[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.747 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82868

Anoniem: 95543 schreef op 24 juli 2004 @ 00:06:
[...]

Je moet 2 aparte molexen aansluiten op de kaart. De rest van je voeding benodigde apparaten kan je met die verloopstukken aansluiten. (verloopstukken: van 1 molex naar 2 molex aansluitingen.) Hoeveel watt voeding heb je btw? want dat moet je namelijk ook meerekenen.
Idd, de voeding is erg van belang. Ik heb een Enermax 480W voeding. Deze had ik eerst aangesloten op mijn XFX 6800 Ultra met de bijgeleverd spit kabel. Daarna heb ik hem aangesloten met 2 verschillende kabels direct uit de voeding. Ik heb hierna een 3D mark (2003) gedraaid, en ik haalde circa 200 punten meer :?

480W is dus net genoeg. (zelfs als je niet overklocked)

Wel heb ik een probleem met de weergave van mijn clocksnelheden.

M'n 8600 Ultra geeft aan dat ik draai met een core snelheid van 1 MHZ en een geheugen snelheid van 5 MHZ :?

Toch leuk als je daarmee 12987 punten haalt in 3D mark :+
(7564 punten als je kwaliteit op zijn hoogst zet, met 4x AA en 8x AF 8) )

Bovendien ziet alles er zo gruwelijk mooi uit (Halo, BFVietnam)

Top kaart (mag ook wel voor dat geld :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Ironically, while promoting the 32-bit precision of SM3.0 as a "must have", Nvidia is asking developers to use less precision than was available in SM1.0 - that is, all the way back in DirectX8! Even more ironically, ATI hardware will run most of the FarCry shaders more accurately (ATI hardware runs all shaders in 24-bit precision). Microsoft, the owner of DirectX, defines 24-bit and greater as "full precision" and 16-bit as "partial precision", Nvidia has claimed that ATI paid Crytek to delay the patch and include ATI features (the figure mentioned was $500k.
1 ding is zeker, deze man kent NIETS van shader modellen en nog minder van directx

DX8 = FX9 tot FX16, integer, floats zijn 'beter' (bij nvidia, FX9 - FX12 = nv20 tot nv30)
DX9 = FP16 tot FP32
Dx9 is dus in alle opzichten preciser, sm2.0 laat wel nog het gebruik van FX12 toe

[ Voor 16% gewijzigd door oeLangOetan op 24-07-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Biff schreef op 24 juli 2004 @ 17:30:
. En met name interessant als je ervoor wil zorgen dat mensen die nog een NV3x kaart gebruiken ook kunnen meegenieten. .
Maar dat zou ook kunen met verschillende paden dmv detectie, maar misschien gebeurd dat al min of meer.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Van welk merk kan ik nu het beste een 6800 GT kopen? Ik heb er één van Aopen gekocht en weer terug gebracht omdat ik er 50 euro te veel voor had betaald. Maar daar was ik niet tevreden over de software die er bij zat deed het niet. Niet dat je die nodig hebt, maar het ging om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

ronwiel schreef op 24 juli 2004 @ 19:52:
Van welk merk kan ik nu het beste een 6800 GT kopen? Ik heb er één van Aopen gekocht en weer terug gebracht omdat ik er 50 euro te veel voor had betaald. Maar daar was ik niet tevreden over de software die er bij zat deed het niet. Niet dat je die nodig hebt, maar het ging om het idee.
software deed het niet? lag dat niet aan je systeem?

anyway, volgens mij maakt het niet zoveel uit welke gt je neemt??

als ik goed gelezen heb zit er bij die ultra's nog wel is verschil in memory, (1.6 - 2.0?)

Hoe zit dat met de gt's, zitten er per merk nog verschillen in die we moeten weten bij het maken van de keuze? (kwa merk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51
ronwiel schreef op 24 juli 2004 @ 19:52:
Van welk merk kan ik nu het beste een 6800 GT kopen? Ik heb er één van Aopen gekocht en weer terug gebracht omdat ik er 50 euro te veel voor had betaald.
Zo te horen geef je zelf het antwoord al: de goedkoopste.
PoV bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

Ik heb hier een probleempje met mijn nieuw pc-tje en dit is in het speciaal voor Obi-Wan-Kenobi bedoeld:

De pc bestaat uit:
MSI K7D Master L
2X Athlon XP1700+ DLT3C @2.2Ghz
1GB Kingston Value
Highpoint 1820 PCI-X Raid controller op een 64bits/66mhz-sleuf.
WD Raptor 74GB SATA
WD 160 GB SATA
XfX 6800GT
Audigy 2 ZS Platinum Pro
Lite-on cd-writer en dvd-rom.

Ik heb nu al zowel een Levicom van 430W geprobeerd als een Enermax 431W. Maar bij beide vliegt de pc gewoon uit, binnen de minuut na het opstarten. Als ik dan reset, geeft hij meestal gewoon geen beeld meer. Ik heb de 6800GT ook al eens vervangen door een GF3 Pro en dan blijft hij gewoon op bios van de raid-controller staan maar num-lock gaat nog wel aan en uit op dat moment.

Ligt dit nu echt aan een te lichte voeding? Die Levicom is nochtans echt geen rommel...

EDIT: vraag me aub niet van athlon's terug te klokken :P
Dat is met wire-mod gebeurd en dat was zo'n geprul. In een vorig leven hebben die trouwens al leuk gedraaid.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 116196 op 25-07-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Anoniem: 82868 schreef op 24 juli 2004 @ 17:48:
Daarna heb ik hem aangesloten met 2 verschillende kabels direct uit de voeding. Ik heb hierna een 3D mark (2003) gedraaid, en ik haalde circa 200 punten meer :?
Hou rekening met een afwijking van 3%, bij jou is dat (12987/100*3) 389 punten. Voor betrouwbare resultaten doe je de test beter minimaal 3 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
oeLangOetan schreef op 24 juli 2004 @ 18:05:
[...]

1 ding is zeker, deze man kent NIETS van shader modellen en nog minder van directx

DX8 = FX9 tot FX16, integer, floats zijn 'beter' (bij nvidia, FX9 - FX12 = nv20 tot nv30)
DX9 = FP16 tot FP32
Dx9 is dus in alle opzichten preciser, sm2.0 laat wel nog het gebruik van FX12 toe
Ja das fijn, maar wat heeft dat te maken met wat je quote?
Feit is dat Nvidia (weer) mindere precisie gebruikt dan ATI, maw, over 3 driver updates gaat ati weer inhalen, want OF nvidia gaat na kritiek de precisie opvoeren, of ATI denkt "dan gaan wij ook omlaag"
Vind het maar weer dubieus.

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 25-07-2004 03:30 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A-open 6800gt besteld (op voorraad bij 4launch)
Hopen dat het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
Anoniem: 116196 schreef op 25 juli 2004 @ 00:41:
Ik heb hier een probleempje met mijn nieuw pc-tje en dit is in het speciaal voor Obi-Wan-Kenobi bedoeld:

De pc bestaat uit:
MSI K7D Master L
2X Athlon XP1700+ DLT3C @2.2Ghz
1GB Kingston Value
Highpoint 1820 PCI-X Raid controller op een 64bits/66mhz-sleuf.
WD Raptor 74GB SATA
WD 160 GB SATA
XfX 6800GT
Audigy 2 ZS Platinum Pro
Lite-on cd-writer en dvd-rom.

Ik heb nu al zowel een Levicom van 430W geprobeerd als een Enermax 431W. Maar bij beide vliegt de pc gewoon uit, binnen de minuut na het opstarten. Als ik dan reset, geeft hij meestal gewoon geen beeld meer. Ik heb de 6800GT ook al eens vervangen door een GF3 Pro en dan blijft hij gewoon op bios van de raid-controller staan maar num-lock gaat nog wel aan en uit op dat moment.

Ligt dit nu echt aan een te lichte voeding? Die Levicom is nochtans echt geen rommel...

EDIT: vraag me aub niet van athlon's terug te klokken :P
Dat is met wire-mod gebeurd en dat was zo'n geprul. In een vorig leven hebben die trouwens al leuk gedraaid.
Op wat staat je fsb?
Probeer anders eens op te starten met 1 hdd en je videokaart, als dat goed gaat kan je apparaten toevoegen tot je de boosdoener vind.
Van raid enzo ken ik niks want ik heb het nooit gehad maar misschien moet je een firmware upgrade doen?
Tot slot, aangezien het met een gf3 ook niet gaat maak je beter een apart topic, ik denk dat je daar sneller resultaat bereikt dan in dit draadje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Maverick schreef op 25 juli 2004 @ 03:30:
[...]
Feit is dat Nvidia (weer) mindere precisie gebruikt dan ATI, maw, over 3 driver updates gaat ati weer inhalen, want OF nvidia gaat na kritiek de precisie opvoeren, of ATI denkt "dan gaan wij ook omlaag"
Hij beweerde dat nVidia een precisie gebruikte lager dan dx8 in dx9.
Nvidia is asking developers to use less precision than was available in SM1.0 - that is, all the way back in DirectX8!

[ Voor 14% gewijzigd door oeLangOetan op 25-07-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 13-05 15:32
Anoniem: 54786 schreef op 24 juli 2004 @ 11:01:
Mocht iemand nog een XFX 6800 GT zoeken , zijn nu op voorraad bij Informatique ;)
Ik kreeg anders 23 juli nog te horen van ze dat hij tweede week augustus pas komt en dat hij nergens in nederland leverbaar is door niemand. Ze werden ook boos dat ik mijn bestelling wilde annuleren, ga ze straks mailen dat ik hem inmiddels een dag later heb gekocht bij Alternate! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53

RtN

XFX 6800 ultra/gt/nu nu leverbaar alternate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 10:12
appart ik kreeg keihard te horen dat hij op voorraad lag bij hun.. Hijs betaald en komt mijn kant op a.s. dinsdag... heel vreemd.
Nouja misschien onverwachte levering :P Laten we het hopen, ik heb geen zin om 4 weken te wachten op dat ding om ondertussen de prijs te zien dalen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Gehaktbal schreef op 25 juli 2004 @ 14:19:
appart ik kreeg keihard te horen dat hij op voorraad lag bij hun.. Hijs betaald en komt mijn kant op a.s. dinsdag... heel vreemd.
Er staat nog steeds geen mooi groen vinkje bij élk XFX 6800 smaakje bij Informatique (maar constant die "1 week" code waardoor het lijkt dat ze zelf nog geen enkel idee hebben wannéér ze die kaarten in voorraad hebben)...

Salland kan echter volgens de site gegarandeerd binnen 2 weken de Ultra op backorder leveren voor een bedrag rond de 529 euro. Klinkt niet echt slecht ;)

Alternate kan dat ding dan wel direct uit voorraad leveren, maar dan is ie gelijk 70 euro duurder... nou dan wacht ik liever 2 weken - mijn huidge Athlon en GeForce 2 werken immers nog perfect :p

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
hmmm nogsteeds niet.. juist paar dagen geleden wel toen ik em bestelde.. misschien dak de laatste heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is het verschil tussen GDDR3 en DDR2. En is het het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119449

Ik had gelezen dat de 6800 Ultra versies minimaal ene 480 watt voeding nodig hebben..
Ik heb net een tagan 480 watt besteld..waarschijnlijk bestel ik een Ultra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ronwiel schreef op 25 juli 2004 @ 15:35:
Wat is het verschil tussen GDDR3 en DDR2. En is het het geld waard?
GDDR klokt hoger en klokt beter over en wordt minder warm (verhoudingsgewijs)
de DDR2 varianten die op de Club3D kaartjes zitten is nog geheel onduidelijk. Ik heb er erg weinig over gehoord....... maar in de pricewatch staan ze wel als zijnde: DDR2... Uiterst merkwaardige kaartjes wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 21:18

-db-

Hoi

Maverick schreef op 25 juli 2004 @ 03:30:
[...]

Het beste is een zo laag mogelijke precisie waarbij het uiteindelijke beeld niet zichtbaar mindere kwaliteit heeft. Dat geeft de beste performance. Geforce kaarten hebben de mogelijkheid om 16 of 32 bit te gebruiken, radeons hebben alleen maar 24 bit. Als je dus een situatie in een spel krijgt waarbij 16 bit precisie volstaat, dan kan nvidia daar een performance verbetering uithalen door ook maar 16 bit te gebruiken. Ati zal hier dus gedwongen zijn 24 bit te gebruiken.

Op het moment dat we werkelijk SM3.0 spellen krijgen (en de GF6xxx serie het ook al niet meer trekt), dan krijg je zelfs situaties waar 32 bit nodig is om geen zichtbaar kwaliteitsvermindering te zien, en dan is ati's 24 bit oplossing niet genoeg, maar dan zijn weer nieuwe kaarten uit.

Dus stellen dat partial precision 'slecht' is, heeft ook niet veel nut. Hoewel je natuurlijk te ver kunt gaan (zie GF FX in Far Cry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
-db- schreef op 25 juli 2004 @ 16:52:
[...]

Het beste is een zo laag mogelijke precisie waarbij het uiteindelijke beeld niet zichtbaar mindere kwaliteit heeft. Dat geeft de beste performance. Geforce kaarten hebben de mogelijkheid om 16 of 32 bit te gebruiken, radeons hebben alleen maar 24 bit. Als je dus een situatie in een spel krijgt waarbij 16 bit precisie volstaat, dan kan nvidia daar een performance verbetering uithalen door ook maar 16 bit te gebruiken. Ati zal hier dus gedwongen zijn 24 bit te gebruiken.

Op het moment dat we werkelijk SM3.0 spellen krijgen (en de GF6xxx serie het ook al niet meer trekt), dan krijg je zelfs situaties waar 32 bit nodig is om geen zichtbaar kwaliteitsvermindering te zien, en dan is ati's 24 bit oplossing niet genoeg, maar dan zijn weer nieuwe kaarten uit.

Dus stellen dat partial precision 'slecht' is, heeft ook niet veel nut. Hoewel je natuurlijk te ver kunt gaan (zie GF FX in Far Cry).
Stellen dat partial precision slecht is is "spot on". Want DirectX9 houdt in dat er ten alle tijden met minimaal 24bp wordt gerenderd. Maw, Nvidia rendert de spellen niet in dx9. als ze nu tussen 24 en 32 switchen zou het heel fijn zijn. ATI kan ook met partial precision renderen. maar dat doen ze niet, omdat ze zich aan de DX9 standaard willen houden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Maverick schreef op 25 juli 2004 @ 17:00:
[...]

Stellen dat partial precision slecht is is "spot on". Want DirectX9 houdt in dat er ten alle tijden met minimaal 24bp wordt gerenderd. Maw, Nvidia rendert de spellen niet in dx9. als ze nu tussen 24 en 32 switchen zou het heel fijn zijn. ATI kan ook met partial precision renderen. maar dat doen ze niet, omdat ze zich aan de DX9 standaard willen houden.
Bzzzt sorry completely wrong answer, play again later.

Partial precision is wel degelijk duidelijk gedefiniëerd en toegestaan door Microsoft. En ATI heeft helemaal niks te willen want het enige floating point formaat wat ondersteund wordt door ATI hardware is FP24. ATI kán helemaal niet met partial precision renderen.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51
-CKY2K- schreef op 25 juli 2004 @ 14:08:
[...]

Ik kreeg anders 23 juli nog te horen van ze dat hij tweede week augustus pas komt en dat hij nergens in nederland leverbaar is door niemand. Ze werden ook boos dat ik mijn bestelling wilde annuleren, ga ze straks mailen dat ik hem inmiddels een dag later heb gekocht bij Alternate! _/-\o_
offtopic:
Ik ben ook niet meer zo kapot van Informatique, hun service is niet altijd om te juichen. Vroeger kocht ik veel bij ze, inmiddels vind ik ze duur geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op 25 juli 2004 @ 17:17:
[...]

offtopic:
Ik ben ook niet meer zo kapot van Informatique, hun service is niet altijd om te juichen. Vroeger kocht ik veel bij ze, inmiddels vind ik ze duur geworden.
ze zijn ook duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 95543 schreef op 24 juli 2004 @ 00:06:
[...]

Je moet 2 aparte molexen aansluiten op de kaart. De rest van je voeding benodigde apparaten kan je met die verloopstukken aansluiten. (verloopstukken: van 1 molex naar 2 molex aansluitingen.) Hoeveel watt voeding heb je btw? want dat moet je namelijk ook meerekenen.
I kheb een zalman 400watt voeding. Ik kan me slecht voorstellen dat een XFX 6800Ultra standaard verkocht wordt op 425/1200, dat zou een ultra extreme zijn.
Edward, heb jij 2 dedicated molexen dan?

Edit: als ik deze kaart zou kopen (2 dedicated molexen) dan heb ik er nog 2 over vanuit de voeding zelf.........op 2 molexen kun je toch nooit alles op aansluiten met verloopstekkers? Lampjes, HDD, FDD, 2 dvd brander/lezer, 7 casefans, hardcano........kan toch nooit.

Die splitter wat bij de videokaart geleverd wordt, waarom zit die erbij eigenlijk? Je moet sowieso 1 dedicated lijntje erop aansluiten.....

@hully, ik zou toch gaan voor een kwaliteits 400W voeding, zoals zalman, tagan, antec enzo

[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 25-07-2004 19:21 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

ATI kán helemaal niet met partial precision renderen.
Gelukkig voor Ati eigenaren, want dan weet je tenminste zeker dat je niet af en toe naar 16 bit zit te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95543

Deathchant schreef op 25 juli 2004 @ 19:14:
[...]

I kheb een zalman 400watt voeding. Ik kan me slecht voorstellen dat een XFX 6800Ultra standaard verkocht wordt op 425/1200, dat zou een ultra extreme zijn.
Edward, heb jij 2 dedicated molexen dan?

Edit: als ik deze kaart zou kopen (2 dedicated molexen) dan heb ik er nog 2 over vanuit de voeding zelf.........op 2 molexen kun je toch nooit alles op aansluiten met verloopstekkers? Lampjes, HDD, FDD, 2 dvd brander/lezer, 7 casefans, hardcano........kan toch nooit.

Die splitter wat bij de videokaart geleverd wordt, waarom zit die erbij eigenlijk? Je moet sowieso 1 dedicated lijntje erop aansluiten.....

@hully, ik zou toch gaan voor een kwaliteits 400W voeding, zoals zalman, tagan, antec enzo
Het is toch zo, ik stond er ook van te kijken. Ik ben namelijk ook niet de enige met een XFX geforce 6800 ultra die standaard op 425/1200 loopt. Check mijn standaard instellingen:

Afbeelding

I rest my case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 00:27
heb ik gedaan en werkt perfect en stabiel (420/1100)

GFMIKE (en/of anderen), wat is nu de snelste forceware driver voor een 6800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zo. Nu moet ik zelf duidelijkheid hebben:

Ik wil een 1.6ns non-reference kaart waarbij ik GEEN 2 DEDICATED lijntjes voor nodig heb. Ik vertik het om mijn zalman 400Watt te moeten gaan verkopen en een nieuwe kopen.

De asus bleek erg warm te worden en heeft bovendien "maar" 2.0ns, dus ik ben dief van mijn eigen geld als ik een 2.0ns kaart koop terwijl ik een 1.6 kan krijgen.

vraag 1: worden alle XFX kaarten nu ineens overgeklokt geleverd??
vraag 2: welke merken hebben nog meer 1.6ns geheugen?
vraga 3: welke 1.6ns kaarten worden dan op 400/1100 geleverd?

nogmaals, ik vertik het om een extra PSU aan te schaffen. Mijn zalman 400W is zeer goed en zou het ook aankunnen. tis alleen dat de rest (HDD, FDD, etc) niet op 2 molexen (die na het inbouwen van de 6800Ultra nog overblijven) kunnen worden aangesoten met y-splitters.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 11:56
Anoniem: 38733 schreef op 25 juli 2004 @ 19:44:
[...]

Gelukkig voor Ati eigenaren, want dan weet je tenminste zeker dat je niet af en toe naar 16 bit zit te kijken. ;)
Tja en ati eigenaren kunnen weer niet 32bit zien als nvidia dit wel doet ;) heft zichzelf al weer aardig op zo. Ach 16bit wordt gedaan als het kan en geen merkbaar verschil geeft. Zolang het maar zo blijft zal niemand erover zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
Mooi balen... nog nergens een fatsoenlijke Leadtek Ultra verkrijgbaar.

Wanneer zou dat ding nu leverbaar worden?

Wordt vrijwel zeker mn nieuwe kaartje... tenzij Anus met een betere variant
op de proppen komt.

Duzzz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54786

Waarom doen ATI Fans in dit topic en Nvidia fans in het andere topic zo hun best om te bewijzen dat de ene fabrikant beter is dan de ander , is daar een prijs mee te winnen of zo ?
Kan niet begrijpen waarom iemand daar tijd insteekt 8)7 8)7

Ps,
Mijn Xbox is beter dan jou PS2 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hully schreef op 25 juli 2004 @ 20:02:
[...]

heb ik gedaan en werkt perfect en stabiel (420/1100)

GFMIKE (en/of anderen), wat is nu de snelste forceware driver voor een 6800?
62.20, voor SM3 wel editen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
edward2 schreef op 25 juli 2004 @ 23:08:
[...]

62.20, voor SM3 wel editen.
wow... uuh... heb ik wat gemist edward? editen?.. heb je een linkje voor me?

(anyhow, een ge-edite 62.20 zal snelste performance geven in far cry doom3 etc?)

***update: na 62.20 te hebben geïnstalleerd haal ik 1000 pt minder in 3dmark2003 t.o.v. 61.72 (zonder edit dan..)

[ Voor 17% gewijzigd door hully op 25-07-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 13:57

danplo

The Force is strong with me

RtN schreef op 25 juli 2004 @ 14:13:
XFX 6800 ultra/gt/nu nu leverbaar alternate ;)
Ik zie het nu ook met de groene status staan.
Ik ga er ook maar eentje bestellen, wordt gek anders van het wachten.
Hopenlijk krijg ik dan ook een Ultra Extreme XFX 425/1200 :9~

<EDIT>Besteld 8) <EDIT>

[ Voor 6% gewijzigd door danplo op 26-07-2004 00:25 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 15:30
Gehaktbal schreef op 25 juli 2004 @ 14:19:
Nouja misschien onverwachte levering :P Laten we het hopen, ik heb geen zin om 4 weken te wachten op dat ding om ondertussen de prijs te zien dalen... :(
Gisteren (zaterdag) was hij op voorraad, maar ze vlogen de winkel uit. En nu zijn ze weer op :P.

Je moet net geluk hebben denk ik. Zo hier en daar druppelen die dingen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:16
hully schreef op 25 juli 2004 @ 23:24:
[...]

wow... uuh... heb ik wat gemist edward? editen?.. heb je een linkje voor me?

(anyhow, een ge-edite 62.20 zal snelste performance geven in far cry doom3 etc?)

***update: na 62.20 te hebben geïnstalleerd haal ik 1000 pt minder in 3dmark2003 t.o.v. 61.72 (zonder edit dan..)
Zelfde probleem hier, alleen dan iets van 1300 punten minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

danplo schreef op 26 juli 2004 @ 00:20:
[...]

<EDIT>Besteld 8) <EDIT>
Ik krijg mijn vragen maar niet beantwoord.... :'(
Ik wil ook een XFX.......
Jij hebt een 550Watt he? Hoeveel levert die effectief? Mijn voeding levert genoeg. Kep alleen maar 3 lijntjes :'(

ik ben niet zo'n electronica held. Kep een vriend geraadpleegd en die zij dat het niks boeit of het dedicated is of niet. Hoe zit dat nou? Ligt het gewoon aan de aantal amperes wat over die 12V lijn gaat ofzo?
ik weet niet hoeveel er bij mijn zalman over de lijn gaat en hoeveel dat nodig is voor de 6800Ultra van XFX.
Het leuke is dat alle 6800Ultra's standaard zijn overgeklokt, wat zou betekenen dat ik daadwerkelijk 2 lijnen zou moeten gebruiken. Als je alleen 1 harde schijf en 2 optical disks hebt is het goed. Die kun je dan op die laatste lijn zetten.

Ik kan de kaart ook underklokken, maar ja ook een beetje wazig he. Ik ga geen kaart kopen als ik niet voor 100% weet of ik dan de rest ook wel aangesloten krijg. ik ga ook geen 600pleuro neerleggen voor een kaart die ik moet UNDERklokken

Edit: @ Edward2: welke voeding heb je, hoeveel lijnen heb je en hoe heb jij je XFX 6800Ultra aangesloten (2 dedicated molexen ?)

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 26-07-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Biff schreef op 25 juli 2004 @ 17:11:
[...]

Bzzzt sorry completely wrong answer, play again later.

Partial precision is wel degelijk duidelijk gedefiniëerd en toegestaan door Microsoft. En ATI heeft helemaal niks te willen want het enige floating point formaat wat ondersteund wordt door ATI hardware is FP24. ATI kán helemaal niet met partial precision renderen.
Ook niet helemaal waar. ATi kan wel partial precision code aan... het wordt gewoon omgerekend naar FP24 (zonder al te veel prestatieverlies). ;)

En je moet niet vergeten dat FP16 vooral na veel aandringen van nVidia door MS opgenomen is in DX9. Anders zou de hele FX serie wel eens akelig benadeeld kunnen worden in games/benchmarks. Alle andere IHVs (zoals S3, XGI en ATi) houden zich namelijk netjes aan de FP24 eis.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
n0kn0k schreef op 26 juli 2004 @ 02:05:
[...]

Zelfde probleem hier, alleen dan iets van 1300 punten minder :(
dus dan is 61.72 de snelste driver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 18-05 10:35
Zijn er ondertussen al ergens waterblokken te krijgen voor de 6800 serie? Want ik wil de kaart graag op m'n waterkoeling aansluiten :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 08:31:
[...]

Edit: @ Edward2: welke voeding heb je, hoeveel lijnen heb je en hoe heb jij je XFX 6800Ultra aangesloten (2 dedicated molexen ?)
Tagan 480 Watt, ik heb idd 2 molexen aangesloten die alleen de 6800U voeden. De Tagan heeft geloof ik 6 of 7 lijnen geloof ik. Ik heb ook nog een energieslurende FX53 dus was een goede voeding wel gewenst :)

Hully voor SM3.0,

Add the following lines to nv4_disp.inf *before* installing the driver (if you've already installed, uninstall and add these lines, then reinstall).

[nv_SoftwareDeviceSettings]
HKR,, D3D_35173345, %REG_DWORD%, 0x61243847

[nv_ClearRegistrySwitches]
HKR,, D3D_35173345

[ Voor 36% gewijzigd door edward2 op 26-07-2004 12:26 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

7 lijnen ????? dat is veel. Of de zalman heeft er gewoon te weinig :P
2 dedicated ?
Kun jij me iets zeggen over de amperes over 1 lijn? Uiteindelijk kun je wel 7 lijnen hebben, maar uiteindelijk komen alle lijnen bij elkaar in de voeding

[ Voor 111% gewijzigd door Deathchant op 26-07-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 12:26:
7 lijnen ????? dat is veel. Of de zalman heeft er gewoon te weinig :P
2 dedicated ?
Kun jij me iets zeggen over de amperes over 1 lijn?
Dedicated and devoted :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zoals ik al zei: ik ben geen held in elektronica. Ik weet dat ik 3 lijnen heb.
Als ik er 2 vrij hou voor mijn geforce, kan de rest dan gewoon mbv Y-splitters worden aangesloten op die ene lijn nog ? Misschien dat een elektronica expert effe kan helpen, want ik moet echt een besluit maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 12:30:
zoals ik al zei: ik ben geen held in elektronica. Ik weet dat ik 3 lijnen heb.
Als ik er 2 vrij hou voor mijn geforce, kan de rest dan gewoon mbv Y-splitters worden aangesloten op die ene lijn nog ? Misschien dat een elektronica expert effe kan helpen, want ik moet echt een besluit maken
Meestal wel. Ik heb ook bv m'n CDspeler en Brander op één lijn met een splitter.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik moet op 2 molexen het volgende aansluiten:
hdd
fdd
dvd
cdr
7 casefans
1 recom ccfl.

wat betekent het als je 12V op 11.795 staat??

Quotes over mijn zalman voeding: "The 3.3v and 5v rails have a combined rating of 235watts (above average for a 400watt PSU) and another 180watts on the 12v"

"The available connectors are as follows: six 4-pin molex, one floppy, one ATX, one 12V, and one AUX. Length is what I would call ideal for most systems. The wires are longer than those found on cheaper models, but not as long as anything from Antec or Enermax, so cable clutter in mid tower systems is minimized. As you can see, the supplied velcro straps do their share as well. What's unique about all this is the somewhat different arrangement of the molex connectors.

While most power supplies will have two per cable (and a separate molex with one or two floppy connectors), Zalman does things their way. Three of the molex connectors are on their own line. One has a single floppy connector attached (who needs two these days anyway?). The fifth and sixth are daisy chained. This not only allows for extra versatility, but keeps power loss to a minimum. This way you can keep important devices on their own channel (such as a master hard drive) without having to connect fans, lights and other drives on the same line (all of which causes instability). "

hier nog wat specs over mijn voeding:
http://www.ocprices.com/i...127&page=3&action=reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

danplo schreef op 26 juli 2004 @ 00:20:
[...]

<EDIT>Besteld 8) <EDIT>
Alternate is veel te duur... Bij Salland kost dat ding ruim 60 euro minder. Tenzij je geen geduld hebt, want je moet voor die 60 euro wel even 2 weken wachten voor de postmeneer van de TPG m bij je thuis kan afleveren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 26-07-2004 12:53 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Dat maakt geen hol uit, er zit niet voor niks een Y- kabel bij die kaarten.
Als je 1 lijn dedicated aansluit op de 2 connectoren is dat bijne net hetzelfde als 2 aparte.
2 aparte is ietsje optimaler omdat je de stroomopname over 2 kabels verdeeld, dan heb je minder Jouleverliezen.
Het is niet alsof je plotseling minder kan overclocken doordat je maar 1 toegewijdde molex hebt.
Alleen als je voeding intern 2 aparte 12V lijnen heeft met elk 2 molexjes dan is het beter om van elke lijn 1 molex aan te sluiten op je kaart, maar een normale voeding heeft dat toch niet.
Een gf6800U gaat het prima doen op je Zalman 400 Watt, ook als je maar 1 toegewijdde kabel hebt om aan te sluiten. :)
De echte reden dat er gezegt wordt dat 2 aparte lijnen beter is is omdat je zeker mag zijn dat je voeding voldoende vermogen heeft voor die kaart aangezien je met 2 aparte lijnen niet superveel in je kast hebt hangen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

corpseflayer schreef op 26 juli 2004 @ 12:48:
Dat maakt geen hol uit, er zit niet voor niks een Y- kabel bij die kaarten.
Als je 1 lijn dedicated aansluit op de 2 connectoren is dat bijne net hetzelfde als 2 aparte.
2 aparte is ietsje optimaler omdat je de stroomopname over 2 kabels verdeeld, dan heb je minder Jouleverliezen.
Het is niet alsof je plotseling minder kan overclocken doordat je maar 1 toegewijdde molex hebt.
Alleen als je voeding intern 2 aparte 12V lijnen heeft met elk 2 molexjes dan is het beter om van elke lijn 1 molex aan te sluiten op je kaart, maar een normale voeding heeft dat toch niet.
Een gf6800U gaat het prima doen op je Zalman 400 Watt, ook als je maar 1 toegewijdde kabel hebt om aan te sluiten. :)
De echte reden dat er gezegt wordt dat 2 aparte lijnen beter is is omdat je zeker mag zijn dat je voeding voldoende vermogen heeft voor die kaart aangezien je met 2 aparte lijnen niet superveel in je kast hebt hangen. :Z
Weet je het zeker? Heb je mijn specs gezien? De amperes op de 12V is niet echt dat je zegt goed. Sorry dat ik erover bezig blijf, maar ik ga geen nieuwe voeding kopen, alleen maar om een 6800Ultra te kunnen draaien.
Het gaat zich er om dat alle 6800Ultra's standaard overgeclockt geleverd worden en ik bang ben dat mijn voeding dat niet kan trekken.
Misschien kun jij Corpse, mij dan even uitleggen hoe ik de rest moet aansluiten dan.

Ik heb 3 lijnen:
lijn 1: drie 4-pins molexen
lijn 2: twee 4-pins molexen, één FDD molex
lijn 3: twee 4-pins molexen, één FDD molex

Ik heb: 1 hdd, 1 fdd, 1 dvd, 1 cd-r, 1 recom lampje, 7 casefans, 1 hardcano

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 26-07-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op 26 juli 2004 @ 11:37:
[...]
Ook niet helemaal waar. ATi kan wel partial precision code aan... het wordt gewoon omgerekend naar FP24 (zonder al te veel prestatieverlies). ;)

En je moet niet vergeten dat FP16 vooral na veel aandringen van nVidia door MS opgenomen is in DX9. Anders zou de hele FX serie wel eens akelig benadeeld kunnen worden in games/benchmarks. Alle andere IHVs (zoals S3, XGI en ATi) houden zich namelijk netjes aan de FP24 eis.
XGI is (jammergenoeg) ook een FP16/FP32 hybrid, maar eigenlijk moet je gewoon geen dx9 shaders draaien op die kaarten. Texture sampeling is op ATi kaarten FP32 maar op de deltachrome FP24 en dat geeft artifacten op de deltachrome (in shadermark 2).
Feit is dat de lijn nooit goed getrokken is door Microsoft voor sm2 (en al zijn profielen)
Daarom is uiteindelijk overeengekomen dat voor sm3 FP32 over de hele pijplijn het minimum is.

[ Voor 11% gewijzigd door oeLangOetan op 26-07-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
oeLangOetan schreef op 26 juli 2004 @ 12:53:
[...]

XGI is (jammergenoeg) ook een FP16/FP32 hybrid.
Hmm, dan had ik dit verkeerd begrepen: http://www.beyond3d.com/m.../?view=boarddetails&id=84 Dacht hierdoor namelijk dat de Volari ook een FP24 pipeline had. Maar goed, Dave maakt wel vaker fouten in z'n charts.

[ Voor 13% gewijzigd door CJ op 26-07-2004 12:57 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 12:16
Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 12:52:
[...]

Weet je het zeker? Heb je mijn specs gezien? De amperes op de 12V is niet echt dat je zegt goed. Sorry dat ik erover bezig blijf, maar ik ga geen nieuwe voeding kopen, alleen maar om een 6800Ultra te kunnen draaien.
Het gaat zich er om dat alle 6800Ultra's standaard overgeclockt geleverd worden en ik bang ben dat mijn voeding dat niet kan trekken.
Misschien kun jij Corpse, mij dan even uitleggen hoe ik de rest moet aansluiten dan.

Ik heb 3 lijnen:
lijn 1: drie 4-pins molexen
lijn 2: twee 4-pins molexen, één FDD molex
lijn 3: twee 4-pins molexen, één FDD molex

Ik heb: 1 hdd, 1 fdd, 1 dvd, 1 cd-r, 1 recom lampje, 7 casefans, 1 hardcano
Ik heb dezelfde zalman maar ik ga toch voor de zekerheid een tagan voeding kopen. Ik dacht ergens te gelezen hebben dat die Ultra een 18a kan trekken, de zalman kan dat niet constant leveren. Bovendien adviseert nvidia een 480watt voeding als je je ultra gaat overclocken, de meeste ultras worden overclocked geleverd.

Maw misschien dat hij het voor 90% van alle momenten doet maar dat je af en toe een bsod krijgt. Tenminste dat verwacht ik, dus om dat iig te verkomen heb ik voor zekerheid maar een tagan 480 besteld. (uiteindelijk is dat ook maar 80 euro extra, wel beetje zonde van de zalman, maar die kan je weer verkopen)

[ Voor 10% gewijzigd door cycloon_ op 26-07-2004 13:24 ]

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kutzooi, zalman voeding van 94 euro voor niks. moet ik nu toch een tagan gaan aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
tja dat dacht ik ook maar ik vind het nog veel erger als ik bsod's krijg. Als iets wel irritant is is een pc die af en toe een bsod geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja verrekte irritant.
Wat zou ik nog voor die zalman kunnen vragen? want als de 6800Ultra echt 18A trekt dan kan ik het sowieso vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119490

ik heb vanmorgen (09.00 precies :P) een xfx 6800 GT besteld, ze hadden er nog 5 liggen! Wees er snel bij! heeft iemand al resultaten met de xfx 6800 GT???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 13:32:
ja verrekte irritant.
Wat zou ik nog voor die zalman kunnen vragen? want als de 6800Ultra echt 18A trekt dan kan ik het sowieso vergeten
Heb nog ff wat rond gezocht, het is 18a voor de kaart + cpu. Maarja afhankelijk van je cpu gaat het dan wel of niet lukken. Hoe dan ook lijkt het me een beetje gammel als je net op het randje gaat zitten van wat wel en niet kan.

Tja wat kan zo'n voeding nog opbrengen..40 euro lijkt me toch wel minimaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Anoniem: 119490 schreef op 26 juli 2004 @ 13:38:
ik heb vanmorgen (09.00 precies :P) een xfx 6800 GT besteld, ze hadden er nog 5 liggen! Wees er snel bij! heeft iemand al resultaten met de xfx 6800 GT???
Ook handig als je dan erbij verteld waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op 26 juli 2004 @ 12:56:
[...]
Hmm, dan had ik dit verkeerd begrepen: http://www.beyond3d.com/m.../?view=boarddetails&id=84 Dacht hierdoor namelijk dat de Volari ook een FP24 pipeline had. Maar goed, Dave maakt wel vaker fouten in z'n charts.
Wel ik vermoede het omdat hun performance steeg in _pp modus in shadermark 2.0, maar ik ben de site vergeten...

offtopic:
Dit is de volari (soort FP16-FP24/32 hybrid)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/marc/mandel.jpg
Dit is een R3xx FP24-FP32
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/06/IMG0006351_1.jpg
Dit is een nv3x, volledig FP16 (volgens mij lijkt het eerder fx12 ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/06/IMG0006350_1.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door oeLangOetan op 26-07-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alternate! dacht dat het erbij stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Cycloon schreef op 26 juli 2004 @ 13:39:
[...]

Ook handig als je dan erbij verteld waar.
http://www.hardwarezoom.c...sp?ReviewID=186&PageNo=01
hier staat een mooie review: tagan 480 vs. antec 480

Tagan duidelijk beter. Ook beter dan zalman en ook nog eens goedkoper.
18A voor kaart + cpu ? ik heb op de 12 V lijn maar 15A zitten. Dus met 1 lijn haal ik het sowieso niet. Dan zou ik toch 2 lijnen moeten gebruiken van de zalman. Maar dan krijg ik de rest niet meer aangesloten.
Simpel: nieuwe voeding dus gvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Anoniem: 119490 schreef op 26 juli 2004 @ 13:38:
athlon 3200 64 bit 2 x 512mb atech geheugen, xfx 6800gt @ 410 / 1100, forceware 61.72: 3dmark2003 12500pt stabiel, zonder artifacts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 13:32:
ja verrekte irritant.
Ik zou die voeding echt niet verkopen om daarna 1tje te nemen die 80 Watt meer kan leveren.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pekefred.be/power1.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pekefred.be/power2.gif
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pekefred.be/power3.gif

Als je geen volt mods gaat doen lukt het vast wel met een 400 Watt Zalman hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hully... wat heb je voor software erbij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
corpseflayer schreef op 26 juli 2004 @ 14:04:
[...]

Ik zou die voeding echt niet verkopen om daarna 1tje te nemen die 80 Watt meer kan leveren.

Als je geen volt mods gaat doen lukt het vast wel met een 400 Watt Zalman hoor.
I = P/V = 288 W / 12 V = 24 amps

Dus het lukt vast en zeker niet met een 400 watt zalman !, gezien die maar met een piek 18a en continu 15a kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:11
In het grafiekje gaat het wel om het TOTALE verbruik, dus inclusief alle apparaten die niet op 12V lopen.

Ik kan iedereen trouwens aanraden om een Tagan 480W te nemen. Dit ding is niet stil, hij is onhoorbaar. De fan staat bijna helemaal uit en het kleine beetje lucht dat er nog uit komt is dan ook een beetje warm. Daarnaast is ie niet duurder dan een Zalman 400W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

idd.

Misschien trekt ie het wel met 2 dedicated lijntjes. als ik maar 1 hdd en een fdd nog maar had....
het gaat zich erom dat ik niet genoeg lijnen heb.
Ik kan wel mega uitbreiden met die tagan, stond in de review. Met een zalman zou ik alles moeten splitten en je kunt niet eeuwig blijven splitten. Kep net een emailtje van zalman gehad:

Dear [EXC]NaNthor,

Thanks for your using Zalman product!

The maximum power consumption on the 3rd cable would be calculated as 70 ~ 85W in the case of all configulations you discribed on the early web-board.
It would be too heavy for your PSU to derive its power into your several devices through the single cable alone, if then it will make the cable to be very hot due to its line resistance and each power voltage of these devices to be out of regulation.
So,we would like to recommend you that these devices should be supplied seperatley its power from the different cable and, the dual power connector of VGA should be done from the single cable.
If you have more inquiry on Zalman PSU or have any problem by it, then please contact me by e-mail (power@zalman.co.kr). To contact directly by e-mail would take less time to help you than by web-board.

Best Regards,
S J Lee/Zalman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 00:10
Anoniem: 119490 schreef op 26 juli 2004 @ 14:07:
hully... wat heb je voor software erbij gekregen?
Ik heb hier ook een XFX 6800GT en je krijgt de volgende software erbij:
- X2, The Threat
- Moto GP2
- Commando's 3 <huppelepup> Berlin
- Driver Cd met wat trial software.

Op mijn systeem haal ik zonder de videokaart over te clocken 10668 3DMarks (in 3DMark2003).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Access schreef op 26 juli 2004 @ 14:24:
[...]

- X2, The Threat
- Moto GP2

Op mijn systeem haal ik zonder de videokaart over te clocken 10668 3DMarks (in 3DMark2003).
Wel een k*ut software pakket vind ik. Maar ja, boeit mij toch niet zo, gaat zich mij meer om de kaart zelve ;)
wat voor voeding heb je en waarom een Xeon icm een 6800GT ?

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 26-07-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Access schreef op 26 juli 2004 @ 14:24:
[...]

- X2, The Threat
- Moto GP2

en games...?? Wat zijn je bevindingen in games??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Cycloon schreef op 26 juli 2004 @ 14:09:
[...]

I = P/V = 288 W / 12 V = 24 amps

Dus het lukt vast en zeker niet met een 400 watt zalman !, gezien die maar met een piek 18a en continu 15a kan leveren.
LOL, er staat toch duidelijk "Overall system power!!".
Die 288 Watt is hetgeen uncle Tom zijn testhardware verbruikt, en niet het verbruik op zijn 12V lijn alleen. 8)7
288W/100*30=86,4
288W(hardware)+86,4W(voeding)=374,4 Watt
:P

Btw, is dit trouwens die Tagan uit de review?
pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX)
Zoja dan haal ik hem zeker want ik moet nog een kapotte voeding vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
Deathchant: Die games zitten bij mij ook nog in het doosje, ongebruikt :P. Als voeding heb ik een Enermax EG651AX-VH 550W. Deze heeft 4 dedicated 12V lijnen. 2 van 14A en 2 van 16A. En je laatste vraag vat ik niet helemaal, waarom zou ik geen Xeon icm met een GT nemen ?

boccakill: Mja, ervaringen in games. Eigenlijk draait alles soepel (> 40fps) mits je geen extreme AA/AF instellingen gebruikt. Far cry speel ik bijvoorbeeld op 1280x1024x32bit met 2xAA & 2xAF. Need For Speed: Underground draait soepel op dezelfde resolutie maar dan met 4xAA en 8xAF. Unreal Tournament 2004 draait erg snel (exacte waarden heb ik niet voor je helaas). Als je meer wil weten moet je het maar even vragen :).

edit:

Overigens komen mijn bevindingen mbt het Shader Model 3.0 path in Far Cry overeen met deze test: http://www.ixbt-labs.com/articles2/gffx/fc12-2.html . Als ik SM3.0 inschakel dan haal ik soms een paar fps meer. Over het algemeen is het nu nog even snel als SM2 aangezien er maar een paar features gebruikt worden van SM3.0.

boccakill: Ja die kaart is er wel op vooruit gegaan met AA/AF ten opzichte van de 59xx reeks. Echter is ATI altijd nog beter met AA/AF op hoge(re) resoluties. En vergeet ook niet dat ik op 1280x1024 draai, dat is 1.6x zo veel pixels als bijvoorbeeld 1024x768 (waardoor je op 1024x768 de AA/AF instellingen nog hoger kan zetten).

[ Voor 33% gewijzigd door Access op 26-07-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar zo'n kaart is toch net gemaakt voor lekkere aa/af instellingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@corpse

welke bereking is dit?
288W/100*30=86,4
288W(hardware)+86,4W(voeding)=374,4 Watt

En jam dat is die Tagan. Is wel een puike voeding dacht ik zo

@Access

omdat een Xeon geen ideale game processor is.
Nou als jij met je 14A en 16A een XFX6800GT getrokken krijgt is er toch niet zo'n nood aan de man. Ik ga eerst nog eens wat lezen/onderzoeken :)

[ Voor 43% gewijzigd door Deathchant op 26-07-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
Een Xeon is gewoon een P4 (533Fsb) met dual cpu support hoor :D. Enige wat hem een mindere game processor maakt is de fsb, die ligt 266MHz lager dan de huidige P4's. En overigens komt gamen niet op de eerste plaats bij mijn systeem (maar als ik het doe moet er wel een redelijke vaart in zitten :P). Anders zou ik idd wel een single P4 of Athlon 64 genomen hebben :).

Overigens klopt datgene wat ik hierboven vermeldde over mijn voeding niet helemaal. Hij kan max 35A leveren (40A peak) over 4 12V lijnen. En per lijn geldt er weer een maximum van 14/14/16/16A.

[ Voor 23% gewijzigd door Access op 26-07-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik dacht dat die xeon meer bedoeld was voor servers en daarbij een heel andere instructieset hadden. Nou ja, foutje dan ;)

Als jij "maar" 16A over 1 lijn kan krijgen, dan lijkt het me sterk dat de tagan 28A per lijn kan leveren..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 18-05 13:06

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

iets schreef op 26 juli 2004 @ 11:54:
Zijn er ondertussen al ergens waterblokken te krijgen voor de 6800 serie? Want ik wil de kaart graag op m'n waterkoeling aansluiten :).
Als je alleen de GPU wilt koelen dan hoef je alleen de gaatjes in het pcb iets te vergroten. Ik heb een dremel gepakt en een 2.5mm boortje en heb voorzichtig dat metalen busje uit de gaatjes "weggeboord". Ik mag van coolbits de proc laten draaien op 459Mhz en da's niet rot voor een GT geloof ik.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
YES mijn xfx 6800 ultra is binnen bij salland ! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door cycloon_ op 26-07-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 15:22:
Ik dacht dat die xeon meer bedoeld was voor servers en daarbij een heel andere instructieset hadden. Nou ja, foutje dan ;)

Als jij "maar" 16A over 1 lijn kan krijgen, dan lijkt het me sterk dat de tagan 28A per lijn kan leveren..........
Het totaal op de Tagan 12V lijn is 28A, bij hem is dat 35A.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 26-07-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4439

wOOt!!

Even XFX GeForce 6800 GT en een Enermax 460 Watt besteld!!

Ultra Specs, here we come :P

Keep you guys posted!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 101975 schreef op 26 juli 2004 @ 16:30:
[...]

Het totaal op de Tagan 12V lijn is 28A, bij hem is dat 35A.
spreken we hier over één 12V lijn ?

@ cycloon: met welke klokspeeds wordt ie geleverd? probeer je eerst met je zalman uit? Dan kan ik misschien van jou weten of een nieuwe voeding echt nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

.

[ Voor 184% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 26-07-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 10:48

Sm0k3r

cough...cough...

Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 16:38:
[...]

@ cycloon: met welke klokspeeds wordt ie geleverd? probeer je eerst met je zalman uit? Dan kan ik misschien van jou weten of een nieuwe voeding echt nodig is
Wat ik heb gelezen op de nvnews forum is dat een 12V lijn minimaal 17A moet opbrengen voor 6800ultra, dan kan je hem op 1 aansluiten, is dat niet het geval 2x 12V gebruiken.
Daarom hebben ze uit gemak een 480W voeding aangeraden.
Er is zelfs een gast en die heeft een 250W voeding gebruikt en bij hem doet hij het gewoon in zijn shuttle.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Waarom is iedereen zo tuk op die XFX?

In de review staat namelijk dat dat ding aardig wat herrie maakt...
Dan is het toch logischer om een Leadtek te halen (als die er eindelijk is).

"?!" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

p.habo schreef op 26 juli 2004 @ 16:55:

Vergkrijgbaarheid en kloksnelheden zijn de sleutelwoorden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully

herrie valt erg mee moet ik zeggen, wel iets meer dan de x800xt, maar het is zeker te doen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16

Hmmm heb je misschien link van de review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109887

ik heb ff op een duitse site geken en toen zag ik de Club3D GeForce 6800GT ,
Is op voorraad en kost 415.90 Euro Is dit een goede kaart.

hier een ff een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/241782aHGgr1A.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 109887 op 26-07-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 18-05 19:03

Convoy

g44p

Anoniem: 4439 schreef op 26 juli 2004 @ 16:36:
wOOt!!

Even XFX GeForce 6800 GT en een Enermax 460 Watt besteld!!

Ultra Specs, here we come :P

Keep you guys posted!!!
waar heb je et besteld dude? en wanneer heb je et? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

[quote]freekweb schreef op 26 juli 2004 @ 17:48:
[...]

*edit* nvm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

*edit* foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 18-05 20:38
voor wie het wat boeit, ik vroeg me af of mijn xfx 6800 GT ns2.0 of ns 1.6 had, ik heb XFX gemailed en kreeg vandaag een mail terug dat de XFX 6800 1.6ns geheugen gebruikt,

leek weetje voor de genen die nog geen keuzen hebben kunnen maken en/of die dit nog niet wisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53

RtN

Net mijn 6800 ultra bij salland opgehaald >:) , kheb er 1 me 425/1200. Dit draait op een 400 watt zalman, dus hierbij is die discussie gesloten:D. Far cry is het enige wa ik tot nu toe heb getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
Deathchant schreef op 26 juli 2004 @ 16:38:
[...]

Ik kan em pas zaterdag ophalen, ik zal dan melden wat de default clock instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
RtN schreef op 26 juli 2004 @ 18:02:
Net mijn 6800 ultra bij salland opgehaald >:) , kheb er 1 me 425/1200. Dit draait op een 400 watt zalman, dus hierbij is die discussie gesloten:D. Far cry is het enige wa ik tot nu toe heb getest
Wat heb je nog meer aan hardware in je pc zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:11
Hmm.. die XFX 6800 GT zal inderdaad wel 1.6ns chippies hebben. Na enig gekloot draait ie nu 399/1200. Kijken of die nog verder gaat, maar eerst maar weer eens stock testen, want de score is met hogere freq er niet altijd beter op geworden...?

1200Mhz halen is wel moeilijk blijkbaar. Werkt alleen als je stapjes van 20Mhz gebruikt. In één keer van 1100 --> 1200 geeft een testfout, maar van 1180 --> 1200 doet ie helemaal goed. Beetje apart...

Ach, ik kan niet klagen: 1280x1024, 4xAA, 8xAF in Far Cry en lekker soepel :)

[ Voor 40% gewijzigd door IceEyz op 26-07-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

davey s. schreef op 26 juli 2004 @ 17:32:
[...]

Hmmm heb je misschien link van de review?
klopt, heb ik ook gelezen, maar waar ook weer..... hmmz.. zoek ik op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.