[Bose] Alle harde feiten op een rijtje!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 80.364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Barry|IA schreef op 27 augustus 2004 @ 17:43:
Nou ik heb mijn eige Bose setje in mekaar geDIY-ed! En dat voor slechts €35 ;)

[afbeelding]
En de waarde is meteen verviervoudigd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op 27 augustus 2004 @ 17:43:
Nou ik heb mijn eige Bose setje in mekaar geDIY-ed! En dat voor slechts €35 ;)

[afbeelding]
Cool! Welk patent nummer hebben die witte geluidsabsorbers met die zwarte tekst erop :? :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

deepspace schreef op 27 augustus 2004 @ 19:39:
[...]

Cool! Welk patent nummer hebben die witte geluidsabsorbers met die zwarte tekst erop :? :+
Geluidsabsorbers? Dat zijn wel magnetisatie ontkoppelaars met digitale frequentie stabilisatie! Zéér duur spul.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
/me W-k- vindt dit topic ook @*$(!$)!

Ik ga nu niet alle feiten weer opnoemen, na de eerste drie pagina's gelezen te hebben had ik er genoeg van. In bijna alle topics wordt bose gebasht. Dus ik denk, eindelijk een objectief topic maar nee hoor.
Probeer het objectief te maken, haal hier naast een paar boxen open van B&W. Desnoods JVC of Pioneer. Maar vergelijk het ergens mee. Of meet is iets. Dit is allemaal ik geloof, ik denk, ik vind. Maar nergens lees ik feiten. Tuurlijk zijn die bose wel iets te duur, maar dat is de naam waar je voor betaald. Maar het verschil met andere "grote" merken is echt niet zo groot en zeker niet bij de melkpakjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 27-08-2004 20:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staat Bose eigenlijk voor?

Ik gok op Bijzonder Overprijste Shit Electronica :+

Ik snap ook niet waarom je een electronica product met een melkpak vergelijkt, oh ja huisvrouwen las ik iets terug :D

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

w-k-pieters schreef op 27 augustus 2004 @ 20:01:
Probeer het objectief te maken, haal hier naast een paar boxen open van B&W. Desnoods JVC of Pioneer. Maar vergelijk het ergens mee.
Mijn vergelijk post niet gelezen?
Als het niet leuk genoeg was wil ik nog mijn pc speakers eens opensmijten, of mijn Missions als je dat liever hebt.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
TomSwinnen schreef op 27 augustus 2004 @ 20:01:
[...]

Geluidsabsorbers? Dat zijn wel magnetisatie ontkoppelaars met digitale frequentie stabilisatie! Zéér duur spul.
HEIL _/-\o_

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb 2 bose 802 systemen PA met equalizer. En ik ben er tevreden over. Bovendien had ik vroeger een bose 1800 mk 1 en die heeft me veel geld opgebracht.

Ik ga liever in een cafe zitten waar bose 802's in combinatie met een goeie sub draaien dan waar Zeck pompdozen staan. Ik ben niet te spreken over de hifi sets, maar voor professioneel gebruik ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
Waar staat Bose eigenlijk voor?
Buy Other Sound Equipment ;)

Denk dat gewoon genoemd is naar de oprichter: Dr. Amar G. Bose,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 27 augustus 2004 @ 21:47:
Ik heb 2 bose 802 systemen PA met equalizer. En ik ben er tevreden over. Bovendien had ik vroeger een bose 1800 mk 1 en die heeft me veel geld opgebracht.

Ik ga liever in een cafe zitten waar bose 802's in combinatie met een goeie sub draaien dan waar Zeck pompdozen staan. Ik ben niet te spreken over de hifi sets, maar voor professioneel gebruik ben ik zeer tevreden.
^^ met slim.
In ons Jeugdhuis hangen ook Bose PA speakers, en daar komt toch een min of meer lekker geluid uit, volgens PA standards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vind het ook allemaal wel meevallen...
Ik denk ook dat veel mensen bevooroordeeld zijn als het op een bose logootje aankomt;
"Oei, daar staat Bose op, wat een k*t geluid!!" (zonder ze daadwerkelijk gehoord te hebben :/ ).

Mja, als ze er ipv een overpriced merk, nou een budget merk van hadden gemaakt (zoals Eltax), was het best wel een leuk merk geweest denk ik..(zeg ik nu hard op wat de meesten denken, of lul ik nu zwaar uit mijn nek :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nou je lult niet uit je nek, en wat ik ook de hele tijd duidelijk probeer te maken, is dat Bose best aardig kan zijn/klinken, zollang ze de prijzen maar een beetje omlaag gooien. Het klinkt voor mij al een stuk lekkerder als zo'n setje voor €200 verkocht zou worden :) .

En ik zie hier iedereen formuleren dat Bose ''helemaal zo slecht nog niet klinkt'', daar ben ik het mee eens, maar ik heb liever een setje Eltax zuilen, dan heb je tenminste speakers met kloten!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Iets waar je 1300 Euro voor neerlegt mag niet 'niet eens zo slecht' klinken. Het moet GOED klinken.... waar betaal je anders voor? Zo zijn alle te dure produkten wel goed te praten natuurlijk :z

Er staat trouwens gewoon een linkje naar een website met metingen in het topic ...voor degene die riep dat er geen onderbouwing stond.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

dreeke schreef op 27 augustus 2004 @ 22:33:
Iets waar je 1300 Euro voor neerlegt mag niet 'niet eens zo slecht' klinken. Het moet GOED klinken.... waar betaal je anders voor? Zo zijn alle te dure produkten wel goed te praten natuurlijk :z
Helemaal akkoord.
Omdat iedereen toch vergelijkt met auto's, als ik een Audi van 50.000 € koop wil ik toch ook dat die rijdt zoals een Audi, en niet zoals een Daewoo hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 27 augustus 2004 @ 22:37:
[...]

Helemaal akkoord.
Omdat iedereen toch vergelijkt met auto's, als ik een Audi van 50.000 € koop wil ik toch ook dat die rijdt zoals een Audi, en niet zoals een Daewoo hé.
Beetje rare vergelijking, een Audi zal altijd als een Audi rijden, een Daewoo als een Daewoo, een Bose klinkt als een Bose.

Je bedoelt meer als je een Ferrari koopt wat er allemaal mooi uitziet maar dat er dan een Fiat panda motor in schuilt :P

Eigenlijk zijn die superauto's ook maar prut en vallen onder "bose", bij topgear die ouwe jaguar gezien met lachgas of iets dergelijks van 1000 euro bij elkaar 8) reedt de allersnelste stront _/-\o_
DinoBe schreef op 27 augustus 2004 @ 21:52:
[...]

Buy Other Sound Equipment ;)

Denk dat gewoon genoemd is naar de oprichter: Dr. Amar G. Bose,
Schrijffoutje, moet het niet oplichter Dr. Amar G. Bose zijn?
Dokter in wat trouwens?
Wat moet een dokter nu in hemelsnaam in de speakerbouw??

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:03:
[...]
Eigenlijk zijn die superauto's ook maar prut en vallen onder "bose", bij topgear die ouwe jaguar gezien met lachgas of iets dergelijks van 1000 euro bij elkaar 8) reedt de allersnelste stront _/-\o_
Ook weer niet helemaal waarheid hé.. die oude Jag was ook alleen maar bedoelt om snel te gaan, meer niet. Als we de vergelijking doortrekken naar luidsprekers, dan kunnen we zeggen:
a) speakers bedoelt om zo luid mogelijk te gaan => PA
b) speakers die zo neutraal mogelijk muziek weergeven => Studio

En dan zitten we er weer naast. Supercars hebben ook allemaal andere ditjes en datjes aan zowel motor als interieur als exterieur dat de vergelijking weer de mist in gaat.

Bose kan men het best vergelijken met een Jaguar XJR met een 1.6 Diesel motor in.
Het zou verkopen, want het blijft een Jaguar, maar het rijdt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 27 augustus 2004 @ 23:07:
[...]

Ook weer niet helemaal waarheid hé.. die oude Jag was ook alleen maar bedoelt om snel te gaan, meer niet. Als we de vergelijking doortrekken naar luidsprekers, dan kunnen we zeggen:
a) speakers bedoelt om zo luid mogelijk te gaan => PA
b) speakers die zo neutraal mogelijk muziek weergeven => Studio

En dan zitten we er weer naast. Supercars hebben ook allemaal andere ditjes en datjes aan zowel motor als interieur als exterieur dat de vergelijking weer de mist in gaat.

Bose kan men het best vergelijken met een Jaguar XJR met een 1.6 Diesel motor in.
Het zou verkopen, want het blijft een Jaguar, maar het rijdt voor geen meter.
Doet me wel aan Mercedes denken.
Sommige "arme" lui moeten zonodig een Mercedes en nemen dan het standaard instapmodel voor een hoop geld, geen motor geen luxe, alleen een ster.
Koop je een knappe Japanner zit deze vol met zooi voor hetzelfde geld 8)

Maar tja dan is het weer een kromme vergelijking, Bose is niet mooi een slappe jaguar/mercedes ziet er toch nog wel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oude Marantz SR 8100 DC versterker met zo'n Bose Acoustimass Speaker System. Het enige wat ik minder vind is een beetje ruis door de speakers... maar dit kan natuurlijk ook aan de versterker liggen ;)
Deze stond eerst beneden in de huiskamer, waar nu plaats gemaakt is voor een JVC Home Cinema Dolby Surround-systeem :)
Mijn vader was al aan het klagen dat hij de Bose beter vond klinken :o
Maar ik ben er wel blij mee hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:18:
met zo'n Bose Acoustimass Speaker System..
Is het een nieuwere?
Zoja : Openvijzen! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Echt een mannen topic nu! >:) Auto's en audio. Hoe loopt dat toch af als een tweaker een wijf naar zijn huis brengt :? :X Tijdens de rit lullen over de grootte van je auto, tijdens de muziek lullen over de grootte van de audioinstallatie, en tijdens de seks lullen over de grootte van je luAAT MAAR!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 27 augustus 2004 @ 23:22:
[...]

Is het een nieuwere?
Zoja : Openvijzen! :p
Nee, een oude. Volgens mij precies dezelfde als die van de TS :>
Maar dan in het zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:15:
[...]
..en nemen dan het standaard instapmodel voor een hoop geld, geen motor geen luxe, alleen een ster..
En weer heeft Top Gear de oplossing, quote van James:

".. There's normally something really tragic about the bottom of the range. The 1.6 version. A little boot badge that says you're on the bottom run. And you sit there in a world of velour looking at a little slot on the dashboard where you know there would be a switch if this was the "posh" version but you've got a little bit of plastic that blanks it off.. and you can't help driving along thinking 'If I just paid a little bit more attention at school, if I just worked a bit harder.. I'd have airconditioning..' "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 27 augustus 2004 @ 23:25:
Echt een mannen topic nu! >:) Auto's en audio. Hoe loopt dat toch af als een tweaker een wijf naar zijn huis brengt :? :X Tijdens de rit lullen over de grootte van je auto, tijdens de muziek lullen over de grootte van de audioinstallatie, en tijdens de seks lullen over de grootte van je luAAT MAAR!! :D
Tja, maar voor dat laatste hebben we vast wel andere forums ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

De grootte van je lunapark? De grootte van je luster?

[/flauwe-mop-modus]
;)

[ Voor 5% gewijzigd door TomSwinnen op 27-08-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens de muziek lullen over de grootte van de audioinstallatie
En dan de opmerking krijgen "zoveel geld voor dat onbekend merk? Waarom heb je dan geen Bose gehaald die zijn de beste".

Portier open en lopen kreng :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Strider schreef op 27 augustus 2004 @ 11:01:
[...]

MDF blijft gewoon beter als spaanplaat, en MDF heb je ook in verschillende soorten. Spaanplaat gebruik je gewoon niet voor speakers, ik heb al subwoofer kisten gezien die compleet waren gescheurd, omdat ze gebouwd waren met 18mm spaanplaat.

Ik begrijp zelf nog steeds niet waarom frabikanten uberhaubt met spaanplaat werken, met MDF klinkt het geheel al een stuk beter, waarom bezuiningen op die paar euro's.....
bullshit, dat is gewoon niet waar. Het heeft allebei zn voordelen en nadelen.. Ik ben met je eens dat spaanplaat niet de voorkeur verdient bij het maken van speakers, maar schrijf het niet op voorhand af.. Ik ben wel met je eens dat MDF sneller geschikt is voor speakers, omdat de kwaliteit van MDF minder van belang dan dat van spaanplaat. Spaanplaat kan prima materiaal zijn, MITS het van goede kwaliteit is.

Je hebt het over een subwoofer die gemaakt is van 18MM spaanplaat. Vind je het erg dat ik niet in ga op de suggestie die je wekt over de kwaliteit van de hele sub, en waarschijnlijk dus ook van het gebruikte materiaal?

Mijn subwoofer is gemaakt van 30mm MDF, maar ik zie niet in waarom 30MM spaanplaat op voorhand slechter materiaal zou zijn.

Als ik een plank van goed spaanplaat heb, van 22 mm dik (zoals bij onze 1e klas kastenwanden gebruikt wordt) en ik hang deze plank van zeg 90cm overspanning in een kast, weet je dat ik er dan met mijn volle gewicht op kan gaan staan, zonder dat het ook maar lijkt te gaan doorbuigen?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik heb nog een paar Bose 301 boekenplank speakers van 17 jaar oud, en die klinken nog prima. deslijds kwamen deze speakers goed uit verschillende tests,
de ophang rubbers van de speakers zijn ook nogsteeds gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemineye schreef op 28 augustus 2004 @ 10:46:
[...]

bullshit, dat is gewoon niet waar. Het heeft allebei zn voordelen en nadelen.. Ik ben met je eens dat spaanplaat niet de voorkeur verdient bij het maken van speakers, maar schrijf het niet op voorhand af.. Ik ben wel met je eens dat MDF sneller geschikt is voor speakers, omdat de kwaliteit van MDF minder van belang dan dat van spaanplaat. Spaanplaat kan prima materiaal zijn, MITS het van goede kwaliteit is.

Je hebt het over een subwoofer die gemaakt is van 18MM spaanplaat. Vind je het erg dat ik niet in ga op de suggestie die je wekt over de kwaliteit van de hele sub, en waarschijnlijk dus ook van het gebruikte materiaal?

Mijn subwoofer is gemaakt van 30mm MDF, maar ik zie niet in waarom 30MM spaanplaat op voorhand slechter materiaal zou zijn.

Als ik een plank van goed spaanplaat heb, van 22 mm dik (zoals bij onze 1e klas kastenwanden gebruikt wordt) en ik hang deze plank van zeg 90cm overspanning in een kast, weet je dat ik er dan met mijn volle gewicht op kan gaan staan, zonder dat het ook maar lijkt te gaan doorbuigen?
het probleem van, de spaanplaaten is dat er tegenwoordig 60% houtafval in zit.
Daardoor zit er meer zand in , ijzer , aarde , verfdeeltjes ....
Vroeger was alle spaanplaat gemaakt van nieuw verse houten stammetjes .
ook zijn spaanplaten zeer gevoelig voor vochtigheid.

Zelfs als de houten spaanplaten opgeslagen zijn in de magazijnen van de fabriek , verdikken ze al omdat ze vocht opnemen uit de lucht.

MDF is veel harder dan spaanplaat , maar dat maakten we niet in mijn ex-firma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 12:28:
[...]

het probleem van, de spaanplaaten is dat er tegenwoordig 60% houtafval in zit.
Daardoor zit er meer zand in , ijzer , aarde , verfdeeltjes ....
Vroeger was alle spaanplaat gemaakt van nieuw verse houten stammetjes .
ook zijn spaanplaten zeer gevoelig voor vochtigheid.

Zelfs als de houten spaanplaten opgeslagen zijn in de magazijnen van de fabriek , verdikken ze al omdat ze vocht opnemen uit de lucht.

MDF is veel harder dan spaanplaat , maar dat maakten we niet in mijn ex-firma
en waar denk je dat ze mdf van maken? Natuurlijk is het houtafval.. Maar weet wel dat er bij spaanplaat vreselijk veel verschil in kwaliteit zit.. Meer wil ik er niet over zeggen..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

w-k-pieters schreef op 27 augustus 2004 @ 20:01:
/me W-k- vindt dit topic ook @*$(!$)!

Ik ga nu niet alle feiten weer opnoemen, na de eerste drie pagina's gelezen te hebben had ik er genoeg van. In bijna alle topics wordt bose gebasht. Dus ik denk, eindelijk een objectief topic maar nee hoor.
Probeer het objectief te maken, haal hier naast een paar boxen open van B&W. Desnoods JVC of Pioneer. Maar vergelijk het ergens mee. Of meet is iets. Dit is allemaal ik geloof, ik denk, ik vind. Maar nergens lees ik feiten. Tuurlijk zijn die bose wel iets te duur, maar dat is de naam waar je voor betaald. Maar het verschil met andere "grote" merken is echt niet zo groot en zeker niet bij de melkpakjes.
Nee, er zijn ook nog helemaal geen links voorbij gekomen met objectieve informatie :z Dit bewijst maar dat jij dit topic niet hebt gelezen.
w00Dy schreef op 27 augustus 2004 @ 21:47:
Waar gaat het nou om, het geluid of hoeveel geld het opbrangt ? Voor de consument dan he.
Ik ga liever helemaal niet in een cafe met Bose zitten :X Helemaal niet als het hard staat. Lekker dat scherpe, snijdende hoog dat je trommelvliezen vernielt. Nee, dank je :P En vanuit een gebruikersstandpunt: speakers met 13cm woofertjes en een gevoeligheid van maar 91dB (mijn B&Wtjes doen ook 90dB en das gewoon hifi en geen PA) durf ik geen PA te noemen...
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:10:
Mja, als ze er ipv een overpriced merk, nou een budget merk van hadden gemaakt (zoals Eltax), was het best wel een leuk merk geweest denk ik..(zeg ik nu hard op wat de meesten denken, of lul ik nu zwaar uit mijn nek :r )
Dat zei ik dus al eerder :) Haal 60% van de nieuwprijs eraf en je hebt leuke speakers voor het geld.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Idd, ik snap niet dat je 802's goed kan vinden klinken eigenlijk. Er komt echt van dat snijdende hoog uit, helemaal niet prettig. Ik zou het nog niet eens in een cafe weghangen.
Ik heb overigens al heel vaak gehad dat ik ergens binnen kwam lopen en een sinasappelgezicht trok van het slechte geluid en dat er dan Bose hing :). Nou is het ook vaak genoeg dat er dan geen Bose hangt maar idd Zeckblaasdozen oid, maar Bose is nog niet eens goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Naja, je kan een installatie afregelen of je kan het niet. Zeker als je de treble knop weet staan. In samenwerking van een goeie sub vind ik de 802 een heel uitgebalanceerd systeem. Ik heb het wel degelijk over de MK 1 , MK 2 de laatste 802 reeks vind ik beduidend minder presteren. Als ik ze zelf moest kopen had ik het waarschijnlijk nooit gedaan vanwege de prijs, maar als ze je bij wijze van spreken in je schoot duwen zeg ik niet nee. Ik hou niet van pomp installaties, iets wat 802's ook niet kunnen. Moet het goed en zuiver voor onder andere conferenties, optredens in gesloten ruimtes, bose all the way beebie.

Snijdend hoog komt vaak voor als de technicus wat teveel feestjes in zijn tijd heeft gedaan. Of er nu bose of zeck hangt

Dat die versterker mij veel geld heeft opgebracht komt gewoon door het feit dat hij goed in mekaar zat. Die gast waar ik hem aan verkocht heb gebruikt 3 van deze jongens voor zijn HT. En nee dat klinkt niet verkeerd.

[ Voor 22% gewijzigd door w00Dy op 28-08-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een jaar terug ongeveer was ik op een groot feest in een cafeetje op Terschelling, en daar hingen 4 van die 802's.
Afbeeldingslocatie: http://www.sapasu.net/sps/old/sp/bose-802-2.jpg
Ik vond ze helemaaal niet scherp ofzo, in feite vond ik ze zelfs erg lekker klinken :X
Lekkere bassen, en ontzettend hard zonder te vervormen >:)

Zal idd wel een kwestie van afstellen zijn ja...

/me Triple_A wil er wel een setje van hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Denk eens na, 8 kleine speakers die hoog, laag (en alles daar tussen in) moeten weergeven op een acceptabel volume. En wat valt er aan af te stellen, gebieden onder de 4KHz versterken ze gewoon, vandaar dat schreewerige ''hoog''.

Is het trouwens een plastic kast? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 28 augustus 2004 @ 15:04:
Denk eens na, 8 kleine speakers die hoog, laag (en alles daar tussen in) moeten weergeven op een acceptabel volume. En wat valt er aan af te stellen, gebieden onder de 4KHz versterken ze gewoon, vandaar dat schreewerige ''hoog''.

Dat bedoel ik nou met bevooroodeeld...
Je hebt ze amper gehoord, en toch loop je op ze in te hakken :|

Ok, ook deze speakers zijn overpriced, maar ze klinken (vind ik dan) prima (mits niet gekloot met de eq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38
w00Dy schreef op 28 augustus 2004 @ 14:50:
Naja, je kan een installatie afregelen of je kan het niet. Zeker als je de treble knop weet staan.
mag source direct ook :/ ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

Ok, ook deze speakers zijn overpriced, maar ze klinken (vind ik dan) prima (mits niet gekloot met de eq).
Ben het volledig eens met Triple_A. Je kan niet je mening baseren op het feit dat er 8 (van uitzicht) zelfde speakers inzitten voor verschillende tonen. Ik heb in mijn Celestion's 5 exact dezelfde speakers zitten (van uitzicht) toch zijn 2 ervan ABR's , 2 zorgen voor het laag en één voor het mid (plus nog een extra tweeter voor het hoog, dat terzijde)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subsonik schreef op 26 augustus 2004 @ 13:45:
[...]

Volgens mij zijn die 2 miniatuur grijze dingetjes links en rechts 2 spoeltjes. Als dat écht zo is, dan zijn die wel bizar klein! Met andere woorden, dan is de kans groot dat je bij een beetje vermogen de kern in verzadiging stuurt en een berg vervorming krijgt... Barry kan best eens nakijken of het wel écht een spoel is :)

Overigens is dit wel de eerste keer dat ik standaard elco's gebruikt zie worden in een filter... Die dingen zijn gewoon absoluut ruk voor audio toepassingen, en hebben doorgaans een heel erg ruime tolerantie. Barry, kijk je eens wat er allemaal op die elco's staat? Soms staat de tolerantie er ook bij (dikwijls -20 / +50 %).
Niet helemaal waar; veel "gerespecteerde" audiomerken (bv. Quadral, Kef, enz.) gebruiken ook gewoon bipolaire elcotjes in veel van hun wisselfilters. Meestal met een afwijking van +/- 10%.

Edit:
Overigens is er best veel winst te halen door de standaard biolaire elco's in het wisselfilter te vervangen voor goede Mkp elco's (bv. Audyncap, Mundorf). Vooral in het hoog geeft dat meestal een goed hoorbare verbetering.

Over Bose kan ik kort zijn: voor hetzelfde geld is veel beter te krijgen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:06
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 14:59:
(...)
Hmm ik vind die dingen net erg boemerig klinken. Ik krijg zo'n beetje het gevoel dat de BR veel te hoog getuned is (65 à 70Hz oid) waardoor je een leuke opslingering van een 6-tal dB krijgt... Onder de 60Hz komt er schijnbaar niets uit.

Kan aan de opstelling liggen, laatst heb ik die dingen in een tent gehoord, akoestisch gezien in open lucht dus. Ik had ook zo'n beetje het gevoel dat ze vergeten waren dat er ook nog hoge tonen > 8 kHz bestaan, maar dat kan ook aan de afregeling liggen :)

Overigens klinken die dingen wél aangenamer dan de doorsnee cheapo PA prut die hier in de meeste café's hangt. Goedkope 12" woofer gecombineerd met een nog goedkopere piëzo tweeter, zonder scheidingsfilter, je kent het wel... maar dat kost misschien 1/10e van zo'n Bose set.

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je de enige op de wereld bent met enig verstand van geluid? In café's, discotheken en op grote openlucht-evenementen vind ik de klank in 90% van de gevallen absoluut ruk. Zelfs zeer basic dingen als bas of treble die 20dB te hard staan, waardoor de bijbehorende woofers of tweeters totaal over hun nek gaan en staan te vervormen dat het geen naam meer heeft... geen van m'n vrienden schijnt er zelfs maar iets van te merken.

[edit] Badvibez: tuurlijk weet ik dat bipolaire elco's massaal gebruikt worden. Maar er is nog steeds een groot verschil tussen een bipolaire elco, en 2 losse standaard-elco's... laatste zijn helemaal niet gemaakt voor audio, en de standaard-tolerantie is bijna altijd +50 / -20%. Niet +/- 10% zoals bij de meeste bipolaire...

[ Voor 13% gewijzigd door subsonik op 28-08-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Crap ik ben in de war hierr :D srryyy

[ Voor 94% gewijzigd door caspergt op 28-08-2004 15:44 . Reden: moest cd7300 zijn ;) ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verkeerde topic jo ;)
Hebben jullie soms ook het gevoel dat je de enige op de wereld bent met enig verstand van geluid? In café's, discotheken en op grote openlucht-evenementen vind ik de klank in 90% van de gevallen absoluut ruk. Zelfs zeer basic dingen als bas of treble die 20dB te hard staan, waardoor de bijbehorende woofers of tweeters totaal over hun nek gaan en staan te vervormen dat het geen naam meer heeft... geen van m'n vrienden schijnt er zelfs maar iets van te merken.
Ik begrijp wat je bedoelt.. heb dat gevoel ook vaak ja.. En als ik dan eens blij ben dat er Wharfedale, JBL of dergelijks in een rustig café hangt voor de sfeermuziek, en ik zeg tegen mijn gezelschap "Ah kijk, JBL speakers, leuk!" bekijkt iedereen mij alsof ik een freak ben :p

[ Voor 75% gewijzigd door TomSwinnen op 28-08-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Zet niet uit, kras/deuk vrij, harmonisch dood: ik zie voordelen ?
ucchan schreef op 28 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

we hebben het over PA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subsonik schreef op 28 augustus 2004 @ 15:37:
[...]

Hmm ik vind die dingen net erg boemerig klinken. Ik krijg zo'n beetje het gevoel dat de BR veel te hoog getuned is (65 à 70Hz oid) waardoor je een leuke opslingering van een 6-tal dB krijgt... Onder de 60Hz komt er schijnbaar niets uit.

Kan aan de opstelling liggen, laatst heb ik die dingen in een tent gehoord, akoestisch gezien in open lucht dus. Ik had ook zo'n beetje het gevoel dat ze vergeten waren dat er ook nog hoge tonen > 8 kHz bestaan, maar dat kan ook aan de afregeling liggen :)

Overigens klinken die dingen wél aangenamer dan de doorsnee cheapo PA prut die hier in de meeste café's hangt. Goedkope 12" woofer gecombineerd met een nog goedkopere piëzo tweeter, zonder scheidingsfilter, je kent het wel... maar dat kost misschien 1/10e van zo'n Bose set.

Ach ja, speakers zijn niet de enige componenten die zorgen voor geluid, he?
De rest vd apparatuur doet er ook nog veel toe :)

Enne..over dat je vrienden dat niet doorhebben; dat ken ik wel.
Ik kom niet zo vaak op openbare feesten en barretjes enzo, maar bij ons in de buurt hebben we vaak feesten met buren.

Ik en m'n pa (en een aantal vrienden die dan ook komen) schijnen de enigen te zijn die zich kunnen ergeren aan vervormende en overstuurde shit.
Wij hadden een tijdje terug dus op een van die feesten onze o zo mooie W-bin kasten met bijbehorende visaton hoorns neergezet.
Na even niet opletten stond onze o zo aardige buurman met zijn dronken kop aan de schuifjes vh mengpaneel te klooien...BOEM>>en toen alleen nog maar hoge tonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceno1e
  • Laatst online: 06-12-2005
Verstand van geluid hoe je niet te hebben om te horen dat het geluid negen van de tien (honderd) keer verkeerd (niet) staat afgesteld. Of dat je in een disco staat waar een paar keer de eindversterker eruit moet klappen voordat ze de muziek zachter zetten... |:( 8)7

Mja, lang leve _/-\o_ gehoor beschermers _/-\o_ ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[..]

Hehe, zeker wel ja. In New York (grote dischotheek hier) hangen volgens mij ook van die 802's. Maar gelukkig wel bij de garderobe en niet in de zaal! Ik werk zelf ook bij een discotheek waar elke zondagavond een andere grote band optreedt. Na een paar weken hoor je wel welke bands het geluid goed afstellen en welke alles in het subhoog omhoog EQ'en. Bah wat heb je dan een verschrikkelijk geluid. En je kan niet eens weglopen naar een andere zaal omdat je aan het werk bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit] Badvibez: tuurlijk weet ik dat bipolaire elco's massaal gebruikt worden. Maar er is nog steeds een groot verschil tussen een bipolaire elco, en 2 losse standaard-elco's... laatste zijn helemaal niet gemaakt voor audio, en de standaard-tolerantie is bijna altijd +50 / -20%. Niet +/- 10% zoals bij de meeste bipolaire...
Ok jij hebt het dus over 2 gekoppelde elco's. Ik ging ervan uit dat je het over bipolaire had. Die worden idd veel gebruikt en hebben meestal een afwijking van +/- 10%.

Ik sta er meestal wel van te kijken hoeveel er op een wisselfilter door de meeste luidsprekerfabriekanten bezuinigd wordt. Voor een paar euro meer kunnen ze bv. in het hoog een MKP en in het laag een dikkere spoel toepassen. Dit komt de geluidskwaliteit ten goede, maar is natuurlijk slecht voor het kosten / baten plaatje. Hierdoor kiezen veel fabriekanten voor slechtere componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 14:59:
Een jaar terug ongeveer was ik op een groot feest in een cafeetje op Terschelling, en daar hingen 4 van die 802's.
[afbeelding]
Ik vond ze helemaaal niet scherp ofzo, in feite vond ik ze zelfs erg lekker klinken :X

Zal idd wel een kwestie van afstellen zijn ja...

/me Triple_A wil er wel een setje van hebben :/
_/-\o_ deze speakers zijn heilig man.
Ze klinken erg mooi en zuiver, en vooral die bassen van dat ding, gewoon gewelidig!
Ik heb verder ook helemaal niks tegen bose, ik vind het nog altijd mega mooie dingen maken.
Zelf staat hier in huis een Acoustimass® 10 icm een yamaha versterker te pompen, geweldig geluid.
zuiver, helder, iets dat ik met mijn setje lang niet haal :)
Alleen vind ik de bassen van de bose sub nog niet helemaal lekker,
op 1/3e en half vermogen komt de bass er nog lekker uitrollen, maar ga je tegen de max aanzitten op je versterker produceerd de sub teveel herrie naar mijn mening. je voelt dat alles trilt, maar echt horen doe je de bass dan niet lekker.
iemand hier nog tips voor btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Dat je sub bij wat hoger vermogen raar doet is volkomen normaal. Bose gebruikt in die subs woofers die helemaal niet voor het harde werk in een dergelijke subwoofer gemaakt zijn... Als ze teveel vermogen te verwerken krijgen, gaan ze dus keihard vervormen.

Wat je eraan kan doen? Nieuwe sub kopen/bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subsonik schreef op 28 augustus 2004 @ 16:07:
Dat je sub bij wat hoger vermogen raar doet is volkomen normaal. Bose gebruikt in die subs woofers die helemaal niet voor het harde werk in een dergelijke subwoofer gemaakt zijn... Als ze teveel vermogen te verwerken krijgen, gaan ze dus keihard vervormen.

Wat je eraan kan doen? Nieuwe sub kopen/bouwen.
nee vervormen doen ze niet. je voelt wel dat alles staat de trillen van de bassen maar echt op je komen doen ze niet. ga je echter ergens ver van de sub staan, verder dan 10 m dan word je helemaal gek van de bassen en gedreun.

Maar niet in de cirkel waar wij het geluid hebben.

edit:

crossover op voluit, bass op 50%

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 16:12:
[...]

nee vervormen doen ze niet. je voelt wel dat alles staat de trillen van de bassen maar echt op je komen doen ze niet. ga je echter ergens ver van de sub staan, verder dan 10 m dan word je helemaal gek van de bassen en gedreun.

Maar niet in de cirkel waar wij het geluid hebben.

edit:

crossover op voluit, bass op 50%
Zal wel met de acoustiek van de kamer te maken hebben..
Dat is in de meeste kamers zo; op de ene plaats dreun je van je stoel, en ergens anders heb je zin om de bass op de eq open te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

Ik heb ze wel gehoord, maar wat ik je daar over kan vertellen zijn alleen meningen, waaruit blijken dat ik het niks vindt. Die Bose 802's beginnen pas ''fatsoenlijk'' bij de 55Hz. Dit is dan bij de meeste PA systemen wel van toepassing, maar dan is de gevoeligheid ook wel wat hoger dan 92dB :) .

Overgins heb ik absoluut géén zin $1999.99 voor zo'n ruk speakertje te betalen! Waneer Bose $1999.99 durft te vragen, voor zo'n speakerset; vergelijk ik het ook met een set van die prijsklasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 28 augustus 2004 @ 16:19:
[...]

Ik heb ze wel gehoord, maar wat ik je daar over kan vertellen zijn alleen meningen, waaruit blijken dat ik het niks vindt. Die Bose 802's beginnen pas ''fatsoenlijk'' bij de 55Hz. Dit is dan bij de meeste PA systemen wel van toepassing, maar dan is de gevoeligheid ook wel wat hoger dan 92dB :) .

Overgins heb ik absoluut géén zin $1999.99 voor zo'n ruk speakertje te betalen! Waneer Bose $1999.99 durft te vragen, voor zo'n speakerset; vergelijk ik het ook met een set van die prijsklasse!
OK, dan zei ik niks :z O-)

In die prijsklasse kan je idd wel beter krijgen ja...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:55
Het verhaal over cafe's en discotheken waar ze alles compleet verkeerd afstellen komt me idd vrij bekend voor. Alhoewel in ik het in Ne nog wel mee vind vallen, maar wat ik op vakantie hoorde dat deed me spontaan in een krimpen en heeft verder mijn avond verpest.

Toen ik binnenkwam denk ik al wat is dat geluid vervormd..... ik werp een blik op de gebruikte installatie en wat zie ik daar (geen bose), twee compleet overstuurde PA speakers gesteund door een home cinema sub :? :X .............. in een discotheek.
Hierna werpte ik een blik op het mengpaneel.....en wat zien wij, rode lampjes (peak indicators) die voortdurend brande....er was nog geen beat meer te herkennen uit dat ding.
Wie zich dan dj noemt......
Eén tent later stond de zelfde dj te draaien en weer klonk alles voluit ruk...tot boem lichten uit, muziek uit en boe geroep.. >:) .....wat heb ik gelachen :+ :D 8)7 :) :) :) :) :)

Verder ontopic over bose... ik heb ze één keer gehoord
802's waren dat meen ik. In de Sounds cd winkel (groot) in venlo (op de parade) hebben ze die hangen. Ik vond ze eigenlijk nog niet eens zo slecht klinken. Het kan mooier maar er was weinig ergelijks aan het geluid.

Ook in de what hifi word bose niet echt afgekraakt, wel staat er bij dat er idd beter spul voor het geld is te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedsmile op 28-08-2004 16:56 ]

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

even over de papieren speakers: dat is het beste materiaal voor jouw en mijn oren :).

Interessante uitleg vind je hier(veel leeswerk): http://www.mother-of-tone.com

Daar lees je dat papier het beste in de buurt komt van de mother of tone :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

[...]

De f3 is 55hz, daaronder geven ze ook nog wel weer hoor! Er moet voor optimaal luisterplezier wel een sub onder maar vooral voor spraakversterking zijn het geen verkeerde speakers icm de controller, alleen erg duur inderdaad.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
w00Dy schreef op 28 augustus 2004 @ 14:50:
Naja, je kan een installatie afregelen of je kan het niet. Zeker als je de treble knop weet staan. In samenwerking van een goeie sub vind ik de 802 een heel uitgebalanceerd systeem. Ik heb het wel degelijk over de MK 1 , MK 2 de laatste 802 reeks vind ik beduidend minder presteren. Als ik ze zelf moest kopen had ik het waarschijnlijk nooit gedaan vanwege de prijs, maar als ze je bij wijze van spreken in je schoot duwen zeg ik niet nee. Ik hou niet van pomp installaties, iets wat 802's ook niet kunnen. Moet het goed en zuiver voor onder andere conferenties, optredens in gesloten ruimtes, bose all the way beebie.

Snijdend hoog komt vaak voor als de technicus wat teveel feestjes in zijn tijd heeft gedaan. Of er nu bose of zeck hangt.
Dat snijdende hoog is gewoon een eigenschap van die luidspreker. Uiteraard is wat de technicus ermee doet van groot belang, maar dat snijdende hoog hoor ik altijd als er een 802 set ergens flink volume staat te produceren. Ik ben overigens niet bekend met de verschillen tussen de verschillende versies van de 802.
Ik blijf het een slecht klinkende speaker vinden die ik associeer met slecht geluid op braderijen of in een kroeg. In de theaterwereld wordt ook echt nooit Bose gebruikt ofzo. Zou wel humor zijn als Acda en de Munnink binnen zouden komen met twee 802s op een paaltje :+. Nou weet ik niet wat ze wel gebruiken, maar het zal wel iets zijn van D&B of Meyer. Dat begint echt een beetje op HiFi te lijken, heel wat anders dan die schreeuwerige bonkende 802s!
ucchan schreef op 28 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

Source direct is een uitvinding van audiofielen uitgaande van een ideale situatie (neemt overigens niet weg dat dezelfde mensen die source direct gebruiken wel luisteren naar muziek waar echt al een onwerkelijke hoeveelheid EQ werk is bij komen kijken :P ). Bij professionele audio wordt een hoop gecorrigeerd. Zelfs de beste luidsprekers hebben nog wel enige vorm van correctie dmv EQ nodig. Maar dat gaat wel wat verder dan bass en treble knoppen :).
Hebben jullie soms ook het gevoel dat je de enige op de wereld bent met enig verstand van geluid? In café's, discotheken en op grote openlucht-evenementen vind ik de klank in 90% van de gevallen absoluut ruk.
In Cafes en discotheken lopen geen geluidstechnici rond, daar ben je overgeleverd aan de installateur van de installatie en wie er vervolgens aan heeft zitten klooien.
Met grote openlucht evenementen heb je te maken met een heleboel compromissen en omstandigheden waardoor het geen HiFi kwaliteit kan zijn. Dingen als het monitor geluid dat het zaalgeluid in de weg zit, temperatuurverschillen, wind, off axis staan (en dan wel het laag van het hoofdsysteem horen in combinatie met een klein fill systeem waardoor de verhouding niet klopt), dat soort zaken.
Ik vond overigens op Lowlands de meeste acts qua geluid (en qua licht ook trouwens) best goed, zeker als je je bedenkt dat er eigenlijk nauwlijks tijd is voor een soundcheck, meer een soort veredelde line check. Ik vond het wel bijna zonder uitzondering te hard, maar daar heb ik mijn quasi lineaire 15dB dempende oordoppen voor :). Alleen bij de acts die door de technici van Ampco zelf werden gedaan konden de doppen uit.
en welke alles in het subhoog omhoog EQ'en
Subhoog :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 15:53:
[...]

Hehe, zeker wel ja. In New York (grote dischotheek hier) hangen volgens mij ook van die 802's. Maar gelukkig wel bij de garderobe en niet in de zaal! Ik werk zelf ook bij een discotheek waar elke zondagavond een andere grote band optreedt. Na een paar weken hoor je wel welke bands het geluid goed afstellen en welke alles in het subhoog omhoog EQ'en. Bah wat heb je dan een verschrikkelijk geluid. En je kan niet eens weglopen naar een andere zaal omdat je aan het werk bent. :P
in de club (zaal) hangen jbl dacht ik, maar ik vind ze in NY nogal zaad klinken :/.
En NY is voor de rest ook ruk >:)

Index heeft werkelijk een goed geluidssysteem _o_.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
[...]
W-T-F ??! :? Kosten die krengen écht zoveel? Per stuk? Man man, voor de helft van de prijs heb je een speaker met 10dB beter rendement, en de dubbele power rating... OK, tis wel "iets" groter dan en er staat geen Bose (r) (tm) op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 16:05:
[...]

_/-\o_ deze speakers zijn heilig man.
Ze klinken erg mooi en zuiver, en vooral die bassen van dat ding, gewoon gewelidig!
Ik heb verder ook helemaal niks tegen bose, ik vind het nog altijd mega mooie dingen maken.
Zelf staat hier in huis een Acoustimass® 10 icm een yamaha versterker te pompen, geweldig geluid.
zuiver, helder, iets dat ik met mijn setje lang niet haal :)
Alleen vind ik de bassen van de bose sub nog niet helemaal lekker,
op 1/3e en half vermogen komt de bass er nog lekker uitrollen, maar ga je tegen de max aanzitten op je versterker produceerd de sub teveel herrie naar mijn mening. je voelt dat alles trilt, maar echt horen doe je de bass dan niet lekker.
iemand hier nog tips voor btw?
Mag ik je vragen met welke speakers uit dezefde prijsklasse je het hebt vergeleken ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
Ik snap trouwens sowieos niet welke sukkel er nu nog Bose koopt. Ik zou die 'naam' voor geen goud ik huis willen, alleen al omdat er Bose op staat.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Breepee schreef op 28 augustus 2004 @ 17:39:
Ik snap trouwens sowieos niet welke sukkel er nu nog Bose koopt. Ik zou die 'naam' voor geen goud ik huis willen, alleen al omdat er Bose op staat.
Constructief is het niet, maar _/-\o_ :D Want ik ben het er wel mee eens :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet?
Vind het wel mooi hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Jag schreef op 28 augustus 2004 @ 17:26:
[...]
In Cafes en discotheken lopen geen geluidstechnici rond, daar ben je overgeleverd aan de installateur van de installatie en wie er vervolgens aan heeft zitten klooien.
Met grote openlucht evenementen heb je te maken met een heleboel compromissen en omstandigheden waardoor het geen HiFi kwaliteit kan zijn. Dingen als het monitor geluid dat het zaalgeluid in de weg zit, temperatuurverschillen, wind, off axis staan (en dan wel het laag van het hoofdsysteem horen in combinatie met een klein fill systeem waardoor de verhouding niet klopt), dat soort zaken.
Ivm dat er in café's en discotheken geen geluidstechnici rondlopen heb je zeker wel een punt. Maar ik vind het onvergeeflijk dat men op grote events de klank dikwijls totaal verneukt... Ik krijg soms het gevoel dat de geluidstechnicus ofwel een verschrikkelijke bass-addict is, of zo potdoof is dat-ie tonen boven de 4kHz helemaal niet meer hoort en die daarom keihard bij-EQ'ed.

Ik bedoel, je kan natuurlijk geen hifi-klank verwachten op een groot event. Maar je kan wel verwachten dat de geluidstechnicus niet continu de bass bins gruwelijk hard overstuurt, waardoor eender welke bastoon herleid wordt tot eenzelfde oorverdovende "BRRRRRRM". Hier in Gent hebben we jaarlijks de Gentse feesten, en op ongeveer de helft van de locaties slaagt men er niet in het geluid treffelijk af te regelen. De bas staat keer op keer zo'n 10dB te hard - als je wat verder gaat staan is dat al gauw 20dB te hard. Op één bepaalde locatie speelde men zo krankzinnig luid dat er (letterlijk!) brokken van de gevels vielen... En ja, op bijna elke locatie is een geluidstechnicus aanwezig.

BTW: wat voor oordoppen gebruik jij? Lijkt me wel handig, op voorwaarde dat ze niet te hard opvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Mijn ervaring met Bose begint bij de 901 en eindigt met de 901. En ik kan alleen maar zeggen dat het zeker geen slechte luidsprekers zijn. Zelfs al zijn ze 25 jaar oud, knap geluid komt er uit. En dat is nog altijd waar het om gaat niet? Wat je zelf goed vind klinken. Jammer dat Bose nu meer naam dan inhoud is, maar dat gebeurd tegenwoordig wel met meerdere merken, en niet enkel in audiowereld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Ach ja, zo is het leven. Bose is ruk? Nee, sommigen vinden dat, mijn opa en oma vinden de boxen die ze hebben, bose gevalletje perfect. Maar ik zou ze nooit willen, de sub doet geen biet en boinkt een beetje mee, en echt hoog komen ze niet. Maar zij ergeren zich er niet aan, weten niet eens meer hoe duur het setje was en hebben het er nooit over.

Waar maak je je in hemelsnaam dan druk over? Er zijn genoeg mensen die blij als een jonge hond voelen al luisterend naar wc-papieren conussen en bass-reflex buizen gemaakt van tissues. En ze vinden het allemaal heerlijk klinken, en waarom? Omdat we even niet beter hoeven.

Er zijn genoeg mensen niet geinterreseerd in die het feit dat die curve niet netjes is, de bass alleen hoorbaar is rond de 200 Hz en dat hij stikke duur is. Je kan/kon ermee patsen, en dat is waarom het gaat. Matig geluid, patsfactoor (vooral dankzij prijs :P) en meeste mensen horen het verschil tussen een BW box en deze gevallen niet.

Waarom laat je Bose niet gewoon links liggen, en kijk je verder naar echte boxen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
subsonik schreef op 28 augustus 2004 @ 17:32:
[...]

W-T-F ??! :? Kosten die krengen écht zoveel? Per stuk? Man man, voor de helft van de prijs heb je een speaker met 10dB beter rendement, en de dubbele power rating... OK, tis wel "iets" groter dan en er staat geen Bose (r) (tm) op :)
Bij Bose hoeven ze écht geen TM, ®, of © in hun logo te verwerken, er is toch niemand die het merk zou willen kopieren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen audiofiel, ik hoor niet eens het verschil tussen een kraai en een koolmeesje maar wat heeft men toch met die prijs? "Ze zijn veel te duur" "Marketing zus en zo" :? Als een bedrijf zijn spul voor die prijs weet te verkopen is dat toch mooi?

Als je een Ferrari van 150k euro koopt ben je ook de gelukkige eigenaar van een recycled conservernblikje in groot formaat met een een motor die zo snel kapot gaat dat je hem alleen de garage in wilt rijden.

Ik zou als thuisgebruiker ook niet die Bose kopen puur omdat ik ze niet mooi vind, ik wil wel iets moois neerzetten zoals zo'n Nautilus geval. Dat het toevallig mooi klinkt, ach daar kan ik als audio-barbaar toch niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 18:21:
Ik ben geen audiofiel, ik hoor niet eens het verschil tussen een kraai en een koolmeesje maar wat heeft men toch met die prijs? "Ze zijn veel te duur" "Marketing zus en zo" :? Als een bedrijf zijn spul voor die prijs weet te verkopen is dat toch mooi?
in zo'n ferrari kun je hard raggen en, naast het image, is dat wat je verwacht te krijgen. dat je geen drempels meer overkunt en het onderhoud superduur is weet je dan ook.

bose beweert voor de prijs superieur geluid, iets wat ze niet waarmaken, valse beloften enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Barry|IA schreef op 28 augustus 2004 @ 18:09:
Bij Bose hoeven ze écht geen TM, ®, of © in hun logo te verwerken, er is toch niemand die het merk zou willen kopieren :D
Oooooooooh toch wel. Goedkope zooi verkopen met een ridicuul grote winstmarge, en profiteren van de goede naamsbekendheid + goede marketing-afdeling van Bose... wie wil dat nu niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
subsonik schreef op 28 augustus 2004 @ 17:32:
[...]

$2000 is op zich een vrij normale prijs voor een professionele luidspreker. Je kan ook makkelijk het dubbele of meer betalen voor een 15"/2" topkast, gaat eigenlijk ook nergens over (zo duur zijn die drivers die erin zitten nou ook weer niet). Maar ja, dan heb je tenminste ook wel echt een goede luidspreker. Als je eenmaal ooit op een Meyer of EAW set hebt gedraaid, hoef je echt geen Bose meer :). En dan heb je ook nog een heel middensegment vol met minder exclusieve merken die ook prima spullen maken en een stuk minder kosten (bij Meyer, EAW en D&B bijvoorbeeld betaal je ook voor een groot deel voor de naam).
subsonik schreef op 28 augustus 2004 @ 17:54:Ik bedoel, je kan natuurlijk geen hifi-klank verwachten op een groot event. Maar je kan wel verwachten dat de geluidstechnicus niet continu de bass bins gruwelijk hard overstuurt, waardoor eender welke bastoon herleid wordt tot eenzelfde oorverdovende "BRRRRRRM". Hier in Gent hebben we jaarlijks de Gentse feesten, en op ongeveer de helft van de locaties slaagt men er niet in het geluid treffelijk af te regelen. De bas staat keer op keer zo'n 10dB te hard - als je wat verder gaat staan is dat al gauw 20dB te hard. Op één bepaalde locatie speelde men zo krankzinnig luid dat er (letterlijk!) brokken van de gevels vielen... En ja, op bijna elke locatie is een geluidstechnicus aanwezig.

BTW: wat voor oordoppen gebruik jij? Lijkt me wel handig, op voorwaarde dat ze niet te hard opvallen :)
Sja, de kwaliteit verschilt natuurlijk ook per evenement. De grote acts die op bijvoorbeeld op Werchter of Pinkpop staan hebben over het algemeen ook wel goed technici (zo'n grote act schuiven op een grote outdoor locatie zonder soundcheck is geheel niet makkelijk). En ook een beetje wat je al zegt: in de rock & roll wereld lopen ook veel afgetrapte technici rond die kicken op hele hoge spl's. Ik heb daar heel weinig mee, met dat speakers stapelen en blazen. Wat mij betreft zou er ook gewoon in het wetboek opgenomen moeten worden dat er in discotheken, concerten, theaters, bioscopen, whatever er niet harder dan 105 dBspl gedraaid mag worden ofzo.

De oordoppen die ik gebruik zijn op maat gemaakt en duur (€150 ofzo). Na enig marktonderzoek leken die me het beste en ik heb ze hier laten maken samen met Floris van t.net. Hij had rode genomen (hij wilde ze juist laten opvallen :P ) en ik huidskleurige. Je ziet ze wel zitten, maar het is gewoon goede bescherming voor je oren en dat is toch zeker wat waard :). Al hadden ze vier keer zoveel gekost had ik ze nog gekocht. En ik heb gekozen voor een 15dB filter, Floris voor 25dB. 15dB is precies genoeg vind ik. Je duikt ruim onder wat schadelijk is en het verpest ook niet de hele ervaring (te zacht is ook niet goed). En als ik ze kwijtraak krijg ik ook nieuwe (heb al meerdere keren in een discotheek op de vloer moeten zoeken :P ). Echt een aanrader voor iedereen om ze te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucchan schreef op 28 augustus 2004 @ 18:41:
in zo'n ferrari kun je hard raggen en, naast het image, is dat wat je verwacht te krijgen. dat je geen drempels meer overkunt en het onderhoud superduur is weet je dan ook.

bose beweert voor de prijs superieur geluid, iets wat ze niet waarmaken, valse beloften enzo.
Superieur geluid is een relatief begrip. De een vind merk a superieur en de ander merk b superieur. Van valse beloften kun je niet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:10:
[...]

Superieur geluid is een relatief begrip. De een vind merk a superieur en de ander merk b superieur. Van valse beloften kun je niet spreken.
sja, wat je mooi vindt maakt inderdaad wel eea uit, maar die speciaal ingerichte luisterruimten voor bose (met rood pluche :/ ) waarin je speciale dingen te horen krijgt en waarin de boel uiteraard ideaal is opgesteld vind ik niet stroken met enerzijds het feit dat je thuis zelf uitmaakt wat je luistert en anderzijds met hun claim dat ze praktische speakers maken die je neer kunt zetten waar je wilt. dat vind ik wel valse beloften eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Het zijn allemaal leugens! Kijk eens naar dat Bose 3-2-1 systeem; gewoon nep! De dvd/versterker lijkt wel een game console! En dat geluid uit alle hoeken komt is natuurlijk onzin, ze hebben gewoon een beetje met het delay gekut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Apeldoorn, zit ook een audio zaak die "huiskamers" heeft nagebouwd waarin de klanten speakers kunnen testen, icm versterkers, etc.

Dit is niet iets wat je alleen bij Bose vindt hoor :) Ik zie vaak genoeg van de medewerkers daar rennen met versterkers, spelers, kabels, en speakers, om de meneer die op de bank in de huiskamer zit met een zwaar overdreven interessante blik in de plooi al wrijvend met zijn hand over zijn kin, te voorzien van het hele assortiment aan geluidswaren wat de winkel kan bieden.

Die mensen hebben er ongetwijfeld meer verstand van dan ik dat heb, maar ik kan me niet voorstellen dat een bijv. B&W speaker daar net zo klinkt als in het 2 kamer appartement van de meneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nee oke, je hebt een punt. Maar Bose zegt géén ''speciale'' kamer nodig te hebben, en vraag je om een demontratie? 3x raden hoe de kamer er dan uitziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 28 augustus 2004 @ 20:26:
Nee oke, je hebt een punt. Maar Bose zegt géén ''speciale'' kamer nodig te hebben, en vraag je om een demontratie? 3x raden hoe de kamer er dan uitziet :P
Ja nogalwiedes ik ontvang mijn klanten ook niet in de McDonalds :) Dat heeft niets te maken met maskeren, maar op welke manier jij je klanten fatsoenlijk ontvangt. Als ik dan als verkoper wat makkelijker de klant warm kan maken met "wat er nog meer mogelijk is met bose produkten" dan is het 1+1=U betaald met pin?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:10:
[...]

Je hebt ook zo'n zaak die een speciale luisterkamer heeft (achterbak busje), die claimen ook super speakers te hebben.
Volgens jou redenatie kun je ook niet spreken van valse belofte, de mening van de verkopers is toch echt dat het allemaal fantastisch is.

Ik blijf het zeggen, zolang ze geen concurrentie speakers dulden naast hun eigen product weet ik al genoeg :r
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 20:31:
[...]

Ja nogalwiedes ik ontvang mijn klanten ook niet in de McDonalds :)
Ik moest even lachen.
Vanmiddag bij de Mcdonalds en zag ik dat ze een vergaderkamer hadden, kun je reserveren :+
Toch benieuwd wie dat nu doet, ok voordat we de miljoenen nota doornemen wie wilt er een hapy meal :) ..... kinderen schreeuwend op de achtergrond in de speelrekken :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
nou, in luisterruimten in hifi-zaken staan er nogal veel speakers tegelijk. het is dan wel een nette kamer om in te luisteren, maar je gaat mij niet vertellen dat ze alle speakers op een ideale plek hebben neergezet. ze staan gewoon in een rij naast elkaar.

overigens vind ik dat frequentiegat ook wel erg vreemd bij "zulke fantastische superspeakers" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceno1e
  • Laatst online: 06-12-2005
Jag schreef op 28 augustus 2004 @ 18:59:
[...]
De oordoppen die ik gebruik zijn op maat gemaakt en duur (€150 ofzo). Na enig marktonderzoek leken die me het beste en ik heb ze hier laten maken samen met Floris van t.net. Hij had rode genomen (hij wilde ze juist laten opvallen :P ) en ik huidskleurige. Je ziet ze wel zitten, maar het is gewoon goede bescherming voor je oren en dat is toch zeker wat waard :). Al hadden ze vier keer zoveel gekost had ik ze nog gekocht. En ik heb gekozen voor een 15dB filter, Floris voor 25dB. 15dB is precies genoeg vind ik. Je duikt ruim onder wat schadelijk is en het verpest ook niet de hele ervaring (te zacht is ook niet goed). En als ik ze kwijtraak krijg ik ook nieuwe (heb al meerdere keren in een discotheek op de vloer moeten zoeken :P ). Echt een aanrader voor iedereen om ze te kopen!
Dit wordt een halve topic hijack :) maar weet je toevallig ook welk merk je hebt? Zelf gebruik ik de motor uitvoering van comfoor met filter rond de 17dB. (http://www.comfoor.nl/). En ook ik kan het iedereen aanraden! Voor de visuele onder ons: Op het moment dat je ze in hebt zie je ze bijna niet. Je moet er eigenlijk 'echt' opletten wil je ze zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 20:08:
[...]

Hier in Apeldoorn, zit ook een audio zaak die "huiskamers" heeft nagebouwd waarin de klanten speakers kunnen testen, icm versterkers, etc.
Een groot verschil, in die huiskamers staan alle merken elkaar te beconcurreren. Bose dealers mogen geen bose speakers bij de andere speakers zetten, die moeten in een aparte door bose ontworpen bose kamer / wand geplaatst worden, waar je ze alleen met andere bose speakers kan vergelijken.

Het feit dat bose speakers niet in een wand opgenomen mogen worden zegt al iets. Daarnaast mogen de verkopers niet zelf beslissen voor welke prijs de speakers verkocht worden, dat wordt allemaal centraal door bose geregeld, dat is volgens mij zelfs illegaal.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 28-08-2004 21:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

JvS schreef op 28 augustus 2004 @ 21:17:
[...]
Een groot verschil, in die huiskamers staan alle merken elkaar te beconcurreren. Bose dealers mogen geen bose speakers bij de andere speakers zetten, die moeten in een aparte door bose ontworpen bose kamer / wand geplaatst worden, waar je ze alleen met andere bose speakers kan vergelijken.
Toch heb ik (een aantal jaar geleden alweer) bij de mediamarkt in A'dam de bose lifestyle 12 vergeleken met de jamo E800 set, dat kon gewoon tegelijk.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op 28 augustus 2004 @ 21:20:
[...]

Toch heb ik (een aantal jaar geleden alweer) bij de mediamarkt in A'dam de bose lifestyle 12 vergeleken met de jamo E800 set, dat kon gewoon tegelijk.
Ik zat even voor de gein gisteren op bose.com en daar staat ook een heel verhaal over de ECHTE bose dealers.
Bla bla nep speakers of afgekeurde, neem eerst contact op met dit telefoonnummer voor de officieele dealers.
Beetje vage boel, mediamarkt zal wel ergens via via een partij hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vroeger stonden AC5 en 201's en 301's bij RAF in H'sum ook tussen de rest van de speakers, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Hoop het wel eigenlijk. Enne, Raf is wel een officiele dealer van Bose :)

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 28-08-2004 23:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens moeten weten hoeveel mensen een hifiset hebben , waarvan de 1e prioriteit , de vormgeving/design is , en waarbij de speakers niet mogen opvallen/gezien worden in hun woonkamer.
Bij deze mensen komt de klank op de 2e plaats.

Dan komen die melkpakjes toch ideaal van pas!.

Zelf vind ik het coole speakertjes , 8)

ik heb ze ooit beluisterd ( in de winkel in mijn buurt staan ze tussen de andere merken) en ik vond het niet slechter dan een vergelijkbaar produkt zoals de Sony pascal.

De prijzen van bose zijn vaak erg duur , maar je kan er ook al kopen vanaf 250€ per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
JvS schreef op 28 augustus 2004 @ 21:17:
[...]

Het feit dat bose speakers niet in een wand opgenomen mogen worden zegt al iets. Daarnaast mogen de verkopers niet zelf beslissen voor welke prijs de speakers verkocht worden, dat wordt allemaal centraal door bose geregeld, dat is volgens mij zelfs illegaal.
_/-\o_

Dit verhaal klopt helemaal! Ik was eens bij de BCC voor een demonstratie, de geruchten gingen al over Bose z'n verkoop/demonstratie methode, maar ik wou er wel eens écht achter komen, en ja hoor! Ik mocht de Bose set niet horen op de zelfde plek/versterker als de Jbl set. Dat zegt mij al genoeg over Bose!
Teacher, ik zou mediamarkt aanklagen, dit is absoluut illigaal! :P
Je zou eens moeten weten hoeveel mensen een hifiset hebben , waarvan de 1e prioriteit , de vormgeving/design is , en waarbij de speakers niet mogen opvallen/gezien worden in hun woonkamer.
Bij deze mensen komt de klank op de 2e plaats.

Dan komen die melkpakjes toch ideaal van pas!.
Voor dié mensen hebben ze dus de Créative Inspire uitgevonden :Y)
Zelf vind ik het coole speakertjes ,
Ik ook! Zollang de melkpakjes maar koud staan :P
Ik zat even voor de gein gisteren op bose.com en daar staat ook een heel verhaal over de ECHTE bose dealers.
Bla bla nep speakers of afgekeurde, neem eerst contact op met dit telefoonnummer voor de officieele dealers.
Beetje vage boel, mediamarkt zal wel ergens via via een partij hebben gekocht.
Weet je waneer een winkel zich een ''echte'' Bose dealer mag noemen, dat is waneer ze (in hun al krappe) audiozaak een ''grote'' ruimte op offeren, voor de Bose speakers, die vervolgens hun eige versterker nodig hebben, en hun eige muziek cd's. Als jij om een demonstratie vraagt, krijg je de ''speciale'' Bose cd te horen, en dire maal raden hoe het klinkt met je eige cd's!

Er zijn mensen die zeggen: ''als je Bose zo slecht vindt, waarom loop je dan niet gewoon verder, en kijk je naar andere merken?

Mijn reactie daarop: Als ik met mijn verdiende geld in een winkel kom, en ik zie daar voor de helft Bose setjes staan, moet ik daar dan omheen kijken? Moet ik dan zeggen tegen die verkoper; laat mij een setje horen, als het maar géén Bose is? Nee dat wil ik niet zeggen! Ik wil neutraal en open voor ''veranderingen'' overkomen bij die verkoper! Maar dat gaat zó moeilijk zollang Bose daar niet open voor staat!!

Edit:

Sorry voor mijn spelfouten, het is al aardig laat.

[ Voor 27% gewijzigd door Barry|IA op 29-08-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gisteren ging ik uit hier, en wat hadden ze in één van die tenten: Juist een stel Bose-speakers. Ik neem dus de volgende keer écht van die Etos oordoppen mee, ik ga bijna van m'n stokje van sommige tonen die zo kanonhard en superschel een zaal in worden geknald. Met name wanneer zo'n DJ het dan nodig vind om er keihard tussendoor te blerren...

Vóórdat maandag de intro in Nijmegen weer doorgaat, breng ik even een bezoekje aan de lokale Etos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het kunnen dat bose speakers minder goed werken ten opzicht van gewone speakers in een speakerwand, maar juist in een 'huiskamer-opstelling' wel?
creative inspire lijkt met niet echt uitgevonden.. eerder goed gekopieerd.

Bose is voor mensen die iets moois willen hebben. Waarom moet daar zo moeilijk over worden gedaan?

off-topic: Waarom zet je in piep zulke grote foto's neer??? is het zoveel moeite om ze even
te verkleinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 11:47:
Bose is voor mensen die iets moois willen hebben.
Kijk, hier zit dan weer smaak hé. Ik vind de Bose Acoustimass ongeloofelijk lelijk, van alle subsat setjes die ik ken wellicht een van de lelijkste. De sub is net een PA-subkast in het klein, en de satjes zijn gewoon vierkantige zwarte dozen.

De lifestyle systemen zijn dan weer iets beter, maar toch ook nog steeds niet het summum van design. Als je dan kijkt bij B&O daar betaal je je ook rot voor iets wat qua geluidskwaliteit minder is voor die prijs, maar je krijgt er in ruil wel een erg strak design voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bose is voor mensen die iets moois willen hebben. Waarom moet daar zo moeilijk over worden gedaan?
Als de geboden kwaliteit de prijs op ernstige wijze niet lijkt te rechtvaardigen en daarbij ook niet anders dan slinkse verkoopmethoden worden ingezet om dit te maskeren, lijkt mij dat wel een reden om moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede speaker hoeft dus niet lelijk te zijn.
Genoeg speakers zie je in de HT topic langskomen die echt fantastisch mooi zijn.

Er wordt zo moeilijk gedaan om dat hier liefhebbers spreken en dure bagger wordt niet gewaardeerd.

Filmliefhebbers zullen iemand als johan nijenhuis uitkotsen, en terecht.

Muziekliebhebbers kotsen ook van kleuterpop zoals britney spears etc.

In elke business heb je een paar lui die willen cashen met goedkope snelle rotzooi met een groot promotie budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Hoe ga jij 'lekker diepe bassen' op een koptelefoon weergeven? Juist ja, daar is een ander principe aan beurt :) en ga zelf maar lekker googlen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Een koptelefoon is natuurlijk heel anders, daar pomp je geen belachelijke volumes doorheen! Zet hem maar eens wat harder, de hogere tonen zullen de rest overstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 29 augustus 2004 @ 11:52:
[...]

Kijk, hier zit dan weer smaak hé. Ik vind de Bose Acoustimass ongeloofelijk lelijk, van alle subsat setjes die ik ken wellicht een van de lelijkste. De sub is net een PA-subkast in het klein, en de satjes zijn gewoon vierkantige zwarte dozen.

De lifestyle systemen zijn dan weer iets beter, maar toch ook nog steeds niet het summum van design. Als je dan kijkt bij B&O daar betaal je je ook rot voor iets wat qua geluidskwaliteit minder is voor die prijs, maar je krijgt er in ruil wel een erg strak design voor.
Ik ben het met je eens, ik had misschien beter kunnen zeggen , voor mensen die iets willen wat niet al te veel opvalt.
En ja daar is tegenwoordig genoeg keuze in, maar dat was vroegah, wel anders, en juist daardoor hebben ze de naam opgebouwd, en is dat het gene waar men nu voor betaald. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Idd , een klein beetje druk is op zo'n kleine afstand al genoeg om een flinke laagweergave te krijgen.

Verder zie je toch dat de meeste mensen met een goed stel oren Bose over het algemeen troep vinden. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Bose Acoustimass setje gehoord, dus ik kan er niet over oordelen.. Ik weet echter wel vrij zeker dat het niet beter kan klinken dan een flinke zuilspeaker.

Sub-Satelliet systemen zijn voor mensen die graag een zo onopvallend geheel willen en een degradatie aan geluidskwaliteit niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Klubbheads schreef op 29 augustus 2004 @ 13:15:
Idd , een klein beetje druk is op zo'n kleine afstand al genoeg om een flinke laagweergave te krijgen.

Verder zie je toch dat de meeste mensen met een goed stel oren Bose over het algemeen troep vinden. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Bose Acoustimass setje gehoord, dus ik kan er niet over oordelen.. Ik weet echter wel vrij zeker dat het niet beter kan klinken dan een flinke zuilspeaker.

Sub-Satelliet systemen zijn voor mensen die graag een zo onopvallend geheel willen en een degradatie aan geluidskwaliteit niet erg vinden.
Wij hebben er 1 gekocht, Accoustimass 5.1 act sub, en het was gewoon K*T met een hele grote K. Muziek klinkt gewoon voor geen meter op die sets, films daarentegen weer wel. Wilde je een enigzins fatsoenlijke muziekweergave hebben, dan moest je de versterker het stereo geluid maar laten opblazen naar 5 kanaals geluid.

Mijn kleine Kef'jes (Q1) konden niet op tegen het vermogen wat die Bose in het laag had, maar voor de rest waren mijn speakertjes in alle opzichten beter :) Ik blijf erbij, als je gewoon een fatsoenlijke weergave wilt: Normale speakers, evt aanvullen met een sub. Niet een "sub" de helft laten doen en een stel kleine tweeters de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
neographikal schreef op 29 augustus 2004 @ 13:28:
[...]

Wij hebben er 1 gekocht, Accoustimass 5.1 act sub, en het was gewoon K*T met een hele grote K. Muziek klinkt gewoon voor geen meter op die sets, films daarentegen weer wel. Wilde je een enigzins fatsoenlijke muziekweergave hebben, dan moest je de versterker het stereo geluid maar laten opblazen naar 5 kanaals geluid.
Vind je het gek? Bose heeft in de winkels waar het verkocht wordt altijd speciale demo DVD's en CD's draaien met speciaal uitgezochte muziek en films waar hun speakers er het best uit komen. Voor films is zo'n Acoustimass systeem best geinig, maar ja, 'k heb geen 1000+ euro over voor het geluid en met muziek is het echt bagger. Er wordt op m'n werk nogal 's een Bose set teruggebracht omdat de CD's thuis toch best slecht klonken :o

En het erge is: Ik bied die mensen ook een eerlijk vergelijk met Canton, Jamo of JBL speakersetjes van tegen de 1000 euro, die (vind ik) veel beter klinken, maar die merken kennen ze allemaal niet en dus klinkt Bose beter. Tsja, als een klant Bose wil, waarom zou je het dan niet verkopen? Het gaat er toch om dat de klant tevreden thuis zit? En als hij al blij wordt van het stickertje "Bose" op de speakertjes, mooi toch? Het is mijn geld niet en Bose doet het gewoon erg goed qua marketing. Die 3-2-1 set kun je veel over zeggen, maar het is wel een erg populaire set waar wel wat voor te zeggen is, want eerlijk gezegd kan ik me ook best ergeren aan al die speakerkabels door je kamer, 5.1, 6.1, 7.1, 't wordt steeds erger :o
Mijn kleine Kef'jes (Q1) konden niet op tegen het vermogen wat die Bose in het laag had, maar voor de rest waren mijn speakertjes in alle opzichten beter :) Ik blijf erbij, als je gewoon een fatsoenlijke weergave wilt: Normale speakers, evt aanvullen met een sub. Niet een "sub" de helft laten doen en een stel kleine tweeters de rest.
*agreed*

'k Heb dus niks tegen bose, het klinkt ook niet _slecht_, maar voor zoveel geld als wat je ervoor moet betalen, mag je meer verwachten en tsja, dat doet Bose dan gewoon goed. Ieder bedrijf is uit op maximale winst en wat dat betreft is Bose top :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:17

DaRoot

Some say...

Ik heb een tijdje een abonnement gehad op het tijdschrift Oog & Oor, dat nu een andere naam heeft trouwens. Op een gegeven moment viel het me op dat er elke maand een setje Bose-speakers werd getest, en dat deze altijd super en geweldig uit de test kwamen. Ik heb ze toen eens een brief geschreven dat ik het vermoeden had dat ze door Bose gesponsord werden, en dat ik van plan was het abonnement op te zeggen als ze zo nog langer doorgingen. Ik heb hier nooit een reactie op gehad, maar enige tijd later hadden ze eens een keer géén test van Bose speakers, en één keertje waarbij er toch een minpuntje aan het Bose-setje naar voren kwam. Later heb ik nog een brief geschreven, dat ik per direct het abonnement wilde opzeggen, omdat ik nog steeds het gevoel had, te betalen voor verkapte reclame. Mijn abonnement is toen direct opgezegd, echter zonder bevestiging of reactie van hun kant. Erg vreemd...
Later hoorde ik van een collega, die vroeger bij een gerennomeerde Hifi-zaak in Enschede heeft gewerkt, dat Bose inderdaad dat blad sponsorde.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
verrek, ja... een tijdje terug las ik in een nederlands animetijdschrift een interview met een nederlandse dvd-uitgever... de interviewer vroeg "en wat gaan jullie dvd's kosten?" "nou, dat ligt eraan wat de winkels ervoor vragen. we denken aan een richtprijs van zo'n EUR 25, maar expliciet prijzen opleggen is naar EU-wetgeving verboden."

wekkel :) :) :) ?

[ Voor 6% gewijzigd door Bananenplant op 29-08-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 29 augustus 2004 @ 14:01:
[...]

Vind je het gek?
[...]
uhh nee niet echt, maar ja. Zoals gezegd heeft Bose een hoge WAF, en dat speelde mee. Maar sinds dat we dat kreng hadden speelde me pa helemaal geen muziek meer af, terwijl hij dat daarvoor wel deed.

Dus uiteindelijk heeft m'n moeder toch maar ja gezegd tegen nu in totaal 4 normale luidsprekers, waaronder 2 zuilen. Ze vond de zuilen nooit zo erg, maar voor dvd heb je zoveel boxen nodig :) En nu wordt er weer muziek gedraaid hier :) (nouja, dat deed ik toch ook wel maar me pa draait nou ook weer eens wat :) )

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 29-08-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Ik heb jaren lang bose 601 serie 2 luidsprekers met veel pleizer beluisterd. Echter ik ben nu over gestapt op Dynaudio Contour 1.1 mini-monitoren met een Rel Strom subwoofer.

Deze dynaudios klinken toch wel weer een klasse beter hoor. Vooral het midden is minder scherp, penetrant, de Boses waren voor bij hoge volumes vermoeiend om naar te luisteren. En dat terwijl de oude Boses (1985-1995) een aanmerkelijk betere reputatie hadden dan het spul wat ze nu bij Bose aan de man brengen; over achteruitgang gesproken... Kortom goede luidssprekers die 601 maar wel oud en er is momenteel veel beters te krijgen.

Bose 601:
Afbeeldingslocatie: http://www.the-mysteries-studio.tmfweb.nl/images/bose601.gif

Dynaudios en Rel:
Afbeeldingslocatie: http://www.vandenberg.biz/images/products/dynaudio1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vandenberg.biz/images/products/rel.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door boekhour op 29-08-2004 15:46 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
~[html]~[html]~[norml]~[/norml]~[/html]~[/html]