Als ik het goed begrijp is de nieuwe nieuwsserver nu ongeveer geinstalleerd? Zijn daar al resultaten van? 
* Xandrios is benieuwd
* Xandrios is benieuwd
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik houd mij hier zeker voor aanbevolenom3ega schreef op 14 september 2004 @ 11:47:
Ik wil best pilot zijn voor ADSL2.. moet ik wel weer een ander modem aanschaffen .. Gelukkig zijn die er al
/dev/null
Misschien gaat het wel sneller als ik die van mij blauw verf.. dan ziet hij er hetzelfde uitom3ega schreef op 14 september 2004 @ 11:47:
Ik wil best pilot zijn voor ADSL2.. moet ik wel weer een ander modem aanschaffen .. Gelukkig zijn die er al
Het is zeker niet onvriendelijk bedoelt, en ook zeker niet negatief naar tweakers.net (maar dat stond al in de post)I_Stealth_I schreef op 13 september 2004 @ 23:26:
Tja, sorry ben het niet met je eens. Klinkt als belangenverstrengeling en het komt niet echt vriendelijk op me over. (nofi!) Als je graag een opsplitsing wil maken; OK maar dan graag even via de andere weg svp.
In princiepe ben ik het met je eens; namelijk dat TweakDSL zelf een medium voor support moet hebben. Dat kan (zoals jij al zegt) een forum zijn, maar tot nu toe hebben ze gekozen voor telefoon en email.
[ Voor 33% gewijzigd door Xandrios op 14-09-2004 13:19 ]
De ge-upgrade DSLAMS schijnen inderdaad geschikt te zijn voor ADSL2 (en dus niet voor ADSL2+). "Helaas" komt er dus ook een ADSL2+ en die laatste variant lijkt me echt interessantschiffeb schreef op 14 september 2004 @ 13:11:
Wat ik begreep was dat bij de laatste upgrades van dslams deze adsl 2 ready waren.
http://www.deyterra.com
[ Voor 24% gewijzigd door frankvdtillaart op 14-09-2004 16:56 ]
Happy Blessings <3
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 23:56 . Reden: typo's ]
Welke centrale gaat het om? Kan best zijn dat BBned geen ruimte over heeft op PSTN of ISDN in die centrale en dat dat pas voor week zoveel staat gepland! voor een oplossing.RedSoniq schreef op 14 september 2004 @ 13:35:
[knip]
UPDATE
Ben net gebeld door een van die leuke dames, er schijnt een fout gemaakt te zijn. Mijn order is verward met een order uit Lelystad ... (ik woon in Eindhoven ! ). Die order is inderdaad doorgevoerd, etc, etc.
Het schijnt nog helemaal niet mogelijk te zijn om op mijn adres een internet aansluiting neer te leggen... vanaf week 48, zegt TweakDSL. BBnet.nl (die heb ik nu maar gecontroleerd), zegt: 'Niet in de komende Maanden.' Wie wil ik nu geloven?
Knap bagger natuurlijk dit. Het leek zo leuk, toch jammer dat er al wel een confirmatie van KPN (oplevering lijn) in m'n Mail-box lag. Foutje in adres/telefoonnummer waarschijnlijk.
Ik zoek nog even verder naar de volgende provider, waarschijnlijk dus geen TweakDSL ...
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Dat staat dus inderdaad gepland voor week 48, wat betekend dat ik niet voor week 50 via TweakDSL/BBned kan internetten (thuis dan). Inclusief KPN uitlooptijd zal dat wel week 04 worden ofzo...bjck schreef op 15 september 2004 @ 08:19:
[...]
Welke centrale gaat het om? Kan best zijn dat BBned geen ruimte over heeft op PSTN of ISDN in die centrale en dat dat pas voor week zoveel staat gepland! voor een oplossing.
Happy Blessings <3
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 13:54 ]
Verwijderd
het lijkt erop dat de headers niet compleet zijn maar de bestanden staan wel compleet op de server, dit blijkt als je nzb files gebruikt.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 11:28:
Idd alleen maar incomplete's
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 17:09 ]
Eens, ik ben op dit moment een DVD aan het downloaden, die tot nu toe gewoon helemaal compleet is. Via NZB, en 't gaat gewoon op de volle snelheid van m'n 8mbit lijnVerwijderd schreef op 15 september 2004 @ 17:07:
[...]
het lijkt erop dat de headers niet compleet zijn maar de bestanden staan wel compleet op de server, dit blijkt als je nzb files gebruikt.
Vanaf vanmorgen is wel alles compleet te zien.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 15-09-2004 19:50 ]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 21:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Yup hier 100+ pingBzR schreef op 15 september 2004 @ 22:30:
Hebben er nog meer mensen last van een vrij hoge latency ?(80ms en hoger)
Ik woon regio Haarlem en heb sinds uur of 19:00 een trage verbinding, ook
meerdere kennissen van mij die op het cambrium netwerk zitten(ook regio Haarlem) hebben hier last van, lijkt wel op een ddos attack ofzo. Gisteren avond gebeurde dit ook al, alleen was na 20 minuten weer over. Hier een ping resultaat
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=95 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=104 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=98 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=85 ms TTL=251
Yups hier ook hoor heb ook het idee dat het de hele avond soms opduikt.. Gisteren had ik er ook last van zal iedereen wel last van hebben.BzR schreef op 15 september 2004 @ 22:30:
Hebben er nog meer mensen last van een vrij hoge latency ?(80ms en hoger)
Ik woon regio Haarlem en heb sinds uur of 19:00 een trage verbinding, ook
meerdere kennissen van mij die op het cambrium netwerk zitten(ook regio Haarlem) hebben hier last van, lijkt wel op een ddos attack ofzo. Gisteren avond gebeurde dit ook al, alleen was na 20 minuten weer over. Hier een ping resultaat
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=95 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=104 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=98 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=85 ms TTL=251
[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 15-09-2004 22:34 ]
Hier ook rond de 90 ms._MaLa_ schreef op 15 september 2004 @ 22:33:
[...]
Yups hier ook hoor heb ook het idee dat het de hele avond soms opduikt.. Gisteren had ik er ook last van zal iedereen wel last van hebben.
78 ms pff
[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 15-09-2004 23:13 ]
Verwijderd
hopla
Verwijderd
Ook toevallig, bij mij stond de verbinding ook al maanden op 896/8064, en sinds een week of 2 á 3 krijg ik alle waardes te zien behalve eerder vermelde. Pas na een paar keer resetten en softwarematig rebooten wilt de boel weer een beetje redelijk trainen, maar na een paar dagen, of enkele uren is het weer terug bij af.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 19:15:
ik had ff korte vraag , hoe kan het dat mijn downstream 2 maanden lang op 8064 staat en nu op van alles en nog wat , behalve 8064, op dit moment is het Down Stream 7360 (Kbps.). er is niks verandert aan bekabeling of config , alles is precies hetzelfde me huis is ook niet stiekum verplaatst dus schiet mij maar in de kerstboom
Mag ik vragen waar naar je bent overgestapt? Ik heb nl nu Zonnet, en daar wil ik vanaf. Ik zit te denken aan TweakDSL, maar het enige is dat ik een gamer ben die bijna elke dag wel een potje Call of Duty online speelt. Is TweakDSL dan nog steeds aan te raden?StarWars schreef op 16 september 2004 @ 00:56:
nog altijd packetloss en slechte ping lees ik (), anyway ik heb geen spijt van mijn overstap, spijtig voor de gamers die nog wel bij TweakDSL zitten, i feel for ya
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
net 30 keer gereset , stekker eruit keer of 5 , firmware gecheckt , met ding gegooit, alle stekkers nagelopen , en kom niet hoger dan 7616 en 832 ff navraag op de buurt gedaan , niemand heeft adsl in de straat , dus probleem ligt echt hier niet , of jij moet toevallig op postcode 8447 zitten dat zou een boel verklarenR2 schreef op 16 september 2004 @ 08:38:
[...]
Ook toevallig, bij mij stond de verbinding ook al maanden op 896/8064, en sinds een week of 2 á 3 krijg ik alle waardes te zien behalve eerder vermelde. Pas na een paar keer resetten en softwarematig rebooten wilt de boel weer een beetje redelijk trainen, maar na een paar dagen, of enkele uren is het weer terug bij af.
