[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.581 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Laagvliegerke schreef op 12 oktober 2004 @ 21:07:
[...]

Je hebt het waarschijnlijk over die Thermalright die aramdin aanhaalde?
Idd, high-end luchtkoeling is niet goekoop. Maar met dat thermaltake-blokje alleen ben je ook niks. Dan moet je nog een pomp, radiator, fans, slangen en eventueel reservoir kopen. En dan denk je "ah, ik ben toch bezig, dan koop ik meteen ook maar een blokje voor mijn chipset en videokaart" en ben je dus veel duurder uit dan luchtkoeling.
Maar zoals ik al zei, een degelijke waterkoeling zal jouw cpu beter afkoelen. Het is gewoon een keuze die je zelf moet maken.
Don't get your point. zon Bigwater setje is behoorlijk compleet, en zit alles erop en eraan. Alles behalve VGA koeling en het pompje is denk ik niet sterk genoeg om je 3d kaartje degelijk te kunnen koelen. Tjah als je de XP-120 en de Bigwater wilt vergelijken moet je ff naar een benchmark zoeken...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21
Swandertj schreef op 12 oktober 2004 @ 22:38:
[...]

Don't get your point. zon Bigwater setje is behoorlijk compleet, en zit alles erop en eraan. Alles behalve VGA koeling en het pompje is denk ik niet sterk genoeg om je 3d kaartje degelijk te kunnen koelen. Tjah als je de XP-120 en de Bigwater wilt vergelijken moet je ff naar een benchmark zoeken...
Ok ja, nu ga ik ff volledig de mist in 8)7 |:( Je hebt natuurlijk gelijk, Swandertj! O-)
De thermaltake bigwater presteert natuurlijk goed en is een alles-in-één-kit. Een vergelijking tussen de XP-120 en de Thermaltake Bigwater kan je trouwens hier vinden:
http://www.teschke.de/hea...BigWater/tt_bigwater.html
De bigwater komt er als beste uit maar merk wel op dat er niet vermeld is welke fan er gebruikt is op de XP-120 en dat er niet overgeclocked is.
Bij deze review vergelijken ze de Bigwater met de Thermalright SLK-948U. En blijkbaar presteert de Bigwater dan plots terug een pak minder.

Waar ik eigenlijk vooral op doelde, is dat een degelijke waterkoeling voor OC-doeleinden toch een stuk duurder is dan luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik kan je nog wel 1 ding zeggen, waterkoeling is TE verslavend :) Als je er eenmaal aan begonnen bent wil je niet meer terug naar lucht ;)

Ik zou ook niet durven zeggen wat uiteindelijk beter koelt...Ik heb zelf de voorloper van de Bigwater gehad, de Aquarius II, toendertijd was het een leuk speeltje, maar valt niet echt te vergelijken met het spul wat ik nu heb...Veel degelijker & performed vele malen beter...

Maar met alles komt een prijs en alles wat ik nu heb is dan ook vele malen duurder, heb er geen spijt van nonetheless })

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:16
meteen maar weer ff rechtzette :) water koelt niet, hoe beter je de warmte aan het water kan afgeven en hoe beter het water die warmte weer kwijt kan aan de lucht een end verderop hoe beter het koelt. maar met luchtkoeling is dat precies hetzelfde. als je een heel geisoleerd buizen systeem zou maken voor luchtkoeling die door een heatsing blaast en aan de andere kant zuigt dan kom je ook een eind. maar van die herrie van fans wordt je ook niet beter. tis situatie afhankelijk. mijn pc staat op een tafel ongeveer 30 cm van een raam dat vaak open staan. (kier) zo blazen 2 casefans en de fan van de voeding de warmere lucht naar t raam. en koele lucht wordt aan de bovenkant van de kast aangezogen door de radiator. gezien de resultaten kan ik in mijn geval zeggen dat de waterkoeling dus beter is dan luchtkoeling omdat ik met die 5 luchtkoelers die ik had hogere (significant) temperaturen kreeg.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43
jeehaa schreef op 13 oktober 2004 @ 00:49:
meteen maar weer ff rechtzette :) water koelt niet, hoe beter je de warmte aan het water kan afgeven en hoe beter het water die warmte weer kwijt kan aan de lucht een end verderop hoe beter het koelt. maar met luchtkoeling is dat precies hetzelfde. als je een heel geisoleerd buizen systeem zou maken voor luchtkoeling die door een heatsing blaast en aan de andere kant zuigt dan kom je ook een eind. maar van die herrie van fans wordt je ook niet beter. tis situatie afhankelijk. mijn pc staat op een tafel ongeveer 30 cm van een raam dat vaak open staan. (kier) zo blazen 2 casefans en de fan van de voeding de warmere lucht naar t raam. en koele lucht wordt aan de bovenkant van de kast aangezogen door de radiator. gezien de resultaten kan ik in mijn geval zeggen dat de waterkoeling dus beter is dan luchtkoeling omdat ik met die 5 luchtkoelers die ik had hogere (significant) temperaturen kreeg.
Hoe snel zijn je ruiten in de winter ontdooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
dubbel glas :) geen ontdooien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft niemand ervaring met cad programmas? (zie vorige post)

Ik heb nog een vraag:

Ik dacht eraan om een passief koel systeem te maken (zonder pomp) Ik wou dan de warmte van de processor gebruiken (alleen processor in systeem) om het water rond te laten gaan (convectie) zoals in een oud cv systeem. Nu ben ik dit nog nooit tegen gekomen en daar zou vast wel een reden voor zijn, waarschijnlijk dat het water niet snel genoeg rond gaat. Maar heeft iemand een formule ofzo om uit te rekenen hoe snel water in een bepaald systeem gaat met een bepaald tempratuur verschil?

schematje:

|-radiator-|
|..............|
|..............|
|..............|
|..............|
|proc|......|
|_______|

(het water gaat dan met de klok mee)

-edit-

puntjes zijn niets maar anders wou opmaak niet

[ Voor 12% gewijzigd door lemming_nl op 13-10-2004 14:51 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Water door z'n eigen warmte in beweging krijgen, gaat niet lukken denk ik. Er moet een behoorlijk temperatuurverschil zijn. Aangezien water de warmte gemakkelijk geleidt, is de temperatuur van het water bijna overal in de keten op 'gelijke' temperatuur. Uiteraard zit er wel een paar graden verschil tussen, maar IMO niet genoeg om het te laten stromen. Kijk eens in dit topic:
[rml][ cooling] stirling engine voor extreme cooling[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

lemming_nl schreef op 13 oktober 2004 @ 14:50:
Heeft niemand ervaring met cad programmas? (zie vorige post)

Ik heb nog een vraag:

Ik dacht eraan om een passief koel systeem te maken (zonder pomp) Ik wou dan de warmte van de processor gebruiken (alleen processor in systeem) om het water rond te laten gaan (convectie) zoals in een oud cv systeem. Nu ben ik dit nog nooit tegen gekomen en daar zou vast wel een reden voor zijn, waarschijnlijk dat het water niet snel genoeg rond gaat. Maar heeft iemand een formule ofzo om uit te rekenen hoe snel water in een bepaald systeem gaat met een bepaald tempratuur verschil?

schematje:

|-radiator-|
|..............|
|..............|
|..............|
|..............|
|proc|......|
|_______|

(het water gaat dan met de klok mee)

-edit-

puntjes zijn niets maar anders wou opmaak niet
In theorie moet het natuurlijk kunnen, alleen de verwachte waterstroom wordt wel wat aan de lage kant, lijkt me. Het water moet dus per omloop enkele graden opwarmen/afkoelen om convectie werking kunnen krijgen. Op zich geen probleem, het water warmt heus wel op, maar je kan dus niet richting kamertemperatuur gaan koelen. Als je ook je radiator passief wilt houden, zul je ook een hele grote radiator moeten hebben, om de koeling te kunnen krijgen. Als je toch een fan op je radiator wilt zetten, kun je net zo goed luchtkoeling nemen, dat is dan effectiever (zonder pomp is de winst van het water te klein).

Je kan wel een heel stil (en klein) pompje nemen, en verder je systeem passief houden, dat is eigenlijk iets wat ik ook wil... Hopelijk is het dan ook totaal stil te krijgen.

Als je een waterkoeling met pomp bouwt, is het overigens wel slim om met de "convectie-richting" mee te pompen, dan is je flow (in theorie) toch net iets hoger, zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxx op 13-10-2004 18:05 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55

Exigence

dnkroz

Ik heb het wel eens gehad toen ik vergeten was mijn pomp aan te zetten. Alle fans uit, en ook de pomp uit. De CPU hing zo rond de 60 graden stressed, en voor de rest nergens last van gehad. 't Was wel lekker stil zo ;) Mijn radiator hing trouwens boven mijn cpu koeler. Geen idee of het water een klein beetje stroomde, maar het koelde in ieder geval net genoeg om hem niet te heet te laten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

heb je geluk gehad.

ik schakel mijn pomp met de hand en had een keer de stekker uit de pomp getrokken maar wel in de stekkerdoos laten zitten. dus alles deed het alleen geen pomp naar een half uur ging hij van zelf uit, daarna pomp aangezet en deed hij het weer.

ruild zijn maze4 in voor een rbx

[ Voor 7% gewijzigd door ikman op 13-10-2004 19:43 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45
Zijn elbow's nou echt veel slechter dan zonder of is het verschil erg klein.

Heb me dualheatcore nu binnen ( Maandag besteld en een week later binnen) en wil hem gaan inbouwen maar alles word veel netter als ik met een paar elbows werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Jullie denken dus dat het niet kan werken :'( Heeft iemand niet toevallig een setupje waar ze het in kunnen testen of een manier om het uit te rekenen? Als ik namelijk zelf een koelblok maar kan ik er eentje maken die veel geschikter is voor dit soort toepassingen en kan ik het misschien wel aan het werken krijgen >:) Het makkelijkste is als het gewoon uit te rekenen is. Heeft iemand hier een formule voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

het zou wel werken maar dan kan je net zo goed een heatpipe koeler kopen. want dat is eigenlijk wat je wil of niet.

een heatpipe werkt net zo.

of een eheim 1005 nog stiller en nog minder flow ;)

---
over de knieen

elke bocht verlaagt de water flow een beetje en 90 graden bochten zijn slecht voor de flow.

het beste is om zo min mogelijk bochten te hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door ikman op 13-10-2004 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan .... :?
gewoon een simpel hydor l20 pompje die stil is en flow geeft en je bent klaar (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

Net de Cool-Matic X800 van Innovatek ontvangen met led verlichting.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/H700C/h700C%20Blue%20059.JPG%20+%20http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/H700C/h700C%20Blue%20059.JPG

Heb de slangpilaren er maar direkt afgezwiert omdat deze in een hoek van 90° stonden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/H700C/h700C%20Blue%20060.JPG%20+%20http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/H700C/h700C%20Blue%20060.JPG

Met meer dan een halve kilo er aan ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/H700C/h700C%20Blue%20061.JPG%20+%20http://users.skynet.be/bartve/CaseModing/H700C/h700C%20Blue%20061.JPG

en dit was het resultaat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blok zal ook nog wel een hoop uitmaken. Heb hier een RBX. Van de week ff de hele setup uit elkaar gehad. Na het in elkaar zetten PC weer opgestart, maar bij het starten van Windows viel de PC al uit. Was de molex van de pomp vergeten. Mijn systeem is dus niet geschikt voor koelen zonder pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Vandread schreef op 13 oktober 2004 @ 22:01:
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan .... :?
gewoon een simpel hydor l20 pompje die stil is en flow geeft en je bent klaar (8>
Wat ben jij nou voor een tweaker? ;) Ik wil iets gaan proberen wat nog niemand anders (zover ik weet) heeft geprobeerd :+

Dat het dan een soort heatpipe word klopt maar ik vind water makkelijker om te maken dan een heatpipe + het is volgens mij goedkoper dan een heatpipe ding kopen en een stuk meer 'tweakerig' :D

Ik ga eens kijken of ik een proef opstellingetje kan maken, kijken of het water een beetje wil gaan bewegen >:)

-edit-

Dat koelblokken niet geschikt zijn is niet zo'n probleem als ik er zelf eentje kan fresen (zo schrijf je dat toch?)

[ Voor 11% gewijzigd door lemming_nl op 13-10-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

er bestaat wel zo'n systeem (gevonden) http://www.water-cooling.com/reviews/xice600/page1.php

o wacht die was fan loos en niet fan en pomp loos.

[ Voor 78% gewijzigd door ikman op 13-10-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het probleem is dat zeker in de zomer de tempverschillen veeeeeeel te klein zijn zodat het water amper zal roteren
Maaruh ik heb nog wel een blok + rad dus waar woon je ergens? :P

Want ik ga dat niet op me eigen pc testen ;)
Dussuh: -flinke warmtebron (cpu?)
-radje
-cpu blokje (heb nog een swiftech blokje liggen waar dat wel mee mag ^_^
http://www.xs4all.nl/~bra...r/pc/koeling/oudnieuw.jpg
(linker dus)
-slangen met t-fill systeempje?

[ Voor 50% gewijzigd door Vandread op 13-10-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ik herinner me net een proef die ik een keer bij scheikunde heb gedaan over warmte transport.

het was een glazen buis in de vorm van een vierkant met een vul stuk in een hoek. als je er een brander onder een hoek hield en en druppel kleurstof er in deed. dan zag je de kleur zich verplaatsen.

dus het zou wel werken maar het water moet wel goed gekoelt worden anders warmt het alleen maar op en gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mja en gaat het *spontaan* richting 1 kant flowen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:45
ikman schreef op 13 oktober 2004 @ 22:00:
het zou wel werken maar dan kan je net zo goed een heatpipe koeler kopen. want dat is eigenlijk wat je wil of niet.

een heatpipe werkt net zo.

of een eheim 1005 nog stiller en nog minder flow ;)

---
over de knieen

elke bocht verlaagt de water flow een beetje en 90 graden bochten zijn slecht voor de flow.

het beste is om zo min mogelijk bochten te hebben.
Maar is het ook echt bewezen of is het alleen theorie?

