[Bose] Alle harde feiten op een rijtje!

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 80.027 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Jullie kunnen beter kappen met deze discussie, ten eerste praten sommige overal over zonder er echt kennis van te hebben.
Ten tweede voor het zelfde geld wat bose vraagt voor hun boxjes heb je VELE beter speakers, zonder sub en veel mooier geluid. Veel marketing van bose. Haal alleen dit soort boxen als je ze mooi vind uitzien en/of ze in je interieur passen en niet voor het geluid!.
btw ik wil niet zeggen dat bose meteen slecht is, dat zijn ze zeker niet hoor want ze maken ook andere betere convetionele speakers, alleen het melkpakjes ontwerp werkt niet zo goed hoewel het een redelijk princiepe kan zijn, want je hebt zo minder afstraal interferentie dan bij grote speakers zodat je een beter ruimtelijk geluid zou moeten krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Anoniem: 126513 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:41:
Jullie kunnen beter kappen met deze discussie, ten eerste praten sommige overal over zonder er echt kennis van te hebben.
Ten tweede voor het zelfde geld wat bose vraagt voor hun boxjes heb je VELE beter speakers, zonder sub en veel mooier geluid. Veel marketing van bose. Haal alleen dit soort boxen als je ze mooi vind uitzien en/of ze in je interieur passen en niet voor het geluid!.
btw ik wil niet zeggen dat bose meteen slecht is, dat zijn ze zeker niet hoor want ze maken ook andere betere convetionele speakers, alleen het melkpakjes ontwerp werkt niet zo goed hoewel het een redelijk princiepe kan zijn, want je hebt zo minder afstraal interferentie dan bij grote speakers zodat je een beter ruimtelijk geluid zou moeten krijgen. :)
Grotendeels dus hetzelfde als wat zo een beetje iedere deelnemer aan deze discussie over Bose zei... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Lees de draad voordat je blaat B)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178378

Wel, na dit allemaal gelezen te hebben dat bose eigenlijk niet goed is vraag ik mij af wat is dan wel een goede home teater set wij willen thuis in onze living een design surround set met niet te groote speakers de Lifestyle28 had perfect geweest. Maar geef mij dan eens een andere beter surroundset voor die prijs aub ?

mvg Ward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vraag me af of op deze manier je vraag neerpoten uberhaupt een antwoord op gaat leveren. Maar als je geen budget geeft, zul je zeker geen antwoord krijgen.

En de goede tip... Ga luisteren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Anoniem: 178378 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:27:
Wel, na dit allemaal gelezen te hebben dat bose eigenlijk niet goed is vraag ik mij af wat is dan wel een goede home teater set wij willen thuis in onze living een design surround set met niet te groote speakers de Lifestyle28 had perfect geweest. Maar geef mij dan eens een andere beter surroundset voor die prijs aub ?

mvg Ward.
Kef eitjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaan die harden dan bose? Allez het moet hard gaan en goed klinken.. . . Kan iemand mij hiervan een goed model zeggen dat hij of zei al gehoord heeft ?

Mvg ward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De enige manier waarop jij een goed model kunt kopen is het zelf te gaan beluisteren. Wij kunnen dan wel zeggen dat we Bose drie keer niks vinden; als jij dat niet vindt, is het voor jou klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47

Exirion

Gadgetfetisjist

"Gaan die harder?"

Als iemand dit vraagt weet ik al genoeg: koop maar lekker gewoon die Bose :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zei daarom ook erbij gaan die harder, en bljiven ze van klank zuiver en worden u bassen nog altijd goed weer gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 178378 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:05:
Ik zei daarom ook erbij gaan die harder, en bljiven ze van klank zuiver en worden u bassen nog altijd goed weer gegeven?
Die gezamelijke eigenschappen maken nog steeds geen kwaliteit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

AARGH |:( , wat doe je nu met mensen die na het lezen van de Bose review waar Bose echt volledig de grond in wordt getrapd nog steeds geloven dat Bose goed is.
Deze mensen (blijven) beweren dat Bose een high-end systeem met kwaliteit is (rotzooi). Hoe overtuig ik deze mensen, of is dat gewoon kansloos en kan ik beter opgeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163665

Het lijkt nu net alsof je er belang bij hebt dat mensen geen Bose kopen. Ik denk dat er wel belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163665 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:41:
Het lijkt nu net alsof je er belang bij hebt dat mensen geen Bose kopen. Ik denk dat er wel belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken.
Deze mensen (schoonouders) hebben al Bose thuis staan. Toen ik daar 3 jaar geleden voor het eerst over de vloer kwam zag ik dat en begon er een tijdje later een discussie over.
Mijn bedoeling is niet om mensen te overtuigen om géén Bose te kopen maar alleen om mijn schoonpa duidelijk te maken dat Bose niet echt kwaliteit is. Hij zweert namelijk bij het merk.
Met elk argument wat ik heb, hoe goed onderbouwt, heeft hij altijd wel een tegen argument. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Misschien dat jouw schoonvader net zo'n sterke argumenten denkt te hebben als jij. Als die vent blij is met z'n Bose, wie ben jij dan om te zeggen dat het "niet echt kwaliteit is"? I

[ Voor 5% gewijzigd door DriveSand op 06-06-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DriveSand schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:22:
[...]

Misschien dat jouw schoonvader net zo'n sterke argumenten denkt te hebben als jij. Als die vent blij is met z'n Bose, wie ben jij dan om te zeggen dat het "niet echt kwaliteit is"? I
Wat nemen jullie die allemaal serieus, het was zomaar een vraagje.

De beste man is de enige daar in dat huis die Bose helemaal geweldig vindt. Maar goed hij is er blij mee en de discussie is al een tijd lang gesloten. Maar ik vroeg me alleen af wat je nu tegen een persoon zegt die beweert dat Bose het beste merk op audio gebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:25: Maar ik vroeg me alleen af wat je nu tegen een persoon zegt die beweert dat Bose het beste merk op audio gebied is.
Volgems mij maakt het topic wel duidelijk dat er niet veel tegen te zeggen valt ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:37:
[...]

Volgems mij maakt het topic wel duidelijk dat er niet veel tegen te zeggen valt ;)
No shit sherlock. :9

hehehe

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 06-06-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:11

BHQ

Mwah het maakt tegenwoordig toch niet meer uit. Muziek wordt wel zo op het CD'tje gemept dat het brak genoeg klinkt voor zo'n Yoko / Bose etc. setje :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Yapser schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:40:
Mwah het maakt tegenwoordig toch niet meer uit. Muziek wordt wel zo op het CD'tje gemept dat het brak genoeg klinkt voor zo'n Yoko / Bose etc. setje :{
Nou, dat is wel weer erg kort door de bocht he :{

Gelukkig loont een goeie audioset nog ruimschoots.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Exirion schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:41:
[...]

Nou, dat is wel weer erg kort door de bocht he :{

Gelukkig loont een goeie audioset nog ruimschoots.
Tenzij de muzieksmaak van Yasper totaal verpest is door 2pac (ofzoiets) en wat voor meer top100 meuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 123686 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:42:
AARGH |:( , wat doe je nu met mensen die na het lezen van de Bose review waar Bose echt volledig de grond in wordt getrapd nog steeds geloven dat Bose goed is.
Deze mensen (blijven) beweren dat Bose een high-end systeem met kwaliteit is (rotzooi). Hoe overtuig ik deze mensen, of is dat gewoon kansloos en kan ik beter opgeven??
Het is niet kansloos, het is gewoon zijn mening. Hij vindt dat en ik gok dat hij het harder gaat vinden (of doet alsof hij het gaat vinden) omdat jij het zo fel bestrijdt. Als die mensen hun Bose setje mooi vinden, laat dat dan lekker. Ik zie mezelf later ook wel ergens een bose setje hebben hangen eerlijk gezegd, maar ik weet dat het verreweg niet de beste geluidskwaliteit is die je voor het geld koopt. Bediening, uiterlijk, gemak, bekendheid en redelijke geluidskwaliteit tov directe concurrenten met vergelijkbare speakertjes maken dat het best wel ok spul is hoor :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
JvS schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:54:
[...]
Het is niet kansloos, het is gewoon zijn mening. Hij vindt dat en ik gok dat hij het harder gaat vinden (of doet alsof hij het gaat vinden) omdat jij het zo fel bestrijdt. Als die mensen hun Bose setje mooi vinden, laat dat dan lekker. Ik zie mezelf later ook wel ergens een bose setje hebben hangen eerlijk gezegd, maar ik weet dat het verreweg niet de beste geluidskwaliteit is die je voor het geld koopt. Bediening, uiterlijk, gemak, bekendheid en redelijke geluidskwaliteit tov directe concurrenten met vergelijkbare speakertjes maken dat het best wel ok spul is hoor :).
Eindelijk eens een objectieve omschrijving van het merk. Ik sluit me hier volledig bij aan. Zelf heb ik een acoustimas 3 serie IV staan bij de computer, omdat ik reeds een zware canton set heb staan in mijn kamer, maar echt gek klinken die bose speakers niet. Ze zijn duur en niet linear afgestemd, maar met een beetje equalisatie is het best fijn te laten klinken. Verder heb ik laatst op een partijtje bij me thuis 2 midwoofers van een splinternieuwe cantonset gesloopt, zonder deze units te zwaar belasten (let wel: niet gehoord dat er vervorming op trad), maar de bose set heeft een aantal jaar zware mishandeling prima doorstaan. Misschien zie je de kwaliteit er niet aan af, het is wel degelijk in meer of mindere mate aanwezig.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:11

BHQ

Anoniem: 107284 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:59:
[...]

Tenzij de muzieksmaak van Yasper totaal verpest is door 2pac (ofzoiets) en wat voor meer top100 meuk 8)7
Mwah, metal is tegenwoordig ook hypercompressed ;)

Anyway, vroeger kon je echt duidelijk zeggen dat een goede set ook -echt- goed was. Nu wordt de muziek toch lekker overcompressed, gelimit e.d. zodat het goed op slechte setjes klinkt. Iemand mag het tegendeel bewijzen door een CD aan te geven die -niet- gelimit, gecompressed e.d. is in 2006. (Oftewel, dat als je 'm door bijv. AudaCity haalt dat het er net als Stairway to Heaven uitziet en niet als een willekeurig SlipKnot nummer ;))

[ Voor 23% gewijzigd door BHQ op 06-06-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

JvS schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:54:
[...]

Eens. Het dedain waarmee hier in dit draadje af en toe over Bose (en de Bosekopers) wordt gesproken valt me echt zwaar tegen. Bij audiofielen is het not done om iemand zijn goedkope setje af te kraken, maar zodra Bose wordt genoemd wordt zonder omkijken dat principe overboord gegooid. Opeens zijn mensen dom, is het materiaal knudde want iedereen vindt dat en kijk, er is nog een artikel over ook! Dat dat artikel net zo objectief is als een Italiaanse scheidsrechter vergeet iedereen maar even. Ik hoop dat de mensen die lachen om Bose dezelfde mensen zijn die Volkswagenrijders uitlachen (in verhouding duur en kwalitatief ook niet je van hét), vinden dat hifi begint vanaf €5.000 en niet schromen om mensen met een versterker van 300 euro dat uitgebreid mee te delen. Val je in die categorie, heb ik niks gezegd en moet je lekker verder modderen.

Voor de rest, laat iemand (ook al heeft hij Bose) in zijn waarde. Misschien is het niet zo goed als ander spul, is het duur en vind je het niet zo goed klinken als je eigen set, maar als iemand anders er tevreden mee is, laat 'm dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

DriveSand schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:53:
Voor de rest, laat iemand (ook al heeft hij Bose) in zijn waarde. Misschien is het niet zo goed als ander spul, is het duur en vind je het niet zo goed klinken als je eigen set, maar als iemand anders er tevreden mee is, laat 'm dan.
Ik denk dat iedereen bereid is om mensen hier in hun waarde te laten ook Bose bezitters. Echter dan moeten die geen dingen gaan beweren die gewoon niet kloppen. Daar zit een beetje het pijnpunt bij bose. Zij roepen en beweren zaken die van geen kant kloppen. Het is opgeklopte lucht dat doorgeprikt wordt. Een wereld van verschil ivm mensen die goedkope setjes hebben en daar gewoon van kunnen genieten. Ik persoonlijk vind iedereen die van muziek kan genieten dat lekker moet doen. Ik ga geen oordeel geven aan de hand van prijzen van installaties noch aan de hand van het merk. Geniet zoals je wilt genieten. Maar als je zaken gaat roepen die feitelijk onjuist zijn..

Ergo wil je van je Bose genieten omdat het mooie speakers zijn en omdat er Bose opstaat.. vooral doen. Maar ga geen dingen zeggen over de de kwaliteit beter is als <vul goed merk in>, want dan maak je dus een fout. Daarnaast kun je aan de topic-titel de inhoud van dit draadje zien, dus wil je niet de waarheid weten maar gewoon lekker van je set genieten, moet je dat ook doen en niet hier de feiten gaan weerleggen.

Idem met je volkswagenvergelijk. Ik heb totaal maling aan auto's en zal nooit iemand uitlachen om zijn auto (ongeacht wel merk, zelfs lada niet.). Maar als iemand dan gaat zitten beweren dat VW de meest betrouwbare auto's maakt, kan hij van mij een opmerking verwachten (dat is namelijk een toyota of andere jap... in elk geval geen europeaan) omdat DAT gewoon niet waar is.

En daar dit dus het probleem met Bose eigenaren. Die roepen zaken over "hun speakers" die gewoon niet kloppen. Mag, maar ga dan in een zaaltje met allemaal BOSE-fans zitten, dan krijg je geen tegenspraak. Anders kun je verwachten als je zaken beweerd dat dit weerlegt gaat worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Cyberpope op 07-06-2006 09:07 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163665

Maar als de discussie over kabels gaat, dan mag iedereen de grootst mogelijke onzin verkopen. De marketing blaat van een dure kabelfabrikant wordt dan klakkeloos herhaald.

Alleen in het geval van Bose is dit niet toegestaan. Er wordt dus duidelijk met 2 maten gemeten.
Tot zover het "iedereen in zijn waarde laten".

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 163665 op 07-06-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 163665 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:53:
Maar als de discussie over kabels gaat, dan mag iedereen de grootst mogelijke onzin verkopen. De marketing blaat van een dure kabelfabrikant wordt dan klakkeloos herhaald.
Eens. Ik ben dan ook net zo fel tegen alle kabel-blabla als tegen Bose ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Alleen in het geval van Bose is dit niet toegestaan. Er wordt dus duidelijk met 2 maten gemeten.
Dat klopt. Maar ook daar ga ik tegen in. Bose en de fans zijn echt niet de enigen die veel onzin verkopen natuurlijk ;) Het is ook niet voor niks dat kabels telkens weer een discussie in de zelfde strekking oproept.

@ Cyberpope: Sluit ik me helemaal bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pardon?? Nu ken ik niet dit hele draadje, maar wel andere discussies hier op GoT. En dan zijn de "kabel"-fans duidelijk in een minderheid en wordt daar ook zeker (en meestal goed beargumenteerd) tegen ingegaan. En als je ff de search gebruik, zul je dat bijna zien bij elke discussie die daarover wordt opgestart:

http://gathering.tweakers...interlink+onzin&where=GoT

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberpope op 07-06-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Yapser schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:18:
[...]

Anyway, vroeger kon je echt duidelijk zeggen dat een goede set ook -echt- goed was. Nu wordt de muziek toch lekker overcompressed, gelimit e.d. zodat het goed op slechte setjes klinkt. Iemand mag het tegendeel bewijzen door een CD aan te geven die -niet- gelimit, gecompressed e.d. is in 2006. (Oftewel, dat als je 'm door bijv. AudaCity haalt dat het er net als Stairway to Heaven uitziet en niet als een willekeurig SlipKnot nummer ;))
http://mfsl.com/

Ga ik nu door voor de koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Yapser schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:18:

Dan nog blijft het onzin om te stellen dat een goeie set daardoor geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:42
En ook ik wil weer mijn ervaringen met Bose neerplempen.

Gezien Bose overrated is, en je eigenlijk pas kan meepraten als je het gehoord hebt, een setje 2ehands 205 en 301's gekocht voor een habbekrats. Ook eenzelfde setje als de startpost behoort tot mijn huidige arsenaal speakers. Het setje oude Acoustimass 5 van vaders gekregen.

Mijn bevindingen van mijn oude set werden steeds minder. Had een set gemodificeerde Akai speakers staan met een aantal eindblokken van Akai. Alles van ~1980, toen het nog geen plastic prul was. De opstelling van origine was 2.1 aan elke kant, zo werd het laag van de gesloten kast en 8" mid/laag drivers gecompenseerd door krachtigere en vollere 15" drivers. Door modificatie aan de front speakers werden ze een stuk efficienter en zuiverder (oude studio drivers uit een set betere speakers, Akai had wel kwaliteit audio maar de speakerkasten liepen achter). Achter was een natuurlijke emulatie naar een 3D geluid. Hang zuivere en efficiënte front speakers icm inefficiente slechtere achterspeakers aan elkaar. Door deze vervorming, bij gebruik met name van een combinatie van conus tweaters en high efficiency doom tweaters, lijkt het met stereo of je middenin een concert staat. Feedback van achteren is daar ook nimmer 100% spatzuiver. Zorg voor een latency, brakke en desnoods gecorrodeerde extra lange kabel voor achteren, zo kort mogelijke kwaliteitskabel voor. Inderdaad, in grote lijnen werkt Dolby Surround zo. De gecombineerde set gaf een zeer mooi geluid met 50W RMS Enya. Tipt mijn vader zijn NAD/KEF set niet.

Het begon steeds minder te klinken, achteraf de hele wereld, verbeteringen hielpen niet. Setje speakers verkocht, Bose terug gekocht. In principe werkt een Acoustimass set zoals boven beschreven. Niet zuiver hoog, gaan niet laag door, bepaalde frequenties zijn schel. Verstelbare kastjes met een geluidsbron maakt het mogelijk de afstraling breder te maken. Een voordeel hierbij is dat je de speakers tegen de muur kan richten en de fase om kan koppelen. Als front speakers zal ik over mijn nek gaan, maar ik vind het een ideaal setje als achterspeakers. De onnatuurlijke afstraling maakt juist dat extra beetje vervorming, wat je doet vermoeden alsof je er in staat.

De subwoofer klinkt in verre mate van fijn, maar ik zie het juist als een ontlasting van de 'melkpakjes'. Ik vind doorgaands bandpass systemen überhaupt brak klinken. Voor buren altijd nog een betere oplossing dan duurdere downfirering sub's.

De opbouw van de 205 vind ik zelf heel erg fijn als center. Ze geven behoorlijk goed stemmen weer. Gaan niet laag, geen rotstem als iemand teveel baard in de keel heeft, het hoog wordt anders afgestraald in een hoek. Aan kwaliteit is het ook meteen een stuk beter dan de Acoustimas. Helaas niet erg efficiënt, je mag er wat vermogen in pompen om wat harder geluid uit te krijgen. Vandaar dus 2 205's als Center naast elkaar. Nadeel, ze zijn niet magnetisch afgeschermt. Komt dus 2x 16 euro bij, naast de aanschaf van 20 euro.

De 301's zijn nog niet binnen gekomen. Had ze eerder al wel gehad thuis. Presteren voor normale muziek ondermaats. Voor aanvulling in een thuis bioscoop is het een perfecte match qua front. Was hier voor het volume wel van plan 2 sets te plaatsen, aan losse eindblokken. Aanvulling met een super hoog hoorn is geen overbodige luxe, maar dan voel je meteen wat echte kwaliteit weer kost. Laag lijkt me mooi aan te vullen met een TL sub per kant.

Kwaliteit van een systeem is subjectief. Veel audiofielen zweren bij hun klasse A set buizenversterkers. Objectief is dit het slechtste wat er bestaat (neem dan een klasse D versterker). En iedere persoon hoort alles anders. Daar speelt Bose op in. Niet door iedere audiofiel te overtuigen van hun kwaliteit, maar juist door hun afstraling. Het is kwaliteit bagger, zeker wel fijn in een thuis cinema systeem als achter.

Om een illusie te ontkrachten. Aanhangers die zweren bij Bose en de startpost ontkrachten door te zeggen door ervaring door de jaren heen betere systemen voorgeschoteld te krijgen, dit is juist niet waar. Men werkt tegenwoordig met referenties. De duurdere merken proberen het wellicht keer op keer te overtreffen, fabrikanten als Bose proberen juist een referentie zo goedkoop als mogelijk te fabriceren. Vergelijk een Bose 301 type I met een type IV. Andere fabrikanten, vergelijk een JBL Decade L55 met een huidige middenklasser. En persoonlijk vind ik de B&W DM2a's ook ongëvenaard. Dit is ook het nadeel met de rest van de audiocompenenten. Geheel geen dynamiek. Maar om nu te kiezen voor 1000+ euro kostende audiofiele setjes.........

Mijn ervaring. Bose is overrated. Voor het geld zijn betere speakers te koop. Achter kan een Acoustimasset een goed alternatief zijn bij te weinig ruimte, bij gebruik van een thuis bioscoop. Voor standaard stereogeluid is het geenszins aan te raden, ook al krijg je het gratis. Een mooie aanvulling als beschreven hierboven is een nieuwe aanschaf niet waard. Voor een leuk 2ehands prijsje hoef je ze niet te laten liggen. Misstaan in geen enkel interrieur en voor een complete set Bose zoals beschreven, voor 200 euro is het geen miskoop.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hardware Junk schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:43:
De 301's zijn nog niet binnen gekomen. Had ze eerder al wel gehad thuis. Presteren voor normale muziek ondermaats. Voor aanvulling in een thuis bioscoop is het een perfecte match qua front. Was hier voor het volume wel van plan 2 sets te plaatsen, aan losse eindblokken. Aanvulling met een super hoog hoorn is geen overbodige luxe, maar dan voel je meteen wat echte kwaliteit weer kost. Laag lijkt me mooi aan te vullen met een TL sub per kant.
Ja, oplappen met tweeters erbij EN een sub erbij 8)7 Flikker die dingen dan gewoon in de vuilcontainer of misschien doen ze het nog leuk als vogelbroedkastjes in de tuin :P En verder horen rear-speaker te matchen met de rest van je setup. Als je Acoustimass matcht met je frontspeakers dan is het tijd voor nieuwe frontspeakers. Dus ook die Acoustimass maar de vuilcontainer in en gewoon goed matchende rears zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
Oplappen in laag doe ik niet. Zoals een gemiddelde thuis bioscoop set, is deze niet af met een losse sub. Of ik nu aan twee kanten een speakerbende heb, met daartussen een losse sub, of in het midden van mijn kamer een complete kast moet weghalen om hier een sub neer te plaatsen......

Dus simpel samengevat:

- Bose Acoustimas 5 Back
- Bose 205's parallel Center
- Bose 301's Front (en sparen voor een 2e set, 40 euro is zo bij elkaar, maar moet het er voor over hebben in dat geval inderdaad)
- B&W DM2a's sub

De B&W DM2a's zijn zelf een driewegsysteem. Tweeweg + supertweater. Omdat de laatste het af maakt, zou je toch ook niet beweren dat deze zeer goede mini TL's bagger zijn? Ik vededig hiermee niet Bose, maar om ze om deze reden af te schieten. Er zijn zat audiofielen die een losse superhorn bovenop hun setje dure speakers planten, omdat SACD gewoon iets verder gaat dan 20KHz. Nodig is dan een discussiepunt, boven de 18KHz hoor ik zowat niets meer. De 301's affilteren op 15-16KHz is niet per definitie nodig, maar zouden ze wel beter maken.

Voor gewoon muziek ga ik lekker de DM2a's als stereo gebruiken. Mooie 80's voor en eindblok van Akai, Philips CD100 als CD-spelert. Keuze ze te gaan gebruiken als sub in een thuis bioscoop, ik moet ze nog restaureren en heb erg weinig ruimte. Hoog en Superhoog moeten helemaal worden schoongemaakt, kast moet opgelapt worden en freq. wissel moet nagezien worden. Dus het laag is daarbuiten prima in orde.

Toen ik eerder 301's kocht, was het doel de Akai fronts te vervangen. Klinken letterlijk als een klok. Gooi je er dynamiek in, weten ze niet wat ze moeten afstralen. Voor muziek is er beter een vogelhuisje van te maken, voor digitale bende klinken ze echt perfect. DTS is digitale bende en dus ideaal voor Bose. Een mythe is dat overal hetzelfde moet hangen. Meeste geluid komt vanaf de voorkant. Setjes die verschillende speakers bevatten hebben te kort aan center. Zelf heb ik dus de ervaring dat de achter speakers minder mogen zijn en het liefste center en front hetzelfde. Helaas hebben velen weinig ruimte gereserveerd voor een center. Daar komt mijn vader zijn NAD/KEF setje dus ook heel erg tekort. Front komt niet tot zijn recht ivm de achterblijvende center. Wat ik bij meervermogende dan weer zie is dat ze de achterspeakers dan wel weer hetzelfde hebben als front, doch schiet je daar ook niets mee op.

Het idee van een 301 als vogelhuisje is zeer leuk! Kijken of ik een paar oude te restaureren 301 type I kan vinden :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hardware Junk op 07-06-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hardware Junk schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:24:Het idee van een 301 als vogelhuisje is zeer leuk! Kijken of ik een paar oude te restaureren 301 type I kan vinden :)
Vergeet niet wat pics te posten :+

Verder heb je voor een mooi geluidsbeeld geen vage speakers achter op je muur nodig. Bij een echt goede setup komt de muziek helemaal los van de stereo speakers en staat het heel mooi in de ruimte.

[ Voor 27% gewijzigd door voodooless op 07-06-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
deepspace schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:31:
[...]

Vergeet niet wat pics te posten :+

Verder heb je voor een mooi geluidsbeeld geen vage speakers achter op je muur nodig. Bij een echt goede setup komt de muziek helemaal los van de stereo speakers en staat het heel mooi in de ruimte.
Ik ben een homecinema set aan het bouwen. Mijn inziens is zo'n opstelling het enige waar Bose goed kan klinken. Voor stereo heeft Bose ook rare speakers, maar wil niet weten hoe dat klinkt. Aldaar gaan ze voor de 3D afstraling en niet voor de kwaliteit. Kan me niet voorstellen dat bv een 901 laag gaat en zuiver hoog weergeeft. Maar het gaat er dus om dat alles digitaal gescheiden per speaker wordt weergegeven. Dàt kan met 2 speakertjes niet.

Maar zoals aangegeven, staan DM2a's. Alleen hun leeftijd (1976) zorgt voor een verlies in kwaliteit. Vandaar dat ik ze ga restaureren. Waarschijnlijk krijgen ze een compleet nieuwe MDF behuizing.

Een goede setup gaat verder dan alleen goede speakers. Daar heb ik de ruimte niet voor. Moeten helemaal in de hoek worden gepropt. De JBL Decade die ik eerder had moest links gewoon boven op mijn bureau liggen. Waar de Akai links stond, staat nu een SGI 540. Vroeger had ik voor links en rechts een 15" sub, die staan ook boven elkaar nu ivm ruimte. Nadeel van thuis wonen en sparen voor je uitzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

imho gelden voor zowel HT als stereo nog steeds de zelfde normen. Speakers die het in stereo goed doen, doen het ook prima in een HT.

Wat je DM2a's betreft: ik denk dat de units meer versleten zijn dan de kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
deepspace schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:57:
imho gelden voor zowel HT als stereo nog steeds de zelfde normen. Speakers die het in stereo goed doen, doen het ook prima in een HT.

Wat je DM2a's betreft: ik denk dat de units meer versleten zijn dan de kast ;)
En ik zeg het juist andersom. Speakers die het niet goed doen in stereo, kunnen het daarintegen wel goed doen in HT. En normen? Klinkt als van je mag hier maar 80 km/uur rijden in plaats van 100, waar je eigenlijk 140 kan. Bah. Normen, een streefwaarde. Een standaard crappy Creative setje mag nog THX op de doos zetten. Echt zo'n Sony opmerking. 165W/ch! w00t. En de kleine lettertjes, bij 10% vervorming.

En jij kent uiteraard de DM2a's niet. En zeker niet de mijne. Het is niet altijd zo dat mechanische dingen slijten. Vroeger was gewoon alles beter. Het is ook een aantal jaar een verkooppraatje geweest met CDspelers. "speelt zelf gebrandde CD's" Ja, de eerste CDspeler speelt bekrastte CDr's van 5 jaar oud, die verkeerd zijn afgesloten en op max speed zijn gebrand wel af. Doet een moderne NAD dus niet na. Niet dat een zelf gebrande CD nou zo super klinkt, maar niet slechter dan 5 jaar geleden met een CD100.

Drivers moeten grondig schoon gemaakt worden, componenten van wisselfilter nagemeten worden. Enige waar ik mee te maken zou kunnen hebben van slijtage op lange duur, is het uithangen van de drivers. Zijn dermate stug in rubber opgehangen dat alles nog compleet centrisch zit. Geen papieren flubber conus, geen natuurlijke foam rand. Van de kast zelf is een hoek afgebroken, transportschade. Opnieuw fineren met houtfineer en dat stuk opvullen zal evenduur zijn als een MDF kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Hardware Junk schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:41:
En ik zeg het juist andersom. Speakers die het niet goed doen in stereo, kunnen het daarintegen wel goed doen in HT. En normen? Klinkt als van je mag hier maar 80 km/uur rijden in plaats van 100, waar je eigenlijk 140 kan. Bah. Normen, een streefwaarde. Een standaard crappy Creative setje mag nog THX op de doos zetten. Echt zo'n Sony opmerking. 165W/ch! w00t. En de kleine lettertjes, bij 10% vervorming.
Ik denk dat je de woorden van deepspace een beetje verkeerd uitlegt. Hij bedoelt dat overall goed presterende speakers echt tot recht komen.
Voor mij geldt: Speakers die geschikt zijn puur alleen voor HT zijn vaak niet zo goed (laten we 'Bose' maar helemaal weg, want die dingen zijn nergens geschikt voor). De enige speakeruitvoering die echt gespecialiseerd zijn, zijn de centers (maar dat heeft meer te maken met het gebrek aan ruimte voor een volwaardige speaker voor heel veel huiskamers). Voor de 'surrounds' wil je toch liever een full-range uitvoering (boekenplank of zuilen) hebben. Het mag rustig 1 niveau lager zijn in de range van de fronts.
Verder: dat Creacrap de term THX gebruikt, zegt gewoon niets... De volledige certificatie luidt: 'THX Certified multimedia'. Sja.. dat KAN je niet vergelijken met THX Ultra of Ultra2. IMHO heeft Lucas Arts een blunder gemaakt met deze certificatie. De 'echte' THX norm zegt helemaal geen ene F*ck over hoe een systeem klinkt. Het zegt alleen iets over de vervorming bij luide of zeer luide weergave. Daarom moet je toch luisteren welk merk je het beste ligt. Het kan best zijn dat een niet-THX versterker beter/mooier klinkt dan de gecertificeerde versterker. Maar ik ga niet als een frusti-konijn reageren ;)
Verder: ik geloof dat je een doodrijder bent (en hoop dat IK niet de straat toevallig oversteek als JIJ in de buurt bent met je karretje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hardware Junk schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:41:
Het is ook een aantal jaar een verkooppraatje geweest met CDspelers. "speelt zelf gebrandde CD's" Ja, de eerste CDspeler speelt bekrastte CDr's van 5 jaar oud, die verkeerd zijn afgesloten en op max speed zijn gebrand wel af. Doet een moderne NAD dus niet na. Niet dat een zelf gebrande CD nou zo super klinkt, maar niet slechter dan 5 jaar geleden met een CD100.
Ik wil niet lullig doen, maar het is juist precies andersom. Veel oudere loopwerken lezen CDR's niet goed omdat er een sterkere laser voor nodig is. CDRW's zijn in dat geval al helemaal problematisch omdat die een nog wat sterkere laser nodig hebben om uit te lezen. Ik heb een NAD DVD-speler die alles slikt wat ik draai en hetzelfde verhaal bij m'n Arcam CD-speler. Zowel oude CDR's als CDRW's.

Pak een wat oudere speler en weinig kans dat ie alles goed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
Een belangrijke factor, nogmaals te melden, ik woon nog thuis. Dus mijn setje staat op mijn slaapkamer, welke tegelijkertijd als computeropslagplaats dient en complete woonkamer. Als mijn kamer nou > 10x10 meter was, en ik een mooie beamer had, had ik voor en achter 2-4 JBL Decade L55's gehangen en twee Altec Lansing center's (dual concentrische driver in een bashoorn). Uiteraard geen in floor sub vergeten, Magnat 25". Vooral de oudere zijn lief! Als ik dan toch geld had voor zo'n kamer, daar dan ook wel voor.

Dus neem van mij aan, er zijn serieus nog wel plekken waar een Bose AcoustiMASS best te behappen valt in een HT. Voor electronische bliepjes zijn ze als achterspeaker beter dan velen in de vorm van een half liter pak. Mee eens, dat zal je wel gemerkt hebben, als niet HT is het inderdaad beter geschikt als vogelhuisje.

Zelf ben ik van mening dat je echt niet persée een platte kleine center moet plaatsen bij een TV. Een standaard zuil kan eventueel ook best liggen. Voor een beetje gemiddelde kwaliteit ontkom je veelal niet aan 8" midlaag. Dat is nou juist bij Bose schaars te vinden. Voor mij zou een echte Bose center dus niets zijn. De 205's passen precies naast elkaar, boven op mijn TV. 2x 6" driver is dan in elk geval beter dan een paar 4". Zeker met de Bose maatstaven.

En wees gerust, heb geen rijbewijs. Laat me rijden, veel luxer. Met OV + fiets kom je overal.
Ik wil niet lullig doen, maar het is juist precies andersom. Veel oudere loopwerken lezen CDR's niet goed omdat er een sterkere laser voor nodig is. CDRW's zijn in dat geval al helemaal problematisch omdat die een nog wat sterkere laser nodig hebben om uit te lezen. Ik heb een NAD DVD-speler die alles slikt wat ik draai en hetzelfde verhaal bij m'n Arcam CD-speler. Zowel oude CDR's als CDRW's.

Pak een wat oudere speler en weinig kans dat ie alles goed leest.
Nog ouder? Dat gaat lastig daar de CD100 de allereerste CD-spelert is. True, Sony was officiëel iets eerder maar Philips kreeg de faam. Waar mijn nog 100% originele CD100 moeiteloos mijn oude collectie CDr's leest, geeft mijn vader zijn nieuwe NAD overal een error.

[ Voor 23% gewijzigd door Hardware Junk op 07-06-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287266

beste mensen
waarom maakt iedereen zick zo druk om de bose 321 gs systeem
voor 1295euro heb je best een mooi en goeie set
als iemand het een goed systeem vind moet je die persoon in zijn waarde laten
het systeem heeft best een redelijk goed geluid
er is altijd een beter systeem te krijgen
de experts zeggen je moet een yamaha of een marantz of denon kopen maar voor dat geld heb je nog een betere
misschien is het bose systeem wel een goed systeem maar vinden de z.g.n experts het te duur om het zelf te kopen en misschien zijn ze jaloers wij vinden het een perfect systeem !!!!!!!!!!!!
groetje johnjohn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20

weebl

YARR!

En dan kick je een topic van ruim 3 jaar geleden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:31

NvM

Anoniem: 287266 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:11:
beste mensen
de experts zeggen je moet een yamaha of een marantz of denon kopen maar voor dat geld heb je nog een betere
misschien is het bose systeem wel een goed systeem maar vinden de z.g.n experts het te duur om het zelf te kopen en misschien zijn ze jaloers wij vinden het een perfect systeem !!!!!!!!!!!!
groetje johnjohn
Misschien had je beter geld in taalles kunnen stoppen?

Enfin, de verhouding van prijs en kwaliteit bij Bose is gewoon erg krom. Geluid blijft subjectief. Maar er kan gewoon met minder geld een betere geluidsset aangeschaft worden, ik denk dat de meeste mensen hierom negatief over Bose zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Inderdaad, voor dat budget mag je een 'goed' ipv 'redelijk goed' geluid verwachten.
Dat mag je de mensen die hier reageerden niet kwalijk nemen.

Zelfs voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Jij regged je speciaal, om een topic van 3 jaar oud te kicken, en vervolgens te roepen dat het allemaal prima is en je mensen in hun waarde moet laten en daarna te roepen, dat ze wel jaloers zullen zijn?

8)7

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 13:44

JT

VETAK y0

beste mensen
groetje johnjohn
Je wilt dat mensen je in je waarde laten, maw er vooral niet over praten en vervolgens ga je een topic van 3 jaar oud zoeken en kicken? 8)7 :')

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik heb helemaal geen verstand van speakers. alleen een beetje in de ice sector.
Maar ik wist helemaal niet dat BOSE zulks prut spul was, ik dacht dat het altijd wel goed spul was, omdat je dat vaak hoort, en je ziet veel bose speakers hangen ook in discotheken e.d.

nouja weet wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bose = marketingmaster, dát is hun specialiteit en niet geluid :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:24

Twazerty

AVCHDCoder developer

JT schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:51:
Bose = marketingmaster, dát is hun specialiteit en niet geluid :P
Als je denkt dat het goed klinkt is marketing geslaagd. Totdat je gaat vergelijken met andere speakers. Heb ook een paar Boses gehad. Was echt 3x niks. Mijn el-cheapo speakers uit de seventies klonken nog beter.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Veel mensen dénken ook dat Bose goed klinkt dus ís de marketing geslaagd :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ga eens een setje bose 901`s luisteren en oordeel dan weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 11:25
Bose maakt IMHO best aardige speakers, die flink overpriced zijn. En door hun marketingstrategie blijven ze al 25+ jaar behoorlijk verkopen.

Best knap. _/-\o_

Zijn mensen tevreden over Bose: Laat ze lekker tevreden zijn. :) Ook al zou je zelf nevernooit Bose kopen.

Ik ken ook verschillende mensen met Bose audio in huis, maar ik ga ze niet af liggen kammen.
Kwestie van boerenfatsoen.

Ik ben zelf op PC gebied een Intel liefhebber, ook voer genoeg om een discussie/flamewar te beginnen.

Maar ik zou niet gauw een AMD liefhebber af gaan liggen kammen, dat is het me niet waard.
Plus het feit dat AMD gewoon goede CPU's aflevert.

Dat ik voor Intel ga heeft voor mij genoeg (ook subjectieve) redenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

harryslinger schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 02:24:
ga eens een setje bose 901`s luisteren en oordeel dan weer
Ja dat heb ik gedaan, zelfs el cheapo JBl Northridge serie speelt die 901 er nog uit qua plaatsing en detail. Hier heb ik het over de opstelling bij de media markt waar de 901 erg dof en rommelig overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:10
De marketingstrategie van Bose is subliem....
Mensen die niks van muziekapparatuur afweten maar toch denken dat Bose de ultieme fabrikant is... :X
Noem je wat bekende, goede merken zoals Denon, NAD, Kef, Tannoy, etc -> totaal onbekend en natuurlijk enórm grote ogen als je zegt dat Bose gewoon zuigt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Ik kan het niet te laten om toch maar even te posten. Ik heb laatst een 3-2-1-systeem gehoord en kan niet geloven dat mensen dit "goed" of "redelijk goed" durven noemen. Ik weet niet wát hun idee van die basmodule is, maar je krijgt er voor dat geld in ieder geval gratis een hoop distortion bij! Wat een geflubber. Over de topboxjes zal ik mn mond maar helemaal houden...Ik kan niets goeds over het geluid zeggen...

