Het Grote Gamecube Topic Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Las in de PU dat Four Swords Adventures pas in 2005 hierheen komt ivm de localisatie? Suf gedoe zeg.
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:36:
Niet om het extra in te wrijven bij vanitas ofzo, maar Burnout 2 is echt een geweldige game! Ik heb F-Zero niet meer aangeraakt sinds BO2 in m'n gamecube ging. De besturing is echt ongelooflijk. Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het driften, en zou ondertussen al niet meer anders willen. :D
Besturing vind ik 1 van de sterkste punten. Het strakke sturen doet me af en toe denken aan Super Mario Kart al zijn het niet echt vergelijkbare games :Y)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ik zag gisteren opeens Phantasy Star Online III C.A.R.D. challenge (oid) in de schappen staan. Weet iemand iets van deze game? Het si toch wel de 2e online game voor de GC...
Op zich vond ik PSO I&II wel ok.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11
Deddiekoel schreef op 25 juli 2004 @ 21:14:
Ik zag gisteren opeens Phantasy Star Online III C.A.R.D. challenge (oid) in de schappen staan. Weet iemand iets van deze game? Het si toch wel de 2e online game voor de GC...
Op zich vond ik PSO I&II wel ok.
Ik heb het spel zelf. Ik vind het een leuk spel, ook al vind ik rurn-based RPG's meestal niet zo heel erg leuk. Online heb ik het nog niet gespeeld en dat zal ik waarschijnlijk ook niet doen, het is gewoon veel te duur vind ik. Als je al een Hunters' License hebt voor I&II kun je die gebruiken om ook met PSOIII online te gaan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
MetroidPrime schreef op 26 juli 2004 @ 00:15:
[...]

Ik heb het spel zelf. Ik vind het een leuk spel, ook al vind ik rurn-based RPG's meestal niet zo heel erg leuk. Online heb ik het nog niet gespeeld en dat zal ik waarschijnlijk ook niet doen, het is gewoon veel te duur vind ik. Als je al een Hunters' License hebt voor I&II kun je die gebruiken om ook met PSOIII online te gaan.
Online kun je ook alleen maar tegen elkaar spelen geloof ik (correct me if I'm wrong) ipv gezellig dungeon crawlen. Maar is de singleplayer nou de moeite waard? Is het een volwaardige RPG zoals bv. Skies of Arcadia? Want dan wordt het interessanter natuurlijk.

Al komt ToS ook wel hiernaartoe in de nabije toekomst :)

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Zag net trouwens dat Ribbit King (NTSC) nu nog geen 15 euro is inc verzenden bij dvdsoon: https://www.dvdsoon.com/games/game-details.xml?uid=114773

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 16:17

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

En niet alleen dat: Burnout 2, voor maar 10 euro!!!!!

Klik: https://www.dvdsoon.com/games/game-details.xml?uid=48673

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Elroy schreef op 25 juli 2004 @ 18:53:
[...]

Er is wel wat verschil tussen de 3 consoles:

[...]

Dus X - Box > GameCube > Playstation 2
Als ik het zo lees dan haal ik het liefst de XB versie.
Het heeft echt veel voordelen zo'n hardeschijf, maar voor MS ook nadelen :P .
Midtown Madness heeft ook zo'n custom soundtrack.
En normaal zijn die nummers echt stom.
Nu nog een CC...

En freeloader.

[ Voor 28% gewijzigd door Vanitas op 26-07-2004 12:19 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Leuke website... vooral in Opera 8)7

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe ter info. Burnout 2 ligt nog bij Powerplay op de Van Woustraat in Amsterdam. Ze hebben me gisteren gebeld, maar ik had hem al.

Misschien is ie al weg. Misschien niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
D³ schreef op 25 juli 2004 @ 20:42:
Las in de PU dat Four Swords Adventures pas in 2005 hierheen komt ivm de localisatie? Suf gedoe zeg.
Dit vermoeden had ik al een tijdje, op de officiele release lijsten van 2004 van Nintendo of Europe stonden wel spellen zoals Metroid Prime 2, Pikmin 2 en Paper Mario 2, maar Zelda FSA was nergens te bekennen. Ik denk zelf dat het voornamelijk door de EU-release van Animal Crossing komt. Dat zal dus weer importeren worden, ben ik waarschijnlijk nog goedkoper uit ook.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik weet niet of iedereen dit al weet, maar voor de zekerheid: De 99.9% zeker Gamecube is 'gekraakt'. Degenen die voor de PS2 (dacht ik) de eerste mod chip hebben gemaakt, hebben er nu ook een voor de Gamecube ontwikkeld (de Origa brothers). Op het moment van schrijven is een homebrouwseltje al geboot op de cube (zonder die BBA exploit dus). Die Origa dudes laten mensen via msn met een webcam mee kijken naar hun projectje, en het schijnt inderdaad te werken! Ik zal wel wat meer info posten zodra er wat meer bekend is ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.Goku.nl schreef op 26 juli 2004 @ 19:45:
Ik weet niet of iedereen dit al weet, maar voor de zekerheid: De 99.9% zeker Gamecube is 'gekraakt'. Degenen die voor de PS2 (dacht ik) de eerste mod chip hebben gemaakt, hebben er nu ook een voor de Gamecube ontwikkeld (de Origa brothers). Op het moment van schrijven is een homebrouwseltje al geboot op de cube (zonder die BBA exploit dus). Die Origa dudes laten mensen via msn met een webcam mee kijken naar hun projectje, en het schijnt inderdaad te werken! Ik zal wel wat meer info posten zodra er wat meer bekend is ;)
Ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen, vraag me ook af of dit nadelige gevolgen gaat hebben voor nintendo. Ik zou het wel jammer vinden dat de gamecube dan ook eindelijk gevallen is voor de modchips, de laatste die nog overeind bleef staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Er zal vast nog wel wat achter zitten.
En hoe zou je de spellen moeten branden??
Die lopen andersom als de normale DVD's.

Nou ik zie wel, ik ga mn cube niet modden.

Maar het is toch wel knap dat de cube het zolang heeft vol gehouden. _/-\o_

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
www.Goku.nl schreef op 26 juli 2004 @ 19:45:
tsja, dan nog je mini-dvd's andersom zien te fikken ...? :)
Redelijke kans dat het niet echt een bruikbare oplossing wordt... (in de zin van je dvd fikker firmware hacken enzo..voor je werkende dingen fik)
wel interresant voor de minder boeiende games (die fik ik dan als het kan)
maar de goeie games , dus games zoals de 20 die ik nu heb koop ik toch gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 26-07-2004 20:43 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Vanitas schreef op 26 juli 2004 @ 20:37:

Nou ik zie wel, ik ga mn cube niet modden.

Maar het is toch wel knap dat de cube het zolang heeft vol gehouden. _/-\o_
Je moet niet alleen de GameCube, maar ook je DVD-brander gaan modden. Ik denk daarom dat deze "doorbraak" niet zulke hele grote gevolgen voor Nintendo zal hebben. Het zal hooguit een aantal homebrewers hun software op een DVD-tje kunnen laten zetten, voor de gemiddelde gebruiker is het te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
MetroidPrime schreef op 26 juli 2004 @ 21:01:
[...]
Je moet niet alleen de GameCube, maar ook je DVD-brander gaan modden. Ik denk daarom dat deze "doorbraak" niet zulke hele grote gevolgen voor Nintendo zal hebben. Het zal hooguit een aantal homebrewers hun software op een DVD-tje kunnen laten zetten, voor de gemiddelde gebruiker is het te moeilijk.
idd, wat ik ook al zei..volgens mij was firmware hack niet genoeg, maar moest je ook aan je loopwerk etc gaan kloten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ja, voor zover ik het tot heden heb begrepen (het is nog wat vaag. de informatie die er is is voornamelijk in het Italiaans, aangezien die Origa Brothers Italiaans zijn) moet je inderdaad ook de firmware van je dvd-brander aanpassen. En je hebt dus een modchip nodig. Het zal sowieso nog wel een tijdje duren voordat het dus voor anderen mogelijk is. Ik vind het wel ideaal zo. Niet Jan en alleman die games gaat branden, maar wel de mogelijkheid voor de serieuze homedevvers om wat te proberen. Of leuk voor de hobbyist :) Ik ben benieuwd wat de komende tijd gaat brengen :) Ik weet wel dat ik iig de games die ik nu zou kopen dan ook zou kopen. Alleen spellen die ik nu ook niet zal kopen zou ik misschien wel eventjes proberen, maar meer ook niet. Wanneer je spellen moet kopen heb je er veel meer plezier aan. Als het even niet lukt ga je eindeloos door, bij gekopieerde spellen heb je er al gauw genoeg van en stop je een ander spel erin. Dat vermindert het spelplezier aanzienlijk vind ik. :r

Trouwens voor de mensen die interesse hebben: HIER staan wat pics, en HIER een filmpje. :*) (Het groene geknipper wat je in het filmpje op het tv-scherm ziet hoort zo trouwens. Op de disc staat een progje gemaakt door een homedevver die wat videobuffers test en zo.)

[ Voor 18% gewijzigd door Captain N op 26-07-2004 23:16 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 26 juli 2004 @ 21:59:
[...]
idd, wat ik ook al zei..volgens mij was firmware hack niet genoeg, maar moest je ook aan je loopwerk etc gaan kloten :|
Nou firmware doe ik nog wel maar m'n loopwerk verneuken doe ik niet zo graag, ik heb geen stapels van die dingen liggen en ze kosten nieuw toch nog steeds 80 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 23:48:
[...]

Nou firmware doe ik nog wel maar m'n loopwerk verneuken doe ik niet zo graag, ik heb geen stapels van die dingen liggen en ze kosten nieuw toch nog steeds 80 euro :X
Het probleem is alleen dat er dan voor ieder merk en type DVD-brander een aparte gehackte firmware geschreven moet worden, de firmware van een NEC ND-2500 werkt niet op bijvoorbeeld een Philips DVDR885K. Dus moet er iemand voor iedere brander een firmware gaan zitten hacken. Als er bijvoorbeeld een nieuwe firmware versie uitkomt, moet die ook weer gehacked worden. Het zal een behoorlijke klus zijn om alle DVD-branders die er zijn compatible te maken met de modchip. Wat er waarschijnlijk gaat gebeuren is dat er een enkele brander compatible een gehackte firmware krijgt en dat iedereen die de modchip wil gebruiken die brander moet kopen, anders moet je zelf gaan uitzoeken wat je moet aanpassen. Je moet buiten de modchip zelf ook nog eens stukken plastic gaan weghalen uit je GameCube zodat er normale DVD's in passen. Deze modchip zal daardoor alleen al waarschijnlijk alleen door de echte fanatiekelingen gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Als deze mod commercieel wordt kan ik me voorstellen dat er in een mod kit een gemodde dvd-brander is meegeleverd. Als je trouwens zelf die mod chip erin kunt plaatsen, dan zal een stukje plastic uit je Cube verwijderen ook wel lukken :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Dat, en er zijn ook mini DVD's te koop ;)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Vanitas schreef op 26 juli 2004 @ 20:37:
Doe je cube eens open als je aan het spelen bent en vertel hier eens welke kant de disc op draait?

Dat is namelijk exact hetzelfde als iedere dvd of cd speler.
Het is al eeuwen bekend dat dit niet waar is en toch blijven mensen elkaar na praten.

Wat wel kan is dat de disc van buiten naar binnen gelezen wordt maar dat is nog nooit door iemand bewezen.
Voor zover bekend is het enige verschil de grootte van de dvd maar lege Mdvd's zijn gewoon te krijgen in de winkel.
Een ander punt is de barcode dis in de disc staat. deze kun je zien. Dat is niet de barcode die heel duidelijk aan de binnenkant van de disc staat maar degene die iets verder naar buiten staat. Deze staat op de refectielaag en is dus leesbaar voor het systeem. Het gerucht gaat dat hier een soort encryptie code oid in staat die ervoor zorgt dat alleen echte discs geboot kunnen worden.
Als de mod chip dit systeem omzeilt (als het inderdaad zo is als ik hierboven beschrijf) zou de cube wel eens echt gekraakt kunnen zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
www.Goku.nl schreef op 27 juli 2004 @ 07:09:
Als deze mod commercieel wordt kan ik me voorstellen dat er in een mod kit een gemodde dvd-brander is meegeleverd. Als je trouwens zelf die mod chip erin kunt plaatsen, dan zal een stukje plastic uit je Cube verwijderen ook wel lukken :P
Dat drijft de prijs van zo'n modchip nogal op nietwaar? Daar komt nog bij dat er heel veel mensen zijn die niet eens zouden weten hoe ze zo'n brander in de pc moeten stoppen. Hier op GoT weten we dat natuurlijk wel, maar wij zijn niet representatief voor de rest van de bevolking. Het zijn allemaal extra barrieres om het gebruik van een modchip zo moeilijk mogelijk te maken. Nintendo heeft heel goed rekening gehouden met de beveiliging, beter dan Sony en Microsoft in ieder geval. Microsoft mag zich weer eens gaan schamen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 27 juli 2004 @ 10:31:
[...]

Dat drijft de prijs van zo'n modchip nogal op nietwaar? Daar komt nog bij dat er heel veel mensen zijn die niet eens zouden weten hoe ze zo'n brander in de pc moeten stoppen. Hier op GoT weten we dat natuurlijk wel, maar wij zijn niet representatief voor de rest van de bevolking. Het zijn allemaal extra barrieres om het gebruik van een modchip zo moeilijk mogelijk te maken. Nintendo heeft heel goed rekening gehouden met de beveiliging, beter dan Sony en Microsoft in ieder geval. Microsoft mag zich weer eens gaan schamen. :X
Als je een modchip in je cube kan bouwen, kun je ook wel een DVD Speler in je PC zetten :P
Laat je m inbouwen, wat overigens niet meer mag tegen betalingen, dan zet diegene ook wel ff de DVD drive in je PC dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
[...]
Nintendo heeft heel goed rekening gehouden met de beveiliging, beter dan Sony en Microsoft in ieder geval. Microsoft mag zich weer eens gaan schamen. :X
Mja, doet je afvragen of het succes van de x-doos niet voor een groot gedeelte aan die slechte beveiliging te danken was, en dat Microsoft dat dondersgoed wist.

Ik ga iig mijn spellen nog lekker in de winkel kopen. Zeker als je kijkt naar aankomende toppers :7

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
rajackar schreef op 27 juli 2004 @ 09:52:
[...]
Wat wel kan is dat de disc van buiten naar binnen gelezen wordt maar dat is nog nooit door iemand bewezen.
Dit punt bedoelde ik ook en zover ik weet is het waar, waarschijnlijk kan je er dus geen mini-dvd's voor burnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 27-07-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Laatst online: 23-09 19:17
Waarom dan niet het loopwerk van de cube modden ipv de vele verschillende branders? Er is vast wel een fanatiekeling die er voor kan zorgen dat de cube gebrande miniDVD's op een normale manier leest? Desnoods hang je er een aparte DVDspeler aan ofzo? :?

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MaxBurn schreef op 27 juli 2004 @ 11:14:
[...]
Dit punt bedoelde ik ook en zover ik weet is het waar, waarschijnlijk kan je er dus geen mini-dvd's voor burnen.
Ik heb ooit een linkje naar een patent gezien dat over een dergelijke techniek ging. Ook met die barcode dacht ik. En dat patent stond op naam van de leverancier van de optische drive van de cube (panasonic?).
Ik weet dat het een beetje vaag klintk maar als ik em weer tegenkom zal ik het hier posten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adagio schreef op 27 juli 2004 @ 11:21:
Waarom dan niet het loopwerk van de cube modden ipv de vele verschillende branders? Er is vast wel een fanatiekeling die er voor kan zorgen dat de cube gebrande miniDVD's op een normale manier leest? Desnoods hang je er een aparte DVDspeler aan ofzo? :?
Omdat je cube dan geen legale discs meer leest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 11:53:
[...]

Omdat je cube dan geen legale discs meer leest :?
Maar wat is duurder? een extra cube aanschaffen voor homemade discs of een tweede DVD brander om te modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op 27 juli 2004 @ 11:56:
[...]

Maar wat is duurder? een extra cube aanschaffen voor homemade discs of een tweede DVD brander om te modden?
Beiden zijn even duur een cube kost je nieuw 90e en een dvd brander koste je venveel als je een goede neemt dus dat maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

voor de geïnteresseerden hier het linkje naar het patent waar ik het net over had.

en hier een plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamesx.com/grafx/ngcdisc2.jpg

Als je goed kijkt zie je dat er een minder goed zichtbare barcode op de reflectie laag zit.

[ Voor 33% gewijzigd door rajackar op 27-07-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
MaxBurn schreef op 26 juli 2004 @ 21:59:
[...]
Krijg je straks een gemodde cube voor 300 euro.
Anders verdienen de "modders" er niks aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
rajackar schreef op 27 juli 2004 @ 09:52:
[...]

Doe je cube eens open als je aan het spelen bent en vertel hier eens welke kant de disc op draait?

Dat is namelijk exact hetzelfde als iedere dvd of cd speler.
Het is al eeuwen bekend dat dit niet waar is en toch blijven mensen elkaar na praten.
Amen, ik begrijp ook niet hoe dit verhaal keer op keer blijft circuleren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Zit ff vast met een Big Challenge in SSX3. Ik moet een rail to back flip maken. Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan een "rail to bs 180" en "rail to bs 360". Ik heb geen idee wat ik precies moet doen, iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op 27 juli 2004 @ 13:18:
[...]

Amen, ik begrijp ook niet hoe dit verhaal keer op keer blijft circuleren.....
Was het niet zo dat die discjes van buiten naar binnen beschreven worden ipv andersom? Als dat doorverteld wordt verandert het al snel in "verkeerd om" waardoor je dit soort verwarringen krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
[...]

Vergeet niet dat copyboxen voor de SNES en N64 ook disk/cd drives hadden, en destijds ook zo'n 1000 gulden kostten. En ik ben het met je eens dat deze mod (nog) niet echt geschikt is voor het grote publiek, maar dat is toch juist goed? Mensen die willen gaan homedevven voor de Cube kunnen met wat moeite ook vast wel een modchipje en dvd-speler in hun cube/pc inbouwen. Mensen die het niet kunnen zullen waarschijnlijk behoren tot het massale publiek dat het alleen maar wilt gebruiken om gekopieerde commerciële games te kunnen spelen. Prima toch dan, als zij het niet kunnen? :)

Die SNES en N64 copyboxen zijn trouwens nou ook niet echt voor jan en alleman geschikt. Ze waren erg duur, en veel geklooi met DOS-progjes en zo... Ik zie het m'n moeder nog niet doen :P
MaxBurn schreef op 27 juli 2004 @ 11:14:
[...]
Niet omdat bij die GC discs de data van buiten naar binnen wordt gelezen lijkt mij. Een DVD-R is al bootable, geen idee van de andere formaten though.
Vanitas schreef op 27 juli 2004 @ 12:51:
[...]

Krijg je straks een gemodde cube voor 300 euro.
Anders verdienen de "modders" er niks aan. :P
Als dat inclusief de dvd-brander zou zijn zou mijn geld snel op tafel liggen hoor! Exclusief ook wel eigenlijk :P

[ Voor 31% gewijzigd door Captain N op 27-07-2004 16:26 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Voor de duidelijkheid: de enige reden dat je de DVD-brander moet modden is omdat "normale" DVD's een bepaalde beveiliging hebben die voor krassen compenseert. Als er dan een kras is kan je DVD speler een kleine berekening uitvoeren zodat er te achterhalen is wat er op de plek van de kras stond. GameCube DVD's hebben een andere (betere) beveiliging tegen krassen dan normale DVD's. Omdat het in de firmware van de brander is vastgelegd dat die beveiliging gebrandt wordt moet de firmware worden aangepast zodat ook van de GameCube kras-beveiliging gebruik kan worden gemaakt. Het enige wat de GameCube-mod doet is de er voor zorgen dat er ook DVD's zonder barcode gelezen kunnen worden. Dit is tenminste hoe ik het heb begrepen van Origa. Een mod maken die ervoor zorgt dat je de DVD-brander niet hoeft te modden wordt waarschijnlijk veel ingewikkelder dan de huidige mods voor de GC en de DVD-brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Hierbij mijn kleine Tales of Symphonia review.

Ik heb ToS afgelopen donderdag binnen gekregen denk ik en heb het nog niet extreem veel gespeeld (werk, zon, etc). Maar afgelopen zondag toch even goed de kans gekregen ervoor. Zit nu een uurtje of 7 a 8 in het spel en moet zeggen dat het mij erg goed bevalt.

Ik speel al heel erg lang rpg's, maar vind soms rpg's nogal suf en vervelend worden door bijvoorbeeld random encouters, het ontbreken van tactisch inzicht wat nodig is bij battles of andere dingen. Ben zelf een grote Baldurs Gate fan, dat was een rpg die precies goed was voor mij, maar goed ik moet het over ToS hebben.

Grafisch: het is een cellshaded rpg, maar meer de cellshading die je gewend bent in Viewtiful Joe. Ik moet zeggen dat het goed is voor het spel dat het cell shaded is behalve sommige karakters die niet helemaal goed uitkomen. (een van de "angels" ziet er wel heel erg uit als een personificatie van brad pitt met een gewaad aan)
Het spel heeft 3 verschillende "looks". De dorpjes en dungeons, de battles en de "overworld". De dorpjes en dungeons zien er erg mooi en gedetailleerd uit, karakters die erin rondlopen zijn mooi en iedereen is aanspreekbaar. De battles zijn er helemaal goed uit, de special effects zijn tof, gewoon goeie framerate en mooie animaties. De overworld ben ik het minste over te spreken, het ziet er allemaal nogal korrelig uit en de tegenstanders die je erop tegenkomen zien er tot nu toe allemaal hetzelfde uit (je weet altijd pas echt waar je tegen gaat vechten als je in de battle zelf zit). Maar ik stoor me niet onwijs aan die overworld, ze hadden het beter kunnen doen , maar ach niets is perfect :)

Geluid: Leuke geluidjes, leuke muziekjes alleen erg herhalend tot nu toe. Vooral in dorpjes ga vind ik de zelfde muziek de hele tijd nogal irritant. (je zit af en toe een half uur naar het zelfde "soft porn" deuntje te luisteren, daar lijkt het nogal op). Waar ToS het meeste kritiek op krijgt zijn de stemmen, ik moet zeggen dat ik me daar niet echt aan kan ergeren. Het is leuk om af en toe de stemmen van de verschillende karakters te horen en zo enorm slecht zijn ze ook weer niet. Niet alle dialogen zijn gesproken trouwens! Zo zijn er ook korte tussendoor dialogen die meestal een beetje grappig zijn of wat meer achtergrond proberen te geven bij het verhaal.

Het spel zelf: ToS is echt een fijne rpg. Het is enorm groot, heeft veel opties, tot nu toe best een leuk verhaal en het biedt veel uitdaging. De gevechten duren meestal niet erg lang en vereisen steeds meer tactisch inzicht. Zo wordt het nu steeds belangrijker om de goeie karakters in je party te kiezen als je begint aan een battle, om ze de goeie strategie te geven en je items te verdelen over bijvoorbeeld een dungeon. Wel verbaas ik me over de enorme verschillen in de moeilijkheid die erin zitten, zo kan je bijvoorbeeld met redelijk gemak een dungeon doorkomen om daarna bij een eindbaas te komen die je party binnen 2 slagen met de grond gelijk maakt.
Verder biedt het spel nog wat subgames, kun je aan je kookskills werken, kun je subquests voor mensen doen en gewoon de overworld verkennen. Het ziet er allemaal groot uit tot nu toe en ik ga me er goed mee vermaken denk ik :).
Het spel is ook te spelen met zn vieren tegelijk, dus mochten er mensen in de buurt zijn kun je samen werken tijdens de verschillende battles, best een leuk idee. Ik heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd. Misschien dat dat er nog wel van komt.

Ben je opzoek naar een leuke rpg met mooie graphics, (een tot nu toe) goed verhaal, lange speelbaarheid, een goede uitdaging, snelle actie (het is dus niet turnbased!) en een vrouwelijk hoofdpersonage die dommer is als jessica simpson (je komt er gauw genoeg achter wie ik bedoel als je het gaat spelen) dan is ToS echt wel een goede keus om te kopen.

Ik geef het spel een 8.5, omdat het een solide vermakelijk spel is. Niet zonder fouten, maar daar moet je gewoon langskijken en proberen het goede te zijn (wat er veel is)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:50:
Geluid: ... Waar ToS het meeste kritiek op krijgt zijn de stemmen, ik moet zeggen dat ik me daar niet echt aan kan ergeren. Het is leuk om af en toe de stemmen van de verschillende karakters te horen en zo enorm slecht zijn ze ook weer niet. Niet alle dialogen zijn gesproken trouwens! Zo zijn er ook korte tussendoor dialogen die meestal een beetje grappig zijn of wat meer achtergrond proberen te geven bij het verhaal.
Uitgaande dat je de US versie hebt, is 't mogelijk om naast de Engelse stemmen de Japanse stemmen te horen?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgaande dat je de US versie hebt, is 't mogelijk om naast de Engelse stemmen de Japanse stemmen te horen?
Nee dat is niet mogelijk. Je kunt de voices wel uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
RayNbow schreef op 27 juli 2004 @ 20:06:
[...]

Vind je dat beter om te horen dan?
Ik heb het een keer met Ninja Gaiden om de XB geprobeerd maar dat klinkt echt nergens naar. Het leek wel of Ryu een schop in z'n noten had gehad. :S

[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas op 27-07-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

RayNbow

Kirika <3

Vanitas schreef op 27 juli 2004 @ 20:29:
[...]

Ik heb het een keer met Ninja Gaiden om de XB geprobeerd maar dat klinkt echt nergens naar. Het leek wel of Ryu een schop in z'n noten heb gehad. :S
Tja, ik kijk anime ook in 't Japans met Engelse subs eronder, waarom games niet? :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
RayNbow schreef op 27 juli 2004 @ 20:36:
[...]

Tja, ik kijk anime ook in 't Japans met Engelse subs eronder, waarom games niet? :)
Dan ben je het gewend maar ik dus niet. Nou gelukkig zijn de games gewoon in het engels, en soms met de Japanse spraak als optie.

Anime vind ik trouwens wel heel mooi. Enkel jammer dat er meer enkele series op de TV zijn die in die stijl getekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
het is idd een beetje jammer, dat je geen Jap voices hebt bij veel spellen, terwijl dat qua sfeer vaak wel goed zou passen, nou heb ik ToS nog niet gespeelt en het is met engelse stemmen vast ook prima, maar ik vraa me toch af of ze dat weg laten vanwege ruimte gebrek of vanwege het idee dat ze denken dat we dat niet op prijs stellen.

@de NGC mod;
Ik vraag me af of ze niet gewoon, via die mod, games vanaf een pc met volle snelheid kunnen streamen via de BBA, ipv zo traag als het nu gaat via PSO/BBA.
Dat zou heel wat Brander gemod e.d. schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 27 juli 2004 @ 20:29:
[...]

Ik heb het een keer met Ninja Gaiden om de XB geprobeerd maar dat klinkt echt nergens naar. Het leek wel of Ryu een schop in z'n noten had gehad. :S
Het ligt er maar net aan welke stemmen je het eerst gehoord hebt. Ik weet nog wel dat ik DBZ keek, de voice actor van Goku is een paar keer veranderd. Hoor je stem A het eerst en daarna stem B, dan is stem B nep. Hoor je eerst stem B dan vindt je A nep etc.
/me kijkt trouwens ook anime met Engelse sub en Japanse dub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik heb Spiderman 2 binnen. Prima game, al moet ik nog zeker wel wennen aan het de controls en het slingeren. Maar dat spreekt me op zich wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
nioz schreef op 27 juli 2004 @ 23:02:
@de NGC mod;
Ik vraag me af of ze niet gewoon, via die mod, games vanaf een pc met volle snelheid kunnen streamen via de BBA, ipv zo traag als het nu gaat via PSO/BBA.
Dat zou heel wat Brander gemod e.d. schelen.
De snelheid van de BBA wordt niet alleen softwarematig ingesteld, er is ook een hardwarematige beperking. De port waarop de BBA is aangesloten kan maar 27 megabit aan. Je zou er trouwens niet eens een mod voor nodig hebben als het wel mogelijk zou zijn, alleen de MAX Drive Pro(die een dag nadat ik hem besteld heb weer eens twee weken schijnt te zijn uitgesteld :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Idd, heel leuk dat je met een ModChip en aangepaste branders als homedevver aan de slag kunt. Maar met die nieuwe speeltjes van Datel zou dat dus ook al moeten kunnen. Die Media Player ondersteunt ook SD-cards. Die bestaan er al van 1 Gb volgens mij. Dus kan kun je als homedevver voorlopig wel vooruit!
Ik vind deze 'doorbraak' geen definitieve breuk in de GC beveiliging. Je moet er wel een hele hoop voor doen. Dit itt X-Box en PS2 chips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1091003930.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1091003932.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Het definitieve DS ontwerp vind ik best :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag over de BB adapter. zou ik als ik naar een grote LAN party ga me cube dan kunnen aansluiten en dan met iemand anders via het netwerk gamecuben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 11:32:
ik heb een vraag over de BB adapter. zou ik als ik naar een grote LAN party ga me cube dan kunnen aansluiten en dan met iemand anders via het netwerk gamecuben?
Ja, zolang de spellen maar LAN-mode ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

mocht er ergens iets tussen zitten dat het signaal blokkeerd dan kunje altijd nog warppipe gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Zo die DS ziet er echt super uit. _/-\o_
Is het nou zeker dat ze dit design gaan gebruiken?

Hij lijkt me enkel wel heel groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Vanitas schreef op 28 juli 2004 @ 12:40:
Zo die DS ziet er echt super uit. _/-\o_
Is het nou zeker dat ze dit design gaan gebruiken?

Hij lijkt me enkel wel heel groot...
Dit ontwerp is gepresenteerd als het uiteindelijke ontwerp

nieuws: Nintendo presenteert definitieve naam en ontwerp DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lichtjes gebogen vorm van het "bovenste deel" van de DS is heel mooi gemaakt :9~

Weer terug naar de vierkante Nintendo:
Ik zie dat Burnout2 weer leverbaar is voor 30 euro bij nedgame..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pst jongens, volgens mij is er een apart topic voor de DS :P

edit:
Ojah, op vakantie heb ik flink wat geoefend op Sky Garden en ik sta nu no. 15 van de wereld met deze tijd :*)
Hij is nog flink te verbeteren, er zitten nog fouten in en het moet gewoon sneller kunnen, maar ik post m toch maar:
Sky Garden | Total: 1.01.61 - Toad | Fatest Lap: 20.38 - Toad

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 12:58:
Die lichtjes gebogen vorm van het "bovenste deel" van de DS is heel mooi gemaakt :9~

Weer terug naar de vierkante Nintendo:
Ik zie dat Burnout2 weer leverbaar is voor 30 euro bij nedgame..........
Psst :
Vanitas schreef op 25 juli 2004 @ 00:38:
[...]
En voor de liefhebbers:
Burnout 2 ligt nog bij Nedgame in Apeldoorn voor 30 euro.
Er lagen er nog 3 vanmiddag, maar volgens mn pa was het niet echt een goed idee om nu alweer een spel te kopen dus ik heb em niet. :'(
;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vanitas op 28-07-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 14:33:
Pst jongens, volgens mij is er een apart topic voor de DS :P

edit:
Ojah, op vakantie heb ik flink wat geoefend op Sky Garden en ik sta nu no. 15 van de wereld met deze tijd :*)
Hij is nog flink te verbeteren, er zitten nog fouten in en het moet gewoon sneller kunnen, maar ik post m toch maar:
Sky Garden | Total: 1.01.61 - Toad | Fatest Lap: 20.38 - Toad
Tsja als je zo gaat beginnen: er is ook een apart GBA topic...

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Zo, zonet bij DVDSoon.com Zelda -FSA (wordt GC-GBA kabel nr.3 alweer) en ToS besteld. Als ze nou een beetje na de vakantie binnenkomen, ben ik weer tevreden. Als ik sommige mensen moet geloven kan het nogal aardig lang duren voordat het binnen is van DVDSoon, he D3 :P ?

Ik heb ook me dvdbox reeds een minder prettige ervaring gehad. Eind mei hebben ze mijn exemplaar van Custom Robo verstuurd, maar ik heb nog steeds niets mogen ontvangen. Je moet daar 8 weken wachten na de Ship Confirm voordat ze actie ondernemen. Ik heb nu wel een tweede exemplaar kosteloos verstuurd gekregen, hopelijk komt die wel binnen. De shipping confirmation van Wario Ware Inc. is BTW ook alweer 5 weken geleden. Waar zou die toch blijven...

[ Voor 3% gewijzigd door GZ op 28-07-2004 20:29 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
@GolbeZormus

Al die snes games in je sig wel gespeeld
* Max|Burn mist t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capibara
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik was vanmidag om 2 uur "ff" bij een vriend langsgegaan voor een potje Ikaruga, Maar we zouden eerst even FF;cc spelen. Even later hadden we het tweede jaar afgerond en waren we 8 uur verder. Daarna nog maar een paar potjes Ikaruga gespeeld.

Het moraal van het verhaal: Final Fantasy: Crystal Chronicles bevalt me wel ;)

mijn collectie "How repugnant! Boorish ogres grappling about, caterwauling! I find it utterly barbarous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wellicht heilig schentenis aangezien we op deel 46 zitten. Maar is het wellicht niet beter over te gaan op het grote Nintendo topic? Dan kunnen we gewoon alles erbij slepen. GBA topic loopt niet echt hard en ook hier is de vaart er een beetje uit. Ook naderen we het einde van deze generatie dus de ogen gaan naar de nieuwe consoles (zoals de DS).
Just a thought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 29 juli 2004 @ 08:48:
Wellicht heilig schentenis aangezien we op deel 46 zitten. Maar is het wellicht niet beter over te gaan op het grote Nintendo topic? Dan kunnen we gewoon alles erbij slepen. GBA topic loopt niet echt hard en ook hier is de vaart er een beetje uit. Ook naderen we het einde van deze generatie dus de ogen gaan naar de nieuwe consoles (zoals de DS).
Just a thought
Ik zou dat persoonlijk ook wel een goed idee vinden. Maar ik denk dat het een beetje irritant is voor mensen die alleen een gamecube of een GBA bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just a thought
Ik denk dat de gamecube nog wel lang zal meegaan, zo een snelle vaart zal het niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Die vaart komt wel weer terug als ToS uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just a thought
Misschien wel. In het verleden hebben we er juist voor gekozen om Gamecube/GBA af te splitsen omdat het zo hard ging.
Misschien kunnen we het beter zo doen: Het Grote GameCube + opvolger topic deel 47; Het grote GBA + DS topic deel *
Dat is ook gedaan bij het Flight Simulator topic. Hier zou het nog niet echt voor een boost zorgen, aangezien er nog niet echt veel info uit is over de opvolger van de Gamecube, het GBA topic zou echter wél een boost krijgen, zeker als ze het mergen (heerlijk die nieuwe functies van React toch :P) met het DS topic.
Misschien moet iemand Terr es mailen of ICQ'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Topicstarter
Just a thought
is al eerder besproken, vond het op zich geen slecht idee maar dan moeten de GBA, DS etc topics wel ineens dicht...
Bovendien kanje ook krijgen dat er echt teveel door mekaar wordt gelult..zou ok jammer zijn.

ps: ik heb niet meer de zin gevonden om de topic te refreshen/updaten..kan iemand nu al aangeven dat hij de volgende topic doet? moet dan wel weer redelijk veranderen imo..

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 29-07-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er niet meer zo in, dus ik doe het niet :P

Zoals ik zei, een centraal Nintendo handheld en een centraal Nintendo console topic lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoor, ik vind het zoals het nu is wel handig eigenlijk. GBA en DS topic kom ik helemaal niet, Revolution vind ik niet echt boeiend om te kijken tot volgende E3. Ook dan lijkt 't me dat de Revolution best een eigen topic kan krijgen, 't is niet voor niks een vierde (of hoeveelste dan ook) zuil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik ben het met Lamsh eens. Ik vind deze topic al wel snel genoeg gaan. Je kijkt een dag niet, en je moet weer een pagina bijlezen. En zoals al eerder gezegd: dan gaat alles helemaal door de war lopen!

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
2 nieuwe Beyond Good & Evil games, zal mn neefje leuk vinden :P

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders ik wel, geweldig spel man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Idd, BG&E was een echt een prima game! Wellicht dat deel 2 wel succesvol wordt waardoor deel 1 opeens meer in trek raakt! Ik gun het de game iig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
De MAX Drive en de MAX Drive Pro zijn weer eens uitgesteld, dit keer officieel:
We are currently working on this product, but the release date has been
pushed back by a couple of weeks. We do not know exactly when the product
will be ready. The Release Date is going to be amended on the website. We
are sorry for the inconvenience.
Hopelijk gaat de MAX Drive niet de Freeloader evenaren op het gebied van uitstel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes voor iedereen die zich afvraagt hoe lang bestellen bij DVDSoon duurt:

info@dvdsoon.com - Order Confirmation - Jul 9
info@dvdsoon.com - Shipment Confirmation - Jul 29

Niet echt faster than a speeding bullet :)

Maar krijg nou iig I-Ninja opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tco
  • Laatst online: 10:53

Tco

* Tco is sinds vorige week vrijdag ook eigenaar van de Gamecube (na een snes en een n64 gehad te hebben). Ben de mediamarkt ingelopen en gezegd ik wil een gamecube, en 20 minuten later liep ik 245 euro armer weer naar buiten. :) Met een mario kart pak, memory card, 2e controller, rgb kabel en zelda tww. En mario sunshine is de bestelling voor 25 euro. Dag later waverace bij de dixons gehaald voor 30 euro.
Anyway, ik ben er blij mee, maar heb toch een paar vraagjes enzo die niet echt problemen&vragen waardig zijn. :P
Als ik de L of R (of beide) helemaal indruk, dus tot en met de klik, voel ik een lichte vibratie, die vrijwel niet voelbaar is, maar als je beide tegelijk indrukt toch wel opmerkt, hoort dit zo? (op willekeurig moment btw)
Werkt m'n RGB kabel nog als ik dmv van een scart verdeeldoos dvd speler en m'n gamecube aansluit op de ene scart ingang van m'n tv? (en tussendoor ook nog even met een speciaal blokje het geluids signaal uit de kabel 'aftap'?)
In hoeverre is een GBA nu nuttig om te kopen voor 130 euro? Bied het extra funtionaliteit aan m'n gamecube of is dat over het algemeen zeer magertjes: twinkle bij zelda lijkt me nu niet echt extreem nuttig.

Is super monkeyball nog het geld waard om te kopen? Werd toen de gc net uit was als behoorlijk goede game aangeschreven dacht ik.

Ik hoop dat iemand een aantal dingen kan beantwoorden, ga ik nu proberen die, nog verdomd moeilijke mariokart 150cc cups te halen... :)

Owja en wat zijn nu, gamecube only, spellen die vooral op 1 player gericht zijn en al liefst wat goedkoper zijn geworden en dan ook nog eens niet een standaard fps zijn, daar heb ik op de pc wel genoeg aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 23-09 19:42
Tco schreef op 29 juli 2004 @ 23:22:
[...]
In hoeverre is een GBA nu nuttig om te kopen voor 130 euro? Bied het extra funtionaliteit aan m'n gamecube of is dat over het algemeen zeer magertjes: twinkle bij zelda lijkt me nu niet echt extreem nuttig.
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Een GBA SP koop je als je mobiel GB(A) spellen wil spelen. Als je puur zo'n ding wil kopen voor de interactie met de GC, dan zou ik het alleen doen als je het geld kan missen, want veel toepassingen die de moeite waard zijn zijn er niet.
Is super monkeyball nog het geld waard om te kopen? Werd toen de gc net uit was als behoorlijk goede game aangeschreven dacht ik.
Absoluut, als je van erg uitdagende spellen houdt. Koop dan SMB2, is ook al goedkoper.
Owja en wat zijn nu, gamecube only, spellen die vooral op 1 player gericht zijn en al liefst wat goedkoper zijn geworden en dan ook nog eens niet een standaard fps zijn, daar heb ik op de pc wel genoeg aan. :P
Metroid Prime, Pikmin, F-zero, Viewtiful Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.Goku.nl schreef op 29 juli 2004 @ 20:02:
Ik ben het met Lamsh eens. Ik vind deze topic al wel snel genoeg gaan. Je kijkt een dag niet, en je moet weer een pagina bijlezen. En zoals al eerder gezegd: dan gaat alles helemaal door de war lopen!
Hm remember teh good ol' days... 110 posts per dag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, Intertoys had inderdaad Harvest Moon weer te koop (ook hier in alphen). En voor maar 39,90 zoals een paar mensen al eerder hadden gezegd.

Ik heb het nu een tijdje zitten spelen, en ik denk dat het me wel gaat bevallen. Je wordt alleen wel héél erg in het diepe gegooid gelijk zeg. Je krijgt totaal geen uitleg of iets. Die takanura (sp?) zegt dan wel zoiets van "zorg dat de koe genoeg te eten krijg en laat hem af en toe eens buiten lopen." Maar hoe je dat moet doen mag je zelf uitvogelen. Pas na 2 dagen (dagen in het spel) had ik door dat je dat kleine knopje naast de deur van de stal daarvoor kunt gebruiken.

Met de groenten verbouwen al net zo. Ik heb 1000 G verspild om een nieuwe spade te bestellen, omdat ik niet doorhad dat je in die schuur nog naar rechts kon scrollen en dat er daar al eentje klaarstond voor me.

Maar ik moet zeggen, nu de eerste sprietjes beginnen te groeien op mijn akkertje geeft dat wel een heel goed gevoel. :) Misschien wel juist omdat je er zoveel moeite voor moet doen.

En al die andere personages die elke dag hun wandelingtjes maken enzo, het doet me zelfs een beetje aan Majora's Mask denken. Ik ben heel benieuwd hoe het spel verder zal gaan lopen, zeker als je later gaat trouwen en kinderen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wat klinkt dat toch lief allemaal, en het ergste is dat ik er steeds meer aan denk om dat spel ook te gaan halen omdat het me stiekem best heel erg leuk lijkt.
Ik denk dat je hier bij de steore ps2/xbox ventjes niet mee aan hoeft te komen zetten ;)

Maar is harvest moon nou een beetje hetzelfde als animal crossing?
Want anders ga ik waarschijnlijk alleen die laatste halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 11:11:
[...]

Hm remember teh good ol' days... 110 posts per dag >:)
Tis vakantie... En met alle toptitels die eraan komen is dit de stilte voor de storm :D

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja... zomervakantie komt er nou eenmaal weinig uit... maar daarna :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:54
Willybubba schreef op 30 juli 2004 @ 13:35:
Ja... zomervakantie komt er nou eenmaal weinig uit... maar daarna :D
Def jam: Fight For New York! \o/
ik schijn ook de enige te zijn die op deze game zit te wachten :P

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3ft0n3 schreef op 30 juli 2004 @ 14:18:
[...]

Goh, hoe zou dat nou komen :X
;)

Inderdaad, na de zomer zal het wel weer harder gaan. Maar nu gaat het wel érg langzaam, langzamer dan vorig jaar deze tijd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Cool, gister net gekocht, maar ik vind het nu al een leuke game.
De andere delen zal ik nu ook wel gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
GBA kopen alleen voor de connectivity loont niet echt de moeite. Om dan ook nunog een GBA te kopen zou ik ook niet meer doen. Ik zou lekker wachten tot de DS er is. Die is backwards compatible met de GBA en ik vermoed ook wel dat de GBA connectivity er ook wel op zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3ft0n3 schreef op 30 juli 2004 @ 14:18:
[...]

Nee hoor, ik ook...wrestling fan? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op 30 juli 2004 @ 13:19:
Wat klinkt dat toch lief allemaal, en het ergste is dat ik er steeds meer aan denk om dat spel ook te gaan halen omdat het me stiekem best heel erg leuk lijkt.
Go for it! :p
Ik denk dat je hier bij de steore ps2/xbox ventjes niet mee aan hoeft te komen zetten ;)
Is Harvest Moon eigenlijk wel uitgebracht op de ps2 of xbox? Of is dit dan toch weer eens een GC-exclusive game?
Maar is harvest moon nou een beetje hetzelfde als animal crossing?
Want anders ga ik waarschijnlijk alleen die laatste halen.
Ik was er dus ook eerst bang voor dat Harvest Moon dezelfde realtime-klok zou gebruiken als Animal Crossing. Dat een dag in het spel ook 24 uur zou duren, en dat als je om 23:00 uur gaat spelen dat het dan donker is enzo. Maar dat is gelukkig niet zo. Een dag in Harvest Moon duurt hooguit 20 minuten. Ik zag mezelf al iedere morgen om 6 uur opstaan om de koeien van stal te halen! :p Maar dat valt dus gelukkig mee.

Dat is toch wel een groot verschil. En dat is ook wel wat Animal Crossing uniek maakt wat mij betreft. Het voelt bijna alsof je online speelt. In welk ander spel kun je nu om 3 uur 's nachts gaan spelen, en dan aangesproken worden op het feit dat je nog zo laat op bent? En wat je vader en moeder er wel niet van zouden zeggen als die wisten dat je nog zo laat computer-spelletjes zit te spelen? ;) Ik zou ze gewoon allebei kopen.
Animal Crossing is meer iets dat je elke dag een half uurtje speelt om te kijken hoe het met iedereen gaat en of er nog wat bijzonders te vinden is. In Harvest Moon heb je veel duidelijker een doel in het spel. HV heb ik vanmorgen een paar uur achter elkaar zitten doen, dat heb je met AC nauwelijks. Maar toch vind ik het nog steeds (na 8 maanden) leuk om elke dag even te gaan buurten in m'n dorpje. Het is een soort 2e thuis geworden. ;)

En over om 6 uur opstaan gesproken: de komende maand nog wordt er om 6 uur 's ochtends ochtendgymnastiek gehouden in Animal Crossing! Ik heb alleen nog niet de discipline kunnen opbrengen om echt zo vroeg op te staan en te kijken wat het precies inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 23:25:
[...]

Is Harvest Moon eigenlijk wel uitgebracht op de ps2 of xbox? Of is dit dan toch weer eens een GC-exclusive game?

[...]
Harvest Moon: A wonderful life is Cube exclusief, er zijn op de PS2, PSX, GBA, GBC, SNES en noem maar op wel andere HM spellen uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 30 juli 2004 @ 16:27:
[...]

Cool, gister net gekocht, maar ik vind het nu al een leuke game.
De andere delen zal ik nu ook wel gaan kopen.
Alleen jammer dat deel 2 en 3 helemaal niet aangekondigd zijn en zeer waarschijnlijk (like 99,9%) nooit het daglicht zien.

De bron van cube-europe is een interview van ehm.. 3 maanden oud in het frans. Eén van de vragen ging over het einde van BG&E waarop hij antwoorde dat dit het eerste deel is van een trilogie. Nergens wordt ook gesuggereerd dat deel 2&3 in de maak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 11:52:
Nergens wordt ook gesuggereerd dat deel 2&3 in de maak zijn.
waarop hij antwoorde dat dit het eerste deel is van een trilogie.
8)7

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online
Burnout 3 interview
Eurogamer: Why isn't there a GameCube version?

Alex Ward: Because there's no online. The online networked experience has influenced so much of the offline game, you just would have been half-hearted on GameCube. You're going to have this killer online experience on PlayStation and Xbox. All the modes, everything makes sense, because you can play online and offline. If we were only going to make an offline game, it had to be different. Nobody wants to make just an offline game any more. Everyone wants an online component.
*sniff*

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Owkee... krijg er nu een beetje de balen van dat dit soort games niet meer uitkomen op de cube :(

MS krijgt zijn zin... kga er wel een X-Box bij halen... kan ik Splinter Cell tenminste ook online spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 23-09 20:29
idd dat vind ik nou zo'n zonde
zoveels games die NIET voor de gamecube uitkomen :(
Ik ga binnenkort een ps2 halen, voor burnout3 en gta SA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Tijd om Criterion/EA(en Nintendo) misschien te laten weten hoe we erover denken? Online is wel mogelijk voor de GC, maar waarom niemand er spellen voor maakt? Als er iemand nu een Burnout 3 email campagne start, want dat spel lijkt mij wel leuk om (online) op de GC te spelen. Zelfs al werkt die email-campagne niet, je kunt in je emails een hoop frustratie tegenover deze beslissing kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me agrees with MetroidPrime.

Wat een naaistreek, er is toch gewoon een online mogelijkheid? Waarom die niet benutten :(
Wat een bullshit ook trouwens, ik denk dat nog geen 10% van de kopers de online functie gebruikt. Bij mij zou het igg geen rol spelen. OK, als ik dan toch de keuze had, zou ik kiezen voor online mogelijkheden, maar of ik ze zou gebruiken...

Op de PS2 werkt een online component maken toch ook niet anders? Je hebt een losse netwerkadapter nodig en de ontwikkelaar moet haar eigen servers onderhouden - Of vergis ik me hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ook zonde voor de mensen met een Xbox of PS2 maar die niet online gebruiken, betalen het volle pond voor een halve game.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Idd erg jammer van BO3. Ook een felle kritiek tegen Nintendo: "Nobody wants to make just an offline game any more. Everyone wants an online component."
Dit is de invloed van MS in de markt. Ze hebben dat Xbox live in de wereld gezet omdat zij het kapitaal hebben om een dergelijk dienst, en de bijbehorende verliezen, draaiende te houden. Sony kan meedoen omdat dat ook zo'n enorme gigant is. Voor het Nintendo is de kostenpost simpelweg te hoog. Ze hebben we de mogelijkheid aangeboden maar bieden zelf geen netwerk. Blijkbaar is voor gamedevelopers het kostenplaatje ook te hoog want alleen SEGA heeft een online game (die ze toch al hadden) op de GC.
Ik had nog even de hoop dat EA zelf een online dienst ging aanbieden voor alle consoles los van XBox live en het PS2 netwerk. Maar helaas, ook zij zijn om en zitten nu op XBox live. Laat MS maar het risico lopen. Ze kunnen het toch wel hebben...

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.