TweakDSL *new and/or improved* deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nog effe 1 ding: geen van de moderators, tweakers.net staff en/of familieleden werkt bij Cambrium. Omgekeerd evenmin. Niemand van Cambrium is moderator, werkt voor tweakers.net of tweakers.net-sponsors.

[ Voor 27% gewijzigd door burne op 24-08-2004 23:23 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Allen,

Voor het onderhoud van vannacht - ja, er is een aangekondigd onderhouds window - gaat het volgende gebeuren (voor de liefhebbers)

De switch op Telecity II zal worden gereboot en voorzien worden van een recente firmware. Naar aanleiding van de problemen afgelopen tijd met het uitbouwen van ons netwerk, ben ik in conclaaf gegaan met de switch leverancier en we zijn tot een oplossing gekomen die er voor nu keurig uit ziet.

Er is een nieuwe software release gekomen, waarin onze problemen netjes opgelost zijn.

De switches op de colo locatie, RedBus, zijn beide al voorzien van deze software en draaien naar tevredenheid; nu moet de drukste switch, die op Telecity II er aan geloven.

Om 0.00 zal er een reboot plaats vinden. Dit geeft een downtime van circa 30 seconden.

Daarna zal er een route tabel geladen worden in de switch; ik verwacht hiervoor geen- of nauwelijks vertraging en geen verdere issues.

Mocht het wel fout gaan, dan zal ik naar de colo moeten en is de downtime langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Woei, bedankt voor de info :)

Zojuist was de verbinding eventjes voor 15 seconden weg geloof ik, als dat hem was..dan lijkt het goed te zijn gegaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Xandrios schreef op 25 augustus 2004 @ 00:04:
Woei, bedankt voor de info :)

Zojuist was de verbinding eventjes voor 15 seconden weg geloof ik, als dat hem was..dan lijkt het goed te zijn gegaan :Y)
Voor alle DSL gebruikers zijn het een drietal hikjes geweest; de aanpassing werktte echter niet. De diverse andere aansluitingen hebben langer problemen gehad.

Maar het belangrijkste is, dat ik eindelijk een debug log heb en m'n eerste indruk is dat het nog maar weinig kan zijn.

Betekend wel weer dat we komende dinsdag weer een onderhoudswindow hebben - er vanuit gaande dat de leverancier me hier even voldoende clue over geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik had vanmorgen rond 7:15 ineens geen verbinding meer? Meer mensen hier last van? (Nu nog niet overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op 25 augustus 2004 @ 08:10:
Ik had vanmorgen rond 7:15 ineens geen verbinding meer? Meer mensen hier last van? (Nu nog niet overigens)
Klopt..ik ook vanaf zelfde tijd down...zal wel een nahik van het onderhoud zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
om3ega schreef op 25 augustus 2004 @ 08:10:
Ik heb ook geen verbinding, ttl exceeded, wat duidt op een route die ergens ontbreekt of verkeerd staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Hostname                                %Loss  Rcv  Snt  Last Best  Avg  Worst
 1. xxxxx-xxx.xxx.xxx.xxxin-addr           0%    1    1     0    0    0      0
 2. sara.openpeering.nl                    0%    1    1     1    1    1      1
 3. amsix-01.net.cambrium.nl               0%    1    1     1    1    1      1
 4. core2-ring.cambrium.nl                 0%    1    1     1    1    1      1
 5. 217.19.16.42                           0%    1    1     1    1    1      1
 6. core2-ring.cambrium.nl                 0%    1    1     1    1    1      1

Hij blijft die onderste stappen herhalen tot de TTL
Ik zal Cambrium dadelijk wel bellen, maar ik denk dat ze er wel van op de hoogte zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door RupS op 25-08-2004 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm, dat je geen verbinding hebt, maakt mij enigzins blij ;)
Toen ik vanochtend naar werk ging, had ik vrolijk verbinding. Inmiddels kan ik vanaf werk niet meer bij de PC/servers thuis komen.

Dat kan 3 dingen betekenen;

- Huis <-> Tweak is down
- Stroom is eruit geklapt thuis
- Er is een kortstondige stroomstoring geweest thuis

In beide laatste gevallen heb ik een probleem, daar die kl#terige ST modems dan niet meer uitzichzelf aangaan (ja ik ga dat ding echt aan de UPS hangen :X) en kan ik de rest van de dag niet bij mijn PCtjes :(
Als het gewoon een ISP storing is, komt dat vanbzelf weer goed in de loop van de dag , en hoef ik mij weinig zorgen te maken :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Koffie schreef op 25 augustus 2004 @ 09:13:
Hmm, dat je geen verbinding hebt, maakt mij enigzins blij ;)
Toen ik vanochtend naar werk ging, had ik vrolijk verbinding. Inmiddels kan ik vanaf werk niet meer bij de PC/servers thuis komen.

Dat kan 3 dingen betekenen;

- Huis <-> Tweak is down
- Stroom is eruit geklapt thuis
- Er is een kortstondige stroomstoring geweest thuis

In beide laatste gevallen heb ik een probleem, daar die kl#terige ST modems dan niet meer uitzichzelf aangaan (ja ik ga dat ding echt aan de UPS hangen :X) en kan ik de rest van de dag niet bij mijn PCtjes :(
Als het gewoon een ISP storing is, komt dat vanbzelf weer goed in de loop van de dag , en hoef ik mij weinig zorgen te maken :Y)
Ik zou me als ik jou was geen zorgen maken ;)
Ik ga er vanuit dat Huis <-> tweak down is. Ik kan van meerdere plekken niet meer bij de servers thuis en het icmp pakketje komt ook niet echt in de buurt...

Het zou wel erg toevallig zijn als we allebei een stroomstoring hebben gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Ook geen inet meer echt grappig ook ttl expired maar we horen het wel weer zo van de Isra :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

[Wed 25-Aug 07:20:48] * Disconnected
[Wed 25-Aug 09:06:59] * Attempting to rejoin channel #TweakDSL
Nadat ik m'n modem even sotwarematig had gereset.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hier dus ook :

C:\>tracert oostindie.com

Tracing route to oostindie.com [217.19.28.193]
over a maximum of 30 hops:

1    10 ms   <10 ms    40 ms  195.190.242.18
  2    10 ms    10 ms    10 ms  iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.1]
  3    10 ms    10 ms    20 ms  iawxsrt-m6-bb14a.wxs.nl [213.75.1.34]
  4    10 ms    10 ms    20 ms  amsix-01.net.cambrium.nl [195.69.145.169]
  5    10 ms    10 ms    20 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  6    11 ms    10 ms    20 ms  217.19.16.42
  7    10 ms    20 ms    21 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  8    20 ms    20 ms    10 ms  217.19.16.42
  9    10 ms    30 ms    10 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
 10    10 ms    20 ms    10 ms  217.19.16.42

Had iemand al gebeld ? Anders is het een beetje zinloos om te bellen en te blijven miepen 'wanneer werkt het weer ?' (dan voel ik me net een gebruiker :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Ja, ik heb gebeld. Mij werd verteld dat de PC en het modem herstarten de oplossing moet zijn, dan zou je weer een IP adres moeten krijgen
...

Iets waar ik nou niet echt blij mee ben, dat betekent dat ik pas vanavond heel laat weer bij de servers kan. Zou iemand het kunnen proberen en melden of het inderdaad de oplossing is?

Goed, update:
Ik had nog een cisco router staan welke wel een IP kreeg en ik kon overnemen met telnet. Hierdoor belandde ik op mijn LAN en kon ik door-telnetten naar mijn server en de dhcp client opnieuw starten -> nu heb ik weer een IP adres B)

En het werkt zowaar weer! 8)

[ Voor 31% gewijzigd door RupS op 25-08-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Hehe bij mij same story ik zou ook graag via rdp nog even wat downloads aanzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Bij mij is die het nu zonder actie weer gaan doen dus hulde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RupS schreef op 25 augustus 2004 @ 09:38:
Ja, ik heb gebeld. Mij werd verteld dat de PC en het modem herstarten de oplossing moet zijn, dan zou je weer een IP adres moeten krijgen
...

Iets waar ik nou niet echt blij mee ben, dat betekent dat ik pas vanavond heel laat weer bij de servers kan. Zou iemand het kunnen proberen en melden of het inderdaad de oplossing is?

Goed, update:
Ik had nog een cisco router staan welke wel een IP kreeg en ik kon overnemen met telnet. Hierdoor belandde ik op mijn LAN en kon ik door-telnetten naar mijn server en de dhcp client opnieuw starten -> nu heb ik weer een IP adres B)

En het werkt zowaar weer! 8)
Hier werkt het ook weer (Almere) \o/
Maar ik begrijp je verhaal niet helemaa, heb je nu een *ander* IP adres gekregen ?
Dat vind ik tot nog toe namelijk het meest ranzige aan deze vorm van van verbinding bij TweakDSL/BBNed .
Het zal vast wegens een technische opzet te maken hebben, maar DHCP bij ADSL is toch wel erg passe hoor :P
Enfin, hij doet het weer (vaarvoor hulde) en ik heb ook nog hetzelfde IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Nee ik heb ook nog steeds hetzelfde IP adres. Probleem was dat om de één of andere reden mijn BSD machine geen IP meer kreeg via DHCP. Die Cisco router dus wel, waardoor ik op die manier die BSD machine via het LAN kon benaderen. :)
Ik zou trouwens ook liever een static IP zien, maar dat zit er nog even niet in denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Mijn modem en machine heb ik door mijn vriendin even laten rebooten , maar hij blijft hangen op eth2 met een "failed" tot gevolg.. Dus het gaat nog niet overal oké blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Ik heb een static ip kan je gewoon aanvragen bij de klantenservice als je je mac adres bijdehand hebt :).

Verbinding springt qua snelheid alleen nog op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
Kan iemand mij ff vertellen of de alt.binaries.dvdr groep e.d. goed worden doorgevoerd bij tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
schiffeb schreef op 25 augustus 2004 @ 12:02:
Ik heb een static ip kan je gewoon aanvragen bij de klantenservice als je je mac adres bijdehand hebt :).

Verbinding springt qua snelheid alleen nog op en neer.
Ik heb wat dat betreft ook vaste ip's, maar static is niet hetzelfde als vast...althans in deze context ;)
Jij vraagt nog steeds aan de DHCP server van cambrium: ik wil een ip, en mijn MAC adres is xx:xx:etc. De server heeft gewoon een entry in de config files waar staat dat dat mac adres een bepaald ip adres hoort te krijgen.
Nadeel is dat wanneer er iets mis is met de dhcp server, of je netwerkkaart gaat stuk, je ineens een ander IP hebt. Iets waar je geen last van hebt als er een fixed ip adres gekoppeld wordt aan de verbinding op zich.
TakutoRadiance schreef op 25 augustus 2004 @ 12:40:
Kan iemand mij ff vertellen of de alt.binaries.dvdr groep e.d. goed worden doorgevoerd bij tweak?
Wat bedoel je met goed? Ik weet dat die groep wordt doorgegeven, maar gisteren ging dat bijvoorbeeld niet zo heel erg lekker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Okee. FF snel, want ik moet nog naar kantoor. Wij hadden verwacht dat sommige modems vannacht bij het onderhoud hun IP kwijt zouden raken, vandaar de instructie om modem of PC te resetten. Dat blijkt niet de oorzaak te zijn. Vanochtend is een van de CPU's van de Cisco 10K van BBNed gecrashed. De andere CPU heeft het netjes overgenomen, en voor 98.5% van de mensen is de onderbreking niet eens te merken geweest. Een klein deel heeft nu nog routes naar de 'dooie' CPU in het ATM-netwerk van BBNed. En we zijn druk bezig om die te laten verwijderen. Da's nogal een klus want dat ATM-netwerk omspant heel Nederland.

Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Cool suc6 heeft die ene 10k het nu ook zwaarder wat de op en neer duikende snelheid kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
schiffeb schreef op 25 augustus 2004 @ 13:11:
Cool suc6 heeft die ene 10k het nu ook zwaarder wat de op en neer duikende snelheid kan verklaren.
Nee.

Deze router staat uit z'n neus te vreten en een regendansje te doen.

Er is - voor zover ik kan zien - geen op en neer duikelende snelheid in het netwerk, hooguit naar bepaalde drukke locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
ZIjn er nog meer mensen waarvan de verbinding niet meer terug wil komen? (Modem reset , PC reset al gedaan diverse malen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TakutoRadiance schreef op 25 augustus 2004 @ 12:40:
"Als"de server het doet ,JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Newsserver plat, lijkt het op. Was ist los?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 12-09 23:23
Smallblock schreef op 25 augustus 2004 @ 23:33:
Newsserver plat, lijkt het op. Was ist los?
geen idee! ik zie:
Unable to connect / authenticate at server: news.cambrium.nl (205 Closing connection - goodbye).

• om3ega
Mensen bij Tweak.. Wie kan mij antwoord geven op mijn vraag? Ik heb altijd een superstabiele lijn gehad , geen gezeur. Nooit problemen gehad bij BBned , maar de laatste maand is het raak. Dit is sinds ik VoDSL heb aangevraagd.

Ik heb er zeer recent 2 weken uitgelegen en nu ook al weer meer als 24 uur. Wat is er anders als normaal?

Ik hoop niet dat dit grapje weer 2 weken gaat duren.

Symptonen : Modem is gewoon UP , maar DHCP server niet te bereiken.

Verwijderd

HoppyF schreef op 25 augustus 2004 @ 23:35:
[...]

geen idee! ik zie:
Unable to connect / authenticate at server: news.cambrium.nl (205 Closing connection - goodbye).
werkt weer..alleen ongeveer alles incompleet vanaf gisterenavond 20:00 uur.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Oké mijn VoDSL-nummer heb ik, nu de kiestoon nog. :) BBned is leuk hoor, behalve als je aanvraag doet of wijzigingen laat doorvoeren aan je lijn. Ze halen werkelijk het bloed onder je nagels vandaan.

Ik had (tegen beter weten in) een mailtje verzonden aan BBned, spreekt een één of andere snorkel van BByond mijn voicemail in met het verzoek terug te bellen. Dus ik bel die hapsnurker terug; "jah sorry, ik kan je niet helpen". Hij dacht het toen af te kunnen kappen met de vraag of ik een ordernnummer had. Maar die had ik natuurlijk wel :D . Maar toen zei hij dat hij er niks mee kon. :O (lees: wil)

Gewoon doorgestoken kaart, BByond = BBned huismerk. Hoe komt anders een mailtje aan het domein bbned.nl bij een pipo van BBeyond. Inderdaad het is gewoon exact hetzelfde wat alleen gescheiden is door een msn-nummer met een andere belmelodie en een andere e-mailhandtekening. :X

Helemaal van de zotten was de volgende opmerking; "Dan zeg je het toch op, en dan kom je toch lekker bij BBeyond". Nou lekker BBned, de klanten van je partners onder de neus wegkapen. Ongelovelijk, maar waar. "Wij leveren eerst voor onze klanten de DSL op, daarna leveren we het modem. Pas daarna krijg je je voice. Zo doen wij dat voor onze klanten." (aaargh, ik ontplofte bijna :( jij bent diegene die die touwtjes in handen heeft!)

Al met al, Cambrium kan er weinig aan doen a.t.m. Storingsmelding staat nog open en er is nog geen terugkoppeling geweest van BBned. We wachten waar weer af ;) Het ligt gewoon bij die lui in Hoofddorp, die maken de dienst uit. Ze wijken echt niet voor ISPtjes, eigen mensen en grote klanten eerst.

Opzicht vind ik het geen probleem, ik wordt ook niet kwaad, maar ik vind het gewoon jammer. Naast het feit dat ik erg benieuwd ben, moet ik er ook 70 euro voor betalen en veel achteraan en dat leek aanvakelijk niet de bedoeling.

Als ik dit van te voren had geweten, was ik er niet aan begonnen. Ik vind het jammer voor de jongens van Cambrium. Ze doen zo ongelovelijk hun best, maar ze kunnen weinig beginnen als BBned niet lekker meewerkt.

[ Voor 36% gewijzigd door I_stealth_I op 26-08-2004 16:00 ]

/dev/null

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-08 21:13

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

zoooow heej wat een zooitje leesvoer over tweakdsl. _/-\o_

gelukkig maar.

maar wat ik alleen niet kan vinden is een instelling in het modem, zodat ik standaard met KPN bel.

is er toevallig iemand die weet wat ik moet veranderen ?

de bedoeling is dus dat ik de telefoon gewoon oppak en kan bellen (met KPN dus)

maar als ik mijn coperjet 816-2p aansluit zoals in de beschrijving staat dan belt ie standaard met tweakdsl.

mocht de stroom eens uitvallen, dan schakelt het modem uit, en pakt de KPN lijn het weer over.

hopelijk is mijn uitleg over mijn doelstelling duidelijk genoeg omschreven.

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

• Ghandi
om3ega schreef op 26 augustus 2004 @ 08:36:
Mensen bij Tweak.. Wie kan mij antwoord geven op mijn vraag? Ik heb altijd een superstabiele lijn gehad , geen gezeur. Nooit problemen gehad bij BBned , maar de laatste maand is het raak. Dit is sinds ik VoDSL heb aangevraagd.

Ik heb er zeer recent 2 weken uitgelegen en nu ook al weer meer als 24 uur. Wat is er anders als normaal?

Ik hoop niet dat dit grapje weer 2 weken gaat duren.

Symptonen : Modem is gewoon UP , maar DHCP server niet te bereiken.
Nadat eerst iedereen mij braaf de schuld had gegeven over fout gelopen onderhoud ben ik gisterochtend BBNed gaan bellen.

Onderhoud betekend dat ergens tussen 05.00 en 06.00 ik speciaal op sta en een aantal checks uitvoer om te controlleren of alles goed is; dus ook dingen die kapot gegaan zijn.

Om half 8 bleek iets fout gegaan te zijn met onze Cisco 10000, welke onder beheer BBNed staat. Er was iets gereset en er was overgeschakeld op de spare cpu. Al met al heeft ongeveer 1% van onze userbase op economy lijnen last gehad van dit probleem; volgens mij is dit op de storingspagina gezet.

De oplossing is heel simpel. Je modem, danwel pc moet een release en daarna een renew doen van de DHCP lease.

Bij een release wordt de ATM tunnel gecleared; bij een renew wordt er een nieuw ip adres opgevraagd. Een modem uit- en weer aanzetten doet dit dus niet, tenzij het modem voldoende lang (4 uur?) uitgeweest is.

Fake anders eens je mac-adres, ipv: 00:xx:xx:xx:xx:xx maak je er van: 01:xx:xx:xx:xx:xx; als je daarna geen lease krijgt, even doorvragen naar de 100+kg helpdeskers.

Als het weer twee weken gaat duren en de vorige heeft ook twee weken geduurt, dan zorg ik dat je een rondleiding kan krijgen op de serverruimtes.

Al met al netjes het onderhoud volgens de procedure teruggedraaid.

• Ghandi
Obi Wan Kinobi schreef op 26 augustus 2004 @ 16:58:
zoooow heej wat een zooitje leesvoer over tweakdsl. _/-\o_

gelukkig maar.

maar wat ik alleen niet kan vinden is een instelling in het modem, zodat ik standaard met KPN bel.

is er toevallig iemand die weet wat ik moet veranderen ?

de bedoeling is dus dat ik de telefoon gewoon oppak en kan bellen (met KPN dus)

maar als ik mijn coperjet 816-2p aansluit zoals in de beschrijving staat dan belt ie standaard met tweakdsl.

mocht de stroom eens uitvallen, dan schakelt het modem uit, en pakt de KPN lijn het weer over.

hopelijk is mijn uitleg over mijn doelstelling duidelijk genoeg omschreven.
Wil je wel het inkomende nummer van tweakdsl gebruiken of wil je eigenlijk gewoon geen voice.

In het laatste geval is het eigenlijk eenvoudig ...

Je sluit de splitter aan volgens bijgeleverde tekening ...

En je laat dat rare ding met daarop ACS achterwege.

Dus Phone == telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

edit; laat maar zitten

[ Voor 88% gewijzigd door I_stealth_I op 27-08-2004 08:01 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ghandi schreef op 26 augustus 2004 @ 23:10:
[...]

Nadat eerst iedereen mij braaf de schuld had gegeven over fout gelopen onderhoud ben ik gisterochtend BBNed gaan bellen.

Onderhoud betekend dat ergens tussen 05.00 en 06.00 ik speciaal op sta en een aantal checks uitvoer om te controlleren of alles goed is; dus ook dingen die kapot gegaan zijn.

Om half 8 bleek iets fout gegaan te zijn met onze Cisco 10000, welke onder beheer BBNed staat. Er was iets gereset en er was overgeschakeld op de spare cpu. Al met al heeft ongeveer 1% van onze userbase op economy lijnen last gehad van dit probleem; volgens mij is dit op de storingspagina gezet.

De oplossing is heel simpel. Je modem, danwel pc moet een release en daarna een renew doen van de DHCP lease.

Bij een release wordt de ATM tunnel gecleared; bij een renew wordt er een nieuw ip adres opgevraagd. Een modem uit- en weer aanzetten doet dit dus niet, tenzij het modem voldoende lang (4 uur?) uitgeweest is.

Fake anders eens je mac-adres, ipv: 00:xx:xx:xx:xx:xx maak je er van: 01:xx:xx:xx:xx:xx; als je daarna geen lease krijgt, even doorvragen naar de 100+kg helpdeskers.

Als het weer twee weken gaat duren en de vorige heeft ook twee weken geduurt, dan zorg ik dat je een rondleiding kan krijgen op de serverruimtes.

Al met al netjes het onderhoud volgens de procedure teruggedraaid.
Dat laatste lijkt me zeer interresant , echter hoop ik dat het niet zover gaat komen ;)

Ik heb mijn linux PC van de lijn afgehaald omdat DHCP release / renew wat lastiger gaat daar en een notebook met w2k erop gezet. Er is dus een ander MAC adres gekoppeld aan het modem dan normaal (modem staat in Bridge)

Om het uur laat ik een DHCP renew doen maar altijd eindigd het met een 169 nummer en de melding dat er geen DHCP server gevonden kan worden.

Aan het modem is niets vreemds te ontdekken en VoDSL werkt ook (alleen werkt het nog niet 100% , alleen 0800 nummers kan ik bereiken) maar er is wel een kiestoon en contact.

Ik wil mijn modem best 4 of 5 uur uitzetten als er nog een kans is dat het probleem hiermee verholpen kan zijn.

Ik sluit 100% uit dat er iets mis is aan de bekabeling of configuratie. daar het probleem exact het zelfde is geweest als voorheen. Het ligt echt in "hogere sferen" die voor mij onbereikbaar zijn.

Ik wacht nog even op terugkoppeling van 1 van je collega's (of van jou? ik weet niet wie er gaat bellen?) omdat ik niet weet of jullie of bbned met metingen o.i.d. het modem aan willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kan iemand ook even een screenie posten van de VoDSL-instellingen uit de copperjet?

Ben vooral ook benieuwd wat er boven jullie VoDSL instellingen staat. Hiero staat er
Status: Current TSM: elcp (started, not established)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 27 augustus 2004 @ 18:06:
Kan iemand ook even een screenie posten van de VoDSL-instellingen uit de copperjet?

Ben vooral ook benieuwd wat er boven jullie VoDSL instellingen staat. Hiero staat er
Als vodsl niet werkt, is het niet aangesloten. Ligt niet aan je modem, echt niet.

Heb je nog een oude handleiding, pagina 8 geeft verkeerdere aansluiting weer. Je moet A en B omwisselen. Wellicht heb je een gecorrigeerd exemplaar.

met zowel de bbned instellingen, als de fabrieksinstellingen werkt het modem. Daarom is er op de website ook geen info over te vinden omdat er niets aan hoeft te gebeuren.
tenminste, dat denken ze want wie wil er nou een bridged verbinding ? wellicht handig voor games maar de security is compleet weg. Je bent verplicht alles op pc nivo tegen te houden middels software firewall en AV scanner

Dit copperjet modem heeft een snelle CPU en NAT is geen straf. Werkt echt erg snel met deze copperjet.

wil je NAT, dan kan dat.
wil je DHCP, dan kan dat.
wil je de firewall aan, dan kan dat.
wil je portforwarding, dan kan dat. ( noodzakelijk bij eigen mail- en webservers )
wil je je modem op 10.0.0.138 ipv 172.19.3.1 ....dat kan dus ook.

als je het een paar keer gedaan hebt, dan doe je al deze bovenstaande zaken binnen 5 minuten.

belangstelling ? ik wil eventueel wel wat screendumps maken en ergens op een website plaatsen.
Vergeet de save config niet alvorens je reboot doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:22:
[...]

Als vodsl niet werkt, is het niet aangesloten. Ligt niet aan je modem, echt niet.

Heb je nog een oude handleiding, pagina 8 geeft verkeerdere aansluiting weer. Je moet A en B omwisselen. Wellicht heb je een gecorrigeerd exemplaar.

met zowel de bbned instellingen, als de fabrieksinstellingen werkt het modem. Daarom is er op de website ook geen info over te vinden omdat er niets aan hoeft te gebeuren.
tenminste, dat denken ze want wie wil er nou een bridged verbinding ? wellicht handig voor games maar de security is compleet weg. Je bent verplicht alles op pc nivo tegen te houden middels software firewall en AV scanner

Dit copperjet modem heeft een snelle CPU en NAT is geen straf. Werkt echt erg snel met deze copperjet.

wil je NAT, dan kan dat.
wil je DHCP, dan kan dat.
wil je de firewall aan, dan kan dat.
wil je portforwarding, dan kan dat. ( noodzakelijk bij eigen mail- en webservers )
wil je je modem op 10.0.0.138 ipv 172.19.3.1 ....dat kan dus ook.

als je het een paar keer gedaan hebt, dan doe je al deze bovenstaande zaken binnen 5 minuten.

belangstelling ? ik wil eventueel wel wat screendumps maken en ergens op een website plaatsen.
Vergeet de save config niet alvorens je reboot doet.
Zou je een screendumo willen maken van je vodsl config? Ik heb mijn instellingen gesloopt ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:22:
Daarom is er op de website ook geen info over te vinden omdat er niets aan hoeft te gebeuren. tenminste, dat denken ze want wie wil er nou een bridged verbinding ?
Het verhaal is er, het moet alleen in de site gepast worden, en nog eens kritisch herschreven worden. De opzet staat op:

http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2P

(I_Stealth_I: onder 'quick start' zit een ding om 'm terug te zetten op z'n defaults.)

[ Voor 10% gewijzigd door burne op 27-08-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op 27 augustus 2004 @ 22:22:
[...]

Het verhaal is er, het moet alleen in de site gepast worden, en nog eens kritisch herschreven worden. De opzet staat op:

(I_Stealth_I: onder 'quick start' zit een ding om 'm terug te zetten op z'n defaults.)
Alles werkt wel, moet alleen de waarden hebben voor VoDSL/VoATM. Om nou alles te resetten zodat ik al mijn statische dns-gegevens kwijt ben, nee liever niet ;) En de backup is een encrypted file en niet een txt-bestand zoals bij de Speedtouchjes.

VPI 0
VCI 37
Coder Law: ALAW
Signaling: BLES ELCP
Profile ? <- weet ik niet meer

De rest goed? :z

edit; naja op BBned kant na dan

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 27-08-2004 22:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 27 augustus 2004 @ 22:44:
[...]

Alles werkt wel, moet alleen de waarden hebben voor VoDSL/VoATM. Om nou alles te resetten zodat ik al mijn statische dns-gegevens kwijt ben, nee liever niet ;) En de backup is een encrypted file en niet een txt-bestand zoals bij de Speedtouchjes.

VPI 0
VCI 37
Coder Law: ALAW
Signaling: BLES ELCP
Profile ? <- weet ik niet meer

De rest goed? :z

edit; naja als bbned de atm fixed voor de voice dan werkt het wel.
profile atm forum9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 27 augustus 2004 @ 22:22:
[...]

mooi scheelt mij weer werk ;-) vergeet je niet te vermelden dat de netwerkkaart weer op dhcp gezet dient te worden?
de dhcp ranges zijn niet ingevuld en ook het vinkje staat daar uit dat kan niet goed gaan vlgs mij.

ik zal mijn profile eens saven dan kan ik het profiel hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Thx, wat staat er bovenaan jij VoDSL config pagina? Hiero

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 27 augustus 2004 @ 22:58:
[...]

Thx, wat staat er bovenaan jij VoDSL config pagina? Hiero
started, established

als ik me goed herinner:
en de backup (tpr bestanden) kun je inlezen middels een copperjet_monitor_346 tooltje. Kun je downloaden ftp://ftp.allieddata.com/...ion_3/Firmware_5.x/Tools/

dit tooltje staat onder de 816 modem en niet bij de 816-2p maar dat maakt niet uit. Allied data is vergeten dit tooltje ook op de ftp site te zetten bij ons modem.

1 ding: je moet dan zonder switch rechtstreeks met je pc aan de copperjet hangen om met dit tooltje te werken voor zover ik kan herinneren.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Daar was ik al bang voor :D Naja ik hoef dus niet eerder op kiestoon te checken voordat die ATM verbind tot stand is gebracht.

[ Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 27-08-2004 23:06 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Geheel juist :) als er wat anders staat heb je helaas geen VoDSL ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook mijn bewerkte bericht hierboven over de backup en de tool die je nodig hebt om het profiel terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 27 augustus 2004 @ 23:06:
[...]

Geheel juist :) als er wat anders staat heb je helaas geen VoDSL ...
deze week ging vodsl goed. afgelopen weekend was er iets loos. Ik belde wel via dsl maar het nummer was afgeschermd. Het weekend daarvoor was dat ook zo maar toen belden we via dat 0318 xxxx nr dus toen hebben ze dat vlgs mij maar afgeschermd. Omdat het allemaal nog nieuw is controleer ik regelmatig door ff naar de gsm te bellen om te checken of vodsl nog werkt. Hoe zit dat bij jou?

overigens nog geen factuur ontvangen wie wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:07:
zie ook mijn bewerkte bericht hierboven over de backup en de tool die je nodig hebt om het profiel terug te zetten.
Erg handig 8) Ik ga 'm proberen.
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:09:
[...]

deze week ging vodsl goed. afgelopen weekend was er iets loos. Ik belde wel via dsl maar het nummer was afgeschermd. Het weekend daarvoor was dat ook zo maar toen belden we via dat 0318 xxxx nr dus toen hebben ze dat vlgs mij maar afgeschermd. Omdat het allemaal nog nieuw is controleer ik regelmatig door ff naar de gsm te bellen om te checken of vodsl nog werkt. Hoe zit dat bij jou?

Hier een 058-707 nummer. Nummer geeft een ingesprekstoon omdat de ATM niet werkt/opgeleverd is. Dus dat is vrij logisch. Volgens de OPTA is Colt Telecom B.V. de eigenaar van het nummerblok, dus aannemelijk is dat de telco waar VoDSL off-net over heen loopt.

Over de rekening; ik weet niet of men het CDR-registratie systeem al up en running heeft. Ik neem aan van wel, anders kan je wel erg goedloop bellen. Ze gaan er misschien nog wat leuke features aanbouwen, zoals een online specificatie etc.

Ik heb een document gevonden van BBned over de structuur van het VoDSL, de mogelijkheden, topologie, de voordelen, termen. Beetje insider informatie, stond gewoon tussen google. >:)Zeer boeiende info. Ik laad hem morgen wel ff up, m'n accu is niet zo vol meer

[ Voor 85% gewijzigd door I_stealth_I op 27-08-2004 23:42 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Leuk om de goeie samenwerking te zien in dit topic. :> Ik denk dat ik het ook maar eens ga nemen, VoDSL.
Iemand problemen met FTP naar de homepageruimte? Ook telnetten helpt niet, zodra ik een commando invoer via poort 21 word ik er weer uitgegooid. Misschien FTP-server beetje aanhet hangen? :D
Of heb ik iets fout ingesteld?

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hans van Eijsden schreef op 28 augustus 2004 @ 05:17:
Leuk om de goeie samenwerking te zien in dit topic. :> Ik denk dat ik het ook maar eens ga nemen, VoDSL.
Iemand problemen met FTP naar de homepageruimte? Ook telnetten helpt niet, zodra ik een commando invoer via poort 21 word ik er weer uitgegooid. Misschien FTP-server beetje aanhet hangen? :D
Of heb ik iets fout ingesteld?
VoDSL staat zover ik weet, momenteel even stil voor nieuwe aanmeldingen. Alle aanmeldingen worden verwerkt. Ik denk echter wel dat er een tweede ronde gaat komen binnenkort, ook gezien het feit dat de banners voor VoDSL nog draaien op de t.net frontpage.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:09:
[...]

Nummerweergave komt inderdaad niet goed op de GSM maar wel goed op een vast toestel. Merkwaardig ...

Ik heb nog geen factuur ontvangen.
Overigens is mijn eerste TweakDSL factuur ook mis gegaan omdat men geen rekening had gehouden met de zomeractie. (extra korting, 3 maanden e.d.).
Ik wacht nog op een credit nota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 28 augustus 2004 @ 14:14:
[...]

Nummerweergave komt inderdaad niet goed op de GSM maar wel goed op een vast toestel. Merkwaardig ...
op werkdagen bel ik ook wel eens vanaf mijn dsl lijn naar een gsm en dan zie ik wel het nummer. Wil jij dat ook eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Bij mij ook gewoon goed hoor misschien ligt het aan de provider (T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schiffeb schreef op 30 augustus 2004 @ 10:53:
Bij mij ook gewoon goed hoor misschien ligt het aan de provider (T-Mobile)
vandaag getest of gisteren (zondag) ? bij mij is het nl. vandaag ook weer goed. Maar komend weekend zal het wel weer onzichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Neuh niet vandaag getest ook niet van het weekend had een keer gezien dat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik zie dat er sinds een softwareupgrade hier op het forum een nieuwe mogelijkheid is: Per topic een bericht aangeven. Dat zal er dan ongeveer zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/upload/topic_waarschuwing.JPG

Helaas kan niet iedereen dit aanpassen, ik zal dus in zoverre dat lukt proberen het bij te houden. Plaats gerust een topicreport, of mail me even als je van mening bent dat er een (ander?) bericht moet staan :)

[ Voor 49% gewijzigd door Xandrios op 30-08-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 14:06:
[...]

vandaag getest of gisteren (zondag) ? bij mij is het nl. vandaag ook weer goed. Maar komend weekend zal het wel weer onzichtbaar zijn.
Mijn GSM is Vodafone en daar werkte de nummerweergave niet bij VoDSL in het weekend.
Vandaag overigens weer wel.
Dus ik ben bang dat Satuser gelijk heeft en dat het in het weekend bij GSM's mis gaat.
We proberen het gewoon volgende weekend nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer tweak usenetserver gebruikers??

Haal nu maar ongeveer 0,5 mbit speed i.p.v. de gebruikelijke 4,0 mbit en/of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat ligt aan usenetserver waarschijnlijk, die is weer flink aan het klooien de laatste tijd. D'r zijn meer mensen (ook andere ISP's) die er last van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 30 augustus 2004 @ 19:13:
Dat ligt aan usenetserver waarschijnlijk, die is weer flink aan het klooien de laatste tijd. D'r zijn meer mensen (ook andere ISP's) die er last van hebben :)
Klopt..net een trace gedaan..abovenet gaat al naar boven de 120 op de nl-ix en schiet dan boven de 500 in de usa!

Ondertussen op zoek gegaan naar een andere provider....en gevonden..giganews..zit rechtstreeks op am-ix, dus je hoeft de plas niet over en ping van 18 (sneller gaat mijn "oude" dslam niet) en headers komen binnen boven de 800!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...ik zat er ook al naar te kijken ja. TweakDSL nieuwsserver is nu weer helemaal down. Ben er 5 weken niet meer opgeweest (ook door vakantie) en ik dacht; goh, eens kijken of het allemaal lekker loopt nu. Precies 1 uur gedownload...nu weer down helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:14:
Klopt..net een trace gedaan..abovenet gaat al naar boven de 120 op de nl-ix en schiet dan boven de 500 in de usa!
Het verkeer van hier naar daar gaat volgens de voorspelbare route van Amsterdam, London, New York en dan de States in. Eergisteren in ieder geval ging het verkeer terug via Hawaii, New Zealand, Hong Kong, London, terug naar Amsterdam. :P

(http://www.tweakdsl.nl/?a...derhoud&showMenu=tweakdsl)

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 31-08-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35
De newsserver is down dat geven ze ook netjes aan op de site.
Ben benieuwd wat er is gebeurd

[ Voor 3% gewijzigd door Nobodie op 31-08-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Nobodie schreef op 31 augustus 2004 @ 16:22:
Gisteravond begon het met de problemen kreeg af en toe nog wat binnen maar hikte al aardig.. Verder is de lijn super ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nobodie schreef op 31 augustus 2004 @ 16:22:
Het is inderdaad netjes aangekondigd. Geinig dat ik gister terug kwam van vakantie en dat er prompt een storing is. Hij zal vast de afgelopen 2 weken prima gedraaid hebben toen ik in Turkije zat 8)7
Overigens is de storing al out-dated; de 2 uur onbereikbaarheid zijn al ff voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 18:21:
[...]

Het is inderdaad netjes aangekondigd. Geinig dat ik gister terug kwam van vakantie en dat er prompt een storing is. Hij zal vast de afgelopen 2 weken prima gedraaid hebben toen ik in Turkije zat 8)7
Overigens is de storing al out-dated; de 2 uur onbereikbaarheid zijn al ff voorbij :)
IT/ICT activiteiten zijn niet te plannen, ze lopen altijd uit of anders. Regel 1. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Mag vandaag bij BBned mijn internet verbinding weer ge-activeerd worden alstublieft :> .. Dit alvast 1 week met als hoofdprijs een rondleiding door de serverruimte bij tweak.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op 01 september 2004 @ 08:14:
Mag vandaag bij BBned mijn internet verbinding weer ge-activeerd worden alstublieft :> .. Dit alvast 1 week met als hoofdprijs een rondleiding door de serverruimte bij tweak.. :*)
god en ik dacht dat ik het slecht had met mijn verhuizing waarbij alles misging , maar dit lijkt compleet nergens op . de pest is ( en dat zie ik nu ook in ) tweakdsl kan er geen fuck aan doen , en is met handen en voeten gebonden aan die ****** van bbnet. Ik heb zelfde als jij meegemaakt , ook 2 week offline en niemand weet/wist waarom , en daarna nog een dag omdat iets niet goed ging , nu loopt het weer ouderwets goed , en is alles bijna opgelost :) hoop dat je snel weer online bent

voor mij heb je de hoofdprijs al verdiend btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Bedankt voor je medeleven blomstra :) .. Het is inderdaad geen tweakdsl questie omdat hun netwerk gewoon draait. Wat ik wel graag zou willen weten is of Tweakdsl nog iets van een vinger in de pap heeft bij BBned om op een bepaald niveau met engineers tot een werkbare oplossing te komen? Of moet Tweakdsl ook een nummertje trekken en achter aan aansluiten?

Tweakdsl heeft netjes rekening gehouden met de 2 weken die ik begin deze maand offline was met betrekking tot de factuur. (Pluim!)

Ook ben ik gebeld door Tweak met een heldere uitleg over wat er mis is gegaan en wat het probleem is. Hierdoor krijg je als gebruiker meer respect voor je downtijd. De informatie voorziening mag van mij nog op een wat hoger pitje zodat het "Ze zijn er mee bezig" verhaal niet of nauwelijks meer mag klinken.

Al met al hoop ik dus vandaag , of op zijn minst deze week (voor vrijdag 17:30 anders gaan weer weer een internetloos weekend in) online te kunnen zijn. Zoals de meeste mensen is Internet niet alleen een vorm van vertier en vermaak maar ook een serieuze bezigheid voor alle andere zaken geworden (bankzaken , email , informatie voorziening , server-ondehoud , webserver e.d.) .. dus na een paar dagen begint dat toch wel vervelend te worden...

Ik zal vanmiddag nog eens even bellen om de laatste status op te vragen.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op 01 september 2004 @ 10:10:
Bedankt voor je medeleven blomstra :) .. Het is inderdaad geen tweakdsl questie omdat hun netwerk gewoon draait. Wat ik wel graag zou willen weten is of Tweakdsl nog iets van een vinger in de pap heeft bij BBned om op een bepaald niveau met engineers tot een werkbare oplossing te komen? Of moet Tweakdsl ook een nummertje trekken en achter aan aansluiten?

Tweakdsl heeft netjes rekening gehouden met de 2 weken die ik begin deze maand offline was met betrekking tot de factuur. (Pluim!)

Ook ben ik gebeld door Tweak met een heldere uitleg over wat er mis is gegaan en wat het probleem is. Hierdoor krijg je als gebruiker meer respect voor je downtijd. De informatie voorziening mag van mij nog op een wat hoger pitje zodat het "Ze zijn er mee bezig" verhaal niet of nauwelijks meer mag klinken.

Al met al hoop ik dus vandaag , of op zijn minst deze week (voor vrijdag 17:30 anders gaan weer weer een internetloos weekend in) online te kunnen zijn. Zoals de meeste mensen is Internet niet alleen een vorm van vertier en vermaak maar ook een serieuze bezigheid voor alle andere zaken geworden (bankzaken , email , informatie voorziening , server-ondehoud , webserver e.d.) .. dus na een paar dagen begint dat toch wel vervelend te worden...

Ik zal vanmiddag nog eens even bellen om de laatste status op te vragen.
Ben benieuwd.
Het is idd behoorlijk vervelend dat BBned zo langzaam erover doet om wijzigingen door te voeren. Is het de drukte? Onderbezetting of gewoon sloom. Ik zou het je niet kunnen vertellen. TweakDSl kan er weinig aan doen, ik bel wel eens regelmatig om te kijken of ze al response hebben gehad. Maar krijg dan heel eerlijk te horen dat ze nog niets gehoord hebben. Dat vind ik wel heel eerlijk en heb dan ook wel begrip voor de situatie, netals zei dat voor mij hebben. Maargoed om een lang verhaal kort te maken; als het werkt, nooit wat aan de hand, super, perfect! Alleen bij aanvragen en/of veranderingen gaat het de soep in aan BBned kant. Misschien (als providers samen) voor te leggen aan de NLIP :?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of is de newsserver down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Klopt, gaat weer niet helemaal lekker met de nieuws server |:(

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Is hij bij jullie echt down? Ik krijg een "access denied to your node" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

http://www.tweakdsl.nl/?a...derhoud&showMenu=tweakdsl

is het mogelijk deze line ook vanaf de command prompt te gebruiken zoals wij dt bij demon ook hebben. finger status@info.tweakdsl.nl b.v.

Burne, Ghandi is dit te realiseren ? is namelijk verdomt handig op mijn terminals ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostbaksteen schreef op 01 september 2004 @ 16:29:
Is hij bij jullie echt down? Ik krijg een "access denied to your node" ;(
Ik krijg de melding ''cannot connect to server'' dacht ik.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 09:02
Hij doet het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een melding van een storing op de site zou wel heel prettig zijn, hoef je niet te zoeken of aan je zelf te twijfelen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Laatst online: 05-08 13:53
Hij doet het dus nog steeds niet, krijg melding

09/01/2004 21:54:09 SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Error talking to Server: 400 news.cambrium.nl: Your host connection limit reached

Maar weer w88

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hij werkt prima, maar wegens capaciteitsproblemen zijn het aantal threads waarschijnlijk iets naar beneden gezet. Je kunt nu gewoon downloaden hoor.... (Ik wel iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schiffeb schreef op 30 augustus 2004 @ 15:52:
Neuh niet vandaag getest ook niet van het weekend had een keer gezien dat het werkte.
test het dan eens een keertje in een weekend of er verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij werkt wel maar de snelheid gaat gedurend op en neer en soms even helemaal weg :?

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Connecties terug brengen heeft blijkbaar nog geen resultaat.
Hij is niet voor uit te branden, 20 uur om 1 dvd binnen te halen schiet niet echt op.
Ach ik wacht maar weer af wat er nu in de planning zit met dat ding.
Extra readers nog niet gesignaleerd?

Verwijderd

De newsserver is alweer een paar dagen goed brak.
Jammer maar het is steeds langer geleden dat ik dat ding echt top heb zien draaien.
de periodes dat ie echt down is of zeer low presteert worden steeds groter/langer.

Zie dit aub niet als kritiek, want volgens mij is die server met veel kunst en vliegwerk toch nog redelijk op de been gehouden, petje af _/-\o_

Morgen maar ff 1 dvdeetje minder sponsen }) 8)7

Verwijderd

Nou, ik moet zeggen, dat de server de afgelopen 5 weken als een tiet liep.
We zullen met elkaar wel weer heel wat hardware versleten hebben, zodat het nu op de wannadoo server begint te lijken :) Heb er echter alle vertrouwen in dat het weer goed gaat komen, en dat er op dit moment zelfs hard aan gewerkt wordt ;)

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

NLsandman schreef op 02 september 2004 @ 00:24:
Connecties terug brengen heeft blijkbaar nog geen resultaat.
Hij is niet voor uit te branden, 20 uur om 1 dvd binnen te halen schiet niet echt op.
Ach ik wacht maar weer af wat er nu in de planning zit met dat ding.
Extra readers nog niet gesignaleerd?
Naar ik begrepen heb wordt er gewacht op een controller, zodra die er is kan er verdergebouwd worden aan de nieuwe reader, die verder overigens al nagenoeg klaar lijkt te zijn.

* Floor-is heeft ook geruchten gehoord over een 2e feeder 8)

Bericht hierboven

• Xandrios
Woei :)

Overigens loopt hij nu weer lekker snel..het lijkt dus idd gewoon een drukteprobleem te zjn smiddags/savonds...

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Xandrios schreef op 02 september 2004 @ 07:04:
Woei :)

Overigens loopt hij nu weer lekker snel..het lijkt dus idd gewoon een drukteprobleem te zjn smiddags/savonds...
Liep... Ik haal nu 0~87 Kbyte per seconde op de Tweakdsl newsserver. Schommelt als een gek. Maar heb gisteren inderdaad snel een mailtje terug gehad van de helpdesk dat ze er druk mee bezig zijn, dus ik heb er nog vertrouwen in.
(responsetijd helpdesk was 1 uur, top)

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd, maar een bin newsserver lijkt mij op langere termijn een onhoudbare situatie...

Iedereen die zo klaagt over de newsserver, ik zou zeggen: al je weet hoe het binnen het beschikbare budget beter kan: doe een voorstel. Hier is de mijne: geen bin newsserver meer, is toch 99,9% warez. Scheelt een hoop (avond)uren werk, hoop supportvragen, hoop posts hier...

Als iedereen die merkt dat de newsserver langzaam is vanwege drukte nu gewoon 1-3 dagen er af blijft... krijg je een mooie spreiding... of we nemen de 3e letter van je voornaam en kijken naar de positie in het alfabet (1-26) en alleen op die dag van de maand mag je leechen. De 27-31e heeft TweakDSL de tijd voor onderhoud :)

• DaProd
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Misschien heb je gelijk Spookyfish, maar waar heb je in godsnaam anders een 8mbit verbinding voor?? Snel internet krijg je er niet echt voor en gamen ook niet, want over 't algemeen is de ping veel hoger dan met @home.
Het enige wat ik bv. met mijn 8mbit doe is leechen en af en toe wat posten, en dat is nu precies wat naar mijn idee al 4 maand niet naar behoren draait. Misschien ben ik dan verwend met hoe 't eerst was, maar naar mijn idee betaal ik nu al maanden veel extra pieken voor niets... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door DaProd op 02-09-2004 12:29 ]

The bartender never get's killed

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 10:50:
Begrijp me niet verkeerd, maar een bin newsserver lijkt mij op langere termijn een onhoudbare situatie...

Iedereen die zo klaagt over de newsserver, ik zou zeggen: al je weet hoe het binnen het beschikbare budget beter kan: doe een voorstel. Hier is de mijne: geen bin newsserver meer, is toch 99,9% warez. Scheelt een hoop (avond)uren werk, hoop supportvragen, hoop posts hier...
"Nee het komt niet meer goed" is inderdaad ook een antwoord. Maar ik vertrouw erop dat het wel goed komt, omdat Tweak zich wil onderscheiden met een complete oplossing en er nog werkzaamheden onderweg zijn.

Verwijderd

Meer mensen last van packetloss?
Het is sinds 2/3 dagen weer, het ging net zo lekker maar de afgelopen dagen weer ontzettende lag in online games.

Antwoord van 62.75.179.72: bytes=32 tijd=45 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 62.75.179.72:
Pakketten: verzonden = 30, ontvangen = 27, verloren = 3
(10% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mi
liseconden:
Minimum = 22ms, Maximum = 67ms, Gemiddelde = 36ms

• NLsandman
Floris schreef op 02 september 2004 @ 02:06:
[...]

Naar ik begrepen heb wordt er gewacht op een controller, zodra die er is kan er verdergebouwd worden aan de nieuwe reader, die verder overigens al nagenoeg klaar lijkt te zijn.

* NLsandman heeft ook geruchten gehoord over een 2e feeder 8)
Aha, de planning ligt toch nog op schema, was al bang dat het in de ijskast was gezet omdat ik er niets meer over hoorde.

Dat van die 2e feeder wist ik alleen dat die dit jaar al zou komen had ik niet verwacht.
Die dubbele xenon based feeder zat in het begin van het jaar nog niet aan zijn top, voorspelling was dat hij 2 jaar groei nog aan kon.
Heeft dit met die uitbreiding van de news peering te maken die men voor een tijdje terug heeft door gevoerd?

We zullen zien hoever tweakdsl komt met zijn uitbreiding, newszilla heeft 17 dreaders dus tweakdsl mag nog ff :*)

• NLsandman
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:11:
Meer mensen last van packetloss?
Het is sinds 2/3 dagen weer, het ging net zo lekker maar de afgelopen dagen weer ontzettende lag in online games.

Antwoord van 62.75.179.72: bytes=32 tijd=45 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 62.75.179.72:
Pakketten: verzonden = 30, ontvangen = 27, verloren = 3
(10% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mi
liseconden:
Minimum = 22ms, Maximum = 67ms, Gemiddelde = 36ms
Heb met ping plotter een half uur lopen pingen naar dat adres maar zie geen packet loss.
Kun je achterhalen waar je die packet loss hebt.
Vind je latency ook vrij hoog, hier is die 15 ms maximum buiten de spits denk ik.

• om3ega
:) WOEI .. Ik ben er weer!!! ..

Mijn storing is waarschijnlijk veroorzaakt door een bug in de cisco software bij BBned. Dit is nu in onderzoek bij BBned en Cisco. Ik hoop dat als iemand ook deze problemen heeft ze nu sneller het probleem kunnen achterhalen zodat je geen week of weken down hoeft te zijn.

Mijn voDSL verbinding werkt nu ook 100%.. Ik kan uitbellen , inbellen dus perfect!

Ik was mijn vaste IP adres kwijt maar dat is prima opgelost door Ruben! .. Kortom .. 100% service.

PS : Als het internet wat trager wordt nu , ik ben even de schade van 1 week inhalen :P .. ik denk ik zeg het maar vast....

Verwijderd

Hmmm , ja sorry maar kan het niet laten om toch te klagen .Mijn vriendin die alleen in de avonduren internet zegt al tegen mij "ik dacht dat jij zon snelle internet verbinding had". Uuhhh ja schat ze zullen wel een probleempje hebben zeg ik dan , maar ik zeg dat nu al een heel tijdje en word een beetje ongeloofwaardig. Ftp naar tweak is wel snel maar internetten savonds is soms echt treurig langzaam en ja ook de newsserver is traag. Maar goed we zullen zien (zucht).

• Xandrios
Kun je iets precieser zijn? Internetten bedoel je browsen op poort 80 gewoon mee?
En kun je dan eens enkele voorbeeldadressen noemen?

Gewoon standaard browsen is hier nog nooit traag geweest iig...

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 18:25:
Ftp naar tweak is wel snel maar internetten savonds is soms echt treurig langzaam
Sites in verweggiestan? Of cu2 ofzo? :P

[ Voor 4% gewijzigd door JoostBaksteen op 02-09-2004 21:45 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
25/10/2004: Herstart switch met andere configuratie

Maandag avond, rond 22.00 zal de switch op RedBus herstart worden; als dit goed verloopt, zal rond 22.30 de switch op Telecity II herstart worden. Deze laatste geeft een onderbreking voor het DSL verkeer; de eerste voor het colo verkeer

Herstart is nodig voor een specifieke configuratiewijziging; de performance van het netwerk is goed met betrekking tot download snelheden; de response is niet goed met betrekking tot - met name - UDP verkeer, waaronder nameserver requests.

De reden om dit onderhoud niet tot later in de nacht uit te stellen is de huidige hinder voor alle gebruikers.