TweakDSL *new and/or improved* deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 15:51:
[...]

uuh ben benieuwd als je NU de Y-kabel weer er tussenin hangt en even de aansluiting A naar Phone en B naar DSL aansluit, of je dan Voice en ADSL hebt. !

dus A en B net andersom als op tekening blz 8 aangegeven . zoals gezegd staat het fout in de tek en goed in de tekst.
Het internet deel werkt prima, ik heb inderdaad vaste IP adressen in mijn PC's gezet maar dat hoeft niet, kan ook met DHCP als ik in de modem de DHCP server laat lopen.
Maar goed dat maakt op zich ook niet uit.

Het VoDSL verhaal is nog niet in orde.
Dat de A en B omgedraaid waren op de tekening is duidelijk ik heb vanmiddag ook nog even met de T-dsl helpdesk gesproken hierover.
Ik heb begrepen dat er nog een uitgebreidere handleiding komt voor nieuwe leveringen.

Ik heb nu de Y-kabel er maar tussen uit gelaten want dit heeft alleen zin als je KPN ook via de modem wilt laten lopen. Dus dat inkomende gesprekken dan op je telefoontoestel komen die op het modem is aangesloten. (analoge aansluiting 1).
Uitgaande gesprekken zouden dan via VoDSL moeten lopen.

In mijn geval is dit niet zo belangrijk want mijn "huislijn" loopt nog gewoon via KPN, dat abo is nog niet opgezegd en nog gewoon actief. De huislijn zit achter de splitter op de "phone" uitgang.

Ik heb een tweede analoog telefoontoestel aangesloten op de modem maar helaas daar gebeurd niets. Het lampje gaat wel branden als je de hoorn opneemt maar je hoort vervolgens geen kiestoon en kunt dus ook niet bellen.
De lijn is niet helemaal dood want je hoort wel ruis en jezelf praten als je in de hoorn wat zegt.
Gebeld worden gaat dus ook niet want hij ziet als het ware het telefoontoestel niet. Als je je nummer (van VoDSL) belt krijg je ingesprek.
Hij is uiteraard niet ingesprek en het maakt ook niet uit of je het toestel van je modem af haalt of niet. Blijft ingesprek geven.

Ik heb dit aan de helpdesk gemeld maar even afwachten wat daar uit komt.
Wellicht is het iets met de VoDSL instellingen in de modem maar ik zou niet weten wat je daar in moet vullen, staat nergens.
Het kan zijn dat de default gewoon goed is.

Ik heb wel getest met de Y-kabel maar kwam toen tot de conclusie dat alles gewoon via de bestaande KPN loopt, en er dus volgens mij, niets via de ADSL loopt. Met nummerherkenning zag ik mijn gewone KPN nummer en niets van het VoDSL nummer. Uitgaand liep blijkbaar ook via KPN, vraag me niet waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26/07/2004: Storing netwerk

(17:30) Door een nog onbekende oorzaak zijn zojuist storingen in ons netwerk opgetreden. Inmiddels zijn de problemen verholpen. We onderzoeken de oorzaak nog.

MMM headers binnen haalen nog steeds beneden peil. :'( ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 23:42:

(17:30) Door een nog onbekende oorzaak zijn zojuist storingen in ons netwerk opgetreden. Inmiddels zijn de problemen verholpen. We onderzoeken de oorzaak nog.

gaat toch over 't volledig netwerk en niet over newsserver.. niet alles wat er gebeurt heeft te maken met dat apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 23:42:

Je bent verwend met je 800 kB/s headers halen ;)
De news server heeft het moeilijk momenteel en ik ga er van uit dat er wel aan gewerkt wordt.
Tweaken had niets opgeleverd volgens burne dus zal er verder gezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 14:22:
[...]

Toch denk ik wel dat het wat hoger is.
Maar het ging mijn om de 80% die hier zitten.
Daar kun je jou nog wel eens in vergissen, als er bij een provider 10% van hun klanten gebruik maken van news dan is dat veel.
Voor 2 jaar terug was er bij athome maar sprake van 4% van het klanten bestand dat usenet gebruikte, dit zal door alle aandacht in de media het laatste half jaar wel gestegen zijn.
Neem bv ftd, een usenet community, 60000 leden en dat in een land met meer dan 1,5 miljoen breedband aansluitingen dat is dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NLsandman schreef op 27 juli 2004 @ 01:08:
Daar kun je jou nog wel eens in vergissen, als er bij een provider 10% van hun klanten gebruik maken van news dan is dat veel.
Tweakerts zijn natuurlijk een ander soort klant dan de doorsnee athome-gebruiker. Om niet te zeggen: een ander soort mens. 8)7

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 27 juli 2004 @ 01:58:
[...]

Tweakerts zijn natuurlijk een ander soort klant dan de doorsnee athome-gebruiker. Om niet te zeggen: een ander soort mens. 8)7
Precies stapelgek is een beetje tweaker :)

Overigens krijg ik deze weer :
400 news.cambrium.nl: Your host connection limit reached

Configuratie:
Server: news.tweakdsl.nl
Protocol: NNTP
Poort: 119
Beveiligd(SSL): 0
Foutnummer: 400
CODE: 800ccca0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 02:15:
[...]
Overigens krijg ik deze weer :
400 news.cambrium.nl: Your host connection limit reached
Het "lijkt" er op dat je het aantal maximale connecties naar de newsserver hebt bereikt. Ik weet niet of er al een max op zat, of dat ze deze hebben teruggeschroefd om de belasting op dat apparaat wat te drukken.
Wellicht dat Burne of Ghandi hier iets zinnigs over kunnen zeggen ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op 27 juli 2004 @ 07:43:
[...]

Het "lijkt" er op dat je het aantal maximale connecties naar de newsserver hebt bereikt. Ik weet niet of er al een max op zat, of dat ze deze hebben teruggeschroefd om de belasting op dat apparaat wat te drukken.
Ik had niets meer open staan na een restart deed die het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 26 juli 2004 @ 02:30:
Vaak wel jah ;)
24 uur per dag al die feed verwerken en dan ook nog eens ons veel eisende leechers voorzien van een zooi bins en dan het liefst met 800 k+.
Krijg haast medelijden met dat ding, ach hij heeft een maandje kunnen rusten 8)7
We zullen nog ff medelijden met dat ding krijgen zeg, dacht ut nie <evil grin> })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 15:46:
[...]

<knip!>

als je je modem wilt aanpassen zodat ie NAT doet dan vraag je maar ik heb dat inmiddels werkend.
Ik heb de NAT nog niet aan de gang.
Ik heb de modem in RFC1483 bridged "attached to the bridge" staan.
Misschien moet ik de mode wel veranderen naar RFC1482 bridged "attached to the router" :?

In het Security menu heb ik bij NAT: Advanced NAT Configuration, Reserved Mappings de gewenste port gezet.

Dat ziet er zo uit (de port die ik wil forwarden is 3784, dit moet naar de locale PC met het adres 172.19.3.3)
code:
1
2
Global                      Internal Type Start End Start End   
Same as interface address  172.19.3.3 tcp  3784 3784 3784 3784

tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op 27 juli 2004 @ 19:43:
Misschien moet ik de mode wel veranderen naar RFC1482 bridged "attached to the router" :?
Als je dat doet en NAT en DHCP op dezelfde pagina aan zet, werkt 'ie inderdaad als router. Vervolgens kun je poortmappings aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Zo, ik heb nu ook TweakDSL aangevraagd. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik bericht krijg. Ik vind het alleen wel jammer dat ze wel copperjet (€169)gratis weggeven en niet de alcatel (€100). Ik snap wel dat ze het VoDSL willen pushen, maar als iemand het echt niet gaat gebruiken. Dan zijn ze toch duurder uit? Dus als iemand nog een copperjet wil kopen....

Ik had nog wel een vraagje: Als ik het goed begrijp kost het TweakDSL meer geld als ik via een payserver data binnen haal, dan als ik het via hun eigen server doe. Maar dan belast ik de nieuwsserver weer meer. Kan iemand van TweakDSL mij vertellen of ze zelf een voorkeur hebben? Ik heb zelf altijd een payserver gebruikt en dat bevalt mij uitstekend, maar als het voor hen goedkoper is als ik hun eigen server gebruik dan vind ik dat ook wel best.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
ViNcE schreef op 27 juli 2004 @ 21:10:
Zo, ik heb nu ook TweakDSL aangevraagd. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik bericht krijg. Ik vind het alleen wel jammer dat ze wel copperjet (€169)gratis weggeven en niet de alcatel (€100). Ik snap wel dat ze het VoDSL willen pushen, maar als iemand het echt niet gaat gebruiken. Dan zijn ze toch duurder uit? Dus als iemand nog een copperjet wil kopen....

Ik had nog wel een vraagje: Als ik het goed begrijp kost het TweakDSL meer geld als ik via een payserver data binnen haal, dan als ik het via hun eigen server doe. Maar dan belast ik de nieuwsserver weer meer. Kan iemand van TweakDSL mij vertellen of ze zelf een voorkeur hebben? Ik heb zelf altijd een payserver gebruikt en dat bevalt mij uitstekend, maar als het voor hen goedkoper is als ik hun eigen server gebruik dan vind ik dat ook wel best.
Je bent gewoon vrij om te gebruiken wat je wilt; denk dat op dit moment de newsserver wel aardig compleet is en voldoende snel, dus je zou het kunnen proberen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
rally schreef op 27 juli 2004 @ 07:43:
[...]

Er zit inderdaad een maximum op; een optimaal maximum is 2 tot 4 connecties gelijktijdig; we limiteren ergens tussen de 8- en 12 connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Ik persoonlijk doe het volgende:

Standaard haalt het leech-prog alles van de Cambrium server af. Is daar iets niet aanwezig, dan valt hij automatisch terug op m'n payserver :)

oa Newsleecher kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op 27 juli 2004 @ 20:28:
[...]

Als je dat doet en NAT en DHCP op dezelfde pagina aan zet, werkt 'ie inderdaad als router. Vervolgens kun je poortmappings aanmaken.
Ik heb de Copperjet 816-2p nu op Bridged attached to the Router gezet.
(was Bridged attached to Bridge).

Ik kan helaas nog geen poort benaderen van de PC die op het locale netwerkje als Ventrilo server draait.
Een connect naar het 82.x.x.x adres met poort 3784 geeft een unable to connect fout.
Intern (naar het 172.x.x.x) adres lukt het wel, dus de server op zich loopt goed.

Het heeft misschien toch te maken met de WAN service.
Welke van de 3 "bridged" keuzes is nu de juiste ? (voor NAT en port mappings)

New WAN Service

Service attached to the Bridge
o RFC1483 bridged (RFC 1483/2684)

Service attached to the Router
o RFC1483 routed (RFC 1483/2684)
o IPoA routed (RFC 1577/2225)
o PPPoA routed (RFC 2364)
o PPPoE routed (RFC 2516 over RFC 1483)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 27 juli 2004 @ 19:43:
[...]

Ik heb de NAT nog niet aan de gang.
Ik heb de modem in RFC1483 bridged "attached to the bridge" staan.

In het Security menu heb ik bij NAT: Advanced NAT Configuration, Reserved Mappings de gewenste port gezet.

Dat ziet er zo uit (de port die ik wil forwarden is 3784, dit moet naar de locale PC met het adres 172.19.3.3)
code:
1
2
Global                      Internal Type Start End Start End   
Same as interface address  172.19.3.3 tcp  3784 3784 3784 3784

tips zijn welkom :)
juist ! attached to the router. NAT wordt dan autom. geinstalleerd bij Security, maar wellicht wil je hier en daar finetunen ivm portforwarding.
Toen ik zelf de firewall aanzette, werkte grc.com niet meer om de ports te "proben". Vreemd
en wanneer je NAT hebt dan uiteraard DHCP aanzetten en je portforwarding adressen aanpassen aan de nieuwe ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 27 juli 2004 @ 22:25:
[...]

Ik heb de Copperjet 816-2p nu op Bridged attached to the Router gezet.
(was Bridged attached to Bridge).

Ik kan helaas nog geen poort benaderen van de PC die op het locale netwerkje als Ventrilo server draait.
Een connect naar het 82.x.x.x adres met poort 3784 geeft een unable to connect fout.
Intern (naar het 172.x.x.x) adres lukt het wel, dus de server op zich loopt goed.

Welke van de 3 "bridged" keuzes is nu de juiste ? (voor NAT en port mappings)

New WAN Service

Service attached to the Bridge

o RFC1483 routed (RFC 1483/2684)
o IPoA routed (RFC 1577/2225)
o PPPoA routed (RFC 2364)
o PPPoE routed (RFC 2516 over RFC 1483)
om te kunnen routeren en NAT te kunnen gebruiken heb je deze nodig:

(hoe de gevolgen hiervan zijn voor de voice verbinding weet ik niet, omat vodsl bij mij nog niet werkt kan ik dit niet testen.

dit is em:

nog een ontdekking: tevens kun je een MAC adres invullen, welke je maar wilt. Als je dat mac adres doorgeeft aan tdsl dan reserveren ze een ip adres voor je (die via hun dhchp wordt toegedeeld) (217.x.x.x.x) en heb je dus een vast adres. Wanneer je dat eventjes niet wilt, haal je het ingevulde mac adres weer weg en dan moet je even de DSL settings removen en opnieuw toevoegen daarna modem herstarten. Dan krijg je weer een 87.x.x.x nr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
hoe bedoel je waarom wil je het niet gebruiken je hoeft er niets voor te doen. Je hoeft niets om te zetten, je zit nergens aan vast, en je kunt altijd nog gewoon bellen ! Maar je kunt dan dus via dsl bellen en als dat goed zou werken en voordeliger zou zijn wat is dan het bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Alleen gebruik je op die manier wel 2 IP adressen als je dan DHCP gebruikt. Het andere IP zal namelijk niet zomaar aan iemand anders worden toegekend.
Tenzij dat IP ook in de pool terrecht komt zodra het bijbehorende mac-adres offline gaat, maar ik verwacht niet dat dat het geval is.

Hoe lang duurde het bij jullie tot je na het aanvragen, de eerste "Welkom bij Tweakdsl etc" brief kreeg? Ik heb zondag een aanvraag gedaan voor 8/1 Mbit, maar nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 22:25:
[...]

juist ! attached to the router. NAT wordt dan autom. geinstalleerd bij Security, maar wellicht wil je hier en daar finetunen ivm portforwarding.
Toen ik zelf de firewall aanzette, werkte grc.com niet meer om de ports te "proben". Vreemd
en wanneer je NAT hebt dan uiteraard DHCP aanzetten en je portforwarding adressen aanpassen aan de nieuwe ip adressen.
Wat een timing, precies op dezelfde tijd een bericht gepost :)

Oke, dan staat mijn bridged mode dus goed.
NAT is aangevinkt en staat dus ook aan.
Ik heb de DHCP server wel "enabled" staan maar niet geconfigureerd en ik gebruik vaste IP adressen voor mijn PC's omdat ik één van de drie PC's wil gebruiken als Ventrilo server.
In dit geval is dat 172.19.3.3.

Hoe weet de modem dat hij een port mapping moet doen naar PC nummer 3 als deze een dynamisch IP adres van de modem krijgt?
Ik dacht dat dit niet mogelijk was dus vandaar dat ik het vaste adres 172.19.3.3 daar in had gezet.
Dat is misschien ook wel mijn denkfout :P

Hoe heb jij DHCP in je modem en clients geconfigureerd?

Ik heb de Firewall nog uit staan, dus het gedrag hiervan weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 27 juli 2004 @ 22:25:
[...]

@HoppyF
tip: (niet dat dit bovenstaande oplost maar toch ;-)
je kunt ook het adres van de copperjet wijzigen ( 10.0.0.138 of 192.168.1.1 bijv ) wellicht vindt je dat handiger. Je interne LAN zit dan op 10.0.0.0 of 192.168.1.0 network ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 27 juli 2004 @ 22:40:
[...]

Wat een timing, precies op dezelfde tijd een bericht gepost :)

Oke, dan staat mijn bridged mode dus goed.
NAT is aangevinkt en staat dus ook aan.
Ik heb de DHCP server wel "enabled" staan maar niet geconfigureerd en ik gebruik vaste IP adressen voor mijn PC's omdat ik één van de drie PC's wil gebruiken als Ventrilo server.
In dit geval is dat 172.19.3.3.

Hoe weet de modem dat hij een port mapping moet doen naar PC nummer 3 als deze een dynamisch IP adres van de modem krijgt?
Ik dacht dat dit niet mogelijk was dus vandaar dat ik het vaste adres 172.19.3.3 daar in had gezet.

je kunt de dhcp server van de modem een adres laten toewijzen naar een mac adres. dus als je hier het macadres van jouw server 172.19.3.3 opgeeft, ligt dat adres vast, en kun je dus toch dhcp gebruiken. Dit is het allerhandigst, vooral als je een keer een laptop of een linuxdoosje aan het netwerk knupt. Direct een Internetverbinding .....!

in je copperjet moet je onder DHCP menu kiezen voor onderstaand:

There are currently no DHCP server fixed IP/MAC mappings defined.

Create new Fixed Host...

Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 27 juli 2004 @ 22:36:
Alleen gebruik je op die manier wel 2 IP adressen als je dan DHCP gebruikt. Het andere IP zal namelijk niet zomaar aan iemand anders worden toegekend.
Tenzij dat IP ook in de pool terrecht komt zodra het bijbehorende mac-adres offline gaat, maar ik verwacht niet dat dat het geval is.

<hr>

Hoe lang duurde het bij jullie tot je na het aanvragen, de eerste "Welkom bij Tweakdsl etc" brief kreeg? Ik heb zondag een aanvraag gedaan voor 8/1 Mbit, maar nog niets gehoord.
1) begrijp niet wat je bedoelt. Je krijgt 1 dhcp adres, maar doordat je NAT gebruikt, kun je achter je router meerdere ipadressen gebruiken. Naar buiten toe is dat altijd dat ene adres, het modem routeert dan voor je. Of bedoel je dit niet

2) weet niet het is handig regelmatig contact te zoeken met de helpdesk. telefonisch is beste. Heb je alle bescheiden opgestuurd of gemaild (bijv. kpn rekening kun je inscannen en mailen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 22:46:
[...]

1) begrijp niet wat je bedoelt. Je krijgt 1 dhcp adres, maar doordat je NAT gebruikt, kun je achter je router meerdere ipadressen gebruiken. Naar buiten toe is dat altijd dat ene adres, het modem routeert dan voor je. Of bedoel je dit niet

2) weet niet het is handig regelmatig contact te zoeken met de helpdesk. telefonisch is beste. Heb je alle bescheiden opgestuurd of gemaild (bijv. kpn rekening kun je inscannen en mailen)
Ik bedoelde: Als je een IP laat vastzetten op je MAC-adres, dan zitten die dus aan elkaar verbonden. Als je dan een ander MAC-adres gaat gebruiken, krijg je weer een ander IP. Een tijdelijk IP, zo'n 87.x.x.x geval.
Maar in de tussentijd is je 'eigen' IP (Het 217.19.x.x IP) nog wel verbonden aan je oude MAC-adres. En dan kan hij dus niet worden gebruikt voor een andere klant. En dus gebruik je op dat moment twee IP's.

Ik heb maandag eventjes gebeld of ze 't onvangen hadden; dat was zo...maar gecontroleerd of de aanvraag zelf was nog niet gebeurd had ik het idee.

[edit]
Oja, zou je willen proberen de edit-functie te gebruiken? thanks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 27-07-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 27 juli 2004 @ 22:40:
[...]

OK hier mijn advies:

zet je modem op 10.0.0.138
verander tevens het password "admin" naar iets beters

(je kunt met het copperjet tooltje CopperJet_Monitor_346.exe altijd de modem resetten met dit tooltje kun je tevens profielen down/uploaden dus settings van zegmaar kennissen uitproberen. Het tooltje werkt echter wanneer je rechtstreeks aan de copperjet hangt, dus niet via een switch, tenminste zover ben ik nu.)

voorbeeld netwerk met servers en clients:
servers: 10.0.0.1 tm 10.0.0.10, statisch.
(mailserver zou bijvoorbeeld 10.0.0.5 zijn, dan doe je portforwarding op de copperjet van 0.0.0.0 poort 25 naar 10.0.0.5 poort 25 ( dit is nodig bij bsmtp mailverbinding, of zoals demon zegt: mailkick)

je clients zet je op dhcp. Je gebruikt hiervoor een range die voor het gemak wat verder ligt, zodat je direct al aan het ip adres kunt zien dat het om een client gaat en niet om een server. Deel bijv. uit van 10.0.0.200 tot 10.0.0.240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 27 juli 2004 @ 22:52:
[...]

Ik bedoelde: Als je een IP laat vastzetten op je MAC-adres, dan zitten die dus aan elkaar verbonden. Als je dan een ander MAC-adres gaat gebruiken, krijg je weer een ander IP. Een tijdelijk IP, zo'n 87.x.x.x geval.
Maar in de tussentijd is je 'eigen' IP (Het 217.19.x.x IP) nog wel verbonden aan je oude MAC-adres. En dan kan hij dus niet worden gebruikt voor een andere klant. En dus gebruik je op dat moment twee IP's.

<hr>
Ik heb maandag eventjes gebeld of ze 't onvangen hadden; dat was zo...maar gecontroleerd of de aanvraag zelf was nog niet gebeurd had ik het idee.

[edit]
Oja, zou je willen proberen de edit-functie te gebruiken? thanks :)
ja nu snap ik wat je bedoelt met die 2 adressen. Daar heb je gelijk in. Tja kan het ook niet helpen dat bbned netwerk dynamisch uitdeelt en dat je dus nooit een echt vast ip adres hebben. Ik bedoel als ze de iprange gaan wijzigen moet ik ook acties ondernemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 22:43:
[...]

je kunt de dhcp server van de modem een adres laten toewijzen naar een mac adres. dus als je hier het macadres van jouw server 172.19.3.3 opgeeft, ligt dat adres vast, en kun je dus toch dhcp gebruiken. Dit is het allerhandigst, vooral als je een keer een laptop of een linuxdoosje aan het netwerk knupt. Direct een Internetverbinding .....!

in je copperjet moet je onder DHCP menu kiezen voor onderstaand:

There are currently no DHCP server fixed IP/MAC mappings defined.

Create new Fixed Host...

Help
@satuser
Oke, ik ga dat proberen, DHCP server aanzetten, de clients ook op DHCP en van die ene PC die als server draait het MAC adres in de fixed IP/MAC mappings zetten.

Oja, mijn VoDSL werkt nog niet, nog geen kiestoon, alleen ruis.
Gisteren aangemeld bij de helpdesk, ik ga morgen maar even informeren wat hiervan de status is.

Ja ik ga de range van locale adressen maar veranderen naar 10.x.x.x.
Dat had ik ook al met mijn Speedtouch modem.
Ik was een beetje gewend aan die Speedtouch en dit is net weer even ietsje anders.

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 27-07-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op 27 juli 2004 @ 22:36:

<hr>

De brief was er na een dag of drie al. (met klantnummer e.d.)
Weer een paar dagen later een brief van KPN met daarin een verhaal dat er ADSL aangesloten wordt, verder niets in die brief over een termijn.
Daarna even stil .. en toen kwam de modem met splitter binnen en was de lijn ook operationeel. Bij elkaar heeft het 3 weken geduurd, netjes lijkt me.
Vanwege de vakantietijd zou ik ook maar rekenen op twee a drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
HoppyF schreef op 27 juli 2004 @ 23:19:
[...]

De brief was er na een dag of drie al. (met klantnummer e.d.)
Weer een paar dagen later een brief van KPN met daarin een verhaal dat er ADSL aangesloten wordt, verder niets in die brief over een termijn.
Daarna even stil .. en toen kwam de modem met splitter binnen en was de lijn ook operationeel. Bij elkaar heeft het 3 weken geduurd, netjes lijkt me.
Vanwege de vakantietijd zou ik ook maar rekenen op twee a drie weken.
Ok allen,

Nog enkele minuutjes voor het onderhoud.

Fase 1: het rebooten van de coreswitch op TC2 naar een recente patchrelease voor de huidige firmware; helaas heeft de leverancier nog niet de key's voor de versie die ik definitief wil gaan draaien toegestuurd.
Fase 2: als fase 1 lukt, dan de route tabel laden in de switch;

Stap 1 kost ongeveer 1 minuut; stap 2 ongeveer 2 minuten en als alles goed gaat ... is het 12.05 gefixed.

Is het fout ..., dan moet ik naar de colo en kost het drie kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en en en en :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verbinding doet 't nog ... Da's dus mazzel.

Nu kijken of de performance op z'n minst hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Ghandi schreef op 28 juli 2004 @ 00:20:
[...]

Verbinding doet 't nog ... Da's dus mazzel.

Nu kijken of de performance op z'n minst hetzelfde is.
volgens mij ga ik gelukkig worden en prettig slapen;)

Patch + aanpassing lijkt gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

28/07/2004: Onderhoud succesvol afgerond. _/-\o_ :*) _/-\o_

(02:00) Het onderhoud aan ons netwerk is succesvol afgerond; de twee onder handen genomen switches zijn nu voorzien van nieuwe software en lijken het naar behoren te doen. :) ;) :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spamfilter bij mail te strak afgesteld ?

Ik heb een order geplaatst bij http://www.opussupplies.nl/ alleen komt de orderbevestiging maar niet aan op mijn mailadres.

Op hun site staat:
Provider Zonnet heeft problemen met de spamfilter waardoor onze orderbevestigingen worden aangemerkt als spam en dus niet aankomen. Voor meer info verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice van Zonnet.

Nu vraag ik me af of Tweakdsl hetzelfde probleem heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik mag niet hopen dat er mail wordt weggegooid eigenlijk, hoe hoog de spamscore ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:37:
Spamfilter bij mail te strak afgesteld ?

Ik heb een order geplaatst bij http://www.opussupplies.nl/ alleen komt de orderbevestiging maar niet aan op mijn mailadres.

Op hun site staat:
Provider Zonnet heeft problemen met de spamfilter waardoor onze orderbevestigingen worden aangemerkt als spam en dus niet aankomen. Voor meer info verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice van Zonnet.

Nu vraag ik me af of Tweakdsl hetzelfde probleem heeft ?
Xandrios schreef op 28 juli 2004 @ 13:02:
Ik mag niet hopen dat er mail wordt weggegooid eigenlijk, hoe hoog de spamscore ook is.
Bij mij weten is er geen filter geinstalleerd. Ik kan geen filter info zien ik de header van de mailtjes vinden die ik van tweakmail binnen krijg. Het kan wel zijn dat er een MAPS-lijst geladen is op de mailserver. Jammer dan, maar dan zal opus zich wel misdragen hebben of de verzendende ISP.

Mail van afzenders die op MAPS-lijst staan worden niet eens geaccepteerd, dus ze kunnen niet weggegooit worden ;)

Boven heeft Tweak dan geen probleem, maar opus zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 28-07-2004 13:36 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ok, voor het eerst heb ik nu een echt probleem:

Bij EV1 hebben we een Dedicated server hangen, werkte tot voor kort prima. Via above.net was het prima mogelijk om een 8Mbit TweakDSL lijn dicht te trekken.

Maar sinds, volgensmij gisteravond, is het veranderd: Nu gaat alles via Cogent.
Is dat erg? Ja, behoorlijk:

NL > EV1

Tracing route to crewserver.com [69.57.130.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.0.1]
2 1 ms 1 ms 1 ms 217-19-19-xx.dsl.cambrium.nl [217.19.19.xx]
3 9 ms 9 ms 9 ms 217.19.16.41
4 11 ms 10 ms 10 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
5 10 ms 10 ms 10 ms nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
6 10 ms 10 ms 11 ms core01.ams03.atlas.cogentco.com [195.69.144.124]
7 18 ms 17 ms 17 ms p5-0.core01.lon01.atlas.cogentco.com [130.117.1.58]
8 17 ms 18 ms 17 ms p14-0.core01.lon02.atlas.cogentco.com [130.117.1.101]
9 97 ms 97 ms 97 ms p6-0.core02.jfk01.atlas.cogentco.com [154.54.1.5]
10 97 ms 97 ms 97 ms p15-0.core01.jfk01.atlas.cogentco.com [66.28.4.165]
11 97 ms 97 ms 96 ms p12-0.core01.jfk02.atlas.cogentco.com [66.28.4.10]
12 97 ms 97 ms 97 ms p4-0.core02.dca01.atlas.cogentco.com [66.28.4.81]
13 108 ms 109 ms 108 ms p14-0.core01.atl01.atlas.cogentco.com [66.28.4.161]
14 119 ms 118 ms 118 ms p14-0.core01.mco01.atlas.cogentco.com [66.28.4.153]
15 120 ms 120 ms 120 ms p14-0.core01.tpa01.atlas.cogentco.com [66.28.4.142]
16 * * 135 ms p5-0.core01.iah01.atlas.cogentco.com [66.28.4.45]
17 126 ms 127 ms 126 ms EveryonesInternet.demarc.cogentco.com [38.112.12.186]
18 135 ms 135 ms 135 ms ivhou-207-218-245-113.ev1.net [207.218.245.113]
19 136 ms 135 ms 136 ms ev1s-69-57-130-35.ev1servers.net [69.57.130.35]

Trace complete.
En andersom, van EV1 > NL
traceroute to 217.19.19.66 (217.19.19.66), 30 hops max, 38 byte packets
1 ev1s-69-57-130-1.ev1servers.net (69.57.130.1) 5.645 ms 2.396 ms 3.567 ms
2 ivhou-207-218-245-12.ev1.net (207.218.245.12) 1.886 ms 1.838 ms 1.538 ms
3 ge-1-1-0.r00.hstntx01.us.bb.verio.net (129.250.10.133) 3.640 ms 2.505 ms 1.344 ms
4 p16-0-1-3.r20.dllstx09.us.bb.verio.net (129.250.2.50) 7.120 ms 10.330 ms 6.458 ms
5 p16-3-0-0.r01.dllstx09.us.bb.verio.net (129.250.2.185) 8.410 ms 7.980 ms 9.008 ms
6 so-2-3-1.edge1.Dallas1.Level3.net (4.68.127.45) 31.472 ms so-2-3-0.edge1.Dallas1.Level3.net (4.68.127.41) 33.365 ms 29.895 ms
7 so-1-2-0.bbr2.Dallas1.Level3.net (209.244.15.165) 29.795 ms 30.981 ms 30.072 ms
8 ae-0-0.bbr2.Washington1.Level3.net (64.159.0.230) 44.188 ms 45.443 ms 44.011 ms
9 as-0-0.mp1.London2.Level3.net (4.68.128.101) 116.327 ms 117.141 ms 117.092 ms
10 so-2-0-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net (212.187.128.26) 122.400 ms 124.086 ms 123.474 ms
11 ge-7-0.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.7) 124.861 ms 123.089 ms 122.905 ms
12 ge0-1-0.level3.ams1.trueserver.nl (212.72.44.114) 120.782 ms 119.788 ms 121.494 ms
13 amsix-01.net.cambrium.nl (195.69.145.169) 125.249 ms 124.975 ms 127.210 ms
14 core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) 127.945 ms 128.056 ms 128.590 ms
15 217.19.16.41 (217.19.16.41) 128.199 ms 128.176 ms 127.144 ms
16 217-19-19-xx.dsl.cambrium.nl (217.19.19.xx) 133.540 ms 133.971 ms 133.635 ms
17 217-19-19-xx.dsl.cambrium.nl (217.19.19.xx) 150.079 ms 134.028 ms 134.592 ms
Snelheden zijn hiermee gedaald tot zo'n 5-10KB/sec upload en 3-5KB/sec download. Zelfs een SSH sessie loopt voor geen meter meer (Ik dacht eerst dat de server zelf problemen had).

Anyway...ik zou het zeer op prijs stellen als er iets aan gedaan zou kunnen worden... want er zitten _veel_ service providers aan die kant van de oceaan. 't zou jammer zijn als dat zijn snelheid verliest.

[edit]
Het ligt echt aan de configuratie van Cambrium / Trueserver (Vanaf Trueserver gaat het ook via Cogent)....want bij Xs4all gaat het wel gewoon goed via Above.net. (En snel!)

[edit2]
De link naar above.net is niet weggevallen, en dat cogent een alternatieve route was. (Daar hoopte ik een beetje op ;) ). Een trace naar above.net gaat netjes via sara de above.net link op.

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 28-07-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
De outbound route vanaf cambrium is te beinvloeden natuurlijk. De inbound route wordt door EV1 gedaan/gestuurd. Alleen zei kunnen invloed uitoeffenen op het outbound traffic en de keuze van uitgang op hun netwerk.

Is de above.net peering nog actief?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier valt internet af en toe ff 15 seconden weg, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 16:01:
Hier valt internet af en toe ff 15 seconden weg, meer mensen last van?
Nou wel even meer dan 15 seconden op het moment, tweakers is het enige wat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Ook last, ik word steeds gedisconnect van bijvoorbeeld IRC, op alle IP's.

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msn ook stuk hier nu

GAAT WEER LEKKER

wanneer komt er eens 1 dag dat alles gewoon goed werkt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bjck schreef op 28 juli 2004 @ 15:51:
De outbound route vanaf cambrium is te beinvloeden natuurlijk. De inbound route wordt door EV1 gedaan/gestuurd. Alleen zei kunnen invloed uitoeffenen op het outbound traffic en de keuze van uitgang op hun netwerk.

Is de above.net peering nog actief?
Idd, klopt...volgensmij is het ook alleen de outbound die anders is. Dat was eerst Above.net (En andere ISP's gebruiken dat nogsteeds, en dat werkt goed)....en dat is nu Cogent (De meest goedkope, meest trage ooit) geworden :P

[edit]
Alles werkt weer.

OOK de routes naar de USA gaan nu weer snel. Weleenswaar nogsteeds via Cogent (Dat vind ik serieus jammer)...maargoed, het draait :)

Niet dus:
1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.0.1]
2 1 ms 1 ms 1 ms 217-19-19-xx.dsl.cambrium.nl [217.19.19.xx]
3 9 ms 9 ms 9 ms 217.19.16.41
4 9 ms 10 ms 10 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.

[ Voor 41% gewijzigd door Xandrios op 28-07-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Er is idd iets vreemd aan de hand...

Tracing route to msn.nl [213.199.154.62]

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 18 ms 17 ms 17 ms 82.197.204.1
3 18 ms 18 ms 17 ms 217.19.16.33
4 18 ms 18 ms 40 ms 217.19.16.35
5 18 ms 18 ms 19 ms 194.153.154.17
6 29 ms 53 ms 30 ms 193.109.219.57
7 31 ms 32 ms 31 ms 195.74.97.209
8 195.66.224.140 reports: Destination net unreachable.

Tracing route to www.google.akadns.net [216.239.37.147]

2 18 ms 18 ms 17 ms 82.197.204.1
3 38 ms 53 ms 21 ms 217.19.16.33
4 217.19.16.35 reports: Destination net unreachable.

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]

2 17 ms 17 ms 17 ms 82.197.204.1
3 18 ms 18 ms 19 ms 217.19.16.33
4 18 ms 18 ms 18 ms 217.19.16.35
5 19 ms 19 ms 19 ms 195.69.144.163
6 19 ms 19 ms 19 ms 213.239.154.35

Trace complete (Ja anders ging posten hier wel errug moeilijk)

Na een aantal traces lijkt het er op dat er een deel van het verkeer niet echt meer werkt nee.. op meerdere punten, zoals bovenstaand wel kenmerkt..

[EDIT]

Het lijkt weer allemaal te werken :)

[ Voor 9% gewijzigd door _BladE2k_ op 28-07-2004 16:36 ]

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Damn, zit mn ruimtescheepje ergens in Eve online en ben nu kattevoer omdat ik er niet bij kan ;) maar idd, sommige UK sites wel en andere weer niet op het momenet. ff wachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op 28 juli 2004 @ 16:13:
[...]

Idd, klopt...volgensmij is het ook alleen de outbound die anders is. Dat was eerst Above.net (En andere ISP's gebruiken dat nogsteeds, en dat werkt goed)....en dat is nu Cogent (De meest goedkope, meest trage ooit) geworden :P

[edit]
Alles werkt weer.

OOK de routes naar de USA gaan nu weer snel. Weleenswaar nogsteeds via Cogent (Dat vind ik serieus jammer)...maargoed, het draait :)

Niet dus:

[...]
Vanuit en naar het CistroN netwerk gaat het ook via cogent outbound. Ook veel usenet-boeren hangen aan cogentco en 't gaat eigenlijk toch verdomde goed ondanks hun prijs :) Heb geen slechte ervaringen met het cogent netwerk. In iedergeval niet met hun trans-athlantische verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hier ook op de zoveel tijd 15 sec ofzo geen verbinding erg irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Wat ik wel vreemd is dat msn er via level 3 uitklapt.
Via cogentco heb ik geen problemen.
Zijn ze met 1 van de core routers bezig bij tweak die gisteren de onderhoud heeft gehad?

Kleine toevoeging, melding destination host not reachable is vrij normaal, sommige servers rejecten ping enzo, soort anti ddos beveiliging.

[ Voor 29% gewijzigd door NLsandman op 28-07-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

Xandrios schreef op 28 juli 2004 @ 13:02:
Dat gebeurd dus wel, nou ja gebeurde in iedergeval. Provider van mijn vriendin heeft op een lijst gestaan, en kreeg dus geen mailtjes meer van mijn vriendin :( maar haar provider heeft het opkunnen lossen met die lijst beheerder gelukkig.

Weggegooid niet, maar wel geweigerd door mail server tweakdsl.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah bah het flikkert er hier telkens uit.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RIKZ schreef op 28 juli 2004 @ 17:13:
[...]

Dat gebeurd dus wel, nou ja gebeurde in iedergeval. Provider van mijn vriendin heeft op een lijst gestaan, en kreeg dus geen mailtjes meer van mijn vriendin :( maar haar provider heeft het opkunnen lossen met die lijst beheerder gelukkig.

Weggegooid niet, maar wel geweigerd door mail server tweakdsl.
Dat is mooi k*t dan :( Ik wash m'n eigen mail wel, ik ben zowiezo niet gelukkig met het door tweakdsl gebruikte mailsysteem.

Ik heb de eerste order geannuleerd en het opnieuw geprobeerd ditmaal bij
http://www.opusshop.de/default.asp?l=ned
Maar weer geen orderbevestiging ontvangen ik heb nu maar rembours gekozen i.p.v. vooruit betalen dus hoop nu maar dat ik toch mijn spullen krijg.

Om 18.47 kwam de orderbevestiging alsnog binnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
NLsandman schreef op 28 juli 2004 @ 17:05:
Wat ik wel vreemd is dat msn er via level 3 uitklapt.
Zijn ze met 1 van de core routers bezig bij tweak die gisteren de onderhoud heeft gehad?

Kleine toevoeging, melding destination host not reachable is vrij normaal, sommige servers rejecten ping enzo, soort anti ddos beveiliging.
De transituplink met trueserver viel weg, zonder aanwijsbare oorzaak; dat was de eerste hickup; daarna heeft de coreswitch op Telecity II zich een aantal keer opgehangen en zichzelf gereboot.

De bugreports van deze crashes zijn doorgestuurd naar de leverancier van de switch; in de tussentijd is de aanpassing van gisteravond gdeeltelijk uitgezet.

Nu even de response van de leverancier van de spullen afwachten en kijken wat hun advies is; misschien dat ik vannacht een reboot doe van de switch met een andere patchrelease, maar dat zal na 0.00 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat is weer vette pech voor jullie. ;(
En ik steeds maar denken dat m'n abo upgrade er door is. 8)7

Sterkte dan maar.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 28 juli 2004 @ 17:05:

Ik weet niet of het door cogentco kwam maar ik viel in vreugdevolle blijdschap bijna van m'n stoel toen ik vanmorgen via Astranews een DVD'tje aan het binnenhalen was met dezelfde topsnelheid als die van news (als ie lekker draait).

Dus dat mag wel zo blijven :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op 28 juli 2004 @ 14:48:
Ok, voor het eerst heb ik nu een echt probleem:

Bij EV1 hebben we een Dedicated server hangen, werkte tot voor kort prima. Via above.net was het prima mogelijk om een 8Mbit TweakDSL lijn dicht te trekken.

Maar sinds, volgensmij gisteravond, is het veranderd: Nu gaat alles via Cogent.
Is dat erg? Ja, behoorlijk:

Snelheden zijn hiermee gedaald tot zo'n 5-10KB/sec upload en 3-5KB/sec download. Zelfs een SSH sessie loopt voor geen meter meer (Ik dacht eerst dat de server zelf problemen had).
Zover ik weet ging verkeer van TrueServer (en dus ook Cambrium naar ik aanneem) naar EV1 altijd al via Cogent? :?
De returnroute weet ik niks vanaf.

Eventuele oplossing (en kostenbesparing) voor Cambrium is peeren met Cogent op de AMS-IX :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom gaat het donwloaden zo langzaam via news groepen doe altijd 4 porten zeg maar de volle snelheid van me abbo 1024/8096 nu moet 8 porten doen om :( bijna :( de zelfde snelheid te halen. :?
En is deze hele week al zowel voor als na het onderhoud. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

word er deze avond nog downtime verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het was tot voor kort altijd Above.net, een bedrijf waar ik eigenlijk stukken meer vertrouwen in heb als Cogent :P

Ik bedoel...Cogent heeft haar eigen (transatlantische?) netwerk, en vooral in de USA een gigantisch fibernetwerk...hoe krijgen ze het voor elkaar om 12 hops te maken binnen hun eigen netwerk (Tussen NL en ev1). Ik snap dat echt niet, het gaat gewoon 3x kriskras de USA door.
Nouja, 't zal wel een verkeerd beeld zijn dat ik van ze heb....maar de snelheidsdip die ik vanochtend/vanmiddag had viel me vies tegen. (En bevestigde mijn beeld over Cogent :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op 28 juli 2004 @ 21:41:
Het was tot voor kort altijd Above.net, een bedrijf waar ik eigenlijk stukken meer vertrouwen in heb als Cogent :P

Ik bedoel...Cogent heeft haar eigen (transatlantische?) netwerk, en vooral in de USA een gigantisch fibernetwerk...hoe krijgen ze het voor elkaar om 12 hops te maken binnen hun eigen netwerk (Tussen NL en ev1). Ik snap dat echt niet, het gaat gewoon 3x kriskras de USA door.
Nouja, 't zal wel een verkeerd beeld zijn dat ik van ze heb....maar de snelheidsdip die ik vanochtend/vanmiddag had viel me vies tegen. (En bevestigde mijn beeld over Cogent :P )
"do not underestimate a truckload of data-tapes"

Ieder netwerk is anders. Cogent kiest ervoor om veel IP pops te bouwen (hop-jes) en zo kiest global crossing ervoor een layer 2 switching netwerk te bouwen. Je duikt 'onder' in ams en komt boven in 'los'. Wat er tussen zit en hoe je verkeer loopt zie je niet, maar hoeft niet perse sneller / trager te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:41:
word er deze avond nog downtime verwacht?
Nee, alleen prive downtime. Ik ga zo slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Sorcerer8472 schreef op 28 juli 2004 @ 20:22:
[...]

Zover ik weet ging verkeer van TrueServer (en dus ook Cambrium naar ik aanneem) naar EV1 altijd al via Cogent? :?
De returnroute weet ik niks vanaf.

Eventuele oplossing (en kostenbesparing) voor Cambrium is peeren met Cogent op de AMS-IX :)
Deze peer hebben we ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op 28 juli 2004 @ 23:52:
[...]

Nee, alleen prive downtime. Ik ga zo slapen.
dus ik kan zo ongestoord een potje online gaan knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op 28 juli 2004 @ 22:35:
"do not underestimate a truckload of data-tapes"
offtopic:
Dat kan beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:54:
[...]

dus ik kan zo ongestoord een potje online gaan knallen?
ja, ik denk het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik lig er vanaf gister avond ~21:00 uit ongeveer.. Vanmorgen nog steeds :( .. Dalijk even bellen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ze zijn gewicht een beetje vergeten in de berekening ;) Volgensmij gaat dat vliegtuig door haar voegen heen bij het inladen al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Ik heb even geprobeerd te zoeken of er al iets in deze trant gepost is, maar dat was niet zo. Dus bij deze:
Ik heb de laatste 3 dagen last van foutmeldingen in newsbinpro als ik recente postings wil downloaden. "Wrong message ID' of "post not found". Dat kaliber. Toch wordt er op de website niks gezegd over problemen met de newsserver. Zijn er meer mensen die dit hebben? in allerlei groepen is het zo... Of ligt het aan mij? (sw ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djazete schreef op 29 juli 2004 @ 11:34:
Ik heb even geprobeerd te zoeken of er al iets in deze trant gepost is, maar dat was niet zo. Dus bij deze:
Ik heb de laatste 3 dagen last van foutmeldingen in newsbinpro als ik recente postings wil downloaden. "Wrong message ID' of "post not found". Dat kaliber. Toch wordt er op de website niks gezegd over problemen met de newsserver. Zijn er meer mensen die dit hebben? in allerlei groepen is het zo... Of ligt het aan mij? (sw ofzo)
Vanmorgen nog wat dingetjes gedownload..werkte prima.

Probleem zit dus op je pc.. wellicht remove group en dan opnieuw toevoegen en full update wil wel eens helpen.. "Illegale" newsbin wil wel eens zo'n soort meldingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
djazete schreef op 29 juli 2004 @ 11:34:
Geen problemen hier met de newsserver, maar ik gebruik Newsleecher en geen Newsbinpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand hier ff snel of Asus Modem (die in bridge staat) 1mbit upload heeft ? aangezien je dat niet kan zien in het menu ofzo (kom je nie in )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 29 juli 2004 @ 15:00:
Weet iemand hier ff snel of Asus Modem (die in bridge staat) 1mbit upload heeft ? aangezien je dat niet kan zien in het menu ofzo (kom je nie in )
ik upload er met 110kb/s mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok dan zal het wel zo zijn :P dat wou ik even weten even aansluiten dat ding :) ik heb ook nog een alcatel 510 :) maar heb gister wireless internet gehaald voor nieuwe huis :) en dan is zo asus modem wat makelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi jij weet ook wel veel van tweakdsl weet jij het antwoord op deze vraag. :?

En waarom gaat het donwloaden zo langzaam via news groepen doe altijd 4 porten zeg maar de volle snelheid van me abbo 1024/8096 nu moet 8 porten doen om (bijna) de zelfde snelheid te halen.
En is deze hele week al zowel voor als na het onderhoud.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
WeAreLegion schreef op 29 juli 2004 @ 15:00:
De maximale upload snelheid heeft meerdere factoren dan alleen modem keuze.

1) lijn moet kwalitatief het aankunnen
2) modem keuze icm dslam equipment in telco

BBned gebruikt nu zowel cisco & alcatel apparatuur in de centrales. Gemakkelijkste controleren is aan je latency op je verbinding. <14ms = alcatel 15ms+ is cisco.

Zo kan modem A op een cisco dslam hoger syncen op de upload dan modem B. Maar op alcatel apparatuur kan het helemaal omdraaien het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 15:32:
Ghandi jij weet ook wel veel van tweakdsl weet jij het antwoord op deze vraag. :?

En waarom gaat het donwloaden zo langzaam via news groepen doe altijd 4 porten zeg maar de volle snelheid van me abbo 1024/8096 nu moet 8 porten doen om (bijna) de zelfde snelheid te halen.
Je hebt een 1:25 lijn, dus alles boven de 328kbps is mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
bjck schreef op 29 juli 2004 @ 16:41:
[...]

De maximale upload snelheid heeft meerdere factoren dan alleen modem keuze.

1) lijn moet kwalitatief het aankunnen
2) modem keuze icm dslam equipment in telco

BBned gebruikt nu zowel cisco & alcatel apparatuur in de centrales. Gemakkelijkste controleren is aan je latency op je verbinding. <14ms = alcatel 15ms+ is cisco.

Zo kan modem A op een cisco dslam hoger syncen op de upload dan modem B. Maar op alcatel apparatuur kan het helemaal omdraaien het verhaal.
Jah i know :) maar ik wou even weten of mensen er ervarning mee hebben :) maar het werkt prima verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 17:00:
[...]

Je hebt een 1:25 lijn, dus alles boven de 328kbps is mooi meegenomen :)
'wide-open' op het bbned netwerk is een 2 tot 8Mbit verbinding. De 1:25 wordt op de gegarandeerde 2048kbit sync berekend. Alles daarboven op je lijn is meegenomen eigenlijk.

Gearandeerd met 1:25 (is overigens een maximale overboeking, dus niet altijd & overal zo!) is 2048 / 25 = ~81kbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 15:32:

Als iedereen nou meer gaat doen is het logisch dat de snelheid inzakt :{
Hmm... Als het aan mij lag was het maximum allang verlaagd ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Ik heb vandaag een ISDN Speedtouch Home getweaked naar een Speedtouch PRO voor ISDN, deze zal gebruikt worden voor Tweakdsl van een vriend. Weet iemand of dit modem in bridge-mode (RFC1483) ook als router kan fungeren?

[ Voor 15% gewijzigd door Ronnie_T op 29-07-2004 23:36 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Aarch nog steeds geen verbinding hier ... :'( .. Hij is woensdag uitgevallen , in 1x.. ik verloor mijn verbinding compleet , en vervolgens kan ik geen contact meer krijgen met de DHCP server.

Overigens werken handmatig de IP instellingen vast zetten ook niet.

Het modem geeft alles OK aan , er is netjes een line-sync DSL is up , alle lampjes branden enzo.. Ik hoop dat het vandaag wel opgelost kan worden.

Iemand een ideetje wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op 30 juli 2004 @ 07:09:
Aarch nog steeds geen verbinding hier ... :'( .. Hij is woensdag uitgevallen , in 1x.. ik verloor mijn verbinding compleet , en vervolgens kan ik geen contact meer krijgen met de DHCP server.

Het modem geeft alles OK aan , er is netjes een line-sync DSL is up , alle lampjes branden enzo.. Ik hoop dat het vandaag wel opgelost kan worden.

• Je IP is niet gereleased.
• Je modem is gek geworden.
• BBNED: Je line is niet netjes dichtgezet. (heb je stroomuitval gehad?)
• BBNED: DSLAM-kaart aan poeder/DSL-profiel (stuk, weg, gaar)

Zet je modem eens in bridge, dan heb je een ander mac-adres (vd netwerkkaart) en dan weet je zeker dat het geen dhcp probleem is. Druk je modem eens uit, haal hem vd stroom en probeer het na 5 minuten nog eens, post dan je logfile eens.

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 30-07-2004 09:10 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
om3ega schreef op 30 juli 2004 @ 07:09:

Ik neem aan dat dit met de helpdesk gecommuniceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Beetje off-topic

Ik wil een PABX maken met Asterisk. (linux telefooncentrale) Ik wil hier een analoge VoDSL lijn gebruiken als binnenkomende lijn. Eventueel wil ik een tweede VoDSL lijn aan laten sluiten voor uitgaand verkeer. (o.a doorschakelen naar mobiel, bellersgroepen etc.) Voor intern gebruik wil ik dan 2 a 3 VOIP toestellen gebruiken over het sip-protocol met SNOM-toestellen of mijn siemens gigaset gebruiken (POTS)

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 30-07-2004 10:45 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ghandi schreef op 30 juli 2004 @ 09:54:
[...]

Ik neem aan dat dit met de helpdesk gecommuniceerd is?
Ja hoor.

Ik wil alleen 100% uitsluiten dat er iets bij mij fout staat of dat er nog iets is wat ik zou kunnen doen om het te herstellen.

Het modem is gebridged. Ik heb een Speedtouch 510i en Alcatel erop gehad maar beide geven ze de zelfde problemen.

2 Notebooks en 1 desktop (Win2k en Redhat) maar geen IP adres.
Kabels nagelopen en splitters verwijderd en vervangen (ik heb er toch 3 liggen ;) ) ..

Ik zou mezelf voor me kop slaan 8)7 als ik iets over het hoofd gezien zou hebben vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
I_Stealth_I schreef op 30 juli 2004 @ 10:25:
Beetje off-topic

Ik wil een PABX maken met Asterisk. (linux telefooncentrale) Ik wil hier een analoge VoDSL lijn gebruiken als binnenkomende lijn. Eventueel wil ik een tweede VoDSL lijn aan laten sluiten voor uitgaand verkeer. (o.a doorschakelen naar mobiel, bellersgroepen etc.) Voor intern gebruik wil ik dan 2 a 3 VOIP toestellen gebruiken over het sip-protocol met SNOM-toestellen of mijn siemens gigaset gebruiken (POTS)

Iemand hier ervaring mee?
Ik heb het draaiend; werkt perfect. Let even op dat je met ISDN minder problemen met echo's hebt; voor ISDN 2 kaartjes is het eenvoudigst om een kaartje met een HFC-S chipset te pakken en de patches te downloaden van www.junghanns.net/asterisk (zaptelbri)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 30 juli 2004 @ 13:21:
[...]

Ik heb het draaiend; werkt perfect. Let even op dat je met ISDN minder problemen met echo's hebt; voor ISDN 2 kaartjes is het eenvoudigst om een kaartje met een HFC-S chipset te pakken en de patches te downloaden van www.junghanns.net/asterisk (zaptelbri)
Laat ik nou net een aanvraag voor POTS hebben lopen. auw! :|
Ik weet niet in hoeverre die aanvraag al verwerkt is :'( Zal wel een beste klap administratiekosten aanvast zitten naast het feit dat ik dan ook een ander VoDSL modem moet kopen om het om te toveren naar ISDN-2

Maar ehh wat heb je exact draaien? Ben zeer benieuwd! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 30-07-2004 15:21 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ghandi / Burne,

Wanneer komt BBned naar Texel? .. .. k heb namelijk sinds vandaag een nieuwe baan, maar wil dol graag bij TweakDSL blijven, maar BBned biedt niet aan op dit eiland.

Hebben jullie enig idee, of enig idee waar ik moet zijn om dit te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
Vandaag mijn Copperjet opgehaald en gelijk aangesloten natuurlijk en net als sommige anderen werkt het DSL gedeelte prima, maar krijg ik geen kiestoon op mijn telefoon. Als ik de Y splitter gebruik bel ik gewoon via KPN. Als ik de splitter er tussen uit haal dan hoor ik gewoon niets (behalve die echo/ruis).

Ik ben nu de handleiding aan het doorspitten over VoDSL instellingen maar daar kan ik ook niet iets vreemds aan ontdekken. Zou iemand bij wie het VoDSL gedeelte (analoog) wel werkt de instellingen kunnen posten?
TweakDSL meldde vandeweek dat de lijn wel is omgezet, dus ik hoop dat het aan mij ligt en ik dit weekend nog verder kan klooien B)

Mijn modem traint trouwens op 8064/1024, op ~2km van de centrale, dus dat valt me echt 100% mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RupS schreef op 30 juli 2004 @ 18:36:
Vandaag mijn Copperjet opgehaald en gelijk aangesloten natuurlijk en net als sommige anderen werkt het DSL gedeelte prima, maar krijg ik geen kiestoon op mijn telefoon. Als ik de Y splitter gebruik bel ik gewoon via KPN. Als ik de splitter er tussen uit haal dan hoor ik gewoon niets (behalve die echo/ruis).

Ik ben nu de handleiding aan het doorspitten over VoDSL instellingen maar daar kan ik ook niet iets vreemds aan ontdekken. Zou iemand bij wie het VoDSL gedeelte (analoog) wel werkt de instellingen kunnen posten?
TweakDSL meldde vandeweek dat de lijn wel is omgezet, dus ik hoop dat het aan mij ligt en ik dit weekend nog verder kan klooien B)

Mijn modem traint trouwens op 8064/1024, op ~2km van de centrale, dus dat valt me echt 100% mee :)
@Rups
Ik heb hetzelfde probleem ...
Maandag heb ik dit als storing aangemeld bij de helpdesk en het is daar in behandeling. Er werd mij verteld dat het probleem niet aan mijn kant ligt maar dat men het moet uitzoeken en het ca 3-5 dagen zou duren.

Ik verwacht dus dat ik verder nu niets kan doen en ook geen VoDSL instellingen hoeft te veranderen, er staat trouwens nergens wat die instellingen zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 22:54:
[...]

(je kunt met het copperjet tooltje CopperJet_Monitor_346.exe altijd de modem resetten met dit tooltje kun je tevens profielen down/uploaden dus settings van zegmaar kennissen uitproberen. Het tooltje werkt echter wanneer je rechtstreeks aan de copperjet hangt, dus niet via een switch, tenminste zover ben ik nu.)
Ik heb die tooltje Copperjet_monitor gedownload en geinstalleerd maar als het het progje start zegt ie "No modem found"

Ik heb echter ook wat problemen gehad met de NAT.
Ik vermoed toch dat niet alle poorten doorgelaten worden, sterker nog: er wordt helemaal niets doorgelaten tenzij ik dit opgeef bij Reserved Mappings.

De firewall heb ik overigens uit staan.
Als ik deze aan zet komt er niets door en moet je waarschijnlijk de rules activeren.

Gebruik je de Global Address Pool ?
Er staat niets in en als ik dit invul zie ik in de Event log dat er ook weer e.e.a. geblokeerd wordt.
Wat doet de Global Address Pool :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zet het IP van je PC eens handmatig in hetzelfe subnet als het IP van het modem? (Ik weet zo niet welk IP dat is; die staat wel in de handleiding denk ik).

Dan zal dat tooltje een stuk makkelijker kunnen connecten lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op 30 juli 2004 @ 22:32:
Zet het IP van je PC eens handmatig in hetzelfe subnet als het IP van het modem? (Ik weet zo niet welk IP dat is; die staat wel in de handleiding denk ik).

Dan zal dat tooltje een stuk makkelijker kunnen connecten lijkt me ;)
Ik kan mijn modem via de webinterface prima bereiken.
Het adres van de modem heb ik gezet op 10.0.0.138 subnetmask 255.0.0.0
en de locale PC waarop ik het tooltje draai staat op 10.0.0.1 (vast) en uiteraard het zelfde subnetmask.

Ik zie in Zonealarm wel het tooltje staan met: Outgoing (Allowed), Destination IP 255.255.255.255:4098
Je zou denken dat ie hem doorlaat maar nee ....
Ik heb Zonealarm uitgezet en jawel! hij doet het :)

Zonealarm blokkeert toch meer dan je lief is :)

Ander vraagje:
Is het zinvol de firmware van de Copperjet 816-2P te upgraden?

Er zit nu in:
CopperJet 816-2P Router VoATM 6.00 SR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op 30 juli 2004 @ 22:58:
[...]

Ik kan mijn modem via de webinterface prima bereiken.
Het adres van de modem heb ik gezet op 10.0.0.138 subnetmask 255.0.0.0
en de locale PC waarop ik het tooltje draai staat op 10.0.0.1 (vast) en uiteraard het zelfde subnetmask.

Ik zie in Zonealarm wel het tooltje staan met: Outgoing (Allowed), Destination IP 255.255.255.255:4098
Je zou denken dat ie hem doorlaat maar nee ....
Ik heb Zonealarm uitgezet en jawel! hij doet het :)

Zonealarm blokkeert toch meer dan je lief is :)

Ander vraagje:
Is het zinvol de firmware van de Copperjet 816-2P te upgraden?

Er zit nu in:
CopperJet 816-2P Router VoATM 6.00 SR1
Ik kan nergens release-notes vinden van de SR2 versie. Tot die tijd zie ik het nut niet. Wie-weet zijn de aanpassingen helemaal niet van toepassing op de functionaliteit die ik gebruik / nodig heb.
RupS schreef op 30 juli 2004 @ 18:36:

Je noemt het een "Y splitter" daar krijg ik heel erg het gevoel van dat je hem verkeerd aansluit waardoor je telefonie niet werkt. De ingang & modem zitten aan 1 kant samen vaak! Poortje 'phone' of 'pots' is voor je telefoon, niet voor je ingang vanaf de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
bjck schreef op 30 juli 2004 @ 23:05:

Je noemt het een "Y splitter" daar krijg ik heel erg het gevoel van dat je hem verkeerd aansluit waardoor je telefonie niet werkt. De ingang & modem zitten aan 1 kant samen vaak! Poortje 'phone' of 'pots' is voor je telefoon, niet voor je ingang vanaf de wand.
Aangezien de splitter optioneel is heb ik het ook zonder geprobeerd, maar ook dan werkt het niet. Als ik de A & B omdraai op de splitter traint mijn dsl lijn niet meer. Het feit dat HoppyF hetzelfde heeft doet het er wel erg op lijken dat het probleem toch bij Cambrium ligt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 17:56:
[...]

Dat is mooi k*t dan :( Ik wash m'n eigen mail wel, ik ben zowiezo niet gelukkig met het door tweakdsl gebruikte mailsysteem.

Ik heb de eerste order geannuleerd en het opnieuw geprobeerd ditmaal bij
http://www.opusshop.de/default.asp?l=ned
Maar weer geen orderbevestiging ontvangen ik heb nu maar rembours gekozen i.p.v. vooruit betalen dus hoop nu maar dat ik toch mijn spullen krijg.

Om 18.47 kwam de orderbevestiging alsnog binnen :)
Hmmmmm waar is reply gebleven?

Had ook een order lopen bij opus nl en daar kreeg ik geen bevestiging van, heb de order laten verlopen en ben naar opus.de gegaan en dat ging goed.
Waarom ik geen mail heb gekregen weet ik niet, of het opus zijn fout is of die van tweak, geen idee.
Vooruit betalen naar opus.de ging goed, kreeg de bestelling 3 dagen later binnen, 125 arita dvd's en 100 taiyo uden cdr's, moet wel hè nu de news server weer volop werkt :*)

[ Voor 30% gewijzigd door NLsandman op 31-07-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Xandrios schreef op 28 juli 2004 @ 21:41:

Op de website van cogent wordt wel uitgelegd hoe hun netwerk in elkaar steekt.
Schijnt een automatisch iets te zijn dat als bepaalde routing het druk heeft of er zijn problemen dan gaat die automatisch via alternatieve routers.
Mischien heb je dat wel meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NLsandman schreef op 31 juli 2004 @ 12:15:
[...]

Op de website van cogent wordt wel uitgelegd hoe hun netwerk in elkaar steekt.
Schijnt een automatisch iets te zijn dat als bepaalde routing het druk heeft of er zijn problemen dan gaat die automatisch via alternatieve routers.
Mischien heb je dat wel meegemaakt?
Zo werkt ieder backbone netwerk. Waar een link uitvalt of enorme belasting heeft wordt verkeer via een andere weg gerouteerd. Soms is die weg langer, maar qua snelheid merk je er niets van. Zeker niet tov de overbelaste verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RupS schreef op 30 juli 2004 @ 23:11:
[...]

Aangezien de splitter optioneel is heb ik het ook zonder geprobeerd, maar ook dan werkt het niet. Als ik de A & B omdraai op de splitter traint mijn dsl lijn niet meer. Het feit dat HoppyF hetzelfde heeft doet het er wel erg op lijken dat het probleem toch bij Cambrium ligt... :)
moet je even de reactie elders van satuser lezen. ik heb daarin gezegd dat A en B op te tekening op blz 8 van het boekje verkeerd staan. Moet je omwisselen.

de splitter weglaten kan alleen als je lijn geporteerd is. (je hebt dan geen KPN en kunt alleen bellen via modem)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.