[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.207 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

als je nou ff je specs post kunnen we er wat mee

Verwijderd

ow sorry ik was het gewoon kei vergeten :)

hier alle specs:
amd 64 3200+ socket 754
756 aan ddr pc3200ram
asus k8n-e deluxe
windows xp professional sp1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal de komst van de 3000+ en 3200+ socket 939 ook veel invloed hebben op de prijs van de 3500+?

En heeft al iemand concrete info over de week dat de 3000+ en 3200+ hier in de shops liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Op http://xtremesystems.org/....php?t=42627&page=1&pp=25 is er al iemand die een FX55 & 4000+ in handen heeft.
AXP 4000+ = 2.4Ghz w/1MB L2 cache (locked)
FX-55 = 2.6Ghz w/1MB L2 cache (unlocked)
De 4000+ is dus jammer genoeg geen 2,6Ghz, maar een 2,4Ghz met 1MB.
Hoop dat die rating van 4000+ dan wat gaat kloppen.

http://xtremesystems.org/....php?t=42627&page=1&pp=25

De yields van de A64 FX worden steeds beter en beter: met standaard luchtkoeling haalt een FX53 makkelijk 2,8Ghz, en het record ligt nu op 3,6Ghz.

The max (well maybe not the max, we dont test higher):
Afbeeldingslocatie: http://ricky.home.sapo.pt/fx53/FX3600.JPG

De cpu draaide btw stabiel, op 3,5Ghz was het geen probleem om 3D Mark te draaien :) Voor benchmarks op 3,6Ghz (en mss hoger) wachten ze nog op een nieuw moederbord.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=42687

[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 28-09-2004 18:31 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

Apoca

Array Technology Industry

Nou ik wil dus in november/december een nieuw mobo en een nieuwe cpu halen. Het zal waarschijnlijk een 939 mobo worden maar ik heb echt al heel wat doorgelezen maar kan iemand mijn nu eens ff mooi vertellen waarom ik een 939 cpu zou pakken boven een 754?
Als je kijkt naar bv een AMD Athlon 64 3400+ (S754, 2,4GHz, 1MB) en een AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,4GHz, 512KB) liggen gewoon bijna naast elkaar in de meeste benchmarks.
Wat is nou de meerwaarde van een 939 cpu buiten dat deze socket meer toekomst zou hebben zegt men.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op 28 september 2004 @ 19:01:
Nou ik wil dus in november/december een nieuw mobo en een nieuwe cpu halen. Het zal waarschijnlijk een 939 mobo worden maar ik heb echt al heel wat doorgelezen maar kan iemand mijn nu eens ff mooi vertellen waarom ik een 939 cpu zou pakken boven een 754?
Als je kijkt naar bv een AMD Athlon 64 3400+ (S754, 2,4GHz, 1MB) en een AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,4GHz, 512KB) liggen gewoon bijna naast elkaar in de meeste benchmarks.
Wat is nou de meerwaarde van een 939 cpu buiten dat deze socket meer toekomst zou hebben zegt men.
939 klinkt gewoon veel stoerder :P

Zal heus wel een voordeel aanzitten... iig met latere upgrades indd... Ik ga binnenkort een 3500+ met K8N Neo2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoever je de 3500+ kunt pushen met de boxed cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op 28 september 2004 @ 19:01:
Dat van de toekomst is natuurlijk waar moet je je alleen afvragen als je gaat upgraden in de toekomst of je alleen je cpu doet of ook je mobo als je ook je mobo doet kan je natuurlijk nu nog gewoon een 754 halen. Maar ben je te porren voor bv. 90 nm cpu's dan zal je niet onder de 939 uit kunnen.
Ook heb je natuurlijk dual channel op je 939 dit is wel een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:23:
Zal de komst van de 3000+ en 3200+ socket 939 ook veel invloed hebben op de prijs van de 3500+?

En heeft al iemand concrete info over de week dat de 3000+ en 3200+ hier in de shops liggen?
Hier zit ik zelf nu dus ook mee!!
Volgende maand wil ik de 3500+ socket 939 halen, maar ik hou nu de prijzen een beetje in de gaten, maar dat gaat de laatste week wel erg hard omhoog! :(
Vanochtend was Powerline nog de goedkoopste met 325 euro, en vanmiddag ineens 385 euro!!!! :'(

Nu begin ik echt te twijfelen...
Hopelijk kan iemand die bij een computerzaak werkt ofzo wat info hierover geven.

Van mij mogen die 3000+ en 3200+ s939 weg blijven! Laat AMD liever wat snellers op de markt zetten.

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij wilt en sneller en goedkoper dat gaat dus niet he.
Als je sneller wilt dan 3500+ dan neem je toch een 3800+ of een fx-53 (of een 4000+of fx-55 als even geduld hebt).

Trouwens de nieuwe 3500+ wordt dus een 90 nm cpu.
Het kan dus zijn dat leveranciers niet veel "oude" (lees 130 nm) 3500+ cpu 's hebben en dat tot de introductie van de 90 nm 3500+ de prijs wat hoger blijft liggen. Daarna zal die wel sneller dalen denk ik, als de komende tests natuurlijk uitwijzen dat de 90 nm 3500+ net zo goed of beter is dan zijn 130 nm broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve een wat lager stroomverbruik biedt de 90 nm toch geen voordelen boven de 130nm?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Chris10 schreef op 28 september 2004 @ 20:35:
[...]
Hier zit ik zelf nu dus ook mee!!
Volgende maand wil ik de 3500+ socket 939 halen, maar ik hou nu de prijzen een beetje in de gaten, maar dat gaat de laatste week wel erg hard omhoog! :(
Vanochtend was Powerline nog de goedkoopste met 325 euro, en vanmiddag ineens 385 euro!!!! :'(

Nu begin ik echt te twijfelen...
Hopelijk kan iemand die bij een computerzaak werkt ofzo wat info hierover geven.

Van mij mogen die 3000+ en 3200+ s939 weg blijven! Laat AMD liever wat snellers op de markt zetten.
Moet zelf ook nog een 939 voor m'n bakkie. 325 is de laagste waarde die ik er een poos terug voor zag staan. Nu is dat 351,99 in de pricewatch. Stijgende prijzen zijn meestal een teken dat er een prijsdaling aankomt. En dat klopt, want er komen binnenkort nieuwe 939 CPU's aan, nu ook lagere modellen en in 90nm zoals je weet en een sneller FX model. Dus ik zou nog even geduld hebben, anders ga je strax misschien behoorlijk balen. Zelf was ik niet van plan meer dan rond de 300 te betalen, dus kan nog wel maandje of 2 duren voordat ik er een zal kopen.

En dan nog een linkje met wat 90nm benchmarks:http://www.amdzone.com/mo...ewarticle&artid=63&page=1 die site was gister erg slecht bereikbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-09-2004 10:01 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 22:27:
Behalve een wat lager stroomverbruik biedt de 90 nm toch geen voordelen boven de 130nm?
Voor ons niet direct, maar voor AMD wel: ze kunnen meer cores uit een wafer halen = meer cpu's.

March of the Eagles

Verwijderd

Hacku schreef op 29 september 2004 @ 11:17:
[...]

Voor ons niet direct, maar voor AMD wel: ze kunnen meer cores uit een wafer halen = meer cpu's.
En aangezien de cores op de rand van de wafer vaker slecht zijn betekend meer cores / wafer een betere yield (minder afval) en dus worden de cores dan goedkoper en de processoren ook.

Die yield hebben ze wel nodig want hoe kleiner de core hoe groter de kans op fouten (als er hetzelfde in de core zit als voorheen). Dus die kleine core is de enige mogelijkheid om de huidige trend van processoren vol te kunnen houden.
voor de consument niks dan voordelen!

Verwijderd

Grijp je kans! 309 euro @ PC Globe.

Laat de prijzenoorlog beginnen! :+

Verwijderd

Heb ze gemaild, zijn niet uit voorraad leverbaar en kunnen ook niet aangeven wanneer wel.
Waarom verlaag je je prijs dan, vraag ik me af :S

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 13:49:
Heb ze gemaild, zijn niet uit voorraad leverbaar en kunnen ook niet aangeven wanneer wel.
Waarom verlaag je je prijs dan, vraag ik me af :S
Da's waarschijnlijk al de nw prijs, ze hopen op pre orders zeker. Maar gezien de shopservey wacht ik nog wel ff :D.

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-09-2004 14:26 ]

Verwijderd

Ik denk dat ik mijn proc + mobo gewoon bij euromaxi bestel. Nette prijzen en je kunt komen afhalen :) En voor 7,50 zetten ze je cooler op je proc! Alhoewel dat natuurlijk wel het spannendste gedeelte is van een computer bouwen :D

het enige waar je echt je proc compleet mee kunt verneuken

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
voor AMD64 komt er een prijsverhoging aan.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Wanneer? Is dat voor alle A64 cpu's?
En waarom? :p

March of the Eagles

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
The Source schreef op 29 september 2004 @ 20:33:
typfout hoop ik?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Dat hoop ik ook, met de komst van de 4000+ & FX55 midden oktober zou je toch verwachten dat de prijzen gaan dalen?

March of the Eagles

• _XipHiaS_
  • Niet online
Bron? Lijkt me sterk, ik denk dat AMD z'n CPU's liever verkoopt dan dat 'ie ze in het magazijn laat liggen. Intel is er ook nog, of gaat die er achteraan, doen ze vaker de laatste tijd? :D
En als ze de prijzen verhogen haal ik ze er in ieder geval niet vandaan voorlopig :).

[ Voor 26% gewijzigd door _XipHiaS_ op 29-09-2004 21:03 ]

• The Source
Dit heeft AMD paar weken geleden bekend gemaakt aan haar directe klanten en partners. Gaat om een kleine prijs increase... reden weet ik niet maar ik denk dat het komt omdat er een grote shortage is aan AMD cpu's. Dus als de vraag groter is dan de productie raakt AMD de cpu's toch wel kwijt, waarom dan niet de prijs verhogen.

• Hertog_Martin
The Source schreef op 29 september 2004 @ 22:11:
Dit heeft AMD paar weken geleden bekend gemaakt aan haar directe klanten en partners. Gaat om een kleine prijs increase... reden weet ik niet maar ik denk dat het komt omdat er een grote shortage is aan AMD cpu's. Dus als de vraag groter is dan de productie raakt AMD de cpu's toch wel kwijt, waarom dan niet de prijs verhogen.
hmm wordt wel verleiderlijk om dan nu de 3500+ voor 309 te kopen. Hoewel ik liever een 90nm met sse3 heb..

dus wachten of niet.. tja, rest van systeem komt iig zowiezo pas in november

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 30 september 2004 @ 02:18:
hmm wordt wel verleiderlijk om dan nu de 3500+ voor 309 te kopen. Hoewel ik liever een 90nm met sse3 heb..
Voor zover ik weet heeft AMD nog helemaal niet aangekondigd wanneer SSE3 in hun processors komt, dus je kan misschien nog lang wachten daarop.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
SSE3 zal aanwezig zijn in de E0 revisie.
Geen idee wanneer die komt, wss als de dual core cpu's op de markt komen (2de helft 2005) omdat E0 dual core ondersteunt.

Even iets anders:
Op X86-secret verscheen een bericht omtrent de VIA K8T890-chipset als rechtstreekse concurrent van nVidia's nForce 4 en de eerste twee moederborden die van deze technologieën gebruikmaken. De Abit AX8 is uitgerust met een Socket 939, waarmij hij ondersteuning biedt voor de Athlon 64- en Athlon 64-FX-processors. Verder is dit bord uitgerust met vier geheugenbanken voor DDR400-geheugen in een dual-channelconfiguratie. De southbridge is afkomstig van bij VIA en voorziet in SATA-verbindingen, Gigabit Ethernet en FireWire. De Asus A8N-E Premium is dan weer uitgerust met nForce 4-technologie die eveneens voorziet in Gigabit Ethernet, maar ook WiFi-ondersteuning, FireWire en SATA RAID mogelijk maakt. Dit bord zal vanaf eind oktober beschikbaar zijn en ongeveer 150 tot 200 euro kosten. Over de AX8 zijn nog geen verdere details bekend.
nieuws: Snapshot Asus A8N-E Premium nForce 4-moederbord
http://www.x86-secret.com/index.php?option=newsd&nid=790

March of the Eagles

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nieuws: Snapshot Asus A8N-E Premium nForce 4-moederbord

Er is een nieuwsbericht over de Nforce4 geplaats op de FP. Asus gaat er een mobo mee uitbrengen die waarschijnlijk eind oktober te koop zal zijn voor 150/200 euro. Heel interessant bordje. Wil over een paar maandjes me pc gaan upgraden. Zit te denken aan een 3500+ s939, Asus A8N-E, 2x512ddr400 dual channel en een nieuwe videokaart.

Verwijderd

Wat een gaaf bord. Deze ga ik zeker kopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1096533994.jpg

Verwijderd

zo'n bord zit ik nou net op te wachten, maar tegelijker tijd wil ik ook een nieuwe videokaart van geforce 6800 GT, maar daar is alleen de AGP versie van .
Hoe lang moet ik nog wachten. :O

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:04:

[afbeelding]
Dit kan wel eens mijn volgende bord worden 8) . Alleen gaat er denk ik geen Zalman 7000Cu op :/. Maar hij zit er erg goed uit :9~

• E-jey
  • Niet online
Ik vind het alleen wel jammer dat er geen soundstorm op zit. Je kan natuurlijk ook gewoon een anderen geluidskaart kopen. Valt me op dat er een anderen atx powerconnector op zit. Deze heeft 24 lijnen terwijl de oude er 20 heeft. Dat is best wel kut want nu moet je ook weer een nieuwe voeding kopen :/

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:23:
zo'n bord zit ik nou net op te wachten, maar tegelijker tijd wil ik ook een nieuwe videokaart van geforce 6800 GT, maar daar is alleen de AGP versie van .
Hoe lang moet ik nog wachten. :O
Geduld is een schone deugd ;)

March of the Eagles

Verwijderd

E-jey schreef op 30 september 2004 @ 16:55:
Ik vind het alleen wel jammer dat er geen soundstorm op zit. Je kan natuurlijk ook gewoon een anderen geluidskaart kopen. Valt me op dat er een anderen atx powerconnector op zit. Deze heeft 24 lijnen terwijl de oude er 20 heeft. Dat is best wel kut want nu moet je ook weer een nieuwe voeding kopen :/
Nee hoor, je oude voeding werkt gewoon met dit bord.

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 18:06:
[...]

Nee hoor, je oude voeding werkt gewoon met dit bord.
Gebruik je de 4 buitenste gaatje niet dan ofzo? Hoe moet ik me dat dan voorstellen. Zijn die vier extra lijnen in plaats van de 12volt lijn?

Verwijderd

E-jey schreef op 30 september 2004 @ 18:24:
[...]

Gebruik je de 4 buitenste gaatje niet dan ofzo? Hoe moet ik me dat dan voorstellen. Zijn die vier extra lijnen in plaats van de 12volt lijn?
Inderdaad, je gebruikt het laatste blokje van 4 niet (de ATX stekkers zijn open, oftewel ze hebben geen omhulsel). Het zijn gewoon meer lijnen van de spanning die ook al op andere lijnen aangeboden wordt (voor meer stroom). Waarschijnlijk worden deze stekkers op AMD platformen geintroduceerd omdat ze bij nieuwe Intel borden al gebruikelijk zijn.

• gp500
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:04:

[afbeelding]
Zie ik dit nu als eerst 3x 1PCX en dan 16x pcx, wel beter voor de luchtdoorvoer met die grote videokaarten.

Verwijderd

Je betaalt je scheel voor een moederbord wat over een half jaar pas compleet is... of zie ik het nou verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:26:
Je betaalt je scheel voor een moederbord wat over een half jaar pas compleet is... of zie ik het nou verkeerd? :P
Het is compleet ... ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Zou best kunnen. Ik zag een AMD 64 3200+ voor 234,- die ik wou halen bij Powerline. De volgende dag was die 279,- waarna ik een mailtje had gestuurd of dat klopte, toen kreeg ik terug gestuurd dat ie 255,- is geworden. Wel verhoogd dus.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past de Zalman CNPS7000B-Cu cooler eigenlijk wel in die nieuwe ASUS nforce4 MOBO???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 00:21:
Past de Zalman CNPS7000B-Cu cooler eigenlijk wel in die nieuwe ASUS nforce4 MOBO???
Ja, want op alle AMD64 sockets past de zelfde koelet. Aangezien er niets veranderd is aan het socket past die er dus ook gewoon op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52
Hij bedoelt denk ik eerder de ruimte om de socket heen...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gugger schreef op 03 oktober 2004 @ 15:43:
Hij bedoelt denk ik eerder de ruimte om de socket heen...
inderdaad , als je die zalman cooler is best groot en als je die cooler installeerd dan raakt hij dat stalenrechthoek aan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ching/1096533994.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hardforum staan de eerste ervaringen van mensen met de 90nm socket 939 processors, man kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:26:
200€ voor een moederbord is m.i. niet te duur. Het valt me eigenlijk op dat de meeste moederbordjes tegenwoordig zo goedkoop zijn. Mijn vorige moederbord (Epox 8k7a+) was 439 ouderwetse keiharde Nederlandse guldens, mijn huidige moederbord (Gigabyte GA-K8NSNXP-939) kostte me 212€ en ik heb er nog geen moment spijt van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm jammer dat alles PCIXpress is; komt er ook een variant met AGP ondersteuning ?? Of ben ik nu genoodzaakt de boel te verkopen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
KeeZ schreef op 04 oktober 2004 @ 09:10:
Hmm jammer dat alles PCIXpress is; komt er ook een variant met AGP ondersteuning ?? Of ben ik nu genoodzaakt de boel te verkopen...
Daar kun je wel van uit gaan. Hij is alleen nog niet aangekondigd dus het zal nog wel ff duren voordat hij uitkomt. Volgensmij ondersteund de VIA K8T890 wel AGP maar maakt de Abit AX8 daar geen gebruik van. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, als ik me pc upgrade doe ik ook meteen alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Stroomverbuik Athlon 64 90nm en 130nm vergeleken
Uit de testresultaten blijkt duidelijk dat de gemeten verschillen groot genoeg zijn om te kunnen stellen dat het 90nm-proces een zekere winst oplevert wat betreft het stroomverbruik bij gelijke prestaties. Bovendien bleek uit enkele snelle temperatuurmetingen dat de 90nm-versie idle ongeveer 8° kouder was dan de 130nm-chip en onder belasting nog steeds 6° koeler bleef.
nieuws: Stroomverbuik Athlon 64 90nm en 130nm vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
KeeZ schreef op 04 oktober 2004 @ 09:10:
Volgens de geruchten komen er 4 versies van de nForce moederborden uit

nF4 SLI - supports SATA 2, 2 x PCI-E, 1G HTT, Socket 939
nF4 Ultra - supports SATA 2, 1 x PCI-E, 1G HTT, Socket 939
nF4 - supports SATA, AGP 8x, 1G HTT, Socket 939
nF4 scaled edition - supports SATA, 800MHz HTT, Socket 754

Dit betekent voor mij exit Intel na jaren trouwe dienst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
biobak schreef op 04 oktober 2004 @ 20:31:
[...]

Volgens de geruchten komen er 4 versies van de nForce moederborden uit

nF4 SLI - supports SATA 2, 2 x PCI-E, 1G HTT, Socket 939
nF4 Ultra - supports SATA 2, 1 x PCI-E, 1G HTT, Socket 939
nF4 - supports SATA, AGP 8x, 1G HTT, Socket 939
nF4 scaled edition - supports SATA, 800MHz HTT, Socket 754

Dit betekent voor mij exit Intel na jaren trouwe dienst :)
Onzin.... de betrouwbaarheid van het bericht sucks "Various web resources"... sure. Iemand verzint iets en de rest quote het lekker verder.

NVIDIA CrushK8-04
- HyperTransport ×16 up and down links at up to 1.0 GHz to the AMD Athlon 64/Athlon 64 FX CPU
- Four separate and independent PCI Express controllers with a total of 20 lanes
Configured as either
1) One ×16, two ×1, and one ×2 PCI Express lanes
2) One ×16 and three ×1 PCI Express lanes
- PCI 2.3 interface
Supports up to five PCI slots with dedicated REQ/GNT pairs
- Two separate SATA controllers with integrated PHYs, each supporting two drives in master mode
- IEEE 802.3 NVIDIA MAC for 1000BASE-T/100BASE-T/10BASE-T
Gigabit/Fast Ethernet/Ethernet, either
1) RGMII for Gigabit/Fast Ethernet/Ethernet
2) MII for Fast Ethernet/Ethernet
- USB 2.0 EHCI and USB 1.1 OHCI
Supports up to ten ports
- Fast ATA-133 IDE controller
Primary and secondary interfaces each supporting master and slave configuration
- NVIDIA RAID with support for RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, and JBOD
- Dual SMBus 2.0 interfaces
- AC ’97 2.3 interface
Supports standard and enhanced audio functionality
Supports S/PDIF pass-through function
- LPC bus 1.0 compatible interface
- Integrated AT legacy controllers
- Integrated clock synthesizer with spread spectrum capability
- System and power management
- AMD Athlon 64/Athlon 64 FX CPU power sequencing protection logic
- 31 mm × 31 mm, 1 mm ball pitch PBGA

NVIDIA CrushK8-04 Ultra
= CrushK8-04 +
- Two separate SATA 2 (Gen 1 and Gen 2) controllers with integrated PHYs
Each controller supports two drives in master mode for a total of four
> PHYs are compliant with Gen1i (1.5 Gb/s) and Gen2i (3.0 Gb/s) electrical requirements defined in the SATA 2 specification
> Achieves higher performance at lower CPU utilization
> Compliant with ATA/ATAPI-7 Volume 3 Serial ATA standards
> High speed, low voltage, low pin count
> Each channel can operate at 1.5 Gb/s or 3.0 Gb/s independently from the other channels
> Supports full Tag and Native Command Queuing
> Supports power-down capabilities
> Supports SATA ATAPI devices
> Clock spread spectrum capability

NVIDIA CrushK8-04 Pro
= CrushK8-04 Ultra +
- 1 GHz HyperTransport ×16 up and down links to the AMD Opteron CPU
- Ability to work with the NVIDIA IO-4 I/O companion chip
- Ability to have multiple CrushK8-04 Professional processors on a motherboard (dual CPU), requires 2 CK8-04 chips
- Four separate and independent PCI Express controllers and twenty PCI Express lanes, with support for multiple configurations
1) ×16, ×1, ×1, ×2
2) ×16, ×4
3) ×8, ×8, ×4
4) ×8, ×8, ×2, ×2
5) ×8, ×4, ×4, ×4
Each controller can operate at all link widths less than the configured width
> Example, a ×16 controller can also operate as ×8, ×4, ×2, and ×1
> Example, a ×8 controller can also operate as ×4, ×2, and ×1
Support for Hot Plug

Het kan zijn dat ze onder verschillende marketing namen uitgebracht worden want de Pro versie = de SLI versie aangezien dit de enige nForce 4 is waarvan de PCI-Express lanes configureerbaar zijn. Daarnaast supporten alle chipsets 1Ghz HT, maar er zal ook wel een aparte versie verzonnen worden voor de 800MHz HT van de s754.

en nog iets over soundstorm... dit zegt nVidia over het geluid:

AC ‘97 Interface
�� AC ’97 2.3 compliant
�� Supports analog audio codecs for eight, six, four, and two channels.
�� Supports 20-bit 48 kHz fixed and variable rate audio analog codecs
�� Accepts independent 20-bit 48 kHz input streams from primary and
secondary codecs
�� Accepts independent MIC_IN and primary LINE_IN streams from two
separate codecs
�� Enhanced AC ’97 2.3 mode (AC ‘97+)
�� Supports enhanced eight-channel audio by means of a secondary S/PDIF
output (SPDIF1) to a secondary two-channel analog audio codec
�� Two front channels are driven by a 24-bit 96 kHz codec connected to
SPDIF1
�� Remaining six channels are driven by a standard AC ’97 20-bit 48 kHz
primary analog audio codec
�� Supports S/PDIF out (SPDIF0) pass-through function without an external
analog audio codec
�� SPDIF0 provides 24-bit output data at 48 kHz or 96 kHz
�� Provides either compressed data or PCM (pulse code modulation) data
�� Supports S/PDIF over AC ‘97
�� AC-link supports two simultaneous codecs, audio (AC) and modem (MC)
�� AC/AC ’97 codec (primary/secondary)
�� AC/MC ’97 codec (primary)
�� MC/AC ’97 codec (secondary)
�� Supports input, output, and GPIO channels for host-based modems
�� Separate independent functions for audio and modem
�� Independent DMA controllers for primary audio-in, secondary audio-in, audioout,
SPDIF0-out, SPDIF1-out, primary MIC-in, secondary MIC-in, modem-in,
and modem-out
�� The DMA controllers supports 32-bit addressing and scatter-gather
functionality
�� Supports double rate audio (DRA) for high-end audio up to 96 kHz audio
stereo implementation when no modem is present
�� Support provided for front left, front right, and center signals only
�� All other signals remain at 48 kHz
�� Compliant with PCI PMI Revision 1.1

Ziet er niet echt uit als SoundStorm2 of High Definition Audio...maar ja, wat niet is kan nog altijd he :)

oh btw, ik heb vandaag al met een nForce4 mainboard mogen spelen _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door The Source op 04-10-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42
ik wil dus ook een amd 64 gaan kopen..

amd 64 3000+
DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID)
512MB PC3200 DDR CL2 (Corsair CMX512-3200C2PT).

nu zit ik te twijfelen of ik dit nu moet kopen of zal wachten tot de hcc dagen omdat het daar mayb goedkoper is dan nu?

of moet ik ut gewoon nu kopen?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een dom vraag er tussendoor, ondersteund de nforce4 met AGP 8x de PCI-e of zit er alleen maar een agp gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ wacht nog steeds met spanning af of er überhaupt wel een AGP versie komt... enne The Source als jij met een nforce 4 plank hebt gespeeld, prove it ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
sjorremans schreef op 04 oktober 2004 @ 23:07:
ik wil dus ook een amd 64 gaan kopen..

amd 64 3000+
DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (Sound, LAN, SATA-RAID)
512MB PC3200 DDR CL2 (Corsair CMX512-3200C2PT).

nu zit ik te twijfelen of ik dit nu moet kopen of zal wachten tot de hcc dagen omdat het daar mayb goedkoper is dan nu?

of moet ik ut gewoon nu kopen?
De hcc dagen zijn helemaal niet zo veel goedkoper. Je kan het bij heel veel webshops net zo goedkoop krijgen. Enige voordeel is dat geen verzendkosten hoeft te betalen en dat je het meteen mee kan nemen. De betrouwbaarheid van de hccdagen winkels zijn ook niet zo goed in te schatten. Als er iets kapot is heb je een irritant probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
E-jey schreef op 05 oktober 2004 @ 10:05:
[...]

De hcc dagen zijn helemaal niet zo veel goedkoper. Je kan het bij heel veel webshops net zo goedkoop krijgen. Enige voordeel is dat geen verzendkosten hoeft te betalen en dat je het meteen mee kan nemen. De betrouwbaarheid van de hccdagen winkels zijn ook niet zo goed in te schatten. Als er iets kapot is heb je een irritant probleem!
De prijzen op de HCCdagen liggen over het algemeen iets onder de laagste prijs in de pricewatch. Ook zijn er uitschieters, het maar net hoeveel ze hebben ingekocht en hoever ze stunten. De meeste grote shops staan er (Powerline, Funprice, Mycom etc etc) dus je hebt dezelfde garantie als in de winkel bij deze shops. Er staan ook wel vage tentjes waar het soms een paar euro goedkoper is, maar je niet goed kunt zien of het wel een betrouwbare shop is. De gegevens van alle standhouders zijn bij de HCC bekend en kunnen achteraf zonder problemen opgevraagd worden als je het zelf niet meer weet.

Je hebt toch meestal fabrieksgarantie, dus heb je de winkel eigenlijk helemaal niet meer nodig. Alleen voor extra service kan een goede winkel handig zijn (direct omruilen bij problemen ipv opsturen).
Mijn ervaring is gewoon om daar bij de bekende shops te kopen, die zijn erg goedkoop. En zie het meteen een leuk dagje uit ;)

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
kej bedankt... ik wacht toch nog wel ff op de hcc dagen.. ik woon er toch dicht bij.. dus.. en anders kan ik altijd nog online bestellen... bedankt :)

ik denk sowieso dat het beter is om het geheugen nu via een winkel te kopen omdat ik denk dat je anders lang opzoek bent naar dit soort geheugen of heb ik ut mis?

[ Voor 36% gewijzigd door sjorremans op 05-10-2004 11:06 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Ik wilde eigenlijk voor het nieuwe S939 platform gaan todat ik de prijzen van de CPU's zag. €300 euro voor de instap processor vind ik aardig aan de prijzige kant :/ Nu zit m'n broer in de VS en mijn ouders gaan hem binnenkort opzoeken, dus ik ging ff kijken naar prijzen in de VS. Blijkt dat er daar gewoon 3000+ en 3200+ versies verkrijgbaar zijn voor S939 :) De 3000+ (1,8Ghz) kost daar rond de 170$ en de 3200+ (2,0Ghz) rond de $210 én het zijn 90nm CPU's ipv 130 voor versies hier (vanaf 3500+ is hier pas S939). 90nm CPU's schijnen beter overclockbaar te zijn..

Magoed, nu wordt het dus waarschijnlijk toch S939 aangezien dat dus veel goedkoper is in de VS :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die lager geclockte 939's (3000+ en 3200+) worden hier ook binnen weken verwacht, afaik.

Ik ga zelf "straks" naar NF4 met 3200+ denk ik, maar misschien dat ik ook wel op VIA K8T800 ga - omdat ik eigenlijk niet zo'n zin heb om eerst te moeten wachten op 3 bios updates voordat de boel fatsoenlijk stabiel is - en in december verwacht ik dat de dan leverbare bordjes lekker stabiel zijn en/of dat er een DFI super-overclocker voor s939 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

in mijn grote zoektocht naar een upgrade ben ik ook aangekomen bij de athlon 64

Nu zie ik via de pricewatch wel enkele 1 mb cache versies, maar die moet ik dus bestellen, hier in Groningen zijn bij de bekende leveranciers bijna alleen 512 kb versies te verkrijgen. Ook wel 1 mb versies te verkrijgen uiteraard, maar dat wordt dan duurder.

Nu haal ik het liever in een gewone winkel dan postorder, dus mijn vraag is dan ook: is dat snellere cache het echt wel waard of maakt het weinig verschil? En speelt daarbij mijn geheugen (ddr 2700, dus 333 mzh) ook een rol?

Als het weinig verschil maakt haal ik het liever in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Tadaa!! Dus toch binnenkort: http://www.theinquirer.net/?article=18887
http://www.techpowerup.com/?837.
Over de datum is niet iedereen het eens, 11, 15 en/of 18 oktober, maar voor mij het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
mmm dan ga ik denk toch ook mooi voor s939.. maar moeten alleen nog wat meer moederboardjes voor komen dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

met de intro van NF4 toch eindelijk de tijd gekomen om de boel op 64 bit te gooien ?? nu M$ nog...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Prijsdaling verwacht: (en dus geen verhoging zoals eerder vermeld)
CHIP FIRM AMD will cut prices on Athlon 64s on the 15th of October, according to sources.

The prices below are channel prices, and for boxed processors. No price cuts are expected on AMD's family of Opteron processors, from the 140 right up to the 850.

As far as we are aware, Intel has no plans to cut prices on its desktop CPUs in the near future. But, as always, things can change.

http://www.theinquirer.net/?article=18887
Een 3500+ wordt nu wel hééél aantrekkelijk :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
woei!! binnenkort ga ik een mooie A64 met nforce4 mobotje halen. Hopelijk krijg ik een 90nm core :) * E-jey is weer helemaal vrolijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52
Volgens mijn liquiditeitsprognose kan ik begin december upgraden naar een A64 met NForce4 mobo en nieuwe graka :D Het wordt een mooie kerst :*)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik wil met hcc dagen dus eigenlijk upgraden.. is het dan al slim om een socket 939 mobo te kopen of moet ik wachten tot december voor een nforce 4 mobo?

ik wil toch het liefst upgrade uiterlijk op de hcc dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
sjorremans schreef op 05 oktober 2004 @ 21:18:
ik wil met hcc dagen dus eigenlijk upgraden.. is het dan al slim om een socket 939 mobo te kopen of moet ik wachten tot december voor een nforce 4 mobo?

ik wil toch het liefst upgrade uiterlijk op de hcc dagen
Voor nforce 4 hoef je niet tot december te wachten. Asus heeft al een mobo aangekondigd en die is eind oktober leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ah kej ben benieuwd... ach duurt nog 6 weke voor hcc dagen.. dus kben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Meer details over AMD's dual-core plannen. Vrijgegeven door AMD zelf, dus deze details kloppen:

• 205-Million transistor chip.
• Approximately same die size as a single-core 130-nm Opteron processor.
• 95-Watt power envelope.
• Each core consists of 1-MB of L2 cache.
• 10 new SSE3 instructions.
• Four write combing buffers.
• Hardware pre-fetch enhancements.
• Power savings features in the C1/C2/C3 states.

Edit:
Nog meer info:

• To preserve power, the dual-core chips will be underclocked, in order to maintain the company's 95 watt power envelope.

McGrath compared the performance of dual-core chips versus a standard two-way, unicore system. :

• A two-processor dual-core system clocked 5 clock speeds down from AMD's fastest part will generate performance of approximately 125 to 140 percdent performance of the dual-processor unicore system.

• A dual-core, dual-processor system clocked at only three grades slower than the fastest AMD chip will perform at between 130 to 160 percent of the performance of the base system.

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/8/0,1311,sz=1&i=81495,00.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door EaS op 05-10-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Thufir_Hawat schreef op 04 oktober 2004 @ 08:51:
[...]

200€ voor een moederbord is m.i. niet te duur. Het valt me eigenlijk op dat de meeste moederbordjes tegenwoordig zo goedkoop zijn. Mijn vorige moederbord (Epox 8k7a+) was 439 ouderwetse keiharde Nederlandse guldens, mijn huidige moederbord (Gigabyte GA-K8NSNXP-939) kostte me 212€ en ik heb er nog geen moment spijt van. :)
Euro prijzen lijken goedkoop, maar zijn het niet, jouw bordje kostte €212*2,2= fl 424+ fl 42,4= fl 466,40 oftewel 466 keiharde Nederlandse guldens, helemaal niet goedkoper dus, maar 27,4 gulden duurder dan je oude bordje ;)
(wat niet wegneemt dat Blobber binnenkort ook een nforce4 bordje gaat aanschaffen :) )

[ Voor 8% gewijzigd door blobber op 06-10-2004 11:57 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Heeft iemand enig idee wanneer de AMD64 3000+ en 3200+ S939 hierheen komen? Op het moment is dat de enige reden waarom ik mijn onderdelen in de VS zou bestellen... Het mobo is daar miss 10 euro goedkoper dus dat is de moeite niet, alleen die frickin CPU's zijn daar leverbaar en goedkoper.. Enig idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hoorde net van mn moeder dat ze voor haarzelf maar een pctje heeft gekocht bij een shop... dus ik dacht zal wel een intel wezen.. maar nee, een amd sempron 2200+ :)

En toen had ik het ff erover met haar en ze zei dat ze pas in de krant had gelezen dat hoewel dell en hp enzo met intel adverteren dat AMD toch wel de betere is :)

Wel leuk opzich dat zoiets in de krant staat, zijn de kleine dingetjes die AMD van hun verouderde slechte imago kunnen afbrengen.. aangezien hun marketing klote is zullen ze het daar van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hacku schreef op 05 oktober 2004 @ 18:14:
Prijsdaling verwacht: (en dus geen verhoging zoals eerder vermeld)
[...]
Een 3500+ wordt nu wel hééél aantrekkelijk :)
De prijsverhoging is reeds doorgevoerd, ging om $8
E-jey schreef op 05 oktober 2004 @ 21:50:
[...]
Voor nforce 4 hoef je niet tot december te wachten. Asus heeft al een mobo aangekondigd en die is eind oktober leverbaar :)
nForce4 pas eind november / begin december leverbaar zijn, de SLI versie dat wordt pas 2005. Asus heeft helemaal niets aangekondigd, er is enkel een plaatje van een nieuw mainboard beschikbaar. Daarbij iedereen kan paperlaunches doen, maar vooral nVidia is daar king in. De nForce 4 zal redelijk snel door nVidia aangekondigd worden, echter zal het nog even duren voordat ze beschikbaar zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door The Source op 06-10-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Source schreef op 06 oktober 2004 @ 00:26:
[...]

De prijsverhoging is reeds doorgevoerd, ging om $8

[...]
De prijsverlaging is heel wat meer dan 8 dollar hoor :P

De 3500+ gaat van $346 naar $288, snie slecht toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
The Source schreef op 06 oktober 2004 @ 00:26:
nForce4 pas eind november / begin december leverbaar zijn, de SLI versie dat wordt pas 2005. Asus heeft helemaal niets aangekondigd, er is enkel een plaatje van een nieuw mainboard beschikbaar. Daarbij iedereen kan paperlaunches doen, maar vooral nVidia is daar king in. De nForce 4 zal redelijk snel door nVidia aangekondigd worden, echter zal het nog even duren voordat ze beschikbaar zijn.
Hier staat te lezen dat hij eind oktober beschikbaar is. De vraag is natuurlijk hoe betrouwbaar x86-secret is. Dacht dat het een officiele aankondiging was van Asus. Foutje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een leuk stukje over hoe je de code op een cpu moet lezen:

http://www.overclockers.com/articles1116/

lijkt mij wel handig met al die verschillende cpu van amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

greatgonzo schreef op 05 oktober 2004 @ 15:44:
in mijn grote zoektocht naar een upgrade ben ik ook aangekomen bij de athlon 64

Nu zie ik via de pricewatch wel enkele 1 mb cache versies, maar die moet ik dus bestellen, hier in Groningen zijn bij de bekende leveranciers bijna alleen 512 kb versies te verkrijgen. Ook wel 1 mb versies te verkrijgen uiteraard, maar dat wordt dan duurder.

Nu haal ik het liever in een gewone winkel dan postorder, dus mijn vraag is dan ook: is dat snellere cache het echt wel waard of maakt het weinig verschil? En speelt daarbij mijn geheugen (ddr 2700, dus 333 mzh) ook een rol?

Als het weinig verschil maakt haal ik het liever in de winkel
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
je kunt meestal beter die extra 200 Mhz nemen.
liefst DDR 400 nemen en dan 2 reepjes als je 939 neemt
754 is maar single channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Pins    Model No.   Clock   Cache   HT
754     2800+   1800MHz     512K    800MHz
754     3000+   2000MHz     512K    800MHz
754     3200+   2000MHz     1MB     800MHz
754     3200+   2200MHz     512K    800MHz
754     3300+   2200MHz     256K    800MHz
754     3400+   2400MHz     1MB     800MHz
754     3400+   2200MHz     512K    800MHz
754     3700+   2400MHz     1MB     800MHz
939     3000+   2400MHz     512K    1GHz
939     3200+   1800MHz     512K    1GHz
939     3400+   2000MHz     512K    800MHz
939     3500+   2200MHz     512K    1GHz
939     3800+   2400MHz     512K    1GHz
939     4000+   2400MHz     1MB     1GHz

Nieuwe modellen in aantocht. www.theinquirer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er shops die pre-orders oid aannemen voor de eerste shippings van de nieuwe socket 939's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 18:36

EaS

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:21:
code:
1
2
3
939        3000+       2400MHz  512K    1GHz
939        3800+       2400MHz  512K    1GHz

Dat lijkt me niet te kloppen. Hoewel het op de inq ook zo staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
Hmm die tabel slaat dus nergens op.. laten we dus nog maar geen conclusies gaan trekken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

939 3200+ 1800MHz 512K 1GHz
939 3400+ 2000MHz 512K 800MHz

Is dit confirmed, als ik het zo lees lijkt het me niet logisch.
De 2800+ 754 is een 1800mhz en dan de 939 3200+ ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
De tabel op de Inquirer site is aangepast...http://www.theinquirer.net/?article=18925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:29
Ben bezig een mid-range systeem bij elkaar te kopen.
Denk nu over:
Athlon 64 2800+ (+-€150)
Lanparty UT nF3 (+-€120)

Maar: ik lees nu dat er wat lager geklokte (=geprijsde) 939 aankomt (bijv. 3000+ voor $163, nog onder de oude prijs voor de 2800+.). Verder komt de nForce 4/PCI-e uit (rond de €150-200).
Ik vraag me af of het handig is op deze combinatie te wachten (eind oktober?).
Prestatiewinst bij mijn gebruik (office + eenvoudige games) is niet echt een issue lijkt me. Upgrade opties wel.
Durft iemand een gokje te wagen of dit alternatief ook echt eind van de maand in de winkel ligt of dat dat wel kerst zal worden. Vrij vertaald, is het handig om hierop te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zelf ook overstappen in november, en ik verwacht dan dat de procs iig leverbaar zijn - over het nforce 4 bordje heb ik wat meer twijfels, omdat nVidia nogal eens "vrij tijdig" nieuwe chips/bordjes aankondigt.

/me herinnert zich zijn eerste nForce bordje nog maar al te goed - dik 6 maanden gewacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik hoop dat het snel uitkomt... want dan ga ik ook mooi voor s939... ben je misschien 100 euro duurder uit maar dat ik heb er wel voor over :D .. maar ik heb ook geen zin om tot december te wachten..

* sjorremans wil uiterlijk met hcc dage nieuwe pc hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook zeker voor S939, maar ik ga echt geen 350 euro neertellen voor dat kreng.
Wanneer zijn die 3000+ S939 nou eens leverbaar :(

Maar als einde van de maand echt de nforce4 uitkomt is het misschien wel een goeie timing voor een upgrade >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 19:07:
Ik wil ook zeker voor S939, maar ik ga echt geen 350 euro neertellen voor dat kreng.
Wanneer zijn die 3000+ S939 nou eens leverbaar :(

Maar als einde van de maand echt de nforce4 uitkomt is het misschien wel een goeie timing voor een upgrade >:)
Tja, dat heb je he nu AMD er nu ook goed bij is :). En ze gaan als een speer, zelfs de 130 naar 90nm overgang lijkt zeer goed te verlopen, zonder dat de core bijna ontvlamt :D. Nadeel is wel dat je er tegenwoordig een stuk minder warm bij zit met AMD in de winter, maar gelukkig zijn ook daar alternatieven voor :D.

Die CPU's zullen er denk zo rond de prijsdaling bijkomen gok ik, als AMD groen licht geeft, en de stores de 'oude' voorraad bijna hebben weggewerkt, want die willen ze vast nog even kwijt :).

Zeer benieuwd naar die nforce4, vooral het Soundstorm gedeelte vind ik weer een heel pluspunt, zeker als AC3 enzo weer netjes realtime afgemixed wordt. Men zou bij nvidia eens in de geluidskaarten moeten duiken, kan Creative Labs nog wat van leren met z'n PCM stereo over je spdif-je :| of een bord analoge spaghetie achter je receiver :\.

[ Voor 44% gewijzigd door _XipHiaS_ op 06-10-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Hier kan ik me helemaal in vinden. NF4 met Soundstorm en dan een S939 3000+ met een dikke koeler erop en klokken maar. Perfect. Ik hoop dat ze snel leverbaar worden die S939 3000+ varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
Zou ik een Thermalright SLK900U op S939 kunnen gebruiken? Hij is bij Thermalright van de site verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
kutkip schreef op 06 oktober 2004 @ 20:30:
Zou ik een Thermalright SLK900U op S939 kunnen gebruiken? Hij is bij Thermalright van de site verdwenen.
dan moet je op je mobo meten hoeveel ruimte je heb en hoe kijken hoe groot de koeler is. Aangezien de nf4 mobo nog niet uit is kan je daar weinig over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:21:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
754     2800+   1800MHz     512K    800MHz
754     3000+   2000MHz     512K    800MHz
754     3200+   2000MHz     1MB     800MHz
754     3200+   2200MHz     512K    800MHz
754     3300+   2200MHz     256K    800MHz
754     3400+   2400MHz     1MB     800MHz
754     3400+   2200MHz     512K    800MHz
754     3700+   2400MHz     1MB     800MHz
939     3000+   2400MHz     512K    1GHz
939     3200+   1800MHz     512K    1GHz
939     3400+   2000MHz     512K    800MHz
939     3500+   2200MHz     512K    1GHz
939     3800+   2400MHz     512K    1GHz
939     4000+   2400MHz     1MB     1GHz

Tabel klopt nooit :s
Een 754 3400+ is hetzelfde als een 754 3700+.
Weird 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15
ID-College schreef op 06 oktober 2004 @ 20:55:
[...]

Tabel klopt nooit :s
Een 754 3400+ is hetzelfde als een 754 3700+.
Weird 8)7
Nieuwe tabel: http://www.theinquirer.net/?article=18925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ja nieuwe tabel maar klopt die wel? Er staat nl dat de 3400+ ook in s939 te verkrijgen is? Dat zie ik op http://www.amd.com/us-en/...9485_9487%5E10248,00.html niet staan?

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.