[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.584 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Laagvliegerke schreef op 26 september 2004 @ 21:27:
[...]

Ik wou echt alles in mijn case en ik wou geen grotere toren dan het standaard ATX-kastje. Maar het is onoverzichtelijk en kabels wegwerken is ook niet zo gemakkelijk. Mocht ik ooit upgraden, ga ik mijn radiator waarschijnlijk ook buiten de case plaatsen. De radiator komt net niet tegen de voeding en mijn DVD-drive zit er ongeveer twee cm onder :)
jah, daar ben ik het met je eens...

mijn blokje wordt nu uitgefreesd (gratis :)) en nu ga ik opzoek naar een ATX kastje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 16:24

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb net gisteren een mooi kachelradiateurtje van een Peugeot 205 opgehaalt, maar nu is deze van Alu. Voor de prijs kon ik het risico op een koperen niet laten liggen, maar helaas verkeerd gegokt.

Ik heb nu nog geen waterblokken etc. maar die wil ik zelf maken... Kan ik zonder problemen een waterblok uit Alu maken? Ik kan daar wel aankomen, en bewerken is zelfs nog makkelijker dan koper.

Het is maar een AMD1200 die vanwege stilte op WC mag gaan draaien. Misschien komt er later nog een GPU-blokje bij, maar in eerste instantie niet.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24
als je creatief bent en je hebt een goed alu blokje en wat tools kan je daar wel een simpel *stilte* wc systeempje van bouwen :)
(tip voor volgende keer: zoek een civic heatercore van een paar jaar oud, '90 ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 16:24

cdoens

Peugeot-gek

Tsja, maar ik liep nou eenmaal tegen dat 205 radje aan. Hij is mooi net zo groot als 2 120 mm fans... Is nog wel weg te bouwen in mijn kleine ATXkastje... Het is ook een budget project, dus ik heb voorlopig al genoeg uitgegeven (5 euro) :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ff 1 ding vooraf....ik ben totaly n00b op WC gebied.

ik ben aan het kijken voor een rad die ik in mn kast kan monteren. nou kwam ik uit op de black ice micro 2. ik zou die dan achterin mn kast monteren. is het mogelijk om aan de achterkant van het rad ook 2 80mm fans te monteren???? 4 fans in totaal dus.

ik zag een post van St!ng. ik denk dat hij hetzelfde wilde proberen maar dat weet ik niet zeker :P
St!nG schreef op 19 september 2004 @ 10:52:
hallo allemaal.
ik wilde mijn radiator Black ice micro 2 op een gekke manier op me kast monteren.
Maar aan de ene kant van het rad zit er meer ruime voor schroefjes dan de andere en ik heb me verkeken dus dat schroefje erin geramt.
Nu zit er dus een gat van een schroefje , dit heb ik tijdelijk gedicht met een sok en op het gaatje en dan een schroef erin :)
botomline, kan ik op de black ice micro 2 4 fans in totaal monteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:43

EaS

Ik heb wat vragen over de Alphacool AP900.

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//mid/13105_1.jpg

De gegevens van de fabrikant zijn:

Pumpenleistung: 900 l/h
Förderhöhe: 1,25 m
Anschlussdaten: 12 Volt, Gleichstrom (DC), auch regelbar von 6-12Volt.
Lautstärke: ca. 22dBA (vergleichbar Eheim 1046)

Op sommige sites staat zelfs een opvoerhoogte van 2.5 meter.

Maar als ik dan een wat uitgebreidere review lees dan komen er heel andere getallen te voorschijn.
Ter vergelijk: de data voor bijvoorbeeld de eheim pompen in onderstaande grafiek, kloppen wel met de gegevens van de fabrikant. Dus lijken me de testresultaten wel te kloppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/floke/tests/pumpen/hohe.jpg

Als je dit zo ziet wat moet je dan verwachten van deze pomp? Hoe is de doorstroming etc. Als je de gegevens van de fabrikant moet geloven kan de AP900 het allemaal prima aan. Is er iemand die wat ervaringen kan delen wat betreft deze pomp?

Verder is deze pomp te leveren met een spanningsmodule:

Afbeeldingslocatie: http://www.bunteseiten.com/watercoolplanet/Pumpen/Alphacool%20Spannungsmodul%2012-24V%20AP/Alphacool%20Spannungsmodul%2012-24V%20AP.jpg

Deze kan 12,15,18,21 en 24 Volt aanleveren. Zoals te zien is, nemen de prestaties dan behoorlijk toe:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/floke/tests/pumpen/9001.jpg

Waarom zo'n module er apart bij kopen als een ATX voeding dit ook kan leveren?
17 Volt = +5 - (-12)
of
15.3 Volt = +3.3 - (-12)

Maar kan de voeding genoeg vermogen leveren voor zo'n pompje? Heeft iemand daar ervaringen mee?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Nou.... ik heb waarschijnlijk net mijn X800XT gesloopt ;( Is water overheen gekomen... Ging niet helemaal goed met legen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 19:39

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 53576 schreef op 27 september 2004 @ 23:05:
Nou.... ik heb waarschijnlijk net mijn X800XT gesloopt ;( Is water overheen gekomen... Ging niet helemaal goed met legen |:(
je pc stond uit neem ik aan? Dan gewook kaart eruit nemen, en goed laten drogen. Dikke kans dat ie het dan gewoon nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:23
altijd eerst goed laten drogen idd. anders is het echt klaar. en legen moet je eigenlijk altijd doen, lager dan alle apparatuur staan. dus je laagste punt gebruiken

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pc stond uiteraard uit tijdens het legen :)
Dus de kans is groot dat ik lucky ben? Ik laat hem sowieso eerst deze nacht drogen en dan morgen nog ff met de fohn erover heen en dan weer in mn nieuwe mobo.. laten we het hopen anders ga ik zwaar flippen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
beetje deppen met een stofvrije doek - NIET WRIJVEN :) - en dan morgen kijken of je niet iets van aanslag erop hebt anders dat er voorzichting af krabben zonder enige beschadiging op de printplaat achter te laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Anoniem: 53576 schreef op 28 september 2004 @ 00:01:
Pc stond uiteraard uit tijdens het legen :)
Dus de kans is groot dat ik lucky ben? Ik laat hem sowieso eerst deze nacht drogen en dan morgen nog ff met de fohn erover heen en dan weer in mn nieuwe mobo.. laten we het hopen anders ga ik zwaar flippen :(
Zou met de fohn wel oppassen dat je 'm op de koudste stand zet. Anders ga je je chippies, die je altijd wil koelen, te heet maken. Laat 'm desnoods 2 dagen drogen. Grote kans dat je kaart weer ontwaakt uit z'n coma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Tijs_a schreef op 26 september 2004 @ 10:16:
Soda inkoken helpt volgens mijn ook. Ik denk dat zoutzuur ook het beste is, maar volgens mij kan daar toch niet iedereen zomaar aan komen.
Gooi alsjeblieft geen zoutzuur in je rad. Daarvan gaat hij lekken. Het zoutzuur vreet de lasnaden aan en je bent nog verder van huis. Koken met schoonmaakazijn helpt goed en daarna goed spoelen. Herhaal het proces desnoods nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik zit al geruime tijd deze topic's te volgen omdat ik eind dit jaar begin volgend jaar een nieuwe pc wil gaan bouwen met waterkoeling
Op dit moment werk ik met extreme fans en koelblokken en nu wil ik wel eens een stapje hoger gaan maar er zijn wat vragen die mensen hier kunnen beantwoorden

mijn bedoeling is dat ik tzt een amd FX ga kopen ik wacht even op de dual pci-e borden omdat ik ook een sli videokaartsetup in elkaar wil sleutelen
als ik op sites kom en ik lees bijvoorbeeld dat eheim pompen een doorvoersnelheid hebben tussen de 600 en 1200 liter per uur wil ik wel eens het volgende weten:
Meer doorvoersnelheid resulteert dat ook in een betere koeling?
Aan wat voor pomp en radiator moet ik denken als ik een cpu,dual videokaart setup en bridge wil koelen?

Wat is het verschil tussen de waterchiller en normale waterkoeling en is waterkoeling tzt ook om te bouwen tot een waterchiller met de zelfde componenten?

Waar moet ik rekening mee houden als ik een kast koop om alles netjes in te kunnen bouwen.
Nu gebruik ik een antec miditower heeft deze genoeg ruimte om dit bijvoorbeeld in te bouwen zonder dat alles op elkaar gepropt zit?

Ik vind het namenlijk nogal fijn wanneer ik iets moet vervangen dat ik niet meteen hele bergen schroeven los moet draaien zoals bij low budget kasten

Trekt de waterkoeling zijn stroom van de voeding af of extern?

Ik zeg er wel bij dat ik niet bezuinig op onderdelen omdat wanneer ik iets ga bouwen het meteen ook goed moet zijn.
Iedere 2 a 3 jaar bouw ik gewoon een compleet nieuw highend systeem voornamenlijk om te gamen in de hoogste resoluties met full detail.

dit is zo een beetje wat ik van plan ben aangezien er ook casemodding bij komt kijken zal ik tzt bij het in elkaar sleutelen een appart topic openen en dan hoop ik de eerste benches te kunnen tonen :)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Een sli setup met watercooling gaat denk niet passen?

Word vet systeem! _/-\o_

Ga een kijken naar een swiftech pomp de 650 want opvoerhoogte is ook belangrijk zeker als je meerdere dingen gaat koelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 28-09-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

en wat betreft het koelvermogen van de radiators? is een dual radiator (hooghte van 2 fans) voldoende of moet ik aan iets anders gaan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 99584 schreef op 28 september 2004 @ 11:13:
Een sli setup met watercooling gaat denk niet passen?

Word vet systeem! _/-\o_

Ga een kijken naar een swiftech pomp de 650 want opvoerhoogte is ook belangrijk zeker als je meerdere dingen gaat koelen.
zou wel kunnen met 2 dunne vga blokken :) niet dikker dan 1cm..!

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

mydogisgone schreef op 28 september 2004 @ 11:20:
[...]

zou wel kunnen met 2 dunne vga blokken :) niet dikker dan 1cm..!
Heb wel mooie VGA sets gezien alleen wil ik dan wel de aansluitingen naar de buitenkant hebben ipv recht naar beneden.

Voor de wat oudere kaarten zijn ze er wel alleen is het nu wachten op de nieuwere modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122380

Ik wil ook zon waterchiller maken maar ik weet niet wat en waar ik een geschikte koelkast vandaan kan halen.

Je hebt bij de blokker of andere winkels toch wel eens van die hele kleine koelkastjes... Voeldoet dat om mijn water ook maar 10 graden naar benden te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 21:21
Anoniem: 53576 schreef op 27 september 2004 @ 23:05:
Niet zo erg, denk ik. Dit weekend is er van mij 2 liter water in mijn PC gelopen terwijl de PC aan stond. :D Ik had een klein emmertje gebruikt als voorlopig reservoir en dat bovenop mijn case gezet. Maar per ongeluk heb ik het omgegooid en stroomde bijna al het water naar binnen via de twee ventilatoropeningen van mijn radiator. Mijn videokaart kreeg ook rare kuren maar ik heb onmiddellijk de spanning uitgeschakeld Even geschrokken maar alles werkt nog :) Ik heb een klein elektrisch vuurtje naast mijn PC geplaatst en samen met een haardroger alles drooggeblazen.
En aangezien die PC uit stond, zal die videokaart het heel zeker overleven! Er is totaal geen reden tot paniek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:35

makje

Professioneel prutser

Laagvliegerke schreef op 28 september 2004 @ 12:51:
[...]

Niet zo erg, denk ik. Dit weekend is er van mij 2 liter water in mijn PC gelopen terwijl de PC aan stond. :D Ik had een klein emmertje gebruikt als voorlopig reservoir en dat bovenop mijn case gezet. Maar per ongeluk heb ik het omgegooid en stroomde bijna al het water naar binnen via de twee ventilatoropeningen van mijn radiator. Mijn videokaart kreeg ook rare kuren maar ik heb onmiddellijk de spanning uitgeschakeld Even geschrokken maar alles werkt nog :) Ik heb een klein elektrisch vuurtje naast mijn PC geplaatst en samen met een haardroger alles drooggeblazen.
En aangezien die PC uit stond, zal die videokaart het heel zeker overleven! Er is totaal geen reden tot paniek. :)
Waar jij op moet letten is oxidatie van de koperbanen op je onderdelen welke in contact zijn gekomen met het water. Dit hoeft niet direct op te treden, of i.i.g. niet zichtbaar. Is het proces eenmaal ingezet dan wordt het steeds groter. Zie je dus iets wit/groenigs op je koperbanen, probeer het er dan zoveel mogelijk af te krabben.)

Bij mij heb ik eens een Sound Blaster Live 5.1 moeten weggooien doordat het videokaartblokje erboven een beetje lekte bij 1 v.d. aansluitingen :X Had het pas door toen mijn systeem steeds opnieuw herstartte. Toen de kaart goed schoon en droog gemaakt en hij heeft het daarna nog wekenlang gedaan, totdat het systeem weer spontaan begon te herstarten. Toen pas zag ik de oxiatie op een paar puntjes, andere geluidskaart lostte het probleem op...

Als de apparatuur uit stond dan zou er geen probleem mogen zijn. Koper + water is geen probleem, koper + water + stroom = oxidatie = probleem

[ Voor 22% gewijzigd door makje op 28-09-2004 13:06 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Laagvliegerke schreef op 28 september 2004 @ 12:51:
[...]

Ik zal het nog sterker vertellen.
Een vriend van me heeft ooit een pentium 1 uit de plaatselijke rivier gevist.
Een maand in de schuur gelegt. En jaar hoor hij doet nu al weer een jaartje dienst als server 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie berichten, had niet echt de behoefte om een kaart van 470 euroos weg te mikken... |:(
Er is op zich ook niet zo heel veel overheen gekomen hoor, paar flinke druppels en een heel dun straaltje 1 seconde.. gelijk droog gemaakt ook dus ik denk dat het wel goedkomt. We zullen vanavond zien en anders heb ik nog een X800PRO liggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Meer doorvoersnelheid resulteert dat ook in een betere koeling?
Meer doorvoersnelheid is belangrijk voor blokjes die gebaseerd zijn op de werking van waterturbulentie. Denk aan de grote voorbeelden;

Little River Cascade,
Little River/D-tek WhiteWater
DangerDen RBX
DangerDen TDX
Etc.

Aan wat voor pomp en radiator moet ik denken als ik een cpu,dual videokaart setup en bridge wil koelen?
Pomp: Eheim 1250, Hydor L30, Swiftech MCP600/MCP650, Iwaki ;)
Rad: (Dual) Heatercore, BlackIce Dual Extreme, Evo240 of 360

Wat is het verschil tussen de waterchiller en normale waterkoeling en is waterkoeling tzt ook om te bouwen tot een waterchiller met de zelfde componenten?
Gebruik google of GoT search :)

Waar moet ik rekening mee houden als ik een kast koop om alles netjes in te kunnen bouwen?
Ruimte, veel ruimte, vooral met een dual rad setup…Ik heb zelf nu al ruimteproblemen met een Chieftec Dragon BigTower, en dan heb ik nog een single rad setup.

Trekt de waterkoeling zijn stroom van de voeding af of extern?
Hangt van de pomp af, de Eheim 1250 & Hydor L30 tappen stroom af van het lichtnet, terwijl de Swiftech pompen 12v DC pompen zijn.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Met deze uitleg kan ik iets mee dus als ik het goed begrijp

1. Een Eheimpomp is de beste keuze wil ik mijn voeding ontlasten.
2. Een dual rad voor voldoende koeling.
3. merk koelblokken voor de beste prestaties qua koeling.

ga zo eens even kijken wat zon grapje kan kosten voor mij.

in principe zou ik ook kunnen gaan voor de oplossing van ediejo
[rml][ CIP] Lian Li[/rml]

een mooie computerkast en het waterkoeling gedeelte in een losse kast bouwen.

[ Voor 67% gewijzigd door Edwin van Cleef op 28-09-2004 17:04 . Reden: drukte perongeluk op verstuur bericht terwijl dat bekijk bericht moest zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67320

beetje overdreven misschien zoals je het nu stelt.

Zo'n pomp gebruikt nauwelijks stroom dus het is niet zo belangrijk waar deze zijn stroom vandaan haalt. Een goede dual rad met regelbare fans is zeker voldoende voor 4 componenten. Je temperaturen zullen misschien niet dik onder de 40 graden komen maar dat is niet zo'n punt. Ik heb geen idee hoeveel watt een FX verstookt.

Omdat je 4 componenten heb zou ik misschien niet voor zo'n high flow geval(RBX, Whitewater enz) gaan. Teveel weerstand in de rest van de keten en dat belemmert het blok.

Kast idd...ruimte en nog meer daarvan. Ondanks de Wc zul je toch een paar casefans moeten hebben om de rest op temperatuur te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120861

In de vakantie heb ik een waterkoeling willen plaatsen om mijn pc stiller te maken, maar ik ben nu van werk verandert en heb nu een laptop ter beschikking gekregen. Ik kan dus niets meer doen met mijn aangekocht onderdelen omdat ik mijn pc heb weggedaan.
Waar kan ik deze onderdelen het beste verkopen?

Ik heb een:

MCP650 12 VDC Pump -> swiftech
http://www.swiftnets.com/products/mcp650.asp

Radiator type 676: 1/2" fittings -> swiftech
http://www.swiftnets.com/products/H20-22501-0.asp (staat hij tussen met uitleg)

WaterChill Chipset Cooler
http://www.waterchill.com...ontentSection=2&menuID=-1

Het mag België en Nederland zijn, kan ik beide landen het met de post laten bezorgen.

Weet dat het hier niet echt op zijn plaats staat, maar vindt gewoon geen site waar deze dingen te koop kunnen aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Schoonmaken van je blokjes/systeem

Misschien ook wel wat voor de startpost?

http://www.ocmodshop.com/default.aspx?a=206

Zo langzamerhand moet ook ik eens goed mijn systeem gaan reinigen (na <2 jaar "puur" demi).

Mogelijkheden blokjes:
-Azijn (verdund! 10% werkt goed naar mijn ervaring) uurtje laten weken, aanslag zo weg met een tandenborstel.
-Ketchup, jawel (vanwege azijn die erin zit)

Let op: schoonspoelen doe je dus NIET met kraanwater, maar met demiwater. Anders kun je een paar weken later alsnog weer alles gaan schoonmaken.

Verder gebruik ik ook altijd weer nieuwe stukken slang. Dit omdat die moeilijk schoon zijn te maken IMHO, en niet zo duur zijn. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Edwin van Cleef schreef op 28 september 2004 @ 16:59:
[...]

Met deze uitleg kan ik iets mee dus als ik het goed begrijp

1. Een Eheimpomp is de beste keuze wil ik mijn voeding ontlasten.
2. Een dual rad voor voldoende koeling.
3. merk koelblokken voor de beste prestaties qua koeling.

ga zo eens even kijken wat zon grapje kan kosten voor mij.

in principe zou ik ook kunnen gaan voor de oplossing van ediejo
[rml][ CIP] Lian Li[/rml]

een mooie computerkast en het waterkoeling gedeelte in een losse kast bouwen.
Ik wil over een tijdje ook beginnen aan water koeling. En ik ga denk ik voor de hydor L30 ipv een eheim. Omdat de hydor een stuk kleiner en goedkoper is. Ik koop de omgbouwde versie van astek, die heeft push in kopplingen en kost maar 34 euro bij www.atro.nl

Ik heb ook last van ruimte gebrek (midi tower) en daarom ga ik de rad boven op de case maken. www.aqua-computer.de heeft daar hele mooie standaartjes voor om met hun radiators te gebruiken. Mischien iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 23:00
Mij leek een koolance kast ook wel cool. Maar weet iemand een nederlandse webshop waar men een socket 775 cpu koelblok verkopen?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

pimpeters schreef op 28 september 2004 @ 22:02:
[...]

Ik wil over een tijdje ook beginnen aan water koeling. En ik ga denk ik voor de hydor L30 ipv een eheim. Omdat de hydor een stuk kleiner en goedkoper is. Ik koop de omgbouwde versie van astek, die heeft push in kopplingen en kost maar 34 euro bij www.atro.nl

Ik heb ook last van ruimte gebrek (midi tower) en daarom ga ik de rad boven op de case maken. www.aqua-computer.de heeft daar hele mooie standaartjes voor om met hun radiators te gebruiken. Mischien iets voor jou?
idd heb er net even zitten kijken aangezien ik nog wel eens in duitsland kom zal ik eens gaan kijken waar dat plaatsje ligt om er te gaan shoppen :)
Dat spul van asetek lees ik heel veel goede verhalen over en op www.vapochil.com staat ook een kast die mijn intresse heeft gewekt:
http://www.vapochill.com/...ontentSection=2&menuID=-1
ze schijnen vrij aan de prijs te zijn iets van rond de 800 euro of zo dat is ook een behoorlijke smak geld maar dan heb je ook wat.

Met het bijbehorende waterchillpakket voor je vga en bridgechip zal je een behoorlijk eind kunnen ocen denk ik.
Al moet ik zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de resultaten die ze daar hebben behaald in de test.

Het is natuurlijk een flinke investering maar zon kast kan diverse computergeneraties mee en als je dan ziet wat een anteckast kost met goede voeding ben je net zoveel kwijt als je iedere 2 jaar net als ik een compleet nieuwe set bouwt.

Verder zag ik op je link http://www.aqua-computer.de/ de vgakoeler staan die ik zocht met aansluitingen naar de buitenkant.
Ik moet echt zien hoe dat alles in elkaar steekt omdat ik van plan ben een pc te gaan bouwen met 2 videokaarten (sli) dat is 1 van de redenen dat ik nog wacht.
Tijs_a schreef op 28 september 2004 @ 22:13:
Mij leek een koolance kast ook wel cool. Maar weet iemand een nederlandse webshop waar men een socket 775 cpu koelblok verkopen?
moet je eens kijken op http://www.aqua-computer.de/ daar staan ze er tussen dan heb je in ieder geval een merk en het type
zou je later kunnen zoeken op de pricewatch en google of ze ook in nederland verkocht worden.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:47
Ik hebal een tijdje mijn set binnen (dangerden maze4 gpu+chipset, dangerden rbx, blackice extreme en mcp600 swiftech pomp)

maar ik vind mijn swiftech pomp enorm veel lawaai maken. Het is echt een gezoem (is ook deels resonantie maar niet alles) Hoort dit nou eigenlijk? afgezien van het gezoem (wat echt veel meer is dan 32 db zoals ze op de site van swiftech zeiden) is alles wel erg relaxed (temps van 37~40 stressed 47).

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Dat zoemen is normaal. Het pompje doet 3000rpm. Een fan op 3000 rpm maakt een soortgelijk geluid. Heb er hier ook last van. By the way: die temps kunnen best aardig zijn, maar hoe ziet de rest er uit? Heb hier nl. dezelfde set draaien maar heb iets hogere temps: 42 idle/48 stressed met een XP-M2500+@2500MHz@1,775V. Mijn gevoel zegt dat die temps lager moeten kunnen.

• justice strike
amd64 3000+
radeon 9800

maar dit gezoem is extreem luidt en niet te vergelijken met een fan! ik ga kijken of ik het op kan nemen maar dat moet morgen dan gebeuren

p.s. ik heb alles in een antec p160 kunnen proppen zonder mods (enkel 2 gaatjes voor de pomp en een voor het reservoir boren) echt een aanrader.

[ Voor 31% gewijzigd door justice strike op 29-09-2004 02:51 ]

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:43

EaS

justice_strike schreef op 29 september 2004 @ 02:50:
amd64 3000+
radeon 9800

maar dit gezoem is extreem luidt en niet te vergelijken met een fan! ik ga kijken of ik het op kan nemen maar dat moet morgen dan gebeuren

p.s. ik heb alles in een antec p160 kunnen proppen zonder mods (enkel 2 gaatjes voor de pomp en een voor het reservoir boren) echt een aanrader.
Vergelijkbaar met het volgende ??

http://www.moddershq.net/siteMedia/reviews/pump/26.avi

Nou, mn videokaartje heeft al dat demiwater overleefd ;) Lucky me :)
Met mn nieuwe mobo (MSI NEO2) loopt ie wel warmer, eerst met de Abit AV8 was ie 28 idle en nu 30 idle.
O well, koud zat :Y)

• Tpn
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

net als vele onder jullie zit ik nu nog steeds in het schemer gebiedje van to cool or not to cool ;).

punten waar ik nog angstig voor ben,

hoe zit het met condensatie, wat als ik mijn pc vervoer naar (lan/vriend) kans op lekkage´s?

verder moet het voor mij niet te moeilijk worden gemaakt ik ben wel technisch maar heb niet het technisch vernuft om alles zelf te maken.

in alle sets die er zijn zie ik echt de bomen het bos niet meer.
van mij mag het ook best wat kosten. geld maakt me niet uit. kwaliteit des te meer.

vraag 1) wat is de meest complete set om cpu/chipset/vidkaart te koelen? en wat heb ik daar eigenlijk allemaal voor nodig?

vraag 2) ik heb een amd 64 3200 wanneer ik de fsb hierbij ook maar met 1 verander of naar beneden of naar boven krijg ik al gelijk artifacts in mijn bios. :?
kan dit liggen aan koeling? lijkt me niet maar :/ ben nog niet bekend met het overklokken, maar omdan het zekere voor het onzekere te nemen wil ik zowiezo mijn koeling goed hebben.

vraag 2 is mij nog het meest onduidelijk, waar kan het aanliggen dat wanneer ik de fsb maar met een stapje van 1 opschroef dat ik al artifacts krijg?

• justice strike
ik heb deze pomp http://www.swiftnets.com/...P600installationguide.pdf
maar inderdaad wel een soort gezoem als dat maar lager ietsjes lager met een iets hoger volume. Enorm irritant

kan je de pomp overigens reguleren (voltage veranderen?)

[ Voor 14% gewijzigd door justice strike op 29-09-2004 10:10 ]

Op vraag 1 kan ik je wel een antwoord geven:
Ga naar een leuke webshop (je welbekend, welke ik bedoel neem ik aan) en zoek zelf je onderdelen uit. En als geld je niet uit maakt kan je een hele dikke setup kopen :Y)
Dat is imho veel beter dan een setje te kopen.

• Tpn
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

bedankt voor je reactie, maar ik weet eigenlijk nog niet welke webshop je bedoeld.
en wat bedoel je precies met een dikke setup?

zoals ik al zei heb ik me er wel mee bezig gehouden, maar nog niet 100% in verdiept

Tpn schreef op 29 september 2004 @ 10:09:
bedankt voor je reactie, maar ik weet eigenlijk nog niet welke webshop je bedoeld.
en wat bedoel je precies met een dikke setup?

zoals ik al zei heb ik me er wel mee bezig gehouden, maar nog niet 100% in verdiept
Ik doelde op Tweakstore, bij de meeste GoT`ers welbekend.
Hier kan je alles kopen wat je wilt, leuk RBX blok, goede pomp en rad.
Ik heb ook al mijn spul hiervandaan en ik ben er dik tevreden over.
Heb de Dangerden RBX A64, dangerden Radeon blok, Dangerden heatercore en een bayreservoir en nog wat spul. Je kan in dit topic denk ik heel veel info vinden over waterblokken en dergelijke. Als je er niet uit komt post je het maar, ben zelf ook nog niet zo lang op wc, maar heb hier veel info kunnen vinden.

• aramdin
Anoniem: 44203 schreef op 29 september 2004 @ 02:08:
Dat zoemen is normaal. Het pompje doet 3000rpm. Een fan op 3000 rpm maakt een soortgelijk geluid. Heb er hier ook last van. By the way: die temps kunnen best aardig zijn, maar hoe ziet de rest er uit? Heb hier nl. dezelfde set draaien maar heb iets hogere temps: 42 idle/48 stressed met een XP-M2500+@2500MHz@1,775V. Mijn gevoel zegt dat die temps lager moeten kunnen.
Ik heb dan weer bijna dezelfde set als jou & loop ook op lagere temps...

Temps at the moment (best koud in mn kamer ;) ): idle 36 / stressed 38 a 39

XP-M 2600+ @ 2535mHz @ 1.7v
D-tek WW
D-tek Heatercore, dual fan + shroud
DangerDen Maze 4 GPU + Chipset
Swiftech MCP600

Alles intern ingebouwd in een Chieftec Dragon Big Tower

Instagram / YouTube

• justice strike
Anoniem: 53576 schreef op 29 september 2004 @ 10:15:
[...]

Ik doelde op Tweakstore, bij de meeste GoT`ers welbekend.
Hier kan je alles kopen wat je wilt, leuk RBX blok, goede pomp en rad.
Ik heb ook al mijn spul hiervandaan en ik ben er dik tevreden over.
Heb de Dangerden RBX A64, dangerden Radeon blok, Dangerden heatercore en een bayreservoir en nog wat spul. Je kan in dit topic denk ik heel veel info vinden over waterblokken en dergelijke. Als je er niet uit komt post je het maar, ben zelf ook nog niet zo lang op wc, maar heb hier veel info kunnen vinden.
mja k zou kijken bij de shopsurvey voordat je koopt. De meningen verschillen over die winkel. Kijk niet vreemd op als je 2 maanden op een product moet wachten. Het is erg kut, maar om het goed te praten, de eigenaar moet op de producten wachten, dus het is niet express.

je kan natuurlijk ook direct bij dangerden bestellen.

BTW hoort mijn pomp nou zoveel lawaai te maken of mankeert er wat aan
(zie vorige post) en kan ik mijn pomp variabel regelen (remember mcp600 niet mcp650)

Ja, da's normaal. Mijne maakt ook het meeste lawaai van alle componenten. Ben toch bang dat de aanduiding van het aantal dB's wel klopt. Heb hier een 120mm Enermax die volgens specs iets meer lawaai maakt. In de praktijk maakt ie ook iets meer lawaai dan de pomp, maar op 7V is het omgekeerd.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52
Ik wil nu ook waterkoeling gaan bouwen, en wil beginnen met alleen cpu.

Ik ga een tweedehands CPU blokje kopen (Innovatek X-FLOW), radiator van de sloop en de hydor l20 denk ik.

Ik wil m'n cpu toch een eindje opvoeren, en ik vroeg me af, of dit wel een goede keuze is.

_@/'

• Vandread
BMRS schreef op 29 september 2004 @ 11:54:
Ik wil nu ook waterkoeling gaan bouwen, en wil beginnen met alleen cpu.

Ik ga een tweedehands CPU blokje kopen (Innovatek X-FLOW), radiator van de sloop en de hydor l20 denk ik.

Ik wil m'n cpu toch een eindje opvoeren, en ik vroeg me af, of dit wel een goede keuze is.
Als je je cpu wilt opvoeren zou ik eerst es een degelijk overclock mainboard kopen, want en kt400 is nou niet echt denderend.....

reviewtje over de x-flow
http://www.overclockers.com/articles915/
hij is minder geschikt om samen met NB & vga blokjes te gebruiken

misschien kan je hier nog een leuk bodje op doen
http://www.tweakers.net/aanbod/product/86375/a (aangezien de rad lekt denk ik dat je vrij laag kan zitten ;))

• Steephh
Vandread schreef op 29 september 2004 @ 12:06:
[...]

Als je je cpu wilt opvoeren zou ik eerst es een degelijk overclock mainboard kopen, want en kt400 is nou niet echt denderend.....

je hebt gelijk, want als ik hier kijk zie er nergens een kt400 bij staan. ik ga er nu nog niet meteen een kopen, maar misschien is dit weleen goed mobo om een keertje te kopen.

reviewtje over de x-flow
http://www.overclockers.com/articles915/
hij is minder geschikt om samen met NB & vga blokjes te gebruiken

tja, ik wil de rest nog niet waterkoelen, eerst maar eens alleen de cpu. voor mijn sapphire ati radeon 9800 heb ik nu een vga silencer, die zal denk ik al heel wat beter koelen dan een standaard koelertje wat er eerst op zat. en de northbridge, zou die nou echt warm worden?

misschien kan je hier nog een leuk bodje op doen
http://www.tweakers.net/aanbod/product/86375/a (aangezien de rad lekt denk ik dat je vrij laag kan zitten ;))

ik wil nu alleen nog maar cpu koelen, en ook al is dit een mooi setje, ik wil toch zelf alles erin bouwen, en liever niks standaards kopen
EDIT:

Wat ik nu zie is dat de ABIT NF7-S2 niet veel scheelt met de ABIT NF7-S2G.

Wat alleen dan jammer is is dat ik op de beurs in Eindhoven net een kast heb gekocht, waar die ASUS A7V8X die ik nu heb mooi inpast, daar zit namelijk ook op het mobo connectors op voor frontaudio en zo, daar heb ik dan niets meer aan als ik zo'n abitje koop. Als ik niet ver genoeg kom, dan kan ik natuurlijk altijd nog een ander mobo kopen, maar ik denk dat dat nou nog niet echt nodig is. Het is niet de bedoeling dat ik straks bij overclockers.com bovenaan in het lijstje kom te staan.

Verder lijkt het wel of ze niet echt allemaal extreme cooling hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Steephh op 29-09-2004 12:57 ]

_@/'

• Vandread
Op veel mainboards zitten frontconnectors voor audio en usb enzo
NF7-S2G = brakheid voor overclocken
Zoek een 2e hands NF7S waar nog wat garantie op zit ofzo want die nieuwe lichting abit nf7 is echt zoooo slecht in oc'en
Of een Dfi NF2 infinity....

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 29-09-2004 13:05 ]

• Steephh
Vandread schreef op 29 september 2004 @ 13:04:
Op veel mainboards zitten frontconnectors voor audio en usb enzo
NF7-S2G = brakheid voor overclocken
Zoek een 2e hands NF7S waar nog wat garantie op zit ofzo want die nieuwe lichting abit nf7 is echt zoooo slecht in oc'en
Of een Dfi NF2 infinity....
Op de NF7S zit volgens mij geen raid. Daar gaat dan mijn raid config.

Ja, dit is wel een mooie volgens mij.

_@/'

• Vandread
BMRS schreef op 29 september 2004 @ 13:22:
[...]
Op de NF7S zit volgens mij geen raid. Daar gaat dan mijn raid config.

Ja, dit is wel een mooie volgens mij.
Is een hele mooie ;) momenteel een van de meest "geliefde" oc-planken voor axp
Let wel dat je Raid niet zomaar kan overzetten naar ieder ander mainboard kan doen. Omdat de chips anders zijn. Maar om niet te veel oftopic te gaan adviseer ik je in het hdd/io etc forum te kijken daarover etc...

Anoniem: 124591

Heeft er iemand bouwtekeningn van een simpel AMD 64 waterblokje en een TI 4200?? Dus met maten als het even kan? :9~ :9~ 8)7

• justice strike
heb net even mijn pomp geprobeert op 5v (en 7v?) maar hij draait niet, nu weet ik niet zeker of hij een opstart voltage heeft of dat hij gewoon niet werkt op 5 of 7v. Daarbij heb je ook switching rheobussen (dus die aan en uit schakelen op 12 volt) zouden deze werken op de pomp? want het zou wel aanzienlijk schelen in de geluidsproductie.

Ik had werkelijk niet verwacht dat de computer meer lawaai zou maken dan met een zalman fan en een gewone vga koeler (ati stock koeler die ontzettend veel lawaai maakt.)

• Steephh
Vandread schreef op 29 september 2004 @ 13:36:
[...]

Is een hele mooie ;) momenteel een van de meest "geliefde" oc-planken voor axp
Let wel dat je Raid niet zomaar kan overzetten naar ieder ander mainboard kan doen. Omdat de chips anders zijn. Maar om niet te veel oftopic te gaan adviseer ik je in het hdd/io etc forum te kijken daarover etc...
Ach, dan ga ik denk ik toch eerst Win XP opnieuw installen. Maar als ik genoeg geld voor dat mobo heb, dan zal ik wel eens kijken. Eerst maar eens waterkoeling aanschaffen. Zou een Hydor L20 goed zat zijn voor alleen een CPU blokje?

_@/'

justice_strike schreef op 29 september 2004 @ 14:20:
heb net even mijn pomp geprobeert op 5v (en 7v?) maar hij draait niet, nu weet ik niet zeker of hij een opstart voltage heeft of dat hij gewoon niet werkt op 5 of 7v. Daarbij heb je ook switching rheobussen (dus die aan en uit schakelen op 12 volt) zouden deze werken op de pomp? want het zou wel aanzienlijk schelen in de geluidsproductie.

Ik had werkelijk niet verwacht dat de computer meer lawaai zou maken dan met een zalman fan en een gewone vga koeler (ati stock koeler die ontzettend veel lawaai maakt.)
De 600 heeft in de specs staan dat ie 12V nodig heeft. Mogelijk start ie alleen op op 12V en is ie daarna terug te draaien. Ben wel benieuwd of je het voor elkaar krijgt. En wat de resultaten en temps zijn.
De 650 is wel regelbaar vanaf 6V, dus dat zou geen probleem mogen zijn. De 650 verstookt echter fors meer vermogen en ik ben bang dat een rheobus daar niet zo blij mee is.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
ik had mn pompje aan laten staan toen mijn pc uistond.
Opzicht niet erg maar ik d8 ik voel ff in het water, was dat toch best warm?
mijn pompje stoot 6 watt uit (sicce micra)
kan dat kloppen (ik ga toch ander pompje proberen)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Epsilon

Moet niet zo'n probleem zijn. Ik laat mijn pomp ook draaien als de boel uitstaat :). De warmte kan echt wel weg door straling. Het zal misschien wel wat warmer zijn dan dat jeje pomp uitzet, maar een probleem is het niet.

Als je je computer aanzet (dus ook de fans op je rad) stabiliseert de temp zich weer rond het normale peil dus maakt niets uit :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 21:21
Het hangt er ook van af hoe lang de PC uit stond. Water kan namelijk heel erg lang warmte vasthouden hoor!

• justice strike
Anoniem: 44203 schreef op 29 september 2004 @ 15:15:
[...]

De 600 heeft in de specs staan dat ie 12V nodig heeft. Mogelijk start ie alleen op op 12V en is ie daarna terug te draaien. Ben wel benieuwd of je het voor elkaar krijgt. En wat de resultaten en temps zijn.
De 650 is wel regelbaar vanaf 6V, dus dat zou geen probleem mogen zijn. De 650 verstookt echter fors meer vermogen en ik ben bang dat een rheobus daar niet zo blij mee is.
dat wordt dus zo'n switching rheobus. hmm weet niet eens of mijn voeding dat zo leuk gaat vinden met die pomp :S weet iemand overigens een switching rheobus?

switching rheobussen zijn rheobussen die inplaats van het voltage verlagen, schakelen tussen aan en uit (heel snel). Zodat de ventilatoren wel het beoogde voltage krijgen maar minder snel draaien (deze techniek werkt met meer soorten fan's en je kan hiermee een lagere rpm behalen Tevens ben je dan ook niet gebonden aan een minimum voltage drempel omdat je altijd de gespecificeerde voltage gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door justice strike op 29-09-2004 21:04 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Epsilon schreef op 29 september 2004 @ 17:27:
Moet niet zo'n probleem zijn. Ik laat mijn pomp ook draaien als de boel uitstaat :). De warmte kan echt wel weg door straling. Het zal misschien wel wat warmer zijn dan dat jeje pomp uitzet, maar een probleem is het niet.

Als je je computer aanzet (dus ook de fans op je rad) stabiliseert de temp zich weer rond het normale peil dus maakt niets uit :)
Ja, maar ik bedoelde eigenlijk dat als ik een niet dompelpomp neem, of ik dan miss lagere temps krijg?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Anoniem: 112504

Ik zou graag dit blokej op m'n VGA plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/images/chc-a01_p2.jpg

- Nu is mijn vraag of dit blokje compatibel is met mijn geforce fx 5600? ik denk zelf van wel.

- Is er hier iemand die dit blokje heeft en zijn ervaringen qua koelprestaties mede wil delen?

Reviews over dit blokje liggen niet dik bezaaid in onze vriend google

greetz..

En thanx

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 22:25

Silentpuma

To much mind...

Heeft dat blokje ook nog een naam of... Dan kunnen we tenminste nog wat nuttige opmerkingen geven 8)7

Use the Search Luke...

• Vandread
lijkt me meer op z'n plaat hier:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI[/rml]
vind het er nou niet echt super uitzien op het 1e gezicht en kooleance is nou ook niet je van het

Anoniem: 112504

Dat isde naam van dat ding, ik vond het er nu niet lelijk uitzien omdat het ook zilver is en wel bij de stijl van de case past.

Is koolance niet goed?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is idd meer iets voor het grote waterkoelingstopic :) merged :)

[ Voor 9% gewijzigd door Apen-nootjes op 29-09-2004 22:31 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• jeehaa
ik heb ondanks dat ultra kleine flesje anti algue wat bij de Asetek set zat (rood) toch net groen/blauwe aanslag op de slangen heb (na 1 maand) wat ik definieer als algengroei. niet dramatisch veel maar toch wel iets. moet er meer antialg in ?

ik ben meteen het water gaan verversen, weer demi water met antialg en dat mikte ik in het reservoir en omdat moment ging het vreemd schuimen. ik kan me herinneren dat ik dit ook had bij de eerste installatie een maand trug.

weet iemand?

ik ben naar de dierenwinkel gelopen voor antialgen zooi en daar heb ik een antialgen kuur gekocht, moet je beetje druppelen enzovoorts. of t goed is, naja

[ Voor 3% gewijzigd door jeehaa op 29-09-2004 23:34 ]

• aramdin
Hoop niet dat de dierenwinkel zooi je blokjes e.d. gaat aantasten...

Ik loop al een hele tijd met hetzelfde mengsel als in het begin en heb tot nu toe geen algen oid gezien in mn slangen...

Mengsel bestaat nu uit: Demi water, Innovatek Innovaprotect, paar druppeltjes Uv Dye

Instagram / YouTube

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
En wat vinden jullie van dit blokje? ik heb een paar kanaaltjes weggehaald, de blokjes moeten pinnetjes worden.

het blauwe blokje is wederom de cpu

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0758070/cpu1.jpg

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
r_jansen86 schreef op 30 september 2004 @ 20:03:
En wat vinden jullie van dit blokje? ik heb een paar kanaaltjes weggehaald, de blokjes moeten pinnetjes worden.

het blauwe blokje is wederom de cpu
Lijkt een beetje op de Swiftech MCW6000. Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/users/phaestus/temp/mcw6000_internal/mcw6000_bp_top.jpg

~**~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26
Hoe komen die beschadigingen lings boven in het blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
wat dacht je van het openraggen van dat blok....
http://www.procooling.com...rnal/mcw6000_bp_angle.jpg
zie meer: http://www.procooling.com...us/temp/mcw6000_internal/

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 01-10-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Nog een laatste paar dingetjes veranderd.. Alles is nu netjes weggewerkt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/bigwater/bigwater04.jpg

Van 3.0 Ghz naar 3.75 Ghz :) Op een 667 mhz bus (geheugen). Niet verkeerd he? :P

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
specs enzo? dit zegt zo weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
volgens mij staat dat een paar pagina's terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nu heb ik mijn waterset erin gezet alles lijkt het te doen en dan zegt corecenter dat mijn NB temp op 55c zit. Dat lijkt mij wat raar.

Ik heb dus een CPU en NB waterblok op de cpu zit een xx-flow van innovatek en een grap-o-matic op de NB. ik heb een cheapo pomp van conrad die 600l/u doet 5,5 meter zou moeten overbruggen en ook draait op 5 volt. verder staat dit op een 865pe neo2 bord met een p4 2,8ghz HT. De temps zijn volgens core-center (prog dat bij moederbord zit en door msi gemaakt is) cpu 30 idle sys-temp 33 idle en NB 55 Idle.

Ik kan de pomp op 12 volt zetten maar dat helpt niet echt en ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van de graph-o-matic want die kan maar aan 2 punten vastgemaakt worden op mijn bord nml aan de A en de C zijde van de NB-chipset hij zit nu met tie-wraps vast aan de beugeltjes waar het oude koelblokje zat. en nee ik kan m dus nite vast schroeven want daar is geen plek voor helaas

Ik heb btw een autorad zonder blazers erop en de hoeveelheid koelpasta heb ik al terug gebracht tot een grijze schim op de cpu en NB chip.

wie o wie weet mij te vertellen wat de NB temp mag zijn en of er al wat bekende problemen zijn met mijn type moederbord. google zoeken levert vooral websites over of het mobo of over wc-sets

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125019

hallo,

t'is den eerste keer dak hiete kom en gen al direct een vragske stelle.

ik zoek dus een wc-setje
mor mag ni te ingewikkeld zen
anders ga men grijze massa wer is kooke 8)7

ik zen zoe al een bikke aan het neuze gewest
ik had zoe iet in gedachte van alphacool entry set 120

wa denkte gelle der van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk heb je een vraag gesteld, maar ik snap weinig van je taal. Misschien een idee om het even in het Nederlands te vertalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21301

dit is volgens mij "antwareps" ;) (Belgisch stadje Antwerpen)

anyway ik versta het en dat zijn idd goede setjes
zeker om ervaring mee op te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Anoniem: 125019 schreef op 02 oktober 2004 @ 23:44:
hallo,

t'is den eerste keer dak hiete kom en gen al direct een vragske stelle.

ik zoek dus een wc-setje
mor mag ni te ingewikkeld zen
anders ga men grijze massa wer is kooke 8)7

ik zen zoe al een bikke aan het neuze gewest
ik had zoe iet in gedachte van alphacool entry set 120

wa denkte gelle der van.
Vertaling:

Hallo,
Het is de eerste keer dat ik op GoT kom en ik ga al direct een vraag stellen

Ik zoek nog naar een wc-setje, maar hij mag niet al te ingewikkeld zijn
Anders gaat m'n grijze masse koken (dus hij moet het snappen ;))

Ik ben al op zoek geweest en ik had de Alphacool Entry set 120 in gedachten

Wat denken jullie daarvan?

Dit setje lijkt mij een goed setje om te beginnen met watercooling. Enig nadeel is dat de slangdiameter maar 6/8 is, en dus dat op gegeven moment de Hydor L20 (pompje) veel lawaai kan maken en ratelen, omdat deze niet van kleine diamterers houdt (net zoals alle pompjes) verder voor de rest zit er een degelijk blok bij maar deze kun je helaas alleen aansluiten op Socket A. Je kunt wel @ www.alphacool.de een ander plexitop bestellen waarmee deze ook op Socket 468 en AMD64 past.

Nog enkele andere goedkope entry setjes

Thermaltake Bigwater

Nadeel: kleine slangdiameter, niet zon fantastische pomp, langgerekte rad
Voordeel: goedkoop met goede gebruiksaanwijzing en makkelijke aansluitingen

Asetek Entry Set
Nadeel: geen reservoir in pakket
Voordeel: grote slangdiameter + plug'n'cool aansluitingen

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogenlijk om een roestvrijstalen reservour met een koperen blok te doen?

Of krijg je dan rare effecten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Ik denk dat ik dit setje wil kopen:

Asetek Waterchill KT12 - L30

-GPU, CPU en NB blokjes
-1200 L/h Hydor pomp
-2x 120 MM fan blackice radiator (dus zo'n grote waar 2 120 mm fans op kunnen)
-reservoir

Mijn budget is dus €300,- en ik wil echt gaan overklokken. Is er een ander setje wat ook in m'n budget ligt maar dan beter is voor overklokken? :)

Owja, nog een vraagje; waar wordt de radiator enzo in de kast geplaatst? Ik zou nl. niet weten waar??

Maargoed, ik heb al erg veel reviews gelezen over dit setje en ze zijn zeker erg te spreken over de set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Anoniem: 111703 schreef op 03 oktober 2004 @ 11:58:
Ik denk dat ik dit setje wil kopen:

Asetek Waterchill KT12 - L30

-GPU, CPU en NB blokjes
-1200 L/h Hydor pomp
-2x 120 MM fan blackice radiator (dus zo'n grote waar 2 120 mm fans op kunnen)
-reservoir

Mijn budget is dus €300,- en ik wil echt gaan overklokken. Is er een ander setje wat ook in m'n budget ligt maar dan beter is voor overklokken? :)

Owja, nog een vraagje; waar wordt de radiator enzo in de kast geplaatst? Ik zou nl. niet weten waar??

Maargoed, ik heb al erg veel reviews gelezen over dit setje en ze zijn zeker erg te spreken over de set!
ik heb onlangs de KT12A set besteld, dat is met het antarctica koelbloek. en ik raad je aan die ook te kopen. als je die 300 toch hebt... bij atro of bij tweakstore zijn die sets relatief goedkoop

over de radiator. ik heb een antec 1040sx kast, hetzelfde als zo'n chieftech geval.
ik heb van de 4 cd bays er 3 in gebruik, te weten, de twee onderste voor cd/dvd brander en die daar net boven voor de aerogate (voor de rest van de fans)

de bovenstebay, daar zit de radiator. die zit met de aansluitingen naar onder in de kast, met daarop de fans

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klopp270/kast.jpg

de twee fanguards (niet meegeleverd) zitten er bovenop geschroefd en die schroeven zijn precies lang genoeg (geslepen) om ook door de fans en in de radiator te haken. inweze hangt hij dus nu aan de bovenkant van de kast met 8 schroeven. voordeel van die aerogate: je kan die twee huge fans controllen, het enige dat je niet ziet is het toerental omdat er geen sensor draadje aan die fans zit (die zitten trouwens opelkaar aangesloten op 1 stekkertje) dus in het begin piept de aerogate nog even.

hoop dat je er wat aan hebt

edit: de rest van de mod pics komen in het andere forum later

[ Voor 3% gewijzigd door jeehaa op 03-10-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 122380 schreef op 03 oktober 2004 @ 11:56:

Anoniem: 122380 schreef op 03 oktober 2004 @ 13:52:

Is het mogelijk om niet te dubbelposten... :r

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, das wel mogenlijk jah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Laatst online: 24-06 23:00
Hoe weer je eigenlijk hoe strak je dat bigwater koelblok mag aandraaien. Ik neem aan dat er een punt komt dat je te core 'crushed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

jeehaa schreef op 03 oktober 2004 @ 12:20:
[...]

ik heb onlangs de KT12A set besteld, dat is met het antarctica koelbloek. en ik raad je aan die ook te kopen. als je die 300 toch hebt... bij atro of bij tweakstore zijn die sets relatief goedkoop

over de radiator. ik heb een antec 1040sx kast, hetzelfde als zo'n chieftech geval.
ik heb van de 4 cd bays er 3 in gebruik, te weten, de twee onderste voor cd/dvd brander en die daar net boven voor de aerogate (voor de rest van de fans)

de bovenstebay, daar zit de radiator. die zit met de aansluitingen naar onder in de kast, met daarop de fans

[afbeelding]

de twee fanguards (niet meegeleverd) zitten er bovenop geschroefd en die schroeven zijn precies lang genoeg (geslepen) om ook door de fans en in de radiator te haken. inweze hangt hij dus nu aan de bovenkant van de kast met 8 schroeven. voordeel van die aerogate: je kan die twee huge fans controllen, het enige dat je niet ziet is het toerental omdat er geen sensor draadje aan die fans zit (die zitten trouwens opelkaar aangesloten op 1 stekkertje) dus in het begin piept de aerogate nog even.

hoop dat je er wat aan hebt

edit: de rest van de mod pics komen in het andere forum later
Jep dat helpt, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zal probeeren een beetje AN te schrijven

zou het mogelijk zij die slang te veranderen naar een grotere diameter
zodat het pompje minder gaat rammelen
of moet ik dan het hele setje aanpassen?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

awel swandertj ik moet toegeven dat het een mooie vertaling is 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 125019 schreef op 03 oktober 2004 @ 19:56:
awel swandertj ik moet toegeven dat het een mooie vertaling is 8) :)
Gebruik volgende x de edit knop plz :Z

Anywayz, je zal dan van al die plug&cool koppelingen moeten afkomen... Betekent: eruit halen en andere erin schroeven (mocht dat nog mogelijk zijn). Je moet dan alleen weten wat voor maar schroefdraad er gebruikt wordt, over het algemeen is dit 1/4 inch.

Ik zou eerder kiezen voor een Asetek setje btw, makkelijk verkrijgbaar in nederland & goed presterend voor een goede prijs!

Grappig om te zien dat al die duitse setjes kleine slangmaten gebruiken, terwijl de amerikaanse grote namen bijna allemaal 10mm of 13mm gebruiken :)

13mm Pwnage!

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 03-10-2004 20:11 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37750

ik heb een vraagje. Misschien is hij al eerder gesteld, maar ik kan tot nu toe niets vinden op got en ook op de site van asetek wordt ik niks wijzer. Het gaat om het volgende:

Ik heb een Asetek Waterchill L-30 set. Nu staat er dat ie is voor een intel 478 en nog wat sockets van AMD. Kan ik deze ook gebruiken als ik besluit een moederbord van intel met een 775 socket te kopen? Of moet ik daarvoor speciaal een nieuw CPU-blok kopen? (deze zelfde vraag geldt ook voor de northbridge, alhoewel ik daar geen problemen denk te krijgen) Om maar meteen door te vragen. Het VGA blok, zou dat ook gewoon op een Radeon X600XT kunnen? Daarover kan ik namelijk helemaal geen specifieke informatie vinden, dus het lijkt me dat dat overal hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Anoniem: 37750 schreef op 03 oktober 2004 @ 23:20:
ik heb een vraagje. Misschien is hij al eerder gesteld, maar ik kan tot nu toe niets vinden op got en ook op de site van asetek wordt ik niks wijzer. Het gaat om het volgende:

Ik heb een Asetek Waterchill L-30 set. Nu staat er dat ie is voor een intel 478 en nog wat sockets van AMD. Kan ik deze ook gebruiken als ik besluit een moederbord van intel met een 775 socket te kopen? Of moet ik daarvoor speciaal een nieuw CPU-blok kopen? (deze zelfde vraag geldt ook voor de northbridge, alhoewel ik daar geen problemen denk te krijgen) Om maar meteen door te vragen. Het VGA blok, zou dat ook gewoon op een Radeon X600XT kunnen? Daarover kan ik namelijk helemaal geen specifieke informatie vinden, dus het lijkt me dat dat overal hetzelfde is?
Naar mijn weten moet je (helaas) een speciale versie kopen van het Asetek blok als deze op Socket 775 moet gaan passen. Dit is wel meteen het Antartica blok, dus dan heb je alvast betere prestaties dan met het oude (standaard) blok

linkje: http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=526#stock13 (IE only, firefox geeft error :()

En zolang er gewoon gaten rondom de X600 zitten, kan het VGA block naar mijn weten hierop (correct me if I am wrong) want de meeste ATi kaarten hebben dus dezelfde lay out qua gatenafstand.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als ik hier lees:
http://xtremesystems.org/....php?t=41495&page=1&pp=25
is een hydor l30 een verschrikkelijk slechte pomp die in 6 maanden verrot gaat
Als ik op got lees is iedereen wel blij ermee
Waarom het verschil?

De prijs van de l30 spreekt me nogal aan....
Maar alstie echt slecht is :X dan toch voor wat anders kijken

hier:
http://www.aquariumwinkel.nl/
hebben ze de Resun MD 40 welke erg lijkt op een iwaki pomp
maar zjeez wat is dat ding duur: Euro 114,31
Dus anders misschien Sicce Idra ofzo

Het word voor een TDX + maze4nb+ wellicht een ouder DD gpu blokje.

[ Voor 47% gewijzigd door Vandread op 04-10-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TDX houdt wel van een behoorlijke druk (head), dus ik zou een behoorlijk pompje nemen met opvoerhoogte/head/druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Vandread, 1 tip...

Investeer in 1x in een goede betrouwbare pomp. Denk maar aan het volgende: je pomp is het hart van een wc systeem. Mocht die pomp het begeven, dan ben je flink zuur, omdat:

je cpu, gpu & nb lopen dan gevaar...En dan kan je weer geld gaan investeren in een nieuwe cpu, mobo, en video kaart...

En dan denk je: had ik maar naar Aramdin geluisterd :9

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
jongens kom op zeg ik wil argumenten zien
zo'n swiftech pomp lijkt me niks en zo'n resun/iwaki is me te duur....
toch maar eheim?
of gewoon gek doen en een hydor l30 nemen? of een l35?
want daar is de TS bij XS niet negatief over

choices choise....

oh ennuh... als de pomp uitvalt word het systeem te warm waardoor de pc automatisch uitgaat...... opzich geen ramp ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 04-10-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geef me 1 reden waarom die Swiftech niks is. Da's wel een pomp die genoeg druk kan leveren om een RBX optimaal te laten werken. Maar je mag natuurlijk zlef beslissen. Dan zou ik als ik jou was gewoon de goedkoopste pomp nemen. Misschien is een kant en klare set van € 99,- dan ook wel iets voor jou.
Bovendien kan een GPU misschien wel eerder te warm worden als een CPU. Op de GPU zit geen systeem waardoor ie afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als ik een swiftech van 100 euro koop koop ik liever een iwaki voor 15 euro meer
Capaciteit 2.800 liter per uur tov 700 v/d ST
Opvoerhoogte 2,9 meter tov 3,2 m v/d ST
Dus denk dat de iwaki iets beter uit de bus komt
Ook omdat dit een industriele voeding is. Enige nadeel is de groter maar ach... moet wel passen in een chieftec bigtower.

ohja... sarcasme staat niet prettig op een forum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
maar 2800 liter per uur, das toch niet echt nuttig meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op 05 oktober 2004 @ 00:08:

ohja... sarcasme staat niet prettig op een forum....
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik probeer je duidelijk te maken dat bezuinigen op een pomp gevolgen heeft voor de rest van de set. Het heeft weinig zin om een TDX te gebruiken met een te zwakke pomp. Aangezien je duidelijk aangeeft dat het niet te duur mag zijn, scoort zo'n 'goedkope' set in verhouding tot jouw keuze een veel betere prijs/kwaliteit-verhouding. De keuze is dus een TDX met een stevige pomp of een goedkoper blok met een goedkopere pomp. Heb hier zelf een RBX met een Eheim1046 gehad. Toen ik die Eheim verving door de Swiftech gingen m'n temps 7 graden stressed omlaag. Ik weet dus waarover ik praat. Misschien is het handig als je aangeeft wat je van je set verwacht, zodat men je hier een idee kan geven wat beter rendeert.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.