Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 2)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.030 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Hielko schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:22:
[...]

Dat is dus geen AA, maar gewoon subpixel fontrendering, klein detail.Verschil is dat je AA gewoon op elk type scherm kan gebruiken (CRT of LCD), maar dat subpixel fontrendering alleen helpt bij een LCD.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Het is allebij AA. Wat verschilt is de methode. De ene methode maakt edges minder 'jaggy' door gehele blending pixels toe te voegen, terwijl de andere subpixels hiervoor gebruikt.

Ik snap wel dat je erover van mening kunt verschillen: gebruik je nu de subpixel rendering om de resolutie van het font te vergroten of voor de AA. Volgens mij in deze context het laatste, maar jij kunt daar natuurlijk anders over denken :)
Wat cleartype precies doet weet ik niet uit mijn hoofd. In een MSDN magazine van 2002 stond er eens een artikel over. Voor zover ik me kan herinneren was het wel degelijk een AA algortime en in zijn geheel niet een methode om de font rasterer 'gewoon' een hogere resolutie voor te spiegelen.

Subpixel rendering heeft inderdaad alleen zin op een LCD, omdat je daar de pixels afzonderlijk aanstuurt.
Op een CRT zou het technisch ook kunnen werken, daar die net zo goed aparte rode, blauwe en groene elementen hebben, waar afzonderlijk op gemikt wordt door de kanonnen maar in de praktijk kan dat niet (je zegt namelijk tegen de CRT "trek een lijntje voor deze eenheid van tijd met deze R, G en B waarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
Het is een detail... maar ik zal 't even toelichten.

Normaal wordt een letter gerenderd door te bereken welke pixels aan (en uit) moeten. Hierbij worden de letters uiteraard kartelig (aliasing) doordat het scherm waarop de letter gerenderd wordt een beperkte resolutie heeft.

Bij subpixel fontrendering wordt ook bovenstaande methode gebruikt, maar dan worden niet de pixels aan of uit gezet, maar dan de subpixels ipv pixels. Gevolg hiervan is een hogere effectieve resolutie waardoor aliasing minder zichtbaar is.

Dit is echter verschillende met anti-aliasing. Hierbij wordt niet langer een pixel aan of uit gezet, maar kunnen pixels ook gedeeltelijk aangezet worden indien een lijnstuk de pixel slechts gedeeltelijk raakt. Dit is dus wezenlijk anders dan subpixelrendering.

Overigens moet opgemerkt worden dat alle moderne OS'en een combinatie van bovenstaande methode's implementeren voor het renderen van letters; subpixel fontrendering met anti-aliasing dus. Van KDE (Linux) kan je zelf instellen of je bijv. anti-aliasing wilt en/of subpixel fontrendering. Cleartype is ook subpixel fontrendering met anti-aliasing, maar daar kan je volgens mij er niet voor kiezen om bijv. het subpixelredering uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57

Jrz

––––––––––––

Hielko schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 01:00:
knip

Overigens moet opgemerkt worden dat alle moderne OS'en een combinatie van bovenstaande methode's implementeren voor het renderen van letters; subpixel fontrendering met anti-aliasing dus. Van KDE (Linux) kan je zelf instellen of je bijv. anti-aliasing wilt en/of subpixel fontrendering. Cleartype is ook subpixel fontrendering met anti-aliasing, maar daar kan je volgens mij er niet voor kiezen om bijv. het subpixelredering uit te zetten.
In windows kan je kiezen tussen normale AA (smooth edges of screen fonts) en subpixel AA (cleartype)

Als je cleartype kiest, ga dan naar http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm om hem te configureren naar jouw monitor + smaak.

[ Voor 34% gewijzigd door Jrz op 20-11-2004 16:41 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Het nieuwe Dell scherm van 20 inch in breedbeeld zoals die op de vorige pagina staat, wanneer komt deze in Nederland ? Want ik zie hem alleen op Dell.com wat de amerikaanse site is. Ik zou hem graag heir zien omdat het een groot scherm is en breedbeeld en betaalbaar :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Hoe zit het nou met die backlight van de Iiyama, gaat daar een oplossing voor komen of blijft dat zo? Het valt best wel op bij donker beeld namelijk :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 21:33

Maximus

There is no substitute

Ik heb vandaag Dell gebeld met een aantal vragen over het nieuwe flatpannel de 2005 FPW. Het is zo dat:

• De flatpannel komende maanden naar Nederland komt*
• In Nederland Dell nog niet eens wist dat hij uit was :+
• Je hem niet naar Nederland kan halen om hier dan ook de garantie te claimen

Volgens Dell zou de 2005FPW in de komende maanden naar Nederland en de rest van de wereld moeten komen. Hij is nu alleen verkrijgbaar in Amerika.

[ Voor 34% gewijzigd door Maximus op 26-11-2004 22:30 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Door nieuwe fabrieken schijnt er overproductie :9~ :9~ te komen volgend jaar: The Inquirer

HP's L2335 en BenQ FP231W beginnen ook te dalen tot onder de ander half mile euri's. Het gaat alleen allemaal rete-traag :( 100 euro prijsverlaging vanaf de zomer gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Toevallig net op de ministerie van financiele zaken hun webpagina om Zalm's log te bekijken. Zie hier ook het afschaffingsvoorzet voor de LCD importtarieven, zoals al vermeld in de Tweakers news berichten. Blijkt dat de afschaffing van het importtarief voor LCD monitoren alleen voor de 20" en kleiner modellen gaat gelden. Voor alles wat daarboven ligt, geld dat naast het hoge 19% btw tarief je ook nog eens 14% extra verplicht donneert aan Den Haag: Beleidswijziging tariefindeling bepaalde LCD schermen, hiermee subsidier je vermoedelijk de abtenaren en politici die dit soort regels bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 11-09 09:33
hmm maar goed dat ik hier nog even kijk, ik wilde namelijk de Samsun 213T aanschaffen, maar zie dat ik dus beter nog even kan wachten. Zeker als die nieuwe schermen nog betere kleuren en response tijd hebben

en breedbeeld is dan uit estethisch oogpunt weer wat mooier. Maar als dell al een tft heeft met die panels in de USA, heeft Samsung er zelf dan nog geen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 07:20:
hmm maar goed dat ik hier nog even kijk, ik wilde namelijk de Samsun 213T aanschaffen, maar zie dat ik dus beter nog even kan wachten. Zeker als die nieuwe schermen nog betere kleuren en response tijd hebben

en breedbeeld is dan uit estethisch oogpunt weer wat mooier. Maar als dell al een tft heeft met die panels in de USA, heeft Samsung er zelf dan nog geen?
Samsung heeft wel een panel maar heeft er nog geen monitor van 'gemaakt'.

http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM210M1/LTM210M1.htm

hij staat gepland voor Q4 2004, daar zitten we inmiddels al in. Misschien dat er volgende maand een monitor komt van samsung. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Digitizers schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:27:
[...]

Samsung heeft wel een panel maar heeft er nog geen monitor van 'gemaakt'.

hij staat gepland voor Q4 2004, daar zitten we inmiddels al in. Misschien dat er volgende maand een monitor komt van samsung. :? :?
morgen dus ;) hehe

nee ik hoop ook dat ie in december gaat komen... want dan ga ik nu geen 950 uitgeven aan een 213T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep sinds kort de Iiyama E511s. Kvind 'm wel aardig. Inderdaad nogal lichtbakkerig verlicht
Ik vraag me eigenlijk af waarom Iiyama nogal 'lichtbakkerig' overkomt want de helderheid van dit scherm (250) ligt gemiddeld niet boven de concurrentie. Zelfde verhaal gold voor mijn 17inch E431s; 's avonds had ik echt het gevoel in een lichtbak te kijken, ook al zette je de helderheid flink lager. Met een ander scherm met vergelijkbare specs heb ik dit dus absoluut niet. (lees = heerlijk rustig voor de ogen, geen behoefte om een zonnebril op te zetten)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 18:43:
nee ik hoop ook dat ie in december gaat komen... want dan ga ik nu geen 950 uitgeven aan een 213T
Als je wat dat betreft de prijs ontwikkeling van de 213T volgt zag je dat de afgelopen 2 maanden de prijs daalde van 950 naar 900 vervolgend op de HCC dagen hij voor 880 weg ging vervolgens in pricewatch weer omhoog schoot naar 950 en nu ineens bij 4launch.com in de pricewatch voor 850 staat, waar op de website van 4launch staat weg is weg maw het model gaat eruit?
Pricewatch

Het wrange van het verhaal is nu wel dat twee 213T a 850 met 1700 euro goedkoper zijn dan de 3" grotere 243T van 1750 euro. Dit terwijl de schermen precies dezelfde kwaliteit hebben (25ms, PVA schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:05:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af waarom Iiyama nogal 'lichtbakkerig' overkomt want de helderheid van dit scherm (250) ligt gemiddeld niet boven de concurrentie. Zelfde verhaal gold voor mijn 17inch E431s; 's avonds had ik echt het gevoel in een lichtbak te kijken, ook al zette je de helderheid flink lager. Met een ander scherm met vergelijkbare specs heb ik dit dus absoluut niet. (lees = heerlijk rustig voor de ogen, geen behoefte om een zonnebril op te zetten)
Nou het lijkt net of er TL-balken onder de rand zitten en dat de rand niet goed aansluit op het panel. Dat is er aan de hand. Inmiddels heb ik overigens mijn Iiyama aan de kant gemaaid en geswapped voor een paar Samsung 213Tjes. Dat scherm is echt 100x zo goed. Misschien iets minder snel maar het beeld van de Iiyama steekt wel HEEL magertjes af tegen dat van de 213T van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een wat completer overzicht over de nieuwe monitoren van Samsung.
Als de 24" binnen nu en 3 maanden uitkomt ga ik hem zeker halen!
16ms, 900:1 en 400cd/m^2 :9~

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uerhmm ligt aan mijn denkwijze of jij leest niet goed..

er staat in het tabeltje dit Typ.<16ms,<12ms(G/G) zal het niet dan 28ms up and downtim zijn????

Zal bijna te mooi zijn zo scherm met 16ms :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:47:
hier een wat completer overzicht over de nieuwe monitoren van Samsung.
16ms, 900:1 en 400cd/m^2 :9~

klik
http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM240M1/LTM240M1.htm
http://www.lcdsolar.com/results_rpsb.php?part_id=6228

staat niks nieuws in... maar dat ding heeft wel mijn aandacht... :P de 243T heeft op papier een vrij hoge responstijd (hoewel je daar in het echt weinig van zult merken, dat is wat ik gelezen heb althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Zijn er nog meer schermen (buiten de Apple) die rond de 30" groot zijn en een resolutie hebben van minimaal 1920*1080 (HDTV) ? Ik vind het trouwens vreemd dat er maar weinig zogenaamde HDTV's daadwerkelijk de volledige resolutie van HDTV kunnen weergeven. De meeste kunnen alleen 1280*720 (ook een vorm van HDTV) aan en niet 1920*1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat color gamut inhoud??

Met google vind ik dit:

Vat het niet helemaal maar wat ik ongeveer begrijp is dat het iets met kleurenbereik te maken. Kan die samsung 72% van 16.7 miljoen kleuren weergeven ofzo?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
LTM210M1 dat gaat zeker mijn nieuwe monitor worden als ie verbeterd is t.o.v. de 213T

bring it on samsung zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Digitizers schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:35:
Heeft iemand enig idee wat color gamut inhoud??

Met google vind ik dit:

Vat het niet helemaal maar wat ik ongeveer begrijp is dat het iets met kleurenbereik te maken. Kan die samsung 72% van 16.7 miljoen kleuren weergeven ofzo?? :?
Nope, dat betekent volgens mij iets anders. Het scherm kan 16,7 miljoen kleuren weergeven, maar die kleuren komen uit een gedeelte van alle verschillende kleuren die een mens kan zien. Kleuren die aan de extremen van het spectrum zitten zal het scherm niet kunnen weergeven (zoals alle schermen overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:47:
Heb al weken geleden Samsung meerdere keren gemaild over deze schermen wanneer ze uitkomen maar er wordt domweg niet gereageerd. Samsung Nederland was simpelweg onbeschoft toen ik m'n vragen stelde. Misschien heeft Hielko een way in bij dit Aziatische-molog, om de release dates te achterhalen.
Hielko? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 10:03:
uerhmm ligt aan mijn denkwijze of jij leest niet goed..

er staat in het tabeltje dit Typ.<16ms,<12ms(G/G) zal het niet dan 28ms up and downtim zijn????

Zal bijna te mooi zijn zo scherm met 16ms :9~
Volgens mij gaat het toch echt om een 16ms scherm, dat word bij een andere specificatie ook gezegd. Die 12ms (G/G) slaat volgens mij op grijs naar grijs wat normaal traag is maar bij deze monitor dus 12ms is. (kan het mis hebben ;) )

<edit>

Is het trouwens niet zo dat 'normale' dvi uitgangen op videokaarten (dus geen dualdvi etc.) weinig hebben aan die 16ms? 16ms komt neer op 62,5Hz en de meeste kaarten zijn niet eens in staat op 1920x1200 op 62Hz te draaien (ik dacht zoiets rond de 55). Of zit ik nu appels met peren te vergelijken :)?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Database freak schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 01:12:
[...]

Heb al weken geleden Samsung meerdere keren gemaild over deze schermen wanneer ze uitkomen maar er wordt domweg niet gereageerd. Samsung Nederland was simpelweg onbeschoft toen ik m'n vragen stelde. Misschien heeft Hielko een way in bij dit Aziatische-molog, om de release dates te achterhalen.
Hielko? :)
Dat gaat te laat komen voor de kerst, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik wilde die Samsung 243T eens in het echt zien, maar dat is zo goed als onmogelijk in Eindhoven. Nergens staat uberhaubt iets dat groter dan 19 of 20 inch is. Ben je dus verplicht om minimaal 30km te rijden om em in het echt te zien, of je moet em ongezien kopen via internet? Lekkere boel is dat :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Tom schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:21:
Ik wilde die Samsung 243T eens in het echt zien,
Er is in heel Nederland geloof ik geen enkele zaak die hem op voorraad heeft (hij wordt overal als backorder geleverd) laat staan een demo model. De Samsung importeur in Delft weigert elke medewerking ondanks de opmerking geen enkele zaak hem heeft; "hiervoor moet u echt in een winkel zijn".
In de zomer hoorde ik van een winkel dat zelfs deze Nederlandse importeur er maar een op voorraad had en dat wanneer deze verkocht werd de importeur hem weer backorderde bij het Europese distributie centrum.

Ergo je moet hem ongezien bestellen en dan maar hopen dat ie voldoet waar jij hem voor wuilt gebruiken en dat er niet te veel slechte pixels in zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Database freak op 04-12-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
dubbel post :>

[ Voor 98% gewijzigd door Database freak op 04-12-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Tom schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:21:
Ik wilde die Samsung 243T eens in het echt zien, maar dat is zo goed als onmogelijk in Eindhoven. Nergens staat uberhaubt iets dat groter dan 19 of 20 inch is. Ben je dus verplicht om minimaal 30km te rijden om em in het echt te zien, of je moet em ongezien kopen via internet? Lekkere boel is dat :{
@Tom: Ik woon in Eindhoven en heb de Samsung 213T staan. Dat is dan wel wat kleiner dan de 243T maar je kan wel een indruk krijgen van de beeldkwaliteit. Mocht je een keer willen komen kijken dan vind ik dat geen enkel probleem: Mail me dan maar even voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik heb nu ongeveer 3 maand mijn HP L2335 en ik moet zeggen dat het een verademing is.
Mijn scherm is helemaal goed, dwz geen dode pixels oid of onegale backlight (Dit schijnt nog al eens voor te komen getuige de thread op Hardforum http://www.hardforum.com/showthread.php?t=757963 (ja ik weet het 60 pagina's is veel, maar zeker waard om te lezen als je aan deze monitor denkt).
Verder is de resolutie iets waar je snel aan went, als ik op de zaak weer naar mijn 17" CRT kijk met een reso van 1280x1024 denk ik: "Wat is dit scherm klein".

Kleuren zijn perfect, brightness is ook goed in te stellen (staat nu op 50, hoger doet echt zeer aan je ogen).

Gamen is helemaal een verademing, hoewel mijn 9800PRO geen 1920x1200 in games trek, maar HL2 in 1280x786 is ook erg leuk :)
Ghosting heb IK geen last van, maar ik ben dan ook niet zo heel erg miereneukerig in dat soort dingen, voor mij is het goed genoeg.

Wilde deze ervaring niet achter houden nu ik een tijd met het scherm "gespeeld" heb. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Soepie op 05-12-2004 13:37 ]

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
1600x786 in HL2? Volgens bij bedoel je 1280x786 (die reso gebruik ik namelijk ook voor CS:S en HL2 icm met m'n Radeon X800 Pro).
Misschien heeft Hielko een way in bij dit Aziatische-molog, om de release dates te achterhalen.
Helaas niet....

[ Voor 34% gewijzigd door Hielko op 05-12-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Je was m' n laatste hoop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maximus schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:13:
Ik heb vandaag Dell gebeld met een aantal vragen over het nieuwe flatpannel de 2005 FPW. Het is zo dat:

• De flatpannel komende maanden naar Nederland komt*
• In Nederland Dell nog niet eens wist dat hij uit was :+
• Je hem niet naar Nederland kan halen om hier dan ook de garantie te claimen

Volgens Dell zou de 2005FPW in de komende maanden naar Nederland en de rest van de wereld moeten komen. Hij is nu alleen verkrijgbaar in Amerika.
de Dell 2005 FPW staat op de NL Dell site: 749 excl. btw.
Deze is dus gebaseerd op dat nieuwe Samsung panel als ik t goed heb?
maar wat zijn die lelijke dingen onder het scherm... argh, als dat er maar af kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Hielko schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:26:
1600x786 in HL2? Volgens bij bedoel je 1280x786 (die reso gebruik ik namelijk ook voor CS:S en HL2 icm met m'n Radeon X800 Pro).
Ehhh jah, natuurlijk bedoel ik 1280x786 :7. Sorry, het was nog vroeg 8)7

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb vrijdag de Dell UltraSharp 2005fpw telefonisch besteld .. op de website staat prijs (inc. verzending naar belgie en btw) 906€ ... heb gevraagd naar korting en heb deze dan ook gekregen .. totaal prijs 846€ .... Je moet er gewoon achtervragen .. als jullie willen schrijf ik wel een mini review als ik hem heb aangekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:04:
hoi ik heb vrijdag de Dell UltraSharp 2005fpw telefonisch besteld .. op de website staat prijs (inc. verzending naar belgie en btw) 906€ ... heb gevraagd naar korting en heb deze dan ook gekregen .. totaal prijs 846€ .... Je moet er gewoon achtervragen .. als jullie willen schrijf ik wel een mini review als ik hem heb aangekregen
906 Euro? Christus... Aan de andere kant van de oceaan hebben ze hem voor 600 Dollar al in huis... En dan staat de Dollar ook nog erg laag op het moment...

Of heeft dit met belanstingen te maken ofzo?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
zowieso 19% btw en volgens mij moet er ook invoerheffing betaald worden over bepaalde lcd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:04:
wat is de verwachtte leverdatum?
ik ga deze denk ik ook maar bestellen, wachten op samsung duurt me te lang

alhoewel die dells wel ontzettend lelijk zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Animal_X schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:35:
[...]

906 Euro? Christus... Aan de andere kant van de oceaan hebben ze hem voor 600 Dollar al in huis... En dan staat de Dollar ook nog erg laag op het moment...

Of heeft dit met belanstingen te maken ofzo?
Nope met het feit dat Dell in korte tijd drastich de prijs verlaagt heeft van hun 20" monitoren in de VS en Dell hier nog een enorme premium prijs wil vangen (lees marge).
Koers $ is nu 1,35$/Euro
600$ / 1,35$/Euro = 444.44 * 1,20 import tarief (dat volgens mij net al is komen te vervallen) *1,19 BTW = 634,66 de resterende 271 euro is het margeverschil dat Dell blijkbaar wil maken tussen haar VS en Europese klanten. Als het importtarief op deze 20" TFT's niet van toepassing is is het marge verschil zelfs 377 euro. Als je zo' n Dell wil kan je hem het beste via een eBay US seller kopen die hem hier naar toe wil verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

levertijd is binnen de 10 dagen ...

Je moet rekenen in de meeste amerikaanse staten zit je onder de 10% BTW, groot verschil met 21% btw in belgie en .. 19%? .. in nederland

en euhm 600$ ? das dan wel met verschillende stackable kortingen en rebates, retail price in US is 799$ http://accessories.us.del...320-4111&category_id=4009

+ als je hem zou importeren of kopen via ebay in amerika, dan zou naart schijnt de garantie niet geldig zijn .. heb ik maar hoor zeggen .. heb het niet gechecked

En dan moet je de verzendings kosten/risico's niet vergeten

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 06:38:
levertijd is binnen de 10 dagen ...

Je moet rekenen in de meeste amerikaanse staten zit je onder de 10% BTW, groot verschil met 21% btw in belgie en .. 19%? .. in nederland

en euhm 600$ ? das dan wel met verschillende stackable kortingen en rebates, retail price in US is 799$ http://accessories.us.del...320-4111&category_id=4009

+ als je hem zou importeren of kopen via ebay in amerika, dan zou naart schijnt de garantie niet geldig zijn .. heb ik maar hoor zeggen .. heb het niet gechecked

En dan moet je de verzendings kosten/risico's niet vergeten
Hmm vaag.. Ik zit ook dagelijks op hardforum.com (forum van hardOCP). En daar heeft bijna iedereen hem voor tussen de 575$ en 650$ besteld (tax included). Dat is idd vaak wel met coupons en dergelijke; maar die kan je daar geloof ik gewoon per telefoon aanvragen...

Dell's Ultrasharp 2005FPW widescreen 20-inch LCD Monitor

Hij schijnt trouwens wel wat last te hebben van "backlight-leakage:

2005 FPW roll call

[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 06-12-2004 11:55 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik heb er vandaag ook een besteld: de Dell 2005FPW

mocht ik last hebben van backlight-lekkage dan kan ik em binnen 10 dagen gewoon terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel heb je hem betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nou wij zijn zakelijke klanten en hebben al meer gekocht daar zoals servers enzo
heb em dus goedkoper gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:11:
ik heb er vandaag ook een besteld: de Dell 2005FPW

mocht ik last hebben van backlight-lekkage dan kan ik em binnen 10 dagen gewoon terugsturen.
Ik zit er ook sterk over na te denken deze monitor te bestellen.
Maar ik heb inderdaad ook gelezen over backlight-lekkage op HardForum.
Sommige mensen hebben er last, andere weer minder of niet.
Zou je misschien jouw ervaringen kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:10:
[...]

Ik zit er ook sterk over na te denken deze monitor te bestellen.
Maar ik heb inderdaad ook gelezen over backlight-lekkage op HardForum.
Sommige mensen hebben er last, andere weer minder of niet.
Zou je misschien jouw ervaringen kunnen posten?
Zou er nou ooit eens de perfecte monitor komen? De ene monitor piept, de andere heeft een lichtbalk effect, weer een andere heeft backlight-leackage... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zodra mijn 2005fpw binnen is zal ik een review posten met pics e.d.

ik ben grafisch vormgever dus nogal veeleisend qua beeldkwaliteit
ik zal ook games testen uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
edit

[ Voor 99% gewijzigd door dreester op 07-12-2004 22:48 . Reden: dubbeldedubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:35:
de Dell 2005 FPW staat op de NL Dell site: 749 excl. btw.
Deze is dus gebaseerd op dat nieuwe Samsung panel als ik t goed heb?
maar wat zijn die lelijke dingen onder het scherm... argh, als dat er maar af kan
Deze monitor is niet gebasseerd op het Samsung panel. De specs komen niet overeen, ik heb mij op het hardocp forum laten vertellen dat de dell gebasseerd is op een LG-Philips panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Digitizers schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:47:
[...]

Deze monitor is niet gebasseerd op het Samsung panel. De specs komen niet overeen, ik heb mij op het hardocp forum laten vertellen dat de dell gebasseerd is op een LG-Philips panel.
aha... hmm nou ja ik kan em nog terugsturen als ie echt niet bevalt
en dan maar wachten op een samsung versie van 20" widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, is Samsung altijd per definitie beter of gaat het er alleen om dat Samsung nu met iets nieuws komt en LG-philips nog met de oude panels zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:27:
hmmm, is Samsung altijd per definitie beter of gaat het er alleen om dat Samsung nu met iets nieuws komt en LG-philips nog met de oude panels zit?
die van LG-Philips zijn volgens mij niet oud... immers waren er eerder nog geen soortgelijke monitoren voor de grote massa naar mijn idee...
denk dat het nagenoeg gelijke panels zullen zijn

de specs ontlopen elkaar niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Ff snel 'n vraagje: ik heb vandaan m'n 2001FP gekocht op Ebay.
Ik heb nu deze GeForce Ti4200 van MSI. Er staat bij de resoluties op die site 1600x1200 8/16/32 bit colors with 85Hz. Wil dit nu zeggen dat die mijn nieuwe 20" mooi kan aansturen op de native resolutie van 1600x1200 als ik 'm op DVI aansluit of gelden die waarden enkel voor de analoge D-sub? :?

Als 'k momenteel zou moeten upgraden zou m'n keuze denk ik op een GeForce 6800GT vallen. Goede keuze? Die NVIDIA kaartjes zijn toch meestal mooi overclockbaar (al zal ik voor 'n nieuwe kaart wsl ook 'n nieuw blokje moeten kopen om 'm te waterkoelen |:( ).

Oh ja, voor ik het vergeet. Aangezien ze in de VS op 'n lagere netspanning zitten dan wij, wat moet ik dan eigenlijk doen om die monitor hier te laten werken op 230V? Voltage adaptor ertussen of kan die meteen zo het stopcontact in (als de pin configuratie 't toelaat)? Mss een domme vraag maar 'k wil m'n monitor niet opblazen. Heb zo ooit 'n voeding om zeep geholpen omdat de switch nog op 110V stond. *poef* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:27:
Samsung gebruikt PVA techniek die in princiepe betere beeldkwaliteit geeft, maar lastiger is om een lagere responsetijd mee te krijgen. Het LG-Philips 23" scherm gebruikt een andere techniek die een snellere responsetijd mogelijk maakt, de reden waarom LG-Philips ongeveer op het moment dat Samsung een revisie van z' n 24" scherm op de markt bracht met 25/30ms, LG-Philips een 16ms 23" uit kon brengen. Samsung brengt nu pas 1 a 1,5 jaar na de introductie van het LG-Philips 23" scherm een scherm uit met vergelijkbare snelheid. Waarschijnlijk kan LG-Philips tussen nu en een jaar een 12ms 23" model op de markt brengen.
Wat je her en der leest heeft de LG-Philips een behoorlijk goede beeld kwaliteit. Of die de Samsung's 24" PVA techniek evenaart is mij nog niet duidelijk geworden. In de tweakers test van 23" monitoren is Samsungs 243T niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Steff schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:06:
Ik heb nu deze GeForce Ti4200 van MSI. Er staat bij de resoluties op die site 1600x1200 8/16/32 bit colors with 85Hz. Wil dit nu zeggen dat die mijn nieuwe 20" mooi kan aansturen op de native resolutie van 1600x1200 als ik 'm op DVI aansluit of gelden die waarden enkel voor de analoge D-sub? :?

Als 'k momenteel zou moeten upgraden zou m'n keuze denk ik op een GeForce 6800GT vallen. Goede keuze? Die NVIDIA kaartjes zijn toch meestal mooi overclockbaar (al zal ik voor 'n nieuwe kaart wsl ook 'n nieuw blokje moeten kopen om 'm te waterkoelen |:( ).

Oh ja, voor ik het vergeet. Aangezien ze in de VS op 'n lagere netspanning zitten dan wij, wat moet ik dan eigenlijk doen om die monitor hier te laten werken op 230V? Voltage adaptor ertussen of kan die meteen zo het stopcontact in (als de pin configuratie 't toelaat)? Mss een domme vraag maar 'k wil m'n monitor niet opblazen. Heb zo ooit 'n voeding om zeep geholpen omdat de switch nog op 110V stond. *poef* :+
Ik heb dat scherm nu ook al enkele weken. Die 1600*1200 gaat zowel voor digital als analoog (het scherm). De graka weet ik niet (GF Ti4200). Maar het scherm kan het zeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Steff schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:06:Oh ja, voor ik het vergeet. Aangezien ze in de VS op 'n lagere netspanning zitten dan wij, wat moet ik dan eigenlijk doen om die monitor hier te laten werken op 230V? Voltage adaptor ertussen of kan die meteen zo het stopcontact in (als de pin configuratie 't toelaat)? Mss een domme vraag maar 'k wil m'n monitor niet opblazen. Heb zo ooit 'n voeding om zeep geholpen omdat de switch nog op 110V stond. *poef* :+
Vaak zit tegenwoordig een dynamische voeding op die zowel 110V of 220V slikt en zich hier op aanpast. Ik heb voor m'n Canon 850i (die op eBay de 1/2 kost van hier) op eBay voor $5 een gebruikte 220V-110V gekocht. Let op! Veel eBay V-converters gaan maar tot 50W (is te weinig), je moet dus wel even goed zoeken.
Wat was je kwijt voor je 2001FP? Hoe veel shipping moet je betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Database freak schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:26:
[...]

Vaak zit tegenwoordig een dynamische voeding op die zowel 110V of 220V slikt en zich hier op aanpast. Ik heb voor m'n Canon 850i (die op eBay de 1/2 kost van hier) op eBay voor $5 een gebruikte 220V-110V gekocht. Let op! Veel eBay V-converters gaan maar tot 50W (is te weinig), je moet dus wel even goed zoeken.
Wat was je kwijt voor je 2001FP? Hoe veel shipping moet je betalen?
In dit topic over de 2001FP op GoT staat Voltage Required: 90 to 264 VAC. Dat had ik nog ergens gelezen maar hoe kan ik hier zeker van zijn? Bellen naar Dell of weten die er ook niks vanaf?
Bedankt voor de tip over de voltage converter op Ebay trouwens! Met dit scherm is het idd oppassen geblazen want die lust wel aardig wat Watt's :Y)

In totaal kwam het op 613€, met iets van 'n 60€ verzendingskosten uit de VS. Da's nog best veel maar als je ziet dat de 2001FP hier in België in promotie 785€ kost en wsl vanaf 22/12 opnieuw z'n gewone prijs van 960€ zal aannemen, dan zou dit wel eens 'n koopje kunnen zijn. Wait and see... Hopelijk geen dode pixels of andere nest want qua garantie zit 't *euhm* lastig :|

[Edit:] well what do you know... Dell heeft 'n mooi forum! Voor het antwoord op de voltage vraag zou ik dit topic dat ik zonet opende in de gaten houden. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Steff op 08-12-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Database freak schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:21:
[...]

Samsung gebruikt PVA techniek die in princiepe betere beeldkwaliteit geeft, maar lastiger is om een lagere responsetijd mee te krijgen. Het LG-Philips 23" scherm gebruikt een andere techniek die een snellere responsetijd mogelijk maakt, de reden waarom LG-Philips ongeveer op het moment dat Samsung een revisie van z' n 24" scherm op de markt bracht met 25/30ms, LG-Philips een 16ms 23" uit kon brengen. Samsung brengt nu pas 1 a 1,5 jaar na de introductie van het LG-Philips 23" scherm een scherm uit met vergelijkbare snelheid. Waarschijnlijk kan LG-Philips tussen nu en een jaar een 12ms 23" model op de markt brengen.
Wat je her en der leest heeft de LG-Philips een behoorlijk goede beeld kwaliteit. Of die de Samsung's 24" PVA techniek evenaart is mij nog niet duidelijk geworden. In de tweakers test van 23" monitoren is Samsungs 243T niet meegenomen.
dat is ook de reden dat ik uitkijk naar 1 van die nieuwe samsung tft's, het zijn pva panels met een responsetijd van 16 ms.
heeft iemand enig idee wat s-pva is? Super Perfect Viewing Angle :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Response Time(ms at 25°C)
Ik wist helemaal niet dat de responstijd beïnvloed werd door temperaturen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:10:
[...]

Ik wist helemaal niet dat de responstijd beïnvloed werd door temperaturen?? :?
Yup! Alle tft's moeten eerst even opwarmen voordat ze hun optimale response time halen.

Dit wordt overigens ook vaak vergeten in testen waar naar de response time van schermen wordt gekeken en hierdoor zijn deze ook lang niet altijd even representief. (die van Tom's bijvoorbeeld)

[ Voor 32% gewijzigd door Animal_X op 09-12-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:11
Steff schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:06:
Ik heb ook al enkel weken mijn 2001FP (erg tevreden over!). Ik heb hem aangesloten op een Ti4200 van creative via DVI, werkt perfect hier. Ik had een Ati 9800pro zonder DVI poort op, maar die heb ik dus vervangen aangezien 1600x1200 analoog er niet uitzag (in vgl. met DVI).

[ Voor 3% gewijzigd door NuKeM op 09-12-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Digitizers schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:09:
[...]
dat is ook de reden dat ik uitkijk naar 1 van die nieuwe samsung tft's, het zijn pva panels met een responsetijd van 16 ms.
Tja dat doe ik de afgelopen maanden ook, je moet alleen (nog) heel veel geduld hebben, er is nog geen eens een officiële pers announcement geweest van Samsung voor deze nieuwe modellen. Vaak duurt het bij Samsung 3 maanden voordat ze dan werkelijk beschikbaar komen in de winkels. De 'Q4 productie start' staat al een paar maanden op die pagina's en wie weet is dit al lang opgeschoven naar Q1 2005, wegens opstart problemen. Het kan dus nog wel tot Q2 2005 gaan duren voordat ze beschikbaar komen in het retail kanaal in Europa.
We moeten dus nogal wat geduld blijven houden met het uitkijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mijn 2005fpw zou volgens de dell site morgen of maandag aan moeten komen (verwachtte aankomstdatum is 10-12-2004)

dus verwacht eind volgende week dan een review.. eerder heb ik geen tijd helaas
morgen misschien wel pics als ik em dan al heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:32:
mijn 2005fpw zou volgens de dell site morgen of maandag aan moeten komen (verwachtte aankomstdatum is 10-12-2004)
Spannend! :-)

Ben benieuwd hoe die bevalt. Ik zit zelf al (te) lang te kijken naar het perfecte scherm, telkens als ik denk "deze wordt hem", dan is er volgens de posts wel weer wat mee aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Database freak schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:28:
[...]

Tja dat doe ik de afgelopen maanden ook, je moet alleen (nog) heel veel geduld hebben, er is nog geen eens een officiële pers announcement geweest van Samsung voor deze nieuwe modellen. Vaak duurt het bij Samsung 3 maanden voordat ze dan werkelijk beschikbaar komen in de winkels. De 'Q4 productie start' staat al een paar maanden op die pagina's en wie weet is dit al lang opgeschoven naar Q1 2005, wegens opstart problemen. Het kan dus nog wel tot Q2 2005 gaan duren voordat ze beschikbaar komen in het retail kanaal in Europa.
idd wel jammer van eventuele uitstellingen. tja geduld heb ik wel :) . ik wilde eerst een 20 inch monitor hebben maar hoe langer het duurt hoe meer geld ik spaar hoe groter (en breder) mn uiteindelijke monitor word. :*)
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:39:
Spannend! :-)

Ben benieuwd hoe die bevalt. Ik zit zelf al (te) lang te kijken naar het perfecte scherm, telkens als ik denk "deze wordt hem", dan is er volgens de posts wel weer wat mee aan de hand.
dat is bij deze helaas ook het geval. de dell is bijna perfect als je geen last hebt van dode pixels, rode lijnen, weglekken van backlight etc.. je kan weliswaar de monitor net zo lang omruilen totdat je een goeie heb maar daar heb ik geen zin/tijd in/voor (maar dat is subjectief).

[ Voor 25% gewijzigd door dreester op 09-12-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Database freak schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:28:
[...]

Mooi klote dus :)

Ik ga misschien morgenavond eens ff langs die Apple-shop in Eindhoven, ff kijken of ze daar ook die cinema schermen hebben staan.. misschien is die 23 inch versie een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tom schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:52:
[...]

Mooi klote dus :)

Ik ga misschien morgenavond eens ff langs die Apple-shop in Eindhoven, ff kijken of ze daar ook die cinema schermen hebben staan.. misschien is die 23 inch versie een alternatief.
met de 23 inch versie van apple zijn heel veel problemen

komt nog eens bij dat die sukkels van apple je maar 1 jaar garantie geven op een scherm van 2000 euro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Laatst online: 03-06 13:45
Op het moment heb ik de BenQ FP231W in mijn winkelwagentje staan. Ik durf hem nog niet te bestellen omdat ik de volgende vraag maar niet beantwoord krijg:

Zal mijn 9800Pro 128MB de 1920x1200 gaan trekken in bijvoorbeeld HL2, CS:Source of Far Cry? Tot nu toe heb ik kunnen zien dat een ti4200 niet voldeed.(deed deze dat al in 1280x1024??).

Iemand die ervaring heeft met resolutie 1920x1200 en een ATI 9800Pro 128MB???

Anders kan ik beter eerst mijn geld uit gaan geven aan een upgrade set. (X800XT PE 256, nieuw mobo met pci-e, 1gb ddr2 en nieuwe p4 (3.8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
de dell 2005fpw ondersteunt ook native 1280X1024, met wat zwarte balken dus maar goed, altijd beter dan opgerekt of hoge resoluties die je kaart niet trekt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Mijn ongeduldigheid nam de overhand, hij is besteld!!!! WOEHOE.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
pluisman schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:40:
Mijn ongeduldigheid nam de overhand, hij is besteld!!!! WOEHOE.....
Dan zal ik je dus maar vertellen dat die spellen inderdaad NIET lekker spelen op 1920x1200 op een R9800Pro. Ik heb een HP L2335 23" scherm en dat is een perfect ding, maar de spellen gaan toch echt terug naar 1280x768, anders is het niet te doen. Een spel alt GTA-VC lukt nog net, maar dan houdt het toch al gauw op.
Maar al met al, ook op 1280x768 is prima te spelen hoor, mischien is die 1600x??? nog een optie, nog niet geprobeerd.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Op een X800 Pro gaat 't ook niet lekker werken die resolutie, maar 1280x768 met 4x AA ziet er ook prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:43

MadEgg

Tux is lievvv

edit:
Dom geblaat over CRT-monitor in een TFT-topic

[ Voor 90% gewijzigd door MadEgg op 10-12-2004 15:45 ]

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
Hielko schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:22:
Op een X800 Pro gaat 't ook niet lekker werken die resolutie, maar 1280x768 met 4x AA ziet er ook prima uit.
Welke kaart werkt dan wel goed op die resolutie?? Zoveel verschil zit er toch niet tussen de x800pro en x800xt? Of zijn deze schermen simpelweg nog te groot voor de hedendaagse grafische kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
er is geen UPS geweest vandaag dus geen 2005fpw helaas... zullen jullie nog even moeten wachten op pics&review

terwijl mijn monitor wel sinds gisteravond in eindhoven staat, en dat hier 30 minuten vandaan is... stelletje prutsers bij UPS

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 10-12-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Phusebox schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 08:31:
[...]

met de 23 inch versie van apple zijn heel veel problemen

komt nog eens bij dat die sukkels van apple je maar 1 jaar garantie geven op een scherm van 2000 euro :S
Heb je trouwens een bron ofzo over die problemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Digitizers schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:52:
[...]idd wel jammer van eventuele uitstellingen. tja geduld heb ik wel :) . ik wilde eerst een 20 inch monitor hebben maar hoe langer het duurt hoe meer geld ik spaar hoe groter (en breder) mn uiteindelijke monitor word. :*)
Zou wel eens kunnen dat tegen de tijd de nieuwe Samsung 24" uit is je geld gespaard hebt ten bedrage van dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Database freak schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:01:
[...]

Zou wel eens kunnen dat tegen de tijd de nieuwe Samsung 24" uit is je geld gespaard hebt ten bedrage van dit :P
en het rechtste scherm is dan wel de betere van die twee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 2005fpw gisteren aangekregen (vorige week vrijdag geld overgeschreven, en de volgende vrijdag heb ik hem) zalig gewoon :)

had een beetje schrik voor backlight leakage omdat er zoveel mensen over aan het klagen waren op hardforum.com ... maar eens dat hij aangesloten was .. niks backlight leakage, ook niet na een paar uur ofzo, geen 1 dode pixel ... scherm werkt perfect en het is echt zalig :)

CS spelen in 1680*1050 is ongelooflijk :)

ben zeer blij met mijn aankoop en ik kan iedereen die er een klein 900€ voor over heeft dit scherm aanraden, het is topklasse!

Krijg alleen NFS:U2 niet meer aan de praat ... wilt gewoon niet opstarten, raar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
2 x Samsung 213T heb ik inmiddels staan, beide 100% pixelperfect!

Afbeeldingslocatie: http://www.engelsautomatisering.nl/screen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.engelsautomatisering.nl/screen2.jpg

Ik moet zeggen, dat de Iiyama E511S er maar HEEL magertjes tegenafsteekt. Net een lichtbak onder de lijsten uit, het scherm lijkt wel of er folie overheen zit in vergelijk met de scherpte van de Samsungs en 21.3 inch maakt letters toch weer net wat leesbaarder op 1600x1200!

[ Voor 43% gewijzigd door Toink op 13-12-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Darn, tweemaal 21.3" da's lekker :P Heb je ze beide ook via DVI aangestuurd? Zou beetje jammer zijn zulke mooie schermen met ouderwetse analoge signalen aan te sturen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Abbadon schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:49:
Darn, tweemaal 21.3" da's lekker :P Heb je ze beide ook via DVI aangestuurd? Zou beetje jammer zijn zulke mooie schermen met ouderwetse analoge signalen aan te sturen.
nope hij heeft een 9800Pro en die heeft volgens mij geen dual DVI. Althans volgens zn specslijstje dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Phusebox schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 05:31:
[...]

en het rechtste scherm is dan wel de betere van die twee :D
Qua resolutie wel ja... 9 miljoen pixeltjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Digitizers schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:15:
[...]nope hij heeft een 9800Pro en die heeft volgens mij geen dual DVI. Althans volgens zn specslijstje dan :)
Kijk, slimme vent B) , dat klopt helemaal. Heb ook liever 2x DVI maar weet nog niet of ik echt wel twee van die joekels nodig heb. Laten we eerlijk zijn: Dit is onzin voor iemand die alleen wat mp3's speelt en kloot met z'n pc. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobertje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 23:21
Waarvoor zou je nu nog een 20" kopen als je dan toch zo`n groot beeldscherm wil koop dan gelijk een LCD televisie bijv. van samsung LE26A41B http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26a41b.asp
Kan je gewoon normaal spelletjes spelen :P. tis maar wat je normaal vind. Lkkr films kijken vanuit je bed. en je kan tv kijken Heerlijk toch???? of.... heb ik dat nou mis? ik wou eerst namelijk een 19" maar dat was te klein voor films kijken in me bed. dus toen d8 ik al aan een 20" of grooter maja ... dan kan je eigelijk net zo goed zo`n lcd televisie kopen. dvi en vga aansluiting nou wat wil je nog meer.... Ik heb het in de mediamarkt geprobeerd met een computer opaangesloten nou egt super strak beeld.

of heb ik dit nou allemaal mis???

Lobertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Lobertje schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:48:
Waarvoor zou je nu nog een 20" kopen als je dan toch zo`n groot beeldscherm wil koop dan gelijk een LCD televisie bijv. van samsung LE26A41B http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26a41b.asp
Kan je gewoon normaal spelletjes spelen :P. tis maar wat je normaal vind. Lkkr films kijken vanuit je bed. en je kan tv kijken Heerlijk toch???? of.... heb ik dat nou mis? ik wou eerst namelijk een 19" maar dat was te klein voor films kijken in me bed. dus toen d8 ik al aan een 20" of grooter maja ... dan kan je eigelijk net zo goed zo`n lcd televisie kopen. dvi en vga aansluiting nou wat wil je nog meer.... Ik heb het in de mediamarkt geprobeerd met een computer opaangesloten nou egt super strak beeld.

of heb ik dit nou allemaal mis???
Een LCD tv ondersteund over het algemeen geen resoluties hoger dan 1366*768 (en vaak zelfs nog lager) Zelfs de HDTV schermen niet. Er zijn er wel een paar maar die zijn niet te betalen (meer dan 6a7 duizend euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:29

MicroWhale

The problem is choice

The big J schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:05:
[...]

Een LCD tv ondersteund over het algemeen geen resoluties hoger dan 1366*768 (en vaak zelfs nog lager) Zelfs de HDTV schermen niet. Er zijn er wel een paar maar die zijn niet te betalen (meer dan 6a7 duizend euro)
Dat klopt, maar voor (audio, video en spelletjes) in de woonkamer is dat natuurlijk meer dan genoeg. Ik ben zeker van plan om er eentje op aan te sluiten bij die in de woonkamer.

Voor je desktop heb je inderdaad meer pixels nodig. 1280x1024 of hoger is absoluut geen overbodige luxe, vooral niet bij de grotere schermen. De grootte van de pixels van zo'n tv maakt je volgens mij ook knettergek als je er zo dicht op gaat zitten.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:34
Je moet er idd niet zó dicht op zitten als bij een normale monitor. Mijn LCD TV geeft b.v. via DVI echt perfect beeld op 1360*768, net als een gewone goede bureau TFT :) Je kunt er nog verbazingwekkend dicht op zitten ook (beeld vertoond toch geen enkele verstoringen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik zit zelf te kijken naar een dual tft. Vooral de nieuwe breedbeeld Dell en de Samsung heeft mijn aandacht (nice pix hierboven), maar naar welke videokaarten moet ik dan kijken. Ik speel relatief weinig spellen. Gebruik dual meer voor TV/film kijken en mijn webdesign/programmeer meuk

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

@ toink, hoe gedragen de schermen zich tijdens gamen
want als ik dat plaatje zo zie..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Best wel oke is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Tja, dat hele ghosting verhaal dat snáp ik wel, ik zie het ook wel als je er echt een test-tool op loslaat. Maar ik vind het allemaal zó overdreven dat gezeur om ghosting. Toen 40ms de "standaard" was riep iedereen "wjaaa je moet 25ms hebben, 40 is ku_hut bla bla bla ik heb ergens wat gelezen en daarom weet ik alles beter". Toen had ik 40 en oké, daarvan moet ik toegeven dat die wel zichtbare ghosting had bij snelle bewegingen van de muis enzo.

Maar als ik nu zie hoe het omslaat in een hype en al wat telt nog xxms is en de rest lijkt er niet meer om te doen, dan denk ik toch dat mensen zichzelf voor de gek houden. De beeldkwaliteit van dit scherm is wel zó gruwelijk veel beter dan dat van de IIyama E511 dat ik dat serieus gewoon geen alternatief zou vinden en sterker nog, nooit zou kopen. Het paneel is wel snel maar de beeldkwaliteit is ronduit belabberd als je de Samsung kent. Het paneel lijkt zo ruw als je ernaar kijkt, ik weet niet hoe ik dat anders moet uitleggen.

Dus ja, als ik 3dmark draai ofzo, dan ziet het er allemaal prima uit. DVI is natuurlijk een echte aanrader maar zelfs met de bijgeleverde analoge kabel is het nog best te doen. Als je echt een die-hard gamer en frames-per-second-neuker bent, tja.... koop dan maar zo'n lelijk snel paneel maar ik zou dat persoonlijk nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 07:34:
ik heb mijn 2005fpw gisteren aangekregen (vorige week vrijdag geld overgeschreven, en de volgende vrijdag heb ik hem) zalig gewoon :)

had een beetje schrik voor backlight leakage omdat er zoveel mensen over aan het klagen waren op hardforum.com ... maar eens dat hij aangesloten was .. niks backlight leakage, ook niet na een paar uur ofzo, geen 1 dode pixel ... scherm werkt perfect en het is echt zalig :)

CS spelen in 1680*1050 is ongelooflijk :)

ben zeer blij met mijn aankoop en ik kan iedereen die er een klein 900€ voor over heeft dit scherm aanraden, het is topklasse!

Krijg alleen NFS:U2 niet meer aan de praat ... wilt gewoon niet opstarten, raar
ik heb mijn fpw2005 dus ook binnen

overdag in normaal licht is het beeld perfect.
maar 's avonds zie ik toch echt backlight lekkage, bovendien 4 blauwe pixels en 1 groene... deze gaat dus terug en ik vraag mijn geld terug, of een nieuwe die het wel goed doet...

Verwijderd

Mijn Dell 2005fwp is vandaag ook binnen gekomen.
Geen lekkage en geen dode pixels.
Maar ja, mijn vrienden zeggen dat ik een gemakkelijke ben, dus mischien merk ik het gewoon niet :)

Ik heb snel wat cs source gespeeld, en ik moet zeggen veel beter dan mijn 'oude' Neovo op 25ms.

• Phusebox
arf waarom heb ik ook altijd pech, iedereen hier heeft weer perfecte schermen behalve mij... ach ja hopelijk is het nieuwe scherm beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15

BrZ

Ik heb nu sinds een weekje een Samsung 213T staan en damn, wat is dat ding geweldig :) (en gelukkig geen dode pixels :)) Beeld is echt zo veel beter dan mijn NEC MultiSync LCD1830, maar goed, dat beestje is dan ook al een paar jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

hmmm er mogen best foto's getoond worden ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 09:06

MrDry

Desperados!

Heb vorige week een Sony SDM-P232W binnengekregen....23" - breedbeeld WOEI!

Had hiervoor een CRT van Sony staan. De GDM-FW900. (ook breedbeeld). Moet zeggen dat het beeld me een beetje tegenvalt :(

1 dode pixel....valt binnen de norm volgens Sony...maar ik vind het toch te veel voor een scherm van deze prijs. De scherpte van het beeld is ook niet echt super. Dat zal wel door mij grafische kaart komen (Elsa Syngery III Quadro 2 MXR). De maximale DVI resolutie van deze kaart is 1280 x 1024. De native resolution van de monitor is 1920x1200. De rest wordt er dus bij "verzonnen".

Zij er eigenlijk goede 2D kaarten welke zo'n hoge DVI resolutie ondersteuen? Zelfs de Matrox Parhelia komt niet verder dan 1600x1200 op DVI. Ik denk eigenlijk dat ik mijn 24" CRT weer terug wil.....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

MrDry schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:02:
Heb vorige week een Sony SDM-P232W binnengekregen....23" - breedbeeld WOEI!

Had hiervoor een CRT van Sony staan. De GDM-FW900. (ook breedbeeld). Moet zeggen dat het beeld me een beetje tegenvalt :(

1 dode pixel....valt binnen de norm volgens Sony...maar ik vind het toch te veel voor een scherm van deze prijs. De scherpte van het beeld is ook niet echt super. Dat zal wel door mij grafische kaart komen (Elsa Syngery III Quadro 2 MXR). De maximale DVI resolutie van deze kaart is 1280 x 1024. De native resolution van de monitor is 1920x1200. De rest wordt er dus bij "verzonnen".

Zij er eigenlijk goede 2D kaarten welke zo'n hoge DVI resolutie ondersteuen? Zelfs de Matrox Parhelia komt niet verder dan 1600x1200 op DVI. Ik denk eigenlijk dat ik mijn 24" CRT weer terug wil.....
Nieuwere drivers voor de kaarten van Ati en Nvidia kunnen tegenwoordig ook 1920x1200 weergeven op DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Het ligt natuurlijk niet alleen aan de drivers, de TDMS-transmitter moet er ook wel voor geschikt zijn. Dat laatste is echter wel het geval bij praktisch alle nieuwe high-end en mid-range kaarten.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.