[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:14

Radeon

Today is a good day to die

Ik wacht wel effe tot die moederplanken van de band afrollen en dan zien of er SS 2 opzit, de Inquirer zegt wel vaker wat.

En als die er niet op zit ga ik toch maar eens goed naar de benchmarks kijken tussen VIA en de Nforce.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
AMD Processor Pricing: Athlon 64 4000+ en FX55

Review Athlon 64 4000+ & FX55 @ AnandTech

So what does the Athlon 64 4000+'s scorecard look like? Does it earn its rating?

Business/General Use - Yes
Multitasking Content Creation - Yes
Video Creation/Editing and Photoshop - No
Audio/Video Encoding - No
Gaming - Yes
3D Rendering with 3dsmax - Borderline
Workstation Performance - No

[ Voor 38% gewijzigd door XWB op 19-10-2004 08:03 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anandtech (p)review van het nforce4 reference board:

nForce4: PCI Express and SLI for Athlon 64

Niet echt veel sneller als de nforce3ultra voorlopig.

edit:

nog een linkje naar een fx55 / 4000+ review:
AMD Raises the Bar: AMD Athlon 64 FX-55 and AMD Athlon 64 4000+ CPUs Review

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:49

Animal_X

Rodin

Bij een SLI bord verdeel je de snelheid van PCI-e x16 over twee grafische kaarten, 8x per kaart dus. Is dit genoeg bandbreedte om de huidige high-end line en volgende generatie videokaarten tot zijn volste te benutten of wordt het SLI slot dan weer een bottleneck? :?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een artikel van gamepc waar ze 2 non sli kaarten in een pci-e mobo steken.
De ene kaart draait op 16x en de andere op1x, en dan nog is de pci-e niet of nauwelijks de bottleneck bij die 1x kaart.

ik dacht daar gelezen te hebben dat een 6800 ultra nog niet meer als 2x benut op dit moment.

op 2cpu.com staat een thread over de iwill dk8es en daar wordt uitgelegd dat de huidige video kaarten nog lang niet het potentieel van de pci-e 16x gebruiken maar slechts een fractie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:40:
er is een artikel van gamepc waar ze 2 non sli kaarten in een pci-e mobo steken.
De ene kaart draait op 16x en de andere op1x, en dan nog is de pci-e niet of nauwelijks de bottleneck bij die 1x kaart.

ik dacht daar gelezen te hebben dat een 6800 ultra nog niet meer als 2x benut op dit moment.

op 2cpu.com staat een thread over de iwill dk8es en daar wordt uitgelegd dat de huidige video kaarten nog lang niet het potentieel van de pci-e 16x gebruiken maar slechts een fractie.
Oh gelukkig! ik schrok al. ;) Dan wordt het voor mij toch een SLI bordje aangezien deze naar alle waarschijnlijkheid maar een paar tientjes meer dan de ultra gaat kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 19-10-2004 15:48 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar tientjes?
anandtech over de nforce 4 met reference board test
ik weet het niet, volgens anandtech heb je het al snel over 50 dollar, en ik heb ook ergens gelezen wat de chipsets kosten in de inkoop en schrok nogal van het prijsverschil. Verder blijkt uit bovenstaande link dat de enige reden voor nforce4 sli inderdaad de sli si want sneller is ie niet, en tenzij je er 2 6800GT in gaat planten kun je beter nu een nforce3 boardje kopen met een 6800 ultra en dan ben je een stuk goedkoper uit en kun je nu al genieten.
De sli chipset verschijnt pas of heel laat dit jaar of vroeg volgend jaar. De andere nforce 4 chipsets verschijnen "binnen enkele weken" volgens nvidia
volgens bovenstaande link:
"nVidia says that the first nForce4 SLI boards will be available in the next few weeks from Asus and MSI. Other manufacturers will also be supplying SLI motherboards later this year."
dus begin maar te sparen!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 10:40

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik kijk nog heel even de kat uit de boom wat betreft chipset... maar gewoon een vraagje tussendoor. Eigenlijk ben ik wel gecharmeerd van de nforce3 chip, en dat ding wordt geproduceerd door nvidia. Houdt dat ook in dat die beter overweg kan met nvidia videokaarten of iets in die richting? Sorry, noob vraag, ik weet... maar ja, ik heb nu eenmaal een Radeon :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als men op dit tempo chipsets blijft uitbrengen dan kun je blijven kijken.
De nvidia chipset moet ook prima met radeon kaarten overweg kunnen.
Dat is vrij goed getest en ook bij reviews heb ik weinig problemen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:55:
paar tientjes?
anandtech over de nforce 4 met reference board test
ik weet het niet, volgens anandtech heb je het al snel over 50 dollar, en ik heb ook ergens gelezen wat de chipsets kosten in de inkoop en schrok nogal van het prijsverschil. Verder blijkt uit bovenstaande link dat de enige reden voor nforce4 sli inderdaad de sli si want sneller is ie niet, en tenzij je er 2 6800GT in gaat planten kun je beter nu een nforce3 boardje kopen met een 6800 ultra en dan ben je een stuk goedkoper uit en kun je nu al genieten.
De sli chipset verschijnt pas of heel laat dit jaar of vroeg volgend jaar. De andere nforce 4 chipsets verschijnen "binnen enkele weken" volgens nvidia
50 dollar vind ik een paar tientjes en het is volgens mij best wel aantrekkelijk om eerst een enkele 6800 ultra aan te schaffen en vervolgens met 6/12 maanden er nog eentje bij te zetten voor een flinke performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op 19 oktober 2004 @ 16:09:
[...]

50 dollar vind ik een paar tientjes en het is volgens mij best wel aantrekkelijk om eerst een enkele 6800 ultra aan te schaffen en vervolgens met 6/12 maanden er nog eentje bij te zetten voor een flinke performance boost.
Zeker alleen wil je op dit tempo dan waarschijnlijk niet alleen een 2e kaart maar ook een dual core processor, waarschijnlijk moet het geheugen dan ook mee en als je dan toch bezig bent kun je net zo goed het mob ook vervangen door de nforce6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:13:
[...]

Zeker alleen wil je op dit tempo dan waarschijnlijk niet alleen een 2e kaart maar ook een dual core processor, waarschijnlijk moet het geheugen dan ook mee en als je dan toch bezig bent kun je net zo goed het mob ook vervangen door de nforce6.
Kerel! Laat mij nou gewoon ff lekker naïef zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, ik ben zelf aan het kijken naar een dual opteron, zo van laten we alles 2x pakken. Denk je net alles bij elkaar geplozen te hebben (balusc kan me wel schieten met de ene domme vraag na de andere) komen ze weer met dat sli gezeur, is natuurlijk helemaal te gek dus we sparen gewoon even door. Ik ga voor 2x 6600GT denk ik (of misschien toch eerst een 6800?)...
Upgraden is gewoon slecht voor m'n gezondheid, je piekert je helemaal suf over waar je toch in hemelsnaam die vele zuurverdiende eurotjes aan uit gaat geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mjah dat is het probleem altijd :) Ik wil over 4 weken wat nieuws aanschaffen en wordt ineens bedolven onder allerlei hippe nieuwe goodies en gadgets waarvan ik eerst alles wil weten voor ik ook maar iets aanschaf :) Alleen dat SLI gebeuren zie ik nog niet helemaal goedkomen bij mij, dus dat laat ik lekker voor wat het is :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah neem gewoon een ultra met dikke videoplank, dan kan jij wel weer vooruit :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie ook niets in sli. Veel te duur en speel toch nooit spelletjes :) Ik ga gewoon voor de ultra. Hopelijk is die snel leverbaar. Wil hem eigenlijk wel rond de hccdagen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:22
Enkele nForce4 reviews:

Tweakers.net: De nForce4-chipset en Athlon 64 4000+ processor getest Er wordt ook een nForce4 van MSI getest.

FiringSquad: NVIDIA nForce4 Ultra Performance Preview

Hardware Analysis: http://www.hardwareanalysis.com/content/reviews/article/1746.1/

Zoals ik al eerder opmerkte geen SoundStorm2 :(
As we mentioned previously, you won’t find NVIDIA’s SoundStorm feature found in their nForce2 Athlon XP chipsets in nForce4. Apparently motherboard manufacturers either had a hard time educating users on the benefits of SoundStorm, or their users just weren’t interested in the features SoundStorm provides, one of which was real-time Dolby Digital encoding, a feature no other consumer-level audio product provides. With margins on motherboards tight enough as it is, mobo manufacturers just couldn’t justify the added expense for SoundStorm.

Therefore NVIDIA acquiesced to motherboard manufacturers wishes and elected not to integrate SoundStorm into nForce4, instead relying on traditional AC’97 audio. We expect motherboard manufacturers will integrate existing 8-channel software-based (i.e. CPU resource draining) CODECs into their final nForce4 motherboards.
MSI nForce4 SLI
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_nforce4_preview/images/03.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door The Source op 19-10-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
woei, review ervan op tweakers :) Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Hmm soms is de nForce 3 sneller dan de 4, hoop dat dit enkel een driver probleem is.

Wat echter opvalt uit de A64 4000+ reviews, is dat een 4000+ soms een pak sneller is dan de 3800+ (bv hier) en dat terwijl er enkel een verschil in de cache zit. (512kb vs 1MB)
Vroeger werd altijd beweerd dat 512kb of 1MB weinig uitmaakte, maar hier maakt het blijkbaar veel uit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hacku schreef op 19 oktober 2004 @ 20:11:
Hmm soms is de nForce 3 sneller dan de 4, hoop dat dit enkel een driver probleem is.

Wat echter opvalt uit de A64 4000+ reviews, is dat een 4000+ soms een pak sneller is dan de 3800+ (bv hier) en dat terwijl er enkel een verschil in de cache zit. (512kb vs 1MB)
Vroeger werd altijd beweerd dat 512kb of 1MB weinig uitmaakte, maar hier maakt het blijkbaar veel uit.
Heel simple, het betreft allemaal A02 silicon, dus nog niet final. De hardware van MSI is ook nog early engineering sample zo te zien, VER: 0A (ondersteboven onder het PCI-E x16 slot. Dus tegen de tijd dat het op de markt komt doet het niet onder voor een nForce3, want qua chipset is er weinig aan gewijzigd, enkel het PCB ontwerp is compleet nieuw en dient nog geoptimaliseerd te worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1097972266.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door The Source op 19-10-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wat ik eigenlijk een erg lastige keuze vind in dit geheel is het AGP vs PCI-e verhaal. Ik heb een Radeon 9700 Pro op AGP; een kaart die nog perfect werkt en op dit moment misschien nog niet tot zijn volle recht kan komen door een P4 1,7 die er naast zit.

Ik wil voor de s939 gaan omdat ik dan in de toekomst meer mogelijkheden heb tot upgraden qua processor. Liever schaf ik echter nu geen nieuwe videokaart(en) aan, aangezien de huidige nog voldoet en dat, aangezien ik een fanatiek gamer ben, dat sowieso _veel_ geld gaat kosten.

Met het oog op de toekomst echter zou je echter wel weer PCI-e willen hebben om ook op het gebied van videokaarten nog te kunnen upgraden als je dat wilt. En om er zoals gezegd nu meteen een brute PCI-e kaart bij te kopen of zelfs 2 voor de SLI is zo duur. Waarom is kiezen soms zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over tijdjuh mijn pc upgraden heb er nu 2x 512 pc2700 geheugen inzitten. Is dit nog snel genoeg voor een 3500+ of moet ik toch maar gewoon 2 plakjes pc3200 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
nieuws: AMD introduceert Athlon 64 FX-55 en 4000+

De FX-55 en 4000+ komen eraan.

Alleen heb ik begrepen dat deze nog op 130nm worden gemaakt.
Iemand enig idee wanneer we ze op 90nm kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:12
Ik heb mijn keuze gemaakt, ik schaf een SLI plank aan (Ik denk van MSI, aangezien ik deze toch beter vindt dan die van ASUS) en koop GSkill Mem, een 3500+ en een 6600 GT (Of als er een ultra komt, een ultra) en koop heel wat later (als mijn financiele ik het weer toelaat) dezelfde kaart nogmaals. Om zodoende een leuk systeempje te hebben :)

edit:

En daarna is overduidelijk mijn HDD aan de beurt, want die is dan zo bagger als wat :P

[ Voor 14% gewijzigd door sn0x0r op 19-10-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
En ook even over Nvidia's Nforce4 en Via's K8T890.
Ik had ergens gelezen dat de K8T890 met SATA ook NCQ (Native Command Queuing) ondersteunt... is dit ook het geval bij de Nforce4?

Ik twijfel enkel en alleen nog over welke chipset ik erin wil hebben.
NCQ lijkt me toch een sterke punt voor Via terwijl de Nforce4 geen eigen sterke features heeft.

Is er ergens een vergelijkingstabel te vinden die de features die Via en Nvidia bieden in hun chipsets tegenelkaar uit speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
sn0x0r schreef op 19 oktober 2004 @ 21:29:
Ik heb mijn keuze gemaakt, ik schaf een SLI plank aan (Ik denk van MSI, aangezien ik deze toch beter vindt dan die van ASUS) en koop GSkill Mem, een 3500+ en een 6600 GT (Of als er een ultra komt, een ultra) en koop heel wat later (als mijn financiele ik het weer toelaat) dezelfde kaart nogmaals. Om zodoende een leuk systeempje te hebben :)

edit:

En daarna is overduidelijk mijn HDD aan de beurt, want die is dan zo bagger als wat :P
Dat zou ik eerst wat aan die HDD doen ;)
Een leuk raptortje ofzo. En het liefst zo snel mogelijk :P
Je pc is zo snel als de zwakste schakel. En dat is in alle gevallen de HDD, dus daar niet op besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
hmm ik weet niet of ik het hier kan vragen maar ik zit in dubio;

momenteel draai ik een amd athlon xp 2000+ systeem, op zich aan het begin heel veel problemen mee gehad maar is nu redelijk stabiel

echter wil ik komende maand, ergens in november, een nieuw systeem aanschaffen...
maarrr. hamvraag: P4 based of Athlon based?

systeem wat ik eerst in gedachten had:

Asus P5AD2 Premium
P4 3.4ghz
2x 512mb DDR2
PCI-X Ati X700 of X800
WD Raptor 73gb

wat zou daartegenover een goed systeem zijn qua Athlon-based wat vergelijkbare prestaties levert? en wanneer komen er pci-x en ddr2 mainboards voor athlon systemen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Legion schreef op 19 oktober 2004 @ 21:34:
[...]

Dat zou ik eerst wat aan die HDD doen ;)
Een leuk raptortje ofzo. En het liefst zo snel mogelijk :P
Je pc is zo snel als de zwakste schakel. En dat is in alle gevallen de HDD, dus daar niet op besparen :P
Ik denk dat ik een 36 Gb RAPTOR neem ofzo, want ik wil nog ff niet teveel uitgeven aan HDD's. Maar na me eerste upgrade ga ik denk ik voor een Hitachi Deskstar 7K250, 250GB neem ofzo. En anders wil ik misschien een RAID array maken van 2x een hitachi ofzo, en de raptor droppen, ik ben er nog niet helemaal over uit, aangezien ik weet dat een RAID sneller is, maar ik daar eigenlijk gewoon nog 0,0 verstand van heb. Maar dat is een ander topic, dus.....

Ze zeiden trouwens dat die nForce4 SLI chipset zo'n 199 dollar zou kosten, aan wat voor bedrag moet je denken dat er nog bovenop komt voor het totale moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
sn0x0r schreef op 19 oktober 2004 @ 22:58:
[...]

Ik denk dat ik een 36 Gb RAPTOR neem ofzo, want ik wil nog ff niet teveel uitgeven aan HDD's. Maar na me eerste upgrade ga ik denk ik voor een Hitachi Deskstar 7K250, 250GB neem ofzo. En anders wil ik misschien een RAID array maken van 2x een hitachi ofzo, en de raptor droppen, ik ben er nog niet helemaal over uit, aangezien ik weet dat een RAID sneller is, maar ik daar eigenlijk gewoon nog 0,0 verstand van heb. Maar dat is een ander topic, dus.....

Ze zeiden trouwens dat die nForce4 SLI chipset zo'n 199 dollar zou kosten, aan wat voor bedrag moet je denken dat er nog bovenop komt voor het totale moederbord?
Nee dat heb je denk ik verkeerd begrepen. Een compleet moederbord met die chip zal zoiets kosten. Ik kan me niet voorstellen dat die chips meer dan 80$/€ kosten. Anders zou het wel een hele dure grap worden ;)
Wat ik me nog afvroeg is hoe die 8SATA poorten geregeld zijn. Volgens mij hangen er 4 aan de Nforce chip, en 4 aan een Silicon Image chipje, die op een pci bus zit. Zit die dan op de pci-bus of pci-e bus? Want als dat 2e het geval is, dan heb je in principe toch geen problemen meer met de bandwijdte op die 4 Sata aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 19 oktober 2004 @ 22:03:

momenteel draai ik een amd athlon xp 2000+ systeem, op zich aan het begin heel veel problemen mee gehad maar is nu redelijk stabiel

echter wil ik komende maand, ergens in november, een nieuw systeem aanschaffen...

Asus P5AD2 Premium
P4 3.4ghz
2x 512mb DDR2
PCI-X Ati X700 of X800
WD Raptor 73gb

wat zou daartegenover een goed systeem zijn qua Athlon-based wat vergelijkbare prestaties levert? en wanneer komen er pci-x en ddr2 mainboards voor athlon systemen?
DDR 2 zal er nog(lang) niet zijn voor AMD aangezien het hoge latencies heeft en de voordelen ervan door de hoge latencies niet groot zijn. Voor PCI-E heb je de 2 nieuwe chipsets van Nvidia en VIA die beide (vind ik) goed zijn. Mijn ervaring met AMD (niet 64) is tot zover goed. En als ik van de bechmarks uit mag gaan zou ik voor een 939 platform gaan. Nforce 4 welteverstaan. dit samen met 2x 512 mb ram ,een mooie videokaart en een snelle HD zou voor mooie prestaties moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:13:
[...]

DDR 2 zal er nog(lang) niet zijn voor AMD aangezien het hoge latencies heeft en de voordelen ervan door de hoge latencies niet groot zijn. Voor PCI-E heb je de 2 nieuwe chipsets van Nvidia en VIA die beide (vind ik) goed zijn. Mijn ervaring met AMD (niet 64) is tot zover goed. En als ik van de bechmarks uit mag gaan zou ik voor een 939 platform gaan. Nforce 4 welteverstaan. dit samen met 2x 512 mb ram ,een mooie videokaart en een snelle HD zou voor mooie prestaties moeten zorgen.
ah ok, maar welke nforce4 939 platform moederborden zijn er al? heb zo snel niks kunnen vinden op de sites van asus, msi e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 19 oktober 2004 @ 23:20:
[...]

ah ok, maar welke nforce4 939 platform moederborden zijn er al? heb zo snel niks kunnen vinden op de sites van asus, msi e.d.
Er zijn alleen nog aankondigingen aangezien Nvidia de chipset eind oktober released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Phusebox schreef op 19 oktober 2004 @ 22:03:

Asus P5AD2 Premium
P4 3.4ghz
2x 512mb DDR2
PCI-X Ati X700 of X800
WD Raptor 73gb

IK zou voor AMD gaan. Voordelen: 64bit en de NX-bit. Voor de rest maakt het weinig uit. DDR2 mobo komen als de Athlons dat gaan ondersteunen. Wanneer dat is weet ik niet. PCI-X gaat er nooit komen. Heel veel mensen halen pci-x en pci-e door elkaar. Dat zal jij nu ook wel aan het doen zijn ;) De pci-e bussen zitten op nforce4 mobo en de nf4 is vandaag gereleased ;)
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:32:
Er zijn alleen nog aankondigingen aangezien Nvidia de chipset eind oktober released.
Hij is vandaag gereleased ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
E-jey schreef op 20 oktober 2004 @ 00:17:
Hij is vandaag gereleased ;)
Tjsa helaas een vette paper launch. De eerste nForce4 mainboards zullen in NL pas in december verkrijgbaar zijn. De SLI versie verwacht ik niet voor Januari 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
mja ik verwacht ze wel wat eerder. Eigenlijk wel over een paar weken. Naja tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
3Ghz on air binnen bereik:

Wesley Fink van Anandtech :

"Once AMD informed us that strained silicon was used in the FX55 I couldn't resist a bit of a run with overclocking the FX55. The nForce4 Reference boad is not really intended or designed for overclocking, since it doesn't have any CPU or memory voltage adjustments. However it does support a wide range of multipliers so I could try a few settinngs.

I had no probelm at all running at 14.5X or 2.9GHz at default voltage. At that speed I ran quite a few benchmarks and a Quake 3 of 604.2 FPS. The FX55 actually booted at 3.0GHz but it never made it through a stable XP boot. I suspect with just a bit of CPU voltage 3.0GHz would be possible with the FX55 on air. All cooling was just the new AMD stock fan which now includes copper fins and heat pipes."

1 woord: WOW!

(en ja het is 2:55 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm deze ondersteund ook pci-e (sorry voor de eerdere mixup) maar jullie zeggen dat nforce4 moederborden beter zijn?

http://www2.abit.com.tw/p...E=AX8&fMTYPE=Socket%20939

alleen jammer dat er geen wifi op zit, kost al 1 schaars pci slot dan

ow en waarom zijn die FX processors eigenlijk zo ontzettend duur? zijn ze dan ook zoveel sneller?

edit:
ik heb net wat benchmarks bekeken bij anandtech enzo, maar ik kan niet zeggen dat de FX nou echt veel beter zal zijn als een P4 3.4ghz, want de 3.2 van intel komt al in de buurt, dan zal de 3.4 dat zeker doen

[ Voor 55% gewijzigd door Phusebox op 20-10-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de FX is gewoon de snelste AMD64 desktop processor op het moment.
De vorige FX(53) is nu de 4000+ geworden en zo zal dat met deze fx ook gebeuren.
En je betaald voor het top of the range principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
De FX is als ik het goed heb een versimpelde opteron, of dat was hij vroeg iig wel, tot in hoeverre hij versimpeld is, weet ik niet, maar hij's aan de andere kant ook weer meer geoptimaliseerd voor desktop shizzle, zodat hij weer meer voor de high-end gebruikers is, of de benchmark mensen :P (Of hen met teveel geld)

edit:

Aangezien een Opteron in een server heel andere taken krijgt, in tegenstelling tot wat hij in een normale desktop zou krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door sn0x0r op 20-10-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Hier een mooi review van Techreport: http://www.tech-report.co...thlon64-fx55/index.x?pg=1.
Leuk is dat, behalve de nieuwe snelle CPU's, ook twee versies van de 3500+ mee genomen zijn, de 130 en de 90nm. En er blijkt toch, zei het heel minimaal, een tikje verschil in performance te zitten. Dit in tegenstelling wat AMD eerder beweerde, dat alleen de core size is veranderd.
Nu blijkt er toch wat in oa de cache te zijn geoptimaliseerd. Overigens niet erg natuurlijk als je een 90nm te pakken krijgt :).

Zelf heb ik inmiddels m'n 3500+ besteld, vond beide versies prima, dus ik zie wel wat er aankomt. Als het een 90nm is meld ik dat natuurlijk even, en anders is't niet interessant :).

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-10-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0x0r schreef op 20 oktober 2004 @ 09:25:
De FX is als ik het goed heb een versimpelde opteron, of dat was hij vroeg iig wel, tot in hoeverre hij versimpeld is, weet ik niet, maar hij's aan de andere kant ook weer meer geoptimaliseerd voor desktop shizzle, zodat hij weer meer voor de high-end gebruikers is, of de benchmark mensen :P (Of hen met teveel geld)

edit:

Aangezien een Opteron in een server heel andere taken krijgt, in tegenstelling tot wat hij in een normale desktop zou krijgen.
vroeger was de FX grotendeels gelijk aan de 1 series opteron, ook socket 940. Nu is de FX de snelste amd64, socket 939 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 09:14:
de FX is gewoon de snelste AMD64 desktop processor op het moment.
De vorige FX(53) is nu de 4000+ geworden en zo zal dat met deze fx ook gebeuren.
En je betaald voor het top of the range principe.
waarom is een fx53 dan veel duurder als een 4000+ als het dus volgens jou dezelfde processors zijn..."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Laatst online: 17:14

Radeon

Today is a good day to die

Legion schreef op 19 oktober 2004 @ 21:32:
En ook even over Nvidia's Nforce4 en Via's K8T890.
Ik had ergens gelezen dat de K8T890 met SATA ook NCQ (Native Command Queuing) ondersteunt... is dit ook het geval bij de Nforce4?

Ik twijfel enkel en alleen nog over welke chipset ik erin wil hebben.
NCQ lijkt me toch een sterke punt voor Via terwijl de Nforce4 geen eigen sterke features heeft.

Is er ergens een vergelijkingstabel te vinden die de features die Via en Nvidia bieden in hun chipsets tegenelkaar uit speelt?
VIA heeft gisteren zijn K8T890-chipset voor AMD64-processors uitgebracht. Deze volgt de populaire K8T800 op en kent als belangrijkste nieuwe feature ondersteuning voor twintig PCI Express-lanes, waarbij vier x1-slots en één x16-slot de meest gebruikelijke configuratie zal zijn. De Pro-versie ondersteunt echter een tweetal PEG-sloten zodat SLI-configuraties van videokaarten mogelijk worden. Hoewel de chipset in eerste instantie geleverd wordt met de VT8237-southbridge zal deze op korte termijn vervangen worden voor de nieuwe VT8251, die vernieuwingen biedt zoals HD-Audio, een snellere V-Link interface met een bandbreedte van 1GB/s, twee extra PCI Express lanes, Serial ATA command queueing en hot-plugging. Al met al brengt K8T890 samen met nForce4 - de tegenhanger van concurrent nVidia - het AMD-platform weer een hele stap vooruit.
Het blijft dus even wachten voor de nieuwe south bridge van VIA.

Weet iemand toevallig wanneer die uitkomt.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah als die dus HD-Audio heeft dan ga ik absoluut voor die; mocht er iig AGP ondersteuning in die southbridge zitten..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Misschien niet verstandiger om een apart nForce4 Discussie topic te starten? Of Nieuwe Generatie Chipset topic voor de K8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Da_DvD schreef op 20 oktober 2004 @ 02:55:
3Ghz on air binnen bereik:

Wesley Fink van Anandtech :

"Once AMD informed us that strained silicon was used in the FX55 I couldn't resist a bit of a run with overclocking the FX55. The nForce4 Reference boad is not really intended or designed for overclocking, since it doesn't have any CPU or memory voltage adjustments. However it does support a wide range of multipliers so I could try a few settinngs.

I had no probelm at all running at 14.5X or 2.9GHz at default voltage. At that speed I ran quite a few benchmarks and a Quake 3 of 604.2 FPS. The FX55 actually booted at 3.0GHz but it never made it through a stable XP boot. I suspect with just a bit of CPU voltage 3.0GHz would be possible with the FX55 on air. All cooling was just the new AMD stock fan which now includes copper fins and heat pipes."

1 woord: WOW!

(en ja het is 2:55 :P)
Prachtig _/-\o_
3Ghz, daar knielt elke P4 voor >:)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Komen er ook bordjes met de nFoce4 chip'set' of de K8T890 chipset en twee 940pin socket's voor een dual Opteron opstelling? Of ondersteunen ze dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:04
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen van de AMD 64 Processors? Ik d8 dat die nog zouden dalen maar als ik bijvoorbeeld naar de socket 939 3000+ kijk, dan zie ik vrij weinig verandering :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Prijzen dalen nooit meteen met de introductie van een nieuwe processor. Als dat wel zo zou zijn zouden alle winkels hun voorraden onder kostprijs verkopen, ze hebben immers ooit ingekocht voor de oude prijs.

Echter, als we kijken naar de 3500+ zie ik toch wel een groot prijsverschil met een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Op 6 oktober werd er op de frontpage al een artikel geplaatst over verwachte prijsdalingen. Het ging toen om een verwachte daling rond 15 oktober, alhoewel het wel afkomstig is van 'The Inquirer'. Daarin gaat bijvoorbeeld de 3500+ van $346 naar $288... of dat inderdaad ooit gaat gebeuren en zo ja, wanneer da's de grote vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Dat gaat ongetwijfeld over de inkoopprijs per 1000 stuks. Daar moet dan nog een winstmarge op worden behaald door de verkoper en er mag geen verlies worden geleden op de import van die dingen. Ik denk dat de prijs die nu voor de 3500+ in de pricewatch staat, zo ongeveer wel de minimum verkoopprijs is uitgaande van die $288.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
spokje schreef op 20 oktober 2004 @ 17:12:
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen van de AMD 64 Processors? Ik d8 dat die nog zouden dalen maar als ik bijvoorbeeld naar de socket 939 3000+ kijk, dan zie ik vrij weinig verandering :?
Gisteren is er een AMD priceupdate geweest:
http://www.amd.com/us-en/...oom/0,,51_104_609,00.html
kutkip schreef op 20 oktober 2004 @ 13:26:
Komen er ook bordjes met de nFoce4 chip'set' of de K8T890 chipset en twee 940pin socket's voor een dual Opteron opstelling? Of ondersteunen ze dat niet?
K8T890 support geen dual CPU. Van de nForce4 komt er een PRO versie die wel dual CPU's support. Echter zullen er niet veel vendors een workstation mainboard mee gaan bouwen.
hirogene schreef op 20 oktober 2004 @ 11:44:
Het blijft dus even wachten voor de nieuwe south bridge van VIA.
Weet iemand toevallig wanneer die uitkomt.
K8T890 voor AMD met PCI-E support ligt pas december in de winkels, net zoals de nForce4 met SLI support. De nForce4 Ultra versie zal eind november beschikbaar zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door The Source op 20-10-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Kaastosti schreef op 20 oktober 2004 @ 18:26:
Op 6 oktober werd er op de frontpage al een artikel geplaatst over verwachte prijsdalingen. Het ging toen om een verwachte daling rond 15 oktober, alhoewel het wel afkomstig is van 'The Inquirer'. Daarin gaat bijvoorbeeld de 3500+ van $346 naar $288... of dat inderdaad ooit gaat gebeuren en zo ja, wanneer da's de grote vraag :)
Nou nu dus, de OEM versie is verkrijgbaar voor 262 euri en de boxed versie voor 297 euri(misschien lager al zelfs inmiddels) :)

check: http://sallandautomatisering.nl/default.jsp
(neen, ik werk niet hier, kwam "toevallig" langs deze website) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op 20 oktober 2004 @ 20:16:
K8T890 support geen dual CPU. Van de nForce4 komt er een PRO versie die wel dual CPU's support. Echter zullen er niet veel vendors een workstation mainboard mee gaan bouwen.
Iwill heeft de dk8es (en dk8es-l).
Meer info op mpl (nee geen connectie, ik ben geeneens klant) onder het kopje motherboards.
Dit is een dual nforce4 moederbord, dus met 2 nforce 4 chipsets erop.
op www.2cpu.com staat nog een draadje over dit board, en het meeste heb ik links en rechts op tweakers al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nee, het is een dual moederbord met nforce 4 chipset, dwz 1 chipset en 2 sockets :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het een dual opteron board is maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de sli feature niet bereikt wordt door de sli versie van de nforce 4 te gebruiken maar door 2 standaard nforce4 chipsets te gebruiken. Maar ik kan het helemaal niet meer terugvinden, dus misschien sla ik de plank finaal mis. Anyway dit is het geilste board wat ik ooit in m'n leven gezien heb, maar met een prijs van waarschijnlijk 600+ euro mag dat ook wel. 8)7

De 2cpu thread staat hier btw.

Als je op de plaatjes van het board kijkt zie je 2 koellichamen zitten naast de pci poorten en de bridge chip zit daar links van, dus misschien zit ik er toch niet ver naast :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor de socket 754 liefhebbers onder ons en dan vooral de OC'ers
ABIT heeft toch wel een nforce3 gb bord uigebracht voor ons!!! In tegenstelling tot veel geruchten op en rond trendt de laatste E3 beurs en andere.
De abit NF-8 is de opvolger van de Die hard mobo nf-7!
Hij komt in november... ik heb al een pre-order staan hier in zuidfrankrijk bij een pc bedrijf :D! Zodra ik meer heb laten ik jullie weten!!!

javascript:openFormWin('news/newspop.php?pDOCNO=en_0410154','en_0410154');

linkje.... alhoewel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 23:32 . Reden: tis laat.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
De nf8 staat al een tijdje op komplett.nl 8)7 (echter niet op voorraad :P)

Maar ik heb sinds een week het abit kv8pro 1.1 mobo en ben daar uitermate tevreden mee :)

cpu/geheugen heb ik nog niet geprobeert over te clocken, maar een fsb van 265 op de laagste voltages werkt sowieso :)

Bovendien heeft dit mobo (chipset waarschijnlijk) het "freeze" probleem van mijn 6800gt opgelost én is uguru echt super :9~

edit: w00t, kom er net achter dat de kv8pro1.1 afgelopen week 7 euro in prijs in gestegen, ben ik net op tijd geweest :P

[ Voor 19% gewijzigd door Benotti op 21-10-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57
als ze nou ook is zo sexy mobo make voor s939.. daar ga ik uiteindelijk voor ;)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans...
de abit met gforce3/4 socket 939 komen er aan met allerlei uguru-shit erbij... ff w88 nog tot de nice oc mobos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Ik weet dat dit eigenlijk niet de plaats is om dit te vragen, maar ik ben een beetje uit de mobo/cpu wereld en wil met de HCC gaan upgraden op dit gebied.

Mijn vraag is dus, welke A64 en Mobo kan ik het beste nemen als:

• Ik niet te duur uit wil zijn (lees niet meer als €400,-)
• Ik een AGP slot wil, maar ook klaar wil zijn voor pci express (laatste hoeft niet perse)
• Ik toch nog goede performance haal.

Zelf natuurlijk wel de boel onderzocht, maar ik loop tegen een aantal problemen aan:

• Ik weet mijn god niet welke codename nou 'beter' is tov de ander
• Het eigenlijk wel verstandig is een bord nu al met pci xpress te nemen, gezien ik een gloednieuwe Radeon 9800 Pro @ XT Bios heb en dus voorlopig nog niet veel nut zie in een upgrade. Is het dus verstandiger om nu een mobo te nemen zonder pci xpress, en dan later (lees over +/- 1½ á 2 jaar) als ik een vid kaart upgrade wil doen er een nieuwe mobo er meteen bij nemen :? (ik ga ervan uit de cpu te behouden)
• Ik weet ook niet wat er in de nabije toekomst 'standaard' wordt voor amd cpu's. Ik bedoel AMD heeft een tijd Socket A gehad, nu komen ze met 3 verschillende :? (vandaar ook weet ik niet of ik beter voor een socket 939 kan gaan of een socket 754)

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

offtopic:
Als deze vraag hier niet gewenst is, dan haal ik hem asap weg :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah wel redelijk van toepassing op sommige fronten denk ik ;) Voor 400 euro ben jij erg goedkoop uit, dan kom je ook meer in de richting van een 3200+ lijkt me... daar pak je dan een mooi plankje bij (wel socket 939, vanwege de 'toekomst' met een AGP slot vanwege je videokaart)

Tegen de tijd dat je toe bent aan een pci-xpres mobo / GPU zal dat ook redelijk uitontwikkeld zijn en wat prestaties betreft aan hun max komen te zitten...

En wat standaard wordt ?? 939 voor A64/FX en de 940 voor Opteron (toch ?)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
KeeZ schreef op 21 oktober 2004 @ 10:05:
En wat standaard wordt ?? 939 voor A64/FX en de 940 voor Opteron (toch ?)
Bij mijn weten is dat standaard, met s754 als tijdelijk klein broertje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 22:29:
Anyway dit is het geilste board wat ik ooit in m'n leven gezien heb, maar met een prijs van waarschijnlijk 600+ euro mag dat ook wel. 8)7

De 2cpu thread staat hier btw.
Strike that, hier is een plaatje van de nieuwe tyan:
http://www.xtremesystems....php?t=44016&highlight=sli

staan ook andere sli moederbordjes bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s939 3200+ met een bijpassend s939 bordje in nforce3- of via-smaak (AGP dus)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Zie hier mijn toekomstige plank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0x0r schreef op 21 oktober 2004 @ 14:02:
Da's geen slechte keuze denk ik, ziet er in iedergeval heel erg vet uit.
Technisch schijnt deze layout ook uitstekend te zijn las ik links en rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
sn0x0r schreef op 21 oktober 2004 @ 14:02:
HEY!!!!
Geen legacy crap!!

Waar kan ik meer info over dit bordje vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm komen deze dingen er nog voor januari? anders zal ik toch voor een P4 moeten gaan... :(

MOET nl. voor januari een nieuwe pc kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:45:
[...]
Strike that, hier is een plaatje van de nieuwe tyan:
http://www.xtremesystems....php?t=44016&highlight=sli

staan ook andere sli moederbordjes bij.
Zeeeer mooie collectie. Vooral die DFI steekt er qua lay-out bovenuit (cfr. horizontale mem slots) Bij MSI zijn ze er blijkbaar, en jammergenoeg, terug van afgestapt.

En nog een dikke proficiat aan Asus en (in iets mindere mate) EpoX om de slechtste plaats te vinden waar ze nog een ATX stroomconnector konden zetten. |:( ;) Bij de anderen staat die altijd netjes aan de kant. Je kan die ATX wel iets wegwerken en echt storend is het misschien niet, maar het valt wel erg op.

Blijkbaar nog een extra molex in het centrum van het DFI mobo, toch een klein minpuntje dan. :) Ook bij Foxconn/winfast, Biostar, abit een extra molex. Is de extra 12V connector uit de voeding niet meer voldoende dan? Toch wel een rare evolutie imho. Ik had het nog niet gezien bij AMD-mobo's.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Legion schreef op 21 oktober 2004 @ 15:10:
[...]

HEY!!!!
Geen legacy crap!!

Waar kan ik meer info over dit bordje vinden?
Hmz, in de foto staat: http://www.digital-info.net

Kijk of je hier meer informatie kan vinden. (Op de FP staat trouwens een leuk kaartje voor in me DFI nF4 SLI, een 6600U)

[ Voor 12% gewijzigd door sn0x0r op 21-10-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Peltiers zijn speciale koelelementen die een warme en een koude kant hebben en doordat deze een thermo-electrisch effect heeft. Dit is de omzetting van hitteverschillen in electrische stroom, waardoor de ene kant van het peltier-element afkoelt en de andere kant opwarmt. Door de koude kant op het te koelen oppervlak te plaatsen en een fan op de warme kant kunnen processors beter gekoeld worden dan met traditionele koelelementen.

Peltier-elementen bestaan al voor processors, maar de techniek waarvoor AMD een patent heeft gekregen houdt in dat er een peltier in de processorbehuizing wordt gestoken. Verwacht wordt dat AMD de techniek in de toekomst zal gaan gebruiken om hun 65nm processors op een aanvaardbare temperatuur te kunnen houden. Dit is nodig omdat door de schaalverkleining er meer interferentie en lekstromen ontstaan in de processor, waardoor deze sneller warm wordt.
http://www.theinquirer.net/?article=19205

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Er zij nieuwe plaatjes opgedoken van aankomende nForce 4 moederborden:

FOXCONN CK804UK8AA:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/002.JPG

MSI K8N NEO4 Platinum:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/003.JPG

TYAN SLI (middelste):
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/004.JPG

EPOX 9NPA+:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/005.JPG

ECS KN1:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/006.JPG

Chaintech VNF4Ultra:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/007.JPG

DFI LanParty NF4 SLI:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/008.JPG

BIOSTAR K8NHA:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/010.JPG

ABIT AN8:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/011.JPG

ASUS AN8-E Deluxe:
Afbeeldingslocatie: http://my.so-net.net.tw/brandon640410/NF41/013.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ben ik nou gek of zitte op de chaintech / dfi etc.. behalve de 1e 2 nou ook een agp-slot ?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Neuh.. Aleen PCI-E sloten, 1x16/2x8 (de lange sloten), een aantal 1x (de kortjes) en 'gewone ' pci sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is voor SLI (2x pci-e van 16x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik vind het wachten op de nforce 4 maar onzin.. Het is gewoon een nforce 3 met extra shit :P
PCI-Express vind ik zelf nog niet nodig... De Radeon x800 is bijv. nog snel genoeg en ik denk dat er nog wel 1/2/3 modellen uitkomen op AGP en dat ze dan de overstap maken naar PCI-Express :) (niet erg voor mij, kan ik goedkoop aan AGP modellen komen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Dutchmega schreef op 21 oktober 2004 @ 20:22:
Ik vind het wachten op de nforce 4 maar onzin.. Het is gewoon een nforce 3 met extra shit :P
PCI-Express vind ik zelf nog niet nodig... De Radeon x800 is bijv. nog snel genoeg en ik denk dat er nog wel 1/2/3 modellen uitkomen op AGP en dat ze dan de overstap maken naar PCI-Express :) (niet erg voor mij, kan ik goedkoop aan AGP modellen komen :P)
jah idd.. en om nou gelijk pci express vid kaart erbij te kope, nou nee
mijn radeon 9800 pro presteerd nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Mja ik heb nu een 8500. Wil dus ook meteen een nieuwe videokaart kopen. De x700 lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er was het gerucht dat de Tyan twee nforce4 chips zou gebruiken voor 2xPCI-e 16x. Nu ik het bordje zie snap ik dat, maar geen idee of het zo is.
Beter nog, hij is in ieder geval dual processor...

[ Voor 16% gewijzigd door Milmoor op 21-10-2004 22:27 . Reden: 2e socket ontdekt ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

heb nu ook een AMD64.. alleen heb echter geen idee wat z'n idle temp is.

de ene moment is ie 40 graden.. en andere moment komt ie gewoonweg niet onder de 48 graden uit. (terwijl de kamertemperatuur hetzelfde is).

-- edit --

nadenkvoer.. er blijkt dat ik wel een kleine dingetje gedaan heb.. namelijk de BIOS van m'n A8V geupgrade naar een nieuwere versie. sindsdien is ie grofweg 10 graden koeler..

[ Voor 32% gewijzigd door nIghtorius op 21-10-2004 22:33 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past trouwens de Zalman CNPS7000A/B-Cu in een 939 SOCKET??? Bij de website van zalman staat dat het compitable is , maar bij de webwinkel hebben ze gezegd dat het niet past.
Iemand hier 939socket met een zalman cnps700 erop :+ ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens in het neo2 platinum topic, daar zijn plenty mensen met een socket939 met zalman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 20:33:
Past trouwens de Zalman CNPS7000A/B-Cu in een 939 SOCKET??? Bij de website van zalman staat dat het compitable is , maar bij de webwinkel hebben ze gezegd dat het niet past.
Denk je nou echt dat Zalman gaat beweren dat het wel past als het gewoon niet kan? Lijkt me eerder dat winkel onzin verkoopt. Past dus gewoon wel.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Joost E. Boere schreef op 21 oktober 2004 @ 22:24:
Er was het gerucht dat de Tyan twee nforce4 chips zou gebruiken voor 2xPCI-e 16x. Nu ik het bordje zie snap ik dat, maar geen idee of het zo is.
Beter nog, hij is in ieder geval dual processor...
Heel simpel en al lang bekend. nForce 4 Pro chip support enkel 1 Opteron. Wil je met een nForce4 een dual mainboard maken dan heb je 2 chipsets nodig. Voordeel dat je inderdaad 2 * PCI-E X16 in SLI kunt draaien. Echter is het niet sneller dan SLI PCI-E X8.

Maar dat had je uiteraard al 3 weken geleden in mijn post kunnen lezen: [rml]The Source in "[ Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - De..."[/rml] "- Ability to have multiple CrushK8-04 Professional processors on a motherboard (dual CPU), requires 2 CK8-04 chips"

[ Voor 21% gewijzigd door The Source op 22-10-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 20:33:
Winkels zeggen dat de 7000 A niet pas , kan kloppen.Maar de 7000B CU pas 100% zeker op de 939.Ik zelf heb hem op mijn Abit AV8 3rd eye moederbord en moet een Amd64 3800 koelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een poosje aan het sparen voor een mooi game-systeempje.
(HL2. Doom3) Ben er nog niet helemaal uit.
Dacht zelf aan min. AMD 64 3500+.
Qua moederbord. Is het de moeite waard om te wachten op de nForce 4 SLI bordjes? Is bijvoorbeeld 2x 6600 GT / U beter dan 1 6800U of een ATI X800?
En zit er nu HD-Audio op de nForce 4 bordjes, of kan ik beter voor de K8T890 gaan?
Die het volgens mij zowiezo heeft.

Als iemand nog verder advies heeft qua HardDisks en geheugen en zo.
Ik heb zo'n 2000 Euri te besteden. Maar zie door de bomen het bos niet meer :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Voor 2000 euro kun je een flink systeem in elkaar knallen :9~

Of moet daar dan ook nog speakers, toetsenbord, muis, monitor etc bij?

hier heb je iig een leuke basis :D :

XFX GeForce 6800 GT 256MB E425
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS E80
2x Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10.000rpm, 8MB, SATA) E340
Abit AV8, K8T800 Pro (Sound; LAN; SATA-RAID; 1394) E123
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL2 (G.Skill, F1-3200DSU2-1GBLE) E281
Tagan TG480-U01 480W PSU E80

Dit is alleen de basis met de laagste prijzen van de pricewatch zonder verzendkosten. Totaal 1329. Afhankelijk van wat je nog meer wilt nemen kun je voor de cpu kiezen tussen de 3500, 3800 of een fx.

Als je echter voor extreme performance wilt gaan kun je ook voor een sli opstelling van 2x6800gt kiezen :P

Maar persoonlijk heb ik liever 1x6800gt dan 2x6600gt. Het valt nog te bezien hoe makkelijk/moeilijk het wordt om met sli te oc.

Overigens zou ik persoonlijk wel wachten op de nforce 4 als je het geduld hebt, loop je tenminste niet meteen weer achter en bovendien ziet het er wel uit als een leuke chipset (met ntune etc) 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Benotti op 23-10-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Wacht op nforce4! PCi-e is imo zeker het w88 waard. Schumi4ever, waarom zo duur geheugen? Je kan ook voor 150 euro goed 2x512 PC3200 cl2 krijgen

edit:

Heb de mycom eens gemaild met de vraag wanneer ze de Asus A8N-E gingen leveren.

Goedendag,

MyCom gaat dit moederbord leveren, maar verwacht het moederbord pas rond
de kerstperiode te kunnen leveren.

Nog een maand of 2 geduld dus!

Met vriendelijke groet,

Stefan Krauth
MyCom Direct

bah :'(

[ Voor 54% gewijzigd door E-jey op 23-10-2004 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
150 euro, 2x512mb, pc3200, cl2? Volgens mij is dat geen kloppende combinatie hoor :/ En anders is het zeker geen kwaliteit.

Ik weet niet of je het gskill verhaal gevolgt hebt, maar dit geheugen doet gegarandeerd 2-2-2-5@400mhz en 2,5-3-3-6@550. Voor ander geheugen betaal ruim meer dan 300 euro en dan heb je of 2-2-2-5@400mhz gegarandeerd, of 2,5-3-3-6@550.

iaw: veel beter dan dit kun je niet krijgt, voor die prijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van de Tyan S2895 (dual Opteron, dual PCIe x16) is dat je voor SLI waarschijnlijk 2 processors moet installeren. Of zou dat alleen gelden als je 2 videokaarten wilt aansturen in non-SLI mode?
In elk geval zit er geen normale PCIexpress op, want de overige sloten zijn waarschijnlijk 1x PCI-X (133Mhz), 2*PCI-X (100Mhz) en 1*PCI (33Mhz)
we zien wel, de ATI/AGP problemen bij mn S2885 hangen me de keel uit.
enig idee of een 2e processor dus vereist is om de 2e PCIe x16 uberhaupt te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook meer info over het iwill dk8es board beschikbaar.
En de info komt van iwill zelf Het wordt dus toch een 2 x PCI-Express X16.

Verdere specs:
>> Supports Dual AMD Opteron
>> Based On nVIDIA CK8-04 + 8131
>> Supports Dual Channel DDR400
>> 8 x DDR DIMMS Fully Buffer DIMM
>> 2 x PCI-Express X16
>> 1 x PCI-X 64bit/133MHz
>> 1 x PCI-X 64bit/100MHz
>> 2 x Broadcom BCM5721 PCIe GbE
>> 4 x SATA Connectors
>> EATX with SSI EEB 3.5 Compliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi, bedankt voor de reply.
Moet nog wel een leuke monitor bij, voor die 2000 E.
Maar als het toch de moeite waard is om te wachten op een nForce4 bordje,
dan zijn er vast wel een aantal tft's waar je goed op kan gamen.
Denk dat ik idd voor de 6800 GT ga, kan er dan later altijd nog een 6800 GT bijgooien (als ik voor SLI ga).

Kan je ook 1 Raptor (voor games) samen met een andere grotere (240 GB) HD combineren. Voor DC++ e.d. heb ik flink wat schijfruimte nodig. Of gaat dit ten koste van de snelheid.

Ik heb idd gehoord dat het gskill geheugen prijs/snelheid erg goed is.
Ik wacht iig nog ff met kopen, kan ik nog ff doorsparen en er een leuk
geluidssetje bijkopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Reden dat ik 2 raptors uitkoos is zodat je 2x73gb hebt en dat in striping mode kunt draaien voor optimale performance :P En dan doe je daarnaast nog een grote hd erbij ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 23 oktober 2004 @ 14:55:
Reden dat ik 2 raptors uitkoos is zodat je 2x73gb hebt en dat in striping mode kunt draaien voor optimale performance :P En dan doe je daarnaast nog een grote hd erbij ofzo :P
SPEEEEEEEEEEEEED!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik heb dezelfde config idd ook op een NF2 bord, wil wel knallen... maar ondersteund de NF4 nou raid 5 ?? dan zal ik er nog 2 bij halen... of 3 ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Raptor = lawaai? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^ daar verder dus :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste