TweakDSL *new and/or improved* deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.733 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Ja dat heb ik ook, dan is het van 30ms naar 100ms+ de hele tijd en dan is het weer een half uurtje normaal 15ms a 30ms en dan begint het weer :? :?

EDIT,

Zoals nu bijvoorbeeld is de latency redelijk stabiel(23ms), af en toe een uitspatting

[ Voor 25% gewijzigd door BzR op 20-09-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou van die nieuwe news server merk ik nog niet zoveel 200 kb/s is gemiddeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
Uw aanvraag voor de DSL lijn is in goede orde ontvangen en verwerkt.
Helaas is er op dit moment binnen het BBNed netwerk geen capaciteit
beschikbaar om de order binnen de normale termijn aangesloten te krijgen.

De verwachtte oplevering is afhankelijk van BBNed.
Hoelang denken jullie dat het dan ongeveer gaat duren? Kortom, waar kan ik op rekenen.

En als het erg lang is, is het dan ook nog mogelijk die aanvraag stop te zetten en gewoon een andere provider te nemen die wel snel kan leveren (via BabyXL ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
TakutoRadiance schreef op 21 september 2004 @ 08:54:
[...]

Hoelang denken jullie dat het dan ongeveer gaat duren? Kortom, waar kan ik op rekenen.

En als het erg lang is, is het dan ook nog mogelijk die aanvraag stop te zetten en gewoon een andere provider te nemen die wel snel kan leveren (via BabyXL ofzo)?
Verschilt heel erg. Gemiddeld zal het minder dan 14 dagen duren, maar soms kan het iets uitlopen.

Mocht je centrale een ëcht"probleem hebben (Volzitten, en wachten op upgrade bijv.), alleen in zo'n geval kun je de aanmelding stopzetten waarschijnlijk. Anders zul je gewoon even geduld moeten hebben ;)

Maargoed, 9 van de 10 keer is het gewoon binnen twee weken gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Xandrios schreef op 21 september 2004 @ 11:55:
[...]

Verschilt heel erg. Gemiddeld zal het minder dan 14 dagen duren, maar soms kan het iets uitlopen.

Mocht je centrale een ëcht"probleem hebben (Volzitten, en wachten op upgrade bijv.), alleen in zo'n geval kun je de aanmelding stopzetten waarschijnlijk. Anders zul je gewoon even geduld moeten hebben ;)

Kan je het volzitten/wachten op upgrade ergens terugvinden? Aangezien ik niet echt zin heb om een dubbel aantal maanden te wachten omdat toevallig de centrale vol zit..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Toch nog erg veel ups en downs in de pings naar diverse locaties weet iemand of ze er al mee bezig zijn ? Dit probleem had ik alleen savonds maar nu is het ook op diverse momenten overdag erg strange..

[ Voor 11% gewijzigd door _MaLa_ op 21-09-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 21 september 2004 @ 15:10:
Toch nog erg veel ups en downs in de pings naar diverse locaties weet iemand of ze er al mee bezig zijn ? Dit probleem had ik alleen savonds maar nu is het ook op diverse momenten overdag erg strange..
Ja ik begin het nu ook een beetje vervelend te vinden, juist op het moment dat de Fall Cup ( unreal tournament ) van start is gegaan begint mn ping te zeuren :(

Ik vind het ook vreemd dat als ik transfers heb via msn, dat hij eerst heel snel gaat, en daarna inkakt tot 2k/sec ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

heb weer een vraag,
ik heb nu zo'n telindus modem (1121) maar dat ding wordt ik helemaal gek van, hij gaat echt elke keer dood, of ik kan wel internetten met matige snelheid maar kan dan niet meer in het modem komen
of hij gaat dood doordat hij teveel connecties krijgt etc (terwijl echt niemand anders daar last van heeft)
het lijkt net zo'n etech modem (als het goed is) die vielen toch ook bij de bosjes
maar is er een mogelijkheid om em om te ruilen ofzo ? dus dat ik gewoon even tweakdsl bel of doen ze dat niet.

(b.t.w op de telindus site heeft nooit een firmware update ooit gestaan, zolang ik dit modem heb gehad (minstens 2 jaar als het niet meer is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah het is ernstig. en eigenlijk kan het ook niet ,
Nu ben ik niet iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang hoef te zitten,
ook als er storing is kan ik dat begrijpen (ik werk zelf bij een hosting isp)
Alleen deze problemen moeten worden opgelost. ze duren gewoon te lang
no matter what , van mij part huren ze een "die hard" in
als ik nu ping zie ik dit

64 bytes from 217.19.24.194: icmp_seq=333 ttl=59 time=29349.963 ms
64 bytes from 217.19.24.194: icmp_seq=334 ttl=59 time=29355.305 ms
364 packets transmitted, 334 packets reround-trip min/avg/max/stddev = 9170.986/24459.691/30318.320/3490.689 msceived, 8% packet loss

Mijn collega heeft zelfs een mailtje van ze , dat ze echt niet weten waar het zit .... 8)7
dit is triest heel triest , ik snap best dat engineers hun best doen , maar ik kan vanavond weer inbellen als er storing op me werk is....

Verder wil ik de netwerk beheerders veel succes wensen en laten we met zijn allen hopen dat het snel is opgelost. (zou ook fijn zijn als dat op hun pagina verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35
dit staat op de site van tweakdsl (http://games.tweakdsl.nl)

19 Sep 2004 Netwerkstoring: verbinding trager
Starttijd probleem: woensdag 15/9/2004
Geschatte eindtijd: onbekend

Door een nog onbekende oorzaak zijn er sinds woensdag netwerkproblemen. De servers zijn slechter bereikbaar en de latency (ping tijden) schieten soms omhoog. Dit heeft geen invloed op de download snelheden, maar geeft wel problemen voor gamers zowel met de TweakDSL consumenten verbindingen als van gamers buitenaf die gebruik maken van TweakDSL Gaming diensten.

We proberen het probleem z.s.m. te verhelpen. Details over het probleem zijn te lezen op dit draadje. http://www.games.tweakdsl.nl/forum/viewtopic.php?t=230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok , heb daar de instructies opgevolgt,
en het is niet zo zeer dat ik dag en nacht games speel,
maar vandaag heeft me verbinding de hele dag eruit gelegen.
Dat is jammer. en wat als het vaker gebeurt ? (laten we de goden niet verzoeken)
Iig ben ik blij dat ik al vanavond kan internetten :>

al met al hoop ik nog steeds dat ze het probleem snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Heeft iemand ervaring met overstappen naar een ander ISP zonder dat je weken geen evrbinding hebt?
Is de enige oplossing een 2e telefoonlijn?

Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen, sorry tweakdsl, er zijn gewoon teveel problemen en te weinig oplossingen en ik hoor te vaak "we weten niet waardoor het komt"

Het forum hier staat vol met problemen, en de enige storing die ik op de tweakdsl pagina zie staan, is de nieuwsserver.

Ik ga me eens orienteren op een andere provider

Wie heeft er ervaringen met andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
PureDJ schreef op 21 september 2004 @ 20:34:
Heeft iemand ervaring met overstappen naar een ander ISP zonder dat je weken geen evrbinding hebt?
Is de enige oplossing een 2e telefoonlijn?

Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen, sorry tweakdsl, er zijn gewoon teveel problemen en te weinig oplossingen en ik hoor te vaak "we weten niet waardoor het komt"

Het forum hier staat vol met problemen, en de enige storing die ik op de tweakdsl pagina zie staan, is de nieuwsserver.

Ik ga me eens orienteren op een andere provider

Wie heeft er ervaringen met andere providers?
Overstappen van ISP --> ISP kan op 2 manieren tegenwoordig zonder de normale 2 tot 6 weken periode van uitporteren in weer inporteren van de lijn bij een andere (of dezeflde) telco (dslnetwerk provider zoals BBned).

Je kan naar een andere ISP met je huidige verbinding via de telco BBned. Dit kan ook binnen het KPN-ADSL netwerk en het netwerk van Tiscali-Wholesale (babyXL).

Of je kan over naar een ISP die via een andere telco aanbiedt middels de door de OPTA afgedwongen migratie mogelijkheid zonder dat de lijn eerst uitgeporteerd en weer ingeporteerd dient te worden. Nog niet veel ISP's bieden deze mogelijkheid tot nu toe.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 21-09-2004 20:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• TakutoRadiance
Xandrios schreef op 21 september 2004 @ 11:55:
[...]

Ik heb nu net gemaild met mijn vraag naar Tweak, kijken wat ze hiervan zeggen. Heb gewoon netjes gevraagd of ik op dit moment nog mijn aanvraag stop kan laten zetten. Ik laat het verder nog wel ff weten...

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

PureDJ schreef op 21 september 2004 @ 20:34:

Sorry, maar ik denk dat je nogal overdrijft en last heb van "het gras is bij de buren groener" syndroom. Tweak heeft inderdaad wel eens problemen met de newsserver of het netwerk maar dat heeft elke provider. Grote kans is dat wanneer je overstapt naar een andere provider dat je van de regen in de drup komt, want alle isp's hebben wel probleempjes.

Je argument "het forum staat hier vol met problemen" slaat als een tang op een varken, want dit forum is er nou eenmaal om problemen te bespreken, dus je zal hier weinig tot geen positieve ervaringen lezen.

Om maar eens een positieve duit in het zakje te doen, ik heb eigenlijk totaal geen problemen met tweak. Mijn verbinding is al bijna 2 jaar stabiel en snel. Heel af en toe heb ik wel eens ping problemen wanneer ik online game, maar dat is bijna nog nooit voorgekomen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• TakutoRadiance
TakutoRadiance schreef op 22 september 2004 @ 08:43:
[...]

Ik heb nu net gemaild met mijn vraag naar Tweak, kijken wat ze hiervan zeggen. Heb gewoon netjes gevraagd of ik op dit moment nog mijn aanvraag stop kan laten zetten. Ik laat het verder nog wel ff weten...
Ik heb een erg positieve reactie teruggehad dat ik het (mocht ik het wensen) makkelijk schriftelijk stop kan zetten. Dit zegt toch wel iets over de soepelheid van Tweak en besluit dus maar ff te wachten tot BBNed iets goed doet |:(

Hoop dat dat idd redelijk snel is, zoon leven met alleen internet op school is ook maar nix :S

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
bjck & RedSoniq over:
Troubles @ wijkcentrale Eindhoven Tongelre
TweakDSL kan toch niet connecten op de KPN wijkcentrale, ook zonder line-sharing schijnt dit niet mogelijk te zijn.

bjck, kan jij bevestigen dat dit toch echt wel mogelijk moet kunnen zijn vanuit de bbned en kpn kant?

Anders kijk ik toch maar weer verder ... voorlopig.

Happy Blessings <3

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
geforce666 schreef op 21 september 2004 @ 16:57:
heb weer een vraag,
ik heb nu zo'n telindus modem (1121) maar dat ding wordt ik helemaal gek van, hij gaat echt elke keer dood, of ik kan wel internetten met matige snelheid maar kan dan niet meer in het modem komen
of hij gaat dood doordat hij teveel connecties krijgt etc (terwijl echt niemand anders daar last van heeft)
het lijkt net zo'n etech modem (als het goed is) die vielen toch ook bij de bosjes
maar is er een mogelijkheid om em om te ruilen ofzo ? dus dat ik gewoon even tweakdsl bel of doen ze dat niet.

(b.t.w op de telindus site heeft nooit een firmware update ooit gestaan, zolang ik dit modem heb gehad (minstens 2 jaar als het niet meer is)
Ik zou eens vragen of je 'm kan omruilen en in de voice aktie mee kan gaan.

Als je een mailtje stuurt, met daarin de firmware versie van je modem naar de helpdesk, kan men je daar vertellen of deze firmware versie nog up too date is.

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
fatalharry schreef op 20 september 2004 @ 21:40:
Wazig, ik kan dus al sinds 16.00 niet meer connecten naar de nieuwsgroepen, heb alle 3 de newsserver in newsbin, en geen 1 werkt.
kreeg eerst de melding dat mijn node geen access had, nu zit ik ineens aan connection limit

ff afwachten maar...
pc een nachtje uit :(
Uhm waarom 3 news servers van tweakdsl?
Het zijn alle 3 één en de zelfde news server of probeer je zo het aantal connecties beperking te omzeilen of via meerdere threads headers te halen?

Voor de tweakdsl medewerkers even ter info:

Indien jullie meerdere header threads gaan blokken houden jullie er rekening dat mensen dit niet bewust doen, 1 van de simpelste bin download programma grabit heeft dit standaard ingebouwd in haar client, indien men een update doet van alle groepen worden automatisch meerdere threads hier voor gebruikt.
Newsleecher heeft deze optie niet maar kan me voorstellen dat er meer programma's zijn die zo werken.

[ Voor 29% gewijzigd door NLsandman op 22-09-2004 20:39 ]

• Xandrios
Voor zover ik weet zijn het inderdaad gewoon A records naar een en dezelfde server :P

Overigens vraag ik me sterk af waarom het aantal threads sowieso niet naar beneden gehaald wordt. Aangezien de latency naar de server laag is, geen trage peers etc...haal je zelfs met 2 threads nog het maximale uit je verbinding. Extra threads zorgt alleen maar voor meer belasting, niet :?

Verwijderd

Metzie schreef op 22 september 2004 @ 11:20:
[...]

Sorry, maar ik denk dat je nogal overdrijft en last heb van "het gras is bij de buren groener" syndroom. Tweak heeft inderdaad wel eens problemen met de newsserver of het netwerk maar dat heeft elke provider. Grote kans is dat wanneer je overstapt naar een andere provider dat je van de regen in de drup komt, want alle isp's hebben wel probleempjes.

Je argument "het forum staat hier vol met problemen" slaat als een tang op een varken, want dit forum is er nou eenmaal om problemen te bespreken, dus je zal hier weinig tot geen positieve ervaringen lezen.

Om maar eens een positieve duit in het zakje te doen, ik heb eigenlijk totaal geen problemen met tweak. Mijn verbinding is al bijna 2 jaar stabiel en snel. Heel af en toe heb ik wel eens ping problemen wanneer ik online game, maar dat is bijna nog nooit voorgekomen.
Hier ben ik het ook mee eens , iedere isp heeft wel es problemen
En ik weet ook wel dat de netwerk-beheerders hun uiterste best doen om het te vinden.
Maar welke priororiteit het management van tweak eraan geeft is niet bekend.
En wat nog vreemder is , is dat er dus helemaal niks op de pagina staat van storingen. Alleen de news-server , waarom staat die storing er wel dan ? is dat wel belangrijk om te melden. Over het algemeen ben ik ook tevreden , al hou ik niet van storingen >:)
Om nou snel naar een ander te rennen , is erg lame en dom,
als je naar een ander gaat moet je zelf ervaringen ophebben gedaan en dat je dus
een correcte duidelijk reden hebt,
ik heb bijv al een paar keer contact gehad met de helpdesk van tweak/myadsl
en dat was niet als je bijv een planet helldesk belt. snappie ?? 8)

• bjck
RedSoniq schreef op 22 september 2004 @ 13:26:
[...]

TweakDSL kan toch niet connecten op de KPN wijkcentrale, ook zonder line-sharing schijnt dit niet mogelijk te zijn.

bjck, kan jij bevestigen dat dit toch echt wel mogelijk moet kunnen zijn vanuit de bbned en kpn kant?

Anders kijk ik toch maar weer verder ... voorlopig.
BBned geeft aan dat de planning is week 48 voor uitbreiding. En dat er alleen geen mogelijkheid is voor PSTN+linesharing. Verders alles mogelijk. Dus ISDN+linesharing en ADSL(PSTN) of SDSL zonder linesharing.

't Is gewoon zonde dat het zo verschrikkelijk lang duurt voordat het opgelost/uitgebreid/aangepast is.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 22-09-2004 22:33 ]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Van de storingspagina van Tweakdsl:
Toelichting:

Het aantal geblokkeerde gebruiker was klein, en sowieso zijn ze al weer verwijderd uit de blockinglist. Omdat dit voor nogal wat verwarring zorgde volgt een kleine toelichting:

De nieuwsserver is niet ingericht om met meerdere parallele threads headers naar een gebruiker te sturen. Dit levert een buitensporig grote belasting op. Zondag bleek een handvol gebruikers langdurig headers te downloaden met meer dan 6 threads. Hierdoor liep de belasting van de RAID-arrays op tot extreme waardes. Die handvol, en geen anderen, zijn toen geblokkeerd om overlast voor de andere gebruikers te beperken.

News is een additionele dienst, die op grond van 'best-effort' geleverd wordt. TweakDSL is een van de weinige providers die een volledige, ongefilterde newsservice biedt, en deze voor al onze abonnees beschikbaar probeert te houden. In situaties zoals afgelopen zondag is ingrijpen dan tot onze spijt soms onvermijdelijk.
Dat vind ik nu een top manier om je gebruikers te informeren _/-\o_

• frankvdtillaart
bjck, al eerder
Klopt, week 48 is de planning! Is centrale "Eindhoven-Tongelre". Er is wel ruimte voor ADSL over ISDN met linesharing, ruimte voor SDSL en ruimte voor ADSL zonder linesharing.
bjck schreef op 22 september 2004 @ 22:32:
[...]

BBned geeft aan dat de planning is week 48 voor uitbreiding. En dat er alleen geen mogelijkheid is voor PSTN+linesharing. Verders alles mogelijk. Dus ISDN+linesharing en ADSL(PSTN) of SDSL zonder linesharing.

't Is gewoon zonde dat het zo verschrikkelijk lang duurt voordat het opgelost/uitgebreid/aangepast is.
Zie ik het nou goed dat je de 1e en de 2e keer andere informatie verstrekt?
BBned wil mij de info niet geven (heb pincode nodig), is het mogelijk om:
Over PSTN (gewone telefoonverbinding) een ADSL verbinding aan te vragen zonder linesharing?

Thanks voor het ophelderen ...

Edit: En wat is de combinatie:
ISDN+linesharing en ADSL(PSTN)

[ Voor 5% gewijzigd door frankvdtillaart op 23-09-2004 09:50 ]

Happy Blessings <3

• bjck
RedSoniq schreef op 23 september 2004 @ 09:49:
[...]

[...]

Zie ik het nou goed dat je de 1e en de 2e keer andere informatie verstrekt?
BBned wil mij de info niet geven (heb pincode nodig), is het mogelijk om:
Over PSTN (gewone telefoonverbinding) een ADSL verbinding aan te vragen zonder linesharing?

Thanks voor het ophelderen ...

Edit: En wat is de combinatie:
ISDN+linesharing en ADSL(PSTN)
2x dezelfde informatie gewoon.

ADSL over PSTN & linesharing is de enige met capaciteits issues daar.

Verders zou alles mogelijk moeten zijn. Dus zowel ADSL over ISDN & linesharing. En ADSL over PSTN zonder linesharing.

Daarnaast is er ook gewoon ruimte voor SDSL aansluitingen maar die zijn altijd zonder linesharing sowieso.

• frankvdtillaart
bjck schreef op 23 september 2004 @ 09:59:
[...]

2x dezelfde informatie gewoon.

ADSL over PSTN & linesharing is de enige met capaciteits issues daar.

Verders zou alles mogelijk moeten zijn. Dus zowel ADSL over ISDN & linesharing. En ADSL over PSTN zonder linesharing.

Daarnaast is er ook gewoon ruimte voor SDSL aansluitingen maar die zijn altijd zonder linesharing sowieso.
bjck, bedankt voor de info.

De TweakDSL helpdesk verzekerd mij er echter van dat NIET mogelijk is om een ADSL verbinding zonder linesharing neer te leggen. Ik zal hun wel moeten geloven, sorry bjck...

Je wilde niet doorgeven waar je werkt, en ik weet dus ook niet of je contacten hebt binnen TweakDSL? Oftewel: ook jij kunt me verder niet helpen? Dan heb ik toch al het redelijke geprobeerd denk ik zo...

Happy Blessings <3

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
NLsandman schreef op 22 september 2004 @ 20:30:
[...]

Uhm waarom 3 news servers van tweakdsl?
Het zijn alle 3 één en de zelfde news server of probeer je zo het aantal connecties beperking te omzeilen of via meerdere threads headers te halen?
Kreeg deze tip van iemand op FTD, volgens deze persoon zou je dan meer completes binnen komen.

Verder het aantal connecties omlaagbrengen vind ik een slecht idee, er zijn mensen die de lijn delen met meerdere mensen in huis (studenten) en dan zijn 2 connecties wel erg weinig.

Verwijderd

op games.tweakdsl.nl zeggen ze dat de storing over zou zijn, maar ik heb nog steeds last van ping spikes :(
en pings rond de 40/50

Verwijderd

Kan iemand misschien een screenshot maken van de instellingen van VoDSL ?
Hier werkt het adsl gedeelte wel, maar vodsl nog niet |:(
b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Metzie schreef op 22 september 2004 @ 11:20:
[...]

Ik heb al bijna 2 jaar problemen en er zijn al heel wat tickets e.d gemaakt.
Het probleem vind ik alleen dat er op het moment meer mensen problemen hebben, en op de tweakdsl pagina alleen maar nieuws server storingen zijn.

Ik gebrijp ook dat tweakdsl het beste met zijn klanten voor heeft, en al die tijd heb ik er vertrouwen in gehad dat het goed zou komen, maar waar trek je de lijn?
Als je 2 jaar lang bijna elke dag problemen hebt met de verbinding (hoge pings e.d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:29:
op games.tweakdsl.nl zeggen ze dat de storing over zou zijn, maar ik heb nog steeds last van ping spikes :(
en pings rond de 40/50
Nounou, een ping van 50... echt onspeelbaar :x

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
fatalharry schreef op 23 september 2004 @ 16:06:
[...]

Kreeg deze tip van iemand op FTD, volgens deze persoon zou je dan meer completes binnen komen.

Verder het aantal connecties omlaagbrengen vind ik een slecht idee, er zijn mensen die de lijn delen met meerdere mensen in huis (studenten) en dan zijn 2 connecties wel erg weinig.
Aha, helaas gaat dat niet op voor tweakdsl, alle 3 verwijzen naar 1 en dezelfde news server.

Ben het met je eens, connecties omlaag brengen is geen goed plan, zet er maar een extra reader bij tweakdsl >:)
Xandrios schreef op 22 september 2004 @ 20:53:
Overigens vraag ik me sterk af waarom het aantal threads sowieso niet naar beneden gehaald wordt. Aangezien de latency naar de server laag is, geen trage peers etc...haal je zelfs met 2 threads nog het maximale uit je verbinding. Extra threads zorgt alleen maar voor meer belasting, niet :?
De spool server vindt dat niet erg al die extra connecties tis vooral de reader die daar moeite mee heeft.

Waar ik een voorstander van ben is xpat uit te schakelen dat geeft de reader namelijk ook meer rust, vooral xpat op die hele grote groepen.
Mischien een idee voor tweakdsl om een nzb service op te zetten, je bent dan helemaal af van de reader belasting ;)

[ Voor 40% gewijzigd door NLsandman op 24-09-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 15:17
Sorcerer8472 schreef op 24 september 2004 @ 00:55:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik dat las. Klinkt als een gevalletje "verwend" ... Sorry maar af en toe een ping van 40 of 50 is netjes .... Als jij denkt dat je hierdoor iedereen mis schiet in je spelletje is er misschien wel wat aan de hand met je hand-oog coordinatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:04:
Kan iemand misschien een screenshot maken van de instellingen van VoDSL ?
Hier werkt het adsl gedeelte wel, maar vodsl nog niet |:(
b.v.d.
instellingen Analoog <-> Analoog VoATM

VPI 0
VCI 35
Coder law ALAW
BLES -> ELCP
profile: ATM Forum - 9

Dat is het ;) Mocht je dan de volgende status melding zien bovenin je config page;
'Status: Current TSM: elcp (started, established)' dan moet het werken. Alle andere meldingen betekenen dat het gewoon niet gaat werken ivm externe factoren en lage arbeitsproductiviteit bij BBned en/of die telco. :Z

Enne, je telefoon plug je uiteraard in de eerste posts/digitale aansluiting. Die extra loopback kabeltjes zijn niet nodig als je VoDSL als gewoon extra in/externe lijn wilt gebruiken met je 707-nummer.

VoDSL werkt bovendien, even als ADSL helemaal top _/-\o_. Ik heb vroeger Priority gehad van UPC, maar dat was zo brak als maar kan. Dit werkt stukken beter en het neemt de ingetoetste nummers goed op. Echter denk ik dat de prijs voor de telkosten nog wel wat omlaag gaan, zeker omdat UPC en KPN ook met nieuwe soortgelijke spraakdiensten gaan komen.

[ Voor 39% gewijzigd door I_stealth_I op 24-09-2004 09:01 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik heb nu sinds een paar dagen tweakdsl en ik ben er erg tevreden over. Ik heb ook die nieuwsserver ontdekt maar nu heb ik volgens mij dezelfde problemen als xandrios en harry van een paar pagina's terug.

Ik kan nu niet meer connecten naar news.tweakdsl.nl, in newsleecher krijg ik de melding dat de server me niet meer kan reauthenticaten, iets indie richting, ik zou mn downloadquote moeten bekijken...

Dit had ik gisteravond ook al maar toen ging hij een half uur later weer gewoon verder, heeft iemand hetzelfde probleem of moet ik gewoon geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Wil even een klein complimentje maken voor de helpdesk. Als toekomstig abonnee heb ik een aantal vragen gestuurd naar de helpdesk, en binnen een uur antwoord (dit wel nadat ik al antwoord had gekregen op een andere vraag). Geweldig :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
MM- schreef op 24 september 2004 @ 10:38:
Ik heb nu sinds een paar dagen tweakdsl en ik ben er erg tevreden over. Ik heb ook die nieuwsserver ontdekt maar nu heb ik volgens mij dezelfde problemen als xandrios en harry van een paar pagina's terug.

Ik kan nu niet meer connecten naar news.tweakdsl.nl, in newsleecher krijg ik de melding dat de server me niet meer kan reauthenticaten, iets indie richting, ik zou mn downloadquote moeten bekijken...

Dit had ik gisteravond ook al maar toen ging hij een half uur later weer gewoon verder, heeft iemand hetzelfde probleem of moet ik gewoon geduld hebben?
Zo te zien heeft de nieuwsserver op dit moment (weer) een probleem...ligt zo te zien plat oid. Mocht je geblocked zijn, dan zie je in Newsleecher dat hij connect, maar wordt je er na 2 seconden weer afgegooid. En dat gaat zo de hele tijd door dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RedSoniq schreef op 23 september 2004 @ 11:53:
[...]

bjck, bedankt voor de info.

De TweakDSL helpdesk verzekerd mij er echter van dat NIET mogelijk is om een ADSL verbinding zonder linesharing neer te leggen. Ik zal hun wel moeten geloven, sorry bjck...

Je wilde niet doorgeven waar je werkt, en ik weet dus ook niet of je contacten hebt binnen TweakDSL? Oftewel: ook jij kunt me verder niet helpen? Dan heb ik toch al het redelijke geprobeerd denk ik zo...
Hmmm vraag met dan toch af waarom ik toch een PSTN lijn heb zonder kiestoon maar dsl signaal derop heb

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
ShadowBumble schreef op 24 september 2004 @ 11:20:
[...]

Hmmm vraag met dan toch af waarom ik toch een PSTN lijn heb zonder kiestoon maar dsl signaal derop heb
Op dit moment bedoelen ze, omdat de wijkcentrale vol zou zitten. bjck verteld mij iers anders ...

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 24 september 2004 @ 00:55:
[...]

om3ega schreef op 24 september 2004 @ 08:46:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik dat las. Klinkt als een gevalletje "verwend" ... Sorry maar af en toe een ping van 40 of 50 is netjes .... Als jij denkt dat je hierdoor iedereen mis schiet in je spelletje is er misschien wel wat aan de hand met je hand-oog coordinatie ;)
Ik heb het hier over DOS ping, niet ingame ping
Als ik een ping van 50 in UT heb ben ik zeker blij ja, maar niet als ik dat heb in dos.
Aangezien je dos ping normaal rond de 9/10 ms ligt en dan in UT rond de 50 zit

Is hij in dos 50 dan zit je te laggen met 100/110 in UT.

Dus niet meteen met je mening klaar staan

Jij gaat me niet vertellen dat je een ping van 50 netjes vind naar www.tweakers.net namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Sommige mensen willen een goede news server (boeie) andere weer een lage ping.

De ping hoort gewoon laag te zijn dat was nou juist altijd een van de voordelen van adsl. Van de helpdesk heb ik begrepen dat het een capaciteits probleem is en dat het spoedig wordt opgelost.

Maar ze vinden het geen 'echte' storing daarom staat het ook niet op de service pagina van tweakdsl, nou voor een echte gamer is dit wel degelijk een storing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn verbinding is wel extreem traag vanavond. heb net een dl test gedaan van ftp.tweakdsl.nl en schommel tussen de 50k en 400k. gemiddeld onder de 100 ;(

ping is ook al erg hoog de laatste dagen. En de enige meldingen die ik over eventuele storingen kan vinden gaan over de nieuwsservers.

• HoppyF
  • Laatst online: 19:36
Thijs B schreef op 24 september 2004 @ 16:05:
Sommige mensen willen een goede news server (boeie) andere weer een lage ping.

De ping hoort gewoon laag te zijn dat was nou juist altijd een van de voordelen van adsl. Van de helpdesk heb ik begrepen dat het een capaciteits probleem is en dat het spoedig wordt opgelost.

Maar ze vinden het geen 'echte' storing daarom staat het ook niet op de service pagina van tweakdsl, nou voor een echte gamer is dit wel degelijk een storing :)
Ik zou het anders wel op prijs stellen dat TweakDSL mogelijke problemen met hoge pingtijden wel op de storingspagina zou zetten.
Je kunt het wel aan de gebruikers zelf overlaten of ze dit soort meldingen belangrijk vinden of niet.
Er zijn ook mensen die het niks kan schelen wat er met de newsserver gebeurt terwijl anderen dit juist heel belangrijk vinden.
Downtime van de newsserver wordt immers wel gewoon gemeld (en terecht).

Ik heb nu overigens geen problemen met de ping, ik krijg keurig 9ms te zien met een ping naar www.tweakers.net om maar iets te noemen.

Naschrift:
Toch een probleempje ...
Tussen ca. 16:50 en 17:10 geen internet.
Geen gateway, geen IP adres, niks. Modem uit/aan, nog niks.
Nog een keer uit/aan, wachten ... en ja hoor, later kreeg ie opeens weer een IP adres. Dit kun je goed zien als je de Event Log van de Copperjet Webinterface laat openstaan, deze pagina ververst iedere keer, en als er wat gaat gebeuren komt het vanzelf langs op je scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 25-09-2004 17:16 ]

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
Sorcerer8472, M4rt!:

Als we op games.tweakdsl.nl melden dat de meeste problemen m.b.t. ping/snelheid/netwerk opgelost zijn, dan doelen we dat de bekende/algemene problemen idd verholpen zijn, en dat het overgrote gedeelte van de gamers gewoon met normale vlotte ping kunnen spelen (zowel van als naar het TweakDSL netwerk).

Uiteraard kan er altijd een geval zijn dat er bij sommigen niets veranderd is, daar kunnen we moeilijk rekening mee houden. Wellicht dat je contact kunt opnemen met 1 van de mensen van de helpdesk (mail, telefonisch), of wellicht dat 1 van ons van TweakDSL Games samen naar je prob kunnen kijken? info@tweakdsl.nl, 036-5460085, #tweakdsl @QuakeNet IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn reactie was cynisch bedoeld jegens m4rt... om aan te geven dat 50 ms nog steeds niets is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Mwah ik las er heel eerlijk gezegd lkkr snel overheen :)
Maar ik geef hem dan ook geen ongelijk, een ADSL verbinding via BBned hoort normaliter gewoon lage pingtijden te geven (uiteraard afhankelijk van hardware aan beide kanten, kwaliteit koper, afstand wijkcentrale, kwaliteit/lengte bekabeling ISRA <> modem).

Een stabiele ping <20 ms zou in meeste gevallen echt haalbaar moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Misschien is het al eerder vermeld en misschien is het niet helemaal het juiste topic, maar ik heb een probleem met mijn copperjet 816 modem van tweakdsl.
Ik heb hem sinds kort ingesteld op router zodat zowel mijn pc als mijn ps2 op het netwerk zijn aangesloten. Nu valt alleen na een tijdje de verbinding weg. Bestaande downloads gaan wel door, maar ik kan geen nieuwe sites meer openen. Na een tijdje kan ik niks meer doen. Dan moet ik een ipconfig release/renew doen en dan werkt alles weer een tijdje. Heeft iemand zo snel een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik heb mijn router precies zo ingesteld als hier uitgelegd. (OS = winXPPro)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ViNcE schreef op 27 september 2004 @ 01:57:
Misschien is het al eerder vermeld en misschien is het niet helemaal het juiste topic, maar ik heb een probleem met mijn copperjet 816 modem van tweakdsl.
Ik heb hem sinds kort ingesteld op router zodat zowel mijn pc als mijn ps2 op het netwerk zijn aangesloten. Nu valt alleen na een tijdje de verbinding weg. Bestaande downloads gaan wel door, maar ik kan geen nieuwe sites meer openen. Na een tijdje kan ik niks meer doen. Dan moet ik een ipconfig release/renew doen en dan werkt alles weer een tijdje. Heeft iemand zo snel een idee hoe ik dit kan oplossen. Ik heb mijn router precies zo ingesteld als hier uitgelegd. (OS = winXPPro)
Klopt, de DNS valt weg in de lease van de Copperjet 816. Heb het al vaker en bij meerdere pc's geconstateerd. Workaround; gewoon je DNS server vastzetten in je netwerkinstellingen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Hier alles naar binnen aan t rossen op 800~830 kb/s hoor van ftp.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb nog steeds problemen met mijn VoDSL.
In mijn ISDN apparatuur heb ik nu mijn VoDSL nummer toegevoegd (35-707xxxx -> dus zonder de "0" zoals gebruikelijk is bij het programmeren van ISDN nummers), maar nog steeds krijg ik geen verbindig. Overigens doet hij het met die "0" ook niet.

Het "grappige" is dat ik dus wel kan uitbellen, maar geen gesprekken kan ontvangen... heel frustrerend.

Zijn er hier mensen die het wel werkend hebben met de volgende configuratie:
VoDSL via een ISDN lijn,
Copperjet 815 modem
Ik hou me van harte aanbevolen voor tips _/-\o_

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Weet iemand de reden dat de newsserver al een paar uur down is ? Ik dacht dat de onstabielheid van de server weg was of is de belasting nog steeds te groot voor de nieuwe machiene :? Hopelijk is het snel gefixt er staat ook geen onderhoud in planning zal wel storing zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Ik heb er idem last van, maar als ik zo verder er niets over hoor doen we wellicht iets fout, een andere dns instelling o.i.d.? En anders moet ik toch maar ff wachten, want verder geen klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak lag er hier net 10 minuten uit, meer mensen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
10 Minuten? Nee, ik was mischien 1-2 minuten offline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
7 minuten hier ;)
[16:10:53] * [10053] Software caused connection abort
[16:17:18] *** Welcome to the Internet Relay Network _Hans_!hans@nl.hans.name

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 16:16:
Tweak lag er hier net 10 minuten uit, meer mensen last van gehad?
ja hier ook ff verbinding eruit , niks ernstig gelukkig :)
en nieuwsserver nog steeds offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 24 september 2004 @ 08:49:
[...]
instellingen Analoog <-> Analoog VoATM
Ik heb ADSL over POTS met ISDN2-VoDSL, gebruik ik ook deze instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand bekend wat fase 6 van de verbindingsoplevering betekent? op de search en google was niet veel te vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Staat in het eerste mailtje dat je gehad hebt:

"6. Een opgeleverde lijn"

Maar in de praktijk werkt het al tijden voordat je die melding krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er nog wat aan de zeer afwisselende ping gedaan ?
heb er nog steeds erg veel last van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
We/ze zijn er druk mee bezig :) Inmiddels heel veel informatie verzameld over de kwestie dus gaan dat eens bekijken en hopen het probleem echt zsm verholpen te hebben :)

• NLsandman
Zijn ze wederom met de raid arrays bezig of is dit een uitgesteld onderhoud wat gisteren is gepland?

• _MaLa_
NLsandman schreef op 29 september 2004 @ 13:27:
Zijn ze wederom met de raid arrays bezig of is dit een uitgesteld onderhoud wat gisteren is gepland?
Waarschijnlijk wel, hij hikte van ochtent al erg met alleen headers ophalen nu ineens helemaal weer down. Ik had straks ook effe dat alles down ging 2 minuten ofzo :/

Update: 13:37 news server loopt weer :>

[ Voor 8% gewijzigd door _MaLa_ op 29-09-2004 13:36 ]

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
13:37 weer up :D

Die is getimed op dat er LEET zou staan :P

• MM-

MM-

Hm mooi dat de news server eindelijk weer goed werkt :)

Is het trouwens normaal dat ik gewoon kan bellen en gebeld wordt terwijl ik zit te downloaden etc? Ik heb geen isdn en ik heb ook gewoon een anologe splitter...

• AirtjE
Waarom zou je niet bellen en gebeld worden tijdens het surfen via ADSL? Daar is het juist voor!
Dat geldt zowel voor als je belt via je KPN lijn, als dat je via VoDSL belt. Gewoon altijd bereikbaar :) (helaas? ;))

• _MaLa_
MM- schreef op 29 september 2004 @ 20:37:
Hm mooi dat de news server eindelijk weer goed werkt :)

Is het trouwens normaal dat ik gewoon kan bellen en gebeld wordt terwijl ik zit te downloaden etc? Ik heb geen isdn en ik heb ook gewoon een anologe splitter...
Nah de newsserver is nog niet helemaal 100% vooral de laatste dagen en nu ook weer effe down. Er schijnen problemen te zijn met de controler van de schijven.

De nieuwsserver valt om de 2 dagen uit.
Dit blijkt te worden veroorzaakt door een Promise Vtrak-15100. Deze array blijkt niet in staat de continue hoeveelheid data te kunnen verwerken. Er zijn nog twee andere arrays's actief (Infotrend) die daar geen problemen mee blijken te hebben. De Promise wordt zo snel mogelijk (tussen nu en 10 dagen) vervangen door twee nieuwe Infotrends. We proberen dit nog voor het weekend te realiseren.

Voor de lezers van tekstgroepen is er een nieuwe server in gebruik genomen. De naam van de server ligt voor de hand: news://textnews.tweakdsl.nl. Deze server is zich op dit moment aan het vullen en zal een retentie van 180 dagen hebben. Iedereen kan nieuws op deze server lezen. Het posten is beperkt tot TweakDSL-gebruikers. Binaries zullen door de server geweigerd worden, daar is news://news.tweakds.nl/ voor.

[ Voor 31% gewijzigd door _MaLa_ op 29-09-2004 21:18 ]

• HoppyF
_MaLa_ schreef op 29 september 2004 @ 21:17:
[...]

Nah de newsserver is nog niet helemaal 100% vooral de laatste dagen en nu ook weer effe down. Er schijnen problemen te zijn met de controler van de schijven.

De nieuwsserver valt om de 2 dagen uit.
Dit blijkt te worden veroorzaakt door een Promise Vtrak-15100. Deze array blijkt niet in staat de continue hoeveelheid data te kunnen verwerken. Er zijn nog twee andere arrays's actief (Infotrend) die daar geen problemen mee blijken te hebben. De Promise wordt zo snel mogelijk (tussen nu en 10 dagen) vervangen door twee nieuwe Infotrends. We proberen dit nog voor het weekend te realiseren.
....
.
Nou ja dat is goed en slecht nieuws ...
Goed dat men het probleem gevonden heeft, slecht nieuws is dat ie het zo nu en dan niet doet.

Edit: hij doet het weer! _/-\o_
*) Uitbreiding netwerk capaciteit

Op de drukke momenten loopt de pingtijd op. Dit word veroorzaakt doordat het aantal gebruikers en dus het verkeer naar het DSL-netwerk na de zomer flink is toegenomen.
...
Wat me meer zorgen baart is het "ping" nieuws.
Er is o.a. in dit forum al diverse malen bekend gemaakt dat er lange ping tijden waren en hierop werd nauwelijks (of onzichtbaar) op gereageerd.
Ook hier is het wel prettig dat er binnenkort iets aan gedaan wordt, maar ik vraag me af of dit niet te voorzien was geweest.
Meer gebruikers betekent immers meer data verkeer. (en meer inkomsten :) )
dat kan toch geen verrassing zijn?
Ik neem aan dat het monitoren van het netwerk een continu proces is, en dat je trends kunt waarnemen. Voor de eindgebruiker zou het dan onzichtbaar moeten zijn wat er zich allemaal afspeelt.

• MM-

MM-

AirtjE schreef op 29 september 2004 @ 20:45:
Waarom zou je niet bellen en gebeld worden tijdens het surfen via ADSL? Daar is het juist voor!
Dat geldt zowel voor als je belt via je KPN lijn, als dat je via VoDSL belt. Gewoon altijd bereikbaar :) (helaas? ;))
Tja ik weet het ook niet hoor, heb me er niet zo in verdiept maar ik dacht dat als je gewoon 1 telefoonlijn had en je aan het surfen was enzo je lijn in gesprek was en dat je dan niet bereikbaar bent, guess not.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op 29 september 2004 @ 21:30:

[...]

Wat me meer zorgen baart is het "ping" nieuws.
Er is o.a. in dit forum al diverse malen bekend gemaakt dat er lange ping tijden waren en hierop werd nauwelijks (of onzichtbaar) op gereageerd.
Ook hier is het wel prettig dat er binnenkort iets aan gedaan wordt, maar ik vraag me af of dit niet te voorzien was geweest.
Meer gebruikers betekent immers meer data verkeer. (en meer inkomsten :) )
dat kan toch geen verrassing zijn?
Ik neem aan dat het monitoren van het netwerk een continu proces is, en dat je trends kunt waarnemen. Voor de eindgebruiker zou het dan onzichtbaar moeten zijn wat er zich allemaal afspeelt.
HoppyF schreef op 29 september 2004 @ 21:30:
[...]

Nou ja dat is goed en slecht nieuws ...
Goed dat men het probleem gevonden heeft, slecht nieuws is dat ie het zo nu en dan niet doet.
Moet het nog sneller? :D Ik heb altijd al een ping gehad van 19 ms; en de verbinding gaat altijd als de brandweer *tatoe tatoe tatoe* bloedsnel, ik trek overal bijna mijn lijn vol met 219 kB/s. Ik snap niet wat het probleem is/was. Ook buiten NL gaat het lekker. Hier zijn geen klachten, ook niet geweest.

/dev/null

• AirtjE
De problemen/klachten hoeven ook niet voor iedereen merkbaar te zijn he? ;)
Een 'normale' huis-tuin-keuken gebruiker die surft, download, emailt, en chat zal er niks van gemerkt hebben. Iemand die af en toe gamed, en dan voornamelijk overdag, zal ook weinig gemerkt hebben. Echter sommige mensen die heel actief gamen en heel erg gesteld zijn op hun ping, zullen de laatste tijd wellicht moeite gehad hebben om goed mee te komen in een potje on-line gamen, maar zoals gezegd, niet iedereen heeft hier last van...

Verwijderd

Aloha,

tot nu toe (sinds maandag) hebik kwa download snelheid op het internet geen klagen...lekker snel (+/- 650 kb/sec) maar de nieuws server is idd erg onstabiel. Ik weet het er word binnen nu en een paar dagen wat aan gedaan....laten we hopen dat het helpt. Ik kom van Xs4all en daar liep het meestal prima.

Ik ben over gegaan voor de upload eigenlijk. Ik draai wat game servers voor lol, maar over de ping bennik wat minder te spreken.... Gemiddeld zitten de clients toch op een ping van 40 á 50 en dat bennik niet echt gewend (20 á 30 bij xs4all)
Maar ook daar word wat aan gedaan begrijp ik dus hopen maar.

effin waar ik een mee zit is het volgende :

Ik heb een linux server aan mijn tweaklijn hangen en vroegah had ik een ppp0 device om te connecten naar xs4all (over mijn eth1). sinds ik bij tweak zit "hangt" het internet gewoon aan eth1. Het loopt verder eigenlijk goed , alleen om er bij dat ping verhaal zeker van te zijn dat IK niets verkeerd doe wil ik vragen of dit idd zo hoort. Of is het beter om toch via een ppp device te connecten.

Dan nog een : is het mogelijk om je modem (816-P2) gewoon vanaf je normale netwerk aan te spreken , ik moet nu als ik daar mee wil connecten de modem losmaken en aan een pc hangen met een ander ip (172.19.3.2) of het ip adres van mijn ethernet kaart veranderen naar deze waarde. hmm...ik zal een kijken of het met een eth1:0 op 172.19.3.2 lukt.... :?

Komen er ook nog text nieuwsgroepen voor tweakdsl en hun gebruikers zoals tweakdsl.anounce voor aankondigingen van bijvoorbeeld de aanpassingen aan de newsserver en het netwerk, en het melden van storingen....het is dat ik toevallig in alt.nl.tweakdsl.klagen zag dat er aan gewerkt werd (thnx NLsandman).
Maar ik vond dat die nieuwsgroepen bij xs4all een zeer goede bron van informatie voor mij waren over wat er zoal speelde bij xs4all.

Grtz
B4M

• PureDJ
Hmm dit is toch wel een beetje raar.
Een paar weken terug (zie een aantal bladzijdes terug) deed ik een uitspraak over mijn twijfels over capaciteit.
Iedereen wist mij te vertellen dat dat niet het geval kon zijn, en nu lees ik (nu pas!!!!!) op de tweakdsl pagina dat er een bandbreedte tekort is.
Wat ik overigens erg vreemd vind, zoals al eerder opgemerkt is, moet zoiets niet kunnen, dit is vooraf goed in te schatten.

Maar om heel eerlijk te zijn, begint tweakdsl een beetje op een hobby clubje te lijken waar de trail and error methode iets te vaak toegepast word.

Dit zullen de tweakdsl medewerkers misschien niet leuk vinden, maar ik denk dat je je toch heel hard moet schamen als je moet posten dat je een bandbreedte tekort hebt vooral voor tweakdsl waar de gebruikers bewust voor gekozen hebben en dus ook meer van verwachten!!

Verwijderd

PureDJ schreef op 30 september 2004 @ 11:12:
......................, en nu lees ik (nu pas!!!!!) op de tweakdsl pagina dat er een bandbreedte tekort is.
mag ik vragen welke pagina dat is ?

grtz
B4M

• PureDJ
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 11:19:
[...]

mag ik vragen welke pagina dat is ?

grtz
B4M
Op de storing&onderhoud pagina
http://www.tweakdsl.nl/?a...derhoud&showMenu=tweakdsl

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dit zullen de tweakdsl medewerkers misschien niet leuk vinden, maar ik denk dat je je toch heel hard moet schamen als je moet posten dat je een bandbreedte tekort hebt vooral voor tweakdsl waar de gebruikers bewust voor gekozen hebben en dus ook meer van verwachten!!
Waarom moeten ze zich schamen, omdat ze zo eerlijk zijn? Dit is doodnormaal dat een isp eens zijn bandbreedte gaat upgraden. Dat je dat niet altijd ter kennisgeving krijgt; OK, maar je kan er je voordeel mee doen.

Lijkt me bovendien ook zeer logisch dat de hoeveelheid bandbreedte niet in verhouding staat tot het aantal klanten. Omdat niet iedereen zijn modem even hard 'op de staart trapt' en bandbreedte uitbreiden is een dure aangelegenheid waar je langere termijn aan vast zit met financiële consequenties. Anders beginnen hier weer een paar te klagen over de prijs >:)

/dev/null

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Hmm dit is toch wel een beetje raar.
Een paar weken terug (zie een aantal bladzijdes terug) deed ik een uitspraak over mijn twijfels over capaciteit.
Iedereen wist mij te vertellen dat dat niet het geval kon zijn, en nu lees ik (nu pas!!!!!) op de tweakdsl pagina dat er een bandbreedte tekort is.
Wat ik overigens erg vreemd vind, zoals al eerder opgemerkt is, moet zoiets niet kunnen, dit is vooraf goed in te schatten.

Maar om heel eerlijk te zijn, begint tweakdsl een beetje op een hobby clubje te lijken waar de trail and error methode iets te vaak toegepast word.

Heb je liever het soort maatregelen die bv Chello, Wannadoo en consorten nemen?

Voorspellen van surf en download gedrag van je gebruikers lijkt me btw juist heel moeillijk te voorspellen.

Ik ben juist zeer tevreden over de manier van communicatie die Tweakdsl naar zijn klanten gebruikt; eerlijk en to the point. Dat zie ik bij de concurrentie niet zo snel gebeuren.

Leuke lamp, overigens !!

• om3ega
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 10:52:
Ik heb een linux server aan mijn tweaklijn hangen en vroegah had ik een ppp0 device om te connecten naar xs4all (over mijn eth1). sinds ik bij tweak zit "hangt" het internet gewoon aan eth1. Het loopt verder eigenlijk goed , alleen om er bij dat ping verhaal zeker van te zijn dat IK niets verkeerd doe wil ik vragen of dit idd zo hoort. Of is het beter om toch via een ppp device te connecten.
Waarom zou je een ppp verbinding op bouwen? Volgens mij is dat niet nodig voor tweak omdat het principe van het netwerk anders is. Bij XS4ALL (correct me if I'm wrong) wordt de PPP verbinding opgebouwd door het modem , maar dat kan je natuurlijk ook op je PC doen. Bij Tweakdsl is de verbinding er gewoon altijd :)
Dan nog een : is het mogelijk om je modem (816-P2) gewoon vanaf je normale netwerk aan te spreken , ik moet nu als ik daar mee wil connecten de modem losmaken en aan een pc hangen met een ander ip (172.19.3.2) of het ip adres van mijn ethernet kaart veranderen naar deze waarde. hmm...ik zal een kijken of het met een eth1:0 op 172.19.3.2 lukt.... :?
Ja dit gaat werken , maar dan moet je het wel op de volgende manier doen :

code:
1
ifconfig ethx:1 172.19.3.2

Waarbij x je netwerk kaart is waarmee je het internet op gaat.
Succes!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Een textnewsserver met een retentietijd van 180 dagen :D _O_

Erg jammer dat het zo moeilijk is om een beetje professionele apparatuur te vinden voor de newsservers :{

Voor de rest vind ik eerlijk gezegd wel dat je met grafiekjes enzo toch wel enigszins moet kunnen inschatten wanneer je tegen het max (2/3 ;)) van je verbinding aan zit.

Verwijderd

*) Uitbreiding netwerk capaciteit
Op de drukke momenten loopt de pingtijd op. Dit word veroorzaakt doordat het aantal gebruikers en dus het verkeer naar het DSL-netwerk na de zomer flink is toegenomen.
In de komende twee weken wordt er een extra verbinding (STM-4) tussen ons netwerk en het DSL netwerk van bbned gelegd. Zodra deze gereed is worden een aantal gebruikers naar deze nieuwe verbinding verhuist. Dit zal zonder noemenswaardige downtijd en met behoud van IP adres gebeuren. De betreffende gebruikers zullen van te voren via email worden geinformeerd.
Ik stel me bij deze beschikbaar :D

• Ghandi
Sorcerer8472 schreef op 30 september 2004 @ 15:50:
Een textnewsserver met een retentietijd van 180 dagen :D _O_

Erg jammer dat het zo moeilijk is om een beetje professionele apparatuur te vinden voor de newsservers :{

Voor de rest vind ik eerlijk gezegd wel dat je met grafiekjes enzo toch wel enigszins moet kunnen inschatten wanneer je tegen het max (2/3 ;)) van je verbinding aan zit.
Dat klopt; de STM-4 kaart is dan ook meer dan tijdig besteld en nog veel langer geleden is aangegeven wanneer wij verwachtten dat ding nodig te hebben. Het feit dat we nu tegen het probleem aanlopen had dan ook niet mogen gebeuren.

• HoppyF
Ghandi schreef op 30 september 2004 @ 16:50:
[...]

Dat klopt; de STM-4 kaart is dan ook meer dan tijdig besteld en nog veel langer geleden is aangegeven wanneer wij verwachtten dat ding nodig te hebben. Het feit dat we nu tegen het probleem aanlopen had dan ook niet mogen gebeuren.
Ghandi, dat is precies het antwoord waar ik op zat te wachten.
Ik vind het wel eerlijk dat de "bemanning" van TweakDSL hun bevindingen hier bekend maken. (en op de website).
Dat vergroot de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van de provider.

Daarom zit ik ook bij tweakDSL en niet bij bv Chello.

Van de wat hogere pingtijden heb ik zelf geen last omdat ik niet veel game.
Ik maar wel gebruik van de newsserver maar daar wordt druk aan gewerkt.

Verwijderd

om3ega schreef op 30 september 2004 @ 15:26:
[...]

Waarom zou je een ppp verbinding op bouwen? Volgens mij is dat niet nodig voor tweak omdat het principe van het netwerk anders is. Bij XS4ALL (correct me if I'm wrong) wordt de PPP verbinding opgebouwd door het modem , maar dat kan je natuurlijk ook op je PC doen. Bij Tweakdsl is de verbinding er gewoon altijd :)

[...]

Ja dit gaat werken , maar dan moet je het wel op de volgende manier doen :

code:
1
ifconfig ethx:1 172.19.3.2

Waarbij x je netwerk kaart is waarmee je het internet op gaat.
Succes!
Dank voor je antwoord,

het moet zeker geen ppp verbinding worden , maar ik vroeg me af of ik soms iets verkeerd deed, en dat daarom de verbinding kwa ping niet helemaal jopper is....nee prima zo, als het goed is ...is het goed...dus laat ik het zo.

En wat betreft die Virtual interface, ik dacht idd ook dat dat zou moeten werken...ga ik straks eens effe proberen. Waarschijnlijk nog wel effe een route ernaartoe maken, dit zou moeten werken dacht ik zo :

code:
1
 route add 172.19.3.0 dev eth0:1

Grtz
B4M

• Ghandi
Vannacht is er een extra onderhoudswindow; het is laat op de TweakDSL site gezet. Voor DSL gebruikers is er geen verwachtte noemingswaardige verwachte downtime, wel zullen de colo ruimtes (RedBus en Telecity 1) last hebben van op z'n minst een klapperende verbinding gedurende de tests.

Ik ben met een leverancier van switches bezig en van de 5 switches doen 4 switches wat ik wil; de 5e (en dat is de core switch) is meteen onbereikbaar na herstart. Afgelopen dinsdag tot een uurtje of half 5 bezig geweest, en nu maar weer met goede moed verder.

De stappen zijn nodig voor:
- het opbrengen van onze eigen glasvezelring (ergens volgende week de eerste stappen)
- het kunnen afsplitsen van verkeer over verschillende routers en implementatie van redundancy.

• Xandrios
Ok Dan :) Die info staat nu ook in de Topic-Waarschuwing.

Ik heb overigens een klein ander probleem: Ik heb meegedaan aan de zomeractie. Dat was Gratis oplevering, Gratis Modem en een aantal maanden een flinke korting op 't abbogeld.

Zojuist echter de eerste rekening gekregen: Volle maandprijs en ruim 65 euro voor 't modem...
morgen maar ff bellen ;)

• PureDJ
Ik vind het ook netjes dat ze het melden, en als alles ook weer prima werkt dan zal ik dat ook zeker door vertellen dat ze het lef gehad hebben om het op de site te melden.
Maar dat neemt niet weg dat het niet voorkomen had kunnen worden.
Tweakdsl staat voor kwaliteit, lage pings, goede game faciliteiten.
Als ze dan hun netwerk zo vol duwen dat hun specialteit verloren gaat en onder 1 noemer gaan vallen met de rest vind ik dat slecht en helemaal als het voorkomen had kunnen worden.
voor hoge pings hoef ik ook geen 60 euro neer te leggen, dat kan ik ook krijgen met een abbotje van 19,95

Dus kort samen gevat, ik heb vertrouwen in tweakdsl maar dat vertrouwen stellen ze steeds meer op de proef en dat lijkt me slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ghandi schreef op 30 september 2004 @ 20:49:
De stappen zijn nodig voor:
- het opbrengen van onze eigen glasvezelring (ergens volgende week de eerste stappen)
- het kunnen afsplitsen van verkeer over verschillende routers en implementatie van redundancy.
Klinkt heeeeel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zijn er ten gevolge van de werkzaamheden aan de newsserver ook veel postings weggevallen? Ik krijg erg veel missende binaries uit o.a. a.b.core en a.b.boneless van de laatste ca. 3 dagen.

Het is geen grote ramp maar ik vraag me af of het hierdoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een probleempje met m'n modem, Allied Data 816-2P. De DNS pleurt eruit. Browsers vallen eruit. Ik doe dan een release en renew op mijn werkstation en dan heb ik weer een DNS. Als mijn DNS eruit ligt en ik rammel in mijn prompt nslookup www.tweakers.net. Dan krijg ik een time-out.

Het ligt niet extern bij de Cambrium DNS, alleen op mijn LAN en op meerdere werkstations,

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op 01 oktober 2004 @ 20:28:
Ik heb een probleempje met m'n modem, Allied Data 816-2P. De DNS pleurt eruit. Browsers vallen eruit. Ik doe dan een release en renew op mijn werkstation en dan heb ik weer een DNS. Als mijn DNS eruit ligt en ik rammel in mijn prompt nslookup www.tweakers.net. Dan krijg ik een time-out.

Het ligt niet extern bij de Cambrium DNS, alleen op mijn LAN en op meerdere werkstations,
Zoiets heb ik ook wel eens gezien met mijn Copperjet 816.
Soms krijg ik ook geen info meer als ik de webpagina van de modem opvraag.
Ik krijg dan een melding "not enough core".
Een harde reset (spanning uit/aan) lost het probleem wel op.
Misschien een bugje in de modem firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op 01 oktober 2004 @ 20:44:
[...]

Zoiets heb ik ook wel eens gezien met mijn Copperjet 816.
Soms krijg ik ook geen info meer als ik de webpagina van de modem opvraag.
Ik krijg dan een melding "not enough core".
Een harde reset (spanning uit/aan) lost het probleem wel op.
Ik weet niet wat het is, maar het is behoorlijk vervelend. Ik denk dat ik alle dns gegevens rechtstreeks van Cambrium in mijn pc's ga kloppen. Het probleem doet zich van de een op andere dag voor. Ik zou misschien zelfs de schuld kunnen geven aan SP2. Want zover ik weet hebben mijn linuxbakken er geen problemen mee.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
HoppyF schreef op 01 oktober 2004 @ 12:59:
Zijn er ten gevolge van de werkzaamheden aan de newsserver ook veel postings weggevallen? Ik krijg erg veel missende binaries uit o.a. a.b.core en a.b.boneless van de laatste ca. 3 dagen.

Het is geen grote ramp maar ik vraag me af of het hierdoor komt.
Wel raar id volgens mij is die nog wel up alleen zijn er amper headers en data aanwezig omdat die promise controler niet lekker liep. Lijntje ben ik wel tevreden over maar die newsserver is wel jammer volgens mij hebben die jongens veel pech met verkeerde hardware of uitvallende hardware. Heeft iemand een overzicht van de vervanging van die dslams in de centrales waardoor je zon mooie ping krijgt ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
_MaLa_ schreef op 01 oktober 2004 @ 21:24:
Heeft iemand een overzicht van de vervanging van die dslams in de centrales waardoor je zon mooie ping krijgt ? :/
Dat is al afgerond, maw: Er zullen geen bestaande DSLAMS meer vervangen worden. Hoogstens dat een eventuele nieuwe DSLAM een alcatel zal zijn (en dus een lage ping) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op 01 oktober 2004 @ 21:34:
[...]

Dat is al afgerond, maw: Er zullen geen bestaande DSLAMS meer vervangen worden. Hoogstens dat een eventuele nieuwe DSLAM een alcatel zal zijn (en dus een lage ping) :)
Centrale's waar nu capaciteits problemen zijn worden inderdaad gelijk omgezet naar Alcatel bij het uibreiden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op 01 oktober 2004 @ 20:44:
ftp://ftp.allieddata.com/...xDSL/copperjet_816-2P.htm

Er staat een SR2. Misschien dat dat helpt?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het, het is al vaker genoemd.....maar ik irriteer me er nu zo aan dat ik het toch weer ga noemen...

Er valt niet te gamen met Tweakdsl ( in mijn geval Ultra ), de ping schommelt met Counter-Strike van 70 tot 200 en dat is op verschillende servers waar normaal wel goeie pings worden behaald......nog sterker ik ben daar degene me de hoogste ping...en nee ik heb niets aanstaan qua downloads...en het ligt niet aan mijn HW/SW config...

Ik vindt daarom dat dit probleem maar is prioriteit moet krijgen....want dit houd nu al zo'n plus minus een maand aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op 30 september 2004 @ 21:39:
Ok Dan :) Die info staat nu ook in de Topic-Waarschuwing.

<hr>
Ik heb overigens een klein ander probleem: Ik heb meegedaan aan de zomeractie. Dat was Gratis oplevering, Gratis Modem en een aantal maanden een flinke korting op 't abbogeld.

Zojuist echter de eerste rekening gekregen: Volle maandprijs en ruim 65 euro voor 't modem...
morgen maar ff bellen ;)
Ik heb ook meegedaan aan de Zomeractie maar inderdaad ook geen goede factuur ontvangen. Dit zou met de oktober factuur gecorrigeerd worden maar helaas, dit is niet het geval. Ik heb zojuist de oktober factuur ontvangen.
Email is naar de helpdesk gestuurd, nu maar even afwachten.
De modem is overigens niet berekend en dus wel gratis.
Maand bedrag klopt niet, want het is het volle bedrag ipv het actie tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

wie durft? :)

Maar ehh heb opgemerkt dat programma's zoals Azureus ofzo geen postieve invloed hebben op het modem en de verbindingskwaliteit van de VoDSL-lijn. Zelfs al geef ik een maximum in voor de verbinding van Azureus van 35/35 kB/s dan kan ik op alle andere pc's al niet meer internetten. Hij hangt alle connnections op vrees ik. Ook de VoDSL lijn begint dat te kraken. Als ik dat klere Azureus uitzet; is alles weer back to normal en is de VoDSL lijn storingsvrij. Meerdere mensen last van? Ik heb het idee dat het aan UPNP ligt i.s.m heel veel connecties opzetten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 18:27:
Ik weet het, het is al vaker genoemd.....maar ik irriteer me er nu zo aan dat ik het toch weer ga noemen...

Er valt niet te gamen met Tweakdsl ( in mijn geval Ultra ), de ping schommelt met Counter-Strike van 70 tot 200 en dat is op verschillende servers waar normaal wel goeie pings worden behaald......nog sterker ik ben daar degene me de hoogste ping...en nee ik heb niets aanstaan qua downloads...en het ligt niet aan mijn HW/SW config...

Ik vindt daarom dat dit probleem maar is prioriteit moet krijgen....want dit houd nu al zo'n plus minus een maand aan...
Jep, er is nog steeds niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 82, Received = 82, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 102ms, Maximum = 148ms, Average = 121ms

is toch niet normaal :(
en dat al zo lang...

Wanneer wordt er nou egt wat aan gedaan kan al bijna 3 weken geen war meer spelen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
25/10/2004: Herstart switch met andere configuratie

Maandag avond, rond 22.00 zal de switch op RedBus herstart worden; als dit goed verloopt, zal rond 22.30 de switch op Telecity II herstart worden. Deze laatste geeft een onderbreking voor het DSL verkeer; de eerste voor het colo verkeer

Herstart is nodig voor een specifieke configuratiewijziging; de performance van het netwerk is goed met betrekking tot download snelheden; de response is niet goed met betrekking tot - met name - UDP verkeer, waaronder nameserver requests.

De reden om dit onderhoud niet tot later in de nacht uit te stellen is de huidige hinder voor alle gebruikers.