Ook bij mij is de situatie precies hetzelfde gebleven, ook hebben de buurtjes niet ineens een adsl verbinding aangeschaft.
Als reactie op mijn vraag hoe dit kan (via e-mail naar tweak), krijg ik: Waarschijnlijk zijn de kabels tussen de splitter en isra, en tussen de splitter en router te lang. Deze zitten daar al anderhalf jaar, en nooit eerder problemen gehad...
Heel raar....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 20:31 ]
Normaal gesproken is de ping gewoon laag (laatste keer dat ik het bij mijn ouders controleerde was de ping <20ms).Dimmu schreef op 16 september 2004 @ 10:04:
[...]
Mag ik vragen waar naar je bent overgestapt? Ik heb nl nu Zonnet, en daar wil ik vanaf. Ik zit te denken aan TweakDSL, maar het enige is dat ik een gamer ben die bijna elke dag wel een potje Call of Duty online speelt. Is TweakDSL dan nog steeds aan te raden?
Klopt, week 48 is de planning! Is centrale "Eindhoven-Tongelre". Er is wel ruimte voor ADSL over ISDN met linesharing, ruimte voor SDSL en ruimte voor ADSL zonder linesharing.RedSoniq schreef op 15 september 2004 @ 11:53:
[...]
Dat staat dus inderdaad gepland voor week 48, wat betekend dat ik niet voor week 50 via TweakDSL/BBned kan internetten (thuis dan). Inclusief KPN uitlooptijd zal dat wel week 04 worden ofzo...
Een centrale op 800 meter van postcode 5641KT.
Was jouw probleem niet individueel?StarWars schreef op 16 september 2004 @ 00:56:
nog altijd packetloss en slechte ping lees ik (), anyway ik heb geen spijt van mijn overstap, spijtig voor de gamers die nog wel bij TweakDSL zitten, i feel for ya
Mooi om te horen. Zit alleen nog te twijfelen tussen TweakDSL en xenosite; maar omdat de ondersteuning iig hier beter is (zij hebben ook wel een forum, maar niet elke dag; een aantal vragen werden pas 3 dagen later beantwoord) denk ik dat ik naar Tweak ga.GFM schreef op 16 september 2004 @ 10:15:
[...]
Normaal gesproken is de ping gewoon laag (laatste keer dat ik het bij mijn ouders controleerde was de ping <20ms).
3075, is geloof ik niet in de buurt.Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:13:
[...]
net 30 keer gereset , stekker eruit keer of 5 , firmware gecheckt , met ding gegooit, alle stekkers nagelopen , en kom niet hoger dan 7616 en 832 ff navraag op de buurt gedaan , niemand heeft adsl in de straat , dus probleem ligt echt hier niet , of jij moet toevallig op postcode 8447 zitten dat zou een boel verklaren![]()
blijft heel vaag allemaal
Het trainen van je modem is afhankelijk van kabel lengtes , kwaliteit bekabeling thuis , maar ook buiten , onder de grond , vochtigheid etc etc etc .. oftewel veel omstandigheden. Tot je huis kan je het zelf regelen.geforce666 schreef op 16 september 2004 @ 15:10:
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=15ms TTL=250
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Average = 15ms
is toch netjes naar mijn idee ?
nog gelijk effe een vraag in me modem zegt i dat de downstream 7168 kbps is maar hoe train ik zo'n ding dat zodat i hoger loopt, duhh ;)(had het tijdje geleden ook al gevraagd maar kreeg geen duidelijk antwoord) heb een Telindus 1121
Hi Bjck, mogen we vragen waar jij werkt? Dat je deze informatie kent ...bjck schreef op 16 september 2004 @ 10:54:
[...]
Klopt, week 48 is de planning! Is centrale "Eindhoven-Tongelre". Er is wel ruimte voor ADSL over ISDN met linesharing, ruimte voor SDSL en ruimte voor ADSL zonder linesharing.
Happy Blessings <3
Eerlijk is eerlijk, als het goed is moet je het ook weer laten wetenHoppyF schreef op 15 september 2004 @ 23:08:
[...]
Hier ook rond de 90 ms.
Regio Harderwijk (veluwe).
Ook de newsserver is traag.
(normaal rond de 9 ms)
Pingen naar news.tweakdsl.nl [217.19.16.133] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 217.19.16.133: bytes=32 tijd=59 ms TTL=61
Antwoord van 217.19.16.133: bytes=32 tijd=61 ms TTL=61
Antwoord van 217.19.16.133: bytes=32 tijd=62 ms TTL=61
Antwoord van 217.19.16.133: bytes=32 tijd=50 ms TTL=61
Laat ik zo zeggen dat ik mijn wegen tot informatie hebRedSoniq schreef op 16 september 2004 @ 17:16:
[...]
Hi Bjck, mogen we vragen waar jij werkt? Dat je deze informatie kent ...
Ja VoDSL (1 x analoog) maakt deel uit van het standaard pakket.Dimmu schreef op 17 september 2004 @ 13:35:
Een aantal vraagjes voor een toekomstige abonnee:
* Is VoDSL standaard meegeleverd met een tweakdsl aansluiting? Ik wil nl geen vodsl, aangezien ik toch al weinig bel met me KPN-aansluiting (maximaal 30 euro voor 2 maanden).
* Ik heb momenteel een ETECH multipc modem, kan ik deze " meenemen" naar tweakdsl of is het aan te raden om een andere (lees: betere kwaliteit) modem/router met het abonnement aan te schaffen?
* Hoe zit het met de aanvraag van Tweak? Kan ik als ik weet dat ik rond 1 februari wordt afgesloten, al in januari me aanvraag voor Tweakdsl op de post doen?
Analoge modem, me eerste echte ethernetmodem toen ik me usbmodem wegdeed. Vandaar dat ik me afvraag of het ook mee genomen kan worden...HoppyF schreef op 17 september 2004 @ 17:56:
[...]
Ja VoDSL (1 x analoog) maakt deel uit van het standaard pakket.
Maar waarom zou je het niet gebruiken? je zegt dat je weinig belt in die zin ben je alleen nog maar goedkoper uit als je je KPN abo zou opzeggen. Het merendeel van de kosten gaan nu naar je KPN abo toe.
Als je VoDSL gaat gebruiken scheelt dit in de abo kosten, want je kunt KPN dan opzeggen. Scheelt ca. de helft in je abo kosten. Je moet immers nog wel een vergoeding betalen voor het gebruik van de koperlijnen.
Etech modem? kan misschien wel.
Ik ken het modem verder niet.
Ik heb gehoord dat deze dingen nogal lawaaig zijn. Aangezien ik op kamers zit, heb ik dus me aansluiting ook in mijn kamer zitten, en zit niet te wachten op een lawaaige modem... Enig alternatief (indien de copperjet afvalt) die ook met vodsl werkt?Er zal wel weer een actie komen van TweakDSL denk ik want de zomeractie is al weer eventjes voorbij. Dat scheelt je dan veel kosten en meestal krijg je er een gratis modem bij (zoals de Copperjet 816-2P) bij de laatste actie.
Als ze het in December/Januari starten, is het voor mij het besteIn de termijn van de aanvraag zit meestal wel wat marge.
Duurt toch een paar weken eerdat je aangesloten wordt.
Ook dit is weer afhankelijk van een toekomstige actie.
Kom op TweakDSL is het al actie tijd??
Verwijderd
Verwijderd
PRECIESVerwijderd schreef op 17 september 2004 @ 21:36:
hebben meerdere mensen last van superinstabliele ping ?
sinds een dag of 4 heb ik pings van rond de 40/50 en dan ineens weer zakken naar de 9 en 10.. en dan weer omhoog.. etc
download en upload is goed nog ( al is het wel iets gedaald )
ik ben een gamer en wil gewoon goed kunnen spelen met een stabiele ping, ik baal hier echt gruwelijk van, zit je midden in een clanwar, gaat je ping lopen kloten
heb het nu ook best wel erg ja
[ Voor 10% gewijzigd door geforce666 op 17-09-2004 23:00 ]
Het lijkt nogal wisselend maar ik kan er niet echt een conclusie aan verbinden.geforce666 schreef op 17 september 2004 @ 22:59:
[...]
heb het nu ook best wel erg ja
ook heb ik gewoon het idee dat me lijn sloom reageert, downloads gaan best wel netjes maar reageert gewoon log allemaal
vooral naar buitelands gelegen sites reageert het zwaar klote
Hier helaas ook hetzelfde, tis al iest beter als van de week maar nog niet optimaal.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 21:36:
hebben meerdere mensen last van superinstabliele ping ?
sinds een dag of 4 heb ik pings van rond de 40/50 en dan ineens weer zakken naar de 9 en 10.. en dan weer omhoog.. etc
download en upload is goed nog ( al is het wel iets gedaald )
ik ben een gamer en wil gewoon goed kunnen spelen met een stabiele ping, ik baal hier echt gruwelijk van, zit je midden in een clanwar, gaat je ping lopen kloten
Verwijderd
Joh, sinds wanneer zijn de particuliere verbindingen a 30 - 80 euro per maand opeens 1:1 (non_overbooked) en met een garantie (SLA) op de latency?Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 14:39:
Kunnen ze bij TweakDSL hier iets aan doen dan ? want de Open Cup ( van unreal tournament ) begint, en ik MOET een goeie ping hebben aangezien ik een basis speler ben.
Ik ga maandag maar eens bellen, want dit moet echt opgelost worden, ik betaal niet voor niets 50 euro per maand
hehehe grapjas, en omdat jij een spelletje speelt voor je lol moet tweakdsl maar even alle zeilen bijstellen en je probleem fixen omdat je een basis speler bent. Dream on boyVerwijderd schreef op 18 september 2004 @ 14:39:
Kunnen ze bij TweakDSL hier iets aan doen dan ? want de Open Cup ( van unreal tournament ) begint, en ik MOET een goeie ping hebben aangezien ik een basis speler ben.
Ik ga maandag maar eens bellen, want dit moet echt opgelost worden, ik betaal niet voor niets 50 euro per maand
Ik denk dat hij bedoelt, dat hij een ping wil én mag verwachten zoals die bij een gemiddelde economy(consumenten) adsl verbinding hoort. (ongeacht de provider)WeAreLegion schreef op 18 september 2004 @ 15:17:
[...]
hehehe grapjas, en omdat jij een spelletje speelt voor je lol moet tweakdsl maar even alle zeilen bijstellen en je probleem fixen omdat je een basis speler bent. Dream on boyzo werkt het gewoon niet.
Het toch 'nare' gedrag dat wij consumenten hebben is dat we alles willen en ook verwachten omdat dat "aangenome kan/mag worden dat" voor eigenlijk zo min mogelijk euro's per maand.Azqi schreef op 18 september 2004 @ 16:01:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt, dat hij een ping wil én mag verwachten zoals die bij een gemiddelde economy(consumenten) adsl verbinding hoort. (ongeacht de provider)
En die heeft hij niet, als ik de reakties van online gamers de laatste pagina's zo lees.
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 18-09-2004 16:09 ]
Ik heb zo'n blauw Etech ding i.c.m. Tweakdsl.. bij mij werkt het goed in bridge mode, heb nog nooit gechecked of de routerfunctie goed werkt aangezien ik een Linux routertje heb staan.Dimmu schreef op 17 september 2004 @ 13:35:
* Ik heb momenteel een ETECH multipc modem, kan ik deze " meenemen" naar tweakdsl of is het aan te raden om een andere (lees: betere kwaliteit) modem/router met het abonnement aan te schaffen?
Of dat een "naar" gedrag is weet ik niet, want je mag toch verwachten dat je voor 59,95 euro (voor je waardegevoel, dit is wel 132 oude guldens!) een goed product of dienst geleverd krijgt.bjck schreef op 18 september 2004 @ 16:09:
[...]
Het toch 'nare' gedrag dat wij consumenten hebben is dat we alles willen en ook verwachten omdat dat "aangenome kan/mag worden dat" voor eigenlijk zo min mogelijk euro's per maand.
Eigenlijk willen we 50 euro per maand betalen, geen grenzen aan het verkeer, altijd 800KBps halen en ook natuurlijk usenet toegang met 10 dagen retentie. En dan als alles goed werkt gaan we schrijven dat het voor 45 euro bij bedrijf Z kan.
We betalen voor deze toch snelle verbindingen een schijntje van wat je voor een zakelijke verbinding betaalt. Bijna altijd is de verbinding ondanks het lage bedrag nagenoeg perfect te noemen.
Eigenlijk geef je zelf al aan dat de specificaties niet op alle factoren vastliggen voor het consumenten product. En dat een 1:1 verbinding waar wel afspraken gemaakt worden over allerlei zaken niet 'nodig' is en 'onbetaalbaar' is.HoppyF schreef op 18 september 2004 @ 16:28:
[...]
Of dat een "naar" gedrag is weet ik niet, want je mag toch verwachten dat je voor 59,95 euro (voor je waardegevoel, dit is wel 132 oude guldens!) een goed product of dienst geleverd krijgt.
En dit alles volgens bepaalde specificaties wat die specificaties dan ook mogen zijn.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat er geen een provider duidelijk is wat er nu eigenlijk geleverd moet worden. Ja een internet aansluiting, maar dan?
Ik denk dat het goed zou zijn dat er minimale spec's vast komen te liggen dan weet iedereen waar die aan toe is. Duidelijkheid daar gaat het om, dan schep je ook geen verkeerde verwachtingen.
Dit is geen kritiek naar TweakDSL hoor, maar gewoon in het algemeen.
Ik vind dat TweakDSL tot nu toe een goede service levert, iets waarvoor ik dan ook graag iets meer betaal. Anders had ik wel KPN Direct Lite ofzo genomen
Ja en die verhaaltjes van slechte koperdraadjes in huis en in de grond ken ik ook, en ook dat je niet kunt garanderen dat je van een webserver in Timboektoe binnen 2 seconden een xx Mb file kunt ophalen.
Ik heb ik ook geen behoefte aan een 1:1 leased line, dat is gewoonweg onbetaalbaar en ook niet nodig. Overboeking is een goed systeem dat moet mee te werken zijn.
Dus wat vinden jullie een redelijke (binnen spec's?) ping tijd naar een systeem op de Cambrium ring om maar iets te noemen?
Voor de gamers zou dit een aardige referentie kunnen zijn.
Het is alleen naar gedrag als je verwachtingen onredelijk zijn. Online gamen moet toch fatsoenlijk mogelijk zijn op je adsl verbinding. Een ping van 7 ms verwachten en eisen vind ik inderdaad naar gedrag.bjck schreef op 18 september 2004 @ 16:09:
[...]
Het toch 'nare' gedrag dat wij consumenten hebben is dat we alles willen en ook verwachten omdat dat "aangenome kan/mag worden dat" voor eigenlijk zo min mogelijk euro's per maand.
Verwijderd
Verwijderd
Ja erm, ik bedoelde het ook niet aanvallend ofzo, maar je kan je voorstellen dat je gewoon geergerd bent als je ping gewoon goed naar de zak is, ik kan nu dus ook niet "trainen " voor mn matches, ik speel op redelijk hoog niveau en zo kakt mn skill wel een beetje in elkaar natuurlijk.WeAreLegion schreef op 18 september 2004 @ 17:58:
Jah tuurlijk mag je dat weten. Dat lijkt me meer dan logisch maar dat klinkt al heel anders dan dat M4rt! dat zegt vind je zelf ook niet?
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 20:37 ]
Ik denk dat de "gamers" onder ons een punt hebben, zij willen namelijk fatsoenlijk een online game kunnen spelen dat is hun verwachting van het internet.bjck schreef op 18 september 2004 @ 18:01:
[...]
Eigenlijk geef je zelf al aan dat de specificaties niet op alle factoren vastliggen voor het consumenten product. En dat een 1:1 verbinding waar wel afspraken gemaakt worden over allerlei zaken niet 'nodig' is en 'onbetaalbaar' is.
Juist door je eigen keuze heb je een abonnement met lage maand kosten wat mogelijk is gemaakt door de overboeking en omdat er geen garanties worden gegeven als in duidelijke afspraken over alle factoren.
Is opzich een goed idee om een soort houvast te hebben, soort richtlijn.HoppyF schreef op 18 september 2004 @ 23:24:
[...]
Ik denk dat de "gamers" onder ons een punt hebben, zij willen namelijk fatsoenlijk een online game kunnen spelen dat is hun verwachting van het internet.
Redelijkerwijs moet de provider hier dus aan voldoen. Een onspeelbaar online spel doordat de ping te hoog is is dus niet acceptabel.
Het punt is alleen wie bepaalt dat? Waar ligt de grens?
Vandaar dat ik er voor pleit dat er minimale spec's komen waardoor je dus ook meteen kunt zien dat er iets mis is en dus hierover een storing kunt aanmelden.
Stel bv een referentie systeem in die je kunt gebruiken als "ping test systeem".
Ik eis dus niet onredelijks en verwacht ook niets onredelijks maar gewoon een product en dienst die doet wat ie moet doen.
Er is dus geen sprake van een zakelijke overeenkomst of SLA.
Een uptime van 99,99% is dus ook niet van toepassing. Het is en blijft een consumenten product maar dat wil nog niet zeggen dat dit aan geen enkele eis hoeft te voldoen en dat je alles maar hebt te accepteren.
Helaas zijn nog heel veel providers te onduidelijk met wat ze nu werkelijk aanbieden. Zelfs de snelheid die het abo zit wat je afsluit is niet gegarandeerd.
Bij TweakDSL staat er gelukkig nog duidelijk bij dat de uploadsnelheid niet vast ligt vanwege allerlei variabelen, dat is op zich prima want dan weet je waar je aan begint. En technisch gezien is dit ook verklaarbaar.
Jawel dat snap ik maar als te goed heb jaren lang quake 2 gedaan met europa cup enzo van clanbase zelfs 1ste geweest individueel en 3e met team. Dus ik snap precies wat je bedoelt en het is ook balen. Maar soms valt er gewoon weinig aan te doen tis niet dat ze een knop omdraaien en hij beter gaat lopenVerwijderd schreef op 18 september 2004 @ 19:41:
[...]
Ja erm, ik bedoelde het ook niet aanvallend ofzo, maar je kan je voorstellen dat je gewoon geergerd bent als je ping gewoon goed naar de zak is, ik kan nu dus ook niet "trainen " voor mn matches, ik speel op redelijk hoog niveau en zo kakt mn skill wel een beetje in elkaar natuurlijk.
Kijk als je internetverbinding ff eruit ligt ofzo, daar zit ik niet zo mee, en als mn download even naar 100k vliegt vind ik ook niet zo erg.
Maar die ping, die moet gewoon stabiel zijn.
Als jij een dure auto koopt verwacht je ook niet dattie om de zoveel tijd 70 gaat rijden op de snelweg in plaats van 120
just my 2 cents
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 01:17 ]
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
/dev/null
Ik denk helemaal niets. De rek is er bij BBNed i.i.g. helemaal uit. Veel lagere prijzen zijn niet mogelijk en een hogere snelheid al helemaal niet.I_Stealth_I schreef op 19 september 2004 @ 02:22:
Ben benieuwd wat de reactie zal zijn van BBned/KPN ADSL op de aanzienlijke snelheidsverhogingen bij Chello.
http://www.deyterra.com
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Ping naar 217.19.1*.** (colo) vanaf thuisverbinding (Tweak Ultra) Ping statistics for 217.19.1*.**: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 6ms, Maximum = 8ms, Average = 7ms Traceroute naar 217.19.1*.** (colo) vanaf thuisverbinding (Tweak Ultra) 1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.X.X.X 2 7 ms 8 ms 8 ms 82.197.204.1 3 12 ms 11 ms 11 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33] 4 8 ms 8 ms 8 ms *.tweakdsl.nl [217.19.*.*] |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Ping naar thuisverbinding (Tweak Ultra) vanaf 217.19.1*.** (colo) 4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3003ms rtt min/avg/max/mdev = 7.485/14.986/21.154/5.025 ms, pipe 2 Traceroute naar thuisverbinding (Tweak Ultra) vanaf 217.19.1*.** (colo) 1 217-19-17-1.dsl.cambrium.nl (217.19.17.1) 0.266 ms 0.245 ms 0.250 ms 2 217.19.16.42 (217.19.16.42) 0.424 ms 0.371 ms 0.368 ms 3 * * * 4 * * * enz enz (komt nooit aan) |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Ping naar ping.xs4all.nl vanaf thuisverbinding (Tweak Ultra) Ping statistics for 194.109.6.20: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 8ms, Maximum = 34ms, Average = 20ms Traceroute naar ping.xs4all.nl vanaf thuisverbinding (Tweak Ultra) 1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.10 2 26 ms 25 ms 23 ms 82.197.204.1 3 15 ms 12 ms 12 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33] 4 27 ms 25 ms 23 ms nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35] 5 25 ms 27 ms 27 ms ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166] 6 11 ms 9 ms 8 ms 0.so-2-3-0.xr1.d12.xs4all.net [194.109.5.85] 7 7 ms 8 ms 8 ms list3.xs4all.nl [194.109.6.20] |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Ping naar thuisverbinding (Tweak Ultra) vanaf XS4ALL: 4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 8.654/13.956/23.070/5.471 ms Traceroute naar thuisverbinding (Tweak Ultra) vanaf XS4ALL: 1 124.ae0.xr1.d12.xs4all.net (194.109.21.1) 0.441 ms 0.384 ms 0.321 ms 2 0.so-2-3-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.86) 0.588 ms 0.596 ms 0.595 ms 3 amsix-01.net.cambrium.nl (195.69.145.169) 0.578 ms 0.527 ms 0.530 ms 4 core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) 0.920 ms 0.858 ms 2.117 ms 5 217.19.16.42 (217.19.16.42) 1.541 ms 1.026 ms 1.216 ms 6 * * * 7 * * * enz enz (komt nooit aan) |
I ask no more.bjck schreef op 17 september 2004 @ 14:48:
[...]
Laat ik zo zeggen dat ik mijn wegen tot informatie heb
Maar gaat het lukken met een non_linesharing verbinding?
Happy Blessings <3
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
adsl2 of adsl2+ wordt het antwoord van bbned en kpn maar zover is het nog niet.I_Stealth_I schreef op 19 september 2004 @ 02:22:
Ben benieuwd wat de reactie zal zijn van BBned/KPN ADSL op de aanzienlijke snelheidsverhogingen bij Chello.
Vanwaar al die asterixen?AirtjE schreef op 19 september 2004 @ 11:50:
[code]Ping naar 217.19.1*.** (colo) vanaf thuisverbinding (Tweak Ultra)
.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 16:11 ]
Ik kan nog steeds geen toegang krijgen. Jij kunt er weer gewoon op, HetBaasje? Dan vrees ik toch problemen19/09/2004: Problemen news-server
Vandaag waren er problemen met et downloaden van headers, na veel speurwerk, bleek dat er een aantal gebruikers waren die meer headers als artikelen aan het ophalen waren met meer dan 6 threads.
Vanwege de overlast die dit veroorzaakte zijn deze voorlopig geblokt op de nieuwsserver.
[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 20-09-2004 19:08 ]
Verwijderd
Erg vreemd. Via telnet kan ik gewoon inloggen, via Newsleecher krijg ik een "Access Denied to your node"Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 20:24:
Xandrios,
inderdaad vreemd, lijkt me sterk dat het probleem aan je newsreader ligt. Komt vanzelf wel goed, 1 troost voor je er is nml niets nieuws te leechen.
Maar dat van die headers snap ik niet zo, meer headers ophalen dan bestanden ??
Hoe krijgen ze dat in godsnaam voor elkaar.
[edit2]telnet news.cambrium.nl 119
502 news.cambrium.nl: Access denied to your node
Connection to host lost.
[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 20-09-2004 20:34 ]
Verwijderd
Op dat zelfde moment was de ping hier ook helemaal gaar. Schoot uit van 21 naar 185Thijs B schreef op 20 september 2004 @ 20:15:
Het is nog steeds helemaal ruk met de pings. (Tweakdsl Ultra)
Met dat proggie pingplotter kan je dat heel goed zien..
Vanaf een uurtje of 19:30 schieten de pings omhoog
Online gamen is alleen mogelijk op heel snelle servers op de rest is de ping veelste hoog.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq