Het Grote Gamecube Topic Deel 47 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.343 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Captain N schreef op 03 september 2004 @ 13:04:
Ik ben met Virtual Joe bezig en ik kom af en toe van die doosjes tegen die op de achtergrond staan ofzo. Hoe kan ik hier bij komen? Bijvoorbeeld de tweede keer dat je tegen die gast uit die gokautomaat vecht in het riool in episode 2. Daar zit zo'n roze ding op de achtergrond.
Dmv Mach speed. Als je ergens tegenaan schopt komen er van die projecties van jezelf in beeld, die kan je gebruiken om die kisten te slopen. Als er geen vijanden zijn kan je ook een bom gebruiken.

Oh en het is Viewtiful Joe. :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al gebruik gemaakt van de frs aanbieding 3 halen = 2 betalen?
Zitten er echt geen adders onder het gras, en geldt het zoals beweerd echt voor alle games? Dus ook de goedkope games van 20 euro?
Ik ga het misschien via internet bestellen, zodat ik ze gesealed krijg zonder dat verkopers er met hun tengels aanzitten.
Misschien kunnen mensen hier 3-tallen vormen waarvan eentje er 3 besteld, en iedereen 33,3% korting geniet,
en de bestelpersoon verder distributeerd naar de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 15:10:
Zitten er echt geen adders onder het gras, en geldt het zoals beweerd echt voor alle games? Dus ook de goedkope games van 20 euro?
Ik ga het misschien via internet bestellen, zodat ik ze gesealed krijg zonder dat verkopers er met hun tengels aanzitten.
Misschien kunnen mensen hier 3-tallen vormen waarvan eentje er 3 besteld, en iedereen 33,3% korting geniet,
Sneaky, maar goed plan op zich... en volgens mij zit er geen adder onder 't gras.

Ik ben nog erg op zoek naar 20-30 euro games :). Ik hou me aanbevolen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. wou pikmin 1 nog wel ff kopen maar die hebben ze helemaal niet op voorraad bij de FRS. Bah, dan houdt het op, wel goed initiatief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 03 september 2004 @ 15:27:
[...]

Sneaky, maar goed plan op zich... en volgens mij zit er geen adder onder 't gras.

Ik ben nog erg op zoek naar 20-30 euro games :). Ik hou me aanbevolen :P.
Ik ben zelf ook op zoek naar die categorie, en als er 6 of 10 euro afgaat is het best aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 15:59:
[...]

Ik ben zelf ook op zoek naar die categorie, en als er 6 of 10 euro afgaat is het best aantrekkelijk.
Ja, idd. Zo staan bijv. Prince of Persia, SSX3 en BG&E er in die categorie. Toch erg leuke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03
Moeten het ook verschillende artikelen zijn ?? ZIe ineens gebundelde inkoop voor me van 3x Animal Crossing :*)

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Chocovla schreef op 03 september 2004 @ 16:47:
Moeten het ook verschillende artikelen zijn ?? ZIe ineens gebundelde inkoop voor me van 3x Animal Crossing :*)
Bij Bart Smit kan je online wel meerdere dezelfde artikelen bestellen... dus wie weet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal crossing komt pas 24 september uit en 17 september stopt de actie.
Ik weet niet of het nog geldt als je 3x hetzelfde bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
De prijs met korting wordt al in je winkelmandje weergegeven. Je hoeft dus alleen drie keer hetzelfde spel in je winkelmandje te proberen te stoppen voordat je weet of het werkt. Ik heb het geprobeerd en het werkt!

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 03 september 2004 @ 17:02:
[...]

De prijs met korting wordt al in je winkelmandje weergegeven. Je hoeft dus alleen drie keer hetzelfde spel in je winkelmandje te proberen te stoppen voordat je weet of het werkt. Ik heb het geprobeerd en het werkt!
Slim idee 8) Misschien is het handig om mensen bij elkaar te groeperen:

0) groep die titels 0-20 willen
1) groep die titels willen van 20-30 euro
2) groep die de duurdere spellen willen

Het efficientst is om te groeperen van mensen met dezelfde prijsklassen zodat iedereen er het maximale profijt uithaalt,
immers de laagste prijs is gratis, dus hoe hoger deze prijs hoe beter, en in het meest efficientste geval heeft iedereen
33,3% korting als de games allemaal even duur zijn. Je krijgt dan twee situaties:

1) alle drie de games zijn even duur: ieder betaalt

1/3*(games kosten+verzendkosten van frs naar ontvanger+verzendkosten naar twee andere personen vanuit ontvangstpersoon)

2) de games zijn niet even duur, dit geval is iets moeilijker: ieder betaalt
2/3*(zijn gameprijs) + 1/3(*verzendkosten frs naar ontvangpersoon+verzendkosten naar twee andere personen vanuit ontvangstpersoon)

Dus aangezien de duurste games 60 euro zijn, kan je maximaal 20euro - (1/3*verzendkosten) besparen,
dus ongeveer 17,50 .

Inkoopacties als deze zijn niet meer toegestaan op GoT. Daarvoor zijn sites als Inkoopacties.net voor. Gelieve dit verder niet te regelen op GoT

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net ff een Gamecube-Mariokart bundel gehaald voor me broertje. Nou hoef ik niet elke keer die van mij mee te nemen als ik bij hem op bezoek ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen addertjes onder het gras. Je krijgt de goedkoopste van de drie gratis. En het maakt niet uit voor welke console/pc je ze koopt.

Ik zou daar alleen geen Memorycard kopen, want ze gooien gewoon zo'n ding in een (afgeragd) doosje zonder stickertjes/boekje. Maar ze zijn er wel iets goedkoper, ~25 Euro (de 251 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

LiToKi schreef op 03 september 2004 @ 11:14:
Ik had gewoon moeten wachten op die avi voordat ik 'm vraag stelde :P. Ziet er cool uit :). Jammer dat deel 3 niet op de GC komt ;(.
Jah dat vind ik ook echt klote...
Daarom heb ik mezelf ook wel een beetje genoodzaakt een xbox te kopen..
Ennuh, jah hij staat er dus, en nu is het wachten op BO3...als het goed is heb ik em morgen :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:59:
[...]

Animal crossing komt pas 24 september uit en 17 september stopt de actie.
Je kunt um pre-orderen op de website van frs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Vanitas schreef op 03 september 2004 @ 13:35:
[...]

Dmv Mach speed. Als je ergens tegenaan schopt komen er van die projecties van jezelf in beeld, die kan je gebruiken om die kisten te slopen. Als er geen vijanden zijn kan je ook een bom gebruiken.

Oh en het is Viewtiful Joe. :P
Okay, thanks. Dan zal ik dat eens aanschaffen bij die powerups. En hehe.. ja, ik dacht al "er klopt iets niet" :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of iemand het al voorbij had laten gaan, maar ik zag laatst dus dat Mario Kart 39,95 is bij Correct!!! Haluh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 14:49:
Weet niet of iemand het al voorbij had laten gaan, maar ik zag laatst dus dat Mario Kart 39,95 is bij Correct!!! Haluh!
OK dan, ik moest toch nog een koptelefoon hebben :9

edit:
Op hun site is ie nog steeds 59,99 :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48
FYI: Wario Ware voor Cube is 29 euro bij de Play.com (ofwel 18 pond).

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 04 september 2004 @ 17:12:
FYI: Wario Ware voor Cube is 29 euro bij de Play.com (ofwel 18 pond).
Het idee is dattie overal 30 euro is, omdat het zo weinig moeite kostte om m te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Wario Ware kost 27 euro bij de Mediamarkt in Leeuwarden, scheelt weer wat euro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burnout 3 een reden om een xbox te kopen? :?
Ik twijfel er niet aan dat het een fantastisch spel zal zijn, maar is het echt zoveel beter (of anders!) dan Burnout 2? Misschien moet ik toch maar eens een recensie lezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15

S2S

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 20:36:
Burnout 3 een reden om een xbox te kopen? :?
Ik twijfel er niet aan dat het een fantastisch spel zal zijn, maar is het echt zoveel beter (of anders!) dan Burnout 2? Misschien moet ik toch maar eens een recensie lezen dan.
Naar mijn mening is het inderdaad een reden om een Xbox te kopen. Een MUST HAVE! Schande dat het niet op de Cube komt! En inderdaad moet je maar eerst een recensie lezen, op www.xbox.ign.com staat er al 1.
En deze Burnout is zeker anders dan de vorige 2, allemaal verbeteringen bijna geniaal te noemen, deze game staat bij mij aan de top naast Fzero GX.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo een voorbeeld....
Ik heb vandaag een Xbox gehaald omdat donderdag B3 uitkomt!!
Ik moet die game gewoon hebben !!
Evenals alle top-racers die niet op cube komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb het behalve Mario Kart sowieso niet zo op racer, maar behalve dat... om nu voor 1 game een console te kopen :? Stel dat alleen Metroid Prime de moeite waard zou zijn op de Cube, daar koop je hem toch ook niet voor? :?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op 04 september 2004 @ 21:13:
Ik heb het behalve Mario Kart sowieso niet zo op racer, maar behalve dat... om nu voor 1 game een console te kopen :? Stel dat alleen Metroid Prime de moeite waard zou zijn op de Cube, daar koop je hem toch ook niet voor? :?
Nouja, ik heb de aanschaf eerlijk gezegd ook weleens overwogen voor Ninja Gaiden, en vooral ook voor Fable. Maar uiteindelijk heb je denk ik wel gelijk, als ik Ninja Gaiden & Fable dan had zou ik ook niet weten welke spellen ik verder nog voor m'n Xbox wilde hebben.

Racing is wel één van mijn favoriete genres trouwens. :) Dus wat dat betreft... die recensie op IGN is wel heel erg veelbelovend! Ik had verwacht dat het vooral een grafische update zou worden, met paar nieuwe banen, paar nieuwe auto's... voor de rest meer van hetzelde. Maar dit klinkt toch wel heel erg goed moet ik zeggen.

Damn, nu begin ook ik te balen dat het niet voor cube uitkomt. :p

(maar het is voor mij nog steeds geen reden om een xbox te kopen. Vooral omdat er toch al een erg dure tijd aan zit te komen voor de Nintendo-freaks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:34

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb dan vandaag maar besloten om toch Burnout 2 te bestellen :)

Ik heb het gedoe met Burnout 3 (uiteraard) ook gevolgd en ik vind het toch een beetje een raar verhaal dat de GC release geschrapt is omdat ze er geen online spel van kunnen maken. Uit reviews blijkt dat het hele spel is aangepakt, maar ik zie echt niet in dat de content nou enkel en alleen voor online gamen geschikt is... Oftewel, raar verhaal...

Burnout 3: Believe the hype!
Online gaming: Don`t believe the hype |:(

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op 04 september 2004 @ 21:13:
Om eerlijk te zijn, PS2 heb ik gekocht voor Devil May Cry! :) Ik heb wel meer games hoor, maar die game MOEST ik hebben. Blijkt dan ook voor mij de beste game ooit te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
S2S schreef op 04 september 2004 @ 20:48:
[...]
En deze Burnout is zeker anders dan de vorige 2, allemaal verbeteringen bijna geniaal te noemen, deze game staat bij mij aan de top naast Fzero GX.
Zal je BO3 niet eerst even spelen voor je conclusies trekt? :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 21:58:
[...]

Om eerlijk te zijn, PS2 heb ik gekocht voor Devil May Cry! :) Ik heb wel meer games hoor, maar die game MOEST ik hebben. Blijkt dan ook voor mij de beste game ooit te zijn!
Nou leg een uit waardoor dat je beste spel is. Ik heb hem vanavond nog gespeeld bij een vriend van me, en ik moet zeggen dat het heel leuk is, maar Ninja Gaiden is in alle opzichten beter. Ik heb hem nog niet uitgespeeld dus misschien heb ik het beste nog niet gezien, maar ok.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

@ MaxBurn
MaxBurn schreef op 04 september 2004 @ 22:29:
[...]
Zal je BO3 niet eerst even spelen voor je conclusies trekt? :)
Anders zou ik het niet zeggen! Ik heb de game inderdaad al gespeeld! (Modchip) Naar mijn mening is deze het waard om te halen, orgineel doosje etc... is al tijd mooi en natuurlijk Xbox LIVE.
En toe geven dat er ook MUST HAVE games op de andere consoles zijn die de moeite waard zijn om te halen zal al tijd moeilijk zijn voor sommige mensen. Ik was zelf ook zo, maar ja tijden veranderen, Nintendo niet!

[ Voor 23% gewijzigd door S2S op 04-09-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Nee het trekt mij nog steeds niet om iets naast mijn cube te halen (behalve een ds). Ik moet echt zeggen dat er verder zo weinig spellen zijn die mij trekken dat ik er geen console voor aan ga schaffen; zeker omdat nintendo me voorlopig wel meer dan bezig houdt. Maar het is maar net wat voor smaak spellen je hebt :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BO 3 leek me eigenlijk behoorlijk overrated. Op IGN werd ie al 3 maanden geleden vreselijk gehyped en heel IGN stond sindsdien vol met BO ads. Het spel leek me eerlijk gezegt geen gemis voor op de Cube nadat ik de eerste beelden zag: multipliers, bonussen, grinden :|

Ook de IGN review vond ik niet geweldig overtuigend, maar ik lees net dat zelfs EDGE BO 3 een 9 geeft. Echt zonde dus dat het spel niet op de Cube komt, maar zoals hier boven al stond, vraag ik me ook af in hoeverre dat hele online gebeuren zo geintergreerd is... BO 2 kwam ook later pas op de Cube dus ik hoop dat het spel rete goed verkoopt en dat ze bij EA toch nog besluiten om het spel te porten. ;)
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 21:23:
Nouja, ik heb de aanschaf eerlijk gezegd ook weleens overwogen voor Ninja Gaiden, en vooral ook voor Fable. Maar uiteindelijk heb je denk ik wel gelijk, als ik Ninja Gaiden & Fable dan had zou ik ook niet weten welke spellen ik verder nog voor m'n Xbox wilde hebben.
Idd, ik kan alleen nog KOTOR en Topspin bedenken. En na het lezen van diverse reviews vind ik Fable ook helemaal niet meer zon musthave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik vind zelf online gaming op de console zo zwaar overrated :)
Speel echt altijd met wat mensen gewoon hier op de console, veel leuker.

Online:

- Zeikende pubers
- Noobs
- Fransen (non-stop frans geouwehoer over de mic..leuk)

:)

Het kan wel leuk zijn hoor, op zich ook jammer dat de NGC het zo mager ondersteunt, aan de andere kant, wat is er beter aan bv. de PS2 ? Sony ondersteund daar ook niks, ondersteuning ligt bij third party, daar maken ze wel online spul voor...erg vreemd als je het mij vraagt.
En toe geven dat er ook MUST HAVE games op de andere consoles zijn die de moeite waard zijn om te halen zal al tijd moeilijk zijn voor sommige mensen.
Die zijn voor mij op 1 hand te tellen :)
BO3, GT4, FFX etc, uhmm.... heus nog wel enkele maar echt veel is het niet :)

[ Voor 61% gewijzigd door Max|Burn op 05-09-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Haha daar ben ik het wel mee eens. Heb ook Live dan (voor de racegames dus) en zoals je zegt fransen die lullen constant aan 1 stuk door en dan heb je nog irritante amerikanen of van die noobs die de microfoon te dicht bij de mond hebben zitten waardoor je aan 1 stuk door een heel irritant geluid te horen krijgt. :p

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Toenik een nieuwe dvd speler nodig had heb ik even aan een ps2 gedacht, vooral vanwege devil may cry, silent hill en RE outbreak. Maar toch maar een mooie divx compatible speler gehaald.
Weet eigenlijk nog steeds helemaal waarom ( 8)7 ) maar ik had gehoord dat de dvd kwalitiet van de ps2 nogal tegenviel en het valt me altijd weer op hoevel herrie dat ding maakt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
rajackar schreef op 05 september 2004 @ 11:14:
Weet eigenlijk nog steeds helemaal waarom ( 8)7 ) maar ik had gehoord dat de dvd kwalitiet van de ps2 nogal tegenviel en het valt me altijd weer op hoevel herrie dat ding maakt.
Geen progressive scan, PS2 DVD functie is inderdaad beetje low quality :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

MaxBurn schreef op 05 september 2004 @ 11:16:
[...]
Geen progressive scan, PS2 DVD functie is inderdaad beetje low quality :)
Dan had dat stemmetje achter in mijn hoofd toch weer beter opgelet dan ikzelf ;)
Maar goed dat ik daarnaar geluisterd heb.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Progressive scan maakt geen hol uit als je TV dat niet ondersteunt, meeste "normale" TV's doen dat niet. Maar idd, de DVD kwaliteit van de PS2 is niet je van het.

Ik heb er dus een XBox bij gekocht, om het aanbod van de GC op sommige gebieden aan te vullen, zoals (met name) race games... BO3 inderdaad, Project Gotham Racing 2, Forza... Maar ook games als Fable en Ninja Gaiden. Ik snap nog steeds niet waarom die game niet op een Nintendo console is verschenen, net als de oude Ninja Gaiden's. Wel een fokking moeilijke game trouwens :X

Maar no worries, ik zou makkelijker zonder XBox kunnen dan zonder 'Cube, ik zou Link, Zelda en Mario teveel missen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op 05 september 2004 @ 12:22:
Progressive scan maakt geen hol uit als je TV dat niet ondersteunt, meeste "normale" TV's doen dat niet. Maar idd, de DVD kwaliteit van de PS2 is niet je van het.

Ik heb er dus een XBox bij gekocht, om het aanbod van de GC op sommige gebieden aan te vullen, zoals (met name) race games... BO3 inderdaad, Project Gotham Racing 2, Forza... Maar ook games als Fable en Ninja Gaiden. Ik snap nog steeds niet waarom die game niet op een Nintendo console is verschenen, net als de oude Ninja Gaiden's. Wel een fokking moeilijke game trouwens :X

Maar no worries, ik zou makkelijker zonder XBox kunnen dan zonder 'Cube, ik zou Link, Zelda en Mario teveel missen :P
Omdat het van Tecmo is, die zeiden dat ze hun meeste spellen alleen op de xbox uit willen brengen omdat ze alleen maar de beste graphics willen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Vreemd, GC kan hetzelfde qua graphics (alhoewel het dus wel wat minder power heeft, technisch gezien is het gelijk bedoel ik :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Je spreekt je zelf tegen!

Maar ook ik ben van mening dat het wel mogelijk is, zullen ze er wel meer werk aan hebben en dat is nou net wat developers niet willen. Het komt door het gebrek aan main geheugen in de Gamecube. Keuzes van Nintendo die ik niet begrijp.
Op texture gebied zou hij theoretisch zelfs beter moeten zijn, al zie ik dit niet vaak! RE4 wel natuurlijk maar zie hoe lang dat allemaal heeft geduurd. Ook snap ik niet waarom Retro zo geheimzinnig doet over hun Prime engine, ik zou hem gewoon uitbesteden aan ander bedrijven, meer grafisch vette games, net als in de pc wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
S2S schreef op 05 september 2004 @ 13:46:
Je spreekt je zelf tegen!
Nee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van me heeft gisteren ff Burnout 3 Takedown voor de Xdoos gedownload. We hebben hem ff gespeeld maar er is eigenlijk niet zoveel aan. Ik zal hem niet missen op de Cube 8) Het is eigenlijk BO2 maar dan in met wat extra features en met afgrijselijke popiopi skate-style rock muziek en gelul. En als je crasht gebeurd het altijd in slowmotion en het is nog steeds super onnatuurlijk. Als je bv frontaal op een vrachtwagen botst zie je jezelf in slowmotion de lucht in springen zonder maar een deukje in je motorkap. Deloof me, die 9,5 rating overal komt aleen maar door de hype. Geen Xdoos of PS2 voor kopen dus. PS2'ers kunnen beter wachten op GT4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
In de PC wereld heb je vaak brakke games met een goede engine, die dan verkocht wordt en waarmee WEL toffe games gemaakt worden :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies zoals ik hem had verwacht, overrated ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind BO3 anders compleet niet overrated. Bestuurt weer geweldig, ziet er veel beter uit dan 2 en je tegenstanders zijn lekker agressief, dat maakt het racen veel leuker. Van al die combo's merk je niet heel veel tijdens het rijden, Takedowns (ander laten crashen) zijn heeeel vet en Aftertouch (je auto klein beetje bijsturen alsie vliegt of crasht) werkt ook erg fijn. Zonder online spelen is het spel ook nog eens meer dan boeiend genoeg, omdat ze de tegenstanders meer op mensen laten rijden. Tis dat ik al een X-Box heb, anders zou ik er eentje kopen, erg suf dattie niet naar de Cube komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sluit me aan bij lamsh. compleet niet overrated. Zet de takedown slowmotion uit en het spel gaat nog veel sneller, erg gaaf. Vooral ook de agressieve tegenstanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ps2 demo gespeeld, ik vond hem eerlijk gezegd wel tegenvallen, gewoon BO2 met meer speed en slow motion/crash affecten geen enorme vernieuwingen, dus gewoon een overgehyped spel imho.
Ik koop hem wel als ie eens 2e hands inde bakken ligt ik spaar mijn 55e liever voor GTA:SA :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 21:20:
omdat ze de tegenstanders meer op mensen laten rijden.
Het is toch geen Carmageddon ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Amerikaanse MP2:E box-art.

Afbeeldingslocatie: http://www.cubezone.nl/get/getContentFile.asp?FileID=15407

Ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 05 september 2004 @ 21:38:
[...]
Het is toch geen Carmageddon ? :P
Hehe, verkeerd woord getikt, meer op mensen te laten lijken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 21:20:
Ik vind BO3 anders compleet niet overrated. Bestuurt weer geweldig, ziet er veel beter uit dan 2 en je tegenstanders zijn lekker agressief, dat maakt het racen veel leuker. Van al die combo's merk je niet heel veel tijdens het rijden, Takedowns (ander laten crashen) zijn heeeel vet en Aftertouch (je auto klein beetje bijsturen alsie vliegt of crasht) werkt ook erg fijn. Zonder online spelen is het spel ook nog eens meer dan boeiend genoeg, omdat ze de tegenstanders meer op mensen laten rijden. Tis dat ik al een X-Box heb, anders zou ik er eentje kopen, erg suf dattie niet naar de Cube komt :)
Om nog ff door te gaan over BO3:

- De AI is geen spat verbeterd, de tegenstanders blijven als een zwerm vliegen om je heen hangen, dan maakt het weinig uit of je belabberd rijdt of dat je 60 burnouts achter elkaar hebt. Vaak als je een keer crasht als je 1ste staat, dan rijden alle 6 de tegenstanders je plotseling tegelijk voorbij.
- Nog steeds geen !@#$ map op je scherm.
- Onnatuurlijke physics en bijbehorende schademodel. Steeds dezelfde deuken (op de verkeerde plekken). Gaat snel vervelen/frustreren.
- Het nieuwe 'stoere' jasje vind ik eigenlijk een beetje irritant. Met al dat stomme gelul en die skate-muziek er doorheen. Maar dat zullen ze wel prachtig vinden bij de PU ;)

Deze punten waren er ook al in BO2, maar toen mocht het nog. In een gehypte sequel vind ik dat niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 11:17:
Deze punten waren er ook al in BO2, maar toen mocht het nog. In een gehypte sequel vind ik dat niet kunnen.
Met deze zinnen haal je je eigen argumenten onderuit en begin je op een fanboy te lijken. Ik las dit als "als het spel op de GameCube uitkomt mag het en anders niet". Waarom zou het anders in een sequel niet kunnen? Een sequel heeft immers meestal de stijl van zijn voorganger en volgens jouw posting is dat inderdaad zo. Je spreekt jezelf dus enorm tegen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 06 september 2004 @ 12:18:
[...]

Met deze zinnen haal je je eigen argumenten onderuit en begin je op een fanboy te lijken. Ik las dit als "als het spel op de GameCube uitkomt mag het en anders niet". Waarom zou het anders in een sequel niet kunnen? Een sequel heeft immers meestal de stijl van zijn voorganger en volgens jouw posting is dat inderdaad zo. Je spreekt jezelf dus enorm tegen.
Ik heb BO2 (Cube). En ik vind het een mega goed spel en ik heb het uitgespeeld. Na een tijdje ga je natuurlijk zien welke punten je in een sequel graag verbeterd zou willen zien. Voordat ik van BO3 gehoord had hoopte ik dat hij op de zwakke punten verbeterd zou worden en natuurlijk ook dat hij op de Cube uitkwam, aangezien ik geen Xdoos heb. BO3 is verbeterd ja. Maar niet op de punten die verbeterd zouden MOETEN worden. En dat vind ik uitermate teleurstellend.

Elk spel is voor verbetering vatbaar, ook een goed spel als BO2, daarom mochten deze issues/punten er nog inzitten in versie 2. Dat bedoel ik.

Versie 3 heeft verbeterde graphics en extra features, maar geen echte verbeteringen in de gameplay die ik graag had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
MetroidPrime schreef op 06 september 2004 @ 12:18:
[...]

Hmm, ik las het als "in een sequel zou je verwachten dat ze bepaalde problemen oplossen. Het is niet acceptabel dat dezelfde ergernissen er nog steeds in zitten, op wat voor platform dan ook". Maar misschien ben ik wel een fanboy :o

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik erger me dood aan BO2 :)
Mn stiefbroertje heeft een record gereden op zo'n track..

Ik weet gewoon dat ik hem zwaar kan verbreken maar:

Ik rijd alleen maar met incoming traffic(hij niet al teveel want hij crashed dan veel), gaat lekker hard..constant burnout, ik raak in principe niks maar elke keer als ik op het punt sta de laptime van mn stiefbroertje aan gort te raggen komt er OF een pikzwarte auto van links of rechts(lekker slecht zichtbaar in zo'n schaduwhoekje) die echt 0.1 milliseconde spawned voor je crash, OF je rij op het laatste rechte stuk snoeihard te raggen en een of andere achterlijke gladiool denkt hey laat ik eens 0.0001 centimeter voor die racer mn auto ervoor gooien (van baan wisselen)

Echt AAAARGH :)

Kwestie van tijd dat ik dat record sloop maar wel mega irritant dit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 06-09-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ecco schreef op 06 september 2004 @ 12:47:
[...]

Hmm, ik las het als "in een sequel zou je verwachten dat ze bepaalde problemen oplossen. Het is niet acceptabel dat dezelfde ergernissen er nog steeds in zitten, op wat voor platform dan ook". Maar misschien ben ik wel een fanboy :o
Dat bepaalde ergernissen niet opgelost zijn maakt het spel nog niet slecht of overrated. Resident Evil 2, 3, Code Veronica, de Remake en 0 hebben allemaal nog dezelfde ergernissen als het origineel op de Playstation. Toch zijn het absoluut geen slechte spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 06 september 2004 @ 13:03:
[...]

Dat bepaalde ergernissen niet opgelost zijn maakt het spel nog niet slecht of overrated. Resident Evil 2, 3, Code Veronica, de Remake en 0 hebben allemaal nog dezelfde ergernissen als het origineel op de Playstation. Toch zijn het absoluut geen slechte spellen.
En ik las het zo; :)

BO3 is de laatste tijd ongeloofelijk gehyped in de media. Aangezien het spel niet verbeterd is op de punten die hij noemt, kan BO volgens hem dus niet de hype waarmaken. En hij zegt toch niet dat het spel slecht is? Alleen overrated. Net als Fable en Sudeki, twee andere X-box toppers. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
MetroidPrime schreef op 06 september 2004 @ 13:03:
[...]

Owned!

BO3 lijkt me wel een leuke game, maar ik ga hem niet halen (tenminste nu nog niet). Ik heb sinds een maand BO2 voor de XB, en ik vermaak met er nog prima mee. Waarom zou ik dan 60 euro uitgaan geven aan een game die op de meeste vlakken gelijk is?

Komt nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
heeft er al iemand wario ware?
ik hoop hem morgen op de deurmat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Ik heb de Cube al enige tijd maar zit nu naar nieuwe spellen te zoeken, dus lijkt het me leuk als jullie zeggen wat je Favoriete Cube Spellen zijn?

Zover vindt ik Zelda Windwaker (Met Zelda Ocarina of Time op NGC) een van de beste spellen, maar denk toch dat ik die ga verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook alleen maar lezen wat je wil lezen...
Als een paar mensen die BO3 hebben gespeeld er weinig aan vinden en een paar het heel goed vinden is het onzin om te zeggen dat het niet verbeterd is. Ik vind de AI zeker wel verbeterd, ik heb meerdere races gehad waar ik een flinke voorsprong of een flinke achterstand had, 1x crashen maakt echt niet zo'n verschil dan. Maargoed, misschien moet ik maar naar het X-Box topic verhuizen :P

Edit: raak vliegtuig! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BO3 is de laatste tijd ongeloofelijk gehyped in de media. Aangezien het spel niet verbeterd is op de punten die hij noemt, kan BO volgens hem dus niet de hype waarmaken. En hij zegt toch niet dat het spel slecht is? Alleen overrated. Net als Fable en Sudeki, twee andere X-box toppers.
Fable is nog niet eens uit en jij kan er al van zeggen dat ie overrated is. .. Het is misschien niet het spel wat ze op het begin voorgesteld hadden, maar dat gaat mij er niet van weerhouden om er veel plezier mee te hebben. Hetzelfde voor BO3, wat kan mij die hype schelen (misschien heb ik onder een steen geleefd, maar welke mediahype trouwens, heb erg weinig gezien). Ik speel BO3 met plezier, en ik ga er qua multiplayer nog veel plezier aan beleven.

Ik ben blij dat ik een multiconsole owner ben, kan van de cube en xbox de beste spellen meepikken. Ik speel spellen nog steeds voor de fun trouwens, niet om een deuk te zien in de linkerzijspiegel als ik een auto raak.... Ik krijg al een hele tijd de indruk dat mensen niet meer spelen om vermaakt te worden of om uitgedaagd te worden maar om te zeiken over spellen :) Kan er naast zitten, maar zo komt het af en toe wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd. Ik denk ook dat ik BO3 gewoon haal. En Fable ook alhoewel de video review van IGN wel erg veel slowdown liet zien, hopelijk heeft dat geen invloed op de gameplay.

Maar laten we gewoon weer over Nintendo gaan praten. :)

[ Voor 16% gewijzigd door schnumi op 06-09-2004 16:29 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:08:
[...]
Ik krijg al een hele tijd de indruk dat mensen niet meer spelen om vermaakt te worden of om uitgedaagd te worden maar om te zeiken over spellen :) Kan er naast zitten, maar zo komt het af en toe wel over.
Ik speel spellen nog steeds om vermaakt te worden. Maar ik wordt wel wat kritischer omdat ik al sinds de MSX en vervolgens de SNES van spelletjes houd. En toen was je onbevangen en makkelijk te vermaken en sneller blij.

Nu ben ik ook wel snel blij maar je kijkt soms toch stiekem kritisch naar je spelletjes.

Hoewel de meeste spellen uit me collectie Cube-spellen mij toch wel op het puntje van mijn stoel houden :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik ben helemaal vergeten te melden dat ToS eindelijk binnen is gekomen!

Maar ik moet zeggen dat de game me erg aanspreekt. Ik vind met name het vechtsysteem erg prettig. Het is realtime vechten met een turnbased selectie, zeg maar. Het verhaal begint me nu wel te raken hoewel ik nog niet echt onder de indruk ben. Graphics zijn overigens dik in orde al kunnen de loop animaties vaak wel wat zweverig lijken!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 06 september 2004 @ 17:10:
Ik ben helemaal vergeten te melden dat ToS eindelijk binnen is gekomen!

Maar ik moet zeggen dat de game me erg aanspreekt. Ik vind met name het vechtsysteem erg prettig. Het is realtime vechten met een turnbased selectie, zeg maar. Het verhaal begint me nu wel te raken hoewel ik nog niet echt onder de indruk ben. Graphics zijn overigens dik in orde al kunnen de loop animaties vaak wel wat zweverig lijken!
Koooool :9~ , waar had je hem besteld en wanneer? Ik wacht al vanaf 29 juli tot die langzame canadezen bij Dvdsoon mijn TOS versturen. En hoe zijn de laadtijden in dorpjes enzo? Ik kan me nog wel herinneren dat ik Chrono Trigger op de psx speelde en dat de laadtijden als je huisjes in liep etc. langer waren dan op de SNES. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:08:
[...]
Fable is nog niet eens uit en jij kan er al van zeggen dat ie overrated is. .. Ik speel BO3 met plezier, en ik ga er qua multiplayer nog veel plezier aan beleven.
In diverse grote reviews valt te lezen dat Fable tegenvalt, daar maak ik het uit op. Ik kijk juist liever kritisch naar games omdat ik 60 euro voor een spel betaal en dat een hoop geld vind, omdat ik ze dus altijd legaal koop. Dat kan van jouw niet worden gezegt aangezien je BO3 nu al aan het spelen bent, dan zou het mij ook niets uitmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:34:
[...]

In diverse grote reviews valt te lezen dat Fable tegenvalt, daar maak ik het uit op. Ik kijk juist liever kritisch naar games omdat ik 60 euro voor een spel betaal en dat een hoop geld vind, omdat ik ze dus altijd legaal koop. Dat kan van jouw niet worden gezegt aangezien je BO3 nu al aan het spelen bent, dan zou het mij ook niets uitmaken ;)
Maar je roept nu al dat zowel Fable als Burnout 3 overrated zijn en als basis voer je daar de reviews voor aan. Volgens de meeste reviews is Fable dan misschien niet zo goed als gehoopt, maar nog steeds een zeer goed spel. Het spel heeft op gamerankings.com een score van 87,5%. De reviews die jij bij Fable als argument aangeeft prijzen Burnout 3 helemaal de hemel in, dus volgens jouw eigen argumenten kan het nooit zo erg tegenvallen.

Maar dit is en blijft het GameCube topic, als je graag wilt zeggen dat X-Box spellen overrated zijn, kun je dat beter in het X-Box topic doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:27:
Ik kan me nog wel herinneren dat ik Chrono Trigger op de psx speelde en dat de laadtijden als je huisjes in liep etc. langer waren dan op de SNES. :/
:/? Dat is nou juist het grootste voordeel van cartridges tov CD's :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik mis die cartridges echt aan de gamecube. De verzamelwaarde is ook een stuk minder, tegenwoordig zitten er ook geen landkaarten meer bij de rpg's en die boekjes zijn veel te standaard. Die cd's lijken mij verder ook een stuk minder duurzaam dan carts. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
o0-Bianca-0o schreef op 06 september 2004 @ 20:06:
Ik mis die cartridges echt aan de gamecube. De verzamelwaarde is ook een stuk minder, tegenwoordig zitten er ook geen landkaarten meer bij de rpg's en die boekjes zijn veel te standaard. Die cd's lijken mij verder ook een stuk minder duurzaam dan carts. :(
Ik vind de NES cartridges nog steeds de mooiste. NES is cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Waarom zou je ze missen? Dan zaten we nu nog met spellen die niet groter dan 128-256 MB zouden zijn. Dat uit zich weer in lagere resolutie van de textures, kortere levels, minder gedetailleerde models, zwaarder gecomprimeerd geluid en veel kortere spellen. Die mini-DVD's gaan minstens zo lang mee als cartridges, zolang je ze maar goed behandelt. Ik ben blij dat Nintendo van cartridges af gestapt is, de huidige generatie games heeft gewoon veel ruimte nodig om volledig gebruik te maken van de mogelijkheden van de huidige consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Cartridges zijn de hele oorzaak dat de N64 niet helemaal kon laten zien wat het eigenlijk kon :) De reden dat ze bij de N64 gebruikt werden was de toegangssnelheid/doorvoersnelheid, toen volgens mij vergelijkbaar met 12X tov 2x voor PSX, maar ze hadden best 4X kunnen gebruiken toen :) (had iets meer loading geweest maar dan paste er wel 20x zoveel data op)
de N64 had met name brak geluid t.o.v PSX (N64 kon wel vet geluid laten horen maar had er gewoon de ruimte niet voor :) )

[ Voor 41% gewijzigd door Max|Burn op 06-09-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

ATL

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:27:
[...]

Koooool :9~ , waar had je hem besteld en wanneer? Ik wacht al vanaf 29 juli tot die langzame canadezen bij Dvdsoon mijn TOS versturen. En hoe zijn de laadtijden in dorpjes enzo? Ik kan me nog wel herinneren dat ik Chrono Trigger op de psx speelde en dat de laadtijden als je huisjes in liep etc. langer waren dan op de SNES. :/
Ik heb hem ook een aantal dagen geleden binnengekregen van Lik-Sang. Met standaard gratis verzendmethode had ik hem na betaling na 4 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Cartridges mogen wel tig keer sneller zijn dan een cd of dvd, maar de kosten om een cartridge te gebruiken liggen ook veel hoger dan, in het geval van de Gamecube, een mini-dvd. Het geheugen op een cartridge moet ontiegelijk snel zijn om geen laadtijden te hebben, daarom waren en zijn die dingen zo duur. Mini-dvd's zijn een stuk goedkoper voor Nintendo, maar niet voor ons :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig ken ik iemand die in Engeland Fable heeft ge-beta-test bij Lionhead. We kwamen op dat onderwerp omdat hij in Zwitserland opeens allemaal Engels geld uit z'n broekzak haalde :P
Maargoed, hij vond dat het toen enorm zoog, en ook al was het maar een beta, het concept is geweldig, maar het heeft net als alle projecten van Molyneux last van het feit dat wat Molyneux nu wil, pas over 5 jaar echt technisch mogelijk is. Hetzelfde met B&W, geweldig concept, maar er werden concessies gedaan om het maar te laten lopen op de PC's van die tijd.

En over de cartridges: Mja, ik luister nog steeds met veel plezier naar midi's van voor de PSX :) Die glorie is nu toch wel een beetje verloren gegaan...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaa, die landkaarten en postertjes bij rpg's waren echt onwijs goed O+
Ook die boekjes van vroeger van de snes waren vaak veel uitgebreider, het heeft voor mij echt een toegevoede waarde als een developer de tijd neemt om een mooi mini naslagwerkje bij het spel te leveren. Bijvoorbeeld een complete move list zoals bij SSB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 12-09 21:56
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 21:42:
[...]

Jaaaaaa, die landkaarten en postertjes bij rpg's waren echt onwijs goed O+
Ook die boekjes van vroeger van de snes waren vaak veel uitgebreider, het heeft voor mij echt een toegevoede waarde als een developer de tijd neemt om een mooi mini naslagwerkje bij het spel te leveren. Bijvoorbeeld een complete move list zoals bij SSB. :)
Ik heb die oude Super Metroid nog, zit gewoon een heel boekwerk bij, echt vet mooi. Tegenwoordig is het allemaal standaard ja. Beetje jammer.

En wat is dat gelul hier over Fable nou? Heb ik iets gemist? Komt ie naar de GameCube? :p Volgens mij is ie nog steeds Xbox-exclusive hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Robin Vreuls schreef op 06 september 2004 @ 21:07:
Cartridges mogen wel tig keer sneller zijn dan een cd of dvd, maar de kosten om een cartridge te gebruiken liggen ook veel hoger dan, in het geval van de Gamecube, een mini-dvd. Het geheugen op een cartridge moet ontiegelijk snel zijn om geen laadtijden te hebben, daarom waren en zijn die dingen zo duur. Mini-dvd's zijn een stuk goedkoper voor Nintendo, maar niet voor ons :o.
NES spellen kosten rond de 129 Gulden, SNES spellen rond de 129-149 Gulden en Nintendo 64 spellen kosten 149-169 Gulden. Nieuwe GameCube spellen kosten standaard rond de 60 Euro, sommige winkels verkopen nieuwe spellen zelfs voor rond de 40 Euro nieuwe spellen. Dat is omgerekend zo'n 88,15-132,22 Gulden. De prijzen zijn sinds de GameCube gewoon teruggezakt naar het niveau van de NES/SNES en in sommige winkels zelfs naar het niveau van een (zwart-wit) Game Boy spel. Het valt dus redelijk mee met de hoogte van de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Thijs schreef op 06 september 2004 @ 22:28:
[...]
En wat is dat gelul hier over Fable nou? Heb ik iets gemist? Komt ie naar de GameCube? :p Volgens mij is ie nog steeds Xbox-exclusive hoor. :+
Het is nu XB exlusive, er zijn nog wel een paar geruchten dat Fable ook naar de PC wordt gepoort, maar dat denk ik niet.

* Vanitas is blij dat hij een XBox heeft.

Maar m'n cube is nog altijd leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Waren GB games destijds niet 79 gulden? Volgens mij waren de SNES games duurder dan de N64 games over het algemeen (de popiejopie spellen tenminste). SNES games waren vaak 169 gulden, of 149, terwijl veel N64 games 129 waren.
Waarom zou je ze missen? Dan zaten we nu nog met spellen die niet groter dan 128-256 MB zouden zijn. Dat uit zich weer in lagere resolutie van de textures, kortere levels, minder gedetailleerde models, zwaarder gecomprimeerd geluid en veel kortere spellen. Die mini-DVD's gaan minstens zo lang mee als cartridges, zolang je ze maar goed behandelt. Ik ben blij dat Nintendo van cartridges af gestapt is, de huidige generatie games heeft gewoon veel ruimte nodig om volledig gebruik te maken van de mogelijkheden van de huidige consoles.
Aan de ene kant mis ik ze niet, omdat fancy spellen best leuk zijn. Aan de andere kant mis ik de aandacht die developers besteden aan game design. Leuk hoor, als een Gamecube disc vol gestopt kan worden met sounds en fancy graphics, maar jammer als dat ten koste gaat aan de gameplay en het design. Ik zeg niet dat de Gamecube een en al ellende is, integendeel. Er zijn een aantal Cube games die erg goed zijn. Metroid Prime is mijn gedeelde topper allertijde zelfs :) Maar de SNES NES en ook de N64 hebben vind ik toch meer toppers voortgebracht. Tegenwoordig zijn designers eindeloos bezig met de graphics die top of the bill moeten zijn, met online gaming, en met allerlei andere crap die op zich wel leuk is... maar dan als extra. Games als Donkey Kong Country, Mario Bros 3, Super Mario World, Mario 64, Yoshi's Island, Tetris, Secret of Mana, Secret of Evermore, Zelda 3, Super Metroid, Killer Instinct, Ocarina of Time, Pokemon, Goldeneye.... hoe fantastisch was dat toen deze uitkwamen, en hoe fantastisch zijn deze spellen nog steeds? De graphics zijn dan wel minder, en het geluid is niet dolby pro logic of wat de Gamecube dan wel niet genereert... maar ik vind dat op Metroid Prime na er geen Cube spel is dat aan het niveau van die spellen kan tippen. Ook al zijn het zeer vermakelijke games hoor, dat wel :)

Neem nou bijvoorbeeld Doom 3. Geen gamecube spel, maar ala.. het idee is hetzelfde. Super fancy graphics, goed geluid dat het spel eng maakt.. maar echt 0 verhaal, superlineair, en een AI om van te huilen. Dan zie ik liever een spel met medium graphics zodat het team tijd over heeft om over die dingen na te denken. Sfeer is wat voor mij een spel maakt of breekt. En dat kan ook gewoon met beperkte middelen gemaakt worden. Met hele uitgebreide middelen ook, maar dat gebeurt naar mijn mening gewoon bijna niet omdat het optimaliseren van het commerciele verkoopjasje zo veel tijd vergt dat er weinig overblijft voor andere aspecten die medebepalend zijn voor die o zo belangrijke sfeer.

Ik vind trouwens niet dat de Gamecube nog steeds cartridges zou moeten gebruiken hoor. De kostenbesparing, en de ruimte bieden zeker mogelijkheden, en je wil natuurlijk ook 3rd party developers blijven aantrekken. Ik ben ook wel fan van van die mooie FMV's... als het tenminste een beetje nuttig is voor het spel.

Volgens mij snapt nu echt niemand meer wat ik nu allemaal wil zeggen, maar in het kort is mijn punt dat cartridges helemaal zo slecht niet zijn, dat discs een grote potentie hebben, maar dat er naar mijn mening helaas niet uit gehaald wordt wat er uit gehaald zou kunnen worden.

[ Voor 88% gewijzigd door Captain N op 07-09-2004 00:04 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
MetroidPrime schreef op 06 september 2004 @ 23:06:
[...]

NES spellen kosten rond de 129 Gulden, SNES spellen rond de 129-149 Gulden en Nintendo 64 spellen kosten 149-169 Gulden. Nieuwe GameCube spellen kosten standaard rond de 60 Euro, sommige winkels verkopen nieuwe spellen zelfs voor rond de 40 Euro nieuwe spellen. Dat is omgerekend zo'n 88,15-132,22 Gulden. De prijzen zijn sinds de GameCube gewoon teruggezakt naar het niveau van de NES/SNES en in sommige winkels zelfs naar het niveau van een (zwart-wit) Game Boy spel. Het valt dus redelijk mee met de hoogte van de prijzen.
Ik denk eerder dat die prijsstijging in de cartridges door de grootte (Mbit) komt en het feit dan 129 gulden in de jaren '80 en beginjaren '90 toch wel veel geld was. Die lijn is door te trekken naar de N64-cartridgeprijs. In Japan betaal je je trouwens blauw aan een MISB NES-game :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Laatst online: 12-09 21:56
Vanitas schreef op 06 september 2004 @ 23:43:
[...]

Het is nu XB exlusive, er zijn nog wel een paar geruchten dat Fable ook naar de PC wordt gepoort, maar dat denk ik niet.

* Vanitas is blij dat hij een XBox heeft.

Maar m'n cube is nog altijd leuker.
Mijn punt was dat dit het GAMECUBE topic is en dat gedoe over Fable maar ergens anders moet worden gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Robin Vreuls schreef op 06 september 2004 @ 23:47:
[...]

Ik denk eerder dat die prijsstijging in de cartridges door de grootte (Mbit) komt en het feit dan 129 gulden in de jaren '80 en beginjaren '90 toch wel veel geld was. Die lijn is door te trekken naar de N64-cartridgeprijs. In Japan betaal je je trouwens blauw aan een MISB NES-game :P.
MISB = Mint in Sealed Box? Als ik het goed heb betaal je daar buiten japan ook wel genoeg voor hoor :P Zag een tijdje geleden Metroid voor de NES sealed weg gaan voor 120 euro ongeveer. En je hebt gelijk wat betreft het aantal Mbits. Resident Evil had toen een 512 Mbit cart dacht ik, en daardoor behoorlijk prijzig. Beetje vergelijkbaar met sommige cube spellen die op 2 discs uitkomen. Zijn meestal ook wat duurder. Toch blijf ik er bij dat veel N64 toppers goedkoper waren, zeker als je de inflatie meerekent.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Captain N schreef op 07 september 2004 @ 00:12:
[...]

MISB = Mint in Sealed Box? Als ik het goed heb betaal je daar buiten japan ook wel genoeg voor hoor :P Zag een tijdje geleden Metroid voor de NES sealed weg gaan voor 120 euro ongeveer. En je hebt gelijk wat betreft het aantal Mbits. Resident Evil had toen een 512 Mbit cart dacht ik, en daardoor behoorlijk prijzig. Beetje vergelijkbaar met sommige cube spellen die op 2 discs uitkomen. Zijn meestal ook wat duurder. Toch blijf ik er bij dat veel N64 toppers goedkoper waren, zeker als je de inflatie meerekent.
Als je de inflatie meerekent zijn de GameCube spellen toch juist goedkoper dan N64? De meeste inflatie kregen we pas rond de invoering van de Euro en dus voor de GameCube en na de N64. GameCube spellen zijn al goedkoper dan N64 spellen, reken dan de inflatie mee en die prijs zakt ten opzichte van de N64 spellen.

Het enige spel op 2 discs die ik heb gezien die meer dan 60 Euro koste was Resident Evil 1. Sindsdien heb ik alleen maar spellen op 2 discs gezien voor rond de 60 Euro of zelfs minder(MGS:TTT voor 50!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 13:07
MetroidPrime schreef op 07 september 2004 @ 00:39:
[...]

Als je de inflatie meerekent zijn de GameCube spellen toch juist goedkoper dan N64? De meeste inflatie kregen we pas rond de invoering van de Euro en dus voor de GameCube en na de N64. GameCube spellen zijn al goedkoper dan N64 spellen, reken dan de inflatie mee en die prijs zakt ten opzichte van de N64 spellen.

Het enige spel op 2 discs die ik heb gezien die meer dan 60 Euro koste was Resident Evil 1. Sindsdien heb ik alleen maar spellen op 2 discs gezien voor rond de 60 Euro of zelfs minder(MGS:TTT voor 50!).
ik had Resident Evil gewoon bij de FRS gekocht op de release-dag voor 59,99 :P
enige spel wat ik duurder heb zien liggen is viewtiful joe voor 64,99.
Inflatie meegerekend zijn de spellen juist goedkopers geworden. Ze zijn zoiezo al goedkoper dan n64 titels als je omrekend naar guldens (50/60 euro = 110/130 gulden) een beetje n64 was op zn minst al 130 gulden. Daarbij komt nog is dat alles tegenwoordig duurder is, maar de cube spellen zijn zelfs goedkoper geworden :)

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ja, ik bedoelde als je kijkt naar SNES - N64. Iemand zei dat de Cube games weer terug waren gegaan naar de oude NES/SNES prijzen, maar ik zei dat N64 games goedkoper waren dan SNES games. En daar sloeg die inflatie dus ook op. (Zie mijn lulverhaal erboven) Cube games zijn idd ietsjes goedkoper dan N64 games destijds idd.

En idd.. Resi 1 was 65 euro. MGS heb ik ook voor die prijs zien liggen. Maar bij Cube games varieren de prijzen best veel per winkel. Mediamarkt is vaak een stuk goedkoper.

[ Voor 28% gewijzigd door Captain N op 07-09-2004 00:58 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 06 september 2004 @ 23:47:
[...]

129 ? ..ik weet het niet hoor maar ik had zat games van 160-190 gulden toen. Flink duur dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 07-09-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 07 september 2004 @ 09:34:
[...]
129 ? ..ik weet het niet hoor maar ik had zat games van 160-190 gulden toen. Flink duur dus :)
Ik meen me te kunnen herinneren dat dit spel: http://www.atarihq.com/tsr/nes/sjetman.jpg zelfs zo rond de 189 gulden kostte. Er waren iig een paar erg dure NES spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Vergeet vooral Maniac Mansion niet. Die was ook asociaal duur.
Zucht, waar is de Atari 2600 tijd, 40 gulden voor een spel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Ik had zowiezo verkeerd gelezen, het ging nu weer over nes..lekker zo alles door mekaar :D

voor de snes had ik dus ook veel fl. 190 spellen.
Valt nog altijd mee..een bepaald Neo-Geo console model had voornamelijk spellen van om en nabij de 600 gulden. (per spel dus ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
MaxBurn schreef op 07 september 2004 @ 12:19:
Ik had zowiezo verkeerd gelezen, het ging nu weer over nes..lekker zo alles door mekaar :D

voor de snes had ik dus ook veel fl. 190 spellen.
Valt nog altijd mee..een bepaald Neo-Geo console model had voornamelijk spellen van om en nabij de 600 gulden. (per spel dus ja)
Dat kwam toch doordat ze in de cartridges naast het spel ook nog extra hardware moesten plaatsen zodat je het kon spelen??

En Conker's bad fur day was ook duur. (kweet nieteens meer hoeveel eigenlijk, maar tochwel 200+)

En hoeveel koste Maniac mansion eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Vanitas schreef op 07 september 2004 @ 12:29:
[...]

Dat kwam toch doordat ze in de cartridges naast het spel ook nog extra hardware moesten plaatsen zodat je het kon spelen??

En Conker's bad fur day was ook duur. (kweet nieteens meer hoeveel eigenlijk, maar tochwel 200+)

En hoeveel koste Maniac mansion eigenlijk?
Ik dacht dat Maniac Mansion rond de 180 Gulden kostte, ik wilde het spel graag maar heb het daarom nooit gekocht. Conker's Bad Fur Day heb ik daarom ook nooit gekocht. Ik wacht wel om te zien of hij op de X-Box de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Laatst online: 04-01 19:45
Is er nog iemand die met mij wil meedoen met de 3 halen 2 betalen aktie van de free recordshop?Ik wil 2 games hebben, dus nog 1tje te gaan?Als je dus nog een spel van 60 euri voor 40 wilt halen, reageer dan ff.(ik woon in rotterdam)

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
joh.. Second Sight is al te bestellen en in voorraad enzo..wist ik geeneens..zeker wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

MaxBurn schreef op 07 september 2004 @ 09:34:
[...]
Klopt, want ik weet nog wel dat ik als klein jochie heel m'n spaarpot omkieperde om ff 120 oud-Hollandsche guldensch neer te leggen voor een tweedehands Donkey Kong Country 2! Achteraf heb ik me nog zwaar laten afzetten... magoed, das lang geleden :P

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-09-2004 14:49 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Precies. En dat is dus waarom ik zei dat N64 games goedkoper waren dan SNES games :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Zo eindelijk mijn Z680 binnen gekregen na een lange tijd sparen :+ Natuurlijk wil ik dat ding op mijn Gamecube aansluiten maar hoe doe ik dat? Het is voor DPL2 natuurlijk :) Bij mijn oude Z640 kreeg ik zo verlengstukkie waar ik die mini jacks in kon doen en de tulp stekkers, moet ik dat ding gebruiken en op dezelfde manier aansluiten of moet het anders?

Ik heb al gezocht met de HGGCT topic search geval maar kon niets verhelderends vinden, bij een post van Elroy miste een plaatje dus het was me nog niet zo duidelijk :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.