Ik word zo moe van de mensen die pretenderen verstand van geluid te hebben, "omdat ze thuis ook een bose-setje hebben staan".

Wat is de crossover frequentie van die speakertjes eigenlijk?

Ik zou zo'n setje graag eens willen SMAART-en, heb alleen niet zo'n setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Het is natuurlijk maar net wat je gewend bent. Ik vind de lagere klasse b&w of dynaudio luidspreker ook niet mooi klinken, omdat ik weet hoe het wel kan. Ze produceren allemaal van dat onderwater geluid, wat ik gewoon niet mooi vind. Voor de gemid. leek kan een bose setje best goed klinken…..mijn moeder hoort niet eens het verschil tussen mono en stereo en ze zal echt niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Dus algehele conclusie: De bose 3-2-1 klinkt voor geen meter, het is puur de marketingafdeling die zijn werk goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:19:
Dus algehele conclusie: De bose 3-2-1 klinkt voor geen meter, het is puur de marketingafdeling die zijn werk goed doet?
Je hebt helemaal gelijk _/-\o_ Het enige wat bose uitstekend kan is goede marketing strategieën maken.

Verder blijft het een huis tuin en keuken merk voor mensen die in algehele zin niet veel waarde hechten om naar geluiden te luisteren zoals ze echt op de bron beschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Anoniem: 250276 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:24:
[...]
naar geluiden te luisteren zoals ze echt op de bron beschreven staan.
Hier ben ik het volledig met je eens! Want dat is immers de essentie van elk speakersysteem, het weergeven van de bron!! Waar woord! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:11:
Ik kan het niet te laten om toch maar even te posten. Ik heb laatst een 3-2-1-systeem gehoord en kan niet geloven dat mensen dit "goed" of "redelijk goed" durven noemen. Ik weet niet wát hun idee van die basmodule is, maar je krijgt er voor dat geld in ieder geval gratis een hoop distortion bij! Wat een geflubber. Over de topboxjes zal ik mn mond maar helemaal houden...Ik kan niets goeds over het geluid zeggen...

Ik word zo moe van de mensen die pretenderen verstand van geluid te hebben, "omdat ze thuis ook een bose-setje hebben staan".

Wat is de crossover frequentie van die speakertjes eigenlijk?

Ik zou zo'n setje graag eens willen SMAART-en, heb alleen niet zo'n setje :)
http://www.intellexual.net/bose.html
Afbeeldingslocatie: http://www.intellexual.net/faq/am15freqa.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Dat ziet er gezond uit :X

Het fasegedrag zal ook wel een disaster zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn oren zijn ronduit kut (iets met een boel operaties),
dus ik ben gauw tevreden, maar ik hoor het wel wanneer ist echt slecht of gewoon goed is hoor

maar die comerciele lulkoek met bose en z'n melkpakjes gaat tever. zo'n winkelier mag de pakjes geeneens zelf neerzetten :? idioterie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:10
Wat grappige quotes uit dat artikel:

"It is estimated that Bose has spent more dollars on advertising last year than ALL other high-end companies COMBINED. Does it have an effect? Sadly, yes."

"This six-speaker unit costs $1299.99 USD MSRP. From dissecting it, I can tell you it costs $100, no more than $150 tops, to assemble. It performs similarly to a $500 Optimus-Radio Shack surround sound system and is very easily outperformed by a $350 Cambridge Soundworks system."

"Bose mystique feeds off of its well-targeted audience: the ignorant, ill-informed, mass-market consumers who search for simplified hifi audio solutions in "all-in-one" chain stores such as Walmart, Best Buy, Sam's Club, Price Costco, Sears, Montgomery Wards, etc."

"Audio newbies often throw out the "But I heard that Bose is good!" defense, to which I respond "From who?" Was it a sound engineer, electrical engineer, materials scientist, studio engineer, sound producer, recording professional, musician, Mark Levinson? Ray Dolby? George Lucas? Anyone credible? Or was it your neighbor with the GoldStar walkman, Teac boom box, Funai mini-system, and Sylvania receiver? "

"Unlike any other speaker or amplifier manufacturer, Bose refuses to publish any frequency response charts or distortion data on their products (and with good reason)."

"Still, this leaves a frequency gap between the satellites and bass module of about 80 Hz! That is 80 hertz of sound that is completely erased within the system's internal crossovers! I wonder how Bose figured out which 80 hertz matters least in the audible spectrum? I will tell you though that that gap accounts for a HUGE loss in midrange sound....[knip]... And let us not forget that the Acoustimass system also ignores audible signal from 20Hz to 45Hz on the low end (deep bass), and 13KHz to 20KHz on the high end (high treble)."

"Do the math folks, this Bose system only produces 13,176 of the 19,980 Hertz in the audible sound spectrum. That's only ~66% of the actual recording being played back to you! Is this the kind of performance you'd expect from a $1300 product?"

"For $1300, there are at least three dozen other configurations from companies such as KEF, PSB, NHT, Mission, Tannoy, Diva, Polk, B&W, Energy, Paradigm, M&K, Infinity, Mirage, Monitor, Jamo, Axiom, nOrh, Anthony Gallo, Dahlquist, Sound Dynamics, Acoustic Research, Phase Technology, Definitive Technology, Wharfdale, Boston Acoustics, and Klipsch that easily outperform all Bose speakers from the 151s to the 901s."

[ Voor 23% gewijzigd door - J.W. - op 17-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Is dit het nationale Bose afkraak topic? Wat is tweakers toch ver gezakt...

Niet dat ik zo'n Bose fan ben, maar om nou een topic te openen om Bose af te kraken gaat me te ver. En de moderaterors doen er niks aan, goed bezig tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Anoniem: 238860 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:04:
Voor zover ik kan zien is dat niet het geval.
Er wordt gesteld dat Bose een 'wel aardig' systeem verkoopt (of meerdere aardige systemen) maar dat de prijs die je ervoor betaald hoog ligt t.o.v. vergelijkbaar of beter presterende andere systemen.
Daarnaast worden er argumenten gegeven, links naar onderzoeken en zo.
Natuurlijk zal er tussen die paar honderd posts ook wel wat afkraak-posts zitten, maar in totaal lijkt mij dit topic gefundeerde kritiek op luidsprekersystemen van Bose. Juist hier op tweakers verwacht ik technisch goed onderbouwde kritiek i.p.v. slikken wat de reclamefolders vertellen - dus wat mij betreft is Tweakers met dit topic goed en correct bezig!

Daarbij: de topictitel is niet 'het grote Bose afkraaktopic' maar '[Bose] Alle harde feiten op een rijtje!'. Als jij of iemand anders gefundeerde positieve kritiek heeft is die hier meer dan welkom. Als dat achterblijft krijgt het topic natuurlijk een afkraak-niveau, maar blijkbaar ook terecht als er niets positiefs te melden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit topic is 3 jaar voor jij je geregistreerd hebt gestart. :P Ten opzichte van wanneer is t,net dan ver gezakt?

In het topic wordt Bose toch ook verdedigd? Het is gewoon kwalitatief niet het beste, alleen doet het wel precies wat veel mensen willen en door slimme marketing kunnen ze wat meer vragen. Dat maakt tweakers.net niet 'ver afgezakt'. Uberhaupt is 1 topic niet ech tbepalend voor een heel forum lijkt me :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Niet dat ik zo'n Bose fan ben, maar om nou een topic te openen om Bose af te kraken gaat me te ver. En de moderaterors doen er niks aan, goed bezig tweakers :)
Ik bijvoorbeeld, vertel gewoon wat ik hoor (daar gaat het toch om?), en dat is niet best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je wil dat moderaters er wat aan doen kun je het beste op dat handje drukken, dat help meestal beter dan in het topic zelf ranten ;) just an advise

(reken niet altijd op antwoord, maar je hebt het dan wel aangekaart bij een mod ipv random in het topic)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
At the risk of repeating myself: ;)

4.5 Jaar geleden gepost:
Richub schreef op zondag 29 augustus 2004 @ 16:02:
Ik ben al zo'n 20 jaar muziekverslaafd en heb al vele speakers en sets versleten. Hierdoor heb ik een redelijke ervaring in het beluisteren en vergelijken van speakers.

Over Bose zelf:
Natuurlijk zijn de speakers te duur voor wat je krijgt! In dit opzicht is Bose gewoon slecht bezig, maar dat is al vele malen eerder gezegd...
Vandaar dat ik het enkel over de speakers heb.

Mijn ervaringen:

De 301/305: Klinken best lekker als je 'gewoon' muziek wilt draaien en kunnen behoorlijk wat hebben.

De 401 en 501: Te veel bas! Verder gaat het wel, zeker als je een grote kamer hebt.
Een ander groot nadeel van deze speakers is de conustweeter waardoor de speaker een ronduit slecht afstraalpatroon heeft.

De 901: In combinatie met de bijgeleverde equalizer klinken ze erg prettig, zeker als je de speakers de ruimte kunt geven.
Haal het niet in je hoofd om die equalizer niet te gebruiken! Dan degraderen deze speakers tot 'schreeuwlelijkerds" met te veel midhoog.

De 802 heb ik vele malen in kroegen, disco's ed. gehoord.
Klinken erg gedetailleerd bij 'gewone' volumes, je mist wel een beetje het hoog boven 10 Khz. De bas is dan behoorlijk aanwezig, erg lekker bij reggae en dance/disco...
Bij teveel vermogen gaan ze 'schreeuwen', teveel midhoog dus.
Dit hebben alle breedbandspeakers tot op zekere hoogte, dit is een beperking van het 'breedband' principe en niet specifiek van deze speaker. (iemand in dit topic zei hetzelfde over het te hard zetten van een hoofdtelefoon, dat klopt! In een hoofdtelefoon zitten ook breedbandspeakertjes)

De Acoustimass melkpakjes: Ik vind dit bagger! Maar sloop de melkpakjes, en zet de speakertjes in een MDF kastje van 10x10x10 cm, en dan klinkt het ineens stukken beter! Ook deze gaan 'schreeuwen' bij hoge volumes.
De baskast is wel erg gevoelig voor plaatsing! Ik ben een keer uren bezig geweest voor het ding lekker klonk.

Verder is dit materiaal niks voor audiofielen (ook eerder gezegd) maar de 301/305 en de 901 zijn voor 'gewone' muziekliefhebbers nog het beste wat Bose op de markt heeft gebracht.

@ Proller: Ik haal alle speakers wel uit elkaar! Vooral als er geen garantie meer op zit.
Even 'n paar polypropyleen condensatoren ipv. dat standaard spul en het klinkt al stukken beter! En even controleren of alles in fase zit, je moest eens weten bij hoeveel speakers een of meerdere onderdelen uit fase staan! :+

offtopic:
De speakers die ik al jaren gebruik: De Philips 9710 breedbander in een TQWT. (tapered quarter wave tube) Ook bekend als Voight-pipe. Erg gedetailleerd geluid! En ja: deze gaan ook 'schreeuwen' bij hoog volume. :)
Gisteren gepost:
Richub schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 04:21:
Bose maakt IMHO best aardige speakers, die flink overpriced zijn. En door hun marketingstrategie blijven ze al 25+ jaar behoorlijk verkopen.

Best knap. _/-\o_

Zijn mensen tevreden over Bose: Laat ze lekker tevreden zijn. :) Ook al zou je zelf nevernooit Bose kopen.

Ik ken ook verschillende mensen met Bose audio in huis, maar ik ga ze niet af liggen kammen.
Kwestie van boerenfatsoen.

Ik ben zelf op PC gebied een Intel liefhebber, ook voer genoeg om een discussie/flamewar te beginnen.

Maar ik zou niet gauw een AMD liefhebber af gaan liggen kammen, dat is het me niet waard.
Plus het feit dat AMD gewoon goede CPU's aflevert.

Dat ik voor Intel ga heeft voor mij genoeg (ook subjectieve) redenen. ;)
Nu vraag ik me af waar ik precies Bose sta te bashen?

IMHO is Diesel's post pas een bash, soms heeft hij gelijk, maar de meeste posters hier hebben dezelfde insteek in hun posts als mijn posts in dit topic. Beargumenteerde kritiek op de Fa. Bose.

Just my 2 cents for today... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Dit topic is prima toch? Hebben we 1 Bose topic en 1 kabel topic. Dan kun je al deze discussies in één keer vermijden. Vooral ook niet dichtgooien want toekomstige topics kun je hier naartoe verwijzen, de discussie is toch steeds hetzelfde.

Laat Bose lekker hun ding doen. Als mensen de moeite niet nemen iets te vergelijken dan moeten ze het maar zelf weten ook.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na deze reactie kreeg ik heel veel antwoorden als "dit is tweakers, het is allemaal gefundeerde kritiek". Jullie hebben helemaal gelijk, na 2 pagina's met goed gefundeerde kritiek ben ik (en zo onderhand elke tweaker) er wel van overtuigd dat Bose niet de beste prijs kwaliteit verhouding heeft.

Ik vind Tweakers.net een hartstikke leuk forum juist omdat alles zo goed onderbouwd moet zijn. Maar daarom niet alleen, over het algemeen is het niveau op Tweakers.net ook hoger dan op het gemiddelde forum. Dit houd in dat ik (en ik denk 99% van de lezers hier) na 2 pagina's onderbouwde kritiek op Bose wel weet hoe het zit. die 25 pagina's die daar nog achteraan komen vallen bij mij onder 'afkraken', omdat deze alleen herhalen wat al bekend is.

Mensen die het er dan niet mee eens zijn kun je naar die 2 pagina's onderbouwde informatie verwijzen, deze mensen kunnen dan opnieuw een mening op maken. Deze zal in de meeste gevallen toch hetzelfde blijven, omdat mensen (zeker op fora) niet graag toegeven. Deze mensen laat je dan lekker Bose kopen, en laat hun blij zijn. Ik vind het onder het niveau van Tweakers.net om 27 pagina's achter elkaar hetzelfde aan te kaarten, Bose blijft toch verkopen, er is nou eenmaal markt voor. Sommige mensen hebben geen uren luister tijd, en hebben daar ook geen zin in. En kunnen dan voor een redelijke kant en klaar set van Bose gaan, welke in de meeste gevallen nog altijd beter is dan logitech en dergelijke.

Nogmaals, ik ben geen Bose fan, heb hier een leuk setje mordaunt short avant i serie's staan.

PS: Als jullie hier echt veel plezier aan beleven, lekker doorgaan. Ik heb geloof ik ook nergens gezegt dat er iemand aan het 'bashen' :? is? Afkraken kan namelijk ook onderbouwd, en 'bashen' :? geloof ik niet. Ik zag alleen het nut van het topic niet in, maar blijkbaar vinden jullie het bevredigend om in de gaten te blijven houden of jullie nog wel dezelfde mening hebben :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 19-01-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:22
@ beneden: je was zo snel met reageren dus ik doe het ff opnieuw:

Deze foto dan weer :S

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/NL/nl/Images/env_v30_1_m_tcm55-15958.jpg

Zo zal je vast en zeker nog veel meer genieten van je 3500 euro kostende systeem met 3 luidsprekers op 1m2....

(ervan uitgaande dat het 2 fronts, en 1 center is met dat kastje eronder).

[ Voor 188% gewijzigd door Rene op 20-01-2009 00:07 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan zou ik toch witte melkpakje nemen, ipv die zwarte aan de muur.

dat was toch de hele gedachte "onzichtbaar goed geluid", aka kleine melkpakjes op de boekenplank
fail op onzichtbaarheid!

edit, tnx

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 20-01-2009 00:16 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

Precies hoe de doelgroep het wil hebben, klein en opvallend.

Bose is geen geweldig spul maar ijzersterk in marketing. Het verbaast me soms dat mensen bij me in de winkel komen en enkel en alleen Bose willen horen, terwijl ik voor dezelfde prijs of soms nog minder ook leuke alternatieven heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
fish schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:43:
dan zou ik toch witte melkpakje nemen, ipv die zwarte aan de muur.
Toch moet ik af en toe wel lachen, al dit gejank over Bose en marketing dit, marketing dat. Ondertussen noemen we het nogsteeds melkpakjes (!!?) 8)7

De marketing werkt dus zelf onder het zogenaamd marketing ongevoelige tweaker volk. Kan iemand me uberhaupt uitleggen wat de plastieke speakertjes van Bose met melkpakjes te maken hebben? Het formaat komt nieteens in de buurt, er komt geen melk uit, is vooralsnog niet van karton, kan geen rietje in, enfin het lijkt er compleet niet op. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.heerevelden.nl/images/plaatjes/voeding/melkpakje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Heb uiteraard niet alle 28 voorgaande pagina's gelezen maar wil jullie toch niet onthouden van mijn mening over Bose.

Bose klinkt niet 'slecht', en behoort naar mijn mening toch nog steeds bij het betere werk qua geluid. Het is een serieuze upgrade als je van ingebouwde tv-speakers komt of van een totaal-hifi-mini-systeem. Het klinkt daarenboven ook nog eens beter dan de gemiddelde computer-set (Creative/Logitech etc).
Bose is ook de enige die er in slaagt (voor zover ik al gehoord heb) om uit zeer kleine makkelijk te plaatsen speakertjes een behoorlijk 'vol' en luid geluid te krijgen.

Tot zo ver het positieve ;)

Bose kost wel 3 keer zo veel dan het zou mogen kosten. Bose is niet eerlijk qua toelaten van vergelijkingen in winkels en niet eerlijk qua specs (of verzwijgd ze gewoon).

Ik vind het wel nog steeds het belangrijkst dat iedereen 'gelukkig' is. Als Piet in de winkel de Bose-klank hoort en deze leuk vind en ook 1000 euro waard vind dan zal Piet tevreden zijn met z'n aankoop. -> gelukkig. Gun Piet dat dan ;-p

Persoonlijk ben ik steeds de eerste 10 seconden onder de indruk van Bose, en dan vraag ik me af waar iedereen zo zit op te hameren. Er is tenslotte een zeer vol, luid geluid met veel hoog EN veel laag, en dat uit kleine speakers. Maar dan ga ik opzoek naar de kleine details in de muziek, de foutjes in de instrumenten, de vershillende kleine deeltjes die het geheel vormen... en dat lukt me toch elke keer weer helemaal niet!!! En dan moet je denken dat mijn enige lang beluisterde referentie een setje studio monitors is van Behringer van 320 euro...

Persoonlijk spaar ik voor een setje B&W of Kef of Monitor Audio ofzo en raad ik wanneer het me gevraagd wordt Bose af omdat het een lage prijs/jkwaliteits verhouding heeft.

Wel grappige anekdote: Ik stond eens in een winkel naar een Bose setje te luisteren (is zo een demo die zich afspeelt als je op het knopje drukt) en ondertussen was in een andere kamer (zonder deuren) van die winkel 10 meter verderop een verkoper B&W en dergelijke aan het showen aan een klant.
Ik hoorde meer detail, verfijning EN laagweergave uit die kamer komen dan uit dat Bose-setje dat op oorhoogte was gemonteerd en z'n best probeerde doen om me te imponeren... dat was dus niet gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

baquelappe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 00:22:
[...]

Toch moet ik af en toe wel lachen, al dit gejank over Bose en marketing dit, marketing dat. Ondertussen noemen we het nogsteeds melkpakjes (!!?) 8)7

De marketing werkt dus zelf onder het zogenaamd marketing ongevoelige tweaker volk. Kan iemand me uberhaupt uitleggen wat de plastieke speakertjes van Bose met melkpakjes te maken hebben? Het formaat komt nieteens in de buurt, er komt geen melk uit, is vooralsnog niet van karton, kan geen rietje in, enfin het lijkt er compleet niet op. :+

[afbeelding]
jawel vroeger wel
het benaders karton zeker
en er gaat ook een rietje in

Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.nl/f/view/46743373.jpg

die grote achter, is voor het karbiet schieten

[ Voor 87% gewijzigd door Fish op 20-01-2009 00:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het jammere aan Bose vind ik niet eens het geluid, maar de afwerking. Vooral de "sub"woofers zijn een schande. Vergelijkbaar met Logitech-setjes kwa bouw :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Het is geen geheim dat Bose goedkoop produceerd en duur verkoopt, goedkoop produceren is ook zo'n beetje het belangrijkste argument in Bose patenten.
Zelf zou ik graag een paar 901's willlen hebben maar de tweedehandsprijzen vind ik te hoog, daarnaast zijn deze gebruikte speakers vaak flink misbruikt (beschadigd, geverfd e.d.). De nieuwprijs van een paar 901's is tegenwoordig in Nederland te hoog in vergelijking met andere speakers die vaak in China worden geproduceerd, zo kost de 901's in Amerika $1,398.00 (€ 1044.44) terwijl ze in Nederland € 2.290,00 kosten, 2x zo veel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Tunboy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 00:31:
Wel grappige anekdote: Ik stond eens in een winkel naar een Bose setje te luisteren (is zo een demo die zich afspeelt als je op het knopje drukt) en ondertussen was in een andere kamer (zonder deuren) van die winkel 10 meter verderop een verkoper B&W en dergelijke aan het showen aan een klant.
Ik hoorde meer detail, verfijning EN laagweergave uit die kamer komen dan uit dat Bose-setje dat op oorhoogte was gemonteerd en z'n best probeerde doen om me te imponeren... dat was dus niet gelukt!
Dit lijkt mij, ondanks dat het een leuke anekdote is, nogal overdreven. Tien meter afstand en een andere ruimte is nogal wat. No way dat je dan meer detail en dergelijke hoort. Snap je punt wel hoor, dat is het niet. Maar meer detail en verfijning op 10 meter afstand terwijl je notabene al staat te luisteren naar een setje vlak voor je gaat er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ook een anekdote van mij:

Eind jaren '80 was ik op zoek naar nieuwe speakers, en de lokale Horn medewerker was lyrisch over die Acoustimass sets van Bose.

OK, zei ik, laat maar horen.

Hij zette een demo aan die best wel imponeerde, waarna ik vroeg of ik wat eigen muziek mocht draaien. Dat mocht. (Mag tegenwoordig meestal niet meer, ik vraag me af waarom... ;))

Ik zette eerst Bat out of Hell van Meat Loaf aan, en daarna een nummer van Ladysmith Black Mambazo. Beiden klonken erg iel, met bijna geen midlaag. Zijn commentaar was: "Dat is ook geen muziek om mee te testen..."

Mijn reactie was: "Als dit echt goede speakers zijn, dan moet alles er goed op klinken, ook deze muziek."

Die medewerker trapte me bijna de winkel uit na deze opmerking, zo pissig werd hij. Toen een andere klant in de winkel me ook nog gelijk gaf, begon die kerel me toch te vloeken, en liep kwaad weg naar de personeelskamer... 8)7

Ik ben hierna nooit meer die Horn binnengelopen, en mijn mening over de Acoustimass sets was toen ook gevormd. (Die waren toendertijd net 'n paar jaar uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
@PepH: OK dan, misschien was het wel meer 'indruk' van detail. Maar dat was voor mij toch al genoeg om te concluderen dat het Bose setje waar ik naar was aan het luisteren echt niets was ten opzichte van de 'echte' merken.

@Richub: Als verkopers zelf al zo veel moeite doen om je Bose aan te smeren, zou dat dan zijn omdat ze daar zelf ook meer winst op maken dan op andere merken?
Ik zou als verkoper gewoon de klant gelijk geven en zeggen: "ja meneer, u heeft gelijk, Bose is niet goed, misschien kan ik u eens een B&W setje laten horen". Maar misschien dat hun winstmarge daar kleiner op is?

Wat ik me nog afvroeg: waarom vindt je zo weinig webshops die Bose verkopen? Is toch ideaal, een koper die de set nog nooit gehoord heeft? Of mag dat simpelweg niet van Bose?

Moet nu wel eerlijk toegeven dat je ook maar weinig webshops vind met ander "goed" materiaal, of zoek ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tunboy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:23:
@PepH: OK dan, misschien was het wel meer 'indruk' van detail. Maar dat was voor mij toch al genoeg om te concluderen dat het Bose setje waar ik naar was aan het luisteren echt niets was ten opzichte van de 'echte' merken.

@Richub: Als verkopers zelf al zo veel moeite doen om je Bose aan te smeren, zou dat dan zijn omdat ze daar zelf ook meer winst op maken dan op andere merken?
Ik zou als verkoper gewoon de klant gelijk geven en zeggen: "ja meneer, u heeft gelijk, Bose is niet goed, misschien kan ik u eens een B&W setje laten horen". Maar misschien dat hun winstmarge daar kleiner op is?

Wat ik me nog afvroeg: waarom vindt je zo weinig webshops die Bose verkopen? Is toch ideaal, een koper die de set nog nooit gehoord heeft? Of mag dat simpelweg niet van Bose?

Moet nu wel eerlijk toegeven dat je ook maar weinig webshops vind met ander "goed" materiaal, of zoek ik verkeerd?
Ligt eraan hoe 'goed' je wilt. Er zijn online leuke B&W Kef Mordaunt Short en Tannoy speakers te koop, allemaal rond de 200 - 1000 euro. Dit is voor veel mensen al erg goed, maar je hebt ook nog de reference serie's van bovenstaande merken. Dan ben je enkele duizende euro's kwijt voor een stereo set, dat ga je dus niet snel online vinden. Voor zulke bedragen wordt een offerte gemaakt, en zeg nou zelf, zou jij een speaker van 3000 euro online kopen? Je koopt ook geen huis zonder het gezien te hebben, hetzelfde geld voor de duurdere speakers, de 'huizen' onder de speakers als je naar de prijs kijkt.

Typisch dat als ik mijn kritiek op dit topic verder onderbouw, ik ineens geen aan-of opmerkingen meer krijg trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Anoniem: 238860 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:39:
Voor zulke bedragen wordt een offerte gemaakt, en zeg nou zelf, zou jij een speaker van 3000 euro online kopen?
Nou ja, er is blijkbaar een markt voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:57

Shunt

Boe

Ik heb recentelijk mijn mening over bose in het algemeen aan moeten passen.
Ik blijf er bij dat de melk pakjes in mijn oren slechter klinken dan een gemiddeld logitech setje van 250 euro.
Maar ik heb nu een setje Bose 4.2 series II staan als speakers voor bij mijn computer, en daar komt me toch een geluid uit. het zijn speakers uit 1992 hebben een volle en stevige bass en een helder midden en hoog.

Ik blijf er wel bij dat mensen vaak een andere prioriteit hebben met geluid sommige mensen hebben liever een merk naampje dat zij kennen en alle mensen kennen dat gekoppeld staat aan duur spul dan daadwerkelijk een set hebben staan van de zelfde prijs wat niemand kent en je moet gaan beluisteren om aan te tonen waarom je er duizend euro aan uitgegeven hebt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37
Richub schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 03:43:
Ik ben hierna nooit meer die Horn binnengelopen,
Wat een zaak was dat! _/-\o_

Altijd lachen, wat een prut stereo's en luidsprekers altijd - heeeeel lang geleden liep ik er wel eens naar binnen om te kijken, maar wat een selectie en wat een onbenullige medewerkers.... :D

OT: ik heb ooit 901's gehad, die klonken op zich met de juiste muziek en de juiste opstelling indrukwekkend, totdat je beter gaat luisteren. Veel te weinig detail en er zijn gewoon gebieden die echt lijken te ontbreken.

[ Voor 22% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 20-01-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57

Metro2002

Memento mori

Tunboy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 00:31:
Heb uiteraard niet alle 28 voorgaande pagina's gelezen maar wil jullie toch niet onthouden van mijn mening over Bose.

Bose klinkt niet 'slecht', en behoort naar mijn mening toch nog steeds bij het betere werk qua geluid. Het is een serieuze upgrade als je van ingebouwde tv-speakers komt of van een totaal-hifi-mini-systeem. Het klinkt daarenboven ook nog eens beter dan de gemiddelde computer-set (Creative/Logitech etc).
Bose is ook de enige die er in slaagt (voor zover ik al gehoord heb) om uit zeer kleine makkelijk te plaatsen speakertjes een behoorlijk 'vol' en luid geluid te krijgen.

Tot zo ver het positieve ;)

Bose kost wel 3 keer zo veel dan het zou mogen kosten. Bose is niet eerlijk qua toelaten van vergelijkingen in winkels en niet eerlijk qua specs (of verzwijgd ze gewoon).

Ik vind het wel nog steeds het belangrijkst dat iedereen 'gelukkig' is. Als Piet in de winkel de Bose-klank hoort en deze leuk vind en ook 1000 euro waard vind dan zal Piet tevreden zijn met z'n aankoop. -> gelukkig. Gun Piet dat dan ;-p

Persoonlijk ben ik steeds de eerste 10 seconden onder de indruk van Bose, en dan vraag ik me af waar iedereen zo zit op te hameren. Er is tenslotte een zeer vol, luid geluid met veel hoog EN veel laag, en dat uit kleine speakers. Maar dan ga ik opzoek naar de kleine details in de muziek, de foutjes in de instrumenten, de vershillende kleine deeltjes die het geheel vormen... en dat lukt me toch elke keer weer helemaal niet!!! En dan moet je denken dat mijn enige lang beluisterde referentie een setje studio monitors is van Behringer van 320 euro...

Persoonlijk spaar ik voor een setje B&W of Kef of Monitor Audio ofzo en raad ik wanneer het me gevraagd wordt Bose af omdat het een lage prijs/jkwaliteits verhouding heeft.

Ik sta ook wel eens even stil bij die bose stands en elke keer ben ik weer blij dat ik die herrie niet de hele dag aan hoef te horen. Zegt dat genoeg? Ik vind het echt waardeloos klinken. En al helemaal voor het geld wat ze ervoor vragen :o
In die 321 setjes zit totaal geen sprankelendheid, geen emotie, geen goede middentoners etc en die 2.1 dingen klinken helemaal nergens naar. Een middentoongat waar je u tegen zegt (zeker in de winkel waar de 'bassen' wat wegvallen) en afgevlakt maar schel hoog.

Al zou er geen bose opstaan maar iets anders , het blijft een slecht geluid voor het geld. Kost zo'n setje (zo'n 321 ding ofzo) nou bv 250 euro, nja dan is het een redelijk ding en zou ik het wellicht nog kopen voor de slaapkamer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik zoek geluid in een speaker, geen emotie.

Wel vind ik dat de bose setjes waardeloos klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn eerste speakers gekocht bij correct in r`dam acoustimas. Ik vond ze fantastisch klinken,heel anders dan conventionele speakers. Draaide veel Lenny Kravvits en dat klonk gewoon echt goed. Ik hoorde heel goed de vingers over de metalen snaren van de gitaar glijden ,echt wel detail hoor.

Destijds een hele goede prijs voor betaald (open doos prijs) anders had ik ze niet gekocht. In die tijd ook veel tijd doorgebracht bij speakermakers (speaker en co) en vond de Bose`s mooier klinken.

Conventionele speakers zijn erg lastig te plaatsen ,meestal staan ze gewoon niet goed en komen ze niet tot hun recht. Die melkpakjes hebben dit probleem niet.

Mijn zwager heeft laaste zòn nieuw 2.1 av set gekocht van Bose, kost iets van 2500 euro ofzo !! pff klink prima hoor. bovengemiddeld zeg maar. Alleen die prijs is dat niet denk ik.

Ach mensen , het is psygisch bewezen :mensen verdedigen altijd hun aankoop, simpelweg omdat ze anders niet tevreden zijn.

Ik heb een VW en een Opel is toch ook shit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
carpetburn schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:54:
Ach mensen , het is psygisch bewezen :mensen verdedigen altijd hun aankoop, simpelweg omdat ze anders niet tevreden zijn.
Da's iets dat je hier inderdaad prima bewijst. Het enige waar je dan ook enigszins gelijk in hebt wat mij betreft hoor, maar dat terzijde.

Ben zelf niet gauw tevreden, ook niet met mijn eigen spullen, maar da's alleen maar een nadeel. Heerlijk lijkt mij het, om zo snel (want dat moet je nu eenmaal met dit merk luidsprekers) tevreden te zijn!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

De WAF ligt bij dit merk iig erg hoog _/-\o_ , veel hoger dan bij alle andere merken samen.
Mocht je de invloed van onze geliefde wederhelften uitschakelen bij de keuze, zakt het Bose-aandeel als een pudding in elkaar. Daar zet ik mijn (karige) vermogen op in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:36

OMD

Ik ben absoluut geen Bose fan, maar hun marketing strategie waardeer ik wel :+

Al moet ik wel zeggen dat ik van 1 paar luidsprekers best te spreken was. Tegenwoordig redelijk zeldzaam namelijk de Bose 701. Voor wat stevige(re?) muziek waren deze best geschikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.sorishop.com/board/old_goods/upload/old_goods_40_69_1.jpg

Ok, zal het zelf nooit zomaar kopen maar was toch best wel gecharmeerd van deze luidsprekers alhoewel ze wel een dijk van een versterker moeten hebben op de een of andere manier :+

Heb nu best een leuke install staan en werk in een audiowinkel, ja ook met Bose :o

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tunboy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:23:

Goede verkoper laat gewoon een aantal opties zien en als hij merkt dat een klant naar iets neigt geef je hem een zetje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287788

Jammer, dat ik nergens in dit forum een advies hoor zoals:
Stap eens een "echte" Hifi-specialist (er zijn er ca. 200 in Nederland en adressen vind je in de bladen en op de sites die ik verderop in dit epistel) binnen en vergelijk verschillende merken naast elkaar.
Neem altijd een paar CD's mee die je goed kent en laat de 2 beste (naar jouw smaak) luidsprekers door de winkel thuis brengen en kies dan in je eigen luisterruimte (elke huiskamer klinkt nu eenmaal anders) uiteindelijk de beste uit. Maak altijd de afspraak, dat wanneer je na een week luisteren het idee hebt dat je verkeerd gekozen hebt, dat de luidsprekers dan omgeruild mogen worden voor andere.
Helaas is het schier onmogelijk om het hier veel besproken merk met anderen te vergelijken. De bekende blauwe wand staat altijd ver van "echte" luidsprekers..................en dat zal wel een reden hebben.
Er is zelfs een gerechtelijke uitspraak geweest tegen een recensent van een hifi-blad omdat deze geschreven had dat de genoemde luidsprekers niet klonken. De uitspraak was, aangedragen door een duur betaalde advocaat, dat geluid voortgebracht uit een luidspreker een kwestie van smaak zou zijn.......... maar, wanneer we b.v. naar een saxofoon luisteren en dan een rechtstreekse vergelijking zouden maken met een aantal luidsprekers van verschillende merken, dan zou er toch een weergever gevonden moeten worden die het dichts bij de werkelijkheid komt. Ga wat vaker naar een Jazz club, een uitvoering van een klassiek concert, of luister is een keer wat langer naar een draaiorgel op straat. Maar ook naar dat kleine meisje die op koninginnedag haar best staat te doen op een gitaar, of neem de stem van je vriend of vriendin op en luister uit welke luidspreker de stem van de man of vrouw van je dromen komt. Op die manier train je de oren om een luidspreker te kunnen herkennen die dicht bij de werkelijkheid komt. Jammer genoeg hebben vooral jonge mensen nog nooit een concert of akoestische instrumenten gehoord. Wanneer de enige referentie een ipod of Frans Bauer, Jan Smit en/of vele andere in een slechte akoestische omgeving, zoals b.v. het Gelredome is en dan het liefst versterkt met 10.000 Watt aan versterkers die weergegeven worden over PA-systemen is, dan wordt het moeilijk om een hoge natuurgetrouwheid (High Fidelity) bij luidsprekers te herkennen. Het is dan vaak beter om voordat je tot de aanschaf van luidsprekers overgaat, eens een aantal testen te lezen uit bladen als: Hifi-Video-Test (HVT), Musc Emotio, Vi-fi, Home Studio of kijk eens op sites van Hifi.nl, Audioforum, Hear enz. enz. Want de meeste luidsprekers worden nog steeds gekocht op uiterlijk, aanbieding van de week, en dat het liefst snel, snel, want luisteren doen we thuis wel. Gelukkig hebben vrouwen over het algemeen een beter gehoor dan mannen. Ze hebben de beschikking over een groter frequentiebereik en ze zijn veel gevoeliger voor vervorming,DUS NEEM HAAR MEE, want dan kom je waarschijnlijk met een beter klinkend systeem thuis.

laatste regel verwijderd wegens spam! Lees aub: Forum FAQ #verbodenspam !

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 21-01-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Anoniem: 287788 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 02:22:
Jammer, dat ik nergens in dit forum een advies hoor zoals:
Stap eens een "echte" Hifi-specialist (er zijn er ca. 200 in Nederland en adressen vind je in de bladen en op de sites die ik verderop in dit epistel) binnen en vergelijk verschillende merken naast elkaar.
Neem altijd een paar CD's mee die je goed kent <knip>
Bovenstaand wordt zo ongeveer in elk "welke speakers moet ik kopen"-topic aangeraden, dit advies is dus regelmatig te horen. Sterker nog, het is eigenlijk een vereiste voordat een topic geopend wordt. Dit Bose topic is er echter alleen maar omdat de discussie steeds terugkomt op andere plekken, en nu is het lekker centraal.

Maar gezien je net een uurtje bent geregistreerd kan ik me voorstellen dat je niet alles hebt gelezen ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maar ik zie in weinig van die topics dat je eerst moet leren luisteren.

Als een leek zonder luisterkennis en -ervaring boxen gaat vergelijken hoort hij hoooguit wat verschil in timbre, in klankkleur. Daardoor kun je een subjectief/emotioneel oordeel krijgen over een box, gebaseerd op wat je op dat moment hoort. Het klankkleur verschil.

Met wat meer ervaring en iemand die je aangeeft op welke momenten je naar welke details moet luisteren wordt het al heel anders. Dat ligt niet zo voor de hand, je moet je aandacht echt proberen te richten op bijvoorbeeld details in het geluid die dreigen onder te sneeuwen onder de andere muziekinstrumenten.

Als je dat door hebt wordt een boxenvergelijking opeens heel anders. Niet alleen de klankkleur, maar ook de hoorbaarheid van bepaalde achtergrond instrumenten, de invloed van instrumenten op elkaar bij harde passages enzovoort. Lastig te omschrijven in dit tekstmedium.

Van de andere kant - muziek is emotie. Waarom zou je gaan analyzeren, als je ook simpelweg kunt genieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
:X Maar da's weer een andere discussie.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 21-01-2009 13:02 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixal schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:16:
Ik zoek geluid in een speaker, geen emotie.

Wel vind ik dat de bose setjes waardeloos klinken.
Geen emotie ? Geluid = emotie..... anders luister je er toch niet naar.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]