[Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 Topic! Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.403 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Sjah schreef op 09 juli 2004 @ 14:12:
Ok, nouja 9000 in 3Dmark is nog niet mis :9 ;)
Inderdaad, ik haalde met mijn vorige kaart (ti4200 64mb) rond de 1500 in 3DMark '03. Afgezien van de scores draait alles wat ik speel weer lekker smooth, zelfs met AA en AF aan. Nu nog wat goeie drivers en hopelijk ook een koeler ala de VGA Silencer want m'n casetemps zijn ook flink gestegen met de nieuwe kaart.

@Deathchant
Nee, ik heb de gewone GF6800. Mijn budget liet helaas geen GT of Ultra toe en mijn voeding trekt de gewone GF6800 nog prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein Prozac op 09-07-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

wat heb je voor case? en hoeveel casefans?
kep er 7 in mijn thermaltak xaser3, moet genoeg zijn

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb een Antec 3700AMB case met 2x120mm fans (1x standaard Antec op 11V als outtake en 1x Enermax op 6 of 7V als intake). De fans hoger zetten resulteert weer in veel lawaai wat ik haat. Ze worden dan de luidruchtigste componenten in mijn pc. 120mm fans kosten 20-25 euro per stuk dus kopen om even uit te proberen is ook weer een dure bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
hjs schreef op 09 juli 2004 @ 13:06:
[...]

wel met een link naar de inq.
en ATI kan toch niet op gelekte presentaties van nVidia reageren, tenminste officieel dan. Op bijeenkomsten hebben ze er wel op gereageerd heb ik begrepen.
Afgedaan als complete onzin. (oh en lees de reakties van bv wc-eend eens bij dat tweakers.net artikel)

Er zijn trouwens in het verleden wel meer interne presentaties gelekt van nVidia, en de meest blonken toch niet uit in het vertellen van de (hele) waarheid :)
Ik zeg ook niet dat het wel klopt dat ze niet native zijn er wordt alleen wel over gesproken. Punbt is dat het best wel eens waar zou kunnen zijn. Jij en ik kunnen niet zeggen dat het wel of niet zo is tenzij er dus echt hard bewijs op tafel komt. Dat ati dit in een gesprek van tafel afgooit lijkt me logisch, ze gaan zichzelf natuurlijk niet dissen tegenover de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op 09 juli 2004 @ 08:47:
[...]

Dan niks :) Die 2e is gewoon nodig als je boven de standaard settings uitkomt.
Als jij er 2 op aansluit ZONDER dat je oc-t, is dat niet erg.
Maar waar ik op doelde is: als je toch op standaard setting draait, gebruik er dan eens 1 en vertel of dat goed gaat
Even uitgeprobeerd, ik merk geen verschil in performance. Overclocken moet ik nog uitproberen of dat een beetje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 08:20
Q: We've heard that Half-Life2 and CS:S are optimized to ATI graphic cards. Since the most of cyber cafes in Korea are equipped with Nvidia's GeForce products, wouldn’t it be any problem?
Mike: Being optimized to ATI graphic cards does not necessarily means that it has a bad harmony with Nvidia graphic cards. It’d rather means that ATI graphic cards can provide you the maximum performance in bump mapping and other few effects because Half-Life2 engine is optimized to Direct X 9.0. Even with Nvidia's graphic cards, you will run CS:S properly. Furthermore, if Nvidia's hardware improves to fully support the various function of DirectX 9.0, you can enjoy Half-Life2 as much as with the same performance from ATI graphic cards.
volgens mij referen ze echt naar de FX 5 serie met die 40% performance winst t.o.v een x800 dus liegen doen ze niet. ene de geforce 6 serie ondersteunt de DX9 perfect dus hij zal dus volgens mike even goed runnen als een X800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Kapitein Prozac schreef op 09 juli 2004 @ 14:54:
Ik heb een Antec 3700AMB case met 2x120mm fans (1x standaard Antec op 11V als outtake en 1x Enermax op 6 of 7V als intake). De fans hoger zetten resulteert weer in veel lawaai wat ik haat.
Als jij ze hebt geplaatst zodat er een intake en een outtake is, moet je een goeie stroming hebben, is de beste stroming die je kunt hebben dacht ik zo.
je zegt dat je case nogal warm is geworden. Dan blijft toch ergens de lucht stilhangen waardoor die niet weg kan.
Je hebt 120mm fans, dus de luchtverplaatsing zou ook goed moeten zijn....misschien de koeler op je videokaart kut maar dat denk ik niet.....

@Malev: bedankt voor het proberen. Nu heb ik tenminste echte bewijzen dat het ook met 1 kan. Ik ging eventjes maar niet zomaar uit van wat nvidia zei....

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2004 19:35 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik heb even ongeveer alle sites van fabrikanten afgelopen op zoek naar een 6800 met 256mb(die zou toch ook komen :? ), maar echt allemaal brengen ze enkel een 128mb versie. Nouja dan niet, laat maar dan.... en dat terwijl de 9600XT met 256mb voor 10€ extra te krijgen is(wat daar helemaal geen zin heeft). |:(

[edit]Correctie, toch nog 1 gevonden, Gainward 2200 (die nergens te krijgen is hier in DLD wel , alleen voor een prijs die het zinloos maakt).

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 10-07-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
BlowFish schreef op 09 juli 2004 @ 18:50:
[...]

volgens mij referen ze echt naar de FX 5 serie met die 40% performance winst t.o.v een x800 dus liegen doen ze niet. ene de geforce 6 serie ondersteunt de DX9 perfect dus hij zal dus volgens mike even goed runnen als een X800 :)
Zelfs de 9800Pro/XT was al zo'n 100% sneller (en zelfs meer) dan de GF FX59x0-serie wanneer er gebruik werd gemaakt van het standaard DX9 codepath... ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Deathchant schreef op 09 juli 2004 @ 19:33:
[...]

Als jij ze hebt geplaatst zodat er een intake en een outtake is, moet je een goeie stroming hebben, is de beste stroming die je kunt hebben dacht ik zo.
je zegt dat je case nogal warm is geworden. Dan blijft toch ergens de lucht stilhangen waardoor die niet weg kan.
Je hebt 120mm fans, dus de luchtverplaatsing zou ook goed moeten zijn....misschien de koeler op je videokaart kut maar dat denk ik niet.....
Er komt veel warmte van de koeler op de kaart dus die doet z'n werk wel goed. De CPU en casetemps zijn een paar graden gestegen maar verder wel stabiel. Er blijft volgens mij wel veel warmte hangen bovenin de kast voor de voeding en boven het geheugen. Overigens heeft dat niet geleid tot te warme geheugenchips. Ik ben nu aan het testen middels een open kast en tafelventilator of de temperatuur wel invloed heeft op mijn geval. Ik denk zelf dat het allemaal wel zal meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjah

In order of performance:
6800 Ultra Extreme (16 pipelines, 450mhz core/ 1200mhz memory) 256 ddr2
6800 Ultra (16 pipeline, 400/1100) 256 ddr2
6800GT (16 pipeline, 350/1000) 256 ddr2
6800 (12 pipeline, 325/700) 128 ddr2

De extreme edition specs kunnen per leverancier verschillen.

En nu ff geen irritante posts meer over: "ik kan die nergens vinden wat is de ultra en de gt blahblahblah"

Uiteraard rectificaties op deze post zijn wel belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet ddr2 gddr3 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
6800GT/Ultra/UltraExtreme hebben inderdaad GDDR3, de 6800 heeft DDR1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 10:11:
Volgens mij moet ddr2 gddr3 zijn?
YEp moet gddr 3 zijn, zie ook de rest van het hele topic!

Verder is de 6800 Ultra Extreme toch echt met 512 uitgerust... mja zoals je zegt.. 't zou wel is per fabrikant anders kunnen zijn!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 08:52:
@Sjah

In order of performance:
6800 Ultra Extreme (16 pipelines, 450mhz core/ 1200mhz memory) 256 ddr2
6800 Ultra (16 pipeline, 400/1100) 256 ddr2
6800GT (16 pipeline, 350/1000) 256 ddr2

En nu ff geen irritante posts meer over: "ik kan die nergens vinden wat is de ultra en de gt blahblahblah"
Waar heb jij het over? Als je zoals ik deze topic al maanden volgt weet je dat er 256mb 6800's waren aangekondigd. Vind je het gek dat ik dan geirriteerd ben dat die er niet/amper blijkt te komen? Voor mij is een 6800 goed zat, mits er 256 op zit, nu dat niet zo is ben ik verplicht om voor een in mijn smaak dure GT te gaan (wat ik niet van plan ben). Stel je eerst een van de feiten op de hoogte voordat je wat blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjah

als je nog even een paar weken wacht, dan zijn er meer kaarten beschikbaar,
automatisch zakken de prijzen. meeste winkels profiteren van de gelimmiteerde aantal kaarten, dus gooien ze de prijzen omhoog.

ik zelf zou graag een gf 6800 ultra hebben. en ik heb nog tijd zat, ten laatste koop ik er 1 als halflife2 of doom3 op de markt verschijnt. dan pas heb ik ze nodig

ik heb geinformeerd naar de groothandels die hier gevestigd zijn en de ultra kaarten zouden in augustus al tegen de 500 eur zitten (retail pricing) 390 eur groothandelprijs.

al deze prijzen zijn een referentie dus kunnen nog veranderen in loop van de weken.

1 ding is zeker, laat je niet int zak zetten door doorwinterde winkels die maar 1 ding voor ogen hebben, "de laatste eurocent uit je zakken kloppen"

greetz to-cool

posttechnologic engeneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo is dat, dan maar wachten. Alleen heb ik nou 375€ branden in me zak, maar hoger ga ik niet, je moest me omgeving eens horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Sjah schreef op 10 juli 2004 @ 16:12:
Zo is dat, dan maar wachten. Alleen heb ik nou 375€ branden in me zak, maar hoger ga ik niet, je moest me omgeving eens horen ;)
Gelijk heb je, de spellen waarin een GeForce6800 zijn kracht kan laten zien, zijn er toch nog niet. Even wachten op een paar grote releases lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op 09 juli 2004 @ 19:48:
Ik heb even ongeveer alle sites van fabrikanten afgelopen op zoek naar een 6800 met 256mb(die zou toch ook komen :? ), maar echt allemaal brengen ze enkel een 128mb versie. Nouja dan niet, laat maar dan.... en dat terwijl de 9600XT met 256mb voor 10€ extra te krijgen is(wat daar helemaal geen zin heeft). |:(

[edit]Correctie, toch nog 1 gevonden, Gainward 2200 (die nergens te krijgen is hier in DLD wel , alleen voor een prijs die het zinloos maakt).
Al gaan we toch flamen dan quote ik je maar ff. Daarmee is alles gezegd maar gezien jouw niveau: "met 256mb(die zou toch ook komen :?" ...........Al kijk je nou eens ff verder dan je neus lang is en is na denkt. Dan moest je weten dat ze wel komen maar nog veelal niet beschikbaar zijn in NL of omringende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 16:24:
[...]

Al gaan we toch flamen dan quote ik je maar ff. Daarmee is alles gezegd maar gezien jouw niveau: "met 256mb(die zou toch ook komen :?" ...........Al kijk je nou eens ff verder dan je neus lang is en is na denkt. Dan moest je weten dat ze wel komen maar nog veelal niet beschikbaar zijn in NL of omringende landen.
Om jou dan maar even te quoten
@Sjah

Hier geef je dus aan dat ik me mond moet houden omdat de door jou gegeven specs duidelijk zijn: 128mb. Nu je zeg je dat ik na moet denken en dat die 256 nog wel komen. Beetje tegenstrijdig niet? Zolang geen ene fabrikant ergens heeft aangekondigd dat ze ook met een 256mb komen, heb ik geen reden om ergens op te rekenen, of wel? Best kans dat ze zo over 3 maanden in productie gaan en over 5 maanden te koop zijn, wat heb ik daar NU aan?

Maar goed ,genoeg gebitched :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

to-cool:
ik zelf zou graag een gf 6800 ultra hebben. en ik heb nog tijd zat, ten laatste koop ik er 1 als halflife2 of doom3 op de markt verschijnt. dan pas heb ik ze nodig.

LOL Doom3 komt 03-08-2004 en Half Life 2 24-08-2004. Kan je hem net zo goed nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:09:
to-cool:
ik zelf zou graag een gf 6800 ultra hebben. en ik heb nog tijd zat, ten laatste koop ik er 1 als halflife2 of doom3 op de markt verschijnt. dan pas heb ik ze nodig.

LOL Doom3 komt 03-08-2004 en Half Life 2 24-08-2004. Kan je hem net zo goed nu kopen.
En dan is er uitstel :{
Denk aan al die mensen die voor vorig jaar september hebben geupgrade, ja leuk, maar geen HL2.
Ik zou gewoon kopen wanneer die games ook echt uit zijn.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand btw al iets gehoord van de gainward golden samples van de gf 6800u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Komende week wordt als het goed is de week van de 6800Ultra (verkrijbaarheid op wat grootschaliger gebied).

[ Voor 10% gewijzigd door edward2 op 10-07-2004 22:19 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

De beschikbaarheid lijkt nu inderdaad eindelijk een beetje op gang te komen. Zo vond ik bij Mycom zowaar een Aopen Aeolus 6800 GT op voorraad. Ik heb hem dan ook maar mee naar huis genomen.

Core: 350
Mem: 1000 (geen idee welke chips)
Prijs: Veel te duur.

Er zit één molex op en soldeerpads voor nummer 2.

Voorlopig draait ie leuk op m'n P4C800. Ik vind het wel leuk dat het een single slot oplossing is want ik wil eigenlijk proberen hem in m'n Athlon 64 Shuttletje te proppen. Hoewel de 240 Watt voeding in theorie wat krap bemeten zou kunnen zijn heb ik al gelezen over enkele mensen bij wie het probleemloos zou werken, zelfs met de 200 Watt variant van de Shuttle.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shuogg schreef op 10 juli 2004 @ 21:59:
[...]

En dan is er uitstel :{
Denk aan al die mensen die voor vorig jaar september hebben geupgrade, ja leuk, maar geen HL2.
Ik zou gewoon kopen wanneer die games ook echt uit zijn.
ja zoals ik dus :S zit ik hier met me 9600xt die toch veel te sloom is. Als je nu een 6800GT koopt heb je ook altijd weer de kans dat de x800pro sneller is (atm zou je denken van niet). Ik zou idd ook wachten tot de games uitzijn en dan kijken welke kaart je het beste kan kopen. Dan zullen de prijzen vast ook nog wel lager zijn omdat ze dan beter te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Biff

Ik heb hem voor 430 euro mijn AOpen 6800 GT?
Welke games kreeg je erbij?
Weet je wat voor merk geheugen op de kaart zit en op welke snelheid dit geheugen draait?
Hads helaas zodra hij binnen is nog een wachtijd van 5 dagen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 16:02:
@sjah

als je nog even een paar weken wacht, dan zijn er meer kaarten beschikbaar,
automatisch zakken de prijzen. meeste winkels profiteren van de gelimmiteerde aantal kaarten, dus gooien ze de prijzen omhoog.

ik zelf zou graag een gf 6800 ultra hebben. en ik heb nog tijd zat, ten laatste koop ik er 1 als halflife2 of doom3 op de markt verschijnt. dan pas heb ik ze nodig

ik heb geinformeerd naar de groothandels die hier gevestigd zijn en de ultra kaarten zouden in augustus al tegen de 500 eur zitten (retail pricing) 390 eur groothandelprijs.

al deze prijzen zijn een referentie dus kunnen nog veranderen in loop van de weken.

1 ding is zeker, laat je niet int zak zetten door doorwinterde winkels die maar 1 ding voor ogen hebben, "de laatste eurocent uit je zakken kloppen"

greetz to-cool

posttechnologic engeneer
Wat jij zegt is pure onzin. Je hebt wel gelijk dat er na de introductie van een nieuw product meestal sprake is van prijsdiscriminatie, maar in dit geval is er ook een geval van schaarste. Dat heeft niets te maken met geldklopperij. Ik durf zelfs het tegenovergestelde te beweren. Door de moordende concurrentie liggen de winstmarges in de computerbranche vrij laag, helemaal die van webwinkels. Die "doorgewinterde" winkels van jou, hebben liever een lagere inkoopprijs en dus ook een lagere verkoopprijs zodat ze meer prudukten kunnen verkopen waardoor ze een hogere omzet en waarschijnlijk ook een hogere winst halen.

De prijs van de kaarten ligt voornamelijk aan de prijs die Nvidia per chip vraagt. Pas op het moment dat IBM in staat is betere yields te halen, gaan de prijzen dalen. Eerder niet. Wanneer dat is? Dat is moeilijk te voorspellen en ik zal zeker niet denken in weken, eerder in maanden.

Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. Ik heb mijn oog laten vallen op een GT, maar veel meer dan 250 euro betaal ik niet voor een videokaart, dus ik zal het nog even met mijn GF4 Ti4200 moeten doen. Die kaart doet het gelukkig prima in UT2k4. Ik heb die GT derhalve nog niet nodig. Met een beetje mazzel komt er met de kerst weer een koopje aan, dat gebeurt wel vaker.

Nog iets, groeten is niet nodig en intellect spel je met 2 t's;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, jij praat jezelf ook lekker tegen : Wat jij zegt is pure onzin. Je hebt wel gelijk :)
voor ta cool : het is Engineer en niet engeneer >:)

Kaartjes zullen zeker wel ietjes goedkoper worden vanwege de concurrentie van onderlinge merken en met ATI, echter zal het niet veel zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 01:04:
@Biff

Ik heb hem voor 430 euro mijn AOpen 6800 GT?
Ik voor 475
Welke games kreeg je erbij?
Ik heb ze nog niet geprobeerd maar kijkend naar de CD's zit erbij;
Vietcong
Railroad Pioneer
Neighbors from Hell
Tropico 2
Aquanox 2
Arx Fatalis
Spellforce - The Order of Dawn

Ken het niet allemaal, lijken me tamelijk typische OEM-titels

Verder WinDVD 4
Weet je wat voor merk geheugen op de kaart zit en op welke snelheid dit geheugen draait?
Ik weet het niet, zit allemaal onder de heatsink.
Hads helaas zodra hij binnen is nog een wachtijd van 5 dagen ;(
Hoop dat je hem snel hebt :)

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Kunnen we misschien een topic maken waarin de ervaringen van het oc-en van 6800 GT worden gepost, dan zie je ook meteen welke kaart over het algemeen het best oc-baar is en dus het dichtsbij de ultra komt, of mss gaan sommige er wel overheen })

Wat vinden jullie van het idee? als er al niet zo'n topic bestaat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mastasidaz op 11-07-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee, als er wel genoeg 6800 zijn. Maar je kan dan alvast een startpost maken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Asus V9999 ultra besteld.. heb lang zitten tobben of het de X800XT moest worden of de 6800. Toch voor de laatste gekozen maar.. Ik hoop dat die het meeste uit mijn systeem zal halen..met een beetje mazzel komt ie komende week wel binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op 10 juli 2004 @ 16:31:
[...]

Om jou dan maar even te quoten
@Sjah

Hier geef je dus aan dat ik me mond moet houden omdat de door jou gegeven specs duidelijk zijn: 128mb. Nu je zeg je dat ik na moet denken en dat die 256 nog wel komen. Beetje tegenstrijdig niet? Zolang geen ene fabrikant ergens heeft aangekondigd dat ze ook met een 256mb komen, heb ik geen reden om ergens op te rekenen, of wel? Best kans dat ze zo over 3 maanden in productie gaan en over 5 maanden te koop zijn, wat heb ik daar NU aan?

Maar goed ,genoeg gebitched :Y)
Zondag morgen...en n00b bashin time:

1 Wat is er tegenstijdig volgens jouw?
2 "Zolang geen ene fabrikant ergens heeft aangekondigd dat ze ook met een 256mb komen" Dit bedoel ik nou met verder kijken dan je neus lang is op teveel sites om op te noemen kun je specs van 6800's vinden met 256 mb. Zowel online shops als op sites van fabrikanten. En dat wil niet betekenen dat ze al geproduceerd EN/OF op voorraad zijn. Dat is nou het geval met nieuwe
3 "Best kans dat ze zo over 3 maanden in productie gaan en over 5 maanden te koop zijn, wat heb ik daar NU aan?"

WELKOM in de wereld van de it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry homeys, maar het is zondag en vroeg, irritatiegrens=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 11:47:
Ik heb de Asus V9999 ultra besteld.. heb lang zitten tobben of het de X800XT moest worden of de 6800. Toch voor de laatste gekozen maar.. Ik hoop dat die het meeste uit mijn systeem zal halen..met een beetje mazzel komt ie komende week wel binnen..
Ik ga voor de 6800 alleen nu blijft de vraag nog welke van de drie:
1. gt : ivm overclockability (core clock en memory clock) naar een ultra
2. ultra : ivm overclockability naar een extreme
3. extreme: de prijs en bovenstaande mogelijkheden.

Dus voor mij moet het helaas nog langer duren aangezien de kaarten nog niet uit zijn en als ze dan uit zijn duurt het nog wel ff voordat er goed getest wordt om waarmee en hoe te clocken en met welke kaarten.

Of de v9999 ultra moet toevallig in singapore in de vitrines liggen voor een schappelijk prijsje dan wordt ie meegenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 26-08 14:16
zonder nu weer in de al oude discussie te vervallen (ook al vermoed ik dat er na dit postje wel weer genoeg reactie volgen) hierbij mijn -objectieve- bevindingen van gisteren (zaterdag 10 juli 2004):

Heb gisteren zelf ff testjes uitgevoerd, om zeker te zijn wat nu beste kaart is. Had een asus ax800pro, een asus ax800xt (PRO @ XT, 16 pipes) en een xfx geforce 6800 GT (later met flash als een ultra -core 400, mem 550)

Dit alles op twee verschillende pc's getest. Een athlon xp 3200 en een athlon xp 3200 64 bit (beiden met 1 gb memmory). De x800 getest met catalyst 4.7 final de 6800 met de laatste forceware 61.80.

Dit alles kwam overigens min of meer toevallig tot stand, dus verwacht geen uitgebalanseerde review.

test op de athlon 64, standaard core en mem, in 3dmark 2003:
De XT : 13000 pt
De PRO : 9500 pt
De PRO @ XT core en mem (12 pipelines) : 10500 pt
De 6800 GT : 11000 pt
De 6800 GT @ ULTRA : 12500 pt

Wat opviel, is dat dezelfde test op het systeem met athlon 3200 xp (non 64) uiteraard langzamer ging, maar wel analoog aan het voorgaande schema (trek maar voor ieder testje een punt of 1000 af in 3dmark2003).

Tot zover niets bijzonders. Wat echter opviel is het volgende.

De 6800 GT en de 6800 GT @ ULTRA scoren in 3dmark 2003 qua punten aantal bijzonder goed naar mijn smaak. Echter, ik kan die (eerste vier) gametestje dromen en dan valt op dat het geheel een stuk langzamer draait en dat op veel herkenningspunten de 6800 echt ontzettend veel langzamer is dan de X800 :

-het punt waar in test 1 de vliegtuigen crashen;
-het eerste stuk in test2 dat die knakkers in die lift naar beneden gaan -101 fps vs 79 fps; -test 4 ((moeder natuur)) het water in het begin -200 fps vs 140 fps- en waar dan ineens die schilpad in beeld komt en de framerate instort -30 fps vs 19 fps-.
enz enz

Het gekke is dan dat de eindscore nauwelijks verschilt, terwijl in die vier testjes die 6800 gewoon zichtbaar langzamer is. De eindscore zegt me dan ook niet zoveel. (kom nu niet aan met : "dan zal die 6800 op andere punten in die testjes beter scoren", want geloof me hij was gewoon continue langzamer, althans voor het oog dan -en daar gaat het om lijkt me-)

Tenslotte Far Cry getest (zonder nieuwste 1.2 nvidiapatch). Geen FPS test, maar gewoon tijdje gespeeld. In de buitenlevels (want binnen werkt het bij alle kaarten super) met de 6800 ULTRA schokkend, met de X800 PRO al stukken beter en met de XT super vloeiend (1024, aa op 4 en alles very high).

Kortom: ik heb nu zelf getest -ik besef dat dit geen super review is, maar een gewone gebruikers review- ik stuur de 6800 terug en houd het bij mijn ATI.

Overigens was die 6800 kaart 1,5 x zo groot dan de x800's en daarnaast maakte die kaart 2 x zoveel herrie. Nou is XFX denk ik ook niet het supermerk overigens.

Ik was/ben een Nvidia-man, maar het lijkt erop dat ATI het gewoon beter voor elkaar heeft, de nieuwe features van de 6800 -pixelshading 3.0 enz- ten spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, ja vervelend voor je, maar alle 1000 andere reviews zeggen toch anders, en die krijgen toch echt dezelfde kaart.
Far Cry dient gestest te worden met die 1.2 patch want dan laat de kaart pas zien wat ie kan ook moet je Directx 9.0c geinstalleerd hebben. Volgens mij moet je DX9.0C hebben icm met forceware 61.7x of hoger. Heb je ook getest met de 61.45 ?
Bijna alle testen waar gehakt wordt gemaakt van de x800 PRO is met de 61.45 drivers getest of met 61.71 icm dx9.0c.
Ik zag ook iemand klagen op hardwareinfo.net maar dat bericht lezend zie je dat het aan zijn systeem ligt (aan het einde test hij de kaart in een ander systeem en alles loopt veel beter :) ).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Laatst online: 31-08 18:33
Het topic is er: Het Grote 6800 GT OC Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Laatst online: 16-06 20:32
Nou ik heb op dit moment de Asus v9999 Ultra in bestelling staan, hij zou aanstaande dinsdag geleverd moeten worden. De winkel vertelde me vrijdag dat de kaart bij hun leverancier als voorradig stond(heb 3 keer gevraagd: weet je het zeker, vergis je je niet met een andere kaart?) . Dus ik ben benieuwd.....vooral gezien dat ie nergens in nederland op voorraad stond...maarja ergens moet ie het eerste liggen he 8)7

Dat was overigens voor €545,-

Ben benieuwd hoe de kaart zal presteren op mijn systeempje.

3.2 ghz p4
p4c800-e
1GB Geil

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Cycloon schreef op 11 juli 2004 @ 13:44:
Nou ik heb op dit moment de Asus v9999 Ultra in bestelling staan, hij zou aanstaande dinsdag geleverd moeten worden. De winkel vertelde me vrijdag dat de kaart bij hun leverancier als voorradig stond(heb 3 keer gevraagd: weet je het zeker, vergis je je niet met een andere kaart?) . Dus ik ben benieuwd.....vooral gezien dat ie nergens in nederland op voorraad stond...maarja ergens moet ie het eerste liggen he 8)7

Dat was overigens voor €545,-

Ben benieuwd hoe de kaart zal presteren op mijn systeempje.

3.2 ghz p4
p4c800-e
1GB Geil
Aha, waar heb jij hem besteld? Waar ik hem heb besteld is ie weer in back-order besteld :s

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycloon_
  • Laatst online: 16-06 20:32
Zodra ik de kaart in mijn handen heb zal ik de winkel hier neer zetten :*)

http://specs.tweak.to/9714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
@Hully
Er zal wel fout gebenchmarked zijn, hogere scores maar op het zicht langzamer kan niet. Daarbij noem ik het verschil tussen 80 en 100fps nou niet echt "op het zicht langzamer". :D
Wat kan is dat de minimum fps op de GF lager is dan op de R, maar om dan een hogere score te halen moet je toch een grote compensatie hebben op je max - en gemiddelde framerates, hier hoor ik je niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan is dat de minimum fps op de GF lager is dan op de R, maar om dan een hogere score te halen moet je toch een grote compensatie hebben op je max - en gemiddelde framerates
Persoonlijk zie ik het liefst zoveel mogelijk stabiliteit naar onderen toe. Dat de ene kaart piekt naar 220 en de andere naar 240 fps zal me een worst wezen, maar dalen naar 19 i.p.v 29 vind ik zorgwekkender. Als Hully's bevindingen kloppen wijd ik dit aan de flink hogere clockspeed die de XT standaard draait ten opzichte van de GT/Ultra, en hierdoor meer power heeft onderin op de momenten dat het ècht zwaar wordt voor de kaart.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 12:54:
mm, ja vervelend voor je, maar alle 1000 andere reviews zeggen toch anders, en die krijgen toch echt dezelfde kaart.
Far Cry dient gestest te worden met die 1.2 patch want dan laat de kaart pas zien wat ie kan ook moet je Directx 9.0c geinstalleerd hebben. Volgens mij moet je DX9.0C hebben icm met forceware 61.7x of hoger. Heb je ook getest met de 61.45 ?
Bijna alle testen waar gehakt wordt gemaakt van de x800 PRO is met de 61.45 drivers getest of met 61.71 icm dx9.0c.
Ik zag ook iemand klagen op hardwareinfo.net maar dat bericht lezend zie je dat het aan zijn systeem ligt (aan het einde test hij de kaart in een ander systeem en alles loopt veel beter :) ).
Misschien om dat de meeste reviews over de X800pro vs 6800GT & Ultra gaan.
En ATI brengt ook nog steed betere drivers uit want ze zijn er ook nog niet klaar mee.
Ik wist niet dat Farcry de enigste game is die er gespeeld wordt.

Daarnaast gebruiken de meeste reviewers toch ook andere test platformen

P4 3,2
P4 3,4EE
FX51
FX53
A64 3200+
A64 3400+
ETC

Dat maakt ook wat uit.

AMD vs iNtel zal ook invloed hebben

CPU performance ook de ene merk is er gevoeliger voor dan de ander.

Daarnaast waarom nV hardware wel op de nieuwste testen en dat zo benadrukken, dit is ook maar tijdelijk nV en aTI komen regelmatig om de maand met nieuwe drivers dus je moet je niet al te veel blind staren want voordeel nadeel kan nogal tijdelijk zijn.

Het is vooral X800Pro tegen de rest terwijl het X800XT en later PE wordt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 14:44:
[...]

Persoonlijk zie ik het liefst zoveel mogelijk stabiliteit naar onderen toe. Dat de ene kaart piekt naar 220 en de andere naar 240 fps zal me een worst wezen, maar dalen naar 19 i.p.v 29 vind ik zorgwekkender. Als Hully's bevindingen kloppen wijd ik dit aan de flink hogere clockspeed die de XT standaard draait ten opzichte van de GT/Ultra, en hierdoor meer power heeft onderin op de momenten dat het ècht zwaar wordt voor de kaart.
Hoger aantal Mhz is net zoiets als intel vs amd dus dat kan je niet vergelijken. Maar ik ben het met je eens dat ik liever zie dat een kaart stabiel presteert. Liever de hele tijd 60fps dan dat het de hele tijd schommelt tussen 50 en 70 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Hoger aantal Mhz heeft is in dit geval wel een punt. De XT-PE heeft namelijk daardoor een theoretisch hogere fillrate en ook een hogere geheugenbandbreedte. Daardoor zou de X800XT-PE rauwe pixels sneller kunnen verwerken en dus meer frames per seconde laten zien.
Een verschil van 19 vs 29 fps is er niet mee te verklaren, maar ik denk dat de drivers voor de 6800U nog steeds beter kan, met name op shadergebied.

Uiteindelijk zal dus de XT-PE in dat soort scenes ietwat sneller blijven, totdat de 6800 nog wat getweakt of omhoog geklokt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
corpseflayer schreef op 11 juli 2004 @ 14:25:
@Hully
Er zal wel fout gebenchmarked zijn, hogere scores maar op het zicht langzamer kan niet. Daarbij noem ik het verschil tussen 80 en 100fps nou niet echt "op het zicht langzamer". :D
Wat kan is dat de minimum fps op de GF lager is dan op de R, maar om dan een hogere score te halen moet je toch een grote compensatie hebben op je max - en gemiddelde framerates, hier hoor ik je niks over zeggen.
ach moet je luisteren, ik had de mogelijkheid om te kiezen en geloof mij nu maar dat ik de snelste en best werkende kaart eruit heb gepakt. Die geforce is het gewoon net niet. Trager, groter, meer herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
hully schreef op 11 juli 2004 @ 16:04:
ach moet je luisteren, ik had de mogelijkheid om te kiezen en geloof mij nu maar dat ik de snelste en best werkende kaart eruit heb gepakt. Die geforce is het gewoon net niet. Trager, groter, meer herrie
Hoeveel spellen heb je getest dan? Aan je post is alleen te zien dat je Far Cry hebt getest, waarvan bekend is dat die met de 1.1 Patch nog niet goed werkt. 3DMark geeft soms wat lagere fps aan de 6800's, maar je ziet niet dat deze soms beter presteert?
2cm groter is niet echt belangrijk, vind ik, meer herrie natuurlijk wel.

Maar goed, jij blij met jouw kaart, ik binnenkort met mijn nieuwe systeem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

IceEyz schreef op 11 juli 2004 @ 16:13:
[...]
Hoeveel spellen heb je getest dan? Aan je post is alleen te zien dat je Far Cry hebt getest, waarvan bekend is dat die met de 1.1 Patch nog niet goed werkt. 3DMark geeft soms wat lagere fps aan de 6800's, maar je ziet niet dat deze soms beter presteert?
2cm groter is niet echt belangrijk, vind ik, meer herrie natuurlijk wel.

Maar goed, jij blij met jouw kaart, ik binnenkort met mijn nieuwe systeem :9
offtopic:
He Ais-Aiz, waarom ga je voor de intel? ik heb ook de 2.8 niks mis mee maar als ik nu iets moest kopen ging ik voor een AMD64. Desnoods op S754.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceEyz schreef op 11 juli 2004 @ 15:36:
Hoger aantal Mhz heeft is in dit geval wel een punt. De XT-PE heeft namelijk daardoor een theoretisch hogere fillrate en ook een hogere geheugenbandbreedte. Daardoor zou de X800XT-PE rauwe pixels sneller kunnen verwerken en dus meer frames per seconde laten zien.
Een verschil van 19 vs 29 fps is er niet mee te verklaren, maar ik denk dat de drivers voor de 6800U nog steeds beter kan, met name op shadergebied.

Uiteindelijk zal dus de XT-PE in dat soort scenes ietwat sneller blijven, totdat de 6800 nog wat getweakt of omhoog geklokt wordt.
Nee tuurlijk niet. Het zijn 2 kaarten met heel verschillende ontwerpen. Daardoor kan je net als met amd en intel procs niet afgaan op het aantal Mhz want dat is gewoon niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 11 juli 2004 @ 16:04:
[...]

zoals ik al eerder vroeg en vertelde heb je met de verkeerde drivers zitten testen, jouw eigen schuld dus, jammer maar in dit geval lag het aan JOUW en niet aan de GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Is er eigenlijk nog echt duidelijke verschillen tussen de PoV (Point of View) 6800 en de Club3D 6800 (beide non-ultra)
Mijn Radeon 9700 is gisteren overleden (God hebbe zijn core :'( ) en ik vind de X800Pro gewoon veel te duur (400 euro is geen kattezeik)
Nu zag ik dus voor 300 (PoV) en 325 (C3D) staan in de pricewatch.

Zijn er nog concrete verschillen tussen deze 2 kaarten? Ander merk geheugen bijvoorbeeld.
Maar met name: de 2D kwaliteit! Ik was erg te spreken over mijn Sapphire kaartje waar de 2D kwaliteit gewoonweg uitstekend van was.

Er zijn al mensen met een 6800 in dit topic, misschien dat die ook met wat ervaringen kunnen komen over de 2D kwaliteit. Ik mag het nu doen met een GF2MX uit het jaar kruik.

Ik ga eens even snorren naar pics van deze kaartjes: looks vink erg belangrijk ivm window :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Help!!!! schreef op 11 juli 2004 @ 16:30:
offtopic:
He Ais-Aiz, waarom ga je voor de intel? ik heb ook de 2.8 niks mis mee maar als ik nu iets moest kopen ging ik voor een AMD64. Desnoods op S754.
offtopic:
Nou, voor hetzelfde budget kom je op een 3000+ uit, die hooguit tot 3400+ is te OC'en. Met de Pentium verwacht ik een redelijke OC (mag niet, weet ik...) en de pc is niet alleen bedoeld voor gaming, maar ook voor Fotosoepen, Montage, En/De-codeergedoe etc. waar de Pentiums het vaak wat beter doen. Athlon 64 vind ik inderdaad een erg mooi cpu'tje, maar ik vind 'm te duur en te weinig overklokken. Daarnaast heeft mijn vader redelijk slechte ervaringen met AMD's waardoor ik misschien nog al wat "zie-je-wel's" over me heen zou kunnen krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:38:
[...]

zoals ik al eerder vroeg en vertelde heb je met de verkeerde drivers zitten testen, jouw eigen schuld dus, jammer maar in dit geval lag het aan JOUW en niet aan de GT.
Wat maakt het dan uit? JOUW keuze is dus anders... Als iemand op met zijn eigen ervaring heeft kunnen kiezen, prima toch? :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr0zenFlame schreef op 10 juli 2004 @ 15:16:
[...]

YEp moet gddr 3 zijn, zie ook de rest van het hele topic!

Verder is de 6800 Ultra Extreme toch echt met 512 uitgerust... mja zoals je zegt.. 't zou wel is per fabrikant anders kunnen zijn!
Ik zal dan maar met concrete bewijzen komen maar helaas bij de specs staat niks over geheugen
http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=188

verder nog wel did:
Here you go. Got these from a post at nv news. Now quit wasting threads.LOL :-)

Model Specs:

6800 Ultra Extreme
$549 MSRP
16x1 Pipeline
450mhz core
1200mhz memory
256MB GDDR3 RAM
256-bit memory bus
Shader Model 3.0
AGP 8x
Dual Slot
Dual Molex
Dual DVI, Svideo
~13000-13500 3dmarks

6800 Ultra
$499 MSRP
16x1 Pipeline
400mhz core
1100mhz memory
256MB GDDR3 RAM
256-bit memory bus
Shader Model 3.0
AGP 8x
Dual Slot
Dual Molex
Dual DVI, Svideo
~12000-12500 3dmarks

6800 GT
$399 MSRP
16x1 pipeline
350mhz core
1000mhz memory
256MB GDDR3 RAM
256-bit memory bus
Shader Model 3.0
AGP 8x
Single Slot
Single Molex
DVI, VGA, Svideo
~11000-11500 3dmarks

6800
$299 MSRP
12x1 pipeline
325mhz core
700mhz memory
128MB DDR1 RAM
256-bit memory bus
Shader Model 3.0
AGP 8x
Single Slot
Single Molex
DVI, VGA, Svideo
~8500-9000 3dmarks

----------------------------------
Manufacturer-specific features & approved overclocks/deviations from reference design

6800UE
eVGA - Dynamic Overclocking: 450+ mhz core out of box
Gainward - Custom watercooling

6800U
ASUS - Single slot custom cooler w/ blue LEDs, blue pcb
BFG OC - 425mhz core out of box
BFG OC Watercooled - 470mhz core out of box, custom watercooling
eVGA - Dynamic Overclocking: 400-440mhz (425mhz average) core out of box
Gainward - 430mhz core, 1150mhz memory out of box
MSI v1 - identical to reference design (shipping now)
MSI v2 - Single slot custom cooler, red PCB (not available until Late July/August)
XFX - 425mhz core out of box

6800 GT
BFG OC - 370mhz core out of box
MSI - Custom cooler, red PCB

6800
Chaintech - Blue PCB
eVGA - Features 6800GT reference cooler
Jaton - 256MB RAM
Leadtek - Custom Cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Gehaktbal schreef op 11 juli 2004 @ 17:11:
Is er eigenlijk nog echt duidelijke verschillen tussen de PoV (Point of View) 6800 en de Club3D 6800 (beide non-ultra)
Mijn Radeon 9700 is gisteren overleden (God hebbe zijn core :'( ) en ik vind de X800Pro gewoon veel te duur (400 euro is geen kattezeik)
Nu zag ik dus voor 300 (PoV) en 325 (C3D) staan in de pricewatch.

Zijn er nog concrete verschillen tussen deze 2 kaarten? Ander merk geheugen bijvoorbeeld.
Maar met name: de 2D kwaliteit! Ik was erg te spreken over mijn Sapphire kaartje waar de 2D kwaliteit gewoonweg uitstekend van was.

Er zijn al mensen met een 6800 in dit topic, misschien dat die ook met wat ervaringen kunnen komen over de 2D kwaliteit. Ik mag het nu doen met een GF2MX uit het jaar kruik.

Ik ga eens even snorren naar pics van deze kaartjes: looks vink erg belangrijk ivm window :)
Geen idee of er nog verschillen zijn tussen de Club3D en de PoV. De PoV heeft Hynix geheugen. Standaard reference voor zover ik weet. Prima kaart voor de prijs; ben er dik tevreden mee. 2D is heel scherp en crisp naar mijn mening maar ik had hiervoor ook slechts een ti4200. De PoV heeft een blauwe pcb en en zwarte alu koeler ietje groter dan de standaard GeForce 4 koelers. De koeler doet heel klein aan op zo'n grote kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideSwipe schreef op 11 juli 2004 @ 17:27:
[...]

Wat maakt het dan uit? JOUW keuze is dus anders... Als iemand op met zijn eigen ervaring heeft kunnen kiezen, prima toch? :)
Klopt, maar dat is ook niet de ESSENTIE van mijn reactie, gaat erom dat hij de GT veroordeeld op iets wat zijn eigen schuld door niet correct te testen. Vervolgens gaat hij de GT afkraken wat gewoon niet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:31:
[...]
Nee tuurlijk niet. Het zijn 2 kaarten met heel verschillende ontwerpen. Daardoor kan je net als met amd en intel procs niet afgaan op het aantal Mhz want dat is gewoon niet te vergelijken.
Tuurlijk wel, fillrate is een limitatie zuiver aan de hand van pijplijnen en snelheid (mhz'en) (hoe breed dik smal de pijp hier is telt niet mee)
Bovendien zijn de ontwerpen van de R420 en de nv40 van hetzelfde type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik wil niet vervelend doen ofzo, maar er zijn ook GT's met twee molexen, twee DVI's en twee van allebei. De Asus v9999 GE heeft bijvoorbeeld twee molexen.
In het vorige deel stond trouwens ook een zelfde soort lijstje, namelijk hier.
Het lijstje mag trouwens ook wel aan de firstpost worden toegevoegd, zorgt weer voor een aantal "RTFFP" ;)

@epo:
Hully is nou niet bepaald de GT aan het afkraken, hij geeft zijn bevindingen weer na het (wel/niet correct) testen van zijn kaartjes. Hij is blij --> wij zijn blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Is er al een soft mod voor de 6800?
Zou wel leuk zijn, 300 euro voor een 16pipe kaart (welliswaar met minder goed geheugen maar kom).
De slaagkans van de mod zal wel laag zijn gezien de yields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 17:57:
[...]

Klopt, maar dat is ook niet de ESSENTIE van mijn reactie, gaat erom dat hij de GT veroordeeld op iets wat zijn eigen schuld door niet correct te testen. Vervolgens gaat hij de GT afkraken wat gewoon niet terecht.
Ik zie hem niet echt afkraken :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeLangOetan schreef op 11 juli 2004 @ 18:01:
[...]

Tuurlijk wel, fillrate is een limitatie zuiver aan de hand van pijplijnen en snelheid (mhz'en) (hoe breed dik smal de pijp hier is telt niet mee)
Bovendien zijn de ontwerpen van de R420 en de nv40 van hetzelfde type.
Ja formule 1 auto's zijn ook allemaal van het zelfde soort type maar een minardi komt ook niet in de buurt van een ferrari. Het zal echt wel meetellen hoe de rest van de kaart in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik krijg te horen dat ik 27 tot 33 procent korting krijg op de Asus 6800Ultra :)
via pc privé project......relax 8) morgen meteen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op 11 juli 2004 @ 18:41:
ik krijg te horen dat ik 27 tot 33 procent korting krijg op de Asus 6800Ultra :)
via pc privé project......relax 8) morgen meteen bestellen
uhm krijg je andere korting op videokaarten? Waar werk je? nexxexium@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 18:38:
[...]

Ja formule 1 auto's zijn ook allemaal van het zelfde soort type maar een minardi komt ook niet in de buurt van een ferrari. Het zal echt wel meetellen hoe de rest van de kaart in elkaar steekt.
Yup zeker, de 6800 is niet voor niks klok voor klok iets sneller dan de Ati. Ik denk wat Oelangoetan (mede)bedoelt: de 6800 en x800 zijn veel beter appels met appels te vergelijken dan de 9800 en de FX5900 waren. Die FX was zo anders als de pest.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 11-07-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ja, euh, Deathchant... ken ik jou niet ergens van? :+

@b3n666:
Als je in de motor kijkt van die auto's (de chip op de videokaart) zie je een aantal cylinders en weetikveelwat die met elkaar een bepaald aantal rpm (fillrate) kunnen halen. Of je er nu een blok beton om heen bouwt (Minardi / lengte van de kaart) of een gestroomlijnd supermodel (Topteam) maakt niets uit voor de theoretische snelheid (rpm/fillrate).

Onder bepaalde omstandigheden, bijv. geen luchtweerstand (geen shadergebruik), blijkt dat de motor (chip) die de hoogste rpm (fillrate) levert, de snelste!

Zo, leuke vergelijking, of niet? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 18:52:
[...]

uhm krijg je andere korting op videokaarten? Waar werk je? nexxexium@hotmail.com
Lol.. meteen de aasgieren erbovenop ;)

Agpv9999 ultra deluxe/2dt/256 443.60

Dit kost ie bij mijn leverancier.. ex BTW dan wel.. 530 dus ongeveer.. en de winkels zullen daar nog wel een aardig bedrag op gaan zetten lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:38:
[...]

sorry hoor, maar vond de 6800 GT erg traag (substantieel trager dan de x800 in elk geval). Kraak niets af. Het was slechts de bedoeling om mijn bevindingen te delen, omdat er een hoop mensen zijn die twijfelen denk ik.

En dat ik de laatste drivers heb gebruikt is niet zo gek toch? Ik bedoel, ik test twee nieuwe kaarten en dan is het -in mijn ogen- niet vreemd dat ik van beide kaarten de laatst gereleaste final drivers pak.

[ Voor 37% gewijzigd door hully op 11-07-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hully schreef op 11 juli 2004 @ 19:20:
[...]

sorry hoor, maar vond de 6800 GT erg traag (substantieel trager dan de x800 in elk geval). Kraak niets af. Het was slechts de bedoeling om mijn bevindingen te delen, omdat er een hoop mensen zijn die twijfelen denk ik.

En dat ik de laatste drivers heb gebruikt is niet zo gek toch? Ik bedoel, ik test twee nieuwe kaarten en dan is het -in mijn ogen- niet vreemd dat ik van beide kaarten de laatst gereleaste final drivers pak.
Jawel, maar nu geef je een verkeerd beeld omdat je blijkbaar niet met de juiste driver en direcxt heb getest, maw jouw gebruikerservaring is daarmee nutteloos.
Tot het tegendeel bewezen is blijft een 6800gt een betere keuze dan de x800pro zie zo beetje elke "echte" review op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 19:34:
[...]

Jawel, maar nu geef je een verkeerd beeld omdat je blijkbaar niet met de juiste driver en direcxt heb getest, maw jouw gebruikerservaring is daarmee nutteloos.
Tot het tegendeel bewezen is blijft een 6800gt een betere keuze dan de x800pro zie zo beetje elke "echte" review op internet.
Sorry hoor maar iedereen moet dus een zoektocht naar de beste drivers voor de kaart gaan doen, anders is het maar een traag ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
hully schreef op 11 juli 2004 @ 19:20:
[...]

Ja je hebt zeker wel een punt maar vind je het zelf niet raar dat jouw bevindingen compleet anders zijn dan welke reviewer ook.
Je geeft ook aan dat ie anderhalf keer zo groot is, dit is echt zwaar overdreven het verschil is namelijk rond de 2,2 cm!
Ook zeg je dat de GT 2 keer zoveel geluid maakt wat denk ik aan jouw kaart heeft gelegen want ik heb ze zelf naast elkaar zien draaien in 2 systemen in de winkel en kon geen merkbaar verschil horen. Bij beide systemen kwamen de cpu kolers er zowiezo al ver overheen.
Ik denk dat je wat foutjes hebt gemaakt met jouw tests en dat je met het testen van de GT de ati drivers niet goed hebt opgeruimd.
Ik neem jouw review daarom ook met een korrel zout. (en de GT substantieel trager als een X800 :+ don't make me laugh. Leuke grapjes ken jij zeker de leukste thuis :+ :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aspje schreef op 11 juli 2004 @ 19:38:
[...]

Sorry hoor maar iedereen moet dus een zoektocht naar de beste drivers voor de kaart gaan doen, anders is het maar een traag ding?
Ach ja, het woord traag slaat natuurlijk sowieso nergens op, maar als je je bevindingen toont mag je toch aannemen dat je kijkt met welke driver je de beste performance haalt. Voor de GT was het duidelijk met welke driver je sowieso een goed resultaat kon halen .
@hully :
Sjek heeft idd een punt, ook je woordspeling bewijst niet echt van een objectieve mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceEyz schreef op 11 juli 2004 @ 18:58:
Ja, euh, Deathchant... ken ik jou niet ergens van? :+

@b3n666:
Als je in de motor kijkt van die auto's (de chip op de videokaart) zie je een aantal cylinders en weetikveelwat die met elkaar een bepaald aantal rpm (fillrate) kunnen halen. Of je er nu een blok beton om heen bouwt (Minardi / lengte van de kaart) of een gestroomlijnd supermodel (Topteam) maakt niets uit voor de theoretische snelheid (rpm/fillrate).

Onder bepaalde omstandigheden, bijv. geen luchtweerstand (geen shadergebruik), blijkt dat de motor (chip) die de hoogste rpm (fillrate) levert, de snelste!

Zo, leuke vergelijking, of niet? :Y)
Helaas is theorie niet altijd te vergelijken met de praktijk ;) :P

Maar ff over het hele driver verhaal, je zou toch niet verwachten dat het met de eene driver een happerende zooi is en met de andere alles opeens super loopt. In reviews zie je wel altijd nummertjes staan maar je leest eigelijk nooit hoe soepel de reviewer het nou eigelijk vind lopen. En als een user dan post wat hij ziet zie je dat de nummertjes dus eigelijk niet echt zeggen hoe soepel het nou eigelijk echt loopt?

En voor de mensen die vinden dat hully overdreven praat, gebruik je gezonde verstand toch eens! je snapt toch wel dat als iemmand zegt dat die kaart 2x zo groot is dat dat niet serieus bedoelt is maar meer dat de kaart wel wat aan de grote kant is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote Epo: mm, ja vervelend voor je, maar alle 1000 andere reviews zeggen toch anders, en die krijgen toch echt dezelfde kaart.

Einde quote

Volgens mij beweert Hully ook niet dat de X800pro sneller is dan de 6800GT. Kijk maar naar zijn 3dmark scores: X800pro scoorde op stock speeds en met OC naar XT speeds lager dan de 6800GT. Alleen de X800XT haalt een hogere score dan de 6800GT, ook met OC naar Ultra speeds. Dan is het toch niet raar dat hij deze als sneller ervaart? :?

Laten we eerlijk zijn, de topkaarten van ATI en Nvidia liggen heel dicht bij elkaar en de testomstandigheden, drivers, CPU, enz bepalen meestal wie er net wint. Er is al genoeg strijd in wereld, dus laten we hier nu eens geen ruzie over maken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
vind het wel knap dat mensen die beide kaarten nog nooit in der klauwen hebben gehad het beter menen te weten dan iemand die ze allebei "ervaren" heeft :z

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag: is de fan op de XFX 6800 GT temperatuurgeregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Kapitein Prozac schreef op 11 juli 2004 @ 17:57:
[...]

Geen idee of er nog verschillen zijn tussen de Club3D en de PoV. De PoV heeft Hynix geheugen. Standaard reference voor zover ik weet. Prima kaart voor de prijs; ben er dik tevreden mee. 2D is heel scherp en crisp naar mijn mening maar ik had hiervoor ook slechts een ti4200. De PoV heeft een blauwe pcb en en zwarte alu koeler ietje groter dan de standaard GeForce 4 koelers. De koeler doet heel klein aan op zo'n grote kaart.
Heb je misschien een foto van de kaart? of zou je die willen maken?
Mijn hoofdkleur in het geheel in de kast is blauw(deels oranje) dus een blauwe PCB zou een goeie toevoeging zijn.
Draai je trouwens op DVI/TFT of CRT?

Bedankt iig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.net/media/presse/2129/pov_gf6800.jpg

dis de enige die ik kan vinden ?

[ Voor 7% gewijzigd door Gehaktbal op 11-07-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik zal kijken of ik een foto kan maken, zal wel morgen worden. De kaart ziet er iig totaal anders uit als op die foto. Ik draai momenteel op een Samsung 17" TFT verbonden met een 10 meter lange VGA kabel. Moet ooit nog eens een 10 meter lange DVI kabel kopen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 18:38:
[...]
"het zal wel", het telt niet mee zie de futuremark fillrate testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 19:57:
[...]

Helaas is theorie niet altijd te vergelijken met de praktijk ;) :P

Maar ff over het hele driver verhaal, je zou toch niet verwachten dat het met de eene driver een happerende zooi is en met de andere alles opeens super loopt. In reviews zie je wel altijd nummertjes staan maar je leest eigelijk nooit hoe soepel de reviewer het nou eigelijk vind lopen. En als een user dan post wat hij ziet zie je dat de nummertjes dus eigelijk niet echt zeggen hoe soepel het nou eigelijk echt loopt?

En voor de mensen die vinden dat hully overdreven praat, gebruik je gezonde verstand toch eens! je snapt toch wel dat als iemmand zegt dat die kaart 2x zo groot is dat dat niet serieus bedoelt is maar meer dat de kaart wel wat aan de grote kant is.
Mocht een reviewer bij een kaart stotteringen merken zal dat heus wel verteld worden. Toen de beeldkwaliteit bij Ati beter was werd dat toch ook verteld?

Vaak staat er onder de benchmark plaatjes vaak een praatje waar opvallende dingen worden verteld.

Verder heb ik ook tijdgrafieken bij hardocp (dacht ik) gezien waar alle dipjes en pieken te zien waren. Dit lag nooit ver van elkaar.

Ik denk dat de stotteringen eerder komen door de gpu te laten draaien als een Ultra. Ik heb iets gelijks met mijn GF 5900XT ondervonden. Hier heb een andere koeler op geplaatst waardoor hij van normaal 390Mhz op 520Mhz wist te lopen. De 3dmarks scores werden beter (waarschijnlijk grotere pieken hier en daar) maar er ontstonden ook stotteringen. Niet iedere kaart is even goed geschikt om te modden van GT naar Ultra waarschijnlijk.

Verder kan het ook zijn dat er nog mogelijke Ati drivers in de weg zaten (lees niet volledig geuninstalled). Dat wilt soms uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 20:31:
Een vraag: is de fan op de XFX 6800 GT temperatuurgeregeld?
Als het goed is zijn alle fans op alle 6800's temperatuur-geregeld, dus óók de XFX.
offtopic:
Morgen om 04:00 eruit... Voor vrijdag zien jullie mij hier iig niet meer terug, dus :w

[ Voor 20% gewijzigd door IceEyz op 11-07-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Maverick schreef op 11 juli 2004 @ 20:23:
vind het wel knap dat mensen die beide kaarten nog nooit in der klauwen hebben gehad het beter menen te weten dan iemand die ze allebei "ervaren" heeft :z
Ja idd. Mooi is dat he?

Sommige personen hier op dit forum slaan op tilt, terwijl ik alleen opschreef wat ik heb ervaren (en dan te bedenken dat ik zulks alleen deed om mensen hier van dienst te zijn).

Overigens reageren sommige mensen wel zo erg verhit op mijn -in hun ogen- slechte review.... Het zal toch niet zo zijn dat er een gevoelige snaar is geraakt ...?

[ Voor 8% gewijzigd door hully op 11-07-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast niet ;) Ik vind het iig goed dat je het heb getest _/-\o_ Als er nog meer mensen zijn die beide kaarten hebben zou ik graag nog meer user ervaringen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 20:01:
Quote Epo: mm, ja vervelend voor je, maar alle 1000 andere reviews zeggen toch anders, en die krijgen toch echt dezelfde kaart.

Einde quote

Volgens mij beweert Hully ook niet dat de X800pro sneller is dan de 6800GT. Kijk maar naar zijn 3dmark scores: X800pro scoorde op stock speeds en met OC naar XT speeds lager dan de 6800GT. Alleen de X800XT haalt een hogere score dan de 6800GT, ook met OC naar Ultra speeds. Dan is het toch niet raar dat hij deze als sneller ervaart? :?

Laten we eerlijk zijn, de topkaarten van ATI en Nvidia liggen heel dicht bij elkaar en de testomstandigheden, drivers, CPU, enz bepalen meestal wie er net wint. Er is al genoeg strijd in wereld, dus laten we hier nu eens geen ruzie over maken... O-)
Het is goed om gebruikerervaringen te posten, echter met opmerkingen van dat ding is 2x zo groot en maakt 2x zoveel kabaal en is traag, overtuigt niet echt van een objectieve mening. Bovendien reageert b3666 er elke keer achteraan met van die zogenaamde ati love stories :) en dan weet ik wel hoe laat het is.
Yep ik heb de voorkeur naar de Nvidia, maar als de x800 echt sneller zou zijn koop ik gewoon die (net als destijds met de 9800pro/5900xt). Ok thats it, meer woorden maak ik er niet aan vuil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder heb ik ook tijdgrafieken bij hardocp (dacht ik) gezien waar alle dipjes en pieken te zien waren. Dit lag nooit ver van elkaar.
Bekijk de grafieken nog eens opnieuw: de dipjes lagen idd niet ver uit elkaar, maar dit is als de X800XT op een resolutie hoger speelt!! Hardocp heeft namelijk van de kaarten de maximaal speelbare settings gezocht met zoveel mogelijk eye-candy, dit in grafiek gebracht, en geconcludeerd dat de X800XT in de meeste gevallen 1600x1200 aankan terwijl de GF 6800 Ultra meestal niet verder kwam dan 1280x1024. Dit klopt dus met Hully's bevindingen, een X800XT heeft door zijn theoretisch hogere fillrate meer power onderin en kan zo een tandje hoger spelen zonder in ademnood te komen.

Dit is de eindconclusie van Hardocp:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1083564189888Adk70te_10_1_l.gif

De complete review vind je hier: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDE=

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@epo

ik ben idd verliefd op ati ;) O+ gelukkig is Nvidia ook niet helemaal alleen ;) Maargoed mijn voorkeur gaat uit naar de snelste kaart. Ik reageerde alleen maar op de mensen die zeiden dat hully alles fout had gedaan blablabla terwijl hij die kaarten heeft en de meeste andere hier niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg appeltje, dit is een review van 4 MEI, en de nvidia is getest met prehistorie dirvers :

ATI Radeon X800XT – Operating at default clock speeds 520MHz/1.12GHz using Beta Catalyst 4.5 (Not WHQL).

ATI Radeon X800Pro – Operating at default clock speeds 475MHz/900MHz using Beta Catalyst 4.5 (Not WHQL).

NVIDIA GeForce 6800Ultra – Operating at default clock speeds 400MHz/1.1GHz using ForceWare 60.72 (Not WHQL).

Beetje hopeloos verouderd vind je niet?
Had dan een nieuwe test van hardcop gepakt zoals deze :

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM1LDE= :9 hier gaat het er heel anders aan toe 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 23:33:
[...]

Bekijk de grafieken nog eens opnieuw: de dipjes lagen idd niet ver uit elkaar, maar dit is als de X800XT op een resolutie hoger speelt!! Hardocp heeft namelijk van de kaarten de maximaal speelbare settings gezocht met zoveel mogelijk eye-candy, dit in grafiek gebracht, en geconcludeerd dat de X800XT in de meeste gevallen 1600x1200 aankan terwijl de GF 6800 Ultra meestal niet verder kwam dan 1280x1024. Dit klopt dus met Hully's bevindingen, een X800XT heeft door zijn theoretisch hogere fillrate meer power onderin en kan zo een tandje hoger spelen zonder in ademnood te komen.

Dit is de eindconclusie van Hardocp:

[afbeelding]

De complete review vind je hier: http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDE=
Maar daar staat ook dat de GT niet in de buurt komt van de pro en nu zie je ook dat het eerder omgedraait is dus dan vraag ik me ook af in hoeverre die grafiek klopt.

edit: moet is leren refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM1LDk= hier gaat het er heel anders aan toe :P
Wat is het verschil? Nog steeds wordt in de meeste gevallen 1280x1024 aangeraden voor de GF6800U terwijl de X800XT altijd 1600x1200 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 13-09 12:15

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 23:39:
Zeg appeltje, dit is een review van 4 MEI, en de nvidia is getest met prehistorie dirvers :

ATI Radeon X800XT – Operating at default clock speeds 520MHz/1.12GHz using Beta Catalyst 4.5 (Not WHQL).

ATI Radeon X800Pro – Operating at default clock speeds 475MHz/900MHz using Beta Catalyst 4.5 (Not WHQL).

NVIDIA GeForce 6800Ultra – Operating at default clock speeds 400MHz/1.1GHz using ForceWare 60.72 (Not WHQL).

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM1LDE= :9 hier gaat het er heel anders aan toe 8)
We zijn ook weer 2 driver releases van de Catlayst verder, met ook verbetering hoor :)

4.6 gaf in enkele gevallen 10 tot 15% extre performance, en 4.7 zelfs tot 30%. Welke punten weet ik niet precies, moet je in de release notes kijken :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op 11 juli 2004 @ 23:57:
[...]

We zijn ook weer 2 driver releases van de Catlayst verder, met ook verbetering hoor :)

4.6 gaf in enkele gevallen 10 tot 15% extre performance, en 4.7 zelfs tot 30%. Welke punten weet ik niet precies, moet je in de release notes kijken :)
Yep, maar niet in die spelen dus dat had niks uitgemaakt, en volgens mij is de 4.5 beta nog steeds de snelste Catalyst die er is (of 4.6 weet ff niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 23:55:
[...]

Wat is het verschil? Nog steeds wordt in de meeste gevallen 1280x1024 aangeraden voor de GF6800U terwijl de X800XT altijd 1600x1200 aankan.
WAAR DAN ? niet met die oude pruttestjes van je, als je nou met iets echts kwam ok, maar dat doe je dus nooit, een erg eigenwijs appeltje ben je! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( de spreekwoordelijke PLAAT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Laatst online: 24-05 12:15
hully schreef op 11 juli 2004 @ 22:06:
[...]

Ja idd. Mooi is dat he?

Sommige personen hier op dit forum slaan op tilt, terwijl ik alleen opschreef wat ik heb ervaren (en dan te bedenken dat ik zulks alleen deed om mensen hier van dienst te zijn).

Overigens reageren sommige mensen wel zo erg verhit op mijn -in hun ogen- slechte review.... Het zal toch niet zo zijn dat er een gevoelige snaar is geraakt ...?
Hoop niet dat je mijn post zo opvatte want dat was niet de bedoeling ;).

Ik vind het enigsinds raar dat jij wat anders ervaart dan de meeste reviews zeggen. Verder geef ik een eigen ervaringen en waar mogelijk het probleem zit :).

Ik ben jaloers op je hoor, had gewilt dat ik de mogelijkheid had de kaarten zelf te testen :), maar dat zal nog wel even doorsparen worden als student :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 13-09 12:15

Pubbert

random gestoord

epo, ga maar slapen jonge. Het is alweer laat, en morgen mag je weer de hele dag verder spelen met groene bril op :)

De 4.7 is voor mij trouwens de snelste driver :) Over 3 tests gemeten (3dmark, Aquamark en Far Cry..nog niet meer kunnen testen)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar dan? Hier:

Lees nou eens goed wat voor aanbevolen en maximaal speelbare resolutie's er boven de plaatjes staan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1088615859aso9eqaJXw_2_2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1088615859aso9eqaJXw_3_2_l.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1088615859aso9eqaJXw_5_1_l.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1088615859aso9eqaJXw_6_3_l.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op 11 juli 2004 @ 23:57:
[...]

Als je het zo gaat bekijken dan hebben elke Nvdia driver release iedere keer 30% performance winst, gewoon onmogelijk, misschien in somige stukjes doordat er een bug ofzo is .Bij Catlayst drivers zijn het meer bugfixen dan dat je er wat performance erbij krijgt.Bij nVidia kaarten ligt het anders omdat het een degelijk nieuw chipie is valt er ook meer uit te halen.

En APPEL die test van jouw is zwaar verouderd bekijk nu maar is op bekende sites de revieuws zul je zien dat het niet meer zoveel verschilt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 00:23:
[...]

Waar dan? Hier:

Lees nou eens goed wat voor aanbevolen en maximaal speelbare resolutie's er boven de plaatjes staan ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
zucht, daar gaan we weer, niet met min driver 61.45 en niet met sm 3.0 en niet met dx9.0c waar ben je toch mee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
wat zit je nou toch te zanikken man , je komt hierboven zelf met die link aanzetten dat ze daar wel goed testen ( [rml]epo in "[ Algemeen] nVidia NV40 / GeForce 6800 To..."[/rml] ) en nu is ie ineens niet goed meer?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En APPEL die test van jouw is zwaar verouderd
Plaatjes zijn uit een review van 6 Juli, de test die ik van Epo moest kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de 800XT zo snel is in een hogere resolutie waarom verliest ie het dan in een gelijke resolutie in deze test? :) (Far Cry).

http://www20.graphics.tom...ry-05.html#level_research

Als hij in een veel hogere resolutie net zo snel is dan zou tie hier niet moeten verliezen lijkt mij.

Of ik lees verkeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 00:38 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.