[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.335 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 14:01
Deathchant schreef op 14 juli 2004 @ 11:53:
als die er is, zit em dat niet in het PCB kleurtje of PCB lagen.....

Dus als ik het goed begrijp:

de cores wat als niet zo goed als ultra presteren worden GT's genoemd
en de cores wat zeer goed als ultra presteren of net ietsjes beter worden Extremes genoemd
en de core die wat fungeert zoals een ultra zou moeten fungeren is gewoon de Ultra??

Als dit echt zo is en dat nVidia de "minder goeie" cores aan asus levert, ga ik niet voor asus
Volgens mij is dit principe wat je nu beschrijft voor zowel Asus als voor de rest van de kaartenmakers van toepassing.
Het is in principe de NV40 chip in alle 3 de gevallen (non-ultra, GT en ultra) er bestaat dus geen GT-chip, en ook geen speciale ultra-chip.
Hetzelfde zag je met de ATI Radeon 9500 daar pleurden alle fabrikanten net zo goed 100% werkende R9700 chips op. Dus ik geloof niet dat ze een extreme selectie hebben ofzo, alles uitzoeken kost ze enorm veel tijd. Liever een snellere chip goedkoper verkopen dan een een hele brakke kaart leveren die dan toch weer terug gestuurd, RMA en die hele bizniz.

De Asus GE heeft een door Asus zelf ontworpen PCB gemaakt, ander kleurtje maar ik denk niet dat dat et enige is.
Wat ik wel vermoed is dat ze een 6800 betitelde chip hebben opgevoerd van 325 naar 350 MHz. en uiteraard DDR3 geheugen op het kaartje hebben geplakt.

De GT van Asus geeft gewoon lekker droog aan dat et een GT-chip zou zijn, of iig aan het GT principe voldoet?
De échte verschillen in overklokbaarheid zullen we hopelijk snel merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 13 juli 2004 @ 12:53:
ga je ook de X800XT kopen Edward en dan testen? Zou een betere vergelijking zijn denk ik. Ik wil eens wat gebruikers ervaringen weten die een X800PRO met een 6800GT vergeleken hebben.

Misschien iets voor jou Thund3r? jij had toch een X800PRO he?
Misschien, of anders nog een X800pro ViVo@XT, ik weet het nog niet, ik wil niks missen, dus HL2 met 3dc en Far Cry straks met VM :D De keuze is gewoon onwijs moeilijk, beide chips X800 en 6800 zijn gewoon zeer aan elkaar gewaagd.

[ Voor 10% gewijzigd door edward2 op 14-07-2004 12:55 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69333

Gehaktbal schreef op 14 juli 2004 @ 12:53:
[...]
De Asus GE heeft een door Asus zelf ontworpen PCB gemaakt, ander kleurtje maar ik denk niet dat dat et enige is.
Wat ik wel vermoed is dat ze een 6800 betitelde chip hebben opgevoerd van 325 naar 350 MHz. en uiteraard DDR3 geheugen op het kaartje hebben geplakt.
En de pipelines dan? De normale heeft er namelijk 12 die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RtN schreef op 14 juli 2004 @ 11:51:
Is de Leadtek Geforce 6800 ultra al te bestelle?

@GFMike Hoe kom jij eraan?
hij heeft ze van leadtek zelf gekregen\in bruikleen.
dit ivm met een bijbaantje van hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Pipelines zijn er gewoon 16. GT's en Ultra's hebben er 16, de non ultra 12.

Trouwens, edward, wat is het exacte verschil tussen een X800XT en een X800XT PE?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

de XT is PCI-E en heeft geloof ik een wat lagere clock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69333

Deathchant schreef op 14 juli 2004 @ 13:20:
Pipelines zijn er gewoon 16. GT's en Ultra's hebben er 16, de non ultra 12.
Dat zei ik :), vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Anoniem: 90323 schreef op 14 juli 2004 @ 11:23:
Er komt dus wel een ultra extreme. Nvidia heeft dus met een aantal fabrikanten afgesproken dat zij kaarten uit mogen brengen die de naam extreme mogen dragen, dus OOIT komen ze WEL. De fabrikanten gooien er een betere memory/core in en clocken ze over.
Waaronder ook nog evga,
http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=188

Voor de 100e keer, deze kaarten gaan verkocht worden......ooit:
1. 6800
2. 6800 GT (GE bij asus)
3. 6800 ultra
4. 6800 ultra extreme

In deel 7 graag alle versies in een mooi tabelletje met specs en aantal molex dvis, scheelt weer 40 posts
Nou, dan weet jij meer dan mij, de redacteuren van een hoop gerespecteerde hardware sites en Nvidia zelf omdat ze (=Nvidia) zélf hebben aangegeven dat er een dikke streep door de Ultra Extreme lijn heeft gezet. En wat was die Ultra Extreme lijn ook alweer? Juist ja, die bestond uit de kwalitatief betere NV40 gpu's die nog een stukje verder konden worden geklokt als de stock NV40 die maar maximaal iets van 400 Mhz aankan.

En waar vinden we die nu terug? In videokaarten van geselecteerde Nvidia partners zoals XFX, Gainward en Leadtek. Dat evga zijn product kwalificeerd als zijnde een "Ultra Extreme" kan ook nog wel altijd betekenen dat zij ook door Nvidia geselecteerd zijn om de betere cores in hun produktlijn op te nemen en vervolgens voor elkaar hebben gekregen om die core 50 Mhz hoger te klokken dan een standaard NV40 core.

Zoals ik al eerder postte is 425 Mhz namelijk niet het maximum wat een goede NV40 core aankan, Nvidia heeft alleen maar aangegeven dat dat volgens hun het maximum is waarop een NV40 core stabiel blijft lopen. Blijkbaar zijn er dus nog waaghalzen zijn die er nog even 25 Mhz met een goede zware cooler tegenaan gooien.

Zo ver ik weet is Nvidia op dit moment klaar met de AGP lijn van de NV40. Op dit moment zijn ze hard aan het werk om o.a. de PCIe versie van de 6800 over een tijdje te kunnen lanceren en de opvolger van de NV40 productieklaar te maken.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Deathchant schreef op 14 juli 2004 @ 13:20:
wat is het exacte verschil tussen een X800XT en een X800XT PE?
XT is uitsluitend PCIex, XT PE is uitsluitend AGP zo ver ik tot nu toe heb kunnen zien op hardware sites en de sites van verschillende shops... maar hoort dit niet wat meer in het ATI topic thuis? ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 69333 schreef op 14 juli 2004 @ 13:09:
[...]

Zoals ik eerder al zei, de GT versie vind je niet op de Asus website (alleen als je zoekt via google vind je hem op de asus website). Dus kan best zijn dat die versie gewoon helemaal niet verkocht word. En dus GE = GT :) 8)7

Het lijkt me sterk dat die kaart een NonUltra is die ze hebben overgeclockt en idd 12 pipelines zal hebben..

[ Voor 13% gewijzigd door M55 op 14-07-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 19:34
net weer een 3dmark testje gedaan met mijn XFX 6800 GT

dit x heb ik hem geclocked naar zijn broertje's snelheden 425/1150

score: 12565 3DMarks

link: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2776992

best goed lijkt me zo :)

die 13000 is makkelijk te halen. De temperatuur ging niet veel meer omhoog dan op stock snelheden dus kan nogw el wat bij, ook geen artifact of iets dergelijks, de XFX is een mooi kaartje klockt iig erg goed!

[ Voor 30% gewijzigd door BlowFish op 14-07-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10

Pubbert

random gestoord

BlowFish schreef op 14 juli 2004 @ 14:14:
net weer een 3dmark testje gedaan met mijn XFX 6800 GT

dit x heb ik hem geclocked naar zijn broertje's snelheden 425/1150

score: 12565 3DMarks

link: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2776992

best goed lijkt me zo :)

die 13000 is makkelijk te halen. De temperatuur ging niet veel meer omhoog dan op stock snelheden dus kan nogw el wat bij, ook geen artifact of iets dergelijks, de XFX is een mooi kaartje klockt iig erg goed!
Das een mooie score, als ik hem vergelijk met mijn X800 Pro en 1.8Ghz AMD (Niet overclockt) Merk ik dat mijn X800 Pro alleen in Nature iets sneller is. Binnenkort zal ik eens kijken of ik geld in een nieuwe CPU wil steken, want volgens mij scheelt dat ook wel wat 3dmark puntjes :P

Mijn compare url: http://service.futuremark.com/compare?2k3=2660297

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop een 2500+ en oc die lekker. Dat is de beste aankoop die ik ooit heb gedaan, ik heb hem nu een jaar en hij kan vrij makkelijk op 2.4Ghz lopen, toch niet slecht voor een cpu van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 93354 schreef op 14 juli 2004 @ 14:28:
Koop een 2500+ en oc die lekker. Dat is de beste aankoop die ik ooit heb gedaan, ik heb hem nu een jaar en hij kan vrij makkelijk op 2.4Ghz lopen, toch niet slecht voor een cpu van 100 euro.
Ik héb een 2500+ :+ Alleen hij wil niet meer zo hoog als vroeger, een logisch gevolg van 1 jaar lang op 1.85vcore :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

mindcrash schreef op 14 juli 2004 @ 13:33:

En waar vinden we die nu terug? In videokaarten van geselecteerde Nvidia partners zoals XFX, Gainward en Leadtek. Dat evga zijn product kwalificeerd als zijnde een "Ultra Extreme" kan ook nog wel altijd betekenen dat zij ook door Nvidia geselecteerd zijn om de betere cores in hun produktlijn op te nemen en vervolgens voor elkaar hebben gekregen om die core 50 Mhz hoger te klokken dan een standaard NV40 core.

Zoals ik al eerder postte is 425 Mhz namelijk niet het maximum wat een goede NV40 core aankan, Nvidia heeft alleen maar aangegeven dat dat volgens hun het maximum is waarop een NV40 core stabiel blijft lopen. Blijkbaar zijn er dus nog waaghalzen zijn die er nog even 25 Mhz met een goede zware cooler tegenaan gooien.
Hoe zit dat dan nou met die cores? Krijgen alleen XFX LeadTek en GainWard de kwalitatief betere cores? Als Asus deze niet krijgt voor de 6800Ultra, dan pak ik uiteraard geen asus. Ik moet wel een kwalitatief goeie core hebben.
Als dit zoveel uit maakt dan. Kijk, ik laat alles zoals het is, niks te overclocken, gewoon stock speeds. Dan zijn die cores wel goed he, anders was het een GT geweest

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 09:45
Zo net de XFX 6800 ultra bij salland besteld, alleen jammer dat de kaart nu net niet meer op voorraad is. Zolang het maar voor 6-08 is ivm de doom3 release.

Doom3 is overigens zo goed als gone gold _/-\o_

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=31959

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Apple, had jij die Asus ax800pro op de gok gekocht of wist jij dat die een ga-core had?
Om eerlijk te zijn had ik voorkennis. ;) Een kennis van mij werkt in een computerzaak, ik kon de kaart op m'n gemak uitproberen thuis voordat er geld op tafel moest komen.
Natuurlijk probeer je eerst de mod uit voordat je 'm definitief koopt. ;) >:) :)
Op de gok kopen zou ik niet doen, de kans dat de mod namelijk lukt is zoals je zelf wel weet ong. 50%. Als ik nu voor een nieuwe kaart zou moeten gaan zonder voorkennis zou ik een Pro Vivo kopen, die schijnen allemaal middels een simpele biosflash naar een XT te modden te zijn.
Misschien, of anders nog een X800pro ViVo@XT, ik weet het nog niet, ik wil niks missen, dus HL2 met 3dc en Far Cry straks met VM
Niet alleen HL2 krijgt 3Dc, Far Cry ook. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 14-07-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Anoniem: 69333 schreef op 14 juli 2004 @ 13:09:
[...]

oops. my bad :)
Tis daarbij nogwel een NV40.... maar dan met 4miljoen transistors teveel :P

Edit:

Dat houdt dus in dat de 6800GE van Asus dus 12 pipelines heeft!
Vandaar dat ze geen normale 6800 voeren.. of dat is dus de 6800GE
In dat geval kijk ik wel uit naar de GT van Asus, misschien ander kleurtje PCB maar ik wil wel een GT.. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Gehaktbal op 14-07-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Gehaktbal schreef op 14 juli 2004 @ 15:12:
[...]

Edit:

In dat geval kijk ik wel uit naar de GT van Asus, misschien ander kleurtje PCB maar ik wil wel een GT.. :)
M55 schreef op 14 juli 2004 @ 13:44:
[...]

Zoals ik eerder al zei, de GT versie vind je niet op de Asus website (alleen als je zoekt via google vind je hem op de asus website). Dus kan best zijn dat die versie gewoon helemaal niet verkocht word. En dus GE = GT :) 8)7

Het lijkt me sterk dat die kaart een NonUltra is die ze hebben overgeclockt en idd 12 pipelines zal hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Gehaktbal schreef op 14 juli 2004 @ 15:12:
[...]

Edit:

de ASUS V9999 Gamers Edition is een GeForce 6800 GT met een blauwe 12 layer PCB met twee molex aansluitingen.

dat heeft ASUS gedaan voor de Overclockers. De NV40 GPU loopt op 350Mhz en het GDDR3 Geheugen loopt op 1000Mhz, dat zijn precies dezelfde specs als de 6800GT versie. Alleen is de PCB blauw en heeft 12 layers en twee molex aansluitingen that's it. volgen velemensen heeft de V9999 GE de PCB van een ULTRA maar dan me een kleurtje, nou als me kaart binnen is ga ik wat testjes voor jullie draaien, en zijn we daaar ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
nouja wat ik er over kan vinden is het dus wel zo. Op de Asus site wordt logisch niets vermeld over pipelines. Hij is in verhouding ook een HEEL STUK goedkoper dan de Ultra dus het moet wel een opgevoerde 6800 non-ultra zijn. Ipv DDR1 hebben ze er DDR3 opgezet @ 1.0 GHz. (500) En de core 25 MHz. overgeklokt. Ja dan kom ik ook wel uit bij 25% peformance winst zoals ze zelf zeggen te hebben :)

Op heel veel websites lees je er over, Asus is gewoon zelf aan het knutselen geslagen :P

edit: Ja je zou het inderdaad ook een uitgeklede GT kunnen noemen. Of een opgevoerde non-Ultra. Tis alletwee de NV40..... Ik zou het zelf betitelen als een GT denk ik, maar is er iemand die dit zeker weet?
Opalle sites wordt hij gewoon als Geforce 6800 aangeduid.... tis denk ik soort van tussenmodel.
Misschien dat meerdere fabrikanten dit kunnen doen? Maakt het wellicht allemaal wat goedkoper, heb je een extra keuze.

(Ksnap de naam Gamers Editie dan weer niet: halen ze er 4 pipelines uit.. lekker logisch :P)

[ Voor 37% gewijzigd door Gehaktbal op 14-07-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Gehaktbal schreef op 14 juli 2004 @ 15:47:
nouja wat ik er over kan vinden is het dus wel zo. Op de Asus site wordt logisch niets vermeld over pipelines. Hij is in verhouding ook een HEEL STUK goedkoper dan de Ultra dus het moet wel een opgevoerde 6800 non-ultra zijn. Ipv DDR1 hebben ze er DDR3 opgezet @ 1.0 GHz. (500) En de core 25 MHz. overgeklokt. Ja dan kom ik ook wel uit bij 25% peformance winst zoals ze zelf zeggen te hebben :)

Op heel veel websites lees je er over, Asus is gewoon zelf aan het knutselen geslagen :P

edit: Ja je zou het inderdaad ook een uitgeklede GT kunnen noemen. Of een opgevoerde non-Ultra. Tis alletwee de NV40..... Ik zou het zelf betitelen als een GT denk ik, maar is er iemand die dit zeker weet?
Opalle sites wordt hij gewoon als Geforce 6800 aangeduid.... tis denk ik soort van tussenmodel.
Misschien dat meerdere fabrikanten dit kunnen doen? Maakt het wellicht allemaal wat goedkoper, heb je een extra keuze.

(Ksnap de naam Gamers Editie dan weer niet: halen ze er 4 pipelines uit.. lekker logisch :P)
Maar zou Asus die GT versie dan later uitbrengen ? Ik bedoel waarom kan je hem niet gewoon vinden op de site.. Wellicht heeft google hem geindexeerd toen hij er wel gewoon opstond en is hij vervangen voor de GE versie.

Duidelijker word het er niet van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
als dat zo is dan zou Asus pas later met hun échte GT komen. Alleen dan zijn ze heeel erg laat! Kvin het wel jammer, ik vond hem echt super mooi die GE alleen nu ik dus weet dat een 12 pipes is heb ik zoiets van: Doe dan maar een Point Of View.. die Asus had mooier in mn kast geweest dat wel... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ik had ook de Asus willen kopen, maar nu wil ik ook eerst wel zeker weten hoe het nu zit met die pipelines :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Deathchant schreef op 14 juli 2004 @ 14:56:
Hoe zit dat dan nou met die cores? Krijgen alleen XFX LeadTek en GainWard de kwalitatief betere cores? Als Asus deze niet krijgt voor de 6800Ultra, dan pak ik uiteraard geen asus. Ik moet wel een kwalitatief goeie core hebben.
Als dit zoveel uit maakt dan. Kijk, ik laat alles zoals het is, niks te overclocken, gewoon stock speeds. Dan zijn die cores wel goed he, anders was het een GT geweest
Asus en MSI leveren alleen de stock GPU's op 400 Mhz AFAIK. Grote voordeel is hierbij wel dat de warmteontwikkeling wat minder is waardoor Asus en MSI hebben besloten om een single slot cooler op de kaart te zetten. Bij XFX, Leadtek, Gainward, BFG etc. is door het overklokken de warmteproductie een stuk hoger geworden waardoor deze allemaal voorzien zijn van een dualslot cooler.

Dus tja... de vraag die je jezelf moet stellen als je geinteresseerd bent in een 6800 ultra is eigenlijk of je een slankere koeler, minder warmteproductie maar ook met wat minder performance wilt, of een wat dikkere koeler, met wat meer warmteproductie en wat meer performance. :)

En inderdaad, Ultra cores met wat foutjes worden vanzelf GT cores en als er teveel fouten inzitten worden het 6800 "standaard" cores ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 14-07-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95543

Zo, heb vanmorgen mijn XFX Geforce 6800 Ultra terug laten sturen i.v.m. die koeler wat tegen de behuizing van de kaart kwam.

Ben toch benieuwd of ik nu weer ene krijg met standaard 425/1200 mhz ipv 425/1100 mhz.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 95543 op 14-07-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let vooral op dat zo goed als ;) Ik geloof het pas als de game in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

* Aspje denkt aan de posts van een paar maanden geleden dat HL2 gold ging :X

/edit

* Aspje kan tevens die posts niet meer vinden dus misschien ben ik in de war 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Aspje op 14-07-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 30-05 18:40
had ik paar dagen geleden al gelezen op een duitse Doom3 site.
daar hadden ze het ook over de reclame campagne die ze er tegen aan gooien.
en die reclame zal niet laag zijn.

http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=65750

http://doom3.4players.de:1050/news.php

zover ik weet zou de collecters edition 1e week van Augustus in de VS en GB komen

vind de slogan op dit plaatje het leukst
http://d3c.ngz-network.de...sc/news/july9goldscan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 12:00
ff een vraagje, ben nu serieus aan het overwegen welke kaart ik ga kopen.
De ati x800pro of de 6800gt van nvidia, het enige wat me tegenhoudt is de koeler die op de nvidia kaarten zit.
Is dat nu echt een mega stofzuiger :P of valt het allemaal wel mee ?
Ik heb nu namelijk een redelijk stille pc met een cnps7000a-cu processor koeler, op me 9700 pro een arctic vga silencer ( revisie 1 ) en 2 stille 80mm casefans
Anders zou ik eventueel over een maand ofzo als er iets op de markt komt een vervangende koeler op de kaart kunnen monteren.
geef ff jullie mening aub

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

taz3d_nl schreef op 14 juli 2004 @ 20:01:
De ati x800pro of de 6800gt van nvidia, het enige wat me tegenhoudt is de koeler die op de nvidia kaarten zit.
Ik heb nu namelijk een redelijk stille pc met een cnps7000a-cu processor koeler, op me 9700 pro een arctic vga silencer ( revisie 1 ) en 2 stille 80mm casefans
Anders zou ik eventueel over een maand ofzo als er iets op de markt komt een vervangende koeler op de kaart kunnen monteren.
geef ff jullie mening aub

bedankt :)
Tja ik heb een reference GT en die heeft naar mijn mening eigenlijk een tamelijk bescheiden koeler.

Maar goed ik kom van een FX5900U dus misschien ben ik wat meer gewend dan anderen :P

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Biff op 14-07-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115357

Ik volg dit topic al een paar maanden en ik heb zelf de GF 6800 Ultra van MSI besteld bij informatique en ben nu al 4 weken aan het wachten :( ik heb dus deze week nog maar weer eens een mailtje gestuurd en dit is wat ze te zeggen hebben:

Helaas is het nog niet bekend wanneer de videokaart gaat binnenkomen.
Wij schatten in dat dit aan het einde van de maand binnen zal komen.

Excuses voor het ongemak.

Ja daar wordje toch niet echt blij van gvd!!!! :(

Ik ben de 11e op de lijst met uit leveren dus als het leveren nu eenmaal op gang is zal ik hem ook wel snel ontvangen.
Dus het zal nog ff afwachten worden, maarja dan heb je wel wat :P

P.S. zijn er nog meningen over de merken welk beter zal zijn ook met OC'en etc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vraag ik me nou ook al een tijdje af. Ik wacht op hl2 en doom3 ( d3 is GOLD :D ) en ga dan kijken welke kaart het beste is (ik ga iig voor een x800pro vivo omdat die 95% kans op modbaarheid naar een xt-pe heeft). 1 van die kaarten kopen voordat deze 2 games uitkomen is IMHO een gok die goed, of enorm fout kan uitpakken en daar is 400 euro mij net iets teveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 09:45
Anoniem: 93354 schreef op 14 juli 2004 @ 17:46:
Let vooral op dat zo goed als ;) Ik geloof het pas als de game in de winkels ligt.
Zo goed als is vanaf nu GONE GOLD geworden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://www.webdog.org/plans/6/

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Low-End:
1.5GhzP4 or equivalent
512MB Ram
Geforce4 Ti 4800 or Radeon 9500

Mid-Range:
2.4GhzP4 or equivalent
1GB RAM
Geforce5950 or Radeon 9800 Pro/XT

High_End: Aka Hardware that doesn't exist, but best guess anyway
3.4GhzP4 or AMD equivalent
2GB RAM
GeForce 6800 Ultra or Radeon X800 XT PE.
Doom 3 heeft mijn hart en mijn spaarpot gebroken

ps
1. 6800 is a tad faster than X800 cards. Both run it in full glory
dat wordt een mobo upgrade >:) zat al uit te kijken naar een A64

[ Voor 18% gewijzigd door oeLangOetan op 14-07-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In Duitsland heeft een gast zijn PoV 6800 GT nu watergekoeld, het schijnt dat je de RAM chips niet mee hoeft te koelen, alleen de GPU core.

Afbeeldingslocatie: http://mitglied.lycos.de/enterpriseforum/gf6800/Bild2.jpg

Zie het draadje op www.aqua-computer-systeme.de.

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 14-07-2004 23:07 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ik heb nu tamelijk goede bron over de Asus 6800GE. Hij was op de Computex 2004. En een bezichting van firingsquad.com schrijft het volgende
At the bottom of ASUS’ GeForce 6800 line is the V9999/TD/128. Like the V9999 Gamer Edition, the V9999/TD/128 is based on NVIDIA’s GeForce 6800 GPU. The only difference is memory configuration: the Gamer Edition is equipped with 256MB of memory whereas the V9999/TD/128 is outfitted with 128MB of memory.
Het is dus wel 256MB DDR3 maar wel 12 pipelines zoals de gewone Geforce 6800. Jammer! Echt ontzettend jammer! Wonderschone kaart alleen de prijs is erg moeilijk, voor hetzelfde geld heb je een volwaardige 6800GT alleen mis je dan die bloedmooie koeling en de blauwe PCB. Mij niet gezien dan. :{

Uit deze bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik kom ook van een FX5900Ultra en ik heb ook een CNPS 7000A-AlCu. Ik vind het jammer dat veel mensen zeggen dat de GeForce luidruchtig is, ik hoor zelf niet eens wat. De CNPS 7000 hoor je iig meer!

Bovendien is het een feit dat GeForce coolers beter zijn dan ATi koelers (Tja thund3r, deze keer is het echt zo...)

een megastofzuiger......mensen die zulke uitspraken doen over de 5900 series moet eens zijn oren laten nakijken. :+

Ik ga dus GEEN blauwe 6800-nep-GT kopen. Nou ja, dan maar de Ultra >:) (was ik toch al van plan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
waarom koop je de ultra dan, die is echt enorm duur t.o.v. de rest?
Of heb je em ergens anders goedkoper gespot? Ik zie hier prijzen van 530 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
Ok, Doom3 begin augustus dus, jammer dat de pc-dumpdag pas 28e is van die maand, had dan wel willen toenslaan, aangezien dan de voorraad in Nederland beetje op orde zou moeten zijn, en je al op leuke aanbiedingen moet kunnen stuiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Deathchant schreef op 15 juli 2004 @ 00:52:
[...]

Bovendien is het een feit dat GeForce coolers beter zijn dan ATi koelers (Tja thund3r, deze keer is het echt zo...)
Kom dan eens een keer met feiten, reviews, maar niet zo loos blaten van "Ja, A is beter, waarom weet ik ook niet, maar het is zo".

De cooler van de 6800 is een stuk groter, en ook nog eens een stuk luidruchtiger (en dat hebben verschillende reviewers geconstateerd. Noem jij luidruchter beter?

De X800's worden misschien over het algemeen wat warmer, maar dit is nog ver binnen het max. van de kaart, en mijn kaart komt niet boven de 50c uit, en ik heb liever 50c met een stille cooler, dan 40c, met een luidruchtigere cooler.

En volgens een vriend van mij zijn er al 2 GT's bij hun teruggekomen (ik d8 2 XFX's) vanwege problemen met de cooler! Kan gewoon toeval zijn, maar ik heb er zo wel mijn twijfels over.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

nieuw record van nivdia @ 3dmark03

http://service.futuremark.com/compare?2k3=2779300

score =19167

met whql - fm approved drivers

egt niet normaal meer hoe hard die dingen gaan

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 90555 op 15-07-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
sodeshittedetering! Dat gaat inderdaad erg hard ja! Ik ben ook wel benieuwd hoe de X800 et doet in dat systeem. en de GT en de non-ultra.

Maar zoveel punten darn, twordt weer tijd voor 3dmark 2005 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Anoniem: 90555 schreef op 15 juli 2004 @ 10:32:
nieuw record van nivdia @ 3dmark03

http://service.futuremark.com/compare?2k3=2779300

score =19167

met whql - fm approved drivers

egt niet normaal meer hoe hard die dingen gaan
Ik denk dat het een bug is, dit staat bij zijn beschrijving:

2x74.3GB WD RAPTOR 740GD SATA150 "RAID-0" 2x36.7GB WD RAPTOR 360GD SATA150 "RAID-0" 2x200GB WD 2000JD SATA150 1x200GB Maxtor +9 IDE133

SoundBlaster Audigy II

Ik denk eerlijk gezegt niet, dat je met die hardware zo'n test gaat maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

niels88 schreef op 15 juli 2004 @ 11:04:
[...]

Ik denk dat het een bug is, dit staat bij zijn beschrijving:

2x74.3GB WD RAPTOR 740GD SATA150 "RAID-0" 2x36.7GB WD RAPTOR 360GD SATA150 "RAID-0" 2x200GB WD 2000JD SATA150 1x200GB Maxtor +9 IDE133

SoundBlaster Audigy II

Ik denk eerlijk gezegt niet, dat je met die hardware zo'n test gaat maken :P
Als je de FPS in spelletjes bekijkt lijkt het of het geen bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb morgen een Power Color X800Pro Vivo die hopelijk zonder problemen tot XT te flashen is en dan komt in het weekend de vergelijking met de 6800U.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Thund3r schreef op 15 juli 2004 @ 09:36:
[...]

Kom dan eens een keer met feiten, reviews, maar niet zo loos blaten van "Ja, A is beter, waarom weet ik ook niet, maar het is zo".

De cooler van de 6800 is een stuk groter, en ook nog eens een stuk luidruchtiger (en dat hebben verschillende reviewers geconstateerd. Noem jij luidruchter beter?

De X800's worden misschien over het algemeen wat warmer, maar dit is nog ver binnen het max. van de kaart, en mijn kaart komt niet boven de 50c uit, en ik heb liever 50c met een stille cooler, dan 40c, met een luidruchtigere cooler.

En volgens een vriend van mij zijn er al 2 GT's bij hun teruggekomen (ik d8 2 XFX's) vanwege problemen met de cooler! Kan gewoon toeval zijn, maar ik heb er zo wel mijn twijfels over.
Hehe, ik wist het wel ;) het is een feit (uit gebruikers ervaringen) dat ATi de kaarten zijn die het meeste terugkomen vanwege een brakke cooler. Jongen die ik ken werkt op een lab en vertelde me dat. Er was onderzoek gedaan met polls en ATi kwam het meeste terug voor reparatie aan de coolers. ATi-reference kaarten zijn qua cooler niet echt dat je zegt geweldig. Wel singleslot (en ik denk ook dat ATi een streepje voor heeft omdat zij GPU's hebben die neit zo warm worden).

Van de 9800PRO series kwam de hercules (met de fraaie blauwe cooler) het meest terug.
En luidruchtig kan ik niet zeggen, echt niet. Ik vind het zelfs onzin als mensen zeggen dat ze er zo'n last van hebben. Mijn CNPS 7000ALCU maakt nog meer geluid! Maar ja, ieder zijn meug. Videokaart hoor ik geeneens! Ja in 3d mode heeeeeeeeel soms, maar ja, als je tijdens een spel geen geluid aanzet is er ook zo weinig aan. Ik vind geluid dus geen optie om naar te kijken.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de FX5800Ultra ook idd net een beetje te veel van het goede is qua geluid

Ik heb trouwens liever dat ie ietsje meer geluid maakt als ie daardoor 10 graden koeler wordt: beter voor de levensduur, beter voor casetemps
@gehaktbal: Ik ga trouwens vor de ultra (530pleuro) omdat ik minimaal 27 tot 33% korting krijg op pc prive project van een vriend van me!! _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 15-07-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de kans dat je een GT naar ultra kan clocken erg groot? want een x800pro vivo heeft 95% kans dat ie modbaar is naar een xt-pe en als ik over 4 weken terugkom van vakantie zijn de ati en nvidia kaarten toch wel goed beschikbaar (hopelijk) dus dan word het kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 93354 schreef op 15 juli 2004 @ 13:35:
Is de kans dat je een GT naar ultra kan clocken erg groot? want een x800pro vivo heeft 95% kans dat ie modbaar is naar een xt-pe en als ik over 4 weken terugkom van vakantie zijn de ati en nvidia kaarten toch wel goed beschikbaar (hopelijk) dus dan word het kiezen.
6800 GT naar Ultra Topic

Ja, kans is groot.

De vivo heeft grote kans dat ie modbaar is naar 16 pipes, maar minder voor PE snelheden. En het is maar een tijdelijk beschikbare batch natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Biff op 15-07-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:17
Anoniem: 69333 schreef op 14 juli 2004 @ 01:32:
[...]

He Mike. Met welke exacte instellingen heb je dit gedaan dan? Vind het verschil met mij namelijk nogal klein :/

TimeDemo Play Started , (Total Frames: 3726, Recorded Time: 67.36s)
!TimeDemo Run 0 Finished.
Play Time: 87.43s, Average FPS: 42.62
Min FPS: 34.39 at frame 852, Max FPS: 61.51 at frame 1888

1024*768 / alles very (ultra) high / nvidia instellingen @ kwaliteit & beste beeldkwaliteit.

En terwijl Apple met AA & AF ruim hoger scoort :?
Ik heb alle benchmarks gedraaid op 1280x1024x32 AA4x AF8x via drivers settings.
getest met de 62.01 drivers, dit stond overigens ook in mijn post.
Als je het zo bekijkt zijn mijn resultaten met de 6800 Ultra wel erg goed en zie je dus dat de X800XT van Apple beter scoort.

Hier nog de 2 andere time demo's:
Volcano Indoor

Volcano Outdoor

Beiden opslaan in de volcano map van far cry, vervolgens benchmarken met Bench em All op de zelfde manier zoals je Pier gedaan hebt.
Dan kan je de resulaten vergelijken met die van mij.

Ik heb mijn Club-3d X800pro ViVo (incl 1,6ns geheugen) binnen en zal vanavond proberen te flashen naar een XT zodat ik hem kan vergelijken met de 6800 Ultra.

Ben ik Edward2 een dag voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

GfMike schreef op 15 juli 2004 @ 14:21:
[...]

Ben ik Edward2 een dag voor ;)
Ben benieuwd, draai ook Splintercell als je wilt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Heb me XFX 6800 GT nu ook.
Heeft iemand al de bios geflashed van de 6800 GT?
Ik moet zegge dat dit een super kaart is speel Farcry Op Very High 1024x768 met Aniso op 16x en Inter op 8x dan haal ik er nog 50 fps uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

hoe speelt die kaart op 1280x1024 in farcry ? (dat is toch de res die ik meest gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M55 schreef op 14 juli 2004 @ 16:10:
Ik had ook de Asus willen kopen, maar nu wil ik ook eerst wel zeker weten hoe het nu zit met die pipelines :?
Nou die ASUS V9999 Gamer Edition blijkt idd een normale 6800 te zijn en geen GT, ik kreeg dat te horen bij de lokale PC boer. dus ik heb me order verandert naar de Point Of View GeForce 6800GT ;) dat is teminste wel een echte 6800GT.

Ik vond het ook maar raar van ASUS. volgens mij is het weer een viese marketing trick, jeweet maar nooit en ja toch wil je ook weten wat je besteld en koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 23009 schreef op 15 juli 2004 @ 18:15:
[...]

Nou die ASUS V9999 Gamer Edition blijkt idd een normale 6800 te zijn en geen GT, ik kreeg dat te horen bij de lokale PC boer. dus ik heb me order verandert naar de Point Of View GeForce 6800GT ;) dat is teminste wel een echte 6800GT.

Ik vond het ook maar raar van ASUS. volgens mij is het weer een viese marketing trick, jeweet maar nooit en ja toch wil je ook weten wat je besteld en koopt.
Idd, die GE ga ik dus ook niet kopen. Ik wacht nog ff paar weekjes zodat die AMD64 3500+ wat gekoper word. En dat word dan een leuk PC Prive computertje :)

Ben benieuwd of asus de GT versie nog gaat uitbrengen:
http://www.asus.com/products/vga/v9999gt/overview.htm

Maar gezien de prijs van de GE lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zodan een 3500+ met een nForce3 chipset en een GeForce 6800GT Nice man! :D :D

ik werk nog met een XP2600+ Barton met de ASUS A7N8X2.0 Deluxe mobo, die heeft de nVidia NForce2 ULTRA 400 chipset en die 6800GT er in en gaan met die handel, voor FS 2004 moet dit wel oke zijn, neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 2600+ moet toch echt minimaal als 3200+ lopen hoor ;) waarom koop je anders een barton? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 23009 schreef op 15 juli 2004 @ 19:44:
zodan een 3500+ met een nForce3 chipset en een GeForce 6800GT Nice man! :D :D

ik werk nog met een XP2600+ Barton met de ASUS A7N8X2.0 Deluxe mobo, die heeft de nVidia NForce2 ULTRA 400 chipset en die 6800GT er in en gaan met die handel, voor FS 2004 moet dit wel oke zijn, neem ik aan :D
Het word een nforce3 Ultra dus met socket s939.. Heb nu 1.4 Ghz AMD Thunderbird met Geforce3, heb ik 3 jaar geleden gekocht (ook PC Prive dus) en toen was die geforce nog 1200 gulden. Dus nieuwe kaarten worden nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs uitgebracht. :)

Maar far cry werkt nog steeds op 1024x768 met med details.. en 1 ding op high ofzo. dus ik kan die paar weken ook nog wel wachten. en dan doom III ook nog !! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90323

Obi-Wan Kenobi schreef op 15 juli 2004 @ 18:15:
[...]

Nou die ASUS V9999 Gamer Edition blijkt idd een normale 6800 te zijn en geen GT, ik kreeg dat te horen bij de lokale PC boer. dus ik heb me order verandert naar de Point Of View GeForce 6800GT dat is teminste wel een echte 6800GT.

M55 schreef op 15 juli 2004 @ 19:37:
[...]

Idd, die GE ga ik dus ook niet kopen. Ik wacht nog ff paar weekjes zodat die AMD64 3500+ wat gekoper word. En dat word dan een leuk PC Prive computertje :)

Ik zie het verschil niet, weet die computer boer wel waar ie het over heeft? De specs zijn van alle 3 hetzelfde afgezien van 1 dvi aansluiting meer/minder

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9999GE&langs=01

http://www.asus.com/prog/...V9999GT%20Deluxe&langs=01

http://www.pointofview-online.com/products/6800gt.php

Graag even nadere info hierover want ik ben ook van plan een asus6800ge of ultra te kopen

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 90323 op 15-07-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 90323 schreef op 15 juli 2004 @ 20:06:
Obi-Wan Kenobi schreef op 15 juli 2004 @ 18:15:
[...]

Nou die ASUS V9999 Gamer Edition blijkt idd een normale 6800 te zijn en geen GT, ik kreeg dat te horen bij de lokale PC boer. dus ik heb me order verandert naar de Point Of View GeForce 6800GT dat is teminste wel een echte 6800GT.

[...]

Ik zie het verschil niet, weet die computer boer wel waar ie het over heeft? De specs zijn van alle 3 hetzelfde afgezien van 1 dvi aansluiting meer/minder

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9999GE&langs=01

http://www.asus.com/prog/...V9999GT%20Deluxe&langs=01

http://www.pointofview-online.com/products/6800gt.php

Graag even nadere info hierover want ik ben ook van plan een asus6800ge of ultra te kopen
Gehaktbal schreef op 14 juli 2004 @ 23:52:
Ik heb nu tamelijk goede bron over de Asus 6800GE. Hij was op de Computex 2004. En een bezichting van firingsquad.com schrijft het volgende

[...]

Het is dus wel 256MB DDR3 maar wel 12 pipelines zoals de gewone Geforce 6800. Jammer! Echt ontzettend jammer! Wonderschone kaart alleen de prijs is erg moeilijk, voor hetzelfde geld heb je een volwaardige 6800GT alleen mis je dan die bloedmooie koeling en de blauwe PCB. Mij niet gezien dan. :{

Uit deze bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

hier wederom een leuke test tussen de BFG 6800U en een XT800PE :

http://www.nvnews.net/rev...6800_ultra_oc/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 23:32
waarom hebben ze die xt PE niet geclocked dan? dit is niet eerlijk zo...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Iemand hier met een Aopen 6800GT?
Zoja wat zijn je temps met stock speeds?
Heb zo het idee dat de mijne veel te heet wordt met z'n 61 graden idle en een casetemp van 39 volgens Nview.
En dat terwijl Asus Probe 34 graden als mobotemp aangeeft.

Heb hier nog wel een tubetje Arctic Silver 5 liggen, dat er maar eens op smeren denk ik.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeehaa schreef op 15 juli 2004 @ 22:24:
Tis van nvnews ;) dat is natuurlijk de meest betrouwbare site die je maar kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19361

M55 schreef op 15 juli 2004 @ 19:37:
[...]

Goeie keuze, die 3500+ :P
Draait perfecto hier.. heb alleen geen nforce bordje.. maar deze doet het ook zeer goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 93354 schreef op 15 juli 2004 @ 22:57:
[...]

Tis van nvnews ;) dat is natuurlijk de meest betrouwbare site die je maar kan vinden :P
idd deze test kan je vertrouwen ipv die atidiots testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep daar heb je gelijk in :P :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 15-07-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 20:22

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Omdat normaalgezien de GeForce 6800u tegenover de x800XT staat, en niet tegenover de x800XT PE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Niet zeuren... OP welke clock speed draaide de nVidia kaart standaard en op welke de Ati kaart ;)

Ik meen dat de Ati X800XT draaid op 520Mhz & de nvidia kaarten op 400Mhz en van sommige fabrikanten (BFG, Leadtek, etc) op 425Mhz!

De Ati draaid evengoed nog op een hogere clock snelheid hoor ;) En ik heb ook eerder horen zeggen in dit topic dat het niet eens zo heel veel uit maakt![/

[ Voor 16% gewijzigd door Fr0zenFlame op 16-07-2004 01:05 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Sorry perongeluk het "Quote" knopje 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Fr0zenFlame op 16-07-2004 01:05 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 19:34
SmokeyTheBandit schreef op 07 juli 2004 @ 23:07:
Nou de XFX draait ghehehe duurde ff aangezien me dvd fikker blijkbaar defect is en de hele tijd zorgt voor een ntldr fout bij opstarten waartoe ik vandaag een record aantal keer xp heb moeten reinstallen |:( :(

De kaart doet stock al 430 / 1.16 Ghz zal vast wel meer kunnen maarja nog geen gelegenheid gehad ;)

Ben bezig om een constructie te maken om me DangerDen Maze 4-1 erop te fixen ( Pelt powered ).
Morgen maar even verder kijken iig een top kaart.

Zit trouwens 2.0 ns op :)

Van de week staat het volgende op het schema :

- De voorbereide 2e molex aansluiting van molex voorzien :)
- Vmods erop
- DangerDen Maze 4-1 erop (X800 @ -4 idle :D ;) )
- 6800 Ultra bios erop :9

Kijken wat ie dan doet :P ;)
kan ik dat ultra bios ook van je bekommen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
BlowFish schreef op 16 juli 2004 @ 02:39:
[...]

kan ik dat ultra bios ook van je bekommen :)
ben ik ook wel nieuwschierig naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

-ETz-Memphis Z schreef op 16 juli 2004 @ 00:51:
[...]

Omdat normaalgezien de GeForce 6800u tegenover de x800XT staat, en niet tegenover de x800XT PE.
*Zucht* Er komt geen X800 XT AGP! Begrijp dat nou eens. Alleen een X800 XT PE, een een X800 XT PCI-E. Is al vaak genoeg gezegt lijkt me.
Fr0zenFlame schreef op 16 juli 2004 @ 01:02:
[...]

Niet zeuren... OP welke clock speed draaide de nVidia kaart standaard en op welke de Ati kaart ;)

Ik meen dat de Ati X800XT draaid op 520Mhz & de nvidia kaarten op 400Mhz en van sommige fabrikanten (BFG, Leadtek, etc) op 425Mhz!

De Ati draaid evengoed nog op een hogere clock snelheid hoor ;) En ik heb ook eerder horen zeggen in dit topic dat het niet eens zo heel veel uit maakt![/
Das niet te vergelijken :) een AMD Athlon64 3400+ van 2.2Ghz is ook evensnel als jouw P4 3.4Ghz.

[ Voor 47% gewijzigd door Pubbert op 16-07-2004 09:26 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
epo schreef op 15 juli 2004 @ 23:22:
[...]

idd deze test kan je vertrouwen ipv die atidiots testen >:)
offtopic:
atidiots -> fanATics

fanATics is het goede woord voor ATi fanboys, terwijl nVidiot dat is voor nVidia fanboys
-ETz-Memphis Z schreef op 16 juli 2004 @ 00:51:
[...]

8)7

Zoals al eerder gemeld is er (vooralsnog) geen X800XT AGP. En daarnaast moet je prijsklassen met elkaar vergelijken... een X800XT PCI heeft als richtprijs $449.

GF6800U: $499 vs X800XTPE: $499
GF6800GT: $399 vs X800Pro: $399

[ Voor 43% gewijzigd door CJ op 16-07-2004 11:58 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

CJ schreef op 16 juli 2004 @ 11:54:
[...]

offtopic:
atidiots -> fanATics

fanATics is het goede woord voor ATi fanboys, terwijl nVidiot dat is voor nVidia fanboys

[...]

8)7

Zoals al eerder gemeld is er (vooralsnog) geen X800XT AGP. En daarnaast moet je prijsklassen met elkaar vergelijken... een X800XT PCI heeft als richtprijs $449.

Hoezo een AtiIdiot >:) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

[...]

offtopic:
atidiots -> fanATics

[...]

8)7

Voorzover ik het wist waren het ATI nerds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
FarCry 1.2 patch is nog steeds niet uit, "delay to the Far Cry version 1.2 patch based on a late update from a hardware vendor" .
Goh, waarom denk ik nou dat die fabrikant Ati is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Ik wil die nieuwe pixel shader 3.0 proberen in farcry damned :(
PS 3.0 liep toch sneller dan 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 23:43

De X800XT PE was toch een AGP versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
FallenAngel666 schreef op 16 juli 2004 @ 14:27:
[...]

De X800XT PE was toch een AGP versie?
Klopt. En de X800XT (16 pipes op 500/500) is (voorlopig) alleen PCI Express.

Ontopic. Gespot NV43

Afbeeldingslocatie: http://www.d-cross.com/cgi-bin/TB_4/upload/28/nvidia-nv43-front.jpg
http://www.d-cross.com/TB_C4.asp?SB_ID=28&TB=TB_4

Waarschijnlijk 8 pipes, performance gelijk aan FX5900XT met SM3.0 support.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
CJ schreef op 16 juli 2004 @ 14:31:
[...]
Weet wel zeker dat die stuk sneller is dan die 5900XT, in sommige oude games niet, beetje nieuwe games wel, vanwege de betere architectuur en veel betere SM2.0 performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Als ze hem nou binnen 2 weken in de winkel hebben.

Want ik wou een 9800Se halen. Maar misschien kan ik dan beter wachten tot na mijn vakantie in frankrijk en eerst een mobieltje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

NV43 gaat nog wel een tijdje duren, 2 weken kun je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

'Radeon X800 GT'

ATI wellicht een beetje bezorgd dat de X800Pro toch niet helemaal lekker meekomt?
Earlier ATI offered only two graphics options for the high-end market: ATI RADEON X800 PRO and ATI RADEON X800 XT with 12 and 16 pixel pipelines respectively. While the high-end RADEON X800 XT delivers performance in-line with competing GeForce 6800 Ultra, the RADEON X800 PRO was not as fast as the rivaling GeForce 6800 GT in quite some cases. To oppose NVIDIA’s “GT” part ATI might add a new SKU into its plans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
Biff schreef op 16 juli 2004 @ 16:21:
'Radeon X800 GT'

ATI wellicht een beetje bezorgd dat de X800Pro toch niet helemaal lekker meekomt?

[...]
lol :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Misschien een logisch vervolg voor chips die net niet aan de strenge XT eisen voldoen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zullen wel net als Nvidia een xt op de markt brengen met een lagere clock. Net als de GT en Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Biff schreef op 16 juli 2004 @ 16:21:
'Radeon X800 GT'

[...]
Hehe grappig, nvidia die de XT naam stal, en ATi nu de GT naamgeving :+

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier 3 benchemall tests met de GF6800U:

1280x1024x32 16xAF max IQ:

Far Cry

Using Max settings.
Map: Fort Demo: BenchemallDefaultDemo

640x480 not selected
800x600 not selected
1024x768 not selected
1280x1024
run# 0: Average FPS: 71.20

1600x1200 not selected

-----------------------------------------------------------
Unreal Tournament 2004

Max details settings. 640x480 is not selected
800x600 is not selected
1024x768 is not selected
1280x1024 163.95 fps botmatch (dm-rankin: 189.93 fps, as-convoy: 106.99 fps, br-colossus: 194.93 fps )
1600x1024 is not selected

Call Of Duty DawnVille

Demo name: Timedemo1
800x600 not selected
1024x768 not selected
1280x1024 18.6 seconds: 82.6 fps
1600x1200 not selected

De buitenlvels van Far Cry hebben een grote wowfactor gekregen met SM3.0, de begroeiing is nu veel verder in detail te zien en het is echt sneller!

Later komen nog meer games met save punten met fraps en een vergelijking met de X800@ (hopelijk)XT

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
edward2 schreef op 16 juli 2004 @ 18:39:

1280x1024x32 16xAF max IQ:

Far Cry

Using Max settings.
Map: Fort Demo: BenchemallDefaultDemo

640x480 not selected
800x600 not selected
1024x768 not selected
1280x1024
run# 0: Average FPS: 71.20

1600x1200 not selected

Unreal Tournament 2004

Max details settings. 640x480 is not selected
800x600 is not selected
1024x768 is not selected
1280x1024 163.95 fps botmatch (dm-rankin: 189.93 fps, as-convoy: 106.99 fps, br-colossus: 194.93 fps )
1600x1024 is not selected

Call Of Duty DawnVille

Demo name: Timedemo1
800x600 not selected
1024x768 not selected
1280x1024 18.6 seconds: 82.6 fps
1600x1200 not selected

De buitenlvels van Far Cry hebben een grote wowfactor gekregen met SM3.0, de begroeiing is nu veel verder in detail te zien en het is echt sneller!

Later komen nog meer games met save punten met fraps en een vergeling met de X800@ (hopelijk)XT
Jij was toch diegene die die nieuwe patch mocht teste van Farcry ofzo?
Loopt PS 3.0 sneller dan PS 2.0?
Maar ik snap niet waarom die sneller gaat lopen dan PS 2.0 want PS 3.0 vraagt toch veel meer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 30-05 18:40
CJ schreef op 16 juli 2004 @ 14:31:
[...]

Klopt. En de X800XT (16 pipes op 500/500) is (voorlopig) alleen PCI Express.

Ontopic. Gespot NV43

[afbeelding]
http://www.d-cross.com/TB_C4.asp?SB_ID=28&TB=TB_4

tijdje geleden stond er al iets op theinquirer over de NV43
(ok wat daar staat is niet altijd waar maar toch)
volgens hun zou de Nv43 beter presteren dan de 5950 en 9800XT.

ik betwijfel dit want die rol is al voor de 6800non ultra weg gelegd.
dus ik verwacht dat de nv43 rond die 2 kaarten presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@davey s.

Nee, bij far cry niet omdat ze daar ps3 vooral gebruiken omdat het op sommige stukken sneller kan werken dan ps2. Dus ze voegen niet echt niewe dingen toe ze zorgen alleen dat het sneller werkt. Maar ik vraag me wel af of het nou echt een stuk sneller loopt door sm3 of omdat die patch voor de niewe nv kaarten gewoon een stuk beter is dan die oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

davey s. schreef op 16 juli 2004 @ 18:47:
[...]

Jij was toch diegene die die nieuwe patch mocht teste van Farcry ofzo?
Loopt PS 3.0 sneller dan PS 2.0?
Maar ik snap niet waarom die sneller gaat lopen dan PS 2.0 want PS 3.0 vraagt toch veel meer? 8)7
GFMike is degene van wie ik de patch heb gekregen. SM.3.0 maakt beter gebruik van de 6800U, met name VertexShader3 en dat is belangrijk voor 3druimtes met veel geometrie, bomen, gras, palen ed.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
edward2 schreef op 16 juli 2004 @ 18:52:
[...]

GFMike is degene van wie ik de patch heb gekregen. SM.3.0 maakt beter gebruik van de 6800U, met name VertexShader3 en dat is belangrijk voor 3druimtes met veel geometrie, bomen, gras, palen ed.
Oke thx voor snelle antwoord :D
Maar ik zag ook iets in een filmpje dat het strand gewoon steentjes werden ofzo kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
edward2 schreef op 16 juli 2004 @ 18:39:

Later komen nog meer games met save punten met fraps en een vergelijking met de X800@ (hopelijk)XT
Facry ondersteunde sm3.0 toch nog niet zonder de 1.2 patch???

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb de SM3.0 1.2 patch dus gehad van GFMike. Die stenen en rotsen zijn een extra texturepack mbv virtual displacemantmaps, die komt pas in 1.3 geloof ik.

Het verschil met sm3.0 is in de buitenlevels het grootst, meestal 20%.

[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 16-07-2004 19:05 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
edward2 schreef op 16 juli 2004 @ 19:03:
Ik heb de SM3.0 1.2 patch dus gehad van GFMike. Die stenen en rotsen zijn een extra texturepack mbv virtual displacemantmaps, die komt pas in 1.3 geloof ik.

Het verschil met sm3.0 is in de buitenlevels het grootst, meestal 20%.
Aaah man slaat nergens op dat ze dat doen zeggen ze eerst jah dat krijg je door ps 3.0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Edward2, waarom test je niet met FSAA aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 16-07-2004 19:27 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.