[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.628 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik ben van plan om 2 systemen met waterkoeling uit te gaan rusten. In principe zit ik te denken aan een cpu blok (2400+ en 2000+) en gpu blok (beide radeons, een 9800 en 9600). Na het lezen van de FAQ en openingspost heb ik nog een paar vraagjes die niet helemaal beantwoord worden in de threads.

Ik wil graag de systemen stil maken; ben niet van plan om extra performance uit de systemen te halen. In totaal wil ik er hooguit 300 euro aan uitgeven.
Kan ik het beste 2 aparte waterkoelingsystemen aanleggen, of 1 groter systeem dat beide systemen koelt?
Hoe kun je voor elkaar krijgen dat de waterkoeling automatisch opstart als de pc aangezet wordt?
Aangezien ik niet wil overklokken maar enkel stilte wil bereiken, zou ik volgens de theads voldoende hebben aan kant-en-klare pakketten. Enkel... welke pakketten kunnen jullie mij me aanraden?
Op dit moment is de CPU temp van het zwaarste systeem 60 graden en de moederbordtemperatuur 40 graden. Ik heb geen sensor op de videokaart, maar ik vermoed dat tijdens het gamen de temperatuur aardig oploopt richting de 80 graden. Dit is ook een reden waarom ik waterkoeling aan wil leggen: extra ventilatoren kunnen dan wel extra luchtkoeling opwekken, maar betekenen meteen nog meer lawaai.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Nitroglycerine schreef op 14 september 2004 @ 11:14:
Ik ben van plan om 2 systemen met waterkoeling uit te gaan rusten. In principe zit ik te denken aan een cpu blok (2400+ en 2000+) en gpu blok (beide radeons, een 9800 en 9600). Na het lezen van de FAQ en openingspost heb ik nog een paar vraagjes die niet helemaal beantwoord worden in de threads.
Ik zou dan kiezen voor de Asetek KT03-L20/Entry kit met extra gpu blokje, dan ben je voor 138euro p/set klaar!

Gechecked by Atro computers > www.atro.nl

Je kan volgens mij ook gaan voor de Alphacool setjes, niet al te duur enzo

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op 14 september 2004 @ 11:14:

Ik wil graag de systemen stil maken; ben niet van plan om extra performance uit de systemen te halen. In totaal wil ik er hooguit 300 euro aan uitgeven.
Kan ik het beste 2 aparte waterkoelingsystemen aanleggen, of 1 groter systeem dat beide systemen koelt?
Hoe kun je voor elkaar krijgen dat de waterkoeling automatisch opstart als de pc aangezet wordt?
Persoonlijk zou ik voor 2 losse setjes gaan. Met 1 set wordt het moeilijk om 2 CPU's te koelen. Je hebt dan een behoorlijke radiator nodig met krachtige fans. Krachtige fans maken lawaai, dus voor jou ongeschikt. Let wel op je airflow in je kast met watercooling. Je systeemtemp is met 40 graden nu al aan de hoge kant.
Er bestaan schakelingetjes met een relais, wat de 220V van de pomp schakelt. Als je handig bent, kun je deze ook zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:02:
Iemand bekend met de voorraad Tygon (10 of 12 mm) bij Tweakstore? Heb geen zin om voor niks langs te gaan.
Laatste keer dat ik er was, was de tygon uitverkocht en moest het met het schip uit amerika komen. maar dat was wel 3 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 13:12:
Laatste keer dat ik er was, was de tygon uitverkocht en moest het met het schip uit amerika komen. maar dat was wel 3 weken geleden.
Van de week was in ieder geval de 1/2" nog steeds uitverkocht en wist TS niet wanneer het weer binnen zou komen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ikman schreef op 11 september 2004 @ 11:26:
kijk uit met die water wetter flesjes de dop kan spontaan kapot gaan. ik heb een fles je op mijn bureau laten staan en ik kwam er gisteren achter dat de dop kapot was. hoe dit komt weet ik niet, hij stond niet in de zon of te strak aangedraait dus het is me een beetje een raadsel.
[afbeelding]
dit had ik trouwens ook zag het nu net, maar er zit nog een soort van onderdop in dus valt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Nice! De kast ziet er vanbinnen redelijk ordelijk uit. In tegenstelling tot de mijne ;)
Waar heb je trouwens dat reservoir vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Hey ik wil ook een keer gaan beginnen met waterkoeling en dat Asetek KT03-L20/Entry kitje leek mij wel interessant..... nou zit ik met een probleem. Ik heb een msi kt4ultra moederbord en daar zitten geen gaten bij de socket zodat je daar die schroeven doorheen kan steken. Zijn er speciale opzetstukken te koop voor dat blok om hem gewoon met clipjes vast te maken, of moet ik gewoon voor een heel ander blok dan gaan zoeken??

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24
Laagvliegerke schreef op 14 september 2004 @ 20:22:
[...]

Nice! De kast ziet er vanbinnen redelijk ordelijk uit. In tegenstelling tot de mijne ;)
Waar heb je trouwens dat reservoir vandaan?
Zoals het meeste bij http://www.tweakstore.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
een review van de OC-Labs setjes.
http://www.liquidluxx.de/...b=get_topic&f=19&t=000022
2 setjes beide bestaande uit CPu block, Northbirdge blok en blokje voor de grafische kaart.
1 versie volledig uit koper en de ander met plexi top.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/floke/tests/oclabs/wb1prev.jpg

als setup gebruiken ze een eheim 1248 en als radiator een HTF2X Dual
8/10er Pur-Schlauch als slang.

de reviewers vinden de blokjes slecht presteren.
valt hier met een andere radiator misschien nog betere resultaten te halen want de blokjes zien er wel zeer gelikt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00

• Smarron

Smarron

The bend

Vandread schreef op 14 september 2004 @ 23:53:
waarom 190 fsb?
die khx moet veel harder kunnen >:)
Die khx wel, maar wellicht zijn Epoxje niet.

Verwijderd

Weet iemand waar ik in Nederland deze prachtige x800 cooler kan halen? Het is de aquagratiX800 Komplettkühler X800-Serie:

http://www.aqua-computer.de/

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/prodimg/nd_products/aquagratix800_500.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 11:22 ]

• T-Blizzard
  • Laatst online: 18:24
Smarron schreef op 15 september 2004 @ 00:35:
[...]
Die khx wel, maar wellicht zijn Epoxje niet.
Nou ik heb revisie 1.1 van die moederbord officieel doet ie maar 333 :)
Maar ik heb altijd dacht dat het aan het geheugen lag :?

• Vandread
ik heb een reepje khx3000 512 op 230 gehad... en dat is nog geen eens zo hoog
loopt et op 2-2-2? dan is het wss bh5 :)
ohja was wel met 3+ volt ofzo.... bh5 houd van sap :P

[ Voor 20% gewijzigd door Vandread op 15-09-2004 12:42 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:26

Harrie

NederVlaming

T-Blizzard schreef op 15 september 2004 @ 10:12:
[...]

Nou ik heb revisie 1.1 van die moederbord officieel doet ie maar 333 :)
Maar ik heb altijd dacht dat het aan het geheugen lag :?
Die plank had ik ook rev1.1... Die kwam niet voorbij de 195 zonder voltmod....

• aramdin
Graag ontopic weer dudes... :O

Instagram / YouTube

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17
Een korte maar krachtige vraag, welke niet in de FAQ staat uitgelegd:
Wat is nou het hele voordeel van zo kort mogelijke slangen?

Pro: Betere waterflow (?)
Con: Meer water in je systeem, minder snelle temperatuurstijging overall

Het kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien, maar ik dacht toch wel verschillende stukjes over slangen te hebben gelezen zonder dat dit aangehaald word.

• D-Three
Bigbot schreef op 14 september 2004 @ 23:14:
een review van de OC-Labs setjes.
http://www.liquidluxx.de/...b=get_topic&f=19&t=000022
2 setjes beide bestaande uit CPu block, Northbirdge blok en blokje voor de grafische kaart.
1 versie volledig uit koper en de ander met plexi top.

[afbeelding]

als setup gebruiken ze een eheim 1248 en als radiator een HTF2X Dual
8/10er Pur-Schlauch als slang.

de reviewers vinden de blokjes slecht presteren.
valt hier met een andere radiator misschien nog betere resultaten te halen want de blokjes zien er wel zeer gelikt uit
Ik heb de review niet gelezen want eerlijk gezegd heb ik momenteel niet veel zin ;) en ik weet dus niet waarop de reviewer zich baseert om te zeggen dat de blokjes slecht zijn. Maar met een andere radiator zal er waarschijnlijk niet veel betere prestaties gehaald worden.
Waarom heb je interesse in deze blokjes, als ik vragen mag?

• Vandread
Gokje:
Laagvliegerke schreef op 15 september 2004 @ 21:32:
Waarom heb je interesse in deze blokjes, als ik vragen mag?
Bigbot schreef op 14 september 2004 @ 23:14:
want de blokjes zien er wel zeer gelikt uit
;)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
flipjevandejam schreef op 15 september 2004 @ 21:20:
Een korte maar krachtige vraag, welke niet in de FAQ staat uitgelegd:
Wat is nou het hele voordeel van zo kort mogelijke slangen?

Pro: Betere waterflow (?)
Con: Meer water in je systeem, minder snelle temperatuurstijging overall

Het kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien, maar ik dacht toch wel verschillende stukjes over slangen te hebben gelezen zonder dat dit aangehaald word.
Minder sterke pomp nodig (maar als met iets langere slangen al krap qua capaciteit komt te zitten :X , andere pomp nemen ;) )

Je hebt juist minder water in je systeem zitten, dus snellere temp stijging.

• aramdin
Als ik er over ga nadenken komt er dit uitrollen:

Hoe korter de slang, hoe korter de weg naar de radiator (De plek waar het water zn warmte kwijt kan). Het water koelt dus in feite heel weinig op bij bv cpu, gaat dan naar de rad, waar het "koude" water verder wordt afgekoeld.

:)

Instagram / YouTube

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Nee, hoe korter de slang, hoe sneller het water stroomt en het is ook nog eens minder water, dus de temperatuursverschillen dalen. De radiator zal heter worden, en het CPU blok kouder.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Ik denk dat het geen bal uitmaakt of je langere slangetjes gebruikt of korte (tenzij ze een omweg maken van een meter)

Ik heb pas me slangetjes ingekort en ik merkte geen enkel verschil..

Ik heb het ook niet daarvoor gedaan maar zodat ik me pomp kon laten hangen in me kast zodat ie geen resonatie ofzow maakt tegen me kast..

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 16 september 2004 @ 09:28:
Ik denk dat het geen bal uitmaakt of je langere slangetjes gebruikt of korte (tenzij ze een omweg maken van een meter)

Ik heb pas me slangetjes ingekort en ik merkte geen enkel verschil..

Ik heb het ook niet daarvoor gedaan maar zodat ik me pomp kon laten hangen in me kast zodat ie geen resonatie ofzow maakt tegen me kast..
Volgens een vriend van mij maakt dat wel uit, heeft met de wrijving aan de binnenkant van de slangen te maken. Hij zou nog een keer voor mij uitrekenen of het uitmaakt of ik langere slangen gebruik die grote lussen maakt of korte slangen met elleboogstukjes.

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
precies.
zulke blokjes zouden mooi kunnen uitzien bij een window en een goede belichten (lees: casemod)

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:46:
[...]

Volgens een vriend van mij maakt dat wel uit, heeft met de wrijving aan de binnenkant van de slangen te maken. Hij zou nog een keer voor mij uitrekenen of het uitmaakt of ik langere slangen gebruik die grote lussen maakt of korte slangen met elleboogstukjes.
Meld dan ff of het iets heeft uitgemaakt..weet wel bijna zeker van niet ;)

Maar die elleboogstukjes moet je ook niet gebruiken dat lijk mij dat het water een soort terugkets-en-dan-toch-maar-naar-voren-gaan effect (ofzoiets) en aan die info hebben we dan ook niet veel want niet veel gebruiken die elleboogjes.. Gewoon korte slangen met bochten zonder knikjes/elleboogdingen zou ie dan ook ff moeten testen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Patrlck op 16-09-2004 17:04 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
ik wil ook zelf een cpu blokje maken met een cnc freesbank, nou d8 ik aan het volgende ontwerp(voorlopige schetsen)

de lijntjes en puntjes zijn 2 mm dik.
de cpu omtrk is blauw gemaakt. heeft iemand ideeën/ tips?

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0758070/cpu.jpg

ps. de inlaat is boven de cpu gedacht en de uitlaat in het midden onder de cpu(na aal de kanalen)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

SchiedamLauw schreef op 16 september 2004 @ 17:02:
[...]

Meld dan ff of het iets heeft uitgemaakt..weet wel bijna zeker van niet ;)

Maar die elleboogstukjes moet je ook niet gebruiken dat lijk mij dat het water een soort terugkets-en-dan-toch-maar-naar-voren-gaan effect (ofzoiets) en aan die info hebben we dan ook niet veel want niet veel gebruiken die elleboogjes.. Gewoon korte slangen met bochten zonder knikjes/elleboogdingen zou ie dan ook ff moeten testen :P
Dat kan hij ook wel berekenen. Meten is weten en gissen in missen :)
Ik zal het wel posten.

• Vandread
r_jansen86 schreef op 16 september 2004 @ 20:07:
ik wil ook zelf een cpu blokje maken met een cnc freesbank, nou d8 ik aan het volgende ontwerp(voorlopige schetsen)
de lijntjes en puntjes zijn 2 mm dik.
de cpu omtrk is blauw gemaakt. heeft iemand ideeën/ tips?

[afbeelding]
ps. de inlaat is boven de cpu gedacht en de uitlaat in het midden onder de cpu(na aal de kanalen)
water moet sneller weg kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:46:
[...]

Die wrijving veroorzaakt misschien een tempstijging van 0,0005 graad. Verwaarloosbaar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ik m'n Dtek blok inmiddels binnen van over-clock.com. Mooi blokje, alleen de afwerking van de onderzijde vindt ik behoorlijk prut. Dus da's meteen al gelapt tot 2000 grid.

Zit ik alleen nog met het volgende: m'n WC-systeem is gebasseerd op 10mm slangpilaren met bijborende slang van 10/14mm. De Dtek is gebasseerd op 1/2" slangpilaren. Komt mijn slangmaat de prestaties erg ten nadele van het Dtek blok of zal dat wel meevallen?
Het Dtek blokt komt al vervanging van m'n Maze4 met 10mm aansluiting

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een AMD64 kopen maar daar kan (zoals gewoonlijk) mijn blokje niet op. Nu is mijn vraag, wat is een goed blok?
Wat ik al gezien heb:
-Frigus
-Zalman
-Aquacomputer
Verder niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
toppertjes:
Dtek
Dangerden TDX/RBX
Cascade
Swiftech
maaruh kijk es bij pricewatch.. tweakstore.net als je in de buurt woont... www.over-clock.com als je echt zin der in hebt :)
en bij vraag&aanbod staan ook welles leuke dingen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 17-09-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 17 september 2004 @ 12:03:
toppertjes:
Dtek
Dangerden TDX/RBX
Cascade
Swiftech
maaruh kijk es bij pricewatch.. tweakstore.net als je in de buurt woont... www.over-clock.com als je echt zin der in hebt :)
en bij vraag&aanbod staan ook welles leuke dingen ;)
Ik heb nu ook dangerden en die bevalt me perfect! Dus ik denk dat ik weer voor dangerden ga. Alleen woon ik in overijssel dus niet zo dicht bij tweakstore :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 11:47:
Ik ga binnenkort een AMD64 kopen maar daar kan (zoals gewoonlijk) mijn blokje niet op. Nu is mijn vraag, wat is een goed blok?
Wat ik al gezien heb:
-Frigus
-Zalman
-Aquacomputer
Verder niet...
Check morgen eens Vraag en Aanbod. Dan staat er een gelapte Dangerdan Maze4 Poly Top 10mm te koop O-)

Aqua maakt erg leuke blokjes evenals Frigus. Zou alleen niet weten welke beter presteert. Voor een overzicht van koelers check:http://watercoolplanet.de...erenz&order=asc&pagenum=1

De Cuplex PRO van Aqua (overigens te bestellen bij x-modding.nl en meer winkels in Nederland) staat bij hun in de Top 10. Zou dus nog beter presteren dan een D-Tek WhiteWater. En dat blok wordt over algemeen beschouwd als een redelijk goed presterend blok

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 17-09-2004 12:49 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
die duitse lijst is echt zo wazig
95% van de wereld zegt dat de cascade/dtek ww het beste presteert en hier staat de NexXxoS XP op 1....

enige wat je kan zeggen is dat dat nexxxos blokje het beste werkt met de Eheim 1046 omdat ze alleen die gebruiken.... slappe prutpomp :P

nice!
http://www.extremeprometeia.com/acatalog/White_Water.html

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 17-09-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Vandread schreef op 17 september 2004 @ 12:55:
die duitse lijst is echt zo wazig
95% van de wereld zegt dat de cascade/dtek ww het beste presteert en hier staat de NexXxoS XP op 1....

enige wat je kan zeggen is dat dat nexxxos blokje het beste werkt met de Eheim 1046 omdat ze alleen die gebruiken.... slappe prutpomp :P

nice!
http://www.extremeprometeia.com/acatalog/White_Water.html
Ik zit net ook te kijken op die site en en m'n post na lezen, maar ik ben iets te voorbarig geweest. Volgens mij klopt die lijst voor geen meter. :? Bij hun is de RBX beter dan de de Dtek, terwijl het op ProCooling andersom is. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Pro Cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik denk eerlijk gezegd dat de Nexxos XP hard geslapped wordt door elke Cascade :)

Tweakstore heeft zelf nog een collectors item btw...Een zilveren Cascade :9~ MOet je maar eens kijken in die vitrinekast naast de deur B)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aramdin schreef op 17 september 2004 @ 14:03:
Ik denk eerlijk gezegd dat de Nexxos XP hard geslapped wordt door elke Cascade :)

Tweakstore heeft zelf nog een collectors item btw...Een zilveren Cascade :9~ Moet je maar eens kijken in die vitrinekast naast de deur B)
Daar zal je dan ook wel de hoofdprijs voor betalen op niet?

Btw, iemand een menig over m'n vorige vraag?:M'n WC-systeem is gebasseerd op 10mm slangpilaren met bijborende slang van 10/14mm. De D-Tek is gebasseerd op 1/2" slangpilaren. Komt mijn slangmaat de prestaties erg ten nadele van het Dtek blok of zal dat wel meevallen?
Het D-Tek blokt komt als vervanging van m'n Maze4 met 10mm aansluiting

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 17-09-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

kort gezegt ja, maar verwaarloosbaar weinig

[ Voor 69% gewijzigd door ikman op 17-09-2004 16:21 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heb deze in huis:

http://www.thermaltake.co...0005bigwater/cl-w0005.htm

BigWater Thermaltake setje voor prescotjes :) Zal als alles er in zit ff wat mooie screenies maken!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Smarron schreef op 13 september 2004 @ 00:34:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat die pinnetjes zouden kunnen doen achterop mijn pomp? Het lijken jumpers ofzo, net als achterop een harde schijf. Zou het wellicht met het voltage te maken hebben (zodat hij stiller te werk gaat) ?
Dat kan toch met een rheobus :?
http://store.over-clock.com/Pumps___Accessories.html
Also, tuning of your pump flow rates can be done with a rheobus. The rheobus needs to have at least a rating of 18W per channel.
Daar staat een DD pomp die verdacht veel op die swift lijkt.
Dus nu naast airflow ook je waterflow regelen via een knoppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Demon_Eyez schreef op 17 september 2004 @ 14:16:
[...]
Daar zal je dan ook wel de hoofdprijs voor betalen op niet?

Btw, iemand een menig over m'n vorige vraag?:M'n WC-systeem is gebasseerd op 10mm slangpilaren met bijborende slang van 10/14mm. De D-Tek is gebasseerd op 1/2" slangpilaren. Komt mijn slangmaat de prestaties erg ten nadele van het Dtek blok of zal dat wel meevallen?
Het D-Tek blokt komt als vervanging van m'n Maze4 met 10mm aansluiting
Ik denk ook dat het weinig uit zal maken, waar je eerder je hoofd over mag breken is de sterkte van de pomp... :)

Hoop dat je een sterke mofo hebt 8)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was takemenow al gelukt, zie ik.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 22:24:
Het was takemenow al gelukt, zie ik.
Altijd handig zo`n searchfunctie en ik had dit ook zelf wel kunnen bedenken zonder die search te raadplegen, maar ja, angstig he zo`n eerste keer WC... :D

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ik heb me nou een coolermaster aerogate geplaats....

een sensor ervan heb ik in m'n reservoir hangen.....[idle24...full load 28.....na úren gamen en 20graden kamertemperatuur]

wat zou nou de temp van m'n core zijn ongeveer......??

en ik heb nog een sensor over....waar kan ik die 't beste plaatsen....op 't koelblok <zo dicht mogelijk bij de core>....of op 't moederbord ??

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-09-2004 01:04 ]

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op 18 september 2004 @ 01:03:
ik heb me nou een coolermaster aerogate geplaats....

een sensor ervan heb ik in m'n reservoir hangen.....[idle24...full load 28.....na úren gamen en 20graden kamertemperatuur]

wat zou nou de temp van m'n core zijn ongeveer......??

en ik heb nog een sensor over....waar kan ik die 't beste plaatsen....op 't koelblok <zo dicht mogelijk bij de core>....of op 't moederbord ??
Ik zou de sensor onder de core plakken, dus eigenlijk in de socket. Da's het dichtste bij de core, maar dan meet je eigenlijk de sockettemp.

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:17:
[...]

Ik zou de sensor onder de core plakken, dus eigenlijk in de socket. Da's het dichtste bij de core, maar dan meet je eigenlijk de sockettemp.
ah...ok...maar zou 't koelblok tégen de core aan niet dezelfde temperatuur hebben dan op de core zelf ?? 't is tenslotte koper ? én dichter bij de core dan in de socket.

hoeveel graden zou 't schelen ongeveer ?

en wat is m'n core-temp ongeveer met water van 28graden ?

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-09-2004 01:21 ]

Verwijderd

Je koelblok is altijd koeler dan de core. Maar kun je de core niet gewoon uitlezen in MBM?

• D-Three
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 08:12:
[...]

Die wrijving veroorzaakt misschien een tempstijging van 0,0005 graad. Verwaarloosbaar in ieder geval.
Daarmee heeft het niet te maken. Het is gewoon zo dat het water meer weerstand ondervindt aan de randen van de slangen. De watermoleculen worden daar meer afgeremd dan in het het midden waar de moleculen omringd zijn door andere watermoleculen. Simpel gezegd :)

Verwijderd

Dat maakt toch in de praktijk geen ***** uit,
misschien 1 graad, echt het verschil tussen een giga OC en een mislukte OC.

Theorie is ok, maar de praktijk zal het toch uit moeten wijzen

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 01:43:
Je koelblok is altijd koeler dan de core. Maar kun je de core niet gewoon uitlezen in MBM?
MBM geeft zelfs nog minder aan dan m'n water al is ! (22/24 graden)

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 18 september 2004 @ 02:02:
[...]

Daarmee heeft het niet te maken. Het is gewoon zo dat het water meer weerstand ondervindt aan de randen van de slangen. De watermoleculen worden daar meer afgeremd dan in het het midden waar de moleculen omringd zijn door andere watermoleculen. Simpel gezegd :)
Ja dat snap ik wel. Maar de tempstijging die ontstaat is nihiel. Hij doet er iig niet toe. Niet meetbaar voor de leek.

• Demon_Eyez
aramdin schreef op 17 september 2004 @ 20:25:
[...]

Ik denk ook dat het weinig uit zal maken, waar je eerder je hoofd over mag breken is de sterkte van de pomp... :)

Hoop dat je een sterke mofo hebt 8)
Een eheim 1048. Dat moet toch wel lukken of niet?

• aramdin
Demon_Eyez schreef op 18 september 2004 @ 13:25:
[...]
Een eheim 1048. Dat moet toch wel lukken of niet?
Op zich wel, al vond ik het geen al te sterke pomp :) Maar das relatief (ivm mn Swiftech pomp)...Ik zou het gewoon ff aankijken

Je hebt toch een triple rad? Dat zou wel wat flow beperking betekenen...

Instagram / YouTube

• D-Three
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 12:41:
[...]

Ja dat snap ik wel. Maar de tempstijging die ontstaat is nihiel. Hij doet er iig niet toe. Niet meetbaar voor de leek.
Maar een hele lichte pomp zou het iets harder te verduren krijgen.
Alhoewel ik wel moet toegeven dat in de praktijk één meter meer of minder niet zoveel zal uitmaken. De blokjes en het rad zorgen voor meer weerstand. Dus eigenlijk heb je wel gelijk :)

• Demon_Eyez
aramdin schreef op 18 september 2004 @ 14:35:
[...]

Op zich wel, al vond ik het geen al te sterke pomp :) Maar das relatief (ivm mn Swiftech pomp)...Ik zou het gewoon ff aankijken

Je hebt toch een triple rad? Dat zou wel wat flow beperking betekenen...
Net alles aangesloten en het werkt perfect! Ondanks de m'n uitgebreide WC-keten
(D-Tek WW, Twinplex NB- en GPU blok, Innovatek Res, Eheim 1048, Black Ice Extreme 2 dual, Black Ice Micro en 2 meter 10mm slang) ga ik er toch in idle 2 graden op vooruit:
(oud 30 graden, nieuw 28 graden) en full load 5 graden (oud 37, nieuw 32 graden)
Op het oog lijkt het alsof de flow er nagenoeg niet minder op is geworden, that is, als ik naar de waterturbulentie in m'n reservoir kijk

• eltinio
  • Laatst online: 21:19
tot welke gritt worden de frigus blokken standaard gelapt?

• aramdin
Demon_Eyez schreef op 18 september 2004 @ 17:41:
[...]
Net alles aangesloten en het werkt perfect! Ondanks de m'n uitgebreide WC-keten
(D-Tek WW, Twinplex NB- en GPU blok, Innovatek Res, Eheim 1048, Black Ice Extreme 2 dual, Black Ice Micro en 2 meter 10mm slang) ga ik er toch in idle 2 graden op vooruit:
(oud 30 graden, nieuw 28 graden) en full load 5 graden (oud 37, nieuw 32 graden)
Op het oog lijkt het alsof de flow er nagenoeg niet minder op is geworden, that is, als ik naar de waterturbulentie in m'n reservoir kijk
Omg 3 rads :) Wel netjes dat je er 5 graden full load op vooruit gaat! Money well spent kan je wel zeggen eh >:) ?

Instagram / YouTube

• Demon_Eyez
aramdin schreef op 18 september 2004 @ 19:59:
[...]

Omg 3 rads :) Wel netjes dat je er 5 graden full load op vooruit gaat! Money well spent kan je wel zeggen eh >:) ?
Money wel spent dat zeker! Maarre...ik heb maar twee radiators. Eén Black Ice Extreme II (2x120mm) en één Black Ice Micro, die in een bak met methanol drijft (De TEC om dat rad te chillen is nog in bestelling)

Verwijderd

Mr. Detonator schreef op 18 september 2004 @ 12:25:
[...]

MBM geeft zelfs nog minder aan dan m'n water al is ! (22/24 graden)
Voor sommige mobo's moet je een correctie uitvoeren. Bij m'n Infinity moet ik er 18 graden bij optellen. FF wat zoeken via google kan je vast verder helpen.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Demon_Eyez schreef op 18 september 2004 @ 20:07:
[...]
Money wel spent dat zeker! Maarre...ik heb maar twee radiators. Eén Black Ice Extreme II (2x120mm) en één Black Ice Micro, die in een bak met methanol drijft (De TEC om dat rad te chillen is nog in bestelling)
Een TEC om een RAD te koelen :X
Hoeze effecientie weggooien (een pelt is toch al niet zo effecient, laat staan als ie ook nog een RAd moet koelen :? )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
hallo allemaal.
ik wilde mijn radiator Black ice micro 2 op een gekke manier op me kast monteren.
Maar aan de ene kant van het rad zit er meer ruime voor schroefjes dan de andere en ik heb me verkeken dus dat schroefje erin geramt.
Nu zit er dus een gat van een schroefje , dit heb ik tijdelijk gedicht met een sok en op het gaatje en dan een schroef erin :)
ik wil hem gaan dichten wat kan ik het beste gebruiken?
montage kit?

Wat zouden jullie me aanraden

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
El Snorro schreef op 18 september 2004 @ 20:51:
[...]

Een TEC om een RAD te koelen :X
Hoeze effecientie weggooien (een pelt is toch al niet zo effecient, laat staan als ie ook nog een RAd moet koelen :? )
Beetje kort door de bocht. Ik heb het hele verhaal al een keer eerder gepost, maar nu even heel kort. Bak met methanol, in die bak een koperen heatsink die verbonden is met koude kant TEC. TEC wordt koud -> koelblok wordt koud -> Methanol wordt koud (mensgel bevriest rond de -30) -> Black Ice Micro koud -> water bestaande WC-keten koud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Demon_Eyez schreef op 19 september 2004 @ 12:44:
[...]
Beetje kort door de bocht. Ik heb het hele verhaal al een keer eerder gepost, maar nu even heel kort. Bak met methanol, in die bak een koperen heatsink die verbonden is met koude kant TEC. TEC wordt koud -> koelblok wordt koud -> Methanol wordt koud (mensgel bevriest rond de -30) -> Black Ice Micro koud -> water bestaande WC-keten koud
Je kan natuurlijk ook 2 goeie waterblokken pakken en daar de tecs (ja, TECs, met 1x226w red je het niet) tussendoen ;). Zo heb je VEEL te veel overgangen.

Je zal trouwens never nooit onder het vriespunt komen op deze manier. Methanol is zwaar overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Epsilon schreef op 19 september 2004 @ 14:42:
[...]

Je kan natuurlijk ook 2 goeie waterblokken pakken en daar de tecs (ja, TECs, met 1x226w red je het niet) tussendoen ;). Zo heb je VEEL te veel overgangen.

Je zal trouwens never nooit onder het vriespunt komen op deze manier. Methanol is zwaar overbodig.
Dat zou ook kunnen inderdaad. Maar zoals ik al aan het begin van dit topic heb aangegeven, dit wordt een probeer project. Vallen de temps erg tegen, dan verander ik de setup, maar ik heb nu nog geen zin om die TEC op m'n proc te douwen en daarbij m'n moederbord in te smeren met vaseline en verder te isoleren met neoprene.
Op Pro Cooling is het overigens iemand wel gelukt om z'n water min of meer te chillen door middel van een radiator onder te domplen in een erg koude vloeistof en deze aan te sluiten op z'n bestaande waterketen.
Maar waarom zou ik niet onder het vriespunt uitkomen? Met onder vriespunt bedoel ik de bak met methanol, niet het water in m'n slangen. Kan je dat nader toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Zo ik heb me pomp ombouw gelapt en ik moet zeggen het resultaat mag er wezen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaredome.nl/crew/av3ng3r/pic05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaredome.nl/crew/av3ng3r/pic08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaredome.nl/crew/av3ng3r/pic10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaredome.nl/crew/av3ng3r/pic13.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Av3ng3rtje op 19-09-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

Hey ikke wou wat dingen bestellen bij tweakstore
maar op hun site staat bij Info dat je vooruit moet betalen en bij andere voorwaarden weer dat je pas hoeft te betalen als het geleverd is. Dus mijn vraag aan jullie is moet je vooruit betalen bij tweakstore of is het onder rembours ?

Btw ikke ga dual heatcore bestellen en over maandje komt ook nieuwe bigtower ga ik hem inbouwen en dan langzaam mooi wc setje bouwen voor men nieuwe pc ;)

Best jammer dat er maar 1 winkel is die goede OC spullen verkoopt in nederland

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 19-09-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Compufreaky schreef op 19 september 2004 @ 18:39:
Hey ikke wou wat dingen bestellen bij tweakstore
maar op hun site staat bij Info dat je vooruit moet betalen en bij andere voorwaarden weer dat je pas hoeft te betalen als het geleverd is. Dus mijn vraag aan jullie is moet je vooruit betalen bij tweakstore of is het onder rembours ?

Btw ikke ga dual heatcore bestellen en over maandje komt ook nieuwe bigtower ga ik hem inbouwen en dan langzaam mooi wc setje bouwen voor men nieuwe pc ;)

Best jammer dat er maar 1 winkel is die goede OC spullen verkoopt in nederland
Anders moet je eerst maar eens de shop-survey's lezen. En nu weer ontopic please

@ Av3ng3rtje
Mooi gedaan kerel. Ziet er echt vet uit man!

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 19-09-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 21:19
ziet er vet uit Av3ng3rtje alleen had je geen andere slangpilaren?
chromen slang pilaren zouden het echt afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Av3ng3rtje schreef op 19 september 2004 @ 18:00:
Zo ik heb me pomp ombouw gelapt en ik moet zeggen het resultaat mag er wezen:
hoe ziet de rest van je setup eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Het waterblok van me processor (Dangerden RBX A64 10mm) heb ik al en de radiator (Black Ice Xtreme 2) ook al. Ik mis alleen me case nog en me water resevoir. Dit is hoe het er nu voor staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaredome.nl/crew/av3ng3r/pic11.jpg

Beetje een rommel en crappy kast :D Ik zal ff kijken of ik nog chrome aansluitingen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Epsilon schreef op 19 september 2004 @ 14:42:
[...]

Zou je dit toch eens nader willen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

memendo schreef op 17 september 2004 @ 19:39:
[...]

Dat kan toch met een rheobus :?
http://store.over-clock.com/Pumps___Accessories.html

[...]

Daar staat een DD pomp die verdacht veel op die swift lijkt.
Dus nu naast airflow ook je waterflow regelen via een knoppie.
Idd, die pomp is exact hetzelfde! Een rheobus is dus om je waterflow te regelen? Sneller/langzamer pompen? Want ik heb antwoord gekregen van iemand van Swiftech over wat dat pinnetje nou precies doet:
If you install a jumper the pump will not start at voltages below 10VDC.
Das dus lekker duidelijk. :/ Anyway, ik heb er ff een jumper opgezet en ik merk qua geluid of koelprestaties geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cathar heeft net zijn nieuwste blokje klaar, de STORM G4. Na eigen tests weet ie dat de Storm (koper) 0.5°C a 1°C beter koelt dan de CASCADE SS (zilver edition van de Cascade). Als je een leuk grafiekje wil zien om te snappen dat de Cascade SS momenteel het BESTE blokje was dat er te krijgen was: http://www.procooling.com/html/pro_testing.php daar kun je zelf enkele blokjes met elkaar vergelijken. Wil je een foto zien van de Storm? http://www.employees.org/~slf/storm/storm-final-small-2.jpg
Ik heb er alvast eentje besteld via e-mail naar hem, ze gaan haast niet te verkrijgen zijn, ik had al veel geluk gehad met mijn Cascade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 15:15:
Cathar heeft net zijn nieuwste blokje klaar, de STORM G4. Na eigen tests weet ie dat de Storm (koper) 0.5°C a 1°C beter koelt dan de CASCADE SS (zilver edition van de Cascade). Als je een leuk grafiekje wil zien om te snappen dat de Cascade SS momenteel het BESTE blokje was dat er te krijgen was: http://www.procooling.com/html/pro_testing.php daar kun je zelf enkele blokjes met elkaar vergelijken. Wil je een foto zien van de Storm? http://www.employees.org/~slf/storm/storm-final-small-2.jpg
Ik heb er alvast eentje besteld via e-mail naar hem, ze gaan haast niet te verkrijgen zijn, ik had al veel geluk gehad met mijn Cascade.
Als ik die site mag geloven, valt de RBX me toch wel negatief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Demon_Eyez schreef op 20 september 2004 @ 13:45:
[...]
Zou je dit toch eens nader willen verklaren?
Met Peltiers zit je zowiezo vast aan een bepaalde Delta-T, dus een maximaal temperatuurverschil tussen de warme en de koude kant. Hoe meer warmte de peltier te verwerken krijgt, hoe kleiner die delta-T word. De warme kant van je peltiers zul je goed moeten koelen om de warmte kwijt te raken, maar dan nog zal de temperatuur van die kant relatief hoog zijn. Je hebt simpelweg niet genoeg power om die bak water tot onder het vriespunt te koelen. (Denk ook aan de verliezen die je hebt aan de buitenlucht, dat is véél vermogen)

Daarnaast voerde je aan dat je voor deze oplossing ging omdat je dan niet hoefde te isoleren. Dat kun je ook wel vergeten. Wil je meer dan een graad of 3 onder kamertemp zien te komen, dan zul je echt moeten gaan isoleren.

Mijn conclusie: zet 2 sterke pelts direct op je proc of ga voor de phase-change.

Edit:
Damn, ik moet weer meer posten, dat waren een hoop typo's :|

[ Voor 11% gewijzigd door Syzzer op 20-09-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Syzzer schreef op 20 september 2004 @ 16:40:
[...]

Met Peltiers zit je zowiezo vast aan een bepaalde Delta-T, dus een maximaal temperatuurverschil tussen de warme en de koude kant. Hoe meer warmte de peltier te verwerken krijgt, hoe kleiner die delta-T word. De warme kant van je peltiers zul je goed moeten koelen om de warmte kwijt te raken, maar dan nog zal de temperatuur van die kant relatief hoog zijn. Je hebt simpelweg niet genoeg power om die bak water tot onder het vriespunt te koelen. (Denk ook aan de verliezen die je hebt aan de buitenlucht, dat is véél vermogen)

Daarnaast voerde je aan dat je voor deze oplossing ging omdat je dan niet hoefde te isoleren. Dat kun je ook wel vergeten. Wil je meer dan een graad of 3 onder kamertemp zien te komen, dan zul je echt moeten gaan isoleren.

Mijn conclusie: zet 2 sterke pelts direct op je proc of ga voor de phase-change.

Edit:
Damn, ik moet weer meer posten, dat waren een hoop typo's :|
Thanx voor de uitgebriede uitleg. Wat betreft de bak met vloeistof. Deze zit verpakt in piepschuimplaten, tussen de piepschuimplaten (1cm dik) en de bak zit nog een laag neopreen. Dat alles is omwikkeld met duck-tape. De bak zelf is dan geisoleerd lijkt me toch?
Als blijkt dat ik ook nog condensatie op de slangen krijg dan worden deze ook geisoleerd

Wat betreft de koeling voor de warme kant van de TEC: Maze3, 12mm slang, HydorL20 en een BlackIce Pro (dual 120mm). Niet goed??

Nog een reden waarom ik eerst met die TEC aan het spelen ben gegaan is, is omdat ik nog WC stuff overhad en goedkoop aan de andere onderdelen kon komen. En gewoon de fun natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-09-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 20 september 2004 @ 16:09:
[...]
Als ik die site mag geloven, valt de RBX me toch wel negatief op.
Die site zuigt gewoon. De resultaten staan gegeven tot 9l/m. Da's dus 540l/u 8) Daar zie je dat de RBX een sterk dalende lijn heeft, omdat de RBX een hoge flow of hoge druk nodig heeft. De head wordt helemaal niet meegenomen, terwijl dat juist het belangrijkste is voor de RBX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Demon_Eyez schreef op 20 september 2004 @ 18:06:
[...]
Thanx voor de uitgebriede uitleg. Wat betreft de bak met vloeistof. Deze zit verpakt in piepschuimplaten, tussen de piepschuimplaten (1cm dik) en de bak zit nog een laag neopreen. Dat alles is omwikkeld met duck-tape. De bak zelf is dan geisoleerd lijkt me toch?
Als blijkt dat ik ook nog condensatie op de slangen krijg dan worden deze ook geisoleerd

Wat betreft de koeling voor de warme kant van de TEC: Maze3, 12mm slang, HydorL20 en een BlackIce Pro (dual 120mm). Niet goed??

Nog een reden waarom ik eerst met die TEC aan het spelen ben gegaan is, is omdat ik nog WC stuff overhad en goedkoop aan de andere onderdelen kon komen. En gewoon de fun natuurlijk :)
Mocht je het zo ver schoppen dat het water onder kamertemp gaat zul je vanzelf merken dat je isolatie nodig gaat hebben. De koeling van de warme kant van je TEC klinkt dik in orde, maar nogmaals: verwacht er niet te veel van.

Ik hoop dat je rekening hebt gehouden met het feit dat je naast een TEC's ook nog eens een aparte, zeer sterke voeding nodig gaat hebben om de TEC's te kunnen voeden, want dit zal ook nog de nodige duiten kosten.

Als leerprojectje is het ongetwijfeld erg leuk om te doen, maar echt leuke koelresultaten denk ik niet dat je zult bereiken. Maar toch, veel succes! Ik hoop van harte dat je mijn ongelijk hierin kunt bewijzen als je over een tijdje klaar ben met je projectje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
ik ben maar eens begonnen met een wc-koelblok te maken(nog niet klaar, ben er nog mee bezig...) maar nu had ik dat blok koper in de kelder gevonden bij ons, maar nu zit er precies midden in een gat met een schroefdraad er in...(gat van 3mm doorsnee) nu heb ik daar een schroef in gedraait (kop van de schroef af gezaagd zodat hij er helemaal in kon)ik heb aan de onderkant een klein beetje ruimte overgehouden (2mm) en dat heb ik op gevult met tin.. nu is ie helemaal mooi vlak en is dat gat dus mooi opgevuld... maar nu is mijn vraag: heeft dit invloed op de koelprestaties? het oppervlak is helemaal glad maar middenin is dus van tin en niet koper... dat punt zit dus ook op de core van de cpu (AMD2600) smelten zou het wel niet omdat het water niet zo heet word :+ maar is dit hinderlijk voor de koel prestaties?ik hoef geen top-prestaties ik maak het vooral om de stilte en de fun :+

Afbeeldingslocatie: http://img45.exs.cx/img45/3503/cpu-block.jpg
boven kant midden in zie je nog wat tin zitten (bijde kanten dicht ge-soldeert)

[ Voor 8% gewijzigd door Xevox op 21-09-2004 00:51 ]

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 21:15:
[...]

Die site zuigt gewoon. De resultaten staan gegeven tot 9l/m. Da's dus 540l/u 8)
Meer dan 9lpm pomp jij echt niet door je setup heen hoor.

~**~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels_0 schreef op 21 september 2004 @ 01:01:
[...]

Meer dan 9lpm pomp jij echt niet door je setup heen hoor.
Nee, maar het maakt wel een hoop uit of dat 1 meter omhoog gaat of 3,2 meter. Het is algemeen bekend dat de aangegeven flow nooit gehaald wordt in de praktijk. Op de genoemde site wordt nergens aangeven welke head de pomp heeft. Als dat een standaard E1048 is, is het logisch dat de RBX niet zo best presteert t.o.v anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Syzzer schreef op 20 september 2004 @ 23:11:
[...]
Mocht je het zo ver schoppen dat het water onder kamertemp gaat zul je vanzelf merken dat je isolatie nodig gaat hebben. De koeling van de warme kant van je TEC klinkt dik in orde, maar nogmaals: verwacht er niet te veel van.

Ik hoop dat je rekening hebt gehouden met het feit dat je naast een TEC's ook nog eens een aparte, zeer sterke voeding nodig gaat hebben om de TEC's te kunnen voeden, want dit zal ook nog de nodige duiten kosten.

Als leerprojectje is het ongetwijfeld erg leuk om te doen, maar echt leuke koelresultaten denk ik niet dat je zult bereiken. Maar toch, veel succes! Ik hoop van harte dat je mijn ongelijk hierin kunt bewijzen als je over een tijdje klaar ben met je projectje ;) .
Helaas is het nu afwachten wanneer ik die TEC binnenkrijg. Het hele idee kwam in m'n hoofd nadat er een IA was georganiseerd, alleen je weet hoe het met IA's gaat, er gaat bijna altijd wel iets mis. Nu is het weer de zending die 'kwijt' is bij de douane oid.

Anayway, wat betreft de voeding, dat is al geregeld. Ik heb een EYE-T 550 die 35A levert op de 12v rail. Die gebruik ik alleen voor de TEC en twee 120mm fans naast m'n bestaande Eneremax (waar alle andere hardware aan hangt).

Mocht alles uiteindelijk erg tegenvallen, dan komt de TEC alsnog op m'n proc. De tweede Black ICe Pro wordt dan in serie gezet in m'n huidige WC-keten en wat ik over heb verkoop ik, en in het reservoir douw ik een goudvis. Maar dan haal ik wel eerst die methanol eruit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LJ LIGHTNING schreef op 21 september 2004 @ 00:50:
ik ben maar eens begonnen met een wc-koelblok te maken(nog niet klaar, ben er nog mee bezig...) maar nu had ik dat blok koper in de kelder gevonden bij ons, maar nu zit er precies midden in een gat met een schroefdraad er in...(gat van 3mm doorsnee) nu heb ik daar een schroef in gedraait (kop van de schroef af gezaagd zodat hij er helemaal in kon)ik heb aan de onderkant een klein beetje ruimte overgehouden (2mm) en dat heb ik op gevult met tin.. nu is ie helemaal mooi vlak en is dat gat dus mooi opgevuld... maar nu is mijn vraag: heeft dit invloed op de koelprestaties? het oppervlak is helemaal glad maar middenin is dus van tin en niet koper... dat punt zit dus ook op de core van de cpu (AMD2600) smelten zou het wel niet omdat het water niet zo heet word :+ maar is dit hinderlijk voor de koel prestaties?ik hoef geen top-prestaties ik maak het vooral om de stilte en de fun :+

[afbeelding]
boven kant midden in zie je nog wat tin zitten (bijde kanten dicht ge-soldeert)
dr heeft wel eens een tabel gestaan met warmteweerstanden van verschillende materialen. Misschien dat je die kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 01:08:
[...]

Nee, maar het maakt wel een hoop uit of dat 1 meter omhoog gaat of 3,2 meter. Het is algemeen bekend dat de aangegeven flow nooit gehaald wordt in de praktijk. Op de genoemde site wordt nergens aangeven welke head de pomp heeft. Als dat een standaard E1048 is, is het logisch dat de RBX niet zo best presteert t.o.v anderen.
De head die op de doos staat (bvb bij de Eheim 1250 # Pompcapaciteit: 1200 l/h
# Opvoerhoogte: 2,00 m Wk) haalt ie nooit. Een MCP600 doet veel minder maximum flow, maar haalt in een setup meer head en meer flow. De cascade heeft nog meer belang bij veel head, net als de Cascade SS en ook de Storm. De RBX is gewoon een afripp van de Whitewater en de Cascade, beiden beter dan de RBX :). en als de flow maar tot 540l/u gaat, trek de lijn in gedachten wat verder hé als ge echt gelooft dat je een flow van 1200 gaat halen. http://www.procooling.com...arison__-_phaestus__1.php volgens dizelfde "volgens jou zuigende" site, vind je trouwens een test met een setup en daar haalt de beste pomp daar max 7l/min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien beetje domme vraag :P (al zegge vele da die niet bestaan) maar bij dat Asetek Antarctica cpu koelblokje zitte 3 gate in..... waar gaat die 3e dan naartoe :| k zat zelf te denke aan reserve tank ofzo :S mja ik heb geen id :S iemand ????

EDIT: kewl ik weet ut al weer :P der zit duz zon verdeel plugje bij :) moet je ook maar net wete :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een leuk setje voor rond de €100 voor Socket A met klemmen. Want ik heb geen zin om alles uit elkaar te halen (daar wordt ik altijd verschrikkelijk zenuwachtig van en ga ik trillen, als ik mn mobo eruit haal en alles weer moet opbouwen).
Alleen cpu is genoeg, vga en nb hoeven niet met wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 12:05:
Weet iemand een leuk setje voor rond de €100 voor Socket A met klemmen. Want ik heb geen zin om alles uit elkaar te halen (daar wordt ik altijd verschrikkelijk zenuwachtig van en ga ik trillen, als ik mn mobo eruit haal en alles weer moet opbouwen).
ik heb nu zelf de thermal take aquarius 2, is wel een leuk standaard setje, niet extreem goede preformance maar ut werkt :) alle klemme zittu erbij :) en niet duur :)

Thermaltake Aquarius II waterkoeling (kompleet voor P4 en XP) € 102,-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 12:05:
De Alphacool Basic 120 set voor € 99,90? Black Ice rad, Hydor L20 pompje, Nexxxos SP blok, snelkoppelingen. Kortom, om te beginnen helemaal niet gek. Het blok is ook te krijgen voor Socket A met klemmen (voor dezelfde prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Dit setje van Alphacool: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1765
edit:

reply voor boerenlater

spuit 11 :r

[ Voor 30% gewijzigd door Swandertj op 21-09-2004 13:12 ]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 11:03:
[...]

De head die op de doos staat (bvb bij de Eheim 1250 # Pompcapaciteit: 1200 l/h
# Opvoerhoogte: 2,00 m Wk) haalt ie nooit. Een MCP600 doet veel minder maximum flow, maar haalt in een setup meer head en meer flow. De cascade heeft nog meer belang bij veel head, net als de Cascade SS en ook de Storm. De RBX is gewoon een afripp van de Whitewater en de Cascade, beiden beter dan de RBX :). en als de flow maar tot 540l/u gaat, trek de lijn in gedachten wat verder hé als ge echt gelooft dat je een flow van 1200 gaat halen. http://www.procooling.com...arison__-_phaestus__1.php volgens dizelfde "volgens jou zuigende" site, vind je trouwens een test met een setup en daar haalt de beste pomp daar max 7l/min.
Ik zal er dan wel niet zoveel verstand van hebben, maar als ik de lijnen een beetje doortrek, kom ik tot een hele andere conclusie. De lijn van de RBX loopt een beetje schuiner naar beneden dan de anderen in dat stukje. Blijkbaar is het belang van flow bij de RBX in die grafiek toch wat groter. Overigens staat er ook nergens bij welke nozzle er gebruikt wordt bij de RBX. Als DangerDen niet genoeg betaalt, is het niet zo moeilijk om er een andere nozzle in te stoppen, die veel minder presteert. Kortom: hoe objectief is de grafiek? Het pompverhaal is me al wat jaartjes duidelijk, dus je vertelt me niks nieuws. De blokken welke direct water op de core spuiten hebben een krachtige pomp nodig. Hoe meer druk, hoe meer turbulentie, hoe beter de koeling, hoe minder voor je flow in de rest van je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Smarron schreef op 20 september 2004 @ 15:01:
[...]
Idd, die pomp is exact hetzelfde! Een rheobus is dus om je waterflow te regelen? Sneller/langzamer pompen? Want ik heb antwoord gekregen van iemand van Swiftech over wat dat pinnetje nou precies doet:

[...]

Das dus lekker duidelijk. :/ Anyway, ik heb er ff een jumper opgezet en ik merk qua geluid of koelprestaties geen verschil.
Nou met reobus voornamelijk langzamer, dit vanwege dat dit pompje toch wel wat geluid produceert. Niet iedereen vindt dit acceptabel, dus voltage terug en minder geluid, maar ook minder prestatie natuurlijk. En als ik de specs bekijk kan je hem ook nog overvolten voor betere prestaties, maar hou dan wel de amps in de gaten
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/pumps/12v/dd12v_power_lg.jpg
Dus minimaal 6 volt is nodig om de pomp te laten werken en kan tot ca 20 volt.

Even iets anders, mijn hele setup is 10 mm net als die van jou en nu heb ik vandaag mijn swift pompje binnen en staat er dat als je de aanvoer vanuit een 1/4 aansluiting laat komen dat je pomp beschadigd. Heb jij hier iets van gemerkt? Lijkt me namelijk nogal onwarschijnlijk dat je pomp hier serieus een probleem mee zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:27:
[...]

Overigens staat er ook nergens bij welke nozzle er gebruikt wordt bij de RBX.
"One of the unique features of the RBX is its adjustable nozzle; the standard (#1) nozzle was tested in this review."

http://www.procooling.com...k_comparison-_rbx_whi.php

~**~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

memendo schreef op 21 september 2004 @ 17:05:
Nou met reobus voornamelijk langzamer, dit vanwege dat dit pompje toch wel wat geluid produceert. Niet iedereen vindt dit acceptabel, dus voltage terug en minder geluid, maar ook minder prestatie natuurlijk. En als ik de specs bekijk kan je hem ook nog overvolten voor betere prestaties, maar hou dan wel de amps in de gaten
[afbeelding]
Dus minimaal 6 volt is nodig om de pomp te laten werken en kan tot ca 20 volt.

Even iets anders, mijn hele setup is 10 mm net als die van jou en nu heb ik vandaag mijn swift pompje binnen en staat er dat als je de aanvoer vanuit een 1/4 aansluiting laat komen dat je pomp beschadigd. Heb jij hier iets van gemerkt? Lijkt me namelijk nogal onwarschijnlijk dat je pomp hier serieus een probleem mee zou krijgen.
Ik heb tot nu toe geen probleem ondervonden. Hij draait prima, alleen zit er een hoog piepgeluidje in. Dat is het enige wat ik minder prettig vind. Ik snap niks van die aansluitingen, maar volgens mij heb ik geen 1/4. Mijn slangen zijn 10/14mm, net zoals de aansluitpunten van de gehele setup. Alleen de Swiftech is 1/2". Dat was ff klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Smarron schreef op 21 september 2004 @ 19:27:
[...]
Ik heb tot nu toe geen probleem ondervonden. Hij draait prima, alleen zit er een hoog piepgeluidje in. Dat is het enige wat ik minder prettig vind. Ik snap niks van die aansluitingen, maar volgens mij heb ik geen 1/4. Mijn slangen zijn 10/14mm, net zoals de aansluitpunten van de gehele setup. Alleen de Swiftech is 1/2". Dat was ff klooien.
1/4 is zonbeetje staandaart op al het spul (innovatech aquacool enz) dat is de schroefverbinding maastal heb je dan een 10 of 8 mm aansluiting. 1/2 of 3/8 komt ook voor, die worden door DD en Swift gebruikt en zijn voor de grotere slanpilaren 13+ mm
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.