon te maken. Het probleem hiervoor is het maken van de buisjes van de spray.

Ik wil gaan proberen om als top materiaal DELRIN te regelen dit is een supermakelijk te bewerken kunstof en is veel beter geschikt voor waterkoeling dan bv plexiglas. mocht ik toch een cascade kloon gaan maken hoe zou ik dan buisjes hierin vast kunnen zetten.
Mocht ik niet aan DELRIN komen dan wordt het gewoon 100% van koper gemaakt.

Maar voordat ik op materialen jacht ga wil ik eerst een ontwerp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

kan ook ik weet het niet.

zo'n douch kop maken doe je door in een plexi (of iets anders) plaat gaatjes te boren en die te verzinken \ / en daar op een plaat met je hose barbs.
l l

ergens stond een tdx kloon en die was heel goed gemaakt. gevonden ;)
http://overklokking.no/co...aktiv/tdx_diy/index2.html

Afbeeldingslocatie: http://overklokking.no/cooling/vann_aktiv/tdx_diy/pics/19a.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door ikman op 04-11-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 17:26
ikman schreef op 04 november 2004 @ 22:41:

...

ergens stond een tdx kloon en die was heel goed gemaakt. gevonden ;)
http://overklokking.no/co...aktiv/tdx_diy/index2.html

[afbeelding]
In principe leuk gedaan maar er zijn 2 dingen die me niet bevallen:

1. Hij maakt core en blok apart en soldeert ze dan in elkaar. Dit bevordert de warmtegeleiding niet (2 losse stukken).

2. Doordat de core en blok apart zijn heeft ie meer kans op lekkage. De druk die er op de core komt te staan bij het monteren van het waterblok is niet gering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

slash24 schreef op 02 november 2004 @ 15:10:
Ik zit er sterk over te denken om ook eens aan waterkoeling te gaan beginnen. Mijn oog viel op het setje van Thermaltake: de BigWater. Nu heb ik dit topic eens doorgespit en heb nog een paar vragen:

* Is de pomp sterk genoeg om ook vga block op te nemen in de kring?
* Zo ja: welk vga block kan ik het beste nemen voor een Radeon 9800 Pro
* Moet de radiator per se in de kast worden geinstalleerd of kan deze ook op een gemakkelijke manier buiten de kast worden gehangen (als ik op de thermaltake site kijk zie ik een plaatje waar die erbuiten hangt, maar waarom zie ik hier dan niemand die dat gedaan heeft)
url plaatje: http://www.thermaltake.co...0005bigwater/cl-w0005.htm
* Is het kwalitatief een goede set (niet alleen kwa koelen, maar ook kwa levensduur)
* Zijn er betere alternatieven voor een vergelijkbare prijs
Ik heb ook de bigwater gekocht en zal je even mijn bevindingen posten.

Ik vind het persoonlijk een zeer goed setje. Hij koelt goed! 45graden stressed en aardig overgeklocked (van 3.0 naar 3.8ghz). In de kast een Pentium 4 3.0 Socket 755 op een Asus P5AD2-Deluze en nu een pci-express Geforce 6600 GT kaartje. Verder 2 maxtor schijfjes en een scsi 10k Maxtor V schijf. Sony Dru-500a en een Asus DVD lezer.

Het pompje is denk ik krachtig genoeg om het water ook door een video koeler te pompen. Wat ik je kan aanraden is de zalman. Die hebben ook een uitbreiding voor een videokaart en is geloof ik op iedere kaart te installeren. Ik heb zelf gekozen voor een pasieve koeler van zalman.. Lekker stil :)

De radiator kan je buiten de kast monteren. Echter lopen er dan kabels buiten om.. Je zou dan een pci treetje er uit moeten halen en daar de kabels uit laten lopen. (scherpe randjes, en je kan hem niet makkelijk los koppelen). Ik heb echter gekozen om het onderste gedeelte van mijn floppybrackets los te trekken en de harddisks op te hangen in een 5 1/4" houder. Zo creerde ik veel ruimte onderin de kast en was het mogelijk de radiator rechtop voorin in de kast de plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/bigwater/bigwater04.jpg

Verder heb ik de slanger wat langer gemaakt. Er zit meer vloeistof in het circuit en de temp is weer iets lager. De koeler zuigt lucht aan de voorkant de kast aan. Dit scheelde ook een paar graden in plaats van de wame lucht uit de kast te gebruiken. Wat misschien wat hinderlijker is, is dat uit het pompje twee opzetstukjes komen. Deze zijn van dunner plastik en buigen daarom erg snel (te snel). Ik de heb slangen vast moeten zetten om er voor te zorgen dat er geen knik ontstaat.

Ik vind het een zeer degelijk setje. Niet duur en alles sluit netjes af en is van goede kwaliteit. Uiteraard is het mogelijk betere radiators te vinden en krachtigere pompjes, maar daar betaal je uiteraard voor. Wil je een goed watersetje, die stil is, voor een goede prijs... Dan kan ik je deze van harte aanbevelen!

[ Voor 17% gewijzigd door Erhnam op 05-11-2004 09:56 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
fRiEtJeSaTe schreef op 05 november 2004 @ 09:41:
[...]
In principe leuk gedaan maar er zijn 2 dingen die me niet bevallen:

1. Hij maakt core en blok apart en soldeert ze dan in elkaar. Dit bevordert de warmtegeleiding niet (2 losse stukken).
Tis denk ik ook maar een suggestie :) bodem hoef je niet hetzelfde te maken natuurlijk.

Maaruh warmtegeleiding belemmering? het is geen koelblok hor waar het over het gehele blok verspreid moet worden :P in tegendeel 99% van de warmte moet denk ik weg bij het punt waar het water het koper voor het eerst raakt, dus rechter onder het aansluitpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58

Exigence

dnkroz

Vandread schreef op 05 november 2004 @ 10:22:
[...]

Tis denk ik ook maar een suggestie :) bodem hoef je niet hetzelfde te maken natuurlijk.

Maaruh warmtegeleiding belemmering? het is geen koelblok hor waar het over het gehele blok verspreid moet worden :P in tegendeel 99% van de warmte moet denk ik weg bij het punt waar het water het koper voor het eerst raakt, dus rechter onder het aansluitpunt
Hij bedoelt dat het blokje met de gleuven (dat kleine blokje) op de koperen baseplate wordt gesoldeerd, en dat je het beter uit een geheel kunt maken omdat de soldeer de warmtegeleiding van de baseplate naar dat gegleufde (:?) blokje niet bevordert. En dat wel het punt waar de warmte heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat kleine gegleufde blokje maakt direct contact met de cpu dus de rest van het koper eromheen boeit eigenlijk niet?
Maaruh als je nou es niet focused op dat los erin solderen van dat blokje maar gewoon een ontwerp maakt dat je met die frees kan maken en dan op het einde met een dremel/ijzerzaag bewerkt zodat je een beter spray punt maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Mijn allereerste plan was om eem cascade kloon te maken, hier wat fotos van de opvolger van de cascade, de storm g4.

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/g4_angle_sm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/gp_cups2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/g4_jets_top_sm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/gp_jets_sm.jpg
Het zwarte materiaal wat je zit is dus delrin. Helaas is de vrees die wij gaan gebruiken niet zo precies als die voor dit blok is gebruikt :P

Maar zoiets was dus mijn eerste plan en dan doormiddel van messing buisjes die sproeiertjes te maken. Dit is alleen een enorm klere werkje denk ik, en ik zou niet weten hoe ik die buisjes moet vastzetten in het delrin.
Vandaar dat ik met een wat simpeler ontwerp bezig was/ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Nu koop ik speciaal voor de stilte een waterkoeling, blijkt dat mijn pompje nu al aan het ratelen slaat, een Wtank van Nextcool (Sicce Nova zit daarin geloof ik). Da's een gek makend geluid, en waarschijnlijk valt dat ook wel onder de garantie maar het probleem is dat ik geen vervangpompje heb. En mijn luchtkoeling terugplaatsen, samen met een Zalman passieve koeling op de GPU zie ik ook niet direct zitten.
Had ik maar geluisterd naar de tweakers hier die me afgeraden hebben om dat pompje te kopen. |:(
Of is dat nog op een of andere manier op te lossen? De tank waar het pompje inzit is trouwens dichtgelijmd, dus waarschijnlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hydor l20 kopen... kost je 20-30 euro ofzo

[ Voor 40% gewijzigd door Vandread op 05-11-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Vandread schreef op 05 november 2004 @ 16:05:
hydor l20 kopen... kost je 20-30 euro ofzo
Ah ok, zijn die stil?
Daar moet dan ook nog een reservoirtje bij, want die Nextcool is dus 2-in-1. Maar dat kan niet veel kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Je kan ook een T-line maken, kost je alleen een T stuk en wat extra slang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Mythrill schreef op 05 november 2004 @ 16:13:
Je kan ook een T-line maken, kost je alleen een T stuk en wat extra slang.
Is dat zonder reservoir dan, bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
van hun site:
W-TANK 800 is hermetically sealed and can't be open

iritant...
heb je nog garantie? :) gewoon terugsturen die hap >:)

Nextcool guarantees all of his products 24 months from defects of manufacture.

[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 05-11-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BizonKid schreef op 05 november 2004 @ 16:14:
[...]

Is dat zonder reservoir dan, bedoel je dat?
als je dat doet wat echt een mooie manier is ziet het er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/L2085NT6M4VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Ja Vandread, terugsturen zou wel gaan, maar het is maar wat ik ondertussen zal gebruiken?

@PilatuS: mooi idd. Zie ik daar ook nog een Tagan? Ook eens aanschaffen. :9

[ Voor 34% gewijzigd door BizonKid op 05-11-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
BizonKid schreef op 05 november 2004 @ 16:17:
Ja Vandread, terugsturen zou wel gaan, maar het is maar wat ik ondertussen zal gebruiken?
Als je nou eens contact opneemt met de shop waar je het gekocht hebt over hoe je dat kan oplossen :) en proberen dat ze gewoon meteen een goeie terugsturen... O-)
@PilatuS: mooi idd. Zie ik daar ook nog een Tagan? Ook eens aanschaffen. :9
Nee dat is geen Tagan denk ik (heb er 1 ja :)) en het is ook pilatus ze case niet gok ik zo.
pilatus zit nog op de old skool swiftech mcw462-b setup? :>

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 05-11-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Vandread schreef op 05 november 2004 @ 16:26:
[...]

Als je nou eens contact opneemt met de shop waar je het gekocht hebt over hoe je dat kan oplossen :) en proberen dat ze gewoon meteen een goeie terugsturen... O-)
Goed idee, ik ga ze eens mailen.
Nee dat is geen Tagan denk ik (heb er 1 ja :))
beetje offtopic, maar is die zo stil als ze zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
het is idd mijn case niet, vond het wel een mooie dus heb er een plaatje van op m'n hd

je kan er iig wel mooi op zien hoe zo'n t-stuk eruit ziet

edit : en ja ik heb nog een lekkere oude swiftech mcw 462 B :)

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 20:27
Moet je als je met zo'n t-stuk werkt dan ook niet een 2de erin opnemen op het hoogste punt voor het ontluchten en zou je die t-stukken en afdichting gewoon bij een vijverzaak kunnen kopen (voor tygon 13mm) ?

[ Voor 13% gewijzigd door stefans op 05-11-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
BizonKid schreef op 05 november 2004 @ 16:34:
beetje offtopic, maar is die zo stil als ze zeggen?
Geen idee me 5 casefans overstemmen hem iig makkelijk :P
maar ik denk dat ie wel stil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/gp_jets_sm.jpg

Dit zou dus momenteel het beste waterblokje moeten zijn.
Die straalpijpjes spuiten het water in de putjes in de koperbodem. Niet na te maken!

Ik vroeg mij af:
In geweerlopen zit draad die de kogel doet roteren waardoor ie een veel rechtere en langere baan volgt.
Als je inplaats van die straalpijpjes nu draad zou tappen in de toevoerkanaaltjes, krijg je dan niet hetzelfde effect omdat het water gaat roteren door de draad, en daardoor in een rechte straal de gaatjes in de koperbodem ingaat?
Draadtappen is makkuluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik denk dat dat alleen maar een flow restriction geeft. Je kan het bijvoorbeeld wel namaken met messing buisjes. Maar hoe et je zoiets goed vast in het basis materiaal?

vb:
Afbeeldingslocatie: http://www2.hellfireinc.net:8282/inc/html/torpix/Feb%209/torrent_mid_2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MonkeySandwich op 05-11-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
stefans schreef op 05 november 2004 @ 17:02:
Moet je als je met zo'n t-stuk werkt dan ook niet een 2de erin opnemen op het hoogste punt voor het ontluchten en zou je die t-stukken en afdichting gewoon bij een vijverzaak kunnen kopen (voor tygon 13mm) ?
het zou wel het beste zijn als je em op het hoogste punt doet maar het in niet nodig, als je het bijvoorbeeld doet zoals op het plaatje op de vorige pagina gaat daar als je de pomp aan hebt alle lucht naartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 06-07 17:47

HeepH

Dope Rapper

maar spuit het water er niet uit als je dat zwarte ding opentrekt 8)7 ?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

PilatuS schreef op 05 november 2004 @ 16:16:
[...]

als je dat doet wat echt een mooie manier is ziet het er zo uit

[afbeelding]
Lijkt mischien mooi maar, het lijkt ook net of je geen draden ziet maar kijk is ff naar die 2 HD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HeefStan schreef op 05 november 2004 @ 19:00:
maar spuit het water er niet uit als je dat zwarte ding opentrekt 8)7 ?
nee hoor, teminste niet als je de pomp hebt aanstaan :)

zelf heb ik een reservoir wat onderin de kast staat, daar vul ik dus ook mijn systeem mee en dat gaat prima zolang de pomp aanstaat

als je wil weten hoe dat eruit ziet moet je maar eens op de link in m'n sig klikken daar staan foto's van mijn systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 06-07 23:21
ik post hierbij ff een preview van mn casemod/casebuild :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~modde016/kastpreview.JPG
en wat vinden jullie er van? Het is nog niet af.
Het heeft een ingebouwde bong (waar de cd tegen aanstaat, is ook even voor de grote )

[ Voor 6% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 05-11-2004 23:11 . Reden: typo ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
PilatuS schreef op 05 november 2004 @ 20:58:
[...]

nee hoor, teminste niet als je de pomp hebt aanstaan :)

zelf heb ik een reservoir wat onderin de kast staat, daar vul ik dus ook mijn systeem mee en dat gaat prima zolang de pomp aanstaat

als je wil weten hoe dat eruit ziet moet je maar eens op de link in m'n sig klikken daar staan foto's van mijn systeem
En reservoir is wel wat anders als een t-stukje en het water zal dus weldegelijk er uitspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24

Epsilon

EvilWhiteDragon schreef op 05 november 2004 @ 23:08:
ik post hierbij ff een preview van mn casemod/casebuild :)
[afbeelding]
en wat vinden jullie er van? Het is nog niet af.
Het heeft een ingebouwde bong (waar de cd tegen aanstaat, is ook even voor de grote )
Wel leuk
maar die 20 liter water is absoluut niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Epsilon schreef op 06 november 2004 @ 01:12:
[...]
Wel leuk
maar die 20 liter water is absoluut niet nodig :)
Doet me denken aan een gast op Netgamez 2003b

Geek Pc met te groot reservoir

Rest van mn fotos zijn te bewonderen op http://return.to/duck :)

Wel grappig die ingebouwde waterpijp hahaha, cker weten origineel! Veel suc6 ermee

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Ik ben dit weekend bezig met het inbouwen van m'n waterkoeling en m'n eerste lektest was een waterspektakel (op een aantal plaatsen te weinig teflon tape). Ik heb slangpilaren voor slang met 10mm ID en Alfagomma p-490 slang (redelijk flexibel) van 10mm ID 14mm OD, nu gaan ze er wel heel erg makelijk op, hoort dat?
Ik heb nu 2 tie-wraps om elke slang zitten en nog als ik de pomp aanheb heb ik dat er iets water tussendoor komt, zo te zien waar net het knobbelje van de tie-wrap zit. Ik denk dat ik dus opzoek moet naar slangklemmen of moet ik toch iets anders doen aan m'n aansluiting slangpilaar- slang?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58

Exigence

dnkroz

Een slangpilaar met een slang erop moet in principe zonder slangklem of iets anders al een waterdichte verbinding kunnen vormen. Dus ik zou zoeken naar wat kleinere slang, of een wat dikkere slangpilaar.
Vaak gaan slangen er wel makkelijk op, da's geen probleem, maar als ze er makkelijk weer af gaan dan is het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Dikkere slangpilaar zal denk ik niet gaan, ik heb in ieder geval nergens 12mm id gezien met 1/8" aansluiting (voor m'n NB blokje).

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Weet hier iemand de maten voor een gpu blokje vor mijn (XFX)geforce 6800LE, voor de cpu en chipset heb ik ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Heb ff een klein vraagje,

Ik zie soms blokjes met 3 aansluitingen, waarvoor dient dat en hoe werkt et? Ben zelf pas begonnen met water maar vroeg et me gewoon af. Klein tekeningentje zou leuk zijn :)

PS:op page 37 staat ok zon blokje :)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 11:08
zBEASTORz schreef op 07 november 2004 @ 23:46:
Heb ff een klein vraagje,

Ik zie soms blokjes met 3 aansluitingen, waarvoor dient dat en hoe werkt et? Ben zelf pas begonnen met water maar vroeg et me gewoon af. Klein tekeningentje zou leuk zijn :)

PS:op page 37 staat ok zon blokje :)
Zoals de whitewater b.v ?

De middelste inlaat spuit het water direct op de core d.m.v 'jet' pijpjes (geloof ik)
en de buitenste 2 uitlaten voeren dan het verwarmde water meteen af.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythrill schreef op 07 november 2004 @ 14:34:
Weet hier iemand de maten voor een gpu blokje vor mijn (XFX)geforce 6800LE, voor de cpu en chipset heb ik ze al.
Op je 6800 kun je geen standaard blokje zetten. De gaten rond de core zijn kleiner dan die op andere kaarten. Heb hier zelf tijdelijk een Asetekblokje erop zitten met M2 draadeinden. Krijg 'm niet goed genoeg vast, waardoor de temp stressed 78 graden is. Dat wordt dus een speciaal blokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Anoniem: 44203 schreef op 08 november 2004 @ 01:11:
[...]

Op je 6800 kun je geen standaard blokje zetten. De gaten rond de core zijn kleiner dan die op andere kaarten. Heb hier zelf tijdelijk een Asetekblokje erop zitten met M2 draadeinden. Krijg 'm niet goed genoeg vast, waardoor de temp stressed 78 graden is. Dat wordt dus een speciaal blokje...
Ik ga het blokje zelf maken dus dat is het probleem niet, ik heb alleen de maten nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 09:04
Gister mijn DD Z-chip Intel northbridgeblokje ontvangen en meteen maar erin geknalt. Ik had al een maze 4 op mijn cpu. Mijn NB werd veel te heet, vandaar de Z-chip erbij. Het eerste moeilijke puntje was het verwijderen van de oude koelprut op de NB. Wat een klerewerk...maar met een beetje alcohol 75% lukt het wel. Daarna was de volgende missie om de 10mm slangen over de 12mm pilaren heen te krijgen. Met een fohn kreeg ik te slangen nog redelijk eromheen.

Alles werkt nu goed. Zoals bekend is het moeilijk om de temps te sjekken van een NB. Ik heb een van mijn tempsensors van mijn rheobus aan de onderkant van mijn blokje geplakt. Naast de NB-core. Ik weet niet of dit enigzins een correcte temp aangeeft maar ik kon zo 123 geen betere manier vinden.

Mijn tempsensor geeft nu 26graden aan. (3.0 Ghz - P4C800Delux - Niet overgeklokt). Mijn Cpu draait op 27 graden.

Nu verder met de volgende stap. De boel testen en overclocken.

Het enige waar ik nog overin zit is dat er in het slangetje van mijn NB terug naar mijn reservoir lucht zit. Erg raar. In alle andere slangen kan ik geen lucht ontdekken. 'Je ziet niet dat het water loopt". Maar in het slangetje van mijn NB naar res zie ik duidelijk snel belletjes 'racen'. Ik heb bovenop mijn res een slangzitten voor bijvullen en ontluchten maar ik heb niet het idee dat er lucht via deze weg ontsnapt. Ik heb de opstelling nu ca 10u draaien, misschien dat het ngo wel bijtrekt.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
OK heb me PC met waterkoeling sinds vrijdagavond draaiende, moest ook wel want vlak daarna zijn we begonnen met de lanparty :) , hij heeft het weekend overleeft, is zelfs geen enkele keer vastgelopen. Heb trouwens een hoop complimentjes gekregen dit weekend :*) Zal binnenkort ff pics posten.

Maar ben twee rare dingen tegengekomen:
Windows loopt opeens een beetje 'sluggish', openen van mappen gaat opeens langzamer enzo, terwijl games perfect draaien. Zou dit komen omdat ik de HD waar Windows op draait op z'n kop heb ingebouwd? Pastte beter zo in het noiseblocker anti vibratiesetje (met me Raptors daar ook in).

Ten tweede zag ik dat de temp van me 9800XT idle al over de 80 graden was in Overdrive. Toen ik vervolgens een 80mm fannetje tegen de kaart liet blazen, en nog een 120mm pull fan vanaf me rad de kast in, zakte de temp zo dat die onder load maximaal 75 wordt. Komt dat omdat het geheugen aan de bovenkant niet meer gekoeld wordt? Daar moet ik nog BGA sinks opzetten, op de onderkant heb ik gewoon die koperen plaat die als heatsink dient laten zitten, of kan ik daar ook beter sinks opzetten?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik ben nu al een tijdje bezig om een watercooling op te zetten
maar geraak nogal moeilijk aan mijn onderdelen die ik zou willen.
Nu ben ik er ver alleen nog mijn pomp.(en 1/2" darm)
het zou normaal een swiftech mcp600 worden maar geraak er maar niet aan. en nu blijkt op de site dat ze deze zelfs niet meer maken (is de mcp650 geworden) maar daar geraak je zeker niet aan.
Na wat rond te kijken naar een andere pomp
ben ik gevallen op de "alphacool AP1500"Deze blijkt goedkoper te zijn en meer opvoerhoogte te hebben
weet er iemand meer over deze pomp en of deze goed presteert.
Niet te luid is enz...

Waarom nu zo een sterke pomp ?
wel ik ben van plan om 2 radiators te gebruiken omdat ik mijn graka(x800xt) ook ga koelen

pomp->HTF2-X Dual ->antartica ->HTF2-X single -> gpu DD maze -> res en weer naar pomp. dit alles met 1/2 OD

Is dit een vertandige opstelling ? of heb ik aan die HTF2-X Dual genoeg.
Is niet bedoelt voor stilte alleen maar ook voor OC

graag jullie mening.

aja nog bijkomend vraagje: ik moet nogal scherpe bochten maken, maak ik dan niet beter gebruik van 90' bochten in koper. of is dit te slecht voor mijn waterflow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb zelf zeer veel 90 graden bochtjes in mijn systeem zitten maar mijn temperatuur is niet echt slecht te noemen 35C bij een kamertemp van 20C. De procesor draait dan met 1,85V.
Hier kan je ongeveer zien hoeveel bochtjes ik heb gebruikt:

http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=7278

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47418

Anoniem: 44203 schreef op 08 november 2004 @ 01:11:
[...]

Ik ben zelf ook net begonnen met waterkoeling, maar ik heb gelezen op het asetek forum dat er bepaalde kaarten zijn met een 6800 gpu die daar wel geschikt voor zijn. Dat dus het standaard gpu koelblok van asetek erop kan. Een andere optie was dunnere schroeven gebruiken. Weet iemand daar meer van?

linkje: http://forum.vapochill.com/showthread.php?t=7605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals je kan lezen, heb ik dunnere schroefjes (draadeinden) gebruikt. Het nadeel is dat je erg fijn gereedschap moet hebben om het optimaal vast te zetten. M'n temps zijn redelijk voor gebruik, maar m'n kaart moet straks wel wat verder OC-ed worden. Hij draait nu 430MHz overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Hier ff wat pics van me waterkoelingssetup:

1. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/852/00018-testing2.th.jpg setup testen

2. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/9228/00017-testing.th.jpg setup testen 2

3. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/5503/00014-lappen.th.jpg lappen

4. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/2204/00015-polijsten.th.jpg polijsten

5. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/1741/00016-spiegel.th.jpg gelapt/gepolijst

6. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/8987/00013-sleeving.th.jpg sleeven

7. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/9339/00010-ccfl-test1.th.jpg ccfl test

8. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/7057/00011-ccflfan-test1.th.jpg ccfl & fan test

9. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/5479/00012-ccflfan-test2.th.jpg ccfl & fan test 2
10. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/6953/00009-mobo-sinks.th.jpg heatsinks mobo

11. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/1222/00008-res.th.jpg res close up

12. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/1449/00001-case1.th.jpg case pic

13. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/5370/00002-case2.th.jpg case closer

14. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/1747/00003-case3.th.jpg case closest

15. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/1228/00004-case4.th.jpg case close up

16. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/4326/00005-case5.th.jpg case bodem

17. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/7377/00006-case6.th.jpg case HD's

18. Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/1642/00007-overview.th.jpg overview

Hardware:
*Lian-Li PC75
*AMD Athlon XP Mobile 2500+
*DFI LanParty Rev.B
*2x256MB Mushkin PC3500 Level2
*1x256MB Kingston KHX3200
*Hercules 9800XT Classic
*2x36GB WD Raptors in RAID0
*Sony DRU-510A
*Levicom 450W

Koeling:
*Whitewater Poly top (CPU)
*Dangerden Maze 4 (GPU)
*Dangerden Z-Chip (NB)
*Zalman ZM-NB47J (SB)
*Dangerden Heatercore
*Cutting Edge 5 1/4" res UV
*Tygon tubing 1/2"
*Iwaki MD15-R pomp
*2x80mm Akasa UV blue
*2x120mm Ace Sys UV Leds
*1x80mm Ace Sys UV groen
*2xHD coolers
Overig:
*4x Sunbeam 30 cm dual ccfl UV
*1x 30cm Liquid Lightning Effect
*SuperFlower Fanmaster
*Noise Isolator fancontroller
*PSU UV kap+ extra 80mm UV fan.
*cable sleeving rood & blauw
*spiegel

Ben nog lang niet klaar, want moet alle kabels, inverters etc nog opruimen, sleeving hier en daar aanpassen, komen nog meer ccfl's erin, heb nog een LCDtje liggen, DVD fikker nog stealthen (Lian-Li frontje past niet), komt nog een 250GB HD bij, en de Akasa fans beginnen nu al herrie te maken, zelfs op 7V 8)7
Zoals je op foto 10 kunt zien heb ik ook alle mosfets voorzien van heatsinks en op de SB een Zalman blokkie gedaan. Moet ook nog het geheugen op de videokaart voorzien van sinks, dan kan die groene fan er weer uit.
Maar wat vinden jullie er tot nog toe van?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

smooi!! :)

erg leuk gemaakt... kleuren ook goed. leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ach nee dan ben je mooi aan het vlak lappen en dan ga je je z-chip blokje "polijsten" met een dremel 8)7 zo krijg je oneffenheden

Voor de rest ziet et er heel goed uit, ik wil ook een iwaki!!!! >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 10-11-2004 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47418

Anoniem: 44203 schreef op 10 november 2004 @ 02:09:
Zoals je kan lezen, heb ik dunnere schroefjes (draadeinden) gebruikt. Het nadeel is dat je erg fijn gereedschap moet hebben om het optimaal vast te zetten. M'n temps zijn redelijk voor gebruik, maar m'n kaart moet straks wel wat verder OC-ed worden. Hij draait nu 430MHz overigens.
Ja, volgens mij zat ik te slapen ja, het stond al in je post ;) Ik heb nu nog een 9500 Pro, maar ik wil binnenkort een ander plankje hebben, maar vervangende waterkoelblokjes zijn wel aardig duur vind ik voor de 6800. Misschien maar even kijken naar een X800, of zou je daar evengoed een ander koelblok nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Afijn ben met de waterchiller bezig geweest, alleen volges mij zijn de buisjes nogal "vies" .... roest ofzo :/ heeft iemand tips om dit schoon te maken? water+azijn rondpompen?

Aan de boel uitelkaar halen voor de rest ben ik nog niet begonnen onder het motto: ik krijg alles uit elkaar.... maar krijg ik het ook weer inelkaar?

Opzich koelt het ding prima geloof ik (niet echt lang getest) en zit er een thermostaat op waarvan ik niet weet welke range die geeft.

De fan is echt STERK (dus VEEL herrie) en zit volgens mij op een aerodyninamisch onverantwoorde plaats, ik overweeg om dat paneel opnieuw te maken met 2 andere stillere fans.

Hoe heet mag zo'n compressor worden?

Voor de rest nog commentaar?

Hier enkele pics klikbaar voor fullres pics....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/chiller.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/infolabel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/warmtewisselaar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/opengeheel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/compressor.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/inoutlet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/openfan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:51
Afijn ben met de waterchiller bezig geweest, alleen volges mij zijn de buisjes nogal "vies" .... roest ofzo :/ heeft iemand tips om dit schoon te maken? water+azijn rondpompen?
Dat is geen roest, dat zijn restjes corosie. Mijn broertje bleek de laatste keer dat ik mijn wc refilde mijn lege flesse gedestileerd water gevuld te hebben met normaal water.. Ik heb dus vervolgens een paar maanden met normaal water gedraaid :( Mijn zelfafsluitende koppelingen ( die ik je heb laten zien ;) ) zijn toen weg gaan rotten. De viezigheid die jij nu uit je chiller haalt, zijn dus resten van het binnenwerk van die koppelingen. Gewoon flink doorspoelen met water

Aan de boel uitelkaar halen voor de rest ben ik nog niet begonnen onder het motto: ik krijg alles uit elkaar.... maar krijg ik het ook weer inelkaar?
Wil je de chiller uit elkaar gaan halen :?

Opzich koelt het ding prima geloof ik (niet echt lang getest) en zit er een thermostaat op waarvan ik niet weet welke range die geeft.
Meten is weten

De fan is echt STERK (dus VEEL herrie) en zit volgens mij op een aerodyninamisch onverantwoorde plaats, ik overweeg om dat paneel opnieuw te maken met 2 andere stillere fans.
Stond ook op mijn verlanglijstje :)

Hoe heet mag zo'n compressor worden?
KOKEND HEET!!!

Voor de rest nog commentaar?
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
eindelijk arno!!!!!!! hahaha duurt ff maar dan heb ik ook antwoord :P
Heb je toevallig nog pics van DEZE chiller in JOU oude setup....
wel leuk voor mij en de kijkbuis kinderen hier

was jou flow met die eheim1048 niet enorm kut?

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 10-11-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Mn hardeschijf is laatst nogal raar gaan doen (bad sectors ed) dus ben momenteel bezig met recoveren. Als ik wat foto's kan redden zal ik ze hier posten :)

Ik hield idd redelijk weinig flow over, maar ik gebruikte geen flow-restrictive blokken, dat scheelde :)
Maar flow maakte in mijn setup toch niks uit qua temps (heb getest met een 10000 lpu pomp :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
en die pomp had een opvoerhoogte van 1 meter? O-)

• arnoman
Vandread schreef op 10 november 2004 @ 23:01:
en die pomp had een opvoerhoogte van 1 meter? O-)
Ik kan je niet helemaal volgen.. Maar de opvoerhoogte van een eheim 1048 is idd niet al te geweldig. En die andere pomp had natuurlijk een veel grotere opvoerhoogte

• BizonKid
Is dat een speciale pomp? Nog niet gehoord eigenlijk die naam. Is die stiller of wat kan die meer?

• Vandread
Iwaki zijn duurzame vrij stille industriele japanse magneetpompen van hoge kwaliteit met een hoge opvoerhoogte, worden vooral veel in de VS gebruikt omdat ze daar rond de 110 dollar zijn (in duitsland is dezelfde pomp 220 euro :| importeren gaat niet echt of je moet een omvormer erbij kopen.... dus dan ben je alsnog even duur)
@arno: was een geintje... veel lpu lage opvoerhoogt dus eigenlijk net zo brak ;) let wel dat die tdx van mij natuurlijk een typisch spray blok is vergeleken met jou oude blok....

• MaTr1x
Vandread schreef op 10 november 2004 @ 08:54:
ach nee dan ben je mooi aan het vlak lappen en dan ga je je z-chip blokje "polijsten" met een dremel 8)7 zo krijg je oneffenheden

Voor de rest ziet et er heel goed uit, ik wil ook een iwaki!!!! >:)
hehe ik had ze al wel gelapt van 400 tot 2500 grid, maar ik wilde er echt spiegels van maken, vandaar dat ik ze heb gepolijst :)
BTW ik heb ze alle drie gelapt en gepolijst >:) 8)7

π MW finishers

• Vandread
Myth: If a block is shiny, it will conduct heat better.

Reality: In reality, the flatness of the block is what counts. Flatness ensures maximal contact with the CPU and minimal TIM necessary to bridge the gap between the waterblock and CPU. Shiny just looks nice. It is also of note that hand lapping a flat machined base will only make the base worse, if the base was fairly flat from the factory
http://www.overclockers.com/articles1088/index04.asp
;) .... en jij hebt een iwaki B) sjongejonge polijsten doe je met je case ofzo niet met wc blokjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je je blok graag glimmend wil hebben, dan neem je de glasplaat die je voor het lappen gebruikt en spant daar een zachte doek op. Het blok doop je even in de koperpoets en dan ga je 'lappen' op de doek.
@Vandread: Een glimmend blok is wel makkelijker te controleren op minieme krasjes. Die krasje verminderen weer het contactoppervlak, dus verslechteren de cooling. Het verschil is nauwelijks meetbaar, maar we zijn toch tweakers? :P
Zo ziet mijn RBX eruit, en die is helemaal vlak:
Afbeeldingslocatie: http://mmwebdesign.cjb.net/pics/RBX_small.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Anoniem: 44203 schreef op 12 november 2004 @ 01:48:Een glimmend blok is wel makkelijker te controleren op minieme krasjes. Die krasje verminderen weer het contactoppervlak, dus verslechteren de cooling. Het verschil is nauwelijks meetbaar, maar we zijn toch tweakers?
Mijn point was dat je NIET met een dremel de boel gaat polijsten >:) juist de tweaker zou toch de perfectionist moeten zijn :+ Glimmend is wel goed, mits op de juiste manier.

Gelukkig is mijn TDX gezegend met een mooi spiegeltje onderop ;)
vanaf de fabriek, scheelt mij weer werk (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Is het normaal dat het water schuimt?
Want in het draaiende cq golvende water in me reservoir zie je echt allemaal kleine luchtbelletjes ontstaan wat weer hevige schuim veroorzaakt.
Dit resulteert dus om de zoveel tijd dat er dus steeds 'plukjes' schuim weer in het circuit terugkomen, wat je dus vervolgens ziet als luchtbelletjes in de slangen, uit me NB blok naar het res toe blijft het nu continue bubbelen, ontluchten helpt niet meer.

Ik wou dit al eerder vragen, en nu zeker want plotseling liep me PC vast
offtopic:
(tijdens het lezen van het kettingbotsing HCC topic, weer een ander verhaal)
, anyway ik krijg 'm met geen mogelijk meer aan de praat, enige wat ik nog niet gedaan heb is de waterkoeling eruit slopen, of zou ik eerst het gedestilleerd water verversen voor 'schoon' gedestilleerd?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Keej, hoe bereken je het wattage wat je waterkoelingsetup kan verwerken?
Neem nou mijn CPU, die zal op 2500MHz @ 2Volt (als ie het haalt ;)) 120 Watt produceren!

Overkill is niet zo heel erg, maar als het budgetair gezien gekoper kan, waarom niet.
Vandaar dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 07:00

_Ernst_

Mark It Zero!

@ Matr1x
Heb je iets aan je water toegevoegt? Waterwetter wil nog wel eens schuimen ja.
Misschien je reservoir bijna tot de rand toe vullen zodat het water minder kan golven?

Dat dat schuim de oorzaak is van de vastlopende pc lijkt me sterk, het schuim (=lucht) zorgt er wel voor dat het minder goed koelt als het in je cpu blok komt, maar nooit zo extreem dat het voor oververhitting zal zorgen. Nergens lekkages?

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
_Ernst_ schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:43:
@ Matr1x
Heb je iets aan je water toegevoegt? Waterwetter wil nog wel eens schuimen ja.
Misschien je reservoir bijna tot de rand toe vullen zodat het water minder kan golven?

Dat dat schuim de oorzaak is van de vastlopende pc lijkt me sterk, het schuim (=lucht) zorgt er wel voor dat het minder goed koelt als het in je cpu blok komt, maar nooit zo extreem dat het voor oververhitting zal zorgen. Nergens lekkages?
Ja ik heb idd wat toegevoegd, Innovatek innovaProtect om precies te zijn.
Dacht al dat het daar aan zou kunnen liggen.
Res zit al tot de rand vol. Maar het schuimt omdat de flow zo hoog is dat het water als het ware het res wordt ingespoten, daardoor krijg je die draaikolk.
Lekkages, nee gelukkig niet, heb daar als eerste naar gekeken.
Heb net ff een Radeon 7000, die ik gister voor me ma had gekocht, geprobeerd, maar daar ligt het dus niet aan, want nog steeds niks.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

MaTr1x hoe kom jij eigenlijk aan die Iwaki pomp? :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Niemand die op een natuurkundige manier (ofsow ;)) kan berekenen wat je ervoor nodig hebt?
Bijvoorbeeld hoeveel water het blokje moet passeren om dit te kunnen verwerken,
er moet toch ergens iets te berekenen vallen :D
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.