Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 2)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.032 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:34
MrDry schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:02:
Heb vorige week een Sony SDM-P232W binnengekregen....23" - breedbeeld WOEI!
Waarom heb je niet gelijk de nieuwste genomen? De SDM-P234 is de opvolger van de SDM-P232W en heeft een nog beter paneel. Hoe dan ook, neem een recente grafische kaart van fatsoenlijke makelij en je zult via DVI scherp beeld krijgen op dat scherm van je :) ATI kaarten hadden tot dusver over het algemeen iets betere interne TMDS'en dan nVidia kaarten (losse Silicon Image TMDS'en doen het veelal het beste) maar dat is volgens mij niet meer zo'n issue met de nieuwste generatie nVidia GPU's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iemand nog nieuws opgevangen van samsung en hun nieuwe reeks :( ??? pffff begin mn geduld te verliezen. [H]ardforum is ook al een tijdje down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
iemand hier met een 2005fpw die zijn grayscale images in photoshop wel wit krijgt?
bij mij worden ze helemaal geel...

help, kan nergens iets vinden hierover

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
http://www.uniware.ru/pro...d_vpa_vpd_vp_thinedge.htm

deels vertaald:
Also company presented the new 23"JK- monitor ViewSonic VP231 WB with the time of response 16 ms and intends prior to the end of 2004 to announce 17" JK- models with the time of response 8 ms.
viewsonic schijnt met een 23" inch 16 ms widescreen monitor te komen genaamd de 'VP231wb'. Ik kan nog geen specs vinden erover maar hij schijnt pas volgend jaar op de CES (6 januari 2005) in Las Vegas gepresenteerd te worden. misschien iets om naar vooruit te kijken.

www.viewsonic.com

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 20-12-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Digitizers schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:57:
iemand nog nieuws opgevangen van samsung en hun nieuwe reeks :( ??? pffff begin mn geduld te verliezen. [H]ardforum is ook al een tijdje down :(
Nope en Samsung consumer electronics reageert ook op geen enkele mail die je ze stuurt met dit soort vragen. Je zal nog heel veel geduld met Samsung :Z moeten hebben.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben toe aan een overzichtje van TFT's die in dit topic voorkomen of een optie zijn:

- HP L2335
- BenQ FP231
- Philips 230W
- LG 2320A
(review)

Zijn voor mij niet echt een optie, vond de review niet overtuigend.

- Samsung 243T (review)

Lijkt mij wel iets, alleen jammer van die vrij hoge responsetijd.

- Apple Cinema Display

Weet niet wat ik ervan moet denken :)
Garantie zuigt en iets zegt mij dat die Apple qua design overtuigender is dan de beeldkwaliteit (hoor namelijk weinig lovende dingen over beeldkwaliteit), maar moet dat eerst eens in het echt zien.

- Viewsonic VP231wb

(uit bericht hierboven), die is nog niet uit maar klinkt goed so far.

- Samsung LTM240M1

Ook nog niet uit (zou het vierde kwartaal uitkomen) maar is de opvolger van de 243T, maar dan lagere responstijd?

-------

Vergeet er vast nog een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Nog eens gekeken in Google of er nog nieuwe paginas over de LM240M1 waren bijgekomen de laatste weken. Volgens een forum lid op het Anandtech forum komen ze (in de VS) in januari 2005 uit. Als het mee zit wordt de opvolger van de 243T komend kwartaal beschikbaar; officiele start verkoop in januari hoeft natuurlijk nog niet te betekennen dat er voldoende voorraad is om te voldoen aan de vraag, zie de Nividia lanceringen van nieuwe producten, Samsung schijnt hier ook een handje van te hebben. Het gekke is dat er nergens ook maar iets van persberichten over dit nieuwe product van Samsung te vinden is, terwijl het dus over een paar weken al geintroduceerd zou worden.

Op Hardforum hebben diverse forum leden een vergelijking tussen de diverse OEM LG-Philip 23" TFT schermen en de huidige 25ms 243T gemaakt en daar blijkt de beeld kwaliteit van de Samsung duidelijk beter te zijn dan de LG's. Daarnaast lijkt de responsetijd van de 243T lager dan de 25ms specs te zijn, bijna vergelijkbaar met de 16ms schermen en ook beter te zijn dan die van de 25 ms 213T die nog wel ghosting vertoond. De laatste revisie van de 243T is van eind 2003 en het scherm van de 243T zou daardoor anders (en moderner) dan dat van de 213T zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
Tom; volgens hebben de Apple Cinema schermen hetzelfde panel als de HP L2335, BenQ FP231 en de Philips 230W. Ik vermoed dat de Viewsonic ook gewoon hetzelfde panel gebruikt (aantal fabrikanten van 16ms 23" panels is beperkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=845313
Die ook in de gaten houden.

Die LM240M1 lijkt mij ook de monitor om voor te gaan... maar ik wacht (helaas) maar af :P

• Database freak
Hielko schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:30:
Tom; volgens hebben de Apple Cinema schermen hetzelfde panel als de HP L2335, BenQ FP231 en de Philips 230W. Ik vermoed dat de Viewsonic ook gewoon hetzelfde panel gebruikt (aantal fabrikanten van 16ms 23" panels is beperkt).
= OEM LG-Philip 23" TFT schermen.
Worden door LG-Philip geproduceert en elke fabrikant schijnt hier z'n eigen kastje om te bouwen. Omdat de spec's precies vastliggen, verzint elke OEM fabrikant van dit TFT scherm z'n eigen specificaties die daardoor een beetje van elkaar afwijken.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Ik heb aleen tijdje m'n Dell 2001FP, en ik moet zeggen dat al m'n verwachtingen ingelost zijn, en dat het scherm nog beter is dan dat ik had gehoopt ...

Op m'n gallery vind je wat foto's: http://gallery.damn.be/2001FP

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC00877.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC00884.thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC00888.thumb.jpg

Besteld via de telefoon bij Dell, en betaald via VISA (maandelijkse aflossingen van ongeveer 100€ ...) totale kostprijs was 818€, en 5 dagen nadat ik 'm besteld had werd hij geleverd ...

Specs

* LG/Philips 20.1" panel
* UXGA native
* 24bit kleuren
* 4 aansluitingen (VGA, DVI, Cinch, SVHS)
* kantelbaar links rechts, boven onder
* roteerbaar (voor DTP)
* USB hub
* behuizing in 2 soorten grijs (lichter en zéér donker bijna zwart)

Installatie

Ik had de schrik van m'n leven toen ik de kartonnen doos binnenkreeg, blijkbaar zat de monitor niet volledig stevig vast in die doos. Maar geen probleem, er was geen zichtbare schade, en alle onderdelen waren erbij ... (zelfs een apart doosje met een 2de stroomkabel bij?!?)

De installatie van het TFT panel op de voet kon m'n neefje van 2 jaar ook gedaan hebben, poepsimpel ...

Er plakt een plastieke beschermplaat over het TFT panel, vastgemaakt met 2 streepjes plakband, die het geheel redelijk stevig op z'n plaats houden... Ze waren moeilijk te verwijderen, maar er zijn toch geen resten op de monitor achtergebleven ...

Het gewicht is echt een fractie van wat m'n 21" monster weegde, maar toch geeft het een algemene indruk van kwaliteit, vooral de steun, die bijna van massief ijzer/staal/weet-ik-het is ...

Eerste indruk

De behuizing van de monitor is van uitzonderlijke kwaliteit, en staat zéér stijlvol op eendert welke bureau. De afwerking van de aansluitingen vanachter, en de bedieningsknoppen vooraan is werkelijk fantastisch.

Even die 21" CRT uit de weg ruimen, en dan m'n 2001FP via DVI aansluiten op m'n 6800GT (volledige pc specs hier: http://www.damn.be/specs.php ), en ik dacht dat we vertrokken waren ...

Maar de schrik sloeg me om het hart, het beeld was verre van scherp, en hoewel ik 32bits kleuren ingesteld had, waren er toch lelijke kleurschakeringen te zien. De ergste schrik had ik toen ik een Xvid (en DVD) full screen afspeelde met alle mogelijke players: trillend beeld, een soort van artifacts over het hele scherm (ongeveer zoals een 50Hz TV aansturen op 60Hz) .... ik dacht dat ik met een defect model te maken had ...

Maar ... na herinstallatie van de 66.93 Forceware driver, en de driver van de 2001FP meegeleverd op CD, waren al deze problemen van de baan ...

'diepere' Indruk

Wat een kwaliteit van beeld! Ik stuur de monitor aan via DVI op 1600x1200, en dit is werkelijk het beste beeld dat ik ooit gezien heb. Véél beter dan alle CRT's die ik al gehad heb, en met grote voorsprong op alle TFT's van vrienden die ik al gezien heb ...

Het is haarscherp, je kan je gewoon niet voorstellen hoe scherp dat dat beeld is. Je zou bijna kunnen denken dat het pijn begint te doen omdat het zo ongelooflijk scherp is. Alles wat op je beeld getoverd wordt, ziet er werkelijk 100% zo uit als de maker het bedoeld had qua scherpte...
Als je héél dichtbij het scherm zit (bijvoorbeeld op zo'n 10 à 15 cm afstand) dan zie je een soort raster tussen de pixels, maar eens je op een normale afstand er vanaf zit, merk je dit niet meer op.

Via het OSD menu kan je de kleuren regelen, per kleur kan je de helderheid aanpassen, of je kan kiezen tussen enkele voortgeprogrammeerde modi (ik weet de exacte mogelijkheden niet meer vanbuiten, 'vivid' enzo, je kent dat wel) Als ik hier de helderst mogelijke instelling geef, krijg ik bijna pijn aan m'n ogen als ik naar een witte achtergrond kijk ... dus kwa lichtsterkte is het meer dan ok.

De kleuren zijn fantastisch (na intallatie van alle drivers ...) Deze 2001FP heeft een 24bit panel, en dat merk je wel als je er een TFT scherm met 16bit panel naastzet. Mijn beeldinstellingen staan op 32bitkleuren, en hoewel het scherm dus maar 24bit kan weergeven, merk ik nergens iets van storende kleurschakkeringen, niet in DVD's, niet in Xvid's niet in games ...(die ik steeds met 32bit aanstuur)

En van de 1920000 pixels op dit LG Philips panel, is er geen ééntje kapot, zelfs geen subpixel, perfect :) De kijkhoek is ook ongelooflijk goed, ik had gedacht dat je niet met meer dan 2 man voor het scherm kon zitten, maar zelfs op een kijkhoek van 60° (geschatte waarde) is het allemaal nog 100% te zien (kleuren zijn nog goed bedoel ik). Ook de lichtsterkte is zeer goed. Wel zie je een beetje de backlight erdoor schijnen als je op een volledig zwart scherm kijkt, maar het is verre van storend. Misschien is dit het enige minpuntje voor mensen die daar belang aan hechten ...

Het OSD menu heeft geen 1000 en 1 mogelijkheden (te meer omdat alles automatisch geregeld wordt als je DVI gebruikt) maar is zeer intuitief in gebruik ... niks op aan te merken.

Prestaties

Ik heb alle games die ik veel speel getest met deze monitor, en welke intellingen ik ook gebruik - gaande van andere resoluties, kleurdiepte, Vsync aan/uit, kwaliteit van beeld etc etc - bij normaal spelen - single player of multiplayer - ik merk 0,0 ghosting of tearing op ... nul niks komma nothing :) Ik heb geprobeerd: Quake 3, Painkiller BOOH, HL2 / HL2DM, Homeworld 2, Colin Mcrae 2004/2005, NFSU2, .... Alle games worden verschrikkelijk goed weergegeven.

Een zéér leuke extra is dat ik zelfs m'n Playstation2 op dit scherm kan aansluiten, daarin is de kwaliteit op fullscreen wel wat minder gedetailleerd, maar dat ligt niet aan het scherm, maar aan de PS2, die eigelijk voor TV gemaakt is, waar je dus 2 tot 3 maal zo ver van af zit. Maar desalniettemin. Er zijn namelijk 4 aansluitingen op dit scherm, gewone "oude" VGA, DVI, coax (zo'n gele stekkertje - of noemt dat cinch?) en SVHS ... ge-wel-dig :) Zelfs PiP (picture in picture) is een mogelijkheid! (even een externe TV tuner kopen, en je kan TV kijken :) )

Eindconclusie

[b]Als we over TVT schermen van 20" spreken, is er eigelijk maar 1 scherm dat kwa kwaliteit, uitzicht en prestaties de moeite waard is om over te spreken, en dat is deze 2001FP![b]
Iedereen die nog twijfelt ... als je nog vragen hebt, stel maar, ik zal proberen ze te antwoorden.

pluspunten

- pure kwaliteit
- gevoel van kwaliteit en degelijkheid is zéér sterk aanwezig
- aansluitingen

minpunten

- prijs (anders had ik er al 2 gekocht)
- backlight schijnt minimaal door bij zwarte achtergrond

[ Voor 200% gewijzigd door Shaidar op 23-12-2004 15:51 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ooit de 2001fp en de 2005fwp naast elkaar gezien en vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:48:
Iemand ooit de 2001fp en de 2005fwp naast elkaar gezien en vergeleken?
jazeker weten!

BEHOLD!
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=839522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

shaidar schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:48:
Iedereen die nog twijfelt ... als je nog vragen hebt, stel maar, ik zal proberen ze te antwoorden.
Is hij in de hoogte verstelbaar of is die steun massief en kan het paneel enkel kantelen rond een horizontale as?

Als DHL hier in Zaventem niet nòg eens staakt, dan staat de mijne morgen ook voor de deur! :9~
Heb 'm in de VS gekocht via Ebay: 610€, verzending inclusief (gesteld dat ze mij morgen geen douane rekening presenteren).

[Edit:] als ik deze foto in je gallery bekijk, dan heb ik denk ik 't antwoord op m'n eigen vraag al gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC00855.sized.jpg

Werkt via 't knopje onderaan de stand, juist?

[ Voor 18% gewijzigd door Steff op 27-12-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Correct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

90° gedraaid zie ik maar weinig verschil. PIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shaidar, hoe is de helderheid-egaliteit van het scherm? (hier bedoel ik mee dat je bij sommige merken een duidelijk verschil ziet in helderheid onder en boven. De onderkant is vaak helderder (meer licht) dan de bovenkant.)

En dan nog een vraagje; kan je voorkomen dat de monitor gaat "scalen", oftewel, kan je een game op bijv 1280x1024 draaien met zwarte balken rondom (dus dat hij niet fullscreen forceert)? Ook handig voor als je eens wilt gamen in breedbeeld modus zonder dat de monitor de boel op rekt. (wat mijn huidige lcd dus doet. :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:12:
@Shaidar, hoe is de helderheid-egaliteit van het scherm? (hier bedoel ik mee dat je bij sommige merken een duidelijk verschil ziet in helderheid onder en boven. De onderkant is vaak helderder (meer licht) dan de bovenkant.)
Hier heb ik nog niets van gemerkt ... niet in games, niet in Windows Desktop, niet in DVD's niet in DivX'en ... Enig idee hoe dat ik dit kan testen??
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:12:
En dan nog een vraagje; kan je voorkomen dat de monitor gaat "scalen", oftewel, kan je een game op bijv 1280x1024 draaien met zwarte balken rondom (dus dat hij niet fullscreen forceert)? Ook handig voor als je eens wilt gamen in breedbeeld modus zonder dat de monitor de boel op rekt. (wat mijn huidige lcd dus doet. :/ )
Ja, dit kan je op de monitor zelf uitzetten :

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC01122.sized.jpg

http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC01122.jpg

Maar als het goed is, dan zou je dat van in je windows ook moeten kunnen doen hoor :

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/various/disptiming.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die laatste optie alleen voor Nvidia kaarten beschikbaar.

Ten tweede, misschien al een keer genoemd, een test van de 2001FTP bij Anandtech :

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=1918&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

shaidar , welk theme oid is dat? ziet er wel strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

's wel wat offtopic, maar dat is "Storm" (c) Krezno van op dumbassjones.com ... Meer screenshots vind je hier : http://gallery.damn.be/currentdesktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 01:43:
Volgens mij is die laatste optie alleen voor Nvidia kaarten beschikbaar.
Ik heb afgelopen week een 6800GT in m'n pc gehad ( testen voor een kennis :) ) maar ik kon die
flat panel options niet vinden in het Nv CP. :? Misschien omdat ik geen DVI scherm heb?
Hier heb ik nog niets van gemerkt ... niet in games, niet in Windows Desktop, niet in DVD's niet in DivX'en ... Enig idee hoe dat ik dit kan testen??
Met een volledig wit of zwart beeld zie je 't het beste denk ik.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:54:
[...]

Ik heb afgelopen week een 6800GT in m'n pc gehad ( testen voor een kennis :) ) maar ik kon die
flat panel options niet vinden in het Nv CP. :? Misschien omdat ik geen DVI scherm heb?

[...]

Met een volledig wit of zwart beeld zie je 't het beste denk ik.
Wat eng zeg een 6800GT in je comp :P Maar idd die optie is alleen beschikbaar als je een TFT aangesloten hebt.
Ik heb de optie iig niet via mijn ATI control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar idd die optie is alleen beschikbaar als je een TFT aangesloten hebt.
Ik heb wel een TFT, maar zonder DVI aansluiting, misschien dat dat het is.

@Shaidar, mooi scherm, is zeker een kandidaat voor mij, maar het lijkt er op dat je vrouw/vriendin/zus hem niet zo mooi vind. Ze zit met d'r handen in het haar. :+ Of was
ze boos van die smak geld die je er weer tegenaan gegooid hebt. :o

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/albums/2001FP/DSC00889.sized.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steff schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:57:
[...]

Is hij in de hoogte verstelbaar of is die steun massief en kan het paneel enkel kantelen rond een horizontale as?

Als DHL hier in Zaventem niet nòg eens staakt, dan staat de mijne morgen ook voor de deur! :9~
Heb 'm in de VS gekocht via Ebay: 610€, verzending inclusief (gesteld dat ze mij morgen geen douane rekening presenteren).

[Edit:] als ik deze foto in je gallery bekijk, dan heb ik denk ik 't antwoord op m'n eigen vraag al gevonden :)

[afbeelding]

Werkt via 't knopje onderaan de stand, juist?
Heb je hem al binnen Steff ? Voor die prijs is het wel erg interresant om hem via de US te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:58:
Voor die prijs is het wel erg interresant om hem via de US te kopen.
Ja, maar de kans is wel érg groot dat je alsnog een naheffing krijgt, sterker nog, die krijg je gewoon.
Daarnaast vind ik het persoonlijk fijn om gebruik te kunnen maken van de zgn. "afkoelingsperiode" die we in NL kennen bij een online aankoop. Niet helemaal tevreden = retour met dat ding.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm dat was idd te verwachten van die naheffingen natuurlijk. En je hebt gelijk, vooral als je dooie pixels hebt wil je dat ding maar al te graag retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:03:
[...]Daarnaast vind ik het persoonlijk fijn om gebruik te kunnen maken van de zgn. "afkoelingsperiode" die we in NL kennen bij een online aankoop. Niet helemaal tevreden = retour met dat ding.
Ik denk dat dat niet voor TFT's geld anders zou iedereen die dingen online bestellen en bij schermen met minder dan 5 maar meer dan 0 pixel fouten retour zenden. Ik vermoed dat er een uitzondering wordt gemaakt voor TFT schermen; eenmaal uit doos, aangesloten en bekeken is voorgoed verkocht.

• Abbadon
Wet kopen op afstand = wet kopen op afstand. Deze geldt ook gewoon voor TFT schermen, die vallen niet onder de uitzonderingen.

Verwijderd

Database freak schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:42:
[...]

Ik denk dat dat niet voor TFT's geld anders zou iedereen die dingen online bestellen en bij schermen met minder dan 5 maar meer dan 0 pixel fouten retour zenden. Ik vermoed dat er een uitzondering wordt gemaakt voor TFT schermen; eenmaal uit doos, aangesloten en bekeken is voorgoed verkocht.
Dit zou wel een érg makkelijke manier voor winkeliers zijn om van hun 'dode pixel TFT's' af te komen. Zodra iemand (uit onwetendheid) vergeet om een pixelgarantie af te sluiten dan zou diegene wel eens "expres" met een slecht scherm in z'n maag gesplitst kunnen worden.

In de wet "kopen op afstand" lees ik geen uitzondering voor TFT's. Wél een vage omschrijving dat een leverancier bepaalde voorwaarden aan het terugsturen van goederen mag binden, wat idd in zou kunnen houden dat bijv. geopende verpakkingen niet geretourneerd mogen worden. Dit moet wel duidelijk vermeld zijn bij de levering.
Overigens kan ik met zo'n voorwaarde helemaal niets, de wet is er imho namelijk voor om een product even te kunnen "voelen en bekijken" of 't wel bevalt, met een ongeopende doos kan ik niet veel. :)

Wet kopen op afstand:
http://www.consumentenbon...atie/50411?ticket=nietlid

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 00:24 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Abbadon schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:07:
Wet kopen op afstand = wet kopen op afstand. Deze geldt ook gewoon voor TFT schermen, die vallen niet onder de uitzonderingen.
Wat voor waarde heef het afsluiten van een zero dead pixel garantie dan nog? Dat is dan immers betalen voor een service (het terug mogen brengen) die je wettelijk gezien al hebt. Of mis ik iets?

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

The Source schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:29:
[...]

Wat voor waarde heef het afsluiten van een zero dead pixel garantie dan nog? Dat is dan immers betalen voor een service (het terug mogen brengen) die je wettelijk gezien al hebt. Of mis ik iets?
En daarom houdt geen enkele shop zich hier dan ook aan. Ja, je mag je scherm wel terug sturen, maar je krijgt je geld alleen volledig terug wanneer de doos/verpakking ongeopend is.

Waarschijnlijk kan je na een ruim aantal gerechtelijke stappen je gelijk wel halen, maar dat is het voor de meeste mensen niet waard aangezien hier ook weer kosten aan verbonden zijn. Ik heb er zelf ook een tijd lang mee zitten te auwehoeren en geloof me vergeet die "wet kopen of afstand" maar, want je hebt er werkelijk niks aan... :/
De 2005FPW lijkt me zeker een mooi schem, maar als ik ze zo naast elkaar zie staan heb ik toch liever de 2001FP denk ik...

[ Voor 42% gewijzigd door Animal_X op 30-12-2004 14:09 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Abbadon
The Source schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:29:
[...]

Da's voor de onwetenden. Als ik nu een TFT koop op afstand heb ik alle recht om 'm binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terug te sturen.

Zie voor meer info: http://www.justitie.nl/pu...eets/kopen_op_afstand.asp

Animal_X haalt daar overigens wel weer een belangrijk punt aan: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn veelal twee verschillende dingen (het is niet voor niets dat er geen Nederlands woord voor 'service' bestaat, je wordt aan alle kanten bedonderd en genaaid :/ )

[ Voor 19% gewijzigd door Abbadon op 30-12-2004 01:38 ]

• Steff

Steff

||BeeBee||

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:58:
[...]
Heb je hem al binnen Steff ? Voor die prijs is het wel erg interresant om hem via de US te kopen.
Vandmorgen aangekomen na flink wat vertraging omwille van de vele stakingen hier bij DHL België (Zaventem).

Dit één van de betere aankopen die ik ooit deed:
het scherm bevat 0 dode pixels (getest met DPT), ik heb geen BTW, taks, whatsoever moeten betalen en 't is nog een recente versie ook (okt 2004). Amerikaanse stekker eraf gesneden, Europees model erop, ff getest of 't groen lichtje op de adaptor aanging, ingeplugd en 't was in orde! Verder kan ik (van wat ik snel heb kunnen testen) alleen beamen wat Shaidar zei: dit is 'n topper van 'n scherm.
Dat alles voor 614€, verzending inclusief 8)

Ik heb érg ingezeten met taks enzo maar 't is zonder problemen door de strenge Belgische douane geraakt dankzij 'n handigheidje van m'n verkoper (suretradersinc op Ebay).
Veel testtijd heb ik niet want voor ons Belgische studenten is het nu blok (Nederlands: studeerperiode voor de semesterexamens in januari - februari :( )

[ Voor 3% gewijzigd door Steff op 30-12-2004 11:00 ]

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Het nieuwste 24" panel
de LTM240M1, heeft een resolutie van 1920x1200. 16:10 dus.

Kan iemand mij uitleggen waarom deze resolutie? 16:9 is standaard-breedbeeld, dacht ik. En volgens mij vinden graphics drivers meer dan 1600x1200 ook niet heel fijn.
Met dvd's heb je dus zwarte randen, met tv heb je zwarte randen, en games heb je zwarte randen, of zie ik dat verkeerd?

• Hielko
- 19:10 is de standaard verhouding van breedbeeld computerschermen.
- Videokaart drivers ondersteunen gewoon 1920x1200
- dvd's kan je gewoon fullscreen afspelen (met de juiste speler waarbij je dan een klein stukje van de zijkanten mist)
- met tv heb je altijd zwarte randen aangezien in nl (bijna) alles 4:3 wordt uitgezonden
- verschillende moderne games hebben ondersteuning voor breedbeeld games, bijv hl2 en far cry.

• The Source
Hielko schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:40:
- verschillende moderne games hebben ondersteuning voor breedbeeld games, bijv hl2 en far cry.
http://www.widescreengamingforum.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:40:
offtopic:
Ook een enkele oude hoor, maar dat zijn er wel weinig.

Bv

Darius I/II & Ninja Warriors (1987) - 864 x 224
Warrior Blade (1991) - 640 x 240

Er zijn er wel wat meer geweest, maar de namen daarvan schieten me even niet te binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Abbadon schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:35:
Da's voor de onwetenden. Als ik nu een TFT koop op afstand heb ik alle recht om 'm binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terug te sturen.
De wet eist niet dat je de zaak terugstuurt binnen 7 dagen, louter dat je binnen die termijn de koop ontbindt en dat kan middels een eenvoudige verklaring.

En inderdaad, vaak is het retourrecht een wassen neus omdat je geen eenvoudige mogelijkheid hebt om je recht te halen. Daar komt wellicht in de toekomst verandering in (small claims court).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Laatst online: 03-06 13:45
ff weer wat anders.

Ik wacht nog steeds op mijn benq 23" (de-laptopper.nl is een weekje dicht).

Maar het volgende is tot mijn aandacht gekomen. Het verschil tussen een 23" en een 24" is maar 1 inch, maar wel met het zelfde aantal pixels. De pixels zijn dan dus ook groter. (pixel pitch). Maar is groter nu beter of niet? Kan je echt het verschil zien? 0.255 mm (pixel pitch van de benq) is wel heel erg laag heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
pluisman schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:05:De pixels zijn dan dus ook groter. (pixel pitch). Maar is groter nu beter of niet? Kan je echt het verschil zien? 0.255 mm (pixel pitch van de benq) is wel heel erg laag heb ik het idee.
Een van de reden dat een aantal mensen hier wacht :Z op de nieuwe Samsung LTM240M1 16ms 24". Deze heeft 0.27 dotpitch en dat vind ik persoonlijk meer dan klein genoeg. De letters op mijn LCD op m' n werk, 18" 1280*1024 (=0.28 dotpitch) vind ik klein genoeg, veel kleiner dan dat en je moet echt naar de letters gaan staan te turen op ze op native resolutie te lezen. Natuurlijk kan je de standaard letter grootte aanpassen, maar dit is erg suboptimaal, veel lettertypen op het schermen reageren toch niet op het grooter zetten van het standaard lettertype. Tenzij je veel gamed en weinig tekst leest op je scherm zou ik niet kleiner gaan dan 0.27.

Verder iedereen hier een voorspoedig 2005 en dat er dit jaar wat meer op large-LCD gebied gaat gebeuren dan in (de 2e helft van) 2004.

[ Voor 8% gewijzigd door Database freak op 01-01-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Hoewel de Viewsonic VP231wb nog niet officieel gelaunched is, is er toch al een review van.

http://www.trustedreviews...le.aspx?head=19&page=1694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Dell schijnt ook een 24" uit te gaan brengen de 2405FPW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Database freak schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:57:
Dell schijnt ook een 24" uit te gaan brengen de 2405FPW
die zal dan ook snel aankomen gezien de registratiedatum en aangezien de Dell 2005fpw ook rond de registratie is uitgekomen. ik ben zeer benieuwd naar wat die gaat kosten.

edit:
heb je ook een andere bron behalve die site? lijkt mij toch een speurwerk die 29 pagina's? :?

[ Voor 13% gewijzigd door dreester op 02-01-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
nope vond de link in een ander forum en in google was dit ook de enigste link.
Het blijft afwachten wat betreft nieuwe 24" schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje Offtopic:

Ik ben erg geïnteresseerd in de SAMSUNG SyncMaster 243 T of de SONY SDM-P234 breedbeeld monitoren.

Voordat ik tot aanschaf overga zou ik deze monitoren graag eerst in aktie willen zien.

Nu heb al tig dealers bij mij in de buurt en de fabrikanten zelf gebeld, maar helaas zonder resultaat.

Weet één van jullie enthousiastelingen _/-\o_ misschien een winkel(s) in Overijssel of Gelderland die één of beide monitoren heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
@FaithNoMore: je vraag is niet off topic, maar staat gewoon in de eerdere paginas van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Tip voor cheap Dell 2001FP's: mijn Ebay-verkoper heeft er weer!

Deze Ebay-store van Suretradersinc, daar heb ik 'm gekocht en die verkoopt vaak 2001FP's! FedEx verzending pakken en dan is dankzij zijn "creativiteit" met douaneformulieren de kans op douanetaks en btw nihil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steff schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:15:
Tip voor cheap Dell 2001FP's: mijn Ebay-verkoper heeft er weer!

Deze Ebay-store van Suretradersinc, daar heb ik 'm gekocht en die verkoopt vaak 2001FP's! FedEx verzending pakken en dan is dankzij zijn "creativiteit" met douaneformulieren de kans op douanetaks en btw nihil ;)
Hoe lang duurt het dan ongeveer voordat de tft in je bezit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Ik had oorspronkelijk USPS genomen maar daar liep 't grondig fout aangezien het pak daar bijna 'n week op 't postkantoor is blijven staan. Vervolgens heeft Chris van Suretradersinc het paket kosteloos opgewaardeerd naar DHL 2 day shipping maar dat was buiten de sneeuwstorm in de VS en de DHL staking hier op Zaventem gerekend :(

't was zijn fout niet maar ik heb er 'n kleine 3 weekjes op moeten wachten. Hij verzend wel metéén als je betaalt via Paypal. Dan zou het onder normale omstandigheden maar 'n paar dagen mogen duren voor hij netjes aan je deur staat...

Ik ben alvast tevreden, ik heb de goedkoopste 2001FP in dit topic denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

wat ik zo jammer vind is dat de winkels hier nog steeds zulke hoge prijzen heeft terwijl de btq kortingen ook hier al gelden en de panels naar zeggen ook al 20-30% goedkoper schijnen te zijn door verbeterde productie technieken. Bij slechts een paar shops zie je dat de prijs gedaalt is maar de meeste hanteren nog de oude prijzen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Hakker schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:46:
wat ik zo jammer vind is dat de winkels hier nog steeds zulke hoge prijzen heeft terwijl de btq kortingen ook hier al gelden en de panels naar zeggen ook al 20-30% goedkoper schijnen te zijn door verbeterde productie technieken. Bij slechts een paar shops zie je dat de prijs gedaalt is maar de meeste hanteren nog de oude prijzen.
Klopt sinds de zomer hebben de prijzen van 20> nagenoeg stil gestaan. De HP 2335 en de Samsung 213T ging even naar beneden om in november/december weer testijgen naar hun oude juni/juli niveau. De 243T prijs is zelfs een half jaar onveranderd gebleven:( Dit terwijl de productie capaciteit duidelijk is uitgebreid en grote LCD TV's wel sterk in prijs zijn gedaald. Daarnaast zijn er in een half jaar tijd op de 2005FP van Dell en de 23" van Sony (wat gewoon weer een OEM 23" LG-Phillips scherm is) geen nieuwe 20"> modellen uitgekomen. Echt een heel saai afgelopen half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Hm de Apple 30" heeft wel een aardige prijsdaling doorgaan en is door de 3000 euro gezakt.
Bij Central Point kost ie nu niet veel meer dan 1000 euro extra t.o.v. de 243T; 63% hogere prijs, 78% meer oppervlak, sounds like a good deal? Op Samsung wachten met hun nieuwe modellen begint nu wel erg langdradig te worden; er is nog geen eens een officieel persbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Die 30 inch is te zien in Eindhoven bij de Apple winkel in de Heuvelgallerie. Een ontzettend mooi scherm, maar ik ben bang dat ik em te groot ga vinden.

Ik wacht denk ik op de nieuwe Samsung. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ie in Nederland leverbaar is en wat de prijs is. Ik ga er van uit dat de prijs niet heel veel hoger ligt dan de 243T. Mijn budget ligt rond de 2000 euro... veel hoger wil ik eigenlijk niet gaan.

Dus Samsung, opschieten :(
Sowieso klote dat het aanbod >20 inch TFT's zo klein is... :/

ps een ATI Radeon 8500 kaart (met DVI aansluiting), is die goed te gebruiken voor zo'n TFT, of kan ik die beter ook upgraden?

[ Voor 24% gewijzigd door Tom op 05-01-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:18:
Die 30 inch is te zien in Eindhoven bij de Apple winkel in de Heuvelgallerie. Een ontzettend mooi scherm, maar ik ben bang dat ik em te groot ga vinden.
Die 30" Apple LCD is ook te zien bij de Apple winkel op de prinshendrik kade (amsterdam, tegenover CS).

Ik draai al lang mee in de computer wereld. Kan me nog heel goed de wow! factor herinneren van de Amiga, de eerste echte CD rom content, de eerste 3D accelerator, etc.

De laatste jaren ben ik niet zo snel meer onder de indruk van iets, maar bij dat Apple scherm had ik voor het eerste in jaren weer dat wow! gevoel. Een 23" of 24" is ook groot, maar dat voelt toch veel meer als een welliswaar groot, maar toch gewoon scherm. De 30" geeft opeens een heel ander gevoel, een soort van immersion oid die ik zelfs met mijn 3 scherm opstelling (wat eigenlijk nog een grote breedte heeft) niet beleef.

Overigens is de 20" Apple ook in prijs gedaalt, deze is nu 1.029,00.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Steff schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 23:06:
Ik had oorspronkelijk USPS genomen maar daar liep 't grondig fout aangezien het pak daar bijna 'n week op 't postkantoor is blijven staan. Vervolgens heeft Chris van Suretradersinc het paket kosteloos opgewaardeerd naar DHL 2 day shipping maar dat was buiten de sneeuwstorm in de VS en de DHL staking hier op Zaventem gerekend :(

't was zijn fout niet maar ik heb er 'n kleine 3 weekjes op moeten wachten. Hij verzend wel metéén als je betaalt via Paypal. Dan zou het onder normale omstandigheden maar 'n paar dagen mogen duren voor hij netjes aan je deur staat...

Ik ben alvast tevreden, ik heb de goedkoopste 2001FP in dit topic denk ik :Y)
Hoe kan het dat Suretradersinc zoveel nieuwe Dell schermen kan aanbieden tegen zulke lage prijzen? En hoe wist je dat je 0 dead pixel zou hebben? of was dat maar een gok of kunnen ze dat garanderen. En heb jij van Suretradersinc een officiele bon gekregen ? (voor mijn boekhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
20" vindt ik (veel) te klein. Het gekke is nu dat de 30" Apple met snellere response tijd (16ms) ondanks dat het veel groter scherm is per dM2 goedkoper is dan de 243T. Dit terwijl grote schermen met het lineair groter worden bijna altijd kwadratisch duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik ben ook aan het orienteren op een tft scherm van 20 inch. Ik vind de Dell 2005 model erg lekker, zeker het breedbeeld concept spreekt mij wel aan. Nu las ik dat op Hardocp dat Dell de prijzen in USA met 50 dollar naar beneden zijn gegaan, retail prijs is nu 749,- (zonder de kortingsbonnen die je als consument kan indienen en dan 199,- korting krijgt). Dus ik denk lekker als de schermen ook hier zijn gezakt is het nu een optie om er snel één aan te schaffen :P ... wat zie ik ... tot mijn stomme verbazing. Dell Nederland heeft de prijs van de 2005 verhoogt naar 891,- euro terwijl deze voor de kerst nog 758,- euro kostte. Hier wordt je toch gek van....... wat een onzin. Goed er zijn wat import belastingen te betalen maar dit is wel een extreem gat.... gezien de dollar koers maakt Dell een lekkere winst..... :( ssjitttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
wat een eikels zijn het bij Dell. In de States worden de prijzen verlaagd met circa $50. En hier is die 2005fpw met ongeveer €133 euro verhoogd. Ik wilde em bijna bestellen omdat ik geen geduld meer heb voor Samsung. Verklaring iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door dreester op 05-01-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen verklaring maar waarom niet de Viewsonic VP 210b of de BenQ FP2091 (waar ik trouwens weinig reviews over kan vinden maar wel hetzelfde scherm als de Dell FP2001)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

ik zoek gewoon een tent die de viewsonics die mij of een 0 dead pixelgarantie geef of waar ik hem zelf kan checken maar niet van die 1000+ prijzen hanteerd voor een 20" aangezien dat gewoon niet hoeft... laatst zag ik d8 ik wel een plek maar die vroeg 80 of 85 Euro voor een 0 dead pixel garantie wat ik eerlijk gezegd een beetje gortig vind voor iets wat een winkel vaak niet check want uiteindelijk komt het gewoon neer op het feit dat jij de monitor terug stuurt als je wat vindt.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Laatst online: 03-06 13:45
Pluisman zit achter een verse windows zegt:
hoi,
mag ik je vragen of er al wat bekend is over mijn bestelling van de benq 23"
ik begin me een beetrje zorgen te maken dat deze nog wel geleverd gaat worden
bestelling dateert van 10 december
Willem Jan - De Laptopper || Nu ook verkoop van LCD en Plasma zegt:
Goedemorgen,
Er zijn aardige vertragingen momenteel opgelopen bij de leveranciers i.v.m. het nieuwe jaar
inventariseren dus ik ben bang dat het nog 5 tot 10 werkdagen duurt
uiteraard komt het scherm zeker wel.
tegen die tijd zijn we 1,5 maanden verder
ik heb er geen vertrouwen meer in
aangezien jullie aangaven dat het 5 tot 10 werkdagen kan duren
en niet 20 tot 30
We zullen in eerste instantie de spullen ook nog voor de kerst binnen krijgen maar helaas hebben ze dit niet gehaald en vervolgens zijn wij een week dicht geweest en vervolgens hebben we nu helaas dit probleem
ik begrijp uiteraard heel goed uw reactie maar dit is echt helaas het enigste wat ik u kan melden.
het stoort mij dat ik al 1650 euro heb betaald
stort het maar terug
desnoods verzoek ik mijn bank het te doen
m.a.w. is de verwachtte leverdatum 21 januari
van een bestelling van 10 december
is dit niet een beetje vreemd?
Natuurlijk is dat niet correct zoals ik hierboven ook vermeld heb tegen u.
Uiteraard kan de order geannuleerd worden maar daar zit voor ons aardig wat administratieve rompslomp aan waardoor het wel even zal duren voordat het geld terug gestort zal zijn.
5 tot 10 werkdagen?
sta een termijn voor van max. 30dgn
dat zal niet zo lang duren maar helaas is deze termijn wel als uitlooptermijn gesteld.
wat moet ik hier mee?
daar ga ik niet mee accoord
jullie 2 maanden mijn geld op je rekening
en ik niks?
het heeft lang genoeg geduurd lijkt mij?
Ja dat klopt
en ik begrijp u zeer zeker ook maar dit is helaas gewoon momenteel het enigste wat ik nu kan doen.
waar kan ik dit vinden in jullie algemene voorwaarden
de uitloop van 30 dagen staat niet vermeld in de av
dat klopt er staat hierover niets vermeld in onze algemen av maar ik heb er helaas echt mee te maken hier,
dan wil ik het volgende voorstellen
de bestelling blijft staan voor nog 10 werkdagen, indien jullie niet voor 20 januari de monitor kunnen leveren, maken jullie het geld per direct over naar mijn rekening.
Ik kan wel zeggen dat wij op het moment dat de monitor voor 20 januari nog niet geleverd is wij het geld met spoed over zullen maken maar de administratie is niet altijd aanwezig maar ik zal dan zeer zeker m'n best doen voor je.
niet dat ik nog 30 dagem mag wachten
kan jij dit op een mail zetten naar me
zodat ik deze afspraak op "papier" heb staan
Uiteraard.
Maar ik heb gezegd dat als wij niet kunnen leveren we het geld met spoed over zullen maken dus binnen 4 werkdagen.
nu hebben we een werkbare afspraak
ik ben hier niet blij mee! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

The Source schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:38:
[...]
Hoe kan het dat Suretradersinc zoveel nieuwe Dell schermen kan aanbieden tegen zulke lage prijzen? En hoe wist je dat je 0 dead pixel zou hebben? of was dat maar een gok of kunnen ze dat garanderen. En heb jij van Suretradersinc een officiele bon gekregen ? (voor mijn boekhouding).
  • geen idee, zelfs al hij ze officiëel koopt van Dell (met kortingsbonnen etc.) houdt hij er nog ferme winst aan over. Interesseert mij allemaal niet zo erg eigenlijk.
  • ze garanderen niets in hun beschrijving, buiten 't feit dat 't scherm gloednieuw is maar ik denk dat ze 't wel ff snel kunnen nakijken op verzoek. Ik had gewoon geluk denk ik...
  • officiële bon had ik als particulier niet nodig maar voor zover ik weet is het een geregistreerd bedrijf en kunnen ze 'r wel eentje maken als je dat wil.
Gaan we hier eigenlijk niet 'n beetje off-topic? Die vragen kan Suretradersinc beter zelf beantwoorden...
Digitizers schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:07:
[...]
wat een eikels zijn het bij Dell. In de States worden de prijzen verlaagd met circa $50. En hier is die 2005fpw met ongeveer €133 euro verhoogd. Ik wilde em bijna bestellen omdat ik geen geduld meer heb voor Samsung. Verklaring iemand?
Op de site van Dell België stond wel dat er rond de kerstperiode een korting was op hun schermen en die is ondertussen afgelopen. Nu staat er 2005FPW -> 906€ en de 2001FP -> 785€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Ik kan je heel simpel zeggen die uitlooptermijn is complete lulkoek geld overmaken is gewoon in 3 a 4 werkdagen geregeld. En aan die termijn mag je hem gewoon houden. 30 dagen is 100% lulkoek en hoef je ook niet mee akkoord te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb net de HP 23 inch gezien. Omdat het scherm helemaal uitgerekt was vroeg ik op welke resolutie ie stond.. stond het ding op 1600x1200. Die jongen kreeg em niet op een hogere resolutie (verkeerde drivers ofzo). Snap uberhaubt niet waarom ze een TFT op een verkeerde resolutie in de showroom zetten, maargoed. Scherm viel tegen, vooral bij de randen zag je dat het een beetje naar een roze tint overliep. Hij was niet helemaal mooi egaal wit. Verder zag ie er qua kleur wel okay uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik zit te twijfelen tussen de Dell 2001FP of de Belinea 102005. De Dell heeft 16 ms, en de Belinea heeft als specs 15/10 ms.
Nu zie in pricewatch dat de Belinea op € 659,- zit nieuw, en nu kan ik ook een 2e hands Dell 2001FP van 4 maanden oud kopen voor € 700,-. Is de Dell echt beter dan de Belinea? Ik hoef niet zo nodig een USB hub te hebben zoals de Dell heeft. Maar ik heb geen enkele ervaring met Belinea dus kan iemand mij vertellen of het wat soeps is...

[ Voor 4% gewijzigd door Djingiz Chan op 06-01-2005 20:54 ]

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Belinea schermen zijn meestal beetje matigjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Tom schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:18:

Ik wacht denk ik op de nieuwe Samsung. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ie in Nederland leverbaar is en wat de prijs is. Ik ga er van uit dat de prijs niet heel veel hoger ligt dan de 243T. Mijn budget ligt rond de 2000 euro... veel hoger wil ik eigenlijk niet gaan.

[large]Dus Samsung, opschieten :([/large]
Sowieso klote dat het aanbod >20 inch TFT's zo klein is... :/

ps een ATI Radeon 8500 kaart (met DVI aansluiting), is die goed te gebruiken voor zo'n TFT, of kan ik die beter ook upgraden?
Samsung en opschieten dat zijn 2 verschillende begrippen krijg ik zo' n beetje de indruk, de reden dat ik een beetje begin te kijken naar 30" Apple. Ik heb geen zin meer nog een half jaar te wachten en Samsung heeft nog nergens ter wereld een persrelease gedaan. Vaak duurt het dan nog een periode dat het scherm in Europa aangekondigd wordt, daarna nog een periode voordat het werkelijk te koop is en dan nog een periode voordat de prijzen vanaf de adviesverkoopprijs naar een redelijke retail prijs dalen. M.a.w. dat kan zo nog 6 maanden zijn, ondanks het bericht op een US site forunm dat ze in januari uitkomen. Mischien Samsung in Delft morgen eens bellen maar m' n vorige telefoontje daarnaar toe bleek dat ze gewoon absoluut schijt aan consumenten hebben, zelf een vriendelijke behandeling kon er niet af.
Tom schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:47:
Ik heb net de HP 23 inch gezien. Omdat het scherm helemaal uitgerekt was vroeg ik op welke resolutie ie stond.. stond het ding op 1600x1200. Die jongen kreeg em niet op een hogere resolutie (verkeerde drivers ofzo). Snap uberhaubt niet waarom ze een TFT op een verkeerde resolutie in de showroom zetten, maargoed. Scherm viel tegen, vooral bij de randen zag je dat het een beetje naar een roze tint overliep. Hij was niet helemaal mooi egaal wit. Verder zag ie er qua kleur wel okay uit.
Ik heb wel vaker op Forums gelezen over mensen die dit ding gekocht hadden en er vervolgens een 243T bij besteld hadden om ze naast elkaar te zien en toen direct de 2335 getour gezonden hadden omdat het kwaliteits verschil zo groot was. Het is jammer dat Hielko in z'n vergelijkende test van 23" de 243T niet meegenomen heeft, dan had hij ook een vergelijking gehad van het 23" LG-Philips OEM scherm met een Samsung PVA scherm; bijna alle geteste 23"schermen in de tweakers.net hadden het LG-Philips OEM scherm, de uitkomst was ook dat ze kwalitatief elkaar niet ontliepen. Gek genoeg was volgens deze test de kwaliteit van de 2335 minstens zo goed als de beste 21" LCD's waaronder de 213T die als een scherm met zeer goede beeld kwaliteit bekend staat. wellicht hadden ze de L2335 op een Analoge video poort aangesloten?
Vond jij de Apple 30" beter dan de L2335?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
De 213T is weer aan het dalen, voor wie geinteresseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Vond jij de Apple 30" beter dan de L2335?
Zou mij verbazen als de 30" Apple beter zou zijn dan de L2335. Die 30" Apple is volgens mij gewoon het zelfde type panel (LG.Philips) als de 23" schermen, alleen dan een stuk groter waardoor verkleuringen door de kijkhoek sneller optreden en een uniforme achtergrondverlichting alleen maar moeilijker wordt. Maarja, ik heb 't scherm natuurlijk niet gezien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Hielko schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:06:
[...]

Zou mij verbazen als de 30" Apple beter zou zijn dan de L2335. Die 30" Apple is volgens mij gewoon het zelfde type panel (LG.Philips) als de 23" schermen, alleen dan een stuk groter waardoor verkleuringen door de kijkhoek sneller optreden en een uniforme achtergrondverlichting alleen maar moeilijker wordt. Maarja, ik heb 't scherm natuurlijk niet gezien :).
Er gaan geruchten dat er van de LG-Philips lijn na het testen er verschillende kwaliteiten afrollen, alle goed maar de een heeft een wat mooiere kleur, scherpte etc dan de ander, een A- en B- keus. Apple en Sony zouden tegen meer prijzen de A-keus er uit pikken terwijl ander merken de goedkopere B-keus opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 21:47

Duinkonijn

Huh?

bij de Apple educatieve site (hint voor de gene die nog op school zit ;) )

staat "Vereist een NVIDIA GeForce 6800 GT- of Ultra DDL-kaart "

houdt dat in dat hij niet werkt met Ati of dat je slechter beeld heb ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Duinkonijn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:07:
Link?

Hier op de Apple site kost de 30" in ieder geval 250euro meer dan bij Central Point

[ Voor 48% gewijzigd door Database freak op 07-01-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duinkonijn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:07:

staat "Vereist een NVIDIA GeForce 6800 GT- of Ultra DDL-kaart "

houdt dat in dat hij niet werkt met Ati of dat je slechter beeld heb ?
Gaat om de aansturing van de 30 inch schermen, dit kan door die kaarten met een dual dvi poort.
ps. ik heb mijn 2001FP net maar via DELL besteld, kon het niet laten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
[b]Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:27:
Gaat om de aansturing van de 30 inch schermen, dit kan door die kaarten met een dubbel dvi poort.
Klopt de nieuwe Asus V9999GE heeft nu ook Dual-link DVI. Je kan de 30" Apple dus nu ook met gemak op een PC draaien; de Apple 6800DLL kaart werkt alleen op een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:27:
[ps. ik heb mijn 2001FP net maar via DELL besteld, kon het niet laten :)
Wow, gefeliciteerd. :9 :P
Laat je nog even weten hoe het is om op 20inch 1600x1200 te gamen in vergelijking met je 'oude' 17 inch schermpje? Ben heel benieuwd. :)

Je hebt er in ieder geval de goede kaart voor. :+ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Bij Centralpoint is de prijs van de 30 inch alweer gezakt!? :? kost nu 2840,- incl btw... gaat wel erg de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten! Loop ook al een hele tijd te wachten op de nieuwe Samsung 24" maar als de 30" 'zo dichtbij' komt is dat misschien wel het extra geld waard.
Kben alleen bang dat het misschien wel te groot is :| en bovendien vind ik de jaar garantie van Apple op zo'n monitor nu ook niet echt denderend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

CES: Samsung debuts two LCD monitors

--------------------------------------------------------------------------------

Samsung has introduced two new computer displays, the 19-inch SyncMaster 915N and the 24-inch SyncMaster 242MP, both of which are shipping next month for US$579 and $4,999, respectively. The latter replaces the 241MP model. The company's Web site had not been updated with information about either monitor as MacCentral posted this article.

The SyncMaster 915N features MagicSpeed technology, which offers an 8ms (millisecond) response time, as well as a 700:1 contrast ratio and a maximum resolution of 1280 x 1024. Integrated MagicTune software allows you to set and save personalized display profiles while the 915N's MagicBright technology enables you to alter its brightness by pushing a button.

The SyncMaster 242MP is an HDTV-ready multi-function display that features a built-in TV tuner and composite video, S-video and component video connectivity. MagicSpeed technology enables a 16ms response time while MagicColor II produces more lifelike colors and MagicTuner allows you to hook the monitor to a cable or satellite TV connection as well as tune in FM radio stations. Virtual Dolby 5-watt attachable speakers are included with the 242MP. Its contrast ratio is 1000:1 and it offers 1920 x 1200 native resolution
http://www.macworld.com/news/2005/01/06/samsung/index.php

Eindelijk! Alleen is dit scherm met TV-functie. Die prijs gaat natuurlijk NERGENS over. Hopelijk is dit een teken dat ze ook snel met de monitor-only versie ervan komen, en dat de prijs wel laag is.

Houd ook Hardforum in de gaten: http://hardforum.com/showthread.php?t=851435

Ook Viewsonic heeft een nieuw 23 inch scherm: http://www.viewsonic.com/...splays/proseries/vp231wb/
Maar dat is volgens mij gewoon het LG/Philips display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik heb toch de Belinea besteld, ik zie wel wat er van komt. Gelukkig heb ik 7 dagen om retour te sturen indien het echt bagger is. Ik zal de bevindingen wel posten wanneer deze binnen is.

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Er gaan geruchten dat er van de LG-Philips lijn na het testen er verschillende kwaliteiten afrollen, alle goed maar de een heeft een wat mooiere kleur, scherpte etc dan de ander, een A- en B- keus.
Als ik dat soort dingen lees vraag ik me altijd af... hoe kunnen schermen verschillen qua kleur, scherpte etc als ze gemaakt worden in dezelfde productielijn? Bij lcd's is het volgens mij net zoals chips en dergelijke, of ze werken, of ze werken niet (dode pixels). Ik geloof niet dat er kwaliteitsverschillende zijn qua kleur en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 21:47

Duinkonijn

Huh?

Database freak schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:23:
[...]

Link?

Hier op de Apple site kost de 30" in ieder geval 250euro meer dan bij Central Point
ik zei de educatieve site van apple

www.apple.com/nl --> onderwijs --> docent / leerling --> school invoeren

maar dat is 2 euro goedkoper dan centralpoint

Eur 2.841,72
(Eur 2.388,00 excl. BTW)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:27:
[...]

Gaat om de aansturing van de 30 inch schermen, dit kan door die kaarten met een dual dvi poort.
dual dvi benodigd... herkend je pc hem dan als 2 schermen :?

[ Voor 23% gewijzigd door Duinkonijn op 07-01-2005 12:04 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de 26" van LG in mijn bezit en ik moet zeggen....HAARSCHERP!!!

Echt super scherm was wel wennen van 17" CRT naar 26" LCD :9~

Maar nu heb ik een 3-D bril erbij van e-Dimensional + een Headtrackerpro erbij en een FX Headset force feedback Koptelefoon.

Ik heb nu echt de realiteit dat ik in het systeem zit. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Database freak schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:43:
[...]

Klopt de nieuwe Asus V9999GE heeft nu ook Dual-link DVI. Je kan de 30" Apple dus nu ook met gemak op een PC draaien; de Apple 6800DLL kaart werkt alleen op een Mac.
Nu vraag ik me af of het scherm dan ook zal werken met de 6800 Ultra kaarten.
Daar een simpele (met enkele DVI aansluiting en normale VGA) 6800 kaart het al kan.

Ik ben benieuwd.

Dan zullen mijn huidige 172T's snel vervangen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 18:06

freshy98

Atari

Nou heb ik al met google gezocht en ook op GoT, maar kom nergens een antwoord tegen op het volgende probleem.

Mijn HP L2035 heb ik aangesloten via DVI op mijn ATI 9800XT.
Als ik Windows XP wil installeren en de text based gedeelte van de setup switch naar een andere resolutie, dus nog steeds in text mode, dan sprint het scherm op standby.

De setup moet ik dus uitvoeren met een andere monitor. Beetje jammer natuurlijk!

Ik heb de monitor echter nog nooit analoog op de videokaart aangesloten, dus of het dan werkt kan ik zo niet zeggen. Maar ik ga dat wel een keer uit proberen.

Is dit een bekend "probleem" met deze schermen, of ben ik de enige hier?

Voor de duidelijkheid, het switchen gebeurt nadat de setup alle drivers heeft geladen en zegt dat de Windows Setup begint (hierna komt dan het licentie overeenkomst geblaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Samsung Service lijn gebeld vanmiddag en ze wisten van niets over een nieuw 23" scherm. Elke vraag over de LTM240M1 op de samsung.com site werd resoluut afgewezen met u moet op de .nl site kijken. Staat hij daar niet? Dan verkopen wij hem niet! Verder weten we niets over nieuwe producten.

Op Hardforum.com heeft een poster van Samsung US gehoord dat de hele productie van het LTM2401 scherm on hold is:
[message=noline]henweigh n00bie Join Date: Dec 2004[/message]:
I recently sent an email to Samsung and inquired about the new LTM240M1 LCD panel. This is the response I got:

I’m sorry about the late response.

Regarding 24” M1, this product is on hold.

Current product is LTM240W1-L03.

I then asked if the hold was indefinate or temporary, and this is the responce I got:

We do not know.

Meanwhile, we are promoting W1.

The person I spoke with is supposedly in charge of LCD sales in the US. I wonder what the L03 means. I wonder if they are revisions to the original 24" panel and if so, I wonder what is different about them.

If anyone else has any info, please pass it on.
Het kan dus nog wel een half jaar gaan duren tenzij Tom's link van de 242MP klopt. Vreemd dit scherm was al tijdens de Cebit 2003 aangekondigd. Het vreemde is bovendien dat het geen 1920x1080 HDTV resolutie heeft maar PC-Monitor resolutie; 1920x1200 plus 16ms was precies de spec's zijn van het LTM240M1 scherm. Of een van beider informatie klopt niet, of het LTM240M1 scherm wordt vorlopig slecht in hele kleine oplage geproduceerd (door productie problemen?) waardoor er alleen een heel duur HDTV scherm mee wordt geproduceerd en geen PC-TFT-Monitor die moet concureren qua prijs met 1500Euro goedkope 23" monitoren.

Het lijkt er steeds meer op dat als je snel een nieuwe groot 16ms breedbeeld scherm wil je niet bij Samsung terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Hielko schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:02:
[...]

Als ik dat soort dingen lees vraag ik me altijd af... hoe kunnen schermen verschillen qua kleur, scherpte etc als ze gemaakt worden in dezelfde productielijn? Bij lcd's is het volgens mij net zoals chips en dergelijke, of ze werken, of ze werken niet (dode pixels). Ik geloof niet dat er kwaliteitsverschillende zijn qua kleur en dergelijke.
Chips zijn natuurlijk niet het zelfde maar bij CPU's heb je van een bepaald type processor op een standaard snelheid ook productieseries die veel hoger te overclocken zijn dan andere series: neem de XP2600M-IQYHA t.o.v de AQ... series. Of dit voor TFT's ook opgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Tr1gg3R schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:23:
[...]
Nu vraag ik me af of het scherm dan ook zal werken met de 6800 Ultra kaarten.
Daar een simpele (met enkele DVI aansluiting en normale VGA) 6800 kaart het al kan.
Nope tenzij je de verversingssnelheid op 30-40 hz zet met powerstrip dan past de bandbreedte;
2560*1600*35hz=143,4 mln binnen de 165mln bandbreedte beperking van DVI-single-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Hielko schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:02:
[...]

De panelen zélf kunnen dan wel hetzelfde zijn maar de elektonica welke het paneel aanstuurt is van erg veel invloed op de kleur. Zo heeft elk paneel b.v. z'n eigen native gray scale. Alleen heb je daar in de praktijk niks aan; deze gray scale is onbewerkt niet te gebruiken omdat het te onstabiel is of steeds zal afwijken waardoor je nooit dezelfde beelden kunt reproduceren. De elektrische signal processing zorgt ervoor dat je er in de praktijk wel wat aan hebt (door deze signal processing zien we ook een andere gray scale, nml. die met de CRT als uitgangspunt, dan de native gray scale van het LCD paneel zelf). Tel daarbij zaken op als color lookuptable's en de logische en fysieke elektronica heeft redelijk wat invloed op de weergave, waardoor er idd (subtiele) verschillen kunnen ontstaan tussen de diverse monitor merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
De verschillen die op die manier ontstaan zijn denk ik extreem erg klein. De techniek achter LCD's is immers digitaal, dus om even kort door de bocht te gaan; dingen werken wel, of ze werken niet. Wat wel kan verschillen is hoe de kleurtemperatuur van een scherm is afgesteld, maar zoiets kan meestal simpel worden ingesteld in het OSD. Met de juiste intellingen zul je volgens mij met bij schermen met identieke panels praktisch dezelfde plaatjes tevoorschijn kunnen toveren.

Het kan natuurlijk zijn dat het ene scherm niet een setting heeft die exact correspondeert met de instellingen van het andere scherm, maar afgezien daarvan geloof ik toch niet echt in verschillen. Als de schermen analoog aangesloten worden is het verhaal uiteraard anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Database freak schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:34:
Samsung Service lijn gebeld vanmiddag en ze wisten van niets over een nieuw 23" scherm. Elke vraag over de LTM240M1 op de samsung.com site werd resoluut afgewezen met u moet op de .nl site kijken. Staat hij daar niet? Dan verkopen wij hem niet! Verder weten we niets over nieuwe producten.
Klinkt als een standaard telefoniste die opleest wat er op het scherm staat :)
Het kan dus nog wel een half jaar gaan duren tenzij Tom's link van de 242MP klopt. Vreemd dit scherm was al tijdens de Cebit 2003 aangekondigd. Het vreemde is bovendien dat het geen 1920x1080 HDTV resolutie heeft maar PC-Monitor resolutie; 1920x1200 plus 16ms was precies de spec's zijn van het LTM240M1 scherm. Of een van beider informatie klopt niet, of het LTM240M1 scherm wordt vorlopig slecht in hele kleine oplage geproduceerd (door productie problemen?) waardoor er alleen een heel duur HDTV scherm mee wordt geproduceerd en geen PC-TFT-Monitor die moet concureren qua prijs met 1500Euro goedkope 23" monitoren.
Of mijn link klopt weet ik niet. Ik vond em op hardforum.com (verrek, zie nu jouw post ook!), in dit topic om precies te zijn. Is gelijk mijn enige 'bron'.
Het lijkt er steeds meer op dat als je snel een nieuwe groot 16ms breedbeeld scherm wil je niet bij Samsung terecht kan.
Als de prijzen van Apple nog verder zakken is de keuze voor mij gemaakt, dan ga ik misschien ook voor de 30 inch uitvoering. Blijf voorlopig even goede hoop houden op Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Database freak schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:43:
[...]

Nope tenzij je de verversingssnelheid op 30-40 hz zet met powerstrip dan past de bandbreedte;
2560*1600*35hz=143,4 mln binnen de 165mln bandbreedte beperking van DVI-single-link.
Dan vraag ik mij af waarom een gebruiker in azie zijn 30"Apple Cinema Display HD wel al op een ASUS 6800 GE aan de praat heeft op 60 hz.

Edit:

Hierbij een linkje naar de bron :)
http://www.hkepc.com/bbs/...=269755&highlight=&page=1

Hij heeft dus de 30Inch Apple Cinema Display HD op een ASUS V9999 6800 Gamer Edition aan de praat op de native resolutie.

[ Voor 23% gewijzigd door M289 op 08-01-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Heeft die kaart niet toevallig een dual link DVI-aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Het lijkt me stug dat een budget 6800 kaart met maar 1 DVI aansluiting wel een Dual Link DVI-D aansluiting heeft en het topmodel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Tr1gg3R schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:08:
[...]

Dan vraag ik mij af waarom een gebruiker in azie zijn 30"Apple Cinema Display HD wel al op een ASUS 6800 GE aan de praat heeft op 60 hz.

Edit:

Hierbij een linkje naar de bron :)
http://www.hkepc.com/bbs/...=269755&highlight=&page=1

Hij heeft dus de 30Inch Apple Cinema Display HD op een ASUS V9999 6800 Gamer Edition aan de praat op de native resolutie.
Dat is dus het item van de hele thread dat Asus 6800 kaarten op een onverklaarbare manier Dual-link DVI kaarten zijn. Single link DVI ondersteund maar maximaal 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Database freak schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:19:
[...]

Dat is dus het item van de hele thread dat Asus 6800 kaarten op een onverklaarbare manier Dual-link DVI kaarten zijn. Single link DVI ondersteund maar maximaal 1920x1200.
Maar dat lijkt me dus zo sterk.

Waarom zou ASUS dit doen en er dan geen reclame voor maken?

Ik zit dus nu eigelijk met een 6800 Ultra (XFX) waar ik niets mee kan als ik een Apple Cinema Display HD (30") wil gebruiken.

Erg jammer als dat zo zou zijn.

Ik heb al een bericht richting de support van XFX gestuurd maar wacht nog op antwoord.

Mocht ik nog iets horen m.b.t. de Dual Link DVI aansluitingen dan post ik het hier wel.

Ik mag toch hopen dat mijn 6800 Ultra dat scherm kan aansturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Toch nog even melden dat die Dell 2001FP een op-de-bureau-staande natte droom is .... Wat een perfect scherm gewoon :)

http://gallery.damn.be/2001FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Tr1gg3R schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:24:Ik mag toch hopen dat mijn 6800 Ultra dat scherm kan aansturen :)
Een single-link DVI kaart kan max 1920x1200 aan dus nooit de Apple op 2560x1600.
Ik vermoed dat je je 6800 gewoon kan verkopen iets onder het bedrag dat je ervoor betaald hebt op Vraag&Aanbod. Het verschil met de investering in een nieuwe kaart is verwaarloosbaar vergeleken met de aanschafprijs van de 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Database freak schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:20:
[...]

Een single-link DVI kaart kan max 1920x1200 aan dus nooit de Apple op 2560x1600.
Ik vermoed dat je je 6800 gewoon kan verkopen iets onder het bedrag dat je ervoor betaald hebt op Vraag&Aanbod. Het verschil met de investering in een nieuwe kaart is verwaarloosbaar vergeleken met de aanschafprijs van de 30"
In het geval dat ik zou moeten overstappen op een andere videokaart met Dual Link DVI-I aansluitingen dan zal ik dus in de richting van de Nvidia Quadro FX series moeten gaan kijken.

De Quadro FX 3000/3400 (AGP/PCI-E) heeft 2x DVI maar maar 1 Dual Link DVI aansluiting.
Prijs: € 1400,00

De Quadro FX 4000/4400 (AGP/PCI-E) heeft 2x een Dual Link DVI aansluiting.
Prijs: € 2300,00

De zijn toch niet echt prijzen die verwaarloosbaar zijn bij de aanschaf van een display van bijna 3000 euro.
(danwel meer dan 1/3 danwel meer dan 2/3 van de prijs van een 30" :9 )

Misschien dat ik in dat geval toch beter voor een dubbele 23" Viewsonic VP231wb kan gaan.

Dat zijn ook lekkere schermen @ 1920x1200 met maar 16ms :P

[ Voor 6% gewijzigd door M289 op 09-01-2005 14:55 . Reden: prijscorrectie FX 4000/4400 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Tr1gg3R schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:51:In het geval dat ik zou moeten overstappen op een andere videokaart met Dual Link DVI-I aansluitingen dan zal ik dus in de richting van de Nvidia Quadro FX series moeten gaan kijken.
Uit het HKEPC http://www.hkepc.com/bbs/...=269755&highlight=&page=1 lijkt het dat Asus in een aantal 6800 (V9999) kaarten een dual-link-DVI aansluiting heeft gemaakt ondanks dat ze hier niet mee adverteerd. In het forum staat geloof ik ergens dat Asus wellicht de tweede DVI output gekoppeld heeft aan de eerste zodat op deze eerste een dubbel kanaal ontstaat. De precieze oorzaak is niet duidelijk wel lijkt het er op dat je voor 400euro een Dual-link DVI kaart kan kopen die ook nog eens geoptimaliseerd is voor Games, iets dat de Quadro serie niet is.

Aopen adverteerd haar 6800GT DV256 openlijk met Highest Resolution/Colors/Refresh Rate: 2048x1536 / 32bit / 85Hz Als er voldoende band breedte is voor 2048x1536x85 (=267mln) is dat er ook voor 2560x1600x60(=246mln).
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.