Dus niet meest optimaal. I rest my case . . . Gaat langzaam te ver offtopic. Als je verder wil discussieren, ik heb MSN.Niels_0 schreef op 21 september 2004 @ 19:21:
[...]
"One of the unique features of the RBX is its adjustable nozzle; the standard (#1) nozzle was tested in this review."
http://www.procooling.com...k_comparison-_rbx_whi.php
Verwijderd
Ja, die nozzle zal wel 3 graden verschillen... Kom toch, zo'n nozzle doet haast niks voor de performance en steeds je block openhalen om er een ander sproeirke op te zetten is mijns inziens gewoon toegeven dat ze niet genoeg nagedacht hebben om het block te fabriceren, maar gewoon snel beetje afrip hebben gedaan van de whitewater en de Cascade.
Verwijderd
Waar is de tweakersmentaliteit gebleven?Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 21:43:
Kom toch, zo'n nozzle doet haast niks voor de performance en steeds je block openhalen om er een ander sproeirke op te zetten.
Vraag me af of een standaardblokje voor alle setups hetzelfde beter presteert dan een blokje wat je optimaal kan aanpassen. Blijkbaar ben je erg overtuigd en tevreden met je blok en da's toch de bedoeling? Waarom dan doorgaan met een 'niet zo nuttige' discussie? De rest zit hier niet echt op te wachten. Wil je hierop reageren? Zoek dan ff m'n e-mail en voeg me toe aan MSN. Dan hoeven we dit topic niet verder te vervuilen.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 21:43:
...gewoon toegeven dat ze niet genoeg nagedacht hebben om het block te fabriceren, maar gewoon snel beetje afrip hebben gedaan van de whitewater en de Cascade.
Verwijderd
Ik vind het gewoon onterecht dangerden aan te prijzen en in mijn opinie is het niet optimaal dat ik de nozzle kan aanpassen, volgens mij is het onnodig om een blok te voorzien van extra nozzles en zorgt het enkel voor meer last, daarenboven is de opvolger van de RBX (de TBX) nog eens slechter dan de RBX. Cathar maakte een zilver blokje, dan doet dangerden dat ook maar? Ja tuurlijk. De antartica van Asetek is ook gewoon een pure afripp van de Whitewater. Ik vind het gewoon jammer dat grote namen als dangerden, asetek en wss nog anderen zich moeten verlagen en ideëen gaan stelen. Dat is mijn gedacht erover en meer discussie hoeft dit niet te weeg te brengen, als jij gelooft dat de RBX beter prijs/kwaliteit is, ga dan voor de RBX. Je kan de verwachte flow terugvinden in de vergelijkende review en de resultaten interpreteren zoals je zelf wil.
de ene nozzle werkt beter bij een zwakkere/sterkere pomp en dan ander weer anders....
standaard werkt gewoon goed
de nr5 met sterke pomp weer beter?
standaard werkt gewoon goed
de nr5 met sterke pomp weer beter?
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn wc setup.
Heb de RBX en de 2 slangen die daar uit komen gaan naar het bayres, daarna naar de vgakaart en van daaruit weer terug in de pomp.
En bij het laatste gaat het fout... Er stroomt geen water uit de vga cooler naar de pomp... ik heb zitten kijken en de slang is gewoon leeg... er stroomt helemaal niets. Wat kan hier het probleem zijn?
Heb de RBX en de 2 slangen die daar uit komen gaan naar het bayres, daarna naar de vgakaart en van daaruit weer terug in de pomp.
En bij het laatste gaat het fout... Er stroomt geen water uit de vga cooler naar de pomp... ik heb zitten kijken en de slang is gewoon leeg... er stroomt helemaal niets. Wat kan hier het probleem zijn?
Dus RBX komt samen -> 1 slang naar reservoir -> verder naar vga -> pomp -> rad -> rbx?
Denk dat het eraan ligt hoe de componenten tov elkaar zitten... dus welke hoger en lager zitten. Verander de hoek es waaronder je kast staat
(scheef/plat leggen)
Denk dat het eraan ligt hoe de componenten tov elkaar zitten... dus welke hoger en lager zitten. Verander de hoek es waaronder je kast staat
Verwijderd
Nee, Pomp --> naar rad --> rad --> rbx (in het midden he) --> 2 slangen naar bayres --> slang naar vga blok --> slang van vga --> pomp.
Verwijderd
Je pomp kan geen lucht verplaatsen. Door de pomp achter je res te zetten, krijgt je pomp altijd water. Als er water in gaat en je de pomp aanzet, wordt het vanzelf rongepompt. In jouw geval probeert de pomp lucht rond te pompen. Je kan ook, zoals Vandread al zei, de kast schuinhouden zodat er water van je VGA-blok naar de pomp gaat.
Verwijderd
beetje vreemde volgorde?
Zou pomp > rbx > vga > rad > res niet een stuk handiger zijn? Of mis ik iets?
Zou pomp > rbx > vga > rad > res niet een stuk handiger zijn? Of mis ik iets?
Verwijderd
Volgens mij is dat de volgorde die ik aangeef.
Bij jou staat de pomp ook achter het res. In de praktijk maakt de volgorde niks uit voor je temps. In theorie zou rad > RBX > vga > res > pomp > rad het beste werken omdat je het koudste water op je core spuit, maar dit bleek slechts theorie. Lucht in je setup zorgt voor hogere temps, dus ik zou gaan voor een volgorde waarin de kans op lucht het kleinste is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 12:46 ]
Thermaltake Bigwater
offtopic:
verkrijgbaar bij www.coolcase.nl
verkrijgbaar bij www.coolcase.nl
[ Voor 20% gewijzigd door Av3ng3rtje op 22-09-2004 22:34 ]
[spam][/spam]???Av3ng3rtje schreef op 22 september 2004 @ 21:42:
Thermaltake Bigwater verkrijgbaar bij www.coolcase.nl
Coolcase sponsort jullie site namelijk ook....
Imo niet zo heel netjes mjah.
Als er nou iemand om gevraagd had was het iets anders maar dat is me niet opgevallen?
[ Voor 15% gewijzigd door El Snorro op 22-09-2004 22:15 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
Ik heb toch maar een heatpipe luchtkoeler besteld, tenslotte zwem ik niet meer in het geldgrun schreef op 21 september 2004 @ 13:07:
[...]
De Alphacool Basic 120 set voor € 99,90? Black Ice rad, Hydor L20 pompje, Nexxxos SP blok, snelkoppelingen. Kortom, om te beginnen helemaal niet gek. Het blok is ook te krijgen voor Socket A met klemmen (voor dezelfde prijs).

Waterkoeling komt wel als er een nieuwe pc komt.
Maar toch bedankt voor de adviezen
Hij vroeg naar een LGA775 kitje. Maargoed wel een beetje gelijkEl Snorro schreef op 22 september 2004 @ 22:10:
[...]
[spam][/spam]???
Coolcase sponsort jullie site namelijk ook....
Imo niet zo heel netjes mjah.
Als er nou iemand om gevraagd had was het iets anders maar dat is me niet opgevallen?
ik denk dat ik daar voor ga. Maar is er ook een beetje meer over te klokken. Ik zie in de revies wel temps maar niet die bij overclocking.
Overingens zuigt die cooler op die radiator of blaast ie?
Verwijderd
Een cooler op een radiator blaast, maar als je 'm omdraait zuigt ie. Het ligt er dus aan hoe jij 'm op de radiator monteertTijs_a schreef op 22 september 2004 @ 23:09:
ik denk dat ik daar voor ga. Maar is er ook een beetje meer over te klokken. Ik zie in de revies wel temps maar niet die bij overclocking.
Ik laat het cpu block van de bigwater al door de winkel er opzettten omdat ik daar niet zo goed in ben. Maar kan je het systeem ook vullen zonder de computer aan te zetten. Ik kan hem namelijk niet naast de computer laten vullen, omdat het cpu block er op al op zit. Of als je je computer opstart zuigt de pomp zelf water uit het refill tankje en vult hij zich zelf tijdens opstarten van systeem. Ik will namelijk geen fried cpu
of weet iemand een online manual te vinden dan kan ik het daar effe in nalezen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tijs_a op 23-09-2004 18:23 ]
normaal doe je dan 2 polen doorverbinden van die brede stekker die je mobo ingaat.........zodat alleen de voeding aangaatTijs_a schreef op 23 september 2004 @ 18:22:
of weet iemand een online manual te vinden dan kan ik het daar effe in nalezen.
staat dat nergens in de handleiding ?
hier staat wel wat: http://www.gideontech.com/content/articles/196/1
[ Voor 39% gewijzigd door Mr. Detonator op 23-09-2004 19:15 ]
je moet gewoon eerst je waterkoeling straten en het water laten rond pompen tot dat de lucht er uit is.en daarna de computer pas opstraten. Als het een 12 volt pomp is (dat weet ik dus niet) moet je 2 pinnetjes van je atx stekker verbinden (ik dacht 14 en 15 moet je ff googlen voor een schemaatje) door een draadje. Daardoor start de voeding maar niet de rest van het systeem. Zo kan je dus je pomp laten draaien zonder dat je cpu opwarmt.
edit: net te laat.
edit: net te laat.
[ Voor 3% gewijzigd door pimpeters op 23-09-2004 18:53 ]
2de comp lijkt me niet nodig gewoon een verbinding maken tussen de groene draad en 1 van de zwartedraden in je mobo stekker.Tijs_a schreef op 23 september 2004 @ 19:59:
Kan ook effe me tweede comp erbij pakken. Maar is dat vullen makkelijk?
dit kun je doen met bijvoorbeeld een paperclip.
je kan de bigwater gewoon vullen met refill tank giet je water in en loopt door naar de pomp. Dan laat je hem effe lopen. tot dat alle bellen er uit zijn.
Maar zijn die easy connectoren makkelijk te bevestigen? En is het verstandig om niet eerst te controleren op lekken. En gelijk in de kast te hangen? Of lekken ze nooit?
Maar zijn die easy connectoren makkelijk te bevestigen? En is het verstandig om niet eerst te controleren op lekken. En gelijk in de kast te hangen? Of lekken ze nooit?
[ Voor 6% gewijzigd door Tijs_a op 23-09-2004 21:14 ]
Leuk setje die bigwater.. Erug still.. CPU rond de 50 graden.. Komt denk ik omdat alles in de kast zit gebouwd..

http://www.xbmcfreak.nl/
ik denk dat je betere temps zou halen als je de radiateur wat meer ruimte geeft, want op deze manier kan ie de warmte niet echt kwijt, probeer em eens op een plek te monteren waarbij de warme lucht direct naar buiten gaat (bijvoobeeld boven in de kast)Erhnam schreef op 23 september 2004 @ 21:31:
Leuk setje die bigwater.. Erug still.. CPU rond de 50 graden.. Komt denk ik omdat alles in de kast zit gebouwd..
[afbeelding]
[afbeelding]
Boven in de kast past hij net nietPilatuS schreef op 23 september 2004 @ 21:55:
[...]
ik denk dat je betere temps zou halen als je de radiateur wat meer ruimte geeft, want op deze manier kan ie de warmte niet echt kwijt, probeer em eens op een plek te monteren waarbij de warme lucht direct naar buiten gaat (bijvoobeeld boven in de kast)
ik heb dezelfde (hetzelfde formaat: antec 1040sx) kast als jij en ik heb mijn dual rad van asetek gewoon bovenin zitten. even een gat dremelen en je plugt m zo in. werkt prima, sterker nog,...beterErhnam schreef op 23 september 2004 @ 23:03:
[...]
Boven in de kast past hij net nietik heb er wel een fan aan de voorkant bij geplaatst. Die haalt de warme lucht nu uit de kast.. Eventueel een betere kast zou misschien een oplossing zijn...
OMG!! hoe kun je je radiator zo neerzetten, dan heb je toch totaal geen ariflowErhnam schreef op 23 september 2004 @ 21:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan is het ook niet zo raar dat je CPU rond de 50 graden is
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Joh, gooi die mooie SCSI hdd in het vakje erboven, gezelligErhnam schreef op 23 september 2004 @ 21:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderste HDD bakje eruit slopen, gat erin en rad er tegenaan, want 50c is niet echt super voor water. Hoewel je natuurlijk wel van een stille PC kunt genieten
Fdd klepjes eruit, mooi roostertje er in, fannetje en je SCSI blijft ook weer mooi cool
En als je dat niet zo vind, dan mooi rooster onderin je bodem, en misschien de poten case wat verhogen zodat de lucht er makkelijk door kan stromen, met plaatjes plexi bijv. LED's in de plexi-pootjes, strak en cool
[ Voor 26% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-09-2004 10:30 ]
Haha Thx voor de info! Ik ga er mee aan de slag en hou je op de hoogte!_XipHiaS_ schreef op 24 september 2004 @ 10:24:
[...]
Joh, gooi die mooie SCSI hdd in het vakje erboven, gezellig, en eventueel wat drives in de 5,25" vakken met een bracket (geen 3 in 1 bakje proppen).
Onderste HDD bakje eruit slopen, gat erin en rad er tegenaan, want 50c is niet echt super voor water. Hoewel je natuurlijk wel van een stille PC kunt genieten.
Fdd klepjes eruit, mooi roostertje er in, fannetje en je SCSI blijft ook weer mooi cool.
En als je dat niet zo vind, dan mooi rooster onderin je bodem, en misschien de poten case wat verhogen zodat de lucht er makkelijk door kan stromen, met plaatjes plexi bijv. LED's in de plexi-pootjes, strak en cool.
Zelf ben ik in het bezit van de volgende configuratie
Intel Pentium 4 2,8E (Prescott dus)
Asus P4P800 SE
2x 512MB Kingston ValueRam
Dit alles zit in een Thermaltake Xaser 2 kast.
Na diverse weken gezocht te hebben naar een complete oplossing heb ik toch voor Innovatek gekozen, dus ik al met al netjes uit Duitsland het XXS Premium pakket over laten komen. (www.innovatek.de)
Vervolgens had ik zelf weinig zin om mijn kast geheel te gaan slopen (toch zonde voor de interne ruimte (heb de alu variant) dus daarom ook de Cooltek Liquidfreezer voor Chieftec besteld. (www.freezinghardware.nl)
Al met al is alles redelijk compleet binnen gekomen en ben ik zeker weten tevreden over de kwaliteit van alle onderdelen (zowel van Innovatek als Cooltek)
Dus op een zaterdag mijn kast leeggehaald, netjes de Cooltek vast gezet aan de achterkant van mijn kast. (over de 2x 80mm fan spacer heen)
Al met al een degelijke verbinding, met toch maar 2 lange bouten die door 2 lagen aluminium zitten en met ringen en moeren aan de binnenkant van de kast vast gezet worden. Samen met die 2 bouten zet je dus ook je fan vast, hier heb ik gewoon de standaard Papst gepakt die Innovatek bij de set levert.
Pomp op een goede plaats gezet en hem daar ook vastgezet met de kleine boutjes en deze staat ook nog op rubbertjes.
slangen aangesloten en de set gevuld en ontlucht, binnen een uurtje zat er compleet geen lucht meer in en kon het inbouwen van de hardware weer beginnen.
bij de laatste stap, het plaatsen van de XX-Flow op de processor, liep ik tegen een knap vervelend probleem aan. Innovatek heeft in de set de 478 clamp bijgevoegd. Klemt perfect, maar pas slecht op de plastic Socketklem die op het mainboard zit.
Na gekeken te hebben waar het probleem zich voordoet blijkt dat de 478 clamp die het waterblock op de cpu moet drukken te breed is bij de basis.
Nu ben ik zelf wat aan het vogelen geweest en heb ik het probleem opgelost door de openingen van de socketklem uit te vijlen, zo'n 5-7mm bij elk gat.
Met die wijziging doorgevoerd te hebben paste het als een zonnetje en geniet ik nu van temperaturen 30 idle / 36 full load.
Zelfs met het overclocken van de Prescott via de asus bios @ max overclock (30% ai overclock) komt de temperatuur stressed niet hoger dan 40 graden en blijft het systeem al geruime tijd stabiel draaien.
Foto's zal ik zsm online zetten, nu zit ik helaas te wachten op mijn RMA van mijn mainboard omdat na 3 maanden spontaan de onboard netwerkkaart de geest gaf.
(dit @stockspeeds)
Zijn er meer mensen die problemen gehad hebben met de standaard 478 klem van Innovatek.
Heb ze inmiddels ook van de constructiefout op de hoogte gebracht en ze gaan waarschijnlijk het model klem aanpassen.
Intel Pentium 4 2,8E (Prescott dus)
Asus P4P800 SE
2x 512MB Kingston ValueRam
Dit alles zit in een Thermaltake Xaser 2 kast.
Na diverse weken gezocht te hebben naar een complete oplossing heb ik toch voor Innovatek gekozen, dus ik al met al netjes uit Duitsland het XXS Premium pakket over laten komen. (www.innovatek.de)
Vervolgens had ik zelf weinig zin om mijn kast geheel te gaan slopen (toch zonde voor de interne ruimte (heb de alu variant) dus daarom ook de Cooltek Liquidfreezer voor Chieftec besteld. (www.freezinghardware.nl)
Al met al is alles redelijk compleet binnen gekomen en ben ik zeker weten tevreden over de kwaliteit van alle onderdelen (zowel van Innovatek als Cooltek)
Dus op een zaterdag mijn kast leeggehaald, netjes de Cooltek vast gezet aan de achterkant van mijn kast. (over de 2x 80mm fan spacer heen)
Al met al een degelijke verbinding, met toch maar 2 lange bouten die door 2 lagen aluminium zitten en met ringen en moeren aan de binnenkant van de kast vast gezet worden. Samen met die 2 bouten zet je dus ook je fan vast, hier heb ik gewoon de standaard Papst gepakt die Innovatek bij de set levert.
Pomp op een goede plaats gezet en hem daar ook vastgezet met de kleine boutjes en deze staat ook nog op rubbertjes.
slangen aangesloten en de set gevuld en ontlucht, binnen een uurtje zat er compleet geen lucht meer in en kon het inbouwen van de hardware weer beginnen.
bij de laatste stap, het plaatsen van de XX-Flow op de processor, liep ik tegen een knap vervelend probleem aan. Innovatek heeft in de set de 478 clamp bijgevoegd. Klemt perfect, maar pas slecht op de plastic Socketklem die op het mainboard zit.
Na gekeken te hebben waar het probleem zich voordoet blijkt dat de 478 clamp die het waterblock op de cpu moet drukken te breed is bij de basis.
Nu ben ik zelf wat aan het vogelen geweest en heb ik het probleem opgelost door de openingen van de socketklem uit te vijlen, zo'n 5-7mm bij elk gat.
Met die wijziging doorgevoerd te hebben paste het als een zonnetje en geniet ik nu van temperaturen 30 idle / 36 full load.
Zelfs met het overclocken van de Prescott via de asus bios @ max overclock (30% ai overclock) komt de temperatuur stressed niet hoger dan 40 graden en blijft het systeem al geruime tijd stabiel draaien.
Foto's zal ik zsm online zetten, nu zit ik helaas te wachten op mijn RMA van mijn mainboard omdat na 3 maanden spontaan de onboard netwerkkaart de geest gaf.
(dit @stockspeeds)
Zijn er meer mensen die problemen gehad hebben met de standaard 478 klem van Innovatek.
Heb ze inmiddels ook van de constructiefout op de hoogte gebracht en ze gaan waarschijnlijk het model klem aanpassen.
Mijn gamepc is gisteren gemod naar waterkoeling, dit omdat ik met luchtkoeling extreem hoge temperaturen had (CPU 60 °C stressed, mobo 48 °C). Na het inbouwen van de waterkoeling liggen de temperaturen een stukje lager: CPU 38 °C idle, 43 °C stressed, mobo schommelt tussen de 30 en 32 °C.
Voor de koeling van m'n 2400+ heb ik een dangerden maze3 blokje gebruikt, de gpu van de radeon 9800 is met een innovatek blokje gekoeld. De pomp is een hydor pompje, volgens de vorige eigenaar pompt ie 800 liter per uur. Maar de pomp is wel extreem lawaaiig, deze ga ik binnenkort vervangen voor een eheim 1046 pompje.
Radiator en 12"ventilator bovenop de kast, rechts in de kast de buitenkant van het reservoir

De lawaaiige hydor pomp

CPU koelblok
Er zit een knik in de aanvoerslang van de radiator naar het reservoir, dit ga ik oplossen zodra ik de nieuwe pomp heb geinstalleerd. Het idee was om dat stukje slang langer te houden zodat het reservoir wat naar buiten kon schuiven voor het bijvullen, maar in de praktijk blijkt dit dus geen ideaal idee te zijn (komt door de korte afstand tussen het reservoir en de bovenkant van de kast).

GPU koelblok

ik ben de resize tags vergeten, als iemand die post dan maak ik de plaatjes wat kleiner
Voor de koeling van m'n 2400+ heb ik een dangerden maze3 blokje gebruikt, de gpu van de radeon 9800 is met een innovatek blokje gekoeld. De pomp is een hydor pompje, volgens de vorige eigenaar pompt ie 800 liter per uur. Maar de pomp is wel extreem lawaaiig, deze ga ik binnenkort vervangen voor een eheim 1046 pompje.
Radiator en 12"ventilator bovenop de kast, rechts in de kast de buitenkant van het reservoir

De lawaaiige hydor pomp

CPU koelblok
Er zit een knik in de aanvoerslang van de radiator naar het reservoir, dit ga ik oplossen zodra ik de nieuwe pomp heb geinstalleerd. Het idee was om dat stukje slang langer te houden zodat het reservoir wat naar buiten kon schuiven voor het bijvullen, maar in de praktijk blijkt dit dus geen ideaal idee te zijn (komt door de korte afstand tussen het reservoir en de bovenkant van de kast).

GPU koelblok

ik ben de resize tags vergeten, als iemand die post dan maak ik de plaatjes wat kleiner
Hier kon uw advertentie staan
ik vind het wel knap dat je alles in dat kastje kwijt kan, behalve de rad dan...
leuk gedaan!
leuk gedaan!
nu nog even je kabels van de voeding op maat solderen en daarna meshen en je hebt ineens veel meer ruimte
Verwijderd
nu de spaghetti nog.
en als je dat pompje op dempingsmateriaal zet, of alleen maar ontkoppelt hoor je hem niet meer. Zowel, heb je veel lucht in je systeem.
en als je dat pompje op dempingsmateriaal zet, of alleen maar ontkoppelt hoor je hem niet meer. Zowel, heb je veel lucht in je systeem.
cpu blok van innovatek?
kan aan mij liggen maar het lijkt mij een dangerden maze3 blokje...
http://www.dangerden.com/mall/blocks/maze3.asp
En de hydor l20 staat juist bekend als een vrij stil pompje...
Je hebt gelijk, het is een dangerden blokje. Was effe in de war, te lang door moeten werken vanacht.Vandread schreef op 24 september 2004 @ 19:52:
cpu blok van innovatek?
De hydor is extreem lawaaiig. Pogingen om eventuele lucht uit het systeem te krijgen (pomp in alle mogelijke houdingen vast gehouden tijdens draaien) heeft geen soelaas gegeven. Het maakte niet uit of de pomp op de houder op de bodem vast zat of los was, het geluid bleef.
Hier kon uw advertentie staan

Water er weer uit!

Nog de laatste restjes

Alles zit weer netjes in elkaar. Radiator nu aan de rechtkant geplaatst en blaast nu de lucht er uit.. Verder zijn de slangen wat langer en het koelblok wat strakker aangedraait. Temp onder de 40!!! graden!!!
zozo dit is echt een veel betere opstelling, en het scheel je 10 gradenErhnam schreef op 24 september 2004 @ 20:43:
[afbeelding]
Water er weer uit!
[afbeelding]
Nog de laatste restjes
[afbeelding]
Alles zit weer netjes in elkaar. Radiator nu aan de rechtkant geplaatst en blaast nu de lucht er uit.. Verder zijn de slangen wat langer en het koelblok wat strakker aangedraait. Temp onder de 40!!! graden!!!
Verwijderd
Ik heb voor mijn nieuwe amd64 een dangerden blok besteld bij OC shop. Heeft iemand ervaring met die shop? Van de shopsurvey word ik ook niet veel beter van...
Verwijderd
Mwah, ik vertrouw het ook wel. Dat is het niet maar ik misschien heeft iemand ervaringen ermee?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 21:55 ]
Over je pomp, weet 95% zeker dat het ligt aan de kleine slangmaat.Nitroglycerine schreef op 24 september 2004 @ 18:24:
De pomp is een hydor pompje, volgens de vorige eigenaar pompt ie 800 liter per uur. Maar de pomp is wel extreem lawaaiig, deze ga ik binnenkort vervangen voor een eheim 1046 pompje.
Uitleg:
Ik had in mn Thermaltake Aquarius II tijd een Eheim 1048 gekocht, omdat ik langzaam maar cker overging naar een wc setup met grotere slangmaat e.d. Ik heb toen voor de Eheim1048 verloopstukjes gekocht, zodat de zwakke pomp van de AQII, uit het systeem ging.
De Eheim1048 is een stille pomp...Nou toen niet, leek alsof er een zaag constant hout aan het vierendelen was
Stilte...
Les: Knijp je pomp niet af! Als ik nu een stuk slang voor mn Swiftech pomp afknijp (aanzuigkant) gaat ie ook brommen, nu zoeft ie lekker
[edit]
//IceFreak
Ik heb wel ervaring met die shop, mn spul werd snel geleverd & was daarnaast ook goed ingepakt
[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 24-09-2004 22:10 . Reden: Aanvulling ]
Verwijderd
Ik heb er altijd prettig zaken mee gedaan. Maar de shopsurvey moet toch duidelijk genoeg zijn?Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 21:54:
Mwah, ik vertrouw het ook wel. Dat is het niet maar ik misschien heeft iemand ervaringen ermee?
Verwijderd
De shopsurvey heeft 1 iemand gedaan en die is van maart. In die tussentijd kan er veel veranderen toch?Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 23:16:
[...]
Ik heb er altijd prettig zaken mee gedaan. Maar de shopsurvey moet toch duidelijk genoeg zijn?
Hey kijk, het betere werkErhnam schreef op 24 september 2004 @ 20:43:
[afbeelding]
Water er weer uit!
[afbeelding]
Nog de laatste restjes
[afbeelding]
Vind alleen wel dat je die ccfl eng dicht bij je datakabels hebt lopen, gaat aardig wat spannign door zo'n buisje, dus pas op met storing.
[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-09-2004 12:19 ]
Binnenkort wil ik me Black Ice rad inbouwen. Hij komt verticaal in de achterwand van me Chieftec kast te hangen. Beide slang aansluitingen zitten aan dezelfde kant. Maakt het nog wat uit waar die aansluitingen komen te zitten? Aan de onderkant heb ik zelf het liefste, want dan zijn de slangen het kortst. Maar nu bedenk ik net dat ik dan waarschijnlijk een grote luchtbel in me rad krijg waarvan ik niet zeker weet of die vanzelf verdwijnt? Als de aansluitingen aan de bovenkant zitten kan die luchtbel makkelijker weg, maar worden me slangen weer langer (pomp komt beneden op de bodem te staan). Dit is me eerste wc project, dus veel ervaring heb ik niet.
Zou op zich, bij goede doorstroming, moeten kunnen. Wel is het misschien verstandig om vlak na het vullen je rad of kast even een poosje op de zijkant te leggen (als dat voor pomp of reservoir geen problemen geeft). Dan ben je er zeker van dat de lucht uit het rad is. Ook zou ik dan misschien aan een air-trap vlak voor het rad denken, zodat er zich in de loop vd tijd geen lucht in het rad verzamelt.grun schreef op 25 september 2004 @ 12:03:
Binnenkort wil ik me Black Ice rad inbouwen. Hij komt verticaal in de achterwand van me Chieftec kast te hangen. Beide slang aansluitingen zitten aan dezelfde kant. Maakt het nog wat uit waar die aansluitingen komen te zitten? Aan de onderkant heb ik zelf het liefste, want dan zijn de slangen het kortst. Maar nu bedenk ik net dat ik dan waarschijnlijk een grote luchtbel in me rad krijg waarvan ik niet zeker weet of die vanzelf verdwijnt? Als de aansluitingen aan de bovenkant zitten kan die luchtbel makkelijker weg, maar worden me slangen weer langer (pomp komt beneden op de bodem te staan). Dit is me eerste wc project, dus veel ervaring heb ik niet.
Let er ook op dat je PSU geen warme lucht tegen je rad aanblaast.
[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-09-2004 12:15 ]
Na wat lezen heb ik besloten mijn rad schoon te maken door hem te vullen met azijn, dan in water te steken en te laten koken. Mijn rad is gemaakt van alu, maar ook een stuk plastic! Namelijk de 14 buizen aanwezig in de rad monden uit in 2 plastic buizen (voor af- en aanvoer). Zal het azijn het plastic aantasten? Ik ben nu eenmaal niet echt chemisch aangelegd
Verwijderd
Nee, azijn tast geen plastic aan... hier thuis maken we ook het koffezetapparaat ermee schoon. Je kan natuurlijk altijd proberen om de plasticen delen van de radiatot af te halen mocht je het niet vertrouwen.
Ik ga het plastic erop laten zitten, want anders zal ik problemen hebben om hem weer waterdicht te maken...
Oh ja, hoelang moet ik ongeveer de radiator zo laten koken? En is dat gewoon pure azijn uit de keuken?
Oh ja, hoelang moet ik ongeveer de radiator zo laten koken? En is dat gewoon pure azijn uit de keuken?
ehh neem aan dat je schoonmaakazijn bedoelt?
Mja.. ik zou de azijn er niet in laten koken in verband met die plastic buisjes... Je hebt kans dat die niet zo goed tegen de hitte kunnen 
Maar azijn zal het plastic waarschijlijk niet aantasten... Wat je wel kan doen als je toch warme azijn wilt hebben is de azijn onder het kookpunt houden.. dan blijft je plastic wel goed.. maar dan zal je het moeten verwarmen met een instelbaar warmhoud plaatje ofzo
Maar azijn zal het plastic waarschijlijk niet aantasten... Wat je wel kan doen als je toch warme azijn wilt hebben is de azijn onder het kookpunt houden.. dan blijft je plastic wel goed.. maar dan zal je het moeten verwarmen met een instelbaar warmhoud plaatje ofzo
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Ligt het aan mij of bedoelt de TS dat hij de radiator met azijn erin in het water legt en het water gaat laten koken ?
301SQN
Nee, hij legt de radiator in een pannetje met azijn en gaat dan de azijn verwarmenGeforceDDQ schreef op 25 september 2004 @ 17:51:
Ligt het aan mij of bedoelt de TS dat hij de radiator met azijn erin in het water legt en het water gaat laten koken ?
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Dus gewoon een pannetje vullen met azijn, de rad erin gooien en opwarmen? Versta ik het zo goed?Nee, hij legt de radiator in een pannetje met azijn en gaat dan de azijn verwarmen In iedergeval ik hoop dat de TS dat bedoelt
Zo versta je het goed jahUTerror schreef op 25 september 2004 @ 18:51:
[...]
Dus gewoon een pannetje vullen met azijn, de rad erin gooien en opwarmen? Versta ik het zo goed?
Azijn heeft de werking dat het heel licht bijtend is waardoor het zegmaar het vuil in je rad "opvreet" het tast echter bijna geen plastic aan
Verwijderd
M'n systeem bestaat uit..
*msi k7t266 pro2 mobo.
*Athlon 1700+xp.
*768mb ddr.
*2x 120 gig 7200rpm 8 cash hdd.
*msi GeForce nx 6800 128mb vga.
*brander.
*dvd.
*SB Audigy player kaart.
*Superflower 500watt psu
*Frigus blokken (cpu , nb , vga)
*silicon slangen
*In bay reservoir blauw transparant
*hydro l30 pump
*Aquacomputer airplex evo 240
*2x silent 12cm fans
*1x outtake 12cm fans bovenachter cpu
*1x outtake 8cm fans top
alles in een coolermaster stacker case.
nog wat ccf,l en ,musketeer, fancontroler, lcd scherm
TEMPS
*cpu 35/36 graden (idle) 37/38 graden (stresed)
*nb 34.35 graden (idle) 36/27 graden (stresed)
*vga 45 graden (idle) 47 graden (stresed)
*case 35 graden
*msi k7t266 pro2 mobo.
*Athlon 1700+xp.
*768mb ddr.
*2x 120 gig 7200rpm 8 cash hdd.
*msi GeForce nx 6800 128mb vga.
*brander.
*dvd.
*SB Audigy player kaart.
*Superflower 500watt psu
*Frigus blokken (cpu , nb , vga)
*silicon slangen
*In bay reservoir blauw transparant
*hydro l30 pump
*Aquacomputer airplex evo 240
*2x silent 12cm fans
*1x outtake 12cm fans bovenachter cpu
*1x outtake 8cm fans top
alles in een coolermaster stacker case.
nog wat ccf,l en ,musketeer, fancontroler, lcd scherm
TEMPS
*cpu 35/36 graden (idle) 37/38 graden (stresed)
*nb 34.35 graden (idle) 36/27 graden (stresed)
*vga 45 graden (idle) 47 graden (stresed)
*case 35 graden
Verwijderd
HmZz..
Volgende vraagstuk, misschien kunnen jullie mij adviseren
Bij mn koolance Koolance PC2-650BW kast zit standaard een reservoir incl. pompjes
Nu ik een andere pomp heb besteld ben ik ook druk op zoek naar een geschikt reservoir.
Een "intern" reservoir welteverstaan, mag behoorlijk aan de maat zijn aangezien mn setup.
Ruimte creëer ik door de onderste removeable drivecage te verwijderen.
Iemand een idee?
Koeling:
Koolance PC2-650BW
Eheim 1046 12v (10mm tubing)
Asetek Antartica CPU
Asetek NB
Asetek VGA
Bij voorbaat dank, gegroet!
(Systeem zit in elkaar, alleen 't reservoir nog.. en dan post ik foto's)
Volgende vraagstuk, misschien kunnen jullie mij adviseren
Bij mn koolance Koolance PC2-650BW kast zit standaard een reservoir incl. pompjes

Nu ik een andere pomp heb besteld ben ik ook druk op zoek naar een geschikt reservoir.
Een "intern" reservoir welteverstaan, mag behoorlijk aan de maat zijn aangezien mn setup.
Ruimte creëer ik door de onderste removeable drivecage te verwijderen.
Iemand een idee?
Koeling:
Koolance PC2-650BW
Eheim 1046 12v (10mm tubing)
Asetek Antartica CPU
Asetek NB
Asetek VGA
Bij voorbaat dank, gegroet!
(Systeem zit in elkaar, alleen 't reservoir nog.. en dan post ik foto's)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 20:41 ]
KeeJ kort vraagje:
Wat is de winst in OCbaarheid en/of graden tussen een 1 fan, 2 fan of zelfs 3 fan rad?
Danku
Wat is de winst in OCbaarheid en/of graden tussen een 1 fan, 2 fan of zelfs 3 fan rad?
Danku
Ik zou een wat minder agressief middel nemen dan azijn je weet nooit of de kunststoffen hard worden van bepaalde zuren of dat afdichtings rubbertjes ervan uitdrogen .
Is gewoon spoelen niet genoeg wat zit erin dan ?
Neem anders cola, dat maakt ook lekker schoon en als je dat laat weken is het ook schoon van binnen .
Neem anders cola, dat maakt ook lekker schoon en als je dat laat weken is het ook schoon van binnen .
Cola is net zo zuur als azijn en heeft als nadeel dat het nog meer bevat dan enkel een zuur (bv suiker).Haeg schreef op 25 september 2004 @ 21:20:
Ik zou een wat minder agressief middel nemen dan azijn je weet nooit of de kunststoffen hard worden van bepaalde zuren of dat afdichtings rubbertjes ervan uitdrogen .
Azijn doet niets met de meeste kunststoffen en een nachtje weken heeft ook geen invloed op rubber.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
In wat voor flessen zit de azijn? 
Ik zou het er niet te lang in laten zitten, azijn (en zeker de schoonmaakversie) blijft zuur, en dat kan metaal aantasten (niet ernstig, paar micron er af, maar geen dagen er in laten zitten)
En als je gaat verwarmen: let op dat je het plastic niet smelt/vervormt, dus geen plastic op de bodem van de pan laten rusten.
Ik zou het er niet te lang in laten zitten, azijn (en zeker de schoonmaakversie) blijft zuur, en dat kan metaal aantasten (niet ernstig, paar micron er af, maar geen dagen er in laten zitten)
En als je gaat verwarmen: let op dat je het plastic niet smelt/vervormt, dus geen plastic op de bodem van de pan laten rusten.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ik zou dus absoluut GEEN cola gebruiken... dit is zo niet nog aggresiefer enz uurder als azijn....Haeg schreef op 25 september 2004 @ 21:20:
Maar dan ook geen azijn lijkt me ,maar goed zie maarapen-nootjes schreef op 25 september 2004 @ 21:27:
[...]
Ik zou dus absoluut GEEN cola gebruiken... dit is zo niet nog aggresiefer enz uurder als azijn....
Heet water is idd nog het beste, alleen als je rad echt vies is zegmaar zal dat niet meer afdoende zijn.. dan is azijn een heel goed alternatief...Haeg schreef op 25 september 2004 @ 21:40:
[...]
Maar dan ook geen azijn lijkt me ,maar goed zie maarik zou gewoon spoelen met heet water .
Wij gebruiken het hier thuis b.v ook om de douchekop en de waterkoker en het koffiezetapparaat mee schoon te maken... stinkt wel ff maar tast geen plastic aan en het wordt super schoon
Maar we zijn geloof ik een beetje aan het afdwalen
[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 25-09-2004 22:05 ]
Niemand diej ff wat kan zeggen?
Valt me tegen
Valt me tegen
OC-baarheid lijkt mij meer van de CPU afhangen dan wat voor rad je hebt, maar hoe groter de rad en hoe meer fan's hoe beter het gaat werken...
vrij simpel dacht ik zo
vrij simpel dacht ik zo
offtopic:
tssk, loop je hier al zo lang rond en dan nog 2 kapitale fouten maken: (1) kicken binnen 24 3 uur
en (2) niets zelf uitproberen 
tssk, loop je hier al zo lang rond en dan nog 2 kapitale fouten maken: (1) kicken binnen 24 3 uur

Wat het verschil in maximale OC zal zijn is hiervandaan absoluut niet te zeggen, het hangt simpelweg van veel teveel factoren en onzekerheden af. Wat het te verwachten verschil in graden is is ook niet direct makkelijk aan te geven, maar ik zal toch een poging wagen.
Heb je een radiator met groot oppervlak enbedoeld voor 2 120mm fans dan zal het meer nut hebben dan een radiator met plek voor 1 fan aan beide kanten te behangen met fans... Daarnaast maakt het uit op hoeveel toeren de 1e fan en een eventuele extra fan draaien...
Ik schat dat een 2e gelijke fan een temperatuurdaling van ongeveer 5 graden C tot gevolg zal hebben.
Echter het grootste voordeel van 2 120mm fans is: je kunt ze op minder toeren laten lopen en toch dezelfde koeling krijgen, met als voordeel dat de geluidsproduktie ook flink naar beneden gaat
Ikzelf heb een Airplex EVO240 met 2 Papst 1500RPM 26db fans. Zonder fans is het systeem stressed ongeveer 60 graden, met deze 2 fans op 12v is het ongeveer 38 graden en met de fans op 5v is het ongeveer 48 graden (en lekker stil)...
[ Voor 3% gewijzigd door makje op 25-09-2004 23:31 ]
uitproberen?! 3 rads kopuh? Pff ben Bill Gaatjes niejtssk, loop je hier al zo lang rond en dan nog 2 kapitale fouten maken: (1) kicken binnen 24 3 uur en (2) niets zelf uitproberen
Dat van diej ocbaarheid was nogal dom jah
En diej fans schelen ook een boel zie ik
Dat was alles, bedankt!
//Makje
60graden? Wtf, heb je een vlammenwerper als cpu
Ik denk dat 5 graden ook best veel is, maybe wat hoog gegrepen...Hoe kan er zoveel fluctuatie zitten in je cpu temp? Hoe ziet de rest eruit van je wc setup?
//SH4D3H
Edit volgende x je post gewoon, dit slaat nergens op...Overclockbaarheid hangt van teveel factoren af...Ik noem bv een voeding, als die niet genoeg juice kan leveren houdt het ook snel op niet? Etc etc etc...
Begint weer lekker koud te worden, is goed voor je temps
En dat is dan ook het enige waar kou goed voor is
Mn cpu wordt stressed nu ook 38graden
Specs
Athlon XP-M 2600+ @ 230x11, 1.7v
Radeon 9800pro @ 9800Xt
Northbridge mee in de watercooling loop
D-tek WW, Maze 4 GPu, Maze 4 Chipset, D-tek Heatercore, Dual Ys techs + Dual fan shrouds, Swiffie MCP-600. Binnen niet al te lange tijd wil ik overgaan op dual heatercore in een yy cube. Mn 2de heatercore ligt al klaar
60graden? Wtf, heb je een vlammenwerper als cpu
//SH4D3H
Edit volgende x je post gewoon, dit slaat nergens op...Overclockbaarheid hangt van teveel factoren af...Ik noem bv een voeding, als die niet genoeg juice kan leveren houdt het ook snel op niet? Etc etc etc...
Begint weer lekker koud te worden, is goed voor je temps

Mn cpu wordt stressed nu ook 38graden
Specs
Athlon XP-M 2600+ @ 230x11, 1.7v
Radeon 9800pro @ 9800Xt
Northbridge mee in de watercooling loop
D-tek WW, Maze 4 GPu, Maze 4 Chipset, D-tek Heatercore, Dual Ys techs + Dual fan shrouds, Swiffie MCP-600. Binnen niet al te lange tijd wil ik overgaan op dual heatercore in een yy cube. Mn 2de heatercore ligt al klaar
Ik quote mezelf, met een iets verduidelijkter structuur...aramdin schreef op 25 september 2004 @ 23:48:
//Makje
60graden? Wtf, heb je een vlammenwerper als cpuIk denk dat 5 graden ook best veel is, maybe wat hoog gegrepen...Hoe kan er zoveel fluctuatie zitten in je cpu temp? Hoe ziet de rest eruit van je wc setup?
En jah, ik heb een Barton 2500+ op 3200+ geclocked met een vcore van 1,85V dus een kacheltje is het zekersmakje schreef op 25 september 2004 @ 23:29:
Ikzelf heb een Airplex EVO240 met 2 Papst 1500RPM 26db fans.
• Zonder fans is het systeem stressed ongeveer 60 graden,
• met deze 2 fans op 12v is het ongeveer 38 graden
• en met de fans op 5v is het ongeveer 48 graden (en lekker stil)...
Dangerden Dual heatcore V.S. evo 240.
Wou in eerste instantie gaan voor de dangerden met fanshroud maar omdat er wat problemen zijn met de lvering van het rad vroeg ik me af of de evo net zo goed of beter is dan de heatcore.
Heb 4 120mm fans liggen dus op de radiator komen aan beide kanten 2 120mm fans.
me wc setup:
3 frigus blokken.
eheim 1048.
Wou in eerste instantie gaan voor de dangerden met fanshroud maar omdat er wat problemen zijn met de lvering van het rad vroeg ik me af of de evo net zo goed of beter is dan de heatcore.
Heb 4 120mm fans liggen dus op de radiator komen aan beide kanten 2 120mm fans.
me wc setup:
3 frigus blokken.
eheim 1048.
de dual heatercore is altijd beter als de evo....
nou mag je zelf uitmaken of je tijd een probleem vind
als een heatcore beter is kan ik dat maandje extra ook wel wachtenVandread schreef op 26 september 2004 @ 00:12:
de dual heatercore is altijd beter als de evo....
ok, iemand nog een idee waar ik hem vandaan kan halen aangezien ik niet helemaal de mogelijkheid hem om naar rotterdam te gaan ( tweakstore) en andere leverancier had communicatieve problemen met de groothandel.aramdin schreef op 26 september 2004 @ 00:56:
Heatercore heeft de laagste flow drop van zo goed als alle radiatoren, betekent dat je een hoge flow overhoudt voor de rest van je systeempie
heb ook via dangerden gekeken maar binnen europa word alleen in Nederland de heatcore verkocht.
Voor zover ik weet is Tweakstore de enige die die shizzle verkoopt...Je kan Ace systems nog mailen, ze leidden nu op www.inkoopacties.net een inkoopactie 
En anders kan je altijd nog naar de sloop gaan en er zelf 1 halen!
Lees > [rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]
En anders kan je altijd nog naar de sloop gaan en er zelf 1 halen!
Lees > [rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]
Verwijderd
ik zie hier dat jullie het ook hebben over 2 fans aan elke kant van de rad???
bedoel je daarmee dat aan de onderkant van de rad 2 fans lucht aanzuigen en door de rad blazen en aan de bovenkant 2 fans die aangezogen lucht weer sneller wegzuigen.
klopt dat want ik heb nog wel ruimte voor 2 fans er bovenop (heb nu er 2 onder die er lucht doorblazen.)
bedoel je daarmee dat aan de onderkant van de rad 2 fans lucht aanzuigen en door de rad blazen en aan de bovenkant 2 fans die aangezogen lucht weer sneller wegzuigen.
klopt dat want ik heb nog wel ruimte voor 2 fans er bovenop (heb nu er 2 onder die er lucht doorblazen.)
Ik ga binnekort een waterkoeling set bestellen en inbouwen in een Aopen H700B
Dit wordt het setje
Het is eerst voornamelijk voor mijn CPU en als ik weer wat geld heb koop ik er nog meer blokken bij.
Dangerden dual heatercore met fanshroud
Swiftech MCP650 pomp
(ga zelf res maken )
Dangerden RBX athlon 64 1/2
3meter tygon 1/2
En dan nog slangklemmen etc
Hebben jullie nog adviezen voor mij wat er beter kan aan het setje?
Alvast bedankt
Dit wordt het setje
Het is eerst voornamelijk voor mijn CPU en als ik weer wat geld heb koop ik er nog meer blokken bij.
Swiftech MCP650 pomp
(ga zelf res maken )
3meter tygon 1/2
Alvast bedankt
Wellicht een domme vraag van een newbie, maar waarom zou je uberhaubt je rad schoon moeten maken? Ik dacht altijd dat het voldoende was om je systeem te vullen met demiwater en zo'n anti algen goedje. Dat laatste is juist bedoeld om vervuiling tegen te gaan, toch? Ik begrijp niet goed waar je systeem dan vuil van kan worden.apen-nootjes schreef op 25 september 2004 @ 19:31:
[...]
Zo versta je het goed jah
Azijn heeft de werking dat het heel licht bijtend is waardoor het zegmaar het vuil in je rad "opvreet" het tast echter bijna geen plastic aanDit is natuurlijk voor een toepassing als dit ideaal, als je de azijn verwamt dan zorgt dat, dat het schoonbijten sneller gaat
Omdat als je een radiator van de sloop haalt er vaak enorm veel rotzooi inzit. Dat wil je liever niet in je systeem hebben dus maak je je radiator schoongrun schreef op 26 september 2004 @ 08:06:
[...]
Wellicht een domme vraag van een newbie, maar waarom zou je uberhaubt je rad schoon moeten maken? Ik dacht altijd dat het voldoende was om je systeem te vullen met demiwater en zo'n anti algen goedje. Dat laatste is juist bedoeld om vervuiling tegen te gaan, toch? Ik begrijp niet goed waar je systeem dan vuil van kan worden.
301SQN
Dat is het idee ja, weet niet zeker of er echt een groot veschil zal zijn maar een paar graden lager is altijd fijn.Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 03:08:
ik zie hier dat jullie het ook hebben over 2 fans aan elke kant van de rad???
OK, dat snap ik. Maar dan zul je het ook met azijn alleen niet redden, maar zoutzuur moeten proberen.GeforceDDQ schreef op 26 september 2004 @ 09:26:
[...]
Omdat als je een radiator van de sloop haalt er vaak enorm veel rotzooi inzit. Dat wil je liever niet in je systeem hebben dus maak je je radiator schoon.
Uit de thread dacht ik te begrijpen dat het om een origineel wc setje ging, wat in de loop der tijd vervuild was.
Soda inkoken helpt volgens mijn ook. Ik denk dat zoutzuur ook het beste is, maar volgens mij kan daar toch niet iedereen zomaar aan komen.
Thanks. PSU is geen probleem: rad komt boven de PSU en die blaast niet naar boven. Ik heb wat gegoogled op air-trap, maar ik wil het graag simpel houden. Dan maar wat langere slangen, en voor alle zekerheid de aansluitingen aan de bovenkant houden. Ik hoef niet het onderste uit de kan om een graad lager uit het systeem te kunnen persen, ik heb wc in de eerste plaats aangeschaft om een stiller systeem te kunnen maken._XipHiaS_ schreef op 25 september 2004 @ 12:12:
[...]
Zou op zich, bij goede doorstroming, moeten kunnen. Wel is het misschien verstandig om vlak na het vullen je rad of kast even een poosje op de zijkant te leggen (als dat voor pomp of reservoir geen problemen geeft). Dan ben je er zeker van dat de lucht uit het rad is. Ook zou ik dan misschien aan een air-trap vlak voor het rad denken, zodat er zich in de loop vd tijd geen lucht in het rad verzamelt.
Let er ook op dat je PSU geen warme lucht tegen je rad aanblaast.
Maybe is het wel handig om 2x 120mm fans erop te plaatsenCompufreaky schreef op 26 september 2004 @ 03:56:
Ik ga binnekort een waterkoeling set bestellen en inbouwen in een Aopen H700B
Dit wordt het setje
Swiftech MCP650 pomp
(ga zelf res maken )
3meter tygon 1/2
Alvast bedankt
Wat zijn eigenlijk de koelprestaties van die Bigwater van ThermalTake. Tot hoever zal je er een 3.4 mee kunnen overklokken, zodat de temps een beetje binnen de perken blijven?? 4 gig ofzo?
1 pagina terug kwam je het volgende tegen:Tijs_a schreef op 26 september 2004 @ 12:49:
Wat zijn eigenlijk de koelprestaties van die Bigwater van ThermalTake. Tot hoever zal je er een 3.4 mee kunnen overklokken, zodat de temps een beetje binnen de perken blijven?? 4 gig ofzo?
Ik vraag me zelf ook af hoe goed de koelprestaties zullen zijn van dat beestje. Imho is de pomp de zwakste factor in het geheel...makje schreef op 25 september 2004 @ 23:29:
[...]
Wat het verschil in maximale OC zal zijn is hiervandaan absoluut niet te zeggen, het hangt simpelweg van veel teveel factoren en onzekerheden af. Wat het te verwachten verschil in graden is is ook niet direct makkelijk aan te geven, maar ik zal toch een poging wagen.
Tijs_a schreef op 26 september 2004 @ 12:49:
search @ Google:aramdin schreef op 26 september 2004 @ 13:04:
[...]
Ik vraag me zelf ook af hoe goed de koelprestaties zullen zijn van dat beestje. Imho is de pomp de zwakste factor in het geheel...
http://www.a1-electronics...mtake_Bigwater_Sept.shtml
http://www.overclockercaf...ng/Tt_Bigwater/index.html
http://www.xtremecomputing.co.uk/review.php?id=41
Het waterblokje voor op de cpu lijkt mij een Aquacomputer Cuplex 1.3 Dezen worden ook los verkocht en zit (nog) in mijn systeem, het is een vrij redelijk blokje.Excellent performance both in raw cooling power and quiet operation, easy installation coupled with a $120 price tag make the BigWater a BigWinner. The only downside of this unit from Thermaltake's point of view would be that it effectively kills the market for the Aquarius II and III units.
Verder zijn alle drie conclusies vrij positief; hij geeft acceptabele temperaturen, ook onder overclocking, hij is vrij stil en hij is gemakkelijk te installeren. Dit setje zou dan ook beter moeten zijn dan een Thermaltake Aquarius....
Echter 1 nadeel: er zit geen koelblokje bij voor je videokaart en/of chipset. Als je die ook wilt koelen dan moet je die er dus nog los bij kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door makje op 26-09-2004 13:45 ]
Met een beetje passen was hij dat rad ook wel kwijt geraakt in zijn case. Maar of het aan te raden is? Ik heb ook alles ingebouwd in een midi-tower (pomp + res en dual rad) en eerlijk gezegd, zou ik het niet meer doen. Veel te weinig ruimte!!peddro schreef op 24 september 2004 @ 18:28:
ik vind het wel knap dat je alles in dat kastje kwijt kan, behalve de rad dan...
leuk gedaan!
ik ga de mijne strax, er boven op bouwen, in een klein aangepast AXT kastje...
niet alleen de rad maar ook pomp enz. enigste wat in de PC kast zelf komt is de CPU en NB blokje en wat slangen
niet alleen de rad maar ook pomp enz. enigste wat in de PC kast zelf komt is de CPU en NB blokje en wat slangen
Ik wou echt alles in mijn case en ik wou geen grotere toren dan het standaard ATX-kastje. Maar het is onoverzichtelijk en kabels wegwerken is ook niet zo gemakkelijk. Mocht ik ooit upgraden, ga ik mijn radiator waarschijnlijk ook buiten de case plaatsen. De radiator komt net niet tegen de voeding en mijn DVD-drive zit er ongeveer twee cm onderpeddro schreef op 26 september 2004 @ 15:16:
ik ga de mijne strax, er boven op bouwen, in een klein aangepast AXT kastje...
Ja das logisharamdin schreef op 26 september 2004 @ 12:44:
[...]
Maybe is het wel handig om 2x 120mm fans erop te plaatsen? Is logisch, maar ze staan niet in je lijstje hehe. Je gaat cker goede temps halen met deze set (mits je een goede volgorde aanhoudt + je rad goed monteert)!
Volgorde wordt pomp > rad > rbx > res > pomp etc
Bedankt. Als het af is post ik wel pics etc maar kan nog wel ff tijd duren heb niet zoveel tijd nog om alles in elkaar te zetten enzo
[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 26-09-2004 22:03 ]
Dit topic is gesloten.