[XP] ServicePack 2 released to manufacturing

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
E-Vix schreef op 07 augustus 2004 @ 13:27:
Er is tijdens de beta fase een tooltje geweest waarmee je de nieuwe versie van SP2 over een oude versie heen kon installeren. Heeft iemand dat tooltje voor mij, of weet iemand welke registry instellingen ik moet wijzigen? Zit nu met 2149 op mijn pc, en heb geen zin om windows helemaal opnieuw te installeren. Als ik hem nu probeer te installeren, dan krijg ik de melding dat dat niet kan omdat er al een beta versie op staat...
Niets over een tooltje gehoord, ben wel beta-tester.

Je kan wel gewoon deze de-installeren (je bent denk ik ongeveer een kwartier bezig). Staat de beta niet gewoon in de lijst met programma's:
Start > Instellingen > configuratiescherm > Software / Add & Remove Programs ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

sanfranjake schreef op 07 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

Je kan wel gewoon deze de-installeren (je bent denk ik ongeveer een kwartier bezig). Staat de beta niet gewoon in de lijst met programma's:
Nope... kan hem niet de-installeren... had hem geslipstreamed...
Het tooltje was ook niet een officieel tooltje van Microsoft. Het veranderde volgens mij wat registry instellingen zodat SP2 dacht dat alleen SP1 geinstalleerd was, en dus wel wilde installeren

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
Niet dat het zo heel nuttig is, maar er is ook een optie in het add/remove programs menu bij gekomen om updates (zowel office als windows updates) respectievelijk wel of niet te laten zien.

Standaard worden de updates niet meer geshowed, dus wellicht moet je dat vinkje eerst aanzetten om je updates te zien. Vinkje staat boven in (show updates)

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
sanfranjake schreef op 07 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

Je zou dat inderdaad verwachten. Ik heb op betaplace gekeken en ook niets gevonden (wel voor Windows Update V5). Toen ik RC2 testte viel het me op dat het verplicht was om de uninstall files te bewaren (net als in de RTM version overigens). Windows XP SP2 RTM zie ik iig in "Add or Remove Programs" en er is een [Remove] button. Als je er op klikt krijg je een waarschuwing dat je na verwijderen meteen Windows Update moet draaien om eventueel meeverwijderde security patches te herstellen.

Wij testen overigens altijd in een virtual machine (veel hangiger dan eventueel een productiemachine te verprutsen), dus verwijderen hoefde ik gelukkig niet echt te testen.

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb weer een mirror voor jullie van de RTM (hosted by myself :))
ftp://got:got@bavaria.servebeer.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hehé, heb hem eindelijk binnen ;)

Gisteravond had ik een Duitse versie te pakken oid, heel jammer dus...
Maar goed vanmorge even via een link [Japans] binnengehaald met ruim 60kb/s. Is te doen dus.

Weet niet als het de goeie versie is oid. Ik haal hem op dit moment een andere binnen

en 266mbtjes groot, o jah. De link doet in IE6 vrij weinig, in Mozilla doet ie het wel :)

Let wel DAP is aanbevolen :Y)

Verder is me opgevallen dat het booten iets anders gaat, en stukken sneller.
Jaa.. het mag dat wel meer ditjes & datjes zijn, maar het is rete snel, hier tenminste :9

edit:

hier de versie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/generic/winver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/generic/iever.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door rlkz op 07-08-2004 14:54 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze link nou ook de goeie? Hij komt dan wel van Microsoft af, maar is toch 260 MB. Dus niet die 266 MB die jullie overal schijnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nee dat is de Duitse RC2 :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 16:22
Als je deze wilt slipstreamen om een nieuwe installatiecd Windows XP SP2 te maken, kan ik dan de Windows XP SP1 installatiecd als uitgangspunt nemen of moet ik persé een oude Windows XP cd gebruiken (die ik dan ergens vandaan ga moeten halen, want ik heb alleen de cd met SP1 :( )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
E-Vix schreef op 07 augustus 2004 @ 13:27:
Er is tijdens de beta fase een tooltje geweest waarmee je de nieuwe versie van SP2 over een oude versie heen kon installeren. Heeft iemand dat tooltje voor mij, of weet iemand welke registry instellingen ik moet wijzigen? Zit nu met 2149 op mijn pc, en heb geen zin om windows helemaal opnieuw te installeren. Als ik hem nu probeer te installeren, dan krijg ik de melding dat dat niet kan omdat er al een beta versie op staat...
Die melding heb ik nooit gehad :?
Had eerst RC2, dan build 2179 erover en nu de final, heb niks moeten verwijderen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerSp00n schreef op 07 augustus 2004 @ 00:16:
[...]
Hmm, heb de SP2 binnen crc32 klopt. Nu krijg ik Setup cannot copy the file atapi.sys. Google weet mij niets te vertellen. Hebben meer mensen dit?
Heb datzelfde eigenste probleem, toch eens rebooten in Safe Mode om te zien of dat wel helpt ;)
Ook om dan te melden of die 'nieuwe' atapi.dll verschilt kwa bytes, kunnen we vergelijken en daarna kun je zien of je moet pannikeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
martdj schreef op 07 augustus 2004 @ 14:32:
Als je deze wilt slipstreamen om een nieuwe installatiecd Windows XP SP2 te maken, kan ik dan de Windows XP SP1 installatiecd als uitgangspunt nemen of moet ik persé een oude Windows XP cd gebruiken (die ik dan ergens vandaan ga moeten halen, want ik heb alleen de cd met SP1 :( )?
Je kan gewoon uw Win XP SP1 cd gebruiken hoor ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
martdj schreef op 07 augustus 2004 @ 14:32:
Als het goed is kun je die ook gewoon gebruiken, omdat ie volgens mij alleen de bestanden vervangt die nodig zijn oid. Ik ben zelf ook even bezig geweest [slipstream] en tot zover gelukt alleen stomme ding Boot niet van cd :(

edit:

oei, ik had ff moeten refreshen :X

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 07-08-2004 14:36 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SP2 gedownload en geinstalleerd. Alles liep goed, alleen heb ik 1 gek ding.

Als je internet explorer opent start er gelijk een pagina met allerlei popups die worden geblokeerd. In de internet opties staat bij home page : http://www.whatsfind.com/page.html

Tevens kan ik dat niet wijzigen, omdat de buttons grijs zijn.

Hebben meer mensen dit? of heb ik een 'foute versie'.

Het bestand heet WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe en is 266 Mb. De crc check was 046F12B1, dus goed lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:37:
Ik heb SP2 gedownload en geinstalleerd. Alles liep goed, alleen heb ik 1 gek ding.

Als je internet explorer opent start er gelijk een pagina met allerlei popups die worden geblokeerd. In de internet opties staat bij home page : http://www.whatsfind.com/page.html

Het bestand heet WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe en is 266 Mb. De crc check was 046F12B1, dus goed lijkt me.
Klinkt als adware.. Waar heb je het bestand gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Iemand al even gekeken naar het wlan gedeelte ?

Kan je nu met de built in wlan tools verbinding leggen met een wlan dat beveiligd is met wpa-psk, dus zonder extra tools van de fabrikant ?

* Tomsworld ziet het niet direct.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:37:

Je hebt waarschijnlijk spyware op je PC. Kijk hier eens [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en post desnoods een nieuw topic in Beveiliging en virussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
wildhagen schreef op 07 augustus 2004 @ 13:04:
[...]

Er zit geen virusscanner in dit SP, dus over welke virusscanner heb je het? :?
Je hebt gelijk, het is m'n eigen virusscanner. Security Center heeft hem dus geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
ik krijg een vreemde error bij installatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/unfor/sp2.JPG

ik heb gewoon XP Prof. (engels) met SP1, wel een alternatief bootlogo en theme's enzo. zou dit iets uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke wie kan mij hiermee helpen...ik heb deze SP2 dus geinstalleerd, maar nu zie ik tot mijn verbazing dat ik geen bestanden (willekeurig) niet kan verwijderen van me pc of in de prullenbak kan zetten. Wie weet raad hiermee?
Had ook ergens gelezen dat Kaspersky niet lekker liep met SP2 :S

Hoop dat iemand me kan helpen of althans wat nadere info kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dat begrijp ik.

Ik wil alleen aangeven dat voordat ik SP2 installeerde, ik daar geen last van had.

Adaware geeft als object type Regdata aan en als object : Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel "Homepage" () met als comment : manual changing.

Ik heb hem gedownload via de link die JPDeckers gaf op Saturday 07 August 2004 12:22.

Maar als andere mensen dit niet hebben, dan neem ik aan dat er iets anders fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:33:
[...]

Heb datzelfde eigenste probleem, toch eens rebooten in Safe Mode om te zien of dat wel helpt ;)
Ook om dan te melden of die 'nieuwe' atapi.dll verschilt kwa bytes, kunnen we vergelijken en daarna kun je zien of je moet pannikeren ;)
Zelf in Safe Mode blijf ik die melding krijgen van dat ie atapi.dll niet kan/wil vinden.. Najah, jammer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
unfor schreef op 07 augustus 2004 @ 14:55:
[afbeelding]

ik heb gewoon XP Prof. (engels) met SP1, wel een alternatief bootlogo en theme's enzo. zou dit iets uitmaken?
Zeker dat je de juiste SP2 gedownload hebt?

@ThaGroov
Mss eerst atapi drivers eens installen? :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:59:
[...]

Zelf in Safe Mode blijf ik die melding krijgen van dat ie atapi.dll niet kan/wil vinden.. Najah, jammer :+
Volgens mij kwam dit door Daemon Tools oid. Heb je die toevallig geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
heb nog een mirror gevonden:

Nu zie ik vooral .exe download, en weet dat sommige mensen die niet kunnen/willen downloaden van non-microsoft sites.... op tcmagazine.info staat een .rar download op eigen fileserver.

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hacku schreef op 07 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe 266 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Zijn er meer mensen met deze foutmelding?

==========================================================
"The following error occurred in { Locatie van adm-file in de sysvol-map} on line 2:
Error 51 Unexpected keyword

Found: #if
Expected: CLASS, CATEGORY, [strings]

The file can not be loaded.
==========================================================

Deze melding zag ik dus toen ik de .adm-files wou importeren in m'n Win 2k3 AD-servertje, de oude .adm-files terugzetten gaat inmiddels wel maar daar configureer ik de extra opties uit het 2e servicepack niet mee natuurlijk.

het logboek geeft trouwens geen extra meldingen...

Heeft iemand een idee hoe ik deze fout herstel?

[ Voor 5% gewijzigd door Pinyin op 07-08-2004 15:18 . Reden: Een vraag toegevoegd aan het stuk text :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
unfor schreef op 07 augustus 2004 @ 15:06:
[...]

WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe 266 mb.
Ik heb eens gezocht naar die foutmelding Q327101 en kwam op http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=327101 mss heb je er iets aan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 21:01

maroesjk

from the ash rose a great bird

Bij mij blijft (bij mijn start-pagina achtige homepage, die lokaal staat op mijn harde schijf) elke keer als ik IE opnieuw start de "information bar" mekkeren dat hij ActiveX-controls block. {KNIP}
edit:
Beter Google-en, en voor hen die het willen weten: Internet Options > Advanced > Allow active content to run in files on My Computer

[ Voor 41% gewijzigd door maroesjk op 07-08-2004 15:20 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
jfeelders schreef op 07 augustus 2004 @ 08:37:
Vers van neowin: een schijnbaar werkende uxtheme.dll. Laat even weten of ie werkt anders delete in de post...
Werkt naar behoren. Bedankt voor deze link, werd alweer behoorlijk sjachrijnig van dat classic theme dat me weer werd opgedrongen :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarvoor dient die uxtheme.dll? Je kan toch gewoon een ander theme kiezen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
Hacku schreef op 07 augustus 2004 @ 15:15:
Waarvoor dient die uxtheme.dll? Je kan toch gewoon een ander theme kiezen?
Alleen die van MS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Laatst online: 29-04-2015
maroesjk schreef op 07 augustus 2004 @ 15:12:
Bij mij blijft (bij mijn start-pagina achtige homepage, die lokaal staat op mijn harde schijf) elke keer als ik IE opnieuw start de "information bar" mekkeren dat hij ActiveX-controls block. Maar het lukt niet om het bestand
D:\My Documents\My HTML\Index.html toe te voegen aan de "trusted sites" iemand al een workaround gevonden voor dit soort problemen?
Je moet niet bij "Trusted sites", maar bij "Manage add-ins" kijken voor geblockte ActiveX controls. Ik moet nu weg, maar als je er nog niet uitkomt post maar in deze thread... de web-applicatie die ik geschreven heb maakt veel gebruik van ActiveX controls dus wij hebben precies uitgezocht hoe je ellende op dit gebied kan voorkomen. Het probleem is waarschijnlijk dat de CAB van de control niet gesigned is, dan wordt hij in SP2 ongevraagd tegengehouden - dat is nieuw. De control zelf hoeft nog steeds niet gesigned te zijn, maar is beter van wel.

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hacku schreef op 07 augustus 2004 @ 15:09:
[...]

Ik heb eens gezocht naar die foutmelding Q327101 en kwam op http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=327101 mss heb je er iets aan.
werkt, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al mensen die deze update op XP Home hebben geinstalleerd of hebben alle tweakers XP Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok just installed it.. werkt prima..
ten opzichte van de laatste beta die ik had rc2 geen verschil

maar wat ik nog wel heb is dat op bv http://www.gamespot.com/
ik de screenshots niet kan zien en veel andere plaatjes niet.
allemaal kruisjes..
dat heb ik dus sinds sp2
maybe meer die dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Hehe, ik krijg zojuist een mailtje van een bepaalde medewerker van een Groot niet nader te noemen software bedrijf ;) die mij de final RTM build 2180 heeft toegestuurd van de files die bewerkt kunnen worden tot de Raid-hack files ( dmadmin.exe/dmboot.sys/dmconfig.dll )

Kene we lekker omknutselen tot Raid-hack filetjes..hehe

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

unfor schreef op 07 augustus 2004 @ 14:55:
[afbeelding]

als je een bewerkte ntoskrnl of msgina.dll of ander core bestand hebt wordt dat herkend als een non-MS file.

een ander bootlogo kun je beter met de /kernel=XXXX.XX optie doen.
Even je originele files terugzetten (uiteraard heb je een backup gemaakt anderhalf jaar geleden toch? :P ), updaten, en de bootlogo in de nieuwe files doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 14:57:
Oke wie kan mij hiermee helpen...ik heb deze SP2 dus geinstalleerd, maar nu zie ik tot mijn verbazing dat ik geen bestanden (willekeurig) niet kan verwijderen van me pc of in de prullenbak kan zetten. Wie weet raad hiermee?
Had ook ergens gelezen dat Kaspersky niet lekker liep met SP2 :S

Hoop dat iemand me kan helpen of althans wat nadere info kan geven.
iemand die een antw. hier op weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 23-08 15:09
Ik heb SP2 net geinstalleerd en alles werkt nog :+

Ik moet alleen nog uitvissen hoe ik het "Windows Security Alert" icoontje op de taskbar kwijtraak. Dit probeert me ervoor te waarschuwen dat de firewall uistaat, maar aangezien er al een firewall draait op het netwerk lijkt me een tweede een beetje overdreven :D

Daarnaast nog even opzoeken hoe ik weer gewoon via Tools/Internet Options bij de IE settings kom, want nu moet dat via het Control Panel. Als ik er via IE naartoe ga krijg ik de melding dat ik contact op moet nemen met mezelf (de administrator :P ) i.v.m. restrictions. En dat terwijl ik ingelogd ben met local admin rechten...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

drugsbunny schreef op 07 augustus 2004 @ 15:08:
Zijn er meer mensen met deze foutmelding?

<boel ge-error omdat ie XP adms op een window 2003 server gooit en verwacht dat dat goed gaat>

Heeft iemand een idee hoe ik deze fout herstel?
http://www.microsoft.com/...9f73a637d1&DisplayLang=en

Die downloaden en doorlezen.

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 07-08-2004 15:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vunzz schreef op 07 augustus 2004 @ 15:36:
Ik heb SP2 net geinstalleerd en alles werkt nog :+

Ik moet alleen nog uitvissen hoe ik het "Windows Security Alert" icoontje op de taskbar kwijtraak. Dit probeert me ervoor te waarschuwen dat de firewall uistaat, maar aangezien er al een firewall draait op het netwerk lijkt me een tweede een beetje overdreven :D
Klik op knop Recommendations en zeg dat je een eigen firewall solution hebt.
Daarnaast nog even opzoeken hoe ik weer gewoon via Tools/Internet Options bij de IE settings kom, want nu moet dat via het Control Panel. Als ik er via IE naartoe ga krijg ik de melding dat ik contact op moet nemen met mezelf (de administrator :P ) i.v.m. restrictions. En dat terwijl ik ingelogd ben met local admin rechten...
Toevallig Spybot oid geinstalleerd en daar immunize gedaan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 23-08 15:09
blackd schreef op 07 augustus 2004 @ 15:42:
[...]

Klik op knop Recommendations en zeg dat je een eigen firewall solution hebt.

[...]

Toevallig Spybot oid geinstalleerd en daar immunize gedaan?
Ik had eea inmiddels al gevonden, maar dat waren inderdaad de oplossingen ja :D

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op 07 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

@ThaGroov
Mss eerst atapi drivers eens installen? :+
Na een search op C: heb ik er 3 gevonden, als ik de locatie aanduid weigert ie gewoon.. WP Microsoft :p

en @Billie, ik heb idd Deamon Tools maar die starten niet on startup en ik zat in safe modus.
Naja, tot dusver geen probs met SP2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:28
Heb SP 2 ook op de Pro versie geinstalleerd, maar ik kan niet met wee gebruikers tegelijk inloggen op dat systeem (VMWare that is). Iemand anders dit ook al geprobeerd?

BTW, bij je System Properties kan je DEP (Data Execute Protection) instellen, dat is toch waar iedereen over zit te mekkeren? Dat programma's niet meer compatible met SP2?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38642/full.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Xion op 07-08-2004 15:57 ]

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
Hier een paar ervaringen van mij:

Leuke nieuwe dingen die ik tegenkwam:
- Manage Add-ons bij IE (onder tools)
- De popup blocker die zn werk te goed doet :P
- Iets verbeterde Software ding bij je Control Panel
- En af en toe wat kleine subtiele veranderingen

Negatief:
Wel zit er iets van DEP (Data Execution Prevention) bij je
System Properties > Advanced > Settings. Klinkt wel leuk,
maar het kan niet uit. Alleen voor specifieke services/programmas.
(edit, zie de post boven mij :| )

Ik heb het idee, ik weet alleen niet of het hierdoor komt, dat services
die ik op manual heb staan (bv Windows Installer, Windows Image Acquisition,
Network Connections, Network Awareness) niet meer gestart worden als ze
nodig zijn.

Bv als ik MSN6 opstart, moet ie ff wat doen met Windows Installer, die hangt dan heel lang en uiteindelijk gaat ie verder. Als ik zelf met de hand Windows Installer enable dan schiet ie er meteen voorbij (net zoals ie dat deed voor SP2)
Nou had ik al geprobeerd om zowel msiexec (Windows Installer executable) en svchost.exe (die start ie op voor oa die netwerk dingen) als uitzondering op te geven, maar dat helpt niet.

Ook kan ik geen properties van mn netwerkkaarten meer opvragen totdat ik zelf die services start, iets wat vroeger ook automatisch ging.

Verder vind ik het nogal naadje dat WindowsUpdate v5 perse de Automatic Updates Service op Automatic en Running moet hebben :(

( Verder heb ik iig alweer die DCOM service op manual en Security Center ook
edit: ojah en hij heeft al 2 keer LargeSystemCache op 0 gezet, terwijl ik die op 1 wil.. )

[ Voor 16% gewijzigd door WhistlerNL op 07-08-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Nee, de incompatibiliteit van XP gaat veel verder dan enkel die feature - lees de start post maar eens voor een beperkt overzicht van veranderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik sinds SP2 wel erg veel MrxSmb events in mn system event log: The redirector failed to determine the connection type.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Uiteraard is de fwlink nauwelijks de moeite waard praat wat onzin want ik zit gewoon op een Lan zonder VPN. Ik wil dus weten waar deze events door worden gegenereerd... Iemand anders ook deze events?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 13:56:
Dank u hartelijk ;)

Eindelijk de goeie.
de japan se link was ook OK, alleen miste Digitale Sign

dit wordt op mijn beeldscherm getoverd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/generic/crc.jpg

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Oh jah voor die personen die SP2 willen slipstreamen en niet weten hoe dat moet:

Klik hier.

Astu ;)

edit:

Slipstream naar een XP Prof cd is inmiddels gelukt door de link hierboven, SP2 draait als een trein :*)

[ Voor 27% gewijzigd door rlkz op 07-08-2004 18:12 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
EfBe schreef op 07 augustus 2004 @ 16:00:
Ik sinds SP2 wel erg veel MrxSmb events in mn system event log: The redirector failed to determine the connection type.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Uiteraard is de fwlink nauwelijks de moeite waard praat wat onzin want ik zit gewoon op een Lan zonder VPN. Ik wil dus weten waar deze events door worden gegenereerd... Iemand anders ook deze events?
Ik heb nergens last van iig.

Enige waar ik me aan stoor atm is dat ie die services niet automatisch start/stopt. Dat automatic updates aan moet staan moet dan maar, dan zet ik het wel af en toe keertje aan en controleer ik op updates en zet ik het daarna weer uit :P (Alles stukje uitgebreider in mn vorige post)

EDIT:
What settings are added or changed in Windows XP Service Pack 2?
Systemwide data execution prevention can be enabled or disabled using new boot.ini switches: /NOEXECUTE and /EXECUTE

• The /NOEXECUTE flag enables data execution prevention for the entire system, with the ability to disable data execution prevention on a per-application basis.

• The /EXECUTE flag disables data execution prevention for the entire system regardless of per-application settings for enabling or disabling data execution prevention.

Ik ga dit NU proberen >:(
En edit: Hij zet DEP wel uit, maar nog steeds start ie services niet meer automatisch.. aan wat ligt dit dan wel..?

[ Voor 80% gewijzigd door WhistlerNL op 07-08-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

x86-based schreef op 07 augustus 2004 @ 16:13:
Eindelijk de goeie.
de japan se link was ook OK, alleen miste Digitale Sign
Dan mot ik m ook niet nee, anders krijg je wel wat meer dan alleen Sp2 op je sys ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
edit:
Oops. :X

[ Voor 93% gewijzigd door Billie op 07-08-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

OK Paar bezorgemode vragen :

1. Iemand met XP Home Edition + Kaspersky 5.x al zonder fratsen alles draaiend gekregen ??
2. Hoe zit dat met dat Automatic UpDates en het verplicht aan moeten laten staan daarvan ??
3. Hoe zit het met Services die ik dus zelf ook op Disabled/Manual heb gezet en die worden gestart, maar niet afgesloten ?? (alleen de manual dan he...)

* nero355 vindt dat dit Topic best wel een schrik effect heeft :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Weer een bug gevonden, het programma Rage3D Tweak 3.9 werkt niet meer naja het control panel is helemaal zwart, dus jah instellen is onmogelijk.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:38
CycloneX schreef op 07 augustus 2004 @ 17:41:
Weer een bug gevonden, het programma Rage3D Tweak 3.9 werkt niet meer naja het control panel is helemaal zwart, dus jah instellen is onmogelijk.
das dus geen bug, maar gewoon een slecht proggie (tweak 3.9)

je moet niet alles op MS schuiven...

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

zwelgje schreef op 07 augustus 2004 @ 18:01:
[...]

das dus geen bug, maar gewoon een slecht proggie (tweak 3.9)

je moet niet alles op MS schuiven...
Daar heb je ook wel gelijk in ;) ben maar snel overgestapt naar ATI Tray Tool :P

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Laatst online: 30-08 22:00
Ik dacht dat je met service pack 2 met 2 users tegelijk kon werken, waarvan 1 persoon via remote :?
Dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino64 schreef op 07 augustus 2004 @ 18:17:
Ik dacht dat je met service pack 2 met 2 users tegelijk kon werken, waarvan 1 persoon via remote :?
Dat werkt dus niet.
Ja dat had ik ook gehoord.
Werkt dat nou ook met meerdere remote users tegelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de flop die Microsoft heeft beleeft met de "Smart Displays" heeft Microsoft het niet meer nodig geacht deze feature in SP2 te implementeren. Want daar was het volgens MS namelijk voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SP2 gedownd en de setup alles laten extracten maar krijg dan de melding

" ASN1 bad tag value met "

en vervolgens

" installation didn't complete "

Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 20:33:
Ik heb SP2 gedownd en de setup alles laten extracten maar krijg dan de melding

" ASN1 bad tag value met "

en vervolgens

" installation didn't complete "

Iemand hier bekend mee?
crc check is ok? md5sum is ok :?

wat is dat... dat kan je lezen in dit topic (in het begin)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Laatst online: 30-08 22:00
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 19:22:
Gezien de flop die Microsoft heeft beleeft met de "Smart Displays" heeft Microsoft het niet meer nodig geacht deze feature in SP2 te implementeren. Want daar was het volgens MS namelijk voor bedoeld.
Damn, stelletje ... :(
Jammer, ik zat erom te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:49
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 15:36:
[...]

iemand die een antw. hier op weet?
Probleem klopt, als ik een bestand selecteer en er dan op klik met rechts hangt 'explorer.exe' en sluit na een aantal seconden.

Ik heb een kopie van explorer.exe van een andere pc naar die met sp2 gekopieerd maar ook die versie accepteerd geen rechtsklik op een bestand, sp2 (van de .torrent) gedeinstalleerd en alles weer okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 18:36
Ben ik de enige die zoiets heeft van :z ? :P Ik bedoel, die features die ze nu toevoegen.....come on. Standaard zooi, alleen maar gedoe met meer popups met waarschuwingen etc. Eerder irritant dan handig.

Alle security updates enzo uitgesloten natuurlijk..

Als XP geen kiddie/newb besturingssysteem was, is het het nu wel :/ maar misschien is het daar ook wel voor bedoelt.

* spokje sticks to win2k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spokje schreef op 07 augustus 2004 @ 22:25:
Ben ik de enige die zoiets heeft van :z ? :P Ik bedoel, die features die ze nu toevoegen.....come on. Standaard zooi, alleen maar gedoe met meer popups met waarschuwingen etc. Eerder irritant dan handig.
ik ben pas bij Sp1 op XP overgestapt, daarvoor altijd 2000 gedraaid.
:z is er dus niet bij voor mij.
Alle security updates enzo uitgesloten natuurlijk..
Oh dan is het ineens wel goed?
Als XP geen kiddie/newb besturingssysteem was, is het het nu wel :/ maar misschien is het daar ook wel voor bedoelt.
Ik denk dat je jezelf dan een boel tekort doet.
Ik zou iig nu niet meer terug willen, dan mis ik teveel functionaliteiten die XP wel heeft en 2000 niet.
(boot + hibernate == sneller, Remote desktop, dat soort dingen.)

Het soort argumenten als " kiddie systeem" is al lang en breed afgeschoten, aangezien dat een user-kwestie is.
Misschien zegt dat wat meer over jezelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

nero355 schreef op 07 augustus 2004 @ 17:36:
OK Paar bezorgemode vragen :

1. Iemand met XP Home Edition + Kaspersky 5.x al zonder fratsen alles draaiend gekregen ??
2. Hoe zit dat met dat Automatic UpDates en het verplicht aan moeten laten staan daarvan ??
3. Hoe zit het met Services die ik dus zelf ook op Disabled/Manual heb gezet en die worden gestart, maar niet afgesloten ?? (alleen de manual dan he...)

* nero355 vindt dat dit Topic best wel een schrik effect heeft :X
1. XP Pro + Kaspersky 5.0 werkt
2. Dat kan aan of uit (Aan is wel aangeraden)
3. Nog niet echt naar gekeken, maar je kan ze daarna natuurlijk nog wel zelf aan/uitzetten :)

screenshot van security center inclusief kaspersky herkenning

[ Voor 11% gewijzigd door Oxi op 07-08-2004 23:14 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:12

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Thx PiXxEl !

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Oxigun schreef op 07 augustus 2004 @ 23:03:
[...]

1. XP Pro + Kaspersky 5.0 werkt
2. Dat kan aan of uit (Aan is wel aangeraden)
3. Nog niet echt naar gekeken, maar je kan ze daarna natuurlijk nog wel zelf aan/uitzetten :)

screenshot van security center inclusief kaspersky herkenning
:W Oxigun (Whistler :P )

2. Waar ik het over heb is de service zelf, je kan wel de service starten en dan zeggen dat ie niet moet downloaden of updaten enzo, maar om de een of andere duistere reden blijft ie wel af en toe wat doen.

De service zelf moet op automatic als je wil dat windows update v5 wilt laten werken (als je hem uitzet krijg je melding dat ie 3 services nodig heeft: automatic updates, background intelligent file transfer (staat btw ook op manual hier, en start ie ook niet op) en nog eentje (welke ook op manual staat). Hij valt alleen over de automatic update service.

3. Dat is ook mijn oplossing atm, als ik ze nodig heb zelf opstarten, maar het is netter als ie dat, zoals voor SP1 hier, automatisch deed.

Trouwens, met mcafee 7.03 werkt security center ook, als ik hem niet disable dan :P

[ Voor 4% gewijzigd door WhistlerNL op 07-08-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langley78
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 21:25
EfBe schreef op 07 augustus 2004 @ 16:00:

Ja, ik ook, zie mijn post van 11:11 uur, hierboven. Ik heb het nog niet kunnen oplossen. Heb je toevallig ook een domein draaien?

Haast creëer je zelf:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 07-09 18:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 19:22:
De concurrent sessions functionaliteit is in te schakelen door de termsrv.dll van sp2 2055 te gebruiken en dit:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core]
"EnableConcurrentSessions"=dword:00000001
aan je registry toe te voegen :)
heb het hier al draaien, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
W1LL3M schreef op 07 augustus 2004 @ 23:41:
[...]

De concurrent sessions functionaliteit is in te schakelen door de termsrv.dll van sp2 2055 te gebruiken en dit:
code:
1
2
3
4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core]
Zitten er verder nog nadelen aan die versie van termsrv.dll?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 19:32

Gaitman

The Real One

[...]

code:
1
2
3
4

En werkt dit ook op de Nederlandse versie van Windows XP pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

code:
1
2
3
4

Lijkt me sterk gezien deze thread..

http://www.winbeta.org/fo....php?showtopic=1982&st=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Pacjack schreef op 07 augustus 2004 @ 23:56:
[...]

Zitten er verder nog nadelen aan die versie van termsrv.dll?
Ben nog niks tegengekomen, volgens mij is het enige verschil met de nieuwe dat deze functie eruit is gehaald.
Remote desktop werkt gewoon naar behoren en er kunnen nu gewoon 2 mensen inloggen terwijl ik aan het werk ben op mijn computer. Ik had dit ook al draaien met rc2, en tot nu toe geen problemen gehad.

ps: Backslash32: ze hebben het daar over het gebruik in sp1... lees maar eens wat Tomilius in die draad zegt, hij heeft het ook werkend gekregen, met sp2 2182(?) zelfs.

[ Voor 18% gewijzigd door W1LL3M op 08-08-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah ja, ik zie het.
Dat topic bespreekt ook de mogelijkheid om dat op een pre-SP2 bak te reverse engineeren..
Dat schijnt idd niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

BackSlash32 schreef op 08 augustus 2004 @ 00:15:
Ah ja, ik zie het.
Dat topic bespreekt ook de mogelijkheid om dat op een pre-SP2 bak te reverse engineeren..
Dat schijnt idd niet te werken.
Nee, in sp1 niet, maar dat is logisch, in sp2 had ms het al werkend, maar na 2055 hebben ze blijkbaar alleen termsrv.dll gewijzigd om het uit te schakelen.
Ik zie trouwens wel een linkje naar de juiste termsrv.dll in dat topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Niet online
Via MSDN Subscribe de RTM versie gedownload en geinstalleerd. De ISO images was rond de 475 Mb groot. Gedownload met een speed van 200 Kb/s, dus snel. Downloaden via MSDN Subscribe ging vaak langzamer.

Installatie is in één keer gelukt op een WinXP SP1 English. Na opnieuw opstarten kreeg ik een scherm te zien waar ik even aan moest geven of automatisch de updates geinstalleerd moesten worden of niet.

Na het verschijnen van desktop ben ik even snel gaan kijken wat er allemaal is veranderd. Zowas er een Security Center toegevoegd aan de Control Panel. Dubbelklik liet mij zien dat er een firewall, automatic update en een anti-virus programma aktief waren. De firewall heb ik uitgezet omdat ik een hardwarematige firewall heb staan. Echter, deze werd rood en later ging Windows mij via een system tray op attenderen dat ik de firewall uit had gezet. Zwaar irritant.

Later bleek ik dit te kunnen onderdrukken door een vink te plaatsen bij de optie: "I have a firewall solution that I'll monitor myself.". Toen werd de firewall oranje met de tekst "Not monitored" en werd ik niet meer lastig gevallen met meldingen.
De optie vind je via de button Recommendations...

Daarnaast zag ik een anti-virus programma was geinstalleerd. Ik had al McAfee draaien, endeze bleef functioneren, nergens in het OS kon ik opties vinden m.b.t. de anti-virus programma die door SP2 werd geinstalleerd. Later maar eens beter zoeken.

Dan werd er ook nog twee iconen geplaatst in de Control Panel: Wireless Network Setup en Mail.

Ook aan IE is wat veranderd. Zoals verwacht werd er een pop-up killer geinstalleerd. En wat ik vooral handig vond ik een plug-in manager. Welke plug-in zijn in je IE geintegreerd (bv. een toolbar o.i.d.). Geweldig.

Oké, tot zover mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 19:32

Gaitman

The Real One

Het werkt in ieder geval op onderstaande manier op de engelse versie van Windows XP met SP2.

Ik ga het zo zelf even testen op de nederlandse Windows XP SP1.
EDIT: Het werkt niet op de nederlandse Windows XP SP1, misschien als SP2 NL uitkomt dat het dan wel werkt O-)
[...]

code:
1
2
3
4

[ Voor 8% gewijzigd door Gaitman op 08-08-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:18
Oplossing voor het atapi prob is atapi.sys in \system\drivers hernoemen naar iets anders. Daarna kan je de setup gewoon vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
robertpNL schreef op 08 augustus 2004 @ 00:23:
[...]
Dan werd er ook nog twee iconen geplaatst in de Control Panel: Wireless Network Setup en Mail.
[...]
Dat "Mail-icoontje" in heb ik al een tijdje* in me CP hoor...

*lees: sinds me allereerste install van WinXP... :X

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Vraagje: Is dit nu eigenlijk al echt de final die MS volgende week uitbrengt?

Ok hij is gelekt maar wat als er nu nog last-minute changes worden aangebracht?

M.a.w dan slipstream je hem totaal zinloos niet?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

robertpNL schreef op 08 augustus 2004 @ 00:23:
Echter, deze werd rood en later ging Windows mij via een system tray op attenderen dat ik de firewall uit had gezet. Zwaar irritant.
Nee, das goed.
Jan met Pet raakt dan tenminste in paniek en belt/loopt naar PC shop om raad te vragen.
Brengt omzet binnen voor de detaillist in IT die het toch al niet zo druk heeft nu ;)

jammer dat die knipoog niet nóg dikker en vetter kan, uiteraard is dat sarcastisch bedoeld
Daarnaast zag ik een anti-virus programma was geinstalleerd. Ik had al McAfee draaien, endeze bleef functioneren, nergens in het OS kon ik opties vinden m.b.t. de anti-virus programma die door SP2 werd geinstalleerd. Later maar eens beter zoeken.
Er ZIT geen AV in Sp2.
SP2 controleert OF er een AV is.
The.Force schreef op 08 augustus 2004 @ 01:08:
Vraagje: Is dit nu eigenlijk al echt de final die MS volgende week uitbrengt?
als je de goeie download hebt wel ja.
Ok hij is gelekt maar wat als er nu nog last-minute changes worden aangebracht?
No way dus.
Feature freeze was al een tijd terug, deze heeft een builddate van 3/4 augustus.
Kan je ook zien aan de string:
xpsp_sp2_rtm.040803-2158
US date spelling, dus YYMMDD.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:18
Jan met Pet raakt dan tenminste in paniek en belt/loopt naar PC shop om raad te vragen.
Brengt omzet binnen voor de detaillist in IT die het toch al niet zo druk heeft nu
Iemand die er wel verstand van heeft zet die meldingen uit
Iemand die er geen verstand van heeft belt met z'n shop die 'm vervolgens een firewall verkoopt.

hehe... ik ga voortaan wel niet meer reageren na 1 uur 's nachts B)

[ Voor 13% gewijzigd door Drogo op 08-08-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-08 15:05
Heeft er al iemand handmatig Windows Update gedraaid? Met een eerdere beta van SP2 stond daar bij mij 'Illegal key detected' (oid) (jaja, foei!) en was alle updatefunctionaliteit uitgeschakeld. Iemand met een niet-gekochte versie waarbij dat wel werkt?

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cochrane schreef op 08 augustus 2004 @ 01:33:
Iemand die er wel verstand van heeft zet die meldingen uit
Iemand die er geen verstand van heeft belt met z'n shop die 'm vervolgens een firewall verkoopt.
Hehe, iemand die het door heeft.

(je zag toch wel die knipoog + subscript he? ;) )

Eindresultaat is iig positief.
Joe User zet een firewall aan
Of dat nou een XP of 3rd party FW is zal me eigenlijk compleet worst wezen.

Het gevaar is juist de user die dénkt dat ie er verstand van heeft, de melding uitzet en vervolgens er nooit meer naar omkijkt.

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2004 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 18:36
BackSlash32 schreef op 07 augustus 2004 @ 22:36:
[...]

ik ben pas bij Sp1 op XP overgestapt, daarvoor altijd 2000 gedraaid.
:z is er dus niet bij voor mij.

[...]

Oh dan is het ineens wel goed?

[...]

Ik denk dat je jezelf dan een boel tekort doet.
Ik zou iig nu niet meer terug willen, dan mis ik teveel functionaliteiten die XP wel heeft en 2000 niet.
(boot + hibernate == sneller, Remote desktop, dat soort dingen.)

Het soort argumenten als " kiddie systeem" is al lang en breed afgeschoten, aangezien dat een user-kwestie is.
Misschien zegt dat wat meer over jezelf dan?
Na ja, zelf heb ik gewoon een hekel aan al dat ingebakken zooi van XP ;) vind het juist relaxed dat je (vaak beter) 3rd party progsels kan gebruiken. Ik weet zeker dat vrijwel iedereen die er een beetje verstand van heeft de XP firewall meteen uitzet en een zonealarm of wat dan ook firewall pakket installeert. Zelfde geld voor remote desktop.....persoonlijk ken ik niemand die dat remote desktop ooit heeft gebruikt, er zijn zat goeie alternatieve programma's voor te krijgen :)

Hibernate is handy idd, maar als dat de enige reden is. Nogmaals natuurlijk kan iedereen dat voor zichzelf bepalen, ik geef alleen maar ff m'n mening. Boeit me persoonlijk vrij weinig of er op gereageerd wordt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spokje schreef op 08 augustus 2004 @ 01:56:
Na ja, zelf heb ik gewoon een hekel aan al dat ingebakken zooi van XP ;) vind het juist relaxed dat je (vaak beter) 3rd party progsels kan gebruiken.
Niemand verplicht je ingebakken spul te gebruiken hoor :)
Zelfde geld voor remote desktop.....persoonlijk ken ik niemand die dat remote desktop ooit heeft gebruikt, er zijn zat goeie alternatieve programma's voor te krijgen :)
dude, kom eens onder die steen uit?
Remote Assistance / RD is mijlenver verheven boven PCnergensmeer / VNC / Radmin.
En anders is er altijd nog het fijne cross-windowsplatform Netmeeting.
Nogmaals natuurlijk kan iedereen dat voor zichzelf bepalen, ik geef alleen maar ff m'n mening. Boeit me persoonlijk vrij weinig of er op gereageerd wordt of niet ;)
Nou, ik heb er lekker scheit aan en reageer dus wel. :P

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2004 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Weet iemand hier of Microsoft al iets heeft losgelaten over de verschillende internationale versies en de releasedatum? Is bijvoorbeeld de nederlandse versie van SP2 tegelijk beschikbaar met de engelse? Ik meen mij te herinneren dat met SP1 dat namelijk niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:36
Dit is vreemd:

Ik heb illegale key. En kon hele tijd gewoon automatisch updates doen en sp1 installeren

Pas met SP2 RC1 kon ik ineens geen toegang meer krijgen tot windows update door mijn onjuiste key

En nu met de final sp2 krijg ik wel netjes toegang tot de nieuwe Windows Update ( http://v5.windowsupdate.m...nsumer/default.aspx?ln=nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Dracul schreef op 08 augustus 2004 @ 02:15:
Weet iemand hier of Microsoft al iets heeft losgelaten over de verschillende internationale versies en de releasedatum? Is bijvoorbeeld de nederlandse versie van SP2 tegelijk beschikbaar met de engelse? Ik meen mij te herinneren dat met SP1 dat namelijk niet het geval was.
Zie jij al ergens een nederlandse dan? :+.

Zoals ik eerder heb gezegd, met de CD release komt de NL versie 1 week later na de Engelse. Zoiets zal het met de download ook wel worden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb nu 2 versies binnen:

die van de Derice en een van crcfj.onlinedown.com (zie weggemodde posts):

Even voor de goede orde:

BRON : Derice
FILE : WindowsXP-KB835935-SP2-ENU.exe
SIZE : 278.927.592 bytes
CRC32 : 046f12b1
MD5 : 59a98f181fe383907e520a391d75b5a7

BRON : crcfj.onlinedown.com/...
FILE : xpsp2_RTM_ENU.exe
SIZE : 278.920.704 bytes
CRC32 : f76354ca
MD5 : 94276421fa963122a4e434d3b14fdc01

Nu lees ik overal dat de 046f12b1 versie (de 1e), de goede zou moeten zijn, maar ik zie weinig overtuigend bewijs, behalve dat iemand 'zegt' dat ie 'm van MS heeft. :?

Ik kan overigens in de versie van Derice (de suposedly 'goede') GEEN Digital Signature van MS spotten onder 'properties', doe ik daar iets verkeerd? Somebody care to explain? En heeft iemand overtuigender bewijs? Ik wil die signature wel zien :) En waarom is die van Derice 'groter'? (ik zal daar ook eens naar kijken...see below...)

Wellicht handig als hier duidelijkheid over komt, voordat iedereen straks gehackt is ;)

(of misschien toch maar w88 op de voor ons officiele release ;))

[meerinfo]
Ik heb de MD5's van alle files in BEIDE .CABs met elkaar (laten) vergelijken en die bleken IDENTIEK :? !?!? De 6888 bytes verschil zitten dus in de 'basis'-exe, ofwel self-extractor. Spooky..... Die 6888 bytes kunnen onderdeel van die signature zijn natuurlijk... Maar kan iemand mij die digital signature ook laten zien dan? Want bij de file-properties vind ik niks...
[/meerinfo]

[ Voor 24% gewijzigd door Doineann op 08-08-2004 05:17 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Dinsdag komt de offizielle SP2 voor Windows XP (alle taalen).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

spk2 geslipstreamed en geoptimaliseerd met nlite, een paar themes en uxtheme.dll erbij. Paar OEM drivers erbij en klaar was Vampier. Unattended install deed de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Wie heeft ook last van het volgende?:

Ik zie bij netwerkverbindingen niets meer staan, het scherm waar mijn Lan en 1394 zouden moeten staan blijft wit...
Ik kan dus geen IP adres aanpassen en de wizzard werkt al even min.

Wel heb ik nog verbinding met internet (kan gewoon browsen), maar met shareaza krijg ik heel slecht/geen verbinding!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp2 geeft bij mij niets dan problemen.
na install van SP2 werkte het geluid van m'n TV-kaart niet meer, behalve als ik de audio-source op radio zette 8)7, de drivers maar s opnieuw geinstalled, toen begon windows te zeuren dan ik geen Pagefile had 8)7 terwijl die toch echt wel staat ingesteld. Booten duurde ook een eeuw (zeker 1.5 min t.o.v. 45 sec). En dan dat gezeur van dat Security Center :r

Toch nog iets positiefs over SP2 -> de uninstall werkt wel goed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 08:45:

Toch nog iets positiefs over SP2 -> de uninstall werkt wel goed :Y)
Klopt als een bus!

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um geslipstreamt en vervolgens vers geïnstalleerd na een format.
Ik ben bijzonder tevreden over de werking er van, het securety centre is makkelijk uit te zetten zodat je er geen hinder van ondervindt.
Ik heb de afgelopen 24 uur nog geen nadelen ondervonden van sp2.
Ook sp1 liep overigens feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 07:55:
Hallo
Dinsdag komt de offizielle SP2 voor Windows XP (alle taalen).
Zo, dat is snel! Meestal duurt het twee weken ongeveer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste