Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 2)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.026 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring tot nu met een Dell 20" flat nog wat... is super.
Alles scherp, 16 ms, usb support, eventueel nog boxen erbij. DVI en VGA.
Ik kan niet anders zeggen dat dit een super scherm is.
Tevens 4 apparaten op aan te sluiten waar beeld op getoond kan worden. Dan kan je gewoon switchen tussen de apparaten :). gewoon keigoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Na lang beraad heb ik besloten de 23"er niet te houden. Het is mij echt te groot. Dat klinkt natuurlijk gek, want als je dat formaat kan betalen, wie zou het dan niet willen? Nou, ik dus. Ik vond het tot zo'n 1600x1200 nog leuk, maar de volle breedte vond ik echt teveel. Dus hij is teruggegaan. Omdat daar wat onenigheid over was ontstaan, heb ik mijn ervaringen even offline gehaald totdat die onenigheid was opgelost. Dat is nu zo, dus hij is weer terug. De review is nog steeds hetzelfde, want mijn ervaringen zijn niet veranderd.

Wat het nu gaat worden weet ik nog niet, daar ben ik nog niet uit. Misschien een 20"er, maar die beeldkwaliteit vond ik toch niet even goed als van de 23". Dus misschien wacht ik toch nog maar even af.
Jrz schreef op 24 augustus 2004 @ 19:17:
Appelsap, kan jij aub die background van je naar me mailen?
Na lang zoeken vond ik een site met mooie wallpapers in formaten t/m 1920x1200. Dat is deze, en daar vind je die jij bedoelt ook, in verschillende formaten:
http://www.interfacelift.com/wallpaper/index.php?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Te groot, te breed? :D

Anders zet je 'm eerst wat verder van je af om te wennen. Zo moest ik vijf jaar geleden ook flink aan m'n eerste 21" CRT wennen (gróóóót) en later ook aan m'n eerste dualhead setup. Aan drie schermen naast elkaar heb ik nooit kunnen wennen maar dat is dan ook extreem breed (je blíjft bezig enorme bewegingen met je muisarm en nek te maken). Wat ik probeer te zeggen, geeft 't even de tijd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18
Het is natuurlijk iets persoonlijks of je goed kan werken met zo'n formaat scherm. Zelf vind ik het echt ideaal; hoe meer ruimte hoe handiger. Maar waarmee ik persoonlijk dan weer niet kan werken is een opstelling met twee schermen naast elkaar. Zo zal ieder zijn voorkeuren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik wil een 20" of 21" inch scherm kopen en mijn budget ligt rond de 1100 euro. Ik zal het vooral gebruiken voor webdesign (photoshop, flash).

Ik twijfel nog tussen
Lacie PhotonVision II 20": 1.097,-
Samsung 213 T: 1.159,-

De samsung krijgt overal goede reviews. Van de LaCie heb ik nog geen review gevonden maar is toch een vaak gebruikt merk bij professionals.

Welk scherm raden jullie aan? Heeft er iemand ervaring met de Lacie 20"?

Kennen jullie Belgische winkels die een pixelgarantie aanbieden? In Nl vind je die soms maar in België lijkt niemand dat te doen. (bv. De Samsung vind je bij HD.nl veel goedkoper en je kan er een pixelgarantie kopen. Op hun Belgische site is er echter geen sprake van een pixelgarantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik zou voor de Samsung 213T gaan. 't panel wat daar inzit is qua kleur beter dan die van de Lacie PhotonVision II (dat is gewoon een LG.Philips panel wat daar inzit). Enige voordeel van de PhotonVision is dat ie standaard misschien beter afgesteld is of dat ie meer opties biedt om de kleurtemperatuur in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Hoe zit het met ondersteuning in spellen van de ' exotische' 1920 X 1200 resolutie?
Unreal Tournament 2004 ondersteund het (geeft werkelijk een breeder beeld).
Far Cry, CS en C&C-G (na ini-file mod; Tijgert hoe heb je dit gedaan) beperken het vertikale zichtsveld zodat de verhoudingen blijven kloppen en je geen vervormde figuren krijgt.
Doom 3 ondersteund het niet? Ik zie hier alleen de 1600 X 1200 resolutie? Mischien ook een ini-file mod?
Wie heeft nog ervaring met een 23" / 24" met andere titels
Zouden de aankomende titels, Halo2, C&C-LoR, WoW het ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Database freak schreef op 29 augustus 2004 @ 13:48:
Hoe zit het met ondersteuning in spellen van de ' exotische' 1920 X 1200 resolutie?
Unreal Tournament 2004 ondersteund het (geeft werkelijk een breeder beeld).
Far Cry, CS en C&C-G (na ini-file mod; Tijgert hoe heb je dit gedaan) beperken het vertikale zichtsveld zodat de verhoudingen blijven kloppen en je geen vervormde figuren krijgt.
Doom 3 ondersteund het niet? Ik zie hier alleen de 1600 X 1200 resolutie? Mischien ook een ini-file mod?
Wie heeft nog ervaring met een 23" / 24" met andere titels
Zouden de aankomende titels, Halo2, C&C-LoR, WoW het ondersteunen?
't ligt eerder aan je videokaart, of die 't ''ondersteund'' lees: trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Mr. Detonator schreef op 29 augustus 2004 @ 14:03:
[...]

't ligt eerder aan je videokaart, of die 't ''ondersteund'' lees: trekt :)
m'n 9800se heeft onder Display Properties de volgende modes; 1280*1024, 1600*1200, 1792*1344, 1800*1440, 1856*1392, 1920*1080 en 1920*1200. Alleen de eerste twee zijn zichtbaar in Doom3. Het spel moet het natuurlijk ook ondersteunen; dat was de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alweer een tijdje geleden, maar hoe staat het ondertussen met het geluid van de iiyama e511?

Is dit al gereduceerd tot normale proporties? (m.a.w. is het probleem gefixed, of kun je de e511 nog steeds beter niet kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Iemand ruime ervaring met games op 1920*1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag overigens dat mycom boven genoemde monitor weer wel gewoon verkocht. Eerder zeiden ze dat ze dat niet meer deden zolang de piep er in zat. De klanten bleven namelijk terugkomen. Het zou dus onderhand gefixed moeten zijn.

Als er iemand is met een niet-piepende E511 (behalve die uitzonderings gevallen van eerst), kan die dan het begin van z'n serie nummer hier posten, zodat ik een beetje weet vanaf welk nummer het waarschijnlijk weer goed zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik ben ook van plan om de E511S te kopen.
Dus ik ben ook geinteresseerd in de serienummers.
Paradigit verkoopt het, dus ik neem aan dat ze de goeie verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:54:
ARGH##$%%%, mijn Iiyama ES511 is zojuist overleden. Ik snap er niets van..............
Dat was toch een E511 met piepende voeding ? en ligt nu de voeding er uit of wat anders ?

Ik neem aan dat hem laat omruilen door Iiyama. Ben benieuwd hoe dat gaat en/of je straks een nieuwe revisie krijgt en/of een niet pixel perfect gerepareerde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Omruilen bij Iiyama schijnt een redelijke ramp te zijn over het algemeen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

..Appelsap schreef op 28 augustus 2004 @ 10:02:

[...]

Na lang zoeken vond ik een site met mooie wallpapers in formaten t/m 1920x1200. Dat is deze, en daar vind je die jij bedoelt ook, in verschillende formaten:
http://www.interfacelift.com/wallpaper/index.php?page=1
Thx, gevonden.. Ik dacht dat jij zelf in tokyo was geweest en een foto had gemaakt.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik heb een 19inch Sony Trinitron Multiscan 420GS uit
1999. Het doet het nog perfect. Er zijn later veel
monitoren uitgekomen maar deze geeft nog steeds
een veel beter beeld. Vooral omdat ik een dotpich
van 0,255 erg fijn vind.

Na 5 jaar wil ik toch een nieuwe monitor gaan aanschaffen.
Na het bezichtigen van een aantal TFT schermen wil ik
afstappen van CRT. Ik gebruik de pc vooral voor webdesign
en vormgeving. En ik zit soms wel in 1000 verschillende
posities achter het scherm, dus een zeer grote kijkhoek
is gewenst.

Na lang zoeken zag ik de E511S bij Paradigit. Damn wat
gaf dat een goed beeld :9~ Een enorm goed kijkhoek,
0,255 dotpich, 16ms. Een ding begreep ik niet, toen ik op
internet aan informatie zocht zag ik dat sommige informatie
over de E511S 400:1 en sommige 500:1 als contrast opgaf.

Nu sta ik op het punt de E511S-W aan te schaffen. Moet
ik het doen? Of wachten? Ik heb een budget van rond de
1.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
* DSmarty gaat hoogstwaarschijnlijk de Viewsonic VP201S halen.
Wat mij echter opvalt is dat viewsonic 16ms up/down aangeeft en alle leverancers 25ms. (in NL, BE en DE)
Ik neem aan dat er maar 1 versie van de VP201S bestaat :?

In Duitsland is de monitor voor ongeveer 900 euro leverbaar.
Heeft iemand reeds een dealer in NL gevonden die deze monitor voor een fatsoenlijke prijs kan leveren en "dode-(sub)pixel garantie" aanbiedt tegen een evt. meerprijs ? (Ik ben het type dat helemaal gestoord wordt als er een dode pixel aanwezig is)

Het valt me overigens op dat bij de leveranciers die wel op de site die garantie verkopen de prijzen nogal uiteenlopen, van 25 euro tot ruim 100 euro en van 3 dagen tot en met 3 maanden...

[ Voor 23% gewijzigd door DSmarty op 04-09-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Heeft de Viewsonic ook een S-IPS panel? Want dat lijkt er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
QUILIX schreef op 04 september 2004 @ 13:47:
Heeft de Viewsonic ook een S-IPS panel? Want dat lijkt er op.
Yup :)

Heb een flink aantal lovende reviews/ervaringen gezien mbt deze monitor. (de VP201B(lack) en VP201S(ilver))

Bijv:
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=vp201b&page=1
http://www.pcmag.co.uk/products/hardware/1156039
http://www.neowin.net/for...php?showtopic=195753&st=0

[ Voor 46% gewijzigd door DSmarty op 04-09-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QUILIX schreef op 04 september 2004 @ 12:40:

Nu sta ik op het punt de E511S-W aan te schaffen. Moet
ik het doen? Of wachten? Ik heb een budget van rond de
1.000 euro.
Iniedergeval zou ik zorgen dat je de garantie krijgt dat ie niet piept of gaat piepen. Check ook even de serie-nummers die in dit topic gegeven werden en zorg iniedergeval dat die van jou niet in die range valt.

Als ie niet piept, post dan ook even jouw serie nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 22:54:
[...]

Dat was toch een E511 met piepende voeding ? en ligt nu de voeding er uit of wat anders ?

Ik neem aan dat hem laat omruilen door Iiyama. Ben benieuwd hoe dat gaat en/of je straks een nieuwe revisie krijgt en/of een niet pixel perfect gerepareerde versie.
JA, omruiling is toegezegd door Iiyama, maar hij was niet op voorraad en ik wacht nu al 2 weken. Omruiling is on-site en de pixel garantie wordt door Iiyama overgenomen (mits bewijsbaar natuurlijk dmv factuur).

Ja, hij is gestopt met piepen bij het defect gaan, hij reageert wel op het opstarten van de pc (blauwe led gaat aan ipv de gele led) verder geen enkel teken van leven. Indrukken van menu knoppen verandert niets.

Oorzaak is nog niet bekend, maar ik verdenk de piepende transistor. Het gepiep (vermoed ik) is een teken van zwakheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:18:
Mijn ervaring tot nu met een Dell 20" flat nog wat... is super.
Alles scherp, 16 ms, usb support, eventueel nog boxen erbij. DVI en VGA.
Ik kan niet anders zeggen dat dit een super scherm is.
Tevens 4 apparaten op aan te sluiten waar beeld op getoond kan worden. Dan kan je gewoon switchen tussen de apparaten :). gewoon keigoed.
Ik heb in PC Gameplay er ook een bijzonder goeie review van gelezen. Het enige wat ik nog zou willen weten of je die alleen via de Dell website kan krijgen of ook in "gewone" pc-winkels. (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Volgens mij kan dat alleen via Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
En kan je via Dell eventueel ook een 0-pixel garantie vragen? Het is namelijk toch wel belangrijk dat hij lang meegaat. Ik heb nu nog een 17" Llyama CRT die 7-8 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Nope, afaik heeft Dell geen 0-pixel garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klopt, Dell kan zo'n garantie niet geven en je kunt alleen bij Dell bestellen.
Indien je als consument koopt, zou je misschien op basis van wet koop op afstand de koop ongedaan kunnen maken (zie Dell algemene voorwaarden), dat kan niet als zakelijke klant.

* blackd heeft sinds eind augustus ook een Dell 2001FP en is er erg tevreden mee.

Edit: Prijs van de Dell 2001FP is wederom erg gedaald. Voordat ik 'm kocht was ie 900 EUR, toen ik 'm kocht 810 EUR, nu is hij ~680 EUR (tot 25-10-2004) alles excl. BTW.

Edit2: lifetime kun je aflezen aan o.a. de lamp: http://www.suchtech.de/down/penal/LM201U04.pdf : 30000 uur (maar zie footnotes).

tip: bel eens met een medewerker van Dell, misschien kunnen ze nog wat aan de prijs doen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door blackd op 03-10-2004 17:55 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Die rob van zn computerwinkel :) heeft de hp 2035 voor 795 staan (incl)

Voor de FP2001 geld de 10% korting niet van dell.

Ik was eerst aan het twijfelen tussen de 2035 en de 2335, maar de 2335 is 2x zo duur als de 2035..
Wel cool, maar voor die 320 pixels vind ik het niet waard

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Jrz schreef op 03 oktober 2004 @ 16:37:
Voor de FP2001 geld de 10% korting niet van dell.
Hmpf, je hebt gelijk. Lekker misleidend weer :z
Eerst gillen dat 'alle dell beeldschermen 10% korting krijgen' en daaronder op de proppen komen met 'geselecteerde modellen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Kleine update, mijn HP 2335 had na twee maanden ineens heel veel lichte pixels. Het viel haast niet op omdat die dingen zo klein zijn, alleen bij zwart beeld en op een bepaalde afstand van het scherm zag ik het. Dan is het toch weer mooi dat dit een business monitor betreft, met 3 jaar onsite garantie van HP. Ik heb nu dus netjes weer een nieuwe.

Gamen doe ik in Doom 3 trouwens op 1600x1200, er zijn dan twee zwarte balken aan de zijkanten, maar dit is helemaal niet storend.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Echt storend is het inderdaad niet, maar echt breedbeeld gamen is natuurlijk wel een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:02

Maximus

There is no substitute

Kreeg dit topic door via BlackD omdat ik zelf opzoek ben naar een groot scherm. Ik heb het met hem er al even over gehad op IRC en hij raade mij de L2335 aan van HP. Maar nu lees ik de review over de grote BenQ brengt me opzich wel in twijfel :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Maximus schreef op 09 oktober 2004 @ 14:29:
... en hij raade mij de L2335 aan van HP.
in vergelijking met een Apple 20" Cinema scherm.
Want normaal gesproken vind ik 1500 EUR te duur voor een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Qua design is een Apple 20" Cinema scherm wel echt 10x zo mooi als een L2335, ligt er dus aan of je dat belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Tja, maar voor mij speelt design welliswaar mee, maar niet zo'n grote rol. Als er maar een dunne rand om 't scherm zit, en 't verder niet te lelijk is, vind ik 't wel best.

Alleen dat een Apple 20" Cinema alleen DVI als input heeft, vind ik een minpunt. Die HP L2335 heeft DVI / VGA / Composite / Svideo / component dus daar kun je nog eens wat anders op aansluiten; xbox of een andere gameconsole of een DVD speler. Echter heb je dan waarschijnlijk weinig aan je breedbeeld scherm.

De Apple heeft echter weer USB en Firewire hub aan boord, en voornamelijk een firewire hub komt weinig voor op een scherm. En het design is inderdaad erg mooi.
Maar je hebt dan wel 20" en niet 23" zoals de HP. Dus je krijgt een mooier maar kleiner scherm met minder mogelijkheden voor je geld; zo zie ik 't dan.

Ik heb mijn Dell 2001FP ook gekocht omdat deze meer input mogelijkheden heeft en verder weinig verschilt met de vergelijkbare viewsonic (zelfde panel). Het is duidelijk dat in die prijsrange de huidige Apple schermen nog niet interessant zijn.

Maar goed, staar je niet blind op de HP L2335 of de Apple 20" Cinema, er is nog meer te koop. 't was slechts een voorbeeld van een breedbeeld TFT aangezien Maximus een breedbeeld TFT wil.
(let wel op dat niet alle games breedbeeld goed ondersteunen, laat staan zulke hoge resoluties)

Edit: dan heb ik 't nog niet over pivot gehad..

[ Voor 5% gewijzigd door blackd op 09-10-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Kan iemand mij vertellen of het slim is om een TFT-TV (23") als monitor te gaan gebruiken. Ik wil namelijk maar 1 'buis' op m'n kamer hier en het lijkt me makkelijk om dan een monitor te pakken met een tuner erin.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de tv's nog 'maar' 1280x768 pixels hebben, ipv de 1920x1200 pixels voor de echte monitoren.

Verhelderende gedachtes hierover zou ik graag willen horen.

BvD, MrW

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Een TFT-tv gebruiken als computer beeldscherm is niks, resolutie is gewoon veel en veel te laag. Andersom kan wel, je kan wel je 23" pc tft gaan gebruiken als tv-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:02

Maximus

There is no substitute

blackd schreef op 09 oktober 2004 @ 14:57:
Tja, maar voor mij speelt design welliswaar mee, maar niet zo'n grote rol. Als er maar een dunne rand om 't scherm zit, en 't verder niet te lelijk is, vind ik 't wel best.

Alleen dat een Apple 20" Cinema alleen DVI als input heeft, vind ik een minpunt. Die HP L2335 heeft DVI / VGA / Composite / Svideo / component dus daar kun je nog eens wat anders op aansluiten; xbox of een andere gameconsole of een DVD speler. Echter heb je dan waarschijnlijk weinig aan je breedbeeld scherm.

De Apple heeft echter weer USB en Firewire hub aan boord, en voornamelijk een firewire hub komt weinig voor op een scherm. En het design is inderdaad erg mooi.
Maar je hebt dan wel 20" en niet 23" zoals de HP. Dus je krijgt een mooier maar kleiner scherm met minder mogelijkheden voor je geld; zo zie ik 't dan.

Ik heb mijn Dell 2001FP ook gekocht omdat deze meer input mogelijkheden heeft en verder weinig verschilt met de vergelijkbare viewsonic (zelfde panel). Het is duidelijk dat in die prijsrange de huidige Apple schermen nog niet interessant zijn.

Maar goed, staar je niet blind op de HP L2335 of de Apple 20" Cinema, er is nog meer te koop. 't was slechts een voorbeeld van een breedbeeld TFT aangezien Maximus een breedbeeld TFT wil.
(let wel op dat niet alle games breedbeeld goed ondersteunen, laat staan zulke hoge resoluties)

Edit: dan heb ik 't nog niet over pivot gehad..
Wat jij zelf ook zegt, je moet je niet blind staren op 1 model. Ben ik het helemaal mee eens. Alleen ik zoek een scherm waar ik lang mee kan en wat mij waar voor mijn geld geeft. En als dat in mijn geval een scherm van HP of BenQ is dan kies ik die boven die van apple. Er zijn voor mij een aantal dingen belangrijk:

- Geen vorm van ghosting bij het bekijken van videomateriaal
- DVI Connector voor beter beeld
- het liefst een zo laag mogelijk ms

Verder maakt me het niet zo heel veel uit :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover na te denken een Dell 2001FP te kopen, maar zit toch nog met wat vraagjes, wellicht dat de huidige eigenaren wat van zichzelf willen laten horen! :*)

Hoe werkt de PiP functie, kan jij het venster met je 2e beeld van grote veranderen? en van plaats?

En zit er een DVI kabel bij die ik direct op mijn Nvidia 5900 ultra kan aansluiten?

Hij is op dit moment 679 ex btw, wat ik toch een goede prijs vind voor een goede 20" monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:57:
Hoe werkt de PiP functie, kan jij het venster met je 2e beeld van grote veranderen? en van plaats?
Je kan het 2e beeld van grootte veranderen, small / medium / large. Ook kan het van plaats veranderd worden. Niet op de pixel precies, maar in een schaal van 100 in de breedte en de hoogte.
Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2001fp/GRAPHICS/contro9.jpg
http://support.dell.com/s...rs/2001fp/EN/controls.htm
En zit er een DVI kabel bij die ik direct op mijn Nvidia 5900 ultra kan aansluiten?
Er zit een DVI kabel bij, DVI-D als ik me niet vergis. pinout
http://support.dell.com/s...tors/2001fp/EN/attach.htm

Zie ook: http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2001fp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Hielko schreef op 09 oktober 2004 @ 16:36:
Een TFT-tv gebruiken als computer beeldscherm is niks, resolutie is gewoon veel en veel te laag. Andersom kan wel, je kan wel je 23" pc tft gaan gebruiken als tv-scherm.
Dat is waarschijnlijk wel beter ja ...dan moet je er dus een tuner naast zetten.

Weet iemand een goede tuner?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Logos schreef op 09 oktober 2004 @ 21:03:
[...]

Dat is waarschijnlijk wel beter ja ...dan moet je er dus een tuner naast zetten.

Weet iemand een goede tuner?
de enige externe tv tuner die ik ken is van avermedia. avermedia tv box 9, die is helaas gelimiteerd tot een resolutie van 1280x1024 maximaal. die btw bij mediamarkt te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Je kan natuurlijk ook gewoon een tv-kaart in je pc zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Je kan ook een videorecorder aansluiten op je TFT via svhs / composite, als dat op je TFT scherm zit tenminste.

Ik heb een 9800SE AIW (met TV tuner dus) maar het beeld is beter wanneer ik 't via composite binnen laat komen op m'n Dell 2001FP TFT vanaf mijn 38cm TV (Daewoo :o)

Bovendien kan je PC dan uit als je TV kijkt.

Edit: Maar met een TV kaart in je PC kun je weer timeshifting e.d. doen.

[ Voor 20% gewijzigd door blackd op 09-10-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackd schreef op 09 oktober 2004 @ 19:52:
[...]

Je kan het 2e beeld van grootte veranderen, small / medium / large. Ook kan het van plaats veranderd worden. Niet op de pixel precies, maar in een schaal van 100 in de breedte en de hoogte.
[afbeelding]
http://support.dell.com/s...rs/2001fp/EN/controls.htm

[...]

Er zit een DVI kabel bij, DVI-D als ik me niet vergis. pinout
http://support.dell.com/s...tors/2001fp/EN/attach.htm

Zie ook: http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2001fp/
Tnx, maandag maar even bellen of er stiekum nog wat korting af kan, ben en blijf een Hollander natuurlijk.

En dan bidden dat er geen pixel fouten inzitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Hielko schreef op 09 oktober 2004 @ 22:03:
Je kan natuurlijk ook gewoon een tv-kaart in je pc zetten.
Die zit er nu een in. En er zitten heel veel nadelen aan:
• je moet je pc aanzetten
• zenders zelf instellen
• apart programma voor teletekst

etc....

kortom veel teveel moeite om tv te kunnen kijken. Dat ding moet gewoon met een druk op de knop tv geven.

Zo'n tuner is dus een goede uitkomst, zal binnenkort eens bij mediamarkt gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackd schreef op 09 oktober 2004 @ 14:57:
Alleen dat een Apple 20" Cinema alleen DVI als input heeft, vind ik een minpunt. Die HP L2335 heeft DVI / VGA / Composite / Svideo / component dus daar kun je nog eens wat anders op aansluiten; xbox of een andere gameconsole of een DVD speler.
Onzin.

Voor zowel een Xbox als een DVD speler wil je een RGB aansluiting hebben (in europa liefst via SCART) en heb je helemaal niks aan composite of svideo. In het geval van de DVD kun je dan net zo goed vhs gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 18:57:
[...]

Onzin.

Voor zowel een Xbox als een DVD speler wil je een RGB aansluiting hebben (in europa liefst via SCART) en heb je helemaal niks aan composite of svideo. In het geval van de DVD kun je dan net zo goed vhs gaan kijken...
Je vergeet voor het gemakt maar even de component aansluiting... die is geschikt voor hdtv.. stuk beter dan dvd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 18:57:
Voor zowel een Xbox als een DVD speler wil je een RGB aansluiting hebben (...) en heb je helemaal niks aan composite of svideo.
Tuurlijk heb je wel wat aan svideo. Dat je een betere beeldkwaliteit kan krijgen via RGB dan via svideo betekent niet dat die aansluiting ineens waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 10 oktober 2004 @ 19:32:
[...]

Je vergeet voor het gemakt maar even de component aansluiting... die is geschikt voor hdtv.. stuk beter dan dvd dus.
RGB is ook component. 'Component' is een beetje een ongelukkige term, je bedoelt waarschijnlijk YCbCr? Een DVD met YCbCr out is niet beter dan eentje met RGB out. Bij beide moet er een conversie plaatsvinden (mpeg2 data is native in YCbCr formaat, maar elke display is RGB). Het verschil is dat bij een RGB uitgang de conversie in het digitale domein plaatsvind (in de speler dus), terwijl bij een YCbCr uitgang het analoog gedaan wordt (in de display).

HDTV & component? Tsja, als je een dvhs of niet europese gamecube/xbox importeerd heb je daar mischien nog wat aan ja.

Overigens heb je ook progressive en high-res RGB. Alle (hor) frequenties boven de 31Khz worden meestal aangeduid met gewoon VGA. Het bestaat al sinds 1987, maar dat terzijde.

@andere poster

Je gaat toch niet zo'n rete duur Apple scherm kopen en dan svideo gebruiken? Dan kun je net zo goed een oude CRT bij de recycling kopen. Bij svideo maakt het weinig uit wat voor scherm je er aan hangt. -echt- mooi zal het nooit worden. Dit geldt overigens nog meer voor composite dan voor svideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met het LG L2010P scherm?

Ik zie deze bij mycom staan voor dezelfde prijs als de E511, maar kan bar weinig vinden erover. Hier op got wordt het zijdelings soms even genoemt, maar ik kan weinig echte gebruikers ervaringen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Gelukkig heb ik ook een nickname.
Je gaat toch niet zo'n rete duur Apple scherm kopen en dan svideo gebruiken?
Let even op, dat kan niet eens.
Dan kun je net zo goed een oude CRT bij de recycling kopen.
Je vergelijking was beter geweest als je een 38cm vissekom als TV neemt, hoe ga je een CRT dan op een Xbox aansluiten?
Bij svideo maakt het weinig uit wat voor scherm je er aan hangt. -echt- mooi zal het nooit worden. Dit geldt overigens nog meer voor composite dan voor svideo.
Dat laatste is me heus wel bekend.

Het gaat mij hierom: Ik gebruik een 20" Dell TFT die ik aansluit via DVI, en daar kan ik nog eens wat anders op aansluiten via svideo of composite. Of dat nou een Xbox is, een DVD speler of een videorecorder uit het jaar nul maakt me niets uit, het kan, bij de Dell en bij de HP. Niet bij de Apple.

Ik ga natuurlijk niet zo'n duur scherm kopen primair voor het gebruik op een DVD of Xbox of een videorecorder, maar secundair is w.m.b. geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 19-10-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:04:
[...]

Gelukkig heb ik ook een nickname.
Nou sorry hoor ;)
Let even op, dat kan niet eens.
Ik bedoelde natuurlijk: Je gaat toch niet zo'n rete duur Apple scherm kopen en dan svideo willen gebruiken?
Het gaat mij hierom: Ik gebruik een 20" Dell TFT die ik aansluit via DVI, en daar kan ik nog eens wat anders op aansluiten via svideo of composite. Of dat nou een Xbox is, een DVD speler
Maar waarom wil je die dan perse aansluiten via svideo? :?

Elke europese DVD speler heeft een RGB uitgang, elke Xbox heeft een RGB uitgang.

Het ging hierboven om die apparaturen, en die hebben gewoon geen svideo of composite nodig.
offtopic:
Hetzelfde geldt overigens voor elke andere console, tot aan de antieke megadrive en snes, saturn, psx, dreamcast, etc. Er is maar 1 console geweest die geen RGB out had en dat was de N64.
of een videorecorder uit het jaar nul maakt me niets uit
Nou, ok voor die is composite wel handig, maar mijn opmerking ging er ook helemaal niet over of composite wel of niet handig was om te hebben, maar dat als je boven genoemde apparaten wilt aansluiten je niet moet klagen dat er geen svideo opzit omdat je die toch niet gebruikt om dergelijke high-end apparaten aan te sluiten. (high-end vergeleken met video recorders uit jaar 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:50:
Het ging hierboven om die apparaturen, en die hebben gewoon geen svideo of composite nodig.
Ik begrijp nu dat je die met een converter via VGA kan aansluiten, alleen ik dacht dat deze nogal prijzig waren, multi pupose vga box voor ~ 50 tot 60 euro (klik, klik, klik). Nu is dat niets vergeleken met een Apple scherm 8)7 dus dat valt me wel mee. Ik zag ook producten van 200 tot 300 dollar.
(Bovendien kan je 't dan nog steeds niet op een Apple scherm aansluiten, die heeft alleen DVI :+)

Ik heb zelf geen xbox, die was slechts als voorbeeld. De DVD speler hier heeft echter naast scart ook een svideo aansluiting, en dat is zonder converter gewoon aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackd schreef op 19 oktober 2004 @ 17:28:
[...]

Ik begrijp nu dat je die met een converter via VGA kan aansluiten, alleen ik dacht dat deze nogal prijzig waren, multi pupose vga box voor ~ 50 tot 60 euro (klik, klik, klik). Nu is dat niets vergeleken met een Apple scherm 8)7 dus dat valt me wel mee. Ik zag ook producten van 200 tot 300 dollar.
Ja en nee. Je hebt ook nog zoiets als een 15Khz RGB ingang. Dat is feitelijk een VGA ingang voor signalen met een lagere frequentie. -Die- zouden schermen voor de europese markt moeten ondersteunen. Sinds een jaar of 15 is dat namelijk de standaard voor hoge kwaliteits signalen in Europa. In den beginne was het wel eens anders maar zeker de laatste 8 jaar accepteerd elke europese TV een 15Khz RGB signaal via SCART.

Fabrikanten voor europese DVD spelers spelen hier dan ook op in door RGB Scart de default connectie methode te maken. Voor consoles, satelite boxes, en DVB tuners in het algemeen voor Europa geldt het zelfde.

Dit signaal hoeft dus niet perse geconverteerd te worden naar VGA. De converters waarna je linkt mikken vooral op de amerikaanse markt, daar geen van allen 15Khz RGB (via SCART) accepteerd. RGB -> VGA is een redelijk simpele scan conversion (veel simpelder als composite, svideo of YCbCr (yuv) naar VGA).

Helaas heeft Amerika de RGB standaard nooit naar de huiskamer gebracht (in de Amerikaanse arcade industrie was het wel -de- standaard). Om de een of andere reden negeren alle fabrikanten van 'computer apparatuur' de europese markt kwa RGB. Dat betekent dat zowel TV out kaarten als LCD monitors helaas nooit de 15Khz RGB aansluiting bieden, terwijl de TV varianten van dezelfde schermen van dezelfde fabrikanten dat vaak wel bieden.

In Amerika was svideo lange tijd de beste connectie methode en daarom vind je dat nog steeds veel terug. Behalve voor een SVHS recorder is svideo een onzinnige standaard die in Europa nooit gebruikt zou hoeven te worden. Extra verwarrend is dan dat de Amerikanen sinds nog niets eens zo lang het concurerende YCbCr signaal gebruiken, ook wel YUV of component genoemt. Dit is practisch even goed als RGB (in theorie -iets- slechter), maar vervelend voor Europianen. Het is een extra standaard die eigenlijk nix toevoegd.
(Bovendien kan je 't dan nog steeds niet op een Apple scherm aansluiten, die heeft alleen DVI :+)
Inderdaad, tevens biedt Apple geen enkele 'laag frequente' video ingang, en dat is een minpunt.
Ik heb zelf geen xbox, die was slechts als voorbeeld. De DVD speler hier heeft echter naast scart ook een svideo aansluiting, en dat is zonder converter gewoon aan te sluiten.
RGB via SCART zou ook gewoon zonder converter aan te sluiten moeten zijn. RGB is niet ontworpen met als enige doel om makkelijk naar VGA geconverteerd te worden.

SCART is overigens alleen een stekkertje, dat zegt weinig over de daadwerkelijke soort signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Yes eindelijk mijn E511S binnen _/-\o_
Zit nu op 1600x1200 60hz (native).

Hoe hebben jullie de brightness, contrast en sharpness?
Op welke waarde hebben jullie dit ingesteld? De letters
op bijv. tweakers.net hier is echt scherp, maar van een
afstandje zie je een soort witte aura omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dan moet je je sharpness 1 stapje naar beneden zetten denk ik (je hebt hem nu vast op maximaal staan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Hielko schreef op 20 oktober 2004 @ 17:57:
Dan moet je je sharpness 1 stapje naar beneden zetten denk ik (je hebt hem nu vast op maximaal staan?).
Ik heb hem op 4 staan. De maximum is 5.
Maar ik denk dat ik moet wennen aan een TFT :)
Heb brightness op 100 en contrast op 50.

Tot nu toe geen dode pixels.

[ Voor 13% gewijzigd door QUILIX op 20-10-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QUILIX schreef op 20 oktober 2004 @ 14:37:
Yes eindelijk mijn E511S binnen _/-\o_
Zit nu op 1600x1200 60hz (native).
Hoor je de E511 nog piepen of is dat nou helemaal voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Als ik heel dichtbij aan de achterkant luister dan hoor ik een piep.
Maar ik vind het niet storend. Normaal voor de toetsenbord hoor
je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dat zal ook wel erg afhankelijk zijn van de hoeveelheid geluid die de pc maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Meestal vallen die extra geluiden pas op als je PC zelf helemaal stil is. CRT schermen brommen en sissen ook een beetje, sommige erger dan anderen. Dit valt amper of helemaal niet op als je PC geluid maakt. Pas bij een -volledig- stille PC ga je het horen.

Weet er iemand eigenlijk of de -absoluut- still TFT wel bestaat? Of maakt elke wel ietsjes geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik zit met m'n E511S echt naar een lichtbak te kijken.
Heb last van mijn ogen en heb hoofdpijn gekregen.
Brightness lager gezet maar helpt niets. Ook wordt
de kleuren dan veel minder. Daarnaast is de backlight
niet echt goed verdeel. Bij een compleet zwart scherm
lijkt het net of men met een zaklantaarn van beneden
naar boven schijnt. Daarnaast is de coating van het
scherm niet echt perfect. Ik ben dus een beetje teleurgesteld
met deze monitor.

Wel positieve puntjes:
- Kijkhoek is echt super. Lijkt net CRT. Geen kleurverschuivingen;
- 24 bits kleuren super;
- 16 ms ook super;
- Geen dode pixels.

Maar ik zit nu dus te denken om het terug te sturen, want
ik weet niet of de backlight die ik nu heb normaal is bij TFT monitoren.
Maar de belangrijkste reden is toch wel het licht. Vooral 's nachts.

[ Voor 7% gewijzigd door QUILIX op 21-10-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn defecte Iiyama 511S black is vanochtend geruild voor een vervangend exemplaar. Het heeft wel sinds eind augustus geduurd, monitor was niet voorradig etc bij importeur. Gelukkig was ik in de tussentijd nog 2 weken op vakantie, anders was mijn leed nog erger geweest

Geen piep meer te bekennen :) , ook niet als ik de helderheid omlaag zet en zelfs niet met het oor op de rand van de monitor. Bij de vorige hoorde ik de piep op een halve meter afstand in een stille kamer.

1 bright subpixel (blauw) in een zwart scherm, daar heb ik alleen last van als ik vooroverbuig om dicht op het scherm te staren in een monitortest programma. De vorige 511S was werkelijk pixelperfect incl. subpixels maar met een iritante piep. Deze is mijn inziens "normaal" pixel perfect met 1 sub pixel die aanstaat.

Voor de statistieken, het serienummer is: 05267M4055***
Aangezien dit een gerepareerd model is met een nieuw lcd scherm in bestaande behuizing, weet ik niet of het serienummer de piepbaarheid van de monitor aangeeft. (defecte monitor is omgeruild voor een ander gerepareerd model, was sneller dan mijn monitor repareren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:29:

Aangezien dit een gerepareerd model is met een nieuw lcd scherm in bestaande behuizing, weet ik niet of het serienummer de piepbaarheid van de monitor aangeeft. (defecte monitor is omgeruild voor een ander gerepareerd model, was sneller dan mijn monitor repareren)
Redelijk interesant. Ben je eigenlijk verplicht om een gerepareerd model (de jouwe of een andere) te accepteren. Als het gaat om een duur product wat binnen zeer korte tijd kapot gaat, heb je dan niet gewoon recht op een compleet nieuwe?

Als dat zogenaamd niet mogelijk is, heb je dan geen recht op volledige teruggave van het aankoop bedrag? (zodat je daarmee meteen bij hun wel weer een nieuwe kunt kopen)

Wel goed om te horen overigens dat ie niet meer piept. De blauwe subpixel op een 20" 1600*1200 scherm is natuurlijk best wel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:29:
Mijn defecte Iiyama 511S black is vanochtend geruild voor een vervangend exemplaar. Het heeft wel sinds eind augustus geduurd, monitor was niet voorradig etc bij importeur. Gelukkig was ik in de tussentijd nog 2 weken op vakantie, anders was mijn leed nog erger geweest

Geen piep meer te bekennen :) , ook niet als ik de helderheid omlaag zet en zelfs niet met het oor op de rand van de monitor. Bij de vorige hoorde ik de piep op een halve meter afstand in een stille kamer.

1 bright subpixel (blauw) in een zwart scherm, daar heb ik alleen last van als ik vooroverbuig om dicht op het scherm te staren in een monitortest programma. De vorige 511S was werkelijk pixelperfect incl. subpixels maar met een iritante piep. Deze is mijn inziens "normaal" pixel perfect met 1 sub pixel die aanstaat.

Maar hoe zit het met de backlight? Heb je ook last van backlight vanuit onderen bij een zwart scherm? En heb je ook een kleine verkleuring links onder het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:08:
[...]

Redelijk interesant. Ben je eigenlijk verplicht om een gerepareerd model (de jouwe of een andere) te accepteren. Als het gaat om een duur product wat binnen zeer korte tijd kapot gaat, heb je dan niet gewoon recht op een compleet nieuwe?

Als dat zogenaamd niet mogelijk is, heb je dan geen recht op volledige teruggave van het aankoop bedrag? (zodat je daarmee meteen bij hun wel weer een nieuwe kunt kopen)

Wel goed om te horen overigens dat ie niet meer piept. De blauwe subpixel op een 20" 1600*1200 scherm is natuurlijk best wel klein.
Naar m'n gevoel heb je gelijk met het recht op een nieuw exemplaar, in het consumentenrecht kan ik na de (3 maanden?) gebruik hier geen recht op doen gelden en is omruil voor een goed gerepareerde vervanger legaal. De blauwe bright pixel zie ik gelukkig totaal niet, alleen met monitor test op een zwart vlak en met de neus er bovenop.
Maar hoe zit het met de backlight? Heb je ook last van backlight vanuit onderen bij een zwart scherm? En heb je ook een kleine verkleuring links onder het scherm?
Een beetje, eigenlijk evenveel als andere LCD schermen die ik ooit gezien heb. Ik heb er geen last van omdat ik er in het gebruik weinig van zie. Ik heb geen verkleuringen in het scherm, dat is niet goed als je dat hebt (ik zou bellen met Iiyama als ik jou was). Service is goed, het duurt wel lang mede door te weinig voorraad, maar ze komen wel aan de deur omruilen gedurende 3 jaar garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Zijn er nog mensen die een piepende E511S niet teruggebracht hebben.
Hebben jullie nog later problemen gekregen met het scherm? Ik weet
niet of ik dit moet retourneren. Dan moet ik een maand wachten op
een nieuw scherm :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

QUILIX schreef op 27 oktober 2004 @ 01:32:
Zijn er nog mensen die een piepende E511S niet teruggebracht hebben.
Hebben jullie nog later problemen gekregen met het scherm? Ik weet
niet of ik dit moet retourneren. Dan moet ik een maand wachten op
een nieuw scherm :{
Ik heb uiteindelijk de beslissing genomen om de E511S te retourneren. Ik had geluk, ze hadden de nieuwere E511S net nieuw in voorraad. Dus ik krijg binnen 2 dagen eentje zonder piep en zonder backlight problemen. Voor de rest vind ik dit scherm erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie inmiddels in mijn niet-piepende vervangende monitor 4 dooie pixels, Iiyama gebeld en ze komen het vervangen.

Ik zie hierboven iemand die bang is zijn scherm te moeten missen bij omruil, Iiyama wisselt ter plekke het scherm, dus je zit niet zonder scherm. Ze komen pas langs als ze een vervanger op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitor is vervangen, piept heel licht maar niet hoorbaar (was bij de eerste wel hoorbaar voor de monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh##$%$%, in de vervanger van de vervanger zitten ook 5 dooie (hele) pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 20:55:
Argh##$%$%, in de vervanger van de vervanger zitten ook 5 dooie (hele) pixels.
Mischien een stomme opmerkig, maar kun je niet expliciet vragen voor een scherm zonder doode pixels? Kleine moeite voor hun om even te controleren en ze weten nu toch wel dat jij blijft vervangen. Schermen met dode pixels (die er al bij aankomst van het scherm inzitten) worden alleen naar de consumenten verscheep omdat ze er van uitgaan dat een groot percentage er toch niet mee terug komt.

Jij bent overduidelijk niet zo'n persoon, dus het scheelt iedereen tijd en geld als ze jou wel meteen eentje zonder dode pixels sturen. (en dan natuurlijk maar hopen dat ze niet na verloop van tijd stuk gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zit te denken aan de HP 23".. Iemand ervaring?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Samsung gaat een aantal nieuwe, snellere, grote LCD uitbrengen. Volgens de LCD production-schedule pagina worden ze op dit moment al geproduceerd:
LCD

Voordeel een PVA scherm (beste kleuren weergave) met snelle responsetijden.

24" Wide screen 1920x1200, 16ms.

21" Wide SXGA+ screen 1680x1050, 16ms.

20" UXGA screen 1600x1200, 16ms

19" Wide SXGA+ screen 1680x1050, 25ms

19" SXGA screen 1280x1024, 8ms

De trend lijkt naar wide screens te gaan (16x9) van de 4x3 verhouding van de huidige generatie schermen.

Vreemd genoeg zit er de laatste maanden nagenoeg geen beweging in de prijzen voor de Samsung 243T en 213T, terwijl deze over een paar maanden dus verouderde modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Database freak schreef op 07 november 2004 @ 02:01:
Samsung gaat een aantal nieuwe, snellere, grote LCD uitbrengen. Volgens de LCD production-schedule pagina worden ze op dit moment al geproduceerd:
LCD

Voordeel een PVA scherm (beste kleuren weergave) met snelle responsetijden.

24" Wide screen 1920x1200, 16ms.

21" Wide SXGA+ screen 1680x1050, 16ms.

20" UXGA screen 1600x1200, 16ms

19" Wide SXGA+ screen 1680x1050, 25ms

19" SXGA screen 1280x1024, 8ms

De trend lijkt naar wide screens te gaan (16x9) van de 4x3 verhouding van de huidige generatie schermen.

Vreemd genoeg zit er de laatste maanden nagenoeg geen beweging in de prijzen voor de Samsung 243T en 213T, terwijl deze over een paar maanden dus verouderde modellen zijn.
al enig idee wat de prijzen ongeveer zullen zijn?

btw: het is een 16:10 verhouding :) 1680/16x10=1050 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Digitizers schreef op 07 november 2004 @ 11:34:
[...]

al enig idee wat de prijzen ongeveer zullen zijn?
Nope, ik vermoed op het niveau van de huidige 23", 21" en 20". Wellicht dat kort bij introductie een hoge adviesprijs gehanteerd wordt, die na meer aanbod een paar maanden later daalt naar de huidigeprijzen voor de 243T (23") en 213T (21"), resp. 1750E en 950E. Samsung heeft altijd al scherpe prijzen willen neerzetten, ik vermoed dat ze dat nu weer willen doen met name om volume binnen te halen om de fabrieken te vullen en om een naam te blijven/worden in grotere displays. Uiteindelijk wordt toch de hele of een groot deel van de monitor-markt large dispays, als de prijs maar voldoende daalt. Ik krijg bij Samsung de indruk dat ze met kwaliteit maar volume een lage prijs willen neer zetten om een groot marktaandeel te krijgen en te behouden als het large dispays monitor-segment (>19") sterk gaat groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met m'n E511S echt naar een lichtbak te kijken.
Heb last van mijn ogen en heb hoofdpijn gekregen.
Brightness lager gezet maar helpt niets. Ook wordt
de kleuren dan veel minder. Daarnaast is de backlight
niet echt goed verdeel. Bij een compleet zwart scherm
lijkt het net of men met een zaklantaarn van beneden
naar boven schijnt.
Dat het scherm niet egaal verlicht is was voor mij ook de reden om
een Iiyama weg te doen (het ging hier niet om een 20inch e511s maar om een E431s 17inch.). Vooral 's avonds in het donker was het ronduit irritant dat de onderkant van het scherm stukken helderder was als de bovenkant. (Je kunt dit iets compenseren door de bovenkant naar je toe te kantelen, zodat je een iets andere kijkhoek hebt, maar dit was voor mij niet bevredigend, en daarnaast ziet het er natuurlijk niet uit zo'n naar voren gekantelde monitor).
Voor veel mensen schijnt het geen storende factor te zijn, aangezien je de klacht nauwelijks hoort. Ik ben nog even teruggegaan naar de winkel om te kijken of het geen exemplarisch probleem was, maar de monitor die ze in de winkel hadden staan had het probleem ook. Meer merken hebben er last van, maar er zijn er wel degelijk ook waarbij het fenomeen bijna niet of in ieder geval veel minder voorkomt. Zo'n monitor heb ik dan ook gekocht. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell heeft al een eerste monitor klaar rond een van de nieuwe breedbeeld panels: 2005FPW
869 EUR volgens dit artikel.
Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2005FPW/GRAPHICS/front-view-1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 00:56:
Dell heeft al een eerste monitor klaar rond een van de nieuwe breedbeeld panels: 2005FPW
869 EUR volgens dit artikel.
[afbeelding]
hele mooie monitor voor een scherpe prijs. welk panel zouden ze gebruikt hebben?? aangezien dell zowat de eerste is met zo'n 20 inch widescreen panel (op apple na), zou het hun eigen panel zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dell is geen producent van LCD panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Die WXGA schermen zijn echt relaxt... ik zit al een tijdje te wachten totdat ze onder de 1000€ zitten. Nu komen er dus eindelijk relaxte schermen met 20" of 21" uit. Nog even wachten tot het voorjaar van 2005 voor een wat lagere prijs en de leverbaarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn Dell FP2001 20.1 inch besteld. Midden volgende week zou ie er moeten zijn voor 726€. Ik zal mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een stomme opmerkig, maar kun je niet expliciet vragen voor een scherm zonder doode pixels?
Ja, hier is om gevraagd aan support en mij is dit beloofd, maar blijkbaar zit het niet goed in het systeem of de procedure. Mij is nu een jonger scherm beloofd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
zikje schreef op 08 november 2004 @ 19:26:
Ik heb vandaag mijn Dell FP2001 20.1 inch besteld. Midden volgende week zou ie er moeten zijn voor 726€. Ik zal mijn bevindingen posten.
Niet om je bang te maken, maar hopelijk bevalt je hem wat beter dan de eigenaar uit deze thread. Dat ding had namelijk nog al last van inbranden enzo. Maar dat zal wel exemplaristisch geweest zijn.... hoop ik voor je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
LCD en inbranden???.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 21:52
Sja, blijkbaar :/ Check die foto's, die heeft hij echt niet verzonnen. Maar zoals ik al zei zal het wel exemplaristisch geweest zijn.

edit: Ik schrok ook best wel toen ik die thread las, ik dacht ook dat het niet voor kon komen met de huidige LCD-techniek. Gelukkig heb ik er geen last van op mijn Samsung 172X :X

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen-v op 08-11-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Wat mij verbaast is dat de LCD producenten nu snel met wide-screen models op de markt komen met exotische resoluties die maar gedeeltelijk door display drivers en maar heel beperkt door spellen ondersteund worden:

24" 1920x1200
21" 1680x1050
17" 1280x786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zo exotisch zijn die resoluties niet hoor. Alle videokaarten zullen ze zowieso ondersteunen en redelijk wat games ondersteunt ook wel breedbeeld. En als 't niet ondersteund wordt dan pech, heb je twee zwarte balken. Maar dan is er ook geen man over boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Hielko schreef op 09 november 2004 @ 01:09:
En als 't niet ondersteund wordt dan pech, heb je twee zwarte balken. Maar dan is er ook geen man over boord.
Nee maar daar koop je natuurlijk geen verhoudingsgewijze (qua oppervlakte) duurdere wide screen voor. Met name voor first-personshooters is wide veel prettiger, je hebt een breder blikveld.

De prijs van de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/58108]213T[/utl] blijkt een daling in te hebben gezet. Het prijs verschil tussen de 20"-21"schermen van rond de 900 euro en de 23" en 24" schermen van tussen de 1600 en 1800 euro bedraagt nu bijna 100% terwijl het oppervlakte grootte-verschil slechts 20% is. Natuurlijk neemt met de maximale 5 niet werkende pixel garantie de uitval logaritmisch of kwadratisch toe, maar vijf maal het prijs verschil voor de extra oppervlakte?
Wellicht dat dat 20"-21" mainstream aan het worden zijn en massaal geproduceert beginnen te worden, terwijl de 23"-24" dat nog niet zijn en daardoor een hoge productie en verkoopprijs hebben :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Kep sinds kort de Iiyama E511s. Kvind 'm wel aardig. Inderdaad nogal lichtbakkerig verlicht, hij reageert graag op mijn draadloze router die ernaast staat (die gaat gelukkig aan de kant over een weekje ofzo) en een paar dode subpixels meer of minder moet je niet om zeuren, want die zitten er blijkbaar toch altijd in (dit is m'n tweede). Gelukkig zie ik (net als de vorige) die dp alleen als het scherm volledig zwart is en zijn ze zo klein dat zelfs een zeikerd als ik er niet om maalt.

1600x1200 heb ik zo gemist in de tijd dat ik met 17inch TFT's heb zitten aanmodderen! Mijn oude 22inch Iiyama heb ik indertijd verruild voor een 17 inch TFT en sindsdien zat ik op 1280. 1600x1200? Relaxed! Iiyama e511s? O.K. en niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
jeroen-v schreef op 08 november 2004 @ 22:33:
[...]

Niet om je bang te maken, maar hopelijk bevalt je hem wat beter dan de eigenaar uit deze thread. Dat ding had namelijk nog al last van inbranden enzo. Maar dat zal wel exemplaristisch geweest zijn.... hoop ik voor je O-)
Dit is het eerste negatieve bericht dat ik van de fp2001 hoor. Alle andere ervaringen zijn bijzonder positief (kijk maar in deze thread en in de dell fp2001 thread).

Bovendien is toch hetzelfde panel als bij andere merken en zouden zij normaal ook hetzelfde probleem moeten hebben. Volgens mij heeft dit individu gewoon brute pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Nee maar daar koop je natuurlijk geen verhoudingsgewijze (qua oppervlakte) duurdere wide screen voor. Met name voor first-personshooters is wide veel prettiger, je hebt een breder blikveld.
Persoonlijk zou ik niet voor de games voor een wide screen gaan, maar gewoon omdat zoveel ruimte erg fijn is als je graag werkt met verschillende programma's, of programma's die veel ruimte goed kunnen gebruiken (3d dingen met meerdere viewports, ontwikkeltools voor software ed). Maar voor games is het natuurlijk ook leuk, hoewel vaak wel het geval is dat je geen breder blikveld krijgt in FPS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 3de omruil gehad van Iiyama, nu zitten er zelfs 2 dooie pixels direct naast elkaar. Dit is zelfs van een meter afstand (geen grap) zichtbaar. Ik snap best van Iiyama dat gerepareerde monitoren als omruil worden aangeboden, maar de dooie pixels elke keer gaan me te ver. Bij een nieuwe minitor zijn ze zeldzaam (en is er hooguit sprake van een enkele dooie subpixel), bij elke omruil zaten er meerdere hele dooie pixels in.

ARGGHH#$$$$$$%#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47
Ik zelf werk sinds 8 jaar met dual screen setup en prefereer mijn 2x benq fp783 boven 1x 20" (of nog groter).

Het is nml ideaal om zo te moeten officen oid wat met 1 hughe scherm minder makkelijk is (vind ik). Plus het feit dat mijn 2 17" tft voor 700 euri gekocht heb en 1 20" duurder is.

Ik vind het overdone. Vroeger heb ik namelijk een lange tijd metr een 21" crt gewerkt (toen de 15" net standaard werd) maar vond dat destijd weinig meerwaarde hebben.

De eerst volgende uitbreding op grafisch gebied zal dan ook eerder een 3de scherm zijn :D

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:12:
Vandaag de 3de omruil gehad van Iiyama, nu zitten er zelfs 2 dooie pixels direct naast elkaar. [...]

ARGGHH#$$$$$$%#
Wat een gedoe zeg! Ik twijfel nu toch erg om een IIyama te nemen. Zou het niet mogelijk zijn dat je daar persoonlijk langs gaat om er eentje uit te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elgringo schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:48:

De eerst volgende uitbreding op grafisch gebied zal dan ook eerder een 3de scherm zijn :D
Een 3de scherm werkt erg relaxed. Ik vind persoonlijk een 3de scherm ten opzichte van een 2de een grotere vooruitgang als een 2de ten opzichte van een 1ste was. Met 2 schermen heb je een zekere onbalans in je view. Met 3 (eentje recht, twee schuin) heb je een perfect werkweld.

• zikje
  • Niet online
WHIII !

Mijn Dell 2001FP is vandaag aangekomen en geïnstalleerd. Man, dat scherm is grooooooot. Groter dan men tv. Ik heb ook nog geen slechte pixels kunnen vinden. Game testen heb ik nog niet kunnen doen, omdat men normale pc in de winkel staat voor reparatie, mobo stuk. Dit is dus nu een PII 266 :). Vorig scherm was 17" LIyama CRT.

Paar vraagjes:
- Dat wit is wel redelijk fel: is dat normaal en kan je dat aanpassen?
- De letters zijn niet zo anti-aliased als met CRT: kan je dat aanpassen?
- Waar kan ik Adobe Gamma ergens krijgen, ik vind geen download link op google.

Thx.

Verwijderd

zikje schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:48:
- De letters zijn niet zo anti-aliased als met CRT: kan je dat aanpassen?
Thx.
Afhankelijk van je OS kun je dat inderdaad instellen ja. De meest gangbare hebben wel een speciale setting voor LCD AA, meestal maakt die gebruik van de sub pixels in je panel.

Zelf vind ik het er niet echt mooier op worden, je ziet iets van kleurtjes rond je letters (iniedergeval op een 17" LCD @ 1280*1024).

(des te scherper je monitor, des te meer je natuurlijke AA wegvalt. Kijk maar eens naar een scherm van begin jaren 90 of nog eerder, die hadden zo'n auto blur dus je AA in je games compleet kunt uitzetten)

• Hielko
Afhankelijk van je OS kun je dat inderdaad instellen ja. De meest gangbare hebben wel een speciale setting voor LCD AA, meestal maakt die gebruik van de sub pixels in je panel.
Dat is dus geen AA, maar gewoon subpixel fontrendering, klein detail.Verschil is dat je AA gewoon op elk type scherm kan gebruiken (CRT of LCD), maar dat subpixel fontrendering alleen helpt bij een LCD. Overigens kan je bij Windows XP volgens mij alleen Cleartype aan en uit zetten waarmee je zowel AA en subpixel fontrendering mee aanzet in XP.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.