Mening: OverDrive is BOUT!proller schreef op 29 juli 2004 @ 20:52:
Waarom dan? Het is een mooie en veilige manier van overclocken... Ik snap niet dat je daar kritiek op kunt hebben. Onderbouw je mening eens.
Geschikt voor: Mensen die niets van computers afweten...
Ongeschikt voor: Iedereen die meer dan 3 minuten per week achter z'n PC zit.
Waarom?
Omdat OverDrive niet uit het systeem haalt wat erin zit.
Sure het is veilig maar het is hetzelfde als de verwarming 1 graad hoger zetten en dan op je schoolplein gaan staan roepen dat je pa&ma's verwarming VET getweaked hebt en vapochill's hebt moeten installeren voor het overclocken...
OverDrive is geen overclocken het is het aanpassen van de standaard fabrieksinstellingen , want zoals je weet staat ATi het niet toe om kaarten uit de doos andere core/mem waardes te laten hebben dan diegene die ati goedkeurt.
M'n Radeon9600XT gaat met iets van 5Mhz omhoog (gpu) terwijl dat via AtiTool eerder 25Mhz is, okay, op 500 mhz zijn het nog steeds procenten maar 5 is meer dan 1.. 1% overclocken.. fok...
Daarom staat op m'n X800Pro/XT echt geen OverDrive aan, daar hebben we AtiTool voor...
okay, nu de voordelen van OverDrive..
ehr.. misschien staan bij sharkyextreme nog wat benchmarks, ff kijken...
Okay, Quake3 en rtcw, 4 frames meer zonder AA, 2 frames met AA...
op fokking 200 fps is dat dus niet merkbaar, en dus het ook niet waard.
wolfenstein:et trekt bij de gratie gods tussen de 0.7 en 1.4 fps meer.
gaan we door? ja want hij vindt het lekker:
Commanche, tussen de 0.3 en 0.8 fps... meer
3dmark2001, tussen de 100 en 200 punten meer, dat is hetzelfde effect als een scheet laten voor je monitor...
In geen 1 benchmark krijg je er meer dan 5 fps uit en dan zeggen dat het een leuke feature is die een optie is tegenover een beter utility zoals atitool...
had jij nog argumenten?
Wil iemand nog tegen me opboxxen op het overdrive vlak, ik voel me net derrek smart
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen