Ik heb de 20 inch ACD wel gezien, zag er niet slecht uit maar kon mij evenals de 23 inch HP (LG/Philips) niet overtuigen. De ACD heb ik wel in 23 inch gezien, maar dat was de vorige generatie met brede witte rand. Goed om te lezen dat de 30 inch een stuk beter is.
Het Cinema 30" schijnt van een betere kwaliteit te zijn dan de 23" (welke de veel gebruikte 23" LG-Philips OEM scherm is).
Welk panel gebruikt Apple dan voor dit scherm? Ik zou geen ander panel weten met dezelfde specs.
Als ik op m' n oude monitor (Iiyama 510) de tekst grote op 0.25 instel, door een resolutie van 1600x1200 te kiezen, wordt alles erg klein.
Dot pitch zegt mij weinig, alleen 'wel eens van gehoord'. Ik heb een 19 inch Iiyama VM Pro 450, en draai deze op 1600x1200 met de standaard lettergrootte instelling van Windows. Dit is voor mij prima leesbaar. Neem aan dat tekst op 2560x1600 ook goed leesbaar is, als ik mijn huidige configuratie gewend ben?
De hoop op Samsung heb ik verder opgegeven, vorige week nogmaals 2 emails gestuurd en wederom geen enkele reactie terug. De LTM240M1 zal nog lang op zich laten wachten en dan nog zal Samsung deze nieuwe monitor ver boven de huidige prijs van de 243T willen verkopen, ten einde de voorraad 243T's nog verkoopbaar te houden. De 243T doet nu 1700 euro dus ik denk dat het nieuwe 24" 16ms Samsung rond de 2000euro gaat kosten, slechts 800 euro minder dan de ACD.
Ik heb opzich geen haast, wil binnen nu en een half jaar wel zeker een ander scherm. Ik ben wel bang dat ik spijt ga krijgen, 800 euro extra is nog te overzien. Wat wel jammer is, is dat je een andere videokaart nodig hebt (weer 350 euro voor een V9999 GE..).
Heb je ook gekeken naar de kleurechtheid? Grafisch ontwerpen is één van de dingen die ik op de monitor doe, dus het is voor mij iets wat best belangrijk is. Ik hoor over de (duurdere) Samsung's veel goede verhalen over de kleurechtheid, en neem aan dat de 30 inch ACD, gezien de doelgroep, niet ervoor onderdoet.
Anyway, houd ons (iig mij

) op de hoogte!