TweakDSL *new and/or improved* deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
mja toch weer packetloss hier, ik heb nu besloten mijn abbo aftesluiten, jammer dat het niet packetloss vrij kan bij TweakDSL (voor mij dan :'( ), ik zit 1.5 KM van de centrale heb diverse modems geprobeerd, het mocht niet baten... de packetloss opzich is niet megablubbergroot de doorsnee internet gebruiker zal er nooit niets van merken denk ik...maar ik moet helaas terug naar KPN waar ik hiervoor nooit dit probleem heb gehad, de snelheid was verder ok hoor hoog en stabiel, maar ja gamen gaat voor downloaden hier :/ :'(

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarWars schreef op 22 juli 2004 @ 02:08:
mja toch weer packetloss hier, ik heb nu besloten mijn abbo aftesluiten, jammer dat het niet packetloss vrij kan bij TweakDSL (voor mij dan :'( ), ik zit 1.5 KM van de centrale heb diverse modems geprobeerd, het mocht niet baten... de packetloss opzich is niet megablubbergroot de doorsnee internet gebruiker zal er nooit niets van merken denk ik...maar ik moet helaas terug naar KPN waar ik hiervoor nooit dit probleem heb gehad, de snelheid was verder ok hoor hoog en stabiel, maar ja gamen gaat voor downloaden hier :/ :'(
heb dus precies hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om een dsl met VoDSL erbij, heeft er iemand hier ervaring (goed of slecht) Weet niet of de techniek niet wat nieuw is?

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De techniek is idd vrij nieuw. En ik heb er wel beetje ervaring mee. Mijn ervaring is dat het kwalitatief totaal niet onder doet voor een vaste telefoon lijn van KPN. De kosten vallen daar in tegen ook mee. Ok nationaal is het niet super goedkoop vergeleken met KPN maar ialle beetjes helpen. Maar naar europa en naar amerika bijvorbeeld scheelt het wel ontzettend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 22:17

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

WeAreLegion schreef op 22 juli 2004 @ 12:03:
De techniek is idd vrij nieuw. En ik heb er wel beetje ervaring mee. Mijn ervaring is dat het kwalitatief totaal niet onder doet voor een vaste telefoon lijn van KPN. De kosten vallen daar in tegen ook mee. Ok nationaal is het niet super goedkoop vergeleken met KPN maar ialle beetjes helpen. Maar naar europa en naar amerika bijvorbeeld scheelt het wel ontzettend veel.
Maar met hoeveel partijen heb je dan ondertussen te maken? Tweakdsl gebruikt infrastuctuur van BBned en voor je aansluiting ben je weer van KPN afhankelijk.
Stel: ik ga met TweakDSL in zee met VoIP. Dan heb ik straks:
  • Een 'koperen draadje naar de wijkcentrale' -> rekening KPN.
  • Aansluiting op TweakDSL netwerk -> da's BBned (maar geen rekening, die rekent direct met TweakDSL af)
  • ADSL abbonnement bij TweakDSL -> rekening Cambrium.
  • eventueel nog een partij???
Want: en hoe dan verder? Als ik nu wil bellen met iemand die een analoog lijntje en een abbo heeft bij KPN, wie gaat dan mij kosten in rekening brengen voor het tot stand brengen van die verbinding?

Nog zoiets: waar past een bedrijf als Tele2 in dit plaatje? Bieden die nu hetzelfde als wat TeakDSL doet met VoIP of zou je Tele2 kunnen blijven gebruiken?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46

rally

Deyterra Consultancy

@Ghandi:

Ik heb even een pingrun gedaan naar drie verschillende locaties. Wellicht dat je er iets aan heb?

1. www.tweakers.net
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 1000, Received = 994, Lost = 6 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 17ms, Maximum = 47ms, Average = 18ms

2. my.usenetserver.com
Ping statistics for 63.223.5.246:
Packets: Sent = 1000, Received = 949, Lost = 51 (5% loss),
Minimum = 172ms, Maximum = 205ms, Average = 176ms

3. xxxx.demon.nl (van T-DSL naar mijn Demon verbinding)
Ping statistics for 82.161.xx.xx:
Packets: Sent = 1000, Received = 998, Lost = 2 (0% loss),
Minimum = 35ms, Maximum = 106ms, Average = 38ms

(mocht je het IP van de Demonlijn willen weten, dan mag je me mailen :) )

[ Voor 6% gewijzigd door rally op 22-07-2004 13:34 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens geen last meer van packetloss :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die packetloss toch wel errug vervelend, vooral omdat het pas sinds een week is en na het onderhoud niet opgelost is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Pastinakel schreef op 22 juli 2004 @ 13:28:
[...]

Maar met hoeveel partijen heb je dan ondertussen te maken? Tweakdsl gebruikt infrastuctuur van BBned en voor je aansluiting ben je weer van KPN afhankelijk.
Stel: ik ga met TweakDSL in zee met VoIP. Dan heb ik straks:
  • Een 'koperen draadje naar de wijkcentrale' -> rekening KPN.
  • Aansluiting op TweakDSL netwerk -> da's BBned (maar geen rekening, die rekent direct met TweakDSL af)
  • ADSL abbonnement bij TweakDSL -> rekening Cambrium.
  • eventueel nog een partij???
Want: en hoe dan verder? Als ik nu wil bellen met iemand die een analoog lijntje en een abbo heeft bij KPN, wie gaat dan mij kosten in rekening brengen voor het tot stand brengen van die verbinding?

Nog zoiets: waar past een bedrijf als Tele2 in dit plaatje? Bieden die nu hetzelfde als wat TeakDSL doet met VoIP of zou je Tele2 kunnen blijven gebruiken?
Om je vragen maar even samen te vatten in 1 antwoord.

situatie 1: je zegt je KPN abo op: Je krijgt gewoon 1 rekening van onze vrienden van TweakDSL.
situatie 2: je houd je KPN abbo; je krijgt dus van KPN een rekening voor de KPN telefonie, en de andere diensten van onze vrienden van TweakDSL. Simpel he! :)

Bovendien heb JIJ als cosument never iets te maken met BBned. BBned is leverancier van TweakDSL. BBned rekent nooit af met particuliere eindgebruikers.

In situatie 1: je hebt alleen maar met TweakDSL te maken
In situatie 2: je hebt met KPN en TweakDSL te maken.

CPS bellen (tele2) is niet mogelijk bij BBNed/UPC of andere leverancier anders dan het 'groene snot' :+ (nofi!)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 22 juli 2004 @ 15:49:
[...]
Je krijgt gewoon 1 rekening van onze vrienden van TweakDSL.
[...]
Krijg je niet ook nog een rekening voor de gesprekskosten van een derde partij? Of druk die dat netjes af op TweakDSL papier?

Overigens kan ik met ISDN-2 VoDSL ook gewoon *210* en *610* enzo gebruiken? Is er ergens een beschrijven van welke functies ondersteund worden? Ik denk dan aan 'toets bij bezet' enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 22:17

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

I_Stealth_I schreef op 22 juli 2004 @ 15:49:
[...]

Om je vragen maar even samen te vatten in 1 antwoord.

situatie 1: je zegt je KPN abo op: Je krijgt gewoon 1 rekening van onze vrienden van TweakDSL.
situatie 2: je houd je KPN abbo; je krijgt dus van KPN een rekening voor de KPN telefonie, en de andere diensten van onze vrienden van TweakDSL. Simpel he! :)
[...]
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat KPN zo filantropisch ik om bij situatie 1 het koperen lijntje van mijn huis naar de centrale gratis ter beschikking te stellen en te onderhouden.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:47
Pastinakel schreef op 22 juli 2004 @ 19:08:
[...]

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat KPN zo filantropisch ik om bij situatie 1 het koperen lijntje van mijn huis naar de centrale gratis ter beschikking te stellen en te onderhouden.
Nee zo soepel is KPN niet.
Je bent dus minimaal € 9,40 per maand kwijt voor het gebruiken van de koperdraadjes.
Je kunt dan volgens mij beter je KPN basis abo om laten zetten naar een KPN Belbudget dat kost € 9,67 per maand.
Mocht de VoDSL dan uitvallen heb je nog een "backup" telefoonnummer over waarop je kunt bellen en gebeld worden.

Ik begrijp van de KPN site dat dit niet kan voor ISDN, maar goed ISDN heb je dan ook niet meer nodig denk ik als je wilt gaan bellen met VoDSL.
Een analoge lijn als "backup" lijn is dan wel voldoende.

Dat gratis bellen met andere BBned VoDSL-ers lijkt me ook wel aardig, dan moeten er natuurlijk wel genoeg zijn, maar in de toekomst kan dit nog een voordeeltje opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 18:03:
[...]

Krijg je niet ook nog een rekening voor de gesprekskosten van een derde partij? Of druk die dat netjes af op TweakDSL papier?

Overigens kan ik met ISDN-2 VoDSL ook gewoon *210* en *610* enzo gebruiken? Is er ergens een beschrijven van welke functies ondersteund worden? Ik denk dan aan 'toets bij bezet' enzo.
Volgens BBned alles op 1 factuur, ik neem aan ook met een specificatie.

dit staat op de site van BBned:
Voordelige 'Bellen via DSL' aanbiedingen

Diverse providers bieden vanaf nu 'Bellen via DSL' aan. De voordelen van het bellen via DSL:

tot 30% goedkoper bellen *
gratis bellen met andere bbned-abonnees
telefoon en DSL op 1 factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je krijgt alles van Cambrium/TweakDSL gefactureerd ook de gesprekskosten en ook de kosten voor het gebruik van het koper als je je KPN abo eruit gooit;

volgens deze constructie KPN € 7,90 -> BBned € 7,90 -> Cambrium € 7,90 -> JIJ € 7,90. Wordt gewoon 1-1 doorgerekend, niemand wordt er rijker van, alleen KPN. Ik heb me laten vertellen dat er een procedure bij de OPTA opgestart word/is tegen de koperkosten. Dus maybe worden die nog fors verlaagd.

Bij mij weten krijg je gewoon alles netjes op logopapier van Tweak/Cambrium ;) Over de services is mij weinig bekend; behalve dat nummerweergave en wisselgesprek gratis beschikbaar zijn, maar de apparatuur is er nog niet aanwezig. Dus dat is even geduld hebben.

Lijkt mij dat doorschakelen *21 en *61, wekservices etc. ook mogelijk zijn, aangezien dat services zijn die voor de winst zorgen van telco's. Het vijfje denk ik niet, daar zit patent op. Ook voicemail komt eraan, maar ik denk dat je daarvoor moet gaan dokken.

Ik weet niet of alle genoemde diensten die BBned aanbied ook automatisch voor de resellers beschikbaar komen, volgens mij kan een reseller dat zelf aanbieden tegen eigen prijzen.

In ieder geval, probeer het gewoon lekker uit. Vraag zo'n lijntje aan, eerste jaar is toch zonder maandelijkse abo-kosten. Als je kiestoon hebt op je VoDSL bel je even met de zelfservicelijn, 0800-0429 en zet je je KPN abo gratis om naar BelBudget voor 9,70 per maand. Daarmee bespaar je ongeveer 9 eurie/maand. Dus 12mndx € 9,00 = 108 eurie, bovendien krijg je als bestaande trouwe klant een vodsl modem voor 69 eurie. Dus je houdt er het eerste jaar aan de vaste kosten al ongeveer 40 tientjes aan over op de vaste- en modemkosten! Bovendien he je je KPN budget abbo nog als fallback, dus ze zit zeker niet zonder telefoon!

Laat staan dat je ISDN heb, dan zit je helemaal voor een eurieduppie! :Y)

ja, tuurlijk stealth! Je ziet het wel heer rooskleurig! 'Inderdaad!'

mijn verwachting:
Mocht je na 11 maanden er toch geen zin maar aan hebben doordat de koperkosten bijvoorbeeld niet verlaagd zijn, dan zeg je het gewoon op. Maar ik verwacht wel dat VoDSL straks std in de ADSL prijs inbegrepen zit, dus dan geven die koperkosten niet zoveel meer. BBned kan de snelheid niet veel meer oprekken van ADSL1, dus ze zullen het vast in de services gaan zoeken. /mijn verwachting

BBned bellers bellen gratis, tjong........ wat zal het hier rustig worden ;(

Gewoon doen dus, je kan er niet minder van worden :) Bovendien k\an je eindelijk eens sociaal contact met je oma zoeken >:)

Als ik je omgelult heb, dan kan je het bestellen door even een briefke in elkaar te zetten met je klantgegevens, modemkeuze en handtekening en deze vervolgens door te beamen naar Almere.

Ehhm jah, marketing is me vak :+

[ Voor 124% gewijzigd door I_stealth_I op 22-07-2004 22:13 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 15:08:
Ik vind die packetloss toch wel errug vervelend, vooral omdat het pas sinds een week is en na het onderhoud niet opgelost is. :(
Ik vind het vooral erg vervelend dat je volstrekt geen informatie geeft. Je klaagt, maar vergeet te melden waar je problemen mee hebt. M'n vaste helderziende is op vakantie, dus je probleem kan niet opgelost worden zonder de informatie die je niet geeft. Als je het niet hier wilt doen kun je het bij de helpdesk melden, maar die informatie is nodig om iets te kunnen. Altijd.

Welke machine? Welke toepassing (game/mail/whatever) Traceroute (liefst in tekstformaat, en niet als BMP) en tijdstip waarop je problemen hebt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

rally schreef op 22 juli 2004 @ 13:32:
1. www.tweakers.net
2. my.usenetserver.com
3. xxxx.demon.nl (van T-DSL naar mijn Demon verbinding)
Dezelfde hosts vanaf een doos bij een colo-provider, net om zeg 22:30 uur:

--- www.tweakers.net ping statistics ---
1000 packets transmitted, 998 received, 0% packet loss, time 200892ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.666/0.893/2.911/0.236 ms, ipg/ewma 201.094/0.818 ms

--- my.usenetserver.com ping statistics ---
1000 packets transmitted, 974 received, 2% packet loss, time 200688ms
rtt min/avg/max/mdev = 95.261/97.012/99.768/0.884 ms, ipg/ewma 200.889/97.244 ms
--- www.www.nl.demon.net ping statistics ---
1000 packets transmitted, 808 received, 19% packet loss, time 200831ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.850/2.424/74.551/8.454 ms, pipe 7, ipg/ewma 202.108/3.497 ms

Zoals je ziet komt demon er wel slecht van af, en de rest grofweg vergelijkbaar. Blijkbaar is er iets in de transit-verbinding van deze hoster naar London echt iets mis, maar hun link naar Amerika is even goed, en die over de AMS-IX is prima.

Het leukst is de verschillen tussen voor en na dinsdag. Er is het nodige veranderd, en dat is prettig om bevestigd te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 24-06 15:51
HoppyF schreef op 22 juli 2004 @ 19:30:
[...]

Volgens BBned alles op 1 factuur, ik neem aan ook met een specificatie.

dit staat op de site van BBned:

[...]
In eerste instantie zullen het twee fakturen zijn; als het goed is vanaf september 1 faktuur en voor eind dit jaar zal je day-to-day statistieken van je belgedrag moeten kunnen zien.

En als het echt helemaal aanslaat, dan zullen we iets gaan maken, dat je zelfs kan zien waarom je lijn in gesprek is;)

Ik heb me voorgenomen dat mijn Q3/Q4 project wat voice zaken wordt;)

De eerste aanvraag slag was voor mij in ieder geval boven verwachting; ondanks het slecht beschikbaar zijn van modems met ISDN uit (ik zit er ook op te wachten), is de vraag meer dan behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Burne schreef op 22 juli 2004 @ 22:33:
[...]

Ik vind het vooral erg vervelend dat je volstrekt geen informatie geeft. Je klaagt, maar vergeet te melden waar je problemen mee hebt. M'n vaste helderziende is op vakantie, dus je probleem kan niet opgelost worden zonder de informatie die je niet geeft. Als je het niet hier wilt doen kun je het bij de helpdesk melden, maar die informatie is nodig om iets te kunnen. Altijd.

Welke machine? Welke toepassing (game/mail/whatever) Traceroute (liefst in tekstformaat, en niet als BMP) en tijdstip waarop je problemen hebt.
Kan je je pakketje aanwijzen?

Afbeeldingslocatie: http://192.168.0.100/rtg/rtgplot.cgi?t1=ifInOctets_3&t2=ifOutOctets_3&iid=30&begin=1090447358&end=1090533758&units=bits/s&factor=8&filled=yes

Of is het een newsserverpakketje?

Afbeeldingslocatie: http://192.168.0.100/rtg/rtgplot.cgi?t1=ifInOctets_3&t2=ifOutOctets_3&iid=18&begin=1090447547&end=1090533947&units=bits/s&factor=8&filled=yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Ghandi schreef op 23 juli 2004 @ 00:08:
[...]

Kan je je pakketje aanwijzen?

[afbeelding]

Of is het een newsserverpakketje?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Overigens moet je niet boos worden. Het is niet rot bedoeld, ook al kwam het er wel zo uit. We ziitten al dagen te kijken naar mogelijke problemen in het netwerk, en daar komt eigenlijk alleen maar uit dat de acties van dinsdag succesvol geweest zijn.

Als iemand echt een probleem heeft willen we daar wat aan doen. En zonder de nodige info is er niets aan te doen. 'Internet' is iets van 135,000 routes. We kunnen ze niet allemaal bekijken. We kunnen niet de grofweg 50.000.000 websites op het internet afpingen op zoek naar problemen. We kunnen niet in de 6 miljard packets die iedere dag door ons netwerk gaan zoeken naar *welk* packet verdwenen is. De enige manier om er iets aan te kunnen doen is zorgen dat je de informatie die je nodig hebt ook krijgt.

Horen dat 'het kut is' zonder te weten waar en wat er kut is, is ook frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 00:19
Burne schreef op 22 juli 2004 @ 22:45:
[...]

Dezelfde hosts vanaf een doos bij een colo-provider, net om zeg 22:30 uur:
Dat is vanaf een doos @ Trueserver zeker? ;)

Hier mijn stats vanaf een doos bij Ev1 (usa dus):
--- www.tweakers.net ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% loss, time 215656ms
rtt min/avg/max/mdev = 123.093/123.361/125.528/0.207 ms
--- news.usenetserver.com ping statistics ---
1000 packets transmitted, 984 received, 1% loss, time 210303ms
rtt min/avg/max/mdev = 36.300/36.865/40.441/0.477 ms
--- www.www.nl.demon.net ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% loss, time 209842ms
rtt min/avg/max/mdev = 119.873/120.089/123.344/0.405 ms
Demon dus niet zoveel problemen mee, lijkt het.

Hetzelfde nogmaals vanaf mijn cambrium verbinding: (Via wifi nogwel ;) )
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 10ms, Maximum = 13ms, Average = 10ms
Ping statistics for 63.223.5.246:
Packets: Sent = 100, Received = 97, Lost = 3 (3% loss),
Minimum = 165ms, Maximum = 171ms, Average = 166ms
Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 10ms, Maximum = 13ms, Average = 10ms
Vooral die Demon geeft bij jou wel heel andere resultaten, beetje vreemd.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 23-07-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Ghandi:

Hoi Ghandi. Werk je bij Cambrium soms?

ok. het volgende: Ik heb ook Vodsl/T.dsl sinds kort. Copperjet 816-2p

volgens mij werkt vodsl niet en bel ik gewoon via kpn. De aansluiting met het splittertje enzo is goed. Lijn is niet geporteerd. kpn ana belbudget
Ik heb van bbned een telefoonnr gekregen, maar die is niet zichtbaar als ik naar mijn gsm of wat ook bel. dus ik bel nog via kpn.
dit gevoel wordt versterkt doordat als ik tijdens het bellen de copperjet spanningsloos maak, het bellen gewoon doorgaat.

bij kiestoon gaat het phone1 ledje op copperjet heel eventjes branden. je hoort ook een relais klikken. kiestoon heb ik dus wel, maar niet via vodsl.
dit alles is aangemeld als storing.

maar nu nog een vraag:

het modem is standaard een 'bridge'. Dus geen router, geen nat en geen firewall.

met deze info heb ik er een ipcop/smoothwall achter proberen te hangen, maar die krijgt geen dhcp ipadrse van de ISP. ( green + red )
met de kpn adsl lijn had ik dat probleem niet. bij bbned zit het blijkbaar anders, wellicht heeft het te maken met het protocol of met dhcp. Zelfs als ik een statisch ip adres inklop krijg ik er geen signaal in. helaas kan bij bbned providers geen vast ip adres worden uitgedeeld. Hooguit een 'gereserveerd' adres via dhcp gekoppeld aan MAC maar daar kun je dus geen rechten aan ontlenen.

Wat me wel gelukt is is om de copperjet als Router + NAT te configureren met bridging protocol. Dit werkt perfect en de copperjet is dan ook als dhcp te gebruiken. Maar of voice dan nog werkt weet ik niet, kan ik niet testen omdat voice zoals gezegd sowieso niet werkt, helaas. En ik hoor ook maar niets van tweakdsl.

graag kom ik via dit forum in contact met mede vodsl gebruikers om ervaringen uittewisselen, evenals profielen van het copperjet 816-2p modem.

groeten

satuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:10:
Aan Ghandi:

Hoi Ghandi. Werk je bij Cambrium soms?

ok. het volgende: Ik heb ook Vodsl/T.dsl sinds kort. Copperjet 816-2p

volgens mij werkt vodsl niet en bel ik gewoon via kpn. De aansluiting met het splittertje enzo is goed. Lijn is niet geporteerd. kpn ana belbudget
Ik heb van bbned een telefoonnr gekregen, maar die is niet zichtbaar als ik naar mijn gsm of wat ook bel. dus ik bel nog via kpn.
dit gevoel wordt versterkt doordat als ik tijdens het bellen de copperjet spanningsloos maak, het bellen gewoon doorgaat.

bij kiestoon gaat het phone1 ledje op copperjet heel eventjes branden. je hoort ook een relais klikken. kiestoon heb ik dus wel, maar niet via vodsl.
dit alles is aangemeld als storing.

maar nu nog een vraag:

het modem is standaard een 'bridge'. Dus geen router, geen nat en geen firewall.

met deze info heb ik er een ipcop/smoothwall achter proberen te hangen, maar die krijgt geen dhcp ipadrse van de ISP. ( green + red )
met de kpn adsl lijn had ik dat probleem niet. bij bbned zit het blijkbaar anders, wellicht heeft het te maken met het protocol of met dhcp. Zelfs als ik een statisch ip adres inklop krijg ik er geen signaal in. helaas kan bij bbned providers geen vast ip adres worden uitgedeeld. Hooguit een 'gereserveerd' adres via dhcp gekoppeld aan MAC maar daar kun je dus geen rechten aan ontlenen.

Wat me wel gelukt is is om de copperjet als Router + NAT te configureren met bridging protocol. Dit werkt perfect en de copperjet is dan ook als dhcp te gebruiken. Maar of voice dan nog werkt weet ik niet, kan ik niet testen omdat voice zoals gezegd sowieso niet werkt, helaas. En ik hoor ook maar niets van tweakdsl.

graag kom ik via dit forum in contact met mede vodsl gebruikers om ervaringen uittewisselen, evenals profielen van het copperjet 816-2p modem.

groeten

satuser
Satuser,

Ik werk wel vaker dan soms bij TweakDSL/Cambrium;)

De 816-2P zou volgens mij ook in routermodes kunnen werken; ik moet eerlijk toegeven dat ik deze serie zelf niet heb aangesloten, maar dat er wel mensen zijn die dit getest hebben; de configs moeten dus te achterhalen zijn.

In de praktijk heeft zo'n modem gewoon een IP adres, bijvoorbeeld 192.168.0.1 en kan je daar met een webbrowser naar toe.

Testen of je via bbned belt of via KPN kan je heel eenvoudig doen; je belt met je Voice verbinding iemand op en belt met je GSM je KPN nummer. Is dit in gesprek, dan zit er iets niet goed.

Het kan zijn dat er bij de telefoonmaatschappij nog iets niet goed staat; als je storing is aangemeld zal dit de komende dagen gewoon uitgezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb TweakDSL nu sinds 4 juni. Ik HAD geen packetloss, ik HEB geen packetloss en zal het ook niet krijgen ;)
Mag ook wel eens gezegd worden! Verbinding is sinds ze actief is echt toppie. Geen disconnects, geen storingen en altijd snel.
Ik heb maar 1 "probleem", en dat is dat mijn Speedtouch 510i niet zo hoog trained. (6080 down / 832 up). En nee, het is niet de bekabeling, want de E-Tech die nu aangesloten is trained meteen op 7600 / 1024. Dit is meerdere keren getest.
Dan zal je denken, wat is dan het probleem: Nou, de E-Tech is niet van mij en die Speedtouch 510i wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat kan te maken hebben met de apparatuur in de centrale, Sir Soes. Is inderdaad vervelend, en lijktop simpelweg pech...

Mischien kun je je Speedtouch verkopen via marktplaats of iets dergelijks, en daar bijvoorbeeld een E-tech voor terugkopen...

Alhoewel ik persoonlijk liever een Alcatel heb dan een E-tech, maargoed...als er zo'n snelheidsverschil is...tja :P

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 23-07-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 23 juli 2004 @ 15:56:
Dat kan te maken hebben met de apparatuur in de centrale, Sir Soes. Is inderdaad vervelend, en lijktop simpelweg pech...

Mischien kun je je Speedtouch verkopen via marktplaats of iets dergelijks, en daar bijvoorbeeld een E-tech voor terugkopen...

Alhoewel ik persoonlijk liever een Alcatel heb dan een E-tech, maargoed...als er zo'n snelheidsverschil is...tja :P
Ja, same here! E-Tech ben ik niet enthousiast over, ook al doet het modem het voortreffelijk (1x DHCP-server vastgelopen, maar ok).
Ik had ook veel meer verwacht van de Speedtouch, in ieder geval wel 8Mbit down. Ik weet dat hij geen 1024 up heeft, dus die 832 vind ik ok. Maar 6Mb down of 7600kbit down scheelt nogal ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 16:05:
[...]

Ja, same here! E-Tech ben ik niet enthousiast over, ook al doet het modem het voortreffelijk (1x DHCP-server vastgelopen, maar ok).
Ik had ook veel meer verwacht van de Speedtouch, in ieder geval wel 8Mbit down. Ik weet dat hij geen 1024 up heeft, dus die 832 vind ik ok. Maar 6Mb down of 7600kbit down scheelt nogal ?!
De alactel heeft wel 1 mbit download :)

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

1024 / 8032 :) en dat is van mij Alcatel 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 23 juli 2004 @ 16:15:
[...]

De alactel heeft wel 1 mbit download :)

1024 / 8032 :) en dat is van mij Alcatel 510
Ja, dat is van je 510...niet de 510i. Dat schijnt toch anders te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Oh das mooi klote :) dan moet je een 510 nemen of gaat dat niet ? heb je die echt nodig dan ? want ik raad je toch echt een alcatel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 23 juli 2004 @ 16:55:
Oh das mooi klote :) dan moet je een 510 nemen of gaat dat niet ? heb je die echt nodig dan ? want ik raad je toch echt een alcatel aan
Jij bent grappig :)
Ik neem voor your sake maar aan dat je een grapje maakt. Een 510 gaat ECHT niet werken bij mij.
Reden: 510 --> analoog
510i --> je raadt het al....

Ik ga vanavond weer proberen, maar dan zonder BBned configuratiebestand. (Gewoon resetten en zo uit de doos aansluiten dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:56

Sa1

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 17:08:
[...]

Jij bent grappig :)
Ik neem voor your sake maar aan dat je een grapje maakt. Een 510 gaat ECHT niet werken bij mij.
Reden: 510 --> analoog
510i --> je raadt het al....

Ik ga vanavond weer proberen, maar dan zonder BBned configuratiebestand. (Gewoon resetten en zo uit de doos aansluiten dus).
een ander configuratiebestand zal niet helpen voor het hoger trainen van je modem of niet, hoewel bij die vieze dryteks ofzo het wel mogelijk is, maar dan wordt je verbinding weer super instabiel ofzo..

maar iig , ik denk niet dat het veel gaat uitmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:49:
*knip*

Dan zal je denken, wat is dan het probleem: Nou, de E-Tech is niet van mij en die Speedtouch 510i wel :'(
probeer de nieuwste firmware van de 510 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 18:25:
[...]

probeer de nieuwste firmware van de 510 !
Helaas, staat er ook al op. Ik snap het gewoon niet helemaal. Als een E-Tech zo hoog kan syncen, waarom de Alcatel Speedtouch dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 23 juli 2004 @ 17:52:
[...]
een ander configuratiebestand zal niet helpen voor het hoger trainen van je modem of niet, hoewel bij die vieze dryteks ofzo het wel mogelijk is, maar dan wordt je verbinding weer super instabiel ofzo..

maar iig , ik denk niet dat het veel gaat uitmaken..
Ik wilde juist GEEN configuratiebestand gebruiken, dat heb ik nu WEL gedaan. (Wat niet nodig zou moeten zijn). Misschien is dat een verouderde, of niet geheel geschikt voor mijn situatie. Dat is het enige dat ik nog kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
Lees ik er misschien overheen hoor, maar is er al iemand bij TweakDSL die een Speedtouch Home heeft draaien met een 2/1mbit verbinding? Zoja, hoe werkt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TakutoRadiance schreef op 23 juli 2004 @ 19:22:
Lees ik er misschien overheen hoor, maar is er al iemand bij TweakDSL die een Speedtouch Home heeft draaien met een 2/1mbit verbinding? Zoja, hoe werkt die?
kløten, want het is een antiek modem. Hoe kløten hangt van je exacte model af. De groene kikker doet het simpelweg niet. Er zijn modellen met beperkingen (640Kbit upstream) en er zijn modellen die het soms een beetje tot gewoon goed doen.

Er zijn wel ombouw-handleidingen te vinden, met een beetje googlen. Van de andere kant: voor 59 euro heb je al een splinternieuwe SMC bij Mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:10:
volgens mij werkt vodsl niet en bel ik gewoon via kpn.
Misschien ben ik te simpel, maar als je je telefoon via de splitter hebt aangesloten zit je op het netwerk van KPN en als je je telefoon achter het ADSL modem hebt aangesloten (via de PSTN uitgang op je modem) bel je via VoDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 22:35:
[...]

Misschien ben ik te simpel, maar als je je telefoon via de splitter hebt aangesloten zit je op het netwerk van KPN en als je je telefoon achter het ADSL modem hebt aangesloten (via de PSTN uitgang op je modem) bel je via VoDSL.
nee hoor niet simpel.

ik zal het proberen uit te leggen hoe VoDSL zou moeten werken:

Bij deze config krijg je een voice / adsl modem. waarbij de phone en dsl aansluitingen van de splitter via een y-kabeltje weer gecombineerd worden en je voice/adsl "LINE" ingang ingaan. Dit is nodig wanneer je linesharing hebt
In dit geval werkt de telefonie ook wanneer je modem uitstaat. Een soort bypass. Maar toch moet uitgaand bellen op deze manier mogelijk zijn, via vodsl.

linesharing: kpn zet er een telsignaal op en de ISP zet er dsl op.
Je kunt ook zonder linesharing: dan zeg je kpn op, je doet nummerportering, en je hebt dan alles bij 1 partij, je ISP. (die bellen over dsl aanbiedt). Bij deze constructie betaal je dus geen kpn rekening, maar wel een huur voor het koperlijntje, ik meen iets van 9,40 per maand.

Maar: ik moet dat vodsl eerst uitproberen. Ik heb dus belbudget van kpn (daar kan je tegenwoordig dus xDsl op krijgen, vroeger minimaal belbasis) en dat kost 9,40 per maand. Nadeel : telefoontikken zijn 3x duurder dan bij belbasis.

dus ik heb nog de linesharing situatie en dan heb je een dus de adsl splitter nodig. En via een truukje met een meegeleverd y-kabeltje komen de signalen van de splitter ( phone en dsl ) weer samen en gaan alsnog het voicemodem in (copperjet 816-2p)

Bij linesharing krijg je een telefoonummer van bbned en je houd je kpn nr. Wat gebeurt er: je bent gewoon bereikbaar via je je oude nummer, maar zodra je uitbelt naar een ander, dan ziet die je nieuwe nummer. Dit is een consequentie, en dit is oplosbaar door kpn op te zeggen, en linesharing vervalt dan. Je kunt dan nummerporteren, en dan houd je je oorspronkelijke telefoonnummer alsnog.

Het is mij verteld dat het ongeveer zo in elkaar steekt. Het is ook allemaal nog vrij nieuw maar zoals ik het hierboven uitleg, zo werkt het in de praktijk

ik ben vanwege de kosten met dit experiment begonnen ( isdn opzeggen, adsl opzeggen, analoog aanvragen en direct adsl aanvragen bij een bbned isp ) al met al slechts 3 weken "uit de lucht geweest".
los van de belkosten die goedkoper zijn ( maar ik bel niet veel ) houdt ik mijn vaste kosten zo'n 20 a 30 euro per maand lager dan met isdn.

feiten:
-ik kan quatrovox niet meer gebruiken. Dit zou wel weer moeten kunnen wanneer je een ander modem neemt, maar die is niet gratis dus dat kan altijd nog. Er komen modems met analoog in / isdn uit als ik het goed heb begrepen..
-nummerherkenning via de dsl lijn werkt nog niet (heb ik gehoord, kan het niet testen omdat het sowieso nog niet bij mij werkend is)
-toets 5 bij bezet zal niet werken (is een kpn patent maar mis ik niet)
-*21 *61 zijn wel mogelijk

-nummerherkenning en callwaiting zijn bij vodsl technisch mogelijk. Het modem kan dit. Aan de isp kant moet daarvoor nog apparatuur geschikt gemaakt worden heb ik begrepen.

betrouwbaarheid van vodsl is mij dus niet bekend. Ik ga ervan uit dat de beloftes worden waargemaakt. Mocht ik niet bereikbaar zijn door storing, vind ik dat in het tijdperk dat iedereen een gsm heeft totaal geen ramp.
Maar zolang het niet werkt, en ik de goedkoopste kpn abo heb, bel ik dus te duur de keren dat ik bel. Ik hoop dat mijn storing, waarschijnlijk een aansluitfout ergens in de centrale, snel wordt opgelost. Dan kan ik mijn bevindingen hier posten.

bandbreedte: op moment dat telefoon in gebruik is slokt het max. 90 kbit/s op. Deze bandbreedte wordt weer teruggegeven wanneer "einde gesprek".

info : bbned en allieddata. Copperjet 816-2p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...graag reacties ik heb in het vorig bericht getracht uit te leggen hoe vodsl in elkaar steekt. Aanvullingen cq. opmerkingen zij welkom !

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@satuser: Dank voor de heldere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb enkele vragen over mijn (aanstaande) aanvraag, waarvan het antwoord wellicht voor meer mensen interessant is, vandaar dat ik de vragen hier ook even stel:

- Graag wil ik UltraDSL i.c.m. ISDN-2 aanvragen. Op 1 september krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis. Op die dag sluit KPN ook een PSTN aan. Om binnen de zes weken van de actievoorwaarden van TweakDSL te kunnen laten leveren, moet ik eigenlijk nog een weekje wachten (maar wel voor 31 juli) met het versturen van mijn aanvraag. Of kan ik hem nu vast aanvragen en profiteren van alle voordelen?

- Hoe kan ik in mijn aanvraag vermelden dat ik geen linesharing wil?

- Ook wil ik graag aantal MSN nummers (incl. hoofdnummer) van een andere (KPN) ISDN-2 aansluiting laten porteren naar de VoDSL ISDN-2 aansluiting. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe kan ik dat op de aanvraag vermelden?

(Mocht ik van TweakDSL via e-mail eerder antwoord ontvangen, dan zal ik dat natuurlijk melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:21:
Heb enkele vragen over mijn (aanstaande) aanvraag, waarvan het antwoord wellicht voor meer mensen interessant is, vandaar dat ik de vragen hier ook even stel:

- Graag wil ik UltraDSL i.c.m. ISDN-2 aanvragen. Op 1 september krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis. Op die dag sluit KPN ook een PSTN aan. Om binnen de zes weken van de actievoorwaarden van TweakDSL te kunnen laten leveren, moet ik eigenlijk nog een weekje wachten (maar wel voor 31 juli) met het versturen van mijn aanvraag. Of kan ik hem nu vast aanvragen en profiteren van alle voordelen?

- Hoe kan ik in mijn aanvraag vermelden dat ik geen linesharing wil?

- Ook wil ik graag aantal MSN nummers (incl. hoofdnummer) van een andere (KPN) ISDN-2 aansluiting laten porteren naar de VoDSL ISDN-2 aansluiting. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe kan ik dat op de aanvraag vermelden?

(Mocht ik van TweakDSL via e-mail eerder antwoord ontvangen, dan zal ik dat natuurlijk melden)
De annex-a - isdn variant, dus de 814, zou ... week 30 of week 31 leverbaar zijn.

Dit modem zal niet in een aktie mee komen, maar is behalve dan ipv 2 PSTN uitgangen een ISDN uitgang, gelijk aan de 816 die in de aktie zit. Helaas kost het modem iets meer, maar je kan je quattro fox er weer achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je binnen deze tijd een aanvraag kan doen omdat er nu nog helemaal geen lijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Ghandi schreef op 23 juli 2004 @ 23:27:
[...]

De annex-a - isdn variant, dus de 814, zou ... week 30 of week 31 leverbaar zijn.

Dit modem zal niet in een aktie mee komen, maar is behalve dan ipv 2 PSTN uitgangen een ISDN uitgang, gelijk aan de 816 die in de aktie zit. Helaas kost het modem iets meer, maar je kan je quattro fox er weer achter hangen.
Overigens, misschien niet onverstandig, maar neem gewoon een bel budget en laat daar ADSL op zetten; de procedure voor kaal koper kost je 175 euro + 63 euro aansluitkosten (ex btw); bel budget is toch echt voordeliger;)

Verder is de hoeveelheid leveringsproblemen op Economy lijnen op kaal koper - alhoewel het een eenvoudiger produkt is - veel, maar dan ook echt veel hoger; dit is de reden dat het onder tweakdsl niet geboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:28:
Ik denk niet dat je binnen deze tijd een aanvraag kan doen omdat er nu nog helemaal geen lijn is.
Deze aktie is tot eind deze maand; dan zullen er tot 15/8/2004 geen akties zijn en afhankelijk van bbned zullen er daarna wel weer - afhankelijk van de vraag uit de markt - andere akties zijn.

Het ISDN modem gratis zal er echter niet in zitten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ghandi

klopt mijn verhaal hierboven een beetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 23:28:
Maar ik weet het telefoonnummer al wel (sinds vandaag). Als ik ergens volgende week aanvraag kan er begin september geleverd worden en dat is binnen zes weken (zie aktievoorwaarden).

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 00:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op 23 juli 2004 @ 23:32:
[...]
Het ISDN modem gratis zal er echter niet in zitten;)
En als ik nu voor twee jaar ineens teken? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
[...]

ja hallo, die weg hebben we al 100x bewandeld Burne, in diverse delen, ik snap ook wel dat je dit weer vraagt aan iemand, maar feit is gewoon dat er packetloss is, punt uit.

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah en dan nog heeft ie gegevens nodig :) ook al is er packetloss punt uit :) Dat is bij elk persoon gewoon anders.

[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 24-07-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 16:31:
[...]

Ja, dat is van je 510...niet de 510i. Dat schijnt toch anders te zijn. :(
Ik zal je 'blij' maken, ik heb ook een 510 en hij traint als volgt:

896 / 2048

Ik kan er absoluut niet wakker van liggen dat hij 10 kB/s minder snel kan uploaden hoor. Ik ben misschien zelf zo stout geweest om dropveter kabel te gebruiken (platte telefoonkabel) ipv UTP. Daarnaast woon ik misschien wel te ver weg van de centrale, 1400M. Ik kan niks anders zeggen dan jammer dan, het maar 10 kB! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 24-07-2004 13:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat er weer storing is headers binnen halen gaat niet zo vlot als normaal max 40 k/sec en download is ook niet alles. :'( :'( :'( .
Maar goed we wachten af tot het weer beter gaat :*) :*) :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 24 juli 2004 @ 11:51:
[...]

Ik zal je 'blij' maken, ik heb ook een 510 en hij traint als volgt:

896 / 2048

Ik kan er absoluut niet wakker van liggen dat hij 10 kB/s minder snel kan uploaden hoor. Ik ben misschien zelf zo stout geweest om dropveter kabel te gebruiken (platte telefoonkabel) ipv UTP. Daarnaast woon ik misschien wel te ver weg van de centrale, 1400M. Ik kan niks anders zeggen dan jammer dan, het maar 10 kB! >:)
Sja, de upload boeit me niet zo. Dat ik nu op 1024 zit en met de Speedtouch op 832 kan ik mee leven! Maar die download is gewoon vreemd. 6080kbit of 7604kbit is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Das wel aardig verschil inderdaad dat zou voor mij ook uit maken. Upload is leuk om te hebben zo snel maar download liever stukje sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

StarWars schreef op 24 juli 2004 @ 04:06:
maar feit is gewoon dat er packetloss is, punt uit.
Als je niet vertelt waar en wanneer kan ik het niet oplossen. Heel simpel.

code:
1
2
3
4
5
82.197.204.1                                   0%  1000 1000   12.35   16.21  133.62
core2-ring.cambrium.nl                    0%  1000 1000   12.79   16.89  132.40
nrp01.cambrium.nl                           0%  1000 1000   13.23   17.79  147.10
ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl   2%   983 1000   13.49   21.87  142.69
www.tweakers.net                            2%   987 1000   13.49   17.99  133.25

Dus ik even rondvragen. Blijkt er iemand van Trueserver met de juniper bezig te zijn. En die was hogelijk verbaast dat ik dat doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:49

Sorcerer8472

Mens sana?

StarWars schreef op 24 juli 2004 @ 04:06:
[...]

ja hallo, die weg hebben we al 100x bewandeld Burne, in diverse delen, ik snap ook wel dat je dit weer vraagt aan iemand, maar feit is gewoon dat er packetloss is, punt uit.
Waarrrrrrrr is packetloss? OVERAL? Op alleen een paar Duitse servers? Alleen op een paar Engelse? Alleen op een paar Nederlandse?

Als het overal is, heb je een goede kans dat het aan je eigen netwerkkabel/kaart/router of aan bbned ligt...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sorcerer8472 schreef op 24 juli 2004 @ 19:15:
[...]

Waarrrrrrrr is packetloss? OVERAL? Op alleen een paar Duitse servers? Alleen op een paar Engelse? Alleen op een paar Nederlandse?

Als het overal is, heb je een goede kans dat het aan je eigen netwerkkabel/kaart/router of aan bbned ligt...
daar komt nog eens bij dat hij weet te melden dat in andere delen van dit topic het ook al aan de orde is geweest, nou.. _/-\o_ super!!! :Y)

als je dat alleen al zegt, dan heb je er waarschijnlijk weinig kaas van gegeten.. maar goed, das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meer mensen die spontaan een ander IP adres hebben gekregen ?
Ik heb ineens sinds zaterdag (denk ik, vrijdag iig nog niet) een ander IP adres.

Kan ik fijn weer m'n hele DNS gaan zitten aanpassen ;(

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Had je je IP wel vastgezet dmv je MAC-adres doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 10:36:
Ik heb ineens sinds zaterdag (denk ik, vrijdag iig nog niet) een ander IP adres.

k zou em net als xandrios zegt, lekker vast laten zetten. Krijg je altijd je eigen ip, gooi je der ook een revdns bij, bijv 1 die je aanmaakt bij www.dsnalias.org, en je bent helemaal 't mannetje :)

K heb ook een vast ip, maar heb nu m'n pc waar het mac van is door gegeven 2 maanden op een andere locatie staan. K hoop dat als ik terug kom ik het vaste ip gewoon weer terug krijg, volgens de helpdeskmedewerkster wel, maarjah altijd afwachten, zou wel uber chillend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 10:36:

Dan heb je hem idd niet vast laten zetten! :D
Sa1 schreef op 25 juli 2004 @ 13:21:
[...]

K heb ook een vast ip, maar heb nu m'n pc waar het mac van is door gegeven 2 maanden op een andere locatie staan. K hoop dat als ik terug kom ik het vaste ip gewoon weer terug krijg, volgens de helpdeskmedewerkster wel, maarjah altijd afwachten, zou wel uber chillend zijn :)
Jep, uiteraard ;) Ze hebben hem gewoon als fixed staan aan jou mac-adres. Dus hij wordt niet afgegeven aan een 'vreemd' mac-adres. Uiteraard geeft het geen garantie dat hij van jou blijft, als RIPE weer eens met ranges gaat wisselen, dan wordt ie weer ingeleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 25-07-2004 13:34 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik ben een nieuwe TweakDSL gebruiker en heb gisteren de modem ontvangen.
Een Copperjet 816-2P.

Nu ben ik bezig met het aansluiten en kom toch de ontdekking dat de handleiding
(één A4-tje) volgens mij niet juist is.
Volgens tekening moet je namelijk een Y-stukje aansluiten en op "A" en "B" de kabeltjes naar de spitter en modem aansluiten.

Volgens mij staan de aansluitingen van A en B omgekeerd op de tekening.
Als ik het volgens tekening aansluit is het ADSL lampje op de modem uit.

Als je vervolgens de status bekijkt via de webbrowser van de modem is er geen verbinding bij ADSL staat dan ook een rood kruisje.

Als ik de kabeltjes van A en B omdraai gaat wel even later het ADSL lampje op de modem branden en zie ik in de webbrowser de tekst "Showtime" staan.
Ik neem aan dat dit goed is. Het groene vinkje staat ook aan bij LAN.

Ik heb de instellingen van de modem op 172.19.3.1 gezet en voor de PC op 172.19.3.2 (volgens de handleiding die op CD ROM staat).
Dit werkt op zich ook.
Ik kan echter nog niet naar buiten het internet op.
Een ping naar bv de DNS gaat ook niet goed, ik heb bij de DNS gezet: 217.19.16.131 en 217.19.16.132.

Als je de DNS niet kan pingen (network unreachable) werkt een web pagina ook niet, dat is wel logisch.

Ik vermoed dat ik dus wel een ADSL verbinding heb maar wellicht geen IP adres krijg. Ik weet echter niet hoe ik dat kan terugvinden.
Ik zie nergens staan wat mijn IP adres is van de modem. (de WAN kant) de locale kant werkt natuurlijk wel (LAN).

De instellingen staan of RFC1483 bridged, dit heb ik zo laten staan.
Wie weet hoe ik dit moet instellen?

De handleiding op CD ROM (=van BBNed) spreekt men van PPPoA NAT en PPPoA NoNAT. Maar aangezien de modem geleverd is met Bridged erin neem ik aan dat dit zo moet blijven staan :?

Op de site van TweakDSL staan geen instellingen voor de Copperjet 816-2P.

Noot: Ik begrijp uit het commentaar van Satuser in dit topic dat hij ook wat problemen had met de Copperjet profiles.
Ik hoop dat er meer gebruikers zijn die hun ervaringen willen delen.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 25-07-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. dank voor alle tips, maar als #Netwerken mod ben ik niet helemaal achterlijk he ;)

Tijd geleden heb ik een nieuw modem geplaatst, en kreeg toen een nieuw IP (omdat ik een ander MAC adres had).
Call logged bij de helpesk met het verzoek om mijn nieuwe IP adres op het nieuwe MAC adres vast te zetten.
Ruim 2 weken later (!!) kreeg ik een mailtje dat ze mijn oude IP adres op mijn nieuw MAC adres hebben gezet |:( Wederom weer die helemaal meuk om zitten zetten in mijn DNS, en nu dus weer een IP change :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 14:46:
Euh .. dank voor alle tips, maar als #Netwerken mod (hihi, had k nie sieen) ben ik niet helemaal achterlijk he ;)

Tijd geleden heb ik een nieuw modem geplaatst, en kreeg toen een nieuw IP (omdat ik een ander MAC adres had).
Call logged bij de helpesk met het verzoek om mijn nieuwe IP adres op het nieuwe MAC adres vast te zetten.
Ruim 2 weken later (!!) kreeg ik een mailtje dat ze mijn oude IP adres op mijn nieuw MAC adres hebben gezet |:( Wederom weer die helemaal meuk om zitten zetten in mijn DNS, en nu dus weer een IP change :(
mja.. dat rukt idd wel :) maar, tijdens de omzetting van dslam naar die van alcatel heb ik ook een ander ip adres gekregen, had uiteraard meteen gemailt, klets binnen 1 uur m'n oude ip weer terug..

toen ik m'n modem gebridged had, en ik m'n mac van m'n netwerkkaart in m'n serverke doorgaf naar info@tweakdsl.nl, 's avonds doorgegeven, 's ochtends toen ik wakker werd had ik m'n oude ip weer terug...

typisch dat het dan 2 week bij jou heeft geduurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

True, terwijl de call toch echt de volgend dag al gelogged was.
Ik was er ondertussen al vanuit gegaan dat het zoder feedback geregeld was, maar nee kreeg dus 2 weken later een keer een mailtje erover (en toen was die IP change ook meteen ff doorgevoerd).
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, was alleen nieuwsgierig of ik de enige was ;)

Zal morgen ff mailen/bellen om na te laten kijken of hij nu wel vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op 25 juli 2004 @ 14:34:
Een Copperjet 816-2P.

blablabla .... de rest er tussen uit.

De instellingen staan of RFC1483 bridged, dit heb ik zo laten staan.
Wie weet hoe ik dit moet instellen?

De handleiding op CD ROM (=van BBNed) spreekt men van PPPoA NAT en PPPoA NoNAT. Maar aangezien de modem geleverd is met Bridged erin neem ik aan dat dit zo moet blijven staan :?

Op de site van TweakDSL staan geen instellingen voor de Copperjet 816-2P.

Noot: Ik begrijp uit het commentaar van Satuser in dit topic dat hij ook wat problemen had met de Copperjet profiles.
Ik hoop dat er meer gebruikers zijn die hun ervaringen willen delen.
Antwoord op mijn eigen bericht dan maar....
Ik heb de Copperjet aan de gang, met enige moeite weliswaar en het is me niet duidelijk waarom hij het niet meteen goed deed, maar oke je kunt niet alles hebben. Hij staat dus nu op Bridged kan ook blijkbaar niet anders omdat ik voor PPPoA geen login/password van Tdsl ontvangen heb.

Snelheid lijkt ook goed te zijn, ik zie op de webpage van mijn modem in de statistieken nu waardes staan ook bij Tx Bit Rate en Rx Bit rate.
Verder staat er nu ook een Default Gateway onder WAN status, wat dus het IP adres is wat door de provider is uitgedeeld.
Hij heeft nu ook 2 DNS-en ingevuld dus dat is ook prima.

Kortom, voorlopig alles goed maar nu de VoDSL nog.
Daar ga ik nu mee verder. Die Y-kabel is blijkbaar voor ACS, Automatic Call Switching zo las ik in het Copperjet Manual, dan kun je zowel je KPN lijn als de VoDSL lijn gebruiken. (tenminste dat maak ik er uit op ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op 25 juli 2004 @ 18:02:
[...]

Hij staat dus nu op Bridged kan ook blijkbaar niet anders omdat ik voor PPPoA geen login/password van Tdsl ontvangen heb.
Die krijg je ook niet. Dat hoeft niet bij BBned DSL-aanbieders.
Snelheid lijkt ook goed te zijn, ik zie op de webpage van mijn modem in de statistieken nu waardes staan ook bij Tx Bit Rate en Rx Bit rate.
Verder staat er nu ook een Default Gateway onder WAN status, wat dus het IP adres is wat door de provider is uitgedeeld.
Hij heeft nu ook 2 DNS-en ingevuld dus dat is ook prima.

Daar ga ik nu mee verder. Die Y-kabel is blijkbaar voor ACS, Automatic Call Switching zo las ik in het Copperjet Manual, dan kun je zowel je KPN lijn als de VoDSL lijn gebruiken. (tenminste dat maak ik er uit op ...)
Toppie, naja we horen de knal wel. :+ Nee hoor, ben benieuwd HoppyF, heb namelijk hetzelfde modem besteld voor een huidige lijn. Ik heb ADSL al bijna 1,5 jaar van Tweak. VoDSL gaan ze er binnenkort op prikken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hij staat dus nu op Bridged kan ook blijkbaar niet anders
Speciaal voor jou:

http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2P

(foutjes weg en plaatjes gecropped: This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional!, en het is ook nog een paar ton lichter.. :z )

[ Voor 24% gewijzigd door burne op 25-07-2004 21:21 . Reden: En nu foutvrij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mooie interface van Copperjet! Er zijn nog een aantal plaatjes niet aanwezig/gelinkt Burne.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand door dat headers binnen halen als dike stront gaat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 21:30:
Niemand door dat headers binnen halen als dike stront gaat. |:(
Ging net nog goed maar nu @ 5 kb/s ik vind hem wel weer goed lopen de afgelopen dagen.

[ Voor 11% gewijzigd door _MaLa_ op 25-07-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar normaal met de volle snelheid nu de af gelopen dagen onder 100 of iets daar boven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment headers binnen halen met 1,5kb/sec gemiddeld. Moet er nog 2 miljoen dus dat gaat ff duren...dan zijn de postings al verlopen eer ik de headers heb. Ik had stiekum gehoopt dat de problemen met de nieuwsserver over waren nu. (ik heb al die tijd braaf gewacht met NewsLeecher tot alles weer in orde was, maar ik ben nog te vroeg denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op 25 juli 2004 @ 20:28:
[...]

Speciaal voor jou:

http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/816-2P

(foutjes weg en plaatjes gecropped: This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional!, en het is ook nog een paar ton lichter.. :z )
Bedankt Burne, de plaatjes herken ik :)
Ik had de instellingen voor Vendor er uitgegooid en later weer terug gezet, dit omdat ik hem eerst niet aan de gang kreeg. Achteraf bleek dit het niet te zijn.
Het gaat nu verder prima, loopt als een trein.

De webinterface van de Copperjet is ook mooi, er zitten ook erg veel instellingen en dergelijke in.

Ik begrijp dat ie op RFC1483 bridged moet staan, maar wat is precies het verschil tussen "attached to the Bridge" en "attached to the Router" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
HoppyF schreef op 26 juli 2004 @ 00:23:
[...]

Bedankt Burne, de plaatjes herken ik :)
Ik had de instellingen voor Vendor er uitgegooid en later weer terug gezet, dit omdat ik hem eerst niet aan de gang kreeg. Achteraf bleek dit het niet te zijn.
Het gaat nu verder prima, loopt als een trein.

De webinterface van de Copperjet is ook mooi, er zitten ook erg veel instellingen en dergelijke in.
Doe dan eens telnetten naar de CJT816-2P ;)

Daar kan je instellen dat de web+telnet interface niet meer vanaf 0.0.0.0 (zelfde als *.*.*.*) benaderbaar is :P

Bart

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:19:
Ik had stiekum gehoopt dat de problemen met de nieuwsserver over waren nu.
Jullie hebben je nogal uitgeleefd van het weekend. In zoverre dat zich gisteravond een achterstand in nieuwe artikelen begon te vormen. Vanochtend hebben we weer driftig zitten tweaken, maar dat leverde niet voldoende performancewinst op om de achterstand van gisteravond snel in te lopen. Hij is druk bezig, maar het duurt gewoon nog even. Als we nou allemaal vrijwllig een draadje minder doen, is het des te sneller voorbij.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 17:20
Burne schreef op 26 juli 2004 @ 00:52:
[...]

Jullie hebben je nogal uitgeleefd van het weekend. In zoverre dat zich gisteravond een achterstand in nieuwe artikelen begon te vormen. Vanochtend hebben we weer driftig zitten tweaken, maar dat leverde niet voldoende performancewinst op om de achterstand van gisteravond snel in te lopen. Hij is druk bezig, maar het duurt gewoon nog even. Als we nou allemaal vrijwllig een draadje minder doen, is het des te sneller voorbij.. :P
Ok dank voor de info, wilde al vragen of er performance problemen waren.
Heb 8 draadjes ingeleverd, zit op mijn payserver nu O-)

Hoop voor de server als hij vanacht aan zijn dagelijkse onderhoud begint het wat rustiger is qua leechers ander wordt het zweten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

NLsandman schreef op 26 juli 2004 @ 00:57:
[...]

Ok dank voor de info, wilde al vragen of er performance problemen waren.
Heb 8 draadjes ingeleverd, zit op mijn payserver nu O-)

Hoop voor de server als hij vanacht aan zijn dagelijkse onderhoud begint het wat rustiger is qua leechers ander wordt het zweten denk ik?
haha, zoals ik het begrijp is het altijd zweten voor dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 17:20
Vaak wel jah ;)
24 uur per dag al die feed verwerken en dan ook nog eens ons veel eisende leechers voorzien van een zooi bins en dan het liefst met 800 k+.
Krijg haast medelijden met dat ding, ach hij heeft een maandje kunnen rusten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

NLsandman schreef op 26 juli 2004 @ 02:30:
Vaak wel jah ;)
24 uur per dag al die feed verwerken en dan ook nog eens ons veel eisende leechers voorzien van een zooi bins en dan het liefst met 800 k+.
Krijg haast medelijden met dat ding, ach hij heeft een maandje kunnen rusten 8)7
wordt ie vast beter van :))) krijgt ie het ook nog is een x erg warm omdat de airco uitgevallen was.. ai ai ai.. vind et jammer dat ik nu niet meer gebruik der van kan maken.. kut Texel, daars nog geen BBned, alleen dat kpn, en daar ga ik echt niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie niet gewoon 4threads per user doen.
Lijkt mij een stuk beter want echte snelheid winst is er ook niet en dan wachten we een uurtje of 2 langer big deal maar je hebt wel een veel stabilere server.
en headers downloaden hoeft ook niet eens met volle snelheid tegaan dit kan best 100kb zijn per thread. En dan opeens kan de server het ook een stuk beter bij benen. Ik heb gewoon veel liever minder snelheid en stabiel dan voluit wat ik 2x in de week haal. En de meningen zijn hier verdeelt maar voor 80% zijn de nieuwsgroepen toch wel heel belangrijk al zeggen ze van niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:46

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 11:04:
...En de meningen zijn hier verdeelt maar voor 80% zijn de nieuwsgroepen toch wel heel belangrijk al zeggen ze van niet.
Mijn mening: Als nieuwsgroepen echt zo belangrijk zijn voor mensen dan moet je dat dus gewoon inkopen bij een gespecialiseerde dienst. De retentie is daar bovendien ook een stuk hoger, waardoor je langer de tijd hebt om te downloaden. Dan hoef je de verbinding ook niet helemaal vlot te trekken :D
Persoonlijk maak ik redelijk veel gebruik van nieuwsservers, dus heb ik een account bij Usenetserver.com en gebruik ik de TweakDSL server als fill server (indien nodig). Vind ik wat socialer dan die T-dsl server op z'n kont trekken met z'n allen ;)
Ik begrijp uiteraard dat dit verkeer duurder voor T-dsl is als het downloaden van de T-dsl server, maar als die daardoor instabiel word...
Just my 2 (€) cents

[ Voor 11% gewijzigd door rally op 26-07-2004 11:21 . Reden: info toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 11:04:
En de meningen zijn hier verdeelt maar voor 80% zijn de nieuwsgroepen toch wel heel belangrijk al zeggen ze van niet.
80 procent van de 10 procent die uberhaupt weet wat nieuws is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 26 juli 2004 @ 12:36:
[...]

80 procent van de 10 procent die uberhaupt weet wat nieuws is. :)
Toch denk ik wel dat het wat hoger is.
Maar het ging mijn om de 80% die hier zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Sa1 schreef op 21 juli 2004 @ 19:59:
[...]

jij moet toch gewoon je mac adressen doorgeven aan T-DSL, dan kunnen zij je ip's binden op die mac adressen, als je bridged modem en f-bsd server bridgen gaat het dus gewoon om de macs van je clients...
Je hebt het niet helemaal gelezen :) Er zijn ook clients die een private IP moeten krijgen. En dat gaat niet samen.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op 25 juli 2004 @ 14:34:
Een Copperjet 816-2P.

Nu ben ik bezig met het aansluiten en kom toch de ontdekking dat de handleiding
(één A4-tje) volgens mij niet juist is.
Volgens tekening moet je namelijk een Y-stukje aansluiten en op "A" en "B" de kabeltjes naar de spitter en modem aansluiten.

Volgens mij staan de aansluitingen van A en B omgekeerd op de tekening.
Als ik het volgens tekening aansluit is het ADSL lampje op de modem uit.
*knip*
Klopt in de tekening zijn A en B omgewisseld. In de tekst staat het goed.
Ik heb dit opgemerkt aan tdsl en ze gaan het aanpassen.

verder ben ik benieuwd of bij jou het modem ook ruist (alsof er inderdaad een gasfles leegloopt) en of je voicegedeelte werkt (edit:nadat je A en B hebt omgewisseld en modem restart). Bij mij werkt voice niet. Of tewel, kan wel bellen, maar dat gaat via kpn.
het lichtje phone1 op het modem gaat eventjes aan en daarna uit. Deze zou aan moeten blijven.

Als bridge klopt ook. Maar je maakt een denkfout. De 173.19.16.2 is om in je modem te komen. Daar heb je eigenlijk verder niets te zoeken. Wanneer je netwerkkaart van de pc op dhcp staat heb je internetverbinding.

als je je modem wilt aanpassen zodat ie NAT doet dan vraag je maar ik heb dat inmiddels werkend.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

uuh ben benieuwd als je NU de Y-kabel weer er tussenin hangt en even de aansluiting A naar Phone en B naar DSL aansluit, of je dan Voice en ADSL hebt. !

dus A en B net andersom als op tekening blz 8 aangegeven . zoals gezegd staat het fout in de tek en goed in de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bleh net tweakdsl gebelt ligt er een core router uit volgens die griet. Gaat lekker jongens.

Hopen dat het niet lang duurt

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel te zeggen is.
Ik heb nu planet internet en daar kunnen we tussen de 4 en 6 threads hebben met een max van 450kbs ongeveer. dit is altijd even stabiel en werkt gewoon perfect. Waarom moet je perse op 8 threads zitten en wat scheelt het nou eigenlijk this niet het belangrijkst maar wel lekker om te hebben. ik lurk niet elke dag en ook niet veel maar als ik wil lurken moet het ook werken het word nou eenmaal aangeboden. en dat is wel een reden waarom ik voor T-dsl kies en niet voor demon.
T-dsl weet zelf ook dondersgoed dat ze hier door de members krijgen.
This net zo als vodsl aanbieden daar gaan de mensen van overstag en dan uiteindelijk zeggen jah maar het werkt nog niet u kunt 1x in de week bellen als u echt wilt bellen neemt u maar een betaalde kpn lijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
We zijn weer online :)

Was idd een core router of iets dergelijks, aangezien de eigen services (Site, mail, newsserver) nog prima werkten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer iemand per ongeluk op een router gestapt?

Zoveelste keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 12-09-2024
Hmm ik vind het niet netjes dat er niet direct een melding over gemaakt wordt op de homepage... Was vrij irritant, dat zeker, gelukkig had ik geen belangrijke dingen te doen verder, want normaal gesproken komen dit soort storingen juist wanneer je het niet kan hebben :P

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sorry. Ik had even m'n handjes vol met wat anders. Er staat inmiddels wel een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:21

Qwerty-273

Meukposter

Zat ik eind van de middag lekker te CS'en was ik opeens helemaal alleen. :+ alles onbereikbaar behalve tweakdsl. En helaas alleen bij het bellen van de helpdesk de volgende melding: "Welkom, gezien de drukte loopt de wachtijd voordat u kunt worden doorverbonden naar een van onze medewerkers te hoog op, we verzoeken u vriendelijk om het later nog eens te proberen. Tuut...tuut...tuut..." maar inderdaad verwachte een core router of in de buurt daarvan. Maar werkt allemaal weer probleemsloos gelukkig ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 17:19

Metzie

Nyaano !

Ik las net de storingsmelding:
27/07/2004: Storing netwerk
(17:30) Door een nog onbekende oorzaak zijn zojuist storingen in ons netwerk opgetreden. Inmiddels zijn de problemen verholpen. We onderzoeken de oorzaak nog.
Echter viel net om 20.00 mijn verbinding weer weg, in haarlem. Was net druk battlefield aan het spelen en in een drukke veldslag verwikkelt. Opeens "connection problems" shit, daar gaat m'n score en medal.

Marrehh, mischien moeten jullie toch nog even een setting checken ofzo?

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verbinding valt weg en hij is echt donders langzaam, FTP gaat met 100kb/s :( ook van tweakdsl.nl ftp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 12-09-2024
Hier hetzelfde, in Haarlem, om 20.00 uur viel de verbinding even weg. Gelukkig duurde het enkele minuten (als dat het al was). Hopelijk wordt dat core routertje weer stabiel.

Netjes dat de storing alsnog gemeld is op de hp.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
BlackB1rd schreef op 26 juli 2004 @ 20:21:
Hier hetzelfde, in Haarlem, om 20.00 uur viel de verbinding even weg. Gelukkig duurde het enkele minuten (als dat het al was). Hopelijk wordt dat core routertje weer stabiel.

Netjes dat de storing alsnog gemeld is op de hp.
Id knalde er effe uit volgens mij eerder op de dag ook een keer. Verder erg netjes dat ze het op de page zetten zag al eerder meer status meldingen van o.a newsserver, brengt je wel goed op de hoogte zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word er vanavond nog meer downtime verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Metzie schreef op 26 juli 2004 @ 20:07:
Ik las net de storingsmelding:

[...]

Echter viel net om 20.00 mijn verbinding weer weg, in haarlem. Was net druk battlefield aan het spelen en in een drukke veldslag verwikkelt. Opeens "connection problems" shit, daar gaat m'n score en medal.

Marrehh, mischien moeten jullie toch nog even een setting checken ofzo?
Voor de insiders, ik ben net thuis na mijn rondje over Telecity I, Telecity II en RedBus; er was een routeringsissue opgetreden na het aktiveren van de nieuwe core switch op RedBus, alleen heeft het me zo'n 5 uur gekost om te achterhalen waar de problemen nou precies door veroorzaakt worden; ik ben blij dat het bij 'enkele dipjes' is gebleven, maar de preciese oorzaak heb ik nognie tkunnen achterhalen.

Morgennacht, in het reguliere onderhoudswindow, zal de coreswitch op TC1 herstart worden en zal ik verder zoeken in deze zaak.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.