Goeie oude (retro) consoles deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 19:54
Schweino schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:55:
let wel dat dit de meest crappy games zijn die je kan kopen op die systemen, ik zou er de 50 eur nog niet voor over hebben eerlijkgezegd.
Mij ook niet gezien, maar misschien zijn er mensen die er wel vrolijk van worden :)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 12:35

AntiPasta

d1 m0z4rella

Blaatschaap: ik zie toevallig dat "Lupes" in je signature... toevallig een bekende van Aarsman en Koedooder? ;-)

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 15:39

Khaine

Python liefhebber

Solstice ! Geweldig :D

Ik heb heel wat uurtjes aan die game gezeten maar nooit uitgespeeld. En nu vind ik laatst via de bekende P2P kanalen ineens een time-attack ! Zo gaaf om te zien hoe iemand zo behendig zo'n spel doorraast :D

Ik ben zelfs zo gek op time-attacks dat ik er al iets van 9 heb , allemaal van nintendo games (met als zieke uitsteker toch wel SMB3) !

Leuk topic trouwens :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:56
bAdmuTs schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:47:
offtopic:
He Schweino, ben jij degene van wie ik Starfox Adventures en Eternal Darkness via ebay heb gekocht :D
offtopic:
Als je em van Schweino hebt gekocht, dan ben ik dat ja ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Schweino op 18-04-2005 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Khaine666 schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:14:
Solstice ! Geweldig :D

Ik heb heel wat uurtjes aan die game gezeten maar nooit uitgespeeld. En nu vind ik laatst via de bekende P2P kanalen ineens een time-attack ! Zo gaaf om te zien hoe iemand zo behendig zo'n spel doorraast :D

Ik ben zelfs zo gek op time-attacks dat ik er al iets van 9 heb , allemaal van nintendo games (met als zieke uitsteker toch wel SMB3) !

Leuk topic trouwens :D
Ik heb er er ook een aantal. Vooral Zelda (Nes) is wel heel erg ziek/
AntiPasta schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:28:
Blaatschaap: ik zie toevallig dat "Lupes" in je signature... toevallig een bekende van Aarsman en Koedooder? ;-)
Check de website maar :*)

[ Voor 21% gewijzigd door HCMarX op 18-04-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140689

Bij het opruimen van de zolder kwam ik de oude Vectrex incl. +/- 10 games tegen.
toen ik hem echter aanzette was er alleen een klein wit puntje te zien op het beeldscherm.....
Ik zou hem erg graag weer aan de gang krijgen maar waar kun je zoiets laten reparen?
Is er wellicht iemand die weet wat er loos is en of het eventueel makkelijk/goedkoop te verhelpen is?

thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Met mijn beperkte kennis vermoed ik dat de condensatorplaten (die dingen die het magneet/elektrisch veld aansturen wat ervoor zorgt dat de pixels op de juiste plaats belanden) kapot zijn, probeer wellicht eens een TV zaak?

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Net als ik mijn laatste aanwinst wil showen gaat het topic ook eindelijk over ... de Vectrex.

Vrijdag ga ik deze display ophalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/gfx/myvectrex/ball.jpg

Die display stond rond 1982 en wat later bij intertoys, met een rijtje kinderen erachter natuurlijk. Ik dreef mijn ouders tot wanhoop als ik er weer een spotte als we aan het winkelen waren, want ik moest natuurlijk even spelen.

Het is sowieso een goede vectrex maand, want ik heb ook een lichtpen op de kop getikt, waarmee je kunt tekenen en muziek kunt componeren op de Vectrex.

Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/gfx/myvectrex/lightpen.jpg

Meteen even puntje mbt startpost, waar zijn de Colecovision, Atari, Intellivision en de Vectrex. Dat zijn toch de echte retro machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Ik weet niet oftie al langs is gekomen maar toch :
http://www.nescapades.com/gameroom.htm

Ik heb een uur lang met me mond open de plaatjes staan bewonderen. TE freaky gewoon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vorige week toevallig al ergens hier zien langskomen op GoT, maar denk niet in dit forum

Foto Portfolio Follow me on Twitter!



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Zie ik het nu verkeerd of heeft 'ie behalve een kast met groot PS2 erop niks van Sony daar staan? :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Captain N schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:23:
Zie ik het nu verkeerd of heeft 'ie behalve een kast met groot PS2 erop niks van Sony daar staan? :D
Volgens mij, staan er 3rijen met Playstation2 games in :) maar zeker kan ik het niet zeggen. Bij de Xbox heeft hij dat ook, maar dan van de xbox (zo ontzettend veel :X ) wel mis ik een berg gamecube spellen, of ik heb ook verkeerd gekeke :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Zijn dat geen Cube games? Zou wel handig zijn, want dan zou 'ie ze ook nog kunnen spelen. Een PS2 zie ik namelijk niet staan in dat kastje met die consoles. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Vectrex Dude schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:16:
Meteen even puntje mbt startpost, waar zijn de Colecovision, Atari, Intellivision en de Vectrex. Dat zijn toch de echte retro machines?
Het is hier sowieso meer "Goeie oude nintendo consoles deel 4" onderhand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Captain N schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:36:
Zijn dat geen Cube games? Zou wel handig zijn, want dan zou 'ie ze ook nog kunnen spelen. Een PS2 zie ik namelijk niet staan in dat kastje met die consoles. :)
de PS2 staat naast zijn tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ah jah, samen met een PSX. Dat had ik even over het hoofd gezien. Ik vond het al vreemd :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:48
Vectrex Dude schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:16:
Ik zal vanmiddag eens kijken om het een en ander in de startpost te gaan updaten/bijwerken. ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Jij hebt toch ook al een flinke verzameling games ? plaats eens wat pics ervan in het gamecollectie topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Niet om te mierenneuken ofzo hoor , maar ik vind een N64 toch niet echt tetro ! Retro begint eigenlijk pas bij de SNES en alles daarvoor, en niets later imho.

Maar een NES hebben veel mensen nog staan, en valt goed over te praten, vandaar dat deze console zoveel aandacht krijgt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Khaine666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:14:
Niet om te mierenneuken ofzo hoor , maar ik vind een N64 toch niet echt tetro ! Retro begint eigenlijk pas bij de SNES en alles daarvoor, en niets later imho.

Maar een NES hebben veel mensen nog staan, en valt goed over te praten, vandaar dat deze console zoveel aandacht krijgt :).
retro is in principe alles vóór de huidige consoles/handhelds (gba/ps2/gc/xbox/psp/ds) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Mee eens, n64 en zelfs dreamcast vind ik zeker retro :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nee, n64 is absoluut geen retro. Retro begint voor mij ongeveer in de jaren 80. 90'er jaren zijn zeker geen retro.

Wat is overigens een snes met plm 20 games oid en 2 controllers in uitstekende staat nog waard?

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 20-04-2005 15:40 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Voor mij is alles retro wat buiten de huidige en vorige generatie consoles valt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb van het weekend gekocht:

Een onbeschadigde Sega Saturn, met twee originele controllers, met:

- ManxTT
- Sega Rally
- Earthworm Jim 2
- Rayman
- Breakpoint Tennis
- Virtua Fighter 2
- Loaded
- F1 Challenge
- Sega International Goal

Voor maar € 60 :)
Foto's zal ik binnenkort is schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Anoniem: 140689 schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:05:
Bij het opruimen van de zolder kwam ik de oude Vectrex incl. +/- 10 games tegen.
toen ik hem echter aanzette was er alleen een klein wit puntje te zien op het beeldscherm.....
Ik zou hem erg graag weer aan de gang krijgen maar waar kun je zoiets laten reparen?
Is er wellicht iemand die weet wat er loos is en of het eventueel makkelijk/goedkoop te verhelpen is?

thnx,
Hoi Kai,

Ik weet niet of je dit nog ziet, maar bij de eerder genoemde display zat ook een vectrex, de controller is erg beroerd maar het scherm niet. Scherm mag je kopen voor de vriendelijke prijs van 25 euro.
vectrex@zonnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Rakkerzero schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:57:
[...]

Ik zal vanmiddag eens kijken om het een en ander in de startpost te gaan updaten/bijwerken. ;)
IK ben de startpost flink aant bijwerken nu.
Dus als je nog iets hebt dat je erin wilt hebben. vertel het me dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 07:19
Ik heb hier nog een mooie ouwe SEGA GAME GEAR liggen.. Speel er zo af en toe nog op.. ik heb namelijk ook nog een gameboy advanced.
hier een pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/elma_illusion2004/gamegearsmall.jpg

Ik heb hier 2 spellen bij: Sonic The Hedgehog en Mickey's Ultimate Challenge.

offtopic: wie er intresse hierin heeft kan contact met mij opnemen uiteraard. Misschien kunnen we een leuke deal sluiten. Adapter en een Draagtas zitten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Exorcist schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:03:
Heb van het weekend gekocht:

Een onbeschadigde Sega Saturn, met twee originele controllers, met:

- ManxTT
- Sega Rally
- Earthworm Jim 2
- Rayman
- Breakpoint Tennis
- Virtua Fighter 2
- Loaded
- F1 Challenge
- Sega International Goal

Voor maar € 60 :)
Foto's zal ik binnenkort is schieten.
toon volledige bericht
Zeker geen slechte prijs! Sega Rally, Rayman (onderschat) en VF2 zijn in ieder geval vette games :-) Maar koop vooral (minstens) Nights, daar krijg je geen spijt van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Rakkerzero schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:08:
[...]
IK ben de startpost flink aant bijwerken nu.
Dus als je nog iets hebt dat je erin wilt hebben. vertel het me dan. ;)
Videopac natuurlijk ook vermelden, naast de al genoemde Vectrex, Atari 7600, Colecovision en Intellivision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Aargh, de Videopac, toch ongeveer het minst verkoopbare systeem... ik heb een aantal mint games die als Extremely Rare staan aangemerkt op videopac.info en niemand bood zelfs maar 10 euro op ebay 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Vectrex Dude schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:24:
[...]

Videopac natuurlijk ook vermelden, naast de al genoemde Vectrex, Atari 7600, Colecovision en Intellivision.
Dat zal ik erin zetten. Eerst maar ff wat info over zoeken.
Ben btw een tijdlijn aant maken waarin de consoles zijn uitgekomen. Daar staat dan een afbeelding, info en het jaartal van bijna iedere console bij. Ik denk dat de startpost ergens deze week klaar is.
Aangezien ik alle info moet gaan opzoeken.
Mocht iemand een site hebben met veel info. Post het ff dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
Ik weet niet of ik dit hier wel mag vragen.. Maare, heeft hier iemand nog een 3DO liggen voor een leuke prijs?
ebay heeft alleen die consoles uit het buitenland, maar ik wil hem graag in Nederland kopen.
Zijn er evt. ook winkels waar ik ze kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Hmm, die zijn niet bepaald makkelijk te vinden. Toen ik in Japan was heb ik er 2 uit de junk-bin gevist, eentje voor +- 10 euro met controller en een losse voor ongeveer 1,50.... maar omdat ik teveel shit had gekocht heb ik er eentje achter moeten laten, dat was het eerste model, die weegt iets van 5 kilo 8)7
Ik heb dus nog een Japanse FZ-10 liggen maar die doe ik niet zomaar weg, omdat er nogal moeilijk aan te komen is. Trouwens, is dat ding ooit wel in Nederland verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Rakkerzero schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:20:
[...]
Dat zal ik erin zetten. Eerst maar ff wat info over zoeken.
Ben btw een tijdlijn aant maken waarin de consoles zijn uitgekomen. Daar staat dan een afbeelding, info en het jaartal van bijna iedere console bij. Ik denk dat de startpost ergens deze week klaar is.
Aangezien ik alle info moet gaan opzoeken.
Mocht iemand een site hebben met veel info. Post het ff dan ;)
http://www.classicgaming.com/museum/
Alles met een toetsenbord zou ik weglaten. En de handhelds ook weglaten. Valt het aantal nog te overzien.
Videopac=Odyssey2

[ Voor 6% gewijzigd door vectrex op 25-04-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik heb vandaag een hele goeie slag geslagen. Bij de supermarkt waar ik werk zijn ze bende aan het opruimen. Zo ook een supernintendo gloednieuw in doos + donkey kong 2 gloednieuw in doos.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mytopia/overig/snes_klein.jpg

Voor 25 euro!!. Mijn ma is er niet zo blij mee met die bende, maar ik heb het haar geprobeerd uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vet! Dat is inderdaad een superdeal! Waar vind je nu nog een gloednieuwe SNES???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ja vraag me niet waar ze hem vandaan hebben, stond denk ergens op een zoldertje :)

Ik had zelf geen Snes dus had er in december eentje gekocht met twee brakke controllers en 10 losse games zonder doosjes voor 60 inc. (Wel wat vette spellen overigens), later nog mariokart gekocht voor 20 inc zonder doosje maar met boekje. En nu heb ik deze combie dus op de kop getikt. Kan de Oude snes naar een andere liefhebber toe, want hoewel het ding vergeeld is er met één van de twee controllers nog prima te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Blaatschaap11 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:40:
Ik heb vandaag een hele goeie slag geslagen. Bij de supermarkt waar ik werk zijn ze bende aan het opruimen.
Albert Heijn toevallig? Ik kan me nog herinneren dat ze daar jaaaren geleden een prijsvraag hadden waarbij je een snes kon winnen namelijk, zal wel nooit uitgekeerd zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Nee Super. Ben jij die gozer die op Ebay diee gesealde Metroid 2 aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
jup, die "gozer" ben ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@blaatschaap11: wow goede deal zeg. Een snes in die staat vind je niet snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

En wie heeft er vandaag nog wat leuks gekocht :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik :)

PSX: Final Fantasy VII en VII en Parasite Eve II.
NES: Megaman 4, Mario Bros., Low G Man, Super Mario Bros. (Ja, die had ik nog niet :P Ik had hem alleen 100x in van die versies met Duck Hunt en/of World Cup :P), Star Wars. (Allen cart only) en nog een paar games die ik al had (oa. SMB3 boxed). En nog een Zapper.
SNES: Mystic Quest Legend, Lucky Luke, en Magical Quest Starring Mickey Mouse (Cart only alle 3) en nog een paar games weer die ik al had (oa Donkey Kong Country en Killer Instinct). Ook nog een SNES met kabels en 2 controllers en een Super Gameboy.
N64: Een stapel gameboekjes (dus die bij een game zaten ooit).
GC: P.N.03 (JAP) compleet.

Verder nog het boek Game Plan van Ste Curran, dat over games gaat die de gameswereld hebben bepaald, zoals Mario 64 en Metal Gear Solid. Erg up-to-date, van september 2004 geloof ik.
http://www.rotovision.com/description.asp?bookid=2085

En als laatste nog 2 Japanse stripboekjes, maar dat heeft niet zoveel met dit topic te maken :P

Totaalprijs: € 27,70

[ Voor 5% gewijzigd door Captain N op 30-04-2005 21:19 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 19:25

Aapje

Opel-beun
Niemand wat gevonden op de vrijmarkt vandaag ? : )
* Aapje heeft geen consoles gevonden maar wel een paar mooie marklin model treintjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik moest werken anders had ik mijn slag wel geslagen denk ik hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Aap schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:08:
En wie heeft er vandaag nog wat leuks gekocht :) ?
Ik heb eindelijk een goede vervanging gevonden voor m'n defecte snes-controller. Met ook nog een extra snes eraan vast (hij wilde niet los verkopen. :p). Dat speelt weer een stuk beter. Bovendien is die nieuwe snes nog niet helemaal vergeeld zoals de vorige.
Ook nog een paar spellen gekocht (ik ben over niet allemaal even enthousiast). Worms en Super Tennis (snes), Donkey Kong 64, Metal Gear Solid (GBC), Pokémon Yellow, Phalanx (gba).

Iemand probeerde me ook nog een vieze oude N64 (zag er echt smerig en bekrast uit, en de controlstick was helemaal gaar) te verkopen voor 65 euro! (!) 8)7 Ik heb haar maar veel succes gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Laatst online: 07:52

Robin F.

5 micron is huge

En of ik wat leuks gekocht heb :*)

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/terranigma.jpg
Terranigma voor de SNES, 5 euro

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/atari2600.jpg
Atari 2600 Jr, met twee joysticks en twaalf spellen, 5 euro

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/cdi220.jpg
Philips CD-I 220 (het luxe model dus), inclusief drie CD-I's en een demo-cd, 5 euro

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/spectrum.jpg
Sinclair ZX Spectrum, met een berg spelletjes en wat educatieve software, 2 euro

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/g7400.jpg
Een Philips Videopac G7400 (eindelijk een videopac+ :D) met acht spellen, 2 euro _/-\o_
(en Lag Vegas gambling ergens anders los voor 2 euro)
Ja, dat zijn inderdaad Norseman en Super Bee 8)

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Tering Robin, waar ben jij gaan kijken, vraag ik me dan af :p

Ik was zelf om half 9 in Amsterdam en ik heb hoofdzakelijk rondgelopen in Zuid (centuurbaan etc), maar veel games had ik niet gezien, natuurlijk verkocht IEDEREEN een PSX, er was wel een MSX2 met een aantal Japanse shmups en een HX-MU901 Music Keyboard te koop voor 50 euro maar dat was veel te veel om mee te nemen, want ik liep al rond met een pickup (9 euro maar best hitsig), en 2 laptops (5e en 15e resp.). Enige wat ik heb gescoord is Donkey Kong 3 voor 1,50 en wat PSX accessoires waaronder een Horipad (wist helemaal niet dat die ook bestond voor de PS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

*"khaine heeft maar 1 game weten te scoren.

Double Dragon voor de nes ... voor 50 cent :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-07 11:23

Yngwie-

Murphy was an optimist

Tja, zo veel goede deals als Robin heb ik helaas ook niet kunnen vinden. Wel een NES incl. 2 controllers en 14 games. Die kon ik voor 2,50 Euro (Incl. Curver opbergbox *lol*) toch niet laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wat een prijzen :( super goedkoop gewoon !! als je dan kijkt op Marktplaats :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120270

Ik heb me helemaal ziek gekocht op de vrijmarkt, ik heb ondertussen al alles opgeruimt en heb er geen foto's van gemaakt omdat het gewoon zoveel was.
Videopac 7000 met 7010 (convertor?) met doos en piepschuim en 13 spellen (compleet) voor 7,50.
Super Nintendo met 2 controler en 5 complete ex-rental spellen namelijk zelda, mario all-stars, lemmings, nba jam en street fighter 2 37,50.
Doorzichtig lichtblauwe n64 met originele doos voor 15.
Nes met 2 controllers en zapper 8
een nes spel 1 euro
master system 2 met redelijke doos en 2 complete spellen en sonic los 7,50
playstation 1 met 1 controller voor 6,50
gameboy classic zonder klepje met donkey kong 1
gameboy color (roze :-S) met 3 spellen waaronder pokemon red 2,50
gameboy color (lichtblauw) met driver en scooby doo 8
3 verschillende megadrive's met in totaal 45 spellen ( 2 keer streets of rage II Sonic 1 3X sonic 2 2X Sonic 3 Sonic 3D en nog een muk spellen) en 4 mastersystem spellen voor 95
5 losse megadrive spellen voor 5
Snes met 5 spellen voor 11,50 (starfox compleet (met convertor), alien 3 en nog 3 spellen).
Snes met 2 spellen voor 5 (Mario all-satrs en world in 1 en flinstones)
Atari 2600 (wooden front model) met 17 spellen waarvan 9 compleet voor 22,50.
Atari 2600 compleet met 9 spellen waarvan 8 compleet voor 10
nog wat losse gameboy spellen voor 1 per stuk weet zo niet welke spellen.
In totaal heb ik erbij 119 spellen en 17 spelcomputers. Heb er 250 euro in totaal aan uitgegeven.
Heb nog een hoop woekeraars laten staan met n64 en playstation 1 die egt van die dikke prijzen vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Anoniem: 120270 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:05:
Ik heb me helemaal ziek gekocht op de vrijmarkt, ik heb ondertussen al alles opgeruimt en heb er geen foto's van gemaakt omdat het gewoon zoveel was.
Videopac 7000 met 7010 (convertor?) met doos en piepschuim en 13 spellen (compleet) voor 7,50.
Super Nintendo met 2 controler en 5 complete ex-rental spellen namelijk zelda, mario all-stars, lemmings, nba jam en street fighter 2 37,50.
Doorzichtig lichtblauwe n64 met originele doos voor 15.
Nes met 2 controllers en zapper 8
een nes spel 1 euro
master system 2 met redelijke doos en 2 complete spellen en sonic los 7,50
playstation 1 met 1 controller voor 6,50
gameboy classic zonder klepje met donkey kong 1
gameboy color (roze :-S) met 3 spellen waaronder pokemon red 2,50
gameboy color (lichtblauw) met driver en scooby doo 8
3 verschillende megadrive's met in totaal 45 spellen ( 2 keer streets of rage II Sonic 1 3X sonic 2 2X Sonic 3 Sonic 3D en nog een muk spellen) en 4 mastersystem spellen voor 95
5 losse megadrive spellen voor 5
Snes met 5 spellen voor 11,50 (starfox compleet (met convertor), alien 3 en nog 3 spellen).
Snes met 2 spellen voor 5 (Mario all-satrs en world in 1 en flinstones)
Atari 2600 (wooden front model) met 17 spellen waarvan 9 compleet voor 22,50.
Atari 2600 compleet met 9 spellen waarvan 8 compleet voor 10
nog wat losse gameboy spellen voor 1 per stuk weet zo niet welke spellen.
In totaal heb ik erbij 119 spellen en 17 spelcomputers. Heb er 250 euro in totaal aan uitgegeven.
Heb nog een hoop woekeraars laten staan met n64 en playstation 1 die egt van die dikke prijzen vroegen.
toon volledige bericht
_/-\o_ _/-\o_ Het is maar goed dat ik moest werken, want mijn moeder zou echt gaan hyperventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

OMFG ... DAT zijn nog eens een berg spullen ! :S Waar laat je het allemaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 18:04
Niet echt oldschool, maar wellicht een leuke extra voor de heb: het Kruidvat verkoopt nu de Atari Flashback. Een "Atari" console met twee joysticks en 20 spellen.
Te lame voor woorden natuurlijk, maar misschien zitten er wel een paar leuke "retro" games tussen voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120270

Blaatschaap11 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:24:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Het is maar goed dat ik moest werken, want mijn moeder zou echt gaan hyperventileren.
Hhehehehehhe. Ons pap die gaat gewoon mee naar die markten en die heeft mij ermee aangestookt das nog het ergste van alles. Anders had ik wel wat minder markten gehad. Maat van mij was ook mee op een gegeven moment (toen we de hele markt gehad hadden gelukkig) stonden we met volle handen alle drie. Ik kan het op dit moment ook niet egt kwijt overal tussen banken en stoelen steken om het maar op te kujnnen bergen zolang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben dit topic al voor eventjes aan het volgen en ik denk dat ik mijn console meuk ook eens moet posten ;)

Op het moment:

console ed:
SNES adapter x2 (waarvan eentje erg brak is ;()
SNES console
SNES controller x3
SNES mouse
SNES Super Adapter "Super Key"

Afbeeldingslocatie: http://jotti.org/~vinnie/GoT/snes002tn.JPG

Games (PAL):
Asterix
Bubsy x2
Donkey Kong Country
DooM
Les Schtroumpfs (De smurfen :+)
Mario Paint
NBA Jam
Plok
Push-Over
Street Fighter II
Super Mario All Stars
Super Mario Kart
Super Mario World x2
Tiny Toon Buster - Busts Loose!
World Cup Striker

Afbeeldingslocatie: http://jotti.org/~vinnie/GoT/snes003tn.JPG

Games (NTSC):
Super Mario RPG "Legend of the seven stars"
Tom & Jerry

Afbeeldingslocatie: http://jotti.org/~vinnie/GoT/snes004tn.JPG

En nog een overzichtje van het geheel :)

Afbeeldingslocatie: http://jotti.org/~vinnie/GoT/snes001tn.JPG

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Kijk eens wat de postbode vandaag heeft gebracht! _/-\o_ Nu alleen de Famicom zelf nog :+ (Foto's zijn clickable.)

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/1052005_020_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/1052005_022_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/1052005_023_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/1052005_024_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/1052005_026_thumb.jpg

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
En nog in plastic ook. kewl.
Daar heb je echt een juweeltje mee, denk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, ik ben er erg blij mee! :D Vandaag kwam er nog iets anders met de post waar ik nog blijer mee ben :P Ik zal zo even wat foto's plaatsen.

Trouwens, weet iemand hoe dat nu precies zit met een Japanse Famicom. Ik had wel eens gelezen dat die hier niet werken... iemand enig idee waarom niet, als het zo is?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De Jap famicom heeft alleen een RF (antenne) aansluiting en er zijn niet zoveel TVs die NTSC via RF ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Natuurlijk werken ze zoals alle Japanse apparatuur op 110V met een Amerikaanse stekker.... Maar dat had je zelf al verzonnen denk ik :) Probleem met de Famicom specifiek is dat er alleen een RF-uitgang op zit, en de meeste TV's hier kunnen NTSC signalen alleen via composite/S-video etc laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ah, dat verklaart het ja. Bestaan er geen converters die RF omzetten naar tulpstekkertjes oid? Ik kan ze wel de andere kant op vinden, maar tot heden nog geen RF --> tulp gezien.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Dat kan ook niet zomaar een stekkertje zijn, er moet namelijk een hele tuner in zitten. Wat wel mogelijk is, is om de Famicom te modden zodat je er gewoon composite NTSC uit krijgt. Dat is vast wel ergens te vinden met Google, maar als je geen zin hebt om je mooie nieuw-in-doos Famicom te mishandelen, kun je misschien met een TV-kaart in je PC wel wat doen... Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je die op elke gewenste frequentie instellen, onafhankelijk van PAL/NTSC/SECAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Thanks voor de info :) Ik zal kijken of ik er nog wat meer over kan vinden.

Hier de beloofde foto's van het pakje dat ik vandaag binnen kreeg :) Weer clickable. Iemand btw enig idee of je Satellaview roms op een of andere manier op zo'n Memory cardje kunt krijgen? Ik heb namelijk per ongeluk de inhoud van het kaartje gedelete :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_002_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_003_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_004_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_005_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_006_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_007_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_008_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_009_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_010_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_016_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_017_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_018_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_019_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/satellaview_020_thumb.jpg

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Captain N schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:23:
Thanks voor de info :) Ik zal kijken of ik er nog wat meer over kan vinden.

Hier de beloofde foto's van het pakje dat ik vandaag binnen kreeg :) Weer clickable. Iemand btw enig idee of je Satellaview roms op een of andere manier op zo'n Memory cardje kunt krijgen? Ik heb namelijk per ongeluk de inhoud van het kaartje gedelete :'(
Via de japanse satelliet, tussen 4 en 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Au!
Dat is echt wel heel erg. Ik leef met je mee.
Om zo'n zeldzaam systeem te vinden, met nog wat spellen op de memory card en dan gebeurt je zoiets. :'(
Soms is het leven niet eerlijk.
Wat stond er allemaal op?

Dat laatste plaatje lijkt trouwens krankzinnig veel op Earthbound voor de snes.
Volgens mij met precies dezelfde engine gebouwd. Of in ieder geval eentje die er erg op lijkt.
(of andersom natuurlijk, ik weet niet wat er eerst kwam. :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

@ Scorpion: hehe, dat snap ik. Maar dat kan tegenwoordig helaas niet meer :P En bovendien woon ik niet in Japan :+
Anoniem: 115248 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:34:
[...]

Au!
Dat is echt wel heel erg. Ik leef met je mee.
Om zo'n zeldzaam systeem te vinden, met nog wat spellen op de memory card en dan gebeurt je zoiets. :'(
Soms is het leven niet eerlijk.
Wat stond er allemaal op?
Gelukkig weet ik dat niet. Wie weet stond er wel iets heel tofs op. Voortaan toch maar eerst even het woordenboekje erbij pakken ipv enthousiast op allerlei knopjes drukken. Ik zag iig wel dat er iets op stond, alleen ik had niet gekeken wat. Nu staat er niks meer op. Had per ongeluk voor de delete optie gekozen in een of ander menutje :'(

Er zit zo'n av-selecter bij. Die kon je toen aansluiten op de receiver voor die satteliet, en stuurde dat door naar je Satellaview. Enig idee iemand of je vanaf je PC roms kunt sturen op een of andere manier naar die av-selecter?

Earthbound ken ik trouwens helaas (nog) niet. Althans, ik heb het nog nooit gespeeld. Dus daar kan ik verder niet over oordelen. Je kunt in dat stadje rondlopen, en bij alle gebouwtjes krijg je een berichtje. Ik ben er alleen nog niet helemaal achter wat je er verder mee kan. Bij je eigen huis (daar begin je, en zie je in mijn foto) krijg je een menu vanwaar je games op die memory card kunt starten... en dus deleten :(

[ Voor 19% gewijzigd door Captain N op 12-05-2005 00:42 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die Satellaview is een soort van modem? Dat je online kunt spelen ofzo? Of wat moet ik me er bij voorstellen? En werkt het dan nu nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Tussen '95 en '00 was er een satelliet in de lucht die overdag normale tv dingen uitzond. Tussen 4-7 s'avonds zond 'ie exclusiefe games, demo's, soundtracks, nieuws, etc uit. Als je zo'n Satellaview had kon je je Super Famicom connecten aan je receiver voor die St. Giga service (de naam van die satelliet tv dienst). Tussen 4-7 kon je dan hetgene dat ze uitzonden spelen en opslaan ook op een klein memory cardje (dat ding boven in die cartridge in m'n SNES, waar 8M Memory op staat).

Tegenwoordig zijn de Satellaview's al schaars, maar die games helemaal. Die St. Giga service is gestopt in '00, dus je kunt nu niet meer iets op de memory cards zetten (van dat ik weet. Als het wel kan, please say so! :D). Sommige games, zoals Radical Dreamers (voorloper van Chrono Trigger), zijn heel populair, maar dus bijna niet te krijgen. Er moet dus in die tijd iemand geweest zijn die toen Radical Dreamers uitgezonden werd het op z'n memory card heeft opgeslagen, daar later nooit meer wat overheen heeft gezet, en die nu wilt verkopen.

Op mijn memory card stond iets, want ik zag iets van een inhoud staan, maar ik heb dus per ongeluk in mijn enthousiasme die inhoud gedelete. |:( Ik was allerlei opties in een menutje aan het proberen om te kijken of er wat op de memory card stond, denkende dat je toch wel een "weet je het zeker?" bericht zou krijgen bij de delete optie. Niet dus :'(

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Doet me denken aan de games op cassette bandjes :) schijnt dat er nog een periode geweest is dat ze dat over de radio uitzonden :) maar daar weet ik zelf niet van (Commodre64) toen was ik nog vrij ;) en speelde alleen maar spelletjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138566

Anoniem: 115248 schreef op maandag 13 september 2004 @ 15:38:
Ik heb vanmorgen Illusion Of Time voor het eerst sinds jaren weer een keer uitgespeeld. Echt een geweldig spel! Een soort van Zelda, minder goed uitgewerkt qua besturing en details, maar wel met een véél beter verhaal. Het is een tocht langs de zes (?!) wereldwonderen. En in het verhaal zit de hele geschiedenis en toekomst van de wereld verwerkt, inclusief allerlei interessante evolutie-theoriën.

Hoofdpersoon Will is ook wat socialer dan Link. Hij maakt vrienden onderweg die dan met hem meereizen, hij wordt verliefd, personages gaan dood of blijven anderszins achter. Alle personages hebben zo hun eigen verhaal. Sommige scenes zijn echt ontroerend (als Hamlet zichzelf opoffert om... *snif* nou ik zal het niet verklappen, maar het was wel dramatisch ;))

Erg moeilijk is het allemaal niet, je vliegt er zo doorheen. Maar daardoor blijft de vaart er ook lekker in zitten en wordt je nog veel meer meegesleept door het verhaal dan dat het telkens onderbroken zou worden door kerkers waar je een paar dagen vastzit. Ik hoor nooit zoveel over dit spel als het gaat over de klassieke snes-rpg's. Maar ik vind het echt één van de betere!

[afbeelding]
ooooooooww Dit is zo'n ziek gaaf spel .. pff ! Dit is een ECHTE klassieker als je het mij vraagt. Onmisbaar voor je collectie! Super!

Trouwens men kan tegenwoordig ook de consoles nabootsen op PC zoals jullie weten. En dan je controler aansluiten op je pc .. :) Klaar ben je..

Vinden jullie dat vergelijkbare materie? Spelen op een PC? Of mischien toch liever op een 'echte' snes ...? ;)

PS: Ik had ook een Commodore 64 met Joystick enzo. Beetje Ninja spelen en dergelijke spellen. Die spellen op bandje had ik ook. Kon je gewoon doorspoelen enzo, subliem toch...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 138566 op 12-05-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 138566 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:36:
[...]Trouwens men kan tegenwoordig ook de consoles nabootsen op PC zoals jullie weten. En dan je controler aansluiten op je pc .. :) Klaar ben je..

Vinden jullie dat vergelijkbare materie? Spelen op een PC? Of mischien toch liever op een 'echte' snes ...? ;)
Emulators zijn not-done. Als verzamelaar ben ik er erg op tegen. Het beschikbaar zijn van emulators devalueren spellen waar ik, en vele anderen, geld voor hebben betaald. Het gebruik van ROM images waarvan je het origineel niet hebt is nog immer illegaal en immoreel.

Veel van het retro-gevoel komt toch van het vasthouden van de originele controller, zittend op de bank voor een grootbeeld televisie. Het beeld op een PC is te "clean" om een TV resolutie mooi weer te geven. De meeste retro consoles komen alleen tot hun recht op een televisie (zonder die zielige 100Hz lijnverdubbeling die je hier in Nederland krijgt aangesmeerd dan hé!).

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 18:54
De stemmen zijn binnen en geteld...

Het is officieel...

*trom geroffel*

Ik haat je

*tadaa!*

Nee, maar even serieus: _/-\o_ Wat een prachtige aankopen!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ari3 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:24:
(zonder die zielige 100Hz lijnverdubbeling die je hier in Nederland krijgt aangesmeerd dan hé!).
Wat heeft 100Hz hier nou weer mee te maken :? Enige verschil zou zijn dat je geen geflikker meer hebt... en of dat nou storend is?

Schijnt wel een gerucht te zijn, dat de (S)NES pistool niet zou werken op een 100Hz beeldbuis?

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Niet alleen die van de snes en nes, alle voor 50 Hz ontwikkelde lightguns werken niet op een 100Hz tv. je hebt daar speciale lightguns voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Vinnie schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:48:
[...]

Wat heeft 100Hz hier nou weer mee te maken :? Enige verschil zou zijn dat je geen geflikker meer hebt... en of dat nou storend is?

Schijnt wel een gerucht te zijn, dat de (S)NES pistool niet zou werken op een 100Hz beeldbuis?
Televisie uitzendingen zijn interlaced waardoor flikkering kan optreden. Het ont-flikkeren van het scherm wordt bij 100Hz televisies bereikt door twee frames te cachen en die non-interlaced weer te geven. Effectief verdubbeld je dus het aantal zichtbare lijnen. Dit is erg lelijk voor spelcomputer signalen. In tegenstelling tot TV-uitzendingen geven spelcomputers een progressief signaal, dus niet interlaced. Hierdoor krijg je dus iedere lijn twee keer te zien. Tevens introduceert deze techniek ghosting (wazig beeld bij snel bewegende objecten). 100Hz upscanning is dus erg ongewenst voor gaming.

En ja, de meeste lichtpistolen werken niet met 100Hz televisies. Sommige immitatie lichtpistolen kunnen het wel, maar het hangt af van de manier waarop de televisie de-interlacing toepast (en met name de processing-tijd die dat in beslag neemt) waardoor er nog steeds veel compatibiliteitsproblemen zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138566

ari3 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:24:
[...]
Emulators zijn not-done. Als verzamelaar ben ik er erg op tegen. Het beschikbaar zijn van emulators devalueren spellen waar ik, en vele anderen, geld voor hebben betaald. Het gebruik van ROM images waarvan je het origineel niet hebt is nog immer illegaal en immoreel.

Veel van het retro-gevoel komt toch van het vasthouden van de originele controller, zittend op de bank voor een grootbeeld televisie. Het beeld op een PC is te "clean" om een TV resolutie mooi weer te geven. De meeste retro consoles komen alleen tot hun recht op een televisie (zonder die zielige 100Hz lijnverdubbeling die je hier in Nederland krijgt aangesmeerd dan hé!).
hehe maar je download zelf toch ook maandelijks 100 gig aan films, mp3's en spellen en nog veeeeel meer. En je bent er wel op tegen dat consoles gebruikt worden..?
( ps. ik heb hier zelf geen mening over. Zeg niet dat ik voor of tegen ben.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik kan zelf de oude consoles nog best waarderen, en heb er dan nog een stuk of 6 die in de hoek stof lopen te happen. Maar toch speel ik evengraag mario kart op m'n xbox op de tv dan dat ik die oude meuk aan moet sluiten. Zo sentimenteel ben ik dan ook weer niet :P

En wat als je een oud arcade spelletje wilt spelen? Moet je dan maar het hele arcadebord gaan kopen om je in te dekken die toch nergens te vinden zijn? Je kan overdrijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

cailin_coilleach schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:43:
[...]

De stemmen zijn binnen en geteld...

Het is officieel...

*trom geroffel*

Ik haat je

*tadaa!*

Nee, maar even serieus: _/-\o_ Wat een prachtige aankopen!
Thanks :D Nu nog op jacht naar een Famicom met Disk System en dan heb ik alle belangrijke Nintendo add-ons wel zo'n beetje. Maar er is nog genoeg leuks over. Voor de SNES heb je bijvoorbeeld nog een online voting systeem waarmee je kon wedden op paardenraces. Hoort als ik me niet vergis bij de Derby Stallion gamesreeks.

En natuurlijk moet ik nu op jacht gaan naar spellen voor die Satellaview, wat helaas moeilijker is dan het lijkt. Bah, ik baal echt dat ik dat ding per ongeluk gedelete heb. Maar goed... :) Ben verder nog steeds natuurlijk hardstikke blij met de Satellaview zelf! :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Probeer het cherryroms.com forum eens voor de satellaview spellen, daar struinen behoorlijk wat freaks rond namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar helaas zit er een bug in hun forum waardoor ik me niet kan aanmelden. Ik had er ook gesearch, maar alleen gevonden hoe je een memory card kan dumpen, maar niet andersom. Iemand met een bestaand account waar ik tijdelijk even gebruik van zou mogen maken? :>

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
mail me effe wat je wil posten, dan zet ik het er wel op. Je zou ook Dextrose.com kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

http://www.snes9x.com/php...f3c93500cd4a5a1c734180a5b Hetzelfde als ik hier heb gepost. :) En goed idee, hoewel ik het idee heb dat ze daar inmiddels niet meer zo into de snes zijn ;)

Oh, en btw... aangezien je mod bent op Dextrose, enig idee waar ik een topic erover in zou kunnen openen? Een SNES forum oid is er namelijk niet ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Captain N op 13-05-2005 19:06 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
offtopic zou ik em in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Aap schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:20:
Doet me denken aan de games op cassette bandjes :) schijnt dat er nog een periode geweest is dat ze dat over de radio uitzonden :) maar daar weet ik zelf niet van (Commodre64) toen was ik nog vrij ;) en speelde alleen maar spelletjes :p
Sterker nog, sommige albums op LP bevatten ook Spectrum-games, en sommige Spectrum-casettes bevatten ook muziek... er is zelfs een Spectrum-adventure uitgekomen op LP, die moest je dan zelf overtapen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Pauwl schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:56:
Ik kan zelf de oude consoles nog best waarderen, en heb er dan nog een stuk of 6 die in de hoek stof lopen te happen. Maar toch speel ik evengraag mario kart op m'n xbox op de tv dan dat ik die oude meuk aan moet sluiten. Zo sentimenteel ben ik dan ook weer niet :P

En wat als je een oud arcade spelletje wilt spelen? Moet je dan maar het hele arcadebord gaan kopen om je in te dekken die toch nergens te vinden zijn? Je kan overdrijven natuurlijk.
Ja, dan moet je het arcadebord maar kopen. Kijk eens rond op de fora van shmups.com en neo-geo.com, mensen doen dat wel degelijk, inclusief mijzelf. Ik zal niet rusten tot ik Radiant Silvergun voor de ST-V heb :9~

* AntiPasta is fervent tegen emulatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ook ik heb liever het originele Satellaview spel, Famicom Disk spel, 64DD spel, of wat voor raar systeem dan ook, dan dat ik het op m'n PC in een gare emulator speel. Je bent een verzamelaar of je bent het niet, hè? :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net Destruction Derby op de Saturn gespeeld, had ik via Ebay voor 6 euro gekocht (met doos en boekje, zgan!). Best vreemd eigenlijk, maar t blijft een geweldig spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
AntiPasta schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:32:
[...]

Ja, dan moet je het arcadebord maar kopen. Kijk eens rond op de fora van shmups.com en neo-geo.com, mensen doen dat wel degelijk, inclusief mijzelf. Ik zal niet rusten tot ik Radiant Silvergun voor de ST-V heb :9~

* AntiPasta is fervent tegen emulatie
Ik wil gewoon de games zien en spelen. Ik heb geen tijd (en geld) om die arcadeboards te kopen incl bijbehorende games. Emulatie zorgt ervoor dat oude games bereikbaar blijven voor álle liefhebbers van arcade games.

* Bananeman is fervent voorstander van emulatie ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:26
Aangezien jullie veel bezig zijn met retro games en consoles hoop ik dat jullie me kunnen verder helpen.

Ik heb vandaag enkele spulletjes teruggevonden:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/64/commodore1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/64/commodore2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/64/commodore3.jpg

Nu heb ik de console zelf al enkele jaren niet meer aangezien men vader die heeft weggegooid :(

Kan iemand me zeggen wat dit nog waard is ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

@BlueForce: Ik betwijvel of je dat allemaal nog kunt afspelen, aangezien cassette bandjes snel degraderen. Ik ben bang dat je er niets voor kunt vragen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
jaartje geleden werkten ze nog hoor, hebben altijd uit de zon gestaan en niet in een vochtige ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.

Robin F.

5 micron is huge

Als je bedoelt of ze nog geld waard zijn.... Ik ben niet zo'n expert op Commodore-gebied, maar ik denk van niet. Je kunt altijd proberen of een verzamelaar ze wil hebben, maar volgens mij brengen games op tape meestal niks op. Zie ook mijn post van Koninginnedag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

PeGys schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:32:
jaartje geleden werkten ze nog hoor, hebben altijd uit de zon gestaan en niet in een vochtige ruimte...
Dan weet je in ieder geval zeker dat het goede kwaliteitsbandjes zijn. :+

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

PeGys schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:42:
Aangezien jullie veel bezig zijn met retro games en consoles hoop ik dat jullie me kunnen verder helpen.

Kan iemand me zeggen wat dit nog waard is ?
Denk alles bij elkaar, eurotje of 10 :) (als je geluk hebt)

Kheb 2jaar gelden, 2complete commodores (monitor, toebord, diskdriver, yosticks en vodingen) + nog extra toebord en monitor + 600 floppy's gekocht voor 30euro :) owja + enkele boekjes/handleidingen en 2 printers :)

was trouwens een erg goede deal, want ik zou eerst 1 commodore kopen voor 30euro kom ik bij de mensen aan, we doen verder niks met de rest en mag je meenemen :)

Gelijk de hele auto vol met Commodore spullen :9~ (mijn broer en neven enzo hadden wel een commodere maar toen was ik nog te klein om het zelf te kopen dus vandaar ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
lolz

Interesse in men tapes ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 10:39
en wat vond ik op de vrijmarkt? juist! een ufo super drive pro 7 34M (boven op een snes) met een grote bak diskettes erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sharkzor/files/ufo.jpg

helaas zat er geen adapter bij, maar een nintendo adapter zou moeten werken. dit werkte niet echt goed, drive maakte rare geluiden. heb er al wat andere diskette stations ingehad, maar ik kwam erachter dat de voeding in het apparaat gaar is. als ik die diskette drive extern via een pc voeding stroom geef werkt de unit perfect :)

de vraag is, hoe knutsel ik een adapter inelkaar om de diskdrive stroom te geven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 14:54
Arx schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:23:
@BlueForce: Ik betwijvel of je dat allemaal nog kunt afspelen, aangezien cassette bandjes snel degraderen. Ik ben bang dat je er niets voor kunt vragen.
Originele casettes werken meestal nog wel, maar van gekopieerde tapes (wat meestal kopieen van kopieen van kopieeen etc. zijn) , is de kwaliteit meestal dusdanig slecht dat deze idd na een jaartje of wat totaal nutteloos zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xienix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04-2022
sharkzor schreef op maandag 16 mei 2005 @ 09:06:
en wat vond ik op de vrijmarkt? juist! een ufo super drive pro 7 34M (boven op een snes) met een grote bak diskettes erbij.
[afbeelding]

helaas zat er geen adapter bij, maar een nintendo adapter zou moeten werken. dit werkte niet echt goed, drive maakte rare geluiden. heb er al wat andere diskette stations ingehad, maar ik kwam erachter dat de voeding in het apparaat gaar is. als ik die diskette drive extern via een pc voeding stroom geef werkt de unit perfect :)

de vraag is, hoe knutsel ik een adapter inelkaar om de diskdrive stroom te geven???
Het is heel simpel....

Die nes adapters zijn 9 volt en zo'n station heeft 12 nodig !
Niks knutselen :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.