Het gaat op een setup met 3 frigus blokken en een eheim 1048 pomp, frigus blokken staan er niet om bekend dat ze veel flow nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ik dacht dat het bewezen was maar weet dat niet zeker.
ik bedoelde knietjes met bochten.

-----

ja want warm water stijgt en dat water moet worden bij gevult.

[ Voor 58% gewijzigd door ikman op 13-10-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

Er bestaat al een coolsysteem zoals Lemming beschrijft, maar dan wel met een andere vloeistof dan water dat verdampt op de cpu en vervolgens naar een kleine passieve radiator stijgt waar het vervolgens condenseert om weer naar de cpu te stromen. Eigenlijk gewoon een heatpipe dus.

Dit was een erg kleine radiator ter grootte van een flinke cpu heatsink en het werkt alleen als de radiator boven de cpu hangt. alleen geschikt voor passief koelen van een niet overgeclocked systeem.
Met een beetje zoekwerk zal je hier vast wel wat over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 17:56
Ligt het nou aan mij of is er gewoon geen enkele fatsoenlijke waterkoeling shop te vinden?

De enige die een beetje goed leek was Tweakstore maar die blijkt dus niet helemaal fris te zijn :|

Ben zelf al een tijdje aan het denken om een internetwinkeltje op te zetten. Alleen durf ik het nog niet omdat ik niet weet hoe groot de animo hiernaar is.

Hoe denken jullier erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

ik heb goede ervaring met Computershop Delft (csdelft.nl) erg scherpe prijzen en goede service. (ze nemen gewoon de telefoon op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Tweakstore is ok en de eigenaar is zeer goed in zijn vak.
Alleen heeft hij het zo druk dat bestellingen via het net soms lang blijven aanslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-06 23:17
Ik ben nu al een paar keer bij tweakstore geweest in rotterdam
de eigenaar heeft er veel verstand van en weet waar hij overpraat , maar hij heeft het super druk , maar als je de tijd hebt ga langs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Koop toch gewoon je die-hard wc spul rechtstreeks bij de fabrikanten
Voorbeeld mijn Dangerden set was incl verzending toch veel goedkoper dan bij welke store dan ook. Wat op voorraad is tenminste ;)
Love the dollar now
St!nG schreef op 14 oktober 2004 @ 11:40:
Ik ben nu al een paar keer bij tweakstore geweest in rotterdam
de eigenaar heeft er veel verstand van en weet waar hij overpraat , maar hij heeft het super druk , maar als je de tijd hebt ga langs !
ALs je in de buurt woont is zeker dit een aanrader, die gast heeft verstand van wc.
Een van de weinige shops met een echte winkel, waar je ook advies krijg.

[ Voor 52% gewijzigd door petervandamned op 14-10-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fRiEtJeSaTe schreef op 14 oktober 2004 @ 08:55:
Ligt het nou aan mij of is er gewoon geen enkele fatsoenlijke waterkoeling shop te vinden?

De enige die een beetje goed leek was Tweakstore maar die blijkt dus niet helemaal fris te zijn :|

Ben zelf al een tijdje aan het denken om een internetwinkeltje op te zetten. Alleen durf ik het nog niet omdat ik niet weet hoe groot de animo hiernaar is.

Hoezo niet helemaal fris? Toegegeven dat hij niet of nauwelijks antwoord op e-mail, maar daarmee is een shop toch niet 'niet fris'? Ga er eens langs en ervaar hoe fris die shop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op 14 oktober 2004 @ 08:55:

Ik heb goede ervaringen met die shop. Zelfs als je bepaalde onderdelen besteld krijg je daar nog vaak advies bij, daar hoef je niet eens om te vragen, erg netjes. Daarbij hebben ze het erg druk, en zijn WC onderdelen niet de meest verkochte artikelen in PC land, waardoor levertijden soms helaas behoorlijk uit kunnen lopen. Dat merk je als zelf je WC set bij elkaar zou sprokkelen, helemaal als de onderdelen van buiten NL moeten komen. Daar gaat erg veel zoekwerk en dus tijd in zitten.
Maar met wat geduld kun je uiteindlijk wel een pracht set aanschaffen die goed presteert.

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-10-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 07:43
De eigenaar van Tweakstore heeft het al jarenlang superdruk.

Hij krijgt slechte recensies in de shopsurvey.

Het gros van die slechte recensies gaat over de erbarmelijke slechte bereikbaarheid en de communicatieve onvaardigheden van Tweakstore.

De eigenaar had er al lang een hulpje bij moeten nemen, dan had hij een hoop slechte ervaringen voorkomen.

Zoveel kost het niet om scholieren en/of studenten mee te laten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hij doet het nou eenmaal hoe hij het doet
Tweakstore heeft verstand van zaken maar is slecht bereikbaar etc...
Dat moet je op de koop toenemen, het makkelijkst is om in de buurt te wonen en lekker langs gaan om "te zeuren". Dat heb ik namelijk ook gedaan.... uiteindelijk heeft hij mijn voeding gratis toegestuurd omdat ik 3 keer langs was geweest (ik neem geeneens de moeite om te bellen)

Heb naar hem gemaild over Iwaki pompen, maarja... geef mezelf 1 % kans op antwoord ;)
Iemand suggesties voor Iwaki pompen? Het wil me niet lukken om eentje te bemachtigen :|
En nee ik heb geen zin in het buitenland te bestellen (noem me maar eigenwijs)

Zullen we trouwens bij deze weer de Tweakstore discussie sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 09:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ben er al behoorlijk vaak langs geweest (dinsdag nog) , en hij had ook hulp alleen is dat nu weer weg d8 ik
ik zei ook al tegen em, neem een stagaire ofzo die kunnen je perfect helpen
en hijs altijd echt super behulpzaam

owja voor degene die nog Tygon 1/2 zoeken jeroen en oc-shop hebben weer binnen het ligt nu bij oc-shop alleen jeroen krijgt het ook 1 van deze dagen (hij moet het nog ophalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 11:24
Ik denk dat ik een revolutionair systeem heb bedacht dat 1000x goedkoper is dan waterkoeling of luchtkoeling en het haalt ook nog hoge resultaten. Ik zei: "Ik denk". Waar ik aan dacht is een grote bak met slaolie en daar dan je moederbord in te leggen. De warmte van de processor wordt over de hele bak verdeelt en er komt geen kortsluiting (slaolie, remember). Als je die bak dan ook nog eens in de vriezer zet ofzo... Waanzinige resultaten. Dit alles is nog een concept, ik ga het nog eens uitproberen met een wat oudere computer. Ik hou jullie op de hoogte. Tenzij iemand al weet dat dit niet gaat werken. Dan hou me maar tegen...

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op 14 oktober 2004 @ 14:01:
.....
Iemand suggesties voor Iwaki pompen? Het wil me niet lukken om eentje te bemachtigen :|
Misschien hier eens kijken? Die zullen je vast wel kunnen helpen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Is al gedaan.
Werkt wel, echter na een tijdje is de slaolie echter vies door *stof* van de lucht en de hardware zelf.
Gevolg de slaolie gaat alsnog geleiden.
Interesante topics voor je:
plaatjasin de olie(2) maar nu ook gekoeld
[rml][ OC] komplete computer in de olie gegooid[/rml]
Heb er zelf namelijk ook over gedacht maar dan met een speciale vloeistof van 3M die niet geleid etc maar wegens practische overwegingen maar niet verder mee gegaan. (+ dat die vloestof vrij duur is)
Anoniem: 44203 schreef op 14 oktober 2004 @ 15:19:
[...]

Misschien hier eens kijken? Die zullen je vast wel kunnen helpen :7
Been there ... done that ... NUL reactie op mails
Misschien maar es bellen, vragen voor resellers

[ Voor 54% gewijzigd door Vandread op 14-10-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Heb je het over deze pomp?
http://the-shop.be/webwin..._info.php?products_id=665
Deze is toch onwijs duur man?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Vandread schreef op 14 oktober 2004 @ 14:01:
Hij doet het nou eenmaal hoe hij het doet
Tweakstore heeft verstand van zaken maar is slecht bereikbaar etc...
Dat moet je op de koop toenemen, het makkelijkst is om in de buurt te wonen en lekker langs gaan om "te zeuren". Dat heb ik namelijk ook gedaan.... uiteindelijk heeft hij mijn voeding gratis toegestuurd omdat ik 3 keer langs was geweest (ik neem geeneens de moeite om te bellen)

Heb naar hem gemaild over Iwaki pompen, maarja... geef mezelf 1 % kans op antwoord ;)

Zullen we trouwens bij deze weer de Tweakstore discussie sluiten?
Vriend van mij wacht al 6 maanden op 100euro die hij terug behoort te krijgen. 1000x gebeld en 100x gemaild. 0,0 reactie...gewoon een kut internetshop dus. En boeit me dan vrij weinig dat hij het o zo druk heeft en heel erg vriendelijk is in zijn shop. Hij moet gewoon reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110668

Offtopic: Ik wacht inmiddels ook al sinds 22-08 op mn radiator en wat kleine dingetjes van Tweakstore.. :( Ook heb ik al 3 mails gestuurdm laatste 2 week geleden maar ik krijg domweg nix terug.. Alleen een mail met dat mijn mail is aangekomen, jeej! Ik heb de rest van mn stuff dus al anderhalve maand.. Ik heb net nog een radiator bestelt (zelfde rad) bij een andere webshop, deze zal maandag of dinsdag wel komen! >:) Dus uiteindelijk heb ik er 2, alleen maar goed voor de temp! :P

Ontopic: Wat voor toevoeging kan ik in mn WC stoppen?? Want ik heb met mn 2e rad gewoon een fles innovatek corrosieprotect meebestelt (omdat mijn waterwetter van Tweakstore beetje lang opsich laat wachten), alleen das niet tegen algen.. Dus wat moet ik erbij doen?? Bleek ofso?? Of is dat slecht voor mn pomp??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:22

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik draai al weer ruim 3 kwart jaar op hetzelfde demi water + blauwe auto koelvloeistof. Nog mooi helder en het koelt goed. Eerst had ik waterwetter maar dat vond ik nogal duur gezien er een liter of 5 aan vloeistof in m'n setup gaat. Toen heb ik koelvloeistof tegen de algen gekocht, lekker goedkoop en draait dus nog steeds goed (mengverhouding 1:3).

Ik heb anderhalve week ook wat spul bij tweakstore bestelt, een 223 watt pelt en nog wat zut. Hoop toch niet dat ik daar zo lang op moet wachten. Zou het wel fijn vinden als het binnen nu en een week of 2 binnen zou zijn..

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ja dat contact maken is altijd een probleem geweest, ik bel of email ook niet meer ik ga gewoon langs. maar ik heb de mogelijkheid er ook voor.

mijn rbx voor het lappen.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/482K7ICA912A/picserver.jpeg

na het lappen (eh hij spiegelde te veel denk ik terwijl hij onder de zelfde omstandigheden is gemaakt)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/O3IEBMU42G4O/picserver.jpeg

heb geen beter foto omdat hij ingebruik is, ik maak wel een keer een nieuwe overdag aangezien de slangen nog niet super ziten.

wat temps met fan's op slow en kamer temp van 20graden.
32 idle 35 load, nb blijft op 30 graden tijdens sandra burn in.

[ Voor 29% gewijzigd door ikman op 14-10-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ikman schreef op 14 oktober 2004 @ 21:14:
ja dat contact maken is altijd een probleem geweest, ik bel of email ook niet meer ik ga gewoon langs. maar ik heb de mogelijkheid er ook voor.

mijn rbx voor het lappen.
[afbeelding]

na het lappen (eh hij spiegelde te veel denk ik terwijl hij onder de zelfde omstandigheden is gemaakt)
[afbeelding]

heb geen beter foto omdat hij ingebruik is, ik maak wel een keer een nieuwe overdag aangezien de slangen nog niet super ziten.
Heb je na dat lappen nu ook lagere temps of dat niet, en hoeveel?? Op de website van Tweakstore staat nu dat ze hun best doen om binnen 1 uur terug te mailen, ben benieuwd.Heb net weer mail verstuurd.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

geen idee ik lap altijd eerst. en het kan wel wat beter gedaan worden maar ik heb al zeker 5 graden load/idle gewonen op mijn maze4.

[ Voor 63% gewijzigd door ikman op 14-10-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 17:56
Tweakstore:

Het is natuurlijk allemaal leuk en aardig voor de mensen die in de buurt wonen. Maar voor mij (Maastricht) is er geen beginnen aan om, ff langs te gaan... En het ergste dat ik me kan bedenken als ik iets betaal, is dat ik er niets meer van hoor.

Maar ja, jmmr maar helaas. Dan maar naar de vijverwinkels :D

Net mn radiator gespoeld met kokend water, kwam een zonnebloempit uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5 graden, wow das behoorlijk veel!!! >:) Ik d8 dat et maar 1 a 2 graden uitmaakte.. Dan ga ik et ook maar eens doen, waarmee lap jij?? Gewoon schuurpapier 800 grid naar 2000? En schuur je nat of droog?
fRiEtJeSaTe schreef op 14 oktober 2004 @ 21:43:
Tweakstore:

Het is natuurlijk allemaal leuk en aardig voor de mensen die in de buurt wonen. Maar voor mij (Maastricht) is er geen beginnen aan om, ff langs te gaan... En het ergste dat ik me kan bedenken als ik iets betaal, is dat ik er niets meer van hoor.

Maar ja, jmmr maar helaas. Dan maar naar de vijverwinkels :D

Wat denk je van mij, ik woon in Groningen.. Vorig jaar zaten ze nog is Friesland ofso, maar nu.. Mn ouders vinden het egt niet goed als ik met hun auto naar Rotterdam ga, en alleen maar om ff te lullen met die kerel. Want mn spullen zullen wel nie op voorraad zijn. :(

Ik had altijd hele goeie ervaringen met Tweakstore, heb 1,5 jaar geleden nog mn Corsair 3200LL BH5 er vandaan, anderhalve week op gewacht, vond ik wel netjes! 8) Maar nu??

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 14-10-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Anoniem: 110668 schreef op 14 oktober 2004 @ 21:43:
5 graden, wow das behoorlijk veel!!! >:) Ik d8 dat et maar 1 a 2 graden uitmaakte.. Dan ga ik et ook maar eens doen, waarmee lap jij?? Gewoon schuurpapier 800 grid naar 2000? En schuur je nat of droog?
In de FAQ staat hoe je moet lappen enzo. Ik heb zelf gelapt met 800 grid t/m 2000 en nat. Maar je moet niet al te veel uit je dak gaan met lappen, anders maak je het oppervlakte een beetje hollig ipv. plat...

En dan ben je de pisang O-)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik ga mn WhiteWater niet lappen, werd afgeraden door de maken if I am correct.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

het is 5 graden verschil met het wc block dat ik eerst had de maze4.

ik lap met 2000 tot 2500 en daarna met metaal polijst.
ik heb een hele echte tweakstore lapping kit :P

----

was die onderkant van de whitewater niet erg slecht als je het vergelijkt met andere blocken.

[ Voor 80% gewijzigd door ikman op 14-10-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 20:53

Smarron

The bend

fRiEtJeSaTe schreef op 14 oktober 2004 @ 21:43:
:D

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swandertj schreef op 14 oktober 2004 @ 21:50:
[...]

In de FAQ staat hoe je moet lappen enzo. Ik heb zelf gelapt met 800 grid t/m 2000 en nat. Maar je moet niet al te veel uit je dak gaan met lappen, anders maak je het oppervlakte een beetje hollig ipv. plat...

En dan ben je de pisang O-)
Hoe krijg jij je blok hol als je gaat lappen? Schuurpapier op een glasplaat en schuren maar. Overigens moet je voorzichtig schuren met de RBX. De bodem is maar 0,6mm.
Oh ja, als we toch gaan patsen met spiegelende RBX-en, dan hier de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://mmwebdesign.cjb.net/pics/RBX_small.jpg
Klikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 15-10-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203 schreef op 15 oktober 2004 @ 00:22:
[...]

Hoe krijg jij je blok hol als je gaat lappen? Schuurpapier op een glasplaat en schuren maar. Overigens moet je voorzichtig schuren met de RBX. De bodem is maar 0,6mm.
Oh ja, als we toch gaan patsen met spiegelende RBX-en, dan hier de mijne:

[afbeelding]
Klikbaar
Zo wil ik ehm ook wel lappen.. Alleen durf niet zo goed, ben bang dat de mijne hol wordt, haha! :+ Maar mijn antartica blok is ook niet egt een spiegel, wel redeljk goed gedaan maar bij lange na niet zoals die van jou! :Y)

Waarom doen de makers van de blokken dit niet?? Ze willen toch goed presterende blokken! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hol wordt ie alleen maar als je heen en weer gaat schuren
je moet dus alleen heen of weer schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 15 oktober 2004 @ 10:26:
hol wordt ie alleen maar als je heen en weer gaat schuren
je moet dus alleen heen of weer schuren.
Dus je bedoelt dat je alleen horizontaal of verticaal moet schuren?? Dus van links naar rechts of van boven naar onder?? In je sig staat dat je ook een antartica blok hebt, heb je ehm ook gelapped en hielp et in de temps??

edit: of bedoel je dat je maar 1 kant moet opschuren? Dus dat je bijvoorbeeld hele tijd rechts begint en dan naar links gaat..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 110668 op 15-10-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een blok wordt hol, als je 'm op de ene plaats meer schuurt dan op de andere. Op een 100% vlakke ondergrond schuurpapier spannen en dan 1 richting op schuren. Elke keer als je schuurpapier wisselt, draai je je blok 90 graden. Ga net zo lang door totdat je alleen de laatste schuurrichting nog op je blok ziet. Eventueel kun je na het schuren nog koperpoets gebruiken voor de hoogglans. Dit is niet noodzakelijk, maar wel handig om nog eventuele krasjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
ikman schreef op 14 oktober 2004 @ 21:54:
was die onderkant van de whitewater niet erg slecht als je het vergelijkt met andere blocken.
Heb net het artikel opgezocht op www.overclockers.com & dit kwam eruit;

[A Cautionary Note: Hand-Lappers beware - do NOT for an instant believe that your lapping will be superior to the wb as provided, for such is not certain; I can measure flatness, most cannot]

Volledig Artikel

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Inderdaad. Ik hoorde laatst iemand die z'n blok gelapt had met een dremel :X
Kijk, dat het glimt wil nog niet zeggen dat het vlak is (veel mensen denken dat als het glimt, het blok vlak is) Een pijp kan ook glimmen, maar is toch ook niet vlak :P
Je moet inderdaad op een glasplaat of nog beter, voor diegenen die daar de beschikking over hebben, een vlakplaat lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ok ik zit hier met het volgende.. Ik heb sinds gister mijn waterkoeling draaien en ik vind de prestaties nog wat tegen vallen... Ik zal even een snelle omschrijving geven van mn WC setup:
• CPU Blokje: CCR-03 blokje
• NB Blokje: AP NB-A
• VGA Blokje: CCR-04
• Pomp: Eheim 1048
• Rad: 18x18 koperen rad uit een Opel.
• Fan op Rad: 12cm Titan (dat aluminium herrieding ja!)

Nu zitten deze blokjes op:
• XP2500+ @ 3200+ @ 1.7V (is VPMW stepping)
• nforce2 chippie van me NF7-S
• R350 core van me R9800pro.

M'n (cpu)temps zijn nu 43 graden idle en 48 graden stressed!!! Dit lijkt me vrij hoog voor watercooling. De warme lucht van mn fan wordt rechtstreeks naar buiten mn koffer afgevoert en voelt lichtelijk warm aan. Kamertemp is ongeveer 20 graden

Nu heeft mijn cpu om op 210fsb te lopen al iets van 1.9V nodig om stabiel te blijven... en dan rijzen de temps ook de pan uit!!! Volgens mij is her iets mis... wie helpt mij?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
43 graden is nog niet eens zo'n rare temperatuur hoor.. zo'n XP wordt nog best warm, zeker als ie ook nog eens flink overgeklockt is.. en jij hebt je vga en northbridge ook nog gekoeld met water zo te zien?

Verwacht niet dat met waterkoeling je setup ineens standaard max 30 graden wordt ofzo..

Ik heb zelf een xp2100 (palomino) en dat ding wordt standaard ook 43 graden.. maar dat ligt aan mijn radiator, een Black Ice Evo.. die gaat er binnenkort uit voor een Black Ice Extreme 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Hmm bedankt voor je reactie....

M'n temps zouden dus best aardig moeten zijn? Hmmz en mn CPU klokt niet lekker omdat ik gewoon een brakke stepping heb?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Van welk merk zijn die blokjes? Alleen productcodes zeggen me nix btw.

In welke volgorde is je wc setup aangesloten? Wat voor slangmaat? 1.9v voor 210fsb is ook niet echt wenselijk nee...Dit ruikt naar of een brakke stepping of gare mobo, alhoewel ik me het laatste niet kan voorstellen, sinds veel mensen vet hoge overclock hebben behaald met dat bordje.

Ik loop btw op 235fsb met 1.725v met een XP-M 2600+ op een dfi inifinty.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

de CCR blokjes zijn gewoon CCR..... CCR-3 tijdje terug gehaald bij watercooling.de verkopen ze daar nu niet meer.... de CCR-4 wel.... NB blokje is van alphacool

volgorde: pomp > cpu > nb > gpu > rad> res > pomp
1/4" slangen

[ Voor 19% gewijzigd door GuuZ op 15-10-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75823

Hoe groot is je rad ? Kan die de ~150 Watt wel verwerken ?

Misschien zit ergens een bottleneck die je flow ernstig beperkt ? Heb je je blok wel goed gemonteerd, met goede koelpasta ? Heeft je kast wel voldoende flow, dwz; heb je ook fans die lucht naar binnen pompen ?
Succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ja lappen doe je op en spiegel of glas plaat die weer op een stevige ondergrond licht. schuurpapier er op beetje water erbij en achtjes draaien.

http://www.gruntville.com/reviews/wc/dd_rbx/page3.php

http://www.gruntville.com/reviews/wc/maze4_ww/page2.php

[ Voor 29% gewijzigd door ikman op 15-10-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan liggen aan de tempmeting in de socket. Je zou ook eens de die-temp kunnen meten. Die moet idle dan lager liggen en bij stress hoger.
Als de lucht uit je rad iets warm is, wordt de warmte i.i.g. goed afgevoerd. Heb hier een extra outtake fan erbij gezet en toen zakte m'n temp 4 graden. Heb nu 1x120mm op rad als intake en 3x80 en 1x92 outtake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Absolute temps zeggen niks..wat haalde je met lucht en met welke luchtkoeler? Uit het verschil kun je wel bepalen of het goed is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

hoe meet ik de die-temp??

vorige temps waren ongeveer 50 graden idle en 55 stressed met mn boxed cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Je moet voelen of de blokjes wel warm worden anders zitten ze niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat blokje zal wel warm worden, als de lucht uit de rad warm is. Die temps zijn redelijk normaal. En Fewture heeft duidelijk ook een punt: Als de sensor altijd een hoge waarde geeft, dan is het vershil veel bepalender.

De die-temp moet je instellen in MBM. Even op de site van MBM je mobo opzoeken en kijken welke sensor de die-temp aangeeft. Niet alle borden kunnen dit.

[EDIT] Op de site van MBM staat dat je Winbond2 moet gebruiken, maar dat is volgens mij de socket.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 15-10-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

hmmz.... volgens mij wordt de warmte die afgevoerd kan worden toch echt wel afgevoerd..... ik heb net ff van cpu geswitcht met pa's office PC ook een 2500+ VPMW.... kwam hiermee stabiel 210fsb op 1.8V is ook niet egt een jovele prestatie.... hmzm het zullen wel allebei brakke steppings zijn....misschien binnenkort maar ff ene mobile fixxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 23:39

Rayzman

+31 Rayzman

Om m'n huidige pc stiller te maken wil ik een waterkoeling gaan inbouwen.
De pc is opgebouwd uit hetvolgende:
Aopen H600B case (350W voeding met stille 12cm fan)
Epox EP-4PEA+
P4 2.66Mhz met boxed cooler
Hercules Radeon 9700Pro
2 Maxtor 60Y080 HD's in raid 0
DVD-ROM en DVD brander
1 outtake fan 8cm @2600rpm
1 outtake fan 8cm @1200rpm met tempsensor
1 intake fan 8cm @1200rpm met tempsensor
1 NBcooler met fan

De CPU,GPU en NB wil ik gaan koelen met water en als het kan alle fans vervangen door 1 12cm op de radiator.

Als Rad wilde ik een Black ice Extreme in m'n kast bouwen,
Voor de koelblokjes ben ik er nog niet uit,maar ik ben aan het kijken naar Asetek,innovatek en Alphacool. Als iemand nog andere sugesties heeft graag,maar ik zoek geen blokjes van 70, 80 euro.

Nu ben ik een paar dingen tegen gekomen als ik in m'n kast kijk:
Aan de achterzijde heb ik maar 11,5cm ruimte in de breedte, wat dus te smal is voor de fan. Waarschijnlijk ga ik die nu in de bovenkant van m'n kast bouwen net voor m'n voeding, want daar heb ik maximaal 15 cm ruimte.

Hieronder zie je een foto van de binnnenkant van de kast (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/bogerdrp/Fotos/kast_small.jpg

Ik heb ook een vraag over de NB koeler want die zit op m'n moederbord vast met een klem aan 2 oogjes. Ik zag geen gaatjes in het board zodat ik er een koelblok op kan schroeven.
Weet iemand of er ook waterblokjes zijn die op deze manier vastgezet kunnen worden of zijn er speciale bevestigings setjes voor?

Als laatste heb ik nog een vraag over de waterslangen. Als er gesproken wordt over 10mm slang is dat dan binnendiameter of buiten? Op veel websites hebben ze namelijk 8X1 wat 10mm buitendiameter heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Rayzman op 16-10-2004 19:10 . Reden: foutje in link naar grotere pic ]

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

10mm is de binnen diameter(id) waar het meestal overgaat. maar bij jou merken is het vaak 8mm id.

om je nb block vast te maken word vaak tie wraps gebruikt, sommige nb blocks hebben speciale haakjes met veren.

een andere aanraader is dangerden maze4 serie, ze koelen goed en hebben weinig flow restrictie dus je kan een kleine pomp gebruiken.

je kan je rad ook aan de achter kant plaatsen.

[ Voor 70% gewijzigd door ikman op 16-10-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:22

_Ernst_

Mark It Zero!

Rayzman schreef op 16 oktober 2004 @ 17:07:
[...]
Ik heb ook een vraag over de NB koeler want die zit op m'n moederbord vast met een klem aan 2 oogjes. Ik zag geen gaatjes in het board zodat ik er een koelblok op kan schroeven.
Weet iemand of er ook waterblokjes zijn die op deze manier vastgezet kunnen worden of zijn er speciale bevestigings setjes voor?
Ik heb ook een moederbord met haakje en daar heb ik een Dangerden Z-chip waterblokje op zitten, deze is speciaal bedoelt voor haakjes mobo's en zit ook goed vast.
Als laatste heb ik nog een vraag over de waterslangen. Als er gesproken wordt over 10mm slang is dat dan binnendiameter of buiten? Op veel websites hebben ze namelijk 8X1 wat 10mm buitendiameter heeft.
10 mm slang (3/8") heeft een binnen diameter van 10 mm. Als er 8x1 staat wil dat zeggen dat de binnen diameter 8 mm is en de wanden 1 mm, dus buiten diameter is 8+2x1= 10 mm

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:32
Even een vraagje ..
Ik heb vanmiddag de waterblockjes van Frigus besteld, de CPU, NB en VGA en dan 4 brass tube fittings (slangpilaatjes). Op de website stond niet iets over bevestingings materiaal, ik neem aan dat dit inbegrepen zit bij de blockjes....

Kan iemand mij dat even vertellen of dat bij de blockjes bij geleverd zit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
zit er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ben ik weer :)

Ik heb een plan uitgewerkt. Ergens op het internet (geen link, vergeten te bookmarken) heb ik iemand gevonden die zonder pomp 300l/h rond kreeg. Hij had een maze 4 koelblokje en en crappy opstelling dus dat moet ik kunnen verbeteren. Nu heb ik een probleem: ik heb een radiator nodig maar hij moet zo min mogelijk weerstand hebben. Weet iemand een rad met een lage weerstand? De rad mag best grote fittingen hebben want ik dacht er aan om miss een 2cm slang te nemen omdat dan de weerstand 4x zo laag is als bij een 1cm slang en dat is altijd mooi meegenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Afijn ik heb dus een leuke waterchiller gekocht maar moet nu wat stuff gaan verzamelen en informatie inwinnen.

Nu overweging ik om alles te chillen (VGA NB + CPU)
Echter zijn de tops van mijn TDX en maze4 NB van plexi en dat werkt niet echt lekker?? (de chiller haalt iig temps van -15 geloof ik)

Misschien kan ik dus messing (of ander matriaal) topjes maken/laten maken of bestellen. Maar is dat de moeite? Wat ik ook kan doen is alleen een CPU loop met de chiller en een andere loop voor GPU en NB.
Op de cpu kan ik ook een oud Swiftech MCW462 B blok proppen dat ik nog heb liggen. Zo'n blokje dus: http://www.tweaker.ch/guides/Wasserbloecke/swiftech.jpg

Wat ik iig allemaal heb:
Dangerden TDX en Swiftech MCW462 B
Maze4 NB
flinke Volvo heatercore
2 meter tygon 1/2"
Eheim 1250 gaat er dus komen...
Gpu blok weet ik nog niet.
*meer pics van meuk die ik heb*

Eigenlijk was ik gewoon op zoek naar een leuke pomp en kwam toen de chiller tegen op waterkoeling.nl :D pompje heb ik nog niet chiller wel :X

http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip1.jpg
http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip2.jpg
http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip3.jpg
http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip4.jpg
http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip5.jpg
http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip6.jpg
http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip7.jpg
http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip8.jpg

Is er iemand die weet hoe sterk deze chiller precies is a/d hand van de compressor?
Afbeeldingslocatie: http://images.waterkoeling.nl/members/philip/philip6.jpg
Hield een XP @ 3200+ & gf4ti4600 & NB op -15 is mij verteld :)

Edit: heb gevonden:
http://www.hawco-refrigeration.co.uk/pdf/p129.pdf
Bij 0 graden 355 watt capaciteit
& bij -10 graden 222 watt
Is wel leuk denk ik? begrijp ik het goed?
Kan deze gerefilled worden? heeft dat nut? :P
Zoveel vragen...

Wat ik dus ook nodig heb:
- neopreen voor mobo isolatie en slang isolatie
- Vaseline of dielectric meuk
- Koelvloeistof + demi water (leuke verhouding uitzoeken)
- T-line maken voor vullen? ik heb een plexi reservoir maar die lijkt me niet echt geschikt.
- mis ik al wat? :P

Om te concluderen: feedback gewenst (8>

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 17-10-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik ben nu even mijn waterkoeling setup aan het samenstellen..
Maar nu sta ik voor een keuze .. watertoevoeging spul..
Ik wil graag een kleurtje in mijn water, maar voor het meeste spul moet je een uv lamp hebben om het te kunnen zien. Aangezien ik dit niet heb, word het lastig voor mij.

http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=79

Het zou dan gaan om de Shine Up watertoevoegingen.

Bij de blauwe staat niet dat er een uv lamp nodig is, maar bij de groene en rood/oranje wel. Dus zou dat nou een typefout zijn van die zaak of niet.. Want wat ik al zei ik zou graag een kleurtje erin hebben, en dan het liefst die rood/oranje, omdat ik rode ccfl's heb (ivm met mn tijger (kijk specs evt))

[ Voor 3% gewijzigd door n1ck op 17-10-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je kan ook Waterwetter kopen, dat is beetje roze achtig maar met je rode lampen zal het wel meer rood worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 22:46
Rayzman schreef op 16 oktober 2004 @ 17:07:
Als Rad wilde ik een Black ice Extreme in m'n kast bouwen,
Voor de koelblokjes ben ik er nog niet uit,maar ik ben aan het kijken naar Asetek,innovatek en Alphacool. Als iemand nog andere sugesties heeft graag,maar ik zoek geen blokjes van 70, 80 euro.
je zou voor de blokjes van frigus(.nl) kunnen gaan, ze zijn niet duur en komen goed uit de reviews. Verder zijn de blokjes van de bekende merken vaak ook zeer okay.
gaten zijn idd erg handig en zo worden de meeste blokken idd ook vastgemaakt, de oplossing voor de oogjes weet ik niet, het zal er vast wel zijn, of je maakt het zelf :)
dat is idd verwarrend soms, dat weet ik ook niet zo, zou ik wel graag willen weten, ik denk zelf binnendiameter

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
Heb een vraag voor de experts onder de waterkoeling.

In PCM nummer 11 hebben ze over de gevaren van waterkoeling die niet zo zeer over de lekkage maar over de gevaren van spanningsregelaren waar geen lucht meer lang stroomt. Die normaal gesproken ontstaat door de koeler van de processor.

Deze spanningsregelaren die onder normale omstandigeheden tot 100°C kunnen worden en met waterkoeling tot 179°C wat de levens duur van deze regelaars verkort. Hun advies is dan ook als je toch waterkoeling gaat gebruiken om toch één of meerdere ventilators te gebruiken.

Is dit nou iets zorgen over te maken? Ben zelf namelijk een noob op dit gebied en wil uiteindelijk toch naar een waterkoeling opstelling.

[ Voor 4% gewijzigd door IceClub op 17-10-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Het valt op zich wel mee, maar het is inderdaad waar dat overige componenten warmer worden, doordat de airflow vermindert (hangt ook af van de plaats van je radiator, want als je die slim plaatst heb je genoeg airflow door je kast)
Ik heb altijd genoeg fans ín m'n systeem zitten voor een goede airflow, maar ook hier is weer de afweging "stilte of prestaties"
Maar dat zul je altijd houden. Want er zijn 2 soorten mensen die waterkoeling kopen: mensen die hogere prestaties willen, en mensen die stilte adoreren.

[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 17-10-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
IceClub schreef op 17 oktober 2004 @ 16:17:
Heb een vraag voor de experts onder de waterkoeling.

In PCM nummer 11 hebben ze over de gevaren van waterkoeling die niet zo zeer over de lekkage maar over de gevaren van spanningsregelaren waar geen lucht meer lang stroomt. Die normaal gesproken ontstaat door de koeler van de processor.

Deze spanningsregelaren die onder normale omstandigeheden tot 100°C kunnen worden en met waterkoeling tot 179°C wat de levens duur van deze regelaars verkort. Hun advies is dan ook als je toch waterkoeling gaat gebruiken om toch één of meerdere ventilators te gebruiken.

Is dit nou iets zorgen over te maken? Ben zelf namelijk een noob op dit gebied en wil uiteindelijk toch naar een waterkoeling opstelling.
Juist, zover heb ik um nog niet gelezen, maar ik zag het kopje idd :)
Waterkoeling betekend niet dat je geen luchtkoelers meer moet gebruiken.
Je kan bijvoorbeeld 2 stille papst fans (liefst 92 of 120 mm, info erover in de FAQ ;)) later draaien op 5 volt.
Je heb dan de nodige airflow, maar je hoort ze toch niet :)
Vandread schreef op 17 oktober 2004 @ 11:11:
Nu overweging ik om alles te chillen (VGA NB + CPU)
Echter zijn de tops van mijn TDX en maze4 NB van plexi en dat werkt niet echt lekker?? (de chiller haalt iig temps van -15 geloof ik)

Misschien kan ik dus messing (of ander matriaal) topjes maken/laten maken of bestellen. Maar is dat de moeite? Wat ik ook kan doen is alleen een CPU loop met de chiller en een andere loop voor GPU en NB.
Of je stelt um in op een temp die het plexiglas wel aankan,
(of net als bioblade zoek je de temp waarbij je niet eens hoeft te isoleren :P)
nu heb ik geen verstand van wat het aankan, dat zou je op moeten zoeken.

Ga ik gelijk ff doen :) stomme google :|
Wat ik dus ook nodig heb:
- Propeen voor mobo isolatie en slang isolatie
- Vaseline?
- Koelvloeistof + demi water (leuke verhouding uitzoeken)
- T-line maken voor vullen? ik heb een plexi reservoir maar die lijkt me niet echt geschikt.
- mis ik al wat? :P
Jep, idd.
Vaseline ook ja.

Wat bedoel je met koelvloeistof?
Beetje demi-water met antivries :)

Is het niet neopreen, propeen is toch een isotoop van een of ander gassie (propaan ofsow ;))

[ Voor 37% gewijzigd door SH4D3H op 17-10-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zal asap testen (wanneer me pomp binnen is) hoe koud die zooi wordt.... zit wel een regelaar op maar moet ff testen hoeveel de temps worden.

Ik zat te denken aan gewoon autokoelvloeistof (dat is toch ook leuk tegen corrosie?) met demi-water. (Ivm dat de koeler van alu is en me koelblok(en) van koper)

De laagste temp vinden is natuurlijk wel leuker in combinatie met overclocken ;)
Zou het nog beetje nuttig zijn om de NB te chillen? moeite vs baten gezien ^_^

En ja het is neopreen :P foutjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Wat bedoel je met de 'koeler' is van alu?
Welke koeler? Of heb ik weer wat gemist? :P

NB chillen lijkt me nogal overkill tenzij je um tot 300 MHz gaat pushen ;)
En je moet dat ook weer isoleren, voor en achterzijde ...

Hehe, had ik toch gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
nou het geheel dat het water koelt.... het water loopt door een aluminium blok dat gekoeld word en dat koelt het water... is mij verteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Op die manier :P, jah dan issut wel zo verstandig :)
Kan deze gerefilled worden? heeft dat nut?
Zoveel vragen...
Jah hij kan gerefilled worden, het nut is dat je dan nog wat kouder kan.
Of het dan veel voordelen oplevert, lijkt me niet.
Het vullen opzich is al een vervelend karwei'tje.
Daar moet ik dus ook aan gaan geloven, zie sig :P

[ Voor 11% gewijzigd door SH4D3H op 17-10-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Niemand hier een idee over een rad met lage weerstand?

Heb ook nog ff een extra vraag: ik ben een WC blokje aan het ontwerpen en daar heb ik nog een paar dingen voor nodig:

afmetingen van een socket A en de ruimte erom heen (is volgens mij een standaard voor)(geen zin om op te meten is veel werk)
hoe krijg je het meeste oppervlakte zonder veel weerstand? (ik dacht aan vinnen met de flowrichting mee)
Ik zoeken een paar losse exemplaren van die slang connectors van zalman

Wie kan mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
lemming_nl schreef op 17 oktober 2004 @ 21:52:
Niemand hier een idee over een rad met lage weerstand?
De dangerdan heatercore (single of dual) heeft een hele lage flow resistance ...

Voor je socketafmetingen kun je google ff raadplegen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Over het algemeen dus bijna alle heatercore's :)
over de afmetingen www.amd.com misschien of anders ff met juiste keywords zoeken op google... heb nog niks kunnen vinden
edit: (jaaaah dimensions .... ik zat met size en blueprint en measurements enzo)

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 17-10-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Tis ongeveer 66 x 55 mm :)
Kijk zelf maar, koste me een paar minuten @ amd.com
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/phpzoo/wannafreeze/socketA.JPG
Keywoorden waren : 'Socket 462 dimensions'

[ Voor 16% gewijzigd door SH4D3H op 17-10-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
ad domme ik, ik had bij google gezocht naar socket a dimensions maar dan kom je niet echt ergens. tnx voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Suc6 verder :)
Nog even iets
afmetingen van een socket A en de ruimte erom heen (is volgens mij een standaard voor)
er is geen standaard voor de ruimte eromheen!
Daarom passen niet alles koelers op elk mobo etc ...

Owja, we willen wel pics van je zelfgemaakte blokje ;)

Edit:
edit: (jaaaah dimensions .... ik zat met size en blueprint en measurements enzo)
^^, kben goed :P

[ Voor 18% gewijzigd door SH4D3H op 17-10-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik zal kijken of ik morgen een pic kan posten van de tekening van blokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ga ik geen last van krijgen, er zit nog steeds een 120mm fan achter proc :D (die hoor je toch niet + nb en video kaart moeten ook koeling hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Iemand een idee waar ik aan een 13mm T-stuk kan komen? kan geen winkel vinden:s

Dan kan ik eindelijk gaan knallen 8)
Na maanden eindelijk dit bij elkaar!

DD RBX
DD Dual heatercore + scroud
2x Titan ALU 120 mm fan
Swiftech MPC650 pomp
2 meter tygonslang

Alleen dus dat t-stukkie nodig heeft iemand er toevallig nog 1 over? wil ervoor betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hebben ze toch wel bij http://www.oc-shop.nl/ ofzo..... gewoon ff vragen/mailen/bellen
en een Y fitting is natuurlijk nog mooier en beter werkend? tis voor de RDX neem ik aan

edit:
oh je wilt een t-line maken om te vullen? sorry wist niet dat er bij rbx al een y-fitting zat.

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 18-10-2004 21:28 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.