Het internet deel werkt prima, ik heb inderdaad vaste IP adressen in mijn PC's gezet maar dat hoeft niet, kan ook met DHCP als ik in de modem de DHCP server laat lopen.Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 15:51:
[...]
uuh ben benieuwd als je NU de Y-kabel weer er tussenin hangt en even de aansluiting A naar Phone en B naar DSL aansluit, of je dan Voice en ADSL hebt. !
dus A en B net andersom als op tekening blz 8 aangegeven . zoals gezegd staat het fout in de tek en goed in de tekst.
Maar goed dat maakt op zich ook niet uit.
Het VoDSL verhaal is nog niet in orde.
Dat de A en B omgedraaid waren op de tekening is duidelijk ik heb vanmiddag ook nog even met de T-dsl helpdesk gesproken hierover.
Ik heb begrepen dat er nog een uitgebreidere handleiding komt voor nieuwe leveringen.
Ik heb nu de Y-kabel er maar tussen uit gelaten want dit heeft alleen zin als je KPN ook via de modem wilt laten lopen. Dus dat inkomende gesprekken dan op je telefoontoestel komen die op het modem is aangesloten. (analoge aansluiting 1).
Uitgaande gesprekken zouden dan via VoDSL moeten lopen.
In mijn geval is dit niet zo belangrijk want mijn "huislijn" loopt nog gewoon via KPN, dat abo is nog niet opgezegd en nog gewoon actief. De huislijn zit achter de splitter op de "phone" uitgang.
Ik heb een tweede analoog telefoontoestel aangesloten op de modem maar helaas daar gebeurd niets. Het lampje gaat wel branden als je de hoorn opneemt maar je hoort vervolgens geen kiestoon en kunt dus ook niet bellen.
De lijn is niet helemaal dood want je hoort wel ruis en jezelf praten als je in de hoorn wat zegt.
Gebeld worden gaat dus ook niet want hij ziet als het ware het telefoontoestel niet. Als je je nummer (van VoDSL) belt krijg je ingesprek.
Hij is uiteraard niet ingesprek en het maakt ook niet uit of je het toestel van je modem af haalt of niet. Blijft ingesprek geven.
Ik heb dit aan de helpdesk gemeld maar even afwachten wat daar uit komt.
Wellicht is het iets met de VoDSL instellingen in de modem maar ik zou niet weten wat je daar in moet vullen, staat nergens.
Het kan zijn dat de default gewoon goed is.
Ik heb wel getest met de Y-kabel maar kwam toen tot de conclusie dat alles gewoon via de bestaande KPN loopt, en er dus volgens mij, niets via de ADSL loopt. Met nummerherkenning zag ik mijn gewone KPN nummer en niets van het VoDSL nummer. Uitgaand liep blijkbaar ook via KPN, vraag me niet waarom