Toon posts:

[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.030 views sinds 30-01-2008

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 16:24
nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 7

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081876688.jpg

Geschiedenis

Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel I
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel II
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel III
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel IV
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel V
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel VI
Regeltjes

Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic. Ook AMD vs. Intel reacties zijn hier niet welkom!

Informatie

De 222 miljoen transistors tellende chip op 0,13 micron wordt geproduceerd door IBM, en werkt op een kloksnelheid van 400MHz. Het GDDR3-geheugen werkt zoals verwacht op 1,1GHz. Het lijkt erop dat nVidia bij het ontwerpen van deze enorme chip één van de grootste zwakke punten van NV3x recht heeft willen zetten, door extra aandacht te besteden aan de pixel- en vertexshaders.

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081875862.jpg

De NV40-core heeft zestien pipelines die per kloktik acht shaderinstructies op een pixel uit kunnen voeren, voor een totale pixelshaderkracht van 128 instructies per kloktik. De NV35 kon met zijn vier pipelines in totaal slechts twaalf instructies per kloktik verwerken. Ook zijn er in NV40 zes vertexshader-units aanwezig als vervanging van het dynamische systeem van NV3x dat het equivalent van twee à drie vertexshader-units aan performance opleverde. De GeForce 6800 is bovendien de eerste met ondersteuning voor pixel- en vertex-shader versie 3.0, waarmee niet alleen sommige bestaande effecten efficiënter gedaan kunnen worden, maar ook nieuwe grafische hoogstandjes mogelijk zijn dankzij de ondersteuning van if-then constructies.

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081876224.png
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081876838.png

De shaders zijn echter niet het enige punt waar aandacht aan geschonken is. De GeForce 6-series ondersteunt displacement mapping, floating point textures, 16x anti-aliasing, adaptive AF (anisotropic filtering), UltraShadow II (een feature waar met name spellen als Doom 3 van zullen profiteren) en betere compressietechnieken om geheugenbandbreedte te sparen. Verder is het referentiemodel voorzien van uitgebreide mogelijkheden op het gebied van ViVo. Naast twee DVI-poorten vinden we een MPEG-decoder, WMV9-accelerator, NTSC/PAL-decoder en DVD/HDTV-decoder. Dit alles wordt aangestuurd door ForceWare-driver 60.xx.

Een mogelijke domper op het grafische geweld is echter de hoeveelheid vermogen die het apparaat moet opnemen om zijn kunstjes te kunnen doen. Het is zeker dat de kaart twee molex-connectors vereist en er gebruik gemaakt wordt van een koeler met een heatpipe. nVidia wil ons met de persfoto's laten geloven dat het mogelijk is om deze koeling in de bescheiden ruimte van één slot te realiseren, maar de kaarten die het bedrijf aan reviewers heeft gestuurd werden geleverd met een koeler die met gemak een extra PCI-slot in beslag neemt. De reviewers zijn bovendien aangeraden om tenminste een 480 Watt-voeding te gebruiken om de testexemplaren te benchmarken. Of de productiekaarten die uiteindelijk in de winkels terecht zullen komen ook zulke zware eisen aan koeling en voeding stellen is nog even afwachten.

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081875782.jpg

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081965449.jpg

De GeForce 6800 Ultra verstookt ongeveer 120 Watt wanneer hij volledig belast wordt. De AGP-versie kaart vereist dan ook twee molex-connectors en nVidia raadt het gebruik van een 480 Watt-voeding aan. Er zijn echter al berichten opgedoken die beweren dat het prima werkt met mindere voedingen, zolang deze maar van goede kwaliteit zijn. Het ziet er naar uit dat in ieder geval de eerste kaarten voorzien zullen zijn van een koeler met heatpipe die twee slots in beslag neemt. Reviewers melden dat het ding tot hun verbazing stiller en lichter is dan de beruchte dustbuster van NV30. De snelheid van de fan wordt dynamisch geregeld en komt in een kast met goede airflow niet boven de 'medium' instelling uit, waarin hij naar verluidt nog overstemd wordt door de gemiddelde processorkoeler. Zonder goede airflow zal hij iets meer decibels genereren tijdens het spelen van spellen, maar het is sowieso niet aan te raden om een NV40 aan te schaffen voor een kast die niet goed gekoeld wordt; de warme lucht die van de kaart afkomt kan zonder fatsoenlijke afvoer leiden tot instabiliteit.

Hier een aantal plaatjes van Xbit Labs, welke de koeler heeft ontleed:

http://www.xbitlabs.com/images/video/nv40/nv40_cooler1.jpg
http://www.xbitlabs.com/images/video/nv40/nv40_cooler2.jpg
http://www.xbitlabs.com/images/video/nv40/nv40_cooler3.jpg

Boven op het plaatje een impressie van de grootte van de kaart, vergeleken met een ATI Radeon 9800XT, Hierop zijn ook goed de 2 Molex Connectors te zien.

Details

http://www.rammeloo.net/6800.jpg

De Fabrikanten :+

Hier wat plaatjes van kaarten die in de handel zijn/gaan :)

Leadtek

WinFast A400 Ultra TDH MyVIVO on GeForce 6800 Ultra
http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/a400-1.jpg

http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/a400-2.jpg

Asus

Let-op!! Asus levert haar Geforce 6 series in 3 smaken.
V9999GE: Geforce 6800 non-ultra (géén GT) met GDDR3 geheugen met 12 pipelines
V9999GT Deluxe: Geforce 6800 GT Nog geen prijs en releasedatum bekend
V9999 Ultra Deluxe: Geforce 6800 Ultra

van links naar rechts: GE en daarnaast de GT en Ultra Deluxe (zelfde pcb en koeler)

Chaintech

http://www.hardware.info/images/news/chaintech-nv40-card.jpg

Chaintech levert haar GeForce 6800 Ultra met het spel Commando's 3 en een speciale overklok utility, zie pic hieronder;

http://www.hardware.info/images/news/chaintech-nv40-oc.jpg

Gainward

Linkje naar Digit Life

Gainward heeft zoals te zien is een watergekoelde kaart geproduceerd. Prijskaartje is wel wat hoger, zown 899€! Géén kattepis dus!

Albatron

http://www.hardware.info/images/news/albatron6800.gif

Voorderest weinig nieuws te melden over deze kaart :+

Links & Reviews

Drivers:

ForceWare 61.76 WHQL
ForceWare 62.20 Beta

Patches

FarCry v1.2 Patch Mirror 1

Info:
Officiële Website
Tech Specs
T.net Frontpage
Demo's
Mirror van het demo filmpje Grootte: 20,4 MB

Reviews:
PC Stats De 6800 Ultra vergeleken met zijn broertje, de 5950 Ultra en de 9800XT & X800 XT van ATI!
Tomshardware
FiringSquad
Beyond3D
tecChannel
Hardware Analysis
X-bit labs
Guru3D
ExtremeTech
TechReport
AnandTech
HardOCP (Benchmarks)
HardOCP (Technieken)

Met het verzoek van dion_b om On-Topic te blijven Aub :)
Pricewatch }:O

Hier de links uit de pricewatch en de prijzen. Klik voor de actuele prijs :)
Leadtek etc is nog niet opgenomen in de pricewatch dus ik kan hem ook niet toevoegen. Uiteraard wachten we op de pricewatch of iemand anders moet de laagste prijzen weten :)

Legenda:
}:O = Goedkoopste
:Y) = One of a kind

AOpen

Geforce 6800 128 MB €340
Geforce 6800 GT 256 MB €429
Geforce 6800 Ultra 256 MB€539

Asus

Geforce 6800 256 MB €424,60 :Y) GDDR3
Geforce 6800 Ultra 256 MB €525

MSI

Geforce 6800 Ultra 256 MB €520 }:O

Point of View

Geforce 6800 128 MB €301 }:O
Geforce 6800 GT 256 MB €426
Geforce 6800 Ultra 256 MB €526

Club 3D

Geforce 6800 128 MB DDR €335
Geforce 6800 GT 256 MB €436
Geforce 6800 Ultra 256 MB €525

XFX

Geforce 6800 128 MB €325
Geforce 6800 GT 256 MB €425 }:O
Geforce 6800 Ultra 256 MB €529

>Ik heb MisteRMeesteR ingelicht over het gebruik van openingspost< Ik hoop dat de modjes het nu OK vinden? :)

Startpost gemaakt door: MisteRMeesteR en Hacku! big thanx to them!! O+

[Voor 57% gewijzigd door Gehaktbal op 27-07-2004 13:26]

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
hehe eindelijk iemand die het wel mag :)

zet ff die info van die asus GE != GT erbij

titel van tabel wellicht veranderen in deel 7?

[Voor 61% gewijzigd door M55 op 21-07-2004 21:14]

• Gehaktbal
Overigens, dit kwam ik tegen op THG en is misschien de verklaring voor het hangen en stoten tijdens het overklokken. Aan de hand van de review over de Gainward CoolFX afdeling: overklokken :
At higher core speeds, there were crashes galore. Also, the computing power dropped noticeably at higher memory clock speeds, which is attributable to the throttling mode so feared by overclockers: this error recognition feature is built in by NVIDIA to automatically throttle performance if there is inconsistent data in the graphics processor.
Bron

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31
Eeeeeindelijk :) Vreugde! Feest! Redding! GeForce! 6800! nVidia! :)

Zet meteen maar ook ff een *Big Warning* voor de Asus V9999 Gamer Edition. :)

En ook als handigheidje aan 't begin:
De officële ForceWare 61.76 WHQL: @ Guru3D

[Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 21-07-2004 21:21]

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:
Fout: Ais-ees
Goed: Ais-Aiz

Anoniem: 99825

Far Cry patch v1.2 is gereleased 8)7, eindelijk!!
Kijk maar even op www.farcry.de voor het bericht, plus donwload locaties

Anoniem: 2044

IceEyz schreef op 21 juli 2004 @ 21:20:
Eeeeeindelijk :) Vreugde! Feest! Redding! GeForce! 6800! nVidia! :)

Zet meteen maar ook ff een *Big Warning* voor de Asus V9999 Gamer Edition. :)

En ook als handigheidje aan 't begin:
De officële ForceWare 61.76 WHQL: @ Guru3D
Big warning voor de asus Gamer Edition?
Hoezo dat dan? leg ff uit :)

ikke :? :? 8)7

• M55
  • Niet online
Anoniem: 2044 schreef op 21 juli 2004 @ 21:38:
[...]

Big warning voor de asus Gamer Edition?
Hoezo dat dan? leg ff uit :)

ikke :? :? 8)7
GE != GT in het kort... (het is dus een nonultra, 12 pipelines ipv 16!)
verder lees de vorige thread

[Voor 9% gewijzigd door M55 op 21-07-2004 21:40]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 13:39
at last een nvidia topic :D

uhm ja, wisten we dat nog niet?
Dachten er mensen dat de GE een kaart was met 16 pipes?

• Gehaktbal
jep :P (me included) Door de GDDR3 en de extensie: GE deed vermoeden dat het om een GT variant van Asus zou gaan. 9 van de 10 keer werd er namelijk niets gezegd over het aantal pipes.. Aangezien de kloksnelheden gelijk lagen aan de GT!

• M55
  • Niet online
nee dat weten WE wel. maar niet iedereen daarom staat er dat dat ff in de startpost gezet moet worden |:(

is volgens mij nu wel tig keer gezegd maar goed :)

[Voor 21% gewijzigd door M55 op 21-07-2004 21:52]

• M55
  • Niet online
Gehaktbal schreef op 21 juli 2004 @ 21:51:
jep :P (me included) Door de GDDR3 en de extensie: GE deed vermoeden dat het om een GT variant van Asus zou gaan. 9 van de 10 keer werd er namelijk niets gezegd over het aantal pipes.. Aangezien de kloksnelheden gelijk lagen aan de GT!
mischien kan je rechstreeks de links naar de 3 versies van Asus erneer zetten?

• Gehaktbal
herhaling is de beste leraar ;)
Overigens mag ik van geluk spreken dat ik 1. nog net niet genoeg geld heb voor die kaart en 2 hij nog niet zo goed leverbaar is.
Anders had ik al gelijk een kat in de zak gekocht :P
Heb het nu ook in de startpost gezet :)

Anoniem: 99613

offtopic:
Wat was dat nou voor gedoe, dat het zo lang moest duren voordat ons geliefde nVidia topic er weer was? Ik dacht héél even dat er fanATisme heerste op GOT.. :+

Over de ASUS v9999 GE.. Is dat, kaartje met 16 pipes, waarvan 12 werkend ingesteld, of daadwerkelijk een exclusieve 12 pipe-kaart?? BTW, deze kaart moet zich dan bevinden tussen de reguliere 6800 en de 6800 GT? Als het zo is van die pipes enzo (en dat ze ook niet op een of ander manier eventueel aangezet kunnen worden), is het een beetje hetzelfde "ongeluk" wat Sapphire had met de Radeon 9800 Pro :D

BTW, die nieuwe 61.72 ForceWaretjes zijn :P. Merk het verschil vrijwel direct binnen FarCry.. De rest van de mensen nog ervaringen??

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 21-07-2004 21:58]

• M55
  • Niet online
Gehaktbal schreef op 21 juli 2004 @ 21:54:
herhaling is de beste leraar ;)
Overigens mag ik van geluk spreken dat ik 1. nog net niet genoeg geld heb voor die kaart en 2 hij nog niet zo goed leverbaar is.
Anders had ik al gelijk een kat in de zak gekocht :P
Heb het nu ook in de startpost gezet :)
er zijn wel meer mensen die de order van de GE gecanceld hebben. :)

Gehaktbal schreef op 21 juli 2004 @ 21:51:
aha.. dus asus bedoeld met ''25 % faster'' dat ie sneller is dan andere ''gewone'' 6800's!! dat is wel een beetje een :r streek.

Dus cancel ik mijn bestelling maar of wijzigen naar ultra.

• Gehaktbal
Anoniem: 99613 schreef op 21 juli 2004 @ 21:55:
offtopic:
Wat was dat nou voor gedoe? Ik dacht héél even dat er fanATisme heerste op GOT.. :+

Over de ASUS v9999 GE.. Is dat, kaartje met 16 pipes, waarvan 12 werkend ingesteld, of daadwerkelijk een exclusieve 12 pipe-kaart?? BTW, deze kaart moet zich dan bevinden tussen de reguliere 6800 en de 6800 GT?

BTW, die nieuwe 61.72 ForceWaretjes zijn :P. Merk het verschil vrijwel direct binnen FarCry.. De rest van de mensen nog ervaringen??
het is de NV40 chip in alle 3 (GT, NU en Ultra) de gevallen alleen met hardwarematig uitgeschakelde pipelines. Dus niets exclusiefs bij Asus, enkel het DDR geheugen en "overgeklokte" core :)

Ik vraag me toch nog stilletjes af of we deze pipes niet kunnen activeren opeen of andere wazige manier :P
Zelfde chip, zelfde idee.... R350 van ATi was ook een zegen voor mijn portomonee toenertijd :)

Anoniem: 2044 schreef op 21 juli 2004 @ 21:58:
[...]

aha.. dus asus bedoeld met ''25 % faster'' dat ie sneller is dan andere ''gewone'' 6800's!! dat is wel een beetje een :r streek.

Dus cancel ik mijn bestelling maar of wijzigen naar ultra.
Uhm.. Wat kunnen we anders verwachten.. Dat ie 25 % sneller is dan de GT?? :+ Dan zou die an sich al bijna sneller zijn dan de Ultra (??), dan zou ik 'm inderdaad zeker gekocht hebben voor die prijs.. :Y)

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 21-07-2004 22:00]

• M55
  • Niet online
Anoniem: 99613 schreef op 21 juli 2004 @ 21:55:
offtopic:
Wat was dat nou voor gedoe? Ik dacht héél even dat er fanATisme heerste op GOT.. :+

Over de ASUS v9999 GE.. Is dat, kaartje met 16 pipes, waarvan 12 werkend ingesteld, of daadwerkelijk een exclusieve 12 pipe-kaart?? BTW, deze kaart moet zich dan bevinden tussen de reguliere 6800 en de 6800 GT?

Ik dacht dat de eerste reeks van nonultras de 4 pipes uitgeschakeld had.. maar dat nvidia daarna alleen chips met werkelijk 12 pipelines zou uitbrengen voor de nonultra's omdat dat goedkoper produceren was, ben ff link kwijt :)..

verder heeft de GE dus DDR3 ipv DDR1(nonultra) geheugen en is op dezelfde snelheid geclockt als GT's van andere fabrikanten.

Asus beweert dat de GE 25 % sneller is dan die van de concurenten (ze vergelijken dus met andere nonultra's)..

Maar de Asus kaart is maar 80 eurocent ofzo goedkoper dan een GT van ander merk oftwel een totaal nutteloos product.. (behalve dat hij wel mooi in je case staat) :)

edit:

eerst maar ff een bron voor mijn bewering vinden :)

[Voor 8% gewijzigd door M55 op 21-07-2004 22:16]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Gehaktbal, zou je de startpost willen updaten? Copy-pasten is makkelijk, maakt als topicstarter neem je ook de verantwoordelijkheid de topicstart bij te werken indien dit nodig is.

Neem eens een kijkje in de topicstart van het [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 8[/rml] topic. Een tabel met de specs van de verschillende NV40 videokaarten zou bijvoorbeeld niet mis staan ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Deadsy
  • Laatst online: 31-05 18:39
heb dit gister al gesubmot voor de FP.
is zover ik weet nog niet op de FP verschenen maar nu het grote topic er weer is.

nieuwe nvidia roadmaps.

PCI Expres:
http://www.hardwareluxx.de/akaspar/news/chaintech/roadmap_pci.jpg

en AGP:
http://www.hardwareluxx.de/akaspar/news/chaintech/roadmap_agp.jpg

zoals te zien gelekt via Chaintech

• IceEyz
Ik had ook bijna een GE in mijn nieuwe systeem... ugh, moet er niet aan denken :r

Wat ik alleen niet begrijp, is dat de GE ook twee molexen heeft, terwijl dit ding een stuk minder krachtig is als een GT met maar één Molex. Misschien klokt de GE erg goed door, of is het hopen op een leuke GE --> Ultra flash :)

In de praktijk blijkt dat sommigen moeite hebben met de uitspraak van mijn naam:

• Gehaktbal
Bigbot schreef op 21 juli 2004 @ 22:00:
zoals te zien gelekt via Chaintech
Dat worden dus klote NV40 cores voor Chaintec van Nvidia :P

@ IceEyz

Ik denk niet dat een Bios flash werkt, aangezien je met 12 vs 16 pipes temaken hebt.. kweenie in hoeverre dát uitmaakt.
Wellicht klokt hij lekker ver over, who knows, maar het BLIJFT een Geforce 6800 Non Ultra betitelde chip.... die pipelines stonden niet voor niets uit :P

Ik ben benieuwd of iemand al en GE heeft en ons ken vertellen hoe dat ding klokt :)

Zo de roadmap bestuderend blijft er dus in het "enthusiast" segment weinig over wat nog in AGP-slotjes zal passen.. Kortom, iedereen die dus denkt van, hmm, ik wacht even met deze kaart aanschaffen tot voor de kerst komt eigenlijk slecht uit, die zal dus zijn hele systeem moeten omgooien..

Moet ik hier trouwens uit begrijpen dat de hig en mid-end 6xxx-serie (AGP) gewoon helemaal stopgezet wordt kwa productie.. Terwijl vieze mainstream kaartjes als de FX5200 gewoon nog steeds in productie blijven?? Wat is dan het nut van de PCX6xxx? (en dit is PCI-X, maar dit heeft toch ook niks met AGP te maken of zit ik er nu he-le-maal naast? :()

• Gehaktbal
silentsnow schreef op 21 juli 2004 @ 22:00:
Gehaktbal, zou je de startpost willen updaten? Copy-pasten is makkelijk, maakt als topicstarter neem je ook de verantwoordelijkheid de topicstart bij te werken indien dit nodig is.

Neem eens een kijkje in de topicstart van het [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 8[/rml] topic. Een tabel met de specs van de verschillende NV40 videokaarten zou bijvoorbeeld niet mis staan ;)
Ik ben druk bezig :)
Thanx voor de tip, denk dat ie zeker niet zal misstaan!
Ik ga et es even in elkaar flansen :P (met securiteit :) )

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 99825 schreef op 21 juli 2004 @ 21:22:
Far Cry patch v1.2 is gereleased 8)7, eindelijk!!
Kijk maar even op www.farcry.de voor het bericht, plus donwload locaties
Ff voor Ati eigenaren: in timedemo Pier keldert de minimale framerate van 42 naar 35 op mijn X800XT (1280x1024 4xAA/8xAF). Blijf dus zover mogelijk weg van deze patch. :r

• M55
  • Niet online
Anoniem: 99613 schreef op 21 juli 2004 @ 22:09:
Zo de roadmap bestuderend blijft er dus in het "enthusiast" segment weinig over wat nog in AGP-slotjes zal passen.. Kortom, iedereen die dus denkt van, hmm, ik wacht even met deze kaart aanschaffen tot voor de kerst komt eigenlijk slecht uit, die zal dus zijn hele systeem moeten omgooien..

Moet ik hier trouwens uit begrijpen dat de hig en mid-end 6xxx-serie (AGP) gewoon helemaal stopgezet wordt kwa productie.. Terwijl vieze mainstream kaartjes als de FX5200 gewoon nog steeds in productie blijven?? Wat is dan het nut van de PCX6xxx? (en dit is PCI-X, maar dit heeft toch ook niks met AGP te maken of zit ik er nu he-le-maal naast? :()
ik weet het niet hoor, maar ik zie dat beide tot de nv48 gaan, zowel agp als pci-e? :X

[Voor 3% gewijzigd door M55 op 21-07-2004 22:21]

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

PCI-X en PCI-Express zijn niet hetzelfde. PCI-Express kort men af met PCI-E of PCI-Ex. PCI-X is een heel ander slot.

The trade of the tools

• Deadsy
met PCX bedoelt nvidia PCI Expres.
dit is een voorvoegsel dat ze voor alle kaarten gaan zetten die PCI Expres zijn.

en zoals al door iemand anders gezegd zal nvidia nog een tijdje AGP kaarten blijven maken.

de 6800 worden opgevolgd door de AGP versie van de Nv48.
:) nu nog alleen even de naam ervan raden. ik ga voor 6900

• Gehaktbal
ik heb zoals beloofd en aanbevolen een kleine tabel met specs van alle 3 de Geforce 6 varianten gemaakt. Onvolkomenden heden? Laat et me even weten :)
Ik ben zowieso nog op zeer korte termijn de X800Pro en XT ernaast te zetten ter vergelijking ...

• IceEyz
Aantal transistors... heb je ze geteld? Volgens mij (en de eerste regel van Informatie) waren het er namelijk 222 miljoen... ;)
Verder netjes gedaan _o_

Misschien kun je er nog een 3DMark2003 score neerzetten om een beetje een beeld van de prestaties te geven. 12k voor U, 10/11k voor GT, 6800 NU 3Dmark performance kan ik nog niet vinden, zoek ik ff op...

Update: Volgens de ORB zo'n 7k-9k voor de NU.

En als ik zo vrij mag zijn om nog wat aan te merken: het aantal MB'tjes geheugen: 128/256, 256, 256 voor NU, GT, U. (Met de 128/256 te danken aan Asus... :/ )

[Voor 25% gewijzigd door IceEyz op 21-07-2004 23:22]

Anoniem: 114616

weet er iemand iets van flashen af en dan vooral nvflash.
En als je fan het niet meer doet is je kaart dan gaar?

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
:9~ ik zie het al voor me :D :D Leadtek WinFast A480 ULTRA :+

ik heb de order bij Salland geannuleerd, van die ASUS V9999 GE en Point Of View 6800GT.

Ten eerste dacht ik dat de die GE een GT was, nou dat heb ik zo snel mogelijk gewijzigd naar Point Of View 6800GT, naja een maand later nog niets, ik ze mailen en het bleek nog meer dan 4 weken te duren, ik heb al een maand gewacht! Dus dat heb ik ook geannuleerd.

Vandaag de dag Woendag 21 Juli een Leadtek WinFast A400GT besteld bij de lokale PC boer Silverstar te middelharnis en nou voor 488 Euro heb ik hem nog deze week binnen en op z'n laatst Dinsag a.s , kijk dat is beter dan 4 weken kriperen in een lange wachtrij wat niet op schiet. :/

Me buurmaat kreeg vandaag zijn Leadtek WinFast A400 TDH binnen ik mocht hem nog vast houden ook, woei wat een mooi ding zeg en al dat Koper!!!! :*)

Update!

Oh ja me buurmaat heeft een AMD AthlonXP 2000+
ABIT NF7-S NForce2 ULTRA 400
2x PC-3200
GeForce 6800 NU

3D Mark 2003 score op default:

8537 :9~ :9~ :9~ Niet slecht, maare in 3Dmark 2001SE zei hij dat hij maar 12350 haalde 8)7 heel vaag weet iemand hoe dit kan?

[Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 21-07-2004 23:41]

• Gehaktbal
IceEyz schreef op 21 juli 2004 @ 23:17:
Aantal transistors... heb je ze geteld? Volgens mij (en de eerste regel van Informatie) waren het er namelijk 222 miljoen... ;)
Verder netjes gedaan _o_

Misschien kun je er nog een 3DMark2003 score neerzetten om een beetje een beeld van de prestaties te geven. 12k voor U, 10/11k voor GT, 6800 NU 3Dmark performance kan ik nog niet vinden, zoek ik ff op...

Update: Volgens de ORB zo'n 7k-9k voor de NU.

En als ik zo vrij mag zijn om nog wat aan te merken: het aantal MB'tjes geheugen: 128/256, 256, 256 voor NU, GT, U. (Met de 128/256 te danken aan Asus... :/ )
ha thanx ik ga ze dr zo eventjes bij zetten :)
Kweet niet meer oft er nou 222 of 220 miljoen zijn... kan ik weer opnieuw tellen :+ :P

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
"De GeForce 6800 Ultra verstookt ongeveer 120 Watt wanneer hij volledig belast wordt. De AGP-versie kaart vereist dan ook twee molex-connectors en nVidia raadt het gebruik van een 480 Watt-voeding aan. Er zijn echter al berichten opgedoken die beweren dat het prima werkt met mindere voedingen, zolang deze maar van goede kwaliteit zijn."

hier kan je aan toevoegen dat nVidia de eisen heeft afgezwakt,over de GT hebben ze gezegd dat je met een kwaliteits 350W voeding safe zit. 480W is pas enigszins nodig als je een volbeladen kast hebt (dual-Xeon en 5 HD's bijv. ), en je wilt gaan overklokken, en zelfs dan heb je met een 430W nog best kans dat het goed komt.

Verder kan je over de NU zeggen dat er bijna geen 256mb versies (nog) zijn, de Gainward 2200 (niet interessant, voor de prijs kan je GT krijgen) is te krijgen, en de Jaton die wel interessant is, maar alleen in de VS lijkt te krijgen.

tot zover mijn suggesties voor de topicstart.

[Voor 35% gewijzigd door Sjah op 22-07-2004 02:19]

• Deadsy
de CPU?
hij heeft slechts een AMD Athlon XP 2000+

• Gehaktbal
nouja ik heb een Ti4400 hoger zien halen op een 2000+ (13k)
Dus misschien behoeft het beestje wat overklokking (de kaart)
Qua groffe prestaties moet de non ultra enorm inleveren.
Door de beperkte geheugen bandbreedte moet hij enorm inleveren zodra er anti aliassing of anisotropische filtering aangezet wordt dat is tevens in alle reviews waar te nemen.
Schuld hiervoor ligt eenvoudig bij het 'verouderde' DDR1 geheugen.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

De NV40 heeft inderdaad 222 miljoen transistoren. De GeForce 6800 heeft overigens DDR1 geheugen, geen GDDR.

The trade of the tools

• BlowFish
hier hebbenw e allemaal op gewacht :D

official doomIII benchmark :D

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy

enjoy

• Sjah
BlowFish schreef op 22 juli 2004 @ 02:06:

enjoy
Mmm, ok Ati krijgt er flink van langs, maar aangezien het een OGL game is, wacht ik tot de drivers met de nieuw ontworpen OGL van Ati voor ik ze definitief "afschrijf" voor deze game. En ten tweede, het is maar 1 game, genoeg games waarin Ati meekomt/wint.
Ennuh, die 9800XT en 5950, die trekken het gewoon niet lekker..... op 1024 kan nog net, hoger zeker niet lijkt me.

[Voor 7% gewijzigd door Sjah op 22-07-2004 02:39]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 38733 schreef op 21 juli 2004 @ 22:11:
[...]

Ff voor Ati eigenaren: in timedemo Pier keldert de minimale framerate van 42 naar 35 op mijn X800XT (1280x1024 4xAA/8xAF). Blijf dus zover mogelijk weg van deze patch. :r
Even wachten op Catalyst 4.8 (en DX9.0c)... Patch 1.2 gaat ook op ATi kaarten voor een boost zorgen, aldus ATi... X800 heeft nog wat verrassingen in petto. :*)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• M55
  • Niet online
BlowFish schreef op 22 juli 2004 @ 02:06:

enjoy
cool, dus ik kan het nog steeds spelen op mijn 3 jaar oude Geforce3 en AMD 1.4 ghz
valt me erg mee :)..

• Deathchant
  • Laatst online: 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 114616 schreef op 21 juli 2004 @ 23:26:
weet er iemand iets van flashen af en dan vooral nvflash.
En als je fan het niet meer doet is je kaart dan gaar?
Antrax, kijk ff in het flashtopic, kep een hele rammel info gepost. Je videokaart is nog niet dood, dus er is nog hoop

@BigBot, het zal 6850Ultra worden.

Edit: deze keer ben ik benieuwd wat ATi laat zien als hun OpenGL volledig ingeprogrammeerd is.

offtopic:
EDIT2: nou hebben we een topic en wordt er niet gepost ;)

[Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 22-07-2004 16:03]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• BlowFish
iemand trek in nieuwe beta drivers? 62.20

test(se)

http://download.neowin.net/62.20-Neowin.net.zip

:)

[Voor 26% gewijzigd door BlowFish op 22-07-2004 16:53]

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Dank u.

Niet op voorraad.

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 17:12
Weet iemand hier op wat voor termijn de Asus V9999 Ultra deluxe verkrijgbaar zal zijn?

Ik heb hem namelijk al een tijdje in bestelling staan, maar er is nog steeds niks over bekend.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• Gehaktbal
de Ultra is op dit moment tamelijk slecht leverbaar. Ik heb al veel winkels afgemailed maar de Ultra is gewoon zeer slecht leverbaar. De non-ultra daar en tegen zal je iets minder moeite kosten om deze te kunnen bemachtigen.
De non-ultra is samen met de ultra gereleased en aangezien de ultra iets beter verkocht zitten veel winkels nu nog met enkele GF6800 non ultra's..
Mjah er zijn ook niet zo heel veel mensen die nu al zon 6800 willen... zo te zien in dit en vorige topics iig :)

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 08:59

danplo

The Force is strong with me

Bullettooth schreef op 22 juli 2004 @ 19:29:
Weet iemand hier op wat voor termijn de Asus V9999 Ultra deluxe verkrijgbaar zal zijn?

Ik heb hem namelijk al een tijdje in bestelling staan, maar er is nog steeds niks over bekend.
Ik heb een stuk of 7 winkels gemaild en alemaal zeggen ze 2 a 3 weken.
Schiet lekker op moet ik zeggen. :(

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

bij computer cash and carry hebben ze de MSI 6800GT wel al en de AOpen 6800GT

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zou dit keer niet voor de Asus gaan, 2ns ram, lawaaiige koeler en heter, zie anandtech.

Mijn XFX6800U draait al standaard op 425/1200 (1,6 ns ram), wordt max 65 graden en heeft een perfecte 2d.

[Voor 4% gewijzigd door edward2 op 22-07-2004 21:24]

Niet op voorraad.

• Gehaktbal
er moet inderdaad wel gelet worden op het aantan ns RAM wat er op de kaartjes zit.
Klokt beetje brak over op zo'n manier :)

Ik heb overigens een pricewatch samenvatting in de startpost gezet, onderdaan.
Leek me wel handig om es te weten welke nu de goedkoopste is volgens de prijswatsj :)
Commentaar, of moet ie weg? :P Fire up :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

edward2 schreef op 22 juli 2004 @ 21:23:
Ik zou dit keer niet voor de Asus gaan, 2ns ram, lawaaiige koeler en heter, zie anandtech.

Mijn XFX6800U draait al standaard op 425/1200 (1,6 ns ram), wordt max 65 graden en heeft een perfecte 2d.
Uh Edward, hebben we het over de Ultra? Ik vind Asus normaal wel goed, maar eerlijk gezegd brengt dit nieuws mij aan de twijfel....
De V9999Ultra heeft een singleslot koeler. Misschien dat je me de link kunt geven waar ik deze review lezen kan.....
ik heb een nieuwe webcam nodig en die krijg je alleen bij Asus erbij :(.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze keer aan merken als GainWard en LeadTek aan het denken ben.....

Welke merken hebben allemaal 1.6 ns mem dan?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 23 juli 2004 @ 09:42:
[...]

Uh Edward, hebben we het over de Ultra? Ik vind Asus normaal wel goed, maar eerlijk gezegd brengt dit nieuws mij aan de twijfel....
De V9999Ultra heeft een singleslot koeler. Misschien dat je me de link kunt geven waar ik deze review lezen kan.....
ik heb een nieuwe webcam nodig en die krijg je alleen bij Asus erbij :(.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze keer aan merken als GainWard en LeadTek aan het denken ben.....

Welke merken hebben allemaal 1.6 ns mem dan?
Ja de Ultra: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2126

De eerste batches zijn volgens mij door nV-only gemaakt. En XFX heeft deze keer heel goede batches, de mijne draait op 465/1300+ max.

Niet op voorraad.

• hully
  • Laatst online: 24-05 07:34
edward2 schreef op 23 juli 2004 @ 10:09:
[...]

De eerste batches zijn volgens mij door nV-only gemaakt. En XFX heeft deze keer heel goede batches, de mijne draait op 465/1300+ max.
ultra of gt ?

• Gehaktbal
ik denk dat hij de ultra bedoeld.. ik heb nog geen GT zó hoog zien gaan :9

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja de Ultra.

Niet op voorraad.

• IceEyz
Nou, sinds gisteren heb ik mijn XFX 6800 GT in een gloednieuw systeem, waar helaas iets met geheugen mis is (één PC3200 en een PC4000 reepje, ipv 2x PC4000...)

En die XFX gaat lekker hard. 10.700 nog wat met 61.21 niet oc'ed in 3DMark2003. Overklokken met 't nVidia panel: gaat zelf tot 600/1400 8)7
Tweede keer liep die met overklokken vast, dus echt de Mhz'jes omhoogdraaien doe ik óf later vandaag, óf morgen, we krijgen namelijk visite, helaas :P

• BlowFish
IceEyz schreef op 23 juli 2004 @ 12:12:
Nou, sinds gisteren heb ik mijn XFX 6800 GT in een gloednieuw systeem, waar helaas iets met geheugen mis is (één PC3200 en een PC4000 reepje, ipv 2x PC4000...)

En die XFX gaat lekker hard. 10.700 nog wat met 61.21 niet oc'ed in 3DMark2003. Overklokken met 't nVidia panel: gaat zelf tot 600/1400 8)7
Tweede keer liep die met overklokken vast, dus echt de Mhz'jes omhoogdraaien doe ik óf later vandaag, óf morgen, we krijgen namelijk visite, helaas :P
600/1400 ... emm sure :P zit zeker 1.0ns onder :D

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

edward2 schreef op 23 juli 2004 @ 10:09:
[...]

zijn alle XFX kaarten hoger geklokt dan de standaard Ultra?

Anoniem: 95543

edward2 schreef op 22 juli 2004 @ 21:23:

Dat die standaard geleverd worden is tegek man. Ik heb namelijk ook een XFX6800U gehad die standaard op 425/1200 draaide maar de koeler was "defect". ik vond het raar omdat de standaard waarden volgens XFX 425/1100 zouden moeten zijn. Het duurt alleen zo verdomd lang voordat ze die nieuwe weer op voorraad hebben.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 95543 op 23-07-2004 15:10]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Lol. De PR afdeling van nVidia is weer lekker op dreef:

http://media.corporate-ir...ions/Doom3_Benchmarks.pdf

:D Voorspelling: ATi gaat hetzelfde doen wanneer HL2 uit komt. :D

Dit is nog beter dan een soapserie. hehe. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Edward, kep de review gelezen over die Asus kaart. Alle asus kaarten draaien op het maximale (fan). Asus kaarten hebben dan ook geen 2d/3d mode en draaien altijd op de maximale snelheid.
De asus kaart wordt trouwens ook out-of-the-box geleverd op 425/1100 MHZ, net als de XFX.

Wat mij dus aan de Asus stoort (volgens de review) dat hij nogal warm wordt (65 graden onder load en 48 idle). Ik weet niet de temps van de XFX of de MSI.........
Het geluid maakt me nog niet zoveel uit, mij gaat het zich ook om de temperaturen. De kaart zal langer meegaan onder lagere temperaturen. Maar ja de vraag is, hoeveel langer? Ik denk ook niet dat het veel zal uitmaken.
Dual slot cooler boeit me ook nog niet zoveel.

En de Asus kaart heeft maar 2.0 ns memory waardoor ie niet ver overklokbaar is. Dit vind ik ook een minpunt, waarom 2.0ns kopen als je 1.6ns kunt krijgen voor hetzelfde geld?

Ik ga me maar eens serieus overwegen om niet voor XFX, LeadTek of MSI te gaan..........

[Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 23-07-2004 14:54]

• M55
  • Niet online
heb asustek gemaild met de vraag of de GT versie ook leverbaar was:
Geachte Asus,

Normaal via de asus site zijn er 2 modellen van de Geforce 6800 serie te
vinden, namelijk de Ultra en de GE (Gamers Edition)

Nu de GE een nonultra chip (dus 12 pipelines) blijkt te zijn, ben ik benieuwd
of en wanneer asus met een 'echte' GT versie komt. Op jullie site is deze
alleen via google te vinden:
http://www.asus.com/products/vga/v9999gt/overview.htm#
antwoord:
Geachte heer,

Volgens onze informatie is hij leverbaar. U moet daarvoor echter contact opnemen met uw lokale dealer. Wij zijn namelijk geen verkopende partij of sales.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Mijn XFX6800U is standaard geklokt op 425/1200 dus geen 1100 mem, volgens mij is dat met de meeste, zoniet alle XFX's het geval.

Niet op voorraad.

• M55
  • Niet online
edward2 schreef op 23 juli 2004 @ 15:54:
Mijn XFX6800U is standaard geklokt op 425/1200 dus geen 1100 mem, volgens mij is dat met de meeste, zoniet alle XFX's het geval.
Krijg je bij die XFX nog games erbij eigenlijk, zo ja welke ? (farcry ?)

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
M55 schreef op 23 juli 2004 @ 16:11:
[...]

Krijg je bij die XFX nog games erbij eigenlijk, zo ja welke ? (farcry ?)
Commandos 3,X2,MotoGP

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Krijg maandag eindelijk mijn xfx geforce 6800 ultra binnen (salland) :D

davey s. schreef op 23 juli 2004 @ 16:15:
[...]

Commandos 3,X2,MotoGP
MotoGP2 :)

• M55
  • Niet online
ok voor de spellen die je erbij krijgt hoef ik die kaart in elk geval niet te kopen :+

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dus de XFX'en zijn eigenlijk (op 25MHZ core na) gelijk aan een Ultra Extreme ?

Deathchant schreef op 23 juli 2004 @ 16:39:
Dus de XFX'en zijn eigenlijk (op 25MHZ core na) gelijk aan een Ultra Extreme ?
Zo kan je het bekijken ja. De ultra van xfx zit op 425/1200 en de ultra extreme zit op 450/1200.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 95543 op 23-07-2004 16:44]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dus alle kaarten worden standaard overgeklokt? wat is het verschil tussen fabrieksovergeklokte kaarten als zelf overgeklokte kaarten eigenlijk ?

• danplo

danplo

Ja wat Edward2 zegt over die Asus 6800 Ultra zet mijn ook gelijk weer aan het denken.
Dan zit je eigelijk langer te wachten op een stuk mindere kaart.
Had dit nooit van Asus verwacht, dit gaat ze klanten kosten denk, als ze dit weten of door krijgen.
Ik ga ook maar eens kijken voor de XFX6800U
En die camera had ik ook nodig, maar die koop ik er dan wel los bij, die paar eurotjes maken dan ook niet meer uit.
Tanxs voor je tip Edward2 :)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

danplo schreef op 23 juli 2004 @ 19:13:
Ja wat Edward2 zegt over die Asus 6800 Ultra zet mijn ook gelijk weer aan het denken.
Dan zit je eigelijk langer te wachten op een stuk mindere kaart.
Had dit nooit van Asus verwacht, dit gaat ze klanten kosten denk, als ze dit weten of door krijgen.
Ik ga ook maar eens kijken voor de XFX6800U
En die camera had ik ook nodig, maar die koop ik er dan wel los bij, die paar eurotjes maken dan ook niet meer uit.
Tanxs voor je tip Edward2 :)
Wel raar dat hij dezelfde specs hebben en altijd voor asus kijken en daarbij ook nog eens voor die webcam. We zijn met elkaar in verbinding :P:P :r LOL

Ja ik moet eens kijken welke kaartjes er allemaal 1.6 ns hebben. Ik zou me dief voelen van mijn eigen geld als ik een asus zou pakken terwijl ik weet dat ik een betere kan krijgen.

• danplo

danplo

Deathchant schreef op 23 juli 2004 @ 19:17:
[...]

Wel raar dat hij dezelfde specs hebben en altijd voor asus kijken en daarbij ook nog eens voor die webcam. We zijn met elkaar in verbinding :P:P :r LOL

Ja ik moet eens kijken welke kaartjes er allemaal 1.6 ns hebben. Ik zou me dief voelen van mijn eigen geld als ik een asus zou pakken terwijl ik weet dat ik een betere kan krijgen.
Lijkt er wel op. 8)7
Weet niet wat dat is, maar we hebben gewoon normaal een goede smaak denk. :+
En ja als ik het zo lees dan moet ik mijn hand over mijn hart strijken en toch eens overstappen op andere merken, want wil niet zoveel betalen als je meer kan krijgen voor minder geld of zelfde geld.
Daarom vind ik het zo vreemd dat Asus hiervoor gekozen heeft, dit gaat ze echt vaste klanten kosten denk.
Ik ga alvast even kijken waar ze die XFX 6800 Ultra verkopen en of ze goed leverbaar zijn.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja precies. helemaal mee eens. Ik moet ook amar een overstappen. Maar de XFX 6800Ultra's worden op 425/1200 speeds geleverd. De vraag is dan: moet er een 2e dedicated molex worden aangesloten? Indien dat het geval is, weet ik niet hoe ik de rest moet aansluiten op mijn voeding. Er zijn dan namelijk nog maar 4 molexen over voor de rest.....

• hully
  • Laatst online: 24-05 07:34
ff twee vraagjes:

1)
ik heb nu een 6800gt @ 410 / 1100 en dat met een 300W voeding

ga ik hoger met één mhz (zowel core als mem) dan hangt 'ie' in 3dmark2003 (geen artifacts, gewoon stilstaand beeld).

Ik wil nu een 400W voeding kopen, maar hoop dat iemand mij alvorens daartoe over te gaan, met enige zekerheid kan zeggen of daarmee de kaart nog hoger kan of dat daarmee niets te maken heeft.

2)
wat is thans de snelste forceware driver voor de 6800?

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-03-2022
Is alleen wel klote dat die xfx ultra zo bagger slecht leverbaar is. Naja welke ultra kaart is uberhaupt wel fatsoenlijk leverbaar.....

http://specs.tweak.to/9714

• danplo

danplo

edward2 schreef op 23 juli 2004 @ 15:54:
Toch vreemd, want als ik wat online winkels afgaat en wat reviews lees dan hebben ze het gewoon steeds over 1100 mem.
Zelfs op XFX website staat 1100 mem aangegeven als spec

• IceEyz
Verrek wat wordt zo'n ding heet... 58 Idle en ruim boven de 70 onder load. Volgens mij haalt ie daardoor ook niet de 400/1100, na twee keer 3DMark zie ik grijs beeld...

Heeft er iemand een Single-Slot Ultra? Ben benieuwd naar de temps ervan :)

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:15
Cycloon schreef op 23 juli 2004 @ 19:35:
Is alleen wel klote dat die xfx ultra zo bagger slecht leverbaar is. Naja welke ultra kaart is uberhaupt wel fatsoenlijk leverbaar.....
Bij www.sallandautomaisering.nl moet je minder dan 2 weekjes w8en voor de xfx 6800 ultra (€531)

• Niet online
aha kijk is aan http://www.funcomputer.de...duktdetails&do=17&go=1159 hier is hij al leverbaar, maar dit is wel de ASUS V9999 Ultra Deluxe :9~ }:O

Maar goed eerst me Leadtek A400 ULTRA en voor de volgende keer deze ASUS :D

i.d.R. 3-4 Tage Lieferzeit

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 23-07-2004 20:55]

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Laatste NV40 gerucht:

MSI komt met een Geforce 6x00 met 8 pipelines voor de $200 markt. Core 300 Mhz, geheugen: 350 Mhz DDR, 256-bit geheugeninterface. Voorlopig komt-ie alleen in pc's die verkocht worden bij de Aldi en Lidl, dus waarschijnlijk Medion oid.

The Inq verteld niet of het gaat om een gecastreerde NV40 of om de NV43 (native 8 pipes). Of eventueel een gecastreerde NV42 wat ook nog zou kunnen. NV41 is namelijk de 12 pipes core.

http://www.theinq.net/?article=17163

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Zijn er al 6800ultra's te koop hier in nederland ? en zo jaar waar precies?

thnk u all

• cycloon_
Chuckiej schreef op 23 juli 2004 @ 20:28:
[...]

Bij www.sallandautomaisering.nl moet je minder dan 2 weekjes w8en voor de xfx 6800 ultra (€531)
Mijne staat sinds 14 juli in bestelling bij salland dus ben benieuwd of ze het voor komende woensdag gaan halen 8)7

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 19:38

Sm0k3r

cough...cough...

Klein vraagje, ben tijdje weg geweest.
Wie heeft een xfx 6800Ultra werkend op een 360W voeding, 12V lijn +/-18Amp.??

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Cycloon schreef op 23 juli 2004 @ 22:13:
[...]

Mijne staat sinds 14 juli in bestelling bij salland dus ben benieuwd of ze het voor komende woensdag gaan halen 8)7
Kheb vandaag contact gehad me salland (kheb hem ook daar in bestelling staan), ze krijgen hem maandag binnen als het goed is.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

danplo schreef op 23 juli 2004 @ 20:06:
[...]

Toch vreemd, want als ik wat online winkels afgaat en wat reviews lees dan hebben ze het gewoon steeds over 1100 mem.
Zelfs op XFX website staat 1100 mem aangegeven als spec
ja ik was ook aangenaam verrast, maar rivatuner geeft het echt aan als default klok.

Niet op voorraad.

• cycloon_
RtN schreef op 23 juli 2004 @ 22:49:
[...]

Kheb vandaag contact gehad me salland (kheb hem ook daar in bestelling staan), ze krijgen hem maandag binnen als het goed is.
We zullen zien :)

• TF swoop
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11-2019
Wat denken jullie dan van de MSI NX6800GT-TD (ik hoor alleen maar XFX).
Wat voor snelheden heeft deze kaart dan ???.
Ik heb nu nog de TI 4200 van MSI maar MSI is echt een heel goed merk.
Heb er nooit geen problemen mee gehad (even afkloppen :)).
er zitten ook leuke spellen bij: XIII, URU, 7in1 Games Collection, Prince of Persia (oke Doom 3 zullen we zelf aan moeten schaffen >:) ).

Deathchant schreef op 23 juli 2004 @ 19:27:
ja precies. helemaal mee eens. Ik moet ook amar een overstappen. Maar de XFX 6800Ultra's worden op 425/1200 speeds geleverd. De vraag is dan: moet er een 2e dedicated molex worden aangesloten? Indien dat het geval is, weet ik niet hoe ik de rest moet aansluiten op mijn voeding. Er zijn dan namelijk nog maar 4 molexen over voor de rest.....
Je moet 2 aparte molexen aansluiten op de kaart. De rest van je voeding benodigde apparaten kan je met die verloopstukken aansluiten. (verloopstukken: van 1 molex naar 2 molex aansluitingen.) Hoeveel watt voeding heb je btw? want dat moet je namelijk ook meerekenen.

• Niet online
Anoniem: 95543 schreef op 24 juli 2004 @ 00:06:
[...]

Je moet 2 aparte molexen aansluiten op de kaart. De rest van je voeding benodigde apparaten kan je met die verloopstukken aansluiten. (verloopstukken: van 1 molex naar 2 molex aansluitingen.) Hoeveel watt voeding heb je btw? want dat moet je namelijk ook meerekenen.
Is de GeForce 6800 ULTRA ook backwards compatible met AGP x4?

Aangezien dat ik hem in een ASUS A7M266-D mobo gaat zetten, das het mobo van me Dual AMD AthlonMP 2200+, ik neem aan van wel maar ik wil wel zeker heid hierover hebben.

Regards,

Obi-Wan Kenobi.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Er komt waarschijnlijk ook een GeForce 6800 LE. Deze "Light Edition" zal zo rond de €199 gaan kosten. Geklokt op 300/350 en met 8 pipelines is dit een leuk budget kaartje.

http://www.theinquirer.net/?article=17399

Gehaktbal, kan je deze toevoegen aan de tabel? Klasse werk overigens met de startpost :Y)

The trade of the tools

Anoniem: 23009 schreef op 24 juli 2004 @ 02:03:
[...]

Is de GeForce 6800 ULTRA ook backwards compatible met AGP x4?

Aangezien dat ik hem in een ASUS A7M266-D mobo gaat zetten, das het mobo van me Dual AMD AthlonMP 2200+, ik neem aan van wel maar ik wil wel zeker heid hierover hebben.

Regards,

Obi-Wan Kenobi.
De Geforce 6800 ULTRA is ook compatible met agp 4x, dat is minimaal vereist. Het is aanbevolen om agp 8x te hebben i.v.m. de hogere bandwidth die mogelijk is.

• Anoniem: 54786
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mocht iemand nog een XFX 6800 GT zoeken , zijn nu op voorraad bij Informatique ;)

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 20:47
Anoniem: 54786 schreef op 24 juli 2004 @ 11:01:
Mocht iemand nog een XFX 6800 GT zoeken , zijn nu op voorraad bij Informatique ;)
Werd tijd :). Loop al een tijdje te wachten op m'n nieuwe systeempje :). Duurde ook behoorlijk lang daar. Dus tenzij ze groot ingeslagen hebben; wees er snel bij daar :P.

[ DeviantArt ]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Gaat weer lekker:
This is hot from Warp2Search:

Quote:

Seems that just by:

a. changing the VendorID/DeviceID from X800 to GF 6800
b. Wrapping the 3.0 shaders to 2.0b shaders.

You gain as much as a 20% performance boost in FarCry 1.2!!!

Seems that just by:

a. changing the VendorID/DeviceID from X800 to GF 6800
b. Wrapping the 3.0 shaders to 2.0b shaders.

You gain as much as a 20% performance boost in FarCry 1.2!!
http://www.3dchipset.com/#1260

En ook nog dit:
So what about the juicy gossip? Well to say today has been a dramatic day is an understatement, during our testing period for the last 12 hours or so we have spent alot of time on the phone and in email to many people in the industry, one such person in the industry even stated this:

"Nvidia encouraged Crytek to use partial precision in the shaders wherever possible. This means that many of the shaders will run in 16-bit precision, not the 32-bit precision (a requirement of SM3.0) that they are touting to the press. Ironically, while promoting the 32-bit precision of SM3.0 as a "must have", Nvidia is asking developers to use less precision than was available in SM1.0 - that is, all the way back in DirectX8! Even more ironically, ATI hardware will run most of the FarCry shaders more accurately (ATI hardware runs all shaders in 24-bit precision). Microsoft, the owner of DirectX, defines 24-bit and greater as "full precision" and 16-bit as "partial precision", Nvidia has claimed that ATI paid Crytek to delay the patch and include ATI features (the figure mentioned was $500k!)."

So there you have it, some of the facts, and some rumours.... nonetheless Crytek has committed to delivering 3Dc support in patch v1.3, which will provide higher detail images, or free up memory with better compression than traditional normal map compression options. FarCry is a great example of a next generation title that uses normal maps extensively. When the "final" patch arrives, we will be giving it a good going over and posting indepth results.
Nou is gedeeltelijke 16 bits precisie niet per defenitie slecht, want het bespaart perf, maar het moet natuurlijk niet zichtbaar zijn en zeggen en doen is 2.

[Voor 12% gewijzigd door edward2 op 24-07-2004 14:44]

Niet op voorraad.

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02-2018

Biff

waar zijn de visjes

Beetje een klok horen luiden maar weet niet waar klepel hangt verhaal. Natuurlijk wil Nvidia dat mensen waar mogelijk partial precision gebruiken. Dat is altijd gunstig. En met name interessant als je ervoor wil zorgen dat mensen die nog een NV3x kaart gebruiken ook kunnen meegenieten. En partial precision is nog steeds een onderdeel van SM3.0, dat FP32 vereist zou zijn is gewoon onjuist.

Yeah well. The Dude abides.

• Sjah
Kunnen mensen met een 6800 even zeggen of er een temp. sensor op zit? Ik wil een freaky temp en fanspeed regelapparaat aanschaffen, maar als de nieuwe kaarten allemaal sensors al hebben is dat beetje overbodig.

• BlowFish
Sjah schreef op 24 juli 2004 @ 17:41:
Kunnen mensen met een 6800 even zeggen of er een temp. sensor op zit? Ik wil een freaky temp en fanspeed regelapparaat aanschaffen, maar als de nieuwe kaarten allemaal sensors al hebben is dat beetje overbodig.
jah zit een sensor op ik kan mooi de temepratuur bijhouden van mijn core in het nvidia eigenschappen menu,

btw. iemand hier die kan bevestigen dat de NALU-sticker onder de XFX sticker zit ?
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee