[XP] ServicePack 2 released to manufacturing

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na clean install (geslipte XP met SP2) cdrom drives geel in device manager bij inloggen als admin, bij inloggen als (enige) user alles oké. :?
Ben altijd enige op 't systeem dus user ge-delete, ingelogd als admin, cdroms blijven geel.
Uiteindelijk na veel klooien zonder oplossing (want wil geen overbodige users) gekozen voor workaround door user te disablen (na herinstallatie), dus niet deleten, dan inloggen als admin en alles werkt. RARA :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet iemand of de 10 tegelijke connecties met tcp/ip nu een feature of een bug is?
En wat was in sp1 eigenlijk de norm voor het maximale aantal tegelijke connecties?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:52
MeNTaL_TO schreef op 14 augustus 2004 @ 23:04:
Weet iemand of de 10 tegelijke connecties met tcp/ip nu een feature of een bug is?
Feature.
MeNTaL_TO schreef op 14 augustus 2004 @ 23:04:En wat was in sp1 eigenlijk de norm voor het maximale aantal tegelijke connecties?
Onbegrensd.

Alleen ik mis het verband met het onderwerp?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een feature. Volgens mij voornamelijk om de hoeveelheid open TCP-sessies te beperken zodat p2p-achtigen, virussen, spyware en drones niet teveel kwaad uit kunnen richten? Misschien dat iemand het beter onder woorden kan brengen. Komt op mij nog steeds over als een beetje stomme beslissing.

Is net zoiets als het verwijderen van 40 van de 50 stoelen in een streekbus zodat er dan minder zwartrijders meekunnen. :? Het feit dat je binnen een half uur surfen reeds gele vlaggetjes in je logfiles ziet verschijnen geeft voor mij aan dat de grens iig. te laag is gekozen. Heb het nu op 50 gezet ipv. 10, nu blijven mijn logfiles schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Breepee schreef op 14 augustus 2004 @ 23:18:
[...]

Feature.

[...]

Onbegrensd.

Alleen ik mis het verband met het onderwerp?
Omdat ik nu dus moet patchen om een beetje normaal te kunnen internetten (10 connecties is gewoon te weinig)
En als het bijvoorbeeld een bug was, was het wachten op een update.
Vind het jammer dat je dit niet gewoon uit kan zetten met een optie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 23:19:
Heb het nu op 50 gezet ipv. 10, nu blijven mijn logfiles schoon.
Waar kan je dat instellen als ik vragen mag?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op 14 augustus 2004 @ 23:58:
[...]

Omdat ik nu dus moet patchen om een beetje normaal te kunnen internetten (10 connecties is gewoon te weinig)
En als het bijvoorbeeld een bug was, was het wachten op een update.
Vind het jammer dat je dit niet gewoon uit kan zetten met een optie.
eerst stond het op 4 (volgens antixpspy dan) en in xpantispy kon je dat omzetten naar 10 en nu hoor ik dat 10 te weinig is? noem eens 10 dingen die allemaal een eigen verbinding nodig hebben?
volgens mij ben ik in de war met iets anders? explorer download kon normaal gesproken maar 4 maar met xpantispy kon dat 10 worden. das iets heel anders dan 10 verbindingen hebben neem ik aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 00:32:
[...]

eerst stond het op 4 (volgens antixpspy dan) en in xpantispy kon je dat omzetten naar 10 en nu hoor ik dat 10 te weinig is? noem eens 10 dingen die allemaal een eigen verbinding nodig hebben?
volgens mij ben ik in de war met iets anders? explorer download kon normaal gesproken maar 4 maar met xpantispy kon dat 10 worden. das iets heel anders dan 10 verbindingen hebben neem ik aan?
Uitleg en fix vind je in de volgende post :>.

[rml]Theunage in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]

Het gaat hier dus om het totale aantal open TCP-connecties. Dus voor p2p-gebruikers nogal interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 00:56:
[...]

Het gaat hier dus om het totale aantal open TCP-connecties. Dus voor p2p-gebruikers nogal interessant.
Bij mijn weten is het compleet onnodig om je systeem(!) bestanden met allerlei ranzige patches aan te gaan passen:
In theory SP2 should not really affect emule since it only limits the maximum number of new unacknowledged outgoing connections. In other words: it only limits the connections that haven't received a SYN_ACK response from the remote host (within a given timeout time). Such connections are considered incomplete and usually only occur if the remote host is down or you have a definite connection problem (the SYN_ACK cannot get through to you within the timeout).

So the only thing that would start the TCP connection limiting are actually dead sources. The real problem is that after the limit has been reached ALL new connection attemps are being queued and scheduled to maintain a maximum rate of 10 conn/sec. So if your client starts asking old sources (from the source cache) and many of those are down this can easily lead to connection problems. I would expect mods that purposely save more sources (and don't drop them after a day) will have considerably more problems with that than the original emule client.

That said the only solution to that problem (except every emule user applying a patch) would be limiting the "known source asking" in emule to less than 10/sec!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op 15 augustus 2004 @ 01:06:
[...]

Bij mijn weten is het compleet onnodig om je systeem(!) bestanden met allerlei ranzige patches aan te gaan passen:

[...]
Je zou best een gelijk kunnen hebben, tevens gezien de volgende (interessante!) posts die ik zojuist na wat zoeken tegenkwam:

http://www.msfn.org/board...40&view=findpost&p=165043

en

http://www.msfn.org/board...40&view=findpost&p=165152

Zo te zien zou het voor traag connectende p2p-progsels als eMule niet zoveel uitmaken. Wat ik merkte bij het gebruik van Bittorrent was dat ik wanneer ik enkele torrents toevoegde ik enkele minuten moest wachten alvores Firefox weer een verbinding kreeg opgebouwd. En om nu de 'slowly connect new seeds'-functie van Azurues te gaan gebruiken gaat me wat ver. Dan 'patch' ik liever dit systeembestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 00:56:

sorrie, ik snap het nog steeds niet? praten wij nu over 2 verschillende dingen of over hetzelfde iets?
code:
1
2
3
4
;Max your Internet Explorer's simultaneous downloads to 10 (default was 2)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:0000000a
"MaxConnectionsPerServer"=dword:0000000a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 01:26:
[...]

sorrie, ik snap het nog steeds niet? praten wij nu over 2 verschillende dingen of over hetzelfde iets?
Heeft geen fluit met IE te maken, maar met je TCP/IP stack, die max 10 uitgaande connecties per seconde toe staat.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 15-08-2004 01:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, duidelijke taal, bedankt... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

MAx TCP open connections probleem of feature?

Microsoft noemt het een feature.

Hoe te omzeilen? :D

kopier en plak het volgende in een regbestandje:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"TcpNumConnections"=dword:00fffffe

Bestandje opslaan en vervolgens openen... O-)

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 23:19: Het feit dat je binnen een half uur surfen reeds gele vlaggetjes in je logfiles ziet verschijnen geeft voor mij aan dat de grens iig. te laag is gekozen. Heb het nu op 50 gezet ipv. 10, nu blijven mijn logfiles schoon.
Zou je ns willen posten wat de namen zijn van de log files waarin je dit kunt zien?

Deed ff search *.log maar dat levert nogal veel hits op als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 15-08-2004 11:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

start -> run -> eventvwr.exe en dan in het system log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nulnulnix schreef op 15 augustus 2004 @ 10:16:

Wat was de waarde voor SP2? Ik bedoel, voor deze "feature".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 11:15:
start -> run -> eventvwr.exe en dan in het system log.
gevonden :)
thx.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Nulnulnix schreef op 15 augustus 2004 @ 10:16:

Hiermee wordt de MaxConnections op iets van 11272763 gezet :) Je kan em zelf terug zetten naar 150 ofzo neem ik aan :D Dit vervangt dus het patchen van de tcpip.sys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
4hp schreef op 15 augustus 2004 @ 11:35:
[...]

Hiermee wordt de MaxConnections op iets van 11272763 gezet :) Je kan em zelf terug zetten naar 150 ofzo neem ik aan :D Dit vervangt dus het patchen van de tcpip.sys?
Nee, uit de Lvllord.de faq :
I read something, that it's possible to change limit via registry (TcpNumConnections). Is that true?
Unfortunately not. Because the concurrent connection attemp limit has nothing to with concurrent connections, this registry-key is useless. Unfortunately there is no registry-key, which would allow the user to change the concurrent connection attemps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PierreAronnax schreef op 14 augustus 2004 @ 20:34:
Hij is er!!! _/-\o_

Windows XP SP2 Express Installer

Microsoft have made available their express installer for WinXP service pack 2, this installer will only download and install the components you need e.g if you've been keeping up to date with windows updates, and your download should only be around 80-90MB's in total so it is also the best way for dial up users to get hold of SP2.

Download SP2 express installer
Is dat enkel engels?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
Hacku schreef op 15 augustus 2004 @ 11:52:
[...]

Is dat enkel engels?
Yep, alleen engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Was ff aan het kloten met mijn oude laptop, en sp2 wordt nu gemeld bij Windows Update :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 08:41

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Weet iemand of de fout dat je Passport wachtwoorden niet kan verwijderen er nu ook uit is? Nu er een nieuwe versie van Windows messenger in zit

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mduijvendijk schreef op 15 augustus 2004 @ 14:58:
Weet iemand of de fout dat je Passport wachtwoorden niet kan verwijderen er nu ook uit is? Nu er een nieuwe versie van Windows messenger in zit
Jep dit kan nu wel :)

en ook nog zonder enkel gedonder oid, gewoon naar Gebruikersaccount blabla gaan en hoofd account kiezen (comp. administrator) en je kan "manage NET passwords oid kiezen, en vervolgens zie je een mooi lijstje en kan je gewoon op Delete klikken. Foetsie ;)

Verder ben ik zeer tevreden over SP2, heb het op dit moment op 2 pc's en een laptop staan via een slipstreamed install. En het werkt allemaal goed :9
Eerst had ik problemen met de laptop die nadat de netstroom eraf werd gehaald spontaan een BSOD liet zien en vervolgens rebootte. Maar dit euvel was snel opgelost om dom weg geen Powernow drivers te installeren van AMD zelf.

Dit was op een Acer Aspire 1356LCI, dus diegene met dezelfde laptop zijn gewaarschuwd, echter een kameraad van mij heeft een 1356LMi, zelfde probleem. Dus misschien is het meer met Acer laptops zo :?

Desondanks SP2 duurde het booten van een P4 2Ghz systeem hier ontzettend lang. Dik 3 minuten, ook dit euvel was binnen 5 minuten opgelost. Even Bootvis geinstalleerd van Microsoft en het is weer een nette 40 seconden geworden :D
Op mijn eigen systeem draaid het natuurlijk _/-\o_

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb SP2 in XP orgineel cd tje geslipstreamd en geinstalleerd werkt perfect.
Alleen nu werkt op macromedia.com die Macromedia Flash Player installer niet meer als je naar http://www.macromedia.com...od_Version=ShockwaveFlash gaat en je klikt op install doet ie helemaal niets igg met SP2 er op ja hij zegt dat ie klaar is met 6.0.x nog wat die bij XP zit. Maar die wil ik natuurlijk niet. Ik wil 7.0.19 hebben maar ook los op die site nergens te vinden??

http://www.softwarepatch.com/internet/flash.html als ze dat nou is gewoon simpel op die site van Macromedia hadden gezet dan was ik niet een uur aan het klooien geweest... MS en macromedia bedankt :X

[ Voor 18% gewijzigd door SithWarrior op 15-08-2004 18:59 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Een hoop mensen snappen blijkbaar niet wat die veranderingen in tcpip.sys nou eigenlijk doen; daarom heb ik dit stukje tekst van een ander forum (Ars Technica) geplukt.
Ok, this weekend we saw a bunch of fud on the issue of the 10 connections through TCP/IP in windows XP sp2 and how some people thought that it would limit their connections to P2P applications. Alot of the infomation that was spreaded was not true, in fact it was very similar to the similar fud that came out about QoS in windows XP in how it allegedly limited bandwidth for itself (news flash, it dosn't) so im here to set the record straight. Feel free to archive this in a faq somewhere.

1. First order of business. the new TCPIP.sys file DOES NOT LIMIT MAX CONNECTIONS OUT! I dont care if you connected to kazaa before and after you did the patch it wont make any difference on the amount of people you are connected to. Likely the people who saw a drop in connections are having issues with the new XP firewall. if you need proof do the following.

surf for a while. go to a command prompt and type in 'netstat -a' a lot more than 10 connections eh?

What actually is going on is that windows is now queueing up the amount of connections it will make in a second. an example of this is say that program X wants to make 100 connections in one second, but the max allowed out is 25, windows will send out 25 per opening. To tell you the truth a fair amount of modems in general do the same thing in hardware. its not createing lag, it wont prevent you from connecting, its all to prevent network congestion. Did you know that some Blaster infected machine sent out as many as 3,000 connections per second? Now you see why they did it. now the possibility of millions of XP machines online all broadcasting a virus wont slow the entire web down similar to what happened then.

2. But Event 4226 is filling out my logs, that must be bad right? NO. its fine. what the event is telling you is that its queueing connections. Use this as a tool, if you see this coming often and you are not doing anything that can cause it to sometimes occur like P2P apps check your system out! I can guarantee that half the people who say "I use common sense so I dont need AV" were most of the people coming here crying because their machine was rebooting when blaster hit. Be a responsible Netizen and keep your machine in check!

3. I dont care, I still want to patch. Thats fine. just remember to keep your system in check, if you are running a server you probably definitely want to do it if you want to maximize capacity. The widely circulated way of going into the registry to fix the problem does not work as its for something entirely different and only deals with Internet Explorer. The only way that you can change this is to edit out tcpip.sys. The site at the moment that has correct info is http://www.lvllord.de/index2.htm He provides a patch that you must run in safe mode that will update the stop to 50 connections. For most people even hardcore users this is good enough. it wont help you if you go to unlimited connections and will only cause you to spread whatever you have if your caught unpatched on the next big virus. He also provides the correct keys if you still want to go unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Hoi allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met het aan de praat krijgen van TorrentStorm in Windows XP SP2.
Ik heb net een clean install van Windows XP met SP2 (Slipstreamed) gedaan. Als ik een transfer in TorrentStorm probeer te starten, gaat-ie na een seconde of 3 op idle. In de firewall staat TorrentStorm als exception ingesteld. Ik heb ook geprobeerd de firewall tijdelijk uit te schakelen, maar dit biedt geen soelaas. Gelukkig is de andere PC nog vrij van SP2, maar ik zou graag willen dat TorrentStorm z'n werk zou doen op de pc in kwestie (die met SP2 dus). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment draai ik WinXP met SP2 RC2, een beta dus, is er een mogelijkheid om die te de-installeren? Ik kan daardoor namelijk de final niet installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met RC1 en RC2 gedraaid en draai nu RTM maar ik kon gewoon eroverheen installeren. Krijg je een bepaalde melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

csteelooper schreef op 15 augustus 2004 @ 20:32:
Hoi allemaal,
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met het aan de praat krijgen van TorrentStorm in Windows XP SP2.
Zoiets kun je het beste op het torrentstorm forum vragen, of anders op got in het bittorrent threadje.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 20:48:
Op dit moment draai ik WinXP met SP2 RC2, een beta dus, is er een mogelijkheid om die te de-installeren? Ik kan daardoor namelijk de final niet installeren :(
in een eerdere post op deze of op vorige bladzijde werd beschreven hoe je de registry zodanig aanpast zodat het lijkt of je SP1 hebt geinstalleerd....

of anders heb ik zitten te dromen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
DJ^ schreef op 15 augustus 2004 @ 21:50:
[...]
Zoiets kun je het beste op het torrentstorm forum vragen, of anders op got in het bittorrent threadje.
Thanks, ik wist ook niet zeker of ik hier goed zat... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het nou dat de NL versie vanaf de 16e te downloaden is ???

Of moeten we toch wachten te de 25e,want bij MS lees je er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 00:31:
Klopt het nou dat de NL versie vanaf de 16e te downloaden is ???

Of moeten we toch wachten te de 25e,want bij MS lees je er niks over.
dan zou die nu dus te downloaden zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Dat lijkt me dus even niet he, http://www.microsoft.com/...368d3cdb5a&DisplayLang=en , hier zie je dat de redist nog niet eens in het spaans, frans, of japans te krijgen is, en die talen zijn d'r altijd eerder, daarna komt zweeds en nederlands een keertje. Ik reken op zeker nog een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Sjah schreef op 16 augustus 2004 @ 01:21:
Dat lijkt me dus even niet he, http://www.microsoft.com/...368d3cdb5a&DisplayLang=en , hier zie je dat de redist nog niet eens in het spaans, frans, of japans te krijgen is, en die talen zijn d'r altijd eerder, daarna komt zweeds en nederlands een keertje. Ik reken op zeker nog een week.
Laten we het hopen, ik kan niet wachten om het te installen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Nou ik heb niet zo heel veel haast, als ik het gedonder zo lees, en alles draait perfecto nu. Als uitzondering zal ik deze keer met backup van oude files installen zodat er een rollback mogelijk is, als er teveel gedonder komt. Popup-blocker is wel leuk, maar heb ik al, hadden ze veel eerder mee mogen komen. De aanpak van bepaalde IE/ActiveX zwaktes vind ik nog het meest te verwelkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
the_shadow schreef op 16 augustus 2004 @ 01:30:
[...]

Laten we het hopen, ik kan niet wachten om het te installen :)
Ik kan ook niet wachten om sp2 te slipstreamen :D

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het mogelijk de nieuwe firewall functies uit te schakelen zodat de firewall gewoon blijft werken als de pre-SP2 firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
OlafvdSpek schreef op 16 augustus 2004 @ 11:45:
Is het mogelijk de nieuwe firewall functies uit te schakelen zodat de firewall gewoon blijft werken als de pre-SP2 firewall?
Nope... Je kunt wel de firewall in z'n geheel uitschakelen, maar je kunt 'm niet terugbrengen naar SP1-/Gold-niveau. Als je de firewall uitschakelt moet je dus wel even aangeven dat je "zelf een firewall-oplossing hebt die je zelf in de gaten houdt", anders krijg je de hele tijd geneuzel dat "je computer een risico loopt".
Ik heb zelf overigens geluk dat ik nu alleen m'n laptop nog heb voorzien van SP2, want dan draait er iig nog één pc gewoon zoals het hoort. :(
[me=53765]weet nog niet zo goed wat te denken van SP2. vindt het er allemaal goed uitzien, maar is verbolgen dat veel apps niet meer naar wens werken (met name op internetgebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

csteelooper schreef op 16 augustus 2004 @ 11:51:
* csteelooper weet nog niet zo goed wat te denken van SP2. vindt het er allemaal goed uitzien, maar is verbolgen dat veel apps niet meer naar wens werken (met name op internetgebied).
Zoals?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat hij doelt op nieuws: Microsoft publiceert lijst met probleemprogramma's XP SP2 ofzo...
Ik kan me er niet dik om maken overigens...

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
csteelooper schreef op 16 augustus 2004 @ 11:51:
Nope... Je kunt wel de firewall in z'n geheel uitschakelen, maar je kunt 'm niet terugbrengen naar SP1-/Gold-niveau.
Crap. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic, maar hoe zit het met java in SP2.
Ik weet dat vanaf SP1a de java van MS eruit gehaald is. Betekend dit dan dat in SP2 java er niet standaard in zit, of zit nu de java van Sun er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:27:
Ik weet dat vanaf SP1a de java van MS eruit gehaald is. Betekend dit dan dat in SP2 java er niet standaard in zit, of zit nu de java van Sun er in?
Nope... zit geen enkele vorm van Java in SP2. Niet die van MS en niet die van Sun. Ook voor SP2 geldt dat je java zult moeten downloaden bij Sun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 12:27:
Ik gok op geen Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Heb al veel mensen gehoord die klaagden over het niet kunnen draaien van ShareAza, e-mule, etc. Aan de andere kant: das ook meer van 'horen zeggen' dan uit eigen ervaring... En een applicatie die bij ons in het bedrijf gebruikt wordt weigert ook te werken op SP2. Daarvoor komt echter binnenkort een upgrade uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Misschien een stomme vraag, maar is er al een computerblad uit waarbij SP2 op cd wordt meegeleverd? Heb namelijk niet zo'n snelle verbinding.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 22:19:
[...]
in een eerdere post op deze of op vorige bladzijde werd beschreven hoe je de registry zodanig aanpast zodat het lijkt of je SP1 hebt geinstalleerd....

of anders heb ik zitten te dromen....
ik heb het niet in deze thread kunnen vinden ieg...
maar je moet dus de volgende registry-keys verwijderen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\CSDBuildNumber
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\CSDVersion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsspanjer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08-2020
Wel cool..
Een engelse installatie met engelse sp2 erover, dan je multilanguagepack erover heen en voila een NL versie met NL SP2 features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
StefSOFT schreef op 16 augustus 2004 @ 13:02:
Misschien een stomme vraag, maar is er al een computerblad uit waarbij SP2 op cd wordt meegeleverd? Heb namelijk niet zo'n snelle verbinding.
Voor zover ik weet niet, maar die zullen vast wel komen. Ik zou eerder gewoon zo'n CDtje bestellen op de site van MS. Ze zijn toch gratis en waarschijnlijk sneller dan wachten op een ander blad die een CD mee levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

csteelooper schreef op 16 augustus 2004 @ 12:34:
Heb al veel mensen gehoord die klaagden over het niet kunnen draaien van ShareAza, e-mule, etc. Aan de andere kant: das ook meer van 'horen zeggen' dan uit eigen ervaring...
Aaaah..

dit bedoel je:
[rml]NNF in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml]

Bij normaal gebruik zul je er weinig last van hebben, al had ik liever de limiet hoger gezien dan 10..

[ Voor 41% gewijzigd door alt-92 op 16-08-2004 13:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
hmz... Ok, je verhaal snijdt iig hout, maar ik snap dan nog niet echt waarom er programma's zijn die er gewoon 'uitfloepen', zonder foutmelding of wat dan ook in het Windows log (tenzij MxRb: The redirector failed to detect the connection type hiermee iets van doen heeft, maar dat lijkt me niet, aangezien ik die ook al op me XP-SP1 machine krijg, waar alles wel normaal loopt. Bovendien heb ik torrentstorm zélf ingesteld op max. 4 conenctions iclusief de connection naar de tracker, dus het connection-probleem lijkt me niet de oorzaak vanhet onverwacht afsluiten van de downloader. Toen ik Torrentstorm voor het eerst startte, kreeg ik ook een melding dat Tor32 (de downloader) toestemming wilde om naar buiten te gaan. Die melding heb ik beantwoord met 'Unblock'. Wat ik ook wel irritant vind is dat je in de firewall niet een hele range kunt openpleuren (zoals TCP6881-6999), want je mag geen '-' of ':' gebruiken.
Maargoed, zelfs als ik de firewall UIT heb, krijg ik dit probleem. Dat zou dus iets kunnen zijn dat idd met tcpip.sys te maken heeft, maar dan snap ik nóg iets niet: waarom begint-ie al te jammeren als het maximum aantal connections binnen TorrentStorm op 4 staat? Zou TorremnStorm misschien meer dan 10 connections proberen te maken per seconde? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gunner schreef op 13 augustus 2004 @ 16:35:

Uiteraard, die Excel file had ik al wel gevonden.

Moet je Excel gebruiken om die meuk te exporteren ofzo? :?
Ik mis een beetje die info...
Weet iemand hoe ik deze Excel file kan gebruken om de nieuwe opties via Group Policy in W2K3 kan gebruiken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gunner schreef op 16 augustus 2004 @ 15:29:
[...]

Weet iemand hoe ik deze Excel file kan gebruken om de nieuwe opties via Group Policy in W2K3 kan gebruiken?
Je kan SP2 met -x gewoon extracten. Vervolgens effe zoeken op *.adm (het zou in een .cab kunnen zitten, pin me er niet op vast) en die gewoon importeren.

http://www.greghughes.net...54-81a2-1bbafd62a8d9.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 16-08-2004 16:06 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een hele tijd een gebruiker van ZoneAlarm maar nu er in XP SP2 ook standaard een firewall zit begin ik te twijfelen of ZA nog wel degelijk nut heeft. Kan volgens jullie de XP SP2 firewall tippen aan ZA ? Dan bedoel ik wel echt de firewall en niet de extra's zoals ContentFiltering, MSN scan, privacy dinges, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:37:
Ben al een hele tijd een gebruiker van ZoneAlarm maar nu er in XP SP2 ook standaard een firewall zit begin ik te twijfelen of ZA nog wel degelijk nut heeft. Kan volgens jullie de XP SP2 firewall tippen aan ZA ? Dan bedoel ik wel echt de firewall en niet de extra's zoals ContentFiltering, MSN scan, privacy dinges, ...
Tenzij je een zojuist geupdate versie van ZA hebt is die van Windows nuttiger. Die van ZA bevat nl. een lek. :)

Bron: http://www.webwereld.nl/nav/nb?19253

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 16-08-2004 19:42 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor mensen die een franse windows XP draaien is nu ook SP2 te downloaden.

http://www.microsoft.com/...8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Laatst online: 17-11-2023
k zie dat de franse sp2 uit is... :)
dus nu zal de nederlandse snel volgen ( hoop ik!! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Laatst online: 17-11-2023
svdvlist2 schreef op 16 augustus 2004 @ 19:54:
Voor mensen die een franse windows XP draaien is nu ook SP2 te downloaden.

http://www.microsoft.com/...8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
je was me net voor :P
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Psst, er zaten 41 minuten tussen, volgende keer even lezen voordat je zomaar post :|.

Is er al een duidelijke Nederlandse handleiding voor dat slipstreamen van SP2 vindbaar? Zo wat ik nu hoor over programma's die niet of slecht werken, begin ik steeds meer te twijfelen of ik daadwerkelijk SP2 ga installeren :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bobje schreef op 16 augustus 2004 @ 20:41:
[...]
Psst, er zaten 41 minuten tussen, volgende keer even lezen voordat je zomaar post :|.

Is er al een duidelijke Nederlandse handleiding voor dat slipstreamen van SP2 vindbaar? Zo wat ik nu hoor over programma's die niet of slecht werken, begin ik steeds meer te twijfelen of ik daadwerkelijk SP2 ga installeren :/.
:w Bobje :P

Volgens mij kun je SP2 hetzelfde slipstreamen zoals je met SP1 deed...
http://www.google.com/sea...&ie=UTF-8&q=xp+slipstream doet wonderen, maar bevat vooral Engelstalige informatie. Maar verrek, als je Google verteld dat 'ie alleen in Dutch pages moet zoeken is de helft van tweakers.net :+

Sjek deze link eens

Overigens weet ik niet zeker dat SP2 hetzelfde geslipstreamd word als SP1, maar daar ga ik wel van uit. Pin me er dus niet op vast heb geen zin in discussies :+
GuardianAngel schreef op 16 augustus 2004 @ 19:40:
[...]

Tenzij je een zojuist geupdate versie van ZA hebt is die van Windows nuttiger. Die van ZA bevat nl. een lek. :)

Uhm...Het artikel waar je naar linkt gaat over Ad-Aware en heeft niks met ZoneAlarm te maken... :X

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 16-08-2004 22:20 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
He bah.
ik heb SP2 net op mijn server gezet, alles werkt, behalve Remote Desktop.
Dan ga ik maar weer eens de server losschroeven enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bigfoot1942 schreef op 17 augustus 2004 @ 01:34:
He bah.
Wie draait er dan ook XP op een server :P

't blijft een clïent OS

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 17-08-2004 04:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 17 augustus 2004 @ 01:34:
He bah.
De firewall van SP2 die nu op je LAN-verbinding zit opengezet voor Remote Desktop? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 16 augustus 2004 @ 19:40:
dan kan je nog altijd beter sygate nemen, die is gratis en houdt je veel beter op de hoogte en heeft veel meer functies.... (zonealarm liet me pc met azureus steeds crashen :| )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
[...]

http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP2 geen probleem.

Ik heb gisteravond ff sp2 geinstalleerd.
De firewall zet ik standaard uit net als automaische updates.

Nou geen problemen gehad.
Alles werkt gewoon. Heb goed en grondig getest.

Nu wachten op de nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Ik heb sinds de installatie van SP2 slechts wat minor problems.
Het grootste probleem is als volgt: als ik de PC opgestart heb en inlog, dan laden niet al mijn icoontjes in de system tray. Ik moet dan per sé uitloggen en weer inloggen om alle icoontjes van actieve programma's te zien.

Is hier een oplossing voor?

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link naar waar je wijst gaat niet echt over ZA, maar over Ad-Aware. Zit er nu echt een lek in ZA of heb je mislezen ? Ook als dit lek er niet is raad je dus nog steeds aan om de Windows firewall te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI: SP2 is nu ook uit te rollen via SUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hmmm al wel een koreaanse versie? dat snap ik dan weer niet.... zijn toch wel andere talen die meer dan koreaans gebruikt worden?

wat betreft de illegale keys, ik hoorde van een kennis van mij dat die NIET geblokked worden in SP2 zoals dat wel in de beta versies gebeurde. (ivm security anders zorgen de computers met illegale keys er alsnog voor dat er veel virussen ed in omloop zijn).

Ik het SP2 inmiddels geinstalleerd op 3 computers met keys van de 64x reeks en ze werken allemaal.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ik draai al jaren W2K en wil waarschijnlijk overgaan nar WXPSP2, maar tijdens het maken van de installatie cd loopt update.exe vast.... geen slipstream dus :(

heb hier meerdere w2k systemen staan en bij alle krijg ik hetzelfde resultaat!

"update.exe has generated errors and will be closed bij Windows......"

SP2 gewoon uitgepakt met -x optie en dit zonder probleem.

Heb trouwens SP2 bij microsoft gedownload en md5 klopt.

Bij het slipstreamen van sp1 t/m 4 van w2k heb ik trouwens nooit problemen gehad. Begrijp dan echt niet waarom update niet werkt. Is hij soms afhankelijk van andere tools in windows?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Laatst online: 28-08 15:07
[...]

Ik denk dat de meeste mensen nLite gebruiken om SP2 te slipstreamen, ik iig wel ;)

nLite:
meuktracker: nLite 0.98.7 beta 2

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
maar het slipstreamen van wxp onder w2k werkt lbijkbaar niet!

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=23852

vreemde zaak....

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
vries335 schreef op 17 augustus 2004 @ 11:09:
maar het slipstreamen van wxp onder w2k werkt lbijkbaar niet!

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=23852

vreemde zaak....
What int the *** are you referring to? Ik kon de mijne juist alleen maar onder w2k slipstreamen... of althans, ik durfde het alleen onder w2k. En 't is goed gelukt ook. Inmiddels draait m'n laptop met de geslipstreamde versie van WinXP/SP2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
kan niet begrijpen waarom het hier niet werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
wimmel_1 schreef op 17 augustus 2004 @ 04:47:
[...]

Wie draait er dan ook XP op een server :P

't blijft een clïent OS
t biedt voor mij genoeg server functies... en Windows Server 2003 is nogal duur...
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 05:14:
[...]
De firewall van SP2 die nu op je LAN-verbinding zit opengezet voor Remote Desktop? ;)
klaarblijkelijk niet...
maar ik had gehoopt dat de instellingen zo zouden blijven als bij RC1 wat er eerst op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bigfoot1942 schreef op 17 augustus 2004 @ 13:29:
t biedt voor mij genoeg server functies... en Windows Server 2003 is nogal duur...
Als je echt nieuwsgierig bent kun je nu nog gratis een 180 dagen trial voor windows 2003 Server ophalen bij MS. :Y)
http://www.microsoft.com/...uation/trial/evalkit.mspx

Knal er een AD op en je kan met GPOs je software installeren :P

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 17-08-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
Hoi,

Ik heb nu zo veel spijt dat deze SP2 heb geïnstalleerd . mijn systeem liep super tot dat ik de SP2 heb geïnstalleerd.
Eerst had ik spontane fouten en blauwe scherm, met info: tcpip.sys fout, en blauwe scherm met melding van IRQ en nog wat.

Daarna als ik probeer de explorer aan te spreken komt bijna direct een fout van drwtsn32.exe ( Dr. Watson )

Ik weet geen raad meer, misschien ga ik de slipstream doen met de SP2 maar eerlijk gezegt heb ik all de moed opgegeven om Windows XP met de SP2 optimaal re runnen :? Ik probeer deze Windows nu te herinstalleren.

Ik heb trouwens per ongeluk een Network installatie uitgevoed om mijn desktop , maak dit wat uit of ik een normale update of network instalatie SP 2 update om stationaare PC ?

[ Voor 14% gewijzigd door SlowikPL op 18-08-2004 13:43 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb een slipstream CD gemaakt, maar deze is niet bootable? Moet ik in Nero een speciale optie selecteren ofzo? Heb geen floppy in mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:41:
Vraagje, ik heb een slipstream CD gemaakt, maar deze is niet bootable? Moet ik in Nero een speciale optie selecteren ofzo? Heb geen floppy in mijn laptop.
[rml][ OEMCD] Zin in een project? [ Deel 2][/rml]
:Y)

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Staat op deze zelfde pagina nog het antwoord op... :|
[rml]RobIII in "[ XP] ServicePack 2 released to manufactu..."[/rml] en dan met name deze link
Komt geen floppy aan te pas.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 17-08-2004 21:52 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

Gebruik bovenstaande bron. Daar staat duidelijk hoe je nero burning rom moet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

SP2 loopt bij mij ook heerlijk, alles lijkt sneller en soepeler te werken.

Ik heb alleen een groot probleem en dat is dat ik niet kan mailen. Outlook vertikt het om verbinding te maken. Ik heb poort 25 en 110 al opgegeven in de firewall, ik heb outlook.exe al opgegeven in de firewall. Ik heb de firewall al compleet uitgeschakeld, maar niets lijkt te helpen. Hij geeft in de account test aan dat ie verbinding met het netwerk heeft en daar houdt het dan ook op. Hij kan in mijn geval mail.home.nl niet vinden.

Ik kan wel pingen naar mail.home.nl

Ik heb outlook geinstalleerd op een geslipstreamde machine. Op een andere machine had ik XP SP1a staan met outlook en daaroverheen heb ik SP2 geinstalleerd en die blijft het wel gewoon doen...... :? :?

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 11-09 19:32

Gaitman

The Real One

MS stelt automatische update naar SP2 voor XP Pro uit
Microsoft heeft zondag via een e-mail aan een groot aantal klanten laten weten dat Service Pack 2 pas vanaf 25 augustus voor Windows XP Professional beschikbaar zal komen via de automatische updates. Een woordvoerder van Microsoft heeft de authenticiteit van de e-mail bevestigd. Het was de bedoeling dat het service pack gisteren via de automatische updates beschikbaar zou komen. Verschillende bedrijven hadden echter aangegeven dat ze niet voldoende tijd hadden om de tools te installeren die de automatische installatie van het service pack zou moeten tegenhouden. Microsoft heeft bewust gekozen om het service pack alleen voor Windows XP Professional-gebruikers uit te stellen. Die versie wordt namelijk vooral gebruikt binnen bedrijven en door veeleisende thuisgebruikers. De Home-editie van Windows XP is daarentegen gericht op thuisgebruikers.

Het uitstel heeft alleen gevolgen voor de gebruikers van Windows XP Professional die gebruikmaken van Windows Update of Microsofts automatische updatesoftware. Gebruikers van Windows XP Home zullen SP2 vanaf woensdag via de automatische updates binnenkrijgen. Bedrijven die gebruikmaken van Microsofts Software Update Services kregen SP2 afgelopen maandag al. Compatibiliteit met oudere applicaties is een groot issue voor Microsoft, gezien de lijst met probleemprogramma's die het bedrijf afgelopen maandag publiceerde. Het softwarebedrijf verwacht niet dat het uitstel van SP2 voor Windows XP Pro-gebruikers een groot probleem zal vormen. Veel bedrijven lijken namelijk weinig haast te hebben om de update te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Opzich wel goed besluit, nu nog even de SP2 netwerk install NL er uit gooien en dan ben ik ook happy :) Want die geslipstreamde SP2 in engelse versie draait als een zonnetje. I want more! :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Is de netwerkversie wel gewoon te downloaden? Ik dacht dat SP2 voor Home en Prof hetzelfde waren? Is het niet mogelijk voor de mensen met XP Prof, om SP2 wel degelijk morgen te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40
Bobje schreef op 18 augustus 2004 @ 00:27:
Is de netwerkversie wel gewoon te downloaden? Ik dacht dat SP2 voor Home en Prof hetzelfde waren? Is het niet mogelijk voor de mensen met XP Prof, om SP2 wel degelijk morgen te downloaden?
Tuurlijk kunnen xp profs wel downloaden, alleen niet via de automatic update ;)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Rostvertol-Mil schreef op 18 augustus 2004 @ 00:47:
[...]

Tuurlijk kunnen xp profs wel downloaden, alleen niet via de automatic update ;)
Het is toch woensdag? Waar wachten ze op dan :??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wordt nu toch wel eens tijd voor NL SP2.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 00:59:
Tja wordt nu toch wel eens tijd voor NL SP2.
_/-\o_
Ik zit nu om de 10 minuten http://www.microsoft.com/...368D3CDB5A&displaylang=en te F5-en. En misschien duurt t nog wel een aantal uren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bobje schreef op 18 augustus 2004 @ 01:02:
[...]
Ik zit nu om de 10 minuten http://www.microsoft.com/...368D3CDB5A&displaylang=en te F5-en. En misschien duurt t nog wel een aantal uren :P.
Daar zijn leuke progjes voor die dat voor je doen... <hint>

Die kunnen je dan waarschuwen als er iets veranderd is... Heb er ooit eens mee gespeeld (ik meen me te herinneren "TimelyWeb", maar kan ook goed een ander progje zijn geweest) en werkt best leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 18-08-2004 01:36 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Als je upgrade naar SP2; blijven al je settings, programma's, registry entries gewoon bewaard? of is dit te vergelijken met windows over een bestaande versie heen gooien?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 11-09 20:10

Sosabowski

nerd

Het is een service pack, niet een nieuwe windows versie. Alles blijft dus netjes behouden.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

hehe oke :) just to be sure :P

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
GandalfTheGrey schreef op 18 augustus 2004 @ 01:39:
Als je upgrade naar SP2; blijven al je settings, programma's, registry entries gewoon bewaard? of is dit te vergelijken met windows over een bestaande versie heen gooien?
Waarom leest nou niemand gewoon de documentatie? Ben ik nou gek?
Op Microsoft.nl staat een levensgrote afbeelding betreffende SP2.

Als we die afbeelding volgen (ja, klik maar...kost niks) volgen komen we hier uit. En daar wordt toch erg duidelijk uitgelegd wat 't ding doet (in "normale mensen taal" weliswaar) en wat 't ding niet doet.

Wil je dan wat uitgebreidere (tech) info over SP2, dan volg je gewoon het technet linkje voor professionals en dan kom je weer hier uit...En daar staat NOG meer info...

Verder niet als flame bedoelt, echt, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dit niet echt vragen van GoT-niveau.

edit:
Misschien ben ik wel wat knorrig vandaag... sorry :>

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 18-08-2004 03:19 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bobje schreef op 18 augustus 2004 @ 01:02:
[...]
De Nederlandse versie zal pas 6 september uitkomen. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op 18 augustus 2004 @ 08:52:
[...]

De Nederlandse versie zal pas 6 september uitkomen. Nog even geduld dus.
Hoe kom je aan deze datum? Ik kan namelijk nergens een offficiele datum vinden van MS die dit bevestigd. Bovendien begint 25 augustus het geupdate via windows update. Is het niet gebruikelijk dat voor die tijd de netwerk versie (van die taal) uit is?
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste