[OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.666 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 10:21:
[...]

XPMW _/-\o_
Ik zou het wel een grotere prestatie vinden als je met een Clawhammer 1MB cpu de 3Ghz haalt. Als je ergens een Clawhammer CG kunt vinden werkt die toch met 1gb aan geheugen?
En anders haal ik die 3Ghz wel })

Aangezien ik nu een nieuwe PSU heb en niet meer die brakke 300 watter. Alleen nog ff wachten op m'n 1024Mb OCZ PC3700EB kitje. :*)
Dat is helaas niet mogelijk aangezien ik 512 mb dimms heb en niet het risico wil lopen op die weg te gooien :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat risico loop ik nu ook :| nu maar hopen dat het allemaal soepel werkt. En anders op zoek naar een 1MB CG cpu. En anders S939 en een FX53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De 3000+ CBAUC 0419 XPMW is besteld :)
Ik zal me toch rot lachen als die wel 3000 Mhz haalt ....... 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het loopt lekker in dit topic ;)
Allemaal tegen elkaar op patsen, en als iemand iets gaat kopen .. "ik pak je toch wel weer terug"

Dit Topic zit echt perfect in het Subje Die-Hard Overclocking !

Wacht met smart op screen van een 3Ghz 3000+ :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door matinez op 05-08-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52
SmokeyTheBandit schreef op 05 augustus 2004 @ 10:14:
[...]

Netjes hoor _/-\o_

Ik zit met dilemma jongens !

Welke CPU zal het verst komen ?!?!

3000+ CBAUC 0419 XPMW
3200+ CBASC 0421 SPMW
3200+ CBASC 0420 TPMW

De 1e lijkt me wel iets een nieuwe stepping denk ik :D
Alle 3 kunnen hard gaan. Die XPMW hoeft niet persé de 3GHz te halen. Heb al 2 XPMW's gehad, deden gewoon goed niet beste...maar ben benieuwd. Die XPMW heeft wel een nieuwe core versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Kakaroto op 05-08-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

In hoeverre heeft extreem koelen van de northbrigde nog effect op het oc-en bij een A64? ik weet dat het bij een P4 niet zo donders veel verschil geeft, maar hoe zit dat bij een A64?

en Smokey, waar heb je die XPMW vandaan?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
Heb voor mezelf ook een nieuwe cpu besteld. Een amd64 3000+. Helaas nog geen verdere gegevens erover maar ik ontvang hem morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

die 3 ghz heb ik hier al gehaald hoor, al was het met een 3200+ :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/gamer/A64%203200+/3000.jpg
ps, kijk naar het voltage })

voorlopig werkt het systeempje niet meer, ben in verlof _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Gamer op 05-08-2004 19:20 ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
hier ook (ff pimpen):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/A64_3400/3GHz.PNG

onder stock mach 1, no cascades needed :>
Helaas nog niet benchstable, zeer binnenkort R507 erin pompen!

;)

[ Voor 40% gewijzigd door Kakaroto op 05-08-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

same here :)

die laatste doen het heerlijk precies })

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Gamer schreef op 05 augustus 2004 @ 19:48:
same here :)

die laatste doen het heerlijk precies })
Is die 3GHz van jouw benchstable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

nope, 2950 ongeveer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 21:00
waar haal je het meeste performance winst uit ?
HTT:MEM 1:1 (haal max 2300 mhz, in bios, en met clockgen 2415 mhz)
of
HT 4x227 en mem 178 mhz, wat resulteert op 2500 mhz ??

Haal je meer uit 209 mhz mem, en 2415 mhz cpu, of 178 mhz en 2500 mhz cpu ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jack schreef op 05 augustus 2004 @ 18:23:
In hoeverre heeft extreem koelen van de northbrigde nog effect op het oc-en bij een A64? ik weet dat het bij een P4 niet zo donders veel verschil geeft, maar hoe zit dat bij een A64?

en Smokey, waar heb je die XPMW vandaan?
Ja de northbridges moeten zeker extra gekoeld worden ze worden namelijk loeiheet.

Die 3000+ kom bij Maxpert vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Ligt waarschijnlijk aan de koeling. Ik weet het zeker ;)
Als je op 1.76v een op 3GHz kan zetten zonder BSOD, moet het aan de koeling liggen.
Vandaar dat er R507 in mijn mach 1 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Kom maar op met die PiFast dan O-) ;)

Moet aardig in de buurt van Kakaroto en mij komen. Ik hou wel van een beetje competitie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

nope, gaat me voorlopig niet lukken :(

mijn ram is maxed out op 238 ? mhz 2-2-2-5 op 3.3volt, geen idee hoe dit komt.
3 latjes BH-5 getest, OCZ PC3500 EB halen ongeveer dezelfde snelheid.
die PC4200 wil zelfs niet boten aan 3.3 volt :(
ligt aan mijn bordje denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamer op 05-08-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
't zou ook nog aan je proc kunnen liggen dat je onboard memcontroller 't niet trekt. Het kan zelfs een combinatie van zijn.

Met m'n 8kda3+ had ik dit ook. op m'n k8n pro draaide m'n mem niet echt geweldig. 250 met 3.6V, maar op m'n epox was 't niet stabiel te krijgen. Geprobeerd met ander mem, maar hetzelfde resultaat. Andere proc werkte wel voor me.

Aangezien die EB's ook niet lekker draaien kan ik me best voorstellen dat 't aan je proc ligt, hoop 't niet voor je, maar is wel de moeite van testen waard lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 04 augustus 2004 @ 22:21:
[...]

Stuur even email @ smokey_the_bandit@quicknet.nl

Dat hoeft niet @ forum ;) :P
Smokey,hoe zit het,mail is verstuurd,ben nu gans de dag weg,pas vanavond terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje over het installeren van een zalman 7000b, in de handleiding daarvan staat dat je een backplate moet installeren etc. maar die zit al op mijn moederbord (msi k8n neo), maar op het mobo zit ook zo'n zwart frame rondom het socket (retention frame noemen ze het geloof ik) en daarover wordt in de handleiding van de zalman niet gesproken, zie het ook niet op de bijbehorende plaatjes.. moet ik deze er dan vanaf halen ?

Edit, plaatje om het duidelijk te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200309/amdsocket754_zal.gif

edit2: argh, die backplate die al op de k8n neo zit is niet echt te gebruiken met mijn zalman geloof ik, is er ook niet af te krijgen geloof ik. Help! Iemand meer info hierover?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Heb vandaag mijn nieuwe cpu gekregen. Volgens mij is het niet veel soeps...
code:
1
2
ADA3000AEP4AR
CAASC 0351VPMW

heb hem nog niet getest omdat mijn nieuwe mobo er niet is en heb geen zin om de barebone helemaal uitelkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

patryk schreef op 06 augustus 2004 @ 12:20:
Heb vandaag mijn nieuwe cpu gekregen. Volgens mij is het niet veel soeps...
code:
1
2
ADA3000AEP4AR
CAASC 0351VPMW

heb hem nog niet getest omdat mijn nieuwe mobo er niet is en heb geen zin om de barebone helemaal uitelkaar te halen.
Is een oudje, maar da wil niet alles zeggen. Gewoon testen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:49
ik heb net ook mijn nieuwe cpu binnen :

nieuw :

code:
1
2
3
ada3200aep4ax
cbauc 0420 tmpw
9778724f40302

ben benieuwd :)

oud

code:
1
caatc 0403 xpmw

[ Voor 23% gewijzigd door Gipsy King op 06-08-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 12:01:
Klein vraagje over het installeren van een zalman 7000b, in de handleiding daarvan staat dat je een backplate moet installeren etc. maar die zit al op mijn moederbord (msi k8n neo), maar op het mobo zit ook zo'n zwart frame rondom het socket (retention frame noemen ze het geloof ik) en daarover wordt in de handleiding van de zalman niet gesproken, zie het ook niet op de bijbehorende plaatjes.. moet ik deze er dan vanaf halen ?

Edit, plaatje om het duidelijk te maken:
[afbeelding]

edit2: argh, die backplate die al op de k8n neo zit is niet echt te gebruiken met mijn zalman geloof ik, is er ook niet af te krijgen geloof ik. Help! Iemand meer info hierover?
Ik had ook die standaard backplate eraf gehaald aangezien die bijgeleverde backplate van zalman meer ruimte laat voor airflow onderin de koeler ...

ik neem aan dat die standaard koelerbevestiging ook wel te verwijderen valt via de achterkant van je moederbord :|

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoEnaTiQ schreef op 06 augustus 2004 @ 12:43:
[...]

Ik had ook die standaard backplate eraf gehaald aangezien die bijgeleverde backplate van zalman meer ruimte laat voor airflow onderin de koeler ...

ik neem aan dat die standaard koelerbevestiging ook wel te verwijderen valt via de achterkant van je moederbord :|
Hoe haal je die backplate eraf dan? Zit er flink vast opgelijmd geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 12:47:
[...]

Hoe haal je die backplate eraf dan? Zit er flink vast opgelijmd geloof ik..
via de achterkant van mijn moederbord kon ik 2 schroefjes uitdraaien en los was ie ... vergeet niet dat je moedrbord dan wel uit de kast gehaald moet worden B)

is dit niet ook bij jou het geval ? :?

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoEnaTiQ schreef op 06 augustus 2004 @ 12:49:
[...]

via de achterkant van mijn moederbord kon ik 2 schroefjes uitdraaien en los was ie ... vergeet niet dat je moedrbord dan wel uit de kast gehaald moet worden B)

is dit niet ook bij jou het geval ? :?
Nee :'( Het is een k8n neo platinum, backplate zit erop gelijmd en dan zit ik hier met een zalman 7000b die zn eigen backplate nodig heeft! Argh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 12:54:
[...]

Nee :'( Het is een k8n neo platinum, backplate zit erop gelijmd en dan zit ik hier met een zalman 7000b die zn eigen backplate nodig heeft! Argh.
ik neem aan dat je deze K8n Neo Platinum bedoelt

Afbeeldingslocatie: http://www.msicomputer.co.uk/Images/Products/ProductImages/LargeImage/703494_7030Platinum.jpg

en vanaf de voorkant van je moederbord die twee schroeven los schroeven, komt je standaard koeler bevestiging ook niet los :?

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zwarte frame wel maar aan de achterkant zit nog een backplate en die zit vastgelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 13:04:
Ja dat zwarte frame wel maar aan de achterkant zit nog een backplate en die zit vastgelijmd.
maar is het niet mogelijk om je zalman backplate te vervangen door die vastgelijmde backplate ... aangezien je toch die zwarte frame eraf kunt halen ...

het gaat toch voornamelijk om de manier van bevestiging met die twee goude zalman schroeven ... passen die niet? Mischien kun je dat proberen :/

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoEnaTiQ schreef op 06 augustus 2004 @ 13:09:
[...]

maar is het niet mogelijk om je zalman backplate te vervangen door die vastgelijmde backplate ... aangezien je toch die zwarte frame eraf kunt halen ...

het gaat toch voornamelijk om de manier van bevestiging met die twee goude zalman schroeven ... passen die niet? Mischien kun je dat proberen :/
Op de backplate zitten schroefgaten die door het moederbord steken en in die schroefgaten moet je ook die twee gouden zalman schroeven doen. Het probleem is dat die schroefgaten van de standaardbackplate te ver boven het mobo uitsteken waardoor de koeler dus geen contact maakt met de cpu omdat hij te hoog zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 13:12:
[...]

Op de backplate zitten schroefgaten die door het moederbord steken en in die schroefgaten moet je ook die twee gouden zalman schroeven doen. Het probleem is dat die schroefgaten van de standaardbackplate te ver boven het mobo uitsteken waardoor de koeler dus geen contact maakt met de cpu omdat hij te hoog zit :'(
dan vrees ik toch dat je dan of op zoek moet gaan naar een ander koeler aangezien die niet compatible is :X

of je gaat zelf effe kijken of je die schroeven kan "modden" (lees: verkorten) of je verzint toch een of ander manier om die backplate eraf te halen (PAS wel OP; het laatste brengt aanzienlijke risico's mee aangezien hij vastgelijmd is, anders is je moederbord zo vern**kt) }:O

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eventueel wel wat schroeven van mijn kast gebruiken, daar heb je ook van die 'gouden' schroefjes waarmee je je moederbord aan de kast vastmaakt.. alleen die zijn wel wat kleiner qua dikte, de schroefgaten passen wel maar ben dan bang dat die schroeven misschien niet sterk genoeg zijn omdat die koeler een flinke 740 gram is ofzo.. maarja ik kijk wel ff dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Laatst online: 11-09 20:57
Ik heb ook een K8N, en dit is de oplossing die Salland me gaf, en die hier ook 2x goed werkt:
Haal het grote zwart plastic element van de bovenkant van je moederbord eraf door de 2 schroeven lost te draaien. Plaats nu je Zalman CPU koeler, en maak hem vast met de lange grote schroeven die je net hebt lostgedraait. Je hebt de hele zalman installatiekit dus helemaal niet nodig. Het enige probleem is dat je niet weet tot hoe ver je hem moet vastdraaien. Dit moet je op gevoel doen, en stoppen als je te veel weerstand bij het vastdraaien krijgt.

Mijn vriend had een Socket 754 mobo van asus, met eveneens een vastgelijmde backplate. Hij heeft deze met een schroevendraaier verwijdert ( 8)7 ), en de pc die werkt al een paar maanden goed :X. Kijk maar welke oplossing je voorkeur geniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah okay thx, ik heb nu eigenlijk hetzelfde gedaan maar niet met die lange schroeven maar met een paar andere schroeven en een beetje op gevoel vastgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

never mind

[ Voor 94% gewijzigd door ShadowBumble op 06-08-2004 18:50 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay mijn cpu doet 39 graden idle en 55 graden stressed, dit is met een zalman 7000b-cu en met omgevingstemperatuur van 30 graden. Ik vind het een beetje aan de hoge kant ? Schrok me eerst nog kapot toen ik het hele zaakje voor het eerst opstarte en in het bios keek; 66 graden! Maar bleek dat de temps niet goed werden uitgelezen, bios flash deed wonderen :) Ik ga vanmiddag/vanavond ff kijken hoever deze 3000+ gaat ..

btw, ik zag dat de vcore tussen de 1.45 en de 1.47 schommelt bij mij maar ik dacht dat athlon64's 1.5v nodig hadden? Misschien dat het verkeerd uitgelezen wordt maar het viel me ff op.

Nog een klein vraagje, als ik de HT omhoog ga gooien dan gaat die hypertransportlink ook omhoog.. tot welke waarden is dat veilig? Met andere woorden wanneer moet ik die HT multiplier van 4x naar 3x zetten ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 10:02:
Nog een klein vraagje, als ik de HT omhoog ga gooien dan gaat die hypertransportlink ook omhoog.. tot welke waarden is dat veilig? Met andere woorden wanneer moet ik die HT multiplier van 4x naar 3x zetten ?
Als het onstabiel wordt, hij het niet meer trekt. Hogere HTT is natuurlijk altijd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
[n00bmodes]Hoe weet je precies of het aan de multiplier van de HT ligt of aan de snelheid van je geheugen wanneer je de HTT omhoog gooit en je systeem onstabiel wordt :?[/n00bmodes]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~majoie/cpuz.JPG

Ik mis nogal veel info bij cpu-z :? Het is wel de nieuwste versie en ik heb de amd cpu driver geinstalleerd (weet niet of dat wat uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Weet iemand waar je beetje recente 3000+ cpu's kan halen? De mijne die ik eergister heb gekregen van gistron is nog van 2003 en wil niet hard gaan, haal niet eens de 2400. Blijf ongeveer steken zo rond de 2350mhz.
Wil toch minstens 2500 kunnen halen.

[ Voor 3% gewijzigd door PhuSioN op 08-08-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

patryk schreef op 08 augustus 2004 @ 13:12:
Weet iemand waar je beetje recente 3000+ cpu's kan halen? De mijne die ik eergister heb gekregen van gistron is nog van 2003 en wil niet hard gaan, haal niet eens de 2400. Blijf ongeveer steken zo rond de 2350mhz.
Wil toch minstens 2500 kunnen halen.
Je kunt de mensen van maxpert mailen en vragen of ze de week/stepping even voor je noteren. Zij willen wel even kijken wat ze op voorraad hebben liggen, en je de cpu naar keuze toe sturen :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 12:47:
Nog zoiets:

[afbeelding]

Ik mis nogal veel info bij cpu-z :? Het is wel de nieuwste versie en ik heb de amd cpu driver geinstalleerd (weet niet of dat wat uitmaakt)
Misschien moet je even wachten op een nieuwe versie van cpu-z, maar vind het ook wel een beetje vreemd.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Syngrow schreef op 08 augustus 2004 @ 13:14:
[...]

Je kunt de mensen van maxpert mailen en vragen of ze de week/stepping even voor je noteren. Zij willen wel even kijken wat ze op voorraad hebben liggen, en je de cpu naar keuze toe sturen :)
Thnx voor de tip. Tis zeker een goede shop. Dus ik ga ze zo even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:49
patryk schreef op 08 augustus 2004 @ 14:03:
[...]

Thnx voor de tip. Tis zeker een goede shop. Dus ik ga ze zo even mailen.
www.icomputers.nl checked ook voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 12:47:
Nog zoiets:

[afbeelding]

Dat heb ik ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/cpuz.PNG

(cpu-code)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
1.23.1 is dat een nieuwe versie?
Ik heb zelf 1.23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kakaroto schreef op 08 augustus 2004 @ 20:07:
1.23.1 is dat een nieuwe versie?
Ik heb zelf 1.23.
http://www.cpuid.com/cpuz.php#download

(zou wel iets nieuwer zijn, maar wordt niet als nieuwe versie vermeld)

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 08-08-2004 20:11 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een amd 3200 64 en zou deze ook graag wat willen overclocken!

hebben jullie maybe een paar adviesjes hoe ik dat het handigst kan doen?

vriendelijke groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:33:
ik heb ook een amd 3200 64 en zou deze ook graag wat willen overclocken!

hebben jullie maybe een paar adviesjes hoe ik dat het handigst kan doen?

vriendelijke groet!
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
In de faq staat nog vrij weinig over A64 overclocking. Zou wel geregeld worden las ik hier ergens, maar heb nog geen veranderingen gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat mijn cpu ff moest 'wennen'? Ik merk namelijk dat mijn idle temps steeds lager worden bij dezelfde omgevings temperatuur? Eerder vandaag meldde ik nog dat het idle ongeveer 40 graden was, nu is dat nog maar 34 graden. Ook was vanmiddag mn cpu niet prime95 stabiel op 2300 mhz en nu wel (zelfde voltage)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 21:36:
Is het mogelijk dat mijn cpu ff moest 'wennen'? Ik merk namelijk dat mijn idle temps steeds lager worden bij dezelfde omgevings temperatuur? Eerder vandaag meldde ik nog dat het idle ongeveer 40 graden was, nu is dat nog maar 34 graden. Ook was vanmiddag mn cpu niet prime95 stabiel op 2300 mhz en nu wel (zelfde voltage)..
Nee je CPU niet. Het zou kunnen dat de koelpasta zit beter moet hechten aan de cpu en heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
YoupY schreef op 08 augustus 2004 @ 21:14:
[...]

In de faq staat nog vrij weinig over A64 overclocking. Zou wel geregeld worden las ik hier ergens, maar heb nog geen veranderingen gezien :/
Ik ga binnenkort ook een A64 komen en ik heb gemerkt dat het overklokken daar toch iets anders is. Met de HT en de HTT ed B)

Een beknopte samenvatting van hoe of wat zou wel prettig zijn :Y) (niet de basics dus, alleen wat er anders is bij de A64 tov de XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik zit te denken om binnenkort misschien ook eens met een AMD64 aan het Oc'en te gaan. Als je een beetje snelheid wil halen met luchtkoeling, maakt het dan veel uit of ik een 1mb of een 512kb versie koop? Mijn gevoel zegt dat een 1mb sneller is.

Zijn er ook mensen die het OC'en van een amd64 cpu getest hebben i.c.m. de Zalman Reserator? Ik zie allemaal extreme koelvormen voorbij komen, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met een "standaard" waterkoelingssetje zal draaien.

De echte coolpuristen vinden het waarschijnlijk niks, maar hij is zoooo mooi! ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1081977349.jpg

Ik heb nou trouwens een mobile xp 2600 op een asus a7n8x deluxe (Nforce2), en ik wil die soundstorm eigenlijk niet kwijt. Nu las ik ergens dat daar binnenkort een opvolger van komt voor de AMD64 cpu's, kan iemand me daar meer over vertellen?? Als dat zo is ga ik namelijk wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door lordofthelints op 09-08-2004 02:00 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Schumi4ever schreef op 08 augustus 2004 @ 22:24:
[...]

Ik ga binnenkort ook een A64 komen en ik heb gemerkt dat het overklokken daar toch iets anders is. Met de HT en de HTT ed B)

Een beknopte samenvatting van hoe of wat zou wel prettig zijn :Y) (niet de basics dus, alleen wat er anders is bij de A64 tov de XP)
Toch iets anders ja, maar veel anders niet. Het principe zit er nog steeds in.
Nu gebruiken ze het woord FSB niet meer maar HTT.
In je manual van je moederbord staat ook informatie in waar welke optie voor dient.
Technisch gezien is het anders, maar in de bios overklokken is naar mijn mening gewoon het zelfde.

Er zijn alleen verschillende opties bijgekomen. (HTT multiplier, down-up link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Bij het overklokken, moet je dan ook rekening gaan houden met de HTT speed.

Als je namelijk default een HTT van 1000mhz hebt (5x200) en je gaat overklokken naar 250 fsb (1250mhz htt), kan het dan zijn dat je beter de HTT MP omlaag kan schroeven en daardoor hoger kan komen ? Ik weet niet of de HTT namelijk ook een soort van maximum heeft ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Tutti-frutti schreef op 09 augustus 2004 @ 12:01:
Bij het overklokken, moet je dan ook rekening gaan houden met de HTT speed.

Als je namelijk default een HTT van 1000mhz hebt (5x200) en je gaat overklokken naar 250 fsb (1250mhz htt), kan het dan zijn dat je beter de HTT MP omlaag kan schroeven en daardoor hoger kan komen ? Ik weet niet of de HTT namelijk ook een soort van maximum heeft ?
Tuurlijk heeft elke chipset een maximum. Het leuke is dat je nu de HTT snelheid kan bepalen met een Multiplier. Dus nu kan je toch hoge geheugensnelheden bereiken op 1:1 en toch een lagere effectieve HTT.
Dus HTTxMP wordt de uiteindelijk snelheid van je HTT bus, je kan er dus genoeg mee spelen en uitbalanceren.

[ Voor 9% gewijzigd door Kakaroto op 09-08-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik kom niet verder dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://img69.exs.cx/img69/7259/max.jpg
Ik denk dat t aan mijn cpu ligt , want: mijn HTT kan ik zelfs instellen op 290 :*).Ik krijg een soort reboots tijdens de startup, windows, soms herkent hij mijn schijven niet. :|

Ik heb al een heleboel dingen geprobeerd:

-Biosupdates
-Memdivider
-Voltage verhogingen
-Andere raid controller
-Zalman 7000 alcu cooler idle: 50 stressed: 75 a 70

Iemand tips?

alvast bedankt! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Koekje op 09-08-2004 12:35 . Reden: ff wat netter gemaakt ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kakaroto schreef op 09 augustus 2004 @ 12:12:
[...]

Tuurlijk heeft elke chipset een maximum. Het leuke is dat je nu de HTT snelheid kan bepalen met een Multiplier. Dus nu kan je toch hoge geheugensnelheden bereiken op 1:1 en toch een lagere effectieve HTT.
Dus HTTxMP wordt de uiteindelijk snelheid van je HTT bus, je kan er dus genoeg mee spelen en uitbalanceren.
Ik begin het te begrijpen. Alleen wat is er nu precies afhankelijk van de HTT bus. Het verbeterd de bandbreedte tussen onderdelen van de computer. Maar in werkelijkheid blijkt er toch niet veel verschil te zijn tussen een HTT van 1000 mhz of 600 mhz ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Tutti-frutti schreef op 09 augustus 2004 @ 12:49:
[...]

Ik begin het te begrijpen. Alleen wat is er nu precies afhankelijk van de HTT bus. Het verbeterd de bandbreedte tussen onderdelen van de computer. Maar in werkelijkheid blijkt er toch niet veel verschil te zijn tussen een HTT van 1000 mhz of 600 mhz ?
Nee in werkelijkheid is er nauwelijks tot geen verschil. (boven de 800MHz) Er is zoals je misschien al weet ook geen verschil qua snelheid tussen de NF150 en NF250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sow, ik zal hier mijn OC dingen eens bespreken.
ik heb heel lang geprobeerd met de fsb te verhogen en dan weer de vcore.
nu eindelijk heb ik de instellingen gevonden die hem nog goed "koel'' houden ( Idle 48 / Stressed 58 ) op bijna 2.5GHZ ( 2.475GHZ )
hier is ffe een screentje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.naaykens/pc.JPG

de vcore is best hoog .. 1.65V .. maximaal kan ie op 1.7 .. maar zover wil ik niet gaan. :o

ik heb een Asus K8T800 Se Deluxe Mobo
met Kingston 2*512 DDR Ram PC3200@400

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:58:
sow, ik zal hier mijn OC dingen eens bespreken.
ik heb heel lang geprobeerd met de fsb te verhogen en dan weer de vcore.
nu eindelijk heb ik de instellingen gevonden die hem nog goed "koel'' houden ( Idle 48 / Stressed 58 ) op bijna 2.5GHZ ( 2.475GHZ )
hier is ffe een screentje.

[afbeelding]

de vcore is best hoog .. 1.65V .. maximaal kan ie op 1.7 .. maar zover wil ik niet gaan. :o

ik heb een Asus K8T800 Se Deluxe Mobo
met Kingston 2*512 DDR Ram PC3200@400
Kan je max 1.7 instellen, of hoe kom je aan het maximum van 1.7 volt ?

Verder is dit wel netjes :) Watvoor koeler heb je ? (ik gok zalman 7000 :+ ? )

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zult wel schrikken ...
deze is gewoon boxed ...

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 13:28:
je zult wel schrikken ...
deze is gewoon boxed ...

:>
Mooi, ik heb namelijk net de 64 3200+ newcastle boxed besteld :Y)

Maar nog ff een paar vraagjes voor de zekerheid:

Het overklokken van de xp en de 64 is identiek op de volgende punten na (correct me if Im wrong :))

FSB heet HT, maar functie bij overklokken is hetzelfde.
Toegevoegd aan de 64: HTxfreq=HTT (En dus zorgen dat je deze niet boven de max van je moederbord laat komen?)

Verder is het voltage van de 64 standaard lager (1,5 ipv 1,65? En want is de aanbevolen max onder normale onstandigheden?)

Aanbevolen max voor mem is nog altijd 2,8v onder normale omstandigheden?

En dan nog een algemaal vraagje: aanpassen van het agp voltage zorgt alleen voor dat je agp slot net ff iets hoger geclocked kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor luchtkoeling denk ik zo'n 1.65-1.7V
Waterkoeling 1.7-1.8V
En dan Phase Change / Xtreme 1.8-2.0V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Schumi4ever schreef op 09 augustus 2004 @ 15:58:
[...]

En dan nog een algemaal vraagje: aanpassen van het agp voltage zorgt alleen voor dat je agp slot net ff iets hoger geclocked kan worden?
mag ik vragen waarom jeje agp slot zou willen overclocken? :/
daar houdt je videokaart helemaal niet van, je hebt niet voor niets een agp/pci lock

ohw het is een vraag, nee dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Koekje op 09-08-2004 17:00 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
edit: laat maar ;)

[ Voor 89% gewijzigd door PhuSioN op 09-08-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
bonzaibuddy schreef op 09 augustus 2004 @ 16:57:
[...]

mag ik vragen waarom jeje agp slot zou willen overclocken? :/
daar houdt je videokaart helemaal niet van, je hebt niet voor niets een agp/pci lock

ohw het is een vraag, nee dus :)
Ik was ook niet van plan om het te doen, ik vroeg me het alleen af. Indien nee, wat doet dat agp voltage dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Schumi4ever schreef op 09 augustus 2004 @ 19:45:
[...]

Ik was ook niet van plan om het te doen, ik vroeg me het alleen af. Indien nee, wat doet dat agp voltage dan :+
Volgens mij is dat om je kaart verder over te clocken, zeker weet ik dit niet, ik laat m gewoon op 1,5 volt staan. :)

kan iemand me trouwens nog helpen?: [rml]bonzaibuddy in "[ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten d..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:12:
Voor luchtkoeling denk ik zo'n 1.65-1.7V
Waterkoeling 1.7-1.8V
En dan Phase Change / Xtreme 1.8-2.0V
Onthou wel, dat het niet uitmaakt wel koeling je gebruikt. Een hoge voltage rond 1.9-2.0v onder -40C maakt het niet veiliger.

De transistors wordt dan wel beter gekoeld, maar stroomt nog altijd een hoge voltage door die dingen heen en werken net zo overbelast.

Enige voordeel is dat je met beter koeling verder komt met hogere voltage ivm koudere temperaturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kakaroto op 10-08-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
morgen komt mijn nieuwe cputje binnen:
code:
1
2
ADA3200AEP4AX 
CBASC 0423UPMW

Hopen dat deze het wat beter doet. Is ook vrij nieuwe core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

patryk schreef op 10 augustus 2004 @ 19:22:
code:
1
2
ADA3200AEP4AX 
CBASC 0423UPMW

CBASC stepping schijnt het wel goed te doen!
Kakaroto heeft ook een CBASC core dacht ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jack op 10-08-2004 20:36 . Reden: link toegevoegd ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn 3000+ NC helaas maar op 2.3ghz, daarvoor heeft ie 1.55v nodig en is hij superstabiel (hele middag prime) en de temps zijn stressed ongeveer 55 graden. Dan zou je toch denken dat er nog wat meer in zit ? Maar zelfs op 1.65v is hij niet stabiel op 2,35ghz.. En het is toch een XPMW uit week 19 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
patryk schreef op 10 augustus 2004 @ 19:22:
code:
1
2
ADA3200AEP4AX 
CBASC 0423UPMW

Is zeker nog een mooie nieuwe core. CBASC doet het idd erg lekker. Ik heb er zelf ook 1. Mijne haalt niet die lekkere snelheden van die van Kakaroto, maarjah daar is 't dan ook een 3400+ voor :9.

Heb zelf een 0416RPMW en doet op 1.7V ergens tussen de 2800 en 2850 met PhCh koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik ga morgen mijn 64 3200+ NC ophalen van het postkantoor, ik ben benieuwd wat mijn core zal zijn, ik zal het iig ff melden :)

Kheb hem gister bij komplett.nl besteld, vandaag bezorgd, maar ik was niet thuis :(

(Nou ja, eigenlijk wel, maar ik werd pas wakker opt moment dat het busje net wegreed :Z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
YoupY schreef op 10 augustus 2004 @ 21:19:
[...]

Is zeker nog een mooie nieuwe core. CBASC doet het idd erg lekker. Ik heb er zelf ook 1. Mijne haalt niet die lekkere snelheden van die van Kakaroto, maarjah daar is 't dan ook een 3400+ voor :9.

Heb zelf een 0416RPMW en doet op 1.7V ergens tussen de 2800 en 2850 met PhCh koeling
Klinkt erg positief! Ben benieuwd wat de mijne gaat doen. Wil ook een 2e handse prommie maar nergens voor een mooi prijsje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
Ik heb nog wat vraagjes mbt het overklokken van een athlon 64.
Ik heb zelf nog niets gekocht omdat het mij slimmer leek om me eerst een beetje te verdiepen in de materie. Dit topic leek mij wel geschikt dus daar gaat ie:

1. Is de multiplier gelockt van de cpu?

2. zo ja dan heb je dus zwaar goed geheugen nodig om de fsb omhoog te schroeven?

3. Zijn er al 1gig geheugen reepjes die betaalbaar zijn? waarmee ook n btje valt te overklokken? Zo nee welk geheugen is geschikt

4. ik heb begrepen dat de hoeveelheid cache niet zo van belang is: dus je kan beter een newcastle core nemen (dit zijn alle athlon 64 cpu's met 512kb?)?

5. Mijn oog is gevallen op een nforce 3 250 is deze geschikt voor overklokken? de volgorde die mij het meest goed lijken zijn: 1. asus 2. epox 3. msi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

savale schreef op 10 augustus 2004 @ 21:54:
Ik heb nog wat vraagjes mbt het overklokken van een athlon 64.
Ik heb zelf nog niets gekocht omdat het mij slimmer leek om me eerst een beetje te verdiepen in de materie. Dit topic leek mij wel geschikt dus daar gaat ie:

1. Is de multiplier gelockt van de cpu?

2. zo ja dan heb je dus zwaar goed geheugen nodig om de fsb omhoog te schroeven?

3. Zijn er al 1gig geheugen reepjes die betaalbaar zijn? waarmee ook n btje valt te overklokken? Zo nee welk geheugen is geschikt

4. ik heb begrepen dat de hoeveelheid cache niet zo van belang is: dus je kan beter een newcastle core nemen (dit zijn alle athlon 64 cpu's met 512kb?)?

5. Mijn oog is gevallen op een nforce 3 250 is deze geschikt voor overklokken? de volgorde die mij het meest goed lijken zijn: 1. asus 2. epox 3. msi?
Om even een paar vragen te beantwoorden:

1. Alleen naar beneden, in het geval van een 3200+ Clawhammer dus van 10x t/m 4x

2. Nee, want je kunt met een divider gaan draaien. Aangezien de memsnelheid berekend wordt door cpu/x (x = een getal) is de performance drop minder groot als op bijvoorbeeld de AthlonXP

3. Dunno (OCZ EB is leuk, alleen niet echt betaalbaar denk ik :P)

4. Een Newcastle is een CG stepping, niet alle 512k cpu's zijn Newcastles. Er zijn namelijk ook afgekeurde Clawhammers, met de halve cache uitgeschakeld dus.

Hoeveelheid cache kan wel van belang zijn. Wanneer je veel games speelt, is die 1mb toch wel lekker.

5. 1. Epox 2. MSI 3. Asus

Even ter onderbouwing:

Epox clockt gewoon goed, heeft wat last van een vcore bug, maar dit wordt waarschijnlijk opgelost door een bios update

MSi clockt minder als de Epox, maar doet het exemplarisch niet verkeerd.

Asus is gewoon crap, bord valt niet te clocken (220MHz HTT max ongeveer)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02
ok dat is wel een lekkere reply. Ik heb met een vorig epox bordje ook altijd goede resultaten gehad dus het moederbord is duidelijk: dat zal de epox worden.

geheugen is dus niet zo super boeiend? Ik zit dan te twijfelen tussen 2 reepjes 512 of eentje van 1024 in eerste instantie (ivm uitbreidbaarheid). Merk zal kingston, dane elec of twinmos oid worden ivm de prijs. Is allemaal niet super oc geheugen maar ja. Misschien heeft hier iemand nog opmerkingen op ivm prijs/kwaliteit verhouding.

Als de temps niet veel hoger liggen van de oudere core dan ga ik denk ik toch voor de clawhammers ipv de newcastle. (ivm cache) Het gaat mij namelijk niet zo om de hoogste overklok.

[ Voor 8% gewijzigd door savale op 10-08-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Qua kwaliteit prijs verhouding komt OCZ EB denk ik ook erg goed uit de test. Qua prijs zit dit mem toch wel een stuk onder dat van corsair en 't presteerd nog eens stukken beter ook. 't mooie is dat deze systemen zonder veel problemen een bus van 250 HT kunnen halen, en dat OCZ EB's dat ook zonder moeite doen met het standaard votlage....

Qua bord zou ik nog ff afwachten op de DFI die straks gaat uitkomen (3e week van aug als 't goed is......) Tot op heden ziet het eruit alsof dat bord de echte killer gaat worden. Maar uiteindelijk blijft dat ook nog maar ff afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ff een complete offtopic vraag, maar ik krijg morgen dus een nieuw mobo met athlon 64 3200+ NC cpu (boxed). Is de boxed hsf/koeler dezelfde als in dit filmpje? http://www.amd.com/us-en/...eAssets/section3-high.wmv

Wat ik eigenlijk meer wil weten: heeft de standaard hsf zoon thermal pad, en zo ja, betekent dat dan dat ik GEEN koelpasta moet gebruiken? Of moet je EN die thermal pad (uit dat filmpje) EN koelpasta gebruiken?

(tis de bedoeling dat als die cpu er eenmaal opzit hij er ook een tijd op blijft zitten :))

Hartelijk dank voor antwoorden op deze offtopic vraag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo,
ik zat er ook aan te denken binnenkort maar eens op AMD64 over te stappen,
nu is mn oog gevallen op een AMD64 3500+ icm een asus A8V Deluxe bordje.
nou is mn vraag of dit moederbord een beetje goed voor OC-en is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Overklokresultaat met een Asrock K8S8X moederbord (BIOS 1.70), 2x 512 MB PC3200 MDT geheugen en de onderstaande processor :

Afbeeldingslocatie: http://www.backyard-family.com/test/review05.jpg

Nou, check de pics...

Afbeeldingslocatie: http://www.backyard-family.com/test/2400.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.backyard-family.com/test/2402.jpg

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schumi4ever schreef op 10 augustus 2004 @ 23:34:
ff een complete offtopic vraag, maar ik krijg morgen dus een nieuw mobo met athlon 64 3200+ NC cpu (boxed). Is de boxed hsf/koeler dezelfde als in dit filmpje? http://www.amd.com/us-en/...eAssets/section3-high.wmv

Wat ik eigenlijk meer wil weten: heeft de standaard hsf zoon thermal pad, en zo ja, betekent dat dan dat ik GEEN koelpasta moet gebruiken? Of moet je EN die thermal pad (uit dat filmpje) EN koelpasta gebruiken?

(tis de bedoeling dat als die cpu er eenmaal opzit hij er ook een tijd op blijft zitten :))

Hartelijk dank voor antwoorden op deze offtopic vraag _/-\o_
Bij m'n boxed Newcastle zat er een thermalpad op de boxed koeler. Je hoeft er verder niks op te doen. Gewoon de koeler op de cpu klik, klaar. Thermalpad is ook stukken beter dan die bij de Barton XP's zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all_by_myself schreef op 11 augustus 2004 @ 10:28:
Overklokresultaat met een Asrock K8S8X moederbord (BIOS 1.70), 2x 512 MB PC3200 MDT geheugen en de onderstaande processor :

[afbeelding]

Nou, check de pics...

[afbeelding]

[afbeelding]
Ehm op je cpu-z screenshot staat clawhammer terwijl je 512kb cache (= Newcastle) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 13:30:
[...]

Ehm op je cpu-z screenshot staat clawhammer terwijl je 512kb cache (= Newcastle) hebt.
Ehm, je kunt blijkbaar niet lezen....

Bekijk eens de 2e post van deze thread en vertel mij dan eens waar staat dat er een 3000+ processor is met 1 MB cache...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all_by_myself schreef op 11 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

Ehm, je kunt blijkbaar niet lezen....

Bekijk eens de 2e post van deze thread en vertel mij dan eens waar staat dat er een 3000+ processor is met 1 MB cache...
Joh doe ff rustig, op jouw screenshot staat bij 'Code name' clawhammer, daar hoort toch newcastle te staan? Ik heb ook een 3000+ en bij mij staat daar newcastle en ik weet ook wel dat er maar een versie van de 3000+ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 13:44:
[...]

Joh doe ff rustig, op jouw screenshot staat bij 'Code name' clawhammer, daar hoort toch newcastle te staan? Ik heb ook een 3000+ en bij mij staat daar newcastle en ik weet ook wel dat er maar een versie van de 3000+ is.
Jongens helaas hebben jullie daar niet gelijk in er zijn namelijk 2 versies van de
3000+
De newcastle met echt 512 kb cache en de clawhammer met afgekeurde 1 MB cache dus maar 512 kb.

De processor die hierboven staat is een afgekeurde 1 MB clawhammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Inderdaad smokey :)

ADA3xxxAEP4AP = C0 stepping, (SH7-CO), Clawhammer core
ADA3xxxAEP4AR = CG stepping, (SH7-CG), Clawhammer core
ADA3xxxAEP4AX = CG stepping, (DH7-CG), Newcastle core (gebouwd voor 512KB cache)

[ Voor 8% gewijzigd door Kakaroto op 11-08-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Morgen avond kan ik me een beetje geluk een Asus K8N-E Deluxe testen ...
Als ik de ervaringen zo lees op Xtreme is et een "super goed :r " mobotje .... :+

Maar toch ga ik hem even testen ;) :P
Kan em ff lenen van me werk en testen is altijd leuk toch :D :P })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
SmokeyTheBandit schreef op 11 augustus 2004 @ 16:21:
Als ik de ervaringen zo lees op Xtreme is et een "super goed :r " mobotje .... :+

max htt van 220 was het toch..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
SmokeyTheBandit schreef op 11 augustus 2004 @ 16:21:

Heb veel slechte ervaringen over dat bord gehoord.
Nieuwe biossen schieten ook niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op 11 augustus 2004 @ 18:08:
[...]

Heb veel slechte ervaringen over dat bord gehoord.
Nieuwe biossen schieten ook niet echt op.
We gaan wel ff zien wat die doet in de handen van een Die Hard :P ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Een Die Hard wat ?? pruts0r :+ ;)

Het zit 't eigenlijk met die procs die je hebt gehaald. Waar blijven de results.....

Waarom eigenlijk die K8N-e Deluxe. Wat is er met met die epox?? Ding tweaked best lekker op zich :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door YoupY op 11-08-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

YoupY schreef op 11 augustus 2004 @ 19:24:
Een Die Hard wat ?? pruts0r :+ ;)

Het zit 't eigenlijk met die procs die je hebt gehaald. Waar blijven de results.....

Waarom eigenlijk die K8N-e Deluxe. Wat is er met met die epox?? Ding tweaked best lekker op zich :Y)
Joep heb je last van je ogen B) :P ?!?! ik zeg toch dat ik em kan lenen van me werk ,
puur om experimentele redenen :P .
Wie niet waagt wie niet wint :P

Verwacht geen goede results maarja ...... :+

[ Voor 8% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 11-08-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag mijn 3000+ OC-en, er zijn echter een paar problemen:

1. Ik weet niet wel type ik heb, zon afgekeurde klauwhamer of zon andere geval, CPU-Z geeft niets aan en ik wil niet mijn cooler eraf halen, heb geen pasta :(

2. Hij mag absoluut niet kapot gaan

3. Ik heb nog nooit iets ge-OC-ed :'(

4. Ik heb de bagger AMD cooler 8)7

Nou, met 2.4ghz zou ik al heel er blij zijn, maar heeft iemand een idee voor mij? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 11 augustus 2004 @ 19:35:
[...]

Joep heb je last van je ogen B) :P ?!?! ik zeg toch dat ik em kan lenen van me werk ,
puur om experimentele redenen :P .
Wie niet waagt wie niet wint :P

Verwacht geen goede results maarja ...... :+
Verwachten we evengoed niet hoor ;) Ghehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik heb mijn 64 3200+ NC inmiddels binnen, en dit staat er op de cpu:

ada3200aep4ax
cbauc 0420wpmw
9779524e40457

Enig idee of deze core zich goed leent voor overklokken? (Ga ik uiteraard zowiezo proberen, maar tis prettig om van te voren te weten hoeveel kans ik heb >:) )

Overigens heb ik vandaag mijn 5900@475/950 terug moeten klokken naar de default speeds, 400/850. Hij was namelijk redelijk sloom en gaf duidelijke artifacts, dus toen heb ik op een gegeven moment de speeds maar in een keer naar default, en dat lukte :*)
Het zal wel met het warme weer te maken hebben :|

Overigens haalde ik met mijn vorige pc (zoals in mijn sig :P) 5500@3dmark03. Nu, met default speeds voor mijn gpu haal ik 5400, en vroeger met mijn 2800+ en de default speeds haalde ik 5000. Wanneer ik mijn gpu us weer ga overklokken hoop ik op de 5900/6000 uit te komen. En wanneer ik mijn cpu overklok uiteraard nog hoger >:)

nvsystem utility geeft ook aan dat mijn casetemp 42 graden is :|
CPU die is echter 40, dus daar ben ik erg tevreden over (boxed cooler) :)

edit: Ik ben ff bezig geweest, en op dit moment heb ik de HT verhoogd naar 218, totale snelheid is dan 2398mhz en de vcore heb ik verhoogd van 1.5 naar 1.55. Ik ben nu aan het stresstesten met prime, en de casetemp is 45, cpu die 60 :)

[ Voor 19% gewijzigd door Benotti op 11-08-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serialkiller
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Nou heb eindelijk een systeempje gebouwd rond een AMD Athlon 64 3000+

ADA3000AEP4AX
CBASC 0417RPMW

9558915D40103

Dit op een 2de hands Gigabyte bordje met Via sjepset, je ben tweakert of nie 8)7 haha :+

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.