Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.058 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 107119

Volgens de site zou ik weer een stabiele verbinding moeten hebben.

No way Jose!

Usenetserver is amper te bereiken, Eweka idem en surfen gaat met horten en stoten.

Dus de info op de storingssite dat het allemaal weer koek & ei is is kul.

Hopenlijk komt het vandaag nog goed.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

bjck schreef op 04 augustus 2004 @ 18:33:
[...]

Als het redelijk gecompliceerd ligt en bbned kpn weer moet aansturen etc en er wordt niet lekker samen gewerkt kan het wel eens lang duren als fysiek je linesync van de lijn is.
Ik heb een linesync. Alles is ok op het modem. Alleen komt er geen ATM verkeer meer door naar mij. Tweakdsl kan ook zien dat het iedere keer vastloopt maar kan niet meer doen dan het melden bij BBned .. Vlak voor 17:30 vandaag zou het moeten werken aldus tweakdsl , dus ik gelijk dapper proberen maar helaas..
The following error occurred when renewing adapter Local Area Connection: DHCP Server unreachable

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

Anoniem: 96703

ben ik nou de enige of?
mijn verbinding heeft constant time outs , enorme packetloss en ligt er eigenlijk om de 30 seconden uit.

verder nog iemand?

:(

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 96703 schreef op 04 augustus 2004 @ 19:33:
ben ik nou de enige of?
mijn verbinding heeft constant time outs , enorme packetloss en ligt er eigenlijk om de 30 seconden uit.

verder nog iemand?

:(
Heb je ongeveer de laatste 15 reactie gelezen :P

Zijn dus meerdere ranges lijkt idd op een border router of een andere router die de border router laat doen klapperen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb er ook last van en zit in de IP range van 82.197.200.xxx
Wegvallende verbingen zojuist en ook al heeft het wel wat als je op dat moment op CS server van Tweakdsl zit te spelen. Maar als de rest weg gaat is het niet meer leuk. En vooral als je dan naar andere server connect je regelmatig de verbinding verliest.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
Idem:

82.197.200.xxx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Anoniem: 96703

ShadowBumble schreef op 04 augustus 2004 @ 19:37:
[...]

Heb je ongeveer de laatste 15 reactie gelezen :P

Zijn dus meerdere ranges lijkt idd op een border router of een andere router die de border router laat doen klapperen
nee sorry ik ben allang blij dat ik hier kon posten aangezien een site laden 2 minuten duurt of er helemaal niks van komt

*edit

82.197.206.xxx

hier

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 96703 op 04-08-2004 19:44]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zeg lijkt idd of 1 van de cores of borders op zijn bek is gegaan. Misschien moet tweak maar terug naar token ring netwerken die werken namelijk altijd :P

Ben wel heel erg benieuwt hoe hun netwerk in mekaar zitten.

2 core routers
4 border routers
en alles op 155 mbit backplane ?

Hmmm misschien moet ik en onze NOC afdeling der maar ff langs :P

Anoniem: 93132

Het is weeer raak :'(

Al meer info?

Anoniem: 21921

Jep een router viel van een kastje op iemand zijn hoofd die vervolgens buiten westen raakten en met zijn neus tegen de core router aan snokte en toen mensen hem te hulp schoten struikelden ze over een losliggende kabel waar ze nu in verstrikt zitten en niks kunnen doen.

heel vervelend, maarja, normale gang van zaken daar, schijnt

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Ziet er naar uit dat de 217.19.29.xxx ook valt in het probleem gebied.

Zit nu zelf op m'n werk maar ziet m'n irc verbinding thuis jo-joën.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:18
Xandrios schreef op 04 augustus 2004 @ 11:47:
Ik krijg ook het idee dat, -no offence overigens, gewoon iets dat ik opmerkte- dat de vrouwlijke mensen achter de telefoon iets minder 'technisch' zijn als hun mannelijke collega's. Nogmaals, no offence, maar ik heb ze beide gesproken (Deborah (?) en die Isra(?)), en het probleem werd pas goed verholpen toen ik de dag erna een mannelijk figuur sprak :)

LuCarD > Als dus in de voorwaarden staat dat dat gratis moet kunnen; dan moeten ze dat ook gratis fixen. Desnoods vraag je naar iemand anders, als diegene die eerst de telefoon opneemt het niet kan/wil doen....
Lol, dit had ik ook, en toen ik weer een prob had vroeg ik gelijk naar die man :P

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:18
KroontjesPen schreef op 04 augustus 2004 @ 19:52:
Ziet er naar uit dat de 217.19.29.xxx ook valt in het probleem gebied.

Zit nu zelf op m'n werk maar ziet m'n irc verbinding thuis jo-joën.
ik druk ook elke 10 minuten op reconnected :)
heb ip serie 82.197.199.xxx

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
82.197.204.XXX zit ik.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mich schreef op 04 augustus 2004 @ 19:55:
[...]

ik druk ook elke 10 minuten op reconnected :)
heb ip serie 82.197.199.xxx
LOL elke 10 min maar ik ben blij als ik langer online ben dan een minute

Editje :

Om niet lullig te doen

core2-ring.cambrium.nl daar gaat ie nu op zijn bek :S maar waar in vredes naam is core1 ? ik neem aan namelijk als je je cores in een ring hebt zitten dat er minimaal 4 zijn en niet 2, dus core3/4 waar zijn die ?

En wat is het nut om zijn in een ring te knallen je cores als de core het niet van mekaar over kunnen nemen, lijkt mij een zeer belangerijke eigenscvhap voor core routers

Dus misschien een vraag voor Ghandi wat in vredes naam dacht men toen ze dit netwerk ontwikkelden. Dit zijn allemaal schoolboek voorbeeldjes

[Voor 57% gewijzigd door ShadowBumble op 04-08-2004 20:00]

82.197.207.xxx is mine

Nou Tweak, kom maar op, werken voor de centen _/-\o_ :O

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 16:47
Ik zit in de 217.19.28.XXX ip range en die gaat ook steeds onderuit, weet niet of dit een erg nuttige bijdrage is aan dit topic, maar denk post het ook even

[Voor 5% gewijzigd door BzR op 04-08-2004 20:08]

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

Sorcerer8472

Mens sana?

ShadowBumble: ze zitten in een migratieperiode (lees paar posts hoger)... de ring zal van TC1 <> TC2 <> Redbus gaan ofzo (weet niet precies). In ieder geval hebben ze enorm veel pech nu lijkt me.

* Sorcerer8472 steekt een kaarsje aan voor Burne en Ghandi en schenkt alvast sterke zwarte koffie in :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• KroontjesPen
Sorcerer8472 schreef op 04 augustus 2004 @ 20:07:
* Sorcerer8472 steekt een kaarsje aan voor Burne en Ghandi en schenkt alvast sterke zwarte koffie in :+
* KroontjesPen helpt mee

Ze zullen nu wel genoeg nummers hebben denk ik zo. :)

Stem blanco!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sorcerer8472 schreef op 04 augustus 2004 @ 20:07:
ShadowBumble: ze zitten in een migratieperiode (lees paar posts hoger)... de ring zal van TC1 <> TC2 <> Redbus gaan ofzo (weet niet precies). In ieder geval hebben ze enorm veel pech nu lijkt me.
Mirgatie periode of niet een migratie doe je core voor core niet allemaal tegelijker tijd. Op dit moment is Core1 volledige verdwenen in de routing maar zelfstandig kan je het apparaat wil pingen. Dus waar zijn de variable ARP tabellen in de routers die het zogenaamd van mekaar over zouden moeten nemen ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
--- core1-ring.cambrium.nl ping statistics ---
5 packets transmitted, 4 packets received, 20% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 15.926/20.280/23.840/2.833 ms

--- core2-ring.cambrium.nl ping statistics ---
5 packets transmitted, 4 packets received, 20% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.835/3.992/5.414/0.949 ms

--- core3-ring.cambrium.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 1 packets received, 66% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.415/2.415/2.415/0.000 ms

--- core4-ring.cambrium.nl ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.332/2.662/2.993/0.331 ms

--- core5-ring.cambrium.nl ping statistics ---
2 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

--- core6-ring.cambrium.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 2.118/2.551/3.416/0.612 ms

enige 2 cores die geen problemen zijn core 4/6 rest van de cores tot 7 getest eindigen op hetzelfde ip nummer.
Ik vind dit dus gewoon ronduit slecht dat van je mogelijk 7 cores in een ring situatie 6 dervan heavy loss vertonen.

Vraagstuk blijft dus nog steeds waarom nemen de cores het niet van elkaar over, dit is namelijk de nummer 1 reden dat je je cores in een ring stopt als ISP zijnde.

[Voor 12% gewijzigd door ShadowBumble op 04-08-2004 20:18]

Wedden dat de newsserver als een zonnetje loopt momenteel? >:) 8)7

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 20:19
ik heb ook constant problemen...

nu lijkt het weer iets beter.. maar een uur geleden was het ook wat beter, daarna storte het weer in...

ik word er zo langzamerhand ook een beetje flauw van...
maar ik wacht nog even een paar maandjes af...
je moet ze immers ook een kans geven... :)
t is een beginnend bedrijf.. je had dit van te voren wel een beetje kunnen verwachten..

ps: over isra.. wat ben ik kwaad op haar geworden.. gvd zeg.. ga daar dan alsjeblief NIET werken als je nog niet eens een vork van een lepel kan onderscheiden.. :P
of zet een foto van jezelf op de tweakdsl website om te bewijzen dat je ongelooflijk lekker en blond bent.. dan wil ik wel eens wat meer geduld hebben :D :D

Audi A8 W12 6.0

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

delyver schreef op 04 augustus 2004 @ 20:21:
ps: over isra.. wat ben ik kwaad op haar geworden.. gvd zeg.. ga daar dan alsjeblief NIET werken als je nog niet eens een vork van een lepel kan onderscheiden.. :P
of zet een foto van jezelf op de tweakdsl website om te bewijzen dat je ongelooflijk lekker en blond bent.. dan wil ik wel eens wat meer geduld hebben :D :D
petitie indienen dat we met alle tweakers hier van TweakDSL graag vernemen dat Isra deruit gaat :P of koffie gaat rond brengen ?

• KroontjesPen
Denk niet dat dit forum bedoeld is om mensen persoonlijk aan te vallen.
Klachten kunnen beter per e-mail kenbaar gemaakt worden.

Stem blanco!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KroontjesPen schreef op 04 augustus 2004 @ 20:48:
Denk niet dat dit forum bedoeld is om mensen persoonlijk aan te vallen.
Klachten kunnen beter per e-mail kenbaar gemaakt worden.
Was ook als sarcasme bedoelt, des al niet te min de klachten die hierover richting TweakDSL gaan vallen ten alletijden nog onder de noemer discuseren

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ontopic: was ik net de enige die geen verbinding had?

[Voor 83% gewijzigd door Zondagskindje op 04-08-2004 22:52]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 111186

Headers binnen halen gaat ook weer lekker ...... :O :O :O

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Doet het hier ook weer redelijk behalve me up en download snelheid

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Zondagskindje schreef op 04 augustus 2004 @ 20:52:

<!---
verwijderd op verzoek :)
-->

bij mijn deed ie het ook al niet baal er een beetje van gister lag ik er ook al 2 keer uit

[Voor 32% gewijzigd door Xandrios op 05-08-2004 01:16]

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Anoniem: 111186 schreef op 04 augustus 2004 @ 20:56:
Headers binnen halen gaat ook weer lekker ...... :O :O :O
Nah ramt aardig haal full binnen hopelijk blijft het zo :D

Oorzaak core router migratie :?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 08:52

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Zondagskindje schreef op 04 augustus 2004 @ 20:52:
[...]

Nope... same hier... was alweer aan het schelden op mijn arme gateway'tje.... maar die deed het nog... kon nog wél op IP pingen maar niet meer op naam; ik denk dus dat er een DNS probleempje was.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Anoniem: 119088

ja vlgs mij doet alles het weer.

voor het eerst had ik ook last van die veel genoemde timeouts. Was ik maar bij xs4all gebleven denk ik wel eens ! echt nooit problemen.

Mijn vodsl werkt al sinds oplevering niet en het schijnt niet erg snel te gaan. De service vind ik slecht bij tweak. De dames aan de lijn klinken leuk. Vind Isra zeer aardig en manon (ofzoiets) vind ik minder.
Maar wat de cambrium helpdesk moet doen is de dames wat meer te laten doorverbinden. Ze moeten alles vragen en ze komen weer bij je terug. Als degene aan wie ze de vraag stellen nou eventjes de telefoon overneem weet ik zeker dat ik eerder uitgepraat ben en er weer een lijntje vrij is.

en ze moeten even eerlijk zijn en de vodsl storing die bij veel mensen optreedt (niet werkend vodsl aansluiting sinds oplevering hebben meer mensen als ik zo rond lees) even op de storingspagina plaatsen. Dat scheelt ook bellers !
En nog beter is alle vodsl abonnees gewoon mailen wat de status is.

• Tetsuo55
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Ik wil niet lullig zijn
maar wij lezen toevallig dit forum, en weet dus dat ze bezig zijn met een migratie en tegelijkertijd domme pech hebben

offcieel is dit gewoon downtime, dit zijn onaangekondigde werkzaamheden, en volgens mij hebben ze bij tweakdsl geneens een NOC want gisternacht duurde de downtime uuren, en net was het ook weer een uur.

Dit soort storingen zouden bij ons in no time zijn opgelost (ze komen echter niet voor)

ik word er wel dood en dood ziek van zucht...

en de storingslijn is ook waardeloos spreek op zn minst een tape in ofzo.

ik ben het ook eens dat de vrouwelijke medewerkers niet zoveel weten (komt mischien omdat ze nix geleerd worden), de mannelijke collegas werken er volgens mij al wat langer en weten dus meer.

ik zal blij zijn als mn contract afgelopen is

Tetsuo55 schreef op 04 augustus 2004 @ 21:12:
*knip*

ik ben het ook eens dat de vrouwelijke medewerkers niet zoveel weten (komt mischien omdat ze nix geleerd worden), de mannelijke collegas werken er volgens mij al wat langer en weten dus meer.

Goh het lijkt wel of er steeds meer gebruikers zijn die er net zo over denken als ik ! En dan ook nog op dit forum dit gaat helemaal verkeerd zo met tweak. Want negatieve reclame is niet makkelijk om te zetten in positieve.
Eerst zit er flink schot in het aantal klanten, ook ik ben gelokt door vodsl en nog niet eens door de prijs want die is alleen gunstig bij de 2-8 verbinding en nu zit een grote groep te wachten tot het contract afgelopen is en weg zijn de klanten.

tenzij de komende maanden nooit meer downtime, een snelle verbinding en een prachtig werkende vodsl. Dan hebben ze geluk en zullen we deze ellende van de laatste tijd vergeten. Of niet tweakers?

foutje

[Voor 167% gewijzigd door Anoniem: 93132 op 04-08-2004 21:26]

Ik wil niet lullig zijn
maar wij lezen toevallig dit forum, en weet dus dat ze bezig zijn met een migratie en tegelijkertijd domme pech hebben

offcieel is dit gewoon downtime, dit zijn onaangekondigde werkzaamheden, en volgens mij hebben ze bij tweakdsl geneens een NOC want gisternacht duurde de downtime uuren, en net was het ook weer een uur.

Dit soort storingen zouden bij ons in no time zijn opgelost (ze komen echter niet voor)

zo denk ik er ook over :D

en ik ook

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Anoniem: 119088 schreef op 04 augustus 2004 @ 21:12:
ja vlgs mij doet alles het weer.

voor het eerst had ik ook last van die veel genoemde timeouts. Was ik maar bij xs4all gebleven denk ik wel eens ! echt nooit problemen.

Mijn vodsl werkt al sinds oplevering niet en het schijnt niet erg snel te gaan. De service vind ik slecht bij tweak. De dames aan de lijn klinken leuk. Vind Isra zeer aardig en manon (ofzoiets) vind ik minder.
Maar wat de cambrium helpdesk moet doen is de dames wat meer te laten doorverbinden. Ze moeten alles vragen en ze komen weer bij je terug. Als degene aan wie ze de vraag stellen nou eventjes de telefoon overneem weet ik zeker dat ik eerder uitgepraat ben en er weer een lijntje vrij is.

en ze moeten even eerlijk zijn en de vodsl storing die bij veel mensen optreedt (niet werkend vodsl aansluiting sinds oplevering hebben meer mensen als ik zo rond lees) even op de storingspagina plaatsen. Dat scheelt ook bellers !
En nog beter is alle vodsl abonnees gewoon mailen wat de status is.
@satuser: ik denk dat wij in ieder geval bij de mensen horen die nog geen werkende VoDSL hebben. En bij navraag hierover wordt je niet veel wijzer, er wordt aan gewerkt, maar verder weet je niks.
Ik heb liever dat ze zeggen over 10 dagen doet ie het, dan hoef ik niet iedere keer te proberen of hij het al doet.

Ik heb geen problemen met de helpdesk, en of het nu dames zijn of heren maakt mij niet uit als ze maar weten waar ze het over hebben.
En als ze het niet zo gauw weten ook prima, als je dan maar iemand te spreken kunt krijgen die je verhaal aan kan horen.

Ik denk dat de helpdesk een constructie moet gebruiken van frontdesk en backline.
Korte problemen/vragen direct afhandelen, moeilijke gevallen doorsturen naar de backline, zodoende blijft de frontline vrij.
Maar goed dat is maar een idee-tje.

Verder hoop ik echt dat men een E-support helpdesk opricht, met opensource of commerciele software, maakt niet uit.
Dat geeft je in ieder geval de mogelijkheid je vraag/probleem electronisch te bekijken. Ook dit onlast de telefonische helpdesk.
FAQ's e.d. kun je in zo'n systeem ook stoppen zodat je niet overladen wordt met vragen die al eens gesteld zijn.
Deze FAQ's hoeven dan niet direct op de website neergezet te worden.

Uiteraard heb je niets aan E-support als je er niet bij kunt, in dat geval zul je gewoon moeten bellen.

btw: ik had ook problemen met het wegvallen van het internet.
mijn ip: 82.197.205.xxx
Het maakt dus blijkbaar niet uit in welke IP range je zit.

@HoppyF

ja die ideeen klinken erg voor de hand liggend. Ik ben ervan overtuigd dat de intentie er wel is om e.e.a te stroomlijnen. Wellicht zijn ze momenteel te veel tijd kwijt met pechstoringen terwijl die tijd geplanned stond voor het verbeteren van de website, de faq en voor het gebruiken van helpdesk-status-software.

sommige dingen op het tweakdsl netwerk gaan perfect en snel maar het blijft een spoor waarop de trein steeds ontspoord en dat is jammer. Zeker als de kaartjes ook steeds duurder worden *ahum*

Of het dames of heren zijn maakt idd niet uit persoonlijk vind ik het leuk met dames te kletsen en isra heeft een stem alsof er een lekkere kop op zit en ik mag haar wel maar het is inderdaad jammer dat ze ons niet verder kunnen helpen. Dat ligt niet alleen aan hun persoonlijke kennis, maar ook aan de policy die ze moeten naleven. Zij zouden er beter aan doen om ons wat vaker door te verbinden met degenen die wél een antwoord kunnen geven wanneer de vragen wat moeilijker worden.

HoppyF wij houden elkaar maar op de hoogte dunkt me wanneer er nieuws is over de vodsl !
Eigenlijk zou ik wel eens van medetweakers willen weten bij wie vodsl wél werkt. En dan bedoel ik ook echt dat je belt via internet (dit kun je op verschillende manieren testen, bijvoorbeeld door je downloadsnelheid te meten op het moment van telefoneren of door te kijken of je uitbelt met je 2e nummer (wanneer je geen nummerportering hebt)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jullie raken wel geobsedeerd door die helpdesksters hoor :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zeur niet gauw, maar 't is wel een beetje terecht.
Je krijgt ze ook aan de lijn voor de 2e lijns of zakelijke lijnen, en daar weet ik doorgaans wat meer van dan de dames zelf.
Als ik dan ergens moet aandringen om doorverbonden te worden met een specifiek persoon (op afspraak notabene) dan gaat 't bij mij ook kriebelen.

[Voor 77% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2004 22:07]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
Ik wil niet lullig zijn

De downtime die gisteren en vandaag voor kwam, werd veroorzaakt door een routeringsprotocol dat we intern gebruiken. We zijn direct met twee man gaan zoeken. Soms zie je wel dat je een probleem hebt, maar moet je er achter zien te komen wat het probleem veroorzaakt.

Zo ook in dit geval:
- routering klapperde
- packetloss
- retransmits

En vooral: geen aanleiding.

Er zijn wel in het netwerk op interfaces routes en subnetjes toegevoegd, maar dat behoort tot de normale werkzaamheden die je niet buiten kantoortijd plant.

We hebben ook om het probleem heen moeten werken, want ook na een hele nacht zoeken gisternacht (de response was binnen twee minuten); ging het vandaag wederom fout.

De boel werkt weer, packetloss is volgens mij zelfs helemaal weg, response is weer goed en vooral: ik denk dat het stabiel blijft doordraaien.

Voor ons blijft de vraag:
- waarom ging het nu fout
- we weten nu de symptomen, hadden we die eerder kunnen zien aankomen
- hoe lossen we het in de toekomst op.
- wat is de oorzaak van het probleem

Internet rustig verder.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Zohee, even een paar uur weg en de hell breekt los |:(

Ok, we weten dat het down is. Genoeg erover, laat men van Cambrium het maar oplossen nu. Bullshit, flamende, trollende of gewoon offtopic replies zullen gepaard gaan met een OW.

Jullie gaan weer veel te ver. Ontevreden over downtime: Prima. Lopen zeiken, trollen en flamen: afgelopen vanaf nu
.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ghandi schreef op 04 augustus 2004 @ 22:06:
[...]

Zo ook in dit geval:
- routering klapperde
- packetloss
- retransmits

Misschien een specifiek gerichte vraag aan jouw over het netwerk heb er net al ff over lopen zeiken, maar misschien is het handig om eens uit te zoeken waarom de core rings het niet van mekaar overnamen. Mocht dit namelijk ooit weer gebeuren dat je der zeker van weet dat de traffic word verspreid over de overige cores, dan zal het misschien allemaal wat langzamer gaan maar het internet is der dan nog hetzij iets langzamer door de routing maar toch.

• Ghandi
ShadowBumble schreef op 04 augustus 2004 @ 22:13:
[...]

Misschien een specifiek gerichte vraag aan jouw over het netwerk heb er net al ff over lopen zeiken, maar misschien is het handig om eens uit te zoeken waarom de core rings het niet van mekaar overnamen. Mocht dit namelijk ooit weer gebeuren dat je der zeker van weet dat de traffic word verspreid over de overige cores, dan zal het misschien allemaal wat langzamer gaan maar het internet is der dan nog hetzij iets langzamer door de routing maar toch.
Dit zijn aanpassingen in het netwerk, waar we een week of 4 geleden mee begonnen zijn. De bedoeling is dus dat de coreswitches allemaal een view krijgen op het netwerk en dat er op de drie hoofdlocaties routers staan. De switches zijn niet stabiel als ze de bgp view toegevoerd krijgen; ik ben al weken met de switch leverancier bezig hierover, maar zoals het er nu naar uit ziet, moet ik gewoon een ander produkt kiezen; dit waren de hiks van vorige week woensdag middag; een keer of 6 10 seconden geen internet.

• Ghandi
Ghandi schreef op 04 augustus 2004 @ 22:24:
[...]

Dit zijn aanpassingen in het netwerk, waar we een week of 4 geleden mee begonnen zijn. De bedoeling is dus dat de coreswitches allemaal een view krijgen op het netwerk en dat er op de drie hoofdlocaties routers staan. De switches zijn niet stabiel als ze de bgp view toegevoerd krijgen; ik ben al weken met de switch leverancier bezig hierover, maar zoals het er nu naar uit ziet, moet ik gewoon een ander produkt kiezen; dit waren de hiks van vorige week woensdag middag; een keer of 6 10 seconden geen internet.
Eigenlijk om het concreet te stellen:

De border routers draaien BGP; het interne netwerk draait OSPF. Op de coreswitches is BGP niet stabiel, op de borderrouters is OSPF niet voldoende stabiel (bleek gisteravond/vandaag). De router op RedBus gaf OSPF routering op; de router op Telecity II bleef klapperen.

De workaround was dus om terug te stappen naar 1 borderrouter, ospf hierop uit te schakelen en statische routes te zetten tussen de router en de switches. Daarin maakte ik een typo en veroorzaakte de downtime.

Nee, het is niet mooi, maar het zorgt er voor dat ik in ieder geval nu nog aan m'n avondeten kan beginnen en daarna kan gaan slapen.

duimpjes omhoog voor ghandi.

klein vraagje, hoe ziet de dag er morgen uit? ook weer zoveel downtime? gaat er nog gesleuteld worden? want in dat geval plan in geen online battle's

Anoniem: 84606

Kan het kloppen dat mijn upload nog steeds érg brak is? Haal max 5 KB/s...

• Tetsuo55
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Ghandi schreef op 04 augustus 2004 @ 22:06:
[...]

De downtime die gisteren en vandaag voor kwam, werd veroorzaakt door een routeringsprotocol dat we intern gebruiken. We zijn direct met twee man gaan zoeken. Soms zie je wel dat je een probleem hebt, maar moet je er achter zien te komen wat het probleem veroorzaakt.

Zo ook in dit geval:
- routering klapperde
- packetloss
- retransmits

En vooral: geen aanleiding.

Er zijn wel in het netwerk op interfaces routes en subnetjes toegevoegd, maar dat behoort tot de normale werkzaamheden die je niet buiten kantoortijd plant.

We hebben ook om het probleem heen moeten werken, want ook na een hele nacht zoeken gisternacht (de response was binnen twee minuten); ging het vandaag wederom fout.

De boel werkt weer, packetloss is volgens mij zelfs helemaal weg, response is weer goed en vooral: ik denk dat het stabiel blijft doordraaien.

Internet rustig verder.
goed antwoord, het is fijn om te weten dat jullie toch wel in staat zijn problemen zo snel op te pakken.
1 ding wat ik toch wel mis (zeker gezien je zelf zegt het zo snel op te pakken) is een melding naar de klanten, het is wel leuk dat wij een voicemailtje kunnen inspreken., maar het lijkt mij een kleine moeite dat jullie daar inspreken dat er een technische storing is en dat er aan gewerkt word, en aangezien jullie website vrijwel altijd bereikbaar is zou een melding daar ook goed zijn.

• Ghandi
Anoniem: 21921 schreef op 04 augustus 2004 @ 22:40:
duimpjes omhoog voor ghandi.

klein vraagje, hoe ziet de dag er morgen uit? ook weer zoveel downtime? gaat er nog gesleuteld worden? want in dat geval plan in geen online battle's
Morgen is een zonnige dag, waar ik - na al dit gezeik - van wil proberen te genieten. Ik ga er vanuit dat het netwerk nu goed is wat betreft response- en packetloss en ik zou lekker gaan gamen.

Ik ga de huidige situatie eerst even thuis nabouwen; alle apparatuur voor Telecity I heb ik thuis staan en eens zien te achterhalen of ik het probleem kan reproduceren in een testomgeving.

Als er wijzigingen geplanned worden, is dat - tenzij door calamiteiten noodzakelijk - pas weer in het volgende onderhoudswindow, a.s. dinsdag nacht.

Heb je ook nog een oplossing voor mijn upload probleem? Heb net aan iemand in mijn MSN gelijst even gevraagt maar ook hij had er last van, max 5 kb/s :o

• Xandrios
http://www.xandrios.net/upload/up.JPG

Zoals je ziet, up & down gaan prima hier....En aangezien ik er hier ook niemand over hoor, lijkt het toch wel een lokaal probleempje :)

Mischien Kazaa, eMule, Bitorrent of iets dergelijks draaien? Of kijk even dmv Dumeter of je niet toevallig vreselijk loopt te uploaden :)

Nou de laatste weken is het met down loaden via nieuws groepen niet echt alles, normaal 4 porten volle bak nu met 8 porten met moeite volle bak en headers, binnen halen nu op dit moment net geen 30KB/s net even zelf 4KB/s gaat niet goed zo. |:( O-) :O
Wat hier boven ook al paar keer gezegt geld ook voor mij als het nog zo door gaat gaat ik ook weg over 9 maanden.
Het gras is bij de buurman ook niet zo groen maar een maat heeft ook abbo 8096/1024 voor 52,50 in de maand met pay server er bij maar dat werkt toch beter.

Hmmz nee iemand in mijn msn lijst heeft er ook last van... Ik heb verder ook niks op de achtergrond draaien. Zal mijn modem eens gaan resetten misschien dat dat helpt.

• Xandrios
Anoniem: 111186 schreef op 04 augustus 2004 @ 23:29:
Nou de laatste weken is het met down loaden via nieuws groepen niet echt alles, normaal 4 porten volle bak nu met 8 porten met moeite volle bak en headers, binnen halen nu op dit moment net geen 30KB/s net even zelf 4KB/s gaat niet goed zo. |:( O-) :O
Wat hier boven ook al paar keer gezegt geld ook voor mij als het nog zo door gaat gaat ik ook weg over 9 maanden.
Het gras is bij de buurman ook niet zo groen maar een maat heeft ook abbo 8096/1024 voor 52,50 in de maand met pay server er bij maar dat werkt toch beter.
Doe dat vooral, jou ge " :Z , :O :O & |:( " kennen we nu wel. We weten dat jij altijd een probleem met de nieuwsserver hebt, dat je 99.99 uptime verwacht, en dat je niet blij bent met hoe het nu gaat. Kunnen we het dan daar nu ajb bij laten, want elke dag hetzelfde herhalen heeft ook weinig nut.

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Ik heb er ook last van Xandrios :) en het is hier geen lokaal probleempje dat weet ik 100% zeker heb alles al na gekeken en heb er vaker last van gehad en is dan weer weg naar dag of 2 dagen :) maar goed ik wacht rustig af :)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50
Scheelt wel dat je airco's bij je werk hebt met dit weer Ghandi :+

Netwerk problemen zijn niet leuk, voor ons als klant en voor jullie niet.
Succes met het oplossen en bedankt voor de info!

Anoniem: 33133

Hier heb ik nog steeds veel last van packetloss en games op sommige servers zijn onspeelbaar.

Ping statistics for 217.67.228.115:
Packets: Sent = 36, Received = 32, Lost = 4 (11% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 95ms, Average = 20ms

constant dus niet tijd afhankelijk.

http://andry.tweakdsl.nl/netgraph.jpg
rode strepen zijn packetloss

nog een voorbeeld ip: 212.11.68.148

(sinds vandaag)

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 33133 op 04-08-2004 23:51]

• NLsandman
Krijg op beide ip adressen packet loss maar dat valt buiten het tweakdsl netwerk.
Tevens heb ik packetloss op deze router.

195.69.144.239 rtr1.ams-ix.AMS-tc2.grafix.nl

Ook zie ik in eens packetloss op het above netwerk, vreemd.

• Qwerty-273
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad Ghandi pak lekker de dag en ga genieten. Zeker goed aan te raden met dit warme weer. Voor de mensen die te klagen hebben over de helpdesk. Natuurlijk zit er geen netwerk guru die alle technische vragen van tweakers die zelf die in de materie zitten kan beantwoorden. Dat zou een hele dure helpdesk worden.

Op elke helpdesk is alles aan te merken als ze je niet direct kunnen helpen. Dat zal je altijd blijven houden. De problemen/vragen die ik had worden altijd netje beantwoord via de mail en storingen zullen er altijd zijn. Soms wat meer en soms wat minder.

Hele tijd zonder storingen kunnen werken met Tweakdsl, de laaste paar weekjes af en toe een storing. Inderdaad lastig als je veel tijd op internet besteed. Maar ideaal om eens vanachter je pc te kruipen en van de zon te gaan genieten. De informatie voorziening voor een tweaker zou er zo uit moeten zien dat wanneer er een probleem zou zijn met iets in het netwerk dat daar dan al 5 minuten geleden een storingsmelding voor zou staan op de website.

Ik heb tot op heden niks te klagen tegen over tweakdsl, over de performance of stabiliteit van de verbinding. Soms lastig met downtimes (gepland of niet gepland) maar het is dan ook een particulier abbo, zonder dikke service contracten waar je dik voor zou betalen als afnemer.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Ghandi
Anoniem: 33133 schreef op 04 augustus 2004 @ 23:46:
Hier heb ik nog steeds veel last van packetloss en games op sommige servers zijn onspeelbaar.

Ping statistics for 217.67.228.115:
Packets: Sent = 36, Received = 32, Lost = 4 (11% loss),
Minimum = 16ms, Maximum = 95ms, Average = 20ms

constant dus niet tijd afhankelijk.

[afbeelding]
rode strepen zijn packetloss

nog een voorbeeld ip: 212.11.68.148

(sinds vandaag)
De tweede gaat bij Sprint fout, twee stappen voorbij onze transit provider

De eerste via een hele vreemde route vanaf trueserver over is en dan naar colt.

Beiden zijn inderdaad niet te spelen gezien de pingtimes (alhoewel ik geen packetloss zie), maar vallen even buiten de scoop van dit probleem.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik het het matig dat hier openbaar - mensen van de 1e lijn - met naam en toenaam mensen persoonlijke kritiek voor de kiezen krijgen. Ik vind het zwak en onrespectvol, ze is hardstikke vriendelijk probeert je gewoon goed te helpen. Kom op zeg, niet iedereen heeft gelijk de capaciteiten á la een Tweaker.

Wees gewoon een beetje voorzichtig, laat iedereen een beetje in haar/zijn waarde. Bovendien lijkt me niet leuk dat je naam over het hele web verspreid staat :)

Zoek eens een vriendin ofzo ;)

[Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 05-08-2004 00:27]

/dev/null

• NLsandman
Ghandi, zie je ook probs bij above.net?
In amsterdam gaat het al mis na jullie laatste router

Met udp en icmp ping krijg ik het zelfde resultaat.

Target Name: www.usenetserver.com
IP: 63.223.7.85
Date/Time: 5-8-2004 0:17:29 to 5-8-2004 0:28:24

Hop Sent Err PL% Min Max Avg Host Name / [IP]
1 14 0 0,0 0 1 0 SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 14 0 0,0 9 10 9 [82.197.204.1]
3 14 0 0,0 9 11 9 core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 14 0 0,0 9 19 10 nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
5 14 0 0,0 10 11 10 ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
6 14 0 0,0 10 35 14 unused-156-18.trueserver.nl [213.239.156.18]
7 14 0 0,0 10 26 14 core01.is.nl [213.133.47.113]
8 14 1 7,1 10 46 15 ge4-2.mpr2.ams1.nl.above.net [195.69.144.122]
9 14 3 21,4 10 26 13 pos2-0.cr2.ams2.nl.above.net [208.184.231.254]
10 14 0 0,0 11 22 12 pos3-0.cr1.ams2.nl.above.net [64.125.31.169]
11 14 2 14,3 16 30 20 so-5-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net [64.125.31.153]
12 14 4 28,6 88 96 93 so-7-0-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]
13 7 0 0,0 100 115 104 pos1-0.mpr2.atl4.us.above.net [64.125.29.41]
14 14 6 42,9 99 113 103 pos13-0.er1.atl4.us.above.net [64.125.30.237]
15 14 0 0,0 164 173 167 209.249.11.166.webusenet.com [209.249.11.166]
16 14 0 0,0 165 220 171 gbe1-4-8.atl-c00.wvfiber.net [63.223.0.153]
17 14 0 0,0 165 194 169 pos11-1.atl-e00.wvfiber.net [63.223.2.250]
18 14 7 50,0 166 184 169 intranet.ibis7.com [63.223.7.85]

• Zondagskindje

Zondagskindje

I_Stealth_I schreef op 05 augustus 2004 @ 00:21:
Ik het het matig dat hier openbaar - mensen van de 1e lijn - met naam en toenaam mensen persoonlijke kritiek voor de kiezen krijgen. Ik vind het zwak en onrespectvol, ze is hardstikke vriendelijk probeert je gewoon goed te helpen. Kom op zeg, niet iedereen heeft gelijk de capaciteiten á la een Tweaker.

Wees gewoon een beetje voorzichtig, laat iedereen een beetje in haar/zijn waarde. Bovendien lijkt me niet leuk dat je naam over het hele web verspreid staat :)

Zoek eens een vriendin ofzo ;)
Ik ben het gedeeltelijk met je eens; ik heb een topic report gedaan over mijn eigen post. Ik heb ´m al aangepast, maar helaas ben ik gequote. Tot nu toe is er nog niets aan gedaan.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Xandrios
NLsandman schreef op 05 augustus 2004 @ 00:30:
Ghandi, zie je ook probs bij above.net?
In amsterdam gaat het al mis na jullie laatste router

Met udp en icmp ping krijg ik het zelfde resultaat.

Target Name: www.usenetserver.com
IP: 63.223.7.85
Date/Time: 5-8-2004 0:17:29 to 5-8-2004 0:28:24

Hop Sent Err PL% Min Max Avg Host Name / [IP]
1 14 0 0,0 0 1 0 SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 14 0 0,0 9 10 9 [82.197.204.1]
3 14 0 0,0 9 11 9 core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 14 0 0,0 9 19 10 nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
5 14 0 0,0 10 11 10 ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
6 14 0 0,0 10 35 14 unused-156-18.trueserver.nl [213.239.156.18]
7 14 0 0,0 10 26 14 core01.is.nl [213.133.47.113]
8 14 1 7,1 10 46 15 ge4-2.mpr2.ams1.nl.above.net [195.69.144.122]
9 14 3 21,4 10 26 13 pos2-0.cr2.ams2.nl.above.net [208.184.231.254]
10 14 0 0,0 11 22 12 pos3-0.cr1.ams2.nl.above.net [64.125.31.169]
11 14 2 14,3 16 30 20 so-5-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net [64.125.31.153]
12 14 4 28,6 88 96 93 so-7-0-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]
13 7 0 0,0 100 115 104 pos1-0.mpr2.atl4.us.above.net [64.125.29.41]
14 14 6 42,9 99 113 103 pos13-0.er1.atl4.us.above.net [64.125.30.237]
15 14 0 0,0 164 173 167 209.249.11.166.webusenet.com [209.249.11.166]
16 14 0 0,0 165 220 171 gbe1-4-8.atl-c00.wvfiber.net [63.223.0.153]
17 14 0 0,0 165 194 169 pos11-1.atl-e00.wvfiber.net [63.223.2.250]
18 14 7 50,0 166 184 169 intranet.ibis7.com [63.223.7.85]
Ik weet niet precies hoe dit afgelezen moet worden; maar als bij hop 8 al 7.1% packetloss is, dan zouden de hops daarna toch ook minimaal die 7.1% moeten hebben? Maar er zitten er daar ook bij die gewoon weer 0% hebben.
Is 't mogelijk dat de hops zelf de ping requests slecht afwerken, en het daarom *lijkt* dat er daar al packetloss is? (Terwijl dat mischien alleen bij de laatste hop / de server het geval is?)
't is een idee hoor, ik weet niet of bovenstaande (kan) kloppen :)

Zondagskindje schreef op 05 augustus 2004 @ 00:43:
[...]

Ik ben het gedeeltelijk met je eens; ik heb een topic report gedaan over mijn eigen post. Ik heb ´m al aangepast, maar helaas ben ik gequote. Tot nu toe is er nog niets aan gedaan.
Ik zal eens even zien wat ik voor je kan doen :)

edit: gedaan, nu ga ik ff lekker een DVDtje pakken :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op 05 augustus 2004 @ 01:14:
[...]
Ik weet niet precies hoe dit afgelezen moet worden; maar als bij hop 8 al 7.1% packetloss is, dan zouden de hops daarna toch ook minimaal die 7.1% moeten hebben?
Klopt. Routers hebben één hoofdprioriteit: routen. Daarom kan het voorkomen dat ze 'besluiten' niet terug te pingen of trager terug te pingen.
In dit geval kan het ook liggen aan de instabiliteit van één van de routers na de router waar de packetloss begint. Als een router telkens vlagen packetloss geeft kun je ook dit effect krijgen. Kun je pas traceren als je alle hops één voor een gaat analyseren en met pakketjes bekogelen :P

Beetje vage route trouwens (het begin ervan) :P

-edit-
Als ik hem traceroute vanaf TrueServer krijg ik dit:
2 cr02.frf02.pccwbtn.net (80.81.192.50) 6.666 ms 6.751 ms 6.797 ms
3 pos5-3.cr02.atl01.pccwbtn.net (63.216.0.26) 119.986 ms 120.229 ms 119.867 ms
4 webusenet.ge3-1.4.cr02.atl01.pccwbtn.net (63.216.31.138) 105.010 ms 104.874 ms 104.767 ms
5 intranet.ibis7.com (63.223.7.85) 104.771 ms 104.863 ms 105.035 ms

[Voor 22% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-08-2004 01:28]

Oke ik weet dat ik zekert ben maar beter zeiken dan je mond houden en alleen maar amen zeggen. O-) hier een beetje laatste nieuws en ik gaat naar bed.

04/08/2004: Opnieuw storing op router

(22.00) Sinds het begin van de avond zijn er opnieuw routeringsproblemen op het netwerk.
Er wordt hard gewerkt om deze problemen op te lossen, maar de problematiek is complex en het probleem is bijzonder hardnekkig.
Helaas kunnen we op dit moment niet meer of beter nieuws dan dit brengen

04/08/2004: Storing op router

(05:00)Sinds 00:00 heeft een van onze routers problemen gehad.
Hierdoor hebben een aantal klanten tijdelijk geen verbinding gehad.
De problemen zijn inmiddels verholpen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
joostbaksteen schreef op 04 augustus 2004 @ 19:26:
Het prob ligt ergens @/na core2-ring... als ik ping:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
64 bytes from 213.206.x.x: icmp_seq=46 ttl=59 time=32.2 ms
64 bytes from 213.206.x.x: icmp_seq=47 ttl=59 time=43.5 ms
64 bytes from 213.206.x.x: icmp_seq=48 ttl=59 time=18.2 ms
From core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) icmp_seq=77 Destination Net Unreachable
From core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) icmp_seq=78 Destination Net Unreachable
From core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) icmp_seq=79 Destination Net Unreachable
From core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) icmp_seq=80 Destination Net Unreachable
From core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33) icmp_seq=81 Destination Net Unreachable

en gateway heeft 0% loss
Nooit puur afgaan op de icmp-echo-reply van een router. Dingen zijn om te routen en niet om request naar zichzelf af te handelen. Routers hebben vaak een max queue lenght of prio 0 aan het beantwoorden van request gericht aan het apparaat zelf.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Xandrios schreef op 05 augustus 2004 @ 01:14:
[...]
Ik zal eens even zien wat ik voor je kan doen :)

edit: gedaan, nu ga ik ff lekker een DVDtje pakken :)
Bedankt :)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ghandi schreef op 05 augustus 2004 @ 00:10:
[...]

De tweede gaat bij Sprint fout, twee stappen voorbij onze transit provider

De eerste via een hele vreemde route vanaf trueserver over is en dan naar colt.

Beiden zijn inderdaad niet te spelen gezien de pingtimes (alhoewel ik geen packetloss zie), maar vallen even buiten de scoop van dit probleem.
Ghandi misschien kan ik van hulp zijn ? Ik werk ook voor een ISP misschien als we de situatie discuseren over msn/icq dat we misschien een structurele oplossing kunnen vinden, na mijn gezeik van gister vind ik ook wel dat ik dan me hulp moet aanbieden.

Xandrios schreef op 04 augustus 2004 @ 23:35:
[...]

Doe dat vooral, jou ge " :Z , :O :O & |:( " kennen we nu wel. We weten dat jij altijd een probleem met de nieuwsserver hebt, dat je 99.99 uptime verwacht, en dat je niet blij bent met hoe het nu gaat. Kunnen we het dan daar nu ajb bij laten, want elke dag hetzelfde herhalen heeft ook weinig nut.
Dat stukje wat je zegt is zo mooi ( want elke dag hetzelfde herhalen heeft ook weinig nut ) dus daar uit blijkt dat de news server niet 99.99 uptime heeft dus is hij vaker down als up. :P 8)7 :9

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 05-08-2004 12:01]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 111186 schreef op 05 augustus 2004 @ 12:01:
[...]

Dat stukje wat je zegt is zo mooi ( want elke dag hetzelfde herhalen heeft ook weinig nut ) dus daar uit blijkt dat de news server niet 99.99 uptime heeft dus is hij vaker down als up. :P 8)7 :9
Kan je je fustraties niet uit dit forum c.q. topic houden? Op die (naar mijn inziens) nutteloze bijdrages van jou hier zit werkelijk niemand te wachten. Het lijkt wel een dat je een hetze aan het voeren bent. }:O

/dev/null

Anoniem: 55648

Ik ben een nieuwe gebruiker van TweakDSL, het het Surf abbotje nu 1 maand in huis (purmerend NH) en het draait allemaal lekker 105 kb down en +/- 40 up met dc++. Ik heb nog geen tijd gehad om online te gamen en weet dus niet of ik last van heb van packet loss.

Op mijn werk wil ik graag mijn mail uitlezen maar ik krijg echt heel vaak een foutmelding.

Dus als ik naar http://webmail.tweakdsl.nl ga en daar inlog krijg ik dit:

FOUT:
FOUT : Verbinding verbroken door IMAP server

Wordt deze dienst wel volledig ondersteund of zijn er bekende problemen waar ik last van heb.

[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 55648 op 05-08-2004 15:32. Reden: typo in link]

• KroontjesPen
Hopelijke is het een type fout maar het hoort zo te zijn http://webmail.tweakdsl.nl :)
Maar verder gaat het hier prima met die linkt.

Stem blanco!

Anoniem: 55648

Nu werkt de webmail wel weer vanaf hier. Ik lijk een patroon te ontdekken. tussen 12 en 15uur lijkt het eruit te liggen.

Anoniem: 33133

1 51 ms 49 ms 38 ms 82.197.204.1
2 41 ms 49 ms 38 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 37 ms 51 ms 36 ms nrp01.cambrium.nl [217.19.16.35]
4 36 ms * 40 ms rtr1.ams-ix.AMS-tc2.grafix.nl [195.69.144.239]
5 48 ms * * 217.67.228.115
6 50 ms 50 ms 38 ms 217.67.228.115

Ping statistics for 217.67.225.3:
Packets: Sent = 25, Received = 20, Lost = 5 (20% loss),
Minimum = 18ms, Maximum = 63ms, Average = 32ms

dat is rtr1.ams-ix-tc2.grafix.nl

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 33133 op 05-08-2004 16:57]

• Xandrios
Ja, maar routers handelen ping requests dus met een uitermate lage prioriteit af: Dat resulteerd in packetloss als je een router pinged :)

05/08/2004: Update router storing

(12:00) Er is gisterenavond hard gewerkt aan de routeringsproblemen in het netwerk,
de situatie is inmiddels stabiel door het doorvoeren van een aantal fixes en "work-arounds".
De komende periode zullen wij ons netwerk goed doorlichten en waar nodig een aantal aanpassingen doen om de snelheid en stabiliteit weer op het bekende niveau te krijgen.
Voor nu zijn de symptomen afdoende bestreden en laat het zich aanzien dat alles weer stabiel is.

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
hehe ik hoop het want met 24kb/s downloaden gaat nou niet bepaald snel :P maar goed tis warm dus ben toch niet veel binnen

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Anoniem: 55648 schreef op 05 augustus 2004 @ 15:35:
Nu werkt de webmail wel weer vanaf hier. Ik lijk een patroon te ontdekken. tussen 12 en 15uur lijkt het eruit te liggen.
Er was een storing op het webmail platform. Dit was daarna verholpen (ik had al met hen contact opgenomen hierover gehad).

Oh ja hier geen problemen met uploaden btw. Geen packetloss ook. Alleen schiet de ping om de zoveel tijd heel ffies vet omhoog, ook al genereer ik verder geen dataverkeer.

[Voor 21% gewijzigd door AirtjE op 05-08-2004 18:28]

Anoniem: 27474

LordHades schreef op 05 augustus 2004 @ 18:22:
hehe ik hoop het want met 24kb/s downloaden gaat nou niet bepaald snel :P maar goed tis warm dus ben toch niet veel binnen
Kan indedaad bij sommige site eerst de hond wel even gaan uitlaten. Tjemig wat gaat dat weer snel zeg.Pfff.
ik weet dat er niet teveel kommentaar geaccepteerd word hier, maar wil toch even kwijt dat de laatste maanden wel erg raak is bij Tweak. En ja incl de newsserver.
Nou ben benieuwd wanneer en vooral voor hoelang het opgelost is of word!

• Ghandi
LordHades schreef op 05 augustus 2004 @ 18:22:
Ok, is dat nu ook gefixed?

Net even een uitgevallen verbinding gehad , maar nu weer ok en snel. Weet niet of ik dit aan ghandi te danken hebt maar in ieder geval bedankt.

RIKZ schreef op 05 augustus 2004 @ 00:09:
Inderdaad Ghandi pak lekker de dag en ga genieten. Zeker goed aan te raden met dit warme weer. Voor de mensen die te klagen hebben over de helpdesk. Natuurlijk zit er geen netwerk guru die alle technische vragen van tweakers die zelf die in de materie zitten kan beantwoorden. Dat zou een hele dure helpdesk worden.

Op elke helpdesk is alles aan te merken als ze je niet direct kunnen helpen. Dat zal je altijd blijven houden. De problemen/vragen die ik had worden altijd netje beantwoord via de mail en storingen zullen er altijd zijn. Soms wat meer en soms wat minder.

Hele tijd zonder storingen kunnen werken met Tweakdsl, de laaste paar weekjes af en toe een storing. Inderdaad lastig als je veel tijd op internet besteed. Maar ideaal om eens vanachter je pc te kruipen en van de zon te gaan genieten. De informatie voorziening voor een tweaker zou er zo uit moeten zien dat wanneer er een probleem zou zijn met iets in het netwerk dat daar dan al 5 minuten geleden een storingsmelding voor zou staan op de website.

Ik heb tot op heden niks te klagen tegen over tweakdsl, over de performance of stabiliteit van de verbinding. Soms lastig met downtimes (gepland of niet gepland) maar het is dan ook een particulier abbo, zonder dikke service contracten waar je dik voor zou betalen als afnemer.
ja je kunt het positief benaderen en zo ben ik van oorsprong ook maar ik moet je zeggen dat nu eventjes niet lukt. Mijn verwachting is hoger want ik weet dat er voor het zelfde geld aanbieders zijn die het wél goed doen. Ik had 3 jaar lang een stabiel lijntje als één van de eerste adsl-ers hier.
Mijn verwachtingspatroon is daardoor hoger, m.i. ook terecht.
Maar ben blij dat je positief bent. Zoals ikzelf heb opgemerkt is het misschien zo dat we dit allemaal wel weer vergeten zijn over een paar maandjes maar dan moet het rap beter worden, en ook beter blijven !
Ik verwacht nl. wel iets voor de centen. Goedkoop is tweak echt niet hoor!

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 119088 op 05-08-2004 22:05]

• Xandrios
Nouja, met de plannen die klaarstaan zie ik de toekomst wel goed in hoor :)

Drie core routers, zodat er nooit problemen zijn als er eentje wegvalt: Een goede backbone over 'n eigen glasring in A'dam, en een stel mensen die bereid zijn om om 3 AM uur een probleem op te lossen op zaterdagavond.
Dan mogen er nu wat aanloop problemen zijn; maar als die situatie eenmaal draait, verwacht ik ook dat het goed zal draaien :)

Xandrios schreef op 05 augustus 2004 @ 22:08:
Nouja, met de plannen die klaarstaan zie ik de toekomst wel goed in hoor :)

Drie core routers, zodat er nooit problemen zijn als er eentje wegvalt: Een goede backbone over 'n eigen glasring in A'dam, en een stel mensen die bereid zijn om om 3 AM uur een probleem op te lossen op zaterdagavond.
Dan mogen er nu wat aanloop problemen zijn; maar als die situatie eenmaal draait, verwacht ik ook dat het goed zal draaien :)
goed te horen. Bij mij is de bereidheid om om 3 am voor mijn job iets te doen trouwens ook aanwezig. Zeker als er uitdaging in zit !
Ik ben best goed van vertrouwen dus geloof er nog wel in ja. Maar dan moet vodsl het ook gauw gaan doen want het is duur bellen over een belbudget lijntje :'(

Anoniem: 85516

Tetsuo55 schreef op 04 augustus 2004 @ 22:54:
[...]
1 ding wat ik toch wel mis (zeker gezien je zelf zegt het zo snel op te pakken) is een melding naar de klanten, het is wel leuk dat wij een voicemailtje kunnen inspreken., maar het lijkt mij een kleine moeite dat jullie daar inspreken dat er een technische storing is en dat er aan gewerkt word, en aangezien jullie website vrijwel altijd bereikbaar is zou een melding daar ook goed zijn.
Als je er nou 's van uit gaat dat als er wat mis is de mensen van TweakDSL het eerder - of in ieder geval net zo snel - doorhebben als jij? Dat is namelijk gebeleken (response 2 min).

Honger iemand oke ik heb het ook door je mag hier niet zoveel zeuren.
Maar het is al een tijdje zeg maar weken aan de gang ik weet ook wel als ergens iets niet goed is om dat op te zoeken best moelijk is daarom blijf ik lief van af vandaag. :+
Maar een beetje zeueren hoort er bij. :*)
Oja nog een vraagje aan tweakdsl werkers waarom het bij mijn wel veel voor komt in de X groep iemand daar ook last van.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 05-08-2004 23:05]

Anoniem: 85516 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:20:
[...]

Als je er nou 's van uit gaat dat als er wat mis is de mensen van TweakDSL het eerder - of in ieder geval net zo snel - doorhebben als jij? Dat is namelijk gebeleken (response 2 min).
hij bedoelt dat je dan een bandje inspreekt op de storingslijn dan kunnen mensen die daar naar toe bellen direct weer ophangen. Omdat je niet weet of de storing al gemeld is spreek je als nog in en das zonde !

• KroontjesPen
Even uit eigen ervaring wat zeggen over het direct berichten op de Tweak site.
Zelf werk ik bij een van de elektra-netbeheerders en moeten bij een storing ook op i-net rapporteren.
Soms wordt dat ook vergeten omdat we druk bezig zijn om het gestoorde netdeel in zo snel mogelijk onder spanning te krijgen.
Dat idee krijg ik hier zeker. _/-\o_

Je kan nu eenmaal maar één ding tegelijk en de administratie kan voor ons wel even wachten.
Alleen de echte pennenlikkers, bij ons, zijn daar niet blij mee. Jammer dan. :)

Stem blanco!

Anoniem: 115728

Anoniem: 111186 schreef op 05 augustus 2004 @ 23:03:
Honger iemand oke ik heb het ook door je mag hier niet zoveel zeuren.
Maar het is al een tijdje zeg maar weken aan de gang ik weet ook wel als ergens iets niet goed is om dat op te zoeken best moelijk is daarom blijf ik lief van af vandaag. :+
Maar een beetje zeueren hoort er bij. :*)
Oja nog een vraagje aan tweakdsl werkers waarom het bij mijn wel veel voor komt in de X groep iemand daar ook last van.
Dit MOET me ff van het hart: Zet af en toe ff een punt of komma, want ik kan van jouw stukjes proza ECHT geen chocolade maken . :)

• om3ega
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

8,5 dag al internetloos ;( ... Laat ze aub de oorzaak vinden daar bij BBNED :'(

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• RupS
  • Laatst online: 03-04 07:54
Even goed nieuws tussen al het gemopper door: Mijn VoDSL werkt inmiddels :)

Ik zie mijn bitrate op het modem trouwens niet veranderen, maar dat kan ook komen omdat de web interface niet zo snel refreshed.

@HoppyF & satuser: werkt VoDSL bij jullie inmiddels ook? Ik ga er wel vanuit omdat het probleem bij Cambrium lag. Hebben jullie al terugkoppeling gehad over wat er aan de hand was? Ik niet namelijk...

Meer mensen hier vandaag problemen gehad met internet? Ik heb zelfde probleem als vorige week, veel packet loss etc. :/

Anoniem: 84606 schreef op 06 augustus 2004 @ 19:06:
Meer mensen hier vandaag problemen gehad met internet? Ik heb zelfde probleem als vorige week, veel packet loss etc. :/
Ja op dit moment zelfs. Ik heb er vooral savonds last van dat alles heel wat trager word. Maar dit is al sinds een paar weken nu. Helaas!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Anoniem: 27474 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:42:
[...]

Ja op dit moment zelfs. Ik heb er vooral savonds last van dat alles heel wat trager word. Maar dit is al sinds een paar weken nu. Helaas!
Id soms heel traagjes ineens wel vreemd niet echt vaak gehad of maar tijdelijk. Verder is de lijn netjes stabiel en zonder packet loss de traagheid is maar bij bepaalde sites.

[Voor 23% gewijzigd door _MaLa_ op 06-08-2004 21:20]

• HoppyF
  • Laatst online: 04-06 22:54
RupS schreef op 06 augustus 2004 @ 19:05:

Ik zie mijn bitrate op het modem trouwens niet veranderen, maar dat kan ook komen omdat de web interface niet zo snel refreshed.

@HoppyF & satuser: werkt VoDSL bij jullie inmiddels ook? Ik ga er wel vanuit omdat het probleem bij Cambrium lag. Hebben jullie al terugkoppeling gehad over wat er aan de hand was? Ik niet namelijk...
Helaas, mijn VoDSL werkt nog niet.
Ik heb ook nog geen terugkoppeling gehad.
A.s. maandag wordt het twee weken dat de storingsmelding loopt, dus hopelijk is de oplossing nabij.
Ik kan overigens wel even zonder VoDSL dus zo'n ramp is het ook niet. Ik vind het belangrijker dat het internet deel goed blijft werken.
Dus ik heb er wel begrip voor dat men eerst de netwerkproblemen oplost en daarna aan VoDSL gaat werken. Tenzij het VoDSL deel uitbesteed is aan een telecom provider dan ligt het anders.

O ja .. werkt nummerherkenning e.d. ook op het toestel dat via VoDSL aangesloten is?
Heb je je KPN nummer laten porteren of gebruik je een nieuw telefoonnummer van "BBNed".

[Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 06-08-2004 22:21]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nog geen enkel nieuws over VoDSL hiero. 3 weken geleden aanvraag gedaan, maar nog helemaal niets meer van vernomen. Heb even een mailtje uitgezet. Aanvraag zal wel in de molen zitten, maar de bezetting in vakantietijd bij Cambrium en BBned zal de aanvraagtijd toch zeker met een factor 1,5 tot 2 toenemen.

Bovendien heb ik ALTIJD pech met aanvragen, alles gaat altijd fout en langzaam bij mij, overal van ABN tot IB-groep en Ziekenfonds. Welkom in de nieuwe economie :+

/dev/null

• RupS
  • Laatst online: 03-04 07:54
HoppyF schreef op 06 augustus 2004 @ 22:06:

[...]

O ja .. werkt nummerherkenning e.d. ook op het toestel dat via VoDSL aangesloten is?
Heb je je KPN nummer laten porteren of gebruik je een nieuw telefoonnummer van "BBNed".
Nummerherkenning werkt naar buiten toe. Als ik bel dan ziet "men" mijn nieuwe nummer.
Inkomende gesprekken zie ik het nummer niet, ook niet als men op het KPN nummer belt.
Ik heb mijn nummer dus (nog) niet laten porteren, omdat ik eerst wilde kijken of ik dat VoDSL wel wat vindt :)

RupS schreef op 06 augustus 2004 @ 19:05:

ikke direct testen: nee jammergenoeg niet. Ook niet na modem uit/aan. Maar ik heb er vertrouwen in dat het nog goed komt. Ben overigens zeer nieuwsgierig of het een beetje werkt enzo en of het veel kosten bespaard
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee