nee hier geen packetloss. Ping 13 a 14 ms naar xs4all.nl vanaf tweak. 1024 /512 abboAnoniem: 84606 schreef op 06 augustus 2004 @ 19:06:
Meer mensen hier vandaag problemen gehad met internet? Ik heb zelfde probleem als vorige week, veel packet loss etc.
Anoniem: 119088
ook na nummerportering zal geen nummerweergave te zien zijn. Dat heeft daar niets mee te maken. Maar wees gerust, nummerweergave komt eraan. Ze moeten bij bbned het protocol daarvoor aanzetten. Het netwerk is er klaar voor, en de copperjet ondersteund het standaard dus dit komt echt wel goed.RupS schreef op 06 augustus 2004 @ 22:32:
[...]
Nummerherkenning werkt naar buiten toe. Als ik bel dan ziet "men" mijn nieuwe nummer.
Inkomende gesprekken zie ik het nummer niet, ook niet als men op het KPN nummer belt.
Ik heb mijn nummer dus (nog) niet laten porteren, omdat ik eerst wilde kijken of ik dat VoDSL wel wat vindt
nummerportering ga ik pas doen als het allemaal stabiel werkt. Je kunt zonder kpn. Ook in geval van een storing heb je altijd je gsm nog. Maar het is niets goedkoper, enige voordeel is dat je dan uitbelt met je eigen nr ipv met je nieuwe bbned nr, die je krijgt bij vodsl
satuser, zou je gebruik willen maken van de [edit]-functie?
want?Xandrios schreef op 06 augustus 2004 @ 23:10:
Daar is ie voor en het is irritant dat je 3 posts onder elkaar heb terwijl dat ook gewoon in 1 post kan. Daarom dus 

PSN: Korumera | XBX: Korumera
Want dat is de policy hier op GoT. Zie ook de FaQ 
Het komt ero neer dat we het overzichtelijk willen houden, en daarom zijn meerdere reacties van een user onder elkaar niet de bedoeling.

Het komt ero neer dat we het overzichtelijk willen houden, en daarom zijn meerdere reacties van een user onder elkaar niet de bedoeling.
wat is dit nou voor onzin de 3 posts zijn allen antwoorden op verschillende onderwerpen van verschillende tijdstippen die ik aan het doorlezen was. Ik begin altijd te lezen waar ik was gebleven dus kan dat niet verhelpen. Dat ze toevallig onderelkaar komen is omdat het hier nu rustig is.LordHades schreef op 06 augustus 2004 @ 23:43:
Daar is ie voor en het is irritant dat je 3 posts onder elkaar heb terwijl dat ook gewoon in 1 post kan. Daarom dus
dus dit slaat niet ergens op.
Ho, rustig aan. Het slaat wel degelijk ergens op. Dat is de regel, en zo doen we het hier op GoT.
Een beetje kortzichtig ben je ook wel overigens, met je "dat slaat nergens op". Je bent je blijkbaar zelf niet bewust van de functionaliteiten van het forum...want voor het 'probleem' dat je aanhaalt, zijn zat mogelijke oplossingen.
Bijvoorbeeld: Het quote scherm van de eerste reply, naar beneden scrollen naar de volgende, en via het quote knopje wordt die quote dan ingevoegd in je tekstveld.
Dat is dus de regel, of je het handig / slim / dom / iritant of leuk vind (of niet).
Een beetje kortzichtig ben je ook wel overigens, met je "dat slaat nergens op". Je bent je blijkbaar zelf niet bewust van de functionaliteiten van het forum...want voor het 'probleem' dat je aanhaalt, zijn zat mogelijke oplossingen.
Bijvoorbeeld: Het quote scherm van de eerste reply, naar beneden scrollen naar de volgende, en via het quote knopje wordt die quote dan ingevoegd in je tekstveld.
Dat is dus de regel, of je het handig / slim / dom / iritant of leuk vind (of niet).
ik doe het gewoon zoals altijd alleen nu valt het op omdat het rustig is en ze dan onder elkaar komen omdat er toevallig niemand tussendoor zit. flauw.Xandrios schreef op 06 augustus 2004 @ 23:52:
Ho, rustig aan. Het slaat wel degelijk ergens op. Dat is de regel, en zo doen we het hier op GoT.
het zou beter zijn dat een gequote bericht in de buurt bleef van het origineel maar het wordt achteraan toegevoegd. Zal wel aan mij liggen.
welterusten.
Anoniem: 100075
iemand al een email gehad met rekening voor de maand augustus ???
bedankt LordHades , zo maar dan
ff mailen met helpdesk nu dan maar
bedankt LordHades , zo maar dan

[Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 100075 op 07-08-2004 13:00]
Nopes volgens mij niet ontvangen. Kon hem althans niet vinden in me mail box
perhaps laat wegens vakanties en dergelijke
oops sorry wel ontvangen stonden al bij deleten
heb hem op 28/7 ontvangen

[Voor 25% gewijzigd door Korumera op 07-08-2004 12:58]
Anoniem: 27474
Zijn er hier meer mensen die als ze downloaden van een newsserver(Tweak of usenet) de verbinding soms gewoon helemaal stil staat om daarna weer verder te gaan. Dit duurt soms wel 15 seconden.
Komt ie bij iedereen in de mail? Ik zie hem eigenlijk alleen maar bij het customer menu en krijg hem nooit in mijn mailbox.LordHades schreef op 07 augustus 2004 @ 12:43:
Nopes volgens mij niet ontvangen. Kon hem althans niet vinden in me mail boxperhaps laat wegens vakanties en dergelijke
oops sorry wel ontvangen stonden al bij deleten
![]()
Ik moet zeggen dat eigenlijk nooit last heb van de storingen...Ik ga niet dood als ik geen internet heb en meestal duurt het niet langer dan 30 minuten...En mocht ik toch echt willen internetten, tja dan wacht ik maar

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Zover ik weet weltymiek schreef op 07 augustus 2004 @ 20:05:
[...]
Komt ie bij iedereen in de mail? Ik zie hem eigenlijk alleen maar bij het customer menu en krijg hem nooit in mijn mailbox.
Ik moet zeggen dat eigenlijk nooit last heb van de storingen...Ik ga niet dood als ik geen internet heb en meestal duurt het niet langer dan 30 minuten...En mocht ik toch echt willen internetten, tja dan wacht ik maarkrijgt m'n vriendin ook eens aandacht

Het beste kan je even controleren of je email adres wat bij je adresgegevens staat geregistreerd correct is; ik meen ... dat ik dat ooit in het customer menu heb gemaakt.tymiek schreef op 07 augustus 2004 @ 20:05:
[...]
Komt ie bij iedereen in de mail? Ik zie hem eigenlijk alleen maar bij het customer menu en krijg hem nooit in mijn mailbox.
Ik moet zeggen dat eigenlijk nooit last heb van de storingen...Ik ga niet dood als ik geen internet heb en meestal duurt het niet langer dan 30 minuten...En mocht ik toch echt willen internetten, tja dan wacht ik maarkrijgt m'n vriendin ook eens aandacht
De elektronische faktuur gaat dus naar het bij ons geregistreerde email adres in je adresgegevens.
Anders even een mailtje naar de helpdesk; met enkele dagen is het geupdated.
Dat is een leuke; wist ik zelf niet; zit al tijden te klooien om callerid in asterisk aan te krijgen;)Anoniem: 119088 schreef op 06 augustus 2004 @ 22:47:
[...]
ook na nummerportering zal geen nummerweergave te zien zijn. Dat heeft daar niets mee te maken. Maar wees gerust, nummerweergave komt eraan. Ze moeten bij bbned het protocol daarvoor aanzetten. Het netwerk is er klaar voor, en de copperjet ondersteund het standaard dus dit komt echt wel goed.
nummerportering ga ik pas doen als het allemaal stabiel werkt. Je kunt zonder kpn. Ook in geval van een storing heb je altijd je gsm nog. Maar het is niets goedkoper, enige voordeel is dat je dan uitbelt met je eigen nr ipv met je nieuwe bbned nr, die je krijgt bij vodsl
Ok, om even op dit punt terug te komen:Anoniem: 27474 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:42:
[...]
Ja op dit moment zelfs. Ik heb er vooral savonds last van dat alles heel wat trager word. Maar dit is al sinds een paar weken nu. Helaas!
dinsdag trad een storing op; woensdag herhaalde wat problemen zich; er bleef packetloss naar vooral nederlandse sites, dat is donderdag avond gefixed en voor mijn gevoel is het netwerk nu weer gewoon lekker snel en werkt probleemloos.
Dus als het probleem nog speelt, graag traceroutes met tijden naar de helpdesk, want het moeten dan nu nog specifieke routes zijn.
Staat er idd niet bij, maar het is eigenlijk toch gewoon je primaire e-mail adres van tweakdsl? Het is in princiepe ook niet nodig, via het customermenu werkt het ook, het klopt toch wel heb ik gemerktGhandi schreef op 07 augustus 2004 @ 21:58:
[...]
Het beste kan je even controleren of je email adres wat bij je adresgegevens staat geregistreerd correct is; ik meen ... dat ik dat ooit in het customer menu heb gemaakt.
De elektronische faktuur gaat dus naar het bij ons geregistreerde email adres in je adresgegevens.
Anders even een mailtje naar de helpdesk; met enkele dagen is het geupdated.

Wat betekende het nou ook alweer als Newsbin aangeeft,
"Server connection failed"
en bij de status messages staat dan ook iets van,
"PROTOCOL=Download Engine, SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Connection to Server: news.tweakdsl.nl Failed
SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Error talking to Server: 400 news.cambrium.nl: Your host connection limit reached
PROTOCOL=Engine Process, SERVER=news.tweakdsl.nl, MSG=Unspecified Network Error ".
Ik krijg dit namelijk vaker en dan kan ik ook maar met 3 draadjes de download list laten downen en headers komen dan gewoon niet binnen....en dan na ongeveer 20 minuten dan doet alles het weer. Die 3 draadjes gaan wel gewoon full-speed.
Het kan dat je verbinding(en) niet goed afsluiten, en dat de server ze nog open heeft staan. Terwijl ze bij jou al "gelsoten" zijn dus.
Dan zit je al snel aan het maximale aantal, en krijg je die error.
Na XX minuten timed de achtergebleven sessie uit, en dan kun je weer

Nummerweergave vind ik juist één van de minimale diensten die op mijn VoDSL lijn zou moeten zitten. Ik bedoel dus nummerweergave voor inkomende gesprekken.Ghandi schreef op 07 augustus 2004 @ 22:02:
[...]
Dat is een leuke; wist ik zelf niet; zit al tijden te klooien om callerid in asterisk aan te krijgen;)
Uitgaande nummerweergave, dus dat mijn nummer door iemand anders gezien kan worden vind ik minder belangrijk.
Het moet wel kunnen maar het heeft wat mij betreft geen hoge prioriteit.
Dan zal het dat wel zijn, is daar ook nog iets aan te veranderen, want het is wel lastig dat ik dan geen headers kan ophalen.Xandrios schreef op 07 augustus 2004 @ 22:50:
Het kan dat je verbinding(en) niet goed afsluiten, en dat de server ze nog open heeft staan. Terwijl ze bij jou al "gelsoten" zijn dus.
Ik las op het Newsbin forum dat als je een andere nieuwslezer gebruikt tijdens deze melding, dat die andere nieuwslezer wel de headers kan ophalen, dus lijkt het mij aan Newsbin te liggen.
Alleen hadden ze op het Newsbin forum niet echt een duidelijk antwoord wat het nou kon zijn.
Ik heb *ergens* het gerucht opgevangen dat dit soort problemen met een ilegale gekraakte versie ook konden voorkomen. Ik weet niet of dat daadwerkelijk een invloed heeft, of dat het onzin is...maar sommigen zeggen het.
Gewoon ter info, ik zeg niet dat je 'n gekraakte gebruikt hoor
Gewoon ter info, ik zeg niet dat je 'n gekraakte gebruikt hoor

Mijn internet doet het nog niet helaas
.. (vanaf 28 juli ~2200h) .. maar mijn voice over DSL begint warempel wat leven te vertonen .. maar bij elk nummer wat ik uitbel krijg ik een (overigens zeer slecht en bijna onverstaanbaar) bandje die zegt :
Dit nummer is niet bekend. Neem contact op met uw service provider (of zoiets)..
Heb ik wat verkeerd ingesteld staan?

Dit nummer is niet bekend. Neem contact op met uw service provider (of zoiets)..
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
en waarom maak jij die zelfde flauwe opmerking niet naar Ghandi maar wel naar satuser, regeltjes meneer, die heeft er ook 3 achter elkaar, je hebt zeker aandelen bij TweakDSLXandrios schreef op 06 augustus 2004 @ 23:10:

[Voor 8% gewijzigd door StarWars op 08-08-2004 08:32]
hopla
als je je oude modem weer terughangt, heb je dan wel weer internet?om3ega schreef op 08 augustus 2004 @ 07:45:
Mijn internet doet het nog niet helaas.. (vanaf 28 juli ~2200h) .. maar mijn voice over DSL begint warempel wat leven te vertonen .. maar bij elk nummer wat ik uitbel krijg ik een (overigens zeer slecht en bijna onverstaanbaar) bandje die zegt :
/dev/null
Nee daar heb ik precies dezelfde problemen. Heb zelfs mijn oude e-tech nog geprobeerd maar helaas. Probleem ligt echt bij BBned..I_Stealth_I schreef op 08 augustus 2004 @ 09:39:
[...]
als je je oude modem weer terughangt, heb je dan wel weer internet?
En na 12 dagen nog niet eens verholpen? Best schandalig; ik zou i.i.g. restititutie vragen voor een halve maand. BBned is behalve de prijsstelling echt geen haar beter als KPN.om3ega schreef op 08 augustus 2004 @ 10:08:
[...]
Nee daar heb ik precies dezelfde problemen. Heb zelfs mijn oude e-tech nog geprobeerd maar helaas. Probleem ligt echt bij BBned..

Wat heeft Tweak eraan gedaan tot zover?
Pak je ordernummer erbij en je telefoonnummer en bel even met BBned. Normaal doen ze niks voor je als particulier, zijn ze heel bot en volgens de regels maar met een beetje pushen lukt het wel via de BBeyond helpdesk, met een klik rest hij je lijn

Gewoon een beetje aandikken; 'ja maar zonder particulieren, kan jij je economylijnen niet kwijt aan je resellers' Jij bent de klant van de klant. Gewoon doen dus. 'ik weet dat je het officieel niet mag, maar dan kijk je maar even door je vingers

Ik zeg niet dat een line reset je probleem oplost, maar niet geschoten is toch altijd mis.
[Voor 63% gewijzigd door I_stealth_I op 08-08-2004 11:03]
/dev/null
Ja heb ik ook (eigenlijk altijd al gehad).Anoniem: 27474 schreef op 07 augustus 2004 @ 15:54:
Zijn er hier meer mensen die als ze downloaden van een newsserver(Tweak of usenet) de verbinding soms gewoon helemaal stil staat om daarna weer verder te gaan. Dit duurt soms wel 15 seconden.
Ik heb een originele versie van NewsBinPro, dus daar ligt het niet aan. Ik heb het met alle voorgaande versies ook al gehad.
Ik gebruik de newsserver van usenet, publishnet en die van dutchweb. Op alle drie doet NewsBinPro hetzelfde qua "pauzes".
Do as I say, don't do as I do.
News server getweaked?
Sinds gisteren is de vertraging van 4 uur er uit en de snelheid is vrij stabiel of heb i een moment opname te pakken dat de news server het makkelijk heeft?
Sinds gisteren is de vertraging van 4 uur er uit en de snelheid is vrij stabiel of heb i een moment opname te pakken dat de news server het makkelijk heeft?

Ik vind het ook een beetje te gek worden. Ik weet niet hoe het technisch in elkaar zit bij BBned maar kunnen ze me niet op een andere poort ofzo zetten zodat ik tenminste weer aan de slag kan?I_Stealth_I schreef op 08 augustus 2004 @ 10:31:
[...]
En na 12 dagen nog niet eens verholpen? Best schandalig; ik zou i.i.g. restititutie vragen voor een halve maand. BBned is behalve de prijsstelling echt geen haar beter als KPN.![]()
Wat heeft Tweak eraan gedaan tot zover?
Pak je ordernummer erbij en je telefoonnummer en bel even met BBned. Normaal doen ze niks voor je als particulier, zijn ze heel bot en volgens de regels maar met een beetje pushen lukt het wel via de BBeyond helpdesk, met een klik rest hij je lijnIk heb hetzelfde eens gehad. Als ik me simkaart kan vinden, mail ik je wel even het telefoonnummer van die zeer behulpzame BBned gast.
Gewoon een beetje aandikken; 'ja maar zonder particulieren, kan jij je economylijnen niet kwijt aan je resellers' Jij bent de klant van de klant. Gewoon doen dus. 'ik weet dat je het officieel niet mag, maar dan kijk je maar even door je vingers' Het is misschien wel niet zo netjes allemaal, maar soms moet dat gewoon even.
Ik zeg niet dat een line reset je probleem oplost, maar niet geschoten is toch altijd mis.
Wat betreft restitutie is internet voor mij een beetje als electriciteit (daarom heb ik ook Tweakdsl) dat houdt in dat wanneer je 12 dagen zonder stroom zit bepaalde zaken toch ook niet echt gemakkelijk gaan en je bent bereid het dubbele te betalen om het wel te hebben dan om 12 dagen niet te betalen en het te missen.
Ik heb al gebeld naar BBned maar daar werd ik inderdaad vrij snel afgescheept dat ik bij mijn ISP moet zijn. Wat TweakDSL betreft gaan ze me informeren als de status veranderd. Ik heb een beetje het idee dat ze er zelf ook niet echt achter aan zitten en gewoon de storing melden bij een algemene ingang? Heeft tweakdsl geen andere ingangen of connecties??? .. Kijk een storing van 1 of 2 dagen is niet leuk , kan gebeuren , hoor je me ook niet over.. maar dit wordt echt te gek....
Mjah, die ingang is webform invullen (een ticket aanmaken). Maar je kan er vergif op innemen, dat de grotere vissen a la Cistron en Deamon altijd voorrang krijgen. Het advies wat ik geef is hardstikke fout (i know) bellen naar BBned, gewoon je kaken van elkaar. Het heeft me ook heel wat moeite gekost om je verder dan die eerste lijn te lullen. Ze luisteren NIET of zeer moeizaam naar request van TweakDSL, dat heb ik dus allang door! Ze zijn gewoon irritant bij BBned.om3ega schreef op 08 augustus 2004 @ 14:40:
[...]
Ik vind het ook een beetje te gek worden. Ik weet niet hoe het technisch in elkaar zit bij BBned maar kunnen ze me niet op een andere poort ofzo zetten zodat ik tenminste weer aan de slag kan?
Wat betreft restitutie is internet voor mij een beetje als electriciteit (daarom heb ik ook Tweakdsl) dat houdt in dat wanneer je 12 dagen zonder stroom zit bepaalde zaken toch ook niet echt gemakkelijk gaan en je bent bereid het dubbele te betalen om het wel te hebben dan om 12 dagen niet te betalen en het te missen.
Ik heb al gebeld naar BBned maar daar werd ik inderdaad vrij snel afgescheept dat ik bij mijn ISP moet zijn. Wat TweakDSL betreft gaan ze me informeren als de status veranderd. Ik heb een beetje het idee dat ze er zelf ook niet echt achter aan zitten en gewoon de storing melden bij een algemene ingang? Heeft tweakdsl geen andere ingangen of connecties??? .. Kijk een storing van 1 of 2 dagen is niet leuk , kan gebeuren , hoor je me ook niet over.. maar dit wordt echt te gek....
Ik wil graag een 8MBit lijn hebben, maar heb het maar laten hangen uit vrees voor langdurige downtime en gezeik bij BBned.
[Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 08-08-2004 14:58]
/dev/null
Ik mag hopen dat BBNed zijn klanten (+ ISP's) niet ongelijk behandeld ...I_Stealth_I schreef op 08 augustus 2004 @ 14:57:
[...]
Mjah, die ingang is webform invullen (een ticket aanmaken). Maar je kan er vergif op innemen, dat de grotere vissen a la Cistron en Deamon altijd voorrang krijgen. Het advies wat ik geef is hardstikke fout (i know) bellen naar BBned, gewoon je kaken van elkaar. Het heeft me ook heel wat moeite gekost om je verder dan die eerste lijn te lullen. Ze luisteren NIET of zeer moeizaam naar request van TweakDSL, dat heb ik dus allang door! Ze zijn gewoon irritant bij BBned.
Ik wil graag een 8MBit lijn hebben, maar heb het maar laten hangen uit vrees voor langdurige downtime en gezeik bij BBned.
Als ze dat werkelijk doen lopen ze een groot risiso: namelijk dat er klanten weglopen bij hun ISP en dus ook bij BBNed weggaan.
Dat is toch wel het laatste wat je zou willen als netwerkaanbieder.
Ik denk dat het juist belangrijk is dat iedere klant, of het nu een consument is of niet, serieus genomen wordt door hun ISP en de netwerkaanbieder.
Daarmee kun je je immers positief onderscheiden van de grote KPN.
Ik heb juist voor BBNed en TweakDSL gekozen om een stukje extra service te krijgen die ik bij KPN niet krijg.
Anoniem: 115728
Net als vorige week krijg ik op files van een dag oud de melding 'post purged'.
De 2 groepen waar ik het in zie, zijn a.b.multimedia en a.b.dvd.music .
En nu het mooie: Het gaat hier om files die gepost zijn tussen 2100 en 2400 uur !
Ik hoop echt dat jullie hier iets mee kunnen doen
Alvast bedankt
PS: files VOOR en NA deze periode zijn allemaal OK....
Edit: files tussen 0300 en 0415 hebben hetzelfde probleem
En nu het mooie: Het gaat hier om files die gepost zijn tussen 2100 en 2400 uur !

Alvast bedankt

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 115728 op 08-08-2004 17:00]
Ik heb hetzelfde met post van 20:00 tot 23:00 ongeveer...ik heb het nu in a.b.boneless.Anoniem: 115728 schreef op 08 augustus 2004 @ 15:50:
Net als vorige week krijg ik op files van een dag oud de melding 'post purged'.
Alvast bedankt
Dan is het idd een gerucht want ik heb echt de originele versie net als iedereenXandrios schreef op 08 augustus 2004 @ 00:50:
Ik heb *ergens* het gerucht opgevangen dat dit soort problemen met een ilegale gekraakte versie ook konden voorkomen. Ik weet niet of dat daadwerkelijk een invloed heeft, of dat het onzin is...maar sommigen zeggen het.
Gewoon ter info, ik zeg niet dat je 'n gekraakte gebruikt hoor![]()

[Voor 32% gewijzigd door tymiek op 08-08-2004 17:45]
Anoniem: 115728
Wellicht overbodig: Ik gebruik een geregistreerde versie van Newsbinpro ( Ja, ik heb betaald )tymiek schreef op 08 augustus 2004 @ 17:29:
[...]
Ik heb hetzelfde met post van 20:00 tot 23:00 ongeveer...ik heb het nu in a.b.boneless.
[...]
Dan is het idd een gerucht want ik heb echt de originele versie net als iedereen![]()

StarWars schreef op 08 augustus 2004 @ 08:31:
[...]
en waarom maak jij die zelfde flauwe opmerking niet naar Ghandi maar wel naar satuser, regeltjes meneer, die heeft er ook 3 achter elkaar, je hebt zeker aandelen bij TweakDSL

Anoniem: 111186
Headers binnen halen 10 kb/s gaat (ja) weer lekker ...

Download 4 porten 150 kb/s gaat ook niet dat je zegt woooow maar ik mag hier niet over zeiken want tweak is TOP.

Download 4 porten 150 kb/s gaat ook niet dat je zegt woooow maar ik mag hier niet over zeiken want tweak is TOP.

[Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 09-08-2004 14:28]
Ik had net ook een vrij trage header download (ca 20 kb/s) maar door even een disconnect/connect te doen van mijn newsleecher ging het daarna met ca 80-100 Kb/s. Dat scheelt nogal. Met dezelfde newsgroup.Anoniem: 111186 schreef op 09 augustus 2004 @ 13:44:
Headers binnen halen 10 kb/s gaat (ja) weer lekker ...![]()
![]()
Download 4 porten 150 kb/s gaat ook niet dat je zegt woooow maar ik mag hier niet over zeiken want tweak is TOP.![]()
![]()
YESSS !
VoDSL doet het bij mij !
bbned heeft mij vandaag gebeld om te testen of het werkte en idd het werkt nu ! Zij beldden dus naar het bbned nr dat ik erbij heb gekregen. Ik ben dus nu via 2 nrs bereikbaar op 1 telefoon. Grappig
(ik had hun vrijdag gebeld om duidelijkheid te krijgen de vodsl heeft nog nooit gewerkt, lijn is 1 maand actief. Moet zeggen dat ze toch behulpzaam zijn als je er maar door komt)
eerste bevindingen
-direct kiestoon
-goede geluidskwaliteit. Gewoon goed, a la ISDN
-2 telefoonnummers die naar 1 analoge lijn wijzen. De ene is je oude nr, de andere is een extra nr die je toegewezen krijgt van BBNED. Wanneer je uitbelt dan is dat bbned nr zichtbaar bij anderen want je belt niet meer via kpn. (je kunt altijd nummerportering doen, maar hoe zit dat als je ooit weer af moet stappen van vodsl, heb je dan recht om dat oude kpn nr die naar bbned is geporteerd weer mee terug te nemen ?? qua kosten maakt het niets uit de huur van koperlijn is nagenoeg hetzelfde als een belbudget abonnement)
-nummerherkenning moet nog worden aangezet dus doet het niet (caller id)
-langzamere ritme belsignaal wanneer je op je bbned nr wordt gebeld. je hoort het verschil de bel rinkelt iets langer en met grotere pauzes volgens mij
-bij verbinding snoept de voicelijn ca 8 a 9 kbyte/s van je bandbreedte, proefondervindelijk getest
-het phone1 lampje blijft branden op het modem wanneer je belt of gebeld wordt. Daaraan kan je zien dat je belt via vodsl.
Wanneer namelijk dit lampje direct uitgaat bel je dus via kpn en heb je dus te maken met een storing !! wees dus alert daarop.
NB
mijn copperjet 816-2p staat als NAT router over een bridged protocol. Dit gaat dus prima samen met vodsl, had ook niet anders verwacht.
MAC adres, statisch ip by dhcp, Port Mapping (forwarding), dhcp server, firewall etc kan dus gewoon blijven functioneren. Gelukkig maar !
HoppyF bij jou nu ook ?
VoDSL doet het bij mij !
bbned heeft mij vandaag gebeld om te testen of het werkte en idd het werkt nu ! Zij beldden dus naar het bbned nr dat ik erbij heb gekregen. Ik ben dus nu via 2 nrs bereikbaar op 1 telefoon. Grappig
(ik had hun vrijdag gebeld om duidelijkheid te krijgen de vodsl heeft nog nooit gewerkt, lijn is 1 maand actief. Moet zeggen dat ze toch behulpzaam zijn als je er maar door komt)
eerste bevindingen
-direct kiestoon
-goede geluidskwaliteit. Gewoon goed, a la ISDN
-2 telefoonnummers die naar 1 analoge lijn wijzen. De ene is je oude nr, de andere is een extra nr die je toegewezen krijgt van BBNED. Wanneer je uitbelt dan is dat bbned nr zichtbaar bij anderen want je belt niet meer via kpn. (je kunt altijd nummerportering doen, maar hoe zit dat als je ooit weer af moet stappen van vodsl, heb je dan recht om dat oude kpn nr die naar bbned is geporteerd weer mee terug te nemen ?? qua kosten maakt het niets uit de huur van koperlijn is nagenoeg hetzelfde als een belbudget abonnement)
-nummerherkenning moet nog worden aangezet dus doet het niet (caller id)
-langzamere ritme belsignaal wanneer je op je bbned nr wordt gebeld. je hoort het verschil de bel rinkelt iets langer en met grotere pauzes volgens mij
-bij verbinding snoept de voicelijn ca 8 a 9 kbyte/s van je bandbreedte, proefondervindelijk getest
-het phone1 lampje blijft branden op het modem wanneer je belt of gebeld wordt. Daaraan kan je zien dat je belt via vodsl.
Wanneer namelijk dit lampje direct uitgaat bel je dus via kpn en heb je dus te maken met een storing !! wees dus alert daarop.
NB
mijn copperjet 816-2p staat als NAT router over een bridged protocol. Dit gaat dus prima samen met vodsl, had ook niet anders verwacht.
MAC adres, statisch ip by dhcp, Port Mapping (forwarding), dhcp server, firewall etc kan dus gewoon blijven functioneren. Gelukkig maar !
HoppyF bij jou nu ook ?
Kan iemand mij even helpen met het VoDSL gedeelte?
Als ik uitbel via VoDSL krijg ik een vreselijk onverstaanbare stem die iets zegt van : dit nummer wordt niet door ons systeem herkend , neem contact op met uw service provider.
Het maakt niet uit welk nummer ik bel.
Als ik in mijn Copperjet modem naar Configuration -> VoDSL ga en ik speel wat met het profiel : ATM Forum - 10 -> APLY en dan weer ATM Forum - 9 (hier stond hij op) APLY dan werkt het weer even. Maar na een tijdje stopt dat weer met werken en krijg ik weer die vervelende stem.
Zou iemand eens een configuratie dump willen maken van een werkende configuratie van een Copperjet 816-2p
Misschien hebben bovenstaande problemen te maken met mijn (alweer 13e dag ingaande) internet storing
....
Als ik uitbel via VoDSL krijg ik een vreselijk onverstaanbare stem die iets zegt van : dit nummer wordt niet door ons systeem herkend , neem contact op met uw service provider.
Het maakt niet uit welk nummer ik bel.
Als ik in mijn Copperjet modem naar Configuration -> VoDSL ga en ik speel wat met het profiel : ATM Forum - 10 -> APLY en dan weer ATM Forum - 9 (hier stond hij op) APLY dan werkt het weer even. Maar na een tijdje stopt dat weer met werken en krijg ik weer die vervelende stem.
Zou iemand eens een configuratie dump willen maken van een werkende configuratie van een Copperjet 816-2p
Misschien hebben bovenstaande problemen te maken met mijn (alweer 13e dag ingaande) internet storing

[Voor 3% gewijzigd door om3ega op 09-08-2004 19:48. Reden: Alcatel = Copperjet]
Eum...welk modem gebruik jij dan precies? Want afaik kan geen enkele Alcatel modem VoDSL doen?
Zojuist heb ik m'n splittertje maar eens geinstalleerd, aangezien morgen het dsl signaal erop zou worden aangesloten. Het bleek echter dat het al werkte, erg mooi
Paar 'rare' dingetjes heb ik wel. Ik zit op 1.3 (Volgens BBned) KM van de centrale (Volgensmij is het 2KM, maargoed)....en m'n upload traint fantastisch: 1024Kbit. M'n download echter, blijft bij 5.8Mbit hangen. Je zou het eerder andersom verwachten: Hogere download en lagere upload.
Mu hoorde ik dat het zo zou kunnen zijn dat de lijn loopt te klapperen, en dat de download met een 8/0.5Mbit profiel mischien wel zal werken. Tja, dat scheelt een berg upload, wat weer erg jammer is natuurlijk...
Qua VoDSL: ik gebruik die leuke splitter niet; ik heb 'n ISDN-4 lijn (De ADSL zit ook via linesharing over ISDN) en dus nummers voldoende in princiepe. Maar het is altijd leuk, en vooral internationaal goedkoop. Dus ik wil er gewoon een enkele telefoon op aansluiten; en daar in uitzonderlijke gevallen mee bellen
Helaas werkt het nog niet; althans, het lampje gaat wel branden bij het opnemen. (Blijft ook branden!). Alleen, geen kiestoon...
Zojuist heb ik m'n splittertje maar eens geinstalleerd, aangezien morgen het dsl signaal erop zou worden aangesloten. Het bleek echter dat het al werkte, erg mooi

Paar 'rare' dingetjes heb ik wel. Ik zit op 1.3 (Volgens BBned) KM van de centrale (Volgensmij is het 2KM, maargoed)....en m'n upload traint fantastisch: 1024Kbit. M'n download echter, blijft bij 5.8Mbit hangen. Je zou het eerder andersom verwachten: Hogere download en lagere upload.
Mu hoorde ik dat het zo zou kunnen zijn dat de lijn loopt te klapperen, en dat de download met een 8/0.5Mbit profiel mischien wel zal werken. Tja, dat scheelt een berg upload, wat weer erg jammer is natuurlijk...
Qua VoDSL: ik gebruik die leuke splitter niet; ik heb 'n ISDN-4 lijn (De ADSL zit ook via linesharing over ISDN) en dus nummers voldoende in princiepe. Maar het is altijd leuk, en vooral internationaal goedkoop. Dus ik wil er gewoon een enkele telefoon op aansluiten; en daar in uitzonderlijke gevallen mee bellen

Helaas werkt het nog niet; althans, het lampje gaat wel branden bij het opnemen. (Blijft ook branden!). Alleen, geen kiestoon...
Allied Data Copperjet... Gewoon die Oranje herriemakende kachelXandrios schreef op 09 augustus 2004 @ 19:42:
Eum...welk modem gebruik jij dan precies? Want afaik kan geen enkele Alcatel modem VoDSL doen?

JA! hij doet het.Anoniem: 119088 schreef op 09 augustus 2004 @ 17:15:
YESSS !
VoDSL doet het bij mij !
<knip>
NB
HoppyF bij jou nu ook ?
Wel toeval he dat ie het bij jou en bij mij "opeens" doet.
Er is blijkbaar toch iets aan de provider kant gedaan. Ik heb zelf niets veranderd ook het modem niet uit/aan gezet.
Ik heb die Y-kabel er niet tussen zitten, maar het toestel werkt goed.
Mijn nieuwe telefoonnummer is inderdaad zichtbaar (even getest op mn mobiel).
Ik heb ook bridged, port mapping + firewall aanstaan.
@Om3ega:
Dit is de status (toen ie het niet deed stond er: unknown)
Status: Current TSM: elcp (started, established)
VPI 0
VCI 37
Coder law: ALAW
VoDSL Signalling: BLES ELCP
Profile: ATM Forum- 9
[Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 09-08-2004 22:05]
Kan iemand zijn config even posten? Waarmee hebben jullie internet + voDSL werkend?
Je upload 1 Mbit is mooi, zeker met ISDN, veel mensen halen minder; je download van 5.8 is een redelijk normale waarde.Xandrios schreef op 09 augustus 2004 @ 19:42:
<hr>
Er van uit gaande dat je bekabeling goed is (splitter eens weghalen en direct aansluiten), zou ik me niet te lekker laten maken over een nog hogere download.
Een klapperende lijn krijg je alleen als hij net op het randje van stabiel traint; dit komt niet vaak voor en is vaak een interne- of een kpn bekabelings kwestie.
Wel kan het gaan voorkomen, dat hij de komende weken nog een stapje terug traint; bij - vooral oude wijken - is dit weersafhankelijk i.v.m. vocht in telefoonkabels. Als het echt klappert, zie je dit in de connecttijden van je modem (ik neem aan dat je dit in dat ISDn modem kan zien (ik heb 't zelf nog niet getest).
Als je een hogere download zou willen, kan je dit - zonder garantie overigens, want die ligt op 2Mbit/512kbit - misschien voor elkaar krijgen met een lijn op PSTN (analoog).
Eindelijk ook Tweakdsl (vorige week al:)) 8 werkdagen nadat tweakdsl de aanvraag naar BBNED had gestuurd al met al supersnel dus.
Enige vervelende vind ik dat die copperjet modem nog niet heb mogen ontvangen en dus nog met mijn oude modem/router zit op zich geen probleem maar ben altijd wel geinteresseerd in nieuwe speeltechniekjes zoals VoDSL.
Even paar hints/tips aan Tweakdsl als nieuwe gebruiker geen klacht meer tip.
1) Ga er niet van uit dat alleen tweakers een abbo bij jullie nemen en geef wat meer info over modem gebruik/installatie zeker van de modem die jullie standaard leveren op dit moment.
2) Het customer menu KOM OP dit kan echt beter.
3) Vermeld ergens op de site wat het adres is van de webmail ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden wel een hele uitleg hoe te gebruiken maar geen adres. ben er inmiddels zelf wel achter dat dit webmail.tweakdsl.nl is.
Verder niks dan lof voor de storingsmeldingen en de actieve deelname hier van een aantal medewerkers.
Enige vervelende vind ik dat die copperjet modem nog niet heb mogen ontvangen en dus nog met mijn oude modem/router zit op zich geen probleem maar ben altijd wel geinteresseerd in nieuwe speeltechniekjes zoals VoDSL.
Even paar hints/tips aan Tweakdsl als nieuwe gebruiker geen klacht meer tip.
1) Ga er niet van uit dat alleen tweakers een abbo bij jullie nemen en geef wat meer info over modem gebruik/installatie zeker van de modem die jullie standaard leveren op dit moment.
2) Het customer menu KOM OP dit kan echt beter.
3) Vermeld ergens op de site wat het adres is van de webmail ik heb dit tot nu toe niet kunnen vinden wel een hele uitleg hoe te gebruiken maar geen adres. ben er inmiddels zelf wel achter dat dit webmail.tweakdsl.nl is.
Verder niks dan lof voor de storingsmeldingen en de actieve deelname hier van een aantal medewerkers.
[Voor 3% gewijzigd door schiffeb op 09-08-2004 22:11]
zou wel even een config dump willen maken voor je met de monitor tool maar nu even niet bij de hand.om3ega schreef op 09 augustus 2004 @ 21:56:
Kan iemand zijn config even posten? Waarmee hebben jullie internet + voDSL werkend?
begin maar eens met een totale reset vanuit de bbned configuratie te werken het moet gewoon werken.
en wat hierboven staat ben ik het mee eens.
@hoppyF. Nee is niet toevallig jij en ik waren een van de pakweg 8 gevallen waarmee iets vreemd was. Vlgs mij lag de fout bij cambrium maar ik ben wel gebeld maar heb zelf niet met bbned gesproken.
[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 119088 op 09-08-2004 22:22]
Ik had wat instellingen in één van mijn bovenstaande berichten gezet voor om3ega. Hij had de vraag gesteld toen ik mijn bericht aan het intypen was.Anoniem: 119088 schreef op 09 augustus 2004 @ 22:19:
[...]
zou wel even een config dump willen maken voor je met de monitor tool maar nu even niet bij de hand.
begin maar eens met een totale reset vanuit de bbned configuratie te werken het moet gewoon werken.
en wat hierboven staat ben ik het mee eens.
@hoppyF. Nee is niet toevallig jij en ik waren een van de pakweg 8 gevallen waarmee iets vreemd was. Vlgs mij lag de fout bij cambrium maar ik ben wel gebeld maar heb zelf niet met bbned gesproken.
Nog iets anders:
De (nationale) telefoontarieven.
Die staan nu ook online zag ik bij TweakDSL maar ze zijn nu niet direct superlaag vind ik. Ik vergelijk het dan wel met Tele2 mijn huidige carrier.
Op termijn zou je dit verschil kunnen verwaarlozen denk ik als je werkelijk gaat migreren en je KPN lijn omzet naar een Budget lijn. Dat scheelt ca 9 euro per maand wat je dan als een voordeel kan rekenen voor VoDSL.
Dan nog het "onnet" verkeer, dus gratis bellen met gebruikers die ook op het BBNed netwerk zitten. Ik zou toch echt niet weten hoe ik te weten moet komen wie er nog meer op dit netwerk zitten.
De enige die ik (gratis) zou kunnen bellen is "Satuser"

Wat me wel opvalt is het opvallende telefoonnummer dat via BBNed komt. Deze begint in mijn geval met een "7", volgens mij is dat uniek voor de regio waar ik woon. Normaal gesproken beginnen nummers in mijn woonplaats met een "5".
In de omliggende plaatsen met een "2, 3 of 4".
Lijkt me wel geinig om hiermee te gaan bellen, zullen de mensen met nummerherkenning wel denken "waar woont die nou???"

We kunnen hier wel een "Het grote VoDSL-nummers" topic starten

Kan men bellen voor een slotje, klaar terwijl u wacht

Ok, bedankt voor de uitlegGhandi schreef op 09 augustus 2004 @ 22:06:
[...]
Je upload 1 Mbit is mooi, zeker met ISDN, veel mensen halen minder; je download van 5.8 is een redelijk normale waarde.
Er van uit gaande dat je bekabeling goed is (splitter eens weghalen en direct aansluiten), zou ik me niet te lekker laten maken over een nog hogere download.
Een klapperende lijn krijg je alleen als hij net op het randje van stabiel traint; dit komt niet vaak voor en is vaak een interne- of een kpn bekabelings kwestie.
Wel kan het gaan voorkomen, dat hij de komende weken nog een stapje terug traint; bij - vooral oude wijken - is dit weersafhankelijk i.v.m. vocht in telefoonkabels. Als het echt klappert, zie je dit in de connecttijden van je modem (ik neem aan dat je dit in dat ISDn modem kan zien (ik heb 't zelf nog niet getest).
Als je een hogere download zou willen, kan je dit - zonder garantie overigens, want die ligt op 2Mbit/512kbit - misschien voor elkaar krijgen met een lijn op PSTN (analoog).

Ik vond het wat vreemd dat de upload op 100% trainde, en de download maar op 70% (Meestal is het inderdaad andersom), maar als je zegt dat het vaker voorkomt, zal het wle gewoon een kwestie van pech hebben zijn

Dit is opzich ook snel zat

Dit isdn modem is overigens gewoon de 816-2p, maar dan dus met de speciale ISDN firmware geflashed. Dan kan ie ook Annex-B aan

Hij zit nu achter een NAT router; ik kan er dus niet direct bij...maar morgen zal ik inderdaad eventjes de connectietijden bekijken.
Dat zal ik morgen ook even controleren; ik moet zeggen dat ik daar nog niet naar gekeken heb.HoppyF schreef op 09 augustus 2004 @ 21:52:
@Om3ega:
Dit is de status (toen ie het niet deed stond er: unknown)
Status: Current TSM: elcp (started, established)
VPI 0
VCI 37
Coder law: ALAW
VoDSL Signalling: BLES ELCP
Profile: ATM Forum- 9
Het vreemde vond ik dat het Lampje wel gewoon ging branden bij het opnemen van de hoorn; terwijl ik meende gelezen te hebben, dat hij bij iedereen direct weer uitging als het niet werkte

Leuk om te horen dat VoDSL werkt bij sommigen
Nu hier nog. Kan je trouwens de status van een aanvraag natrekken via de tweaksite? Aanvraag gaat de vierde week in en heb nog helemaal geen reactie gehad. Beetje radiostilte 
Asterisk is aan de slinger, dus ben er helemaal voor. Iemand enig idee hoe VoDSL werkt? Ik dacht zelf dat het intern gebruik maakt van SIP. Gek genoeg merk ik op dat ik geen SIP meer kan ontvangen of verzenden. Net of dart op hogere lagen door BBned afgevangen wordt voor VoDSL.

Asterisk is aan de slinger, dus ben er helemaal voor. Iemand enig idee hoe VoDSL werkt? Ik dacht zelf dat het intern gebruik maakt van SIP. Gek genoeg merk ik op dat ik geen SIP meer kan ontvangen of verzenden. Net of dart op hogere lagen door BBned afgevangen wordt voor VoDSL.

[Voor 39% gewijzigd door I_stealth_I op 09-08-2004 23:33]
/dev/null
Bij mij ging het lampje ook gewoon branden en dus niet direct uit, alleen kreeg je geen kiestoon. Sinds vandaag dus wel.Xandrios schreef op 09 augustus 2004 @ 22:50:
We kunnen hier wel een "Het grote VoDSL-nummers" topic starten
Kan men bellen voor een slotje, klaar terwijl u wacht
[...]
Dat zal ik morgen ook even controleren; ik moet zeggen dat ik daar nog niet naar gekeken heb.
Het vreemde vond ik dat het Lampje wel gewoon ging branden bij het opnemen van de hoorn; terwijl ik meende gelezen te hebben, dat hij bij iedereen direct weer uitging als het niet werkte
is het normaal dat mijn verbinding er om de 4 uur een seconde of 2 uitvliegt:S
k vind het opzich niet zo storend, maar k draai een halflife mod server, en een ftp server.
en iedereen die op dat moment gebruik maakt van 1 van de 2 servers
word gewoon leuk gekicked van me servers
k heb in de router (een speedtouch 570) een instelling gevonden bij de dhcp instellingen > dhcp client > timeout : *tijd*
maar die kan ik niet aanpassen, of uitschakelen
heeft t hier mee te maken?
wat doe ik eraan, etc etc
thx
k vind het opzich niet zo storend, maar k draai een halflife mod server, en een ftp server.
en iedereen die op dat moment gebruik maakt van 1 van de 2 servers
word gewoon leuk gekicked van me servers

k heb in de router (een speedtouch 570) een instelling gevonden bij de dhcp instellingen > dhcp client > timeout : *tijd*
maar die kan ik niet aanpassen, of uitschakelen

wat doe ik eraan, etc etc
thx
Binnen je ATM-sessie wordt een tweede VC gedefinieerd. CBR, met 93Kbit of een veelvoud daarvan aan gereserveerde bandbreedte. Daar gaat geen AAL-5 overheen met RFC-1483 bridged IP erin, maar AAL-2 met AF-VTOA-0113.000.I_Stealth_I schreef op 09 augustus 2004 @ 23:28:
Iemand enig idee hoe VoDSL werkt?
Nog hier? Goh.

Ik moet er zelf ook nog eens op studeren, dus het ligt echt niet aan jullie. Met SIP of VoIP heeft het in ieder geval niets te maken. Dit is pure, ongecomprimeerde 64Kbit EFM audio, met een eigen protocol voor signalling, encryptie en authenticatie. (Op de lijn afluisteren is dus behoorlijk lastig. In de telco-switch is het geen punt dankzij CALEA.) Dat AF-VTOA-0113.000 geeft aan hoe bijvoorbeeld caller-ID of gedraaide nummers doorgegeven worden. Zo zit er een complete emulatie van het D-kanaal van ISDN-2 in.
Alle afkortingen zijn overigens uitstekend google-baar.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik kreeg op die storingen behoorlijk onbegrijpelijke verklaringen terug. We hebben in ieder geval wel goed duidelijk weten te maken dat de voorgestelde storingsprocedure niet werkt. 'Kastje' en 'muur' zijn in dit geval understatements gebleken. Een van de partijen zit in twee hoedanigheden in het traject. En partij-als-telco wil niet praten met partij-als-CPS-provider, hoewel de storing tussen die twee zat, en met 1 melding opgelost had kunnen worden. Een beetje cryptisch, maar daar moet je het even mee doen. De linkerhand wist echt niet wat de rechterhand aan het doen was. En het waren niet onze handen.Anoniem: 119088 schreef op 09 augustus 2004 @ 22:19:
lag de fout bij cambrium

Zijn er meer mensen met een storing?
Vanaf dag één heeft alles bij mij prima gewerkt (alleen VoDSL werkt nog niet, maar dat zal alles te maken hebben met het feit dat ik de IAD (voor ISDN) nog niet heb mogen ontvangen).
Vanochtend kreeg ik een "destination host not reachable". No problems dacht ik nog. Herstarten we dat ding even. Nu krijgt hij dus geen IP meer
Op de "Storingspagina" van Tweak staat dus ook niets...
(En ik moet toegeven... ik vind het erg prettig als ze de storing zo snel mogelijk proberen te verhelpen, maar om nu achteraf te lezen dat er een storing was is ook wel een klein beetje irritant . Zeker als het een lange storing is, dan maakt het niet uit of het 60 minuten duurt voor hij is opgelost of 61 minuten
)
Ironie: Ik zit nu via mijn "oude", nog niet opgezegde Demon lijntje op Internet. Laat ik die lijn nu eigenlijk vorige week op willen zeggen...
Vanaf dag één heeft alles bij mij prima gewerkt (alleen VoDSL werkt nog niet, maar dat zal alles te maken hebben met het feit dat ik de IAD (voor ISDN) nog niet heb mogen ontvangen).
Vanochtend kreeg ik een "destination host not reachable". No problems dacht ik nog. Herstarten we dat ding even. Nu krijgt hij dus geen IP meer

(En ik moet toegeven... ik vind het erg prettig als ze de storing zo snel mogelijk proberen te verhelpen, maar om nu achteraf te lezen dat er een storing was is ook wel een klein beetje irritant . Zeker als het een lange storing is, dan maakt het niet uit of het 60 minuten duurt voor hij is opgelost of 61 minuten

Ironie: Ik zit nu via mijn "oude", nog niet opgezegde Demon lijntje op Internet. Laat ik die lijn nu eigenlijk vorige week op willen zeggen...
[Voor 11% gewijzigd door rally op 10-08-2004 06:58]
http://www.deyterra.com
Ik hoop het beste voor je jongen!.. Bij mij is het ook zo begonnen en ik ga ondertussen vandag de 14e dag internetloos door het levenrally schreef op 10 augustus 2004 @ 06:57:
Zijn er meer mensen met een storing?
(En ik moet toegeven... ik vind het erg prettig als ze de storing zo snel mogelijk proberen te verhelpen, maar om nu achteraf te lezen dat er een storing was is ook wel een klein beetje irritant . Zeker als het een lange storing is, dan maakt het niet uit of het 60 minuten duurt voor hij is opgelost of 61 minuten)

Overigens werkt voDSL bij mij maar voor een aantal minuten. Ik heb de instellingen zoals ze een paar posts hierboven ook ingesteld maar dan werkt het niet. Ik kan wel gebeld worden maar niet uitbellen.
Ik krijg dus een brakke mannenstem die me verteld dat dit nummer niet door hun systeem herkend is blablabla en dat ik contact op moet nemen met mijn service provider (ik neem aan dat dat TweakDSL is?)
ECHTER.. als ik iets aan de settings verander (volgens de handleiding heb je bijvoorbeeld ALAW (geloof ik uit mijn hoofd) en ULAW (voor Amerika) .. Stel dat ik deze even op ULAW zet (wat dus niet de bedoeling is eigenlijk) dan werkt het prima! ..Zet ik het daarna gelijk weer terug op de instellingen die het zouden moeten zijn dan werkt het ook weer... Ik kan uitbellen (mijn nood-dial-in-ISP-via-56k6-bellen) maar na een X aantal minuten kan dit ook niet meer. Ik krijg weer die stem.
Wat is er aan de hand? Is het één het gevolg van het andere?
Anoniem: 102577
Inderdaad rond 7 uur had ik wel een ip nummer maar geen verbinding met internet.
Rond 7.40, net voor vertrek naar werk, nog even gekeken en toen deed ie het weer.
Hoe het nu is is mij onbekend.
Bij mij werkte het rond 8:00 weer (toen was ik pas in op mijn werk en kon ik het controleren). Helaas was mijn backup gateway automatisch geactiveerd en niet uitgegaan. Daardoor moest ik toch nog een paar "fratsen" uithalen om weer bij mijn servers te komen.
Weet iemand wat de oorzaak van het probleem is geweest? Er staat nl. (weer/nog steeds) niets op de storingspagina van TweakDSL.
Weet iemand wat de oorzaak van het probleem is geweest? Er staat nl. (weer/nog steeds) niets op de storingspagina van TweakDSL.
http://www.deyterra.com
Iemand die weet toevallig of als je VoDSL aanvraagt PERSE een andere modem moet hebben ik heb hier namelijk wel nog een kastje wat het signaal omzet en waar je dus je gewone analoge telefoon op kan aansluiten met VoDSL.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik zou het eerlijk gezegt niet weten. Ik ben op moment bezig met een verhuizing en zodra alles klaar is dan neem ik ook VoDSL
en dan een budget pakketje van kpn

Wat voor een kastje?ShadowBumble schreef op 10 augustus 2004 @ 11:55:
Iemand die weet toevallig of als je VoDSL aanvraagt PERSE een andere modem moet hebben ik heb hier namelijk wel nog een kastje wat het signaal omzet en waar je dus je gewone analoge telefoon op kan aansluiten met VoDSL.
Als ik je goed begrijp, wil je dus achter je gewone modem een kastje zetten dat VoDSL doet? Dat gaat niet werken.
Simpelweg, omdat de ATM streams in het modem worden getermineerd; en VoDSL heeft zijn eigen ATM kanaal nodig.
In normale bewoordingen: Het VoDSL deel moet in het modem zitten, als het erachter zit is het VoIP

Tis idd van VoIPXandrios schreef op 10 augustus 2004 @ 12:07:
[...]
In normale bewoordingen: Het VoDSL deel moet in het modem zitten, als het erachter zit is het VoIP

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik heb weer internet
.. Joehoee! .. Alleen mijn voDSL is nogal aan de uhm.. luide kant
.. als ik een nummer bel krijg ik een partij klere herrie door de telefoon speaker.. minor issue
.. Ik heb weer internet.. dat is het belangrijkst 

Woei 
Zomaar van 't ene op het andere moment? Of toch een setting in je modem ergens?

Zomaar van 't ene op het andere moment? Of toch een setting in je modem ergens?

nee geen modem setting.. Ik liet mijn vriending telefonisch elke keer ipconfig /renew doen op een test notebookje en toen ze zei : ik zie een 82 nummer wist ik genoeg
.. gelijk naar huis gespeerd..
.. en het werkt heerlijk! ..

en nog steeds timed me connectie na elke 4 uur uit
iemand ?

iemand ?
klopt begint bij mij ook met een 7, zelfs met 707 en is ook afwijkend maar maakt niet uit. En waar ik woon ? Groningen e.o.HoppyF schreef op 09 augustus 2004 @ 22:31:
[...]
*knip*
Dan nog het "onnet" verkeer, dus gratis bellen met gebruikers die ook op het BBNed netwerk zitten. Ik zou toch echt niet weten hoe ik te weten moet komen wie er nog meer op dit netwerk zitten.
De enige die ik (gratis) zou kunnen bellen is "Satuser"
Wat me wel opvalt is het opvallende telefoonnummer dat via BBNed komt. Deze begint in mijn geval met een "7", volgens mij is dat uniek voor de regio waar ik woon. Normaal gesproken beginnen nummers in mijn woonplaats met een "5".
In de omliggende plaatsen met een "2, 3 of 4".
Lijkt me wel geinig om hiermee te gaan bellen, zullen de mensen met nummerherkenning wel denken "waar woont die nou???"
en over belkosten: nee de tarieven zijn niet superlaag maar ik vind de belkosten sowieso niet duur in Nederland. Pas als je uren aan de lijn hangt heeft is het interessant maar zo'n persoon ben ik niet. Ook de KPN belkosten waren al laag.
De tweakdsl kosten zijn vergelijkbaar met de kosten van de voordeelnummers bij kpn.
Waar het mij om gaat is dat ik nu met het goedkoopste kpn abonnement toch voodelig kan bellen. Normaliter bel je met een belbudget heel duur, omdat dat abonnement puur is om bereikbaar te zijn.
Als ik vroeger naar mijn kpn factuur keek dan was ik dik 120 euro per 2 maand kwijt en daar zat dan voor 10 euro aan bellen bij. De grootste kosten waren dus de vaste kosten, namelijk adsl en de isdn.
Nou isdn mogen ze van me houden dat is in feite achterhaalt want dat was uit de tijd vóór het adsl tijdperk. Er pleit heel weinig nog voor isdn want 2 lijnen is niet interessant voor een adsl'er en alleen de quatrovox was handig. Analoge centrales zijn niet verkrijgbaar of ondersteunen nummerweergave niet. Nee ISDN mag dan modern zijn, ik heb aan analoog meer dan zat. Bovendien kan adsl beter met analoog overweg.
De vaste kosten zijn nu lager omdat ik naar analoog ben teruggestapt, én omdat ik de allervoordeligste belbudget heb genomen. De besparing is per 2 maanden al gauw 40 euro. Dat bellen voordeliger is boeit me niet, het is in elk geval niet duurder en ik schiet er op deze manier toch lekker wat mee op !
KPN zou er goed aan doen om de prijs van ISDN drastisch naar beneden te gooien. Ik geloof er niet in dat ze analoge telefonie willen uitbannen dat is namelijk helemaal niet aan de orde.
Er zijn genoeg technieken afhankelijk van een analoge bellijn, denk maar eens aan doormelding naar alarmcentrales en faxapparatuur. Nee, dat analoge blijft heus wel.
Nog even en dan bel je met gsm of gsm2 (?) voordeliger dan via koper. Internet zorgt wat dat betreft voor een evolutie.
bij mij werkte het het beste om er veelvuldig achteraan te zitten. Dus bellen met tweak en ook met bbned. Beetje triest dat dit nodig was maar ach zoals gezegd al eens eerder door mij als het vanaf nu goed gaat en blijft gaan, dan ga ik klanten aandragen ik heb genoeg mensen die wel interesse hebben in vodsl.I_Stealth_I schreef op 09 augustus 2004 @ 23:28:
Leuk om te horen dat VoDSL werkt bij sommigenNu hier nog. Kan je trouwens de status van een aanvraag natrekken via de tweaksite? Aanvraag gaat de vierde week in en heb nog helemaal geen reactie gehad. Beetje radiostilte
Helaas is de actie even stilgelegd momenteel en zijn ze zich aan het beraden. Nou, kom maar op !
Joh, het is allemaal nog nieuw en staat in de kinderschoenen. Niet wat techniek betreft want dat is vlgs mij rijp, maar wat procedures betreft.Burne schreef op 10 augustus 2004 @ 01:25:
[...]
Ik kreeg op die storingen behoorlijk onbegrijpelijke verklaringen terug. We hebben in ieder geval wel goed duidelijk weten te maken dat de voorgestelde storingsprocedure niet werkt. 'Kastje' en 'muur' zijn in dit geval understatements gebleken. Een van de partijen zit in twee hoedanigheden in het traject. En partij-als-telco wil niet praten met partij-als-CPS-provider, hoewel de storing tussen die twee zat, en met 1 melding opgelost had kunnen worden. Een beetje cryptisch, maar daar moet je het even mee doen. De linkerhand wist echt niet wat de rechterhand aan het doen was. En het waren niet onze handen.
Komt wel goed en jullie hebben er hopelijk ook je voordeel meegedaan!
joh, alweer 3 berichten van mij onder elkaar ;-) nu zelfs 4
kan er ook niets aan doen, 'tis rustig hierzo. Iedereen eet smakelijk hoor!

het doet me denken aan de leasetime van dhcpklomp schreef op 10 augustus 2004 @ 18:14:
en nog steeds timed me connectie na elke 4 uur uit![]()
iemand ?
t staat ook onder de dhcp opties, maar dan bij "dhcp client"
maar wrom dropt ie me telkens
en wat doe ik er aan want ik vind het behoorlijk iritant worden nu
maar wrom dropt ie me telkens

de dhcp van de provider of de dhcp van je modem naar je lan?klomp schreef op 10 augustus 2004 @ 19:18:
t staat ook onder de dhcp opties, maar dan bij "dhcp client"
maar wrom dropt ie me telkensen wat doe ik er aan want ik vind het behoorlijk iritant worden nu
probeer dingen uit te sluiten. Maak je netwerk zo klein mogelijk, pc rechtstreeks met de crosscable op je modem. Modemconfiguratie resetten naar standaard.
DOHAnoniem: 119088 schreef op 10 augustus 2004 @ 18:51:

Hé! ook toevallig, mijn nummer begint ook met 707...Anoniem: 119088 schreef op 10 augustus 2004 @ 18:43:
[...]
klopt begint bij mij ook met een 7, zelfs met 707 en is ook afwijkend maar maakt niet uit. En waar ik woon ? Groningen e.o.
<knipperde knip>
.
Dan lijkt het erop dat de hele 70xxxxx reeks van BBned is of heb ik het mis?
Helemaal kloppen zal het wel niet want je hebt regio's/steden die met een viercijferig nummer beginnen met met een driecijferig nummer (i.e. 0341-xxxxxx en 020-xxxxxxx).
Ik ben het met je eens over de vaste kosten van KPN, ik overweeg ook naar Belbudget te gaan als VoDSL goed blijft lopen.
Nu ben ik nog benieuwd of er nog softwarematig leuke dingen te doen zijn met deze VoDSL. Kun je bv van je PC een antwoordapparaat maken of een interactieve belcomputer (toets een "1" om ..... e.d.).
Ik denk eerlijkg ezegd dat dat niet kan. Omdat je demodem rechtstreeks aan de telefoon aansluit. Maar goed dat zou je even na moeten kijken.
edit: oops.. naja dit staat er dusAnoniem: 119088 schreef op 10 augustus 2004 @ 19:35:
[...]
de dhcp van de provider of de dhcp van je modem naar je lan?
probeer dingen uit te sluiten. Maak je netwerk zo klein mogelijk, pc rechtstreeks met de crosscable op je modem. Modemconfiguratie resetten naar standaard.
: BBned
217.19.28.172
bound
03:03:22 (<- dit is dus de timeout)
[Voor 27% gewijzigd door klomp op 10-08-2004 20:17]
Ik gaat weer even ...ken en weer niet zo stom antwoord jij wil 24 uur gebruik, maken van de news groepen.
Lijkt daar helemaal niet meer op moet blij zijn dat je nog wat compleet wat ken binnen, halen de laatste weken.
Waar de fuck zit dat probleem dan gaat al weken kut maar dat mag niet gezegt worden, hier want tweakdsl is top BURP wordt eens wakker gaat al weken fuck.

Lijkt daar helemaal niet meer op moet blij zijn dat je nog wat compleet wat ken binnen, halen de laatste weken.

Waar de fuck zit dat probleem dan gaat al weken kut maar dat mag niet gezegt worden, hier want tweakdsl is top BURP wordt eens wakker gaat al weken fuck.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 10-08-2004 20:17]
Wat bedoel je hiermee te zeggen?Anoniem: 111186 schreef op 10 augustus 2004 @ 20:15:
Ik gaat weer even ...ken en weer niet zo stom antwoord jij wil 24 uur gebruik, maken van de news groepen.![]()
Lijkt daar helemaal niet meer op moet blij zijn dat je nog wat compleet wat ken binnen, halen de laatste weken.![]()
Zoetermeer wijzigde dit bericht 10-08-2004 20:17 (3%)

Dat de headers van een aantal newsgroups vrij langzaam binnenkomen misschien?
Dat heb ik op dit moment ook, gisteren was het echter wel snel.
De snelheid is variabel overigens, ik heb soms een snelle header download (ca 100 Kb/sec) en soms ook weer niet.
echt 1 woord :Anoniem: 111186 schreef op 10 augustus 2004 @ 20:15:
Ik gaat weer even ...ken en weer niet zo stom antwoord jij wil 24 uur gebruik, maken van de news groepen.![]()
Lijkt daar helemaal niet meer op moet blij zijn dat je nog wat compleet wat ken binnen, halen de laatste weken.![]()
BLAAT!
Echt je bent al weken bezig met een hedze aan het voeren. Perhaps als je ze lieft aankijkt vraag je of jeje abbo op mag zeggen en dan ga je naar een andere provider als jij denkt dat daar totaal geen problemen zijn dan heb je het dus echt bij het verkeerde eind.
Als je zo graag die spullen wil dan koop je ze toch lekker

[Voor 19% gewijzigd door Korumera op 10-08-2004 20:52]
Nee je moet de hele tijd zitten zeiken ken niet bellen via vodsl.
Bellen moet gewoon aan de ptt over laten ze kunnen nog geen eens de eigen news groep goed houden.
Bellen moet gewoon aan de ptt over laten ze kunnen nog geen eens de eigen news groep goed houden.
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 10-08-2004 20:49]
Jij hebt exact dezelfde leasetijd, en geen probleem. Er zijn modems die (om onbegrijpelijke redenen) geen verlenging van de huidige lease vragen, maar een nieuwe willen. Tussen de DHCPDISCOVER en de DHCPOFFER zit dan een paar honderd milliseconden zonder IP-verkeer (alleen layer2 doet het nog) en da's de hik waar klomp last van heeft. Maar ik heb geen idee van de oorzaak. Misschien dat ze 'm op http://www.speedtouchsupport.nl/ aan een antwoord kunnen helpen?Anoniem: 119088 schreef op 10 augustus 2004 @ 18:56:
het doet me denken aan de leasetime van dhcp
aan je vorige post te lezen, en aan deze..Anoniem: 111186 schreef op 10 augustus 2004 @ 20:49:
zijn er wel meer mensen die iets NIET kunnen..
Jij loopt me hier gewoon een beetje uit te dagen? Prima, daar ga ik in mee.Anoniem: 119088 schreef op 10 augustus 2004 @ 18:51:
Check je mail, over 5 minuten kun je daar een mooie OW in vinden.
Aan jou de allerlaatste waarschuwing: Stop met dit oeverloze geblaat van je, en blijf hier alsjeblieft weg als je niets toe te voegen hebt. We zijn hier niet om jou gezeik aan te horen, welke problemen je nu weer hebt. Dus stop daar nu ook mee.Anoniem: 111186 schreef op 10 augustus 2004 @ 20:49:
Houd je gedeist, de volgende keer heb je ook een OW te pakken.
Anoniem: 26328
Mwah, ik vind dat jullie je nog vriendelijk uitdrukken, het gaat al acht maanden onder de maat tweakdsl is de benaming "officiële provider" niet waard en mijn 150,--gulden per maand ook niet en het wordt tijd dat er hier een wat minder bevooroordeelde moderator komt en niet 1 die op zo'n grove wijze met 2 maten meet, bah.
Kijk uit waar je aan begint ( do3000 ) want je mag hier niet klagen,zeuren,zeiken en wat je nog meer kunt verzinnen.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 10-08-2004 21:51]
Onder de maat? WTF loop je te blaten zeg.
Eventjes een beetje duidelijkheid scheppen. Wat is er allemaal zo "onder de maat" geweest de afgelopen tijd?
- De nieuwsserver is door hardwareproblemen instabiel geweest, maar draait allang gewoon weer goed.
- De verbinding is enkele keren onstabiel geweest, naar gevolg van een falende core-router. Die, by the way, geupgraded wordt om jullie meer mogelijkheden en snelheid te bieden.
Wat ik probeer te doen is, om jullie...nee, sorry, niet jullie. Om een halve handvol mensen hier duidelijk te maken dat ze overdrijven, dat ze een beetje perspectief moeten zien.
Je betaald een vriendenprijsje, voor een dikke pijp. Je krijgt de beste peers en routes die je je maar kunt wensen; het loopt via Trueserver namelijk. Je krijgt verdomme bijna persoonlijke support van netwerk professionals, hier op het forum.
En nogmaals: zie eens een beetje perspectief zeg. Kijk voor de grap eens naar Demon. Nee, dat is fijn:
- effectief zo'n 100KB/sec naar de nieuwsserver
- Een helpdesk die vrolijk ophangt als je je toon verheft
- Totaal onflexibel, heb je problemen? Pech voor jou, wacht maar tot er meerdere mensen met die symtpomen zijn.
- Willen verhuizen? "Nee meneer, dat kan niet. Dan moet je het hele jaar afkopen op de oude locatie".
Tjonge jonge mensen...grow up, en stop met dit gezeik.
Eventjes een beetje duidelijkheid scheppen. Wat is er allemaal zo "onder de maat" geweest de afgelopen tijd?
- De nieuwsserver is door hardwareproblemen instabiel geweest, maar draait allang gewoon weer goed.
- De verbinding is enkele keren onstabiel geweest, naar gevolg van een falende core-router. Die, by the way, geupgraded wordt om jullie meer mogelijkheden en snelheid te bieden.
Wat ik probeer te doen is, om jullie...nee, sorry, niet jullie. Om een halve handvol mensen hier duidelijk te maken dat ze overdrijven, dat ze een beetje perspectief moeten zien.
Je betaald een vriendenprijsje, voor een dikke pijp. Je krijgt de beste peers en routes die je je maar kunt wensen; het loopt via Trueserver namelijk. Je krijgt verdomme bijna persoonlijke support van netwerk professionals, hier op het forum.
En nogmaals: zie eens een beetje perspectief zeg. Kijk voor de grap eens naar Demon. Nee, dat is fijn:
- effectief zo'n 100KB/sec naar de nieuwsserver
- Een helpdesk die vrolijk ophangt als je je toon verheft
- Totaal onflexibel, heb je problemen? Pech voor jou, wacht maar tot er meerdere mensen met die symtpomen zijn.
- Willen verhuizen? "Nee meneer, dat kan niet. Dan moet je het hele jaar afkopen op de oude locatie".
Tjonge jonge mensen...grow up, en stop met dit gezeik.
Je denkt echt dat je leuk bent, is het niet? Bij deze heb ook jij een OW te pakken.Anoniem: 111186 schreef op 10 augustus 2004 @ 21:48:
Kijk uit waar je aan begint ( do3000 ) want je mag hier niet klagen,zeuren,zeiken en wat je nog meer kunt verzinnen.![]()
[Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 10-08-2004 21:55]
jongens men stuurt mij een officiele waarschuwing oftwel een echte OW.Anoniem: 26328 schreef op 10 augustus 2004 @ 21:41:
Mwah, ik vind dat jullie je nog vriendelijk uitdrukken, het gaat al acht maanden onder de maat tweakdsl is de benaming "officiële provider" niet waard en mijn 150,--gulden per maand ook niet en het wordt tijd dat er hier een wat minder bevooroordeelde moderator komt en niet 1 die op zo'n grove wijze met 2 maten meet, bah.
ben het met hierboven eens dat de mod met 2 maten meet en de opmerkingen die ze maken slaan echt werkelijk nergens op.
ik houd mij aan de regels door nette taal te gebruiken, zinnige antwoorden te geven waar anderen iets aan kunnen hebben of realistische vragen te stellen.
maar blijkbaar mag het niet dat je op een dag zit te lezen en stuk voor stuk antwoorden geeft op threads van andere gebruikers. Tijdens het lezen kom je vragen tegen waarop je een antwoord kunt geven dus dat doe je dan ook !
Men vindt het blijkbaar bezwaarlijk dat je meerdere keren onder elkaar komt te staan met je naam en dat vindt men irritant.
Nou ja zeg ik ben me van geen kwaad bewust ik geef gewoon antwoorden en als die toevallig onder elkaar verschijnen omdat er niemand anders tussendoor komt doordat het eventjes rustig is op het forum dan is dat jammer maar dat kan ik niet verhelpen.
Kinderachtig om met twee maten te meten en mij een OW te geven. Meneer Xandrios begrijpt het kennelijk niet want dit heeft niets met regels te maken. Dit gebeurt gewoon, onbewust. Ik ga niet verder in de verdediging want als ze me eruit willen knikkeren dan onderstrepen ze daarmee m.i. hun kinderachtige houding.
Of ik verdwijn van dit forum en kan dus niets zinnig meer toevoegen en ook niets bijdragen aan de vodsl vraagstukken cq. ervaringen of jullie zijn het met mij eens en vinden ook dat het nergens op slaat. En we gaan gewoon door met elkaar helpen en meneer X moet eens even goed nadenken en ons wellicht in het gelijk stellen.
Jongens ik hoop gewoon te blijven maar wellicht verdwijn ik van het toneel.
groeten, satuser
De nieuwsserver is door hardwareproblemen instabiel geweest, maar draait allang gewoon weer goed.
MMM nog niks van gemerkt.

MMM nog niks van gemerkt.

meneer X heeft slecht geslapen. Dat noemt zich moderator.
Ik heb nog geen scheldwoord gebruikt op dit forum, ik ben dan ook volwassen met mijn 30+
Ik heb nog geen scheldwoord gebruikt op dit forum, ik ben dan ook volwassen met mijn 30+
Mailtjes hier posten? Doen we niet aan Zoetermeer.
Until further notice gaat deze draad op slot.
Until further notice gaat deze draad op slot.
[Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 10-08-2004 22:04]
Dit topic is gesloten.