ik zit al geruime tijd deze topic's te volgen omdat ik eind dit jaar begin volgend jaar een nieuwe pc wil gaan bouwen met waterkoeling
Op dit moment werk ik met extreme fans en koelblokken en nu wil ik wel eens een stapje hoger gaan maar er zijn wat vragen die mensen hier kunnen beantwoorden
mijn bedoeling is dat ik tzt een amd FX ga kopen ik wacht even op de dual pci-e borden omdat ik ook een sli videokaartsetup in elkaar wil sleutelen
als ik op sites kom en ik lees bijvoorbeeld dat eheim pompen een doorvoersnelheid hebben tussen de 600 en 1200 liter per uur wil ik wel eens het volgende weten:
Meer doorvoersnelheid resulteert dat ook in een betere koeling?
Aan wat voor pomp en radiator moet ik denken als ik een cpu,dual videokaart setup en bridge wil koelen?
Wat is het verschil tussen de waterchiller en normale waterkoeling en is waterkoeling tzt ook om te bouwen tot een waterchiller met de zelfde componenten?
Waar moet ik rekening mee houden als ik een kast koop om alles netjes in te kunnen bouwen.
Nu gebruik ik een antec miditower heeft deze genoeg ruimte om dit bijvoorbeeld in te bouwen zonder dat alles op elkaar gepropt zit?
Ik vind het namenlijk nogal fijn wanneer ik iets moet vervangen dat ik niet meteen hele bergen schroeven los moet draaien zoals bij low budget kasten
Trekt de waterkoeling zijn stroom van de voeding af of extern?
Ik zeg er wel bij dat ik niet bezuinig op onderdelen omdat wanneer ik iets ga bouwen het meteen ook goed moet zijn.
Iedere 2 a 3 jaar bouw ik gewoon een compleet nieuw highend systeem voornamenlijk om te gamen in de hoogste resoluties met full detail.
dit is zo een beetje wat ik van plan ben aangezien er ook casemodding bij komt kijken zal ik tzt bij het in elkaar sleutelen een appart topic openen en dan hoop ik de eerste benches te kunnen tonen