TweakDSL *new and/or improved* deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.731 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Vandaag mijn modem opgehaald op het postkantoor. Het modem was - logisch - naar mijn nieuwe adres gestuurd, waar ik de sleutel nog steeds niet van heb ($#@$#@$@, maar dat terzijde - zie ook laatste alinea). Pakje dus opgehaald, terug naar de auto, direct openmaken, want: ja hoor: verkeerd modem. Ik heb de 'standaard' 816-2P gekregen, terwijl ik de 814 besteld had. Die is nu dus weer retour afzender, in afwachting van de goede modem.

Ik heb dus altijd dit soort dingen met *elke* leverancier. Soms levert het taart op, dat is dan weer de mooie kant van het verhaal.

PS - Met 8mbit kun je ook andere dingen doen dan warez downloaden: met >1 internetten, tv uitzendingen bekijken, trailers kijken, tegelijk backups downloaden, enz. maar dat wisten jullie ook wel.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

02/09/2004: Status nieuwsserver

(18:00) Na behoorlijke aanpassingen en een rustige nacht is de achterstand inmiddels zover weggewerkt dat we het aantal parallelle connecties denken iets op kunnen te voeren. In de loop van de avond zal dit aantal naar zes (6) gezet worden. Mocht dat weer tot problemen leiden, dan gebruiken we de periode van 05:00 tot 07:00 vannacht om de achterstand weer in te lopen.

We zitten met smart te wachten op de laatste stukjes hardware voor de volgende nieuwsserver. Om alvast een blikje in de keuken gunnen: de nieuwe machine heeft meer dan 30 procent meer I/O-capaciteit naar de diverse RAID-arrays toe, is qua CPU 80 procent sneller dan z'n voorganger. Hij beschikt alleen al aan cache op de controllers over meer dan een Gigabyte aan RAM, en is veruit de zwaarste machine in onze verzameling.

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Woei dat zijn nog eens specs. Maaruh ik las dat iemand problemen had met surfen enzo dat dat langzaam gaat. Dat probleem heb ik ook soms. Nou stoort het niet echt maar dacht laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
wat ik erg mooi vind om te zien hier, is dat iedereen best regelmatig last van storingen heeft. Men meld dat hier dan ook, maar durft het eigenlijk niet te posten zonder één of meerdere smilies erbij, omdat men bang is om aangezien te worden als flamer etc.

Is het nou niet heel erg, want altijd als ik hier dit topic door zit te lezen is er wel downtime op een dag, iig lees ik erg veel storingen.

Lijkt dit nou maar zo? Of kan ik gewoon beter een andere provider nemen...

(op zoek naar een nieuwe dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TakutoRadiance schreef op 03 september 2004 @ 11:10:
wat ik erg mooi vind om te zien hier, is dat iedereen best regelmatig last van storingen heeft. Men meld dat hier dan ook, maar durft het eigenlijk niet te posten zonder één of meerdere smilies erbij, omdat men bang is om aangezien te worden als flamer etc.

Is het nou niet heel erg, want altijd als ik hier dit topic door zit te lezen is er wel downtime op een dag, iig lees ik erg veel storingen.

Dat lijkt maar zo. Je moet natuurlijk niet vergeten dat goed nieuws niet gepost word. Er zou hier niemand posten van god wat heb ik een goeie verbinding. Dat gebeurd gewoon niet. Het is gewoon een ontzettend goede provider met goeie service. Elke provider heeft downtime en sommige users hebben daar meer last van dan andere. Daar doe je helaas niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
WeAreLegion schreef op 03 september 2004 @ 11:27:
[...]

Dat lijkt maar zo. Je moet natuurlijk niet vergeten dat goed nieuws niet gepost word. Er zou hier niemand posten van god wat heb ik een goeie verbinding. Dat gebeurd gewoon niet. Het is gewoon een ontzettend goede provider met goeie service. Elke provider heeft downtime en sommige users hebben daar meer last van dan andere. Daar doe je helaas niet zoveel aan.
Dat geloof ik heel graag, maar als jij de laatste 5 pagina's doorbladert van dit topic, zie je telkens weer dezelfde users terugkomen met een msg van: Ja mun verbinding is weer down sinds 7:15, die van jullie ook?

en dan krijgen ze een reply dat die andere idd ook geen verbinding hebben enz.

Ik lees in ieder geval vrij veel negatiefs, ook al wordt dit alleen maar gepost. Het gaat erom dat het zo frequent gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
TakutoRadiance schreef op 03 september 2004 @ 11:45:
[...]

Dat geloof ik heel graag, maar als jij de laatste 5 pagina's doorbladert van dit topic, zie je telkens weer dezelfde users terugkomen met een msg van: Ja mun verbinding is weer down sinds 7:15, die van jullie ook?

Ik lees in ieder geval vrij veel negatiefs, ook al wordt dit alleen maar gepost. Het gaat erom dat het zo frequent gebeurd...
Als je mij bedoeld .. Ik heb gewoon pech gehad..
Als ik bij Eweka , Speedlinq of wat dan ook had gezeten had ik het ook kunnen zijn of misschien iemand anders.

Mijn storing was niet veroorzaakt door het gebrekkig functioneren van TweakDSL , maar door een (waarschijnlijk) bug in het OS van de Cisco's bij BBned.

En je mag echt weten dat ik er heel stevig van baalde... maar nu werkt het en het werkt snel! ...

Ik heb mijn vaste IP adres weer terug , een reply tijd van 10 a 15 ms naar servers in NL. Mijn modem trained netjes op 2048/1024 (copperjet) .. mijn VoDSL werkt.. ik hoef me geen zorgen te maken om mijn download limiet.. tja.. sorry.. maar ik klaag niet nu... :) ...

Ik ben niet bang om te flamen of te trollen maar het heeft geen zin om dat te doen aangezien iedereen zijn uiterste best doet om het draaiend te krijgen en te houden.. neem als voorbeeld de nieuwsserver.. dat ding interreseert mij niet , maar toch als ik lees zijn er mensen die voor jullie alles in het werk stellen om dat ding draaiend te houden....

Waarom zou je gelijk moeten flamen en trollen als hij plat gaat? Buiten het feit dat het vervelend is en je wat CD'tjes mist van je DVD of andere warez denk ik dat het meer effect heeft om het verhaal van de positieve kant te bekijken... dit werkt indirect ook door naar de mensen die voor jullie bezig zijn....

Ik zie geen enkele reden om te verhuizen naar een andere provider.. en met mij genoeg anderen denk ik... En individuele gevallen die daar anders over denken zullen daar hun eigen mening over hebben gebasseerd op persoonlijke ervaringen.

Maar denk eens bij je zelf.. Een paar duizend (?) tweakers .. hoe hou je die allemaal tegelijk tevreden? Das geen makkelijke opgave ;) .. Zelf op dit forum kom je ontevreden gebruikers tegen omdat ze een persoonlijke botsing hebben gehad met een mod. Je moet naar het grote geheel kijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
om3ega schreef op 03 september 2004 @ 12:27:
[...]

Ik ben niet bang om te flamen of te trollen maar het heeft geen zin om dat te doen aangezien iedereen zijn uiterste best doet om het draaiend te krijgen en te houden.. neem als voorbeeld de nieuwsserver.. dat ding interreseert mij niet , maar toch als ik lees zijn er mensen die voor jullie alles in het werk stellen om dat ding draaiend te houden....

Waarom zou je gelijk moeten flamen en trollen als hij plat gaat? Buiten het feit dat het vervelend is en je wat CD'tjes mist van je DVD of andere warez denk ik dat het meer effect heeft om het verhaal van de positieve kant te bekijken... dit werkt indirect ook door naar de mensen die voor jullie bezig zijn....
Inderdaad, goede post _/-\o_ als je het ZOO erg vindt dat je het niet kan krijgen ben je 'verplicht' het te kopen, IMO.

[ Voor 6% gewijzigd door JoostBaksteen op 03-09-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:25
TakutoRadiance schreef op 03 september 2004 @ 11:45:
[...]

Qua internet heb ik al een paar maanden geen enkele klacht. Het enige probleem waar ik tegen loop is dat de nieuwsserver er zo nu en dan uit ligt. Maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

TakutoRadiance schreef op 03 september 2004 @ 11:10:

Pardon? Noemenswaardige storingen heb ik in 1,5 jaar nog nooit waargenomen. Tuurlijk komt het wel eens voor dat er een hick zit in het netwerk en dat het wel eens wat langzamer gaat, maar dat is verwaarloosbaar. Bovendien worden netwerkproblemen spoedig opgepakt en verholpen. Van de 10 posts die je hier leest gaan er 6 over de nieuwsserver, 2 door BBned, 1,75 over modemproblemen en 0,25 over Routing/IP-storingen :) Enfin... :D Maar het is absoluut stabiel en ik ben er zeer tevreden mee!

M'n VoiceDSL loopt alleen nog niet, gaat wat mis hier en daar in de communicatie tussen een paar externe partijen. Men heeft verzekerd dat het goed zou komen, waar ik alle vertrouwen in heb. Het is allemaal erg nieuw en dat vereist wat meer geduld ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Toch weer netjes opgelost van de nieuwserver ook al is het eigenlijk tijdelijk ze hebben hem snel weer in de lucht. Volgens mij omdat er binnenkort heel wat vernieuwd word volgens de status meldingen. Weet iemand de volledige specs van de nieuwe machiene ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik heb vanaf ca. 18:00 een storing en kan dus niet internetten :'(
De ADSL lijn is wel actief, lampje brandt ook en de status is "Showtime".
Ik krijg echter geen IP adres, gateway en primary DNS staan op "none".
Restarten van de modem (Copperjet 816) helpt helaas niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb al een bericht achtergelaten bij de helpdesk, maar wellicht is men er al mee bezig.
Overigens doet de VoDSL het nog wel.
(ik beantwoord mijn eigen email maar even)
Hee! hij doet het weer :)
Na een aantal keren herstarten (je weet maar nooit ...) krijg ik kort na de melding "Training", "Showtime" een IP adres bij de Default Gateway en verder zijn ook de primary/secondary DNS ingevuld. Voorheen stond er dus none.

Vraag is natuurlijk waarom is dit gebeurd? Incidentje?
Ik heb het wel eens meer gehad maar weet dus niet of dit nu spontaan opgelost is of door een interventie aan de TweakDSL kant.
Maandag toch maar even bellen, ik zal ze er nu niet mee lastigvallen.

[ Voor 48% gewijzigd door HoppyF op 03-09-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

_MaLa_ schreef op 03 september 2004 @ 18:05:
Weet iemand de volledige specs van de nieuwe machiene ?
ja ben ik eigelijk ook wel nieuwsgierig naar :9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Azqi schreef op 02 september 2004 @ 23:58:
02/09/2004: Status nieuwsserver

We zitten met smart te wachten op de laatste stukjes hardware voor de volgende nieuwsserver. Om alvast een blikje in de keuken gunnen: de nieuwe machine heeft meer dan 30 procent meer I/O-capaciteit naar de diverse RAID-arrays toe, is qua CPU 80 procent sneller dan z'n voorganger. Hij beschikt alleen al aan cache op de controllers over meer dan een Gigabyte aan RAM, en is veruit de zwaarste machine in onze verzameling.

:9~
WOW, de feeder was al een zware server, ben benieuwd wat voor een hardware deze precies bevat, processor, interfaces etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het ding is met horten en stoten vandaag online/offline.
Kan niet echt een verbetering bespeuren.

Hoe dan ook, voor die 69 euro loopt de email wel goed :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 02:17:
Nou, het ding is met horten en stoten vandaag online/offline.
Kan niet echt een verbetering bespeuren.

Hoe dan ook, voor die 69 euro loopt de email wel goed :+ 8)
ROFLOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Hoe loopt de nieuwsserver nu dan?

Ik krijg namelijk het idee dat nu gewoon vloeiend op volle snelheid gaat, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Ik heb een beetje vreemde last van uitval van verbindingen. Zo nu en dan valt bij mij de upload ineens weg.

Aangezien het probleem in eerste instantie in een game duidelijk werd (werd disconnected), werd het me nu pas merkbaar.

Ondertussen 4 dagen verder, elke dag nog last gehad van deze 'disconnects'. Heb al vele dingen geprobeerd, drivers, reset modem e.d. Het probleem blijft echter bestaan.

Enig idee wat dit kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://blade.tweakdsl.nl/images/loss.png

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Is het toevallig altijd op eenzelfde tijdstip? In dat geval zou het bijvoorbeeld een Alarmcentrale oid kunnen zijn.

Als dat niet zo is, heb je het dan bij meerdere hosts, of alleen bij eentje? (welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
Ik heb emule aan, dus aan de hoeveelheid hosts zal het niet kunnen liggen. Ook zijn de tijdstippen relatief random. Verder is dit pas sinds kort, dit heb ik nog niet eerder in elk geval in zo'n mate gehad..

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ok, das inderdaad vreemd dan ja. Dan kan je eMule server problemen hebben, maar dat is niet echt waarschijnlijk als je het al een lange periode hebt.

Het lijkt overigens wel alsof je download gewoon doorgaat. Dat is erg vreemd; aangezien voor download, ook upload nodig is. Dat doet me toch denken aan een eMule-specifiek probleem.

Mischien kun je eens een tijdje proberen een ander soort upload te starten? als het maar een paar keer per dag voorkomt is dat lastig, maar anders kun je bijvoorbeeld eens proberen een bestandje te uploaden naar een ftp server? Met goede software kun je dat op -bijvoorbeeld- 5KB/sec limiteren. Dan kun je een vrij lange periode "testen", zonder al te veel dataverkeer te genereren enzo.

Dan kun je dus zien of FTP doorgaat met uploaden, als eMule stopt. Als dat het geval is tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 13:04
Xandrios schreef op 04 september 2004 @ 18:11:

Nieuwsserver doet het weer naar volle tevredenheid.
5 connecties, gemiddeld weer 5,5mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

euhm klopt het als ik wat wil downloaden vanaf de nieuwsserver dat ik met alles "article not on server" krijg maar dan ook echt met alles ?
of zijn ze er nu mee bezig, want dan heb ik nix gezegd !
update v/d groepen gaat b.t.w al weer redelijk snel/goed

[ Voor 16% gewijzigd door geforce666 op 05-09-2004 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen last van geforce666.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 13:04
Krijg ook bij veel downloads de melding dat het niet op de server staat, erg wazig.
even afwachten, snelheid is iig goed, al helemaal van headers binnenhalen, is bij mij nog nooit zo hoog geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet full, maar beter, veel beter.
Ik zie ook liever dat ie dit (langer) volhoudt dan full speed op en af.

Good job! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit misschien te veel off topic is: shoot me.

Net de sleutel van onze nieuwe woning gekregen, modem opgehaald. Nu krijg ik wel netjes een ADSL sync en ik heb nog niet kunnen kijken of hij om 8mbps trained, maar dit baart me zorgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.javastraat77.nl/gallery/albums/kantoor/normal_04090502.JPG

(Dit is hoe de telefoonlijn mijn huis binnenkomt)

Hebben meer mensen dit soort prutswerk gezien en kun je KPN vragen het te fatsoeneren? Ik wilde het wel een beetje aanpassen. Kan ik die zwarte kabel verder openpellen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Roflol :X

ik denk niet dat de KPN je hiermee kosteloos wil helpen; de vorige bewoner heeft waarschijnlijk iets teveel van de oorspronkelijke kabel afgeknipt :/

Tja, die zwarte kabel is de kabel die de grond ingaat. Die kun je mischien wel ietsje "afpellen" inderdaad, maar je foto is te onduidelijk om precies te zien hoe/of dat goed gaat. Moet je even kijken of het materiaal zich daarvoor leent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Knip gewoon de binnenkomende aders los en monteer deze netjes in een WCD (wand contact doos).

Of idd KPN bellen of ze het netjes willen afmonteren voor je. Is dit echt het eerste aansluitpunt? Ziet er uit als een stukje intern misschien ergens ISRA in meterkast of elders?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij mij is de completion ook weer prima. Snelheid stabiel op het moment.
Headers komen ook rap naar binnen zeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Bij mij zitten in de meterkast ook addertjes aan elkaar geknoopt :D maar ik haal gewoon 830 kb/s ongeveer maximaal (fluctureert beetje natuurlijk rond de 800 kb/s)

edit:
Mocht overigens iemand last hebben van veel Articles not on server... Gooi dan even (helpt in ieder geval bij grabit) je mappen van de groepen weg in de Groupdata map.. dus niet de grouplist...

Dan even opnieuw alle groepen updaten... ik had het soms ook, en als je dan ff alle headers opnieuw binnenhaalt helpt dat een stuk.
Heb het idee dat Grabit soms niet helemaal lekker alle oude headers synchroniseert danwel eraf gooit.

[ Voor 58% gewijzigd door j_bos op 06-09-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

kan mezelf wel voor me kop slaan, ik me maar afvragen waarom het updaten van de groepen zo traag ging, (en het downloaden v/d articles ook b.t.w) wat bleek nou, had grab-it gecapt op 400KB download max. |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BladE2k_ schreef op 04 september 2004 @ 23:32:
Ik heb een beetje vreemde last van uitval van verbindingen. Zo nu en dan valt bij mij de upload ineens weg.

Aangezien het probleem in eerste instantie in een game duidelijk werd (werd disconnected), werd het me nu pas merkbaar.

Ondertussen 4 dagen verder, elke dag nog last gehad van deze 'disconnects'. Heb al vele dingen geprobeerd, drivers, reset modem e.d. Het probleem blijft echter bestaan.

Enig idee wat dit kan zijn?

[afbeelding]
Ik heb dit dus ook sinds een week. Draai alleen maar Emule, verder niks. Voorheen geen last, maar nu wordt elke 10 - 30 minuten zelfs mijn complete Router gereset. En voorheen had ik wel 200-300 connecties; nu nog maar 80 (aldus Emule). Ook ik zie de enorme dip in mijn upload (ineens 0) en mijn download zakt dus ook weg. Weird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat de news server van tweakdsl weer lekker draait. Haal weer lekkere snelheden.

Ik heb alleen nog last van lage snelheden naar Usenetserver. Ik las dat meerdere mensen daar last van hadden. Is dit nog steeds het geval of is het iets dat bij mij ligt.

Ik zie aan mijn traceroute dat ik ineens dat het slechter wordt als ik abovenet verlaat en 209.249.11.166.webusenet.com binnen kom. Ga dan van 100 ms naar 500 ms.

Weet iemand mischien wat de status is van het probleem of waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
Xandrios schreef op 05 september 2004 @ 00:32:
Ok, das inderdaad vreemd dan ja. Dan kan je eMule server problemen hebben, maar dat is niet echt waarschijnlijk als je het al een lange periode hebt.

Het lijkt overigens wel alsof je download gewoon doorgaat. Dat is erg vreemd; aangezien voor download, ook upload nodig is. Dat doet me toch denken aan een eMule-specifiek probleem.

Mischien kun je eens een tijdje proberen een ander soort upload te starten? als het maar een paar keer per dag voorkomt is dat lastig, maar anders kun je bijvoorbeeld eens proberen een bestandje te uploaden naar een ftp server? Met goede software kun je dat op -bijvoorbeeld- 5KB/sec limiteren. Dan kun je een vrij lange periode "testen", zonder al te veel dataverkeer te genereren enzo.

Dan kun je dus zien of FTP doorgaat met uploaden, als eMule stopt. Als dat het geval is tenminste ;)
Het grappige is dus juist dat emule maar 1 van de dingen is waarmee ik het zie. Ik heb ook nog shoutcast die disconnect, NwN die disconnect, een chatserver die zijn link met andere servers kwijt raakt voor een paar tellen of gewoon out of sync is. En zoals je het ziet, en je ziet het goed, is het dus echt alleen ineens niet meer kunnen uploaden.

Ook voor de duidelijkheid, ik heb het hier over 2 compu's met het zelfde probleem in dezelfde netwerk...

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:33:
Ik merk dat de news server van tweakdsl weer lekker draait. Haal weer lekkere snelheden.

Ik heb alleen nog last van lage snelheden naar Usenetserver. Ik las dat meerdere mensen daar last van hadden. Is dit nog steeds het geval of is het iets dat bij mij ligt.

Ik zie aan mijn traceroute dat ik ineens dat het slechter wordt als ik abovenet verlaat en 209.249.11.166.webusenet.com binnen kom. Ga dan van 100 ms naar 500 ms.

Weet iemand mischien wat de status is van het probleem of waar het aan kan liggen.
Usenetserver is een verhaal apart. En ik heb inderdaad dezelfde problemen. Maar ik weet ondertussen ook het "probleem".

Bij usenetserver is vorige week een blikseminslag geweest, welke een stel routers heeft vernield. Het hele glas netwerk is toen zo goed als offline gegaan.

Sinsdien zijn ze bezig met het weer in stand brengen van de juiste verbindingen; maar echt goed gaat het nog niet. Het probleem zit hem in het feit dat usenetserver je download niet direct (via above.net) naar Nederland stuurt. Dat gaat via Honkong en New Zeeland.

Andersom, van TweakDSL naar Usenetserver gaat gelukkig WEL snel. Tenminste, tot aan het punt dat de 'reply' op je ping request nietmeer via above.net, maar ook via honkong en newzeeland wordt teruggestuurd. Dan krijg je die hoge ping ineens.

Kortom: Vanaf het tweakDSL netwerk naar usenetserver gaat alles goed. Korte trace, goede snelheden. Vanaf Usenetserver naar TweakDSL gaat slecht, het verkeer neemt een omweg.

Helaas is dit dus niet iets dat TweakDSL kan aanpassen, het probleem ligt echt bij het netwerk van Usenetserver.
Wat dus het beste is, is simpelweg mailen naar usenetserver. Eventjes zeggen dat je in NL zit (Je IP erbij vermelden), en dat je verkeer via Asie en New Zeeland wordt gerouteerd vanaf hun kant. Vanaf GoT hebben zeker al 4-5 andere mensen deze preciese 'fout' ook al doorgegeven; het lijkt me heel sterk als ze het niet gaan aanpassen. Maar een beetje extra druk dmv nog een extra mailtje, kan geen kwaad :)
_BladE2k_ schreef op 06 september 2004 @ 19:42:
[...]

Het grappige is dus juist dat emule maar 1 van de dingen is waarmee ik het zie. Ik heb ook nog shoutcast die disconnect, NwN die disconnect, een chatserver die zijn link met andere servers kwijt raakt voor een paar tellen of gewoon out of sync is. En zoals je het ziet, en je ziet het goed, is het dus echt alleen ineens niet meer kunnen uploaden.

Ook voor de duidelijkheid, ik heb het hier over 2 compu's met het zelfde probleem in dezelfde netwerk...
Ah, dan is het inderdaad iets anders.

Tja, dan kan het nog een "lokaal" probleem zijn (dat ik kan bedenken)...en dat is dat het modem zijn LineSync verliest op dat moment. Ik weet niet of je in de buurt van het modem zit, maar je zou kunnen kijken of het adsl-lampje nog wel op de juiste manier brand ten tijde van zulk een downtime.

Mocht dat het geval zijn, LineSync blijft goed aanwezig, dan zou ik even bellen. De heren van Cambrium kunnen dan mishcien even voor je kijken wat er aan hun kant van de ATM verbinding gebeurd, of daar ook iets misgaat. Is dat niet zo, dan ligt het probleem nog een stapje hoger...dan zou je kunnen denken aan een DHCP lease die verloopt, dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi xandrios,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad mijn paspoort al vol staan met stempels van al die landen die ik dankzij usenetserver bezoek.

Ik dacht al dat het probleem niet bij Tweakdsl lag. Ik zal nog maar eens een mailtje richting Usenetserver sturen. Mischien dat ze nu wel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
om3ega schreef op 03 september 2004 @ 12:27:
[...]

Als je mij bedoeld .. Ik heb gewoon pech gehad..
Als ik bij Eweka , Speedlinq of wat dan ook had gezeten had ik het ook kunnen zijn of misschien iemand anders.

Mijn storing was niet veroorzaakt door het gebrekkig functioneren van TweakDSL , maar door een (waarschijnlijk) bug in het OS van de Cisco's bij BBned.

En je mag echt weten dat ik er heel stevig van baalde... maar nu werkt het en het werkt snel! ...

Ik heb mijn vaste IP adres weer terug , een reply tijd van 10 a 15 ms naar servers in NL. Mijn modem trained netjes op 2048/1024 (copperjet) .. mijn VoDSL werkt.. ik hoef me geen zorgen te maken om mijn download limiet.. tja.. sorry.. maar ik klaag niet nu... :) ...

Ik zie geen enkele reden om te verhuizen naar een andere provider.. en met mij genoeg anderen denk ik... En individuele gevallen die daar anders over denken zullen daar hun eigen mening over hebben gebasseerd op persoonlijke ervaringen.

Maar denk eens bij je zelf.. Een paar duizend (?) tweakers .. hoe hou je die allemaal tegelijk tevreden? Das geen makkelijke opgave ;) .. Zelf op dit forum kom je ontevreden gebruikers tegen omdat ze een persoonlijke botsing hebben gehad met een mod. Je moet naar het grote geheel kijken.. :)
OK, ik ben overtuigd :)

thanx voor je mooie reply man! ik ga zeker weten Tweak bestellen zodra de phone lijn er ligt (nieuw huis)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
@ Nickhoge => Success met je aanvraag. Laat ons weten of alles draait enzo :)

Ik heb nog 2 vragen n.a.v. VoDSL.

• 1 Is het (in de toekomst) mogelijk je uitgaande nummer af te schermen?

• 2 Nummerherkenning werkt (nog) niet. Is dit een (standaard) dienst die nog zal komen? Of heb ik iets verkeerd ingesteld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op 07 september 2004 @ 07:11:
@ Nickhoge => Success met je aanvraag. Laat ons weten of alles draait enzo :)

Ik heb nog 2 vragen n.a.v. VoDSL.

• 1 Is het (in de toekomst) mogelijk je uitgaande nummer af te schermen?

• 2 Nummerherkenning werkt (nog) niet. Is dit een (standaard) dienst die nog zal komen? Of heb ik iets verkeerd ingesteld staan?
tijdelijk; #31# <nummer> geprobeert? Inkomende nummerweergave werkt nog niet, ik zou niet weten wat men bij BBned/teleco tegenhoud inkomende call-id te activeren.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand last van een half werkend tweakdsl op het moment?, msn werkt niet, en alleen tweakers.net werkt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

zelfde hier, internet is ineens erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dat was dan zeker een korte hik-up?
Want ik heb geen verbindingsproblemen; ik kom op elke gewenste site. :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
Jup hier ook atm:

Tracing route to www.gamespy.com [216.35.123.121]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 40 ms 42 ms 85 ms 82.197.204.1
3 82 ms 86 ms 18 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35] reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

Tracing route to www.msn.com [207.68.171.245]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 18 ms 18 ms 19 ms 82.197.204.1
3 18 ms 17 ms 19 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35] reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

Naar google en sommige anderen werkt het wel. Al het nederlandse zooi ook zover ik dat kon testen natuurlijk :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

TrueServer deed even een boertje... Netwerk zou weer volledig up moeten zijn. Problemen gaarne hier inclusief traceroute posten (zonder traceroute is nutteloos).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakdsl website:
"07/09/2004: voorbereidingen voor de nieuwe news-server

(11:00) Deze week wordt er een aanvang gemaakt met het plaatsen van de nieuwe news-server.
Hieronder de specs van de nieuwe spooler:
Tyan 2720-533
2 * Xeon 3 Ghz
6 Gb DDR PC2100
3 * Adaptec 2120S
1 * Adaptec 3210S
1 * 3Ware 7500-2
2 * IDE (OS Debian 2.6 kernel) Raid1
8 * SCSI Fujitsu ( news. Headers en Overview) Raid 10
2 * Topraid 12 * 250 GB IDE (Raid5)
1* Promise 15100 15 * 250 GB IDE ( Raid5)
Totaal 7T aan opslag

We zijn op dit moment bezig op de bestaande server 1 Array te verwijderen om de nieuwe op te laten starten. Daardoor loopt de retention terug naar 48 uur. Afhankelijk van de belasting, kan het zijn dat het aantal parallelle sessies soms teruggebracht wordt naar 6.

Het is de verwachting dat de omzetting eind deze week of begin volgende week zal plaatsvinden. Later deze maand zal er dan een aanvang worden gemaakt met het plaatsen van caching readers om het groeiend aantal gebruikers aan te kunnen."

:P :9 }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd wat voor ping tijden jullie krijgen als jullie tweakers.net pingen

hier zit hij namelijk telkens op de 40 en af en toe 100 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:22:
ik ben benieuwd wat voor ping tijden jullie krijgen als jullie tweakers.net pingen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=251 time=17.5 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=2 ttl=251 time=18.2 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=3 ttl=251 time=16.4 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=251 time=19.9 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=5 ttl=251 time=16.1 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=6 ttl=251 time=20.6 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5056ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.150/18.186/20.679/1.670 ms

Ik heb teamspeak open staan met 14 gebruikers.. dus vandaar de lichte fluctuatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

************************ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=112 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=122 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=58 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=67 ms TTL=250

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
iseconden:
Minimum = 58ms, Maximum = 122ms, Gemiddelde = 89ms

:'(

waar kan dit aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Kijk eens even met een sniffer o.i.d. of er verkeer naar buiten gaat. Als er meerdere PC's op 1 router zitten , even 1 voor 1 aansluiten en kijken of het probleem zich nog voortdoet.

Spyware , (Adware , Spybot) checken ..
Actuele virusscanner? Scannen die zooi...

Heb je verkeer? Kijk dan even met een sniffer wat voor verkeer , waar naar toe..

Geen van bovenstaande?

Reset je router even (aan/uit)

Nog steeds niet?

Even tweakdsl bellen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:46:
[afbeelding]
(Dit is hoe de telefoonlijn mijn huis binnenkomt)
KPN komt de 20e mijn IS/RA punt hetstellen. Heb geen bedragen gehoord, dus ga er voor alsnog vanuit dat het GRATIS is. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:22:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[root@localhost sbin]# ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=1 ttl=251 time=1.42 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=2 ttl=251 time=0.998 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=3 ttl=251 time=1.04 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=4 ttl=251 time=1.06 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=5 ttl=251 time=1.10 ms
64 bytes from www.tweakers.net (213.239.154.35): icmp_seq=6 ttl=251 time=1.04 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5003ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.998/1.114/1.427/0.144 ms

Of telt vanaf de Cambrium-colo niet? :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:25:
[...]

KPN komt de 20e mijn IS/RA punt hetstellen. Heb geen bedragen gehoord, dus ga er voor alsnog vanuit dat het GRATIS is. Mooi!
Ga er maar niet vanuit. Ik heb hetzelfde grapje gehad;
Afspraak/voorrijkosten all-in € 35,-
ISRA dual rj-11 doosje + tel. stopcontact € 12,-

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 08 september 2004 @ 00:24:
[...]

Ga er maar niet vanuit. Ik heb hetzelfde grapje gehad;
Afspraak/voorrijkosten all-in € 35,-
ISRA dual rj-11 doosje + tel. stopcontact € 12,-
Voor dat geld kan ik het niet zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Meer mensen die nauwelijks op internet kunnen komen? Vrijwel alles geeft een timeout, maar ong 1 op de 10 keer kom ik er door. Router is al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

wagenveld schreef op 08 september 2004 @ 14:36:
Meer mensen die nauwelijks op internet kunnen komen? Vrijwel alles geeft een timeout, maar ong 1 op de 10 keer kom ik er door. Router is al gereset.
Nee ik heb eigenlijk nergens last van.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

wagenveld schreef op 08 september 2004 @ 14:36:
Ik luister veel webradio, maar hij loopt al de hele middag al aan het spelen, niks aan het handje hiero.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ben er al achter, eigen schuld. Laptop is vandaag gezellig voor de eerste keer meegeweest naar school, ik was alleen vergeten dat je daar niet veilig achter een router zit. Vrij dom dus :)

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Ligt Tweak er nu uit?? Kan niet meer bij me pc thuis......

Hebbne er meer een probleem nu of moet ik naar huis bellen om Moden te laten resetten

Modem/router laten resetten en het werkt weer, news werkt wel goed nu

[ Voor 20% gewijzigd door BurnHard op 09-09-2004 09:48 ]

BurnHard.nl ICT Solutions

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik zit (nog) thuis, maar het lijkt erop dat sommige onderdelen van TweakDSL idd niet meer te bereiken zijn. Zo werkt de apache server blijkbaar even niet waarop de homepages, TweakDSL site, enz staat. Hij is overigens wel te pingen. Meeste sites vanaf thuis naar buiten werken overigens wel (en vanaf buiten terug lijkt ook aardig te lukken).

Edit: Lijkt nu vanaf werk, om 12:37, prima te werken (SurfNet)

[ Voor 9% gewijzigd door AirtjE op 09-09-2004 12:37 ]

Verwijderd

Iemand ISDN VoDSL? Mijn KPN Vox Chicago 220/Siemens Gigaset 2000 (een ISDN DECT systeem) krijgt geen kiestoon. Op mijn 814-2P zitten 4 ISDN ledjes, maar geen van allen brand/gaat branden. Ik heb de support desk al gesproken, maar er schijnt een algehele VoDSL storting te zijn vanmiddag, al was mijn situatie daarvoor al zo.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:54:
Iemand ISDN VoDSL? Mijn KPN Vox Chicago 220/Siemens Gigaset 2000 (een ISDN DECT systeem) krijgt geen kiestoon. Op mijn 814-2P zitten 4 ISDN ledjes, maar geen van allen brand/gaat branden. Ik heb de support desk al gesproken, maar er schijnt een algehele VoDSL storting te zijn vanmiddag, al was mijn situatie daarvoor al zo.
Ik heb hier ook nog nooit een kiestoon gehad op mijn poorten. Toevallig kreeg ik net een telefoontje van TweakDSL dat het nu zou moeten werken. Bij mijn VODSL pagina staat nu 'Status: Current TSM: elcp (started, unknown)' Dit was voorheen Status: Current TSM: elcp (started, not established) Dus het lijkt de goede kant op te gaan, echter heb ik nog geen kiestoon. Ik krijg nog een telefoontje.

/dev/null

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb het net getest (ik heb dus ook VoDSL i.c.m. een ISDN lijn en een Copperjet 815). Mijn VoDSL heeft nog nooit gewerkt, maar nu zijn we al "halverwege".

Ik krijg nu wel een kiestoon en ik kan bellen. Echter: Ik kan niet gebeld worden. Ook het nummer wat in beeld verschijnt (035-70xxxxx) als ik mezelf bel kan ik geen verbinding mee krijgen. Ik krijg dan een "nummer bestaat niet" toon.
Bel ik (een van mijn vier) MSN nummers, dan krijg ik doodleuk te horen dat het "Vodafonenummer uitgeschakeld kan zijn" :?

Er moet dus nog wel wat gesleuteld worden aan die VoDSL

http://www.deyterra.com

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op 09 september 2004 @ 18:04:
Ik heb het net getest (ik heb dus ook VoDSL i.c.m. een ISDN lijn en een Copperjet 815). Mijn VoDSL heeft nog nooit gewerkt, maar nu zijn we al "halverwege".

Ik krijg nu wel een kiestoon en ik kan bellen. Echter: Ik kan niet gebeld worden. Ook het nummer wat in beeld verschijnt (035-70xxxxx) als ik mezelf bel kan ik geen verbinding mee krijgen. Ik krijg dan een "nummer bestaat niet" toon.
Bel ik (een van mijn vier) MSN nummers, dan krijg ik doodleuk te horen dat het "Vodafonenummer uitgeschakeld kan zijn" :?

Er moet dus nog wel wat gesleuteld worden aan die VoDSL
Wat voor melding heb jij in je modem hangen dan?

/dev/null

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

hebben meer mensen toevallig last van kleine hick-ups met normaal internetten of msn ofzo krijg elke keer namelijk "The following message could not be delivered to all recipients" (niet zeggen dat messenger gaar is ofzo) bij meerdere personen dus dacht misschien dat het aan mijn kant lag, of zie ik ze nou vliegen ?

(p.s : vindt het wel vet dat als je nu reply'ed in dit topc dat je info ziet over de nieuwe newsserver :))

• rally

rally

Deyterra Consultancy

I_Stealth_I schreef op 09 september 2004 @ 18:07:
[...]
Wat voor melding heb jij in je modem hangen dan?
De melding in mijn modem is: Status: Current TSM: elcp (started, established)

Overigens heb ik geen last van problemen met mijn internet hoor... loop lekker door hier :)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op 11 september 2004 @ 08:39:
[...]

De melding in mijn modem is: Status: Current TSM: elcp (started, established)

Overigens heb ik geen last van problemen met mijn internet hoor... loop lekker door hier :)
Jou voice moet dus idd werken, ik heb nog steeds "Status: Current TSM: elcp (started, unknown)"

/dev/null

• Xandrios
Bij mij zegt de voice ook al 4 weken precies hetzelfde (started, established), en 't heeft nog nooit ookmaar een klein beetje gewerkt....

Ik vind een aantal dingen steeds slechter gaan de laatste tijd. Onder andere bovenstaande, of het hun schuld is of niet. Een voice dienst mag geen 4 weken plat liggen. Nooit.

Daarnaast heb ik de afgelopen week 4x mogen bellen naar de helpdesk om een spookrekening te laten opheffen. Aan de telefoon is men hardstikke aardig en netjes, maar ze doen niet wat ze beloven. Terugbellen? Nee. Kwestie uitgezocht hebben op de dag dat ze beloofden? Nee. Dag erna? Nee.
Op dat gebied heb ik het nu echt gehad; ik vind niet dat je zo met zakelijke klanten (truedsl verbinding) kunt omgaan.

• KroontjesPen
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat BBned niet begrijpt dat dit weer een antireclame voor ze is.
Na eerst de snelheid update volledig onderschat te hebben flikken ze het nu met VoDSL.
Nu er weer een nieuwe concurent voor ze er is bijgekomen niet echt slim.

Waarom niet eerst een test groep met extra korte communicatie lijnen en dan pas voor het grote publiek. Jammer BBned jullie hebben weer 'n boot gemist.

Blijf ik nog wel met een vraag zitten of TweakDSL hier nog schade van onder vindt.
Missen zij nu extra inkomsten omdat VoDSL bij en via BBned niet serieus wordt genomen?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op 11 september 2004 @ 12:09:
Bij mij zegt de voice ook al 4 weken precies hetzelfde (started, established), en 't heeft nog nooit ookmaar een klein beetje gewerkt....

Ik vind een aantal dingen steeds slechter gaan de laatste tijd. Onder andere bovenstaande, of het hun schuld is of niet. Een voice dienst mag geen 4 weken plat liggen. Nooit.

Daarnaast heb ik de afgelopen week 4x mogen bellen naar de helpdesk om een spookrekening te laten opheffen. Aan de telefoon is men hardstikke aardig en netjes, maar ze doen niet wat ze beloven. Terugbellen? Nee. Kwestie uitgezocht hebben op de dag dat ze beloofden? Nee. Dag erna? Nee.
Op dat gebied heb ik het nu echt gehad; ik vind niet dat je zo met zakelijke klanten (truedsl verbinding) kunt omgaan.
Opzich heb ik er alle respect voor dat het allemaal wat minder soepel loopt dan je mag verwachten. Ik heb 8 weken geleden vodsl aangevraagd, begint nu wel een erg langdradige kwestie te worden. Verder wordt ik wel héél netjes te woord gestaan en teruggebelt zoals afgesproken.

Ze staan trouwens ook in de PCM van deze maand vermeld in een provideronderzoek. Nou onderzoek, liever gezegd een suffe conclusie op basis van informatie zonder testgegevens.

Volgens mij heeft het TweakTeam weer wat extra versterking nodig. ;) Misschien wat mensen die zich bezighouden BBned en die telco te schoppen om die storingsmeldingen een beetje snel teruggekoppeld te krijgen. Sorry, maar ik zie de logica niet van die slome doorlooptijd van storingsmeldingen.

