[XP] ServicePack 2 released to manufacturing

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 4.941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:17
Dit vond ik wel een behoorlijk strakke slipstream-guide dus ik post hem maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
MaxBurn schreef op 20 augustus 2004 @ 10:48:
Hier nog de patch voor die connecties/minuut:
http://www.lvllord.de/
minuut = seconde :P, anders was de patch wel héél erg hard nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

grimson

domeingrommer

Eerste hotfix voor SP2 ..
Over dit probleem is volgens mij ook al op de frontpage gediscussieerd.
Er is nu een fix voor;

Programs that connect to IP addresses that are in the loopback address range may not work as you expect in Windows XP Service Pack 2;
http://support.microsoft....x?scid=kb;%5bLN%5d;884020

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 27-04 06:19
Macer schreef op 18 augustus 2004 @ 09:47:
Snap dat niet hoor... Ze zijn zolang bezig met SP, kunnen ze dan niet wat extra mensen huren die de boel snel vertalen zodat alle landen tegelijk gebruik kunnen maken van SP2..

Nu pas 4 talen, en ik denk dat er nog wel wat talen uit zullen komen voordat Nederland aan de beurt is (bv Spaans, Italiaans)
Installeer dan gewoon een Engelse versie van Windows :) Ik doe sinds Windows 95 al niets anders meer.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Ik heb hier een heleboel reacties getrashed - dit is niet het grote 'neuzel lekker door over illegale keys en te lui zijn om te zoeken' topic maar een discussie topic over SP2.

Het zelf een héél klein beetje moeite doen is nog steeds heel belangrijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
maartena schreef op 20 augustus 2004 @ 20:55:
[...]

Installeer dan gewoon een Engelse versie van Windows :) Ik doe sinds Windows 95 al niets anders meer.....
psies en bedrijven gebruiken toch wel een engelse versie met daarover een nederlandstalige MUIP

dan heb je toch een nederlandse XP en toch sp2 :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
grimson schreef op 20 augustus 2004 @ 16:59:
Eerste hotfix voor SP2 ..
Over dit probleem is volgens mij ook al op de frontpage gediscussieerd.
Er is nu een fix voor;

Programs that connect to IP addresses that are in the loopback address range may not work as you expect in Windows XP Service Pack 2;
http://support.microsoft....x?scid=kb;%5bLN%5d;884020
Maf zeg... :? Als je naar die sigte gaat moet je contact opnemen met MS. Komt de patch er ook via Windows Update?? Lijkt me wel, aangezien het een hotfix is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

csteelooper schreef op 21 augustus 2004 @ 13:28:
[...]

Maf zeg... :? Als je naar die sigte gaat moet je contact opnemen met MS. Komt de patch er ook via Windows Update?? Lijkt me wel, aangezien het een hotfix is??
Waarom zou je dan wachten tot-ie op WindowsUpdate staat? Er staat toch een link naar HOE je contact kan opnemen (telefoonnummers etc)? :?

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 21-08-2004 13:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan gewoon bellen, hotfixen zijn altijd gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
whoops.... fout! Pagina is er wel in NL!
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 13:34:
Dát lijkt me nu niet echt handig... Heb (nog) geen legaal S/N. Of wordt er niet om je S/N of Product ID gevraagd??

* csteelooper weet dat hij eigenlijk natuurlijk gewoon een legaal serienummer moe(s)t hebben voor het gebruik van software. :+

[ Voor 190% gewijzigd door csteelooper op 21-08-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 10:26
E-Vix schreef op 07 augustus 2004 @ 13:44:
[...]

Nope... kan hem niet de-installeren... had hem geslipstreamed...
Het tooltje was ook niet een officieel tooltje van Microsoft. Het veranderde volgens mij wat registry instellingen zodat SP2 dacht dat alleen SP1 geinstalleerd was, en dus wel wilde installeren
ik heb hier
gelezen dat je deze 2 registery keys moest verwijderen en dat het dan werkt.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\CSDBuildNumber

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\CSDVersion

En bij mij (ja ben ook ms beta tester) werkte het wel, k had alleen eerder willen weten dat het zo makkelijk kon. Dan had ik niet iedere keer windows hoeven te instaleren.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 13:34:
De support call alleen niet :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij puur en alleen belt om de hotfix te krijgen, hoef je daar (behalve je telefoonkosten) niks voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Voor degene die perongelijk een chinese versie hebben bemachtigd :+
SP2 network install is er nu ook voor die de chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 22:10
Miki schreef op 23 augustus 2004 @ 22:54:
Voor degene die perongelijk een chinese versie hebben bemachtigd :+
SP2 network install is er nu ook voor die de chinezen.
hehe eindelijk :+

btw gaat de nederlandse morgen (25e) nou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt ie ook onder XP Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
wat denk je zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
savale schreef op 24 augustus 2004 @ 01:25:
[...]

hehe eindelijk :+

btw gaat de nederlandse morgen (25e) nou komen?
Weet jij het :P ?

Serieus: Ik hoop de 25ste (formatje kan dan voordat school weer begint worden gedaan), maar ik ben bang dat het later gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij waren er in dit topic de data al voorbijgekomen. Nederlands wordt volgens mij als ik het goed gelezen heb op 6 sept verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dit proggie is handig voor vlak na je XP install EN heeft nu de http://www.lvllord.de/index2.htm Connectionlimit patch ingebouwd incl backup van de oude bestanden. Topprogie en Donatieware:

meuktracker: XP-AntiSpy 3.83

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 06:40
Updated: Windows XP SP2 AU Confirmed for tomorrow (25th)
Posted by Daniel Fleshbourne on 24 Aug 2004 - 18:00

Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) is the new update for Windows XP. It provides an enhanced security infrastructure, increased manageability and control and an improved experience for users. Microsoft will send out Windows XP SP2 through the Automatic Updates (AU) delivery mechanism in Windows XP. Microsoft have confirmed that tomorrow (25th A.M. US time) is the official release day and XP will automatically start downloading this latest update.

Mss dat dit antwoord geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Ik werk nog steeds met de standaard XP install (heb wel alle updates binnengehaald). Nu vraag ik me af of mijn PC trager wordt als ik SP2 installeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Upbeat schreef op 24 augustus 2004 @ 22:23:
Updated: Windows XP SP2 AU Confirmed for tomorrow (25th)
Posted by Daniel Fleshbourne on 24 Aug 2004 - 18:00

Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) is the new update for Windows XP. It provides an enhanced security infrastructure, increased manageability and control and an improved experience for users. Microsoft will send out Windows XP SP2 through the Automatic Updates (AU) delivery mechanism in Windows XP. Microsoft have confirmed that tomorrow (25th A.M. US time) is the official release day and XP will automatically start downloading this latest update.

Mss dat dit antwoord geeft....
Dus engelse SP2 vanaf morgen automatisch via de windowsupdate begrijp ik :). Zag de datum staan en "confirmed" dus dacht gelijk aan SP2 NL :P

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 24-08-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist gekeken, maar de dutch version is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg post (met 2 CD's) dat SP2 te downloaden is op http://www.microsoft.nl/sp2forsystembuilders

Dit klopt idd maar niet NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 08:56:
Heb zojuist gekeken, maar de dutch version is er nog niet.
http://www.microsoft.com/...4/augustus/6augustus.aspx
De Nederlandse versie van Windows XP SP2 wordt begin september verwacht.
En dat is dus al meer dan ééns in dit topic vermeld...

[rml]Schlijmie in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]
[rml]PWM in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]
[rml]SithWarrior in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]
[rml]GJAman in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]
[rml]erik_demon in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]
[rml]Bobje in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]

Men hoeft hier dus niet iedere dag te posten dat "SP2 NL er nog niet is :( " We zien 'm vanzelf wel verschijnen he?

[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 25-08-2004 10:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt wel, maar toch werdt overal on de wandelgangen geroepen dat 25 aug. toch release datum zou worden voor de nl versie.
Dus aub niet meteen zo sjaggie erop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:18:
Dat klopt wel, maar toch werdt overal on de wandelgangen geroepen dat 25 aug. toch release datum zou worden voor de nl versie.
Dus aub niet meteen zo sjaggie erop reageren.
De release datum zou voor de NL versie eerder tussen 25 en 28 augustus liggen, maar met het uitstellen van de Engelse release is ook de Nederlandse release naar voren geschoven. Dus lees de info van MS voor het laatste nieuws over de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een idee om dit op te nemen in de startpost :X

ik ben het met voskewarez eens, het is in begin augustus toen de engelse SP2 uitkwam duidelijk gezegd dat het 25 augustus zou worden, ik en hij hebben verder niets gelezen over een "28 augustus" of whatever dus die vraag van hem vind ik niet vreemd.

overigens las ik op de frontpage dat het 6 september wordt. wie dat zei of waarom weet ik niet meer, het is wel paar dagen geleden gepost... en verder nog ff dit: xp prof via WU wordt uitgesteld omdat bedrijven daarom gevraagd hebben omdat ze denken niet erin te slagen op al hun pc de WU tijdelijk uit te schakelen. dus alleen de home gebruikers krijgen eerder hun sp2 dan de prof gebruikers. (ow voor de miereneukers: dit is alleen de WU versie heh, niet de downloadbare versie)

overigens csteelooper? zou leuk zijn als je de url post van "de info van MS voor het laatste nieuws over de release" zodat men ophoudt hierover te posten en dat gaat lezen ;)

maar ja ik kan me voorstellen dat ik nu teveel vraag.... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

xp prof via WU wordt uitgesteld omdat bedrijven daarom gevraagd hebben omdat ze denken niet erin te slagen op al hun pc de WU tijdelijk uit te schakelen. dus alleen de home gebruikers krijgen eerder hun sp2 dan de prof gebruikers. (ow voor de miereneukers: dit is alleen de WU versie heh, niet de downloadbare versie)
Nee hoor, XP via WU word niet uitgesteld, dat ging over XP via AU. En die werd idd uitgesteld, tot vandaag. Vanaf vandaag zit hij zowel in WU als in AU.

Wel kunnen bedrijven de install van SP2 via AU tegenhouden door een GPO op de betreffende OU in de ADS te zetten waardoor de PC's wél gewone AU's doen, maar niet SP2 via AU.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb begrepen dat bedrijven die gpo niet handig vonden of niet konden uitvoeren, dus om uitstel gevraagd hadden maar wat jij zegt kan wel kloppen....

ik kan het alleen niet checken omdat me internet vandaag brak doet (casema com21 storing) :(

edit: mja ik nam aan heh dat WU zelfde bedoeld wordt als met AU maar ok ik snappum....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 12:50:
ik heb begrepen dat bedrijven die gpo niet handig vonden of niet konden uitvoeren, dus om uitstel gevraagd hadden maar wat jij zegt kan wel kloppen....
Mjah, voor die bedrijven is er ook een tooltje die dat doet.

Je kan ook zelf de registry key aanmaken: in HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows een key aanmaken "Windows Update" en daar een REG_DWORD aanmaken DoNotAllowXPSP2 met een value van 1.

Zelfde resultaat.
edit: mja ik nam aan heh dat WU zelfde bedoeld wordt als met AU maar ok ik snappum....
Nee, WU en AU is niet hetzelfde. Voor de één (WU) moet je een website bezoeken, de andere (AU) gebeurt op de achtergrond (al dan niet met Notify).

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 25-08-2004 12:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ik heb in de topicstart even wat veelgestelde vragen opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b

wildhagen ook bedankt voor je info. het is me kristalhelder nouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ps, de MSDN Nederlandse versie is ook pas ongeveer 6/9 verkrijgbaar
Waarom dit posten?
het grote voordeel van een MSDN subscription is de snellere verkrijgbaarheid
( ik had Windows Server 2003 NL +/- 2 weken voor de release.)
(of RTM UK XP Sp2 3 dagen voor de release...)

[ Voor 58% gewijzigd door weeraanmelden op 25-08-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psss... msdn betekent?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Microsoft Developer Network.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah daar moet je ingeschreven staan of is het voor iedereen toegangelijk zoals microsoft download center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 16:20

Eranum

geek!

Daar kun je je voor inschrijven, al moet je wel aan het een en ander voldoen. Meer info op http://msdn.microsoft.com/subscriptions/buy/prices/

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 22:01

greatgonzo

schit-te-rend!

ik een vraagje aangaande sp2

Volgens het artikel in de telegraaf van vorige week zou SP2 er voor zorgen dat mensen met een illegale key van windows worden afgesloten. En dat heb ik dus.
Nu heb ik alleen de autoupdater aan staan, maar kan ik dan ook afgesloten worden?

Let op: ik vraag niet om een manier om de beveiliging te omzeilen, ik wil alleen weten of ik na sp2 nog steeds van win XP gebruik kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
greatgonzo schreef op 25 augustus 2004 @ 20:28:

Volgens het artikel in de telegraaf van vorige week zou SP2 er voor zorgen dat mensen met een illegale key van windows worden afgesloten. En dat heb ik dus.
Nu heb ik alleen de autoupdater aan staan, maar kan ik dan ook afgesloten worden?

Let op: ik vraag niet om een manier om de beveiliging te omzeilen, ik wil alleen weten of ik na sp2 nog steeds van win XP gebruik kan maken
Dat is toch al zo vaak hier behandeld: sommige keys werken wel, andere niet. Maar voor legale software die niet freeware, public ware of open source is (en dergelijke) geldt natuurlijk dat je hoort te betalen. En als student kost je dat drie tientjes of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Voor diegene die interesse hebben in een officiele hardcopy CD van deze "WinXP SP2 update" kunnen hieronder terecht, om zich gratis hiervoor op te geven;

http://www.microsoft.com/...dorder/en_us/default.mspx

*voorlopig is alleen de Engelse en Duitse versie beschikbaar. Wie de Nederlandse versie wil bestellen moet zich nog tot 14 september dulden. :P

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
LoEnaTiQ schreef op 25 augustus 2004 @ 21:14:
*voorlopig is alleen de Engelse en Duitse versie beschikbaar. Wie de Nederlandse versie wil bestellen moet zich nog tot 14 september dulden. :P
Nou ja, dat is concreter dan "september".

Goede URL dus! :)

NB. Vergeet niet dat er meer talen te downloaden zijn, dan hier op CD te bestellen. Niet alle talen hier vermeld kun je nu immers bestellen.

M.a.w.: het downloaden zal wel iets eerder kunnen.

[ Voor 35% gewijzigd door TromboneFreakus op 25-08-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoEnaTiQ schreef op 25 augustus 2004 @ 21:14:
Voor diegene die interesse hebben in een officiele hardcopy CD van deze "WinXP SP2 update" kunnen hieronder terecht, om zich gratis hiervoor op te geven;

http://www.microsoft.com/...dorder/en_us/default.mspx

mag toch wel aannemen dat hij wel eerder te downloaden is....
maar goed draai engelse versie dus heb hem al draaien.. maar word wel loco van iedereen die aan me vraagt wanneer die er nu is :)

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:55

Ad Hox

N/A

Verstandig om Norton Internet Security uit te zetten na de install van SP2? Of is volgens jullie SP2 nog steeds niet goed genoeg om spyware en rotzooi te blokken.

/Heb namelijk veel problemen met het programma. Maar als het niet verstandig is, dan zou ik het niet wagen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Ad Hox op 26-08-2004 01:06 ]

Verwijderd

ik wil wel weten of een illegale key het wel of niet doet (gewoon uit nieuwsgierigheid :9 )
Hoe zit het met programma's ? ik wil namelijk slipstreamen, en er niet achter komen dat achteraf na het branden nero het niet doet na install :(
Is er al iemand die heeft geslipstreamed? en zijn ervaringen wil mededelen?

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje: er wordt hier heel wat over studentenlicenties voor WinXP gepraat.
Ik ben daar wel in geïnteresseerd (student zijnde). Maar bestaan ddie ook voor WinXP Pro?
Want een licentie voor de home versie heb ik al...
Iemand die daar prijs van weet/weet waar ik info kan vinden?
Op de MS site staan alleen een paar adressen van resellers...

• bigfoot1942
  • Niet online
greatgonzo schreef op 25 augustus 2004 @ 20:28:

ik ga ervanuit dat je gewoon een popup krijgt met de melding dat je een illegale key gebruikt en dus de installatie afbreekt. Net zoals SP1 dus. Kwestie van proberen.

• Zwelgje
DieterVDW schreef op 26 augustus 2004 @ 04:05:
Ik ben daar wel in geïnteresseerd (student zijnde). Maar bestaan ddie ook voor WinXP Pro?
www.slim.nl

je was toch student :? dan had je dat moeten weten (meer info ook bij je school)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 02:55:
ik wil wel weten of een illegale key het wel of niet doet (gewoon uit nieuwsgierigheid :9 )
Hoe zit het met programma's ? ik wil namelijk slipstreamen, en er niet achter komen dat achteraf na het branden nero het niet doet na install :(
Is er al iemand die heeft geslipstreamed? en zijn ervaringen wil mededelen?
Ik heb een geslipstreamde gedownload van een torrent site. Werkt prima. Als je hem slipstreamed betekent dat niet dat Nero wel blijft werken hoor, je moet hoe dan ook gewoon even de update downloaden.

Ik heb het op meerdere computers geïnstalleerd nu en je krijgt geen popup over illegale keys. Ik heb over de computers hier een aantal gekraakt en een aantal met illegale key en ze werken nog prima.

Ik ben er wel achter gekomen dat de tweehonderd nogwat mb versie van sp2 niet ideaal is om over een oude installatie te installeren. Beginnen op een vers systeem is een beter idee. Ik weet hoe m'n systeem bij de meeste handelingen reageert en na de installatie van sp2 liep ik tegen langere wachttijden aan van sommige dingen en kreeg ik last van allerlei Explorer bugs. Bij de schone installatie werkt alles nog steeds goed.
Je kan pro gewoon in uk en nl bestellen.

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 26 augustus 2004 @ 04:05:
ik ga ervanuit dat je gewoon een popup krijgt met de melding dat je een illegale key gebruikt en dus de installatie afbreekt. Net zoals SP1 dus. Kwestie van proberen.
ik heb gelezen dat windows daarna niet meer op kan starten of te gebruiken is, dus dat als sp2 een illegale key vind de windows zal verminken. sp1 gaf alleen maar een waarschuwing, maar goed hierover is al ontzettend veel geschreven. of het al waar is zien we gauw genoeg heh....

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Is gelul.
Microsoft gaat heus niet riskeren dat hun controlesysteempje een PC verneukt: zijn bedrijven doorgaans niet blij mee denk ik, als alles stil ligt wegens een bug in MS's keycheck.

[ Voor 91% gewijzigd door matthijst op 26-08-2004 11:43 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

stond dat in de telegraaf? Zet er dan maar een flinke vrachtwagen zout naast.

• freddifish
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

hier staat ook het nodige: http://www.surfdiensten.nl/info/licenties/index.html
contactpersonen instellingen staaan ook ergens op deze site

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:55

Ad Hox

N/A

Is het verstandig om Norton Internet Security uit te zetten na de install van SP2? Of is volgens jullie SP2 nog steeds niet goed genoeg om virussen, popups en rotzooi te blokken.

Ik heb namelijk veel problemen met het programma. Maar als het niet verstandig is, dan zou ik het niet wagen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, de eerste security-bug is al gevonden:
Er is een security lek in het Windows Security Center, het gecentraliseerde controle paneel voor de security van het besturingssysteem, in Windows XP Service Pack 2 ontdekt. Deze feature houdt wijzigingen in de firewall, antivirus en updates bij. Het Security Center is afhankelijk van de Windows Management Instrumentation (WMI), een interne Windows database. Deze database staat via de WBEM API (Web-Based Enterprise Management Applied Programming Interface) open voor desktop en ActiveX applicaties. Een Trojaans paard kan het WMI monitoren voor tekenen dat de firewall of anti-virus software niet actief is, en dan een aanval lanceren. Aangezien de database "lezen/schrijven" is in plaats van "alleen lezen," kan een Trojaans paard de WMI aanpassen zodat het denkt dat de security features operationeel zijn, terwijl ze eigenlijk zijn uitgeschakeld. Microsoft zou de zaak aan het onderzoeken zijn, zo laat dit artikel weten.
Zie http://www.security.nl/article/8470/1

Virussen? Scan ze hier!

• tazzman
  • Laatst online: 24-07 13:46

tazzman

a real boardmonkey

Er is een security lek in het Windows Security Center
Om 1 of andere reden moest ik toch lachen toen ik die eerste zin las.. Ironie gaat toch hand in hand met PC gebruik. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

ik dacht eerder aan zie je wel, zo zou ik het ook doen, laten lijken alsof virus en firewall nog aanstaan terwijl pc besmet + open en bloot is

affijn, misschien al gepost? welke programmas zijn tot nu toe niet compatibel met SP2

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
zwelgje schreef op 26 augustus 2004 @ 06:07:
[...]
www.slim.nl

je was toch student :? dan had je dat moeten weten (meer info ook bij je school)
Ze hebben er ons in ieder geval niks van gezegd :) .
(Student in België wel..)

Heb eens geïnformeerd bij de lokale softwareboer, en die wist van niks |:( ...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-07 17:43
Er zijn al problemen bekend met SP2 in combinatie met een AMD Athlon 64 processor...
zie onderstaande links:

http://www.sif.nl/?page=9&catid=6&object=145879
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;878474

[ Voor 10% gewijzigd door Canard op 26-08-2004 22:15 ]

• Sosabowski
  • Laatst online: 17-07 18:36

Sosabowski

nerd

DieterVDW schreef op 26 augustus 2004 @ 21:33:
Heb eens geïnformeerd bij de lokale softwareboer, en die wist van niks |:( ...
offtopic:
Nee die is gek, die softwareboer gaat jou vertellen waar je je software goedkoper kan vinden. Die kerel wil gewoon aan jou verkopen. Niks meer niks minder.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IorGie schreef op 26 augustus 2004 @ 22:36:
[...]

offtopic:
Nee die is gek, die softwareboer gaat jou vertellen waar je je software goedkoper kan vinden. Die kerel wil gewoon aan jou verkopen. Niks meer niks minder.
offtopic:
Toch verwijs ik studenten ook door naar de "Slimme Roms"... En ik werk ook bij een hardware/software boer...Het is een beetje mentaliteit denk ik ...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Sosabowski
  • Laatst online: 17-07 18:36

Sosabowski

nerd

offtopic:
dan ben je eerder uitzondering dan regel denk ik _/-\o_

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Sjah
  • Laatst online: 06:17
Canard schreef op 26 augustus 2004 @ 22:12:
Er zijn al problemen bekend met SP2 in combinatie met een AMD Athlon 64 processor...
zie onderstaande links:

Nou ik vind die resolutie op Ms toch goed genoeg, en ik denk dat Intels er ook last van gaan hebben als die NX capable worden. Het is denk ik meer een Windows DEP-feature flaw dan een AMD probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
Voor alle mensen die een SP2 hebben geïnstalleerd en problemen hebben met Explore ( van files) en DrWatson error . Dit probleem was bij mij veroorzaakt door Mcafee Internet Security Suite 6.0 2004. Uninstaleren en gebruiken los het probleem op.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Canard schreef op 26 augustus 2004 @ 22:12:
zie onderstaande links:

Dat er problemen zouden komen met SP2 was al aangekondigd voordat SP2 uit kwam hoor? Bovenstaand probleem is ook geen 'probleem' in SP2, maar de driver die genoemd wordt is gewoon slecht geschreven en ServicePack 2 vangt dat op.

Dat is niet echt een probleem in SP2 imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-07 17:43
elevator schreef op 27 augustus 2004 @ 07:26:
[...]

Dat er problemen zouden komen met SP2 was al aangekondigd voordat SP2 uit kwam hoor? Bovenstaand probleem is ook geen 'probleem' in SP2, maar de driver die genoemd wordt is gewoon slecht geschreven en ServicePack 2 vangt dat op.

Dat is niet echt een probleem in SP2 imho :)
offtopic:
ik kan het niet laten om hier niet op te reageren.
1. ik zeg helemaal niet dat SP2 geen aangekondige problemen heeft
2. ik zeg ook niet dat het een probleem van SP2 is, het is gewoon een conclusie dat als je SP2 en een AMD64 hebt, dat je dan problemen kunt krijgen.
3. Aangezien het probleem naar boven komt als je SP2 installeert, kun je dus best zeggen dat het een probleem is van SP2. De oorzaak ligt echter bij de driver (mpegport.sys)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook nieuwe opties zijn voor een unattended (RIS) installatie?
Heb nog geen lijst van de mogelijke opties kunnen vinden (ja de oude lijsten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij de link naar de install die moet voorkomen dat sp2 via de automatische update binnenkomt (voor systeembeheerders bedoeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 13:27:
Heeft iemand voor mij de link naar de install die moet voorkomen dat sp2 via de automatische update binnenkomt (voor systeembeheerders bedoeld)?
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\Windows Update\DoNotAllowXPSP2=1

http://www.microsoft.com/...ro/maintain/sp2aumng.mspx

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect bedankt. Hier hebben anderen ook wel wat aan denk ik. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Canard schreef op 27 augustus 2004 @ 08:19:
1. ik zeg helemaal niet dat SP2 geen aangekondige problemen heeft
2. ik zeg ook niet dat het een probleem van SP2 is, het is gewoon een conclusie dat als je SP2 en een AMD64 hebt, dat je dan problemen kunt krijgen.
Net zoals je problemen kan krijgen als je geen AMD64 hebt? :) Dit is gewoon één van de gedocumenteerde incompatibiliteiten ? :)
3. Aangezien het probleem naar boven komt als je SP2 installeert, kun je dus best zeggen dat het een probleem is van SP2. De oorzaak ligt echter bij de driver (mpegport.sys)
Nee een 3rd party driver die de DEP feature van Windows triggered kan nooit de schuld zijn van Windows, dat betekent gewoon dat die driver wel heel erg slecht geschreven is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na install SP2 heb ik eigenlijk nog allen maar problemen, meeste softwaee doen niet meer. Dat zijn juist ook nog software die ik elke dag gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Welke software bedoel je dan ?

[ Voor 122% gewijzigd door Lars The 18th op 28-08-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik heb het even met een clean install op mijn laptop geinstalleerd. Persoonlijk heb ik tot nu toe alleen maar ellende. Wireless Network doet het maar matigjes (was dit niet een van de verbeterpunten?). Zelfde Drivers als met SP1. Verschil tussen SP1 en SP2 is, is dat (zelfs als alle firewalls etc zijn uitgeschakeld) een gigantisch performanceverschil. Haal maar 25-30 kb/sec max. Verbinding wordt vaak verbroken. Terwijl de laptop op dezelfde plaats met dezelfde drivers een paar uur ervoor gewoon perfect werkte, 220kb/sec downloadde, geen verbroken verbindingen en exact hetzelfde ingesteld.

Voor mij is het weer even terug naar SP1 tot er weer een fix is om die bug genaamd SP2 te patchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik me niet vergisd werd er aangeraden SP2 over een schone installatie te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 02:37:
als ik me niet vergisd werd er aangeraden SP2 over een schone installatie te doen
dacht het niet, kijk het is natuurlijk altijd aan te raden om een clean install te doen, echter de miljoenen gebruikers van XP die nu nog sp1 draaien geen echt geen clean install doen hoor omdat sp2 zogenaamd problemen zou geven bij het upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Xandalf schreef op 29 augustus 2004 @ 02:19:
Ik heb het even met een clean install op mijn laptop geinstalleerd. Persoonlijk heb ik tot nu toe alleen maar ellende. Wireless Network doet het maar matigjes (was dit niet een van de verbeterpunten?). Zelfde Drivers als met SP1. Verschil tussen SP1 en SP2 is, is dat (zelfs als alle firewalls etc zijn uitgeschakeld) een gigantisch performanceverschil. Haal maar 25-30 kb/sec max. Verbinding wordt vaak verbroken. Terwijl de laptop op dezelfde plaats met dezelfde drivers een paar uur ervoor gewoon perfect werkte, 220kb/sec downloadde, geen verbroken verbindingen en exact hetzelfde ingesteld.

Voor mij is het weer even terug naar SP1 tot er weer een fix is om die bug genaamd SP2 te patchen :)
dit hoeft natuurlijk niet perse aan SP2 te liggen. Heb je bv wel precies dezelfde drivers geinstalleerd als voor de clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 04-07 21:22
Heeft denk ik niet zozeer te maken met de Wifi ondersteuning, ligt eerder aan het feit dat XP bij SP2 het maximum aantal TCP connecties limiteerd.

Er is een patch voor te vinden (niet van MS), ff googlen.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Xandalf schreef op 29 augustus 2004 @ 02:19:

wat voor wlan kaart heb je :? mischien een ranzig ding van een b-merk :?

ik heb hier intel en 3com en daarmee haal ik alleen maar betere performance met sp2,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ik heb al een (belangrijste aan het praat, het lijkt net of SP2 geen driver giveio (voor 8rdavcore) heeft. Nu nog een spoof software :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe dat dit al gepost is maar zet het er toch nog maar even neer.

voor de TCP connecties te verhogen.

http://www.cdfreaks.com/news/10387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn dat soort patches een beetje safe? Ik wil geen backdoor open zetten namelijk. Kun je het niet zelf met de hand patchen? Wie heeft hier info over?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

zwelgje schreef op 29 augustus 2004 @ 10:37:
[...]

wat voor wlan kaart heb je :? mischien een ranzig ding van een b-merk :?

ik heb hier intel en 3com en daarmee haal ik alleen maar betere performance met sp2,
Ik heb ook een b-merk jah. Broadcom. (Zit standaard in mijn Acer 1501LMi) Maar het blijft toch raar. Heb nu weer clean install gedaan met SP1 erop, en het netwerk loopt weer als een zonnetje. SP2 op mijn laptop is dus geen goed idee ;)
Eerst effe kijken (en rondzoeken) naar patches om het te verhelpen. Daarna weer proberen te installeren.
Ga het eens proberen op mijn desktop, kijken wat daar het resultaat is.

Edit: het is trouwens alles dat met het wireless netwerk te maken heeft. Verbinden gaat moeizaam, snelheid is om te huilen. Niet per se P2P programmatuur. Onder SP1 nogmaals : geen enkel probleem mee.

[ Voor 13% gewijzigd door ankhie op 29-08-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Bor_de_Wollef schreef op 29 augustus 2004 @ 11:41:
Zijn dat soort patches een beetje safe? Ik wil geen backdoor open zetten namelijk. Kun je het niet zelf met de hand patchen? Wie heeft hier info over?
de enigste patches die safe zijn zijn die van MS zelf, alle andere patches zijn per definitie niet te vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelgje schreef op 29 augustus 2004 @ 15:51:
[...]

de enigste patches die safe zijn zijn die van MS zelf, alle andere patches zijn per definitie niet te vertrouwen!
Jesus wat een aanstellerij...

