[XP] ServicePack 2 released to manufacturing

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt geen bal uit met de keys. Dit was alleen in de beta versies zo, maar microsoft heeft dit expres aangepast met de final versie van SP2 vanwege de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 20:42
Ik gebruik Sygate Firewall, deze wordt door de security centre niet gezien. M'n Virusscanner vindt ie wel gewoon. Worden andere firewalls toegevoegd aan het lijstje of wordt op deze manier toch de Windows Firewall gepromoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
mol99 schreef op 10 augustus 2004 @ 12:48:
Ik gebruik Sygate Firewall, deze wordt door de security centre niet gezien. M'n Virusscanner vindt ie wel gewoon. Worden andere firewalls toegevoegd aan het lijstje of wordt op deze manier toch de Windows Firewall gepromoot?
Anders lees je eerst voordat je gaat vragen.. *sigh* om het uur komt er weer iemand aanzetten dat zn firewall en of virusscanner wel/niet goed werkt..

[ Voor 14% gewijzigd door WhistlerNL op 10-08-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Laatst online: 06-09 20:42
Fighter schreef op 10 augustus 2004 @ 12:51:
[...]

Anders lees je eerst voordat je gaat vragen.. *sigh* om het uur komt er weer iemand aanzetten dat zn firewall en of virusscanner wel/niet goed werkt..
Tot nu toe heb ik veel gelezen over virusscanners maar niet of SP2 andere firewalls gaat ondersteunen wat betreft security centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Ik kan hem niet installeren want ik heb een beta van SP2 erop staan :(

Hij zegt dat ik die eerst moet verwijderen, maar dat kan niet want ik heb geen backup gemaakt.
SP1a eroverheen installeren wil ook niet lukken (zegt dat je niet iets ouds over iets nieuws kan zetten)

Iemand suggesties ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op 10 augustus 2004 @ 13:06:

Hij zegt dat ik die eerst moet verwijderen, maar dat kan niet want ik heb geen backup gemaakt.
SP1a eroverheen installeren wil ook niet lukken (zegt dat je niet iets ouds over iets nieuws kan zetten)

Iemand suggesties ?
Een herstelpunt van voor de installatie van SP2 beta laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 13:42:
[...]
het is bijna een half jaar geleden dat ik die geinstalleerd heb, en systeemherstel staat al sinds het begin uit...

Is er geen mogelijkheid om de installatie te forceren ofzo ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 13:42:
[...]

lees; "....maar dat kan niet want ik heb geen herstelpunt gemaakt" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

mol99 schreef op 10 augustus 2004 @ 12:48:
Zie hier: http://www.securitypipeli...articleId=22102982&pgno=3

Ik hoop dat deze informatie grotendeels achterhaald is aangezien het anderhalve maand oud is want anders heb ik maar een woord voor de compatibiliteit: ZIELIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Over die keys, SP2 installeerd waarschijnlijk gewoon, maar WindowsUpdate v5 houdt de niet 640-ID's tegen. Dat was ook al onder SP1, dus daar is niets veranderd. Deze informatie was al iets langer bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik ben een klein probleempje al tegengekomen,

Als je de Firewall gebruikt van SP2 werkt het wireless synchroniseren met activesync niet meer, zet je de firewall uit dan weer wel,

de tcp poorten die op de MS staan heb ik als exeption staan maar toch werkt het niet, zijn er al mensen die hier al tegenaan gelopen zijn en misschien een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

jfeelders schreef op 10 augustus 2004 @ 14:22:
Over die keys, SP2 installeerd waarschijnlijk gewoon, maar WindowsUpdate v5 houdt de niet 640-ID's tegen. Dat was ook al onder SP1, dus daar is niets veranderd. Deze informatie was al iets langer bekend...
Bedoel je daarmee het 2e blokje cijfers wat in bijv. je System Properties staat onder Registered To?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 12:23:
Versie 2.12 is uit van StyleXP. Deze versie werkt op winxp SP2 final.

http://www.tgtsoft.com/download.php
Fuck StyleXP, ik werk wel met een gepatchte uxtheme.dll, hoef ik die StyleXP meuk niet te installeren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Enkele niet 640-ID`s heb ik al probleemloos zien updaten op Wupdate V5....

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem na de installatie van SP2 (download van microsoft.com, is de goeie). Installatie zonder problemen, herstart waarin hij een formuliertje geeft voor ´automatic update´, so far so good.

Maar als hij dan doorloopt krijg ik een ´send error report for explorer.exe´, die schijnbaar gecrashd is. Daarna (na annuleren of versturen) gebeurt er niets meer. Wel kan ik via control alt delete de taskmanager naar voren roepen om programma´s op te starten etc Ook explorer.exe opstarten gaat dan goed, ik krijg dan het venster My computer. Echter geen taskbar, geen desktop iconen, niets.

Het probleem treedt op bij iedere user account, en diverse herstarts hebben niet geholpen. P4 3Ghz, Asus p4p800-e deluxe, winxp corporate SP1. Wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:41
jfeelders schreef op 10 augustus 2004 @ 14:22:
Ook niet waar, ik heb een key met 642 en kan windows update V5 gewoon gebruiken. Allemaal bangmakeboe dus, volgens mij is de enige beperking op sp2 de keys waarmee je al niet kon upgraden naar sp1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Niet helemaal, ik heb zelf voor SP1 een 645 ID berekend en die ook getest. Deze kwam niet door WindowsUpdate v5 heen. Heb nu een 640 ID berekend en die wordt wel goedgekeurd door WindowsUpdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg tijdens het backup process de volgende error:

---
setup cannot copy the file atapi.sys
ensure that the location specifies is correct, or change it and insert "windows xp system files in the drive you specified.
copy files from:
c:\windows\system32\drivers
---
uiteraard staat de file daarbij.

iemand enig idee hoe of wat en waarom?

winxp prof. sp1 met alle updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 15:47:
krijg tijdens het backup process de volgende error:

---
ensure that the location specifies is correct, or change it and insert "windows xp system files in the drive you specified.
copy files from:
---
uiteraard staat de file daarbij.

iemand enig idee hoe of wat en waarom?

winxp prof. sp1 met alle updates
Volgens mij was dat te wijten aan Daemon-Tools

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds het Installeren van Service pack 2 geeft windows mijn processor niet goed weer
ik heb een Amd 64 2800+ (dit weet ik zeker ;) ) maar Windows beweert dat het een 3000+ is. 8)7 Hij is NIET!! overgeclockt (cool+quite staat aan, daar hebik meer aan dan een maar extra Mhz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben.Hahlen schreef op 10 augustus 2004 @ 15:50:
[...]

Volgens mij was dat te wijten aan Daemon-Tools
of een ander programma dat gebruik maakt van een virtual cdrom (bv Alcohol 120%)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar klopt het dat sommige windows onderdelen dan engels worden op mijn NL upgrade licentie als ik hem installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 15:59:
Maar klopt het dat sommige windows onderdelen dan engels worden op mijn NL upgrade licentie als ik hem installeer?
waarom blijft iedereen toch een UK SP op een NL versie OS blijven installeren?? :? :/

Dat kan gewoonweg niet, je zal hoogstwaarschijnlijk een foutmelding krijgen.

wacht gewoon nog even af totdat de NL versie klaar is

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima, heb ook nog niks geinstalleerd, vroeg het alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
iets nieuws gevonden:

check "Apparaatbeheer" en dubbelklik op een van je apparaten, dan zie je dat er de tab "Details" is bijgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

4hp schreef op 07 augustus 2004 @ 12:47:
Vanochtend SP2 geslipstreamed op een XP cd
Maw je hebt nu een xp install cd met SP2? Hoe doe je dat dan :?

hmmm. sneller lezen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Roeligan op 10-08-2004 16:17 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 08:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Misschien een gekke vraag, maar weet iemand wat de officiele volume labels van de XP SP2 cd's gaan worden?

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gunner schreef op 10 augustus 2004 @ 16:02:
[...]Dat kan gewoonweg niet, je zal hoogstwaarschijnlijk een foutmelding krijgen.

wacht gewoon nog even af totdat de NL versie klaar is
Zeker weten, direkt aan het begin krijg je al een foutmelding die afaik niet is te omzeilen.

Geduld blijft een schone zaak.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIsje
  • Laatst online: 08:31

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Bij internet explorer zit nu ook een popup-killer (of zat tie er al in?)

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
VIsje schreef op 10 augustus 2004 @ 18:48:
Bij internet explorer zit nu ook een popup-killer (of zat tie er al in?)
die zit er idd nu in, met de msn toolbar had je dat overigens ook al

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gellukkig: ik probeerde Windows update v5, waarna mijn serial natuurlijk geblokkeerd was. SP2 gedownload en voíla: ik kan weer gewoon updates krijgen :)

Misschien moet ik toch maar eens mijn enige originele serienummer gaan gebruiken, dat handmatige gedoe schoot ook niet echt op...

Weet iemand trouwens hoe het zit met de resources die SP2 gebruikt? Word het er weer trager van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Nou ik heb een probleem en mijn is vermoeden is dat dit door SP2 komt :?

Het probleem:

Ik heb dus altijd mijn hotmail account via mijn Outlook Express draaien, samen met mijn gewone pop3/smtp mail. Nu is het vage dat ik volgens mij sinds SP2 draai niet meer kan verzenden met mijn hotmail account. De normale pop3 en stmp werken nog wel gewoon, dus mijn vraag hebben hier meer mensen last van?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
CycloneX schreef op 10 augustus 2004 @ 19:07:
Nou ik heb een probleem en mijn is vermoeden is dat dit door SP2 komt :?

Het probleem:

Ik heb dus altijd mijn hotmail account via mijn Outlook Express draaien, samen met mijn gewone pop3/smtp mail. Nu is het vage dat ik volgens mij sinds SP2 draai niet meer kan verzenden met mijn hotmail account. De normale pop3 en stmp werken nog wel gewoon, dus mijn vraag hebben hier meer mensen last van?
Dat heb ik juist wel met pop3/smtp! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb je hier misschien wat aan :?

klik hier

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieman al zo'n exe geval voor xp sp2 nl ?
of duurd dat nog ff ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:17:
ieman al zo'n exe geval voor xp sp2 nl ?
of duurd dat nog ff ?
zodra die er is staat die wel op de site van ms. Je bent niet de eerste die dat vraagt(dat was ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:25:
[...]

zodra die er is staat die wel op de site van ms. Je bent niet de eerste die dat vraagt(dat was ik :P)
8)7 ok w8 ik ff |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
Movinghead schreef op 10 augustus 2004 @ 14:32:
Ik ben een klein probleempje al tegengekomen,

Als je de Firewall gebruikt van SP2 werkt het wireless synchroniseren met activesync niet meer, zet je de firewall uit dan weer wel,

de tcp poorten die op de MS staan heb ik als exeption staan maar toch werkt het niet, zijn er al mensen die hier al tegenaan gelopen zijn en misschien een oplossing hebben?
In plaats van losse poorten toe te staan kan je ook een executable in z'n geheel toestaan. Ga daarvoor naar de Exceptions tab, klik [Add Program...] en kies het programma uit de lijst. Als het daar niet bijstaat (bij mij meestal niet) kan je de [Browse...] knop gebruiken om het programma op de hard disk aan te wijzen.

Ik heb geen ActiveSync, maar met VNC werkte deze methode goed.

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Laatst online: 20-08 23:06
Dit topic een beetje volgende vraag ik me af of ik uberhaupt SP2 wel wil installeren. In hoeverre komen de updates ook individueel uit en ik kan ik deze individueel installeren?

Ik zou bijvoorbeeld wel bluetooth support willen hebben en ook spelen met de terminal server uit de beta maar ik zit geloof ik niet te wachten op het security center. Is er een mogelijkheid om selectief te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb vanmiddag SP2 geinstalleerd op m'n thuis machine. Ik heb deze recentelijk nog opnieuw ingericht (dus is een vrijwel schone instal van winxp+sp1)

Nou ik mag wel zeggen. Er werkt ongeveer niks meer! Ik heb geen idee wat er fout is gegaan maar bijna alle services zijn niet gestart. Staan wel op autmatisch starten maar staan gewoon op "gestopt" Het logboek geeft geen nuttige meldingen.

Tevens zie ik geen netwerk verbindingen meer. De firewall werkt niet. De printspooler lag er uit, Windows update was pleite. Overal foutmeldingen..

Ik ben sysadmin en als ik dan bedenk dat deze service-pack ooit op onze clients moet komen...... denk dat we dit toch maar ff moeten uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hoe sloop je die securety center er uit of hoe zet je die uit ?

aha services.msc
starten bij run en dan securety center zoeken :) en dan eigenschapjes en dan op disabled zetten

[ Voor 49% gewijzigd door BruceLee op 10-08-2004 23:52 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjeng schreef op 10 augustus 2004 @ 23:26:
Is er een mogelijkheid om selectief te zijn?
Zet Security Center uit (onnodig, maar goed) of zet de settings voor FW en AV manual.

(moet ik hier ook met KAV 4.5WS en KPF4).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Ik krijg deze error wanneer ik SP2 (final) probeer te installeren: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;327101

Ik had inderdaad een gemodifieerd opstartscherm, dus ik heb dit terug naar de default gezet, en dan het programma in kwestie (bootskin) ge-uninstalleerd. Vreemd genoeg blijf ik de fout krijgen.

Het KB-artikel zegt daarom "Locate and then delete the /KERNEL= switch." in de boot.ini file. Ik ben niet 100% zeker wat er met die switch bedoeld word, en ik heb schrik om mijn boot.ini te fucken.

Dus kan iemand me even zeggen hoe hij het interpreteert? In mijn boot.ini staat deze regel:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe
Moet ik dan het stuk /KERNEL=kernel1.exe verwijderen? En zo ja, veroorzaakt dit geen problemen bij het opstarten?

De KB is ook geschreven voor SP1, maar in principe zal de werkwijze wel analoog zijn?

Tnx aan iedereen die mee raad wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt het goed begrepen idd.

Die regel die er nu staat zorgt ervoor dat jouw gemodde kernel1.exe wordt gebruikt.
Dat zorgt er ook voor dat je die upgrade niet kan uitvoeren.

Uiteraard kun je na SP2 installatie ook niet meer die /kernel1.exe gebruiken maar zul je een nieuwe mod op basis van de SP2 file moeten maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Keej net SP2 geinstalleerd en eindelijk lijkt mijn WLAN te werken zonder progsels van ASUS (de fabricant van de kaart). Das winst. Maar verder woaaah, ik kom echt nergens meer in! Services onder Aministrative Tools is down en zelfs het Help en Support Center.

Ik krijg bij alles: Data Executoin Prevention en dan wordt de boel dicht gegooid. Leuke en veilige feature hoor MS, maar als de helft van je eigen controlpanels ermee verneukt wordt schiet het niet op he :S Iemand hiervoor misschien een oplossing? Kan je Data Execution Prevention uitschakelen misschien?

Btw ik heb een AMD64 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20
Nou, hier mijn ervaringen bij het installeren van de netwerk installatie van SP2 op een legale studentenlicentie van Windows XP incl. alle updates van de webupdate. Het is een beetje een lang verhaal maar ik doe dit ook om mijn frustaties kwijt te kunnen...

Ten eerste kreeg ik de foutmelding:
ensure that the location specified is correct, or change it and insert "windows xp system files'' in the drive you specified.
copy files from:
Deze file heb ik ook echt niet, nergens op m'n HD te vinden ook.

Dit probleem is in dit topic (en op andere plaatsen op internet) al eens ter sprake gekomen doch in de vorm van: 'cannot copy atapi.sys because it is in use'. Een iets ander verhaal dan dat van mij. Maar ik heb voor de zekerheid de aanbevolen oplossing voor dit probleem uitgevoerd, nl. het verwijderen van Alcohol 120%. Dit loste echter niets op.

Toen heb ik geprobeerd om op te starten in safe mode. Dus ik run msconfig en klik de radio-butten naast 'Diagnostic startup' en restart. Na de restart weer geprobeert om SP2 te installeren. Dit hield al snel op aangezien 'Cryptographic Services' niet aan stond en die dus de integriteit van de file niet kon waarborgen. Blijkbaar is de 'diagnostic startup' via msconfig een nog radicalere manier om met zo min mogelijk services op te starten dan de safe mode (die je bereikt door op F8 te drukken tijdens het booten).

Het irritante is nu dat ik tijdens het opstarten in de 'diagnostic startup' de melding kreeg dat sinds de eerste install van deze Windows XP versie de hardware van de computer dusdanig veranderd is dat er opnieuw geactiveerd dient te worden. Dat de hardware sindsdien 'aangepast' is kan kloppen, zo ongeveer alleen de dvd-speler stamt nog uit die tijd :*) , echter dit is al geruime tijd zo zonder enige problemen.

Nou ja, opnieuw opgestart dan maar in de safe mode via de F8 methode. Opnieuw SP2 gestart, zelfde probleem met de missing atapi.sys. Deze keer heb ik op cancel gedrukt en gezegd dat de install verder moest, het ging tenslotte maar om het maken van een backup. De rest van de installatie verliep prima.
Na de reboot zag alles in eerste instantie er goed uit. Helaas, bij de eerste de beste rechtermuisklik op een file kreeg ik de volgende foutmelding:
Explorer.exe
The instruction at ''0x0165415b'' referred memory at '' 0x00000000''. The memory could not be ''written''.
Gevolgd door een herstart van explorer.exe. Erg fijn dus. Ook het herinstalleren van alcohol.exe lukte niet vanwege een foutmelding.

Een beetje googlen en zoeken op de mircrosoft site leverde niets op dus toen had ik heb gehad met SP2 en heb 'm gede-installeerd. Wat prima verliep.

Ik ben nu weer terug naar de situatie van voor mijn poging tot het installeren van SP2. Ik krijg echter nog steeds de melding dat ik binnen 30 dagen m'n windows moet activeren. Dit wil ik best maar ik kan het niet. Na op het 'wolkje' klikken waar die melding op staat gebeurt er helemaal niets. Ook komt er niet zo'n system tray icon met twee van die sleutels. Start-Programs->Accessories->System Tools bevat geen activate mogelijkheid. Ook het runnen van ''oobe/msoobe /a'' levert de melding op dat dat niet bestaat.

'Grmbl' is eigenlijk het enige dat ik het laatste uur heb uitgesproken... :(

/edit
Probleem met activeren opgelost door de 'out of the box experience' opnieuw te installeren...

[ Voor 12% gewijzigd door Radiodurans op 11-08-2004 02:37 . Reden: activatieprobleem opgelost. ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Morrar schreef op 11 augustus 2004 @ 02:01:
Keej net SP2 geinstalleerd en eindelijk lijkt mijn WLAN te werken zonder progsels van ASUS (de fabricant van de kaart). Das winst. Maar verder woaaah, ik kom echt nergens meer in! Services onder Aministrative Tools is down en zelfs het Help en Support Center.

Ik krijg bij alles: Data Executoin Prevention en dan wordt de boel dicht gegooid. Leuke en veilige feature hoor MS, maar als de helft van je eigen controlpanels ermee verneukt wordt schiet het niet op he :S Iemand hiervoor misschien een oplossing? Kan je Data Execution Prevention uitschakelen misschien?

Btw ik heb een AMD64 3200.
Dan heb je je niet goed voorbereid, voortaan eerst release notes doornemen, OK? :P

Die kan je inderdaad uitschakelen voor apps.
My computer > properties > advanced > performance settings > DEP tabblad.

[ Voor 65% gewijzigd door alt-92 op 11-08-2004 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 11-09 08:54
BackSlash32 schreef op 11 augustus 2004 @ 02:09:
[...]

Dan heb je je niet goed voorbereid, voortaan eerst release notes doornemen, OK? :P

Die kan je inderdaad uitschakelen voor apps.
My computer > properties > advanced > performance settings > DEP tabblad.
Mijn excuses ik had het inmiddels ook gezien... Eerst beter lezen / rondkijken voortaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Laatst online: 10-09 20:59
Morrar schreef op 11 augustus 2004 @ 02:12:
[...]

Mijn excuses ik had het inmiddels ook gezien... Eerst beter lezen / rondkijken voortaan :)
Ik heb zelfs in dit topic gepost hoe je het helemaal uit kan schakelen :-) (Ik draai nu zonder, maar dat loste mn probleem niet op (iets anders wel) en had zelf nog geen last gehad van dat DEP dus ga het weer aanzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Ik heb vanavond SP2 geïnstalleerd en vanavond er ook maar meteen weer afgegooid. Het trage opstarten vond ik echt storend en toen ook nog eens UltraEdit er 3 keer zo lang over deed om op te starten (oftewel, net zo snel als Word bijna) kon ik het niet meer aan en moest hij er van af ;) Snap echt niet waar dat vandaan kon komen.
Ook rare dingen als Windows Messenger die opeens weer verschijnt op mijn PC en niet meer af wil sluiten zonder een reboot, bevielen mij niet echt :P
Voorlopig hou ik het op SP1.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Net heb ik ook even SP2 geinstaleerd (kon niet wachten dus ff me legale NL er af en me illegale corporate er op O-) (ja ik weet het das slecht maar je moet wat :P) en dat ging allemaal zonder problemen.

Nu heb ik alleen de volgende vraag. De driver voor mijn Ati Radeon, kan ik daar nu het beste die van XP zelf voor pakken op dit moment of de 4.7 versie (volgens mij de laatste) van Ati.

Volgens mij is die van Ati nieuwer maar ik dacht ik vraag het maar ff.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 11-08-2004 04:01 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zaterdag al SP2 geinstalleerd op 2 laptops (800Mhz 256MB) en een dekstop (Athlon XP 2200@2400 768MB)

Nou en ik ben dus wel tevreden :)

Ik maak bijvoorbeeld veel gebruikt van Remote Desktop en nu werken concurrent sessions dus. En kan ik muziekjes afspelen terwijl Fast User Switching aan staat en het geluid op de Remote computer achterblijft (kon eerst niet - ik moest het muziekje perse op de Remote pc starten als FUS aan stond.

En op die desktop had ik met SP1 regelmatig dat explorer.exe even weg was en weer terugkwam (duurde ongeveer 10 sec.), nu heb ik dat nog niet gehad.
Had met SP1 nog weleens geheugen errors (iets te ver overgeclockt misschien dacht ik) maar met SP2 nog geen enkele foutmelding gehad.

Ook werkt Direct Show beter op de laptop (sommige 'embedded' filmpjes speelden niet af in browsers venstertjes).

En ook lijkt het sneller te gaan, het opstarten misschien niet, maar als hij helemaal opgestart is gaat het sneller.

Alleen doet WinAmp 5.04 het niet goed op een limited useraccount op de desktop pc :?
Dat is wel gek maar ik denk dat de volgende WinAmp daar wel een oplossing voor heeft.
En NAV 2003 wordt niet herkend maar die staat toch op Live Update.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben SP2 aant downen, ga em zo installeren, maar ben nu eerst bezig een lekker raket ijsje naar binnen te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
baldbelow schreef op 10 augustus 2004 @ 14:58:
[...]

Fuck StyleXP, ik werk wel met een gepatchte uxtheme.dll, hoef ik die StyleXP meuk niet te installeren! ;)
Hey, hoe werkte dat patchen ook alweer ?

[rml]shaidar in "[ XP] UXTheme.dll hack voor XP ServicePac..."[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door SileX op 11-08-2004 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Je meot een code veranderen in het bestand, staat wel ergens verder terug in dit topic en anders zijn er wel links naar gepatchde uxtheme.dll's (ook in dit topic) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jimbolino schreef op 10 augustus 2004 @ 13:06:

Iemand suggesties ?
Ik draai Beta Build 2162. Ik heb geen problemen met upgraden naar de Final die op Windowsupdate staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 11 augustus 2004 @ 04:00:
Net heb ik ook even SP2 geinstaleerd (kon niet wachten dus ff me legale NL er af en me illegale corporate er op O-) (ja ik weet het das slecht maar je moet wat :P) en dat ging allemaal zonder problemen.

Nu heb ik alleen de volgende vraag. De driver voor mijn Ati Radeon, kan ik daar nu het beste die van XP zelf voor pakken op dit moment of de 4.7 versie (volgens mij de laatste) van Ati.

Volgens mij is die van Ati nieuwer maar ik dacht ik vraag het maar ff.
Altijd die van je fabrikant gebruiken.
Met mn Nvidia kaart is die van ms zo traag als dikke stront door een dunne buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 10:18:
[...]

Altijd die van je fabrikant gebruiken.
Met mn Nvidia kaart is die van ms zo traag als dikke stront door een dunne buis.
Dat zijn ook drivers van je fabrikant hoor. MS gaat echt geen drivers zelf liggen schrijven, die krijgen ze gewoon aangeleverd.

Wel is het natuurlijk een oude(re) versie, da's nogal logisch...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik heb net sp2 erop gezet, en vooral in internet explorer vind ik dat er vooruitgang is gekomen , voornamelijk tegen spyware. Door middel van "manage addons".

Ik vroeg me meteen af of het mogelijk is om die internet explorer in windows2000 te krijgen, of dat dit XP SP2 only wordt (wat ik heel jammer zou vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
Weet iemand of er een admin tempplate komt voor de veranderingen die SP2 met zich meebrengt voor Windows XP? Ik al wel gehoord dat de firewall wordt gedisabled zodra de XP machine lid wordt van een domein. Maar hoe zit het dan met die andere functies als je wilt dat users ze niet kunnen veranderen, maar jij als admin wel in de GPO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Laatst online: 11:40

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Sinds ik SP2 geinstalleerd heb is mijn bluetooth icoontje in de taskbar weg, en kan mijn GSM niet meer connecten met de pc! Ik heb nochtans heel dat firewall onding uitgeschakeld, en niets veranderd aan mijn bluetooth settings.

Weet er iemand hoe ik terug dat bluetooth tray icoontje kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Laatst online: 11:40
Joske Pauwels schreef op 11 augustus 2004 @ 16:03:
Sinds ik SP2 geinstalleerd heb is mijn bluetooth icoontje in de taskbar weg, en kan mijn GSM niet meer connecten met de pc! Ik heb nochtans heel dat firewall onding uitgeschakeld, en niets veranderd aan mijn bluetooth settings.

Weet er iemand hoe ik terug dat bluetooth tray icoontje kan krijgen?
Welk merk dongle heb je? Of is ie geintregreerd? Ik heb een Sitecom, ik prikte em er in en het werkte :)

Dit was wel na een verse instal met SP2 geslipstreamd.

Misschien moet je al je bluetooth aparaten ff uninstalleren / verwijderen en dan opnieuw je dongle in een (andere) usb poort doen.

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op 11 augustus 2004 @ 10:22:
[...]

Dat zijn ook drivers van je fabrikant hoor. MS gaat echt geen drivers zelf liggen schrijven, die krijgen ze gewoon aangeleverd.

Wel is het natuurlijk een oude(re) versie, da's nogal logisch...
Probeer eens met de driver die standaard in windows zit een opengl game te starten, krijg je zo'n lekkere foutmelding dat er geen opengl drivers geïnstalleerd staan :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 14:30
PowerSp00n schreef op 07 augustus 2004 @ 00:16:
[...]

Hmm, heb de SP2 binnen crc32 klopt. Nu krijg ik Setup cannot copy the file atapi.sys. Google weet mij niets te vertellen. Hebben meer mensen dit?
Heb ik ook gehad.

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 09:33
jappo112 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:03:
Weet iemand of er een admin tempplate komt voor de veranderingen die SP2 met zich meebrengt voor Windows XP? Ik al wel gehoord dat de firewall wordt gedisabled zodra de XP machine lid wordt van een domein. Maar hoe zit het dan met die andere functies als je wilt dat users ze niet kunnen veranderen, maar jij als admin wel in de GPO...
firewall staat default aan.. ook in een domein. (gisteren getest hier)
en er is idd een admin template om bv. dingen in te stellen mbt firewalls e.d. maar weet ff niet waar..collega had het er laatst over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mensen die norton AV hebben moeten live update eens runnen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.earthlink.net/~comrade_cruz/navupdate/nav002.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.flexbeta.net/images/nortonsp2.gif

After running LiveUpdate, Norton shows a WMI Master Patch, which after it installs allows SP2 to be able to monitor Norton. Prior to this Windows XP Security Center only recognized McAfee Anti-Virus. Symantec had promised a patch for Norton Anti-Virus users who upgraded to Windows XP SP2.

En het werkt \o/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:34
atapi.sys:

het makkelijkst is even het bestand van je Windows XP CD-ROM afhalen en de originele naar je desktop slepen, dan die van de CD-ROM renamen, dat hoeft niet in safe mode.

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 11-08-2004 17:02 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnTracK schreef op 11 augustus 2004 @ 17:01:
atapi.sys:

het makkelijkst is even het bestand van je Windows XP CD-ROM afhalen en de originele naar je desktop slepen, dan die van de CD-ROM renamen, dat hoeft niet in safe mode.
of als je deamon tools of alcohol hebt deze even deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 11-09 21:47
Hacku schreef op 11 augustus 2004 @ 17:01:

*knip*

En het werkt \o/
Toen ik vannacht om 2 uur keek was die update er nog niet. Gelukkig is dat stomme icoontje nu weg :D.

Overigens bevalt SP2 mij wel. Dingen die er bij de normale xp in hadden moeten zitten zijn er nu tenminste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er zijn nu twee programma’tjes vanaf de site van Microsoft te downloaden, waardoor SP2 niet automatisch door Windows Update wordt gedownload, en één om deze blokkering weer op te heffen.
While recognizing the security benefits of Windows XP SP2, some organizations have requested the ability to temporarily disable delivery of this update via Automatic Updates (AU) and Windows Update (WU). These organizations have populations of PCs, upon which they have enabled AU. This is done to ensure that these PCs receive all critical security updates. Since SP2 will start to be delivered to PCs running Windows XP or Windows XP with SP1 via AU starting on August 16, these customers would like to temporarily block the delivery of SP2 in order to provide additional time for validation and testing of the update. In response to these requests, Microsoft is providing this set of tools.
This Microsoft signed executable creates the registry value and sets the associated value that temporarily blocks the delivery Windows XP SP2 to the system via Automatic Updates (AU) or Windows Update (WU). The key used is HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate. The executable creates the key value name ‘DoNotAllowXPSP2’ and sets its value to ‘1’

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:57

Ankh

|true

ik heb een irritant probleem en heb deze helemaal doorgelezen (snel welliswaar, maar zijn er nog al wat :))

elke keer als een driver geinstalleerd wordt dan krijg ik die not logo certifate blablab ding :) dat ik eerst nooit.. dus snap er niet veel van. klopt dit? ik heb namelijk een unattended gemaakt waarbij hij dus wel wat instellingen verandert wat betreft drivers, maar dat was unsigned drivers nog wat :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat driver signing ingesteld? Dit zou moeten staan in de Unattend.txt:
code:
1
DriverSigningPolicy = Ignore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

SP2 draait lekker nu. Norton wordt nu idd herkend na een liveupdate door Security Center. Echter alleen 1 probleem. De firewall service wil niet starten.
Krijg Error 2: System cannot find the file specified.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joske Pauwels

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Xion schreef op 11 augustus 2004 @ 16:27:
[...]
Welk merk dongle heb je? Of is ie geintregreerd? Ik heb een Sitecom, ik prikte em er in en het werkte :)

Dit was wel na een verse instal met SP2 geslipstreamd.

Misschien moet je al je bluetooth aparaten ff uninstalleren / verwijderen en dan opnieuw je dongle in een (andere) usb poort doen.
Het is een (centrino) laptop met geïntegreerde BT chipset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Cansu schreef op 11 augustus 2004 @ 19:40:
SP2 draait lekker nu. Norton wordt nu idd herkend na een liveupdate door Security Center. Echter alleen 1 probleem. De firewall service wil niet starten.
Krijg Error 2: System cannot find the file specified.
Opgelost deze error.
Ik miste het bestand ipnat.sys uit de c:\windows\system32\drivers folder.

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op 11 augustus 2004 @ 17:01:

[afbeelding]

[afbeelding]

After running LiveUpdate, Norton shows a WMI Master Patch, which after it installs allows SP2 to be able to monitor Norton. Prior to this Windows XP Security Center only recognized McAfee Anti-Virus. Symantec had promised a patch for Norton Anti-Virus users who upgraded to Windows XP SP2.

En het werkt \o/
dat is voor NAV 2004 zeker?
ik heb 2003, live update gedaan (die patch werd ook niet aangegeven) en SP2 herkent hem dus nog niet.
ben niet van plan NAV 2004 erop te zetten, misschien 2005 maar 2004 draaide zo slecht bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Laatst online: 11-09 22:50

Sjod

Ik ben goed luisterend

SCaRaBaeuS schreef op 11 augustus 2004 @ 18:59:
ik heb een irritant probleem en heb deze helemaal doorgelezen (snel welliswaar, maar zijn er nog al wat :))

elke keer als een driver geinstalleerd wordt dan krijg ik die not logo certifate blablab ding :) dat ik eerst nooit.. dus snap er niet veel van. klopt dit? ik heb namelijk een unattended gemaakt waarbij hij dus wel wat instellingen verandert wat betreft drivers, maar dat was unsigned drivers nog wat :)
Je moet C:\WINDOWS\system32\CatRoot2 renamen naar : C:\WINDOWS\system32\CatRoot3

Dan rebooten, en dan is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The following entry in the [strings] section is too long and has been truncated.
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842933

Deze melding geeft de Win 2003 DC van mijn ouders wanneer ik op de DC de GPOs wil aanpassen. Ik heb ook de handleiding van MS wel gevolgd door eerst 1 pc te upgraden naar SP2, en met behulp van het lokale MMC de GPOs aangepast voor de firewall settings e.d. maar helaas maakte dat niks uit.

Maar betekend dit nu dat de GPOs helemaal niet meer worden uitgelezen of dat ik ze alleen kan aanpassen vanaf een XP SP2 client en niet meer vanaf de DC?

Wel vreemd overigens dat je weer moet gaan bellen met MS voor deze fix.
Lijkt mij dat aardig wat mensen hier last van hebben...

Heeft iemand toevallig deze fix al ontvangen van MS?

-edit-
Oh op mijn eigen DC doet ie 't ook, maar ik heb op mijn eigen pc voor mijn eigen domein 't Adminpack geinstalleerd. 't ligt dus gewoon aan 2003.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit het artikel: WORKAROUND
To work around this problem, click OK in each error message window to continue working with Group Policy. You must have administrative credentials to use this workaround.

het werkt dus wel gewoon alleen krijg je steeds de foutmelding. Hotfixes zijn zowiezo gratis dus ik zou ze gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ga daar een beetje elke keer 20x op OK klikken.
Enne gratis voor mensen die ook daadwerkelijk een 2003 licentie hebben denk ik. ;)
En voor thuis/bij mijn ouders heb ik die nou niet echt. Meer een spele dingetje en luiheid omdat ik niet alle pc's 1 voor 1 wil afgaan met instellen (en ook na een herinstall geen gezeik wil). :+

Maar ja, aangezien zich dit op elke 2003 DC dus zal gaan voordoen kan ik er wel nog via m'n werk aankomen denk ik. :) Na de vakantie dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NL sp2 is er nog steeds niet?Hoelang duurt het meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Geen feest hier. SP2 geinstalleerd na een nieuwe install van XP pro met SP1. Na de reboot erg snel in windows dan gelijk een blue screen: wanarp.sys error en een dump.
De enige reden dat ik kan bedenken dat er iets fout is gegaan omdat het systeem 10*250 draaide tijdens de installatie van XP met SP1 en SP2 (gewoon vergeten omlaag te zetten, is een 2500 XP op een Nforce2). Snijdt dat hout, of is er iets anders? Voorlopig op die geen SP2.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm wanarp.sys is de MS Remote Access and Routing ARP Driver. Lukt het in safe mode nog wel? Wat is de hele tekst van het blue screen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 22:25:
hmm wanarp.sys is de MS Remote Access and Routing ARP Driver. Lukt het in safe mode nog wel? Wat is de hele tekst van het blue screen?
Sorry, weet niet meer, XP opnieuw geinstalleerd.
Safe bleef hangen op mup.sys muurvast.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 22:05:
Bij SP1 zat er twee weken tussen maar dat zegt natuurlijk helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 22:05:
Wss 25 augustus.
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 21:14:
[...]

dat is voor NAV 2004 zeker?
ik heb 2003, live update gedaan (die patch werd ook niet aangegeven) en SP2 herkent hem dus nog niet.
ben niet van plan NAV 2004 erop te zetten, misschien 2005 maar 2004 draaide zo slecht bij mij.
Ik draai nav2004 eng en hier was er een update beschikbaar. Op m'n 2de pc staat nav2004 nl en daar is nog geen update voor.

[ Voor 57% gewijzigd door XWB op 11-08-2004 22:47 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hacku schreef op 11 augustus 2004 @ 22:46:
[...]

Ik draai nav2004 eng en hier was er een update beschikbaar. Op m'n 2de pc staat nav2004 nl en daar is nog geen update voor.
Ok moet ik nog even geduld hebben (had al een paar keer achter elkaar update gedaan (heb nav 2004 NL)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 08:02
Ik ben zeer tevreden over sp2! Ik zie eindelijk dat dingen wat duidelijker worden zoals directx in je config scherm evenals je opstart instellingen enzo. Verder vind ik die security alerts eerlijk gezegt een beetje iritant, maar daarentegen wel nuttig voor de egte n00bs

• TafkaT
  • Laatst online: 02-08 11:40
ik weet niet of iemand het al gemeld heeft, maar na het installeren van sp2 is bij mij de bug weer terug, waardoor je geen *.avi kan verwijderen via explorer.
Dat ze dat niet even gefixt hebben B)

Leuker (not) is dat de fix uit de FAQ niet meer werkt :(
Iemand hier al ervaring mee?

update: na creatief editen van registry (bijna dezelfde fix als de oude, alleen nu een andere key, namelijk onder HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\ContextMenuHandlers\WMPBurnAudioCD de Default key te verwijderen is het weer opgelost.

[ Voor 51% gewijzigd door TafkaT op 12-08-2004 00:20 ]

• chiel2002
  • Laatst online: 23-05-2021
Heb vandaag een beetje lopen spelen met SP2. Het enige wat ik me nog afvraag is het volgende.

Als je naar de versie van windows kijkt (ctrl+alt+del) dan staat er nog iets van ....-rtm..". Is die rtm tekst nou weg als je op de network install wacht die ms over een "paar dagen??" op hun website plaatst?

Verwijderd

[b][message=21410321,noline]TafkaT schreef op 12 augustus 2004 @

Leuker (not) is dat de fix uit de FAQ niet meer werkt :(
Iemand hier al ervaring mee?
de truc met het beindigen van explorer.exe ook niet?

• TafkaT
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 00:13:
[...]

de truc met het beindigen van explorer.exe ook niet?
Vast wel, maar in mijn update hierboven heb ik gelukkig al een blijvendere oplossing gevonden :)

Verwijderd

TafkaT schreef op 12 augustus 2004 @ 00:16:
[...]

Vast wel, maar in mijn update hierboven heb ik gelukkig al een blijvendere oplossing gevonden :)
da's mooi, die had ik nog niet gezien :)

• TafkaT
logisch, dit is bijna slowchat ;)

Maar even teruggrijpend: hebben meer mensen hier last van? Want ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ik al een paar avi's had verwijderd voordat ik er last van kreeg.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Zo sp2 staat er op, als draait goed ook NAV 2004 draait goed met de nieuw update van NAV.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Bij deze nog even een update-je aangaande het 'connectie-limieten'-verhaal.

Teneinde het aantal toegestane tcp-connection-attempts te verhogen naar een waarde die de tientallen overstijgt dient er het een en ander aangepast te worden.

De patch van lvllord.de is daarvoor prima geschikt.

Op de onderstande schermafdruk zie je dat je met de "/L=xxx" tag het aantal toegestane connecties kunt bepalen. Standaard staat dit namelijk in de desbetreffende patch op 50, maar dit is voor het grovere p2p werk niet echt voldoende.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruyng/connlimit.jpg

Verder zie je ook dat windowblinds (de windows-skin manager) uitstekend functioneerd onder sp2.
Tevens Kaspersky anti-vir 5.0 en Oupost Firewall doen hun ding. Alhoewel de laatstegenoemde niet als firewall werd herkent door het Ms Security Centre. Maar deze mededeling automatisch laten onderdrukken werkt uitstekend.

Tot nu toe verloopt mijn migratie naar Sp2 meer dan uitstekend!

EDIT: De patch url vergeten 8)7.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 01:22 ]

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
offtopic:
Theunage, welke xp theme en mouse pointers gebruik jij ?

Ik merk ook dat in sp2 een enorme hoeveelheid drivers erbij is gekomen, veel meer apparaten worden herkend zonder eerst de drivers ervan te installeren ...

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter06 op 12-08-2004 02:13 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 00:59:
Bij deze nog even een update-je aangaande het 'connectie-limieten'-verhaal.

Teneinde het aantal toegestane tcp-connection-attempts te verhogen naar een waarde die de tientallen overstijgt dient er het een en ander aangepast te worden.
je hebt alleen wel grote kans dat deze door een eventuele volgende update weer ongedaan wordt gemaakt, of dat een update weigert te installeren omdat de fileversion niet overeenkomt met de verwachte waarde.

Iets om in het achterhoofd te houden.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste