Goeie oude (retro) consoles deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.057 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:54
RGB = Red Green Blue...

De foto van de kabel hier boven is een simpele AV-kabel...
Geel = video
Rood & Wit = audio links & rechts

RGB is alleen voor video en geeft een apart signaal voor de drie primaire kleuren. Geeft een veel beter beeld dan bijvoorbeeld die AV-kabel die alles door 1 draad prakt...

En bij mijn weten gaat RGB doorgaans wel degelijk via een andere aansluiting dan SCART.

* Liegebeest zoekt het op

Aho... Er zijn blijkbaar ook vele TV's en monitors die _wel_ RGB via SCART aankunnen...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Heb geen idee wat je allemaal bedoelt..... maarre... Ik zei eerder dat om RGB op een TV te krijgen je gebonden bent aan een RGB scart aansluiting. Een RGB scart kabel verzorgt zowel video (RGB en composiet) als audio (analoog stereo). Tevens is er ook nog de mogelijkheid om de TV in 4:3 of 16:9 te laten schakelen of automatisch op het AV kanaal te laten schakelen.

check em: http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Jah, ik lulde wat vaag :D sorry... Haalde een paar dingen van verschillende mensen door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
zit nog steeds op mijn snes te wachten, morgen moet ie er zijn en anders is die gozer een vuile oplichter.

heb al een paar spellen, wat schatten jullie de waarde hiervan, cassettes zijn helemaal gaaf:

€3 Wing Commander Compleet met boekje en doosje, beetje beschadigd
€5 Killer Instinct Compleet met Boekje en doosje doosje redelijk beschadigd (jammer genoeg geen cd erbij)
€5 Super Mario Allstars + World Alleen Cassette

de prijs die ervoor staat is de prijs die ik ervoor heb betaald

hoeveel is een complete super mario world 2:yoshi's island waard, die moet ik nog eens kopen

kan ook misschien nog voor rond de 20 euro ofzo aan het volgende komen:

3x nes(1tje is waarschijnlijk vies want die pakt neit altijd de spellen) ongeveer 10 controllers, 17 games waaronder megaman 3, zelda en de 3 super mario bros

[ Voor 33% gewijzigd door iwaarden op 31-07-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-04 18:18

Khaine

Python liefhebber

KillaH87 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:14:

kan ook misschien nog voor rond de 20 euro ofzo aan het volgende komen:

3x nes(1tje is waarschijnlijk vies want die pakt neit altijd de spellen) ongeveer 10 controllers, 17 games waaronder megaman 3, zelda en de 3 super mario bros
Dude !!!!!!!

Als je dit voor elkaar krijgt moet je mij ff contacten aub ! E-mail ... zie profiel :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Nu online
hoezo dan?

duurt trouwen nog wel even, ten eerste heb ik er nu nog geen geld voor en ten 2de gaat die gozer deze week nog op vakantie en ik ga 5 weken werken, ik moet het dan bij hem ophalen, 40 min met de auto, heb ik niet want ik ben 17, dichtbijzijnde station is daar 12 km heb nog geen ov-kaart en er komt daar geen bus.

moet eerst nog afspraak maken enzo, prijs staat ook nog niet vast maar zal niet veel hoger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-04 18:18

Khaine

Python liefhebber

KillaH87 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:23:
hoezo dan?

duurt trouwen nog wel even, ten eerste heb ik er nu nog geen geld voor en ten 2de gaat die gozer deze week nog op vakantie en ik ga 5 weken werken, ik moet het dan bij hem ophalen, 40 min met de auto, heb ik niet want ik ben 17, dichtbijzijnde station is daar 12 km heb nog geen ov-kaart en er komt daar geen bus.

moet eerst nog afspraak maken enzo, prijs staat ook nog niet vast maar zal niet veel hoger worden.
offtopic:
Je hebt geen mail-adres aangegeven in je profiel. Zou je mij even willen mailen ?

Ik heb bijzonder veel interesse in dat soort spullen voor een casemod namelijk. Ik heb er momenteel wel geld voor , en ik zoek nog controllers , een NES .. en wat games :).
Vandaar !

Owja ... en ik heb een auto EN OV :P

[ Voor 10% gewijzigd door Khaine op 31-07-2005 17:31 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Surrounded, jij hebt toch Sin and Punishment op de N64? Ik kwam hem laatst toevallig nog eens tegen op Ebay waardoor ik er aan moest denken. Is het een leuk spel? Zo ja, dan denk ik dat ik die ook maar eens aanschaf :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Captain N schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:00:
Surrounded, jij hebt toch Sin and Punishment op de N64? Ik kwam hem laatst toevallig nog eens tegen op Ebay waardoor ik er aan moest denken. Is het leuk spel? Zo ja, dan denk ik dat ik die ook maar eens aanschaf :)
Ik vind hem wel erg goed.
Het is in principe een hele simpele on-rails shooter. Je hebt gewoon een viziertje in beeld, daarmee richt je op de vijanden en schieten maar. Maar ondertussen zie je het poppetje zelf ook in beeld, en kun je die ook besturen. Af en toe een sprong maken, aanvallen ontwijken... dat soort dingen. De presentatie en de graphics zijn zo overweldigend dat het allemaal heel spectaculair aanvoelt. :) Al die vijanden tegelijkertijd, de vele bossfights, instortende levels en ga zo maar door. Er gebeurt zoveel dat je amper tijd hebt om op adem te komen.

Het is alleen wel een tamelijk kort spel. Ik vind hem niet persé makkelijk... de moeilijkheidsgraad van de levels is goed, er zijn alleen te weinig levels. :p Maar ja, dat maakt het dan wel weer leuker om hem (veel) vaker dan 1x uit te spelen. De verhaallijn is ook erg vaag (wel engels gesproken), maar dat doet verder toch niet echt terzake... het gaat om de actie. :9~

Zeker een aanrader dus! Eén van mijn favoriete import-spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
EN het is van Treasure, gegarandeerd cool dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Klinkt goed, thanks :) Ik zag dat Treasure ook het spel Bangai-O heeft gemaakt voor de N64. Ziet er ook tof uit. Lijkt op Ikaruga, dus dat is goed :) Maar eens kijken of ik deze twee games kan vinden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Captain N op 31-07-2005 19:36 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120270

Vectrex Dude schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:51:
Binnenkort een retro beurs in Apeldoorn
http://smartcms.nl/cms/sites/1027/index.php?idx=1

Ik hoorde dat er al 60 tafels zijn gereserveerd!

Ik ben er ook, kan iedereen met de Vectrex spelen!
Zeker doen (ik sta er ook namelijk met mijn spuletjes ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Captain N schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:33:
Klinkt goed, thanks :) Ik zag dat Treasure ook het spel Bangai-O heeft gemaakt voor de N64. Ziet er ook tof uit. Lijkt op Ikaruga, dus dat is goed :) Maar eens kijken of ik deze twee games kan vinden :)
Bangai-O voor N64 is zeldzaam en niet te betalen, voor Dreamcast is ie erg goed te vinden voor lage prijzen, dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen :)

/edit

Zie net dat de DC versie ook akelig duur is geworden.... Ik weet nog dat 'ie een aantal jaren geleden voor dumpprijzen op Ebay stond....

[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 01-08-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, ik ben er inmiddels ook achter ja. Naja, voor mij des te meer reden om er naar op zoek te gaan :) Wat versta jij onder 'niet te betalen'? Het lijkt me een erg leuk spel iig. Een Dreamcast heb ik niet, en mijn games-hobby hou ik liever ook bij Nintendo consoles. Anders is het einde helemaal zoek :+

edit: Ik zie op Ebay wat DC versies die niet zo duur zijn trouwens, voor de DC-eigenaren onder ons. :)

edit2: Weet iemand trouwens een goede rarity guide voor Japanse N64 games? Digital Press rate alleen US games helaas.

[ Voor 39% gewijzigd door Captain N op 01-08-2005 14:43 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Naja, als een spel > $100 gaat haak ik wel af....

Maare, een andere "rare" en leuk jap spel is Fire Electric Pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Nu online
hmm vet erg, ik ging naar de media markt om zo'n rgb kabel te kopen, is de officielle van nintendo gewoon €29,99.

nouja een goldplated van een andere merk voor €6,99 meegenomen, kom ik thuis is de soldeerbout pleite, nouja hij werkte gelukkig in de non-rgb scart, anders had ik hem nog voor niks gekocht, heb alleen een vraagje.

mijn tv gaat naar av2 (zit de kabel aan) als de stekker van de snes in het stopcontact zit, is het op te lossen dat ie er alleen heen gaat als ik mijn snes aan doe.

en nu wou ik ook graag antwoord op de vraag wat de waarde van de volgende spellen is (prijs die er voor staat is waar ik het voor heb gekocht):

€5 Super Mario Allstar + World
alleen cassette, in goeie staat

€3 Wing Commander
Cassette helemaal perfect, is maar een paar keer op gespeeld volgens mij
doosje in redelijke/goede staat
boekje in goede staat, kleine plek op de voorkant door plakbandje

€5 Killer Instinct
Cassette in goeie staat
boekje heeft soort van wrijf schade op de voorkant en er zijn combo's in geschreven op de laatste pagina.
doosje in gemiddelde staat, 1 flapje mist

€8 NBA Jam (zat bij de snes)
Cassette helemaal perfect, ook niet veel mee gespeeld
doosje in goede staat, plekjes op de hoekjes en beetje plaksel van een intertoys stikkertje
boekje ook in goede staat, eerste 2 pagina's aan de onderkant waren gevouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38
KillaH87 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:18:
hmm vet erg, ik ging naar de media markt om zo'n rgb kabel te kopen, is de officielle van nintendo gewoon €29,99.

nouja een goldplated van een andere merk voor €6,99 meegenomen, kom ik thuis is de soldeerbout pleite, nouja hij werkte gelukkig in de non-rgb scart, anders had ik hem nog voor niks gekocht, heb alleen een vraagje.

mijn tv gaat naar av2 (zit de kabel aan) als de stekker van de snes in het stopcontact zit, is het op te lossen dat ie er alleen heen gaat als ik mijn snes aan doe.

en nu wou ik ook graag antwoord op de vraag wat de waarde van de volgende spellen is (prijs die er voor staat is waar ik het voor heb gekocht):

€5 Super Mario Allstar + World
alleen cassette, in goeie staat

€3 Wing Commander
Cassette helemaal perfect, is maar een paar keer op gespeeld volgens mij
doosje in redelijke/goede staat
boekje in goede staat, kleine plek op de voorkant door plakbandje

€5 Killer Instinct
Cassette in goeie staat
boekje heeft soort van wrijf schade op de voorkant en er zijn combo's in geschreven op de laatste pagina.
doosje in gemiddelde staat, 1 flapje mist

€8 NBA Jam (zat bij de snes)
Cassette helemaal perfect, ook niet veel mee gespeeld
doosje in goede staat, plekjes op de hoekjes en beetje plaksel van een intertoys stikkertje
boekje ook in goede staat, eerste 2 pagina's aan de onderkant waren gevouwen
Over die Snes spellen. Gemiddeld genomen zullen kopers van die spullen wel minimaal dat bedrag kwijt zijn denk ik.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Nu online
hmm weird, ik heb een soldeerbout geleend en die weerstandjes weggehaald maar nu lijkt het of het beeld net iets te fel is, het zit ook iets naar links (was voor verwijdering ookal maarja), en het ziet een sort van dubbel, bij supermario allstars, als je een level haalt in smb1 dan word het beeld donkerder als je het plaatje van het volgende level ziet, als het ongeveer voor de helft donker is gewordem dan is het scherp en de kleur ook iets beter

kon de tv instellingen niet veranderen want rgb werkt er omheen ofzo

weet iemand trouwens ook waar je goedkoop een gamebit schroevendraaier of bitje voor de snes schroeven kan halen?

[ Voor 20% gewijzigd door iwaarden op 02-08-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
subtiele kick :)
Poosje geleden heb ik verteld dat ik op zoek was naar Yoshi's safari, en dat ik em had gekocht voor +-30 euro... Heb hem nu dus eindelijk binnen, en oh mijn god wat een vet spel is dat zeg!

Had vanochtend alleen wel een vreemd probleem. Was lekker aan het spelen, was bij de laatste wereld (nummer 11 geloof ik), was bijna bij Bowser, alleen reageerde mijn Super Scope opeens niet meer :? Snapte er niks van. Wilde nog even in paniek de batterijen verwisselen, is wel het laatste level natuurlijk. Was alleen te laat, was alweer dood voor ik de batterijen erin had :( Uit kwaadheid zo stom geweest om de SNES gelijk uit te zetten...

Maar nou bedacht ik later pas dat de batterijen helemaal niet leeg kunnen zijn, niet na een krappe 2 uur al, toch? Hier iemand die iets kan vertellen over de battery life bij een Super Scope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 09:51
Martinator schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:19:
subtiele kick :)
Maar nou bedacht ik later pas dat de batterijen helemaal niet leeg kunnen zijn, niet na een krappe 2 uur al, toch? Hier iemand die iets kan vertellen over de battery life bij een Super Scope?
Geen?

Ik heb geen precieze info over de levensduur, maar een van de redenen dat ik toendertijd absoluut geen scope wilde was dat ie sneller (batterijen leeg) drinkt dan de gemiddelde hollandse breezah chick :)
Muizen hadden in die tijd pcies hetzelfde trouwens......vreselijk lang een hekel gehad aan alles wat draadloos was, maar mijn wavebird geeft me hoop voor de toekomst :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 22:17

TdV

Twee uur is inderdaad normaal voor de scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Laatst online: 18-04 18:19

SdR

Heb nog de SNES spellen Streed Racer FX en Donkey Kong Country liggen (excl doosje en handleiding... ) Mogen voor een prikkie weg..

sander_de_ruijter@hotmail.com

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138995

check je mailbox ik heb interesse voor donkey kong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Laatst online: 18-04 18:19

SdR

Anoniem: 138995 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:34:
check je mailbox ik heb interesse voor donkey kong
check't!!!!!!

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Hoort de dreamcast ookal bij de retro consoles eigelijk :P? Ik heb dat ding eigelijk altijd al willen hebben om een of andere reden. Nou zag ik dat ze bij lik-sang voor maar 65 euro worden verkocht. Dat was dan eentje die regio vrij was gemaakt. En wat zijn echt de must have games?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 09-08-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
nog goedkoper: http://www.japangamestock...jeuxvideos,import,67.html

Er is overigens een apart Dreamcast topic waarin al je vragen worden beantwoord ;)

Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 2)

[ Voor 48% gewijzigd door Schweino op 09-08-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wow :o ik zou hem bijna bestellen !! alleen... tis voor mij wel een erg vage webshop :p Heb jij, of iemand anders er al wel eens besteld ? en zoja, ging het goed :) ?

Ik wil echt weer een dreamcast op deze manier :D

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Mochten er videopac verzamelaars onder jullie zijn, ik heb m'n spullen op Ebay geknald, waaronder Trans American Rally....

http://cgi.ebay.nl/Philip...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

weet iemand van jullie misschien hoe het zit met de Mega Man X series voor de SNES, ik heb zelf de eerste maar naar het schijnt zijn er wel latere versies maar nooit in de EU gereleased :'( ik heb namelijk wel roms gezien maar daar heb je verder ook niets aan, ik wil de originele cartridges :P

Anoniem: 89618

Aap schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:17:
[...]
Wow :o ik zou hem bijna bestellen !! alleen... tis voor mij wel een erg vage webshop :p Heb jij, of iemand anders er al wel eens besteld ? en zoja, ging het goed :) ?

Ik wil echt weer een dreamcast op deze manier :D
Quote van de site:
"Do you sell US or PAL games ?
We are based in Japan and we only sell Japanese video games.

Can I use your Japanese game on my game system ?
You must make sure you can use Japanese games on your system. We do not take games back if your system is not compatible. We recommend you to check and make sure you can use Japanese games on your system before you place an order."

Ik neem dus aan dat alles Japans is, ook de consoles. Misschien is bepaalde hardware (zoals de controllers) wel compatible met "Europese Dreamcasts", dat weet ik niet zeker.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-04 18:21
Schweino schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:56:
Mochten er videopac verzamelaars onder jullie zijn, ik heb m'n spullen op Ebay geknald, waaronder Trans American Rally....

http://cgi.ebay.nl/Philip...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Jeetje, 71 Euro???? Ik heb die game 2x liggen in goede staat!! Die blijven dus nu ook mooi liggen :-) Van de hele VP en VP+ reeks mis ik nog een game of 8. De rest heb ik en ongeveer de helft dubbel. Nooit gedacht dat die dingen zoveel waard waren. Dacht trouwens ook dat ik een van de weinige was die fervent VideoPac games spaarde.

• Schweino
Ik had er ook geen idee van, ik had gewoon na het opruimen van de zolder afgelopen weekend maar een "doos met oude zooi" op ebay geknald. Vervolgens stroomden de mails binnen met verzoeken of ik alle items apart wilde veilen omdat er veel verzamelaars zijn van dit spul, en ze dan de ontbrekende spullen kunnen kopen ipv de hele doos. Ik de veiling dus beeindigd (waarna ik al meteen een dreigmail kreeg van een verzamelaar....lekkere gozer was dat, die heb ik dan ook meteen geblokkeerd) en alles apart op Ebay gezet met betere foto's. Meteen ook maar es op internet gespeurd wat ik nu precies allemaal had in die doos ;). Toen zag ik dus dat er van een aantal spellen maar een beperkt aantal kopieen in omloop zijn (waaronder die Trans America Rally). Ik wordt dan ook helemaal leip gemaild nu door geinteresseerden van over de hele wereld.....

Maare, voor mij is het ook een aangename verassing, ben benieuwd hoe de veilingen gaan verlopen....

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sinds een week of twee game ik weer op mijn NES.. O+
Super Mario Bros. 3 is zo relaxt of weer eens te doen.. :*)

Moet v/d week Megaman nog eens gaan proberen. (hopen dat ie het doet :) )

Mja, dit moest ik even kwijt. :)

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-04 10:05

Robin F.

5 micron is huge

AntiPasta schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:00:
Aargh, de Videopac, toch ongeveer het minst verkoopbare systeem... ik heb een aantal mint games die als Extremely Rare staan aangemerkt op videopac.info en niemand bood zelfs maar 10 euro op ebay 8)7
Dat is dus blijkbaar niet altijd zo :) Ben zelf ook een groot Videopac verzamelaar, heb zo'n 35 spellen en een stuk of 4 consoles, mede doordat men op de rommelmarkt vaak zegt: "neem de hele zooi maar mee voor 5 euro" :*)

De laatste tijd heb ik eigenlijk helemaal geen videopac-spullen meer gezien op vlooienmarkten, best jammer, want op eBay betaal je er veel meer voor... Als de vakantie voorbij is ga ik ook maar eens wat spullen die ik dubbel heb verkopen :)

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Levo schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:41:
weet iemand van jullie misschien hoe het zit met de Mega Man X series voor de SNES, ik heb zelf de eerste maar naar het schijnt zijn er wel latere versies maar nooit in de EU gereleased :'( ik heb namelijk wel roms gezien maar daar heb je verder ook niets aan, ik wil de originele cartridges :P
Alle Japanse versies:
  • Rockman X
  • Rockman X-2
  • Rockman X-3
  • Rockman 7
  • Rockman & Forte
  • Rockman's Soccer

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Anoniem: 131484

Kan iemand mij vertellen wat nou de beste Sonic games zijn geweest?

• Vyo
  • Niet online

Vyo

ari3 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:24:
[...]
Alle Japanse versies:
  • Rockman X
  • Rockman X-2
  • Rockman X-3
  • Rockman 7
  • Rockman & Forte
  • Rockman's Soccer
aaah bedankt *D maar ehm waar zijn rockman 4 5 en 6 dan gebleven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Rockman X zijn de MegaMan X spellen.... Rockman 7 gaat verder waar Megaman 6 (rockman 6 dus) ophield :P Let op de X dus!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

ah, het is duidelijk! mijn dank is groot _/-\o_

Ik heb overigens m'n oude gameboy teruggevonden met Mega Man erbij :) jammer dat ik m'n Double Dragon cartridge kwijt ben, dat was ook geweldig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139657

hey mense,

sinds kort heb ik ook (weer) een atari 2600, nu heb ik hem ergens in limburg gekocht en zit er dus een duitse handleiding bij, op zich niet erg, maar als je wil gaan kijken hoe je hem aan moet sluiten is dat lastig, dus iemand die een "walkthrough" of een gescande versie van de nederlandse handleiding heeft?

(probleem is btw dat als ik hem aan zet en gewoon de kabel nar de tv in die van de kabel (waar je normaal tv over kijkt) hij hem niet pakt zeg maar) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

Leuke manier om dit topic af te sluiten;

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/5892/ffight6hk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/1551/ffight26ty.jpg

vandaag binnen gekregen. Ik ga tevens m'n kast renoveren;

- nette bedrading
- sanwa buttons (7 per player + 1 start + 1 game switch)
- sanwa stick (met bolletje)
- likje verf hier en daar

dat is gelijk de laatste renovatie die ik doe. daarna geef ik 'm aan m'n broertje en haal ik zelf een nieuwe. De games blijven natuurlijk bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Als je wilt mag je mij wel als broertje adopteren :+

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 139657 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:34:
nu heb ik hem ergens in limburg gekocht en zit er dus een duitse handleiding bij
LOL, heb me doodgelachen om je gevolgtrekking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Weet iemand Japanse veilingsites of 2e hands sites. Ik zou wel willen snuffelen of ik daar wat vectrex spul tegen kan komen :9~

Ik heb al wat gegoogled maar kwam niet echt ver tot nu toe.

[ Voor 20% gewijzigd door vectrex op 22-08-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ze bestaan wel, maar het is een vrijwel onmogelijke opgave om als westerling daar dingen vandaan te halen. Alleen je registreren is al behoorlijk lastig als je geen Japans kunt. Overigens ook geen westerse adressen toegestaan. Vaak moet je ook een creditcard opgeven om te kunnen bieden (ja, daar moet je voor betalen op bijvoorbeeld Yahoo Auctions). Als je al die ellende er voor over hebt stuit je op een nog groter probleem: vrijwel geen Japanner kan Engels en vrijwel geen Japanner is bereid iets naar het buitenland te sturen. En als laatste is enige kennis van de Japanse taal toch ook wel handig/nodig om dingen te vinden. Alles is in het Japans, en een objectbeschrijving door zo'n vertaalprogje laten vertalen werkt gewoon niet. Als je nog steeds ervoor wilt gaan kun je hier en hier kijken.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Is inderdaad lastig, maar ik heb er wel één gevonden:
http://page10.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/m18830401

Vectrex op zijn Japans: 光速船

Dit gaat niet iets worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 19:52
Ik vond net een site bij toeval die erg leuke NES speeltjes erop had staan.
En ik vroeg me eigenlijk af hoeveel jullie van die spullen al verzameld hadden. ;)

check > http://www.nintendoland.com/home2.htm?nes/access.htm

Van de Power Glove, U-Force en Family Fun Fitness/Power Pad heb ik nog nooit gehoord.
Vooral die Power Glove en U-force zien er cool uit :P

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 22-08-2005 14:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vectrex Dude schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:39:
Weet iemand Japanse veilingsites of 2e hands sites. Ik zou wel willen snuffelen of ik daar wat vectrex spul tegen kan komen :9~

Ik heb al wat gegoogled maar kwam niet echt ver tot nu toe.
Niet direct Vectrex, maar ik weet dat op Ebay iemand actief is die regelmatig een hoop MSX-zut uit Azie laat komen - wellicht kan die je helpen.
Het betreft deze ebay-gebruiker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik denk inderdaad dat Ebay de handigste manier is om spul uit Japan, tenzij je zelf naar Japan gaat of er mensen kent. Er zijn ook wat Japanse webshops als www.japanpa.com die ook wel wat 2e hands spul verkopen. Schweino postte er laatst ook een op dit forum. Ik weet alleen niet meer in welk topic :P
Rakkerzero schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:38:
En ik vroeg me eigenlijk af hoeveel jullie van die spullen al verzameld hadden. ;)

Van de Power Glove, U-Force en Family Fun Fitness/Power Pad heb ik nog nooit gehoord.
De Power Glove en de U-Force heb ik. En de Zapper natuurlijk. Ook nog wat vage gadgets die niet in dat lijstje staan zoals een 3D bril voor de Famicom. Ik ben momenteel nog aan het azen op een Disk System, maar die zijn lastig te vinden in goede staat voor een leuke prijs. Dat Miracle piano systeem is helemaal niet te doen als je die ergens uit het buitenland moet halen, want de verzendkosten voor een keyboard zijn vrij hoog denk ik. Die Power Pad ben ik ook nog naar op zoek. Het ding zelf is op zich vrij common, de games daarentegen... Wist je trouwens dat er ook een fiets voor de SNES bestaat?

[ Voor 66% gewijzigd door Captain N op 22-08-2005 18:18 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 16:16

SD5k

>4&X

Captain N schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:12:... Wist je trouwens dat er ook een fiets voor de SNES bestaat?
Hehe, inderdaad, dat ding kwam ik een tijd geleden ook eens tegen, ik moest wel even een paar keer knipperen voordat ik doorhad dat dat ding daadwerkelijk voor de SNES was.

zo dit het ding eruit:
Afbeeldingslocatie: http://snescentral.edgeemu.com/rarities/Exertainment/demo.jpg

En [url=hier]http://www.rottentomatoes.com/g/super_nintendo/exertainment_mountain_bike_rally/about.php[/url] een review van het spel dat ervoor bedoeld is: Exertainment Mountain Bike Rally.

Voor degenen die het niet geloven, hier de aansluiting voor de SNES, een van de weinige apparaten die die poort aan de onderkant daadwerkelijk gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://snescentral.edgeemu.com/rarities/Exertainment/Exertainmenttop.jpg

Ik denk dat dat ding op ebay behoorlijk wat opbrengt.

Die U-force ziet er ook wel leuk uit, wat is het eigenlijk? Een soort stuurtje?

[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 22-08-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Nee, een sensor waarin je kunt boxen :P Dat spel is trouwens ook nogal rare, zeker de versie waar nog een spel op staat. Even de titel kwijt. Ik geloof ook dat die fiets nooit gereleased is. Ik weet dat het bestaat, maar ik heb er nog nooit een gezien. Ook leuk om te laten verzenden trouwens :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Rakkerzero schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:38:

Power Glove is stoer :)

Er is een film geweest, over een jongetje (hij was autistisch geloof ik) die kon heel goed gamen met zo'n Power Glove en ging toen meedoen aan zo'n toernooi.

Als iemand die film kent, dan hoor ik de naam ervan graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

The Wizard. :) Klikkerdeklik voor een fragment.

Afbeeldingslocatie: http://www.x-entertainment.com/articles/0795/8.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Captain N op 22-08-2005 22:29 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
yeah! dat is 'm :D

Thanks! O+ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Over corny films gesproken... Toch nog maar eens een keer kijken :P

edit: Iemand enig idee of The Wizard op DVD is verschenen trouwens? Kan hem nergens vinden helaas.

edit 2: Ik lees net dat in Oktober de Zelda tv-serie op DVD uitkomt. Gotta love it. Nu alleen Captain N nog en ik ben een blij kind. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Captain N op 22-08-2005 23:01 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik kon vorig jaar al een dvd komen met die Zelda afleveringen erop, zal wel een zelfgebrande dvdeetje zijn. Maar ik vond hem te duur.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, Captain N DVD's staan ook op Ebay, maar die zijn slechte kwaliteit. Captain N is net als die Zelda episodes en Mario Bros. 3 episodes gemaakt door DiC. Hopelijk zetten ze het door en gaan ze ook Captain N uitbrengen :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Captain N is idd ook een coole tekenfilmserie.
Ik heb hier wel een paar videobanden van enkele Mario bros show afleveringen. Ook erg leuk. \o/
Ze zouden een serie moeten maken van Donkey kong. Daar ben ik na zelda erg fan van.

[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 22-08-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14330

HAHA!!! ik ben eindelijk in bezig van een gamegear en van een sega mega drive 2!!!! suprrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Rakkerzero schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:50:
Captain N is idd ook een coole tekenfilmserie.
Ik heb hier wel een paar videobanden van enkele Mario bros show afleveringen. Ook erg leuk. \o/
Ze zouden een serie moeten maken van Donkey kong. Daar ben ik na zelda erg fan van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Donkey_Kong_Country_(TV_series) ;)

Je had vroeger zelfs een Donkey Kong CD met jaren '90 house. DK Jam oid. Een half jaar geleden heb ik trouwens twee DVDs met Mario Bros. 3 afleveringen gekocht voor weinig geld. Erg cool :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Sprekend over oude tekenfilms, in combinatie met retro gaming:
Ik wil toch zo enorm dolgraag zowel de kast (past niet in huis en is duur) en de DVDs (bestaan niet en zullen waarschijnlijk ook nooit komen) van de serie "Cadillacs & Dinosaurs".

Wat was _dat_ een goede serie! En het spel was eigenlijk ook heel aardig. Een paar jaar geleden nog een keertje via MAME gespeeld, maar het kabinet zou natuurlijk helemaal cool zijn :) Eigenlijk was het naar maatstaven van side scrolling beat'em ups redelijk gewoontjes, maar het verhaal er achter maakte het spel voor mij helemaal top :D

Afbeeldingslocatie: http://cailin.tweakdsl.nl/Images/Cadillacs-Dino1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cailin.tweakdsl.nl/Images/Cadillacs-Dino2.png

EDIT:
Oh my god! Ik zie dat dat spel ook bestaat voor de Sega CD! Ships, nou moet ik _daar_ achteraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
_/-\o_
Je had vroeger zelfs een Donkey Kong CD met jaren '90 house. DK Jam oid. Een half jaar geleden heb ik trouwens twee DVDs met Mario Bros. 3 afleveringen gekocht voor weinig geld. Erg cool :)
Ik heb hier nog een cd ligge. Mega Man Dance :9 . Ook met jaren 90 house.
Dat was nog eens muziek :+

Afbeeldingslocatie: http://www.re-played.com/images/tn_Mega%20man%20dance.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 23-08-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Haha, vet! Ik zie ook staan "Mega Man" tussen die artiesten. Wat is dat voor muziek dan?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Captain N schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:12:
Schweino postte er laatst ook een op dit forum. Ik weet alleen niet meer in welk topic :P
Klopt: http://www.yamatoku.jp/game/

Als jullie maar van de super famicom spellen afblijven! :+

Tip: als je iets daar hebt gekocht kan je via de checkout e-mail die je krijgt je verzendmethode aanpassen. Kies dan altijd voor SAL, dat is de goedkoopste luchtpost methode (ik betaal altijd $1,80 voor een SFC spel) en is retesnel (meestal < 5 dagen). Je kan de eigenaar van die site ook altijd mailen met verzoeken, erg aardige man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
Vraagje voor de SNESsers onder ons, zijn Sim City en Mario Paint de moeite waard? Sim City ken ik alleen van de pc, daar vond ik hem al erg cool, maar Mario Paint, ik heb geen idee of ik dat leuk ga vinden :? Ik heb al wel gehoord dat je met die muis ook muziek kan maken en dat dat nog best redelijk klinkt, maar verder geen idee hoe en wat allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb toevallig Mario Paint hier liggen, incl de muis *D Heb helaas er geen handleiding van liggen, dus veel opties ken ik (nog) niet.
Er zit idd wel iets van muziek in ja.

SimCity is gewoon vet, zo ook SimCity 2000. Maakt niet echt veel uit voor welk platform. Het is soms alleen even lastig met de controls, maar daar valt wel over heen te komen :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De verzamelwaarde van Mario Paint is hoog, omdat het een vrij apart soort spel is, maar ik denk eerlijkgezegd dat je er snel op uitgekeken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Captain N schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:32:
Haha, vet! Ik zie ook staan "Mega Man" tussen die artiesten. Wat is dat voor muziek dan?
iets van een dance/club muziekje geloof ik. Kweet niet meer.

btw ik heb mario paint hier ook nog liggen. Mijn versie is met boekje erbij :)
Dat wil ovreigens niet zeggen dat ik hem weg doe.

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 23-08-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
En als we het dan over verzamel CD's met game licenties hebben, wat dachten jullie dan van Sonic Dance Power? Daar zijn d'r minstens twee of drie van uit gekomen (we hebben d'r thuis twee)... Spul als DJ Bobo enzo :) Wat toendertijd populair was...

Heeft, net als die andere verzamelaars, verder geen ruk met de games te maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinator schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:52:
maar Mario Paint, ik heb geen idee of ik dat leuk ga vinden :? Ik heb al wel gehoord dat je met die muis ook muziek kan maken en dat dat nog best redelijk klinkt, maar verder geen idee hoe en wat allemaal.
Mmm... mariopaint. Daar ben ik vroeger uren zoet mee geweest. Ik had er een hele tekenfilm mee gemaakt. Op VHS :+ Telkens een tekening met een geanimeerd stukje, tekst eronder voor uitleg, en dan een zelfgemaakt muziekje erachter. (Muziek editor is best uitgebreid... maar ook behoorlijk nintendo-achtig. Een paar serieuze instrumenten, maar ook heel veel ongein als boerende baby's, yoshi-geluidjes, blaffende honden en miauwende katten. Maar toch... als je de voorbeeldmuziekjes beluisterd die nintendo er zelf in heeft gestopt is dat best indrukwekkend. Als je wat muzikaler bent aangelegd dan ik (mijn muziekjes bestonden vaak vooral uit toonladders vol miauwende katten. ;)) kun je er best leuke dingen mee doen. Mooie tijden waren dat. :)

Maar ja, een jaar geleden heb ik het spel weer gekocht voor de nostalgie... en ik raak het nu eigenlijk nooit meer aan. Als je eenmaal hebt ervaren wat er op de pc allemaal mogelijk is op dat gebied, is mariopaint opeens wel heel erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik zag toevallig dit spel op die site die Schweino gaf. Over weirde games gesproken. Ik heb het wel eens gespeeld op mijn Dr. V64, en holy fuck... dit is weer zo'n typisch bizar en vaag Japans spel.

Mijn foto's op Flickr.

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10

S2S

Net Ultimate Mortal Kombat 3 gewonnen op EBAY voor een aardig prijsje 16 euro compleet met doosje en boekje :)

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

• Zeror
Captain N schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:05:
Ik zag toevallig dit spel op die site die Schweino gaf. Over weirde games gesproken. Ik heb het wel eens gespeeld op mijn Dr. V64, en holy fuck... dit is weer zo'n typisch bizar en vaag Japans spel.
uhhhh....ja :?
vaag spel idd

Afbeeldingslocatie: http://www.gametronik.com/site/rubriques/n64/Jeux/64%20Trump%20Collection%20-%20Alice%20no%20Wakuwaku%20Trump%20World/64%20Trump%20Collection%20-%20Alice%20no%20Wakuwaku%20Trump%20World%20.png

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 25-08-2005 12:30 ]

Anoniem: 91628

Vandaag een Neo Geo Pocket Color gekocht met 6 games. Koste me €60, maar dan heb je ook wat!

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/ngpc-bundle6.jpg

Het was trouwens zo goed als nieuw. Want alles zat nog in de originele verpakking. Morgen weer verder kijken voor een SEGA 32X! Misschien dat één van de forummers er misschien eentje voor mij heeft? :*)

• vectrex
Die setjes van de NGPC zie je wel meer op ebay/marktplaats. Ik heb er een jaartje of 2 een gehad voor vakantie's. Puzzle Link vond ik een leuk puzzle spel, maar Turfmaster/Golf is ook leuk. O ja, Sonic was de hit bij mijn zoontje (heeft nu een GBA SP).

Je hebt wel goed licht nodig op het scherm anders zie je niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er toevallig iemand die wel eens iets 2e hands via eBay heeft besteld? Ik wil namelijk graag eens wat laten over komen uit Amerika. Maar ik weet niet precies hoe het nu zit met belastingen en zo. En voor hoe veel je mag importeren. Vaker zie ik echt hele goeie aanbiedingen maar weet niet of hjet zich dan wel loont om het te laten over vliegen naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 91628 schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:22:
Is er toevallig iemand die wel eens iets 2e hands via eBay heeft besteld?
Ebay is een veilingsite, dus "bestellen" lijkt me het verkeerde woord. Ik koop veel via Ebay, zeker omdat de dollar nog steeds redelijk gunstig is tov de euro. Let inderdaad wel op de eventuele heffingen van de douane. Officieel ligt de grens bij 22 euro (zie http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/interneti.htm) maar in praktijk blijkt de "pakkans" relatief klein als je alleen maar klein spul koopt zoals spellen en kleine accesoires. Je kan ook de verkoper vragen om het product te markeren als geschenkt en een waarde op te geven lager dan 22 euro.

Als je een schatting wil maken van de verzendkosten vanuit de US naar NL, dan kan je dat op http://ircalc.usps.gov/de...ode=Intl_Single&CID=10298 laten berekenen. Let overigens wel op Ebayers die belachelijk hoge verzendkosten vragen naar het buitenland, ik zou deze lui links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Officieel is als ik me niet vergis de verzendkosten ook inbegrepen in die 22 euro. Maar zoals Schweino zegt, als je het niet per DHL oid laat verzenden is de pakkans behoorlijk klein. Ook altijd even vragen aan de verzender of hij/zij GIFT of een lage waarde op het pakketje wil zetten. Dan kom je er meestal wel doorheen zonder belasting te hoeven betalen, die overigens 19% is, zoals de normale BTW.

[ Voor 6% gewijzigd door Captain N op 06-09-2005 01:24 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Captain N schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:24:
die overigens 19% is, zoals de normale BTW.
+ invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahaa. Ik ben namelijk op zoek naar een SEGA Nomad, en een 32X. Die 32X kan ik ook wel in Nederland te pakken krijgen, maar die Nomad is wel even een ander verhaal. En die kosten zoiezo nogal wat centjes 2e hands. Daarbij dan ook nog de verzendkosten, de belasting, etc. Dan word het wel erg veel denk ik en dan heeft het ook niet echt veel nut om het te doen. Ik ga natuurlijk geen €100/150 betalen voor een 2e hands Nomad hè... Dan maar eens goed rondkijken op de Nederlanse Marktplaats of zo. Misschien dat daar iemand mij wel kan helpen aan zo'n vet dingetje.

Ik heb trouwens een mailtje gehad van een Retro gaming shopje ergens in Nederland. BackGames als ik het goed heb. Die boden een 32X aan die nog in de originele fabriekssealing zit. Ik dacht dat ze er €99,95 voor moesten hebben... Ook wel een beetje aan de dure kant he. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 91628 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:39:
Ik ga natuurlijk geen €100/150 betalen voor een 2e hands Nomad hè...
Heb de mijne een tijd geleden verkocht voor dik 200 euro, dus ik wens je succes als je 100 euro al veel vindt....

Maar wat als eerder is gezegd, als je voor een bepaald bedrag iets koopt bij een particulier in de USA, hoeft dit nog niet te betekenen dat de verkoper dit bedrag ook als waarde opgeeft op de douaneformulieren. Ik zou een verkoper zoeken die op de formulieren iets als "2e hands spelcomputer met als waarde $10" wil neerzetten. Overigens zal de douane je niet lastigvallen met retro spullen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whahaha, €200? Zat ie nog in het sealtje of wat? Beetje èrg veel vind ik hoor. Maar ja, het is maar wat iemand er voor geeft he. Alhoewel een Nomad me nu niet echt zooo ontiegelijk moeilijk te vinden lijkt. Een fatsoenlijke bedoel ik he! Geen afgeragd apparaat dus. Ik zou er graag eentje willen hebben, maar het is meer voor de heb. Niet om 24/7 op te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Er zijn wat retro consoles gevonden in een hoekje van een opslag. Allemaal "nieuwe" (voor zover dat kan) Super Famicoms en Gameboys te koop bij Lik Sang.

http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3680

[ Voor 9% gewijzigd door Whut?! op 06-09-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Bij Backgame (in Leiden) hadden ze een tijdje terug ook nog een boxed Nomad liggen. Vroegen ze ook 200 euro voor als ik me niet vergis. Volgens mij ligt 'ie er inmiddels niet meer.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whut?! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:23:
Er zijn wat retro consoles gevonden in een hoekje van een opslag. Allemaal "nieuwe" (voor zover dat kan) Super Famicoms en Gameboys te koop bij Lik Sang.

Dat is echt heel erg stoer. :D
Een gloednieuwe super famicom! Als ik er niet al eentje had (niet gloednieuw, maar ja) zou ik er daar eentje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Whut?! schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:23:

Cool! Gelijk even een gele Gameboy Classic en Nintendo 64 waaier besteld :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Op marktplaats en Ebay zie je vaak mensen die ontzettend veel zooi verkopen... ik heb het hier even over de N64 selectie dan. Nu vraag ik mezelf af, waar halen al die mensen die games/consoles vandaan :? enigste wat ik kan bedenken is een overname van een Videotheek. Wanneer daar geen games meer verhuurd worden kan ik inkomen dat ze aan iemand verkocht worden en deze ze ook verkoopt. Soms staat het zelfs op de boekjes en kassettes....

Wat zou een andere mogelijkheid zijn om aan veel van die spullen te kunnen komen ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Restpartijen van distributiecentra of winkels opkopen. Brrwarenhuis is zo'n verkoper op Ebay die een magazijn vol heeft staan met zooi die distributiecentra en dergelijke niet meer kwijt konden. Af en toe zijn het ook mensen die al jaaaaren fanatiek Nintendo games hebben gespaard, en dan ineens er geen zin meer in hebben en alles te koop zetten. Zonde...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:01:
Restpartijen van distributiecentra of winkels opkopen. Brrwarenhuis is zo'n verkoper op Ebay die een magazijn vol heeft staan met zooi die distributiecentra en dergelijke niet meer kwijt konden. Af en toe zijn het ook mensen die al jaaaaren fanatiek Nintendo games hebben gespaard, en dan ineens er geen zin meer in hebben en alles te koop zetten. Zonde...
Ja! Van die gasten heb ik een multiplayer adapter en twee arcade sticks besteld voor mijn SEGA Mega Drive. Alles is nog gloednieuw en zit in de originele verpakking. Echt vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Anoniem: 91628 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:10:
[...]

Ja! Van die gasten heb ik een multiplayer adapter en twee arcade sticks besteld voor mijn SEGA Mega Drive. Alles is nog gloednieuw en zit in de originele verpakking. Echt vet!
Haha; jij ook al. Ik had er ook nog wat gamepads bijgekocht; kan weer lekker jaren met de megadrive spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 16:16

SD5k

>4&X

Het is dan wel niet helemaal 100% retro, maar dit leek me het aangewezen topic om deze vraag te stellen:

Iemand enig idee waar ik tegen een schappelijke prijs een Nintendo iQue kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.digitpress.com/

Die mag trouwens echt niet ontbreken in de startpost vind ik! Als je jezelf serieus neemt qua retro gaming dan is dat dé site om eens te bezoeken. Game rooms, zeldzaamheids ratings, forums, en nog véél meer. Ik ben er geregeld te vinden. Vind het echt leuk om topics te lezen over dit onderwerp.

Misschien dat er trouwens ergens een mooie layout "gepikt" kan worden om de startpost wat meer uitstraling te geven? Zou best vet zijn denk ik. Meestal is het trouwens zo dat, hoe mooier de startpost, des te meer interesse voor het topic word getoond.

Ik heb gisteren trouwens een leuke emulator aan de gang gekregen. Eentje waar mee je de gehele serie Amiga computers mee kunt emuleren. Echt cool! Ik denk niet dat ik de naam en zo mag noemen hier. Weet het eigenlijk niet precies, weet namelijk niet echt wat er in de regels van GOT staat over dit onderwerp. Maar goed, hij doet het in ieder geval en het bevalt me echt! Misschien dat ik zo'n Amiga nog wel eens een keer koop. Ben er in ieder geval al eens voor aan het rond kijken op Marktplaats en zo. Vroeger speelde ik altijd op de Commodore 64, maar die Amiga 500/1200 das toch wel ff hele andere koek! Daar konden de PC gamertjes alleen maar van dromen in die tijd. Amiga was echt de ultieme gaming bom toen der tijd! En nu nog zijn de games erg vet vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand of ik een (originele) Gamecube RGB-SCART kabel kan gebruiken op een Amerikaanse SNES (niet de mini versie)? Sommige sites geven aan dat dit zou kunnen terwijl anderen dit tegenspreken.

Tevens zoek ik nog een S-Video kabel voor een PAL N64. De kabel die ik heb werkt maar de kleuren zijn flets en de kleur geel neigt naar wit (goedkope 3rd party kabel van play-asia.com).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 91628 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:15:
http://www.digitpress.com/

Die mag trouwens echt niet ontbreken in de startpost vind ik! Als je jezelf serieus neemt qua retro gaming dan is dat dé site om eens te bezoeken. Game rooms, zeldzaamheids ratings, forums, en nog véél meer. Ik ben er geregeld te vinden. Vind het echt leuk om topics te lezen over dit onderwerp.
Ik ben zelf niet zo'n enorme fan van Digital Press. Ze profileren zichzelf als DE grote zeldzaamheidgidsen, maar heel veel games staan niet in hun gidsen. Of staan er wel in, maar met onbekende zeldzaamheid. Als je als bedrijf je catalogi zo gaaf vindt, zorg dan in ieder geval dat ze goed en compleet zijn. Hoe moeilijk kan het zijn? Er zijn ook mensen die in hun eentje voor 1 systeem een zo goed als complete en redelijk betrouwbare zeldzaamheidgids maken. Waarom kan een bedrijf met een zooi medewerkers dat dan niet?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, dat met die zeldzaamheid ratings vind ik ook allemaal een beetje omstreden. Zoiezo lijken alle RPG's tegenwoordig een hoop centjes waard te zijn. En waarom? Alleen omdat het een RPG is, pfff! Maar goed, blijkbaar moet het allemaal zo zijn. Dat betekend natuurlijk niet dat ik als retro gamer zijnde minimaal €25 ga neer leggen voor een of andere incomplete RPG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Icelus schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:30:
Weet iemand of ik een (originele) Gamecube RGB-SCART kabel kan gebruiken op een Amerikaanse SNES (niet de mini versie)? Sommige sites geven aan dat dit zou kunnen terwijl anderen dit tegenspreken.

Tevens zoek ik nog een S-Video kabel voor een PAL N64. De kabel die ik heb werkt maar de kleuren zijn flets en de kleur geel neigt naar wit (goedkope 3rd party kabel van play-asia.com).
De originele rgb kabel van de cube werkt op de us snes; heb ik ook. Mijn s-video kabel voor de n64 is redelijk goed en komt van lik-sang maar das al een jaar of 2 geleden (innovatek geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ondertussen bezig met deel 5, met toestemming van Rakkerzero (TS van het huidige deel 4)

-> Goeie oude (retro) consoles deel 5

[ Voor 194% gewijzigd door Anoniem: 89618 op 08-09-2005 00:23 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:42

Fuelke

Forza Ferrari

Verder gaan kan dus in Goeie oude (retro) consoles deel 5

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.