Ik ga Cambrium op taart trakteren wanneer mijn vodsl lijn werkt :9

[ Voor 20% gewijzigd door I_stealth_I op 11-09-2004 13:06 ]

/dev/null

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zakelijk of particulier mag in feite niet uitmaken.
Je afspraken niet nakomen is sowieso niet netjes.
Al met al ben ik blij dat ik niet aan die voicedienst begonnen ben.
Dat scheelt toch weer een hoop ergenis.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Weer een berichtje.
Zijn er mensen die ook af en toe belachelijk hoge pingtijden hebben? 300msec en hoger
Ik heb bijna dagelijks dat mijn pingtijden naar alle servers die ik ping boven de 300msec uitkomen.
Dit is maar voor een korte tijd meestal, maar wel vervelend.
Ik heb zo af en toe het idee dat er veel tijd en moeite gestoken word in de nieuws server en vodsl en daardoor de andere problemen op een zijspoor geschoven worden.
Dit probleem heb ik al heel lang, en steeds word er maar gezegd dat er niets te vinden is, etc.
Maar ik vraag me af, heeft tweakdsl wel voldoende bandbreedte om de pieken op te vangen?
Aan de router kan het niet liggen, want die is over bemeten volgens tweakdsl en voor de rest is er ook niets vreemds te vinden, dus dan lijkt het toch op een bandbreedte tekort.

Kortom, ik zou graag eens willen weten waarom die ping tijden soms zo belabberd zijn.

• Xandrios
Ik geloof niet dat ze te weinig capaciteit zouden hebben, dan zouden andere personen er ook last van hebben op piekuren.

Wat het kan zijn, is dat jou verbinding wel helemaal 'vol' zit op piekuren. Mischien een p2p programma (Kazaa, eMule etc) dat rond die tijden exra actief wordt /

• HoppyF

Xandrios e.a.
De VoDSL was bij mij eerst ook niet al te best maar ik moet eerlijk zeggen het werkt nu wel goed sinds een week of twee.
Er zijn echter nog wel een paar eigenaardigheden, bv: nummerweergave.
Als ik mijn mobiel bel in het weekend zie ik geen nummerweergave op mijn gsm terwijl hij dit door de week wel doet.
Satuser heeft dit ook al eens opgemerkt, maar het verschijnsel is nog niet opgelost.

Spookrekening? wat bedoel je daarmee? een verkeerde factuur?
daar heb ik wel last van en ik wacht nog steeds op een goede factuur.
De vraag staat nog uit bij de helpdesk. Maandag maar even bellen hierover denk ik. Het is geen technisch probleem maar het klopt ook niet.
Ik heb gewoon teveel betaald :'(

• Xandrios
[rant-reply]

Bij mij was het iets gecompliceerder: Een jaar dsl vooruit betaald. Vlak voor het eind van de 11e maand per fax een opzegging gedaan. Niets van teruggehoord, dus na 'n week maar eens gebeld. Alles zou in orde zijn. Fax was niet aangekomen / kwijt oid ( :? ), maar mijn belletje zou goed zijn voor de opzegging. Of ze dat kunnen bevestigen? Nou, het is heel druk...wordt lastig om dat binnen 4 dagen te doen. (Ik had nog 4 dagen over om op te zeggen binnen de termijn).
Ok, kan ik begrijpen. Ik vraag toch nog om een schriftelijke bevestiging, en verstuur aangetekend nogmaals een opzegging. Dan heb ik iig bewijs dat er op tijd opgezegd is.

Nu kreeg ik 2 weken terug gewoon nogmaals een rekening. Verkeerde bedrag (Oude prijs van een jaar terug, de prijs is ondertussen al 20 euro/maand minder geworden). Meteen maar eens gebeld, en toen was er ineens geen enkele opzegging meer bekend :X

Het spijt me zeer, maar ik heb 3(!) keer opgezegd. Lijkt me wel voldoende :+

Anyway, sindsdien zit ik erachter aan om die rekening te laten vervallen. Maar dat gaat niet lekker, voordurend is de juiste persoon niet aanwezig, dan zijn ze weer te druk met andere dingen, of ze vergeten gewoon terug te bellen. Erg fijn...

[/rant-reply]

Anyway, het is gewoon jammer dat ze hun administratie niet goed op orde hebben. Dit kost hun gewoon een extra maand SDSL via BBned, want ik heb op tijd opgezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 13-09-2004 15:50 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

PureDJ schreef op 11 september 2004 @ 16:13:
Maar ik vraag me af, heeft tweakdsl wel voldoende bandbreedte om de pieken op te vangen?
Meer dan. Neem mijn eigen verbinding als voorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://its.blacklisted.nl/cacti/graph_image.php?local_graph_id=5&rra_id=3

De enige pieken zijn 's avonds laat als ik ofwel een ISO ophaal, ofwel met nget een nieuwsgroep leegzuig. Op de avonden dat ik niets vreemds doe zijn pingtijden zo vlak als een plankje.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• PureDJ
Xandrios schreef op 11 september 2004 @ 16:26:
Ik geloof niet dat ze te weinig capaciteit zouden hebben, dan zouden andere personen er ook last van hebben op piekuren.

Wat het kan zijn, is dat jou verbinding wel helemaal 'vol' zit op piekuren. Mischien een p2p programma (Kazaa, eMule etc) dat rond die tijden exra actief wordt /
Nee ik doe niet aan p2p.
Het enige wat ik heb draaien is streaming upload van 128Kbit en download van 256kbit.
Ook is het niet zo dat er geschedulde taken zijn of iets dergeijks en mijn traffic verandert weinig aan op dat moment (alleen de streams, msn en irc)
Sterker nog, als ik op een ander moment ff flink ga downloaden is er niets aan de hand, dan blijft mijn ping laag.
Dus het lijkt meer dat er ergens iets vol raakt.

Aan de router etc aan mijn kant kan het niet liggen, deze is al 2 keer vervangen en daar staat nu een cisco die heel weinig te doen heeft.

• Xandrios
Streaming...zou het kunnen dat er op dat moment meer mensen in-tunen op je service? Of stream je enkel 1 maal 128kbit naar een server oid? :)

Tja, anders zou ik het ook niet echt weten eigenlijk...je zou de netwerk load van die cisco kunnen uitlezen bij de problemen. Dan weet je zeker dat het niet aan je eigen traffic ligt in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Xandrios schreef op 11 september 2004 @ 20:18:
Streaming...zou het kunnen dat er op dat moment meer mensen in-tunen op je service? Of stream je enkel 1 maal 128kbit naar een server oid? :)

Tja, anders zou ik het ook niet echt weten eigenlijk...je zou de netwerk load van die cisco kunnen uitlezen bij de problemen. Dan weet je zeker dat het niet aan je eigen traffic ligt in ieder geval..
Ik stream enkel 1 maal 128kbit.
De load van de cisco is erg laag, ik heb ook al geprobeerd om een pctje als router in te richten (PII 350 128Mb) maar helaas hetzelfde resultaat.
Ik heb ook al mijn bekabeling vervangen (incl het ISRA punt)

Dus ik weet het zelf ook niet, volgens mij weet niemand het, maar ja, ik zou het graag opgelost zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PureDJ schreef op 11 september 2004 @ 16:13:
Weer een berichtje.
Zijn er mensen die ook af en toe belachelijk hoge pingtijden hebben? 300msec en hoger
Ik heb bijna dagelijks dat mijn pingtijden naar alle servers die ik ping boven de 300msec uitkomen.
Dit is maar voor een korte tijd meestal, maar wel vervelend.
Ik heb zo af en toe het idee dat er veel tijd en moeite gestoken word in de nieuws server en vodsl en daardoor de andere problemen op een zijspoor geschoven worden.
Dit probleem heb ik al heel lang, en steeds word er maar gezegd dat er niets te vinden is, etc.
Aan de router kan het niet liggen, want die is over bemeten volgens tweakdsl en voor de rest is er ook niets vreemds te vinden, dus dan lijkt het toch op een bandbreedte tekort.

Kortom, ik zou graag eens willen weten waarom die ping tijden soms zo belabberd zijn.
Yo
Ik heb exact hetzelfde probleem, naar alles wat ik ping schiet te ping telkens uit, soms blijft ie een hele tijd gewoon 20, 22, 21, 20 enz maar dan zit er opeens een 109 tussen.

Het ligt niet aan de betreffende server want ik heb het een samen tegelijkertijd met een vriend gedaan die internet via demon heeft en die had netjes een ping van 15 :|

Errrug irritant voor online spelletjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Even iets heel anders;

Kan je bij Tweak/Cambrium ook inbellen met een analoge lijn? Bijvoorbeeld als je op vakantie bent of met de laptop onderweg? 'Gratis' diensten als DirectInternet en Wanadoo zuigen zo hard als je even moet inbellen. Niet dat ik het verwacht, maat het zou mooi meegenomen zijn. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 12-09-2004 17:31 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
HoppyF schreef op 11 september 2004 @ 16:35:
[...]
Er zijn echter nog wel een paar eigenaardigheden, bv: nummerweergave.
Als ik mijn mobiel bel in het weekend zie ik geen nummerweergave op mijn gsm terwijl hij dit door de week wel doet.
Satuser heeft dit ook al eens opgemerkt, maar het verschijnsel is nog niet opgelost.
Hier ook rare caller-id verschijnselen:
- Uitgaand caller id heeft een keer of 2 (van de tientallen keren) gewerkt op KPN vast en Vodafone GSM
- Inkomend caller-id heeft nog nooit gewerkt

Vooral het laatste is lastig omdat ik met Asterisk achter de lijn zit te spelen, maar ach, ik heb in ieder geval 2x ISDN-2 via VoATM (dankzij Burne.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Jaha! Mijn VoiceDSL werkt! Gisteren was het nog zo dood als een pier, nu (zondag) ineens een kiestoon! _/-\o_ En dat op zondag nota bene!

Ik kan bellen en gebelt worden, alleen kan ik nog geen 06-nummers bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 12-09-2004 21:55 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

I_Stealth_I schreef op 12 september 2004 @ 17:30:
Even iets heel anders;

Kan je bij Tweak/Cambrium ook inbellen met een analoge lijn? Bijvoorbeeld als je op vakantie bent of met de laptop onderweg? 'Gratis' diensten als DirectInternet en Wanadoo zuigen zo hard als je even moet inbellen. Niet dat ik het verwacht, maat het zou mooi meegenomen zijn. ;)
Maak thuis ff een inbel punt aan met je modem, gebruik Kerio Winroute om te koppelen? of met een terminal oid.. dan kan je ook nog snel leechen via een screen :P

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wil je je modem automatisch laten opnemen? wat doe je dan als er een voice gesprek binnenkomt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op 12 september 2004 @ 22:43:
Wil je je modem automatisch laten opnemen? wat doe je dan als er een voice gesprek binnenkomt? :+
Dat is idem voor een fax momenteel al het geval. Je stelt gewoon in na 10 overgaan pas oppakken. Voicemail is dan idd niet mogelijk.

Maar nu meende ik gelezen te hebben dan inbellen op een analoge vodsl lijn niet van harte aan te bevelen is vanwege lage snelheiden. Zou iets met de frequenties te maken hebben en de mo/de-modulatie van je modem. Stond eens in een technisch weekblad die VoDSL eens getest hebben van Starlet. Er zou een speciaal inbelmodem in ontwikkeling zijn voor VoDSL, allied data zou hiermee komen. Maarja wat heb je nog aan inbellen als je DSL heb, wees realistich voor een eventuele inbelsessie voor telebankieren of het versturen van een faxje. Maar dat gaat prima op 14k4. Bij het terugschroeven van de snelheid naar 14k4 functioneert een analoge prima op een vodsl lijn volgens de tests. Volgens mij is het alleen van toepassing op de analoge lijnen; mensen met een VoATM - DSL hebben daar geen last van.

[ Voor 62% gewijzigd door I_stealth_I op 12-09-2004 23:37 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

VoDSL is inderdaad wat trager als je met je modem erop wilt inbellen (VoDSL ISDN misschien ook), omdat het volgens hetzelfde principe als bijv. GSM werkt: de voicedata wordt gecomprimeerd en onnodige data wordt weggelaten. Probleem is dat ook data die wèl nuttig is wordt weggelaten bij een modemverbinding. Daarom is de snelheid lager, omdat met "grotere blokjes" data moet worden gewerkt zodat dit effect zich niet voordoet. Beetje simpel uitgelegd maar dit is wel de essentie van het probleem :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Ik kan ook geen 06 bellen met VoDSL (T-Mobile) maar wel naar Telfort dit heeft wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

schiffeb schreef op 13 september 2004 @ 11:40:
Ik kan ook geen 06 bellen met VoDSL (T-Mobile) maar wel naar Telfort dit heeft wel gewerkt.
Vanochtend werkte T-mobile mobiel wel :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sorcerer8472 schreef op 13 september 2004 @ 00:06:
VoDSL is inderdaad wat trager als je met je modem erop wilt inbellen (VoDSL ISDN misschien ook), omdat het volgens hetzelfde principe als bijv. GSM werkt: de voicedata wordt gecomprimeerd en onnodige data wordt weggelaten.
Euh.. Nee. VoDSL is de volle 64.000 bits per seconde (8000 samples van 8 bits. Eigenlijk 14 bits, maar dankzij mu-Law EFM maakt men er 8 van..) zonder enige vorm van compressie. Er wordt zelfs iets meer bandbreedte gereserveerd om encoding en out-of-band management ook kwijt te kunnen. Voor een enkel voice-kanaal is 97Kbit/s reserveerd, voor ISDN is 193Kbit/s vrij. Inbellen met een modem of fax moet dus probleemloos werken. Het enige is dat er met V90/92, K56Flex en aanverwanten problemen op kunnen treden, maar die zijn niet anders dan wanneer je via een ISDN-thuiscentrale inbelt. V90/92 gaat uit van heel specifiek gedrag van een analoge telefoonverbinding. Doordat de omzetting van analoog naar digitaal bij je thuis plaatsvind, en niet in de centrale, veranderen de excitatie-eigenschappen van je telefoonlijn, en daalt daardoor je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 11 september 2004 @ 17:33:
[...]

Meer dan. Neem mijn eigen verbinding als voorbeeld: [afbeelding]

De enige pieken zijn 's avonds laat als ik ofwel een ISO ophaal, ofwel met nget een nieuwsgroep leegzuig. Op de avonden dat ik niets vreemds doe zijn pingtijden zo vlak als een plankje.
Hmmm ben nu weer met 2 threads headers aan het ophalen van de server bij usenet en 1 bij tweak en dit gaat weer met 90 kb/s. Super hoor. ook hier internet weer erg traag . En ja dit gebeurd meestal savonds. Word er nu een beetje knetter van. Ben benieuwd of er meer mensen last hebben savonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Update:
Ik heb vanmiddag weer gebeld met de TDSL helpdesk. Ze hebben mijn ticket nog steeds staan, maar er is nog niets mee gedaan.
Het "grappige" is nl. dat ik dus wel kan bellen via VoDSL, maar nog niet gebeld kan worden (op het 035-707xxxx nummer krijg ik bijv. te horen dat het Vodafone nummer nu niet bereikt kan worden :) LOL)
Als ik mijn normale nummer bel (dus zonder splitter op de KPN lijn aangesloten) krijg ik de "dit nummer bestaat niet" toon.
Volgens Linda was degene die over de telefonie gaat er vandaag niet, maar ze zouden me morgen terugbellen.
Eerlijk gezegd heeft het nog wel aardig wat voeten in de aarde hoor die VoDSL.

Daar was ik eigenlijk wel een beetje op voorbereid, want het is nog steeds een techniek die in de kinderschoenen staat. Dan moet je bereid zijn om enig "ongemak" voor lief te nemen.

Over nieuwe techniek gesproken: Weet iemand hier al wat meer over aankomende experimenten met ADSL2+? Het schijnt dat BBNed hier binnenkort mee wil gaan testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 18:42:
[...]

Hmmm ben nu weer met 2 threads headers aan het ophalen van de server bij usenet en 1 bij tweak en dit gaat weer met 90 kb/s. Super hoor. ook hier internet weer erg traag . En ja dit gebeurd meestal savonds. Word er nu een beetje knetter van. Ben benieuwd of er meer mensen last hebben savonds?
Net even een mailtje naar usenet gestuurt met een reverse traceroute en dit antwoorden zeoi terug.

Marcel,
In this trace route you have included examine these hops

7- ge-2-0-1.0.cjr02.lax001.flagtel.com (62.216.128.201) 68.257 ms
68.432 ms 68.432 ms
8- so-1-2-0.0.cjr01.nyc007.flagtel.com (62.216.128.133) 145.491 ms
so-2-2-0.0.cjr01.nyc005.flagtel.com (62.216.128.242) 138.596 ms
138.596 ms
9- so-2-3-0.0.cjr01.ldn004.flagtel.com (62.216.128.149) 206.744 ms
62.216.128.234 (62.216.128.234) 212.398 ms 212.398 ms
10- so-3-1-0.0.ejr01.ams002.flagtel.com (62.216.128.146) 214.478 ms
217.202 ms 217.202 ms

This is a sign of congestion on the flagtel.com backbone. You will need to
contact your isp about getting this issue resolved.

Thanks,
Doug
UseNetServer Tech Support

Kan tweak hier iets mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 19:32:
[...]

Net even een mailtje naar usenet gestuurt met een reverse traceroute en dit antwoorden zeoi terug.

Marcel,
In this trace route you have included examine these hops

7- ge-2-0-1.0.cjr02.lax001.flagtel.com (62.216.128.201) 68.257 ms
68.432 ms 68.432 ms
8- so-1-2-0.0.cjr01.nyc007.flagtel.com (62.216.128.133) 145.491 ms
138.596 ms
62.216.128.234 (62.216.128.234) 212.398 ms 212.398 ms
10- so-3-1-0.0.ejr01.ams002.flagtel.com (62.216.128.146) 214.478 ms
217.202 ms 217.202 ms

This is a sign of congestion on the flagtel.com backbone. You will need to
contact your isp about getting this issue resolved.

Thanks,
Doug

Kan tweak hier iets mee??
Nee, dit is echt poep van de hoogste graad. Usenetserver probeert je gewoon van hun weg te schuiven.

Dit is de route van usenetserver naar jou toe. De enige die daar iets aan kan veranderen, is usenetserver.
Andersom, van Tweak naar usen. kan cambrium wel wat aan doen. Maar dat gaat al prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
Sorry to say,

Maar hier je problemen bespreken is ook geen optie, het schiet niet op, er word alleen maar over vodsl gepraat waardoor de rest van de problemen amper gezien worden. (begrijp me goed, dit is geen verwijt naar tweakers.net!)

Misschien zou tweakdsl zelf eens een forum op moeten zetten met apparte secties, hier lopen teveel dingen door elkaar. (ik kijk niemand aan)

Ik vind het tof dat er hier een toppic is dat je toch ff je mening kan sharen.

Maar ik hoop dat tweakdsl door al hun extra functies (met de nodige problemen) de core bezigheid niet uit het oog verliest.

Want bijna elke avond ff hoge pingtijden (en ook alleen 's avonds) is denk iets waar je toch ff wat aandacht aan moet besteden.
En ik weet wel dat ze er al veel aandacht aan geschonken hebben, tof! maar het is nog niet opgelost en dat is minder.

[ Voor 6% gewijzigd door PureDJ op 13-09-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 13 september 2004 @ 19:40:
[...]

Nee, dit is echt poep van de hoogste graad. Usenetserver probeert je gewoon van hun weg te schuiven.

Dit is de route van usenetserver naar jou toe. De enige die daar iets aan kan veranderen, is usenetserver.
Andersom, van Tweak naar usen. kan cambrium wel wat aan doen. Maar dat gaat al prima :)
Zie antwoord toen ik jou meningvertelde:

Marcel,
I apologize I thought that was from you to us.
We are contacting our engineers about this issue. We apologize greatly for
any inconvenience that this may be causing you at this time, and thank you
for your patience while we work to correct this issue.

Thanks,
Doug

Tuurlijk wacht ik weer vol vertrouwen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PureDJ schreef op 13 september 2004 @ 19:47:
Sorry to say,

Maar hier je problemen bespreken is ook geen optie, het schiet niet op, er word alleen maar over vodsl gepraat waardoor de rest van de problemen amper gezien worden. (begrijp me goed, dit is geen verwijt naar tweakers.net!)

Misschien zou tweakdsl zelf eens een forum op moeten zetten met apparte secties, hier lopen teveel dingen door elkaar. (ik kijk niemand aan)

Ik vind het tof dat er hier een toppic is dat je toch ff je mening kan sharen.

Maar ik hoop dat tweakdsl door al hun extra functies (met de nodige problemen) de core bezigheid niet uit het oog verliest.

Want bijna elke avond ff hoge pingtijden (en ook alleen 's avonds) is denk iets waar je toch ff wat aandacht aan moet besteden.
En ik weet wel dat ze er al veel aandacht aan geschonken hebben, tof! maar het is nog niet opgelost en dat is minder.
Ja ik zit met het zelfde probleem en het lijkt alleen maar erger te worden :|
Pings die van normaal opeens ziekelijk uitschieten, maakt niet uit waarheen ik ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 19:32:
nyc is natuurlijk New York City
ldn is London.

Het oversteken van de grote plas kost ongeveer 70-80 milliseconden. 138+70 is 208 milliseconden. Het rekensommetje klopt precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
(13:30) Later vanmiddag zal de omschakeling van de oude naar de nieuwe news-server plaatsvinden.

Tijdens de omschakeling zal de news-server enige malen onbereikbaar zijn door aanpassingen in de nameservers. Ook zullen we tijdens de omschakeling het maximale aantal connects tijdelijk weer terugbregen. Later op de avond verwachten we dat we de werkzaamheden volledig afgerond zullen hebben.
Vraagje:
Heeft deze omschakeling van de newsserver nog gevolgen voor de naam van de newsserver? m.a.w. blijft deze news.tweakdsl.nl (of news.cambrium.nl) heten?

Opmerking over de bovenstaande posts.
Ik ben het er mee eens, het is soms verwarrend dat er in dit topic de ene keer gesproken wordt over ping problemen, dan weer newsserver problemen, of VoDSL problemen.
Maar om nou overal een nieuw topic voor de openen lijkt me ook wat onoverzichtelijk. Misschien toch een apart forum op tweakdsl.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op 13 september 2004 @ 19:03:
Update:
Ik heb vanmiddag weer gebeld met de TDSL helpdesk. Ze hebben mijn ticket nog steeds staan, maar er is nog niets mee gedaan.
Het "grappige" is nl. dat ik dus wel kan bellen via VoDSL, maar nog niet gebeld kan worden (op het 035-707xxxx nummer krijg ik bijv. te horen dat het Vodafone nummer nu niet bereikt kan worden :) LOL)
Als ik mijn normale nummer bel (dus zonder splitter op de KPN lijn aangesloten) krijg ik de "dit nummer bestaat niet" toon.
Volgens Linda was degene die over de telefonie gaat er vandaag niet, maar ze zouden me morgen terugbellen.
Eerlijk gezegd heeft het nog wel aardig wat voeten in de aarde hoor die VoDSL.

Daar was ik eigenlijk wel een beetje op voorbereid, want het is nog steeds een techniek die in de kinderschoenen staat. Dan moet je bereid zijn om enig "ongemak" voor lief te nemen.

Over nieuwe techniek gesproken: Weet iemand hier al wat meer over aankomende experimenten met ADSL2+? Het schijnt dat BBNed hier binnenkort mee wil gaan testen. :P
Klinkt als een doorschakeling naar een mobiel nummer. Probeer eens *21#, *61#, *67# om alle doorschakelingen afzonderlijk uit te zetten
PureDJ schreef op 13 september 2004 @ 19:47:
Sorry to say,

Tja, sorry ben het niet met je eens. Klinkt als belangenverstrengeling en het komt niet echt vriendelijk op me over. (nofi!) Als je graag een opsplitsing wil maken; OK maar dan graag even via de andere weg svp.

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 13-09-2004 23:31 ]

/dev/null

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
25/10/2004: Herstart switch met andere configuratie

Maandag avond, rond 22.00 zal de switch op RedBus herstart worden; als dit goed verloopt, zal rond 22.30 de switch op Telecity II herstart worden. Deze laatste geeft een onderbreking voor het DSL verkeer; de eerste voor het colo verkeer

Herstart is nodig voor een specifieke configuratiewijziging; de performance van het netwerk is goed met betrekking tot download snelheden; de response is niet goed met betrekking tot - met name - UDP verkeer, waaronder nameserver requests.

De reden om dit onderhoud niet tot later in de nacht uit te stellen is de huidige hinder voor alle gebruikers.