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 16:45:
[...]

8)7
Mwah, ik vind het eerder veilig. Microsoft is de enige die 100% weet hoe Windows in elkaar zit. Een patch van onofficiele 3rd-party bronnen kan onveilig zijn. Ik zeg niet zo dat het ook daadwerkelijk is, maar de mogelijkheid is er wel. :)

Als jij je PC wil blootstellen aan hackers omdat je een onveilige 3rd-party patch installeert moet je dat zelf weten. Ik weet wel beter. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 16:45:
[...]

8)7
en patchen van je OS buiten MS om mag niet eens van de EULA in windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 2 problemen met sp2, norton autoprotect wil niet meet starten en stylexp start ook niet meer (iig niet automatisch), weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 18:01:
Ik heb zelf 2 problemen met sp2, norton autoprotect wil niet meet starten en stylexp start ook niet meer (iig niet automatisch), weet iemand een oplossing?
Ja, het topic lezen, ook norton wordt genoemd...
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 11:33:
Maybe dat dit al gepost is maar zet het er toch nog maar even neer.

voor de TCP connecties te verhogen.

http://www.cdfreaks.com/news/10387
Ook al méér dan ééns gepost.
[rml]Theunage in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]
[rml]NNF in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]
[rml]MaxBurn in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]

Check ook effe deze modbreak...

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 29-08-2004 18:09 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-07 19:21
ik zie iedereen vragen om een nederlandse SP2, maar er roept eigenlijk maar 1 iemand iets over seperate taall installaties.

Ik heb Windows XP SP2 geinstalleerd en vervolgens de nederlandse taal erbij geinstalelerd. Je kunt nu per gebruiker kiezen in welke taal windows moet draaien. Alle nieuwe zaken (security center, firewall etc) zijn ook vertaald.

het is dus al mogelijk als je het echt wilt. Tool heet Windows XP Multilanguage User Interface Pack in het Nederlands (check MSDN, zal ie vast tussen zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 14-07 12:00
Jee wat een hoop pagina's leesvoer over SP2.. Daarom weet ik nu ook niet of ik iets nieuws post, maar deze site vertelt je (onderaan) wanneer de Nederlandse SP2-CD verwacht wordt... 14 September. Nuttig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mjah, dat is al vaker genoemd in deze draad. Maar toch nuttig, volgens mij was het nog niet op deze pagina genoemd. :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-07 09:38
Na installatie van SP2 heb ik een onstabiele internetverbinding, hebben meer mensen dat?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 14-07 12:00
Nou ja, handig op deze pagina idd :)

Een ander probleem dat ik nu heb is dat niet niet meer goed op postbank.nl kan inloggen :/ Na telefonisch overleg met de postbank-miep de java-runtime geinstalleerd, en dan werkt het wel, maar da's niet erg netjes zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elviver schreef op 30 augustus 2004 @ 16:31:
Nou ja, handig op deze pagina idd :)

Een ander probleem dat ik nu heb is dat niet niet meer goed op postbank.nl kan inloggen :/ Na telefonisch overleg met de postbank-miep de java-runtime geinstalleerd, en dan werkt het wel, maar da's niet erg netjes zeg maar...
Microsoft heeft een hele tijd geleden een rechtzaak verloren tegen Sun microsystems. Vanaf dat moment mag microsoft geen MS Java meer in hun producten stoppen. In SP1 zat MS java er nog in, in SP1a werd deze Java eruit gehaald. Dit betekend dan ook dat SP2 geheel Java-loos is.

Gewoon dus ff downloaden van de site van Sun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Er wordt hier veel gesproken over SP2. Maar is de definitieve nederlandstalige versie nu al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 20:57

bonzz.netninja

Niente baffi

nou uh nee he, anders zou hij wel bij windows update staan....toch?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:09

AirX

Tweak Guru

zwelgje schreef op 29 augustus 2004 @ 08:20:
[...]

dacht het niet, kijk het is natuurlijk altijd aan te raden om een clean install te doen, echter de miljoenen gebruikers van XP die nu nog sp1 draaien geen echt geen clean install doen hoor omdat sp2 zogenaamd problemen zou geven bij het upgraden
Mja... goeie zaken voor de computer zaken :)... begin september een verdubbeling van de omzet dankzij die automatische updates icm lading spywares op de compus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Ondertussen is Service Pack 2 al weer een tijdje uit, en aangezien dit topic maar blijft vervallen in basic vragen die zelfs in de topicstart opgenomen zijn ga ik dit topic sluiten :)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste