Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Ik heb heel wat uurtjes aan die game gezeten maar nooit uitgespeeld. En nu vind ik laatst via de bekende P2P kanalen ineens een time-attack ! Zo gaaf om te zien hoe iemand zo behendig zo'n spel doorraast
Ik ben zelfs zo gek op time-attacks dat ik er al iets van 9 heb , allemaal van nintendo games (met als zieke uitsteker toch wel SMB3) !
Leuk topic trouwens
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
bAdmuTs schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:47:
offtopic:
He Schweino, ben jij degene van wie ik Starfox Adventures en Eternal Darkness via ebay heb gekocht
Als je em van Schweino hebt gekocht, dan ben ik dat ja
[ Voor 73% gewijzigd door Schweino op 18-04-2005 08:25 ]
Ik heb er er ook een aantal. Vooral Zelda (Nes) is wel heel erg ziek/Khaine666 schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:14:
Solstice ! Geweldig
Ik heb heel wat uurtjes aan die game gezeten maar nooit uitgespeeld. En nu vind ik laatst via de bekende P2P kanalen ineens een time-attack ! Zo gaaf om te zien hoe iemand zo behendig zo'n spel doorraast
Ik ben zelfs zo gek op time-attacks dat ik er al iets van 9 heb , allemaal van nintendo games (met als zieke uitsteker toch wel SMB3) !
Leuk topic trouwens
Check de website maarAntiPasta schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:28:
Blaatschaap: ik zie toevallig dat "Lupes" in je signature... toevallig een bekende van Aarsman en Koedooder? ;-)
[ Voor 21% gewijzigd door HCMarX op 18-04-2005 10:48 ]
Anoniem: 140689
toen ik hem echter aanzette was er alleen een klein wit puntje te zien op het beeldscherm.....
Ik zou hem erg graag weer aan de gang krijgen maar waar kun je zoiets laten reparen?
Is er wellicht iemand die weet wat er loos is en of het eventueel makkelijk/goedkoop te verhelpen is?
thnx,
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Vrijdag ga ik deze display ophalen:

Die display stond rond 1982 en wat later bij intertoys, met een rijtje kinderen erachter natuurlijk. Ik dreef mijn ouders tot wanhoop als ik er weer een spotte als we aan het winkelen waren, want ik moest natuurlijk even spelen.
Het is sowieso een goede vectrex maand, want ik heb ook een lichtpen op de kop getikt, waarmee je kunt tekenen en muziek kunt componeren op de Vectrex.

Meteen even puntje mbt startpost, waar zijn de Colecovision, Atari, Intellivision en de Vectrex. Dat zijn toch de echte retro machines?
http://www.nescapades.com/gameroom.htm
Ik heb een uur lang met me mond open de plaatjes staan bewonderen. TE freaky gewoon
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Volgens mij, staan er 3rijen met Playstation2 games inCaptain N schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:23:
Zie ik het nu verkeerd of heeft 'ie behalve een kast met groot PS2 erop niks van Sony daar staan?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Het is hier sowieso meer "Goeie oude nintendo consoles deel 4" onderhandVectrex Dude schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:16:
Meteen even puntje mbt startpost, waar zijn de Colecovision, Atari, Intellivision en de Vectrex. Dat zijn toch de echte retro machines?

de PS2 staat naast zijn tvCaptain N schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:36:
Zijn dat geen Cube games? Zou wel handig zijn, want dan zou 'ie ze ook nog kunnen spelen. Een PS2 zie ik namelijk niet staan in dat kastje met die consoles.
Mijn foto's op Flickr.
Ik zal vanmiddag eens kijken om het een en ander in de startpost te gaan updaten/bijwerken.Vectrex Dude schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:16:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Maar een NES hebben veel mensen nog staan, en valt goed over te praten, vandaar dat deze console zoveel aandacht krijgt
retro is in principe alles vóór de huidige consoles/handhelds (gba/ps2/gc/xbox/psp/ds)Khaine666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:14:
Niet om te mierenneuken ofzo hoor , maar ik vind een N64 toch niet echt tetro ! Retro begint eigenlijk pas bij de SNES en alles daarvoor, en niets later imho.
Maar een NES hebben veel mensen nog staan, en valt goed over te praten, vandaar dat deze console zoveel aandacht krijgt.
This space is occupied
Wat is overigens een snes met plm 20 games oid en 2 controllers in uitstekende staat nog waard?
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 20-04-2005 15:40 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Een onbeschadigde Sega Saturn, met twee originele controllers, met:
- ManxTT
- Sega Rally
- Earthworm Jim 2
- Rayman
- Breakpoint Tennis
- Virtua Fighter 2
- Loaded
- F1 Challenge
- Sega International Goal
Voor maar € 60
Foto's zal ik binnenkort is schieten.
Hoi Kai,Anoniem: 140689 schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:05:
Bij het opruimen van de zolder kwam ik de oude Vectrex incl. +/- 10 games tegen.
toen ik hem echter aanzette was er alleen een klein wit puntje te zien op het beeldscherm.....
Ik zou hem erg graag weer aan de gang krijgen maar waar kun je zoiets laten reparen?
Is er wellicht iemand die weet wat er loos is en of het eventueel makkelijk/goedkoop te verhelpen is?
thnx,
Ik weet niet of je dit nog ziet, maar bij de eerder genoemde display zat ook een vectrex, de controller is erg beroerd maar het scherm niet. Scherm mag je kopen voor de vriendelijke prijs van 25 euro.
vectrex@zonnet.nl
IK ben de startpost flink aant bijwerken nu.Rakkerzero schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:57:
[...]
Ik zal vanmiddag eens kijken om het een en ander in de startpost te gaan updaten/bijwerken.
Dus als je nog iets hebt dat je erin wilt hebben. vertel het me dan.
hier een pic:

Ik heb hier 2 spellen bij: Sonic The Hedgehog en Mickey's Ultimate Challenge.
offtopic: wie er intresse hierin heeft kan contact met mij opnemen uiteraard. Misschien kunnen we een leuke deal sluiten. Adapter en een Draagtas zitten erbij.
Zeker geen slechte prijs! Sega Rally, Rayman (onderschat) en VF2 zijn in ieder geval vette games :-) Maar koop vooral (minstens) Nights, daar krijg je geen spijt vanExorcist schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:03:toon volledige bericht
Heb van het weekend gekocht:
Een onbeschadigde Sega Saturn, met twee originele controllers, met:
- ManxTT
- Sega Rally
- Earthworm Jim 2
- Rayman
- Breakpoint Tennis
- Virtua Fighter 2
- Loaded
- F1 Challenge
- Sega International Goal
Voor maar € 60
Foto's zal ik binnenkort is schieten.
Videopac natuurlijk ook vermelden, naast de al genoemde Vectrex, Atari 7600, Colecovision en Intellivision.Rakkerzero schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:08:
[...]
IK ben de startpost flink aant bijwerken nu.
Dus als je nog iets hebt dat je erin wilt hebben. vertel het me dan.

Dat zal ik erin zetten. Eerst maar ff wat info over zoeken.Vectrex Dude schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:24:
[...]
Videopac natuurlijk ook vermelden, naast de al genoemde Vectrex, Atari 7600, Colecovision en Intellivision.
Ben btw een tijdlijn aant maken waarin de consoles zijn uitgekomen. Daar staat dan een afbeelding, info en het jaartal van bijna iedere console bij. Ik denk dat de startpost ergens deze week klaar is.
Aangezien ik alle info moet gaan opzoeken.
Mocht iemand een site hebben met veel info. Post het ff dan
ebay heeft alleen die consoles uit het buitenland, maar ik wil hem graag in Nederland kopen.
Zijn er evt. ook winkels waar ik ze kan kopen?

Ik heb dus nog een Japanse FZ-10 liggen maar die doe ik niet zomaar weg, omdat er nogal moeilijk aan te komen is. Trouwens, is dat ding ooit wel in Nederland verkocht?
http://www.classicgaming.com/museum/Rakkerzero schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:20:
[...]
Dat zal ik erin zetten. Eerst maar ff wat info over zoeken.
Ben btw een tijdlijn aant maken waarin de consoles zijn uitgekomen. Daar staat dan een afbeelding, info en het jaartal van bijna iedere console bij. Ik denk dat de startpost ergens deze week klaar is.
Aangezien ik alle info moet gaan opzoeken.
Mocht iemand een site hebben met veel info. Post het ff dan
Alles met een toetsenbord zou ik weglaten. En de handhelds ook weglaten. Valt het aantal nog te overzien.
Videopac=Odyssey2
[ Voor 6% gewijzigd door vectrex op 25-04-2005 11:33 ]
Ik had zelf geen Snes dus had er in december eentje gekocht met twee brakke controllers en 10 losse games zonder doosjes voor 60 inc. (Wel wat vette spellen overigens), later nog mariokart gekocht voor 20 inc zonder doosje maar met boekje. En nu heb ik deze combie dus op de kop getikt. Kan de Oude snes naar een andere liefhebber toe, want hoewel het ding vergeeld is er met één van de twee controllers nog prima te spelen
Albert Heijn toevallig? Ik kan me nog herinneren dat ze daar jaaaren geleden een prijsvraag hadden waarbij je een snes kon winnen namelijk, zal wel nooit uitgekeerd zijnBlaatschaap11 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:40:
Ik heb vandaag een hele goeie slag geslagen. Bij de supermarkt waar ik werk zijn ze bende aan het opruimen.
PSX: Final Fantasy VII en VII en Parasite Eve II.
NES: Megaman 4, Mario Bros., Low G Man, Super Mario Bros. (Ja, die had ik nog niet
SNES: Mystic Quest Legend, Lucky Luke, en Magical Quest Starring Mickey Mouse (Cart only alle 3) en nog een paar games weer die ik al had (oa Donkey Kong Country en Killer Instinct). Ook nog een SNES met kabels en 2 controllers en een Super Gameboy.
N64: Een stapel gameboekjes (dus die bij een game zaten ooit).
GC: P.N.03 (JAP) compleet.
Verder nog het boek Game Plan van Ste Curran, dat over games gaat die de gameswereld hebben bepaald, zoals Mario 64 en Metal Gear Solid. Erg up-to-date, van september 2004 geloof ik.
http://www.rotovision.com/description.asp?bookid=2085
En als laatste nog 2 Japanse stripboekjes, maar dat heeft niet zoveel met dit topic te maken
Totaalprijs: € 27,70
[ Voor 5% gewijzigd door Captain N op 30-04-2005 21:19 ]
Mijn foto's op Flickr.
* Aapje heeft geen consoles gevonden maar wel een paar mooie marklin model treintjes
Anoniem: 115248
Ik heb eindelijk een goede vervanging gevonden voor m'n defecte snes-controller. Met ook nog een extra snes eraan vast (hij wilde niet los verkopen.
Ook nog een paar spellen gekocht (ik ben over niet allemaal even enthousiast). Worms en Super Tennis (snes), Donkey Kong 64, Metal Gear Solid (GBC), Pokémon Yellow, Phalanx (gba).
Iemand probeerde me ook nog een vieze oude N64 (zag er echt smerig en bekrast uit, en de controlstick was helemaal gaar) te verkopen voor 65 euro! (!)

Terranigma voor de SNES, 5 euro

Atari 2600 Jr, met twee joysticks en twaalf spellen, 5 euro

Philips CD-I 220 (het luxe model dus), inclusief drie CD-I's en een demo-cd, 5 euro

Sinclair ZX Spectrum, met een berg spelletjes en wat educatieve software, 2 euro

Een Philips Videopac G7400 (eindelijk een videopac+
(en Lag Vegas gambling ergens anders los voor 2 euro)
Ja, dat zijn inderdaad Norseman en Super Bee
Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
Ik was zelf om half 9 in Amsterdam en ik heb hoofdzakelijk rondgelopen in Zuid (centuurbaan etc), maar veel games had ik niet gezien, natuurlijk verkocht IEDEREEN een PSX, er was wel een MSX2 met een aantal Japanse shmups en een HX-MU901 Music Keyboard te koop voor 50 euro maar dat was veel te veel om mee te nemen, want ik liep al rond met een pickup (9 euro maar best hitsig), en 2 laptops (5e en 15e resp.). Enige wat ik heb gescoord is Donkey Kong 3 voor 1,50 en wat PSX accessoires waaronder een Horipad (wist helemaal niet dat die ook bestond voor de PS)
Double Dragon voor de nes ... voor 50 cent
Anoniem: 120270
Videopac 7000 met 7010 (convertor?) met doos en piepschuim en 13 spellen (compleet) voor 7,50.
Super Nintendo met 2 controler en 5 complete ex-rental spellen namelijk zelda, mario all-stars, lemmings, nba jam en street fighter 2 37,50.
Doorzichtig lichtblauwe n64 met originele doos voor 15.
Nes met 2 controllers en zapper 8
een nes spel 1 euro
master system 2 met redelijke doos en 2 complete spellen en sonic los 7,50
playstation 1 met 1 controller voor 6,50
gameboy classic zonder klepje met donkey kong 1
gameboy color (roze :-S) met 3 spellen waaronder pokemon red 2,50
gameboy color (lichtblauw) met driver en scooby doo 8
3 verschillende megadrive's met in totaal 45 spellen ( 2 keer streets of rage II Sonic 1 3X sonic 2 2X Sonic 3 Sonic 3D en nog een muk spellen) en 4 mastersystem spellen voor 95
5 losse megadrive spellen voor 5
Snes met 5 spellen voor 11,50 (starfox compleet (met convertor), alien 3 en nog 3 spellen).
Snes met 2 spellen voor 5 (Mario all-satrs en world in 1 en flinstones)
Atari 2600 (wooden front model) met 17 spellen waarvan 9 compleet voor 22,50.
Atari 2600 compleet met 9 spellen waarvan 8 compleet voor 10
nog wat losse gameboy spellen voor 1 per stuk weet zo niet welke spellen.
In totaal heb ik erbij 119 spellen en 17 spelcomputers. Heb er 250 euro in totaal aan uitgegeven.
Heb nog een hoop woekeraars laten staan met n64 en playstation 1 die egt van die dikke prijzen vroegen.
Anoniem: 120270 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:05:toon volledige bericht
Ik heb me helemaal ziek gekocht op de vrijmarkt, ik heb ondertussen al alles opgeruimt en heb er geen foto's van gemaakt omdat het gewoon zoveel was.
Videopac 7000 met 7010 (convertor?) met doos en piepschuim en 13 spellen (compleet) voor 7,50.
Super Nintendo met 2 controler en 5 complete ex-rental spellen namelijk zelda, mario all-stars, lemmings, nba jam en street fighter 2 37,50.
Doorzichtig lichtblauwe n64 met originele doos voor 15.
Nes met 2 controllers en zapper 8
een nes spel 1 euro
master system 2 met redelijke doos en 2 complete spellen en sonic los 7,50
playstation 1 met 1 controller voor 6,50
gameboy classic zonder klepje met donkey kong 1
gameboy color (roze :-S) met 3 spellen waaronder pokemon red 2,50
gameboy color (lichtblauw) met driver en scooby doo 8
3 verschillende megadrive's met in totaal 45 spellen ( 2 keer streets of rage II Sonic 1 3X sonic 2 2X Sonic 3 Sonic 3D en nog een muk spellen) en 4 mastersystem spellen voor 95
5 losse megadrive spellen voor 5
Snes met 5 spellen voor 11,50 (starfox compleet (met convertor), alien 3 en nog 3 spellen).
Snes met 2 spellen voor 5 (Mario all-satrs en world in 1 en flinstones)
Atari 2600 (wooden front model) met 17 spellen waarvan 9 compleet voor 22,50.
Atari 2600 compleet met 9 spellen waarvan 8 compleet voor 10
nog wat losse gameboy spellen voor 1 per stuk weet zo niet welke spellen.
In totaal heb ik erbij 119 spellen en 17 spelcomputers. Heb er 250 euro in totaal aan uitgegeven.
Heb nog een hoop woekeraars laten staan met n64 en playstation 1 die egt van die dikke prijzen vroegen.
OMFG ... DAT zijn nog eens een berg spullen !
Te lame voor woorden natuurlijk, maar misschien zitten er wel een paar leuke "retro" games tussen voor de liefhebber.
Anoniem: 120270
Hhehehehehhe. Ons pap die gaat gewoon mee naar die markten en die heeft mij ermee aangestookt das nog het ergste van alles. Anders had ik wel wat minder markten gehad. Maat van mij was ook mee op een gegeven moment (toen we de hele markt gehad hadden gelukkig) stonden we met volle handen alle drie. Ik kan het op dit moment ook niet egt kwijt overal tussen banken en stoelen steken om het maar op te kujnnen bergen zolangBlaatschaap11 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:24:
[...]
![]()
Het is maar goed dat ik moest werken, want mijn moeder zou echt gaan hyperventileren.
Op het moment:
console ed:
SNES adapter x2 (waarvan eentje erg brak is
SNES console
SNES controller x3
SNES mouse
SNES Super Adapter "Super Key"
Games (PAL):
Asterix
Bubsy x2
Donkey Kong Country
DooM
Les Schtroumpfs (De smurfen
Mario Paint
NBA Jam
Plok
Push-Over
Street Fighter II
Super Mario All Stars
Super Mario Kart
Super Mario World x2
Tiny Toon Buster - Busts Loose!
World Cup Striker
Games (NTSC):
Super Mario RPG "Legend of the seven stars"
Tom & Jerry
En nog een overzichtje van het geheel
C:\>_

Mijn foto's op Flickr.
Daar heb je echt een juweeltje mee, denk.
Trouwens, weet iemand hoe dat nu precies zit met een Japanse Famicom. Ik had wel eens gelezen dat die hier niet werken... iemand enig idee waarom niet, als het zo is?
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Hier de beloofde foto's van het pakje dat ik vandaag binnen kreeg

Mijn foto's op Flickr.
Via de japanse satelliet, tussen 4 en 7Captain N schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:23:
Thanks voor de infoIk zal kijken of ik er nog wat meer over kan vinden.
Hier de beloofde foto's van het pakje dat ik vandaag binnen kreegWeer clickable. Iemand btw enig idee of je Satellaview roms op een of andere manier op zo'n Memory cardje kunt krijgen? Ik heb namelijk per ongeluk de inhoud van het kaartje gedelete
Anoniem: 115248
Au!Captain N schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:23:
Hier de beloofde foto's van het pakje dat ik vandaag binnen kreegWeer clickable. Iemand btw enig idee of je Satellaview roms op een of andere manier op zo'n Memory cardje kunt krijgen? Ik heb namelijk per ongeluk de inhoud van het kaartje gedelete
Dat is echt wel heel erg. Ik leef met je mee.
Om zo'n zeldzaam systeem te vinden, met nog wat spellen op de memory card en dan gebeurt je zoiets.
Soms is het leven niet eerlijk.
Wat stond er allemaal op?
Dat laatste plaatje lijkt trouwens krankzinnig veel op Earthbound voor de snes.
Volgens mij met precies dezelfde engine gebouwd. Of in ieder geval eentje die er erg op lijkt.
(of andersom natuurlijk, ik weet niet wat er eerst kwam.
Gelukkig weet ik dat niet. Wie weet stond er wel iets heel tofs op. Voortaan toch maar eerst even het woordenboekje erbij pakken ipv enthousiast op allerlei knopjes drukken. Ik zag iig wel dat er iets op stond, alleen ik had niet gekeken wat. Nu staat er niks meer op. Had per ongeluk voor de delete optie gekozen in een of ander menutjeAnoniem: 115248 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:34:
[...]
Au!
Dat is echt wel heel erg. Ik leef met je mee.
Om zo'n zeldzaam systeem te vinden, met nog wat spellen op de memory card en dan gebeurt je zoiets.
Soms is het leven niet eerlijk.
Wat stond er allemaal op?
Er zit zo'n av-selecter bij. Die kon je toen aansluiten op de receiver voor die satteliet, en stuurde dat door naar je Satellaview. Enig idee iemand of je vanaf je PC roms kunt sturen op een of andere manier naar die av-selecter?
Earthbound ken ik trouwens helaas (nog) niet. Althans, ik heb het nog nooit gespeeld. Dus daar kan ik verder niet over oordelen. Je kunt in dat stadje rondlopen, en bij alle gebouwtjes krijg je een berichtje. Ik ben er alleen nog niet helemaal achter wat je er verder mee kan. Bij je eigen huis (daar begin je, en zie je in mijn foto) krijg je een menu vanwaar je games op die memory card kunt starten... en dus deleten
[ Voor 19% gewijzigd door Captain N op 12-05-2005 00:42 ]
Mijn foto's op Flickr.
Tegenwoordig zijn de Satellaview's al schaars, maar die games helemaal. Die St. Giga service is gestopt in '00, dus je kunt nu niet meer iets op de memory cards zetten (van dat ik weet. Als het wel kan, please say so!
Op mijn memory card stond iets, want ik zag iets van een inhoud staan, maar ik heb dus per ongeluk in mijn enthousiasme die inhoud gedelete.

Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 138566
ooooooooww Dit is zo'n ziek gaaf spel .. pff ! Dit is een ECHTE klassieker als je het mij vraagt. Onmisbaar voor je collectie! Super!Anoniem: 115248 schreef op maandag 13 september 2004 @ 15:38:
Ik heb vanmorgen Illusion Of Time voor het eerst sinds jaren weer een keer uitgespeeld. Echt een geweldig spel! Een soort van Zelda, minder goed uitgewerkt qua besturing en details, maar wel met een véél beter verhaal. Het is een tocht langs de zes (?!) wereldwonderen. En in het verhaal zit de hele geschiedenis en toekomst van de wereld verwerkt, inclusief allerlei interessante evolutie-theoriën.
Hoofdpersoon Will is ook wat socialer dan Link. Hij maakt vrienden onderweg die dan met hem meereizen, hij wordt verliefd, personages gaan dood of blijven anderszins achter. Alle personages hebben zo hun eigen verhaal. Sommige scenes zijn echt ontroerend (als Hamlet zichzelf opoffert om... *snif* nou ik zal het niet verklappen, maar het was wel dramatisch)
Erg moeilijk is het allemaal niet, je vliegt er zo doorheen. Maar daardoor blijft de vaart er ook lekker in zitten en wordt je nog veel meer meegesleept door het verhaal dan dat het telkens onderbroken zou worden door kerkers waar je een paar dagen vastzit. Ik hoor nooit zoveel over dit spel als het gaat over de klassieke snes-rpg's. Maar ik vind het echt één van de betere!
[afbeelding]
Trouwens men kan tegenwoordig ook de consoles nabootsen op PC zoals jullie weten. En dan je controler aansluiten op je pc ..
Vinden jullie dat vergelijkbare materie? Spelen op een PC? Of mischien toch liever op een 'echte' snes ...?
PS: Ik had ook een Commodore 64 met Joystick enzo. Beetje Ninja spelen en dergelijke spellen. Die spellen op bandje had ik ook. Kon je gewoon doorspoelen enzo, subliem toch...
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 138566 op 12-05-2005 14:39 ]
Emulators zijn not-done. Als verzamelaar ben ik er erg op tegen. Het beschikbaar zijn van emulators devalueren spellen waar ik, en vele anderen, geld voor hebben betaald. Het gebruik van ROM images waarvan je het origineel niet hebt is nog immer illegaal en immoreel.Anoniem: 138566 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:36:
[...]Trouwens men kan tegenwoordig ook de consoles nabootsen op PC zoals jullie weten. En dan je controler aansluiten op je pc ..Klaar ben je..
Vinden jullie dat vergelijkbare materie? Spelen op een PC? Of mischien toch liever op een 'echte' snes ...?
Veel van het retro-gevoel komt toch van het vasthouden van de originele controller, zittend op de bank voor een grootbeeld televisie. Het beeld op een PC is te "clean" om een TV resolutie mooi weer te geven. De meeste retro consoles komen alleen tot hun recht op een televisie (zonder die zielige 100Hz lijnverdubbeling die je hier in Nederland krijgt aangesmeerd dan hé!).
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
De stemmen zijn binnen en geteld...Captain N schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:23:
Het is officieel...
*trom geroffel*
Ik haat je
*tadaa!*
Nee, maar even serieus:
Liege, liege, liegebeest!
Wat heeft 100Hz hier nou weer mee te makenari3 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:24:
(zonder die zielige 100Hz lijnverdubbeling die je hier in Nederland krijgt aangesmeerd dan hé!).
Schijnt wel een gerucht te zijn, dat de (S)NES pistool niet zou werken op een 100Hz beeldbuis?
C:\>_
Televisie uitzendingen zijn interlaced waardoor flikkering kan optreden. Het ont-flikkeren van het scherm wordt bij 100Hz televisies bereikt door twee frames te cachen en die non-interlaced weer te geven. Effectief verdubbeld je dus het aantal zichtbare lijnen. Dit is erg lelijk voor spelcomputer signalen. In tegenstelling tot TV-uitzendingen geven spelcomputers een progressief signaal, dus niet interlaced. Hierdoor krijg je dus iedere lijn twee keer te zien. Tevens introduceert deze techniek ghosting (wazig beeld bij snel bewegende objecten). 100Hz upscanning is dus erg ongewenst voor gaming.Vinnie schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:48:
[...]
Wat heeft 100Hz hier nou weer mee te makenEnige verschil zou zijn dat je geen geflikker meer hebt... en of dat nou storend is?
Schijnt wel een gerucht te zijn, dat de (S)NES pistool niet zou werken op een 100Hz beeldbuis?
En ja, de meeste lichtpistolen werken niet met 100Hz televisies. Sommige immitatie lichtpistolen kunnen het wel, maar het hangt af van de manier waarop de televisie de-interlacing toepast (en met name de processing-tijd die dat in beslag neemt) waardoor er nog steeds veel compatibiliteitsproblemen zijn.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Anoniem: 138566
hehe maar je download zelf toch ook maandelijks 100 gig aan films, mp3's en spellen en nog veeeeel meer. En je bent er wel op tegen dat consoles gebruikt worden..?ari3 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:24:
[...]
Emulators zijn not-done. Als verzamelaar ben ik er erg op tegen. Het beschikbaar zijn van emulators devalueren spellen waar ik, en vele anderen, geld voor hebben betaald. Het gebruik van ROM images waarvan je het origineel niet hebt is nog immer illegaal en immoreel.
Veel van het retro-gevoel komt toch van het vasthouden van de originele controller, zittend op de bank voor een grootbeeld televisie. Het beeld op een PC is te "clean" om een TV resolutie mooi weer te geven. De meeste retro consoles komen alleen tot hun recht op een televisie (zonder die zielige 100Hz lijnverdubbeling die je hier in Nederland krijgt aangesmeerd dan hé!).
( ps. ik heb hier zelf geen mening over. Zeg niet dat ik voor of tegen ben.. )
En wat als je een oud arcade spelletje wilt spelen? Moet je dan maar het hele arcadebord gaan kopen om je in te dekken die toch nergens te vinden zijn? Je kan overdrijven natuurlijk.
Thankscailin_coilleach schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:43:
[...]
De stemmen zijn binnen en geteld...
Het is officieel...
*trom geroffel*
Ik haat je
*tadaa!*
Nee, maar even serieus:Wat een prachtige aankopen!
En natuurlijk moet ik nu op jacht gaan naar spellen voor die Satellaview, wat helaas moeilijker is dan het lijkt. Bah, ik baal echt dat ik dat ding per ongeluk gedelete heb. Maar goed...
Mijn foto's op Flickr.
Mijn foto's op Flickr.
Oh, en btw... aangezien je mod bent op Dextrose, enig idee waar ik een topic erover in zou kunnen openen? Een SNES forum oid is er namelijk niet
[ Voor 27% gewijzigd door Captain N op 13-05-2005 19:06 ]
Mijn foto's op Flickr.
Sterker nog, sommige albums op LP bevatten ook Spectrum-games, en sommige Spectrum-casettes bevatten ook muziek... er is zelfs een Spectrum-adventure uitgekomen op LP, die moest je dan zelf overtapenAap schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:20:
Doet me denken aan de games op cassette bandjesschijnt dat er nog een periode geweest is dat ze dat over de radio uitzonden
maar daar weet ik zelf niet van (Commodre64) toen was ik nog vrij
en speelde alleen maar spelletjes
Ja, dan moet je het arcadebord maar kopen. Kijk eens rond op de fora van shmups.com en neo-geo.com, mensen doen dat wel degelijk, inclusief mijzelf. Ik zal niet rusten tot ik Radiant Silvergun voor de ST-V hebPauwl schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:56:
Ik kan zelf de oude consoles nog best waarderen, en heb er dan nog een stuk of 6 die in de hoek stof lopen te happen. Maar toch speel ik evengraag mario kart op m'n xbox op de tv dan dat ik die oude meuk aan moet sluiten. Zo sentimenteel ben ik dan ook weer niet
En wat als je een oud arcade spelletje wilt spelen? Moet je dan maar het hele arcadebord gaan kopen om je in te dekken die toch nergens te vinden zijn? Je kan overdrijven natuurlijk.
* AntiPasta is fervent tegen emulatie
Mijn foto's op Flickr.
Ik wil gewoon de games zien en spelen. Ik heb geen tijd (en geld) om die arcadeboards te kopen incl bijbehorende games. Emulatie zorgt ervoor dat oude games bereikbaar blijven voor álle liefhebbers van arcade games.AntiPasta schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:32:
[...]
Ja, dan moet je het arcadebord maar kopen. Kijk eens rond op de fora van shmups.com en neo-geo.com, mensen doen dat wel degelijk, inclusief mijzelf. Ik zal niet rusten tot ik Radiant Silvergun voor de ST-V heb![]()
* AntiPasta is fervent tegen emulatie
* Bananeman is fervent voorstander van emulatie
Ik heb vandaag enkele spulletjes teruggevonden:

Nu heb ik de console zelf al enkele jaren niet meer aangezien men vader die heeft weggegooid
Kan iemand me zeggen wat dit nog waard is ?
Een beetje verlies heb je altijd...
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dan weet je in ieder geval zeker dat het goede kwaliteitsbandjes zijn.PeGys schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:32:
jaartje geleden werkten ze nog hoor, hebben altijd uit de zon gestaan en niet in een vochtige ruimte...
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Denk alles bij elkaar, eurotje of 10PeGys schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:42:
Aangezien jullie veel bezig zijn met retro games en consoles hoop ik dat jullie me kunnen verder helpen.
Kan iemand me zeggen wat dit nog waard is ?
Kheb 2jaar gelden, 2complete commodores (monitor, toebord, diskdriver, yosticks en vodingen) + nog extra toebord en monitor + 600 floppy's gekocht voor 30euro
was trouwens een erg goede deal, want ik zou eerst 1 commodore kopen voor 30euro kom ik bij de mensen aan, we doen verder niks met de rest en mag je meenemen
Gelijk de hele auto vol met Commodore spullen
Interesse in men tapes ?

helaas zat er geen adapter bij, maar een nintendo adapter zou moeten werken. dit werkte niet echt goed, drive maakte rare geluiden. heb er al wat andere diskette stations ingehad, maar ik kwam erachter dat de voeding in het apparaat gaar is. als ik die diskette drive extern via een pc voeding stroom geef werkt de unit perfect
de vraag is, hoe knutsel ik een adapter inelkaar om de diskdrive stroom te geven???
Originele casettes werken meestal nog wel, maar van gekopieerde tapes (wat meestal kopieen van kopieen van kopieeen etc. zijn) , is de kwaliteit meestal dusdanig slecht dat deze idd na een jaartje of wat totaal nutteloos zijnArx schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:23:
@BlueForce: Ik betwijvel of je dat allemaal nog kunt afspelen, aangezien cassette bandjes snel degraderen. Ik ben bang dat je er niets voor kunt vragen.
Het is heel simpel....sharkzor schreef op maandag 16 mei 2005 @ 09:06:
en wat vond ik op de vrijmarkt? juist! een ufo super drive pro 7 34M (boven op een snes) met een grote bak diskettes erbij.
[afbeelding]
helaas zat er geen adapter bij, maar een nintendo adapter zou moeten werken. dit werkte niet echt goed, drive maakte rare geluiden. heb er al wat andere diskette stations ingehad, maar ik kwam erachter dat de voeding in het apparaat gaar is. als ik die diskette drive extern via een pc voeding stroom geef werkt de unit perfect
de vraag is, hoe knutsel ik een adapter inelkaar om de diskdrive stroom te geven???
Die nes adapters zijn 9 volt en zo'n station heeft 12 nodig !
Niks knutselen
Dit topic is gesloten.