Volgens mij is dit principe wat je nu beschrijft voor zowel Asus als voor de rest van de kaartenmakers van toepassing.Deathchant schreef op 14 juli 2004 @ 11:53:
als die er is, zit em dat niet in het PCB kleurtje of PCB lagen.....
Dus als ik het goed begrijp:
de cores wat als niet zo goed als ultra presteren worden GT's genoemd
en de cores wat zeer goed als ultra presteren of net ietsjes beter worden Extremes genoemd
en de core die wat fungeert zoals een ultra zou moeten fungeren is gewoon de Ultra??
Als dit echt zo is en dat nVidia de "minder goeie" cores aan asus levert, ga ik niet voor asus
Het is in principe de NV40 chip in alle 3 de gevallen (non-ultra, GT en ultra) er bestaat dus geen GT-chip, en ook geen speciale ultra-chip.
Hetzelfde zag je met de ATI Radeon 9500 daar pleurden alle fabrikanten net zo goed 100% werkende R9700 chips op. Dus ik geloof niet dat ze een extreme selectie hebben ofzo, alles uitzoeken kost ze enorm veel tijd. Liever een snellere chip goedkoper verkopen dan een een hele brakke kaart leveren die dan toch weer terug gestuurd, RMA en die hele bizniz.
De Asus GE heeft een door Asus zelf ontworpen PCB gemaakt, ander kleurtje maar ik denk niet dat dat et enige is.
Wat ik wel vermoed is dat ze een 6800 betitelde chip hebben opgevoerd van 325 naar 350 MHz. en uiteraard DDR3 geheugen op het kaartje hebben geplakt.
De GT van Asus geeft gewoon lekker droog aan dat et een GT-chip zou zijn, of iig aan het GT principe voldoet?
De échte verschillen in overklokbaarheid zullen we hopelijk snel merken