Goeie oude (retro) consoles deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Xienix schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:25:
[...]

Het is heel simpel....

Die nes adapters zijn 9 volt en zo'n station heeft 12 nodig !
Niks knutselen :)
Het is wat minder simpel dan je denkt, dit apparaat heeft wel degelijk 9 volt nodig en 900 milliampere minimum. Een Nes/snes/megadrive adapter zou gewoon moeten werken.

Hier meer info:
http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/ufo/ufosuperufo.html
http://www.success-hk.com/success/cd64/superufo.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Yeah, ik heb nu eindelijk ook een Super Famicom en een japanse Nintendo64. :)
Die Super Famicom heb ik in eerste instantie vooral gekocht voor Parodius3, die ik niet aan de praat kreeg met converters op m'n europese snes. Waarschijnlijk omdat er een speciale chip in de cartridge is gebouwd waardoor het spel kan praten.
Volgens mij heeft Konami dat vooral bedacht om commentaar bij hun sportspellen te kunnen opnemen. Er is een hele serie van sprekende sportspellen verschenen in japan.
Maar iemand is dus ook om het idee gekomen Parodius van een commentator te voorzien. :p
Ik versta er uiteraard niks van, maar het is wel grappig om te horen. Zo te horen leeft hij behoorlijk mee met de actie op het scherm. Zeker geen droge commentator die een papiertje voorleest, hij schreeuwt zich de longen uit het lijf.

Met de japanse Nintendo64 kan ik nu eindelijk Sin & Punishment spelen. Daar ga ik zodadelijk eens mee beginnen. :9 Zijn er nog meer leuke japan-only N64-spellen verschenen?

Er zaten ook nog 3 controllers bij, bij alledrie de controlstick nog in verrassend goede staat. :) Ik kan voorlopig weer vooruit. Ook nog een paar japanse sfamicom games. Waaronder rock 'n roll racing. _/-\o_ Ik ben gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Waar heb je die vandaan? En dat Sin & Punishment, wat is dat voor een spel? Ik zie hem namelijk wel eens op Ebay, en hij levert altijd aardig wat centjes op. Als je trouwens de kans krijgt om voor een prikkie Fire Electric Pen op de kop te tikken (N64), doen! :D Niet omdat het zo'n tof spel is, maar omdat het zo kansloos is dat het weer cool is :) Het idee is hetzelfde als zo'n spiraal, waar je met zo'n stokje met een rondje eraan langs moet zonder hem aan te raken. Nu heb je 2 ijzeren buisjes, en moet je met een vliegtuigje ertussen vliegen naar het einde. En op de achtergrond zit een Japanner als een bezetene te krijsen als het erop lijkt dat je dat ding gaat raken. Echt TE kansloos :D

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PeGys schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:42:
Aangezien jullie veel bezig zijn met retro games en consoles hoop ik dat jullie me kunnen verder helpen.

Nu heb ik de console zelf al enkele jaren niet meer aangezien men vader die heeft weggegooid :(

Kan iemand me zeggen wat dit nog waard is ?
Een C64 is geen console. 2e hands C64 games zijn echt niets waard tegenwoordig. Kijk maar eens rond op marktplaats etc. Die games verkopen totaal niet. Zeker de cassette versies niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-05-2005 14:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon van ebay. :) Consoles waren ongeveer 30 euro per stuk, en het was een nederlandse verkoper, dus geen bizar hoge verzendkosten. Eigenlijk nog best veel geld, maar ik denk niet dat ik ze ooit goedkoper had kunnen krijgen.
En dat Sin & Punishment, wat is dat voor een spel? Ik zie hem namelijk wel eens op Ebay, en hij levert altijd aardig wat centjes op.
Ik heb er destijds ook tamelijk veel voor betaald, daarom baalde ik ook heel erg dat ik hem niet aan de praat kreeg met m'n crappy N64converter. Het heeft maandenlang stof liggen verzamelen in een la. Maar nu ik het dan heb kunnen spelen, het spel is echt fantastisch! Zeker z'n geld waard. Je kan het misschien het beste vergelijken met de tank-missies in Lylat Wars. Het is een 3d-shooter, helemaal on rails. Alleen je bent dus geen vliegtuig, maar gewoon een mannetje met een pistool dat te voet door de levels heen loopt. Een pure adrenaline-rush, wat mij betreft nog beter dan Lylat Wars. De missies zijn veel spectaculairder en gevarieerder. Vijanden komen met tientallen tegelijk op je af stormen. En ook echt heel veel bossfights, gerust een stuk of 5 per level. :p
Soms loop je bijvoorbeeld over een soort futuristische snelweg, en ineens draait de camera opzij en zie je een ruimteschip naast je komen zweven waar allemaal mannetjes op staan die je beschieten. Je kan die poppetjes één voor één uitschakelen, of gewoon een tijdje op het schip zelf blijven schieten totdat het hele gevaarte in één keer ontploft. :D En dat is dan nog niet eens een bossfight! Gewoon één van de vele verrassingen waar je constant tegenaan loopt.

De graphics zijn ook super. Het is één van de weinige spellen die ik ken die de beperkingen van de N64 in z'n voordeel gebruikt. Alles is heel bewust opgezet in een vreemde hoekige stijl (ook de gezichten en vooral de kapsels van de personages zijn heel apart), waarbij de N64-graphics -weinig polygonen- juist heel goed passen.

En hoewel alle tekst in het japans is, is de voice-acting wel in het engels gedaan. :) Dus je kan zelfs het verhaal nog gewoon goed volgen.
Als je trouwens de kans krijgt om voor een prikkie Fire Electric Pen op de kop te tikken (N64), doen! :D Niet omdat het zo'n tof spel is, maar omdat het zo kansloos is dat het weer cool is :) Het idee is hetzelfde als zo'n spiraal, waar je met zo'n stokje met een rondje eraan langs moet zonder hem aan te raken. Nu heb je 2 ijzeren buisjes, en moet je met een vliegtuigje ertussen vliegen naar het einde. En op de achtergrond zit een Japanner als een bezetene te krijsen als het erop lijkt dat je dat ding gaat raken. Echt TE kansloos :D
Lol, daar ga ik zeker even achteraan. :p Klinkt erg grappig inderdaad. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Let wel dat het een heel beperkt spel is hoor. Meer dan die spiraal dingen is er niet. Het lijkt meer op een homedev spel dan een commerciële release :P Maar juist daarom vind ik het wel grappig :+

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 23:23
Weet iemand toevallig waar ik oude game (promotie) posters kan vinden?
Met name van Super mario, Megaman, castlevania enz... Nintendo dus.

Ik ben namelijk erg bang dat ie niet meer te vinden zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 21-05-2005 18:52 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74804

In de Gamepro (ik wil geen reclame maken :) ) van deze maand zat toevallig een poster van Super Mario Bros. 1, dit was wel een kleine, maar zag er wel vet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:03:
Let wel dat het een heel beperkt spel is hoor. Meer dan die spiraal dingen is er niet. Het lijkt meer op een homedev spel dan een commerciële release :P Maar juist daarom vind ik het wel grappig :+
Ja maar zulke bizarre dingen vind ik juist wel leuk om te hebben. :p
Ook al zal ik het misschien maar één keertje spelen.

Maar weet je zeker dat dat de titel is? Ik krijg er namelijk 0 results op als ik zoek bij ebay. Dat is vrij ongebruikelijk. Er is altijd wel ergens iemand ter wereld die zoiets verkoopt.via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Fire Electric Pen is de grove Engelse vertaling, en de naam van de rom die op internet rond zwerft. De Japanse naam is 電流イライラ棒 of in romaji Denryu ira ira bou. Uitgegeven door Hudson en alleen in Japan. Het doosje ziet er trouwens best tof uit, ik moet hem ook nog maar eens bemachtigen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mylittlepony.org/users/yoshi/denryuirairabou.jpg

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138995

Ik heb afgelopen weekend een super nintendo op de kop getikt. Ik zag em liggen en plots kwamen de jeugdherrinneringen weer boven. Alleen zat er geen kabel bij waarmee je de snes aan je tv koppelt. Die kabel was te grazen genomen door het konijn. :S Ik had de snes in mijn handen en vond dat de aansluiting verdacht veel op die van de cube leek. Om die reden heb ik em gekocht.

Thuisgekomen ding gelijk aangesloten en de kabel van de gamecube erin gestopt. En waarachtig het werkte! Om eerlijk te zijn had ik het niet verwacht maar vind het wel apart.

Nu maar op zoek gaan naar de games die ik vroeger heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 74804 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:09:
In de Gamepro (ik wil geen reclame maken :) ) van deze maand zat toevallig een poster van Super Mario Bros. 1, dit was wel een kleine, maar zag er wel vet uit :)
JA die heb ik idd gekocht en hand daarvan kwam ik op deze vraag.
Dus weet iemand nog mooie retro posters te vinden. Op Ebay is nix op te vinden.
Mag ook nieuwe posters zijn die zijn afgeleid van oude retro games.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 22-05-2005 21:28 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:17:
Fire Electric Pen is de grove Engelse vertaling, en de naam van de rom die op internet rond zwerft.
Die hoes!!! _/-\o_ _/-\o_

Ik moet er maar eens een keer goed voor gaan zitten om dat spel ergens te vinden. Nu even snel op ebay gezocht, maar nog zonder resultaat.

Ik kan nu trouwens ook mijn Fire converter gebruiken om europese SNES spellen te spelen op de japanse Super Famicom. :p
Okee, totaal nutteloos natuurlijk. Maar ik vond het wel grappig. Had niet verwacht dat die dingen andersom ook zouden werken. Af en toe zitten er wel wat kleine glitches in het spel. Rare flitsen, ontbrekende geluidseffecten, dat soort dingen. Maar toch, het werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook zo'n converter, maar ik heb verder geen idee of het ook andere converts accepteerd of dat het zowieso niet (zou) kan/kunnen.

Enige wat er op staat is: " Super Adapter 'Super Key' " (http://jotti.org/~vinnie/GoT/snes004.JPG)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 14:27
Schweino schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:12:
[...]

Het is wat minder simpel dan je denkt, dit apparaat heeft wel degelijk 9 volt nodig en 900 milliampere minimum. Een Nes/snes/megadrive adapter zou gewoon moeten werken.

Hier meer info:
http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/ufo/ufosuperufo.html
http://www.success-hk.com/success/cd64/superufo.htm
in het boekje staat iets van 10v, maar idd een console adapter zou moeten werken... helaas doet dat het niet. is er niet een andere manier waarop ik een diskette station kan voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Dezaemon 3D nu gewonnen op ebay. Voor de japanse nintendo64. Een programma om je eigen 3D shooter te maken. :D
Zelf muziek componeren, zelf polygonen in elkaar vouwen om vijanden te maken etc... het moet behoorlijk uitgebreid zijn. Ik hoop dat ik een klein beetje wijs kan worden in al die japanse menu's, desnoods met behulp van gamefaqs ofzo, want het lijkt me wel heel erg leuk om een beetje mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Was aan het opruimen en kwam wat oude game gerelateerde bonnetjes tegen met daar op:

feb 1989 - The Arcade joystick voor F49,95
okt 1992 - Mission Impossible (NES) voor F69,-
dec 1992 - SNES voor F379,- (SMW pak meen ik)
april 1995 - Starwing (SNES) voor F49,90
mei 1997 - Super Star Wars (SNES) voor F35,-

Afbeeldingslocatie: http://img18.exs.cx/img18/6266/bonsnes5pb.jpg

Grappig om dat zo weer eens terug te zien :)

De doos van de joystick ook nog tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://img18.exs.cx/img18/5291/thearcadedoos7wx.jpg

Ahh the good old days ;)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D³ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:48:
dec 1992 - SNES voor F379,- (SMW pak meen ik)
Wat duur zeg. In mijn herinnering was ie destijds veel hoger geprijsd. Eigenlijk is gamen alleen maar goedkoper geworden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Vinnie schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:47:
Ik heb ook zo'n converter, maar ik heb verder geen idee of het ook andere converts accepteerd of dat het zowieso niet (zou) kan/kunnen.

Enige wat er op staat is: " Super Adapter 'Super Key' " (http://jotti.org/~vinnie/GoT/snes004.JPG)
Gelukkig is je plaatje "maar" 1172.18 KB 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Anoniem: 115248 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:34:
[...]
Wat duur zeg. In mijn herinnering was ie destijds veel hoger geprijsd. Eigenlijk is gamen alleen maar goedkoper geworden. :p
Goedkoper zou ik niet helemaal zeggen.
Ga maar eens rekenen.

Ik pak het lijstje van D3 ff als voobeeld:

feb 1989 - The Arcade joystick voor F49,95 - omgerekend is dat ± € 22.67
okt 1992 - Mission Impossible (NES) voor F69,- - omgerekend is dat ± € 31.31
dec 1992 - SNES voor F379,- (SMW pak meen ik) - omgerekend is dat ± € 171.98
april 1995 - Starwing (SNES) voor F49,90 - omgerekend is dat ± € 22.64
mei 1997 - Super Star Wars (SNES) voor F35,- - omgerekend is dat ± € 15.88

Dat wil dus zeggen dat zowel consoles als games iets duurder zijn geworden.
(als je van release prijs uitgaat)

Huidige spellen kosten al gauw 50/60 euro en voor budget 20/30 euro.
console kost ook als gauw 150/200 euro en de bijbehorende hardware kost het ook al gauw 30/50 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 26-05-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:58:
[...]

Die spellen uit het rijtje van D3 moeten volgens mij allemaal aanbiedingen zijn geweest. Geen enkel nieuw nes of snes spel kostte minder dan fl. 100,-

Ik bedoelde vooral die snes. Ik weet niet meer precies wat ik er destijds voor betaald heb, maar het staat me bij dat de prijs ergens tussen de 200 en 300 gulden lag. Maar waarschijnlijk heeft D3 hem gewoon eerder gekocht. :)

Maar als je er vanuit gaat dat een gamecube nu alweer een hele tijd 99 euro kost, dan is het toch wel grappig om die oude prijzen weer eens te zien. En zelfs een gloednieuw stukje hardware als de Nintendo DS is goedkoper dan de snes in die tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Mijn Cube was nog 550 gulden als ik mij niet vergis. Dus dan valt die 350 gulden incl. Mario toch wel weer mee!

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb hier een nog een tijdschrift van de Nintendo club.
Daar staan erg veel spellen in met de prijd wat ze rond 1990 koste.
Erg grappig om te zien. NES spellen van 80 gulden tot 150 gulden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook nog wel wat Nintendo Club bladen liggen, erg lachen :P
Oa Virtual Boy, Ultra64 en dat soort ongein :+

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een Zelda collectors edition disc binnen gekregen van Nintendo. Tis een GameCube disc met volledige versies van The Legend of Zelda, Zelda II : The Adventure of Link, Ocarina of Time, Majora's Mask en een speelbare demo van the Windwaker. Ik heb er wel 4500 Nintendo sterren voor moeten neerleggen middels hun website ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 10:20

AntiPasta

d1 m0z4rella

Laatst Rapid Reload gevonden in de Used Products in Leiden (PSX-launchtitel die verdacht veel wegheeft van Gunstar Heroes). Damn wat een lekker spel is dat :*)

Tevens op Ebay gewonnen, Whizz voor de Saturn voor 5 pond 8)

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan02091982
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 18:42
http://www.mijnalbum.nl/Album=GWEFOFPK
dit is mijn nieuwe super nes cosole wat vinden jullie ervan _/-\o_ _/-\o_ :9~

je hebt nooit (retro-)games teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 21:30

Khaine

Python liefhebber

Origineel ! :D ... en best mooi trouwens !

Ik ben het nooit eerder tegen gekomen ... enkel en alleen het saaie grijs..

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Je had destijds wel van die stickers voor de N64 met Link of Joanna Dark erop oid. Die paste dan helemaal mooi op de bovenkant van je N64. Voor de SNES heb ik er nooit eentje gezien. Zelf gemaakt, of was 'ie kant en klaar zo die sticker?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 15:41

amd187

Ondertitel

Leuk topic! Ik ben sinds de laatste paar weken bezig met het kopen van retro spul, omdat ik dit vroeger nooit zelf heb gehad. Ik ging altijd naar mijn vriendjes om daar te gaan NES/SNES/N64/PS1 -en :) Vandaar dat ik vanwege jeugd herinneringen het spul nu aan het verzamelen ben. En bij deze wil ik jullie even laten zien wat ik op de kop heb getikt de vorige week _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markgelj/got/NES_klein.jpg
Heerlijk toch, alles compleet in de doos :D ben er echt extreem blij mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markgelj/got/SNES_klein.jpg
SNES, helaas niet helemaal compleet en een brakke doos... Wel een super mario world erbij gekocht die nog in het plastic zakje zat, en het doosje die nog in super goeie staat is!!!
Binnenkort komt er nog een Nintendo Scope bij (bazooka 8) ) die wel compleet is met de doos erbij :)

Ik ben voorlopig tevreden, maar ik ben nog niet klaar :) Ik wil nog een N64 met doos proberen te vinden, en mischien nog een normale playstation 1 (niet die psOne). en natuurlijk meer spellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145913

Captain N schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 07:29:
Je had destijds wel van die stickers voor de N64 met Link of Joanna Dark erop oid. Die paste dan helemaal mooi op de bovenkant van je N64. Voor de SNES heb ik er nooit eentje gezien. Zelf gemaakt, of was 'ie kant en klaar zo die sticker?
Dit is vast geen sticker. Hier is waarschijnlijk iemand met de airbrush in de weer geweest. Ziet er prachtig uit trouwens. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 21:53
De doosjes van mijn Nes Games (Ducktales / Paperboy / Adventure Island)

Maar ik heb nu ook de doosjes van de volgende spellen gevonden

- Galaxy 5000 (super game)
- Mario 2
- Mario 3
- Kirby

En de doos van mijn Nes zelf. Boekjes had ik nog binnen bereik. Die heb ik wel behoorlijk aangevreten in die jaren :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mytopia/overig/nesk.jpg

Toch wel vier goeie games trouwens. Kirby was alleen tien jaar terug al wat makkelijk. En op dit moment zijn ze allemaal wel goed te doen :)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
zojuist nog Mario 64 gespeeld, blijft prachtig :D

Nu eens verder met het bekijken van N64 ganes die ik nog nooit gespeeld heb :X
Heb nu eindelijk tijd om de gekochte games allemaal te spelen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

addictive schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:57:
zojuist nog Mario 64 gespeeld, blijft prachtig :D

Nu eens verder met het bekijken van N64 ganes die ik nog nooit gespeeld heb :X
Heb nu eindelijk tijd om de gekochte games allemaal te spelen \o/
Jij ging toch alles verkopen :p maar blijkbaar heb je het gehouden, beter :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Aap schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:06:
[...]

Jij ging toch alles verkopen :p maar blijkbaar heb je het gehouden, beter :D
jup, heb een andere oplossing kunnen vinden ervoor, dus ik kan nog lekker retro gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Laatst online: 26-05 15:41

amd187

Ondertitel

Vandaag m'n Scope binnen gehad :D
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markgelj/got/scope_klein.jpg
Ik ben er heel blij mee, al doet ie het niet op m'n 100 Hz tv helaas (wist ik al van te voren gelukkig ;) )
Het stickertje van intertoys heb ik er net even af gepeuteurd, 199,00 stond er onder 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door amd187 op 08-06-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
amd187 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:01:
Vandaag m'n Scope binnen gehad :D
[afbeelding]
Ik ben er heel blij mee, al doet ie het niet op m'n 100 Hz tv helaas (wist ik al van te voren gelukkig ;) )
Het stickertje van intertoys heb ik er net even af gepeuteurd, 199,00 stond er onder 8)7
erg nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Die scope is in goede staat zeg. Ik zoek ook nog een scope want ik heb yoshi's safari aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik had een scope gekregen bij mijn Snes die ik op de kop getikt had. Bij het idee dat er zes van die beukbatterijen in moesten heb ik hem maar aan iemand gegeven. Zat wel in doos, met cartridge. Maar of dat ding nog werkte weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Blaatschaap11 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:35:
Ik had een scope gekregen bij mijn Snes die ik op de kop getikt had. Bij het idee dat er zes van die beukbatterijen in moesten heb ik hem maar aan iemand gegeven. Zat wel in doos, met cartridge. Maar of dat ding nog werkte weet ik eigenlijk niet.
dat is wel zonde hoor!

* addictive gaat nu nog eens opzoek naar een 2de N64 controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan02091982
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 18:42
Anoniem: 145913 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:17:
[...]

Dit is vast geen sticker. Hier is waarschijnlijk iemand met de airbrush in de weer geweest. Ziet er prachtig uit trouwens. _/-\o_
ja is inderdaad met airbrusch gedaan. vindt het zel ook wel aardig gelukt maar deze is ook nog eens omgebouwd dus europese amerikaanse en japanse spellen draaien allemaal op deze console zonder problemen en zonder adapter dus!! is echt een uitkomst steed maar die adapter erbij vervelend hoor. alleen maar knopje omzetten en je speelt amerikaanse en japanse spellen

dus nu heb ik een paar adapter over!!

je hebt nooit (retro-)games teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Ik heb vandaag een emerald green memorycard ontvangen voor de playstation 1 die nog geseald is in de originele verpakking. Nu zit ik alleen wel te twijfelen of ik em open zal maken en gaan gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33

Hu9o

Schokkend

Rakkerzero schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:58:
[...]

Goedkoper zou ik niet helemaal zeggen.
Ga maar eens rekenen.

Ik pak het lijstje van D3 ff als voobeeld:

feb 1989 - The Arcade joystick voor F49,95 - omgerekend is dat ± € 22.67
okt 1992 - Mission Impossible (NES) voor F69,- - omgerekend is dat ± € 31.31
dec 1992 - SNES voor F379,- (SMW pak meen ik) - omgerekend is dat ± € 171.98
april 1995 - Starwing (SNES) voor F49,90 - omgerekend is dat ± € 22.64
mei 1997 - Super Star Wars (SNES) voor F35,- - omgerekend is dat ± € 15.88

console kost ook als gauw 150/200 euro en de bijbehorende hardware kost het ook al gauw 30/50 euro.
Je vergeet de inflatie mee te nemen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Sonic Adventure 2 op de Dreamcast is zo stoer!! En nog vet mooi ook :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren via Marktplaats een vrijwel nieuwe NES gekocht, in onbeschadigde doos met zapper en twee joysticks. Met Mario/Duckhunt, Lemmings en Iron Sword met alle boekjes voor 20 euro. Was wel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 11-06 10:41

Collaborator

You! Cake or Death?

Hu9o schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:07:
[...]

Je vergeet de inflatie mee te nemen.
En die prijzen kloppen niet helemaal met wat ik/ouders er toen voor heb betaald.
SNES spellen kostte toch wel meer dan 100 gulden in die tijd. soms zelfs 140.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Ach, vergeleken met AES cartridges van 500,- is dat kinderspel ;-)

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
TheEvilCuber schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:12:
[...]

En die prijzen kloppen niet helemaal met wat ik/ouders er toen voor heb betaald.
SNES spellen kostte toch wel meer dan 100 gulden in die tijd. soms zelfs 140.
Ik zal eens zoeken naar oude intertoys/bartsmit bladen (ja ook die heb ik bewaard soms) En dan praat je over 99 t/m 219 gulden volgens mij. Met inflatiecorrectie erbij zijn games volgens mij niet zo veel duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Eerder goedkoper als je het mij vraagt. Kijk naar Streetfighter II die lag voor 249,- in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Leuk al die berekeningen, maar het waren allemaal aanbiedingen zoals TheEvilCuber ook al aangeeft. Ben nog steeds iemand die zelden full price games koopt overigens.

Enige waar je iets aan hebt is die SNES prijs. Rekening houdend met 12 jaar inflatie zou dat nu zo'n 230 euro zijn schat ik. Dat voor de nieuwste console, halfjaar na launch en met 1 game.
Blaatschaap11 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:04:
Ik zal eens zoeken naar oude intertoys/bartsmit bladen (ja ook die heb ik bewaard soms) En dan praat je over 99 t/m 219 gulden volgens mij. Met inflatiecorrectie erbij zijn games volgens mij niet zo veel duurder geworden.
Als toen de games al duurder waren zonder inflatie correctie (F219/€100), zijn ze dat met correctie helemaal natuurlijk. Console games zijn gewoon goedkoper vandaag de dag.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:27:
Eerder goedkoper als je het mij vraagt. Kijk naar Streetfighter II die lag voor 249,- in de winkel!
Street Fighter II is een beetje een apart voorbeeld hoor. De cassette was de eerste met 16Mbit ROM (de meeste spellen waren 4 of 8Mbit in die tijd) en was (in die tijd) gewoon duur om te produceren. Bovendien is het appels met peren vergelijken. Een cartridge is natuurlijk een veel beter medium als CD of DVD: duurzaam, zeer weinig kans op beschadiging en geen laadtijden. Vind het niet meer dan logisch dat dit in de prijs tot uitdrukking komt. Ik zou graag een tientje (of twee) meer spel betalen als ik m'n PS2/GC/PSP spellen op cartridge kan krijgen...

Tegenwoordig gebruiken console games optische media die goedkoop te repliceren zijn. Desondanks heeft dit niet tot de lagere prijs geleid die je zou verwachten. Spellen zijn niet goedkoper geworden, de winstmarge per spel is groter geworden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

ari3 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:09:
[...]

Street Fighter II is een beetje een apart voorbeeld hoor. De cassette was de eerste met 16Mbit ROM (de meeste spellen waren 4 of 8Mbit in die tijd) en was (in die tijd) gewoon duur om te produceren. Bovendien is het appels met peren vergelijken. Een cartridge is natuurlijk een veel beter medium als CD of DVD: duurzaam, zeer weinig kans op beschadiging en geen laadtijden. Vind het niet meer dan logisch dat dit in de prijs tot uitdrukking komt. Ik zou graag een tientje (of twee) meer spel betalen als ik m'n PS2/GC/PSP spellen op cartridge kan krijgen...

Tegenwoordig gebruiken console games optische media die goedkoop te repliceren zijn. Desondanks heeft dit niet tot de lagere prijs geleid die je zou verwachten. Spellen zijn niet goedkoper geworden, de winstmarge per spel is groter geworden.
Ik heb de USA-import versie van Street Fighter 2 voor ongeveer ƒ 150,- gekocht toen het spel hier net uit was. Het spel was toen net een half jaar in de VS uit, dus dat van die kosten zal wel meevallen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Mja, ik heb mijn SNES met Street Fighter II Turbo destijds voor 249 gulden gekocht. In 1995 om precies te zijn.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik weet nog wat cijfers.

De Vectrex was in 1982 fl. 599,-
Apparaat had wel een eigen scherm.
Spellen waren fl. 119,-

http://www.vectrex.nl/gfx/misc/vectrex_nl_3.jpg

Bereken daar maar eens inflatie op.

Dit kreeg ik als 11-jarige dan ook niet voor elkaar. Pas toen de Vectrex gedumpt werd fl. 199,- en spellen fl. 55,- heb ik er met verjaardagsgeld etc. één kunnen kopen.

De Colecovision was volgens mij ook rond die prijs te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb zojuist vernomen dat er weer een MegaDrive cartridge gereleased gaat worden! Het betreft een RPG zelfs! Zie de officiële webplek.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
* addictive kan nu ok retro gamen op zn PSP. Die emulators zijn wel leuk, kan ik ook onderweg retro gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

@ari3: Wow, dat is cool! Zou zoiets ook nog gelicenced kunnen worden (als Sega dat destijds deed tenminste. Nintendo iig wel.)?

[ Voor 5% gewijzigd door Captain N op 15-06-2005 23:42 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147558

ik ben net begonnen met verzamelen (nadat mijn moeder een snes had gekocht voor mario :) )
Nu zag ik op internet een: Nes 8-bitt Console Kleine Uitvoering In Doos nou is mijn vraag wat moet ik daar max. voor geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Captain N schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:42:
@ari3: Wow, dat is cool! Zou zoiets ook nog gelicenced kunnen worden (als Sega dat destijds deed tenminste. Nintendo iig wel.)?
psst... nintendo licenceert weer voor nes, snes, n64 voor revolution... you heard it here first ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Kleine Nes?
Wat moet ik me daar bij voorstellen.

Ik heb een gloednieuwe SNES die nog nooit gebruikt is en nog in het plastic in de doos zit. Mijn oude SNES heb ik nu open staan, wel iets te veel geweld gebruikt omdat ik één zo'n duitse nintendo schroef niet los kreeg. Maar dat moet ik maar even dicht polyesteren of vijlen en lijmen.

Ik ga de bovenkap sowieso eerst met witte lak paintjobben. De onderkant is nog nog een beetje de vraag, omdat ik me afvraag of ik het dan nog in elkaar krijg. Iemand ervaring met ontmantelen van een SNES en het weer werkend in elkaar zette? Als het ooit wat wordt dan kom ik wel met foto's.

Ultieme mod waar we over gedacht hebben is een combi van een SNES en een NES. Dit moet dan wel in een speciale behuizing, maar moet haalbaar zijn omdat de NES spellen er aan de voorkant in gaan. Alleen kijken of we het met één stroomaanvoer afkunnen. Ik doe namelijk ook maar een bedrijfswetenschappelijke studie :)

Edit:
Ik heb deze op de kop getikt:
- Zapper + boekje + mario/duckhunt + boekje (8,50)
- Isolated Warrior (min of meer op de gok die cartridge gekocht, ken het spel niet)
- Megaman 2 (4,50
- Ducktales compleet met doosje en boekje (7,50)

Alleen bij verschillende lui vandaan dus zit ook nog met wat verzendkosten. Waar halen jullie je 'spul' vandaan. (En ja ik moest werken 30 april)

[ Voor 18% gewijzigd door HCMarX op 22-06-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147558

Dit is de advertentie:

Nes 8bitt console in de kleine uitvoering (zeldzaam)
afmetingen 22 bij 16,5 cm en 6 cm dik
In orginele doos ( is wel beschadigd )
compleet met 1 controller ( op de doos staan er 2 afgebeeld! De zapper ONTBREEKT OOK !! )
ALLE BENODIGDE KABELS AANWEZIG
Met het spel CHIP `N DALE rescue rangers ( disney )
werkt goed = getest.
bod is excl. verzendkosten / afhalen mag ook
evt. ook het spel Super Mario 3 in doosje + handleiding te koop

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/nintendo/143915.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/nintendo/2/143915.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/nintendo/3/143915.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat het alleen geen Nintendo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Die console komt mij bekend voor. Volgens mij had een klasgenoot van mij, 12 jaar gelden ergens, diezelfde imitatieconsole. Alleen zat er een cartridge bij met heel veel games (voor die tijd). De enige leuke game was Super Mario. De controllers van die imitatie waren wel de originele controllers. Maar voor de rest ziet de console zelf er vrijwel identiek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 16:18
Pas geleden bij mijn neefje mijn oude SNES opgehaald. Helaas maar 1 controller maar wel Super Mario World, Mario Allstars en nog wat troep. Getest en hij werkt, speel er verder alleen nooit op. Staat er meer voor de sier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Laatst een N64 gekocht, voor €50. Er zaten 2 originele controllers bij, een rumble / memory pack, expension pak en 5 spellen.

- Super Mario 64
- Donkey Kong 64
- 007 Goldeneye
- 007 The world is not enough (geloof ik)
- Één of ander vechtspel

Daarnaast heb ik net nog Mario kart 64 gekocht voor €13,5 incl. verzendkosten en 2 verlengkabels voor de controllers, €9 incl. verzendkosten.

Hartstikke leuk om weer eens te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Mijn nieuwste aanwinst is castlevania symphony of the night voor de ps1. En dan de limited edition collectors pack in perfecte staat. Ben alleen niet zo'n castlevania fan maar ik had em gekocht omdat final fantasy 7 erbij zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

de officiele kleine NES:

Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/systems/topnes/nes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Nog Nooit gezien en het lijkt eerder een SNES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Blaatschaap11 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:16:
Nog Nooit gezien en het lijkt eerder een SNES?
Hij is alleen in de VS(en Japan?) uitgebracht, rond de tijd dat de SNES werd uitgebracht. Daardoor lijkt hij ook een beetje op de SNES.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Het plaatje werkt niet meer hier, maar ik neem aan dat het de Toploader is, te zien aan de URL en omschrijving. Is in de late jaren van de NES uitgebracht, en werkt een stuk beter. Minder blaaswerk. Ik geloof dat er geen AV uitgangen op zaten en dat 'ie geen region lockout chip meer heeft (of een gedisablede lockout chip).

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

jarnotjuh schreef op zaterdag 24 juli 2004 @ 19:30:
in het vorige topic had iemand het over een philips g7000, dat ding kennen we nog

ik ben net ff naar de zolder toe gelopen, heb wat foto's gemaakt, van de philips g7000 + 3 spellen + "controller" :) en de amiga (500??) + wat spellen

damn, dat was DE goeie ouwe tijd :D
die philips g7000 doet het nogsteeds, net ff aangesloten, echt vet ding

hier dan maar de plaatjes:
klik voor groter

[afbeelding]
dit is de philips g7000, met jahwel, 3 games!!! :D echt cool man :D

[afbeelding]
amiga dus, met spellen en proggies :) die goeie ouwe tijd toch :'(

8)

weet iemand hoe dat spel heet dat je met een beertje(leek op micky mouse) een treintje moest besturen(rood geloof ik) en dat je soort van kornflakes op moest halen, en als je dat goed deed dat je koekjes kreeg?
damn, dat spel was leuk :)

ik hoor het wel :D
He! die heb ik ook nog gehad die Philips G7000. Ik heb er zelfs een competitie op de Firato van 1982 mee gewonnen, met dat PacMan spel. :) Goh dat ik dat diing nog eens mag zien. :P Dat was mijn allereerste console die ik heb gekocht. Daarnaast kocht ik ook nog de Atari 2600. Wat een nostalgie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 147558 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:59:
ik ben net begonnen met verzamelen (nadat mijn moeder een snes had gekocht voor mario :) )
Nu zag ik op internet een: Nes 8-bitt Console Kleine Uitvoering In Doos nou is mijn vraag wat moet ik daar max. voor geven??
Dat ding is een goedkope imitatie, en is geen drol waard. Ik zou hem laten staan en een "echte" NES kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Of een euro, vanwege Chip 'n Dale wat er bij zit. Een van de leukere spellen op de NES imo. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

:9~ :7 _/-\o_ :*)

Zojuist de arcade-cartridge van Radiant Silvergun gescoord voor 65 pond!

:D :D :D :D

(nu nog een relaxed Astro-City cabinet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Oh en om het allemaal nog leuker te maken, zojuist in Leiden het spel Jewels of the Oracle gescoord compleet voor 20 euro, een van de/ zo niet de zeldstaamste PAL Saturn releases _/-\o_
Heb er toen ook maar meteen R-Type Delta bijgekocht voor 18e, Goud van Oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

En toen lag ineens ook nog een Street Fighter Zero 3 op de deurmat :D

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~antipasta/25june.jpg

Goed begin van het weekend denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
En toen had GoT ook nog een "edit"-button.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 11:02

Robin F.

5 micron is huge

Er zijn wel famiclones die wel de moeite waard zijn om te kopen, bijvoorbeeld deze (gisteren op de vlooienmarkt):

Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/Asder_pc-95.jpg
Een Asder PC-95, arabische versie. Dit is een famiclone (zie cartridge-slot bovenaan, verder tulp en RF-uitgangen), met een ingebouwd toetsenbord voor de ingebouwde educatieve software. Hierbij zit o.a. een typecursus, muziekspeler, rekenoefeningen, eenvoudige tekstverwerker (er zit een parallelle poort op!) en zelfs Basic. Op die laatste na is alles ook in het Arabisch. Als accessoires twee lightguns waarmee je niet door de douane komt >:) , twee joypads van abominabele kwaliteit, en een Engelse adapter die de vorige eigenaar heeft geprobeerd om te bouwen tot een Europese door het aardpootje eraf te hakken :X

Voor wie nog nooit een arabisch toetsenbord heeft gezien:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/arabisch_tobo_cu.jpg

Bijbehorende software:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/5_multicarts.jpg
Drie gewone multicarts met best interessante spellen (bijvoorbeeld Aladdin en "Mario 64" ofwel Joe&Mac met Mario-sprites erin gehackt :*)) en twee Mega Drive cartridges die uiteraard niet in dit apparaat passen 8)7

Allemaal leuk en aardig, maar niks vergeleken met wat de postbode vandaag afleverde:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/Jaguar+doos.jpg
Een heuse Atari Jaguar, als nieuw in doos _/-\o_

Met:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~kearey80/Jaguar_games.jpg
Iron Soldier, Tempest 2000 en Doom, allemaal compleet in doos :D

Overigens, als je een console uit Engeland haalt: zorg ervoor dat je een Composite/S-video/Scart kabel erbij hebt, want RF werkt niet, aangezien ze in Engeland het audiokanaal op een offset van 6 MHz zetten in plaats van 5,5. Ook met de TV-kaart in mijn PC lukte het niet :'(. De Jaguar heeft natuurlijk geen gewone video-aansluitingen aan de achterkant, maar een edge-connector met alle signalen erop. Een kabel daarvoor kost op eBay €25, dus heb ik er maar zelf eentje gemaakt door een ISA-slot van een dood moederbord in stukken te zagen en er tulpstekkers aan vast te maken B)

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148072

betrefende de ps2,gamecube games. Alles is de eerste versie(dus niet the best en pluitem pack enzo)

binnen since kort. Alles is japanse versie

sharp fx68000 games:

daikumara
final fight witch mini cd
gradius 2
Etile Princess
marchen maze
fgeoraphseal
cotton
bubble bobblen
genocide 1
genocide 2

groot deel van de games staan op deze foto:

http://home.kabelfoon.nl/~japancol/IMGP5696.JPG

ik heb wat games moeten laten vallen anders werd te duur .Dus foto is bijna correct

megacd

heavy nova factory sealed

megadrive

contra hardcorps
rocket knight adventures (nieuw)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/contra.jpg

msx =

twinbee boxed met registercard jp zonder manual
penant race compleet
ashgiun 1
ashguin 2
koei spel

3do

policenauts factory seales
policenauts pilot disk factory sealed
shockwave factory sealed

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/91370815a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/91370839a.jpg

pc engine

detana twinbee factory sealed

gamecube
(alles nieuw)=

zelda four sword
sonic heroes
dream fighter remix(smash brothers takara,konami,hudson)

ps2(alles nieuw)

shin contra
neo contra
devil may cry
onimusha 2
sakura taisen limited edition?
maximo the army of zin
gengosuikoden 3
ring of red

2de hands =

maximo

gameboy japan nieuw=

kunio
nemesis

gba nieuw =

f zero

playstation

goemon next generation
8 memory cards

dreamcast

virtua cop 2

arcade=

gradius 4 fukkatasa met beschrijving enzo .groter dan op foto !!!!.Maar is wel foto ervan

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/starpine_0027-img562x447-1115012298aupimg2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/starpine_0027-img596x447-1115012295aupimg1.jpg

laptop(japans)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/600x449-2005052900009.jpg

famicom =

ducktales 2 (nieuw)
yosho cookie (nieuw)
topgun mint

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/nanndemonetto-img514x600-11014694121.jpg

superfamicom nieuw =

sparkster
turtels in time
turtels tourmant

cassete vision jr moet nog binnenkomen met 3 games in mint staat foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/600x450-2005060500011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/600x600-2005060500012.jpg

akumanjou dracula 3 gb jp nieuw

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/microworld8133-img600x450-1119192597kicx1160.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/microworld8133-img600x450-1119192613kicx1161.jpg

turtels 3 gb jp nieuw

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/good_2000-img600x450-109619336203280007.jpg

konami pikino 2 nieuw

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/itutudama-img320x317-1095413097picno2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~japancol/itutudama-img337x308-1095413101picno2-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH een Gradius IV PCB _/-\o_

Anyhow, bump voor supergeile hitsige jetsers:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~antipasta/ukdevkit.jpg

DC: Shenmue I + II compleet, sealed vibration pack + VMU
Verscheidene 2D beat'em ups (en Metal Slug 3) voor de PS2
Trash-It en Whizz voor de Saturn
:Y) en een Saturn devkit 8) :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149159

Vandaag een sega saturn gekregen }:O zonder doos helaas
maar met ongeveer 40 spellen met doosjes en boekjes :)
o.a.
panzer dragoon
tomb raider
worms
riven (4 cd's!)
myst

etc....

Alleen een probleempje.
Saturn werkt niet echt helemaal lekker. Kleuren verspringen. Wit wordt soms geel of rood. En beeldformaat verspingt van 4:3 naar 16 : 9 ofzoiets O-)
Oja en batterijtje is leeg maar das niet zo'n ramp.
Iemand enig idee of dat een veelvoorkomend probleempje van de saturn is? en hoe het eventueel te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 10:25
Anoniem: 149159 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:22:
Alleen een probleempje.
Saturn werkt niet echt helemaal lekker. Kleuren verspringen. Wit wordt soms geel of rood. En beeldformaat verspingt van 4:3 naar 16 : 9 ofzoiets O-)
Oja en batterijtje is leeg maar das niet zo'n ramp.
Iemand enig idee of dat een veelvoorkomend probleempje van de saturn is? en hoe het eventueel te verhelpen is.
Ik weet wel dat mijn saturn het niet leuk vind om via een omweg naar de tv te gaan, via de video pikt ie nog wel, maar ik had daar nog een soort van scart box tussen hangen, en dat werkte volgens mij niet. Dus probeer em is rechstreeks op je tv aan te sluiten
Verder is de kabel ingang aan de kant van de saturn is bij mijn exemplaar ook een zwak punt, je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je daar (voorzichtig) is aan voelt.

Succes in ieder geval.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Jup, zelfs via een scart-verlengkabel loopt mijn Saturn moeilijk te doen.... Als de kleuren verspringen en je beeldformaat verspringt van kan het ook aan je scart connector liggen (het scart deel dus aan het eind van de kabel). Probeer eens een andere kabel of maak het scart deel eens open om te zien of er geen draadjes sluiting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149159

Ja ik het ff ermee geprobeerd en het lag aan de scart uitgang van mijn tv. Probleem is nu in ieder geval opgelost :*). Nou kan ik weer eens lekker saturnen
iig bedankt!!

40 spellen in een keer krijgen si trouwens niet zo leuk haha. nou speel ik iets 5 min om erna weer een andere te proberen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 149159 op 14-07-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 10:25
Anoniem: 149159 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:07:
Ja ik het ff ermee geprobeerd en het lag aan de scart uitgang van mijn tv. Probleem is nu in ieder geval opgelost :*). Nou kan ik weer eens lekker saturnen
iig bedankt!!

40 spellen in een keer krijgen si trouwens niet zo leuk haha. nou speel ik iets 5 min om erna weer een andere te proberen. ;)
Ik ken het, ik had dat in mijn amiga tijd. Veel spellen echt veel te kort gespeeld. Het is de reden dat mijn x-box en ps2 bijde niet gechipped zijn.
Hoewel emuleren op de x-box wel weer leuk is (decissions decissions) :)

Mijn laatste aanwist is trouwens excitebike 64, niet echt rare ofzo, maar toch leuk (met de nes versie als bonus unlockable!), en het doossie en boekie zaten er ook nog bij :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixelz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 14:50
Er zijn vast meer mensen die het hetzelfde probleem hebben gehad als dat ik nu heb vandaar dat ik het hier even vraag:

Ik heb dus een ntsc snes gekocht met de adapter erbij, om het te spelen heb ik dus een converter oid nodig voor de stekker. Daarnaast moet dus het voltage van 220v naar 120v, maar ik heb geen idee waar ik zo'n ding kan vinden in nederland! Ik ben al verschillende winkels langs geweest maar geen van allen hebben ze.

Ik kan er wel 1 op ebay kopen in amerika maar dat gaat dan wel even duren voor ik hem heb. En ik wil het liefste zo snel mogelijk spelen! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

mixelz schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:44:
Er zijn vast meer mensen die het hetzelfde probleem hebben gehad als dat ik nu heb vandaar dat ik het hier even vraag:

Ik heb dus een ntsc snes gekocht met de adapter erbij, om het te spelen heb ik dus een converter oid nodig voor de stekker. Daarnaast moet dus het voltage van 220v naar 120v, maar ik heb geen idee waar ik zo'n ding kan vinden in nederland! Ik ben al verschillende winkels langs geweest maar geen van allen hebben ze.

Ik kan er wel 1 op ebay kopen in amerika maar dat gaat dan wel even duren voor ik hem heb. En ik wil het liefste zo snel mogelijk spelen! :).
meeste onderdelen winkels kun je ervoor terecht kosten zo'n 15-20e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixelz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 14:50
Anoniem: 5577 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:48:
[...]

meeste onderdelen winkels kun je ervoor terecht kosten zo'n 15-20e
Ik heb eigenlijk bij alle onderdelen winkels langs geweest bij mij in de buurt. Heb je misschien ook enig idee bij welke online winkel ik ze bijv kan kopen?
Zo heb ik al op Conrad gekeken maar kon er geen vinden. Alleen van die dingen die het stekkertje omzetten en verder niks met de voltage doen. (En is er een speciale naam voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

mixelz schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:02:
[...]

Ik heb eigenlijk bij alle onderdelen winkels langs geweest bij mij in de buurt. Heb je misschien ook enig idee bij welke online winkel ik ze bijv kan kopen?
Zo heb ik al op Conrad gekeken maar kon er geen vinden. Alleen van die dingen die het stekkertje omzetten en verder niks met de voltage doen. (En is er een speciale naam voor?)
Zoiets heet een stepdown converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
NL linkie: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=2967

Maarre, wat makkelijker is: knip de draad van de voeding door bij de connector naar de snes. Maak deze draad vast aan de draad van een Nederlandse NES of Snes voeding, en gaan met die banaan. Zo draait mijn US snes ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

In Leiden bij van der Klauw (als ik het goed heb, electronica op de Oude Rijn) hebben ze er genoeg liggen. Ik heb er eentje die tot 300A aankan (als ik me goed herinner), en was een euro of 8 a 9.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Vandaag een pakje uit het land van de rijzende zon mogen ontvangen. Inhoud: een boxed Satellaview met 3 memory cards (waarvan 2 boxed) en nog een Hori N64 controller. Op de memory cards staan Zeruda no Densetsu: Kamigami no Toraifoosu (The Legend of Zelda: A Link to the Past in de rest van de wereld. Exact hetzelfde, alleen dan downloadbaar uitgegeven voor de Satellaview), Yoshi no Panepon BS (zelfde als Tetris Attack), en wat save files van SFC games. Geen exclusieve Satellaview games dus nog, maar beter dan 3 lege kaartjes :) Yoshi no Panepon is trouwens volgens mij in Japan niet op cart uitgebracht, dus in die zin is het wel een exclusieve Satellaview game. :P Correct me if I'm wrong.

Roept U maar als ik ergens foto's van moet nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Captain N op 22-07-2005 11:07 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
man, waar regel je die shit nu de hele tijd? En ik will piccies van alles zien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 21:24

TdV

inderdaad; waar haal je het vandaan en show me the piccies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Een kennis in Japan doet wonderen :) Weet iemand een gratis hosting service waar je piccies kan uploaden? Ik gebruikte tot op heden mylittlepony.org, maar die geeft binnenkort de geest.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Captain N schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:51:
Een kennis in Japan doet wonderen :) Weet iemand een gratis hosting service waar je piccies kan uploaden? Ik gebruikte tot op heden mylittlepony.org, maar die geeft binnenkort de geest.
www.imageshack.us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

edit: ik moet eens leren refreshen voordat ik reply :(

[ Voor 87% gewijzigd door The Eagle op 22-07-2005 12:12 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Thanks voor de link. Excuses voor de kwaliteit van sommige pics. Ik heb nog steeds niet helemaal door hoe je nou een goede foto van een TV-scherm kunt maken :P Als iemand vragen heeft over een foto oid, brand los. Ik heb nog foto's met een resolutie van 2816x2112, dus als je iets heel graag gedetailleerder wilt zien kan dat ook. Alle foto's zijn klikbaar btw.

Pics van de Satellaview, en wat er allemaal in de doos zit etc. Ik heb al eerder foto's gepost van de hardware die in de doos zit, zie een paar pagina's terug. Hier nog wat foto's van wat manuals en zo die niet allemaal bij die andere Satellaview zaten.

Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/2721/boxthumb7sp.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/6553/boxbinnenkantthumb9kc.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/2909/boxonderkantthumb4kn.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/5764/guidevoorkantthumb5xy.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/927/guidebinnenkantthumb3xi.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/1690/manualsthumb9iv.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/9489/manualsbinnenkantthumb1vb.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/4785/nogmeerpapierthumb9bk.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/2971/papierbinnenkantthumb3bm.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/6941/memcardsthumb3yp.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/2288/memcardsuitgepaktthumb3bc.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/3485/upandrunningthumb2wy.th.jpg

Dit zijn foto's van de Satellaview OS. De laatste pic zijn een aantal save files van japanse games waarin zo'n memory cardje ook past, net als in de BS-X cart.

Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/5241/bsxtitelschermthumb6kg.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/9539/dorpjethumb9ct.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/1751/filemenuthumb9nk.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/53/savefilesthumb3xv.th.jpg

Pics van Yoshi no Panepon.

Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/2286/yoshifilethumb8iw.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/8867/yoshithumb3gn.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/4761/nogmeeryoshithumb4fu.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/8978/yoshititelschermthumb4ta.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/9002/yoshigamethumb3xa.th.jpg

Pics van Zeruda no Densetsu: Kamigami no Toraifoosu.

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/545/zeldafilethumb0ds.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/984/gottaloveitthumb8pn.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/1113/zeldatitelschermthumb2lx.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/831/zeldabeginthumb1lh.th.jpg

De Hori N64 controller.

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/7805/horin64padthumb3iv.th.jpg

Nog wat pics van een Gameboy Player voor de Panasonic Q die ik een tijdje terug heb ontvangen. Een stuk moeilijker verkrijgbaar dan de Q zelf. Ik had een Japanse winkel gevonden die er nog eentje had, dus die was voor mij :) Gelijk maar een SNES achtige controller voor de Cube erbij gekocht, wederom van Hori. Niet echt retro, maar ik ben nu toch bezig :P

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/9922/qgbpboxthumb0jb.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/1801/qgbpuitgepaktthumb1cl.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/9387/qgbpdiscthumb1fi.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/645/qgbpmanualthumb8rs.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/8553/qgbpthumb2fb.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/1766/horigcpadthumb6bn.th.jpg

En als laatste nog Startropis voor de NES. Zo goed als nieuwe duitse versie. Ook een tijdje terug ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/2889/startropicsthumb4mh.th.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door Captain N op 22-07-2005 13:59 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mixelz schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:02:
[...]

Handyman had ze (in ieder geval twee jaar geleden).
Let wel op het wattage van de step down converter; liefst 10 à 20% hoger dan nodig is voor het apparaat.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130853

Aaargh Startropics. brings back memories.
op een gegeven moment moet je een code invoeren die bij de handleiding zit.
maar die had ik dus niet meer was een 3-cijferige code.
Ben begonnen met 001 002 003 etc.
Uiteindelijk was het 747.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.