Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.952 views sinds 30-01-2008

• neliz
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 16:08

neliz

GIGABYTE Man

proller schreef op 29 juli 2004 @ 20:52:
Waarom dan? Het is een mooie en veilige manier van overclocken... Ik snap niet dat je daar kritiek op kunt hebben. Onderbouw je mening eens.
Mening: OverDrive is BOUT!
Geschikt voor: Mensen die niets van computers afweten...
Ongeschikt voor: Iedereen die meer dan 3 minuten per week achter z'n PC zit.
Waarom?
Omdat OverDrive niet uit het systeem haalt wat erin zit.
Sure het is veilig maar het is hetzelfde als de verwarming 1 graad hoger zetten en dan op je schoolplein gaan staan roepen dat je pa&ma's verwarming VET getweaked hebt en vapochill's hebt moeten installeren voor het overclocken...

OverDrive is geen overclocken het is het aanpassen van de standaard fabrieksinstellingen , want zoals je weet staat ATi het niet toe om kaarten uit de doos andere core/mem waardes te laten hebben dan diegene die ati goedkeurt.
M'n Radeon9600XT gaat met iets van 5Mhz omhoog (gpu) terwijl dat via AtiTool eerder 25Mhz is, okay, op 500 mhz zijn het nog steeds procenten maar 5 is meer dan 1.. 1% overclocken.. fok...

Daarom staat op m'n X800Pro/XT echt geen OverDrive aan, daar hebben we AtiTool voor...

okay, nu de voordelen van OverDrive..

ehr.. misschien staan bij sharkyextreme nog wat benchmarks, ff kijken...
Okay, Quake3 en rtcw, 4 frames meer zonder AA, 2 frames met AA...
op fokking 200 fps is dat dus niet merkbaar, en dus het ook niet waard.
wolfenstein:et trekt bij de gratie gods tussen de 0.7 en 1.4 fps meer.

gaan we door? ja want hij vindt het lekker:

Commanche, tussen de 0.3 en 0.8 fps... meer
3dmark2001, tussen de 100 en 200 punten meer, dat is hetzelfde effect als een scheet laten voor je monitor...

In geen 1 benchmark krijg je er meer dan 5 fps uit en dan zeggen dat het een leuke feature is die een optie is tegenover een beter utility zoals atitool...

had jij nog argumenten?

Wil iemand nog tegen me opboxxen op het overdrive vlak, ik voel me net derrek smart :)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Toch mooi meegenomen die Overdrive. Niet iedereen boeit het dat hij zijn kaart kan opstoken...

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Mensen die overdrive kunnen vinden weten ook wat overclocken is en weten dus dat overdrive niet is wat ze willen..

ze willen de adrenaline van je pc die 'sochtends niet meer opstart omdat je de avond ervoor net te lang met teveel mhz's op de verkeerde bios bent doorgegaan.. that's what counts...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee hoor, als ik die adrenaline wou had ik de standaard koeling laten zitten :)

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Doe ik bijna altijd.. ehr. ja, heb wel overal extra fans en ook PCI card fans want ja, een beetje claustrofoob wil toch lucht blijven happen?

ben alleen nog aan het wachten op m'n arctic vga silencer 4..

• taz3d_nl
  • Laatst online: 22-04 21:22
ok dan maar geen overdrive ;)
nog ff een vraagje, ik heb nog een arctic vga silencer (revisie 1) liggen, past deze op mijn x800 kaartje ?

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
neliz schreef op 29 juli 2004 @ 21:33:
Mensen die overdrive kunnen vinden weten ook wat overclocken is en weten dus dat overdrive niet is wat ze willen..

ze willen de adrenaline van je pc die 'sochtends niet meer opstart omdat je de avond ervoor net te lang met teveel mhz's op de verkeerde bios bent doorgegaan.. that's what counts...
Neliz, ik weet hoe ik het 'maximum' uit mijn systeem kan halen, ik heb nog overgeclockt & getweakt aan mijn systeem maar nu doe ik dat niet meer (eens stabiliteit ook een rol komt spelen).
TOCH gebruik ik overdrive omdat het je systeemintegeriteit niet in gevaar brengt.
(er is bovendien geen argument TEGEN overdrive, elk percentje counts 8) )

een pc waarop GEWERKT wordt ga je niet overclocken, als mijn pc op een bepaalde dag niet opstart krijg ik ook wel die adrenaline maar ik kom dat niet meer tegen door wat te prutsen (het is een fase believe me)

[Voor 7% gewijzigd door oeLangOetan op 29-07-2004 21:44]

neliz schreef op 29 juli 2004 @ 21:33:

Ik ken genoeg mensen die eigenlijk wel tevreden zijn met de performance, maar geen 'nee' zeggen tegen wat meer performance. Veel van die mensen vinden \zelf overklokken' maar 'eng' of hebben er de ballen verstand van. Voor hen is Overdrive een ideale uitkomst omdat het veilig gebeurd en binnen de garantie valt. Elk procent extra performance is voor hen al meegenomen.

ATi heeft nooit beweerd Overdrive de heilige graal is van overklokken, maar juist altijd gezegd dat het een manier is om veilig overklokken aan de man te brengen. En wat dat betreft voldoet het er perfect aan.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

taz3d_nl schreef op 29 juli 2004 @ 21:42:
ok dan maar geen overdrive ;)
nog ff een vraagje, ik heb nog een arctic vga silencer (revisie 1) liggen, past deze op mijn x800 kaartje ?
Ehr, nee, je hebt de "4" nodig (volgens mij heet 'ie zo) het is in ieder geval de tweede die op ati kaarten (na de 9800pro) gebruikt wordt..
Het probleem zit hem namelijk in de power connector en het feit dat je nu ander geheugen gebruikt.
ER zijn review sites waar ze een hele mooie side view van die cooler op de HIS IceQII laten zien, dan zie je dat het wat betreft power/vivo milimeter werk is... maar god wat bot...

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Sorry, er zijn ook nog normale mensen op dit forum (en belgen)

van mij mag je overdrive gebruiken, maar ik stel liever zelf probleemloos 25mhz extra in voor 13% snelheidswinst dan overdrive voor 1%...

bah, gebruikers...

tisk, jullie verkwisten jullie hardware, zolang er garantie op zit moet je raggen met dat ding.. of doe alleen ik dat met m'n pc, en leaseauto.. en vriendin..

hmm...

okay...

:Y)

• peke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-06 17:37
Wil iemand nog tegen me opboxxen op het overdrive vlak, ik voel me net derrek smart
Overdrive overclocked afhankelijk van de temperatuur, als je dus de standaarkoeling flink verbeterd zal overdrive ook een stuk hoger gaan. Het blijft echter altijd binnen een veilige marge dus je zal er nooit artifacts mee krijgen.
Dat jij geen artifacts ziet met je uber overclock wil dus niet zeggen dat er geen zijn, je kan onzichtbare artifacts hebben en bij je volgende spel (Doom3 >:) ) zie je ze opeens wel.
Overdrive is overbodig voor oc'ers maar heel handig voor de luiaards >:) of voor mensen die geen tijd hebben, die krijgen dan toch ook "gratis" (buiten de hogere energiekosten :+ ) extra snelheid.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

neliz schreef op 29 juli 2004 @ 21:54:
Sorry, er zijn ook nog normale mensen op dit forum (en belgen)

van mij mag je overdrive gebruiken, maar ik stel liever zelf probleemloos 25mhz extra in voor 13% snelheidswinst dan overdrive voor 1%...

bah, gebruikers...

tisk, jullie verkwisten jullie hardware, zolang er garantie op zit moet je raggen met dat ding.. of doe alleen ik dat met m'n pc, en leaseauto.. en vriendin..
Neliz, met die opmerking behoor je in mijn inzien al direct bij de meest nauwdenkende tweaker die hier rondsurft...

Een apparaat is meestal bedoeld om te lopen hoe het standaard loopt. Voor verschillende redenen. Voornamelijk vertrouwen. Voor dat ietsie pietsie kleine percentage achter de komma dat jij voorstelt, is de producent niet echt mee gediend.

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

Tsja overdrive zet natuurlijk (in de praktijk) weinig zoden aan de dijk, zeker niet omdat deze met het oplopen van de temp altijd bijna helemaal terugloopt naar default waarden en het mem blijft onaageroerd, terwijl, zeker met een X800ProVivo met 1,6 ns, dit zwaar onder de specs loopt.

Het is in princiepe een goede feature, maar in de praktijk wel erg mager toegepast, anderzijds moet je als fabrikant voorzichtig zijn dus daar valt uiteraard iets voor te zeggen.

De Artic Silicer rev3 past wel op de X800, maar je moet wel goed opletten dat je de fan stekker goed monteerd, want deze is van 2 naar 3 contacten gegaan op het X800-pcb. Ik weet alleen niet of deze nu wel optimaal draait doorde veranderde stekker, hij koelt iig beter dan de standaard fan.

[Voor 7% gewijzigd door edward2 op 29-07-2004 22:14]

Niet op voorraad.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Sharkbyte schreef op 29 juli 2004 @ 22:07:
[...]Een apparaat is meestal bedoeld om te lopen hoe het standaard loopt. Voor verschillende redenen. Voornamelijk vertrouwen. Voor dat ietsie pietsie kleine percentage achter de komma dat jij voorstelt, is de producent niet echt mee gediend.
Een willekeurig product wordt verkocht met de intentie de klant 100% tevreden te stellen (opdat dit een financieel positief resultaat heeft op de cijfers van de producent.)

En dacht je dat die gasten bij ati zelf niets aan dit soort "oprekken van de productgrenzen" doet?
Die gasten die 3dmark scores proberen te breken krijgen van ati (en ik denk ook nvidia) de meest productieve samples teneinde hun naam hoog te houden, je wilt de snelste videokaart en als dat ding dat in de schappen ligt (een 9800xt) totaal niet lijkt op die kaart die 10.000 3dmarks scoort is dat voor de producent een zorg.

Overclocking is een selling point, OverDrive duwt de klant in de goede richting "kijk eens, hier heb je een paar megahertzjes, aan het eind van de 550Mhz regenboog ligt de pot met goud."

• SI4live
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08-06 14:51
Die Catalyst 4.8 betadrivers doen het volgens proller erg goed in de "Doom III Alpha Map E3 Intro"
4.7 Final DX9.0c

Max FPS: 63 (locked!)
Gem FPS: 40
Min FPS: 22

4.8 Beta DX9.0c

Max FPS: 63 (locked!)
Gem FPS: 55
Min FPS: 31
Als er vergelijkbare resultaten zijn in de final game, gaat ATI richting de goede weg met hun nieuwe OpenGL drivers :)

[Voor 3% gewijzigd door SI4live op 30-07-2004 08:20]

http://www.swfemedia.com

• HaLDoL
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10-10-2006

HaLDoL

First Class Anti-Psychotic

SI4live schreef op 30 juli 2004 @ 08:20:
Die Catalyst 4.8 betadrivers doen het volgens proller erg goed in de "Doom III Alpha Map E3 Intro"

[...]

Als er vergelijkbare resultaten zijn in de final game, gaat ATI richting de goede weg met hun nieuwe OpenGL drivers :)
Als je goed de D3 benchmarks bekijkt dan zie je dat deze beta 4.8 drivers al gebruikt waren. Voor "nieuwe" opengl drivers te zijn, waren de resultaten wel heel slecht.

.:3700+ SDE4 :: DFI NF4u :: OCZ VX :: My 6800 GT overclocking guide:.

• SI4live
Ik wou ook alleen maar duidelijk maken dat de drivers zo te zien de goede weg op gaan ;)

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik ben ff de weg kwijt hoor met die drivers. :? :?

Aan de ene kant is er het verhaal (zie startpost) dat ATI al een tijdje bezig is compleet nieuwe OGL drivers te schrijven.

Aan de andere kant is er dat bericht van http://www.theinquirer.net/?article=17495 waarin het hoofd PR van ATI bevestigd dat er al een jaar niks aan OGL is gedaan??........

Wordt nu wel erg benieuwd naar benches met 4.8 final en D3 retail.......

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
Help!!!! schreef op 30 juli 2004 @ 10:48:
Aan de andere kant is er dat bericht van http://www.theinquirer.net/?article=17495 waarin het hoofd PR van ATI bevestigd dat er al een jaar niks aan OGL is gedaan??........
De development van de oude ogl code ligt natuurlijk stil. De nieuwe OGL drivers zijn geschreven door een vernieuwt team dat gloednieuwe ogl drivers schrijft voor de gewone radeons en de firegl familie. Er zal wel anders worden geoptimaliseerd voor die kaarten. (radeons -> fillrate ; firegl > geometrie)

• SI4live
Een zeer uitgrbreide review van de ASUS X800pro http://www.xbitlabs.com/a...display/asus-x800pro.html.

nVidia zijn getest met de 61.34 drivers
ATI zijn getest met 4.6 drivers

[Voor 15% gewijzigd door SI4live op 30-07-2004 11:11]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

oeLangOetan schreef op 30 juli 2004 @ 10:54:
[...]

De development van de oude ogl code ligt natuurlijk stil. De nieuwe OGL drivers zijn geschreven door een vernieuwt team dat gloednieuwe ogl drivers schrijft voor de gewone radeons en de firegl familie. Er zal wel anders worden geoptimaliseerd voor die kaarten. (radeons -> fillrate ; firegl > geometrie)
Zo had ik het niet bekeken maar het klinkt wel logisch eigenlijk. :D

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

HaLDoL schreef op 30 juli 2004 @ 09:49:
[...]

Als je goed de D3 benchmarks bekijkt dan zie je dat deze beta 4.8 drivers al gebruikt waren. Voor "nieuwe" opengl drivers te zijn, waren de resultaten wel heel slecht.
Waren ze echt zo 'slecht'? Kijk eens naar de meest recente Doom3 guide op HardOCP. Daarin adviseren ze vaak (bijna altijd) om bv de X800XT PE op dezelfde instellingen te laten draaien als een 6800U. De game is toch gecapped op 60 fps, en in de overige waarden als minimum fps/average fps is de 6800U net ietsje sneller, maar het scheelt niet echt veel. De algemene game-ervaring zal dus hoogstwaarschijnlijk niet veel verschillen.

En herinner je nog de eerste benchmarks met de gelekte alpha zoals bv hier: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0 of hier: http://graphics.tomshardw...#doom_iii_special_preview

ATi kaarten konden dit toen niet eens goed draaien. Of de 9800Pro kon niet harder lopen dan 10 fps of de 5900U kaarten liepen tot meer dan 20% sneller dan ATi kaarten. En nu? Nu is het verschil te verwaarlozen, en lopen beide kaarten even snel.

Dus in vergelijking met hoe de drivers eerst waren, zijn ze zo slecht nog niet eens in mijn ogen. (8>
Help!!!! schreef op 30 juli 2004 @ 10:48:
Ik ben ff de weg kwijt hoor met die drivers. :? :?

Aan de ene kant is er het verhaal (zie startpost) dat ATI al een tijdje bezig is compleet nieuwe OGL drivers te schrijven.

Wordt nu wel erg benieuwd naar benches met 4.8 final en D3 retail.......
The Inq heeft wel vaker de bel horen luiden... maar tja... die klepel hè? ATi is met twee dingen tegelijk bezig:

1) Ze zijn bezig met nieuwe OpenGL drivers
2) Ze updaten de huidige OpenGL drivers met kleine tweaks.

Als ze in de nieuwe OpenGL drivers iets vinden wat ook in de huidige drivers voor een boost kan zorgen, dan wordt dit natuurlijk toegepast. Vandaar dat je af en toe een lichte performance stijging ziet, maar veel zal het natuurlijk niet echt zijn.

Dat er "niets" aan is gedaan is natuurlijk een onzin verhaal. Zie bijvoorbeeld de performance stijging in vergelijking met bv Catalysts van vorig jaar in de Doom 3 alpha. Of zie bijvoorbeeld een willekeurige Catalyst review (bv Firingsquad of AMD Insight) waar je duidelijk ziet dat er wel wat gebeurd op het OpenGL gebied (soms in het nadeel, soms in het voordeel van de performance):

http://www.amd-insight.de...t_comparison_x800&page=11
http://www.amd-insight.de...atalyst_vergleich&page=20

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op 30 juli 2004 @ 11:09:
[...]The Inq heeft wel vaker de bel horen luiden... maar tja... die klepel hè? ATi is met twee dingen tegelijk bezig:

1) Ze zijn bezig met nieuwe OpenGL drivers
2) Ze updaten de huidige OpenGL drivers met kleine tweaks.

Als ze in de nieuwe OpenGL drivers iets vinden wat ook in de huidige drivers voor een boost kan zorgen, dan wordt dit natuurlijk toegepast. Vandaar dat je af en toe een lichte performance stijging ziet, maar veel zal het natuurlijk niet echt zijn.

Dat er "niets" aan is gedaan is natuurlijk een onzin verhaal. Zie bijvoorbeeld de performance stijging in vergelijking met bv Catalysts van vorig jaar in de Doom 3 alpha. Of zie bijvoorbeeld een willekeurige Catalyst review (bv Firingsquad of AMD Insight) waar je duidelijk ziet dat er wel wat gebeurd op het OpenGL gebied (soms in het nadeel, soms in het voordeel van de performance):

http://www.amd-insight.de...t_comparison_x800&page=11
http://www.amd-insight.de...atalyst_vergleich&page=20
In dit geval vond ik het bericht wel aannemelijk omdat het hoofd PR van ATI bevestigde dat er al een jaar niets aan gedaan was. Waarom zou hij zo'n bericht bevestigen, dat is toch niet echt positieve publiciteit.

Zou er dan eindelijk een "eerlijk" hoofd PR zijn..... ;)

Zelf vind ik Oelangs en jouw verhaal het meest logisch.

Maak me verder niet zo druk, denk dat D3 prima zal lopen op een X800pro.

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 30-07-2004 11:19]

PC Specs

• SI4live
hmm heb ff nauwkeurig gekeken naar de review op Xbitlabs (alleen naar de 1600x1200 scores en niet naar 3Dmark gekeken):

Normal mode:
6800 ultra wint 4x van de X800XT
X800XT wint 6x van de 6800ultra
6x is het gelijk spel

6800GT wint 11x van de X800pro
X800pro wint 3x van de 6800GT
4x is het gelijk spel

Eye Candy mode:
6800ultra wint geen een keer van de X800XT
X800XT wint alle benchs van de 6800ulrta

6800GT wint 4x van de X800pro
X800pro wint 4x van de 6800GT
5x is het gelijk spel

[Voor 12% gewijzigd door SI4live op 30-07-2004 11:48]

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:30
SI4live schreef op 30 juli 2004 @ 11:39:
hmm heb ff nauwkeurig gekeken naar de review op Xbitlabs (alleen naar de 1600x1200 scores en niet naar 3Dmark gekeken):

Normal mode:
6800 ultra wint 4x van de X800XT
X800XT wint 6x van de 6800ultra
6x is het gelijk spel

6800GT wint 11x van de X800pro
X800pro wint 3x van de 6800GT
4x is het gelijk spel

Eye Candy mode:
6800ultra wint geen een keer van de X800XT
X800XT wint alle benchs van de 6800ulrta

6800GT wint 4x van de X800pro
X800pro wint 4x van de 6800GT
5x is het gelijk spel
Had je niet beter 1280x 1024 kunnen doen. Denk dat er wel 1 procent op 1600x1200 speelt en ruim 50% op 1280x 1024. De cores verbazen me in de hoge resoluties niet veel. De x800xt heft de hoogste fillrate dus zal het op de hoogste resoluties met alles open winnen (1600x1200 4xAA 16XAF). De 5900 serie won vaak ook van de 9800 serie op 1600x1200 omdat de fillrate hoger lag maar op lagere resoluties maakte dat niks goed.
Voor de mensen die nog Windows 98 of ME gebruiken heeft ATi gisteren een geschikte Catalyst 4.7 ter beschikking gesteld. Download 'm hier:

http://mirror.ati.com/sup...9&submit.y=9&submit=GO%21

De drivers zijn niet WHQL gecertificeerd, maar voor Win ME/98 gebeurd dat al niet meer sinds Catalyst 4.3.

• SI4live
sjek schreef op 30 juli 2004 @ 13:05:
[...]

Had je niet beter 1280x 1024 kunnen doen. Denk dat er wel 1 procent op 1600x1200 speelt en ruim 50% op 1280x 1024. De cores verbazen me in de hoge resoluties niet veel. De x800xt heft de hoogste fillrate dus zal het op de hoogste resoluties met alles open winnen (1600x1200 4xAA 16XAF). De 5900 serie won vaak ook van de 9800 serie op 1600x1200 omdat de fillrate hoger lag maar op lagere resoluties maakte dat niks goed.
Maar op 1280x1024 zijn ze vaak CPU limited en kan je de ware kracht van deze nieuwe generatie niet testen/benutten.
Soms zijn ze zelfs op 1600x1200 CPU-limited. Daarom vind ik dat je van deze generatie de ware kracht kan testen op 1600x1200 met alle Eye Candy aan.

Kijk eens goed naar de review van de ASUS X800pro daar zijn in de test ook de 9800XT en de 5950 ultra in opgenomen. En volgens mij wint de meeste benches de 9800XT op 1600x1200 (komt omdat hij 8x1 structuur heeft ipv 4x2).

[Voor 13% gewijzigd door SI4live op 30-07-2004 13:40]

• Mior
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:52
Iemand die weet waarom de radeon X800 zo slecht leverbaar is?

Ik heb de Pro versie nu besteld bij pcmegastore.nl, maar de kaart is echt bij geen enkele webshop op vooraad.

• animal22
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-06-2008
Bij www.funprice.nl is de asus x800pro op voorraad.

http://bf2stats.ausgamers.com/sig/43405251/sig.png

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

animal22 schreef op 30 juli 2004 @ 15:45:
Bij www.funprice.nl is de asus x800pro op voorraad.
Vanaf volgende week op voorraad, bestel nu!
:?

Oh wacht...

Hij is inderdaad volgens de voorraad pagina op voorraad bij de webshop en de vestiging in Grûn. Maar ik vermoed dat je wel erg snel moet zijn want alle 6e generatie videokaarten gaan momenteel als warme broodjes over de toonbank...

[Voor 42% gewijzigd door mindcrash op 30-07-2004 16:07]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Mior
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:52
Inderdaad, maar ik heb hem al besteld, dus het is gewoon wachten totdat hij binnen komt.

• Dangerous1986
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-12-2005

Dangerous1986

X1800XT :-)

Phantom schreef op 30 juli 2004 @ 16:08:
Inderdaad, maar ik heb hem al besteld, dus het is gewoon wachten totdat hij binnen komt.
Ik heb mijn Sapphire X800 PRO VIVO eerst bij www.koplett.nl besteld voor 450Euro , en hij is daar pas 9-08-2004 leverbaar. maar nu heb ik ff gebeld met HIQ Computers In duitsland ( Alsdorf ). en ze hebben daar nog drie Sapphire X800 PRO VIVO's op voorraad ( 433 Euro ) ,nu nog twee :*) . ze hebben daar ook de Club3D.HIS,Asus,Powercolor,Sapphire, X800.

www.HIQ24.de

[Voor 11% gewijzigd door Dangerous1986 op 30-07-2004 19:04]

AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108

• Bever!
  • Laatst online: 15-09 21:57

Bever!

Ondertitel

Net x800 vivo besteld bij alternate. merk is sapphire. hij stond als direct leverbaar dus op hoop van zegen. :Y)

Signature

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Om het x800 getalk maar even te onderbreken..

Ik heb vandaag mijn 9800pro gekregen, had een ti4200.

Na het inbouwen heb ik catalyst 4.7 geinstalleerd en even later nog ati tray tools.
Nu wil mijn scherm niet hoger als 75hz, zowel in windows als in games, maakt niet uit in welke resolutie. Ik vink 100hz aan bij 1024 (mijn scherm kan met gemak 120hz in 1024) maar hij blijft op 75 beeldjes flikkeren (terwijl hij wel 100 aangeeft).

De link in de faq werkt niet meer :/

iRacing Profiel

• pisart
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Heb je dit al eens geprobeerd: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=354?

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja wou niet lukken :(

Ik heb alle nvida zooi weggehaald (had hiervoor ti4200) en daarna ati 4.7 weggehaald en 4.8 geinstalleerd. Helaas geen effect.

Ik heb een saphire 9800pro en een iiyama pro 451.

edit:
Het is gelukt!
Bij eigenschappen van mijn beeldscherm --> displays
krijg je een overzicht van de aangesloten beeldschermen, hier stond steeds ook 75hz. Op het woord "Monitor" kun je clicken, en het volgende wordt dan zichtbaar:

http://www.luckeh.com/quake/darnsetting.jpg

Maximum refresh stond hier nog op 75, op 120hz gezet en het probleem is opgelost :)

[Voor 35% gewijzigd door Luckeh op 30-07-2004 23:09]

iRacing Profiel

• Pubbert
  • Laatst online: 17-09 14:45

Pubbert

random gestoord

Alternate heeft hem nu idd op voorraad, ook de Sapphire voor 440 Euro, nix van te zeggen imho.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• pelican
  • Niet online
Bij www.cyberport.de
is de Sapphire x800 pro vivo nu ook weer leverbaar.
Er staat nu echter niet meer bij "met xt chipset" zoals bij de vorige wel stond.
Is nog maar de vraag of deze ook zo simpel te softmodden is...

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hoe zit het nu trouwens met TempAA, als ik in het menu 2x AA aanzet en dan TempAA heb ik nou in feite 4x AA of 6x AA :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• animal22
  • Laatst online: 23-06-2008
pelican schreef op 31 juli 2004 @ 00:19:
Bij www.cyberport.de
is de Sapphire x800 pro vivo nu ook weer leverbaar.
Er staat nu echter niet meer bij "met xt chipset" zoals bij de vorige wel stond.
Is nog maar de vraag of deze ook zo simpel te softmodden is...
De xt staat gepland op 2 september |:(

http://bf2stats.ausgamers.com/sig/43405251/sig.png

Thund3r schreef op 31 juli 2004 @ 10:38:
Hoe zit het nu trouwens met TempAA, als ik in het menu 2x AA aanzet en dan TempAA heb ik nou in feite 4x AA of 6x AA :?
4x. De multiplier staat standaard op T2. Dus 2xAA * T2 = 4xAA

Via wat tweaken (registry of programmaatjes) is het mogelijk om dit op T3 te zetten. Alleen is hier een hogere minimumfps nodig dan 60 fps, aangezien je anders de lijnen ziet 'dansen'.

Zie ook de FAQ in de first post btw. ;)

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
CJ schreef op 31 juli 2004 @ 11:57:
[...]

4x. De multiplier staat standaard op T2. Dus 2xAA * T2 = 4xAA

Via wat tweaken (registry of programmaatjes) is het mogelijk om dit op T3 te zetten. Alleen is hier een hogere minimumfps nodig dan 60 fps, aangezien je anders de lijnen ziet 'dansen'.

Zie ook de FAQ in de first post btw. ;)
Met de ati-traytool van die Ray Adams kun je die 60 fps iets lager zetten (heb hem op 40 staan), is wel handig met een tft, mijn refreshrate staat nl op 60Hz en dus haal ik nooit meer fps dan 60 ;)

http://www.thefallenangels.info/atitray
http://www.radeon2.ru/atitray/

[Voor 4% gewijzigd door hjs op 31-07-2004 12:05]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hoe heet die optie dan hjs?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Thund3r schreef op 31 juli 2004 @ 12:14:
Hoe heet die optie dan hjs?
Ben dan wel hjs niet maar in Ati tray tools vind je tempAA onder "Tweaks". Je kunt hier de multiplier (2x of 3x) instellen en de fps wanneer tempAA z'n werk moet gaan doen. 40 zoals hjs zegt is een goede waarde. (Ati zelf heeft het zoals bekend op 60 staan, maar dan heb je er vaak niets aan.)

Btw, ik vind Ati tray tools dus 3 keer beter (sneller en uitgebreider) dan het normale CP.

• hjs
  • Niet online
http://home.zonnet.nl/h.j.smit/tray.jpg :Y)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Thnx, straks met mn nieuwe mobo en cpu ff proberen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Interessant nieuwtje...

Degenen die in de Catalyst Beta Program zitten kunnen er al van genieten... Waarvan? Van de nieuwe control panel.... :Y)

Dus die komt er ongetwijfeld binnenkort aan. Tot nu toe niets dan positieve berichten er over. :7

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Doom3 is op internet gelekt al een tijdje (sinds gisterennacht denk ik ?), dus verwacht binnenkort al benchmarks.

• casey|IA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-06-2005
Sharkbyte schreef op 01 augustus 2004 @ 19:03:
Doom3 is op internet gelekt al een tijdje (sinds gisterennacht denk ik ?), dus verwacht binnenkort al benchmarks.
Yep , ik heb er nu een bakje onder staan om het op te vangen , nog een uurtje en dan is ie uitgelekt :+

• Mersial
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-06-2005
CJ schreef op 01 augustus 2004 @ 18:42:
Interessant nieuwtje...

Degenen die in de Catalyst Beta Program zitten kunnen er al van genieten... Waarvan? Van de nieuwe control panel.... :Y)

Dus die komt er ongetwijfeld binnenkort aan. Tot nu toe niets dan positieve berichten er over. :7
Komt ie nog in de Catalyst 4.8 of moeten we wachten op 4.9?

• th4_d0n
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-02-2005
moet binnenkort nieuwe PC samen stellen en ga denk ik maar voor de X800 Pro ViVO van Powercolor, is dit wat? Aangezien ik deze gewoon bij een NL winkel kan halen?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb juist een uurtje Doom 3 gespeeld. Mega mooi beeld, heerlijke sfeer, dit spel kan niet mis... Maar heb moeite om het op mijn Radeon 9500 @ 9700 395/295 gedraaid te krijgen. XP 3200+ (2400+ normaal) met 1GB RAM. Settings op High en op 1280x1024. Vaak framedrops tot 10fps ofzo schat ik. Een X800 Pro was welkom geweest :D

• SI4live
Deze review moeten jullie lezen:
http://www.xbitlabs.com/a.../graphics-cards-2004.html

X800XT vs 6800ultra
http://www.xbitlabs.com/m...trahigh_1600_pure.gif&1=1
http://www.xbitlabs.com/m...rahigh_1600_candy.gif&1=1
Mijn mening: X800XT betere keus dan 6800ultra

6800GT vs X800pro
http://www.xbitlabs.com/m...ts/high_1600_pure.gif&1=1
http://www.xbitlabs.com/m...s/high_1600_candy.gif&1=1
Mijn mening: 6800GT betere keus dan x800pro

6800 vs 9800XT vs 5950ultra
http://www.xbitlabs.com/m...tream1_1280_candy.gif&1=1
http://www.xbitlabs.com/m...nstream_1600_pure.gif&1=1
http://www.xbitlabs.com/m...stream_1600_candy.gif&1=1
Mijn mening: 6800 betere keus dan de andere twee en 9800XT betere keus dan de 5950ultra

5900 vs 5900XT vs 9800pro
http://www.xbitlabs.com/m...stream2_1280_pure.gif&1=1
http://www.xbitlabs.com/m...tream2_1280_candy.gif&1=1
Mijn mening: 9800pro betere keus dan de andere twee en 5900 betere keus dan de 5900XT

5700ultra vs 9600XT
http://www.xbitlabs.com/m...nstream_1280_pure.gif&1=1
http://www.xbitlabs.com/m...stream_1280_candy.gif&1=1
Mijn mening: 9600XT betere keus dan 5700ultra

[Voor 99% gewijzigd door SI4live op 02-08-2004 11:22]

• Nik
  • Laatst online: 13-07-2017
Zet dan je resolutie op 800x600, of 1024x768, dan heb je lekker beeld hoor (en de kartels vallen reuze mee (doordat het veel donker is).

Hoe staat het met de OGL drivers? Weet iemand er al meer van? Ik heb nu 4.8 en die draaien OGL ietsje beter (stabieler, minder framedrops, en iets meer FPS dan normaal in DOOM III). Komt er in de final meer bij? Of wordt het pas 4.9 / 4.10 (zou wel slordig zijn van ATi ).

Enneh @ hierboven, dude, dat is pas een test :D

[Voor 6% gewijzigd door Nik op 02-08-2004 11:13]

• Mersial
  • Laatst online: 28-06-2005
4.10? 5.0 zul je denk ik bedoelen :P

• Aspje
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-08 11:17

Aspje

Blaat

Mersial schreef op 02 augustus 2004 @ 18:54:
4.10? 5.0 zul je denk ik bedoelen :P
Nee hoor, 5.0 komt pas in 2005 ;) (per jaar het versienummer 1 omhoog)

• XL79
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 31-08 09:54
http://www.compusa.com/pr...o.asp?product_code=313032

mmm ...waiting...and waiting ... and waiting...

ZUCHT
ATI 800XT
Usually Ships In:
Coming Soon
Estimate Arrival Time
Expected Ship Date: Monday, September 20, 2004

• Techno Overlord
  • Laatst online: 06:31

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb nu ook eindelijk een Sapphire Radeon X800pro ViVo. Nu wil ik hem in mijn case doen (Xaser III V1000 Fireball) maar hij past niet. In mijn kast zit namelijk een PCI slot tool-free function. Dit komt erop neer dat je de kaarten niet met een schroefje vastzet maar met van die klemmen. Nu is de X800pro net iets te breed waardoor ik de klem niet omlaag kan klikken. De kaart zit dus los. Heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing hiervoor??

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• J0ost
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-02-2017
Is alleen de sapphire toxic vivo of kan ook de x800 pro non toxic vivo zijn? Ik heb er een besteld maar geen toxic, ik zou toch willen weten of het vivo kan zijn.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb een non toxic en hij is ViVo.... :Y)

• GfMike
  • Laatst online: 16-03 14:52
CJ schreef op 01 augustus 2004 @ 18:42:
Interessant nieuwtje...

Heb je het over Catlyst 4.8 build 8.041 ? of een nog nieuwere beta?

Ik heb de Catalyst 4.8 Beta Build 8.041 direct van ATI gekregen en daar zit geen nieuw control panel is.
Temporal AA zit er overigens we in, "tijdelijke Anti-Alaising" heet het in de nederlandse verie :)
GfMike schreef op 02 augustus 2004 @ 22:22:
[...]

Heb je het over Catlyst 4.8 build 8.041 ? of een nog nieuwere beta?
Nog nieuwere beta. :)

• hjs
  • Niet online
dus wij kunnen nog wel bijna 2 maanden wachten :(
4.8 over een week (of 2) en volgende maand 4.9

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik haal 10215 met 3Dmark03.

Ik heb:
Asus P4C800 Deluxe
P4 3,0GHz. Prescott
Kingston HyperX PC3200 2x512MB CL2.5-3-3-8 Dual Channel
Maxtor 120GB Diamond Plus 9
Sapphire Radeon X800pro ViVo

Is dit een acceptabele score??

Wat is dan wel een acceptabele score?

hjs schreef op 02 augustus 2004 @ 23:49:
dus wij kunnen nog wel bijna 2 maanden wachten :(
4.8 over een week (of 2) en volgende maand 4.9
Soms hevelt ATi iets over van een nieuwere built naar een oudere built, zodat het toch nog in de final Catalyst zit. Dit doen ze als vaak als er een belangrijke bugfix in zit, of wanneer ze zeker weten dat iets het goed doet. Dus het zegt nog niet zo veel over de releasedatum. Maar ga er inderdaad maar van uit dat-ie in 4.10/11 uit komt. dat voorkomt alleen maar teleurstellingen. lol.

• TerranGhost
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10-08-2008
CaptainM schreef op 03 augustus 2004 @ 00:38:

Ik heb:
Asus P4C800 Deluxe
P4 3,0GHz. Prescott

Bios flash die X800Pro Vivo naar XT PE.
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

Dell XPS M1710, Intel C2D T7200, 2GB Mem, 7900GS 610/560Mhz

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

CaptainM schreef op 03 augustus 2004 @ 00:38:

Ik heb:
Asus P4C800 Deluxe
P4 3,0GHz. Prescott

Ik heb hetzelfde mobo en een 2.8 CPU, ik haal 10199 met mijn X800 Pro standaard :) Jou score is wel ok dus, ga hem eens flashen zoals hierboven aangegeven

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volgens the Inquirer is "Fudo" de codenaam voor de R520.

http://www.theinquirer.net/?article=17622

PC Specs

Het schijnt dat de echte optimalisaties voor Doom3 pas in Catalyst 4.9 komen te zitten. Catalyst 4.8 heeft er al wat, maar 4.9 zou een grotere performanceboost brengen. Beetje laat eigenlijk als je het mij vraagt... :/

Dan nog iets anders.... IGN heeft iets nieuws geplaatst over Half Life2. Ze hebben het weer over de performance van de X800 serie ten opzichte van de GF6800-serie. Eerst zou het verschil 40% zijn, nu is het iets teruggebracht naar 30%:
Minimum system requirements appear to be a 1.2 gigahertz processor with 256 megabytes of RAM and a DirectX 7 video card. Of course, those of you interested in the full experience will want a 2 gigahertz or higher processor, 512 megabytes of RAM and a DirectX 9 video card. Doug specifically stated that the ATI x800 was the card of choice amongst many of the testers, as it ran roughly about 30% faster than Nvidia's best cards.
Bron: http://pc.ign.com/articles/535/535268p1.html

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op 02 augustus 2004 @ 23:03:
[...]

Nog nieuwere beta. :)
Linkje :p

It takes two fools to argue.

• Apple|IA
Doug specifically stated that the ATI x800 was the card of choice amongst many of the testers, as it ran roughly about 30% faster than Nvidia's best cards.
Als je deze uitspraak taaltechnisch goed leest kun je er alle kanten mee op, ondermeer deze: "de X800 was de beste kaart, want hij liep 30% sneller dan de beste kaarten van Nv.

Hij heeft het hier misschien dus niet over de 6800 serie, maar spreekt over de tijd dat de testers wél een X800 tot hun beschikking hadden, maar geen 6800. :/ Ik zou iig niet te vroeg juigen totdat je echte benches hebt gezien. Ik heb iig zwaar m'n twijfels als ik lees op welke manier de uitspraak is gedaan.

Kijk, zo had het voor mij duidelijk geweest: :)

"Doug specifically stated that the ATI x800 is the card of choice amongst many of the testers, as it runs roughly about 30% faster than Nvidia's 6800 series."

[Voor 33% gewijzigd door Apple|IA op 03-08-2004 17:53]

• oc4ever
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2011

oc4ever

Rabbi

Ik denk niet dat ze het over de Fx5950 hadden, 30% is niet zo heel veel, zo'n verschillen hebben we ook in sommige benchmarks van Far cry gezien tussen de X800Xt en de 6800Ultra. Als er maar 30% verschil is tussen de X800 serie en de Fx5950, dan denk ik dat de 6800Ultra wint in Half-Life².

The only certainty is uncertainty... The only constant thing is change...

• SI4live
Volgens mij zit er al 30% verschil tussen de 9800XT en de 5950ultra met Half-life2

• Apple|IA
Even wat praktijkbenches met Doom3 en mijn X800Pro@16pipesXT. Ik heb de maximale settings opgezocht waarop het spel 200% soepel draait zonder één enkel hikje:

Ultra quality, 1280x1024, 2xAA + 2xTempAA, 8xAF. Grotendeels heb je nu een framerate variërend van 35/60, en in hevige monstergevechten daalt ie naar 30.
4xAA is speelbaar in bovenstaande settings, maar met dips richting 20 ga je dit merken. 1600x1200 kan ik niet testen daar de max. res van m'n lcd 1280 is.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Apple schreef op 03 augustus 2004 @ 21:44:
Even wat praktijkbenches met Doom3 en mijn X800Pro@16pipesXT. Ik heb de maximale settings opgezocht waarop het spel 200% soepel draait zonder één enkel hikje:

Ultra quality, 1280x1024, 2xAA + 2xTempAA, 8xAF. Grotendeels heb je nu een framerate variërend van 35/60, en in hevige monstergevechten daalt ie naar 30.
4xAA is speelbaar in bovenstaande settings, maar met dips richting 20 ga je dit merken. 1600x1200 kan ik niet testen daar de max. res van m'n lcd 1280 is.
Zowat same hier, 1280x1024, Ultra High, 2x TAA, 16xAF (geen verschil met 8x hier) Ik denk dat hij heel soms onder de 30 gaat, in de MP gaat hij soms naar 25, maar verder niet lager.

X800 Pro @ 550/560 (Ja, tis warm :P)
P4 2.8 @ 3.4Ghz

512MB -> 1024MB scheelt erg veel, met 512MB hikt hij vaak ff tijdens het ingaan van nieuwe ruimtes, met 1GB Ram nergens last van :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Jeronim0
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-09 13:47
Zoals eerder aangegeven Sapphire X800Pro Vivo bij Komplett voor €450, maar hij is nu werkelijk leverbaar, 50+ stuks op het moment van schrijven. Morgen komt de mijne binnen en als ik wat meer informatie heb over de huidige stand m.b.t. Pro->XT mod (risico van eventueel permanent downgraden van Pro naar een "X800SE") ga ik er een poging mee wagen.

Jeronim0 - Systeemspecs, GoT profiel, Tweaker gallery

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Apple schreef op 03 augustus 2004 @ 17:46:
[...]
Hij heeft het hier misschien dus niet over de 6800 serie, maar spreekt over de tijd dat de testers wél een X800 tot hun beschikking hadden, maar geen 6800. :/ Ik zou iig niet te vroeg juigen totdat je echte benches hebt gezien. Ik heb iig zwaar m'n twijfels als ik lees op welke manier de uitspraak is gedaan.
Zoals je hier onder andere kunt zien zijn de 2 kaarten erg aan elkaar gewaagd... tenzij ATI nog wat kaarten achter de hand heeft is de nv40 dus qua snelheid sneller dan danwel gelijk aan de xt, tenzij je AA+AF inschakelt en op de mega resolutie van 1600x1200 gaat gamen (maar ik denk dat de gemiddelde gamer geen scherm heeft die die resolutie aankan ;) ). - overigens is het al bekend dat de nv40 bij alle games op dit moment bij die combinatie flink wat problemen heeft zover ik weet, en aangezien dit hardwarematige problemen zijn (lagere fillrate én AA+AF kost meer performance dan bij ATI) is hier niets aan te veranderen. De X800 is dus overduidelijk op dit moment dé kaart als je met AA+AF wilt gamen in een resolutie van 1600x1200 :)

Wat betreft de uitspraak van Doug: vergeet niet dat hij, net zoals John C tussendoor flink reclame maakt voor de "sponsor" (hoewel het feit dat ATI de doom 3 beta naar buiten heeft gelekt ook wel wat te maken zou kunnen hebben met de voorkeur van John C voor nvidia videokaarten :p - het spreekwoordelijke "wraak is zoet" zou hier vrij goed bij passen denk ik, maar goed)

Over "voorkeuren" gesproken... en dan ga ik het nu toch even hebben over de laatstgenoemde:

Ik heb net op Rage3D een stel screenies gezien van Doom 3 (officieel nu uit in de US geloof ik) die gemaakt zijn met High Quality settings met 4.7 Cats op een XT en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van zowel de framerate als de beeldkwaliteit. :) (geen directe link - die weet ik namelijk niet meer - maar met de search engine in de rage 3d fora kom je een heel eind waarschijnlijk ;) )... de mensen daar zijn behoorlijk te spreken over de reallife prestaties van de x800 in doom 3 in ieder geval...

Best jammer dus voor ATI dat die X800XT kaarten zo onwijs moeilijk te leveren zijn dus... iedereen die nú een topkaart wil koopt namelijk een 6800 Ultra (of overclocked zijn gekochte GT) omdat deze beter zouden zijn dan de X800XT kaartjes, terwijl dit qua gevoel absoluut niet zo hoeft te zijn!

Ik ben benieuwd wat de OpenGL prestaties van de X800 in de Cat 4.7+ drivers zullen gaan worden... mocht ATI dit op een of andere wijze gelijk kunnen trekken met die door Nvidia momenteel geleverd wordt dan wordt zo'n X800XT i.p.v. een 6800 Ultra wel héél interessant....

[Voor 54% gewijzigd door mindcrash op 03-08-2004 22:56]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• HuggyB
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Je kan de 4.9 beta's downloaden bij ati.com

http://www.ati.com/support/infobase/4547.html

Ik heb geen zin om op 4.8 te wachten, dus deze ga ik even installeren. Kijken jullie maar of Doom 3 een performance boost heeft, want ik ben een braaf jongetje die wacht tot Dynabyte em heeft. :)

wxp-w2k-DOOM-HOTFIX-8-05-040727a-017086E.exe ;)

[Voor 10% gewijzigd door HuggyB op 03-08-2004 23:56]

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-09 19:06
hoe bench je doom3 eigenlijk kan ik even testen

• St0n3d B0b
  • Laatst online: 08-09-2006
paragon schreef op 04 augustus 2004 @ 00:42:
hoe bench je doom3 eigenlijk kan ik even testen
type in console (CTRL_ALT_TILDE) dit: "timedemo demo1"

[Voor 16% gewijzigd door St0n3d B0b op 04-08-2004 00:52]

• Nik
  • Laatst online: 13-07-2017
Heb net getest, heb geen performance winst kunnen merken. De drop die ik wel eens had zat eerst op 30 FPS, nu op 35 FPS, maar over het gemiddelde voelt het hetzelfde aan. Gebaseerd op getallen én waarneming van mij :) Iemand anders in het DOOM III topic merkte ook geen winst in de performance... Wie wel?
Officiele verklaring van ATi:
Posted by Sir Eric:
Hi.

The Catalyst 4.9 beta drivers are a sneak peak into future drivers that ATI is continuously working on. They were released mainly for the OpenGL component update, targeting improved Doom3 performance. Having said that, newer generations of hardware will get the most benefit from this driver (X800* series). While I haven't done specific benchmarks, X800 users can see performance increase of 5~30%, depending on the level and the system/hardware type. Regretfully, older hardware, such as 9700's and even 9800's will not get as much benefit. And if paired with a slower system (or with less memory) might see +/- performance improvements.

We are working very hard to get future drivers out that will add quite a bit to the performance of these.

Remember that these are Beta drivers, and so are unsupported. If you want stability and good speed, please stick with the release drivers. Cat 4.8 has not been skipped, and should arrive soon.

Thanks
http://www.driverheaven.n...read.php?s=&postid=411955

• Zoneseek
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02-08-2008

Zoneseek

Taking a Stand

Zal ze vanmiddag es op me x800 pro -> xt gooien en kijken of ik verschil zie als ik hogere reso's met aa aan zet.

Sindorel <flatline> Profiel: http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Magtheridon&n=Sindorel Lvl 70 Belf Huntress op Magtheridon

• shuogg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Shame, wachten op volgende drivers dus voor moi :)

specs desktop | specs laptop

• Apple|IA
In mijn bovengenoemde config (Ultra quality, 1280x1024, 2xAA+2xTempAA, 8xAF) ga ik in de timedemo van 42,7 naar 45,0 fps met de nieuwe driver. Geen wereldschokkende vooruitgang, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Het liep al geweldig. :)
(Btw, ik had 4.8 beta, en nu dus de nieuwe 4.9 beta.)

Gelijk even naar de performancehit van TempAA gekeken; zonder tempAA wordt het 48 fps i.p.v. 45.

[Voor 26% gewijzigd door Apple|IA op 04-08-2004 08:43]

• hully
  • Laatst online: 25-08 08:28
Over HL2:

"Ook liet Doug nog de systeemeisen van de game los. De minimale vereisten liggen op een 1,2 GHz processor met 256 MB aan werkgeheugen en een DirectX 7 videokaart. Wil je echter goed van de game kunnen genieten en de volle ervaring meemaken dan heb je een 2 GHz of snellere processor nodig met 512 MB aan werkgeheugen en een DirectX 9 videokaart. Verder kwam nog naar voren dat binnen de high-end range de ATI Radeon X800 wordt aangeraden, gezien deze videokaart de game grofwerk 30% sneller draait dan vergelijkbare nVidia kaarten zoals de 6800 Ultra"

Kom ik aan met mijn 6800ultra...

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:30
hully schreef op 04 augustus 2004 @ 08:48:
Over HL2:

"Ook liet Doug nog de systeemeisen van de game los. De minimale vereisten liggen op een 1,2 GHz processor met 256 MB aan werkgeheugen en een DirectX 7 videokaart. Wil je echter goed van de game kunnen genieten en de volle ervaring meemaken dan heb je een 2 GHz of snellere processor nodig met 512 MB aan werkgeheugen en een DirectX 9 videokaart. Verder kwam nog naar voren dat binnen de high-end range de ATI Radeon X800 wordt aangeraden, gezien deze videokaart de game grofwerk 30% sneller draait dan vergelijkbare nVidia kaarten zoals de 6800 Ultra"

Kom ik aan met mijn 6800ultra...
Ach joh mischien maakt het helemaal niks uit kwa spelervaring. Stel dat jij straks 100 fps haalt in HL2 en de X800 125 dat merk je toch niet. En ik denk zelfs dat die 30% alleen met een enkele setting gehaald is.

• RtN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:13
Meestal is het verschil van 30% pas op 1600*1200 met 4*fsaa oid, dus ik zou je er nie al te druk over maken, het draait al prima op een ati kaart van de vorige generatie, du sop een 6800 kaart draait het ook prima. En zoals sjek zei het verschil tussen bv. 100 en 125 merk je toch niks van behalve in de benchmarks :) .

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

Doom3 is duidelijk een game voor de 6800U, op m'n XFX6800U heb ik gewoon 99,9% van de tijd 60 fps met 1280x1024x32 x16AF max iq (textures niet op ultra )en eigenlijk zakt de framerate nooit in...

Ik zal die time demo ook eens doen.

[Voor 12% gewijzigd door edward2 op 04-08-2004 10:25]

Niet op voorraad.

Apple schreef op 04 augustus 2004 @ 08:22:
In mijn bovengenoemde config (Ultra quality, 1280x1024, 2xAA+2xTempAA, 8xAF) ga ik in de timedemo van 42,7 naar 45,0 fps met de nieuwe driver. Geen wereldschokkende vooruitgang, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Het liep al geweldig. :)
(Btw, ik had 4.8 beta, en nu dus de nieuwe 4.9 beta.)

Gelijk even naar de performancehit van TempAA gekeken; zonder tempAA wordt het 48 fps i.p.v. 45.
Van 42,7 naar 45 fps is dan toch binnen de marge van 5-30%, namelijk 5,4%. En van 42,7 naar 48 is 12,4%. Ik denk dat de vooruitgang groter is wanneer je van Catalyst 4.7 komt.

• pisart
  • Niet online
Ik had gisteren getest met de 4.8beta en haalde 30fps met demo 1 van doom³ en nadien getest met 4.7, toen haalde ik 31fps met dezelfde settings. Ik zal nu eens de 4.9 beta proberen.

Edit: Dat was op 1024*768 en op high. Het schokte wel af en toe :?

Edit2: Nu haalde ik 33.6fps, dus er is al een verbetering maar het schokte nog af en toe. :(

[Voor 34% gewijzigd door pisart op 04-08-2004 10:00]

• BOX Master
  • Laatst online: 22-08-2005
pisart schreef op 04 augustus 2004 @ 09:44:
Ik had gisteren getest met de 4.8beta en haalde 30fps met demo 1 van doom³ en nadien getest met 4.7, toen haalde ik 31fps met dezelfde settings. Ik zal nu eens de 4.9 beta proberen.

Edit: Dat was op 1024*768 en op high. Het schokte wel af en toe :?

Edit2: Nu haalde ik 33.6fps, dus er is al een verbetering maar het schokte nog af en toe. :(
Er is ook nadrukkelijk gezegd dat de 4.9 versie vooral performance boost geeft aan de X800* serie en amper aan de oude generatie kaarten en jij hebt een 9800 Pro :7

@CJ, kan jij dit bevestigen ?
BOX Master schreef op 04 augustus 2004 @ 11:02:
[...]

Er is ook nadrukkelijk gezegd dat de 4.9 versie vooral performance boost geeft aan de X800* serie en amper aan de oude generatie kaarten en jij hebt een 9800 Pro :7

@CJ, kan jij dit bevestigen ?
Ik heb de drivers zelf nog niet getest, maar van wat ik gezien heb op andere forums is dat dit inderdaad zo is. Performance op de Radeon9500-9800 serie gaat helaas niet veel omhoog (soms maar een halve fps). Het kan zelfs in sommige gevallen zijn dat bv de 4.4 Catalyst gewoon sneller is dan de 4.9-beta op R3x0 hardware...

Wat overigens ook vaak naar voren komt is dat de average fps hoger lijkt te liggen op alle kaarten, dus ook de R3x0 serie. De overall gameplay kan dus stabieler worden, omdat je dus minder fps-drops hebt (en de game dus minder schokt op bepaalde momenten).

• beastlock656
  • Laatst online: 13-02-2008

beastlock656

AMD the power of dreams

Ik heb gelukig nergens last van in doom3 ik draai met mijn 9800pro@XT een resolutie 1280*1024 met alles op medium en moet zeggen draait echt lekker zit zelf rond de 35/45 fps.
Zit wel op een A64@2,4ghz te gamen met 512mb geheugen wat op 480mhz loopt met strake timings.
En grafisch is dit spel echt een hoog standje zeg :P
Ook de sfeer is zwaar ok ben benieuwd of half life2 ook zo'n sfeertje zal krijgen.
En jah Doom3 vind ik in iedergeval veel beter dan far cry vind far cry nog wel heel snel een tonig worden namelijk.
Nah dit was ff mijn bijdragen van doom3 :P

Athlon64 3000+@?mhz|DFI Lanparty UT 250GB|Radeon 9800pro@XT@435core 395mhz memory

• PsychoDude_666
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-08-2005
Heuj, ik ben beetje pc aan het samenstellen nu, wil eigelijk wel het liefst een 800xt of 6800 ultra. Als iig maar supersnel is, wat zouden jullie aanraden en waar zijn die dingen al leverbaar? (icm amd64 3400+, 1 gig ram)

I wanna get psycho

• SI4live
Wat je het liefst wilt een ATI kaart of een nVIDIA kaart en welke spellen je wilt spelen.
Bijv. ikzelf vind DX 9 kaarten en High Quality image super belangrijk en vind de x800xt daarin veel sneller als de 6800ultra.
Maar als je voorkeur geeft aan OpenGL games dan kan je nVIDIA overwegen (zelf speel ik geen OpenGL (dus ga ook geen doom3 kopen/spelen), maar er zijn al veel berichten verschenen dat ATI de OpenGL performance gaat opschroeven.

Al met al, de keus is aan jou ;)

• T-8one
  • Laatst online: 16-09 16:21

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nwe grafische kaart. Keb geen zin om +200,- uit te gaan geven aan een kaartje.

Nu kwam ik de Asus A9550 http://nl.asus.com/products/vga/a9550ge-td/overview.htm

Als ik het goed begrijp is dit kaartje net iest minder snel als de 9600pro maar weer sneller als de 9600 nonpro en is het een 128bit kaartje.

Mijn conclusie dus, value for money, een leuk kaartje voor niet al te veel geld (+/-83.-)

pricewatch: pricewatch: Asus Radeon 9550 128MB DDR (AGP) A9550GE/TD/128

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Deathchant
  • Laatst online: 15-09 19:34

Deathchant

Don't intend. Do!

ik kan doom3 mooi spelen op 1600x1200 op ultra settings. Geen probleem. Op een Asus GeForce FX5900Ultra.
Vriend van me heeft een Sapphire 9800PRO, gaat iets minder. hij moet 1280x1024 op medium pakken.

offtopic:
trouwens het geforce topic is dicht......verdorie
maar voor de liefhebbers:

GainWard PowerPack Ultra/2600 Golden Sample GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3
€ 590,-
PC-Center in Zuid-Limburg: http://www.pc-center.nl
Tel: 043-450 0000
Voorraad: 1

Bel snel want hij heeft er maar 1.

[Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 04-08-2004 18:19]

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• shuogg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Deathchant schreef op 04 augustus 2004 @ 18:17:
ik kan doom3 mooi spelen op 1600x1200 op ultra settings. Geen probleem. Op een Asus GeForce FX5900Ultra.
Vriend van me heeft een Sapphire 9800PRO, gaat iets minder. hij moet 1280x1024 op medium pakken.

offtopic:
trouwens het geforce topic is dicht......verdorie
maar voor de liefhebbers:

GainWard PowerPack Ultra/2600 Golden Sample GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3
€ 590,-
PC-Center in Zuid-Limburg: http://www.pc-center.nl
Tel: 043-450 0000
Voorraad: 1

Bel snel want hij heeft er maar 1.
1280x1024 @ high hier op een 9700 pro (Lichte OC) met slechts 512MB RAM en een P4 2.4B. Wat heeft die kerel met de 9800 pro voor de rest voor systeem?

specs desktop | specs laptop

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee