[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ben het eens wat MMMMM betreft. Ik heb zelf ook een Swiftech pomp, kan er geen slechte woorden over kwijt...Even stil als mn vorige Eheim1048, maar vele malen sterker & de helft kleiner...Daarnaast wordt de pomp ook nog aangesloten op de 12v dc aansluiting :)

Als je geen Swiftech wil kopen, dan zou ik voor een Eheim 1048 of 1250 gaan. Ik heb zelf ook een Chieftec bigtower, vraag me af wat de rest van je wc componenten zijn. Ik heb geen ruimte meer over iig...

@Jeehaa
Klopt, die pomp kan bv ook niet gebruikt worden met een reservoir...Istie veels te sterk voor, het zijn ook industriële pompen als ik het goed heb.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
Even over die pompen:

Welke pomp maakt meer geluid? Hydor L30 of de Swiftech?

Wat is het verschil tussen Swiftech MCP-650 en MCP-600 ?

Komt waarschijnlijk een whitewater aan, dus graag een redelijk sterke pomp, maar ik vind stilte ook belangrijk. Kan iemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 14:22
zoals ik zei is het voor een TDX+maze4 NB (die ik dus al heb) + een leuk gpu blokje (denk oude type DD blokje omdat die weinig flow restrict en ik er niet te duur aan kan komen: arme jongen vandaar ook m'n pompdillema ;) en nix setje he :O )

Dat jij geen ruimte over hebt aramdin is niet zo vreemd... jou rad zit voorin
ik heb een oud groot volvo radje: (liggen 2 120 mm fans op)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/fansoprad.jpg

en die komt tegen het dak aan omdat ie nergens anders past ;)
(nog een fanshroud geval achtig maken (groen dus, fans = rood zwart = rad))

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/radshop.jpg
browse maar verder:
http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/pc/koeling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Lawtje.com schreef op 05 oktober 2004 @ 11:13:
Even over die pompen:

Komt waarschijnlijk een whitewater aan, dus graag een redelijk sterke pomp, maar ik vind stilte ook belangrijk. Kan iemand hier iets over zeggen?
Het geluidsniveau van de Swiftech pompen ligt rond de 33 dB, dus echt stil zijn ze niet. M'n Swiftech bromt een beetje, maar is stiller dan een Enermax 120mm fan op 2000 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125259

Hoi,

Ik volg nu al een poosje tweakers.net en pas nu na de aanschaf van mijn nieuwe pc durf ik een vraag posten in dit forum. Ik ben op hardwaregebied niet zo'n groot licht. Ik heb dus een gloednieuwe pc met daarin een Nieuw Intel moederbord en daarop een intel p4 3.2 540 proccessor (is er eentje zonder voetjes). Maar wat me opvalt bij het in werking stellen van mijn pc is dat de temperatuur onbelast zo'n 52 graden bedraagt. Als ik dan bijvoorbeeld een game opstart dan hoor ik de fan van die proccessor een flink aantal toeren draaien en loopt de temperatuur bijna naar de 70 graden. Dit kan niet goed zijn toch ? Er zitten 2 casefans (1 voor en 1 achteraan van 8 cm). Ik zou deze computer willen waterkoelen, maar ik zou graag eens jullie mening willen horen over welke merken en types waterkoeling voor deze soort proccessor beschikbaar zijn. Ik durf geen bestelling te plaatsen als ik niet zeker ben dat de kit in kwestie wel zal werken op mijn systeem. Ik heb al zoveel pagina's bekeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.......

Thnx
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

welkom op got B)

er is hier al een ultra uitgebreid topic voor:

[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml]

desalniettemin ( :? ) zou ik voor een asetek waterchill l30 gaan. :7

edit:
wel het goede forum plaatsen uiteraard 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Egg op 05-10-2004 16:17 ]

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

JustMeUC,

Welkom op GoT, De vragen die je stelt zijn beter op z'n plek in dit topic :) Veel plezier met je nieuwe computer en succes met het uitzoeken van een goede waterkoeling !

[ Voor 35% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-10-2004 16:38 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als ik alleen mn pomp start (voeding hotwiren), dan hoor ik em haast niet, gewoon een stille zoef :)

Ik heb idd mn rad onderaan voorin, gewoon om mn slangen zo kort mogelijk te houden, daarnaast is het hoogste punt in mn loop mn res & dat wil ik graag zo houden. Is wel zo makkelijk wat ontluchting betreft.

Hopelijk ga ik binnen afzienbare tijd over naar een YY 0420 cube, ik ben van plan om dan een dual heatercore setup te gaan runnen.

Ik denk dat de nieuwe maze4 gpu niet veel verschilt van het oude blokje wat flow beperking betreft. Ik denk dat hij zelf nog beter is :) Check http://www.overclockers.com/articles1012/

Artikel zegt: SUMMARY: A very good choice for GPU cooling, with low pressure drop.

:)

@JustMeUC
Ik zou idd gaan voor de Asetek setjes. Kwalitatief hoogstaand performen ook goed.

Check www.asetek.com voor de setjes
Check google.com voor reviews
Check Pricewatch voor prijzen :)

[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 05-10-2004 16:43 . Reden: Aanvullende info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226

Mijn swiftech pomp maakt totaal geen geluid. Als je hem monteerd op een stevige ondergrond die niet meevibreert hoor je niks. Alleen als je je oor ertegenaan legt.
Verder voelt de swiftech pomp een stuk robuuster en is hij beter afgewerkt dan een eheim of lydor.

Vergeet ook niet dat dit pompje geen extra voeding nodig heeft. en zowiezo zuiniger is dan zo'n Iwaki pomp. Kan niks nuttigs zeggen over het stroomverbruik van de eheim en Lydor.

Met de Iwaki maak ik me ook zorgen over de warmte die de pomp zelf produceert. Ik kan me ook voorstellen dat als je een gigantische flow hebt, het water door de wrijving in het systeem alleen al warmer wordt. Lijkt me dus alleen nuttig als je gigantische restrictie in je systeem hebt zitten.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 110226 op 05-10-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Smarron

The bend

Hier maakt de Swiftech wel een geluid, hoog piepend. Het betreft de MCP650. Het zou kunnen zijn dat de slangen te smal zijn, dat las ik geloof ik ergens in dit topic.

Maar krachtig is dat ding in ieder geval wel!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Denk dat het cker daarmee te maken heeft. Denk ik gelijk weer terug aan mn Eheim1048 met 6mm slang erop, oe das fout!

Ben daarna van mening dat je een pomp alleen moet gebruiken met de slangmaat waarvoor die gemaakt is, dus kijken naar de standaard meegeleverde slangpilaren...
Lawtje.com schreef op 05 oktober 2004 @ 11:13:
Even over die pompen:

Hydor ken ik helaas niet qua geluidsniveau...De meeste pompen lopen geruisloos als je gewoon een normale slangmaat gebruikt.

MCP650: http://www.swiftnets.com/products/mcp650.asp
MCP600: http://www.swiftnets.com/products/mcp600.asp

Ik gebruik zelf ook een WhiteWater, gaat goed samen met een MCP600. ZOrg ervoor dat de rest van je componenten high flow zijn! Komt de koeling alleen maar ten bate :)

Suc6

[ Voor 60% gewijzigd door aramdin op 05-10-2004 19:48 . Reden: aanvulling ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hier gewoon 13mm tygon aan m'n pomp hangen, maar stil is ie dus niet. Bovendien trilt de input-slang enorm. Deze zit vast aan de radiator, welke weer vast zit aan de kast. Isoleren zou een optie zijn, maar ben er nog niet uit hoe ik dat moet aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Denk dat ik voor een iwaki md15 ga
head van ongeveer 2,5 meter en iets van 1100 liter per uur
industriele magneet pomp, op XS erg geprezen
alleen nog ff wachten of de offerte positief uitvalt.... ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik zal eens een kijkje nemen bij een IA. Daar is ook 1/2" Tygon te krijgen voor een redelijke prijs. Moet ik wel weer andere inschroefverbindingen hebben.

Het is dan zeker aan te raden om de complete setup van nieuwe slangen te voorzien of niet ipv alleen 2 stukken slang die de in- en output worden van de pomp?

Op dit moment heb ik 10/14mm aan slang, die met moeite over de 1/2" aansluiting van de pomp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21
Smarron schreef op 05 oktober 2004 @ 21:42:
Ik zal eens een kijkje nemen bij een IA. Daar is ook 1/2" Tygon te krijgen voor een redelijke prijs. Moet ik wel weer andere inschroefverbindingen hebben.

Het is dan zeker aan te raden om de complete setup van nieuwe slangen te voorzien of niet ipv alleen 2 stukken slang die de in- en output worden van de pomp?

Op dit moment heb ik 10/14mm aan slang, die met moeite over de 1/2" aansluiting van de pomp zit.
Een ketting is net zo sterk als zijn zwakste schakel.
Met andere woorden: alleen de in- en output van de pomp van nieuwe slangen voorzien heeft niet zoveel zin aangezien de bottleneck dan gewoonweg verschoven wordt.
Ik zie trouwens dat je de blokjes van frigus hebt? Daar passen toch geen 13 mm slangpilaren op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 00:47
Ik heb een athlon 64 3200 die wel flink overklokt gaat worden. Verder een geforce 6800le en 2x 7200rpm schijven. Nu leek mij dit een heel aardig kitje als basis om te gaan waterkoelen:

Aqua Computer High End 240 Supply Kit
Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/highend_kit_500.jpg

Is dit een beetje geschikt voor de bovengenoemde setup? Of is het te licht/zwaar of is het zowiezo een slechte keus, aangezien het om alleen al 200 euro gaat zonder waterblokken.
Verder zie ik dat een soort van fittingsysteem gebruiken. Iemand ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door savale op 05-10-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
Mmm... toch erg sterk verdeelde meningen over de Swiftech pomp, ik natuurlijk ook al reviews gelezen. Sommigen schrijven dat ie wel vrij luid is, andere zeggen dat et wel meevalt.

Zo hier ook op GoT, toch vreemd... zou het kunnen zijn dat et per pompje verschild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Iemand trouwes een idee waar ik toevallig iwaki pompjes in NL kan kopen....
ohja: ja ik heb al wat mailtjes hier en daar gestuurd...

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 05-10-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
savale schreef op 05 oktober 2004 @ 22:33:
Is dit een beetje geschikt voor de bovengenoemde setup? Of is het te licht/zwaar of is het zowiezo een slechte keus, aangezien het om alleen al 200 euro gaat zonder waterblokken.
Ligt er aan wat voor blokken je nog gaat kopen, maar je gaat dan al best veel geld kwijt zijn...En dat met een Eheim1048. Ik neem aan dat je de cpu, gpu & nb wil koelen?

Fittingsysteem heet Plug&Cool en zit ook standaard op Asetek setjes e.d. Google doet wonderen :) Volgens mij zijn er hier genoeg mensen met die fittingen, gewoon ff reacties afw8en O-)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09
Ja..van die plug&cool fittingen zitten er ook bij/op m'n asetek setje....

werkt perfect, en lekkage hoef je niet bang voor te zijn lijkt mij..

ik heb zelfs een keer m'n cpu-blok eraf gehad om temp-sensor te plaatsen (heel voorzichtig)...ik heb geen druppeltje gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawtje.com schreef op 05 oktober 2004 @ 23:04:
Mmm... toch erg sterk verdeelde meningen over de Swiftech pomp, ik natuurlijk ook al reviews gelezen. Sommigen schrijven dat ie wel vrij luid is, andere zeggen dat et wel meevalt.

Zo hier ook op GoT, toch vreemd... zou het kunnen zijn dat et per pompje verschild?
Ik denk dat alle Swiftech-pompen dezelfde heoveelheid geluid produceren. Het is allen belangrijk wat je als referentie gebruikt. Heb hier m'n server watercooled met een Maze2 (had ik nog liggen), een DD Radeon blok (had ik ook nog), een rad uit een Daihatsu Jumbo en een Eheim1046. Op het rad zit een 1600rpm Papst 120mm@ 7V. Die Papst maakt het meeste 'lawaai' in m'n setup, dus de server is doodstil. Als ik daar m'n setup met Swiftech naast zet, maakt ie veel lawaai. Zou ik diezelfde setup naast een luchtgekoelde PC zetten, met fans op 4000+ rpm, dan is de Swiftech onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Anoniem: 110226 schreef op 05 oktober 2004 @ 16:48:
Mijn swiftech pomp maakt totaal geen geluid. Als je hem monteerd op een stevige ondergrond die niet meevibreert hoor je niks. Alleen als je je oor ertegenaan legt.
Verder voelt de swiftech pomp een stuk robuuster en is hij beter afgewerkt dan een eheim of lydor.

......
Hier ben ik het niet mee eens..
Heb mijn Swiftech pomp (mcp600, 650 schijnt meer lawaai te maken) teruggebracht en omgeruild voor een Eheim 1048. Flow is iets minder, maar geluid is veel minder.
Geluid is iets heel subjectiefs, en als je een heel stil systeem heb (zoals ik dat heb), dan hoor je alles veel harder, en die pomp was het luidste onderdeel van mn setup, ook gemonteerd bovenop een stevigeplank op rubber.
Ik ben het overigens wel eens over de robuustheid.
Wat mij trouwens ook opviel is dat de Swiftech pomp zelf veel warmer werd dan mn Eheim pomp, en dat hij behoorlijk triltde.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 06-10-2004 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 11:43
Heeft iemand deze pomp al in Nederland gezien?

http://www.watercooling.d...45bd27dd390b631ddd8dc767f

Ik heb zo'n klein pompje nodig voor mijn barebone. Ik heb de pomp in reservoir nu buiten de kast hangen maar dat vind ik toch niet zo mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.robbynaish.nl/computer/dicidice3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door robbynaish op 06-10-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
savale schreef op 05 oktober 2004 @ 22:33:
Ik heb een athlon 64 3200 die wel flink overklokt gaat worden. Verder een geforce 6800le en 2x 7200rpm schijven. Nu leek mij dit een heel aardig kitje als basis om te gaan waterkoelen:

Aqua Computer High End 240 Supply Kit
[afbeelding]

Nadeeltje, het is een duitse set en deze gebruikt dan (helaas) maar 6/8 inch fittings. Niet echt om naar huis te schrijven, kan ik je beter een Asetek setje aanraden (liefst een setje met 13mm aansluitingen, dit geeft ook weer een paar graadjes voordeel 8))

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kan je die C-Systems 12V Micro Pumpe niet gewoon uit duitsland bestellen?...

Ik zoek Iwaki pompen in nederland... :P iemand? 8)

[ Voor 27% gewijzigd door Vandread op 06-10-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
Vandread schreef op 06 oktober 2004 @ 09:46:
Kan je die C-Systems 12V Micro Pumpe niet gewoon uit duitsland bestellen?...

Ik ga hem daar inderdaad bestellen. Verzenden is maar 6.90 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Swandertj schreef op 06 oktober 2004 @ 09:37:
[...]

Nadeeltje, het is een duitse set en deze gebruikt dan (helaas) maar 6/8 inch fittings. Niet echt om naar huis te schrijven, kan ik je beter een Asetek setje aanraden (liefst een setje met 13mm aansluitingen, dit geeft ook weer een paar graadjes voordeel 8))
thanx voor de info. misschien dat ik dan toch zelf een beetje wat ga samenstellen. kwestie van goede fittingen bestellen voor al mijn blokjes/pompen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107646

Heeelp!!

Kijk, ik zit nu al een tijdje te overwegen om waterkoeling te nemen maar ik weet dus echt totaal niet wat een goeie set is voor mijn systeem.

Dus aan jullie de vraag, wat is een acceptable set voor mijn systeem:

Athlon 64 3200+ @ 2.2ghz (daarom wil ik dus waterkoeling :P)
Sapphire Radeon 9600XT
Asus K8V Deluxe
Corsair TWINX1024-3200C2PT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB
Thermaltake Xsaser III Super tower
2 keer 120 GB S-ata maxtor schijfjes

Ik zou graag weten wat een aanvaardbaar waterkoelingssysteem is voor niet al teveel geld (tot 200 euro oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107646 schreef op 06 oktober 2004 @ 21:52:
Heeelp!!

Kijk, ik zit nu al een tijdje te overwegen om waterkoeling te nemen maar ik weet dus echt totaal niet wat een goeie set is voor mijn systeem.

Sapphire Radeon 9600XT
Asus K8V Deluxe

Ik zou graag weten wat een aanvaardbaar waterkoelingssysteem is voor niet al teveel geld (tot 200 euro oid)
Ligt er een beetje aan wat je wil bereiken met watercooling. Als het om stilte gaat, zou een Zalman Resorator een goede optie zijn. Als je wil overclocken, zijn er een hoop andere setjes, of je kan zelf een setje samenstellen. Lees ook de voorgaande topics eens door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb hier thuis nog een flesje Radiator Additive van Marly staan. De kenmerken zijn: beschermen tegen corrosie en oxydatie, voorkomt en dicht lekken, voorkomt verkalking etc...

Kan dit gebruikt worden ipv Waterwetter in mijn koelwater? (Ik heb namelijk een alu radiator)

[ Voor 7% gewijzigd door UTerror op 06-10-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ja hoor naar mijn weten wel...

Desnoods gooi je er Koelvloeistof in of zo, volgens mij maakt het namelijk niet al teveel uit.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
UTerror schreef op 06 oktober 2004 @ 23:08:
Ik heb hier thuis nog een flesje Radiator Additive van Marly staan. De kenmerken zijn: beschermen tegen corrosie en oxydatie, voorkomt en dicht lekken, voorkomt verkalking etc...

Kan dit gebruikt worden ipv Waterwetter in mijn koelwater? (Ik heb namelijk een alu radiator)
Waarschijnlijk wel.
1 vraagje: Waar koop je zoiets? (gewone waterwetter is duur en dat is zo weinig)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Ik heb de mijne gekocht bij een autoshop, maar ik raad je aan om het daar NIET te kopen... VEEL te duur (heb 12 euro betaald ervoor). 3 minuten later stond ik in de Eurostock (dat is zo een Amerikaanse stock waar ze alles en nog wat verkopen) en daar stond precies hetzelfde flesje voor 6 euro :(

PS: Het flesje is 200 ml en per 8 liter koelvloeistof heb je één flesje nodig. Dus je kan ongeveer 3-4 WC systemen vullen met 1 flesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Anoniem: 107646 schreef op 06 oktober 2004 @ 21:52:
Heeelp!!

Sapphire Radeon 9600XT
Asus K8V Deluxe

Je hebt een Asus K8V Deluxe, je zult dus de Vcore toch niet hoger doen als 1.7 volt, tenzij je vga kapot wil hebben (= no agp lock). Dus ik denk dat die CPU wel onder de 65C blijft met alleen luchtkoeling. Ik heb ongeveer dezelfde set en heb de Frequency op 225 weten te krijgen met lucht (en dan 1.7 vcore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan alles in je WC-setje gooien, maar de vraag is of je set er beter van wordt. De meeste middelen die er in het goedje zitten, hebben niks met de warmtegeleiding te maken. Grote kans dat de warmtegeleiding van je systeem afneemt. Ik neem aan dat je dat juist niet wilt. WaterWetter en SuperCoolant zijn wel wat duurder, maar het gaat erg lang mee. Tenzij je elke week je systeem leeghaalt en weer vult natuurlijk.

Dit had natuurlijk ook gewoon in [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml] gekund

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 06-10-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op 06 oktober 2004 @ 09:46:

Kwam dit toevallig tegen. Misschien is het wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107646

Blue_Fear schreef op 06 oktober 2004 @ 23:26:
[...]

Je hebt een Asus K8V Deluxe, je zult dus de Vcore toch niet hoger doen als 1.7 volt, tenzij je vga kapot wil hebben (= no agp lock). Dus ik denk dat die CPU wel onder de 65C blijft met alleen luchtkoeling. Ik heb ongeveer dezelfde set en heb de Frequency op 225 weten te krijgen met lucht (en dan 1.7 vcore)
ohw, dan laat ik het eerst bij die 2.2ghz :)

mischien iets voor later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Maar bij mij is het ook niet de bedoeling dat de warmtegeleiding er beter van wordt... In mijn beginpost heb ik gezegd dat ik een alu radiator heb en ik niet wil dat ie corrodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Is idd beter op z'n plek in het grote waterkoelingstopic :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Anoniem: 44203 schreef op 07 oktober 2004 @ 00:10:
[...]Kwam dit toevallig tegen. Misschien is het wat voor je.
Vrees dat die verkocht is (aangezien die in een aander te koop topic ook al zei: *pomp is verkocht*
Maja toch maar geprobeerd... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik wil eigenlijk zelf ook aan de waterkoeling.
Heb nu 5 lawaaige fans erin :P

De water koeling zou op een,
P4 2,4ghz@ 2.8
GA-8KNXP
9800pro-> xt mod

In een chieftech cs2001 case, die beetje gemod is :D
We hebben de middenste stalen balk weg gehaald, die zat altijd in de weg.

Ik heb gelezen over de RBX, white water blok, en de intimidator series, en ook wat over dat cascade blok?
Maar ik werd nog niet echt wijzer ervan.

Wat voor blokje zou ik dan nemen?
Liefst niet zo heel erg duur, maar moet wel goed presteren.

Ik wil dus een rad+res+cpublokje (eventueel nog een gpu blok)+slangen enz.
Mijn budget valt rond de 200 euro.

Of kan ik beter geen water koeling aanschaffen, en een 74GB raptor kopen?
Heb namelijk ook geen raid-0 meer :( en dat merk je heel erg.

Temps zijn nu 34 idle en 44 stressed, as5 op de core, moet nog goed uitvloeien :)
En zoveel lawaai maakt het nou ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 07-10-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22
aramdin schreef op 05 oktober 2004 @ 16:40:

Hopelijk ga ik binnen afzienbare tijd over naar een YY 0420 cube
Oh betekent dat dat je Chieftec case binnenkort te koop is :9

Ik heb volgende week(eind) eindelijk tijd om mijn WC in te gaan bouwen. :*) :9~

Ik heb een SuperFlower midi-tower, ik heb nu m'n beide Raptors in twee 5,25 inch bays zitten met Noiseblocker noise dampeners, maar dat wordt te krap met het reservoir straks daarboven, en DVD fikker en 2de fancontroller daaronder dus die gaan weer in een 3,5 inch bracket. Er komt ook nog een 200GB HD bij (Aramdin: die Hitachi's 7K250's die je hebt, piepen die nog steeds?) alleen kan het rad dan niet meer voor onderin.

Dus ik denk dat ik die dan maar achterop buiten de kast ga hangen aan een 120mm fan, ook achterop de kast.
Wat zou het beste zijn alleen een push fan , of zowel een push als een pull fan?

PS: over Iwaki gesproken weet iemand of die dingen echt heet worden, want ik wil m'n Iwaki wel in de kast plaatsen, maar als die echt heet wordt is dat niet zo bevorderlijk voor de kast temp.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
fooker schreef op 07 oktober 2004 @ 11:02:
Ik wil eigenlijk zelf ook aan de waterkoeling.
Heb nu 5 lawaaige fans erin :P

De water koeling zou op een,
P4 2,4ghz@ 2.8
GA-8KNXP
9800pro-> xt mod

In een chieftech cs2001 case, die beetje gemod is :D
We hebben de middenste stalen balk weg gehaald, die zat altijd in de weg.

Ik heb gelezen over de RBX, white water blok, en de intimidator series, en ook wat over dat cascade blok?
Maar ik werd nog niet echt wijzer ervan.

Wat voor blokje zou ik dan nemen?
Liefst niet zo heel erg duur, maar moet wel goed presteren.

Ik wil dus een rad+res+cpublokje (eventueel nog een gpu blok)+slangen enz.
Mijn budget valt rond de 200 euro.

Of kan ik beter geen water koeling aanschaffen, en een 74GB raptor kopen?
Heb namelijk ook geen raid-0 meer :( en dat merk je heel erg.

Temps zijn nu 34 idle en 44 stressed, as5 op de core, moet nog goed uitvloeien :)
En zoveel lawaai maakt het nou ook niet.
Voor de temps hoef je het niet te doen. Het ligt een beetje aan de kamer temperatuur maar dan zal de idle temp ook rond de 34 graden komen.
Alleen je stress temp zal wat alger liggen dan de 44 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
UTerror schreef op 06 oktober 2004 @ 23:26:
Ik heb de mijne gekocht bij een autoshop, maar ik raad je aan om het daar NIET te kopen... VEEL te duur (heb 12 euro betaald ervoor). 3 minuten later stond ik in de Eurostock (dat is zo een Amerikaanse stock waar ze alles en nog wat verkopen) en daar stond precies hetzelfde flesje voor 6 euro :(

PS: Het flesje is 200 ml en per 8 liter koelvloeistof heb je één flesje nodig. Dus je kan ongeveer 3-4 WC systemen vullen met 1 flesje...
Ik heb net hetzelfde in mijn systeem gegooid en het scheelt niet echt iets in temperatuur! Ik heb er iets meer dan 6 euro voor betaald. Ik heb niet echt precies gekeken hoeveel er in moest, ik heb gewoon een deel in mijn reservoir gekapt maar wel een beetje teveel denk ik :) Het zorgt er wel voor dat alles vettig is, echt rommel om op te ruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
MaTr1x schreef op 07 oktober 2004 @ 12:38:
[...]

Oh betekent dat dat je Chieftec case binnenkort te koop is :9

Ik heb volgende week(eind) eindelijk tijd om mijn WC in te gaan bouwen. :*) :9~

Ik heb een SuperFlower midi-tower, ik heb nu m'n beide Raptors in twee 5,25 inch bays zitten met Noiseblocker noise dampeners, maar dat wordt te krap met het reservoir straks daarboven, en DVD fikker en 2de fancontroller daaronder dus die gaan weer in een 3,5 inch bracket. Er komt ook nog een 200GB HD bij (Aramdin: die Hitachi's 7K250's die je hebt, piepen die nog steeds?) alleen kan het rad dan niet meer voor onderin.

Dus ik denk dat ik die dan maar achterop buiten de kast ga hangen aan een 120mm fan, ook achterop de kast.
Wat zou het beste zijn alleen een push fan , of zowel een push als een pull fan?

PS: over Iwaki gesproken weet iemand of die dingen echt heet worden, want ik wil m'n Iwaki wel in de kast plaatsen, maar als die echt heet wordt is dat niet zo bevorderlijk voor de kast temp.
-Die kast van mij gaat wel in de verkoop komen jah, als je geinteresseerd bent, let me know via mail, niet via GoT forum :)

-Mn HD's piepen niet meer, al een hele tijd niet meer btw

-Beste is Push/Pull setup met fan shrouds! Als je maar 1 fan kwijt kan, raad ik aan om een pull setup te runnen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 23:00
Zijn er ook al complete waterkoelsetjes voor de 939 socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Is het veilig om slangen aan te sluiten op je pomp zonder slangpilaar? Bij mijn Sicce Nova heb ik alleen een plastic buis als uitgang (waar mijn slang trouwens prefect op past). Mijn slangklemmen zijn van die stevige ijzeren met een schroefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 14:03
Zijn er ook gebruikerservaringen van de Recom Cool-river ( RC-LQ )?
Lijkt mij een leuk setje voor het geld.
Ik wil het gaan gebruiken op een P4 3,0Ghz HT (nog niet overgeclockt maar misschien in de toekomst wel) en een Geforce4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103453

Ik wil deze
Waterkoeling set kopen maar nu vind ik deze slagen niet mooi passen bij de rest van mijn kast, dus daarom wou ik deze slangen kopen maar gaan deze slagen passen op de waterkoeling set? (afmetingen)
En gaat deze set ook werken op m'n moederbord Mijn moederbord is een Matsonic 8147C

Ik heb freezing gemaild over het moederbord en hun zeiden:
"Socket A is gelijk aan AMD K7. Hierdoor is de set te gebruiken op uw moederbord."

Maar nu wil ik van de deskundigen hier ff weten of dit allemaal wel gaat werken (Moederbord, slangen enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ok, kheb nu m'n setupje draaiend. Het is een heel erg cheap setje geworden, alleen ik heb een paar vraagjes.

1. In het begin zat er een luchtbel net achter de radiator ( in de slang dan he :D ), en dit is voor de cpu, is dit erg voor m'n temps ? En hoe krijg ik die sneller weg ?.

2. Waar moet ik nou eigenlijk naar kijken, cpu diode of socket ?

3. Maakt het veel uit dat m'n fans niet direct tegen m'n rad aan zitten ? ( ze zuigen de lucht weg van m'n rad).

Voor de geintresseerden, m'n setje bestaat uit :

- Frigus.nl CPU Blokje
- Frigus.nl NB Blokje
- Hydor L20 Pompje
- Aardappelsalade res ;) ( temp )
- Aluminium Kachelradiator ( Impresia ).

Met dit setupje haal ik nu een temp van 31 graden ( met een standaard 2600+, en niet die uit m'n sig), m'n radiator wordt gekoelt door 2x 80mm fans, want die andere had ik nog niet aangesloten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 07-10-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTerror
Met dit setupje haal ik nu een temp van 31 graden ( met een standaard 2600+, en niet die uit m'n sig), m'n radiator wordt gekoelt door 2x 80mm fans, want die andere had ik nog niet aangesloten.
Is dat idle of full load? Ik heb namelijk ook 3 Frigus blokjes in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Anoniem: 86836 schreef op 07 oktober 2004 @ 21:49:
Voor de geintresseerden, m'n setje bestaat uit :
- Frigus.nl CPU Blokje
- Frigus.nl NB Blokje
- Hydor L20 Pompje
- Aardappelsalade res ;) ( temp )
- Aluminium Kachelradiator ( Impresia ).
Hoop dat je anti-corrosie vloeistof erbij hebt anders is je radiator (uit een Impreza ?!) in een jaartje (of 2) gaar en je blokken lelijk aangeslagen van binnen.
Beters zoek je een koperen radiator..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110226 schreef op 05 oktober 2004 @ 16:48:

Vergeet ook niet dat dit pompje geen extra voeding nodig heeft. en zowiezo zuiniger is dan zo'n Iwaki pomp. Kan niks nuttigs zeggen over het stroomverbruik van de eheim en Lydor.

Met de Iwaki maak ik me ook zorgen over de warmte die de pomp zelf produceert. Ik kan me ook voorstellen dat als je een gigantische flow hebt, het water door de wrijving in het systeem alleen al warmer wordt. Lijkt me dus alleen nuttig als je gigantische restrictie in je systeem hebt zitten.
Mijn Swiftech is inmiddels ook weer stil. Het hevige brommen is verholpen door een schoonmaakactie. Ben met de pomp teruggegaan naar de store. Daar uit elkaar laten halen, schoongemaakt en aangesloten op m'n schoongemaakte set. Hij maakt nu minder geluid als m'n Enermax 120mm op de laagste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
UTerror schreef op 07 oktober 2004 @ 22:06:
[...]

Niet te vergeten dat het een asus mobootje is, de temp readouts daarvan zijn niet echt te vertrouwen...

@MMMMM
Ik wist het wel :) Weer iemand met een stille Swiftech!

@R3Con
Luister naar Vandread O-)

[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 07-10-2004 23:41 . Reden: aanvulling ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Anoniem: 103453 schreef op 07 oktober 2004 @ 21:31:
Ik wil deze
Waterkoeling set kopen maar nu vind ik deze slagen niet mooi passen bij de rest van mijn kast, dus daarom wou ik deze slangen kopen maar gaan deze slagen passen op de waterkoeling set? (afmetingen)
En gaat deze set ook werken op m'n moederbord Mijn moederbord is een Matsonic 8147C

Ik heb freezing gemaild over het moederbord en hun zeiden:
"Socket A is gelijk aan AMD K7. Hierdoor is de set te gebruiken op uw moederbord."

Maar nu wil ik van de deskundigen hier ff weten of dit allemaal wel gaat werken (Moederbord, slangen enz...)
Oke de slangen zullen niet passen, sinds dat de diameter van de slangen van de Bigwater 6/8 is en van deze slangen is het dus 8/10. De Bigwater past op elk socket A moederbord omdat je voor socket A een retention clip krijgt. Voor andere sockets heb je helaas holes nodig rond je socket

(trouwens, socket A is dus K7 of Socket 462)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 09:04
robbynaish schreef op 06 oktober 2004 @ 12:37:
[...]

Ik ga hem daar inderdaad bestellen. Verzenden is maar 6.90 euro
Ik zou zeggen mail hier eens naartoe: http://www.iwaki.nl/

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
DaTiezl schreef op 08 oktober 2004 @ 00:13:
[...]
Ik zou zeggen mail hier eens naartoe: http://www.iwaki.nl/
Neem aan dat je het tegen mij hebt?
Heb ik gedaan.... geen respons :'(
aramdin schreef op 07 oktober 2004 @ 23:39:
@R3Con
Luister naar Vandread O-)
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swandertj schreef op 08 oktober 2004 @ 00:05:
[...]

Oke de slangen zullen niet passen, sinds dat de diameter van de slangen van de Bigwater 6/8 is en van deze slangen is het dus 8/10. De Bigwater past op elk socket A moederbord omdat je voor socket A een retention clip krijgt. Voor andere sockets heb je helaas holes nodig rond je socket

(trouwens, socket A is dus K7 of Socket 462)
Oke bedankt, Maar kan ik niet een koppeling kopen die van 6/8 naar 8/10 gaat?
Welke verbindins stuk moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Anoniem: 103453 schreef op 08 oktober 2004 @ 14:21:
[...]

Oke bedankt, Maar kan ik niet een koppeling kopen die van 6/8 naar 8/10 gaat?
Welke verbindins stuk moet ik hebben?
Je blokken zullen de flow restricten dus daar heb je opzich niet veel aan. Als het alleen om de slangen gaat zou ik niet zoveel uitgeven en zou ik opzoek gaan naar 6/8" slangen die wel in het blauw zijn.
En er staat bij FH geen goede verbindingsstuk om van 6/8 naar 8/10 te gaan...

tis trouwens verbindingsstuk btw ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Swandertj op 08-10-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:48
Ik zit er sterk aan te denken om voor mijn watercooling Frigus waterblockjes te gaan kopen. Ik wilde ze alle 3 bestellen (CPU, GPU/VGA, NB).

Wat ik nu eens zou willen weten, zijn er mensen op GoT die de blockjes hebben?
Want ik zou wel eens wat ervaringen van de mensen willen lezen die ze hebben.

Want doe ik er bijv goed aan om deze blockjes te gaan kopen, of krijg ik dan tegenvallende resultaten zodra ik alles heb aangesloten? Ik ga er zelf toch wel vanuit dat het een graadje of 10 a 15 scheelt ..

Of doe ik er toch beter aan om een ander merk blockje te kopen?

Ik ga mijn watercooling op deze computer bouwen:

AMD 2500+
Asus A7N8X-X
nForce² chipset
Point of View Geforce 5900 XT (zwarte PCB) (475/785)
Evt meer specs

Mijn processor loopt nu op 180 fsb (= 1,98 GHZ) (40 graden idle - 60 stressed)
(idle)Case temp = 21 graden
(idle)Socket = 35 graden

Wat ik voor een precies setje ga kopen is dit:
Hydor L20
Radiator uit een Volkswagen Bora (kunnen precies heel mooi 2 12cm fans op)
Siliconen slangen
Reservoir maak ik evt zelf met wat lexaan
en dan de frigus blockjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55

Exigence

dnkroz

Frigus blokjes zijn erg goed voor hun prijs. Gewoon no-nonsense blokjes die het prima doen. Heb een tijd lang ook alle 3 gehad.
Ik denk dat als je ze strak aandraait dat je met een beetje goede flow redelijk gemakkelijk wel 10 graden stressed kunt winnen. Maybe nog meer, maar het hangt van veel dingen af. 60 graden zal het volgens mij niet meer worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Psboy schreef op 08 oktober 2004 @ 15:43:
Ik zit er sterk aan te denken om voor mijn watercooling Frigus waterblockjes te gaan kopen. Ik wilde ze alle 3 bestellen (CPU, GPU/VGA, NB).

Wat ik nu eens zou willen weten, zijn er mensen op GoT die de blockjes hebben?
Want ik zou wel eens wat ervaringen van de mensen willen lezen die ze hebben.

Want doe ik er bijv goed aan om deze blockjes te gaan kopen, of krijg ik dan tegenvallende resultaten zodra ik alles heb aangesloten? Ik ga er zelf toch wel vanuit dat het een graadje of 10 a 15 scheelt ..

Of doe ik er toch beter aan om een ander merk blockje te kopen?

Ik ga mijn watercooling op deze computer bouwen:

AMD 2500+
Asus A7N8X-X
nForce² chipset
Point of View Geforce 5900 XT (zwarte PCB) (475/785)
Evt meer specs

Mijn processor loopt nu op 180 fsb (= 1,98 GHZ) (40 graden idle - 60 stressed)
(idle)Case temp = 21 graden
(idle)Socket = 35 graden

Wat ik voor een precies setje ga kopen is dit:
Hydor L20
Radiator uit een Volkswagen Bora (kunnen precies heel mooi 2 12cm fans op)
Siliconen slangen
Reservoir maak ik evt zelf met wat lexaan
en dan de frigus blockjes.
Frigus-owner hier! :Y)

Ik heb ze ook alledrie. Geen idee hoe warm mijn videokaart wordt, nb is als het goed is 36 graden en mijn cpu is op dit moment 34 graden (10*235 @ 1.75v) idle, stressed rond de 39 graden. Ik ben er uiterst tevreden over! Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om de cpu echt goed te laten stressen. Ik had hiervoor een TT Aquarius2 en die zat bijna 10 graden hoger. En deze koelde alleen de cpu!

Pic!

Afbeeldingslocatie: http://homepage.cistron.nl/~rmangenois/Other/WC04.JPG

Met jouw toekomstige setup zul je zeker 10 graden kunnen winnen, zo niet meer! De blokjes zijn niet de beste, maar de prijs/kwaliteitsverhouding ligt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op 08 oktober 2004 @ 16:34:
[...]
Frigus-owner hier! :Y)

Ik heb ze ook alledrie. Geen idee hoe warm mijn videokaart wordt, nb is als het goed is 36 graden en mijn cpu is op dit moment 34 graden (10*235 @ 1.75v) idle, stressed rond de 39 graden. Ik ben er uiterst tevreden over! Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om de cpu echt goed te laten stressen. Ik had hiervoor een TT Aquarius2 en die zat bijna 10 graden hoger. En deze koelde alleen de cpu!

Pic!

[afbeelding]

Met jouw toekomstige setup zul je zeker 10 graden kunnen winnen, zo niet meer! De blokjes zijn niet de beste, maar de prijs/kwaliteitsverhouding ligt erg goed!
Wat voor radiator gebruik je? En wat is de temp van je water?

Heb hier een BlackIce eXtrem, maar ben niet echt tevreden. M'n watertemp ligt idle op 29 en stressed op 31 graden. En dat bij een kamertemp van 21 graden. Vraag me af hoeveel de watertemp omlaag gaat, als ik een autoradiator neem, welke geschikt is voor 2x120mm. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

@ Smarron
waarom heb jij de veertjes aan de andere kant van het blokje zitten dan ik en veel foto's op i-net ? ik zie bij mij zelf ook een fout heb de moertje aan de verkeerde kant heb lol. grappig :D best dom ach ja meot toch nog een x uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

gakkethijs schreef op 08 oktober 2004 @ 16:57:
@ Smarron
waarom heb jij de veertjes aan de andere kant van het blokje zitten dan ik en veel foto's op i-net ? ik zie bij mij zelf ook een fout heb de moertje aan de verkeerde kant heb lol. grappig :D best dom ach ja meot toch nog een x uit elkaar.
Ja, ik snapte er eerlijk gezegd weinig van. 8)7
De videokaart ging weer op een andere manier. Maar ja, het zit zo goed vast. Vind het wel best. Zolang het maar goed koelt.
Anoniem: 44203 schreef op 08 oktober 2004 @ 16:49:

Heb hier een BlackIce eXtrem, maar ben niet echt tevreden. M'n watertemp ligt idle op 29 en stressed op 31 graden. En dat bij een kamertemp van 21 graden. Vraag me af hoeveel de watertemp omlaag gaat, als ik een autoradiator neem, welke geschikt is voor 2x120mm. Iemand ervaring?
HTF Triple-X v2.0 (120mm)

En de watertemp? Echt geen flauw idee. Heb er geen metertje voor of een thermometer in de buurt helaas. Zal eens een keer op zoek gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Smarron op 08-10-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ja die veertjes zitten heel raar, nu hebben de veertjes niet veel nut.
de bedoeling van de veertjes is om een gecontroleerde constante druk op de core uit te oefenen.

op jou manier drukken de veertjes het block van de core af en als de veertjes op het block zitten drukken ze het block juist tegen de core aan.

het kan zo ook alleen zijn die veertjes dan overbodig.

ik heb een black ice extreem (single) en een airplex240 (dual), de airplex kan meer warmte af voeren dan de black ice maar de water flow is wel iets verminderd. ik heb geen temp data ik weet wel dat bij de black ice de fan sneller moest draaien dan de airplex met 1 fan.

je temps zien er goed uit, je hebt max maar 10 graden verschil met kamer temp dat is gewoon goed.

[ Voor 37% gewijzigd door ikman op 08-10-2004 20:10 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10 graden verschil tussen kamer- en watertemperatuur vind ik nogal veel. Tel daar nog eens 10 graden bij op voor het verschil tussen water en CPU, dan begint de temp toch al aardig op te lopen. Dan wordt het toch tijd voor een grotere radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:48
Even een vraag aan Frigus gebruikers ... zou CPU en NB op een Asus A7N8X-X passen ? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 21:57
Psboy schreef op 09 oktober 2004 @ 00:05:
Even een vraag aan Frigus gebruikers ... zou CPU en NB op een Asus A7N8X-X passen ? ..
Als het goed is wel. Er zitten gaten rond de socket, dus lijkt mij dat het kan.

In mijn wc-setup heb ik trouwens een koperen cv-kachel-radiator van 21 bij 33 cm, had mijn vader nog liggen. Normaal stroomt hier het water doorheen om op te warmen. Deze radiatoren zitten overigens niet in alle cv-ketels.
De temps zijn goed, met een zalman waterkoelblok en de NB en VGA ook aangesloten wordt de cpu stressed ongeveer 10 graden boven kamer temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Anoniem: 44203 schreef op 08 oktober 2004 @ 16:49:
[...]

Een graad of 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ikman schreef op 08 oktober 2004 @ 20:05:
ja die veertjes zitten heel raar, nu hebben de veertjes niet veel nut.
de bedoeling van de veertjes is om een gecontroleerde constante druk op de core uit te oefenen.

op jou manier drukken de veertjes het block van de core af en als de veertjes op het block zitten drukken ze het block juist tegen de core aan.

het kan zo ook alleen zijn die veertjes dan overbodig.
Opzich wel logisch ja. Ik zal het binnenkort even veranderen. Volgens mij was er nl. iets waardoor het op de 'goeie' manier niet werkte ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swandertj schreef op 08 oktober 2004 @ 14:48:
[...]

Je blokken zullen de flow restricten dus daar heb je opzich niet veel aan. Als het alleen om de slangen gaat zou ik niet zoveel uitgeven en zou ik opzoek gaan naar 6/8" slangen die wel in het blauw zijn.
En er staat bij FH geen goede verbindingsstuk om van 6/8 naar 8/10 te gaan...

tis trouwens verbindingsstuk btw ;)
Wat bedoel je precies met de flow restricten?. Maar andere slangen passen echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

UTerror schreef op 07 oktober 2004 @ 22:06:
[...]

Dat is full load, en idle haal ik een temp van 28/29 graden.
Vandread schreef op 07 oktober 2004 @ 22:42:
[...]

Hoop dat je anti-corrosie vloeistof erbij hebt anders is je radiator (uit een Impreza ?!) in een jaartje (of 2) gaar en je blokken lelijk aangeslagen van binnen.
Beters zoek je een koperen radiator..
Ik heb daar Tec-Protect-Plus voor gekocht. Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Tec-Protect-Plus corrosiebescherming en warmtegeleidende toevoeging beschermt waterkoelingen tegen corrosie en is vooral bij waterkoelsystemen opgebouwd uit verschillende metalen (bijv. koper en aluminium) aan te raden. Tec-Protect-Plus is reeds in de juiste verhouding gemengd en is zodoende gebruiksgereed.
Exigence schreef op 08 oktober 2004 @ 16:34:
Frigus blokjes zijn erg goed voor hun prijs. Gewoon no-nonsense blokjes die het prima doen. Heb een tijd lang ook alle 3 gehad.
Ik denk dat als je ze strak aandraait dat je met een beetje goede flow redelijk gemakkelijk wel 10 graden stressed kunt winnen. Maybe nog meer, maar het hangt van veel dingen af. 60 graden zal het volgens mij niet meer worden :P
3 ? Kheb er maar 2 van je gekocht. Of heb je die andere nog ? :P ( als voor vga of nb is heb ik wel intresse :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 10-10-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 103453 schreef op 09 oktober 2004 @ 20:09:
[...]
Wat bedoel je precies met de flow restricten?. Maar andere slangen passen echt niet?
Interpreteer het als "afknijpen" of "obstructie".

Denk aan als je plast dat je dan je piemel een beetje zou afknijpen. Voelt ook niet lekker :)

Ander voorbeeld:

Je bent aan het hardrennen & opeens komt iemand dan langzamer voor je rennen...En die persoon blijft maar zo voor je rennen.

Point made: het kan harder, maar bepaalde factoren vertragen de boel :7

In een wc systeem kan je bv elementen plaatsen die de boel onnodig ophouden. Denk aan een (hele) sterke pomp aangesloten op slangen met een dunne diameter (piemel analogie). Of waterblokjes die heel erg afknijpen & alleen goed werken met een sterke pomp. Dat komt andere blokjes niet ten goede als die uitgaan van een hoge waterflow.

En ga zo maar door, denk dat je me wel begrijpt (8>

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 10-10-2004 00:30 . Reden: Correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Anoniem: 86836 schreef op 10 oktober 2004 @ 00:14:
[...]
3 ? Kheb er maar 2 van je gekocht. Of heb je die andere nog ? :P ( als voor vga of nb is heb ik wel intresse :P )
Heb ik nog op m'n vga zitten :) Hij zit goed zo. Ik heb op dit moment toch geen geld om iets anders te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 21:25
Haha, ik was naar de dobey gegaan om te kijken voor een waterpompje.

Had daar de Sicce Nova gekocht, en ik keek hier naar de waterpompen, en ik had niet door dat deze hier ook stond, had niet eens naar het merk of zow gekeken, en ik dacht wat lijken die specs toch veel op die van mij, en toen pas zag ik dat ut dezelfde was.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Laatst online: 17-03 17:06
Hier ook Frigus blokjes, op de NB en Cpu. Brengt een Thunderbird 1000@1450 op 30 idle en ongeveer 38 stressed, NB op 24 en 30 stressed. Case is rond de 22 graden, water geen idee. Maar dit is wel een 13mm setup, 13 mm blokjes, een Eheim 1250, een Blackice2extreme en 2 papst 120mm erop op 7 volt. Voorheen was de cpu temp iets van 55 idle en 68 stressed, en dat was op 1333. Voor mij werken de frigusblokjes bijzonder goed, ik ben er heel tevreden over. _/-\o_

Weet iemand toevallig wat normale temperaturen zijn voor een hdd?

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Ik zit er aan te denken om waterkoeling te nemen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer; er zijn zoveel verschillende sets/onderdelen/etc.

Ik heb nu het volgende systeem:
Kast: Coolermaster Wavemaster
Abit NF7-S v2.0
AMD XP 2500+ @ 3200+
2x 512MB PC3200
Hercules 9800NP naar XT geflashed (met koperen ramsinks)
Audigy 2 ZS
2x WD Raptor @ RAID 0, 1 Maxtor 200GB 8MB, dus niet echt veel ruimte onderin.
Sowieso heeft de wavemaster niet echt super veel ruimte..
Voorin zitten 2x 80mm fans, daarachter zitten dus nu mijn hd's (eventueel zou ik die naar drie 5,25 kunnen verplaatsen), en midden aan de achterkant zit een 80mm fan met wat extra ruimte aan boven en onderkant van de fan, zou daar evt. de rad kunnen?

Wat ik in ieder geval gekoeld wil hebben:
CPU, NB en eventueel de VGA, maar dat hoeft niet.
Ik zou ook graag dit setje willen behouden als ik ga upgraden naar AMD64 (s939 probably), begin volgend jaar, dus bijv. met alleen vervangen van het CPU blok nog vooruit kunnen.

Ik wil vooral stilte, maar wil er ook wel een beetje mee kunnen overclocken.
Welk setje zou bij mij passen?

Owja, mijn budget is ongeveer 200 euro..

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 70787 op 11-10-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ik zou zeggen kijk naar die asetek setjes
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=442 die is 280 bij tweakstore en past op S478, Socket A, S754/S940/S939

http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=434
of de k12 l20 die heeft een single rad en kleinere pomp

kijk ook in price watch en v&a

[ Voor 102% gewijzigd door ikman op 11-10-2004 14:06 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

ikman schreef op 11 oktober 2004 @ 13:56:
ik zou zeggen kijk naar die asetek setjes
http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=442 die is 280 bij tweakstore en past op S478, Socket A, S754/S940/S939

http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=434
of de k12 l20 die heeft een single rad en kleinere pomp

kijk ook in price watch en v&a
Bedankt voor je advies. Lijken me leuke setjes! Ik denk dat ik eens wat meer informatie ga zoeken over de k12 l20, die andere versie past denk ik niet in mijn kast aangezien die grote radiator.. en ik natuurlijk geen zin heb om me mooie kast te slopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 23:16
dat zal toch moeten vrees ik, wil je de temperatuur significant omlaag helpen. als je de rad + fan in de kast zet en niet direct lucht laat aanzuigen dan kan de warmte vanaf de rad niet weg. tis ook niet zoveel werk => dremel met schijfjes en snijden maar. gaatje van 12 cm is zo gemaakt. wel ff goed aftekenen he :)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 70787 schreef op 11 oktober 2004 @ 12:55:
Wat ik in ieder geval gekoeld wil hebben:
CPU, NB en eventueel de VGA, maar dat hoeft niet.
Ik zou ook graag dit setje willen behouden als ik ga upgraden naar AMD64 (s939 probably), begin volgend jaar, dus bijv. met alleen vervangen van het CPU blok nog vooruit kunnen.

Ik wil vooral stilte, maar wil er ook wel een beetje mee kunnen overclocken.
Welk setje zou bij mij passen?

Owja, mijn budget is ongeveer 200 euro..
Heb je al gedacht aan high end luchtkoeling? Denk aan de nieuwe Thermalright waar je een 120mm fan op kan zetten, of de 7000b-cu serie van Zalman. Beide erg stil en goed koelend!

Dan behoudt je ook de mooie vorm van je kast :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 21:25
Kwam dit tegen op marktplaats, zou ik het kunnen gebruiken? De verkoper zei wel dat het uit een koelkast kwam.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat in de tekst:
Geschikt om bijvoorbeeld een klein koelkastje mee te maken.
Er zijn al heel veel discussies geweest over het gebruik van een klein koelkastje om je systeem te koelen. In alle gevallen bleek het vermogen te klein om echt iets te betekenen. Dit is ook weer zo'n voorbeeld. Gebruik de search ff, lees de topics door en trek je conclusie. . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb een Athlon64 3200+ die ik behoorlijk wil overclocken. Nu lukt dit natuurlijk niet erg met een boxed cooler (zit wel al betere fan op). Want ik merk duidelijk dat de temperatuur mij flink tegenwerkt op dit moment. De idle temps zijn wel ok: 32 graden, maar stressed kom ik tot 65 graden als ik een beetje aan t overclocken ben.
Wat is in mijn geval beter: waterkoeling (bijv thermaltake big water) of hi end luchtkoeling?
Het gaat mij eigenlijk niet zo om het lawaai, omdat ik de overclock toch alleen gebruik om even tijdelijk wat leuke benches te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125904

Kwil binnenkort mn eigen WC setje gaan bouwen.

Paar vraagies alleen nog:
- Ik wil een groot rad (zo 1 die voorin de auto zit) alleen zij ndie te krijgen van koper? Wou er 6 120m papst fans op monteren.
- Raden jullie dan een Alu rad aan (icm koperen koelblokken) of bijv 2 kleine koperen kachel radjes?
- Ik wou een lavalamp ombouwen tot reservoir iemand ervaring mee of ooit gezien?
- Is een Eheim 1048 voldoende voor een groot rad, max 3 koelblokjes, reservoir & pomp?
- Heeft er iemand misschien nog een CNC frees programma liggen voor een mooi koelblokje? :X anders nog tips? dacht zelf aan 1 ingang op core, 2 uitgangen aan buitenkant.

merci :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredmanders
  • Laatst online: 08-04 11:24
Ik wil graag mijn systeem gaan koelen. Ik heb nu een AMD Thunderbird 1Ghz. Mijn gemiddelde CPU temperatuur is 58 graden. De drang om deze computer over te klokken is niet zo groot, maar dat wil ik wel gaan doen met mijn volgende computer. Een gemiddelde temperatuur van 58 graden vind ik te warm. Ik wil graag mijn CPU op kampertemperatuur hebben. Dit systeem lijkt me geschikt om te testen of het koelen allemaal wil lukken. Ik ga binnenkort een nieuw moederbord en processor halen, ik denk rond de 2.5/2.6 en dan overklokken over de 3.0 grens heen.
Nu dan de essentie van dit topic: Ik ben een noob in alternatieve koelingsmethodes. Ik denk dat ik wel begrijp hoe een peltier werkt en hoe een WC werkt. Ik wil dus spul aanschaffen zodat mijn computer van nu op kamertemperatuur kan lopen en mijn toekomstige computer ook lekker koel zal zijn. Is WC dan een betaalbare oplossing?

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Of het nut heeft (dwz. heb ik het er voor over om 150-250 euro uit te gaan geven voor een koeler systeem) zul je voor je zelf uit moeten maken. Het systeem zal in ieder geval koeler worden, dat is een ding dat vast staat. Hoeveel hangt van de set (de blokjes, pomp, rad) af. Kamertemperatuur zul je in ieder geval nooit halen. Je zit met het verschil tussen CPU temperatuur en de watertemperatuur, en daarnaast nog eens met het verschil tussen de watertemperatuur en de kamertemperatuur.
Asetek heeft hele mooie (en van hoge kwaliteit) instapsetjes, die misschien wel iets voor jou zijn. Anders kun je altijd nog custom samenstellen als een set je niet aanstaat. Let er dan wel op dat de bevestiging van de blokken ook op je toekomstige systeem moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even heel suf: je kunt natuurlijk ook een andere proc+mobo+koeler kopen voor die prijs. A64 wordt bijvoorbeeld niet zo gruwelijk heet.

Overigens denk ik dat een andere koeler zowieso een heel eind scheelt. Mijn TB 1GHz liep op rond de 42 graden met een Spire koelertje (geen extreem geval dus). Na OC naar 1,3GHZ werd dat 52 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Laatst online: 22:36
fredmanders schreef op 12 oktober 2004 @ 16:05:
Een gemiddelde temperatuur van 58 graden vind ik te warm.
Misschien een beetje gezeur, maar heb je er dan last van dat je processor op 58 graden draait? Als je pc niet vast loopt of je geen risico hebt van hardwarebeschadigingen, dan maakt de temps toch niet veel uit?
(Alhoewel toegegeven 58 graden wel een beetje aan de hoge kant is ;) )
Ik wil graag mijn CPU op kampertemperatuur hebben.
Dat gaat je never nooit lukken met normale waterkoeling, zie Exigence.
Dit systeem lijkt me geschikt om te testen of het koelen allemaal wil lukken. Ik ga binnenkort een nieuw moederbord en processor halen, ik denk rond de 2.5/2.6 en dan overklokken over de 3.0 grens heen.
Ik zou wel even bij de aanschaf rekening houden dat je cpu-blok compatible is met je oude en je nieuwe socket.
Is WC dan een betaalbare oplossing?
Ligt eraan, wat is je budget? ;)

EDIT: misschien is het trouwens slimmer om in de toekomst dergelijke vragen hier te posten:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door pyro83 op 12-10-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Kamertemperatuur, en nog lager is te bereiken dmv de door jou genoemde Peltier/TEC.
Alleen kost je dat een goede waterkoelset & de pelt + materiaal (denk aan voeding, isolatie, etc...), maar dat is aan jou ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredmanders
  • Laatst online: 08-04 11:24
Bedankt voor de replies en de merger. Even dat ik het goed begrijp: Als ik die processor van 2.5/2.6 ga overklokken over de 3.0 grens. Dan kan ik een stabiel systeem wel vergeten met alleen de standaard fan, toch? Dan moet ik wel aankomen zetten met WC, niet? Als die overklok ook kan met iets goedkopers dan een heel WC systeem, dan zijn die voorstellen welkom... Want daarna ben ik eigenlijk gewoon op zoek. Iets dat mijn systeem koel genoeg kan houden om het over de 3.0 heen te helpen en te laten werken.
Stel dat ik toch naar WC toe moet, dan nog deze twee vragen:
1 Is het een goed idee om als doorvoerbuisjes doucheslang te gebruiken?
2 Om de kamertemperatuur te bereiken, kan ik dan niet een gedeelte van de WC door mijn ijskast te laten gaan (waar het rond het vriespunt is). Bijvoorbeeld het reservoir?

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

1. als je het gemonteerd krijgt prima.
2. behalve je ijskast over z'n toeren jagen zal het niet zo gek veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
fredmanders schreef op 12 oktober 2004 @ 19:03:
1 Is het een goed idee om als doorvoerbuisjes doucheslang te gebruiken?
Tsja, kan ik weinig over zeggen, is wel Die-Hard :P
2 Om de kamertemperatuur te bereiken, kan ik dan niet een gedeelte van de WC door mijn ijskast te laten gaan (waar het rond het vriespunt is). Bijvoorbeeld het reservoir?
Hehe dat kan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
fredmanders schreef op 12 oktober 2004 @ 19:03:
Bedankt voor de replies en de merger. Even dat ik het goed begrijp: Als ik die processor van 2.5/2.6 ga overklokken over de 3.0 grens. Dan kan ik een stabiel systeem wel vergeten met alleen de standaard fan, toch? Dan moet ik wel aankomen zetten met WC, niet? Als die overklok ook kan met iets goedkopers dan een heel WC systeem, dan zijn die voorstellen welkom... Want daarna ben ik eigenlijk gewoon op zoek. Iets dat mijn systeem koel genoeg kan houden om het over de 3.0 heen te helpen en te laten werken.
Ken je dit beestje al?

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_xp120.htm

Met de juiste 120mm fan erop kom je een heel eind! Ook stuk goedkoper dan een volledig high end waterkoel systeem >:)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
savale schreef op 12 oktober 2004 @ 09:29:
Ik heb een Athlon64 3200+ die ik behoorlijk wil overclocken. Nu lukt dit natuurlijk niet erg met een boxed cooler (zit wel al betere fan op). Want ik merk duidelijk dat de temperatuur mij flink tegenwerkt op dit moment. De idle temps zijn wel ok: 32 graden, maar stressed kom ik tot 65 graden als ik een beetje aan t overclocken ben.
Wat is in mijn geval beter: waterkoeling (bijv thermaltake big water) of hi end luchtkoeling?
Het gaat mij eigenlijk niet zo om het lawaai, omdat ik de overclock toch alleen gebruik om even tijdelijk wat leuke benches te doen.
Als het enkel maar om wat leuke benches te doen is, zou ik geen volledige waterkoeling installeren hoor. Je bent dan goedkoper uit zijn met een high-end luchtkoeler! Natuurlijk kan je met een goede waterkoeling wel verder overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik wou misschien een water koel set gaan bouwen en het leek mij goedkoper om zelf de koelblokjes te maken. Als het goed is kan ik vrees machines gebruiken. Mijn oom heeft verschillende vrees machines waaronder een 4 (dacht ik) assen computer gestuurde vrees machine.

Nu gebruikt mijn om Solidworks om te tekenen en vervolgens SolidCam om de instructies voor de machine te maken. Ik zelf heb dit programma niet en ik vroeg mij af of iemand misschien een tekening van koelblokjes heeft liggen (in Solidworks formaat)

Wie kan mij hier mee helpen?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Laagvliegerke schreef op 12 oktober 2004 @ 20:27:
[...]

Als het enkel maar om wat leuke benches te doen is, zou ik geen volledige waterkoeling installeren hoor. Je bent dan goedkoper uit zijn met een high-end luchtkoeler! Natuurlijk kan je met een goede waterkoeling wel verder overclocken :)
ja dat is echt een dik koelblok! Maar als je dat wilt kopen icm een papst fan bijvoorbeeld, dan heb je voor 10/20 euro meer een thermaltake big water... Dan is de vraag: wat gaat beter koelen? Wie het denkt te weten mag het zeggen B)

[ Voor 4% gewijzigd door savale op 12-10-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
savale schreef op 12 oktober 2004 @ 20:50:
[...]

ja dat is echt een dik koelblok! Maar als je dat wilt kopen icm een papst fan bijvoorbeeld, dan heb je voor 10/20 euro meer een thermaltake big water... Dan is de vraag: wat gaat beter koelen? Wie het denkt te weten mag het zeggen B)
Je hebt het waarschijnlijk over die Thermalright die aramdin aanhaalde?
Idd, high-end luchtkoeling is niet goekoop. Maar met dat thermaltake-blokje alleen ben je ook niks. Dan moet je nog een pomp, radiator, fans, slangen en eventueel reservoir kopen. En dan denk je "ah, ik ben toch bezig, dan koop ik meteen ook maar een blokje voor mijn chipset en videokaart" en ben je dus veel duurder uit dan luchtkoeling.
Maar zoals ik al zei, een degelijke waterkoeling zal jouw cpu beter afkoelen. Het is gewoon een keuze die je zelf moet maken.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.