Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Wat ik gedaan heb is hetvolgende:rally schreef op 13 augustus 2004 @ 17:45:
Update:
Ik ben er inmiddels achter dat het *externe* MAC adres niet zichtbaar is (in geen enkele Copperjet). Als je je modem bij Demon registreerd laten ze je MAC adres zien. Helaas kan ik dat dus niet met deze, want:ADSL over ISDN modem en mijn Demon lijn is analoog
Is er iemand de me kan vertellen hoe ik een MAC adres van een apparaat kan achterhalen? Ik wil op een of andere manier achter het macadres komen van de externe kant van mijn Router, maar als ik dat niet kan uitlezen via de configuratiepagina van dat ding wil ik het graag op een andere manier proberen. Ik heb bijna heel Google al doorzocht en er zijn ook geen online scanning tools voor... lastig, lastig, lastig.
/Toevoeging: Klein gokje: Is er iemand die met een 82.197.202.xxx *rechtstreeks* aan internet hangt? Dan kan die wellicht een arp lookup doen en achter mijn MAC adres komen. (Ja.. ja.. ik zit tussen de tweakers en er zullen er slechts heeeel weinig zijn die zo "onhandig" zijn om dat te doen, maar het is ook maar een Long Shot".
Ghandi/Burne? Zou een van jullie dit kunnen?
van een 3com kaartje die ik zou kunnen gebruiken in een PC heb ik het mac adres genomen en deze opgegeven bij tweakdsl.
Dit kaartje heb ik in bezit, maar wordt niet gebruikt. Het macadres heb ik ingeklopt in de router (die in router mode staat, NAT, met bridged protocol)
ik krijg keurig het 217.x.y.z. adres toegewezen.
Het mooie hiervan is dat als je een keertje met een ander ip adres wilt werken, je even de WAN connectie verwijderd, en weer opnieuw aanmaakt, zonder dat je een mac adres inklopt. Je krijgt dan na herstart van router (copperjet 816) een dynamisch ipadres, 82.x.y.z toegewezen.
Het interne macadres van de copperjet is zinloos om op te geven op dit netwerk, dat gaat niet werken namelijk. Volgens mij komt dat omdat dit dsl netwerk met bridged protocollen werkt.
Verwijderd
volgens mij doen alle copperjetjes dit ! Mijn 816 i.i.g. ook. In de meterkast gelukkig geen last.I_Stealth_I schreef op 15 augustus 2004 @ 10:13:
[...]
Volgens mij hoort hij geen geluiden te maken. Kom op, het lijkt net dat ik op een lekke gasbuis leef. Er is gewoon een transistor oid rot/ te heet.
Hiero ook mensen met een noice coppertjetje?
Verwijderd
het maximaal haalbare op een adsl1 netwerk is 892 kbit/s volgens mij. De 1 mbit is theoretisch niet haalbaarbjck schreef op 15 augustus 2004 @ 21:50:
Maar ook veel nieuwe modems hebben op de doos staan maximaal 640kbit upload en doen ondanks dat gewoon 800-900kbit upload. 't Zegt niet altijd wat
Verwijderd
Volgens mij niet. Volgens mij is 1024Kbit gewoon te halen:Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 23:44:
het maximaal haalbare op een adsl1 netwerk is 892 kbit/s volgens mij.
1
2
3
4
5
| Configured DMT profile : A-D8192_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT Trained downstream bitrate : 6304 kbps Trained upstream bitrate : 1024 kbps Downstream SNR margin : 13.5 dB Upstream SNR margin : 7 dB |
I don't like facts. They have a liberal bias.
't Is dat je me voor bent indeze. Is voornamelijk alleen haalbaar mits de lijn het toelaat. Interne bekabeling optimaal is. En belangrijkste lijkt het modem (gebruikte chipset) icm dslam in de centrale. Als de fabrikant van de chipset overeenkomt heb je de meeste kans op 1024kbit stipt of mogelijk 900kbit en hoger.Burne schreef op 15 augustus 2004 @ 23:57:
[...]
Volgens mij niet. Volgens mij is 1024Kbit gewoon te halen:
code:
1 2 3 4 5 Configured DMT profile : A-D8192_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT Trained downstream bitrate : 6304 kbps Trained upstream bitrate : 1024 kbps Downstream SNR margin : 13.5 dB Upstream SNR margin : 7 dB
Gemiddeld komt het meeste op 800, 832, 864 of 896kbit terecht.
Mijn Vigor 2600 trained op 928 tot 992...denk dat ik de 1024 ook wel zou halen maar ik zit niet op zo'n alcatel DSLAM maar op een cisco vandaar.bjck schreef op 16 augustus 2004 @ 00:57:
[...]
't Is dat je me voor bent indeze. Is voornamelijk alleen haalbaar mits de lijn het toelaat. Interne bekabeling optimaal is. En belangrijkste lijkt het modem (gebruikte chipset) icm dslam in de centrale. Als de fabrikant van de chipset overeenkomt heb je de meeste kans op 1024kbit stipt of mogelijk 900kbit en hoger.
Gemiddeld komt het meeste op 800, 832, 864 of 896kbit terecht.
Verwijderd
Met ISRA punt wordt niet je wijk bedoelt, want het is mooi dat je daar vers koper hebt liggen. Maar als je vervolgens enkele meters kabel tussen de meterkast (waarschijnlijk zit daar je ISRA, InfraStRuctuurAansluiting) en je modem hebt zitten heeft dat wel degelijk effect !P5ycho schreef op 15 augustus 2004 @ 18:54:
[...]
Bekabeling is prima. Wijk is nieuwbouw, modem is oud. Specs van het modem zeggen 640Kbit max up. Lijkt me dat het dan toch het modem is.
Hoe draadje kort: 15 cm
Enneh. Bij mij zijn de vodsl problemen weer opgelost. Caller ID bij uitbellen klopt nu weer en ik bel weer over dsl (gisteren was dat niet het geval en vrijdag kreeg ik problemen met caller id, die fouten in die database ofzoiets ergens gelezen)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 17:34 ]
Ik krijg nog steeds een zeer oor als ik uitbel via VoDSLVerwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:30:
Enneh. Bij mij zijn de vodsl problemen weer opgelost. Caller ID bij uitbellen klopt nu weer en ik bel weer over dsl (gisteren was dat niet het geval en vrijdag kreeg ik problemen met caller id, die fouten in die database ofzoiets ergens gelezen)
Hahah, dit doet me denken aan Ghost busters!om3ega schreef op 16 augustus 2004 @ 18:22:
[...]
Ik krijg nog steeds een zeer oor als ik uitbel via VoDSL
Mijn VoDSL is ook in storing gemeld door (m). Ben benieuwd op reacties uit Hoofddorp. Heb hier gewoon een ligte ruis.
[ Voor 17% gewijzigd door I_stealth_I op 16-08-2004 23:07 ]
/dev/null
Ik bedoel: bekabeling is in zijn geheel prima. Ik weet wel hoe alles in mekaar zit hoorVerwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:30:
[...]
Met ISRA punt wordt niet je wijk bedoelt, want het is mooi dat je daar vers koper hebt liggen. Maar als je vervolgens enkele meters kabel tussen de meterkast (waarschijnlijk zit daar je ISRA, InfraStRuctuurAansluiting) en je modem hebt zitten heeft dat wel degelijk effect !
Hoe draadje kort: 15 cm
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
en IS/RA betekent infrastructuur/randapparatuur en is de scheidingspunt. tot zover gaat KPN er over, daarvandaan is het aan de klant zelf.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 23:46 ]
De centrales zijn al aangepast, er gaat nu niets meer veranderen. Verder heeft de upgrade niets met IP's te maken; je zult er als klant niets van merken. Je IP zal dus ook hetzelfde blijven
De ping naar de ams-ix loopt dan op tot boven de 250ms
Is er iets over bekend?
Dit gebeurde vandaag om 22:25 en duurde 5 minuten en op 00:20 en duurde 3 minuten.
Ik heb het simpelste platte telefoonkabel van mijn ISRA naar de splitter, ik gok zo'n 15 meter. Gaat prima hier, ik zou juiste hele mooie waarden hebben;P5ycho schreef op 16 augustus 2004 @ 23:04:
[...]
Ik bedoel: bekabeling is in zijn geheel prima. Ik weet wel hoe alles in mekaar zit hoorisra -> splitter -> modem is 2x 1m, korter kan niet in mijn geval.
1
2
3
| Local SNR Margin 36.0 dB Local Line Attn 23.5 dB Local Tx Power 25 dB |
Ik woon naast een kantorenpark? Misschien vrij nieuwe bekabeling?
/dev/null
Aan de waardes te zien geen wide-open verbinding. Dan is het allemaal een stuk minder van belang die optimalisatie. Al zou je 100 meter van dat snoer gebruiken en ze met kroonsteentjes aan elkaar verbinden. Eeen 512/256 verbinding werkt dan nogsteeds prima.I_Stealth_I schreef op 17 augustus 2004 @ 09:28:
[...]
Ik heb het simpelste platte telefoonkabel van mijn ISRA naar de splitter, ik gok zo'n 15 meter. Gaat prima hier, ik zou juiste hele mooie waarden hebben;
code:
1 2 3 Local SNR Margin 36.0 dB Local Line Attn 23.5 dB Local Tx Power 25 dB
Ik woon naast een kantorenpark? Misschien vrij nieuwe bekabeling?
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 17-08-2004 09:53 ]
Hier nog steeds problemen met de VoDSL.Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:30:
[...]
Soms wel een kiestoon en soms ook niet.
Als ik wel kiestoon heb kan ik nog steeds niet bellen ik krijg altijd in gesprek.
Mijn eigen nummer geeft ook in gesprek.
Wederom doorgegeven aan de Helpdesk vandaag. Er wordt nog steeds aan gewerkt. Blijkbaar gaat het bij een aantal mensen nog mis.
't is geen ramp, maar ja testen kun je er ook niet mee
Satuser (en anderen): is het je al gelukt om met die VoDSL iets leuks te doen?
Kun je van je PC een antwoordapparaat maken o.i.d. ?
Zal wel niet zo simpel zijn omdat het protocol dat bewerkt moet worden er zou dan wel software matig iets gedaan moeten worden naar mijn idee.
Wat DB's van mij ... (is het hoe hoger hoe beter?, behalve voor de Attn (demping) neem ik aan ..
1
2
3
| Local SNR Margin 32.5 dB Local Line Attn 20.5 dB Local Tx Power 23 dB |
[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 17-08-2004 16:41 ]
Verwijderd
Voor voice geldt: zo kort mogelijkP5ycho schreef op 16 augustus 2004 @ 23:04:
[...]
Ik bedoel: bekabeling is in zijn geheel prima. Ik weet wel hoe alles in mekaar zit hoorisra -> splitter -> modem is 2x 1m, korter kan niet in mijn geval.
Nee niet geprobeerd, ga ik ook niet doen. Een analoog ouderwets antw.app. doet wonderen.HoppyF schreef op 17 augustus 2004 @ 16:38:
[...]
Satuser (en anderen): is het je al gelukt om met die VoDSL iets leuks te doen?
[/code]
bellen is voor mij voldoende. ;-)
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 19:16 ]
Verwijderd
Dat is nog snel . Ik haal hier wel 5 kb/s. Ook vind ik dat ik tijdens het surfen vaak de paginas weer opnieuw moet inladen omdat ie gewoon blijft hangen. Dit is vooral s'avonds en in de ochtend het geval. Ik hoop maar dat tweak weer eens op het oude niveau terugkomt want er is iedere keer wat de afgelopen 7 maanden.schiffeb schreef op 18 augustus 2004 @ 08:13:
Meer mensen met probjes met de newsserver hij haalt op het moment headers op met <10 kb/s.
Zucht.
Verwijderd
Ik heb een adsl modem/router Vigor 2600G en probeer een remote desktop connectie op te zetten van buiten af naar een computer achter de router.
De vigor staat in router mode. De router heeft dus zelf een extern ipadres en de computer een intern ipadres. Via Nat staat de remote desktop port geforward.
Connecten naar het externe ipadres lukt echter niet. De remote host kan niet gevonden worden.
Met de tweakdsl helpdek gebeld. Antwoord: "port forwarding via nat werkt niet bij tweakdsl. U moet de modem in bridged mode instellen".
Huh, dat kan toch niet kloppen. Dat betekent dan ook dat ik bijvoorbeeld niks aan de firewall van de vigor 2600g?
Volgens mij zou NAT wel gewoon moeten werken maar is er iets anders aan de hand. Ik kan bijvoorbeeld mijn externe ipadres niet pingen ook al staat de desbetreffende instelling in de Vigor goed. Daarnaast lukt het me ook niet om de web interface van de modem van buiten te benaderen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Het gaat hier goed, snelheid van de headers download ca 100-150 kB/s.Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:36:
[...]
Dat is nog snel . Ik haal hier wel 5 kb/s. Ook vind ik dat ik tijdens het surfen vaak de paginas weer opnieuw moet inladen omdat ie gewoon blijft hangen. Dit is vooral s'avonds en in de ochtend het geval. Ik hoop maar dat tweak weer eens op het oude niveau terugkomt want er is iedere keer wat de afgelopen 7 maanden.
Zucht.
(met een ProDSL abo)
NAT icm Portforwarding zou gewoon moeten werken; en werkt ook.Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:03:
Ik lees dit topic altijd met veel interesse en ben inmiddels nu zelf ook verbonden via tweakdsl. Ik heb nu echter het volgende probleem:
Ik heb een adsl modem/router Vigor 2600G en probeer een remote desktop connectie op te zetten van buiten af naar een computer achter de router.
De vigor staat in router mode. De router heeft dus zelf een extern ipadres en de computer een intern ipadres. Via Nat staat de remote desktop port geforward.
Connecten naar het externe ipadres lukt echter niet. De remote host kan niet gevonden worden.
Met de tweakdsl helpdek gebeld. Antwoord: "port forwarding via nat werkt niet bij tweakdsl. U moet de modem in bridged mode instellen".
Huh, dat kan toch niet kloppen. Dat betekent dan ook dat ik bijvoorbeeld niks aan de firewall van de vigor 2600g?
Volgens mij zou NAT wel gewoon moeten werken maar is er iets anders aan de hand. Ik kan bijvoorbeeld mijn externe ipadres niet pingen ook al staat de desbetreffende instelling in de Vigor goed. Daarnaast lukt het me ook niet om de web interface van de modem van buiten te benaderen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Weet je zeker dat je de juiste poort geforward hebt? Standaard is dat 3389, maar je kunt dat ook aanpassen:
Host aanpassen
Client aanpassen
Maargoed, in princiepe zou bovenstaande niet nodig hoeven zijn, het zou gewoon moeten werken op standaard poort.
Heb je mischien geprobeerd om UDP ook te forwarden? Het zou kunnen dat dat nodig is. iig de moeite om even te proberen
Gewoon uit nieuwschierigheid, maar waarom gebruik je geen Xpat of NZB's?schiffeb schreef op 18 augustus 2004 @ 08:13:
Meer mensen met probjes met de newsserver hij haalt op het moment headers op met <10 kb/s.
Verwijderd
Ik ben blij om te horen dat NAT gewoon zou moeten werken. Volgens mij zijn de NAT instellingen ook het probleem niet (hoewel ik vanavond ook even zal proberen UDP te forwarden). Ik kan namelijk het externe ipadres ook helemaal niet pingen maar de "disable ping" staat wel uitgevinkt in de modem settings. Volgens mij zou ik dat eerst aan de praat moeten krijgen.Xandrios schreef op 18 augustus 2004 @ 11:55:
NAT icm Portforwarding zou gewoon moeten werken; en werkt ook.
Weet je zeker dat je de juiste poort geforward hebt? Standaard is dat 3389, maar je kunt dat ook aanpassen:
Host aanpassen
Client aanpassen
Maargoed, in princiepe zou bovenstaande niet nodig hoeven zijn, het zou gewoon moeten werken op standaard poort.
Heb je mischien geprobeerd om UDP ook te forwarden? Het zou kunnen dat dat nodig is. iig de moeite om even te proberen
Heb je toevallig je IP nog niet vast laten zetten? Dan zou het kunnen dat je ondertussen een ander IP hebt gekregen, waardoor je naar een verkeerd IP probeert te verbinden
haha, nou kijk, toen ADSL van KPN nog in de test was had ik een aanbieding gekregen van World Online (jawel) om ADSL te krijgen voordat het voor de "normale consument" in premiere ging. Toen heb ik dus het modem gekregen bij mijn adsl abo. Dus lijkt het mij wel dat het een oude SpeedTouch Home is...P5ycho schreef op 14 augustus 2004 @ 14:56:
heb je een speedtouch 510-achtig iets of een echte oude speedtouch home? de oude speedtouch home haalt echt geen 98kb/s up hoor.
En ik weet niet waar jij de ervaring dan vandaan haalt dat het geen 98 haalt, maar voor zover mijn ogen nog functioneren lees ik toch echt dat ik up 98 haal (ok tussen de 96 en 98 ofzow)

--Paste uit FlashFXP--
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 684.032 bytes in 7,17 (96,50 KB/Sec)
--Einde Paste--
[ Voor 10% gewijzigd door TakutoRadiance op 18-08-2004 12:40 ]
Verwijderd
Nee dat is het niet. Helaas zit ik niet achter mijn computer nu. Ik ga vanavond dan nog maar wat dingen proberen. In ieder geval bedankt. Als iemand nog suggesties heeft, dan hou ik mij aanbevolen.Xandrios schreef op 18 augustus 2004 @ 12:30:
Dat is wel belangrijk ja; als ping al niet werkt...is er toch iets anders ook mis
Heb je toevallig je IP nog niet vast laten zetten? Dan zou het kunnen dat je ondertussen een ander IP hebt gekregen, waardoor je naar een verkeerd IP probeert te verbinden
Minder dan je denkt, denk ik. Je hebt de jaarlijkse contractkosten gezien? Aansluitkosten? Geen gratis modem? (Voor 4 tientjes zal je een USB-modem krijgen, en een ethernet-modem zal niet minder dan 60 euro kosten) Da's 99 euro plus 69 euro plus 60 euro er nog even bij. Zeg maar 19 euro per maand, bovenop die 49. Ik weet verder niets van SpeedXS, maar dat gegoochel met toeslagen heb ik altijd maar zwak gevonden.
Zoals Burne hierboven ook al aangeeft, heeft SpeedXS een aantal 'verborgen' kosten. Administratiekosten van 100 euro per jaar bijvoorbeeld.TakutoRadiance schreef op 18 augustus 2004 @ 13:07:
Xandrios, weet jij ook iets over SpeedXS? is dat wat, want je leest er weinig recente dingen over in andere topics (ik ben er nu vrij zeker van dat ik TweakDSL ga nemen, alleen is SpeedXS erg goedkoop per maand en dat zal zeker niet voor niks zijn). Ik vraag me af wat eraan schort dat het zo el cheapo is...
Zowiezo kan ik je aanraden om bij een nieuwe aanvraag even het volgende document te bekijken (Ongeacht de ISP):
http://www.xandrios.net/upload/ispcapacitysheet.htm
Dit zijn de BBned centrales die op dit moment "vol" zitten en/of problemen hebben. En de data wanneer ze weer beschikbaar zijn.
Dat kan flink wat ergenissen besparen als je XX tijd na de aanvraag pas te horen krijgt dat het feest niet doorgaat
[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 18-08-2004 21:29 ]
die administratiekosten komt dus neer op 8eur extra per maand ongeveer...
en de aansluitkosten zijn nog minder dan bij TweakDSL (die hebben ook gewoon aansluitkosten)
Dus, in dit geval is het dan nog steeds el cheapo
en Xandrios, ik zal die lijst ff doornemen van je
SpeedXS loopt via Leaseweb. Zegt genoegBurne schreef op 18 augustus 2004 @ 20:46:
[...]
Minder dan je denkt, denk ik. Je hebt de jaarlijkse contractkosten gezien? Aansluitkosten? Geen gratis modem? (Voor 4 tientjes zal je een USB-modem krijgen, en een ethernet-modem zal niet minder dan 60 euro kosten) Da's 99 euro plus 69 euro plus 60 euro er nog even bij. Zeg maar 19 euro per maand, bovenop die 49. Ik weet verder niets van SpeedXS, maar dat gegoochel met toeslagen heb ik altijd maar zwak gevonden.
Ruben: liep jij toennet rond te huppelen op de cam?
Ik heb trouwens een leuke foto van de newsserver gemaakt (alles dat in dat rack hangt zegmaar)... zal ik die online gooien?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
HeheGewoon uit nieuwschierigheid, maar waarom gebruik je geen Xpat of NZB's?
Er zijn ISP's die nog veel "goedkoper" lijnen via het bbned netwerk leveren dan speedxs volgensmij. Maar goed, als ik de gemiddelde prijs van de bekende ISP's zo'n beetje tussen 70 & 80 euro ziet voor wide-open.TakutoRadiance schreef op 18 augustus 2004 @ 22:12:
Ok, een modem heb ik al. mun ouders financiëren trouwens binnenkort een nieuwe speedtouch 570.
die administratiekosten komt dus neer op 8eur extra per maand ongeveer...
en de aansluitkosten zijn nog minder dan bij TweakDSL (die hebben ook gewoon aansluitkosten)
Dus, in dit geval is het dan nog steeds el cheapo
en Xandrios, ik zal die lijst ff doornemen van jethnx
Mijn mening omtrent xpat is dat deze de news server veel te veel belast.
xpat is van orgine toch ook een txt search functie en geen bin search functie.
Diverse grote pay servers hebben bv xpat op dump groepen uit staan of voeren helemaal geen xpat.
Hoe zit dit nu met de tweakdsl server, hoe is de xpat belasting op deze server?
Indien te hoog is en ten koste van de performance gaat is zo iets niet tijdelijk uit te schakelen totdat de news server weer in goede doen is?
• Via Xpat zoeken naar de juiste headers, en alleen die downloaden
• Gewoon alle headers downloaden
Ik weet niet precies hoe ik me die headers moet voorstellen op 't systeem....maar als hij voor een totale headerlist alle posts in een bepaalde groep moet aflopen voor de titel....dan kan ik me voorstellen dat dat ook wel behoorlijk belastend kan zijn
Ok, wie had je bij de helpdesk. Dit antwoord geeft geen lingo en hij/zij gaat niet door voor de koelkast.Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:03:
Ik lees dit topic altijd met veel interesse en ben inmiddels nu zelf ook verbonden via tweakdsl. Ik heb nu echter het volgende probleem:
Je modem kan perfect in routermode werken.
Vraag 1: is het tcp of udp; ik ga er even vanuit dat dat goed staat.
Je kan het eenvoudig oplossen, door in de Vigor de desbetreffende PC als dmz host op te geven. Dat moet volgens mij in de 2600 ook zitten. Let op, dat je machine dan ook open staat voor andere attacks;)
De webinterface en het pingen moet je voor je buiten ip expliciet aanzetten;
Stel je hebt ip adres 82.197.192.199 en die kan je niet pingen, kan je dan wel het gateway adres, 82.197.192.1 van buitenaf pingen? Zo ja, heeft je modem nog hetzelfde ip adres gehouden.
Verder is dan de vraag of je vanuit dat netwerk gewoon kan internetten.
Heeft de PC op het binnen netwerk een vast ip of is het dynamisch uitgegeven door de vigor (en heeft de vigor dat hetzelfde gelaten).
Als het windows is - waar ik weinig van af weet (lees: niets) - draait er geen firewall software op dat ding, of toevallig updates door service pack 2???
Op dit moment wordt xpat gewoon toegestaan. Wat een grotere belasting is weet ik niet.Xandrios schreef op 19 augustus 2004 @ 21:16:
Dat is wel waar ja, alhoewel ik me afvraag wat in totaal een grotere belasting is:
• Via Xpat zoeken naar de juiste headers, en alleen die downloaden
• Gewoon alle headers downloaden
Ik weet niet precies hoe ik me die headers moet voorstellen op 't systeem....maar als hij voor een totale headerlist alle posts in een bepaalde groep moet aflopen voor de titel....dan kan ik me voorstellen dat dat ook wel behoorlijk belastend kan zijn
Alleen als het een recente is (en van de voorkant;)Sorcerer8472 schreef op 18 augustus 2004 @ 22:26:
[...]
SpeedXS loopt via Leaseweb. Zegt genoeg
Ruben: liep jij toennet rond te huppelen op de cam?
Ik heb trouwens een leuke foto van de newsserver gemaakt (alles dat in dat rack hangt zegmaar)... zal ik die online gooien?(alleen met toestemming van Tweak natuurlijk
)
Verwijderd
ja je moet wat ik had 2 berichten samengevoegd tot 1 zo willen ze het graag dunkt me. vandaar een leeg bericht op een streepje na want verwijderen kan niet, ook wel begrijpelijk.
Zoals hierboven gebeurt, 3 berichten van dezelfde afzender, schijnt niet te mogen.
Echter, ik wordt daar op aangevallen, Ghandi niet. Sturen ze je een OW voor.
Met twee maten meten heet dat. Of met meer.
Ik stuur een protestmail, hoor echter niets. Maar ik voel me verder prima !
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 23:03 ]
Is het de bedoeling dat ik bericht krijg van mijn telefoonnummer? Ik heb niks vernomen. Ik heb nog even gepolt op mijn rj-11 poorten, maar ik hoor niets anders dan een ligt ruisje zonder kiestoon. DTMF-tonen doen het wel, maar dat komt uiteraard van het toestel zelf wat gevoed wordt door IAD.
Ik neem aan geen nummer = geen administratieve verwerking ?
4 werkdagen geleden storingsmelding gemaakt, maar tot op heden nog geen significante verbeteringen kunnen waarnemen.
[ Voor 23% gewijzigd door I_stealth_I op 19-08-2004 23:32 ]
/dev/null

(klik voor vergroting)
Zien jullie eens waarvandaan je leecht (er hangt nog een deel newsserver in het rack ernaast trouwens, maargoed
[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-08-2004 00:11 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Heb je een reply op een eerder emailtje gestuurd? Dat blijft dan staan onder de email van degene die 'm eerder beantwoord heeft. En als die op vakantie is... Zien z'n collega's jouw email niet.Ronnie_T schreef op 20 augustus 2004 @ 01:29:
beantwoording van e-mail.
Escalatie van 'overdue' email naar een groep in plaats van naar de eigenaar van email zit nog niet in het ticketing-systeem. Het staat al wel een tijdje op de todo's van de ontwikkelaars, maar andere features hebben voorrang gekregen.

Hoe wil BBned ooit serieus gaan worden met telefonie, als ze een storing niet eens binnen 5 dagen kunnen oplossen of een melding kunnen terugkoppelen? Juist ja
Ik heb even een zeer giftig mailtje gestuurd naar BBned, waar ik even mijn grote ongenoegen heb uitgesproken over de doorlooptijd van aanmelding/storingen aan hun kant en hun laksheid. Ze kunnen zich wel verschuilen achter het feit dat ze Wholesaler zijn, maar zonder eindgebruikers hebben zij geen partners. Het zal wel niks helpen, maar ben benieuwd naar enige vorm van reactie, anders dan de disclaimer in hun auto-reply mail
/dev/null
Verwijderd
Gr. Xanthus
[edit] na een minuut deed ie het weer met 1 kb/s headers ophalen
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 11:25 ]
# wVerwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 11:23:
Op dit moment is de Newsserver weer down!
12:54:02 up 30 days, 12:13, 5 users, load average: 27.63, 28.21, 28.61
Ofwel: Phyla is aan het knutselen, en daar kan 'ie dus trager van worden.
[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 20-08-2004 15:41 ]
/dev/null
Als het werkt is het toch goed
Verwijderd
in die disclaimer staat een naam, en als je bbned belt en je zegt eem mailtje gehad te hebben van *naam* dan kan het helpen.I_Stealth_I schreef op 20 augustus 2004 @ 10:26:
*knip*. Het zal wel niks helpen, maar ben benieuwd naar enige vorm van reactie, anders dan de disclaimer in hun auto-reply mail
Heeft bij mij goed gewerkt, en daarna werd de storing wel degelijk sneller opgelost dat was geen toeval.
Maar ben met je eens: zonder eindgebruikers geen partners. Dat beseffen sommigen niet altijd even goed!
Verwijderd
Ik werd bij de helpdesk eerst geholpen door Manon. Maar die wist het zowiezo niet. Bij een tweede keer bellen werd ik doorverbonden door Eric. Hij vertelde me dat NAT niet zou werken.Ghandi schreef op 19 augustus 2004 @ 21:29:
[...]
Ok, wie had je bij de helpdesk. Dit antwoord geeft geen lingo en hij/zij gaat niet door voor de koelkast.
Je modem kan perfect in routermode werken.
Vraag 1: is het tcp of udp; ik ga er even vanuit dat dat goed staat.
Je kan het eenvoudig oplossen, door in de Vigor de desbetreffende PC als dmz host op te geven. Dat moet volgens mij in de 2600 ook zitten. Let op, dat je machine dan ook open staat voor andere attacks;)
De webinterface en het pingen moet je voor je buiten ip expliciet aanzetten;
Stel je hebt ip adres 82.197.192.199 en die kan je niet pingen, kan je dan wel het gateway adres, 82.197.192.1 van buitenaf pingen? Zo ja, heeft je modem nog hetzelfde ip adres gehouden.
Verder is dan de vraag of je vanuit dat netwerk gewoon kan internetten.
Heeft de PC op het binnen netwerk een vast ip of is het dynamisch uitgegeven door de vigor (en heeft de vigor dat hetzelfde gelaten).
Als het windows is - waar ik weinig van af weet (lees: niets) - draait er geen firewall software op dat ding, of toevallig updates door service pack 2???
Maakt voor mij op dit moment niet zoveel meer uit want ik heb het inmiddels aan de praat. Ik had allereerst de firmware geupgrade. Hierna kon ik weer pingen. Ik denk niet dat dit aan de firmware lag want achteraf bleek dat ik die firmware al had. Maar waarschijnlijk na de factory reset had ik nu iets anders ingesteld.
Daarna had ik nog steeds problemen met remote desktop en imap. Heel vage problemen zoals remote desktop kon wel verbinden maar inlog scherm komt niet op. En imap: kon wel headers ophalen maar ik kon niet de inhoud van de berichten lezen. Heb de MTU size van internet verbinding op 1400 gezet en toen ging het wel.
Ik weer blij
In ieder geval bedankt voor de moeite.
You are NIJL-ed!
Zoals ik in dit forum al eerder had gemeld heb ik ook een aantal keren problemen gehad met mijn VoDSL lijn. Geen kiestoon of wel een kiestoon maar niet kunnen bellen of gebeld worden. Sinds vandaag lijkt dit echter opgelost te zijn. Er is een kiestoon en ook het Caller ID nummer klopt weer, ik had een paar dagen geleden wel een Caller ID maar niet de juiste, en had in feite een geheel verkeerd nummer ook uit een andere telefoon regio.I_Stealth_I schreef op 20 augustus 2004 @ 10:26:
Nadat TweakDSL 5 dagen geleden melding heeft gemaakt aan BBned dat mijn VoDSL niet werkt, nog steeds geen kiestoon.
Hoe wil BBned ooit serieus gaan worden met telefonie, als ze een storing niet eens binnen 5 dagen kunnen oplossen of een melding kunnen terugkoppelen? Juist ja![]()
Ik heb even een zeer giftig mailtje gestuurd naar BBned, waar ik even mijn grote ongenoegen heb uitgesproken over de doorlooptijd van aanmelding/storingen aan hun kant en hun laksheid. Ze kunnen zich wel verschuilen achter het feit dat ze Wholesaler zijn, maar zonder eindgebruikers hebben zij geen partners. Het zal wel niks helpen, maar ben benieuwd naar enige vorm van reactie, anders dan de disclaimer in hun auto-reply mail
Ik heb nu mijn "eigen" telefoonnummer weer en kan daar ook op gebeld worden.
Het 'verkeerde' nummer kwam overigens wel uit de BBned reeks: xxx-707xxxxx
Dan is of je modem kapot, of er staat ergens een setting niet goed. Denk aan VCI etc, dat soort gegevens moeten wel goed staan.Nijl schreef op 20 augustus 2004 @ 22:24:
Als mijn ASUS modem lampje line niet op komt, wat betekend dat ? Is het modem dan defect? Een ander dsl modem doet wel normaal zijn werk..
Mijn VoDSL werkt nog helemaal niet. Duurt nu al twee weken, toen heb ik het als storing aangemeld.HoppyF schreef op 20 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
Zoals ik in dit forum al eerder had gemeld heb ik ook een aantal keren problemen gehad met mijn VoDSL lijn. Geen kiestoon of wel een kiestoon maar niet kunnen bellen of gebeld worden. Sinds vandaag lijkt dit echter opgelost te zijn. Er is een kiestoon en ook het Caller ID nummer klopt weer, ik had een paar dagen geleden wel een Caller ID maar niet de juiste, en had in feite een geheel verkeerd nummer ook uit een andere telefoon regio.
Dit moet zeker beter, op deze manier zal geen hond deze service ooit serieus gaan gebruiken. En dit soort probleempjes blijft men onthouden, want het is iets dat eigenlijk gewoon niet mag voorkomen op een voice dienst.
Het zullen vast aanloop problemen zijn, maar ik ben bang dat erg veel mensen die nu problemen hebben, het niet meer gaan gebruiken. Ook niet als het wel goed zou werken. Telefonie is te belangrijk om een risico mee te lopen. Dat moet goed, of helemaal niet.
Overigens verwacht ik NIET dat het een BBned probleem betreft. Sterker nog, ik weet het eigenlijk wel zeker: De extra ATM verbinding is gewoon actief.
Dus wat is het dan...de koppeling tussen ATM en de Telefonie telco. En ik neem aan dat die koppeling bij TweakDSL zelf gebeurd...
het is een niet instelbaar modem die ik bij de aansluiting heb gekregen..Xandrios schreef op 20 augustus 2004 @ 23:24:
[...]
Dan is of je modem kapot, of er staat ergens een setting niet goed. Denk aan VCI etc, dat soort gegevens moeten wel goed staan.
[...]
You are NIJL-ed!
Kwooten gaat niet erg op een palm. Op een Asus modem is het status lampje een indicator voor signaal. Het line lampje knippert als je data verstuurd.Nijl schreef op 20 augustus 2004 @ 22:24:
Als mijn ASUS modem lampje line niet op komt, wat betekend dat ? Is het modem dan defect? Een ander dsl modem doet wel normaal zijn werk..
Hoe ben je geinformeerd over je nummer dan? Ik heb mijn AID maar ik zie nergens het nummer. Tot nu toe kan men er ook absoluut ookgeen geld voor vragen, het werkt gewoon nog niet lekker.HoppyF schreef op 20 augustus 2004 @ 23:01:
[...]
Zoals ik in dit forum al eerder had gemeld heb ik ook een aantal keren problemen gehad met mijn VoDSL lijn. Geen kiestoon of wel een kiestoon maar niet kunnen bellen of gebeld worden. Sinds vandaag lijkt dit echter opgelost te zijn. Er is een kiestoon en ook het Caller ID nummer klopt weer, ik had een paar dagen geleden wel een Caller ID maar niet de juiste, en had in feite een geheel verkeerd nummer ook uit een andere telefoon regio.
Ik ga een weekje weg volgende week, ik heb er geen zin meer om er achteraan te gaan jagen. Ik zie wel wanneer het eens gaat werken; ik heb er een telefoon aan gehangen en check af en toe op zoek naar de kiestoon.
Ik acht men capabel genoeg om het op te lossen bij TweakDSL en/of haar toeleveranciers.
[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 21-08-2004 00:55 ]
/dev/null
Het modem is wel instelbaar, alleen zijn voor jou de login gegevens niet bekend. Iets wat ik overigens behoorlijk vreemd vind: Je koopt een modem, maar ze blokkeren wel je access ertoe.Nijl schreef op 21 augustus 2004 @ 00:36:
[...]
het is een niet instelbaar modem die ik bij de aansluiting heb gekregen..
Anyway, mishcien heeft ie door een stroomstoring oid een reset gehad, en zijn de gegevens verloren. Probeer eens in te loggen met de default username/password die in de manual staat?
Mocht dat niet werken, zou ik hem gewoon lekker terugsturen. Ze hebben voor jou de toegang geblokkeerd, dus dan mogen ze ook zelf de problemen oplossen
Ik moet dus echt stoppen met drinken.. ik ga het nog een keer proberen als ik helemaal nuchter ben.... ik weet toch 100% zeker dat ik ook niet eens meer kon internetten..maargoed.. zal de uitwerking van de drank wel zijn.Burne schreef op 21 augustus 2004 @ 00:45:
[...]
Kwooten gaat niet erg op een palm. Op een Asus modem is het status lampje een indicator voor signaal. Het line lampje knippert als je data verstuurd.
Beschouw deze vraag dan ook maar als niet geplaatst.
You are NIJL-ed!
Mijn nummer heb ik van de Helpdesk gekregen toen ik hierover belde en ook nog wat andere vragen had. Het nummer begint in mijn geval met netnummer + 707xxx.I_Stealth_I schreef op 21 augustus 2004 @ 00:52:
[...]
Hoe ben je geinformeerd over je nummer dan? Ik heb mijn AID maar ik zie nergens het nummer. Tot nu toe kan men er ook absoluut ookgeen geld voor vragen, het werkt gewoon nog niet lekker.
Ik ga een weekje weg volgende week, ik heb er geen zin meer om er achteraan te gaan jagen. Ik zie wel wanneer het eens gaat werken; ik heb er een telefoon aan gehangen en check af en toe op zoek naar de kiestoon.
Ik acht men capabel genoeg om het op te lossen bij TweakDSL en/of haar toeleveranciers.Blijft het feit natuurlijk dat er ergens een rotte schakel zit in dit project tot nu toe. Iets wat volgens mij veroorzaakt wordt door gebrekkige communicatie.
"Satuser" heeft ook een nummer die begint met 707 dus blijkbaar gebruikt men nummer uit de reeks 707 en misschien ook nog wel andere, dat is mij niet bekend.
We wonen overigens niet in dezelfde regio, dus het "7" nummer lijkt niet regio gebonden te zijn.
Je hebt wel gelijk dat de VoDSL nog niet vlekkeloos werkt, ik denk dat dit met name opstart problemen zijn wat ook nog wel eens een communicatie probleem tussen de diverse partijen kan zijn, alles wordt immers niet allemaal door TweakDSL zelf uitgevoerd. Maar goed, de klant zou daar niet de dupe van mogen zijn.
Ik heb er wel vertrouwen in dat VoDSL stabiel gaat werken.
Ik kan er nog niet echt een oordeel over vellen omdat het nu sinds een paar dagen pas stabiel is.
Hier in Zoetermeer ook een nummer met netnummer +707 enz...
Aha ook 707xxxx, dat zal dan wel de manier zijn om te zien of je gratis met een andere BBNed VoDSL-er kunt bellen. Probleem zal echter wel zijn dat men zijn/haar eigen telefoonnummer zal willen behouden en het reeds bestaande KPN telefoonnnummer gaat porteren naar de VoDSL lijn. Dan weet je dus niet meer of het een BBNed gebruiker is of nietschiffeb schreef op 22 augustus 2004 @ 12:09:
Tot nu toe heb ik wel goeie ervaring met VoDSL kwaliteit van verbinding is goed geen last van stabiliteitsproblemen ook.
Hier in Zoetermeer ook een nummer met netnummer +707 enz...

Ik ga op korte termijn verhuizen \o/
De TweakDSL site vermeld dat er op mijn toekomstige postcode geen ADSL leverbaar is, terwijl BBNed zelf zegt van wel.
Navraag leert dat ik te ver van de central zou zitten voor een full 8-2 lijn.
Nu heb ik diverse opmerkingen gehoord , dat je gewoon stug een 8-2 kunt afsluiten, maar dan niet kunt miepen als je de volle snelhied niet haalt.
Kan iemand van Tweak daar iets over zeggen, want ik had dit laatst gevraagd via de helpesk, maar (NOFI) de personen die daar nu opnemen (itt 'vroeger' dat je meteen de heren technischi aan de lijn kreeg) heb ik af en toe niet echt veel vetrouwen in als ik de antwoorden hoor (er werd simpelweg gezegd 'als het niet op de site staat, kan het niet').
Tijd voor een nieuwe sig..
ADSL is beschikbaar in uw regio.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een bitstream locatie. Dit betekent dat niet alle BBned producten op deze locatie leverbaar zijn.
Centrale: Lls-Z
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1200 meter
[ Voor 61% gewijzigd door WeAreLegion op 23-08-2004 23:06 ]
Je kunt wel via BBned een aansluiting daarop regelen, maar dan huurt bbned dat van KPN. Resulteerd in vreselijk hoge prijzen etc...
Oftewel: Ga eens kijken naar 'n KPN-based provider... (Of babyXL mocht dat beschikbaar zijn). BBned / tweakdsl gaat niet lukken iig.
[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 24-08-2004 00:03 ]
Goed. Het officieele techneutenantwoord: Als de postcode-check zegt dat het niet kan, dan kan het niet.Koffie schreef op 23 augustus 2004 @ 21:08:
er werd simpelweg gezegd 'als het niet op de site staat, kan het niet'.
Zoals Xandrios zegt: BitStream. Reken op 200 euro ex. aansluitkosten en 130 tot 190 euro per maand, voor 512/256 tot 2Mbit/512, ook exclusief BTW. Geen 1Mbit upstream, en je moet het doen met de KPN-normen voor afstanden. De prijzen zijn exclusief BTW, want voor de zakelijke markt, en op TweakDSL zul je ze sowieso niet vinden, want het is bepaald geen consumentenproduct.
Je andere vraag: vroeger had BBNed niet echt een manier van controleren wat je aanvroeg, en was het dus mogelijk vals te spelen. Echter: het schept valse verwachtingen en leidt nog altijd tot problemen. Tegenwoordig houden ze de normen echt strak aan, en dan nog kom je regelmatig mensen tegen die ondanks alle mitsen en maren erg boos worden omdat ze geen 8Mbit halen, terwijl die nergens belooft is. Met een 2-8Mbit-lijn haal je twee tot acht Mbit. Al zit je 65 meter van de centrale: 8Mbit is geen gegarandeerde snelheid. (en er is iemand op 65 meter die niet boven de 6Mbit komt..)
Hoe groter de afstand, hoe groter de kans op problemen. Als je de eerste bent met ADSL in een nieuwbouwwijk op 4 kilometer van de centrale zal je misschien wel 6-8Mbit halen. De tweede verneukt je snelheid alleen behoorlijk, en tegen de tijd dat er een paar honderd mensen ADSL hebben mag je blij zijn als je meer dan 512 haalt. "Ja maar vorig jaar haalde ik wel 6Mbit. Waarom nu niet meer?". De normen zijn er om dat soort discussies te voorkomen, en ze worden om discussie te voorkomen tegenwoordig strak aangehouden.
Enne.. Manon, Ifrah en Linda weten echt wel wat ze zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door burne op 24-08-2004 00:37 ]
Verwijderd
niet vooruit te branden
Verwijderd
Inderdaad viel mij vanmorgen ook op...dacht al dat het internet, net als ik, last had van opstartproblemen..Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 07:54:
Meer mensen last van verschrikkelijk traag internet op dit moment?
niet vooruit te branden
Kun jij echt niet normaal reageren? Waar zijn die smilies voor nodig?
Lees ajb die post nog eens goed, en vooral de bold items.Het komt erop neer:
- Deze thread is niet bedoeld om je ongenoegen te spuien
- Ga netjes met elkaar om
- Er is prima te praten over problemen, houd het alleen wel netjes.
- Trollen / Flamen wordt streng bemodereerd. (Hieronder valt ook het misbruik van smilies).
- Dit topic is niet bedoeld om over de policy te praten. Ik ben altijd bereikbaar per mail voor extra uitleg, een discussie of een rectificatie
Dit is echt de laatste waarschuwing, anders is het gewoon over&uit voor jou.
Verwijderd
Ik heb een vraag.Ik heb vanmiddag contact gezocht met tweakdsl , had een vriendelijke dame aan de telefoon(Manon) daar een paar vragen aan gesteld.
De belangrijkste vraag was/is de modem.Ik heb nou op zolder een 2.5 jaar oude Alcatel speedtouch home modem staan(met veel stof
Heb interesse in 8mbit-1mbit.Die vriendelijke dame zei kun je gebruiken.Heb geen rede tot twijfelen eraan.
Maar Xs4all zegt nee.Dus het staat 1 tegen 1.Nou wil ik eens hier vragen hoe het zit.
Kan ik hem gebruiken ja of te nee.
http://www.alcateldsl.com/prodhome.htm staat dat hij de volle snelheid aankan.
Maar hoeft ik daar dan zelf niks aan te doen of.............
Daarom vraag ik het hier even naar.Even een zekerheidje extra
Alvast bedankt
Meestal is het echter wel zo dat je na een flash van de software, er redelijke snelheden mee kunt halen. Alleen of hij echter echt tot 8/1 mbit gaat komen...is altijd een beetje twijfelachtig...
Het ligt er dus ook aan hoever je bereid bent om hem te 'tweaken', finetunen en flashen etc. Dat kan namelij wel wat tijd in beslag nemen, om te testen enzo
Heb je niet iemand in je vriendenkring met een BBned aansluiting op 8/1Mbit? Mischien kun je daar dan eens testen of jou specifieke modem zal gaan werken
Haalt het gewoon, en kost even met configgen alleen.Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:59:
Goedemiddag alle.Wat een super begin
![]()
Ik heb een vraag.Ik heb vanmiddag contact gezocht met tweakdsl , had een vriendelijke dame aan de telefoon(Manon) daar een paar vragen aan gesteld.
De belangrijkste vraag was/is de modem.Ik heb nou op zolder een 2.5 jaar oude Alcatel speedtouch home modem staan(met veel stof)als ik die nog kon gebruiken en dat die de snelheid haalt.
Heb interesse in 8mbit-1mbit.Die vriendelijke dame zei kun je gebruiken.Heb geen rede tot twijfelen eraan.
Maar Xs4all zegt nee.Dus het staat 1 tegen 1.Nou wil ik eens hier vragen hoe het zit.
Kan ik hem gebruiken ja of te nee.
http://www.alcateldsl.com/prodhome.htm staat dat hij de volle snelheid aankan.
Maar hoeft ik daar dan zelf niks aan te doen of.............
Daarom vraag ik het hier even naar.Even een zekerheidje extra![]()
Alvast bedankt
Dus even de tijd erin steken en het werkt prima. Alleen functioneert de modem alleen als bridge (modem-only) en niet als modem-router die oude alcatel.
ISDN variant werkt ook prima en is ietsje meer werk ivm andere firmware dat ietsjes werk vereist.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 24-08-2004 16:22 ]
ByeVerwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 17:49:
Lijkt hier wel china.

Verwijderd
Jemig ik wist niet dat hier helemaal niet meer geklaagd mag worden. Nou als je een slechte lijn hebt , doe dan maar gewoon of je het leuk vind, want er is niks aan de hand en het ligt aan niemand. Behalve aan je eigen snoertjes natuurlijk.
Pfff , nou kom maar op met de waarschuwing.
klachten kunnen gewoon besproken worden hoor lees de topics maar door word netjes op gereageerd etc.. maar om het zo te melden is toch iets van doe je het, doe het dan goed en niet op zon korte klagende manier.Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:45:
[...]
Jemig ik wist niet dat hier helemaal niet meer geklaagd mag worden. Nou als je een slechte lijn hebt , doe dan maar gewoon of je het leuk vind, want er is niks aan de hand en het ligt aan niemand. Behalve aan je eigen snoertjes natuurlijk.
Pfff , nou kom maar op met de waarschuwing.
Verwijderd
Hoe kinderachtig.
O grote leider Xandrios wanneer krijgt U de allure die bij een moderator hoort
Verwijderd
Hmm, het lukt me anders niet om met Astranews te connecten.Koffie schreef op 24 augustus 2004 @ 16:14:
Vrolijke noot; verbindingen over de grote plas gaan weer als een speer
Nu weer wel, hoe delete ik een eigen bericht eigenlijk ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 19:33 ]
Verwijderd
Kan ik ook wel inkomen , maar mijn ervaring is toch als je klaagt ligt het nooit of bijna nooit aan tweak. En als het aan tweak ligt , geeft het nog niets want ze doen zo der best, en dingen als newsserver is maar bijzaak word er hier vaak gemeld. En ja, ik ben nog wel tevreden voor die 70 Euros maar er is gewoon vaak iets loos en dat kunnen we nu eenmaal niet goed blijven praten. Je moet het inderdaad gewoon netjes vermelden als er iets is , maar ik zie vaak dat die mensen dan bijna nooit een reactie krijgen op hun posts.Tweak lijkt hier soms wel heilig bij mensen die nooit problemen hebben. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel._MaLa_ schreef op 24 augustus 2004 @ 19:07:
[...]
klachten kunnen gewoon besproken worden hoor lees de topics maar door word netjes op gereageerd etc.. maar om het zo te melden is toch iets van doe je het, doe het dan goed en niet op zon korte klagende manier.
Dit is mijn mening en respecteer dat van een ander ook.
Verwijderd
Aan Xandrios zou ik graag willen zeggen dat hij zijn taken op de achtergrond moet uitvoeren en niet via het openbare kanaal. Wie met modder gooit.....Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 19:15:
[...]
Hoe kinderachtig.
O grote leider Xandrios wanneer krijgt U de allure die bij een moderator hoort
Xandrios je maakt hier geen vrienden mee als mod, of het nou terecht is wat je zegt of niet dat doet er niet toe je zorgt er tenslotte zelf voor dat jouw eigen topic "TweakDSL *new and/or improved* deel xx" soms een klaagbox wordt.
Soms vraag ik mij af of de tekst wel van jou komt je kunt soms "vreemd" uit de hoek komen als prof ict'er !
Oja over de regels: kun je uitleggen wat met trollen / flamen bedoelt wordt ik kan dat nergens vinden en ben blijkbaar te blond om de termen te vertalen in een voor mij meer zeggend iets.
groeten,
s.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Daar heb je volkomen gelijk in en daar is ook helemaal niks mis mee, maar al heel lang was en is hij bezig met gewoon loze teksten posten dat er iets niet werkt of dat het K*t gaat. En dat werkt mij en ik denk andere gewoon op de zenuwen. Dis het laatste wat ik er over zeg wat betreft hem. Ik heb verder op moment geen problemen met me connectie het gaat verder prima.Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 19:24:
[...]
Kan ik ook wel inkomen , maar mijn ervaring is toch als je klaagt ligt het nooit of bijna nooit aan tweak. En als het aan tweak ligt , geeft het nog niets want ze doen zo der best, en dingen als newsserver is maar bijzaak word er hier vaak gemeld. En ja, ik ben nog wel tevreden voor die 70 Euros maar er is gewoon vaak iets loos en dat kunnen we nu eenmaal niet goed blijven praten. Je moet het inderdaad gewoon netjes vermelden als er iets is , maar ik zie vaak dat die mensen dan bijna nooit een reactie krijgen op hun posts.Tweak lijkt hier soms wel heilig bij mensen die nooit problemen hebben. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dit is mijn mening en respecteer dat van een ander ook.
Verwijderd
Jongen, dit heeft niks met beter weten te maken! Ik weet genoeg van Zoetermeer, genoeg om er mijn mening over te hebben. Dat staat los van de reacties die Xandrios uitlokt. Als hij bij machte is mensen te waarschuwen en eruit te knikkeren laat hem dat dan via de private way doen, maar niet in het openbaar daar hebben we niets aan !intoxicated schreef op 24 augustus 2004 @ 20:33:
Aan alle mensen die het blijkbaar zoveel beter weten, terwijl ze geen ruk van de voorgeschiedenis van het heerschap 'Zoetermeer' afweten, wil ik bij deze vragen om verder ontopic te posten of gewoon weg te blijven.
Aan dit bericht heb je overigens ook niets.
Owja het taalgebruik van diverse moderators komt niet erg proffie over !
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 21:00 ]
Verwijderd
Ik sluit me hier helemaal bij aan.Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:58:
[...]
Jongen, dit heeft niks met beter weten te maken! Ik weet genoeg van Zoetermeer, genoeg om er mijn mening over te hebben. Dat staat los van de reacties die Xandrios uitlokt. Als hij bij machte is mensen te waarschuwen en eruit te knikkeren laat hem dat dan via de private way doen, maar niet in het openbaar daar hebben we niets aan !
Aan dit bericht heb je overigens ook niets.
Owja het taalgebruik van diverse moderators komt niet erg proffie over !
En ik wil er nog aan toevoegen dat ik de door "Intoxicated" gevoerde sig of onderschrift als zeer kwetsend ervaar maar dat mag blijkbaar wel hier.
Verwijderd
...maar sommigen van hun werken wel bij tdsl. Oja dat is natuurlijk een amateurenclub. Dat meen ik natuurlijk niet omdat ik vertrouwen in tdsl heb.WeAreLegion schreef op 24 augustus 2004 @ 21:45:
proffie? wil niet bij de hand doen hoor maar voor moderators is het imho ook gewoon een hobby hoorze krijgen er geen geld voor een geen auto van de zaak. Dus vind dat beetje onzin om ze daar op aftekraken of wat dan ook. Ok dat hij het hier zegt das idd niet zo netjes. Maar zoetermeer lokt het gewoon zelf uit en dat weet hij zelf ook wel.
Zie je wel, ik mopper heus niet altijd.
Dit topic is gesloten.
25/10/2004: Herstart switch met andere configuratie
Maandag avond, rond 22.00 zal de switch op RedBus herstart worden; als dit goed verloopt, zal rond 22.30 de switch op Telecity II herstart worden. Deze laatste geeft een onderbreking voor het DSL verkeer; de eerste voor het colo verkeer
Herstart is nodig voor een specifieke configuratiewijziging; de performance van het netwerk is goed met betrekking tot download snelheden; de response is niet goed met betrekking tot - met name - UDP verkeer, waaronder nameserver requests.
De reden om dit onderhoud niet tot later in de nacht uit te stellen is de huidige hinder voor alle gebruikers.