Om discussies in andere topics te voorkomen, heb ik besloten een nieuw topic te maken, over onze ''grote vriend'' Bose. Altijd al willen weten hoe een bose acoustimass setje er van binnen uitziet? Dan moet je vooral verder lezen.
Het gaat hier om een oud speakersetje van Bose. Ik vond hem altijd al neigen naar een Creative 2.1 setje qua klank, na alle ''positieve'' verhalen op GoT, dacht ik: waarom nou dat gelul? Bewijs het dan gewoon.
Ik wil even voor de duidelijkheid vermelden dat dit wel degelijk een serieus topic is, en ik wil Bose niet per definitie afkraken!

Zoals je ziet is het geen duur drivertje geweest.

Hier kan ik nog niks van zeggen, behalve dat al zichtbaar is dat de kast van spaanplaat is.

Het stikkertje

Maar als we de kast open schroeven, ontdekken we al snel dat het gaat om twee 5.5'' midwoofertjes. En als ze dat schot voor de helft hadden door getrokken, konden ze tenminste pronken met hun ''speciale bracing'' (niet dat het hoorbaar is in zo'n kast, met zulke woofertjes).

Een afgeschermde magneet! Dat is wel netjes van Bose.

Ik denk dat ik hier niet veel woorden aan vuil moet maken
.

De zijnkant ziet er netjes uit, best een grote magneet en stevig chassis.

De melk in het melkpakje lijkt een beetje overdatum te zijn
.

Het filterwerk. Bedenk wel dat het voor de 2 melkpakjes en, woofers zijn, erg simpel dus.
Dat waren de foto's, discusseer er maar op los!
Het gaat hier om een oud speakersetje van Bose. Ik vond hem altijd al neigen naar een Creative 2.1 setje qua klank, na alle ''positieve'' verhalen op GoT, dacht ik: waarom nou dat gelul? Bewijs het dan gewoon.
Ik wil even voor de duidelijkheid vermelden dat dit wel degelijk een serieus topic is, en ik wil Bose niet per definitie afkraken!

Zoals je ziet is het geen duur drivertje geweest.

Hier kan ik nog niks van zeggen, behalve dat al zichtbaar is dat de kast van spaanplaat is.

Het stikkertje

Maar als we de kast open schroeven, ontdekken we al snel dat het gaat om twee 5.5'' midwoofertjes. En als ze dat schot voor de helft hadden door getrokken, konden ze tenminste pronken met hun ''speciale bracing'' (niet dat het hoorbaar is in zo'n kast, met zulke woofertjes).

Een afgeschermde magneet! Dat is wel netjes van Bose.

Ik denk dat ik hier niet veel woorden aan vuil moet maken

De zijnkant ziet er netjes uit, best een grote magneet en stevig chassis.

De melk in het melkpakje lijkt een beetje overdatum te zijn

Het filterwerk. Bedenk wel dat het voor de 2 melkpakjes en, woofers zijn, erg simpel dus.
Dat waren de foto's, discusseer er maar op los!
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz