Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:33:
Ik merk dat de news server van tweakdsl weer lekker draait. Haal weer lekkere snelheden.
Ik heb alleen nog last van lage snelheden naar Usenetserver. Ik las dat meerdere mensen daar last van hadden. Is dit nog steeds het geval of is het iets dat bij mij ligt.
Ik zie aan mijn traceroute dat ik ineens dat het slechter wordt als ik abovenet verlaat en 209.249.11.166.webusenet.com binnen kom. Ga dan van 100 ms naar 500 ms.
Weet iemand mischien wat de status is van het probleem of waar het aan kan liggen.
Usenetserver is een verhaal apart. En ik heb inderdaad dezelfde problemen. Maar ik weet ondertussen ook het "probleem".
Bij usenetserver is vorige week een blikseminslag geweest, welke een stel routers heeft vernield. Het hele glas netwerk is toen zo goed als offline gegaan.
Sinsdien zijn ze bezig met het weer in stand brengen van de juiste verbindingen; maar echt goed gaat het nog niet. Het probleem zit hem in het feit dat usenetserver je download niet direct (via above.net) naar Nederland stuurt. Dat gaat via Honkong en New Zeeland.
Andersom, van TweakDSL naar Usenetserver gaat gelukkig WEL snel. Tenminste, tot aan het punt dat de 'reply' op je ping request nietmeer via above.net, maar ook via honkong en newzeeland wordt teruggestuurd. Dan krijg je die hoge ping ineens.
Kortom: Vanaf het tweakDSL netwerk
naar usenetserver gaat alles goed. Korte trace, goede snelheden.
Vanaf Usenetserver naar TweakDSL gaat slecht, het verkeer neemt een omweg.
Helaas is dit dus niet iets dat TweakDSL kan aanpassen, het probleem ligt echt bij het netwerk van Usenetserver.
Wat dus het beste is, is simpelweg mailen naar usenetserver. Eventjes zeggen dat je in NL zit (Je IP erbij vermelden), en dat je verkeer via Asie en New Zeeland wordt gerouteerd vanaf hun kant. Vanaf GoT hebben zeker al 4-5 andere mensen deze preciese 'fout' ook al doorgegeven; het lijkt me heel sterk als ze het niet gaan aanpassen. Maar een beetje extra druk dmv nog een extra mailtje, kan geen kwaad

_BladE2k_ schreef op 06 september 2004 @ 19:42:
[...]
Het grappige is dus juist dat emule maar 1 van de dingen is waarmee ik het zie. Ik heb ook nog shoutcast die disconnect, NwN die disconnect, een chatserver die zijn link met andere servers kwijt raakt voor een paar tellen of gewoon out of sync is. En zoals je het ziet, en je ziet het goed, is het dus echt alleen ineens niet meer kunnen uploaden.
Ook voor de duidelijkheid, ik heb het hier over 2 compu's met het zelfde probleem in dezelfde netwerk...
Ah, dan is het inderdaad iets anders.
Tja, dan kan het nog een "lokaal" probleem zijn (dat ik kan bedenken)...en dat is dat het modem zijn LineSync verliest op dat moment. Ik weet niet of je in de buurt van het modem zit, maar je zou kunnen kijken of het adsl-lampje nog wel op de juiste manier brand ten tijde van zulk een downtime.
Mocht dat het geval zijn, LineSync blijft goed aanwezig, dan zou ik even bellen. De heren van Cambrium kunnen dan mishcien even voor je kijken wat er aan hun kant van de ATM verbinding gebeurd, of daar ook iets misgaat. Is dat niet zo, dan ligt het probleem nog een stapje hoger...dan zou je kunnen denken aan een DHCP lease die verloopt, dat soort dingen...