Toon posts:

[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.736 views sinds 30-01-2008

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 6

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081876688.jpg

Geschiedenis

Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel I
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel II
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel III
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel IV
Het grote NV40/GeForce 6800 topic Deel V
Regeltjes

Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic. Ook AMD vs. Intel reacties zijn hier niet welkom!

Informatie

De 222 miljoen transistors tellende chip op 0,13 micron wordt geproduceerd door IBM, en werkt op een kloksnelheid van 400MHz. Het GDDR3-geheugen werkt zoals verwacht op 1,1GHz. Het lijkt erop dat nVidia bij het ontwerpen van deze enorme chip één van de grootste zwakke punten van NV3x recht heeft willen zetten, door extra aandacht te besteden aan de pixel- en vertexshaders.

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081875862.jpg

De NV40-core heeft zestien pipelines die per kloktik acht shaderinstructies op een pixel uit kunnen voeren, voor een totale pixelshaderkracht van 128 instructies per kloktik. De NV35 kon met zijn vier pipelines in totaal slechts twaalf instructies per kloktik verwerken. Ook zijn er in NV40 zes vertexshader-units aanwezig als vervanging van het dynamische systeem van NV3x dat het equivalent van twee à drie vertexshader-units aan performance opleverde. De GeForce 6800 is bovendien de eerste met ondersteuning voor pixel- en vertex-shader versie 3.0, waarmee niet alleen sommige bestaande effecten efficiënter gedaan kunnen worden, maar ook nieuwe grafische hoogstandjes mogelijk zijn dankzij de ondersteuning van if-then constructies.

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081876224.png
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081876838.png

De shaders zijn echter niet het enige punt waar aandacht aan geschonken is. De GeForce 6-series ondersteunt displacement mapping, floating point textures, 16x anti-aliasing, adaptive AF (anisotropic filtering), UltraShadow II (een feature waar met name spellen als Doom 3 van zullen profiteren) en betere compressietechnieken om geheugenbandbreedte te sparen. Verder is het referentiemodel voorzien van uitgebreide mogelijkheden op het gebied van ViVo. Naast twee DVI-poorten vinden we een MPEG-decoder, WMV9-accelerator, NTSC/PAL-decoder en DVD/HDTV-decoder. Dit alles wordt aangestuurd door ForceWare-driver 60.xx.

Een mogelijke domper op het grafische geweld is echter de hoeveelheid vermogen die het apparaat moet opnemen om zijn kunstjes te kunnen doen. Het is zeker dat de kaart twee molex-connectors vereist en er gebruik gemaakt wordt van een koeler met een heatpipe. nVidia wil ons met de persfoto's laten geloven dat het mogelijk is om deze koeling in de bescheiden ruimte van één slot te realiseren, maar de kaarten die het bedrijf aan reviewers heeft gestuurd werden geleverd met een koeler die met gemak een extra PCI-slot in beslag neemt. De reviewers zijn bovendien aangeraden om tenminste een 480 Watt-voeding te gebruiken om de testexemplaren te benchmarken. Of de productiekaarten die uiteindelijk in de winkels terecht zullen komen ook zulke zware eisen aan koeling en voeding stellen is nog even afwachten.

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081875782.jpg

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081965449.jpg

De GeForce 6800 Ultra verstookt ongeveer 120 Watt wanneer hij volledig belast wordt. De AGP-versie kaart vereist dan ook twee molex-connectors en nVidia raadt het gebruik van een 480 Watt-voeding aan. Er zijn echter al berichten opgedoken die beweren dat het prima werkt met mindere voedingen, zolang deze maar van goede kwaliteit zijn. Het ziet er naar uit dat in ieder geval de eerste kaarten voorzien zullen zijn van een koeler met heatpipe die twee slots in beslag neemt. Reviewers melden dat het ding tot hun verbazing stiller en lichter is dan de beruchte dustbuster van NV30. De snelheid van de fan wordt dynamisch geregeld en komt in een kast met goede airflow niet boven de 'medium' instelling uit, waarin hij naar verluidt nog overstemd wordt door de gemiddelde processorkoeler. Zonder goede airflow zal hij iets meer decibels genereren tijdens het spelen van spellen, maar het is sowieso niet aan te raden om een NV40 aan te schaffen voor een kast die niet goed gekoeld wordt; de warme lucht die van de kaart afkomt kan zonder fatsoenlijke afvoer leiden tot instabiliteit.

Hier een aantal plaatjes van Xbit Labs, welke de koeler heeft ontleed:

http://www.xbitlabs.com/images/video/nv40/nv40_cooler1.jpg
http://www.xbitlabs.com/images/video/nv40/nv40_cooler2.jpg
http://www.xbitlabs.com/images/video/nv40/nv40_cooler3.jpg

Boven op het plaatje een impressie van de grootte van de kaart, vergeleken met een ATI Radeon 9800XT, Hierop zijn ook goed de 2 Molex Connectors te zien.

De Fabrikanten :+

Leadtek

WinFast A400 Ultra TDH MyVIVO on GeForce 6800 Ultra
http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/a400-1.jpg

http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/a400-2.jpg

Asus

Let-op, het onderste plaatjeis een Computer animatie van het koelblok van Asus, het pcb is niet degene van de NV40.

Chaintech

http://www.hardware.info/images/news/chaintech-nv40-card.jpg

Chaintech levert haar GeForce 6800 Ultra met het spel Commando's 3 en een speciale overklok utility, zie pic hieronder;

http://www.hardware.info/images/news/chaintech-nv40-oc.jpg

Gainward

Linkje naar Digit Life

Gainward heeft zoals te zien is een watergekoelde kaart geproduceerd. Prijskaartje is wel wat hoger, zown 899€! Géén kattepis dus!

Albatron

http://www.hardware.info/images/news/albatron6800.gif

Voorderest weinig nieuws te melden over deze kaart :+

Links & Reviews

Info:
Officiële Website
Tech Specs
T.net Frontpage
Demo's
Mirror van het demo filmpje Grootte: 20,4 MB

Reviews:
PC Stats De 6800 Ultra vergeleken met zijn broertje, de 5950 Ultra en de 9800XT & X800 XT van ATI!
Tomshardware
FiringSquad
Beyond3D
tecChannel
Hardware Analysis
X-bit labs
Guru3D
ExtremeTech
TechReport
AnandTech
HardOCP (Benchmarks)
HardOCP (Technieken)

Met dank aan de vorige Topicstart van mezelf en Hacku :) !

Met het verzoek van dion_b om On-Topic te blijven Aub :)

Tips e.d. voor de TS zijn _altijd_ welkom :) !

www.google.nl

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04-2022
mooie openingspost

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Is het geen idee om ook die SM3 reviews (en later ook de SLI reviews) in de openingspost te zetten?
Hier heb je er al 2:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040705/index.html

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2102

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 15:57
jah net als de vorige 5 :+ ,

Is het trouwens bekend wanener de nieuwe ForceWare worden gereleased?

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Tyranium schreef op 07 juli 2004 @ 17:11:
Is het geen idee om ook die SM3 reviews (en later ook de SLI reviews) in de openingspost te zetten?
Hier heb je er al 2:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040705/index.html

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2102
Is zeker een idee ja. SM3 reviews geven wel een beter beeld van de prestaties van de 6800 serie.

specs desktop | specs laptop

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 13:10

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Nette oppening, verder vraag ik me ook af wanneer de nieuwe Forceware uitkomt en wat pcies de nieuwe features zijn... en hopelijk netzow vooruitstrevend als de Detenators ooit waren...

Ohwja en hopen dat ik vrijdag m'n Asus 6800 Ultra kan ophalen... (Jammer van dat groene PCB) mja kan niet alles hebben!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57
Fr0zenFlame schreef op 07 juli 2004 @ 17:59:
Nette oppening, verder vraag ik me ook af wanneer de nieuwe Forceware uitkomt en wat pcies de nieuwe features zijn... en hopelijk netzow vooruitstrevend als de Detenators ooit waren...

Ohwja en hopen dat ik vrijdag m'n Asus 6800 Ultra kan ophalen... (Jammer van dat groene PCB) mja kan niet alles hebben!
Waar heb jij hem besteld?

Anoniem: 90555

komt er nou nog een 6800ultra extreme ?
want ik hoor mensen zeggen van niet, maar in sommige reviews kom ik em gewoon tegen

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 90555 schreef op 07 juli 2004 @ 19:04:
want ik hoor mensen zeggen van niet, maar in sommige reviews kom ik em gewoon tegen
Ik heb begrepen dat Nvidia zelf geen Ultra Extreme uitbrengt, maar dat videokaart makers zoals Asus/Leadtek/MSI etc. hem wel mogen uitbrengen en onder die naam (Ultra Extreme dus)
Ik weet dit niet zeker, dus pin me er niet op vast. :9

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:52
ik heb de GT die is iig een stuk kleiner gebruikt ook slechts 1 slot, en qua geluid productie heb ik nergends last van beestje presteert uitstekend in farcry nu patch 1.2 nog
Wordt de GT core erg warm? Ik wil namelijk de Leadtek halen en de fan daarvan meteen op 7V laten draaien.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 15:57
corpseflayer schreef op 07 juli 2004 @ 20:40:
[...]

Wordt de GT core erg warm? Ik wil namelijk de Leadtek halen en de fan daarvan meteen op 7V laten draaien.
metertje geeft 60 oC aan, zal heme ens overclocken t weekend

• peke
Wordt de HS gloeiend heet als je de fan uittrekt?
Mijn Ti4400 van Leadtek was met de standaard koelblok (zelfde als hierboven) perfect passief koel te houden, de HS werd nauwelijks handwarm _/-\o_
Ik had gehoopt dat het weer zo zou zijn met een goeie koelblok en een GT. :)
Alleen ben ik bang dat het niet gaat lukken met zo'n 100+ Watt gpu. :/
Mijn 9800se is ook niet koel te houden zonder een fan, zelfs op 50MHz coreclock niet.
/e/
Start eens je pc op zonder de GPU fan, dan druk je tijdens de post op de PAUSE knop van je toetsenbord en hou je je vinger op je GPU koelblok, na 2-3 min zal je weten of een GT passief te koelen valt of niet, als het te heet wordt voor je vinger zet je de power switch off en plug je de fan terug in.

[Voor 27% gewijzigd door peke op 07-07-2004 21:15]

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zou de GT nemen, je kan lullen wat je wilt, het blijft een Pro, en daarvoor is die gewoon duur, plus dat ik me na die mod amper kan voorstellen dat je nog bij de fabriek kan aankloppen om garantie indien nodig.
Rechtmatig gezien kan Ati niet aan je garantie tornen, zelfs niet bij een hardwarematig gemodde Pro:

Ati heeft de cooler niet verzegeld, houdt in dat een speelse importeur of een winkelbediende de kaart gemod zou kunnen hebben, en jij als klant je kan beroepen op onwetendheid. Ati zal moeten bewijzen dat jij de mod hebt toegepast, en dat lijkt me moeilijk in dit geval. Zelfde geldt voor een biosflash van een vivo.
Dat is toch die watergekoelde kaart van - ik weet 't merk ff nie meer - ?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 07-07-2004 21:36]

• joostve
  • Laatst online: 26-04-2022
ik heb met de nieuwste forceware drivers (56.72) elke keer last van een knipperend beeld als ik het snelmenu van een avi/mpeg opvraag.
hoort dit bij de drivers?
volgens mij heeft het te maken met een speciale nvidia optie in het snelmenu.
maar het is dus alleen bij een avi of mpeg

edit:
Productie Geforce 6800-serie verloopt voorspoedig

[Voor 18% gewijzigd door joostve op 07-07-2004 21:37]

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 10:28
en inderdaad, ook in Belgenlandje sijpelen de eerste Geforce 6800-exemplaren binnen... de 6800 GT van Point of view is verkrijgbaar (445,80 euro).

ik heb lang getwijfeld maar verkies om toch maar voor Nvidia te gaan.
Prijs/kwaliteit lijkt de GT me onklopbaar :)

Nog even een vraag:
een 6800 Ultra (niet overclockt) , zou die zonder problemen draaien op een 300W voeding of is dit riskant?
(cd-rw, dvd, 1HD 80GB, floppy)

Anoniem: 118182

Hoi allemaal,
Mijn vriend wil een Geforce Aopen 6800 GT kopen, alleen is mijn vraag op welke snelheid het ram loopt. Ik heb veel gelezen dat Aopen weleens langzamere ram geheugen gebruikt dan officieel door Nvidia gebruikt wordt. Ik heb gevonden dat de Nvidia versie een Samsung 2.0 ns geheugen gebruikt, alleen is mijn vraag nu op welke snelheid die van Aopen draait.

P.S. Is het beter om voor XFX videokaart te gaan of voor de Aopen?

Hopelijk schrijven jullie snel wat reacties, omdat mijn vriend een nieuwe videokaart nodig heeft voor zijn Lan die over 2 weken al begint...

Groeten.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29

DaWaN

'r you wicked ??

Gameplayer schreef op 07 juli 2004 @ 21:47:
Nog even een vraag:
een 6800 Ultra (niet overclockt) , zou die zonder problemen draaien op een 300W voeding of is dit riskant?
(cd-rw, dvd, 1HD 80GB, floppy)
Lijkt me niet :/ 350W, zoniet iets meer van een A-merk zou ik nemen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 10:38
.

[Voor 100% gewijzigd door drunkfux op 07-07-2004 22:22. Reden: msg verwijderd... niet informatief genoeg volgens sommigen...]

Systeem Specs

Anoniem: 118182

Ja, dit kan ik zelf ook vinden, heel erg bedankt. Ik wil niet stom doen, maar ik zoek op welke snelheid in nanoseconde het geheugen van de Aopen loopt en please welke merk. Bijvoorbeeld --> 2.2 ns merk: Samsung.

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 38733 schreef op 07 juli 2004 @ 21:33:

De standaard voor de 6800 Ultra is dacht ik 400Mhz. Gainward heeft ze in een extreme uitvoering met en zonder waterkoeling:

Gainward PowerPack! Extreme/2600 Golden Sample met gewone koeling op 450Mhz
Gainward CoolFX PowerPack! Ultra/2600 Golden Sample met waterkoeling op 450+Mhz

Die laatste lijkt me leuk, en dan in SLI (moet er wel een PCI express versie van komen).

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 118182 schreef op 07 juli 2004 @ 22:20:
Ja, dit kan ik zelf ook vinden, heel erg bedankt. Ik wil niet stom doen, maar ik zoek op welke snelheid in nanoseconde het geheugen van de Aopen loopt en please welke merk. Bijvoorbeeld --> 2.2 ns merk: Samsung.
Er zit standaart waarschijnlijk 2ns op (1000/2 = 500mhz, 500*2 (ddr) =1000mhz :) ) Maar het kan ook best zijn dat een fabrikant er sneller geheugen op zet.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

MisteRMeesteR, zou je de startpost wat willen bijwerken? Dit is gewoon een copy-paste, dat kan iedereen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:11
silentsnow schreef op 07 juli 2004 @ 22:32:
MisteRMeesteR, zou je de startpost wat willen bijwerken? Dit is gewoon een copy-paste, dat kan iedereen.
Zo, boeiend :{
Alle nuttige info staat er toch in...

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou de XFX draait ghehehe duurde ff aangezien me dvd fikker blijkbaar defect is en de hele tijd zorgt voor een ntldr fout bij opstarten waartoe ik vandaag een record aantal keer xp heb moeten reinstallen |:( :(

De kaart doet stock al 430 / 1.16 Ghz zal vast wel meer kunnen maarja nog geen gelegenheid gehad ;)

Ben bezig om een constructie te maken om me DangerDen Maze 4-1 erop te fixen ( Pelt powered ).
Morgen maar even verder kijken iig een top kaart.

Zit trouwens 2.0 ns op :)

Van de week staat het volgende op het schema :

- De voorbereide 2e molex aansluiting van molex voorzien :)
- Vmods erop
- DangerDen Maze 4-1 erop (X800 @ -4 idle :D ;) )
- 6800 Ultra bios erop :9

Kijken wat ie dan doet :P ;)

[Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-07-2004 23:09]

Turn it off and on again.

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:37
ATIs : OWNEN :9~ ben benieuwd naar je resultaten!

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 09:31
Kwijl, en datzelfde kaartje krijg ik over een uurtje of 10 binnen van Salland :p De laatste die ze hadden. Resultaten volgen.

Btw hoeveel ns geheugen zit er eigenlijk op de ultra versie?

Anoniem: 38246

SmokeyTheBandit schreef op 07 juli 2004 @ 23:07:
Nou de XFX draait ghehehe duurde ff aangezien me dvd fikker blijkbaar defect is en de hele tijd zorgt voor een ntldr fout bij opstarten waartoe ik vandaag een record aantal keer xp heb moeten reinstallen |:( :(

De kaart doet stock al 430 / 1.16 Ghz zal vast wel meer kunnen maarja nog geen gelegenheid gehad ;)

Ben bezig om een constructie te maken om me DangerDen Maze 4-1 erop te fixen ( Pelt powered ).

- Vmods erop

Martijn heb je dan toch een 6800ltra gehaald? :P
Wat heb je dan met je x800pro vivo gedaan? :P
Had ik het geld ook zo maar dan kon ik dat ook doen :P

• n0kn0k
Anoniem: 38246 schreef op 08 juli 2004 @ 00:15:
[...]

Martijn heb je dan toch een 6800ltra gehaald? :P
Wat heb je dan met je x800pro vivo gedaan? :P
Had ik het geld ook zo maar dan kon ik dat ook doen :P
Hij moet er nog een 6800 ultra bios op gooien. Heeft dus een GT en geen "ltra" :)

• Deadsy
  • Laatst online: 18:07
geheugen zal denk ik op het moment allemaal Samsung zijn dus alleen de ns maakt nog uit.

zou je op een XFX ook een bios van gainward kunnen zetten ofzo?

[Voor 29% gewijzigd door Deadsy op 08-07-2004 08:17]

• Deathchant
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Falcon88, waar haal je de Asus 6800Ultra vandaan ???
Kep salland en ct-systemen gebeld maar wisten nog niks over de levering.
Alternate heeft alleen de XFX. COmputer cash and carry in Duitsland krijgt em 13-7

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• n0kn0k
http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.stroek/WWW/standaard.JPG

XFX 6800 GT Stock speeds

Later meer :)

Asus P4C 800 Deluxe
1024 MB Corsair PC4000 DDR500 @ CAS 2,5
P4 2,8 @ 3,2 atm

[Voor 27% gewijzigd door n0kn0k op 08-07-2004 11:09]

• NokiaFan
  • Laatst online: 29-05 17:38
n0kn0k schreef op 08 juli 2004 @ 11:05:
[afbeelding]

XFX 6800 GT Stock speeds

Later meer :)

Asus P4C 800 Deluxe
1024 MB Corsair PC4000 DDR500 @ CAS 2,5
P4 2,8 @ 3,2 atm
Paar vragen voor n0kn0k:
Produceert je videokaart nu het meeste geluid van je systeem of valt het nog wel mee allemaal?
Welke spellen krijg je bij deze kaart?
Misschien is het leuk om even een foto van je kaart plaatsen, zodat ik een idee krijg van de ware grootte?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 22:56
PoV Geforce 6800 in 3DMark '03;

4948 3DMarks met vsync aan en op hoge kwaliteit.
8823 3DMarks met vsync uit en op hoge kwaliteit.

In 3DMark 2001;

17678 3DMarks

Paar games;

Driver (v61.21) settings; vsync uit, hoge kwaliteit, AA/AF toepassing gestuurd
Game settings; 1280x1024, 32 bit met hoge/hoogste settings
GPU temperatuur; 65 graden (2d) bij 38 graden casetemp, 72 graden (3d) bij 43 graden casetemp.

Battlefield Vietnam

88,28 FPS

Battlefield 1942 BG42 Mod

89,65 FPS

Call of Duty

231.60 FPS

Far Cry Demo

144.04 FPS

Tomb Raider; Angel of Darkness

55.07 FPS

Far Cry Demo 2xQAA 4xAF

85.31 FPS

Far Cry Demo 4xAA 8xAF

82.19 FPS

In de Far Cry demo veel last van texture fouten/problemen. Inmiddels ook een crash gehad. De error code wees op een driver probleem (0x100000ea).

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• Deadsy
heb je al gekeken of dit farcry probleem met de laatste beta opgelost is?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Nou nog steeds geen ultra's ergens?

Niet op voorraad.

• Kapitein Prozac
Ik heb geen andere drivers dan de versie 61.21 (die bij mijn kaart kwam) geprobeerd. Wat zijn nu goeie beta drivers?

Mac Mini Core i5 2.5 Ghz 16 GB 250 GB SSD OS 10.11.x | HP Pavilion 32 | PC; hier | Samsung Galaxy S9

• Deadsy
de laatste betas zijn de 61.80
dus of die of de 61.72

meuktracker: nVidia ForceWare 61.80

ik zou ook eens rondkijken op andere forums om te kijken welke drivers het beste werken bij andere mensen.
maar de laatste betas zouden denk ik wel een boost moeten geven.

[Voor 48% gewijzigd door Deadsy op 08-07-2004 12:58]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kapitein, jij hebt dus een 6800 non ultra en waar heb je em besteld? en voor hoeveel?
kep nog al wat winkels afgebeld namelijk.
Wel stom dat je beta drivers erbij krijgt. Bij een videokaart moeten fatsoenlijke whql drivers zitten

• Kapitein Prozac
Ik zal maar eens die nieuwere beta's proberen, kijken of dat wat verbetering geeft. Moet ik me eigenlijk nog zorgen maken om de temperaturen van de gpu en case? Ik heb de kaart besteld bij Salland en ik hoorde van iemand anders dat er 2 kaarten waren binnengekomen toen ik de mijne besteld had; ik was dus een van de gelukkigen :) De kaart kost 301 wat eigenlijk 1 euro boven mijn budget was.

[Voor 10% gewijzigd door Kapitein Prozac op 08-07-2004 13:06]

Anoniem: 71220

Prozac, heb je je kaartje al proberen wat over te klokken? Ben namelijk erg benieuwd in met name dit kaartje vanwege zijn gunstige prijsje >:)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 13:26

Talon

Booooom !

Deathchant schreef op 08 juli 2004 @ 13:00:
Wel stom dat je beta drivers erbij krijgt. Bij een videokaart moeten fatsoenlijke whql drivers zitten
Helaas heeft nVidia nog helemaal geen drivers ge-WHQL-ed voor de 6 serie.
Dus dat wordt lastig ....
Het blijft kutten met de drivers tot de volgende WHQL.
61.21 doet het wel okay .. maar er zitten nog teveel bugs in, vooral met games.
Lees de release notes maar eens (als ze erbij zitten).

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

61.71 schijnen de beste te zijn voor de GF6800, deze hebben iig ook SM3 ondersteuning.

Ik begin me trouwens serieus af te vragen of de Ultra wel bestaat, ik heb me rondje zaken weer afgebeld, en sta weer als een echte NL met lege handen...

Niet op voorraad.

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 14:24
Hoeveel geluid produceert De Geforce 6800 en ati X800 XT/Pro ?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

Pubbert

random gestoord

Talon schreef op 08 juli 2004 @ 13:34:
[...]

Helaas heeft nVidia nog helemaal geen drivers ge-WHQL-ed voor de 6 serie.
Dus dat wordt lastig ....
Het blijft kutten met de drivers tot de volgende WHQL.
61.21 doet het wel okay .. maar er zitten nog teveel bugs in, vooral met games.
Lees de release notes maar eens (als ze erbij zitten).
^^ Lijkt me dat het gezeur van de groene kant op ATi drivers nu ook maar eens afgelopen moet zijn :)
ilhan schreef op 08 juli 2004 @ 13:53:
Hoeveel geluid produceert De Geforce 6800 en ati X800 XT/Pro ?
Tijd terug nog in een review werd er aandacht aan besteed, de 6800 (reference design van beide kaarten) was iets luider dan de X800, de X800 maakt alleen de 1ste 3 seconden hoorbaar geluid, daarna valt het reuze mee. En ik hoor hem zelf ook niet door mn voeding/cpu-fan heen. Die review en links naar de filmpjes zijn in ATi en vorig deel van dit topic langsgekomen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• danplo
  • Laatst online: 23-05 10:57

danplo

The Force is strong with me

edward2 schreef op 08 juli 2004 @ 13:51:
Ik begin me trouwens serieus af te vragen of de Ultra wel bestaat, ik heb me rondje zaken weer afgebeld, en sta weer als een echte NL met lege handen...
Hier nog eentje.
Wordt gek van dat wachten.
Hopenlijk is die Asus snel eens ergens in de shop.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja idd gvd, mag wel eens tijd worden.

DanPolo, de asus geforce 6800Ultra komt 13 juli binnen bij Computer cash and carry. Wat voor merk voeding heb jij?

[Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 08-07-2004 14:27]

• Derice
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Ik zit te denken om de ASUS GF6800 Ultra te kopen.
Gaat dit echter werken op een 350Watt A-open voeding?
D'r hangen:
3 optical drives aan (wellicht binnenkort nog maar 2)
2 HDD's
P4 3.0ghz 800Mhz
P4P800 Deluxe
56k6 modempje
Creative SBlive Digital
En een extra case fan.
+ nog een zooitje USB devices (phone, muis, pretpook, digicam, etc).

Enne.. die Forceware drivers, kan ik die nu ook al gebruiken voor mijn Leadtek ti4400?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:37
Kapitein Prozac schreef op 08 juli 2004 @ 13:05:
Ik zal maar eens die nieuwere beta's proberen, kijken of dat wat verbetering geeft. Moet ik me eigenlijk nog zorgen maken om de temperaturen van de gpu en case? Ik heb de kaart besteld bij Salland en ik hoorde van iemand anders dat er 2 kaarten waren binnengekomen toen ik de mijne besteld had; ik was dus een van de gelukkigen :) De kaart kost 301 wat eigenlijk 1 euro boven mijn budget was.
Zou je kunnen kijken wat voor memory-modules erop zitten? Hoevel nanoseconde dus, is een lang nummer op je geheugen wat eindigt met 28 of 25 of 22 of 20 :P

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Derice schreef op 08 juli 2004 @ 14:32:
Ik zit te denken om de ASUS GF6800 Ultra te kopen.
Gaat dit echter werken op een 350Watt A-open voeding?
D'r hangen:
3 optical drives aan (wellicht binnenkort nog maar 2)
2 HDD's
P4 3.0ghz 800Mhz
P4P800 Deluxe
56k6 modempje
Creative SBlive Digital
En een extra case fan.
+ nog een zooitje USB devices (phone, muis, pretpook, digicam, etc).

Enne.. die Forceware drivers, kan ik die nu ook al gebruiken voor mijn Leadtek ti4400?
Oei, ik hoop het voor je, ik twijfelde al met mijn zalman 400w. kep 7 casefans en voor de rest maar 1 van alles

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 24-05 13:10

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Anoniem: 38733 schreef op 07 juli 2004 @ 21:33:

[...]

Als ik het niet verkeerd heb is het een 6800ultra met 512GDDR3 ipv 256 & hogere clock snelheden!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• n0kn0k
NokiaFan schreef op 08 juli 2004 @ 11:36:
[...]

Paar vragen voor n0kn0k:
Produceert je videokaart nu het meeste geluid van je systeem of valt het nog wel mee allemaal?
Welke spellen krijg je bij deze kaart?
Misschien is het leuk om even een foto van je kaart plaatsen, zodat ik een idee krijg van de ware grootte?
Jah het meeste geluid maar mijn systeem is gesilentmod :p Het geluid is iig niet storend.
Spellen: Moto GP2, commando's 3 en X2 the Threat
Foto gaat helaas niet lukken.

Morgen of vanavond ga ik ff kijken hoever ik hem kan clocken. Net een format gedaan namelijk :) Ik gebruik trouwens de laatste beta drivers te vinden op Guru3D.

[Voor 3% gewijzigd door n0kn0k op 08-07-2004 16:06]

• danplo

danplo

Deathchant schreef op 08 juli 2004 @ 14:24:
ja idd gvd, mag wel eens tijd worden.

DanPolo, de asus geforce 6800Ultra komt 13 juli binnen bij Computer cash and carry. Wat voor merk voeding heb jij?
Tanxs voor je tip. :9~
PS: Zit daar even te kijken, maar zie die Asus niet bij hun in de lijst staan. ??

offtopic:
Ik heb een Q-Tec 550 Watt voeding.
Had eerst een Zalman 400 Watt voeding, maar is binnen half jaar kapot gegaan.
Die Zalman zou overbelast zijn geweest, dus toen maar een andere genomen.

[Voor 8% gewijzigd door danplo op 08-07-2004 16:26]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik weet niet waar je vandaan komt, maar het is in Duitsland in Aken.
Ik woon in Zuid-Limburg dus dat is makkelijk. Als jij me geld overmaakt (inclusief verzendkosten) stuur ik em met de post naar je toe.

Ze zeiden wel dat de kaart misschien 589Euro zou kosten. Misschien iets minder, maandag konden ze meer zeggen.

Q-Tec is ook niet dat je zegt geweldig. Het wordt tijd dat zalman een 550Watt gaat maken :)

Edit: nee, staat niet erbij. Wel de AOpen en Club3d dacht ik. Ik had ze gebeld toennet en zeiden dat alle merken besteld waren. Ze editen de website pas, als ze voorradig zijn.

[Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 08-07-2004 16:28]

• Derice
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Mycom heeft de ASUS 6800 Ultra inmiddels ook in hun assortiment, en zijn daarmee gelijk de duurste in de PW. 619 euro! 8)7

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• danplo

danplo

Deathchant schreef op 08 juli 2004 @ 16:27:
ik weet niet waar je vandaan komt, maar het is in Duitsland in Aken.
Ik woon in Zuid-Limburg dus dat is makkelijk. Als jij me geld overmaakt (inclusief verzendkosten) stuur ik em met de post naar je toe.

Ze zeiden wel dat de kaart misschien 589Euro zou kosten. Misschien iets minder, maandag konden ze meer zeggen.

Q-Tec is ook niet dat je zegt geweldig. Het wordt tijd dat zalman een 550Watt gaat maken :)

Edit: nee, staat niet erbij. Wel de AOpen en Club3d dacht ik. Ik had ze gebeld toennet en zeiden dat alle merken besteld waren. Ze editen de website pas, als ze voorradig zijn.
Als jij maandag meer info hebt, kan je me dan een mailtje sturen ??

daan@darthvader.demon.nl

Dan kunnen we even kijken of we wat met elkaar kunnen regelen.
Tanxs. ;)

Anoniem: 39216

Heb inmiddels een XFX GeForce 6800 Ultra, geluidsproductie valt mee echter mijn PSU trok het niet dus die moest ik ook vervangen. Verder werkt het prima en met alles default haalde ik 12400 nog wat 3DMarks. :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 39216 schreef op 08 juli 2004 @ 16:33:
Heb inmiddels een XFX GeForce 6800 Ultra, geluidsproductie valt mee echter mijn PSU trok het niet dus die moest ik ook vervangen. Verder werkt het prima en met alles default haalde ik 12400 nog wat 3DMarks. :)
Hoe kom je daar in godsnaam aan?! ik heb alles in de gaten gehouden voor zover ik weet...

Niet op voorraad.

edward2 schreef op 08 juli 2004 @ 16:40:
[...]

Hoe kom je daar in godsnaam aan?! ik heb alles in de gaten gehouden voor zover ik weet...
Gehaald in de winkel ? Paradigit in Utrecht, ken er wat mensen :)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hey gvd ja zeg. Edward, weet je nog dat je zei dat er 2 mensen waren met een XFX 6800Ultra??

Dan is Malev de gelukkige.
@Malev; wat voor voeding had je?? Hoeveel connectors heb je aangesloten?

@DanPolo: ik denk trouwens dat het niet gaat lukken. Computer cash and carry is 30 KM bij mij vandaan. Als ik em dinsdag ga halen, heb ik jouw geld nog niet. Ik kan geen 2 kaarten tegelijk pinnen, heb ik geen geld voor. Maar ik stuur je wel een email

Edit: @ DanPolo, de Asus 6800Ultra heeft wel een GROENE PCB. Is wel jammer

[Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 08-07-2004 16:51]

• danplo

danplo

Deathchant schreef op 08 juli 2004 @ 16:50:
hey gvd ja zeg. Edward, weet je nog dat je zei dat er 2 mensen waren met een XFX 6800Ultra??

Dan is Malev de gelukkige.
@Malev; wat voor voeding had je?? Hoeveel connectors heb je aangesloten?

@DanPolo: ik denk trouwens dat het niet gaat lukken. Computer cash and carry is 30 KM bij mij vandaan. Als ik em dinsdag ga halen, heb ik jouw geld nog niet. Ik kan geen 2 kaarten tegelijk pinnen, heb ik geen geld voor. Maar ik stuur je wel een email

Edit: @ DanPolo, de Asus 6800Ultra heeft wel een GROENE PCB. Is wel jammer
Laat dan maar zitten, toch bedankt Deathchant :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 39216 schreef op 08 juli 2004 @ 16:48:
[...]

Gehaald in de winkel ? Paradigit in Utrecht, ken er wat mensen :)
Ik loop al tientallen zaken in de gaten te houden en buiten 2 stuks van Alternate, zag ik ze nog nergens op voorraad, vandaar :)

Ik zie nu, dat Alternate de termijn naar 48 uur heeft gezet :D zou het dan eindelijk ...

Niet op voorraad.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

danplo schreef op 08 juli 2004 @ 16:53:
[...]

Laat dan maar zitten, toch bedankt Deathchant :)
hotline@computer-cash-carry.de
richt je email naar Rene Friedrich en vraag of ze je em kunnen opsturen. Ik dacht dat de verzendkosten vanuit Duitsland iets van 12 euro waren

"Die Karte wird voraussichtlich 589,- ? kosten, vielleicht auch etwas
weniger.
Am besten schickst Du mir Montag, den 12.7. eine entsprechende Mail, dann
weiß ich nämlich sicher, ob die Karte Dienstag kommt und kann sie Dir auf
jeden Fall zurücklegen.
"

[Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 08-07-2004 16:56]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Draaide jou XFX6800U ook op 425 core, Malev74?

Niet op voorraad.

edward2 schreef op 08 juli 2004 @ 17:01:
Draaide jou XFX6800U ook op 425 core, Malev74?
Ja core op 425, mem op 1.2ghz.

@Deathchant : Ik had een 350 watt van Aopen, nu een 500 watt van (q-tec(geleend)), deze wil ik dus nog vervangen door een beter merk maar wilde de XFX natuurlijk in actie zien. Van mijn 350 watt zaten zo goed als alle connectors aangesloten, van deze q-tec trouwens ook.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zo das lekker zeg, ook 1200 mhz mem.

Niet op voorraad.

• Gipsy King
  • Laatst online: 20:08
waar zijn ze te koop ?
>:)

• StephaN900
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een review van een sli setup? En komen zowel de gt als de ultra versie daarvoor in aanmerking? Lijkt mij namelijk wel op de lange termijn een mooie upgrade optie, gewoon een extra 6800 erin knallen ":) (nu is het mij nog wat te duur 1 is duur zat)

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
StephaN schreef op 08 juli 2004 @ 17:22:
Heeft iemand toevallig een review van een sli setup? En komen zowel de gt als de ultra versie daarvoor in aanmerking? Lijkt mij namelijk wel op de lange termijn een mooie upgrade optie, gewoon een extra 6800 erin knallen ":) (nu is het mij nog wat te duur 1 is duur zat)
Om gelijk even met de deur in huis te vallen:

Voor SLI heb je een kaart met een PCI-Express kaart nodig, en die zijn er nog niet, enkel AGP.

PCI-Express kaarten van nVidia zullen, naar mijn schatting, in dezelfde periode geïntroduceerd worden als de nForce 4 chipset waarmee SLI mogelijk is (2 PCI-Express sloten op 1 moederbord.)

Anoniem: 90323

Nog iets voor de openeningpost dat scheelt weer veel vragen:
Alle specs van de soorten 6800's:

In order of performance:
1 6800 Ultra Extreme (16 pipelines, 450mhz core/ 1200mhz memory) 256
2 6800 Ultra (16 pipeline, 400/1100) 256
3 6800GT (16 pipeline, 350/1000) 256
4 6800 (12 pipeline, 325/700) 128 ddr3

[Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 90323 op 09-07-2004 12:17]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 39216 schreef op 08 juli 2004 @ 17:07:
[...]

Ja core op 425, mem op 1.2ghz.

@Deathchant : Ik had een 350 watt van Aopen, nu een 500 watt van (q-tec(geleend)), deze wil ik dus nog vervangen door een beter merk maar wilde de XFX natuurlijk in actie zien. Van mijn 350 watt zaten zo goed als alle connectors aangesloten, van deze q-tec trouwens ook.
Had je beide molexen van je 6800U aangesloten?

Deathchant schreef op 08 juli 2004 @ 20:00:
[...]

Had je beide molexen van je 6800U aangesloten?
Ja, moet dit niet dan ? Had ze wel van een aparte tak genomen.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 39216 op 08-07-2004 20:47]

• StephaN900
  • Niet online
maar ik dacht dat nvidia geen 'dedicated' pci express kaarten ging verkopen (zoals ati doet), maar kaarten die zowel op pci-e als agp konden?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee, de 6800U kan op 1 molex draaien. Als je gaat oc-en dan niet

Wat is dan het voor/nadeel van 2 molexen aangesloten? 2 dus voor overclocken maar als je dat niet doet en je hebt er toch 2 aangesloten?

• Kapitein Prozac
Sjah schreef op 08 juli 2004 @ 14:52:
[...]

Zou je kunnen kijken wat voor memory-modules erop zitten? Hoevel nanoseconde dus, is een lang nummer op je geheugen wat eindigt met 28 of 25 of 22 of 20 :P
Er zitten Hynix chips op; standaard dus. Zal morgen wel even het nummer controleren.

@Bigbot
Beta 61.71 lost de problemen in Far Cry niet op.

@Tha Granny
Heb de kaart nog niet proberen over te klokken, ben eigenlijk niet zo'n overklok held. Ik wil het best morgen eens proberen. Dan zet ik wel m'n case open en een tafelventilator erop want mijn casetemps zijn niet echt gunstig voor overklokken.

Anoniem: 71220

Kapitein Prozac schreef op 08 juli 2004 @ 21:14:
[...]
@Tha Granny
Heb de kaart nog niet proberen over te klokken, ben eigenlijk niet zo'n overklok held. Ik wil het best morgen eens proberen. Dan zet ik wel m'n case open en een tafelventilator erop want mijn casetemps zijn niet echt gunstig voor overklokken.
Oké, top. Ben benieuwd wattie toestaat onder jouw omstandigheden :p

Anoniem: 90555

SmokeyTheBandit schreef op 07 juli 2004 @ 23:07:

- Vmods erop

argh, kan nie wachten op je resultaten,
hou ons op de hoogte! :9~

Anoniem: 118192

Iemand nog nieuws over de AOpen versie?
Heb namelijk begrepen dat deze een betere koeler heeft dan de XFX versie.
Spellen die erbij zitten zijn Painkiller, Spell Force en Arx fatalist (of hoe die laatste ook heet).

Anoniem: 93530

Uit de startpost:

Boven op het plaatje een impressie van de grootte van de kaart, vergeleken met een ATI Radeon 9800XT, Hierop zijn ook goed de 2 Molex Connectors te zien.

moet dat niet vergeleken met een x800XT zijn?

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Topicstarter
Anoniem: 93530 schreef op 08 juli 2004 @ 22:47:
Uit de startpost:

moet dat niet vergeleken met een x800XT zijn?
nee, is een 9800XT

www.google.nl

Anoniem: 93530

ah... ok

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n0kn0k
http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.stroek/WWW/415-1000.JPG

Ik heb de clockspeed van 350 naar 415 kunnen krijgen met stock cooling. Het geheugen wil echter niet mee werken. Krijg het echt amper hoger dan 1000 :( Het viel me echter al op dat die pasta stickers of wat het ook zijn erg slordig erop zitten en amper contact maken. Binnenkort dus maar even passieve koeling erop bouwen met een aantal ramsinkjes.

Een aantal runs gedaan met 3d mark met:

61.80 beta drivers
core 415
ram 1000

Overigens heb ik een afschuwelijke airflow in mijn cast. Ambient temp zit volgens dat nvidia metertje op 51 graden en de chip zelf op 69. En dat 2 sec nadat ik 3dmark afgesloten heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
StephaN schreef op 08 juli 2004 @ 20:56:
maar ik dacht dat nvidia geen 'dedicated' pci express kaarten ging verkopen (zoals ati doet), maar kaarten die zowel op pci-e als agp konden?
Nee, dat is onmogenlijk.
Waar jij mee in de war bent is dat ATI echte pci-e kaarten maakt en nVidia gebruik maakt van een bridge chip welke een interne agp kaart omzet naar pci-e.
Daarbij help je dus het voordeel van de grote bandbreedte van pci-e om zeep, maar ja, grafiesche kaarten hebben die bandbreedte helemaal (nog) niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 118298

ik heb offertes gekregen van winkels in mijn buurt,

www.pcyellow.be sint job (belgium)

Hieronder vind u de gevraagde prijzen terug.

Aopen 6800 Ultra: 621 Euro
Asus 6800 gameredition: 496 Euro
Asus 6800 Ultra Deluxe: 626 Euro
Gainward CoolFX Powerpack Ultra 2600 GS : 1035 Euro
Gainward Ultra 2400 GS 6800 GT: 587 Euro
Leadtek 6800 128MB (A400TDH): 306 Euro
XFX via onze leveranciers niet leverbaar.
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben

www.lazerweb.be / www.lazernet.be / www.lazerhothits.com

Point of View Geforce 6800GT 256 DVI/TV: 480 Euro

dit zijn ze tot nu toe
groetjes rodrom/to-cool

Acties:
  • 0Henk 'm!

hier heb ik veel kaarten gevonden aan mooie prijzen, en er zijn er in stock

http://extremeoverclockin...arch_attrib.php/page_id=5

forcom:
http://www.forcom.be/indexbig.htm

Aopen Geforce 6800Ultra 256Mb Vid-in,Tv/DVI DX9: 568.46 € (in stock)

Asus V9999Ultra Del/256mb Gf FX 6800 VIVO,DVI: 590.12 € (in stock)

pcwarez:
http://www.pcwarez.be/

Point Of View Nvidia 6800GT 256Mb : 450€
greetz to-cool

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 118298 op 09-07-2004 08:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:32
@ To-Cool:

Wij tweakers doen elkaar hier constant de groeten.

Het groeten onder je post is dan ook niet nodig.

Ik zie dat je nieuw bent en daarom raad ik je ook aan om de FAQ's en Policy even door te lezen.

Kijk trouwens ook even in de pricewatch zodat je niet steeds de prijzen opnoemt die al in de pricewatch een vermelding hebben.
http://www.tweakers.net/pricewatch/

Het listen van prijzen van verschillende winkels is over het algemeen niet gewenst en kan als spam beschouwd worden.

[Ontopic]

Zijn er nu al uberhaupt mensen in Nederland die een 6800 Ultra hebben kunnen bemachtigen?

En dan bedoel ik natuurlijk niet import uit het buitenland.

[/ontopic]

[Voor 30% gewijzigd door M289 op 09-07-2004 08:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 39216 schreef op 08 juli 2004 @ 21:03:
Wat is dan het voor/nadeel van 2 molexen aangesloten? 2 dus voor overclocken maar als je dat niet doet en je hebt er toch 2 aangesloten?
Dan niks :) Die 2e is gewoon nodig als je boven de standaard settings uitkomt.
Als jij er 2 op aansluit ZONDER dat je oc-t, is dat niet erg.
Maar waar ik op doelde is: als je toch op standaard setting draait, gebruik er dan eens 1 en vertel of dat goed gaat

EDIT: waarom schrijft iedereen toch FX voor de 6800 series?? Tis geen FX!!! :P

[Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2004 08:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

@trigger

ik ken de fora rules, nieuw ben ik, maar forum ervaring genoeg;-)
ok ik ben uit belgie, maar probeer jullie te helpen, ik zelf ben a 8 maanden nvidia aant volgen voor deze kaart, ;-)

ik ben ook de nederlandse shopw aant afschuimen en de duitse shops voor jullie,
uk ook niet te vergeten

over de gree tz, das een beleeftijdsvorm dat ik toepas om een post te beeindigen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

offtopic:
belgie spreekt altijd met u en gij en zijn sowieso qua spreektaal wat beleefder. Vandaar dat ie dat doen

kep zelf ook al menige winkels afgebeld in Duitsland, waaronder bora-computer, computer-cash-and-carry. Maar nog niks is zeker over de levertijden.

[Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2004 08:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peke
corpseflayer schreef op 01 juli 2004 @ 16:32:
http://www.mindfactory.de/cgi-bin/MindStore.storefront/

Hier is al een GT te koop voor 404 euro en een ultra voor 508, het gaat hier om de Aopen versies (reference design), er staan ook club3d kaarten maar die zijn beduidend duurder.

http://www.mindfactory.de/isroot/MindStore/ProductImages/0014560.gif

Verzendkosten naar het ausland bedraagt 25 euro.

Ik heb op deze site 2 jaar geleden mijn LeadtekTi4400 gekocht voor 300 terwijl hij in België te koop stond aan 400.
400 voor de club 3d 6800GT.
554 voor de club 3d 9800ultra.

[Voor 8% gewijzigd door peke op 09-07-2004 10:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:10

Pubbert

random gestoord

corpseflayer schreef op 09 juli 2004 @ 10:22:
[...]

400 voor de club 3d 6800GT.
554 voor de club 3d 9800ultra.
Zo'n 9800 Ultra lijkt me wel een leuke kaart 8)7

Leuke zaak, Sapphire X800 voor 375E :9 Als het nu een ViVo was... :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
hjs schreef op 09 juli 2004 @ 06:14:
[...]

Nee, dat is onmogenlijk.
Waar jij mee in de war bent is dat ATI echte pci-e kaarten maakt en nVidia gebruik maakt van een bridge chip welke een interne agp kaart omzet naar pci-e.
Daarbij help je dus het voordeel van de grote bandbreedte van pci-e om zeep, maar ja, grafiesche kaarten hebben die bandbreedte helemaal (nog) niet nodig.
Juist ze hebben het nog niet nodig mischien dat de volgende generatie eraan begint te ruiken maar dat moeten we even afwachten.
Oh de Ati variant is ook niet native. Zij hebben de bridge chip in de core zelf verwerkt en nvidia doet dit met een chippie ernaast.
Verwacht dat beiden voledig native zullen zijn als dit nodig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
sjek schreef op 09 juli 2004 @ 11:09:
[...]

Oh de Ati variant is ook niet native. Zij hebben de bridge chip in de core zelf verwerkt en nvidia doet dit met een chippie ernaast.
Verwacht dat beiden voledig native zullen zijn als dit nodig is.
Je moet niet al die nVidia pdfjes geloven ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 14:35
hjs schreef op 09 juli 2004 @ 11:21:
[...]

Je moet niet al die nVidia pdfjes geloven ;)
Stond toch op de frontpage van T.net dus neem het wel redelijk serieus. Ati heeft nooit gezegd dat dat artikel niet correct was dus je mag er wel vanuit gaan dat er wel een point is in dat verhaal. Het hele native verhaal is natuurlijk om oem fabrikanten te trekken en dit was slecht nieuws voor ati en als dit niet klopte hadden ze het wel recht getrokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Sjah schreef op 08 juli 2004 @ 14:52:
[...]

Nummer is HY50U283222A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
sjek schreef op 09 juli 2004 @ 12:42:
[...]

Stond toch op de frontpage van T.net dus neem het wel redelijk serieus. Ati heeft nooit gezegd dat dat artikel niet correct was dus je mag er wel vanuit gaan dat er wel een point is in dat verhaal. Het hele native verhaal is natuurlijk om oem fabrikanten te trekken en dit was slecht nieuws voor ati en als dit niet klopte hadden ze het wel recht getrokken.
wel met een link naar de inq.
en ATI kan toch niet op gelekte presentaties van nVidia reageren, tenminste officieel dan. Op bijeenkomsten hebben ze er wel op gereageerd heb ik begrepen.
Afgedaan als complete onzin. (oh en lees de reakties van bv wc-eend eens bij dat tweakers.net artikel)

Er zijn trouwens in het verleden wel meer interne presentaties gelekt van nVidia, en de meest blonken toch niet uit in het vertellen van de (hele) waarheid :)

[Voor 5% gewijzigd door hjs op 09-07-2004 13:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
thanx, dat is deze denk ik... http://www.zenha.net/html/upfile/20040622144207-4.jpg

Jammer, dat is 2.8ns (700Mhz precies). Tenminste als dat hem is, het gaat erom wat er achter dat F- staat.

http://www.hynix.com/eng/products/dram/down/GDDR.pdf

[Voor 22% gewijzigd door Sjah op 09-07-2004 13:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Sjah schreef op 09 juli 2004 @ 13:40:
[...]

thanx, dat is deze denk ik... [afbeelding]

Jammer, dat is 2.8ns (700Mhz precies). Tenminste als dat hem is, het gaat erom wat er achter dat F- staat.

http://www.hynix.com/eng/products/dram/down/GDDR.pdf
Complete code is;

HY50U283222A
F-28 407A
W7CD5649KQ

Overklokken;

325/700 (standaard)
8823 3DMarks in 3DMark '03
17678 3DMarks in 3DMark 2001

349/747
9346 3DMarks in 3DMark '03
18205 3DMarks in 3DMark 2001

Hoogst haalbare clock was 353/773 (niet getest in 3DMark), hogere clocks kwamen niet door de test in de driver. Dit alles met standaard AGP VDDQ voltage van 1.50V. Misschien dat hoger haalbaar is met hogere voltages maar zoals gezegd; ik ben niet zo'n overklok held ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Ok, nouja 9000 in 3Dmark is nog niet mis :9 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Prozac kapitein, jij had toch de Ultra??
ik dacht echt dat Ultra's 1.6 NS hadden

Edit: kep net bericht gekregen van die jongen uit de regenboog. Zij hadden bericht gehad van nVidia, dat de 6800 nu met massa's verscheept worden en dat het beter is om nog 3 tot 4 weken te wachten totdat elke shop ze op voorraad heeft, dan zullen de prijzen een beetje zakken, maar we hoeven niet te verwachten dat het eerste kwartaal de prijzen enorm zullen dalen.
De eerste "schaarste" zending wordt meestal gebruikt om de "foutjes" te onderscheppen en te fixen zei hij.

589Euro voor een 6800Ultra vind ik persoonlijk te duur. 540 heb ik er wel voor over :P

Edit 2: sorry Kapitein, ik had niet in je specs gekeken ;). Mooie score voor een 6800!

[Voor 89% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2004 14:29]

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee