[XP] ServicePack 2 released to manufacturing

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 12 augustus 2004 @ 02:05:
[...]

je hebt alleen wel grote kans dat deze door een eventuele volgende update weer ongedaan wordt gemaakt, of dat een update weigert te installeren omdat de fileversion niet overeenkomt met de verwachte waarde.

Iets om in het achterhoofd te houden.
Klopt. Gelukkig biedt deze patch de mogelijkheid om het .sys-bestand te backuppen en terug te plaatsen indien nodig.

Offtopic:
Xwen, de skin die ik gebruik is 'SoulLuna', de mousecursor is een standaardgeval dat bij 'Stardock Cursor XP' meegeleverd wordt.

Backslash nog bedank voor de info aangaande deze patch op #wos. Ik zag het nu pas aan je subtitle :>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 03:06 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

weet iemand hoe het zit met de geblokte keys?

krijg je voor het instaleren een foutmelding (net als bij SP1) of installeerd SP2 gewoon en wordt daarna heel je windows geblokkeerd zodat je kunt gaan formatten?

dat laatste doom scenario las ik ergens maar ik weet niet of het waar is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Zoals eerder in dit topic vermeld start de installatie van SP2 gewoon niet met een illegale key. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar het lijkt me niet dat je Windows wordt geblokkeerd op één of andere manier.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
voor de symantec Antivirus 9 corporate edition is ook nog geen update te verkrijgen??

Verwijderd

ik heb de gekste zaken na installatie SP2:

-systeem wat down gaat na 1 minuut door Remote Procedure call. verholpen door ander profiel te kiezen: rara

-outlook werkt niet meer en opnieuw installeren geeft fout in windows installer.

-uninstallen SP2 loopt een system cannot find the file specified. welk file??

-en driveimage 7 start niet meer op zodat ik mijn image niet kan terugzetten.

is er bv een manier om SP2 nog eens te installeren?

grazie

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Weet iemand of je de ie6 uit SP2 ook los kunt downloaden / upgraden van bestaande ie6 :?

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18

tutterke

Klein maar tapper!

tutterke schreef op 08 augustus 2004 @ 22:22:
Ik vermoed het... Maar ik ga er niet echt naar op zoek (het verhaal speld in hooiberg), wou gewoon de SP eens bekijken; installeer hem deze week wel op een verse install, en kijk dan wel bij welke driver ik problemen krijg...
Even mezelf quoten..

Heb ondertussen een nieuwe install gedaan, met sp2 slipstreamed. Werkt allemaal prima, behalve m'n Lifeview Flyvideo tv-kaart (nog met Zoran chipset); zodra ik daar de driver van installeer reboot hij en blijft hij rebooten... Nu ja, het is een tv-kaart die gemaakt is voor te werken op Windows 3.11, ik vergeef het ze dat het niet op Windows XP SP2 werkt ;)

Wel gek dat hij op SP1 gewoon prima werkte...

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Verwijderd

Iemand ervaring met Symantec antivirus v9? sp2 pakt hem niet als een geldige virus scanner :S

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 11:44:
Iemand ervaring met Symantec antivirus v9? sp2 pakt hem niet als een geldige virus scanner :S
yeah, ik draai die ook, maar die notifications van het security center heb ik uitgezet.

Wat zou het voordeel moeten zijn dat de security center die als geldige virus scanner detecteerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 11:44:
update installeren van symantec: http://www.symantec.com/t...se/sp2/compatibility.html

Verwijderd

Gunner schreef op 12 augustus 2004 @ 11:46:
[...]

yeah, ik draai die ook, maar die notifications van het security center heb ik uitgezet.

Wat zou het voordeel moeten zijn dat de security center die als geldige virus scanner detecteerd?
Niets.
Het is enkel bedoelt alszijnde een waarschuwing. Het uitzetten van de notifications ervan heeft dan ook geen nadelig effect.
Maar dan nog komen hopelijk alle firewall- / anti-viri-producenten met security-centre updates. Al is het maar voor het plaatje :P.

• fredgroes
  • Laatst online: 11-09 20:35
waarom word deze update dan niet via live update gedaan?? Heb net even deze update gedaan en windows security system herkend de virusscanner nu wel

[ Voor 14% gewijzigd door fredgroes op 12-08-2004 12:00 ]

Verwijderd

fredgroes schreef op 12 augustus 2004 @ 11:58:
[...]

waarom word deze update dan niet via live update gedaan?? Heb net even deze update gedaan en windows security system herkend de virusscanner nu wel
omdat symantec daar zo voor gekozen heeft (zie de laatste regel):

How will Symantec customers deploy the update?
For Symantec Client Security, Symantec AntiVirus Corporate, and Symantec AntiVirus Enterprise Edition, enterprise and small business pack customers will be able to deploy the compatibility update using a variety of methods:

LiveUpdate 2.0: Enterprise customers with LiveUpdate 2.0 will be able to distribute the compatibility update using LiveUpdate 2.0's custom content delivery functionality. The compatibility update will not be available through normal LiveUpdate.

Verwijderd

Tijdje geleden SP2 geinstalleerd en werkt goed!
Maar nu zeurt ie wel erover dat ik opnieuw moet activeren.... :(
Is er iemand die dit nog meer gehad heeft?

Verwijderd

Nope, maar dan doe je dat toch, opnieuw activeren?

Verwijderd

Ik heb Media Center Edition........maakt dat niets uit dan...?

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb dus SP2 geinstalleerd maar een ding vind ik heel raar ik heb nu ineens een heel andere cd-key ( sp2 heeft hem gewoon veranderd wat heeft dit te betekenen ) iemand anders die ik ken heb psies zelfde die heb ook ineens andere key

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Windows XP Royale Theme uit Media Center kan je gewoon gebruiken zonder hacked dll:

Afbeeldingslocatie: http://www.winbeta.org/images/mce2005/MCE.2005.Royale.jpg

Download

Bron

March of the Eagles

• Sjeng
  • Laatst online: 20-08 23:06
Voor de mensen die nog een tijdje (120 dagen) willen wachten met het installeren van SP2 heeft Microsoft ook iets bedacht. Zie deze "toolkit" van Microsoft. Het ondervangt voor 120 dagen de meldingen over SP2 in Windows Update en Automatic Update.

• BruceLee
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

wat is nou precies het versie nummer van de final ?

ik heb nu een sp2 van microsoft gedownloaden geinstalleerd

rtm dingofzo das toch wel de final ?

dus 2158 is de final

ik d8 ergens 2180 gehoort te hebben dus heb t fout en this dus 2158

[ Voor 24% gewijzigd door BruceLee op 12-08-2004 14:43 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

RTM=release to manufacturing en da's inderdaad de final.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
fredgroes schreef op 12 augustus 2004 @ 11:58:
[...]

Iedereen heeft het hier over de enterprise pakketten. Díe gaan niet via live-update.
Voor home users wel:
http://www.symantec.com/techsupp/sp2/faq.html#9
Q: Why does the Windows Security Center say that the status of my Norton security product is "unknown."
A: Your Norton security products contain tamper protection features that prevent malicious code from determining their status. This tamper protection also prevents the Windows Security Center from determining the status of your Norton security products. Shortly after Microsoft releases Service Pack 2, Symantec will make a correction available through LiveUpdate. This correction will allow the Windows Security Center to correctly identify the status of your Norton security products.

^ Wat hij zegt.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 10:32:
ik heb de gekste zaken na installatie SP2:

-systeem wat down gaat na 1 minuut door Remote Procedure call. verholpen door ander profiel te kiezen: rara

-outlook werkt niet meer en opnieuw installeren geeft fout in windows installer.

-uninstallen SP2 loopt een system cannot find the file specified. welk file??

-en driveimage 7 start niet meer op zodat ik mijn image niet kan terugzetten.

is er bv een manier om SP2 nog eens te installeren?

grazie
Men make een slipstream op een RW'tje, installeert de slipstream versie en men is klaar :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hacku schreef op 12 augustus 2004 @ 14:16:
Windows XP Royale Theme uit Media Center kan je gewoon gebruiken zonder hacked dll:

[afbeelding]

Download

Bron
Cool, thanks :) Waar heb je de Wallpaper vandaan?

Verwijderd

Voor de mensen die problemen hebben met Bluetooth:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;883258

Kort samen gevat: SP2 heeft eigen BTdrivers aanboord. Deze werken op hun aparte MS manier en niet altijd met je BThardware. XP installeert deze zodra hij een BTdevice vindt. Ook als je je manufactor's drivers hebt geinstalleerd, maar deze niet Digitally Signed zijn. De XPSP2 drivers overrulen dus de manufactor drivers.

Ik had dit probleem met mijn Belkin usbdongel. Het gevolg was dat je 2 BTicoontjes in je systray kreeg. 1 van XPSP2 en 1 van Belkin. Deze laatste meldde steeds dat er geen BTdevice aangesloten was.

De workaround staat in het bovenstaande artikel. Ga naar je hardwaredevices en kies daar je BTdevice. Kies update driver. Kies de mogelijkheid dat je zelf de driverlocatie aangeeft. Verwijs dan naar de drivers van de manufactor. Windows zal deze nu gaan gebruiken.

Deze oplossing werkt iig zoalang je je pc niet herstart en je BTdevice in hetzelfde slot/usbpoort laat zitten. Het kan zijn dat je dit na iedere herstart moet uitvoeren.

Dit is een groot minpunt van SP2 mijns inziens.

Edit: Voor de mazzelaars onder ons, BTdrivers van fabrikanten die meegebakken zijn in SP2:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;841803

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 15:22 ]

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 00:59:
Bij deze nog even een update-je aangaande het 'connectie-limieten'-verhaal.
.
Deze site is hier helemaal down :( Kan ik die patch nog ergens anders DLen? B)

Yo.

Verwijderd

BruceLee schreef op 12 augustus 2004 @ 14:37:

dus 2158 is de final

nee het is toch 2180 kijk maar bij de About box van Internet Explorer.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PWM schreef op 12 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

Cool, thanks :) Waar heb je de Wallpaper vandaan?
Geen idee, het is niet mijn screenshot :)
BruceLee schreef op 12 augustus 2004 @ 14:37:

dus 2158 is de final

Die 2158 staat voor de tijd dat het pack gecompiled is dus 21h58 ;)

[ Voor 52% gewijzigd door XWB op 12-08-2004 15:28 ]

March of the Eagles

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:26

Opa

Nu Multifocaal!

Sjeng schreef op 12 augustus 2004 @ 14:26:
Voor de mensen die nog een tijdje (120 dagen) willen wachten met het installeren van SP2 heeft Microsoft ook iets bedacht. Zie deze "toolkit" van Microsoft. Het ondervangt voor 120 dagen de meldingen over SP2 in Windows Update en Automatic Update.
En dat is ook met een Group Policy in een netwerk met SUS/WUS te implementeren.

Handig als je als bedrijf een heleboel software pakketten gebruikt waarvan het de vraag is hoe ze op SP2 gaan reageren....

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

VonFoX schreef op 12 augustus 2004 @ 15:19:
[...]

Deze site is hier helemaal down :( Kan ik die patch nog ergens anders DLen? B)
Hier werkt die site nog wel :?.

Maar voor het gemak mirror ik em wel even hier.
Viel spass :>.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Weet iemand hoe je de big paperclip aanzet in outlook express? Ik heb wel access tot de attachments, als ik de email dubbelklik, maar niet direct zonder dubbelklik.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:34:
[...]

Hier werkt die site nog wel :?.

Maar voor het gemak mirror ik em wel even hier.
Viel spass :>.
Dank! Ben nu thuis, en hier werkt ie wel :) (op het werk dus niet :( )

Yo.

Verwijderd

Hacku schreef op 12 augustus 2004 @ 14:16:
Windows XP Royale Theme uit Media Center kan je gewoon gebruiken zonder hacked dll
dat komt omdat deze theme een officiele theme is van microsoft zelf. jammer genoeg is er maar 1 dus valt er niets te kiezen...

ik kan nog andere themes aanraden ( moet je wel gehackte uxtheme.dll voor hebben)
* longhornpro
* foreverblue
* enz enz

ff googlen op lightstar en je hebt strakke complete themes zonder troep gevonden...

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Vet atzig, mijn virus scanner staat wel op deze pagina

http://www.microsoft.com/...p2/antivirus/default.mspx

maar in security center kan ie hem toch niet monitoren, gaat hier dan om panda antivirus.

Oww ik verbeter me zelf ff hierbij na wat verder te hebben rond gezocht is er een update voor ik draaide versie 3.0 maar versie 3.02 heeft wel ondersteuning voor sp2, alleen heel jammer dat zo iets niet terug te vinden is op de site.

nu alleen nog support voor m'n hardware firewall zou wel leuk zijn B)

[ Voor 41% gewijzigd door mrdjey op 12-08-2004 17:52 ]

ZaanLan.nl

Verwijderd

Ik vraag me af wat er gebeurd als je de updates op auto hebt staan
Zover ik begrijp gaat hij dan automatisch de sp2 downloaden
wat gebeurd er dan als je een illegale versie hebt.
Blijft hij dan elke keer vragen om de update te installen?
of komt hij elke keer met de popup dat je een illegale code hebt?

Ik heb zelf Winxp Pro Engels legaal dus kan het niet testen.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon een code gebruikt die ik al gebruik sinds XP op de markt is.
Ook niet legaal maar ook geen gezeur gehad tot nu toe.

Ach als straks de NL versie van service pack 2 er is gaat de legale NL editie er weer op.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• man-o-script
  • Laatst online: 11-09 20:07
SP2 werkt goed hier, nergens gezeur mee gehad.

Wat me wel opviel, is dat Notepad.exe een update heeft gehad naar versie 5.1 :P

//

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gratis tip: Mocht je toevallig ooit eens het aantal draaiende services omlaag getweaked hebben, dan is het handig om daar een screenshot van te maken in services.msc voordat je sp2 installeert. Scheelt je naderhand weer een hoop gezoek. Daar kan je meteen de firewall (incl application layer control), security center en help and support weer volledig uitzetten :).

Weet iemand waarom sp2 tijdens het installeren heel graag toegang wil met de help & support afdeling van Microsoft via poort 80 :? Interessante illusie van sp2 om te denken dat het hem zal lukken, maar toch is het best vreemd.
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:00:
Zover ik begrijp gaat hij dan automatisch de sp2 downloaden. Wat gebeurd er dan als je een illegale versie hebt?

Blijft hij dan elke keer vragen om de update te installen? Of komt hij elke keer met de popup dat je een illegale code hebt?
Met dezelfde vraag zat ik een paar minuutjes geleden. Aangezien dit topic 22 pagina's heeft, verwachtte ik, dat het antwoord al gegeven is. Ik kijk dan altijd even de laatste paar pagina's door. En ja hoor, het staat erin. Meerdere keren zelfs, omdat sommige gebruikers niet bijster veel moeite doen om even te zoeken. Bovendien is het zelfs sneller om zelf even te zoeken ipv wachten op een antwoord.

Maar goed, de serial die je hebt maakt dus niet uit voor het installeren van sp2. De v5 van windows update kan in sommige gevallen niet werken, daarvoor dien je wat alternatieve serials te genereren, net zo lang tot je een id code hebt in de vorm van xxxxx-640-xxxxxxxxxx.

[ Voor 65% gewijzigd door dr snuggles op 12-08-2004 21:02 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

man-o-script schreef op 12 augustus 2004 @ 20:23:Wat me wel opviel, is dat Notepad.exe een update heeft gehad naar versie 5.1 :P
Duh, de versie die Notepad je toont is gewoon de versie van Windows :P
Wat mij voornamelijk is opgevallen is dat het gebruikte font in outlook express er ineens anders (groter) uitziet met de standaard instellingen en met mail als plain-text lezen ingesteld. En wat ik trouwens wel erg lame vind, is dat ze de outlook express bug die ervoor zorgt dat het woordje 'begin' gevolgd door twee spaties altijd als een attachment wordt gezien er nog steeds niet uit is. Hebben ze zo lang over dat service pack gedaan en dan zit zoiets er nog steeds in |:(

• R2D2
  • Niet online
wwillem schreef op 12 augustus 2004 @ 20:25:
Maar goed, de serial die je hebt maakt dus niet uit voor het installeren van sp2. De v5 van windows update kan in sommige gevallen niet werken, daarvoor dien je wat alternatieve serials te genereren, net zo lang tot je een id code hebt in de vorm van xxxxx-640-xxxxxxxxxx.
642 works fine for me op dit moment en ik heb de eerste 4 update's al binnen via de V5 versie van windows update.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 12:12
Als je er mensen zijn die hun MSI bluetooth dongle(met widcomm software) niet aan de gang in SP2 krijgen hier het volgende:

- uninstall previous bt software
- install xp sp2
- make a backup copy of c:\windows\inf\bth.inf
- open c:\windows\inf\bth.inf in notepad
- in section [Cambridge.NT.5.1], add the following line:
MSI Bluetooth= BthUsb, USB\Vid_0db0&Pid_1967
- save the file
- if it exists, delete c:\windows\inf\bth.pnf
- in the device manager, selectyour bt device and choose "reinstall driver"
- windows should find the bt device and install the microsoft drivers. a new bluetooth icon in the notification area and a bluetooth settings icon in the control panel appear

Ik zocht eigenlijk de BT optie in SP2 maar die was er niet omdat ik met bovenstaande config zat.
Je krijgt niet de volle config als met de MSI config maar het werkt wel:

- Serial Com Port
- Personal Area Network (PAN)
- DUN Modem
- Printer Support
- Sending/Recieving single files (OBEX Object-Push)

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Die pid is ook heel makkelijk te veranderen met pebaalde programma's (tweak-xp bijv.)

Ik vraag me af of dat ook werkt :) (Ik weet het niet, want ik gebruik als sinds jaar en dag een goede 640 :P)

Verwijderd

Reind schreef op 12 augustus 2004 @ 22:39:
[...]

642 works fine for me op dit moment en ik heb de eerste 4 update's al binnen via de V5 versie van windows update.
welke updates zijn dat dan? Als ik naar windowsupdate ga krijg ik niks behalve wat dingen die ik toch niet nodig heb.
als ik trouwens naar v4.windowsupdate ging (wat ie automatisch deed) kreeg ik de melding dat ik admin moest zijn, handmatig naar v5 gegaan, activex control laten installeren en toen deed hij het weer.

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:21:
[...]

welke updates zijn dat dan? Als ik naar windowsupdate ga krijg ik niks behalve wat dingen die ik toch niet nodig heb.
als ik trouwens naar v4.windowsupdate ging (wat ie automatisch deed) kreeg ik de melding dat ik admin moest zijn, handmatig naar v5 gegaan, activex control laten installeren en toen deed hij het weer.
.net framework, journal viewer, realtek ethernet kaartje, highmat cd support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zie net dat de koreaanse SP2 nu ook te downloaden is, dus men is nog druk doende bij MS
ben benieuwd welk land volgd....

[ Voor 3% gewijzigd door Lars The 18th op 13-08-2004 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier een serial met 648 d'r in, en Windows Update v5 werkt prima na de installatie van SP2 :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. B. schreef op 13 augustus 2004 @ 02:26:
Ik heb hier een serial met 648 d'r in, en Windows Update v5 werkt prima na de installatie van SP2 :)
ergens las ik weer dat microsoft toch maar besloten heeft de illegale versies NIET te blokkeren op de oude SP1 blokkering na. vraag me niet waar ik dit las, ik heb zoveel gelezen dat ik het me god niet zou weten waar ik het las... microsoft zou gezegd hebben dat ze liever een illegale versie met sp2 beveiliging hebben dan een illegale versie zonder sp2 ivm de "overlast"(ddos gevoelig enz enz) die een illegale versie zonder sp2 voortbrengt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 12 augustus 2004 @ 23:49:
[...]

.net framework, journal viewer, realtek ethernet kaartje, highmat cd support.
ah ok, ik dacht dat je kritieke updates bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
Op mijn laptop beschik ik helaas tot steeds minder disk space. Na een poging sp2 te installeren kreeg ik dan ook de foutmelding: " Not enough disk space".
Weet iemand hoeveel vrije ruimte je minimaal moet hebben om sp2 te installeren? Wordt de " windows directory" ook een stuk groter na het installeren van SP2?
Bestaat et voor XP ook een lite versie zodat onnodige ballast achterwegen gelaten kan worden?
thnx

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
hmm, ik heb dus nu met sp2 dat ik amper icons meer in mijn systemtray heb, terwijl de software wel draait. (azureus, mbm, nav etc) iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

freddifish

schnappi !

iemand die via de software-raid hack (zie http://balusc.xs4all.nl/ned/twe-wrh.html) softwarematig raid-1 draaide onder sp1 en dat ook onder SP2 aan de praat heeft gehouden ?
Voor mij een eis wil ik sp2 erop gooien. :Y)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

unfor schreef op 13 augustus 2004 @ 11:34:
hmm, ik heb dus nu met sp2 dat ik amper icons meer in mijn systemtray heb, terwijl de software wel draait. (azureus, mbm, nav etc) iemand?
Heb ik ook al een tijdje last van, ligt dus niet aan sp2 bij mij.
Wat wel de oorzaak is weet ik niet, tis wel zéér irritant :(

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Als ik explorer restart, krijg ik hetzelfde "probleem". Pprobeer maar eens met task manager explorer te beëindigen en via dezelfde task manager opnieuw te starten met run. Wanneer explorer crashed, herstart het automatisch.

Bovendien is het geen slecht plan om het aantal icoontjes rechtsonder tot het minimum te beperken, door minder software op te laten starten. Het grootste gedeelte heb je toch niet nodig.
Reind schreef op 12 augustus 2004 @ 22:39:
Mr. B. schreef op 13 augustus 2004 @ 02:26:
Klopt inderdaad. Sommige mensen met een nummer niet gelijk aan 640 hebben problemen met updaten. Ik heb zelf ook 645 met een zelf gegenereerde sleutel en windows update werkt :).

[ Voor 36% gewijzigd door dr snuggles op 13-08-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ^ schreef op 13 augustus 2004 @ 12:38:
Heb ik ook al een tijdje last van, ligt dus niet aan sp2 bij mij.
Wat wel de oorzaak is weet ik niet, tis wel zéér irritant :(
is dat niet aan te passen in start menu opties? rechtermuisknop op startmenu en dan eigenschappen en dan taakbalk>niet active pictogrammen opruimen klik erop en dan daaropgeven wat wel en wat niet hidden is....?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Laatst online: 10-09 07:42
Een ander vaag probleem met SP2 is dat de spelletjes in msn messenger het niet meer doen. Hij begint dan te zeiken over active X controls etc... Me zusje verwacht nu van me dat ik dit op ga lossen omdat ze altijd mijnen vegen moet doen met haar vriendinnetjes :S Iemand dit probleem al tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tha_Lord schreef op 13 augustus 2004 @ 13:08:
Een ander vaag probleem met SP2 is dat de spelletjes in msn messenger het niet meer doen. Hij begint dan te zeiken over active X controls etc... Me zusje verwacht nu van me dat ik dit op ga lossen omdat ze altijd mijnen vegen moet doen met haar vriendinnetjes :S Iemand dit probleem al tegen gekomen?
Ik ben het nog niet zelf tegengekomen, maar het meest voordehandliggend lijkt me dat ze de standaard security levels wat omhoog hebben geschroefd en ActiveX controls op web-pagina's dus niet meer mogen. Ik zou zeggen, ploeg je IE/internet-instellingen eens door (tabblad security, evt aangepaste instellingen aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Flex schreef op 12 augustus 2004 @ 23:04:
Als je er mensen zijn die hun MSI bluetooth dongle(met widcomm software) niet aan de gang in SP2 krijgen hier het volgende:

- uninstall previous bt software
- install xp sp2
- make a backup copy of c:\windows\inf\bth.inf
- open c:\windows\inf\bth.inf in notepad
- in section [Cambridge.NT.5.1], add the following line:
MSI Bluetooth= BthUsb, USB\Vid_0db0&Pid_1967
- save the file
- if it exists, delete c:\windows\inf\bth.pnf
- in the device manager, selectyour bt device and choose "reinstall driver"
- windows should find the bt device and install the microsoft drivers. a new bluetooth icon in the notification area and a bluetooth settings icon in the control panel appear

Ik zocht eigenlijk de BT optie in SP2 maar die was er niet omdat ik met bovenstaande config zat.
Je krijgt niet de volle config als met de MSI config maar het werkt wel:

- Serial Com Port
- Personal Area Network (PAN)
- DUN Modem
- Printer Support
- Sending/Recieving single files (OBEX Object-Push)
Ik had zelfde prob met mijn microsoft muis en keyboard combo, maar in het config scherm had ik wel meteen een bluetooth schermpje waar ik ze beide vond. Alleen kan ik nu niet alle toetsten gebruiken wat wel jammer is.

[ Voor 10% gewijzigd door Yagermeister op 13-08-2004 13:21 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Heb ik ook gehad ja.
Maar een unattended herinstall DVD doet wonderen :*) 8)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 12:56:
[...]

is dat niet aan te passen in start menu opties? rechtermuisknop op startmenu en dan eigenschappen en dan taakbalk>niet active pictogrammen opruimen klik erop en dan daaropgeven wat wel en wat niet hidden is....?
Nee, ze zijn niet hidden ofzo ze staan er gewoon niet terwijl het programma wel runt. Als je dan het betreffende prog via taakbeheer sluit en opnieuw opent dan is het icoon wel zichtbaar.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weet iemand waar ik die nieuwe Administrative Templates kan vinden voor de nieuwe opties in SP2 voor Group Policy onder Windows Server 2003?

Ik heb me helemaal suf gezocht maar kan niets vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gunner schreef op 13 augustus 2004 @ 15:38:
Weet iemand waar ik die nieuwe Administrative Templates kan vinden voor de nieuwe opties in SP2 voor Group Policy onder Windows Server 2003?

http://www.google.com/sea...2+group+policies+template eerste link
...en nog een boel

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 13-08-2004 15:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar jij gezocht heb, maar ik ben geneigd op een vrij botte manier te zeggen:Gebruik Google eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

freddifish schreef op 13 augustus 2004 @ 11:39:
iemand die via de software-raid hack (zie http://balusc.xs4all.nl/ned/twe-wrh.html) softwarematig raid-1 draaide onder sp1 en dat ook onder SP2 aan de praat heeft gehouden ?
Voor mij een eis wil ik sp2 erop gooien. :Y)
Ik heb via via de losse bestanden van SP2 NL gekregen en de hack uitgevoerd op exact dezelfde bestanden (dmadmin, dmconfig en dmboot) en de bestanden vervangen. Na een reboot was mijn SWRAID5 volume nog steeds intact. Ook kon ik gewoon SWRAID1 volumes aanmaken. Nu weet ik niet of er binnen SP2 NL nog andere bestanden/regtweaks zijn die deze hack ongedaan maken, maar tot zover zie ik geen problemen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
SP2 werkt hier tot nog toe perfect, op twee dingetjes na.
Sygate Personal Firewall werkt nog niet 100%, maar dat is te overzien.
Minder leuk is dat Winamp nu steeds overslaat, zeker een paar keer tijdens ieder nummer.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets op mijn systeem zie, en het begon ook pas na de installatie van SP2 (slipstreamed met nLite).
Het is net alsof het systeem het even niet kan bijhouden, maar da's onmogelijk met een P4 1.6Ghz en 512mb geheugen...
Weet iemand hier heel misschien meer van?

De buffer grootte in Winamp maakte niets uit, dus ik ga wel andere drivers voor m'n geluidskaart proberen. (Audigy Player)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 11-09 19:32

Gaitman

The Real One

Op http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=320923 kun je de nederlandse schermafdrukken van Windows XP SP2 zien

Beveiligingscentrum
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321191

Waarschuwing voor beveiligingsrisico
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321189

Beveiligingswaarschuwing bij het downloaden
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321205

Windows Firewall
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321193

Instellingen voor prestaties (DEP)
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321203

Popup-blokkering inschakelen
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321199

Popups blokkeren
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321197

Invoegtoepassingen beheren
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321195

Draadloos netwerk selecteren
Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?321207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Dat betekend dus dat SP2 NL niet lang meer gaan duren?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Uiteraard, die Excel file had ik al wel gevonden.

Moet je Excel gebruiken om die meuk te exporteren ofzo? :?
Ik mis een beetje die info...

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 13-08-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Is die NL versie dan al uit?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 11-09 19:32

Gaitman

The Real One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Zeg, zit er in XP SP2 ook een ingebakken open relay beveiliging voor mailservers? Hoewel mijn SMTP relay afgeschermd is, krijg ik ineens allerlei relay foutmeldingen uit zowel Outlook 2000 als The Bat! - voorheen werkte mijn Mailtraq server feilloos.. pas na SP2 heb ik ineens deze problemen.

De firewall staat UIT.. (gebruik die van mijn router). Zelfs met Relay compleet open (ff voor test) krijg ik die melding - ik zie geen rejects staan in de log van Mailtraq dus ik vermoed dat XP Sp2 zelf hier wat zit te regelen ofzo? Snap er niets meer van.. :?

Ik krijg die meldingen ook wanneer ik mijn mailserver platgooi (deze staat dus opdezelfde PC als mijn mail client).. dat is niet logisch want de relay reject zou van de server moeten komen. Het moet dus echt aan iets anders liggen..?

*** UPDATE ***

Het probleem is opgelost en het lag wel degelijk aan XP SP2.
Deze installeert een SMTP Service welke beslag legt op port 25 - zonder te kijken of er al mail severs actief zijn op hetzelfde systeem. Ik kwam erachter toen ik met telnet eens op port 25 ging kijken of Mailtraq wel actief was (of de connectie zou rejecten) en tot mijn grote verbazing verscheen er geen "Mailtraq Mailserver ....." maar "Microsoft ESMTP Service" als antwoordend proces.

Ik heb even gekeken op m'n andere XP systeem (SP1) en daar is deze service niet aanwezig dus ik ga ervanuit dat deze door SP2 daar geinstalleerd wordt. Kan iig weer mailen en daar slaap ik een stuk beter om :)

[ Voor 50% gewijzigd door tazzman op 14-08-2004 08:26 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat gebeurt er nu met de illegale versie's ?? zijn deze te updaten ? via de website windows update in ieder geval niet na de laatste update vorige week kreeg ik geen update meer maar een foutmelding dat mijn productcode niet goed was .Daarna word gelijk de bewerking afgebroken .
Mijn update instellingen scherm is wel gewijzigd en heeft het uiterlijk van de sp2 beveiligingsuite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 09:23:
Maar wat gebeurt er nu met de illegale versie's ?? zijn deze te updaten ? via de website windows update in ieder geval niet na de laatste update vorige week kreeg ik geen update meer maar een foutmelding dat mijn productcode niet goed was .Daarna word gelijk de bewerking afgebroken .
Mijn update instellingen scherm is wel gewijzigd en heeft het uiterlijk van de sp2 beveiligingsuite
Misschien windows maar es een keer gewoon kopen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tazzman

Ik weet niet hoeveel jouw systeem van een standaard geinstalleerd workstation afwijkt, maar ik kan je vertellen dat Service Pack 2 géén SMTP server installeert op je machine. Niet op een standaard geinstalleerde machine in ieder geval. Moet ook niet gekker worden trouwens als dat wel zo zou zijn. :X

De melding "Microsoft ESMTP Service" is de welkomstbanner van Microsoft Exchange Server. Misschien is er toch iets anders aan de hand? Welke versie kreeg je trouwens te zien op de tweede regel van die Telnet SMTP sessie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Laatst online: 10-09 07:42
gwystyl schreef op 13 augustus 2004 @ 13:14:
[...]

Ik ben het nog niet zelf tegengekomen, maar het meest voordehandliggend lijkt me dat ze de standaard security levels wat omhoog hebben geschroefd en ActiveX controls op web-pagina's dus niet meer mogen. Ik zou zeggen, ploeg je IE/internet-instellingen eens door (tabblad security, evt aangepaste instellingen aanpassen)
Ja daar ben ik al mee bezig geweest. Zelfs alle instellingen zo laag mogenlijk zetten mag niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Hmmm paar dagen geleden heb ik SP2 geinstalled... Maar nu heb ik sinds gister opeens het probleem dat als ik mn pc reboot of uitzet en daarna weer aan doe dat hij opeens al mijn instellingen niet meer weet... Dus bijvoorbeeld mijn theme gaat op standaard, opeens weer alle geluiden aan, mijn achtergrond weer standaard blauw... Heel irritant! Zou dit door SP2 komen of wat anders? Is het te fixen?

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Hoe komt het dat dat DEP geactiveerd wordt bij bijna elk programma van MS zelf ? |:( Explorer, dat services management scherm etc. ? Kan dat DEP ook helemaal uit gezet worden ? Dit is toch wel erg triest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimmy schreef op 14 augustus 2004 @ 12:32:
Hoe komt het dat dat DEP geactiveerd wordt bij bijna elk programma van MS zelf ? |:( Explorer, dat services management scherm etc. ? Kan dat DEP ook helemaal uit gezet worden ? Dit is toch wel erg triest ...
tsja, je kan even in de help kijken:
To turn Data Execution Prevention on or off for a program
If you turn off Data Execution Prevention (DEP) for a specific program, it might become vulnerable to attack. A successful attack could then spread to other programs on your computer, to your contacts, and damage your personal files. If you suspect that a program does not run correctly when DEP is turned on, check for a DEP-compatible version or update from the software publisher before you change any DEP settings.

XOX
XOX
Click the Advanced tab and, under Performance, click Settings.
Click the Data Execution Prevention tab.
In the Turn on DEP for all programs and services except those I select list, do one of the following:
To turn off DEP for a program, select the check box next to the program name and click OK. (If the name of the program doesn't appear in the list, click Add, navigate to your Program Files folder, select the program's executable file which will have an .exe file extension, and click OK).
– or –

To turn on DEP for a program, clear the check box next to the program name, and then click OK.

en om het helemaal uit te zetten: http://support.microsoft....52&product=windowsxpsp2kb

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
tsja, je kan even in de help kijken
Had ik ook gedaan, maar daar kan je het alleen aanzetten voor MS programma's, nou die crashen allemaal met DEP, dus daar heb je niks aan, en DEP voor alle programma's is helemaal een drama.

Inmiddels SP2 alweer geuninstalled, mijn taakbalk verdween om de haverklap (zal wel explorer zijn die crashed) en bsplayer gaf alleen maar run time errors. Das was de druppel die de emmer deed overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

bsplayer werkt bij mij gewoon goed, heb je wel de nieuwste versie? 1.0final is de laatste geloof ik. Misschien heeft het anders iets met codecs te maken

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Zitten er nog nadelen aan Data Execution Prevention :? Performance dalingen bijvoorbeeld? Met google heb ik nog weinig kunnen vinden.

Even afgezien van de programma's die niet meer werken, maar dat kan je oplossen door DEP uit te zetten voor dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimmy schreef op 14 augustus 2004 @ 13:11:
[...]

Had ik ook gedaan, maar daar kan je het alleen aanzetten voor MS programma's, nou die crashen allemaal met DEP, dus daar heb je niks aan, en DEP voor alle programma's is helemaal een drama.

Inmiddels SP2 alweer geuninstalled, mijn taakbalk verdween om de haverklap (zal wel explorer zijn die crashed) en bsplayer gaf alleen maar run time errors. Das was de druppel die de emmer deed overlopen.
in de link die ik gepost heb staat ook hoe je het helemaal uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 15:50

grimson

domeingrommer

Gunner schreef op 13 augustus 2004 @ 15:38:
Gewoon op je eigen Windows XP SP2 PC
%WINDIR%\Inf

En bekijk de nieuwe ADM files. Deze moet je handmatig updaten in je policies op de Windows 2000/3 server GPO's

[ Voor 5% gewijzigd door grimson op 14-08-2004 13:38 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik installeer net een nieuwe pc met SP2 (slipstream).
Staat in ene deze melding in de eventlog die ik nog nooit gezien heb en ook geen idee van heb wat het zou kunnen zijn:

Event Type: Information
Event Source: HTTP
Event Category: None
Event ID: 15007
Date: 14-8-2004
Time: 13:36:30
User: N/A
Computer: PC02
Description:
Reservation for namespace identified by URL prefix http://*:2869/ was successfully added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is idd een aardig lijstje, ook aardig wat MS software zelf, maar is dit om 5 voor 5 in elkaar gezet fosow, vanwege de vele spelfouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Waarom brengen ze SP2 uit als er zoveel programma's niet werken?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft ook het probleem dat je geluid niet meer helemaal synchroom loopt in windows zelf.

Belangrijker nog heeft iemand een oplossing?

Voor de rest vind ik het erg lekker lopen, me PC werkt wat sneller voor me gevoel en de popup blocker in IE is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

freddifish

schnappi !

BalusC schreef op 13 augustus 2004 @ 15:55:
[...]
Ik heb via via de losse bestanden van SP2 NL gekregen en de hack uitgevoerd op exact dezelfde bestanden (dmadmin, dmconfig en dmboot) en de bestanden vervangen. Na een reboot was mijn SWRAID5 volume nog steeds intact. Ook kon ik gewoon SWRAID1 volumes aanmaken. Nu weet ik niet of er binnen SP2 NL nog andere bestanden/regtweaks zijn die deze hack ongedaan maken, maar tot zover zie ik geen problemen eigenlijk :)
thanks !
heb hier op een pc (zonder software raid) al sp2 draaien (US), zal daar de bestanden eens van modden voor mijn andere systeem (ook US) met software raid.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 1 systeem SP2 met success geinstalleerd, maar op een ander systeem krijg ik tijdens het updaten een dialoog met de melding dat 'atapi.sys' niet kan worden gevonden, en of ik deze graag uit de systeemfolder wil halen. In c:\windows\ of c:\windows\system of c:\windows\system32\ kan hij hem niet vinden en ik vraag me af of het verstandig is, met het oog op de 101 windows updates (wellicht dat er ooit een atapi.sys update is geweest), om het dialoog scherm blij te maken met de Windows XP cd. :) Mensen ook deze melding gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Trivian schreef op 14 augustus 2004 @ 16:17:
Waarom brengen ze SP2 uit als er zoveel programma's niet werken?
Ik denk zelf dat dit is omdat de voordelen (betere beveiliging) opwegen tegen de nadelen (minder goed werkende programma's).

Bijvoorbeeld het Data Execution Prevention: Programma's kunnen niet goed geschreven zijn, of zo geschreven zijn dat ze nog geen rekening houden met DEP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 17:20:
Ik heb op 1 systeem SP2 met success geinstalleerd, maar op een ander systeem krijg ik tijdens het updaten een dialoog met de melding dat 'atapi.sys' niet kan worden gevonden, en of ik deze graag uit de systeemfolder wil halen. In c:\windows\ of c:\windows\system of c:\windows\system32\ kan hij hem niet vinden en ik vraag me af of het verstandig is, met het oog op de 101 windows updates (wellicht dat er ooit een atapi.sys update is geweest), om het dialoog scherm blij te maken met de Windows XP cd. :) Mensen ook deze melding gehad toevallig?
Bij mij zit hij nu zowel in c:\windows\system32\drivers\ als in c:\windows\Servicepackfiles\i386\. Blijkbaar is je huidige windows kreupel geworden. Als je er behoefte aan hebt kan ik deze file wel even uploaden.

Hmmz, deze post had ik net zo goed in de reactie hierboven kunnen stoppen bedenk ik mij nu...

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 14-08-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 17:20:
ergens in dit topic staat ook wel een workaround geloof ik. Heb je deamon tools of alchohol geinstalleerd? Zo ja, die even deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Laatst online: 10-09 20:59
Voor nero is trouwens alweer een update geweest, die incompatibilty iets fikste met SP2 :-)

Ojah, bsplayer 1.0 final, werkt hier ook goed. Leuk dat in dat lijstje zelfs Outlook 2000 tm 2003 staat :o. Najah gelukkig ben ik nog helemaal niets tegen gekomen wat niet werkt, zelfs mn iets oudere versie van Nero werkt. Hier iig dus 1 blijde gebruiker van sp2 :D

[ Voor 60% gewijzigd door WhistlerNL op 14-08-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 17:39:
[...]

ergens in dit topic staat ook wel een workaround geloof ik. Heb je deamon tools of alchohol geinstalleerd? Zo ja, die even deinstalleren.
Ik heb ze beide geinstalleerd en zonder problemen sp2 geinstalleerd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 14 augustus 2004 @ 18:04:
[...]

Ik heb ze beide geinstalleerd en zonder problemen sp2 geinstalleerd :D.
soms gaat het inderdaad wel goed :) Dit schijnt wel de meeste problemen te fixen met de atapi.sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
miss een domme vraag maar ik heb geen zin om alle pagina's van dit topic te gaan lezen of heel he internet af te zoeken voor een ja/nee vraagje.

Kan je een engels servicepack ook installeren op een nederlands xp pro?

Dat ik verschillende talen krijg boeit niet maar het gaat me erom of de installatie zal lukken.

ja of nee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
okeej dankje, dacht ik eerlijk gezegd al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hij is er!!! _/-\o_

Windows XP SP2 Express Installer

Microsoft have made available their express installer for WinXP service pack 2, this installer will only download and install the components you need e.g if you've been keeping up to date with windows updates, and your download should only be around 80-90MB's in total so it is also the best way for dial up users to get hold of SP2.

Download SP2 express installer

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste