[XP] ServicePack 2 released to manufacturing

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:22
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 08:45:
Sp2 geeft bij mij niets dan problemen.
na install van SP2 werkte het geluid van m'n TV-kaart niet meer, behalve als ik de audio-source op radio zette 8)7, de drivers maar s opnieuw geinstalled, toen begon windows te zeuren dan ik geen Pagefile had 8)7 terwijl die toch echt wel staat ingesteld. Booten duurde ook een eeuw (zeker 1.5 min t.o.v. 45 sec). En dan dat gezeur van dat Security Center :r

Toch nog iets positiefs over SP2 -> de uninstall werkt wel goed :Y)
dan heb je gewoon een brak geconfigureerde pc, (jij hebt vast allerlei mods en tweaks op het OS losgelaten voordat je SP2 installeerde, tja dan kan je dit soort ranzige problemen krijgen

* Zwelgje heeft nu 2 laptops en 1 desktop pc voorzien van sp2 en geen problemen gehad maar goed die dingen zien ook niet voorzien van 3rd party rommel en ranzige (niet gecertificeerde!! drivers)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 07:55:
Hallo
Dinsdag komt de offizielle SP2 voor Windows XP (alle taalen).
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hallo
Ach ja, de startpost zegt wel wat anders maar zal wel net even betrouwbaarder informatie geven. :)
8/6 Release to manufacturing
8/9 Release to Microsoft Download Center (network installation package)
8/9 Release to MSDN subscription site (CD ISO image)
8/10 Release to Automatic Updates (for machines running pre-release versions of Windows XP Service Pack 2 only)
8/16 Release to Automatic Updates (for machines NOT running pre-releases versions of Windows XP Service Pack 2)
8/16 Release to Software Update Services
Later in August Release to Windows Update for interactive user installations

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
te laat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
TheGathering schreef op 08 augustus 2004 @ 03:30:
Ik kan overigens in de versie van Derice (de suposedly 'goede') GEEN Digital Signature van MS spotten onder 'properties', doe ik daar iets verkeerd? Somebody care to explain? En heeft iemand overtuigender bewijs? Ik wil die signature wel zien :) En waarom is die van Derice 'groter'? (ik zal daar ook eens naar kijken...see below...)
Alle servicepacks en ale quick fix engineerings van Microsoft hebben voor zover ik weet altijd een digital signature.

Dat een file een digital signature hebben betekent echter niet dat het de final release is, het betekent wel dat de file ongewijzigd van Microsoft afkomt.

Afbeeldingslocatie: http://gargamel.elexer.com/zooi/digital_sign_01.png
Afbeeldingslocatie: http://gargamel.elexer.com/zooi/digital_sign_02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 08:07
voor de mensen die em makkelijk willen slipstreamen, dit proggie is perfect geschikt daarvoor:

http://www.neowin.net/for...php?showtopic=188337&st=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
langley78 schreef op 07 augustus 2004 @ 23:28:
[...]
Ja, ik ook, zie mijn post van 11:11 uur, hierboven. Ik heb het nog niet kunnen oplossen. Heb je toevallig ook een domein draaien?
Yep, ik zit met mn XP bak op een win2kserver AD domain. Ik zit via een hw NAT router (met firewall) op internet. Dus die VPN connectie troep waar de help het over heeft is niet van toepassing.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook een error bij de file op ftp://got:got@bavaria.servebeer.com?

Als ik erop dubbelklik zegt ie: .. is not a valid win32 application :(

De filesize is in explorer 183mb, in m'n ftp programma zegt ie 0.26gb . Volgens mij klopt dit wel. Handmatig extracten lukt ook niet: archive corrupt. Vroeg me af of meerdere users dit hebben anders hoef ik hem niet meer van bovenstaande locatie te downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Jaguar645 schreef op 08 augustus 2004 @ 10:18:
voor de mensen die em makkelijk willen slipstreamen, dit proggie is perfect geschikt daarvoor:

http://www.neowin.net/for...php?showtopic=188337&st=0
Als ik dat progje start en hem naar de SP2 file verwijs staat er dit:

Build: pre-SP2. :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
VonFoX schreef op 08 augustus 2004 @ 10:54:
[...]

Als ik dat progje start en hem naar de SP2 file verwijs staat er dit:

Build: pre-SP2. :?
denk dat dat is omdat et de RTM is van betaplace enzo, verder niks mis mee werkt goed hier :)
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 10:53:
Iemand anders ook een error bij de file op ftp://got:got@bavaria.servebeer.com?

Als ik erop dubbelklik zegt ie: .. is not a valid win32 application :(

De filesize is in explorer 183mb, in m'n ftp programma zegt ie 0.26gb . Volgens mij klopt dit wel. Handmatig extracten lukt ook niet: archive corrupt. Vroeg me af of meerdere users dit hebben anders hoef ik hem niet meer van bovenstaande locatie te downen...
filesize hier bij mij is 266MB dus die 183 is een beetje te klein ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Jaguar645 op 08-08-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ok, dan slipstream ik hem gewoon :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Hmm iemand die hier meer vanaf weet? Heb het zelf nog niet kunnen testen.

XPSP2 will limit your max. connections/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 08 augustus 2004 @ 11:23:

jup same here

Event Type: Warning
Event Source: Tcpip
Event Category: None
Event ID: 4226
Date: 8-8-2004
Time: 11:10:58
User: N/A
Computer: NX01
Description:
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 00 00 00 00 01 00 54 00 ......T.
0008: 00 00 00 00 82 10 00 80 ....‚..€
0010: 01 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Chutney schreef op 08 augustus 2004 @ 11:23:

Zoals je kunt lezen bestaat het weldegelijk. Niet echt prettig als je filesharing gebruikt!
De workaround/fix/tweak is hier te vinden. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien een domme vraag maar hoe krijg ik die irritante security warning stuff uit ?
Dat ding zeurt er om dat ik die vertragende firewall aan moet zetten maar ik heb al een hardwarematige firewall en wil dat ding dus niet aan.

Onder RC2 kon ik hem redelijk makkelijk uitzetten maar hier lukt het me effe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

das niet veranderd hoor...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Z-Dragon schreef op 08 augustus 2004 @ 11:32:
[...]

Zoals je kunt lezen bestaat het weldegelijk. Niet echt prettig als je filesharing gebruikt!
De workaround/fix/tweak is hier te vinden. :)
Uiteraard is dat dan ook bedoeld om hyperactief broadcastende en selfspreadende wormpjes in te dammen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

BackSlash32 schreef op 08 augustus 2004 @ 11:56:
[...]

Uiteraard is dat dan ook bedoeld om hyperactief broadcastende en selfspreadende wormpjes in te dammen.
Maar mij mij drukt ie emule mooi de kop in. Ik hoop trouwens dat 50 wel genoeg ik want ik heb emule ingesteld staan op 50000 connections. En regelmatig staat mijn metertje op 1000 open connecties (meestal alleen bij het aanmelden) maar dan gaat de download ook super.

PS. Dit soort patches zal de snelheid van het internet misschien ook wel mooi verbeteren :) Maar ik gooi zélf de fix er effe overheen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 08-08-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hier een fout/bug ondekt in IE na het installeren van SP2.
Aangezien ik bezig ben om een aantal modules van MSCA te halen, wil ik ook de bijgeleverde cd's bekijken (staan oa. labs en antwoorden van de review vragen op).

Op de cd staat dan een default.htm op en deze open ik in IE. Opzich niks mis mee, maar dan komt het:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/erasmusmc/fout_IE.gif
Na een 265x op de yes button te hebben geklikt, is default.htm geladen. :Z
Als je dan weer op een menu onderdeel klikt, begin je weer van vorenaf aan :/

FF in de help opgezocht over hoe en wat. Staat erin dat je bij advanced -> security een vinkje moet aanzetten (doet eigenlijk de checkbox in de warning ook).
Afijn gedaan en IE opnieuw opgestart, krijg ik deze foutmelding nog steeds |:(

[ Voor 9% gewijzigd door _Rayman_ op 08-08-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 10:12

AKI

Damn, ontzettend blij dat je ermee komt, heb er zelf erge problemen mee met downloaden van files en vooral als ik veel verschillende internet dingen tegelijk met downloaden doe.

Als gevolg onder andere daarvan veel problemen met SP2 :(

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Jullie hebben toch wel de release notes gelezen zoals die in de topic start gepost zijn? Daar staan dit soort dingen gewoon in hoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Ik heb sinds gister ook de SP2 geïnstalleerd over mijn huidige installatie van XP Pro + SP1, en merkte het volgende op:

- booten lijkt trager te gaan
- het opstarten in Windows zelf lijkt trager te gaan
- internetpagina's die geopend worden blijven langer leeg/wit

Die eerste twee vind ik toch wel opmerkelijk, ik heb namelijk verder niks verandert gehad in de tussentijd wat hier van invloed op zou kunnen zijn. Ik heb alles nagekeken met betrekking tot het opstarten van Windows, programma's en services maar kon hierin niks raars ontdekken.
Dat derde lijkt me te maken hebben met de pop-up blokker van Windows, of iets anders in IE. Het aan/uitzetten van de pop-up blokker brengt helaas geen merkbaar resultaat met zich mee.

Al met al werkt het goed, echter voor mijn gevoel met vlagen wat trager. Sowieso zou denk ik een clean install met daarover SP2 beter moeten functioneren dan een install van SP2 over een al langere tijd geïnstalleerd besturingssysteem.
De toevoeging van het security center lijkt mij zeker een handige toevoeging voor thuisgebruikers die er allemaal wat minder verstand van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat laatste kan je oplossen door firefox te gebruiken ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hacku schreef op 08 augustus 2004 @ 13:41:
Dat laatste kan je oplossen door firefox te gebruiken ;)
Dus als je Firefox gebruikt, werkt het opeens wel in IE? Is firefox dan hetzelfde als IE? Wat heeft Firefox te maken met het al dan niet goed werken van (delen van) IE? Komt SP2 van Firefox af, dat de Firefox-versie van SP2 dan wel goed werkt?

Mis ik hier iets, of ben je zwaar off-topic bezig?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Laatst online: 07-07 16:30

Akerboom

Codito, ergo sum

uxtheme.dll hack:

Op offset 0001BB8C verander:
code:
1
81 EC 88 00 00 00 A1 18
naar:
code:
1
33 F6 8B C6 C9 C2 08 00

Gepatchde versie voor SP2 (voor de luie tweakers):
http://tormentor.elitehackers.org/uxtheme.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

wildhagen schreef op 08 augustus 2004 @ 13:44:
[...]

Dus als je Firefox gebruikt, werkt het opeens wel in IE? Is firefox dan hetzelfde als IE? Wat heeft Firefox te maken met het al dan niet goed werken van (delen van) IE? Komt SP2 van Firefox af, dat de Firefox-versie van SP2 dan wel goed werkt?

Mis ik hier iets, of ben je zwaar off-topic bezig?
:> Het heet humor enzo B)

Verder zit ik steeds meer te twijfelen of ik SP2 wel ga installen... ik bedoel... ook al had ik een WinXP zonder SP1 en alle Security/Fixes zooi dan was de kans al 0,0 % geweest dat ik mijn Systeem naar de klote breng laat staan met SP1 + alle Security Fixes ...

Firewall in Router/Modem(NAT) + Kaspersky Anit-Hacker + Kaspersky AV 5 lijkt me genoeg toch ??

* nero355 houdt niet van zelf de dingen niet in de hand hebben :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Crash schreef op 08 augustus 2004 @ 13:28:
Ik heb sinds gister ook de SP2 geïnstalleerd over mijn huidige installatie van XP Pro + SP1, en merkte het volgende op:

Die eerste twee vind ik toch wel opmerkelijk, ik heb namelijk verder niks verandert gehad in de tussentijd wat hier van invloed op zou kunnen zijn. Ik heb alles nagekeken met betrekking tot het opstarten van Windows, programma's en services maar kon hierin niks raars ontdekken.
Dat derde lijkt me te maken hebben met de pop-up blokker van Windows, of iets anders in IE. Het aan/uitzetten van de pop-up blokker brengt helaas geen merkbaar resultaat met zich mee.

Al met al werkt het goed, echter voor mijn gevoel met vlagen wat trager. Sowieso zou denk ik een clean install met daarover SP2 beter moeten functioneren dan een install van SP2 over een al langere tijd geïnstalleerd besturingssysteem.
De toevoeging van het security center lijkt mij zeker een handige toevoeging voor thuisgebruikers die er allemaal wat minder verstand van hebben :)
Ik heb heel lang hiervoor Win2K SP4 gedraait, en sinds ik gister WinXP draai met SP2 ben il eindelijk overtuigd.

- booten bij mij is vele malen sneller dan voorheen in 2000
- taakbalk laad ubersnel in
- IE is naar mijn mening hetzelfde en zeker niet trager
- popupblokker heeft bij mij wel degelijk popups tegengehouden

Ik heb voorheen nooit XP gedraait het programma kon mij niet overtuigen, en ik was teveel gewend aan Win2K waarschijnlijk door de snelheid en simpelheid. Maar zoals het er nu uitziet ben ik zeer tevreden draait allemaal lekker, en tis zeker niet traag.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Misschien klein beetje offtopic
Maar heeft iemand pifast voor sp2 en erna gedraait?
Kijken of daar nog verschil in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels Win XP Corp incl. SP2 clean geinstalled, en alles werkt perfect! Snelheid niet vergeleken, maar gevoelsmatig precies hetzelfde als met SP1. Firewall is best lief, en IE gebruik ik toch niet verder :P

Alleen 1 irritant ding tot nu toe, zodra je 'n update hebt gedownload, vraagt ie of je opnieuw wilt booten. Dat wilde ik niet, dus ik klik nee. Nu staat er een vaag icoontje bij m'n tijd, elke 2 minuten een popup naar boven te gooien dat ik moet rebooten :9 Iemand 'n idee hoe je dat weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Laatst online: 07-07 16:30

Akerboom

Codito, ergo sum

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 14:10:
[...]
Alleen 1 irritant ding tot nu toe, zodra je 'n update hebt gedownload, vraagt ie of je opnieuw wilt booten. Dat wilde ik niet, dus ik klik nee. Nu staat er een vaag icoontje bij m'n tijd, elke 2 minuten een popup naar boven te gooien dat ik moet rebooten :9 Iemand 'n idee hoe je dat weghaalt?
rebooten :X

[ Voor 26% gewijzigd door Akerboom op 08-08-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Alcohol 120% wil het bij mij niet meer doen? Of het nou door sp2 komt of door sp1 van office weet ik eigenlkijk niet. Ik kreeg toen ik office 2k3 sp1 via alcohol mount installeerde wel een melding over alcohol? :S Erg vaag....

En bij mij doet Context Menu Freak 1.01 het ook niet meer. Dr watson komt dan aldoor op huis bezoek.

Verder tevreden. Popup killer in IE scheelt weer een extra programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
maar...ondersteund SP 2 nu wel of niet illigale versies van XP?
dus kunnen de mensen met een kopie er ook gebruik van maken? of is het weer net als SP 1?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

The Third Man

The Third Jellyfish

rikgoodhart schreef op 08 augustus 2004 @ 14:27:
maar...ondersteund SP 2 nu wel of niet illigale versies van XP?
dus kunnen de mensen met een kopie er ook gebruik van maken? of is het weer net als SP 1?...
Beetje rare zinsbouw als je vraagt of SP2 ook illegale XP installaties ondersteunt, maar wat je bedoelt te vragen is of Al Capone met zijn Ali Illegali XP SP1 ook SP2 kan installeren? In dat geval: ja, maar hoe dat moet je zelf uitvogelen. Bij elke beveiliging is een achterdeur en hier dus ook (wat je ook zelf aan had kunnen voelen en ontdekken via de bekende kanalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo juist ook geinstalleerd. Werkt erg lekker en qua snelheid maakt het niks uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 08 augustus 2004 @ 14:31:
[...]
Beetje rare zinsbouw als je vraagt of SP2 ook illegale XP installaties ondersteunt, maar wat je bedoelt te vragen is of Al Capone met zijn Ali Illegali XP SP1 ook SP2 kan installeren? In dat geval: ja, maar hoe dat moet je zelf uitvogelen. Bij elke beveiliging is een achterdeur en hier dus ook (wat je ook zelf aan had kunnen voelen en ontdekken via de bekende kanalen).
lol...@ lekkere KWAL!
>:)

ik vroeg me dat inderdaad af. maar niet dat ik dat hoef uit te zoeken omdat ik gewoon een legale versie heb. echter was ik er wel gewoon nieuwsgierig naar.

ondersteunt met een T :? ? je zegt; de ondersteunDE versies :+ . dit geval dus met een D ( correct me if i'm wrong :) )

[ Voor 3% gewijzigd door rikgoodhart op 08-08-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Voor mensen die zich afvragen of problemen hebben met DEP (Data Execution Prevention), dat werkt alleen met processoren die dat ondersteunen. Momenteel is dat alleen AMD’s Athlon 64, Sempron en Opteron processors (en de Intel Itanium, maar daar zet je niet zo snel XP op).

Intel brengt pas aan het eind van het jaar processoren die de XD (eXecutable Disabled) bit supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Mensen - het feit dat je hem geinstalleerd hebt boeit niemand iets. Je ervaringen mag je natuurlijk wel posten, maar enkel opmerkingen als: 'ik heb hem geinstalleerd en hij werkt' schiet niet echt op qua nuttigheid van dit topic :)

Verder - download snelheden, spelfouten, en ander geneuzel - laat dat aub weg zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 11-09 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Zijn er mensen die sinds SP2 zijn gewisseld van firewall van bijv. ZoneAlarm (Pro) naar de Windows-firewall? Ik gebruik nu ZAPro 5 en vind dat er steeds meer rotzooi in dat programma komt te zitten... Niet echt lichtgewicht meer. Hoe bevalt de Windows-firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zijn behoorlijk wat extra opties in gpedit bijgekomen, teveel om even op te noemen.
Je kan wel degelijk merken dat security-wise dit een behoorlijk ingewikkeld SP is.

Mensen die dus "BUG!" lopen te roepen als ze een prompt krijgen dienen zich beter te informeren over WAT sp2 nou heeft veranderd, want een context menu verander-appje is dus duidelijk een programma wat zich nu netjes moet gedragen om niet voor spyware e.d. te worden gezien (extra toolbars opeens anyone?)
jfeelders schreef op 08 augustus 2004 @ 15:12:
Zijn er mensen die sinds SP2 zijn gewisseld van firewall van bijv. ZoneAlarm (Pro) naar de Windows-firewall?
[...]
Hoe bevalt de Windows-firewall?
De exceptions zijn helaas algemeen.

Dus als je file+printersharing als exception hebt aangegeven werkt dat voor alle verbindingen :X

Dat is niet zo handig.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 08 augustus 2004 @ 15:18:

Dus als je file+printersharing als exception hebt aangegeven werkt dat voor alle verbindingen :X

Dat is niet zo handig.
Huh, je kunt toch gewoon opgeven voor welke netwerken deze uitzondering geldt? Zo heb ik ingesteld dat file- and printersharing uitsluitend mag vanuit mijn eigen netwerk. Vanuit andere netwerken worden er geen connecties geaccepteerd. En omdat je het op IP-basis opgeeft, hoef je je niet eens te verdiepen in welke netwerken zich bijvoorbeeld achter welke netwerkkaart bevinden.

Beetje TCP-wrapper achtig zou je haast denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BackSlash32 schreef op 08 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

Dat is niet zo handig.
Tip: klik eens op het derde tabblad (Advanced) :P

Daar staan de diverse netwerkverbindingen. Ik heb er drie, en kan dus ook voor elke verbinding afzonderlijk exceptions aangeven.

Het was logischer geweest om dit idd in het tabje Exceptions op te nemen, dat voorkomt een hoop verwarring. Maar het kán dus wel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zat er net naar te kijken omdat ik het me bijna niet voor kon stellen, maar idd, je hebt gelijk :)

Tis inderdaad niet logisch, en bovendien niet handig.
Jan met Pet loopt misschien hiermee dus de boot in waardoor je nog niks aan de firewall hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firewall kan je uitschakelen maar raden julie dat aan of niet bij SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:51:
firewall kan je uitschakelen maar raden julie dat aan of niet bij SP2?
Als je zelf al een firewall draait, dan kun je hem uitzetten lijkt me. In ieder geval als je die firewall wil blijven gebruiken. Als je helemaal niets draait, zie ik geen enkele reden waarom je de Windows Firewall uit zou willen zetten.

[ Voor 68% gewijzigd door elevator op 08-08-2004 16:42 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Laatst online: 10-09 20:59
Nulnulnix schreef op 08 augustus 2004 @ 08:40:
Wie heeft ook last van het volgende?:

Ik zie bij netwerkverbindingen niets meer staan, het scherm waar mijn Lan en 1394 zouden moeten staan blijft wit...
Ik kan dus geen IP adres aanpassen en de wizzard werkt al even min.

Wel heb ik nog verbinding met internet (kan gewoon browsen), maar met shareaza krijg ik heel slecht/geen verbinding!
Ik heb hier dus ook 'last' van, lees mn post maar ff:
Fighter schreef op 07 augustus 2004 @ 15:59:
Hier een paar ervaringen van mij:

Leuke nieuwe dingen die ik tegenkwam:
- Manage Add-ons bij IE (onder tools)
- De popup blocker die zn werk te goed doet :P
- Iets verbeterde Software ding bij je Control Panel
- En af en toe wat kleine subtiele veranderingen

Negatief:
Wel zit er iets van DEP (Data Execution Prevention) bij je
System Properties > Advanced > Settings. Klinkt wel leuk,
maar het kan niet uit. Alleen voor specifieke services/programmas.
(edit, zie de post boven mij :| )

Ik heb het idee, ik weet alleen niet of het hierdoor komt, dat services
die ik op manual heb staan (bv Windows Installer, Windows Image Acquisition,
Network Connections, Network Awareness) niet meer gestart worden als ze
nodig zijn.

Bv als ik MSN6 opstart, moet ie ff wat doen met Windows Installer, die hangt dan heel lang en uiteindelijk gaat ie verder. Als ik zelf met de hand Windows Installer enable dan schiet ie er meteen voorbij (net zoals ie dat deed voor SP2)
Nou had ik al geprobeerd om zowel msiexec (Windows Installer executable) en svchost.exe (die start ie op voor oa die netwerk dingen) als uitzondering op te geven, maar dat helpt niet.

Ook kan ik geen properties van mn netwerkkaarten meer opvragen totdat ik zelf die services start, iets wat vroeger ook automatisch ging.

Verder vind ik het nogal naadje dat WindowsUpdate v5 perse de Automatic Updates Service op Automatic en Running moet hebben :(

( Verder heb ik iig alweer die DCOM service op manual en Security Center ook
edit: ojah en hij heeft al 2 keer LargeSystemCache op 0 gezet, terwijl ik die op 1 wil.. )
In het kort: de Network Connections service starten.

Ik heb dus ook nog steeds het probleem dat ie services niet meer automatisch start (heb DEP al uitgeschakeld, dat hielp iig niets).
Ook dat de Automatic Update Service op automatic moet en draaiend (hij mag wel op 'Turn off automatic updates' staan) vind ik nog steeds bagger.

Die LargeSystemCache optie in mn registry heeft ie voorlopig wel braaf op 1 gelaten :)

EDIT: En nog een nieuw probleem tegen gekomen trouwens, ik heb een logitech internet navigator toetsenbord met itouch 2.22. De 'shopping' knop op mn toetsenbord starte eerst IE en ging automatisch naar suprnova toe. De myhome knop starte gewoon IE zonder een pagina te openen. Deze 2 knoppen doen nu niets meer, terwijl de rest het wel doet..

[ Voor 7% gewijzigd door WhistlerNL op 08-08-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:22
wat wel mooi is is dat als je in een domain hangt met je laptop hij de firewall aanzet zodra als hij de domainverbinding kwijt is (kan je in een GPO instellen)

draadloze kaartje eruit... hop slotjes op de verbindingen, kaartje erin.. en de slotjes eraf :P

**ideaal** voor de mensen die laptops hebben en het pand verlaten om op 'visite' te gaan bij andere netwerken

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier mijn bevindingen met SP2:

Gisteravond tijdens de install van XP Prof met SP2 [Slipstream] ging alles vlekkeloos, alle hardware werd in (principe) gevonden en kreeg een kort intro [XP] filmpje, een teken dat ie nu wel videokaart had gevonden. Oké heel leuk :O

Eerst windows even goed aangepast naar mijn persoonlijke voorkeur met behulp van "gpedit.msc", en wat me eerst opviel zijn de mogelijkheden die erbij zijn gekomen in tegenstelling tot SP1. Ik kwam Automatic Updates echter wel heel vaak tegen :X , net of dat niet uit mag oid...
Eenmaal bij drivers aangekomen, wou ie voor geen mogelijkheid mijn Asus Display drivers pakken, en hing tijdens afsluiten van XP. Na de nieuwste van nVidia hebben geplukt werkte alles opeens naar behoren :)

Tijdens het installeren van Programma's en allemaal andere zooi, merkte ik wel dat XP wel langer moet nadenken bij het opstarten van XP. Eerst vloog Welcome scherm weg en nu blijft ie toch wel even 5 sec hangen, kan me herrinneren dat dit met SP1 niet zo was iig.
Verder is de desktop omgeving stukken sneller geworden naar mijn idee, klikje daar en je hebt het al voor je neus staan :D

Wel ben ik een mogelijke "BUG" tegen gekomen totzover, bij WMP9. Als je het programma minimized dan krijg je zo'n infoschermpje dat je hem als control panel ook op taakbalk kan plakken, kijk ik tussen dat lijstje..Staat WMP er niet eens tussen :/

Maar voor de rest _/-\o_

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Fighter schreef op 08 augustus 2004 @ 15:56:
[...]
EDIT: En nog een nieuw probleem tegen gekomen trouwens, ik heb een logitech internet navigator toetsenbord met itouch 2.22. De 'shopping' knop op mn toetsenbord starte eerst IE en ging automatisch naar suprnova toe. De myhome knop starte gewoon IE zonder een pagina te openen. Deze 2 knoppen doen nu niets meer, terwijl de rest het wel doet..
Itouch opnieuw installeren?

[ Voor 53% gewijzigd door elevator op 08-08-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Lekkere Kwal schreef op 08 augustus 2004 @ 16:15:
[...]
Itouch opnieuw installeren?
Kan het proberen maar denk niet dat het veel uit haalt, aangezien mn andere knoppen het wel doen. Zal het toch ff proberen, edit deze post zo wel of het hielp :)

Edit: Op de nette manier deinstalleren wilde al niet, dus toen met de hand itouch eraf gemikt (eerst alle files, toen met regcleaner erover en toen met de hand nog mn registry nagepluist op itouch). Toen gereboot, wil ik het nu weer installeren:

The InstallShield Engine (iKernel.exe) could not be launched.

The RPC server is unavailable.

Fijn die SP2.. :(
Edit: Logitech Mouseware wilt ie ook niet deinstalleren hier, de rest van mn software wel.

[ Voor 49% gewijzigd door WhistlerNL op 08-08-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Laatst online: 20-08 23:06
Is er al iemand die SP2 met de termsrv.dll uit build 2055 uitgeprobeerd heeft en mij kan vertellen of er concurrent sessions mogelijk zijn? Bijvoorbeeld in build 2082 was het eenvoudig mogelijk de dll te vervangen door die uit 2055. Latere versies heb ik niet meer geprobeerd en ik ben benieuwd of het nog steeds werkt nu in de final version.

Voor meer info zie http://www.neowin.net/com...hp?id=16494&category=main

edit:
Het antwoord stond dus al in het topic maar had ik met de search niet gevonden. Het topic verder snel doorgebladerd en niet helemaal na gelezen. Mooi dus!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Sjeng op 08-08-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij de SP2 die ik hiervandaan heb gedowned: ftp://got:got@bavaria.servebeer.com Staat dit onder eigenschappen>Digitale handtekeningen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~derdidas/felix/SP2.JPG
Dit hoort toch niet?

crc32 krijgt dit eruit:046f12b1

Is dit nou de goede versie of is dit een fake?

[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 08-08-2004 17:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Waarschijnlijk is die versie die jij gedownlaod hebt corrupt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02
elevator schreef op 08 augustus 2004 @ 17:40:
Waarschijnlijk is die versie die jij gedownlaod hebt corrupt :)
Hij heeft wel de zelfde CRC32 sum als mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Sjeng schreef op 08 augustus 2004 @ 16:40:
Is er al iemand die SP2 met de termsrv.dll uit build 2055 uitgeprobeerd heeft en mij kan vertellen of er concurrent sessions mogelijk zijn? Bijvoorbeeld in build 2082 was het eenvoudig mogelijk de dll te vervangen door die uit 2055. Latere versies heb ik niet meer geprobeerd en ik ben benieuwd of het nog steeds werkt nu in de final version.

Voor meer info zie http://www.neowin.net/com...hp?id=16494&category=main

edit:
Het antwoord stond dus al in het topic maar had ik met de search niet gevonden. Het topic verder snel doorgebladerd en niet helemaal na gelezen. Mooi dus!!!
Ik heb het net geprobeerd zonder succes. Ook na policy settings goed te hebben gezet. Helaas lukt het me nog niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
fsfikke heeft een nederlandse XP volgens het screenshot dus daar kan je de engelse SP2 niet op installeren neem ik aan.

ik hoop wel dat ik dat tegelijkertijd actief zijn op een computer met die dll aan de praat krijg want is voor mij een van de weinig dingen die SP2 voor mij interessant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 11:26:
[...]

jup same here

Event Type: Warning
Event Source: Tcpip
Event Category: None
Event ID: 4226
Date: 8-8-2004
Time: 11:10:58
User: N/A
Computer: NX01
Description:
Was het na het patchen van je tcpip.sys wel goed gekomen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Caesu schreef op 08 augustus 2004 @ 18:02:
fsfikke heeft een nederlandse XP volgens het screenshot dus daar kan je de engelse SP2 niet op installeren neem ik aan.

ik hoop wel dat ik dat tegelijkertijd actief zijn op een computer met die dll aan de praat krijg want is voor mij een van de weinig dingen die SP2 voor mij interessant maken.
Nee, dat had ik ook al door |:( :7 Maar dat zou die handtekening nog wel goed moeten zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 07-09 18:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Pino64 schreef op 08 augustus 2004 @ 17:59:
[...]

Ik heb het net geprobeerd zonder succes. Ook na policy settings goed te hebben gezet. Helaas lukt het me nog niet. Iemand?
Is termsrv.dll met succes vervangen (dus zie je 2055 staan ipv 2180)? het beste te doen in safe mode of door windows file protection uit te zetten, maar ik ga ervan uit dat je dat al wist.

Ik heb het hier al werkend gekregen eerst met rc1, daarna met rc2 en nu met de final van sp2. Ben bezig met een unattended cd met de gewijzigde versie er al in, zal straks eens gaan testen of dat ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... nieuwe install gedaan (slipstreamed).
Wil ik GPMC installeren, wil die niet, omdat het .net framework zou ontbreken...
Die zit er gewoon bij ingebakken in SP2.

GPMC: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/gpmc/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 19:00:
Hmm... nieuwe install gedaan (slipstreamed).
Wil ik GPMC installeren, wil die niet, omdat het .net framework zou ontbreken...
Die zit er gewoon bij ingebakken in SP2.

GPMC: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/gpmc/default.mspx
Volgens mij niet hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Crash schreef op 08 augustus 2004 @ 13:28:

Ik had precies hetzelfde. Dacht dat het iets was in m'n oude Windows installatie, dus heb ik heel XP er schoon opgezet. Maar naar installatie van SP2 weer hetzelfde probleem.

Bleek dat SP2 op één of andere manier m'n HD in PIO-mode had gezet ipv UDMA6, wat natuurlijk niet vooruit te branden is :{ Na VIA Bus Master PCI IDE Utitily geinstalleerd te hebben, draait 'ie weer vrolijk in UDMA6-modus.

Misschien dat jij hetzelfde probleem hebt? Aangezien ik in je specs zie dat je ook een VIA based moederbord heb..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Laatst online: 18:04

Tys

Edit: Foutje ergens, komt zo terug ...

[ Voor 90% gewijzigd door Tys op 08-08-2004 19:32 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Laatst online: 29-04-2015
fsfikke schreef op 08 augustus 2004 @ 17:33:
Bij de SP2 die ik hiervandaan heb gedowned: ftp://got:got@bavaria.servebeer.com Staat dit onder eigenschappen>Digitale handtekeningen:

Dit hoort toch niet?

crc32 krijgt dit eruit:046f12b1

Is dit nou de goede versie of is dit een fake?
Nee, dat hoort inderdaad niet. Toch denk ik vrij zeker te weten dat hij het echte werk op z'n ftp server heeft staan. Wij hebben wel net zoiets met verisign code signing certificaten nieuwer dan april 2004, omdat Bill een verlopen verisign root certificaat ipv het huidige met Windows meelevert, maar met een Microsoft certificaat zou je dat niet verwachten. Misschien kan je in Windows Update kijken of de root certificates (stamcertificaten) update onder 'optional software updates' aangeboden wordt.

edit:
Ik heb de exe van de "bierserver" ook gedownload en bij mij zegt hij dat de handtekening OK is.
CRC32: 046f12b1
MD5: 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7

Signature details:

General:
Name: Microsoft Corporation
E-mail: Not available
Signing time: woensdag 4 augustus 2004 12:06:58

Advanced:
Issuer: Microsoft Code Signing PCA
Serial number: ‎61 0e 7d a7 00 00 00 00 00 48

Certificate details (zegt ook dat het ok is):
Thumbprint: 2a 10 49 b2 55 7d e7 8c f6 59 2b f6 85 04 e2 3c 91 ad bf 8c

[ Voor 28% gewijzigd door berend_engelbrecht op 08-08-2004 19:58 ]

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Billie schreef op 08 augustus 2004 @ 19:02:
[...]

Volgens mij niet hoor. :)
Vroegah... stond .net 1.1 nog bij de Windows Updates erbij.
Nu ook niet meer. Nadat ik SP2 over mijn SP1 setup had gegooid was ie ook weg uit de add/remove lijst. Weird.
Nou ja, maar eens kijken of ik .net los kan vinden.
Maar ik zou toch zweren dat in SP2 net als bij W2K3 .net erbij in gebakken zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 19:38:
[...]

Vroegah... stond .net 1.1 nog bij de Windows Updates erbij.
Nu ook niet meer. Nadat ik SP2 over mijn SP1 setup had gegooid was ie ook weg uit de add/remove lijst. Weird.
Nou ja, maar eens kijken of ik .net los kan vinden.
Maar ik zou toch zweren dat in SP2 net als bij W2K3 .net erbij in gebakken zou zitten.
Dat was mijn collega ook opgevallen tijdens de RC2 test. Omdat wij het framework standaard als losse setup aan onze klanten distribueren zijn we er niet op door gegaan. Deze Microsoft pagina zou je verder moeten helpen:
Microsoft .NET Framework Version 1.1 Redistributable Package

[ Voor 17% gewijzigd door berend_engelbrecht op 08-08-2004 19:48 ]

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de redist. gedownload & geinstalleerd en toen wilde GPMC wel.
Rare zooi...

Overigens, weet iemand of die IE6 verbeteringen ook voor Windows 2000 komen?
Want op werk hebben we een aantal Terminal Servers waar heel wat gebruikers op werken en een aantal van die features zouden wel handig zijn op die servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die .net 1.1 update kun je ook meteen bij winupdate V5 halen, nadat je geinstalled hebt.

Ik heb XP geslipstreamed, en ens gekeken hoe ver ik kom met een key uit de hele bekende lijst, die je krijgt te zien bij een hele bekende keychanger.

Alles werkt, installen gaat prima, kunt zelfs naar winupdate.

Nu heb ik een keyviewer, en die laat onder SP2 een hele andere key zien dan ik ingevuld heb.

Onder SP1 zelfde (niet officiele) key, laat'ie wel zien.

Iemand anders dat effect ook?

En gelieve niet te yappen over de illegale aard van dit zutje, ik bied niets aan, geef geen keys, enz.

MS heeft zelf bewust gekozen voor illegale meuk niet te blacklisten.

Dan mogen wij op z'n minst wel wat woorden eraan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:00:
Die .net 1.1 update kun je ook meteen bij winupdate V5 halen, nadat je geinstalled hebt.
Bij mij was dat dus niet het geval.
Die hele lijst was leeg. Ja een Nvidia update uit october 2003, maar wie installeerd die nou nog van Windows Update. ;)
En nee de .net staat ook niet op hidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:00:
Nu heb ik een keyviewer, en die laat onder SP2 een hele andere key zien dan ik ingevuld heb.

Onder SP1 zelfde (niet officiele) key, laat'ie wel zien.

Iemand anders dat effect ook?
Ik heb een eerlijk gekochte licentie, maar uit interesse toch even gekeken. Echter ik strandde al op de product key viewer. Twee viewers geprobeerd, maar ze crashen allebei, proberen kennelijk code uit te voeren vanuit het data segment of iets anders dat niet meer toegestaan is. Allebei stonden ze op zo'n site die je vage ActiveX software door de strot probeert te duwen, dan merk je echt de kracht van Windows XP SP2. Die truken met 5x de ActiveX control pushen en 'you must click yes to download' werken voor geen meter meer, super is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend_botje schreef op 08 augustus 2004 @ 20:36:
[...]
Allebei stonden ze op zo'n site die je vage ActiveX software door de strot probeert te duwen, dan merk je echt de kracht van Windows XP SP2. Die truken met 5x de ActiveX control pushen en 'you must click yes to download' werken voor geen meter meer, super is dat :)
Daar ben ik ook heel blij mee! :)
Zeker ook handig voor gebruikers (al dan niet werk gerelateerd) die van niks weten en maar domweg op Yes klikken bij zo'n popup.
Scheelt weer pc's opruimen.

Hopelijk vinden ze daar nu niet een of andere truc voor zodat ze alsnog naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
Ik heb eens gekeken hoe dom ik kon zijn.
Eerst zie je dus zo'n geel balkje bovenaan de pagina, hij probeert het niet eens te installeren:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=38719&format=full&ext=.gif
En er staat 'you must click yes', maar je kan nergens yes clicken :P

Bij rechtsklik op het gele balkje kan je kiezen voor toch installeren, heb ik geprobeerd (je moet wel eens flink zijn in het belang van de wetenschap B))
Dan krijg je het vertrouwde 'do you trust' schermpje in de nieuwe SP2 layout en heb je nog eens de kans om van gedachten te veranderen. Het gave hier is dat je bij more options nu een 'never trust' option hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=38720&format=full&ext=.gif
Dat komt ergens in je registry en zou je dus ook in een policy kunnen verwerken voor je wat minder streetwise collega's.

Gator & co zullen dit toch niet leuk vinden :)
Dit feature vind ik op zichzelf voldoende om iedereen die toch met IE wil surfen (en dat is 96% van de mensen, of je het daar mee eens bent of niet) aan te raden om naar SP2 te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door berend_engelbrecht op 08-08-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 09:36
Ben ik nu zo hersendood dat ik SP2 nérgens kan vinden/downloaden, of hebben ze de link oid overal weggehaald :?
Want waar ik ook zoek, ik kan nergens SP2 downloaden.

Heeft er iemand anders misshien een linkje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voor degene die Sp2 willen downloaden, neowin.net heeft verschillende mirrors verzamelt. Tevens een MD5 chekcer kan daar vandaan worden verkregen.

De MD5 voor de execute moet zijn: 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7

Mirror lijst:

http://www.neowin.net/com...hp?id=23138&category=main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
kleautviool schreef op 08 augustus 2004 @ 21:02:
Ben ik nu zo hersendood dat ik SP2 nérgens kan vinden/downloaden, of hebben ze de link oid overal weggehaald :?
Want waar ik ook zoek, ik kan nergens SP2 downloaden.

Heeft er iemand anders misshien een linkje :o
Kijk eens wat hoger in deze thread... keyword bavaria ;)Afbeeldingslocatie: http://forum.team-ngs.nl/images/smiles/cheers.gifAfbeeldingslocatie: http://forum.team-ngs.nl/images/smiles/toost.gif
Klikken en downen, vele anderen zijn je voor gegaan (dankjewel Olivier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, ik heb een klein cosmetisch (volgens mij dan) bugje ontdekt:

Ik heb dus drie netwerkkaarten: 2x 10 mbit (PCI) en 1x 100 mbit (PCI).

Bij die kaart van 100 mbit en 1 van de 10 mbit kaarten word de snelheid idd correct weergegeven.

Echter, bij de derde kaart geeft hij slechts 6.0 mbit aan. Maar de verbinding is daadwerkelijk 10 mbit, ik heb het getest, en kom op een sustained snelheid van iets meer dan 1 MB/sec uit.

Iemand dit ook al eens gehad?

Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/6mbit.JPG

Ik kan er geen probleem mee hebben, aangezien het dus kennelijk alleen cosmetisch is. In SP1 gaf hij nog wél keurig 10 mbit/sec aan :)

Extra wazig is dat deze 10 mbit-kaart van exact dezelfde merky, type en revisie/firmware is als de tweede, die wel goed word gemeld :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
robertpNL schreef op 08 augustus 2004 @ 21:05:
Voor degene die Sp2 willen downloaden, neowin.net heeft verschillende mirrors verzamelt. Tevens een MD5 chekcer kan daar vandaan worden verkregen.

De MD5 voor de execute moet zijn: 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7

Mirror lijst:

http://www.neowin.net/com...hp?id=23138&category=main
neowin is altijd leker bezig op dit gebied ^_^ zie ook bijvoorbeeld autopatcher die ze steunen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Rayman_ schreef op 08 augustus 2004 @ 12:18:
Hier een fout/bug ondekt in IE na het installeren van SP2.

Op de cd staat dan een default.htm op en deze open ik in IE. Opzich niks mis mee, maar dan komt het:
[afbeelding]
is ook een GPO entry voor. Bekijk die maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18

tutterke

Klein maar tapper!

Heb nu net geupgraded, en krijg na het booten een blue screen...

STOP: 0x0000007E (...,...,...)

Heb al eens gegoogled maar ik vind zo niet meteen iets dat het zou kunnen zijn :(

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 04:09
tutterke schreef op 08 augustus 2004 @ 22:04:
Heb nu net geupgraded, en krijg na het booten een blue screen...

STOP: 0x0000007E (...,...,...)

Heb al eens gegoogled maar ik vind zo niet meteen iets dat het zou kunnen zijn :(
Niet geheel te maken met SP2, maar googled:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;330182

offtopic:
Stomme refresh O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Polyphemus op 08-08-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke

tutterke

Klein maar tapper!

Ja, dat waren ook de oplossingen die ik met google had gevonden... Maar toch bedankt jongens :)

I find it kind of sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 04:09
tutterke schreef op 08 augustus 2004 @ 22:17:
Ja, dat waren ook de oplossingen die ik met google had gevonden... Maar toch bedankt jongens :)
Misschien een driver die niet compatible is met SP2? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Is er dan verder niemand die ook last heeft van niet startende services enzo?
Ik wilde net voor een vriendin ff Tomb Raider: AoD installeren, ging op zn bek vanwege windows installer.. zelfde verhaal met Duke Nukem: Manhatten Project..

Zit erover te denken om maar weer te reinstallen zonder sp2 ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke

tutterke

Klein maar tapper!

Ik vermoed het... Maar ik ga er niet echt naar op zoek (het verhaal speld in hooiberg), wou gewoon de SP eens bekijken; installeer hem deze week wel op een verse install, en kijk dan wel bij welke driver ik problemen krijg...

I find it kind of sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Tom S. schreef op 08 augustus 2004 @ 19:08:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Dacht dat het iets was in m'n oude Windows installatie, dus heb ik heel XP er schoon opgezet. Maar naar installatie van SP2 weer hetzelfde probleem.

Bleek dat SP2 op één of andere manier m'n HD in PIO-mode had gezet ipv UDMA6, wat natuurlijk niet vooruit te branden is :{ Na VIA Bus Master PCI IDE Utitily geinstalleerd te hebben, draait 'ie weer vrolijk in UDMA6-modus.

Misschien dat jij hetzelfde probleem hebt? Aangezien ik in je specs zie dat je ook een VIA based moederbord heb..
Ho, wacht ff: Nforce2 is _geen_ VIA :P :)
Mijn hardeschijven staan zowel in bios als in Windows op DMA-100, dus dat is helaas het probleem niet.
Nieuwe Nforce2 drivers kan ik misschien wel eens proberen, echter draait nu alles goed naar behoren op dat van Windows na dan.
Maybe over een tijdje weer eens een reinstall doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de liefhebbers nog wat mirrors
http://download.pchome.net/php/dl.php?sid=15902
tis onleesbare page :P
hoop dat ie legaal is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Als het goed is komttie maandag officieel op de site van MS :) (Hopelijk, want dinsdag moet ik windows er opnieuw opgooien vanwege nieuw mobo ed, so it better be out by then >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Nou, ik heb de final via bittorrent gedownload en net vanavond geinstalleerd. Hij doet het prima. Dus mensen die in een ouder topic zeiden dat het risicovol was, ach ja, misschien wel, maar er is dus niets mis mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/got/images/service_pack2_01.png

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
Iemand ook problemen met de mmc's uit c:\windows\system32?

Ik kan na sp2 installatie geen van mijn mmc's (standaard) meer openen;

MMC cannot open Snap-in Name. This may be because the file does not exist, is not an MMC console, or was created with a later version of MMC. This may also be because you do not have sufficient access rights to the file.

http://support.microsoft....n-us;326574&Product=winxp

Wel kan ik vanuit mmc.exe de snap-ins laden, maar niet de bestaande overschrijven.
Heel raar sp'tje dit... Had al geen hoge pet van de beta's en de RC's, maar de RTM is volgens mij ook niet helemaal jofel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
EfBe schreef op 07 augustus 2004 @ 15:13:
[...]

Werkt naar behoren. Bedankt voor deze link, werd alweer behoorlijk sjachrijnig van dat classic theme dat me weer werd opgedrongen :)
Hoe doe je dat dan want ik kan die uxtheme neit overschrijven namelijk (ook nie tin veilige modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 09 augustus 2004 @ 00:11:
Nou, ik heb de final via bittorrent gedownload en net vanavond geinstalleerd. Hij doet het prima. Dus mensen die in een ouder topic zeiden dat het risicovol was, ach ja, misschien wel, maar er is dus niets mis mee.

[afbeelding]
ps bedankt voor je key _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 09:28:
[...]

ps bedankt voor je key _/-\o_
key? alleen productcode, wat wil je d'r mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sn0wblind schreef op 09 augustus 2004 @ 03:14:
Hoe doe je dat dan want ik kan die uxtheme neit overschrijven namelijk (ook nie tin veilige modus).
Copieren in directory binnen Windows\System32
Dan booten in recovery console (vanaf de cd)
file copieren

Ik heb het via een andere partitie gedaan (nog een XP installatie), maar via de recovery console kan het ook

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiele SP2 nog steeds niet te downloaden, vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
EfBe schreef op 09 augustus 2004 @ 10:07:
[...]

Copieren in directory binnen Windows\System32
Dan booten in recovery console (vanaf de cd)
file copieren

Ik heb het via een andere partitie gedaan (nog een XP installatie), maar via de recovery console kan het ook
het kan nog vele malen makkelijker. gebruik het programma replacer.

het is een cmd file die je start, er wordt dan gevraagd om de originele file in het scherm te slepen, daarna wordt het zelfde gevragd voor het bestand wat je ervoor in de plaats wil zetten.

hierna maakt het een backup van het origineel zet de vervangende ervoor in de plaats en zorgt er voor dat WFP niet het origineel terugzet.

even rebooten en klaar is kees.

Replacer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
Newpowerr schreef op 09 augustus 2004 @ 01:17:
Iemand ook problemen met de mmc's uit c:\windows\system32?

Ik kan na sp2 installatie geen van mijn mmc's (standaard) meer openen;

MMC cannot open Snap-in Name. This may be because the file does not exist, is not an MMC console, or was created with a later version of MMC. This may also be because you do not have sufficient access rights to the file.

http://support.microsoft....n-us;326574&Product=winxp

Wel kan ik vanuit mmc.exe de snap-ins laden, maar niet de bestaande overschrijven.
Heel raar sp'tje dit... Had al geen hoge pet van de beta's en de RC's, maar de RTM is volgens mij ook niet helemaal jofel.
Ik heb geen problemen met openen van .msc (Microsoft Common Console Document) files. Ook als ik rechtsklik op My Computer en dan 'Manage' kies werkt het gewoon. Misschien ben je geen local administrator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 10:08:
Officiele SP2 nog steeds niet te downloaden, vreemd
Ze zullen em wel online gooien met 9 uur 's ochtends USA Redmond time.
Dat is in NL vanaf '1500 uur ofzo....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
SchietSchijf schreef op 09 augustus 2004 @ 04:08:
Nog een mirror gevonden, heb em al gechecked op crc en het was em echt :)

ftp://139.30.8.115/pub/to...wsXP-KB835935-SP2-ENU.exe
De pagina kan niet worden weergegeven.

als je hetgeen achter sp2 weglaat zie je het bestand wel , maar als je dat kopieerd:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/foutmelding.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door OliverBB op 09-08-2004 10:43 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste